quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef snoopy het volgende:
Zo weet ik een verhaal van iemand de overal rauwkorst in een campagne had getypt. En dat stond er tijdens de presentie aan de klant ook nog in
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:15 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Eén van de meest gemaakte taalfouten door Nederlanders is 'overnieuw' en daar erger ik me altijd geel en groen aan. Hoe moeilijk is het om te onthouden dat het 'over doen' en 'opnieuw' is?!?!
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:02 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja in '92 heb ik ze daar ook gezien. En pas, afgelopen maart nog in de Melkweg.![]()
En in '94 op de after-show party uitgenodigd en daar een...ehm leuke avond gehad.![]()
Dat is vaak zo ja, als je erop gaat letten dan ga je twijfelen, terwijl als je het op de " automatische piloot" doet het meestal goed gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:35 schreef Yoni het volgende:
Oh d/t's zijn ook erg ja. Vooral d-tjes in tegenwoordige tijdHeb nog een verslag van een functioneringsgesprek waar het wemelt van woorden met een d in de tegenwoordige tijd.
Vriendinnetje van mij werd een poos terug gewezen op het feit dat ze d/t fouten maakte. Hierdoor is ze er op gaan letten en zó in de war geraakt dat ze nu helemaal alles door elkaar mikt. Zo erg dat zelfs verliefd verlieft is geworden.
Gister was ik aan het werk en toen had er iemand bij mij op de zaak een kaartje gemaakt voor de strandstoeltjes en tentjes... maar dan stranT... heeft haast een dag zo gehangen.. Echt een afgang gewoonquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:31 schreef pinquit het volgende:
taal en spelfouten!!erg is dat.
ik erger me nog het meest aan d/t's
t ziet er zo vaak niet uit.
maar uitspreekfouten zijn ook dommig. een vriendin van mij zei 3 jaar geleden nog dosumenten tegen documenten![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef Igraine het volgende:
Vivi, ik zeg niks...behalve dat het te maken had met een bandlid, wat ik eerst niet als zodanig herkende.
Oftewel, de toenmalige drummer. De zanger en gitarist zijn de enige constante in de band en daar draait het dus om. En in de groupiewereld is de drummer het laagste wat je kan krijgen geloof ik, dus ik hou mijn mond
I wish...quote:
Ghehehequote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:40 schreef RockabeIIa het volgende:
intensieteitsbewijs... sosi-nummer... ik kan er altijd wel om lachen
verstuurd?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Mijn collega zegt vaak "werkelijkdaad" en heeft dat zelfs wel eens in mailtjes gezet![]()
Ik moet tegenwoordig ook al zijn zakelijke mail even doorlezen voor hij het verstuurd
tikfout, kan gebeuren. Wel een stomme, inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:18 schreef Verida het volgende:
[..]
verstuurd?![]()
mijn persoonlijke ergernis is meer dan 100%. Dus bijv. ik heb me voor 200% ingezet. Onzin natuurlijk, meer dan 100% kan niet en bovendien, waarom dan niet 300% of 1000% ofzo.
Ben blij dat ik niet de enige ben dan!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:07 schreef easy-going het volgende:
O, wat zullen jullie je allemaal aan mij ergeren als ik dit zo lees
Ik zie echt sommige dingen hierboven staan waarvan ik denk: "wat is daar fout aan"
Maarja, ik ben dan weer goed met cijfers
Ik ben nergens echt heel goed in... En ik weet ook niet veel! Best handig als je dat weetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:26 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben dan!![]()
Ben totaal geen taalmens...en ook ik ben inderdaad goed met cijfers
wij zijn na Amsterdam geweest. Heel heel heel heel heel irritant ja.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:30 schreef peterfan het volgende:
Maar wat vinden jullie dan van al die mensen op Fok! die "hij wilT' typen?En al die mensen die het verschil tussen "na" en "naar" blijkbaar niet snappen??
Voor ik op Fok! kwam kwam ik die fouten nooit tegen, hier zie ik ze dagelijks. "Hij wilt naar het weekend na school"![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:44 schreef Lois het volgende:
Ik vindt een taalfoutenbankje lang zo leuk niet dan een nostalgisch bankje
Of gegeten hebben bij een "stiek"house!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:48 schreef Vivi het volgende:
(Of mensen die sweater uitspreken als "swieter") .
Je bedoelt: Olumpische spelen!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:50 schreef cattie het volgende:
Medalje, we zullen het weer veel horen tijdens de Olympische Spelen!
ja ik ook.. zij is van huis uit turks maar opgegroeid in NL, ook naar een NL school geweest..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:55 schreef Vivi het volgende:
Nou, ik ken een complete bevolkingsgroep die dat laatste doet hoor..
of nacheckenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
zit er in jullie beton ook bewapening?
Ik ga even iemand optelefoneren
mag ik de grootste helft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |