Ach ik heb (samen met PZ) personeel aangenomen voor helpdesk functies. Je wil niet weten wat er DAN allemaal langs komtquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:56 schreef Kersjes het volgende:
Spel - en stijlfouten, ik kan daar helemaal kriegel van worden.
Het is gelukkig al zo dat er op mijn werk niks gepubliceerd of online gezet mag worden dat niet door mij gecontroleerd is, maar aangezien ik tegenwoordig parttime werk glipt er af en toe toch iets doorheen. En dat barst dan natuurlijk weer van de fouten![]()
Wat ook zo leuk is zijn CV's die te slordig voor woorden zijn qua opmaak. Meerdere lettertypen door elkaar, het niet gebruiken van hoofdletters, dubbele spaties, melden dat je "ïntresse" hebt in de aangeboden functie, de naam van het bedrijf waar je solliciteert verkeerd schrijven....
En dan stomverbaast zijn as je nergens word aangenomen, want je curucillum vitea is toch netjes?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:59 schreef PM-girl het volgende:
Inderdaad ja, sommige CV's![]()
Ik had er onlangs één onder ogen, daar stond bij het kopje vrije tijd geschreven: me vriend, met me vriendinnen winkelen
Wat zei je? "Voor mijn uiers?"quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
zoogcompressors
Ik vroeg me af hoe ze dat in mijn vriezertje ging inpassenquote:
Je weet ze er wel steeds uit te pakken hè?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef bixister het volgende:
kraamverzogster is dan wel weer een mooie toepasselijke vertyping!
Volgens mij was het Leah die dat gedicht ooit postte en toen heb ik hem meteen opgeslagen. Heel mooiquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ook, sinds ik moeder ben. Ik heb meer rust over me.
Er is 1 zin in een gedicht dat het heel treffend omschrijft voor mij:
Al ben ik zo alleen
jij bent altijd heel dichtbij.
En al houd je me gevangen,
je maakt me ook weer vrij.
Want jij ben duizend maal mijn zoon,
duizend maal mijn zoon.
Jij bent deel van mij.
Jij hoort bij mij, jouw ogen, mijn ogen.
Ik zal jouw leven nooit ontkennen,
Want jij ben duizend maal mijn zoon,
duizend maal mijn zoon.
Jij bent deel van mij.
Jouw liefde is zo groot en simpel,
je hebt het zelf niet door.
Jij doet me dingen na,
maar anders, je doet me dingen voor.
Kom ik hou je even vast,
ben ik even niet meer bang.
Dan kun je voelen wat ik voel
met jouw lachen op mijn wang
OMGquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:02 schreef Kersjes het volgende:
![]()
Die kom je ook vaak tegen inderdaad!
Met als hoogtepunt: met me poes pelen
ja die is wel echt ongelooflijk!quote:
Zou best kunnen, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, volgens mij uit dat mooie teksten topic ofzoquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:10 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij was het Leah die dat gedicht ooit postte en toen heb ik hem meteen opgeslagen. Heel mooi
Vergeet vooral niet het standaard door elkaar halen van "ken" en "kan" en "liggen" en "leggen"quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:39 schreef E.T. het volgende:
Het Rotterdams zit zo barstensvol met fouten.. En die oude rotterdammers maken dus allemaal van die irritante fouten..
Mart ipv markt
hij wilt
wors (plak daar dan die 't' van hierboven aan vast denk je dan.. )
maar het 'na' en 'naar' probleem vind ik zo'n beetje de grootste ergernis
quote:Waar gaat het boek over?
Igraine woont met haar ouders op burcht Bevernel, waar de stenen leeuwen boven de poorten beginnen te brullen als er een vreemdeling aankomt, waar boeken kunnen zingen en dikke katers praten. Haar ouders zijn de machtigste tovenaars tussen het Fluisterende Woud en de Reuzenbergen, zelfs haar grote broer Albert kan al behoorlijk toveren. Maar Igraine droomt van iets heel anders. Ze wil riddder worden en zwaardvechten en draken redden...
Op Igraines tiende verjaardag gebeurt er iets verschrikkelijks: haar ouders veranderen zichzelf per ongeluk in varkens! Juist nu Gilgalad de Gierige met een leger voor de poorten van Bevernel staat om de Zingende Toverboeken te roven. Alleen met een heel speciale toverdrank, gemaakt van echte reuzenharen, kan alles weer goed komen.
Iemand zal te paard op zoek moeten naar een reus.
Iemand zonder vrees.
Igraine!
Als er een collega even "kwijt" was zeiden we dan dat die vast "met d'r poes aan het pelen was ofzo".quote:
Kofje is Fries.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik heb dus zo een zus..die spreekt altijd over zo-en-zo
en mijn kraamverzogster had fijn zoogcompressors voor me in de vriezer gelegd.
Er kwam in de winkel eens een vrouw bij me vragen voor zjarletels
en mijn buurvrouw die eens hoog bezoek had vroeg of men ook een kopje kofje lustte
Ja, dat wordt in het oosten ook veel gezegd.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:39 schreef Noli. het volgende:
Een regiogebonden dingetje (geloof ik) : "Kijken of de winkels al 'los' zijn."
Dus die andere 2 opzettelijk gemaakte fouten zijn je niet opgevallen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Eeh, Kersjes, het is dan wel Curriculum Vitae en verbaasd met een d
Intresse uiteraard wel, "as" moest ik echt ff een paar keer kijken. Overheen gelezenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dus die andere 2 opzettelijk gemaakte fouten zijn je niet opgevallen?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:52 schreef Igraine het volgende:Snoopy, nee dat had ik niet gedacht.
Ik zie ook vaak boekjes van snoopy liggen, maar dan denk ik niet direct aan jou. Is dat heel erg?
oh ja, jouwne....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef Kersjes het volgende:
Dat is niet mijnes, dat is jouwne!
Pas maar op, dat zei Bonifatius ook, en die hebben ze vermoord!quote:
Artis is wel leukquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Intresse uiteraard wel, "as" moest ik echt ff een paar keer kijken. Overheen gelezen
Tex, is Artis mss leuk? Of woon je te ver weg daarvoor? (Je woont toch in regio Amsterdam?)
Ah, West- Friezen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:57 schreef Kersjes het volgende:
"Jouwne" wordt in Noord Holland ook gezegd
in Dokkum toch? Daar kom ik nooit. Pffffffff, zweet van voorhoofd wist...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pas maar op, dat zei Bonifatius ook, en die hebben ze vermoord!
Naar de Boswerf in Zeistquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand toevallig een leuk idee om morgen te gaan doen? Ik ben morgen de hele dag alleen met Noah en het wordt nog lekker weer ook. Maar de speeltuin en kinderboerderij hier in de wijk heb ik wel gezien. Micha heeft de auto mee, dus dan moet ik met het OV. Ben een beetje inspiratieloos...
Wat valt daar te beleven en is het goed met het OV te bereiken?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |