abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59155458
Van kleuter tot puber deel 22

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik-
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

Laatste posts:
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef lily het volgende:

dat is echt duur
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:32 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee wat de tarieven daar voor zijn. Voor Sven is het 3 of 4x per maand (7.50 of 10.00 dus) en valt het dus wel mee, maar nu ik er over nadenk, als je 2 kinderen hebt die meerdere dagen overblijven gaat het aardig aantikken idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 25-07-2008 19:53:06 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 21:54:27 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59155879
Terugvindfoto van mijn oranjefan

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59156041
Wat ben ik blij met continu-rooster hier op de scholen. Geen gedoe met overblijven.
pi_59156147
Wat een kerel is het ook al, Rewimo... leuk

easy, wij betalen komend schooljaar 80 euro per jaar (voor 4 dagen per week)

Alle kinderen blijven 4 dagen over (het is trouwens niet verplicht maar bijna iedereen doet het). Er zijn dan overblijfmoeders die dat uur oppassen en zij krijgen ook betaald.

Eerst wordt er gegeten in eigen klas, en ze krijgen hier dan ook drinken bij (brood moet je wel zelf meegeven).

Een beetje vlug gerekend zal dat op 0,50 cent per dag neerkomen.

Laat je je kind maar af en toe overblijven dan kost dit 1 euro per keer
pi_59156200
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:00 schreef Anitra het volgende:
Wat ben ik blij met continu-rooster hier op de scholen. Geen gedoe met overblijven.
De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:11:44 #6
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59156390
Hier is overblijven 2 euro per kind. Dus 3 kinderen is 6 euro. En eten zelf meenemen. Nou vind ik 6 euro voor een dagje relaxt (want zonder kinderen) de stad in gaan niet duur, maar ik ben dus wel heel blij dat mijn kinderen niet hoéven over te blijven, want dan loopt het aardig op.

Oh, en ik heb zo'n hekel aan die voetbalgekte, hopelijk is Nederland gauw uitgeschakeld. Ik kan geen oranje vlaggetje meer zien. Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:14:49 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59156480
Hier kost overblijven 1,50 per keer (per kind). Het geld wordt gebruikt voor een vergoeding voor de overblijfmoeders en om speelgoed/knutselmateriaal/meubilair voor het overblijven aan te schaffen

Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt trouwens
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:21:09 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_59156690
hier wordt ivm het feit dat er geen vrijwilligers te vinden zijn, de kosten verhoogd naar 4 euro per keer
de stiching probeert de school zover te krijgen dat ze naar een continurooster gaan, maar voorlopig is dat er nog niet door.
stormy waters...
sailin'
pi_59157231
4 euro
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:45:05 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59157385
4 euro vind ik echt idioot hoog
pi_59157398
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:

Oh, en ik heb zo'n hekel aan die voetbalgekte, hopelijk is Nederland gauw uitgeschakeld. Ik kan geen oranje vlaggetje meer zien. Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
cultuurbarbaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 23:22:11 #12
13151 crew  Rewimo
pi_59158453
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
Je kunt overwegen om naar Duitsland te emigreren

Geen oranje te zien hier. Wel auto's met Duitse vlaggetjes uit de ramen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59159318
4 euro
Hier ishet 2 euro per kind per keer. Op vorige school was dat ook zo. Oudste bleef toen 3x over, jongste knullie 2x. Was toch 10 euro pw.
Ik denk dat ik ze nu alletwee 1 dag over ga laten blijven, puur voor m`n eigen gemak omdat het toch een hoop gedoe is elke keer tussen de middag.
Saartje
pi_59163220
HIer 3,50 per keer per kind.
Wij maken er niet of nauwelijks gebruik van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 08:57:34 #15
13151 crew  Rewimo
pi_59163809
Wij betalen iets van 16 euro per maand. Daarvoor mag je dan wel onbeperkt gebruik maken van de tussen/naschoolse opvang (die is elke dag tot 16 uur). Wij maken er niet zo heel vaak gebruik van, maar als het een keer nodig is dat Christan wat langer op school blijft is het alleen een kwestie van 's morgens een briefje meegeven. Oja, elke donderdag heeft hij een uur zaalvoetbal na school, dat zit er ook bij in

De opvang is geïntegreerd in de school en heeft een eigen vleugel met keuken, eetzaal en heel veel speelgoed. Ook is er huiswerkbegeleiding (kinderen die huiswerk hebben maken dat op school zodat ze thuis niets meer hoeven te doen). En natuurlijk een speelplaats
pi_59166362
ik heb in 't begin 1x betaald voor 't hele jaar, weet niet meer precies wat het per keer kost, het viel mij geloof ik niet tegen. maar ik betaal liever iets meer als er dan meer overblijf-moeders of -juffen bij zijn.

spuuglokje, 6 euro voor 3 kinderen valt toch wel mee. zeker als je werkt, haal je dat er wel uit op zo'n dag.

rewimo da's ook niet duur zeg!
pi_59166920
Evan wat anders... (Ja, ik post niet meer zoveel, maar lurk nog wel regelmatig)
Elise heeft haar eerste Cito toets gemaakt - Makkie! Zei ze achteraf
Ze heeft een C gehaald, is dacht ik wel gemiddeld. Ze kan goed met de kinderen spelen, maar als het een groep is, of ze krijgt aandacht van de juf, dan weet ze zich geen houding te geven en voelt ze zich heel erg gegeneerd. Thuis kan ze prima van zich afbijten, maar op school doet ze dat niet.
Ook is ze erg gemakkelijk met praten; ze kan alles keurig uitspreken, maar heeft daar blijkbaar weinig zin in.

We hebben nu een verwijskaartje voor een logopedie, hopelijk kunnen ze daar aangeven wat er tegen zit; Elise gaat erg graag naar school en wilt altijd ergens spelen of iemand bij ons spelen, dus dat gaat prima. Toch schort er iets, maar we weten niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens gaat ze volgend schooljaar wel naar groep 2.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 11:15:57 #18
13151 crew  Rewimo
pi_59167034
Klinkt alsof ze verlegen is, Bright. Ik herken het wel. Van mezelf vroeger. Ik vond al die aandacht maar niks Wat je eraan kunt doen? Geen idee eigenlijk. Ik voel me nog steeds prettiger in wat kleinere groepen maar zo heel verlegen als vroeger ben ik (gelukkig) niet meer. Christan is helemaal niet verlegen, ben ik wel blij om. 't Was helemaal niet leuk.

Over het praten kan ik je geen advies geven. Logopedie lijkt me een prima middel om haar "aan de praat" te krijgen
pi_59167096
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:05 schreef easy-going het volgende:

[..]

De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 11:23:08 #20
13151 crew  Rewimo
pi_59167212
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:18 schreef Anitra het volgende:
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.
ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.
pi_59167481
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.
Bij ons op school gaan de oudere kinderen bij de jongeren zitten en de leraren lopen overal tussen door, de ene dag doet de leraar van groep 1/2 het en de volgende dag die van 3/4. De school heeft ook maar maximaal 80 leerlingen dus dat zal ook ene hoop schelen vergeleken bij scholen met 300 leerlingen.
pi_59167629
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:11 schreef Bright het volgende:
Evan wat anders... (Ja, ik post niet meer zoveel, maar lurk nog wel regelmatig)
Elise heeft haar eerste Cito toets gemaakt - Makkie! Zei ze achteraf
Ze heeft een C gehaald, is dacht ik wel gemiddeld. Ze kan goed met de kinderen spelen, maar als het een groep is, of ze krijgt aandacht van de juf, dan weet ze zich geen houding te geven en voelt ze zich heel erg gegeneerd. Thuis kan ze prima van zich afbijten, maar op school doet ze dat niet.
Ook is ze erg gemakkelijk met praten; ze kan alles keurig uitspreken, maar heeft daar blijkbaar weinig zin in.

We hebben nu een verwijskaartje voor een logopedie, hopelijk kunnen ze daar aangeven wat er tegen zit; Elise gaat erg graag naar school en wilt altijd ergens spelen of iemand bij ons spelen, dus dat gaat prima. Toch schort er iets, maar we weten niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens gaat ze volgend schooljaar wel naar groep 2.
herken het ook wel... Ik was ( en ben eigenlijk nog steeds) Ook het meest op mn gemak in een klein bekend groepje...
Als ik vroeger antwoord mocht geven in de klas, werd ik helemaal rood en voelde ik me zooooo opgelaten... Ik wist vaak wel de goede antwoorden, maar durfde dan niet mn vinger op te steken, want stel dat.....

ook bij complimentjes krijgen kruip ik nog steeds het liefst onder een steen....
En als ik op mn kop kreeg als het niet mijn schuld was durfde ik ook niets te zeggen

Hier hebben we een lispelaartje maar de logopediste vindt het te vroeg om er iets aan te doen... Hij kan er overheen groeien en hij moet ook nog aan het wisselen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_59167743
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt alsof ze verlegen is, Bright. Ik herken het wel. Van mezelf vroeger. Ik vond al die aandacht maar niks Wat je eraan kunt doen? Geen idee eigenlijk. Ik voel me nog steeds prettiger in wat kleinere groepen maar zo heel verlegen als vroeger ben ik (gelukkig) niet meer. Christan is helemaal niet verlegen, ben ik wel blij om. 't Was helemaal niet leuk.

Over het praten kan ik je geen advies geven. Logopedie lijkt me een prima middel om haar "aan de praat" te krijgen
Het 'aan de praat krijgen' valt eigenlijk wel mee. Misschien is het onzekerheid of zo, want thuis en tijdens spelen praat ze meer dan genoeg.
En als het gewoon wat verlegen is, prima, maar het belemmerd haar ontwikkeling (doordat ze bijvoorbeeld nieet erageert als haar iets wordt gevraagd, of dingen op haar eigen manier doet i.p.v. het aan de juf te vragen of om een keer te gen een kind te zeggen dat dat kind niet zo chagrijnig moet doen i.p.v. maar weer af te druipen)

Vamperotica, het is ook nog maar een soort van intake-afspraak met een logopedist(e).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bright op 06-06-2008 12:07:01 ]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:46:44 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59184205
Hoort ze wel goed? Daar kan evt ook nog een oorzaak liggen, het is me nogal niet een kabaal in zo'n kleuterklas .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:25:37 #25
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59240565
Wij hebben op school ook een continue rooster. 12 uur gaan de kinderen in de klas eten met de juf en overblijfouder. van 12:30 tot 13 uur zijn alle kinderen buiten met de overblijfouders. De leerkrachten gaan dan eten. elke ouder is bij ons verplicht om een paar keer per jaar over te blijven in de klas van hun kinderen.

Bright, een C wordt bij ons toch wel gezien als onvoldoende, maar dit hebben ze nog niet zo lang geleden verandert (misschien hanteren ze dat niet overal zo)
  maandag 9 juni 2008 @ 14:42:51 #26
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59247285

Eindelijk kunnen we hier ook meekletsen over school etc.
Léon is nl. gister 4 geworden.
Hij is nog nooit zo bewust jarig geweest. Kwam zelf Lang zal hij leven-zingend bij ons in bed met een vette grijns op zijn gezicht.
Toen hij na het aankleden kennis maakte met zijn nieuwe vriend Luigi (Loewietsjie) het kleine zwarte dwerkonijntje, stond hij te stralen en is niet meer opgehouden. Hij heeft echt een super verjaardag gehad.

Vanochtend dan eindelijk echt naar school. Maar hij was best een beetje moe van alle commotie van gister (18 kinderen + papa's/mama's/opa/oma's/ooms/tantes/buren ), dus hij stond een beetje verloren in de klas. Ik heb hem samen met de juf op gang geholpen en na een kus te hebben gegeven zijn papa, ik en Cas weer gegaan.
Tussen de middag was hij nog wel moe, maar hij wilde wel weer naar school. Terug gebracht dus en hij speelde samen met andere kindjes op het plein tot de bel ging. Toen rende hij weer terug naar mij met tranen in zijn ogen. Hij wilde met mij mee naar huis. Ben samen met hem naar binnen gegaan en heb met de juffen hem op zijn gemak gesteld. Uiteindelijk wilde hij wel blijven, maar was helemaal in zichzelf gekeerd.

Ik vind dat toch moeilijk hoor, moet je hem dan toch weer mee naar huis nemen of is het beter zo? Van het kdv weet ik dat hij wel weer bijtrekt, maar alles is nu nieuw.
Ik hoor het straks wel als ik hem weer op ga halen. Ik merk wel dat ikzelf ook nog even moet 'onthechten'.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59247551
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Terugvindfoto van mijn oranjefan

[ afbeelding ]

Hey! de nieuwe Rafael vd Vaart
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 juni 2008 @ 14:54:20 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59247596
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:42 schreef dutchie het volgende:

Eindelijk kunnen we hier ook meekletsen over school etc.
Léon is nl. gister 4 geworden.
Hij is nog nooit zo bewust jarig geweest. Kwam zelf Lang zal hij leven-zingend bij ons in bed met een vette grijns op zijn gezicht.
Toen hij na het aankleden kennis maakte met zijn nieuwe vriend Luigi (Loewietsjie) het kleine zwarte dwerkonijntje, stond hij te stralen en is niet meer opgehouden. Hij heeft echt een super verjaardag gehad.

Vanochtend dan eindelijk echt naar school. Maar hij was best een beetje moe van alle commotie van gister (18 kinderen + papa's/mama's/opa/oma's/ooms/tantes/buren ), dus hij stond een beetje verloren in de klas. Ik heb hem samen met de juf op gang geholpen en na een kus te hebben gegeven zijn papa, ik en Cas weer gegaan.
Tussen de middag was hij nog wel moe, maar hij wilde wel weer naar school. Terug gebracht dus en hij speelde samen met andere kindjes op het plein tot de bel ging. Toen rende hij weer terug naar mij met tranen in zijn ogen. Hij wilde met mij mee naar huis. Ben samen met hem naar binnen gegaan en heb met de juffen hem op zijn gemak gesteld. Uiteindelijk wilde hij wel blijven, maar was helemaal in zichzelf gekeerd.

Ik vind dat toch moeilijk hoor, moet je hem dan toch weer mee naar huis nemen of is het beter zo? Van het kdv weet ik dat hij wel weer bijtrekt, maar alles is nu nieuw.
Ik hoor het straks wel als ik hem weer op ga halen. Ik merk wel dat ikzelf ook nog even moet 'onthechten'.
spannend die eerste dagen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59268821
Dutchie, klinkt goed
Jammer dat hij 's middags toch wat terug viel, maar dat kan ook gewoon het onbekende en de vermoeidheid zijn. Hopelijk trekt dat nu snel bij
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:13:23 #30
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59268980
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:25 schreef ik80 het volgende:

Bright, een C wordt bij ons toch wel gezien als onvoldoende, maar dit hebben ze nog niet zo lang geleden verandert (misschien hanteren ze dat niet overal zo)
Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:38:06 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_59269228
ah dutch, Léon ook alweer 4 nog van harte gefeliciteerd!
wat een spannende tijd he het is moeilijk beslissen die eerste tijd, waar je nou goed aan doet.
Maar het went allemaal snel genoeg voor hem hoor, komt helemaal goed!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 08:44:07 #32
13151 crew  Rewimo
pi_59269307
Christan had een briefje bij zich: wilt u voor het volgende schooljaar Das Zahlenbuch teil 3 aanschaffen?

Ik neem aan dat dat betekent dat ie overgaat naar de derde klas (groep 5)

Overigens wel grappig: in DLD moet je elk schooljaar een eigen bijdrage voor leermiddelen betalen. Dat betekent dat we voor ¤ 16,50 dit boek moeten aanschaffen en daar vervolgens weer ¤ 4,62 van terugkrijgen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:17:19 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59273999
Dutch en Leon. Spannend hoor die eerste dagen school.

Hier zijn we gisteren thuis gekomen van een enerverend weekend. Eerst heeft ze op zaterdagavond d'r dansuitvoering gedaan en mama stond met trotse tranen tussen de collisen. Jeetje wat deed ze het goed.

En op zondag naar K3 geweest. Ze heeft 1,5 uur lang gedanst, gezongen en meegeroepen met alle andere kindjes in de zaal. En mama genoot mee.
Gisteren als afsluiting van dit gezellige weekend met de trein terug naar huis. Nou, voorlopig heeft ze genoeg om over te vertellen. Wat een genot om zo'n rijkdom om je heen te hebben (Chacama is nog steeds emo).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 12:24:42 #34
13151 crew  Rewimo
pi_59274168
Wat kun je soms emo worden van je kind hè Zó trots!

Vrijdag zag ik Christan op de training een doelpunt maken. Hij keek er bijzonder verbaasd van Hij schijnt wel vaker gescoord te hebben maar voor mij was het de eerste keer dat ik het zag. Fantastisch
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:31:35 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59277437
Het was idd een combinatie van vermoeidheid, onbekendheid, herrie (de luide bel) en de chaos erna. (alle kinderen die gillend naar de deur renden)
Vanmorgen dan ook hierover gesproken met de juf en ze bleef bij hem tussen de middag. Dan had hij gelijk een vertrouwd persoon bij zich als hij weer zou schrikken.
Hij kan gewoon niet tegen herrie en chaos. Dat vertelde hij gisteravond zelf bij het naar bed gaan. Gelukkig weet je dan nu waar het aan ligt, dan is er wel een oplossing.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:33:56 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59277495
Dutch wat fijn dat de juf zo meedenkt. Heerlijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:14:31 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59281895
Ja ben ik wel blij om.
Hij heeft trouwens gelijk al een vriendenboekje mee gekregen, dat vind ik zo schattig.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:19:58 #38
3011 E.T.
pi_59284930
het is ook zo spannend en vreemd allemaal Kan me zo goed voorstelen dat z zich zo verloren voelen tussen al die kinderen die wel al weten wat er van ze verwacht wordt.
Saskia heeft nog steeds het liefst dat ik in een hoekje van de klas zou zitten als veilig baken Gelukkig is het huilen hierom na een week of 6 opgehouden. Ik hoop voor je dat Léon daar sneller vanaf is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:08 #39
13151 crew  Rewimo
pi_59286960
Het is een hele verandering voor die ukken. Bij Christan ging het vrij goed maar die was natuurlijk al gewend aan het van huis zijn vanwege het KDV. En die is sowieso behoorlijk makkelijk in dit soort dingen.

Gelukkig wennen ze er over het algemeen best snel aan, het helpt dat school veel structuur biedt, dat maakt het overzichtelijker voor ze.
pi_59289125
Leon is ook wel naar 't kdv geweest dacht ik. 't blijft toch best een grote verandering vind ik. de basisschool is echt een heel andere wereld, met een boel grotere kinderen en drukte waar ze zich gelukkig vaak toch ook vrij snel weer in kunnen voegen. spannend he dutch! succes die eerste weken! en nog gefeliciteerd met die heuse kleuter van je!!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:24:13 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59290918
Idd, ging altijd al naar het kdv. Maar het is echt een groot verschil nog vind ik.
Van groot naar ineens weer de kleinste. Ik heb het zo vaak gelezen hier, maar nu je het zelf ervaart snap je het pas.
Al het begin is moeilijk, maar ik heb er alle vertrouwen in. Het komt wel. Gewoon spannend.
pi_59296653
Fijn zo'n juf, Dutch!

Van de week ga ik lekker met mn prepuberende dochter saampies naar de kapper! Lekker tuttelen en een tienermeisjeskapsel voor mevrouwtje en voor mij wordt het ook wel weer eens tijd om iets aan die lange bos stro te laten doen!
pi_59317369
Damon had zijn rapport vandaag mee.
Het was helemaal super!

lezen, avi 8
cito, A
rekenen en schrijven: goed
wereldorientatie: ruim voldoende
creatviteitsontwikkeling: twijfelachtig (heeft hij een enorme hekel aan)
bewegingsonderwijs: voldoende

hij heeft een flinke gebruiksaanwijzing maar deze juf kon er prima mee uit de voeten en vond het geen enkel probleem om daar aandacht aan te schenken.
Ze had ook een klein stukje aan Damon geschreven (heel lief) waar ik bijna van moest huilen ..

Nou, op naar groep 4
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 21:12:14 #44
13151 crew  Rewimo
pi_59317430
Wat een prachtrapport, lily
pi_59317459
oh,en Dutchie

nog gefeliciteerd met je kleuter

en welkom in de wereld die basisschool heet (oh, wat vond ik dat in het begin moeilijk)
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:15:02 #46
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59317581
Wat een prachtrapport Lily!

Maar nog veel fijner is natuurlijk dat ie zo'n goede juf heeft gehad . Freek heeft ook zo'n lieverd, wat zullen we die nog gaan missen als Freek naar groep 3 gaat.

Gelukkig mag nr twee in januari ook weer bij haar in de klas
pi_59317593
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:12 schreef Rewimo het volgende:
Wat een prachtrapport, lily
Ja, heerlijk. Zo fijn na die moeilijke eerste 2 jaar

nou maar hopen dat het met de juf of meester van groep 4 en Damon ook goed gaat
pi_59317720
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:15 schreef Leah het volgende:
Maar nog veel fijner is natuurlijk dat ie zo'n goede juf heeft gehad . Freek heeft ook zo'n lieverd, wat zullen we die nog gaan missen als Freek naar groep 3 gaat.

Gelukkig mag nr twee in januari ook weer bij haar in de klas
Dat is eigenlijk nog het belangrijkste..

fijn dat nr twee ook weer bij haar komt

(bij ons komt nr twee in januari juist bij de juf waar het voor Damon de eerste 2 jaar zo moeizaam ging)
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:18:49 #49
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59317787
Oeh, dat is moeilijk.... Wij mochten een voorkeur aangeven, is dat bij jullie niet zo? Of is er maar 1 juf?
pi_59317947
We hebben niks te kiezen nee.
Groep 1 en 2 hebben beiden 2 juffen en er is van ieder maar 1 groep.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:26:38 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59318166
Dank je Lily.

Mooi dat juf weet hoe ze met Damon om moet gaan. Vond hij het spannend het rapport?
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:27:27 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59318189
He get, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt
pi_59318365
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:26 schreef dutchie het volgende:
Vond hij het spannend het rapport?
Neuh, totaal niet. Damon is sowieso niet snel van zijn stuk te krijgen hoor
Toen ik het wilde voorlezen kreeg ik al te horen; jah-hah, heb ik al in de klas gelezen

Als je vraagt hoe het op school was krijg je steevast "goed" of "leuk" te horen. En op de vraag of er iets is wat hij moeilijk vind "nee"..
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:38:06 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59318616
Da's ook mijn ervaring na nog geen week school.
Of deze: " Weet ik niet meer."
En ik ben zo nieuwsgierig na elk dingetje wat hij gedaan heeft, met wie hij gespeeld heeft, waar hij om gelachen heeft, wat hij stom vond noem maar op. Ik wil gewoon alles weten!
Ik vertel nu gewoon zelf veel meer over mijn dag, hopende dat hij meer los komt.
(wishful thinking)
pi_59318725
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:38 schreef dutchie het volgende:
Of deze: " Weet ik niet meer."
oh ja, die hoor ik ook nog wel eens (hebben we toch nog afwisseling)

Nou ja, misschien komt Leon toch nog eens los...
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:43:23 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59318782
Nou, juf bleek laatst een klein brandje veroorzaakt te hebben (verjaardag vieren, kaarsjes uitblazen, net niet helemaal uit lucifer terug in doosje, doosje in de fik).

Maar zelfs dat heb ik nièt van Freek .
pi_59318839
tis toch wat

ik weet ook nooit iets aangezien ik ook niet veel rondhang op het plein en altijd op het laatste moment kom aanrennen

heel soms hoor ik 's morgens nog wat (want dan ben ik een minuut of 5 in de klas)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 21:59:57 #58
13151 crew  Rewimo
pi_59319297
Iets vertellen over school? Echt niet

Volgens mij kwam ik vroeger ook zelden verder dan "goed"
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:35:52 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59322970
Dutchie is Leon alweer 4... jeumig wat vliegt de tijd toch....

Een heuse kleuter.... ( Thijs had ook na de zomer naar de kleuterschool gemogen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Jubileum moderator donderdag 12 juni 2008 @ 09:04:54 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59326793
Wat een geweldig rapport Lily! Fijn!

Ik hang ook weinig op school rond, ben dus nooit zo geweldig op de hoogte van de gebruiken. Vandaag is het Anne Frank dag, ze vieren de geboortedag van Anne Frank. Naast andere festiviteiten (zie speeltuinbankje) is het volgens de nieuwsbrief leuk als je een aardigheidje voor de juffen meeneemt. 1 tekening per kind is voldoende volgens de nieuwsbrief. Iris had 2 tekeningen gemaakt, want ze kon niet kiezen en ze heeft 2 juffen dus oke.. neem maar mee dan.
Kom ik vanmorgen op school aan, zie ik allemaal kadootjes, het 1 nog groter dan het ander, de een nog mooier (en duurder) dan de ander. Zit mijn kind daar in de kring met 2 tekeningen. Ik vond het wel kunnen, maar zij had er erg last van. " wij hadden ook iets moeten kopen mama"
Ja leuk, ik wist dat niet joh, zet dat dan in die nieuwsbrief.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 09:14:10 #61
13151 crew  Rewimo
pi_59326972
Lois, als in de nieuwsbrief om tekeningen wordt gevraagd, zit jij toch niet fout? Dan doen die andere ouders iets niet helemaal goed, volgens mij...

En als ik juf was zou ik iets zelfgemaakts stukken leuker vinden dan een gekocht cadeautje
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:16:53 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59327029
Lois dat vind ik nou echt opbieden tegen elkaar. Daar word ik altijd zo tegendraads van. Zo'n tekening is veel persoonlijker. Daar heeft Iris haar best voor gedaan.

Bar, toen ik je naam zag staan moest ik daar ook direct aan denken. Weer zo'n mijlpaal waar je tegen aan moet kijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 09:41:15 #63
13151 crew  Rewimo
pi_59327497
Bar Ik kan me zo voorstellen dat je vaak denkt: nu zou Thijs dit of dat gaan doen, school, zwemles of 1001 andere dingen... Ik heb van de week nog even naar de modderfoto's gekeken Wat een prachtig mannetje toch!

Christan en ik gaan dit weekend een nachtje kamperen met zijn voetbalteam (en nog 3 teams). Op wel 10 minuten van huis of zo (ergens in Kleve) We hadden geen tent, gelukkig had de Aldi er eentje onlangs, nog wel een oranje Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, er zijn denk ik zo'n 60 tot 80 jongetjes plus aanhang, zal wel keten worden
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:41:28 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59328882
Wat een super mooi rapport. Heerlijk als je kindje het zo goed doet.

Hier hebben we de 16e of 23e eindejaarsbespreking. Ben benieuwd.
En Fleur heeft besloten dat ze naar groep 3 wil ipv 2. Ze wil namelijk heel graag verhuizen van klas en als ze in groep 2 zit dan blijft ze in het eigen lokaal, omdat 1 en 2 een combiklas is in het begin. Maar, goed toen ik zei dat ze dan ook weg ging bij d'r juffen....toen krabelde ze al weer een beetje terug. Maar, wist me wel te vertellen dat als ze in groep 3 zou zitten ze ook zou leren lezen, schrijven en rekeken. Nou, ik heb toen gezegd dat als ze dat graag wil het ook in groep 2 kan. Toen was ze opgelucht....

Oh en ze wil geen babies krijgen. Moest zo lachen om de reden. Ze wil nl. niet naar het ziekenhuis om een kindje te krijgen. Dus ik uitgelegd dat dit niet altijd nodig is, dat je ook thuis een kindje kan krijgen. Nou, toen was het al weer minder erg. En ze heeft besloten dat mama 1 lief kindje heeft (zijzelf) en een boefje (Maud). Want die is toch wel heel erg vaak stout bezig.
pi_59329153
Ik vind dat zo belachelijk, Lois. Die dure kado's en weet ik niet wat allemaal
Ik doe er niet aan mee. Ik vind een tekening of zoiets ook veel leuker.

Maar ja, Iris voelt zich rot dan dat is ook niet leuk.. bah.. Ouders zouden hier echt 1 lijn moeten trekken en zich aan de informatie uit de nieuwsbrief moeten houden.

Rewimo: 60 tot 80 jongens (ow help)
in ieder geval veel plezier

ach Fleur.. ik hoop dat ze een beetje rekening houden met het feit dat ze al bezig is met lezen en schrijven

[ Bericht 25% gewijzigd door lily op 12-06-2008 11:00:21 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:53 #66
13151 crew  Rewimo
pi_59329506
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:52 schreef lily het volgende:
Rewimo: 60 tot 80 jongens (ow help)
in ieder geval veel plezier
't Is met ouders erbij hoor, dat scheelt hopelijk En ik hoef er niks aan te doen, op het meenemen van Nederlandse ontbijtproducten na (wat me eraan doet denken dat ik hagelslag en zo moet halen)
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 12:46:25 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_59332421
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:04 schreef Lois het volgende:
Wat een geweldig rapport Lily! Fijn!

Ik hang ook weinig op school rond, ben dus nooit zo geweldig op de hoogte van de gebruiken. Vandaag is het Anne Frank dag, ze vieren de geboortedag van Anne Frank. Naast andere festiviteiten (zie speeltuinbankje) is het volgens de nieuwsbrief leuk als je een aardigheidje voor de juffen meeneemt. 1 tekening per kind is voldoende volgens de nieuwsbrief. Iris had 2 tekeningen gemaakt, want ze kon niet kiezen en ze heeft 2 juffen dus oke.. neem maar mee dan.
Kom ik vanmorgen op school aan, zie ik allemaal kadootjes, het 1 nog groter dan het ander, de een nog mooier (en duurder) dan de ander. Zit mijn kind daar in de kring met 2 tekeningen. Ik vond het wel kunnen, maar zij had er erg last van. " wij hadden ook iets moeten kopen mama"
Ja leuk, ik wist dat niet joh, zet dat dan in die nieuwsbrief.
dat is bij ons ook zo hoor, ik doe er niet aan mee, de kinderen krijgen toch ook niets als ze jarig zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59332597
de juffen vierden hier van de week samen hun verjaardag en er stond een potje waar je een bijdrage in kon doen naar keuze. een paar moeders hebben daar dan samen een kadootje voor de juffen van gekocht. verder zijn er vriendenboekjes gemaakt voor elke juf, waar ieder kind 2 blz voor had ingevuld/versierd. erg leuk vond ik, en geen gedoe met 'die heeft een groter kado dan die' etc.

verder iets verschrikkelijks gebeurd: nou ja, geen echte ramp maar ik voel me er wel heel erg rot over: ik ben de kijkavond vergeten bij piet op school. waar je alle gemaakte werkjes rond een bepaald thema kon bekijken. ooh ik vind 't zooo stom he. ik had 't met grote letters op onze kalender gezet, maar ja, vervolgens kijk ik niet vaak genoeg op die kalender en had ik 't die dag zo druk met allerlei andere onbenulligheden ('t huis moest schoon, opa & oma kwamen logeren, er moesten boodschappen voor 3 dagen gedaan worden, etc). tsja... en toen was 't ineens de volgende ochtend en zag ik de kalender....
pi_59333010
ik ben dus zo'n ouder die jullie liever kwijt dan rijk zien. Bij iedere gelegenheid geven wij wel iets. Als juffie jarig is dan krijgt ze van de klas wat (geld wordt ingezameld en iets voor gekocht wat juffie graag in de klas wil, bv een bepaalde poppekast pop of iets voor op de seizoenstafel etc.) en kids kunnen dan nog zelf iets kleins geven als daar de behoefte aan is voor juf zelf en dat doen we dus ook altijd, we maken altijd wel wat, een kussentje, een theedoosje, een bloempotje, fruitschaal, een mobile etc etc Dit jaar neemt alicia afscheid van juf en geeft ze ook weer iets (zelfgemaakts). Ook tussendoor bij feestjes of gelegenheden dat het zich voordoet nemen we wel eens iets mee, meestal iets wat juffie graag nog zou willen hebben in de klas, of aan vervanging toe is (een nieuwe mooie kaars, een nieuw koekjesblik, mandjes, verkleedkleren. Meestal opgepimpt of zelfgemaakt)

moussy: hier krijgen de kids (tot nu toe, weet niet hoe het buiten de kleuterklassen geregeld is) ook altijd iets kleins, een versierd sieradendoosje, een ketting, een mooi gelukssteentje etc etc
pi_59333180
nou ja, dat zijn toch leuke dingen om te geven, lijkt me niet te overdreven hoor knor. juist heel leuk dat je er zo'n werk van maakt.
pi_59333286
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:13 schreef bixister het volgende:
nou ja, dat zijn toch leuke dingen om te geven, lijkt me niet te overdreven hoor knor. juist heel leuk dat je er zo'n werk van maakt.
ja ok, ik vind het ook niet te groot ofzo, maar het blijft natuurlijk afsteken tegen kinderen/ouders die niets geven, bewust of onbewust kan het dus alsnog als 'opbieden' tegen elkaar beschouwd worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 13:20:14 #72
13151 crew  Rewimo
pi_59333389
Iets zelf maken vind ik iets heel anders dan maar iets kopen omdat je per se een cadeautje wilt geven, knor En het systeem van met zijn allen samen iets kopen vind ik ook prima. Dan krijg je tenminste geen gedoe van "die geeft meer dan die".

Bix, wat jammer dat je de kijkavond vergeten bent
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:41:09 #73
3011 E.T.
pi_59334079
Hier was het voor de verjaardag van de juffen ook een gezamelijk kado. Allemaal geld gedoneerd (de meesten gaven zo'n 2 euro) en een grote kadobon voor Trendhopper gehaald aangezien de juf net een nieuw huis heeft

Verder heeft niemand volgens mij nog apart iets gegeven, dus Saskia viel ook niet op dat ze niks had
pi_59334218
Hier hebben ze morgen juffenfeest en we konden daar de afgelopen week allemaal iets voor doneren. Of er ook nog apart dingetjes worden gegeven weet ik niet, niet van mijn kant iig
Saartje
pi_59336507
oh, Bix

Ik heb dat ook wel eens.

En ik kan het nog veel erger vertellen:

Ze waren een paar weken terug een dagje met de trein naar Maastricht (een museum enzo) en ik vergeet dus drinken mee te geven

Hij heeft me toch de les gelezen toen hij eenmaal thuis was

Het was zoooo ver lopen, en het was zoooo warm, en hij had zooo'n verschrikkelijke dorst.
En hij mocht niks kopen (wat ik dus wel belachelijk vind want ze liepen door een winkelstraat en ik had het heus wel terugbetaald, maar de meester weigerde dit omdat anders alle kinderen iets wilde kopen. Ik snap dit wel een beetje maar niet helemaal want alle andere kinderen hadden wel te drinken)

Uiteindelijk kreeg hij een slokje uit het flesje van de meester..

ow man, hij zat in bad zijn relaas te houden en ik kon wel door de grond zakken van schaamte naar mijn kind
Ik zat echt met mijn handen voor mijn gezicht "oh wat erg" te roepen maar toen zei hij: ach mam, het was niet zo erg hoor, ik ben toch alweer thuis nu...je hoeft niet te huilen

vreselijk heh
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier hebben ze morgen juffenfeest en we konden daar de afgelopen week allemaal iets voor doneren. Of er ook nog apart dingetjes worden gegeven weet ik niet, niet van mijn kant iig
Dit zou voor mij het beste werken. Gewoon iets doneren en gezamelijk iets kopen.

Ik ben absoluut niet creatief en mijn zoon ook niet dus hij zit dan met lege handen (als ze met zelfgemaakte spulletjes komen). Voordeel is wel dat hij er totaal niet mee zit (dat hij niks heeft).

Doet trouwens niks aan het feit dat ik zelfgemaakte spulletjes wel leuk vind hoor...

zolang ik het maar niet hoef te maken
pi_59338299
oh Bix en lily wat erg! Je kunt jezelf dan wel voor je kop slaan inderdaad, terwijl je kind er meestal eerder overheen is dan jijzelf..
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 17:08:16 #77
13151 crew  Rewimo
pi_59339944
O, bij zoiets kun je wel door de grond zakken Is mij ook eens overkomen, weet niet meer waarbij maar toen moest Christan ook iets meenemen wat ik dus prompt vergeten was...
pi_59359978
Bij sommigen lijk ik te proeven dat ze het raar vinden dat er cadeaus gegeven 'moeten' worden voor de verjaardagen van juffen en meesters. Ik ben zelf juf en van mij hoeft het helemaal niet. Ik vier samen met mijn klas een feestje die dag en trakteer op iets lekkers. De kinderen willen echter vaak zelf heel graag een cadeautje geven. Ik ben er zelf nogal verlegen mee.
Van tevoren benadruk ik altijd dat ik geen cadeautjes hoef en als ze dan per se iets willen geven, iets kleins! Zelfgemaakt vind ik bijzonder leuk. Ik kan me dus die tekst in de nieuwbrief wel voorstellen, Lois. Zo zou ik het als juf ook graag zien. Als kinderen dan iets willen geven, dan een tekening of iets dergelijks.
Voor mij is ook wel eens ingezameld voor een gezamenlijk cadeau, maar veel kinderen vinden het dan jammer dat ze niet persoonlijk iets aan me kunnen geven. Dat gebeurt dus nu niet meer. Dat doen ouders nu aan het eind van het schooljaar als afscheid. Dat hoeft voor mij ook helemaal niet! Ik doe dit werk niet om de cadeaus maar omdat ik er van
geniet.
Het voelt echter wel als een teken van waardering, vanuit de kinderen en de ouders, en dat vind ik heel fijn.
Zelf geef ik de kinderen ook altijd een afscheidscadeautje aan het eind van het jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door sombie op 13-06-2008 12:11:45 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:18 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59364007
Over schamen gesproken Fleur heeft gisteren d'r vaderdagcadeautje mee naar huis gekregen. Dus ik vraag, wil je het verstoppen voor papa, waarop ze in tranen uitbarst. Dus ik vraag wat er is. Zegt ze: Maar, mama dan vergeet ik waar ik het verstopt heb . Dus ik al goede moeder opper: maar als we het samen verstoppen dan kan ik helpen er aan te denken. Zegt ze: Mama, dat gaat niet want JIJ vergeet altijd ALLES.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 16:06:47 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_59366090
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:50 schreef chacama het volgende:
Over schamen gesproken Fleur heeft gisteren d'r vaderdagcadeautje mee naar huis gekregen. Dus ik vraag, wil je het verstoppen voor papa, waarop ze in tranen uitbarst. Dus ik vraag wat er is. Zegt ze: Maar, mama dan vergeet ik waar ik het verstopt heb . Dus ik al goede moeder opper: maar als we het samen verstoppen dan kan ik helpen er aan te denken. Zegt ze: Mama, dat gaat niet want JIJ vergeet altijd ALLES.
niet om schamen, het is best lief, je kinderen houden iig rekening met je
pi_59383000
ach, troost je....je bent niet de enige.
Ik moet dat soort dingen echt opschrijven
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:20:26 #82
3011 E.T.
pi_59383609
Chaca
  Jubileum moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 18:38:57 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59391570
Ik moet eigenlijk wel lachen Chaca ze kent je goed

Eva zat vanmorgen weer van top tot teen onder de netelroos. Vond ik het de vorige keer al erg, dit sloeg alles want het zit zelfs op haar hoofdhuid en tussen haar tenen.
Deze keer wel de HAP gebeld die er weinig aan kon/wilde doen. Uiteindelijk wel een drankje gekregen maar dat krijgen we vervolgens niet naar binnen dus ik smeer alleen maar met calendulasmeersel om de jeuk iets te verlichten.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:52:56 #84
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59396922
Wat vreselijk vervelend Lois. En wat lastig is het toch dat je zo'n drankje niet naar binnen krijgt bij Eva.
  Jubileum moderator zondag 15 juni 2008 @ 12:04:52 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59403156
Gisteravond lukte het slapen gaan na 2 uur nog niet door de jeuk. Jeroen heeft de bijsluiter van het drankje uitgeplozen en er stond niets in van " niet mengen met eten of drinken" . Hij heeft toen het spul door de roosvicee gemengd en ze werd vanmorgen wakker zonder maar 1 vlekje
Wie niet sterk is moet soms heel slim zijn
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 15 juni 2008 @ 12:08:29 #86
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59403219
Ha, wat goed zeg, dat het wel met Roosvicee naar binnen ging.
  zondag 15 juni 2008 @ 12:45:20 #87
3011 E.T.
pi_59403998
Wat vervelend dat ze toch weer netelroos had, en wat prettig dat het door de roosvicee ging!
Wat voor drankje heeft ze gekregen?
  zondag 15 juni 2008 @ 17:35:46 #88
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59409248
Nummer 2 kan fietsen na 2 rondjes rondsteppen om zijn evenwicht te vinden, reed hij zo weg

Pfft Lois, gelukkig wilde ze wel met Roosvicee! Enig idee hoe ze aan die netelroos komt steeds?
Saartje
  zondag 15 juni 2008 @ 17:44:33 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59409427
Woeiiiii wat goed Maneki.Neko!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juni 2008 @ 18:33:20 #90
13151 crew  Rewimo
pi_59410323
Goed zo nummer Twee Stoer hoor!

Lois, lijkt me heel naar die netelroos. Gelukkig dat het drankje hielp. Is dat niet verwant aan waterpokken of ben ik nu in de war met iets anders?
  Jubileum moderator zondag 15 juni 2008 @ 19:17:25 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59411103
Dat is gordelroos Rewimo. Netelroos komt door iets wat ze gegeten of gedronken heeft. De vorige keer kon ik de tomatensoep de schuld nog geven, nu zou het evt. aan aardbeien kunnen liggen, dat is het enige nieuwe wat ze deze week heeft gehad. We weten het eigenlijk niet, maar volgens de huisarts is daar ook bijna onmogelijk achter te komen.

Ik zal zo het etiket even bekijken ET, het is gewoon een anti-histamine drankje volgens mij.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juni 2008 @ 20:02:21 #92
13151 crew  Rewimo
pi_59412055
Een allergische reactie dus. Ja, dan moet je uit zien te vinden waardoor...
  † In Memoriam † zondag 15 juni 2008 @ 20:20:48 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_59412360
Wij hebben altijd die anti-histamine in huis voor Cas, die is echt mega allergisch voor muggensteken Hij wordt er alleen zo vreselijk duf van.

Enneh, Cas slaapt al 3 dagen zonder luier ze zijn weer op en worden nergens verkocht in zijn maat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juni 2008 @ 10:38:54 #94
13151 crew  Rewimo
pi_59425886
Goed zo Cas Je kunt het!
  † In Memoriam † maandag 16 juni 2008 @ 12:21:42 #95
7074 moussy
kuttekop
pi_59428537
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Goed zo Cas Je kunt het!
Hij vindt van niet, maar goed, hij luistert ook de hele dag naar edith piaf en rammstein, lekkere combi ook. Hij laat het René opzoeken op you tube en is dan zwáár beledigd als het iemand is die een liedje van edith piaf covert.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juni 2008 @ 12:40:58 #96
13151 crew  Rewimo
pi_59429140
Eigen smaak, altijd goed
pi_59439624
Heerlijk toch ?
Hier een SYB fan (die hem gisteren in levende lijve heeft gezien, kind zwaar zenuwachtig)
en de andere houd van progressive rock...(lees herrie)
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2008 @ 09:09:16 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_59452319
Cas gaat morgen proefdraaien Nou ja, alle kindjes die volgend schooljaar nieuw zijn, maar het belangrijkste... hij kwam vanmorgen uit bed. Mam, hebben we nu al 2x geslapen, want dan mag ik naar de nieuwe school. Hij heeft er zin in

Verder praten we er niet echt, want hij moet nog even op deze school en ik wil mijn negatieve gedoe niet overdragen. Gelukkig is dat al weer minder hoor, misschien ben ik ook wel gewoon aan vakantie toe
pi_59452703
leuk moussy! en spannend! ik hoop dat ie het er erg naar z'n zin zal hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juni 2008 @ 09:33:21 #100
13151 crew  Rewimo
pi_59452727
Fijn dat hij er graag heen wil, zal straks ook wel een hoop gedoe schelen met halen en brengen als ze weer bij elkaar op school zitten

Christan kreeg een papier mee over een leestest die hij gedaan had. Ik ga dat van de week toch even navragen. Volgens het papier had hij in 6 minuten 36 zinnen gelezen en er daarvan 28 goed verwerkt. Volgens de juf komt hij daarmee op een percentage van 60

Ik kom op 78% als ik het uitreken. Wat overigens in de beoordeling het verschil is tussen gemiddeld en bovengemiddeld. Vind ik niet zo belangrijk, maar ik wil wel weten hoe ze aan die 60 komt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2008 @ 09:35:02 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_59452758
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
leuk moussy! en spannend! ik hoop dat ie het er erg naar z'n zin zal hebben.
Ik hoop het ook! Gister ben ik even de klas ingelopen was leuk, hij krijgt 2 juffen, de 1 is een oud collega van mij en de ander is de moeder van een vroeger klasgenootje van mij
pi_59452778
spannend Mous!
pi_59479208
En Mous ? Hoe vond hij het ???

Hier ook de rapporten binnen.
Zowel van Merijn als Timo prachtlijsten. Ze werken hier met O/V/VG/G/ZG etc. Beide heren nul O-tjes en vooral veel V/G tjes en G-tjes en een paar ZG-tjes !! Een echte pracht lijsten. Ik zag ze en vroeg me af of ze het over mijn kinderen hadden
Timo gaat naar groep 4 met avi 8 en Merijn naar groep 5 met avi 9. De juf had erbij geschreven dat hij een echte boekenwurm is... (gisteren zei ze nog dat hij zelfs tijdens de uitleg nog gaat zitten lezen )
Er zaten ook briefjes is: wij zien geen aanleiding tot een gesprek ... hadden we al gemerkt, aangezien de halve klas al geweest was

Vandaag schoolreis, Lineaushof.... hopenlijk wordt het stralend weer en gaan ze heerlijk genieten !

*mama heeft cursus, de hele dag binnen *
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 09:19:37 #104
13151 crew  Rewimo
pi_59480610
Christan heeft ook al schoolreis vandaag, naar de Leemkuil in Nijmegen "Helemaal naar het buitenland, mama!" Wij gingen nooit op schoolreis naar het buitenland

Wat een mooie rapporten, Stout Christan had ook een briefje mee, daarop kon je aangeven of je nog een gesprek wilde. Toch maar aangevraagd, ik wil graag even opheldering over die 60% (zie post hierboven ergens).
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2008 @ 09:20:16 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_59480622
Jaaah spannend, als een verlegen jongetje ging hij de klas in, ging netjes in de kring zitten en ik ben gegaan

Heel schattig, de juf zegt jij bent vast Cas... Neeeee zegt ie, ik ben vier!! Oftewel, Cas was erg gespannen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 09:21:22 #106
13151 crew  Rewimo
pi_59480656
Cas Wat schattig
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:27:09 #107
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59482085
Moussy van wanneer is Cas nou eigenlijk?
Ik dacht nl. dat hij een jaar ouder was dan Léon.
pi_59482497
van augustus 2003. (net als piet. ). toch, mous?

maar (en ik ga nog even verder voor m'n beurt) hij gaat naar een andere school binnenkort, vandaar dat ie ging wennen.

'nee ik ben 4'
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:35:21 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59483768
Bixister dank je wel. Ik kon hem niet vinden op het lijstje. Kippig.
pi_59484164
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:20 schreef moussy het volgende:
Jaaah spannend, als een verlegen jongetje ging hij de klas in, ging netjes in de kring zitten en ik ben gegaan

Heel schattig, de juf zegt jij bent vast Cas... Neeeee zegt ie, ik ben vier!! Oftewel, Cas was erg gespannen
AAAH... Wat liehief!
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:27:19 #111
144006 chacama
Ondernemend!
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:39:09 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59486893
Rewimo, hoe was die test? Moest hij 6 minuten lezen en dan kijken hoeveel zinnen hij kon lezen (en dan de goede zinnen tellen) of moest hij 36 zinnen lezen en dan kijken hoe lang hij erover deed en hoeveel hij goed had? In geval 2 kan ik me voorstellen dat het een ander percentage is, wat berekend wordt aan de hand van een rekenmodel (een beetje zoiets als bij de AVI toetsen).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 13:42:08 #113
13151 crew  Rewimo
pi_59486972
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Rewimo, hoe was die test? Moest hij 6 minuten lezen en dan kijken hoeveel zinnen hij kon lezen (en dan de goede zinnen tellen) of moest hij 36 zinnen lezen en dan kijken hoe lang hij erover deed en hoeveel hij goed had? In geval 2 kan ik me voorstellen dat het een ander percentage is, wat berekend wordt aan de hand van een rekenmodel (een beetje zoiets als bij de AVI toetsen).
Dat weet ik dus niet Hij vertelde vanmorgen dat het Duitse zinnen waren met een fout erin die hij moest vinden. Maar of het ook nog binnen een bepaalde tijd moest of iets dergelijks is me niet duidelijk geworden. Dat wil ik volgende week vragen.
pi_59508445
Ik weet wel van Merijn dat hij zinnen moest lezen in ? minuten en dan kijken hoever hij kwam. Volgens juf heeft hij de meeste zinnen gelezen. Klopt ook wel gezien de A voor leestempo en leesbegrip. Spoort weer niet met de C voor begrijpend lezen (waavan juf weer zei dat het moeilijk was dit jaar)
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 09:37:57 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_59510356
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:43 schreef bixister het volgende:
van augustus 2003. (net als piet. ). toch, mous?

maar (en ik ga nog even verder voor m'n beurt) hij gaat naar een andere school binnenkort, vandaar dat ie ging wennen.

'nee ik ben 4'
Cas is van 15 aug, hij staat niet in het lijstje, omdat ik zelf altijd verjaardagen en zo vergeet

Cas kwam gister brullend naar buiten; Het is hier zoooo leuk mam!! En vanmorgen was het oorlog in de keet, alles was nee, wil ik niet, lust ik niet, moet ik niet, IK wil naar de nieuwe school!! Heel leuk allemaal, maar nog effies. Hij had het ook al gisterochtend op school gevraagd of ie echt niet morgen weer kon komen, of anders vanmiddag Ik ben echt enorm blij dat Cas zo 'makkelijk' is... alleen hier mee hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 09:54:32 #116
13151 crew  Rewimo
pi_59510784
Hij is dus lekker snel gewend Dat wordt nog even zijn tijd uitzitten op de oude school... Wanneer krijgen ze vakantie?

Christan heeft volgende week al zijn laatste schooldag. Vroege vakantie dit jaar.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 09:56:15 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_59510836
Volgende week hier ook de laatste week en dan gaan we allemaal leuke dingen doen, dus dat komt wel goed.
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:09:06 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59514526
Wij nog twee weken. En dan inderdaad op mijn vrije dagen ook leuke dingen doen. Wie doet er mee aan een dagje Blijdorp?
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:12:18 #119
141023 ik80
pi_59514623
Bofferds, wij moeten nog 4 weken!
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:32:33 #120
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59518866
Hier ook volgende week nog, maar die week stelt ook bijna niks meer voor..

In de schoolgids stond vermeld, dat er nog twee vrije dagen als reserve te boek stonden. Deze dagen waren bedoeld voor ijsvrij e.d. en zijn niet gebruikt. Deze vrije dagen zijn nu gepland in de laatste schoolweek

Maandag 23 juni - een 'gewone' schooldag
Dinsdag 24 juni - 's middag zijn de kinderen vrij, leerkrachten ruimen op en brengen het lokaal in orde voor de volgende cursus
Woensdag 25 juni- Laatste schooldag, dekinderen kijken naar generale repetitie van de musical van groep8, doen spelletjes en eten pannekoeken ('s avonds afscheid van groep 8)
Donderdag 26 juni - vakantie
Vrijdag 27 juni - vakantie (de middag was eerst al vrij.. voor groep 1&2 sowieso al)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 14:53:57 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59519625
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:09 schreef chacama het volgende:
Wij nog twee weken. En dan inderdaad op mijn vrije dagen ook leuke dingen doen. Wie doet er mee aan een dagje Blijdorp?

k wil wel mee
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 14:54:06 #122
13151 crew  Rewimo
pi_59519629
Christan heeft woensdag zijn laatst - halve - dag. En vandaag krijgt hij zijn rapport. Hopelijk vol 1-en (1 is in DLD het hoogst). Volgens mij krijgen ze nog geen cijfers trouwens
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 16:54:48 #123
13151 crew  Rewimo
pi_59522868
Het rapport is daar Alles ruim voldoende tot goed. Hij heeft alleen nog geen beoordeling voor Duits omdat dit het eerste jaar is dat hij Duits heeft geleerd (maar de enige aanmerkingen die ik erbij zie staan is dat hij de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter moet schrijven en dat hij soms op elkaar lijkende woorden in NL en D verwisselt).

Hij gaat dus nu naar de derde klas, ofwel groep 5
  maandag 23 juni 2008 @ 11:50:34 #124
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59622269
Er zitten hier een aantal mensen met pubers.
Wat doet dit bericht met jullie?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:15:06 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631270
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er zitten hier een aantal mensen met pubers.
Wat doet dit bericht met jullie?
het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laat
dat je er goed voor zorgt dat er een goede firewall en virusscanner op je pc hebt staan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59631406
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laat
dat je er goed voor zorgt dat er een goede firewall en virusscanner op je pc hebt staan
Erg kort door de bocht.
Niet elke ouder heeft zoveel verstand van computers. Onder de jonge generatie zijn er genoeg die hun computerkennis op school op doen of bij vriendjes.
Misschien zou er ook gekeken moeten worden naar een (eventueel anoniem) meldpunt voor de kinderen die met zoiets te maken krijgen. Een soort kindertelefoon ofzo, waar ze geholpen kunnen worden met de aanpak van zoiets zonder dat ze naar hun ouders toe moeten.
Het lijkt me voor een kind erg moeilijk om met zo'n (chantage)verhaal naar je ouders of een leerkracht te stappen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 juni 2008 @ 18:22:55 #127
13151 crew  Rewimo
pi_59631410
En voorlopig de webcam dan maar afkoppelen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:32:35 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631609
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:22 schreef Verida het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht.
niet kort door de bocht
bij iedere provider worden tegenwoordig voor een klein bedrag goede veiligheidsprogramma's aangeboden
quote:
Niet elke ouder heeft zoveel verstand van computers. Onder de jonge generatie zijn er genoeg die hun computerkennis op school op doen of bij vriendjes.
Misschien zou er ook gekeken moeten worden naar een (eventueel anoniem) meldpunt voor de kinderen die met zoiets te maken krijgen. Een soort kindertelefoon ofzo, waar ze geholpen kunnen worden met de aanpak van zoiets zonder dat ze naar hun ouders toe moeten.
Het lijkt me voor een kind erg moeilijk om met zo'n (chantage)verhaal naar je ouders of een leerkracht te stappen.
dat ben ik met je eens

en wat rewimo zegt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59631723
@Ynske, ik geloof best dat er bij elke provider goede veiligheidsprogramma's worden aangeboden, alleen niet alle ouders zijn daarvan op de hoogte. Hoe vreemd het jou misschien ook in de oren klinkt, ik ken zat mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen een computer op hun kamer hebben om te msn-nen of voor schoolwerk terwijl de ouders totaal geen verstand hebben van computers en ook geen idee hebben van wat hun pubers op hun computers doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:40:54 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631792
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:37 schreef Verida het volgende:
@Ynske, ik geloof best dat er bij elke provider goede veiligheidsprogramma's worden aangeboden, alleen niet alle ouders zijn daarvan op de hoogte. Hoe vreemd het jou misschien ook in de oren klinkt, ik ken zat mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen een computer op hun kamer hebben om te msn-nen of voor schoolwerk terwijl de ouders totaal geen verstand hebben van computers en ook geen idee hebben van wat hun pubers op hun computers doen.
dat vind ik onverantwoord gedrag van de ouder
je laat je kind ook niet alleen in t donker buiten spelen
in mijn ogen is dit hetzelfde.

maar goed, zal wel aan mij liggen, ik vind het belangrijk dat 'mijn kinderen' later veilig gebruik maken van een computer, dus niet alleen op hun kamertje en met eventueel afgesloten sites, geen installatierechten etc
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 23 juni 2008 @ 18:49:34 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59631991
Het is zeker waar dat er ouders rondlopen die weinig van computers afweten, maar hun kinderen wel van alles met computers laten uitvreten op hun kamers. Ik vind ook dat er voorlichting moet zijn over computers voor ouders. En op scholen voor de kinderen.

Het is wel goed mogelijk dat het niet zo heel vaak is voorgekomen dat kinderen via een trojan horse-incident gechanteerd werden. Maar het is wel een schokkend bericht, ja.
Veel vaker komt het voor dat jonge meisjes én soms jongens zich laten overhalen tot poseren voor de camera. Vaak komen daar de problemen van.

Dat van dat meldpunt is inderdaad een goed idee. Aan de andere kant: ik zou het zelf prettiger vinden als mijn kind naar me toe kwam. Ik hoop dat hij zich toch nog "veilig" genoeg voelt om toch bij me terecht te willen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 23 juni 2008 @ 21:46:43 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59636915
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Het rapport is daar Alles ruim voldoende tot goed. Hij heeft alleen nog geen beoordeling voor Duits omdat dit het eerste jaar is dat hij Duits heeft geleerd (maar de enige aanmerkingen die ik erbij zie staan is dat hij de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter moet schrijven en dat hij soms op elkaar lijkende woorden in NL en D verwisselt).

Hij gaat dus nu naar de derde klas, ofwel groep 5
goehoed

En hier ook het rapport en de cito-uitslagen binnen. Ze scoorde bij de Cito 2x A en verder alleen maar plusjes op het rapport. Ze gaat met vlag en wimpel door naar groep 2. In de staat van wat ze moeten kunnen, scoort ze op alle punten hoger dan gemiddeld (1 balkje), met ruimtelijk inzicht als uitzondering. Dit zal nog groeien gaf de juf aan (en ik dacht bij mezelf.....of niet)

Oh, ja trotste mama-modus uit
pi_59637303
ik kom hier mijn kleutertje melden; Myrthe is vandaag 4 geworden en ze komt al leuk on-topic binnen met een goed overgangsrapport van de peuterspeelzaal.
pi_59643400
Welkom!!
En nu al gaan gooien met goeie rapporten!!!

Mijn kleutertje is veranderd in een verschrikkelijke puber!!!
Waar het bij mn 11 jarig meisje langzaam in sluipt, slaat het bij hem inb als een bom!! Hoop niet dat dit en voorbode is voor later, de "grote" pubertijd....

Niks met t kind te beginnen!! Dwars, brutaal, kwaad en dan heeeeel even weer superlief!
Vooral 's avonds met het naar bed gaan is het een ramp.... Pyama niet aan willen, tanden niet willen poetsen (Hoe meot ik dat in godsnaam aanpakken.... Zn pyama niet aan vind ik niet zo'n ramp, maar geen gepoetste tanden, daar ben ik niet zo heel blij mee uiteraard) tig keer zn bed uit....

Overduidelijk aan vakantie toe...Maar ben bang dat het daar niet mee opgelost is!
pi_59644573
poemojn, gefeliciteerd met kleuter myrthe! en myrthe ook gefeliciteerd en welkom hier!

rewimo, wat knap van christan!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 09:35:11 #136
13151 crew  Rewimo
pi_59644645
Hoi Myrthe en Poemojn, welkom in dit topic

Vamp, die periodes zijn hartstikke lastig Tandenpoetsen moet nu eenmaal... kun je niet een tikkie "chanteren" met zo'n tandenborstel met een lichtje erin of zo? (Die geven aan hoe lang ze moeten poetsen)
pi_59644707
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Hoi Myrthe en Poemojn, welkom in dit topic

Vamp, die periodes zijn hartstikke lastig Tandenpoetsen moet nu eenmaal... kun je niet een tikkie "chanteren" met zo'n tandenborstel met een lichtje erin of zo? (Die geven aan hoe lang ze moeten poetsen)
Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...
Maar het gaat alleen met "vechten" (Hem stevig vasthouden en dan maar zo goed mogelijk poetsen ) En dat wil ik zoooooo niet!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 09:47:31 #138
13151 crew  Rewimo
pi_59644866
Oja, ik had gisteren een gesprek met Christans juf. Ze heeft me uitgelegd hoe dat nu met die tests zat. Die 60 was inderdaad geen percentage maar een score op basis van een tabel (jij zei al zoiets, Stout?). En voor een kind dat voor het eerst Duits leert is dat een prima score zei ze

De andere test, waarvan ik dacht dat hij 86 punten had gescoord, was juist het aantal fouten dat hij had Maar ook dat was niet verontrustend, dit is een toets die ze geregeld doen en dit was voor Christan de eerste keer. De bedoeling is dus dat hiervan een soort curve wordt gemaakt, en die zou dus omlaag moeten gaan in de loop der tijd. Ook hier geldt dat hij hem voor een kind dat pas Duits leert goed heeft gemaakt.

Lof alom dus qua leerprestaties Qua gedrag kan er nog wel het een en ander beter, in die zin dat hij moeite heeft met kritiek en zich snel aangevallen voelt. Nou, dat zien we thuis ook, dus dat kon ik wel beamen Kort lontje af en toe. Tja... we praten er geregeld over maar dat is toch iets wat hij zal moeten leren. Dat verandert niet van het ene op het andere moment.

Wat ik leuk vond, is dat ze zei dat Christan het erg leuk vindt om te lezen en ook dat hij de laatste tijd graag verhaaltjes schrijft, en dat hij dat ook steeds meer in het Duits gaat doen. Hij heeft veel fantasie en kan helemaal opgaan in een verhaal. In kleinere groepjes spreekt hij ook heel goed Duits, in een grotere groep voelt hij zich wat minder op zijn gemak en dan gaat hij zachter of meer binnensmonds praten. Dan durft hij blijkbaar niet zo goed. Hij zei later tegen mij ook dat hij dat niet zo fijn vindt. Herkenbaar, ik was als kind ook heel erg verlegen, veel meer dan Christan. Bij mij kwam er helemaal geen woord uit
pi_59644895
Heerlijk nieuws Rewimo!
pi_59661357
Geweldig toch ! Ik vind het superknap van hem hoor !! Christiaan petje af voor jou !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 21:55:14 #141
13151 crew  Rewimo
pi_59662050
Ehm... Christan
pi_59663768
Fijn dat het zo goed gaat Rewimo

En bedankt ook voor het welkom hier!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:24:14 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59670104
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:38 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...
Maar het gaat alleen met "vechten" (Hem stevig vasthouden en dan maar zo goed mogelijk poetsen ) En dat wil ik zoooooo niet!!
Dit gevecht had ik ook met kleuter hier. Hij verrekte het gewoon zijn mond open te doen.

Nu heb ik een spelletje bedacht waarbij hij óf een haai is die in billen gaat bijten (en dan als zijn mond nog niet ver genoeg open is: uh haai? ik heb echt heeeeeele dikke billen hoor )
En om zijn voortanden te poetsen is hij een Tijger.

Werkt als de brandweer hier

Vergeet ik Christan te noemen. Wat doe je het goed!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 10:46:36 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_59670652
Christan, goed jongen!!

Ik was gister boodschappen aan het doen en terwijl ik stond te bekvechten met mn kind om het karretje hoor ik de bedrijfsleider zeggen; ...en het was zo lekker rustig... In de aldi nota bene!! toen werd ik nog pissiger, maar dan op de bedrijfsleider alsof ik het leuk vind dat ze zich zo laat gaan.

Echt, mijn dochter kan soms een strijd voeren om niets Ze ging met dat karretje aan de haal en ik zei laat die kar los, ik duw. Ging ze toch lopen miepen, haal ik dr hand los, gaat ze met dr andere hand aan de kar trekken af en toe...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2008 @ 11:02:24 #145
13151 crew  Rewimo
pi_59671086
Owja, zo dwars hè... vreselijk. Hier valt het momenteel mee gelukkig, het gaat echt in periodes dat soort dingen.
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 11:19:02 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_59671571
het was ergens ook mijn eigen schuld, ik had het al aan zien kunnen komen als ik nagedacht had. In de action vroeg Cas of hij zo'n beker met een rietje mocht hebben en dat mocht van mij. Hij vraagt nóóit ergens om. Toen moest René ook wat en die gaat dan echt iets zoeken om het hebben. Maar zaterdag toen ik even met haar in de stad was had ze knippies en stieken voor in dr haar gekregen en een setje armbandjes. Dus ik vond het niet nodig, toen was ik uiteraaaard niet eerlijk en niet leuk en ze noemde me een zeikerd Maar aan de andere kant, ik moest toch echt boodschappen doen, want ik had niets meer, ze gedraagd zich maar en leert maar dat ze écht niets te kort komt. Thuis heb ik haar dan ook eerst naar dr kamer gestuurd en daarna eens haarfijn uitgelegd dat ze puntje bij paaltje met dr haar en make up trutjes meer krijgt dan Cas
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:24:21 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59671732
We mogen onze mening geven over de kwaliteit van het basisonderwijs. En dat kan hier.

Ik ga m invullen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2008 @ 11:29:55 #148
13151 crew  Rewimo
pi_59671893
Daar heb je gelijk in hoor Mous, de een hoeft niet altijd wat te krijgen omdat de ander wat krijgt. Dat ze dat niet leuk vinden is weer wat anders

Ik ga eens even naar die enquete kijken ook al zit Christan niet in NL op school
pi_59672509
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit gevecht had ik ook met kleuter hier. Hij verrekte het gewoon zijn mond open te doen.

Nu heb ik een spelletje bedacht waarbij hij óf een haai is die in billen gaat bijten (en dan als zijn mond nog niet ver genoeg open is: uh haai? ik heb echt heeeeeele dikke billen hoor )
En om zijn voortanden te poetsen is hij een Tijger.

Werkt als de brandweer hier

Vergeet ik Christan te noemen. Wat doe je het goed!
Dat werkt hier ook al nie tmeer
pi_59677943
Wat leuk dat Christan zo geinteresseerd is in lezen en verhaaltjes schrijven, Rewimo en fijn dat het zo goed gaat in Duitsland op school.
pi_59678081
moussy, de kinderpsychiater heeft ons vorig jaar verteld dat het juist goed is om wel eens onderscheid te maken in wat je je kinderen geeft (en dan niet alleen in materiele zaken).
Je moet ze juist niet voortdurend hetzelfde behandelen.
Ze moeten leren dat ze individuen zijn (de een deze keer dit en de ander dan weer dat)
nou ja, je begrijpt het wel
pi_59684784
Groot gelijk moussy, zo gaat het hier ook.
De ene keer de ene wat ,de ander keer de ander
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:17 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_59685105
Fijn om te lezen Lily! Ergens voelde ik me wel schuldig, waarschijnlijk door het drama wat er omheen was gekomen, voorheen deed ik het nml ook wel eens, maar ik vind het ook soms wel moeilijk.
pi_59691692
moussy: Wij hadden hier maatschappelijk werk vanmorgen over de vloer voor alicia en die gaf min of meer ook hetzelfde. (in iets minder mooiere bewoording overigens dan Lily hierboven) het voelt alleen een beetje 'naar' als ouder zijnde om dat te doen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:51:32 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59709348
Is ook moeilijk Mousy. Hier zo af en toe juist het omgekeerde. Dan ga ik met Fleur ergens heen en krijgt ze wat van me (meestal iets dat ze echt nodig heeft) en dan begint ze meteen dat Maud ook iets moet krijgen. Wel , maar niet altijd even makelijk om uit te leggen dat dit niet nodig is. Ze is zo zorgzaam. Mijn kleine grote drup.

Nog 1 weekje school. Aftellen. We zijn er aan toe! Hoe is dat bij jullie? Blijf je dat merken dat ze aan vakantie toe zijn of is het omdat Fleur nog zo jong is erger....?
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:46:46 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_59730867
VAKANTIE!!! we hebben het gehad, héérlijk, 6 weken niet razen en stressen met school. Hier hebben ze het beide helemaal gehad, en ik ook Je blijft het wel merken hoor, vooral de laatste 2 weken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:49:07 #157
13151 crew  Rewimo
pi_59730937
Heerlijk, wat een opluchting zal dat zijn na al dat knokken

Na de vakantie allebei naar de nieuwe school, rust in de tent

Christan is erg trots dat hij naar klas 3/groep 5 gaat, en nu is de F2 waarin hij voetbalt ook nog F1 geworden Kan niet meer stuk natuurlijk
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:54:18 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_59731059
Ik heb gister een enorm fijn gesprek gehad met Cas zijn juf en we hebben beloofd dat we af en toe op visite komen in de klas. Ik ben echt enorm blij dat we dit boek dicht kunnen klappen! Na de vakantie gaan er 6 kindjes naar een andere school, 2 ivm verhuizing

Cas en ik delen een geheimpje dat 1 van de babypoesjes die we straks samen gaan halen bij ons mag blijven wonen. Hij is er vól van, vooral dat we samen een geheimpje hebben wat René nog niet weet
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:56:57 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59731111
Moussy wat heerlijk.

En geheimpjes zijn zo leuk om te hebben. Zo samen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:57:00 #160
13151 crew  Rewimo
pi_59731113
Da's nog eens een leuk geheimpje!
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 14:00:27 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_59731196
Wat fijn trouwens dat Christan zo trots is! En terecht!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:21:24 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59731617
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
pi_59737500
edit: had in het fototopic gemoeten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:59:19 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59738628
Ik wou dat wij al vakantie hadden. Wij zijn er zo aan toe met zijn allen, maar we moeten nog even
Nou ja, op mijn tandvlees dan maar de laatste weken door zien te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59739705
Hier ook VAKANTIE ! Geen dag te vroeg !

Timo is vandaag 7 geworden...wat vliegt de tijd.
Niet echt gevierd, van ons heeft hij een boek gehad *het benedictgenootschap* en wat buitenspeelgoed voor op vakantie, het grote kado komt nog.
Vanmorgen lekker getracteerd op Holland-ijsjes, iedereen had na afloop een smurfen tong.

En nu op naar de Ardennen (de frisselucht is even wennen....)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:55:40 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59739896
Fijne vakantie Stout. Geniet er van. Lekker bijtanken. Voor allemaal. En uiteraard gefeliciteerd met Timo.
pi_59740667
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
Hier hebben we afgelopen woensdag de afscheidsmusical gehad...
Vanaaf is mevrouw naar een semi afscheids-bedankdejuf feestje!
En volgende week donderdag hebben ze nog een afscheidsdag. Daar kan mevrouw helaas niet helemaal bij zijn, dan trouwt mn zus. Maar dr vader is zo lief om dr eerder op te halen ( geheel tegen mijn verwachtingen in overigens! Maar wel heeel fijn dat ie het doet én zelf met het idee kwam)
Zo kan ze dus 's avonds nog wel het grote afscheidsdiscofeest meemaken!
En dan is het echt afgelopen met de basisschool.... De eerste die naar het vervolgonderwijs gaat.... Traantjes prikken steeds vaker achter mn ogen de laatste dagen!

Had het er vanmiddag nog even met een moeder over...Die zei ook, pfff.... De oudste gaat al naar de havo straks en de kleinste weet nog niet eens wat school is!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 22:28:45 #168
13151 crew  Rewimo
pi_59742037
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen

Vamp, dat zal best wennen worden, de middelbare school!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:44:29 #169
3011 E.T.
pi_59742484
Bij ons moeten ze nog 3 weken naar school..

Kreeg vandaag wel de nieuwe klas-indeling mee.. Wat ik dacht is dus ook zo.. Saskia speelt veel met de oudere kindjes in de klas.. en die gaan allemaal naar groep 3 volgend jaar. Van de namen die ik hier regelmatig voorbij hoor komen qua speelkameraadjes blijven alleen nog de 2 meiden hier uit de straat over.
Ach, zal ook wel weer wennen
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:51:45 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59742708
Dat went snel hoor . Het verbaast me steeds weer hoe flexibel kinderen daar in zijn.

Freek gaat na de zomer naar groep drie, ik moet er ook even van slikken. Andere juf (liever als die ie nu heeft kan bijna niet), niet meer mee de klas in, zèlf die grote school in. Pfft.

Nog drie weken tot de vakantie hier, en alhoewel ik vakantie best lekker vind, vind ik 6 weken wel heeeel lang
pi_59745277
ik ben ook zooo benieuwd naar de nieuwe klassenindeling hier. ze krijgen zo goed als zeker een andere juf (schijnt gebruikelijk te zijn, helaas) maar of hij bij z'n beste vriendje(s) in de klas blijft is nog niet zeker. ik hoop het maar!

freek al naar groep 3! (en alicia ook, las ik). spannend!!

vamp zo'n afscheid van de basisschool lijkt me ook heel wat hoor. ik weet dat van mezelf nog al te goed.

hier ook nog 3 weken voor de vakantie begint. ineens willen allerlei klasgenootjes die ook in de vakantie jarig zijn nog snel verjaardagfeestjes geven voor de vakantie, een heel gedoe over wie wanneer. wij wachten nog wel even tot 't nieuwe schooljaar hoor.
pi_59745735
doen ze bij jullie niet aan een 'doorschuifochtend' bix? een dagdeel met de nieuwe klassensamenstelling? zo heeft myrthe dus pas een ochtendje meegedraaid.
pi_59745797
nee, daar doen ze hier niet aan. vond ik vorig jaar ook al een heel gemis.
pi_59745846
Ja, jammer. Misschien willen ze er evt wel mee beginnen?
pi_59745917
ik zal het (nog eens) voorstellen. wie weet!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 08:39:36 #176
37150 livelink
pi_59747856
Katja heeft nog steeds een vriendinnetje met wie ze een half jaar in de kleutergroep heeft gezeten. Dat meisje ging toen naar groep 3 en Katja heeft daarna nog 2 jaar bij de kleuters gezeten. Dus inmiddels zit haar vriendinnetje al in groep 4, maar ze spelen nog steeds heel vaak samen na school en in het weekend. Dus het vertrek hoeft nog niet direct het einde van het samen spelen te betekenen.

Katja is nu al regelmatig naar groep 3 om te wennen, maar ze ziet er erg tegenop. Ze wil niet naar groep 3 omdat ze nog niet kan lezen en schrijven en "dat moet je kunnen in groep 3, mama!" En ik krijg haar maar niet zover dat ze me gelooft als ik zeg dat je juist naar groep 3 gaat om dat te leren.
pi_59748517
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen
De uitleg staat op de boekenpagina, het is eigenlijk voor kinderen van 10 en ouder maar aangezien Timo werkelijk alles leest en dit boek hem aansprak...
Hij is inmiddels al op blz 56...
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 09:48:22 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_59787398
Ah sneu dat Katja de lat zo hoog legt voor zichzelf. René dacht bijv. dat ze binnen een week een boek kon schrijven en was heel boos toen bleek dat het niet zo was.

De meest fantastische manier om je bed uit te komen: Twee kinderen die met stokken achter elkaar aanrennen, een blaffende hond er om heen en een kat die boven aan de trap zit te schreeuwen.... Cas was boos omdat René niet deed wat hij zei....joepie...vakantie....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 10:00:16 #179
13151 crew  Rewimo
pi_59787605
Ja, gezellig

Christan logeert bij oma. Ze zou vrijdag met hem naar Eurodisney gaan maar ze is niet helemaal in orde. En nu mag ik Ben er nog nooit geweest dus het lijkt me heel erg leuk!
  maandag 30 juni 2008 @ 11:02:00 #180
37150 livelink
pi_59788980
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:03:33 #181
37150 livelink
pi_59789015
René had in ieder geval wel voldoende zelfvertrouwen, Moussy.
Het lijkt me wel heel bijzonder als je kind ineens kan lezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 11:12:21 #182
13151 crew  Rewimo
pi_59789208
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:02 schreef livelink het volgende:
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
Wel met de Thalys, maar dat was naar Brussel De verbijstering klopt inderdaad
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:56:35 #183
3011 E.T.
pi_59841185
net even gesprekje gehad met de juf van Saskia over hoe het gaat enzo, na 4 maanden kleuterklas.
We moesten even goed zoeken naar een droge stoel (hier ook zo'n waterfestijn vandaag.. ), maar op school heeft Saskia hetzelfde gedrag als thuis iig. Een kind dat duidelijke grenzen nodig heeft en als je haar een vinger ruimte geeft, pakt ze meteen twee handen. Verder ook dezelfde kuren als thuis; ze voelt zich dus aardig thuis in de klas.
Verder doet ze het gewoon hartstikke goed, sociaal gaat goed.. Wel gaat de juf volgend schooljaar de drie-eenheid vriendinnetjes wat meer stimuleren om met andere kinderen ook te spelen. Ze hangen met z'n drieen wel erg aan elkaar. (niet verwonderlijk, na schooltijd zien ze elkaar ook de hele tijd tot ze naar bed gaan zowat )
En ze is idd erg pienter. Ze had meegedaan met de toetsen die groep 1 moet doen om door te mogen naar groep 2.. en ze had allemaal A's gescoord. Terwijl ze dat volgend jaar pas hoeft te kunnen dus.
Juf gaf wel meteen aan dat ze dat goed in de gaten blijft houden en dat er op tijd met extra werk wordt begonnen om verveling tegen te gaan. Ook ons op het hart gedruk dat als wij iets in die richting merken om dat bij haar aan te geven, zodat we nieuwe uitdagingen kunnen zoeken.

Al met al een fijn gesprek wel Voornamelijk bevestiging van onze eigen bevindingen en andersom ook.
Fijn dat de juf Saskia goed door heeft iig
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 14:03:51 #184
13151 crew  Rewimo
pi_59841375
Positief gesprek, E.T. Knap dat ze het zo goed heeft gedaan met de toetsen! En dat ze daar ook mee aan de slag gaan, prima
pi_59841972
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:33:44 #186
3011 E.T.
pi_59842125
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef snoopy het volgende:
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
De eerste keer dat ik dat merkte vond ik dat ook heel fijn (en nog steeds natuurlijk ) En ook dat Saskia op school hetzelfde kind is als thuis

Het CB had bij het laatste bezoek al aangegeven dat deze school goed met 'voorlopertjes' om gaat toen we het over de schoolkeuze hadden. Ik vind het gewoon erg prettig dat ze goed kijken naar wat een kind nodig heeft
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:12:47 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_59843093
ET, wat fijn zo'n gesprek, ik had dat ook wel wat meer willen hebben, omdat de juf eerst nogal negatief was over Liam. toen we er later naar vroegen zei ze wel dat het nu goed ging, maar dat had ik graag in een gesprekje gehoord nog. de juf van Liam vind ik niet zo toegankelijk helaas.
Fijn dat het met Saskia zo goed gaat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:32:03 #188
3011 E.T.
pi_59843510
Ik heb gewoon een keer bij het wegbrengen gezegd dat ik een keer een afspraak met haar wilde maken, gewoon om te horen hoe ze het doet enzo.
Agenda's getrokken en afspraak gemaakt. LIjkt me dat elke juf dat wel doet op deze manier?

Ze komt binnenkort ook nog een keer op kraamvisite.. Dat zal Saskia wel helemaal geweldig vinden.. de juf bij haar thuis!
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:19:25 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_59844701
misschien zou ze dat ook wel best vinden hoor, ik kan het moeilijk uitleggen, het is niet echt een open persoon die juf. zo jong als ze is, ze staat als zo'n ouderwetse juf bij de deur streng te kijken. je voelt je met je 36 jaar heel klein worden terwijl zij misschien 23 is ofzo. maargoed, tussen neus en lippen door gehoord dat het wel goed ging nu en we wachten volgend jaar wel af. ik wil wel nog vragen of ze in Liam's klas nou ook van die testen doen eigenlijk, niks over gehoord namelijk.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:21:05 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59848570
Wat fijn ET, dat ze het zo goed doet, en hetzelfde kind is als thuis . Dat wil toch zeggen dat ze zich prettig voelt op school !

Hier kun je ook altijd even een extra gesprekje met de juf vragen, sommige dingen bespreek je nu eenmaal niet zo makkelijk op het schoolplein.
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 02:03:14 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60069459
Isa mag zich vanaf vandaag hier melden...

Crosspostfotootje:
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60070695
Welkom, welkom!!
Wat een heerlijk plaatje!!
pi_60070767
Welkom !!.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 08:44:38 #194
13151 crew  Rewimo
pi_60070819
Welkom Isa en Sjeen
pi_60076912
Welkom Isa!

Hier een enorme trotse moeder! Djen is over Na een ongelovelijk zwaar jaar voor haar heet mevrouw maar 1 5je en is ze gewoon over naar de 2e brugklas
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 18:11:19 #196
13151 crew  Rewimo
pi_60079096
Goed gedaan, Djen
pi_60079486
isa (en sjeen), gefeliciteerd!!! welkom hier, en wat een leuke foto zeg!
  Jubileum moderator zondag 13 juli 2008 @ 19:56:25 #198
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60081443
Wat een leuke foto van Isa!

Anitra wat fantastisch van Djen!
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 juli 2008 @ 19:59:40 #199
640 snoopy
peanuts
pi_60081547
Hee, wat goed van Djen
  zondag 13 juli 2008 @ 21:24:04 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60083438
Isa. Wat zal Fleur het leuk vinden om je foto te zien.

Djen super gedaan
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 22:10:29 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60084480
Dank voor het warme welkom! Alle credits voor de foto gaan naar Isa's papa Mijn kleuter ligt nu moe maar voldaan te slapen, ongelofelijk verwend maar je wordt maar 1 keertje 4
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:51:38 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60139511
Ik meld me hier ook eventjes

En ik heb meteen een vraag.
Amber heeft mijn beharing geërfd Ze heeft al donkere haren op haar benen en ook tussen haar wenkbrauwen zie ik wat donkerdere haren verschijnen. Gelukkig valt het nog niet zo erg op, maar ik ben bang dat het niet al te lang duurt voordat dat wel gebeurt... Ik kan me nog herinneren hoe verschrikkelijk ik het vond dat ze zo goed zichtbaar waren (zijn ... ) en ik vroeg me dus af of er al wat aan te doen is voor die kleintjes. Ik bedoel niet ontharen o.i.d., maar wellicht wat anders? Google leverde me niet zoveel op helaas.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juli 2008 @ 11:05:05 #203
13151 crew  Rewimo
pi_60139803
Misschien bleken? Maar dat moet je dan wel regelmatig doen, ik weet niet of ik er wel aan zou beginnen zolang het voor Amber zelf nog geen probleem vormt. Ik snap dat je het zelf vervelend vindt, en dat je het voor haar net zo vervelend vindt, maar ik zou er pas iets aan gaan doen als zíj er last van krijgt.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar anders ga je misschien een probleem creëren voor haar, terwijl het er niet is nu.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:28:49 #204
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60140352
Ja, ik weet wat je bedoelt, en ik heb daar ook aan gedacht idd. Ik weet daarom nog niet zeker óf ik er wat aan laat doen al Maar ik wil dus vooral de (on)mogelijkheden verkennen zeg maar, want zoals het er nu naar uitziet wordt het wel een probleem vroeg of laat.
Je hebt wel gelijk: ze is pas 4 natuurlijk....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juli 2008 @ 11:59:10 #205
13151 crew  Rewimo
pi_60141122
Mja, ik zie bij Christan ook al de donkere beharing van qltel komen (op armen en benen). Maar da's een jongen natuurlijk, ligt toch net weer wat anders.

Ik denk dat je je pas druk hoeft te gaan maken als ze gaat puberen
pi_60163662
ik denk dat 't nog veel te vroeg is om op dat vlak actie te ondernemen, maar misschien is 't volgende iets om te onthouden voor 'later': een nicht van me is naar zo'n kliniek gegaan waar je beharing kunt laten weg-laseren. ze heeft daar: snor, oksels en bikinilijn laten doen. alleen haar benen hoeft ze nu nog af en toe te harsen, ze is er zeer gelukkig mee. en omdat het in eerste instantie om gezichtsbeharing ging (de 'snor' dus, die volgens mij minder erg was dan de mijne, maar allez), kreeg ze er ook nog een aardig deel van vergoed via haar verzekering. ze moest er een aantal keren naar toe, 't kan niet allemaal in 1x, maar 't was volgens haar niet pijnlijk.
pi_60163696
en nu even opscheppen met piets allereerste rapport: zie hier voor wat betreft het algemene verhaaltje. (hierna volgde nog een gespecificeerd rapport per ontwikkelingsgebied, heel uitgebreid). wat een voorbeeldig kind he! nou ja, ik ben vooral echt hartstikke blij dat hij zo'n fijn 1e schooljaar gehad heeft. en ik vind 't ook zo'n schattig briefje, hij heeft ook zó'n lieve juf. eigenlijk wel jammer dat ie volgend jaar andere juffen krijgt, maar misschien is 't ook wel goed.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:05:23 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60163849
Wat super zeg, zo'n persoonlijk verhaaltje erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:15 #209
13151 crew  Rewimo
pi_60170908
Wat een lief stukje van zijn juf Prachtig rapport hoor
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:59:24 #210
37150 livelink
pi_60182861
Mooi rapport, Bixister. Goed bewaren, want dat is altijd leuk voor later.

Nog 2 uurtjes en dan is het vakantie
Even 6 weken geen strijd meer over het naar school moeten. Naar dit moment kijk ik al weken uit. Ik heb er speciaal vandaag voor vrij genomen om het begin van de vakantie te vieren.

Hier geen spectaculaire rapporten, hoewel Job wel in een stijgende lijn zit. Het gaat echt beter. Waarschijnlijk een combinatie van het effect van de videohometraining en een ouder (wijzer) wordende Job. Het valt op, we horen het van meerdere kanten en we merken het zelf ook. Zo stonden er vorige week twee jongetjes uit de buurt voor onze deur. We vroegen nog even voor de vorm of ze voor Katja of Job kwamen, maar tot onze grote verbazing kwamen ze voor Job . Job viel zelf bijna van de stoel van verbazing. Sinds hij op school zit maakte hij alleen maar ruzie met andere kindjes en raakte hij sociaal steeds verder in een isolement en ook dat gaat ineens dus weer beter. Hij speelt weer buiten met andere kindjes. Vanochtend op school ging hij meteen met andere jongetjes spelen. Kortom, ik heb weer wat hoop voor de toekomst.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:35:50 #211
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60183588
livelink wat fijn dat het beter lijkt te gaan! Dan heb je tenminste nog het idee dat je het allemaal niet voor niks doet
Wat een lief verhaaltje van Piets juf.

Vandaag krijgen mijn jongens hun eerste rapport van de nieuwe school. Ik ben heel erg benieuwd
Vanmiddag vieren we het verjaardagsfeestje van T die 5 is geworden. Ik heb er een ander feestje waar hij voor was uitgenodigd af moeten zeggen, kon wel want hij had 3 uitnodigingen voor de afgelopen 1,5 week
Saartje
pi_60184690
Maneki, gefeliciteerd nog met T!

hier ook zo'n feestjes-boom. lekker handig, al die verjaardagen die nog even voor de vakantie moeten worden afgewerkt. Piet is ook in de vakantie jarig, maar wel aan 't eind, dus we schuiven 't lekker op tot daarna.

Livelink, nog 3 kwartier!
fijn dat het met Job wat beter gaat, wat moet dat een heerlijke verrassing zijn geweest, die jongens die hem kwamen halen. rot zeg, dat ie echt zo in een sociaal isolement aan 't komen was. maar nu lekker vakantie, dan kan 't wat ongedwongener allemaal. geniet ervan! hoe doe je dat trouwens met opvang, of hebben jullie echt 6 weken vakantie? gaat hij bijv. naar naschoolse opvang? gaat het daar beter dan op school?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 18:44:28 #213
13151 crew  Rewimo
pi_60194737
Maneki, hoe zijn de rapporten?

Job
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:35:39 #214
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60195702
Oudste heeft een heel erg goed rapport, scoort in alle testen een A (beter kan niet) en voor de rest alles voldoende en goed. Hij is wel snel afgeleid (dat wisten we ook wel ) en z`n tempo mag omhoog maar daar werken we aan. De juf vind het gelukkig belangrijker dat hij secuur werkt, die snelheid komt wel :-)

Middelste heeft het ook goed gedaan, scoort goed en doet het goed. Altjid fijn.
Saartje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:48:00 #215
37150 livelink
pi_60195947
Mooie rapporten hier! En Maneki, nog gefeliciteerd met T. Heb je het verjaardagsfeestje nog een beetje overleefd?

Ik ben vanmiddag met Job naar de Parade in Utrecht geweest. Was leuk. Andere jaren ging ik altijd met Katja, maar die wilde nooit ergens in. Dus dit jaar voor het eerst met Job. Job vond het wel leuk. Hij heeft getimmerd en we zijn naar de voorstelling Echo-o geweest. En als het aan hem had gelegen hadden we nog wel meer voorstellingen gezien, maar mijn portemonnee vond het niet meer zo leuk.

Bix, wij hebben zelf nog geen vakantie, dus Job en Katja gaan de komende 3 weken naar de BSO. Gelukkig vinden ze dat nog gewoon leuk, dus dat levert geen problemen op.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:48:00 #216
37150 livelink
pi_60195948
Mooie rapporten hier! En Maneki, nog gefeliciteerd met T. Heb je het verjaardagsfeestje nog een beetje overleefd?

Ik ben vanmiddag met Job naar de Parade in Utrecht geweest. Was leuk. Andere jaren ging ik altijd met Katja, maar die wilde nooit ergens in. Dus dit jaar voor het eerst met Job. Job vond het wel leuk. Hij heeft getimmerd en we zijn naar de voorstelling Echo-o geweest. En als het aan hem had gelegen hadden we nog wel meer voorstellingen gezien, maar mijn portemonnee vond het niet meer zo leuk.

Bix, wij hebben zelf nog geen vakantie, dus Job en Katja gaan de komende 3 weken naar de BSO. Gelukkig vinden ze dat nog gewoon leuk, dus dat levert geen problemen op.
  Jubileum moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 20:13:20 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60196376
Wat een mooie rapporten hier allemaal en wat fijn dat het beter gaat met Job livelink!
Bix wat lief dat stukje van de juf

Bij Iris op school hebben ze in groep 1 nog geen rapport, ergens wel jammer want ik vind het zo leuk.

Morgen gaan Iris en ik naar het circus (waar ik even mijn principes moet verbijten ) Circus Herman Renz is in het dorp, staat hier vlakbij en Iris staat er al dagen omheen te springen. Ze hebben op school ook het thema circus gehad, compleet met utvoering/optreden voor de ouders, dus ze vond het helemaal fantastisch.
Oke, moeders principes over dieren en circus snel overboord en maar kaartjes besteld.
Ik ben benieuwd hoe ze het morgen vind.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 20:15:10 #218
13151 crew  Rewimo
pi_60196412
Veel plezier alvast, Lois, Circus Renz is heel erg leuk!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:29:11 #219
37150 livelink
pi_60197553
Ik ben vorig jaar met de kinderen naar Circus Renz geweest en vond het best leuk. Qua dieren valt het nog mee, er zijn paarden, honden en olifanten volgens mij. Misschien ben ik nog wat kamelen vergeten, maar in ieder geval geen wilde dieren en de act met de honden is gewoon leuk (ook voor de honden volgens mij).

Katja en Job vonden de clowns natuurlijk het leukst.
  Jubileum moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 21:10:01 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60214665
Iris heeft genoten! Ik ook, ik had het alleen een beetje moeilijk met de olifant, paarden en leeuwen. Ach Iris vond het leuk en daar ging het om. Ze heeft haar ogen uitgekeken, en het was heerlijk om haar smoeltje te zien bij alles wat er gebeurde.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 juli 2008 @ 16:32:28 #221
3011 E.T.
pi_60247453
Ik ben zelf nog nooit in het Circus geweest.. ls er dus ooit een echt groot circus in de buurt is, wil ik er wel heen met kind(eren).

Kennen jullie nog die poppenkastpoppen van 'de kleine zeemeermin'? Daar worden nu dagelijks 'voorstellingen' mee gegeven De strekking van het verhaal is elke keer hetzelfde (poppetje boven vraagt 'waar is de zeemeermin?' en dan moeten wij zeggen dat die naast de stoel zit.. zeemeermin naar boven, andere poppetje naast de stoel... zelfde vraag.. en dan vinden ze elkaar en gaan ze kusjes geven )

Ach, je moet wat tijdens de regen op vakantie
pi_60288182
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juli 2008 @ 09:20:20 #223
13151 crew  Rewimo
pi_60288276
Snoopy, dat mag op zich, al zou ik wel gewoon even overleggen met de school. Wij hebben dit ook een paar keer gedaan (dan wel met een verklaring van de werkgever trouwens, maar als ze nog 4 zijn is dat strikt genomen niet nodig).
pi_60288376
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
even van een juf.... de voldoende/onvoldoende lijn, ligt midden in C. Dus een hoge C is voldoende, een lage C onvoldoende. Bij ons betekent een C "in de gaten houden", maar meestal niet directe zorg. Cito heeft nu ook niveau's uitgezet, waarbij niveau 4 en 5 onvildoende zijn. Dan begint 4 dus bij de midden C lijn.
uit een aspergernest
pi_60303079
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:14 schreef snoopy het volgende:
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben vorig jaar ook gewoon een vakantie gepland zonder met school te overleggen. Zolang ze nog 4 zijn is dat geen probleem hoor volgens mij. Wij hebben die vakantie gewoon doorgegeven op school als vaststaand feit.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:02:36 #226
37150 livelink
pi_60303226
Ze kunnen het je echt niet verbieden als je kind nog 4 is. Als het kan zou ik er zeker nog 1 keer van genieten dat je buiten de schoolvakanties mag. Zelf hebben we er geen gebruik van gemaakt, omdat we dan voor de zomervakantie niet genoeg vrije dagen meer hadden en we het Katja ook niet aan wilden doen om 6 weken naar de BSO te moeten.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:52:09 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_60304604
snoopy, wij gingen ook 2 weken voor de zomervakantie al weg. op school hadden ze een formulier om toestemming te vragen wat ik moest invullen. Aangezien Liam ook nog 4 was (is) was het geen probleem, meer een formaliteit
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:28:25 #228
141023 ik80
pi_60305612
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:32:13 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_60305733
waarom mag dat niet ik80?
stormy waters...
sailin'
pi_60308949
Bedankt voor jullie antwoorden We gaan boeken
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 00:14:22 #231
43556 miss_dynastie
pi_60310238
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
Dat kan je toch helemaal niet verbieden als school? Een kind van 4 is niet leerplichtig, dus er kan geen enkele sanctie op volgen.
pi_60312443
Het gaat me er ook om dat Morris er zelf geen last van krijgt. Hij zit tegen die tijd nog niet zo heel lang op school en ik hoop dat hij dan ook gewoon gewend is enzo.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:10:11 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_60312825
snoop, kindjes zijn wat dat betreft flexibeler dan je denkt. ik maak me ook vaak druk om dat soort dingen en over het algemeen voor niks
stormy waters...
sailin'
pi_60313436
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt. En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
uit een aspergernest
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 10:05:28 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_60314414
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:

[..]

Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt.
dat is toch meer ná de zomervakantie?.
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 10:24:27 #236
43556 miss_dynastie
pi_60314769
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
pi_60315351
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2008 @ 11:27:50 #238
13151 crew  Rewimo
pi_60316069
Het lijkt me ook gewoon goed voor de verstandhouding met de school om het even via de officiële weg te doen
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 11:34:37 #239
43556 miss_dynastie
pi_60316193
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef wendytje het volgende:

[..]

Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
Oh, jij bedoelde aan school. Ik dacht dat je aan de inspectie bedoelde, dus dat school dat verplicht zou zijn te melden aan de inspectie. Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2008 @ 13:16:30 #240
13151 crew  Rewimo
pi_60318263
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:

Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
Ik bedoelde meer het invullen van het officiële formulier. Ik neem aan dat je juf wel even vertelt dat "Keesje" een paar weken niet komt
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:03:10 #241
141023 ik80
pi_60327974
Ik denk dat ik me vergis, die regel van niet vlak voor de zomervakantie is meer van toepassing voor ouders van kinderen die extra vakantie aanvragen ivm zelf geen vakanties in de hoofdvakantie kunnen nemen (als ze een eigen zaak hebben ofzo) Zij mogen geen vakantie voorafgaande aan de zomervakantie plannen. dit omdat de kinderen anders een verlengde grote vakantie krijgen.
Verder vind ik het geen probleem als kinderen van 4 regelmatig of af en toe een dag thuis blijven. Voor enkele kinderen is de hele week gewoon teveel. En ivm ons doorlopende dag (eten op school) blijven ze dan gene middag thuis maar meer op woensdag/vrijdag.
pi_60334517
Wij hebben wel eens ouders die dan op woensdag willen vertrekken, omdat ze veel goedkoper kunnen boeken, maar dat mag echt niet. Met een verklaring van werkgever dat andere vakantie onmogelijk is zijn er andere regels.
uit onze schoolgids:
Verzuim Is uw kind ziek of kan het om een andere reden niet op tijd aanwezig zijn (bijv. bij doktersbezoek), stuurt u dan een briefje of belt u vóór schooltijd. Vanaf 8.15 uur „s morgens is de school bereikbaar. Indien een kind ongeoorloofd of onafgemeld afwezig is, stelt de groepsleraar bij aanvang van
de schooltijd de directeur hiervan in kennis. De directeur of de leerkracht neemt hierover zo spoedig mogelijk na aanvang van de schooltijd
contact op met de betreffende ouders/verzorgers. Bij geregelde en of voortdurende afwezigheid van het kind worden de ouders/verzorgers door de directeur hierop aangesproken en eventueel uitgenodigd voor een gesprek. Ongeoorloofd verzuim wordt gemeld bij de leerplicht ambtenaar.
Verlof Op u, als ouder(s)/verzorger(s), rust op grond van de leerplichtwet de plicht ervoor te zorgen dat uw leerplichtig kind regelmatig de school bezoekt. Als er omstandigheden zijn dat uw kind de school niet kan bezoeken dient u daarvoor ruimschoots voor het te verwachten verzuim schriftelijk een aanvraag in te dienen bij de directeur. Het benodigde formulier zal u op verzoek door de leerkracht gegeven worden. De directeur van de school dient bij de afweging of een verzoek al dan niet kan worden gehonoreerd rekening te houden met hetgeen daaromtrent is bepaald in de Leerplichtwet. Met betrekking tot verlof voor vakantie(verlenging) zegt de leerplichtwet dat de directeur ten hoogste tien schooldagen extra verlof kan verlenen voor de gezinsvakanties buiten de reguliere vakanties, als de leerling – vanwege de specifieke aard van het beroep van één van de ouders slechts buiten de schoolvakanties met hen op vakantie kan gaan. Het moet de enige gezinsvakantie in een schooljaar betreffen. Dit verlof mag geen betrekking hebben op de eerste twee lesweken van het schooljaar. Indien u extra vakantieverlof wilt aanvragen, dient u een werkgeversverklaring te overleggen waaruit blijkt dat een vakantie binnen de reguliere vakanties niet mogelijk is. In alle andere gevallen dient de directeur een dergelijk verzoek af te wijzen.
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juli 2008 @ 09:04:30 #243
13151 crew  Rewimo
pi_60334995
Gaat dus om twee weken ná de grote vakantie. Vind ik op zich vrij logisch, het begin van het schooljaar is een belangrijke periode.

Maar volgens mij is er na goed overleg altijd wel wat mogelijk
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 juli 2008 @ 11:03:43 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60337257
Maar goed... dan nog gaat dit niet over kleuters van 4, die mag je in principe het hele jaar nog thuis houden. En wat de eerste twee weken betreft, dat begrijp ik ook wel inderdaad.
pi_60340062
Wij hebben toestemming om de week na de verjaardag van Elise een vakantie te mogen nemen!!
Dan is ze 5 jaar. Gelukkig niet moeilijk gedaan, maar we moesten wel een schriftelijk verzoek indienen.
(Als het niet mocht, waren we toch gegaan; wij vinden de redenen wel zeker geldig in dit geval)
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:56:24 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60367188
Ik heb nu ook een kleuter. Een kleuter met een 16 inch fietsje.
En daarmee fietst ze zonder zijwieltjes mee door de tuin
pi_60367264
Wow Jolie 'wat cooooool' zou Morris zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 juli 2008 @ 21:21:11 #248
13151 crew  Rewimo
pi_60367885
Knap hoor, Jolie! En welkom hier jullie
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:42:16 #249
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60368378
Jolie

Hoe vond ze de Linneaushof? En jij? ik had niet genoeg tijd gisteren om ook te gaan....
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:46:12 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60368460
Zo hee, Jolie al 4 jaar! Gefeliciteerd, Luchtbel en Jolie en welkom hier! Wat goed dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen!
Judith was vandaag Rush Hour aan het spelen. Ze had level 9 opgelost en vond dat best knap van haarzelf: "Ik denk dat ik nu ook wel zonder zijwieltjes kan fietsen" (leuk die gedachtekronkels ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60374174
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:46 schreef Grijs het volgende:
Zo hee, Jolie al 4 jaar! Gefeliciteerd, Luchtbel en Jolie en welkom hier! Wat goed dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen!
Judith was vandaag Rush Hour aan het spelen. Ze had level 9 opgelost en vond dat best knap van haarzelf: "Ik denk dat ik nu ook wel zonder zijwieltjes kan fietsen" (leuk die gedachtekronkels ).
Is hier ook een groot succes, net zo als dit vliegtuigspel . Timo heeft het al een jaar of 2 denk ik, het is oo in andere varianten (die boden ze hem op school aan) Allang uitgespeeld maar hij blijft het leuk vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 juli 2008 @ 12:50:37 #252
13151 crew  Rewimo
pi_60375955
Christan is vanmorgen met opa en oma op vakantie vertrokken. Donderdag gaan wij ook Dan hebben we nog een lang weekend met het grootste deel van de familie (opa en oma vieren dan hun verjaardagen). Het is een hotelletje in de Vulkaaneifel. Met zwembad en midgetgolf dus meneer zal zich wel vermaken
pi_60376188
Leuke tips Wij hebben nu deze geleend van de speelotheek, is ook wel een succes.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:51:29 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_60377051
wat een leuke spellen zijn dat zeg! meteen even opgeslagen bij de favorieten, even onthouden voor Liam's verjaardag!

Ow en Jolie welkom hier 4 jaar alweer!
Is alles geregeld met school en opvang Luchtbel?
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 juli 2008 @ 06:58:19 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60389413
Ja alles is geregeld. Eén middag naar de buitenschoolse opvang, één hele dag naar de gastouder. De rest van de dagen kan ik haar zelf ophalen en elke dag zelf brengen. Gezien mijn werk zal het best wel eens anders lopen maar dit is de basis. De schoolvakanties ben ik altijd vrij, op de zomervakantie na. En ik vind het echt luxe en best prima geregeld, zeker aangezien ik alleen met haar ben. Jolie heeft er nu zelf ook zin in. Nu ze vier jaar is heeft ze al een paar keer gevraagd wanneer ze nou naar school mag. Dus dat is wel positief.

Gisteren hebben we haar verjaardag nog eventjes klein gevierd. Dat vond ze leuk. Vrijdag zijn we naar De Linnaeushof geweest met een vriendinnetje van haar erbij. Het was druk en vol maar ze vonden het erg leuk. Hebben van begin tot het eind lief gespeeld. Een goed begin dus. En voor de rest vind ik dat de kinderen in dit topic allerlei grote dingen doen en ik denk dat we daar nog even een tijd vakantie van nemen....
  maandag 28 juli 2008 @ 07:03:21 #256
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60389424
Leuk, die spelletjes, over een paar jaar mogen wij ook.

Goed geregeld Luchtbel, vooral fijn dat je haar zelf kunt brengen. Ik zie op het kdv vaak kindjes die voor de vso komen en dat is zo onrustig voor ze. Lekker dat jij dat dus zelf kunt doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 28 juli 2008 @ 14:11:25 #257
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60395558
Wilyan ... heeft ... EIN ... DE ... LIJK ... een ... datum ... voor ... zijn ... operatie ... ! ! ! ! ! ! !
(volgende week vrijdag één dag voor mijn verjaardag word een rustige verjaardag vermoed ik zo )
Maxi, Midi & Mini
  maandag 28 juli 2008 @ 14:12:07 #258
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60395578
dat heeft lang geduurd! Fijn dat je eindelijk wat weet!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2008 @ 14:15:10 #259
13151 crew  Rewimo
pi_60395645
Jee, dat heeft zeker lang geduurd. Fijne timing Sterkte alvast voor jullie
  maandag 28 juli 2008 @ 14:28:06 #260
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60395938
Wel een andere arts dan degene waar we de voorgaande afspraken mee hebben gehad trouwens.

Zes weken terug werden we al een keer gebeld met een datum maar toen bleek dat ze vanuit de OK alleen kinderen ouder dan 6 wilden opereren. Wilyan stond toen al bovenaan de lijst, maar is toen meteen doorgeplaatst naar he-le-maal-nog-hoger-dan-hoog op de eerstvolgende datum op de lijst. Omdat hij dus nu al zo hoog er op stond en de vorige datum al niet kon door redenen van het ziekenhuis zelf uit (en waar wij dus niks aan konden doen) belden ze dus net meteen met de vraag of we er ook bezwaar tegen hadden dat Wilyan dan door een andere arts geopereerd word? Die ander gaat natuurlijk nét op vakantie. (en daar was hier in huize Noli. al eens wat over gegrapt)
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:55:57 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60421353
Noli wat fijn dat er nu eindelijk een datum is. Wel een lekkere timing ivm je verjaardag, maar ja dat is dan even niet anders...

LB en Jolie... fijn dat alles omtrent opvang is geregeld. Heerlijk gevoel is dat altijd.

Hier net terug van een weekje weg. Heerlijk genoten. Fleur heeft het ontzettend naar d'r zin gehad op de kleine 'zweefvlieg-camping'. Goed en vooral lekker geslapen in de vouwwagen en ze kijkt nu met volle teugen uit naar d'r verjaardag. Mijn kleine meid wordt echt groot.
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:18:20 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60474929
Jolie moest vandaag naar het consultatiebureau, eigenlijk al drie maanden geleden maar het kwam steeds niet zo goed uit. Vandaag eindelijk geweest. Ze weegt 18 kilo en is 110,5 cm. Allemaal prima. Alleen moeten we toch weer naar de oogarts. Het ging helemaal niet zo goed, terwijl ze wel enthousiast wilde meedoen. En ze kon het dit keer al een stuk eerder niet meer zien ten opzichte van de vorige keer. Dus maar weer een afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd, hopelijk lukt het nog voordat ze naar school gaat.

Ze heeft sinds ze vier is overigens al een paar keer gehuild omdat er nog geen school is, ze had echt verwacht dat ze meteen mocht gaan zodra ze vier zou zijn. Voor haar, helaas, nog eventjes wachten. Op de dag dat ze naar de bso gaat moet ze voor twee eetmomenten iets te eten meenemen. Zijn er meer kindjes die dat moeten? Ik vraag me af of ze wel kan onthouden wat ze wanneer op moet/mag eten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 31-07-2008 21:32:20 ]
pi_60475165
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:18 schreef Luchtbel het volgende:
Op de dag dat ze naar de bso opvang gaat moet ze voor twee eetmomenten iets te eten meenemen. Zijn er meer kindjes die dat moeten? Ik vraag me af of ze wel kan onthouden wat ze wanneer op moet/mag eten?
Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjes
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:36:36 #264
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60475291
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:30 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjes
Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpel
pi_60475667
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpel
niks niet suf, is gewoon lekker onwennig nog Jayden heb er net als Jolie ook al helemaal zin aan, is steeds aa n het vertellen wie zijn oude juffie was, wie zijn nieuwe juffie word en Alicia is hem op haar manier alles uit de klas al aan het leren Vandaag begonnen met het pimpen van het tasje van school, hij wilde een draak en dan merk je wel dat hij er heel erg mee bezig is dat hij echt naar school toe mag en gaat en dit ook wel spannend vind. (doe ze dat bij jullie ook schooltasjes uitdelen ? en kapstokplaatjes ? )
pi_60476023
ach gos die jolie, wil ze zo graag naar school! nu maar hopen dat 't haar niet tegenvalt. luchtbel, is 't een continurooster? bij ons een 'ouderwets' ochtend & middagrooster. 'sochtends om een uur of 10.00u gaan ze wat drinken en eten ze fruit of een koekje. dus daar moeten ze elke dag iets voor meenemen. als piet naar de 'overblijf' moet neemt hij daarnaast ook een bakje brood mee en een pakje melk of chocomelk. ze hebben dat soort patronen snel door hoor, en zeker als de andere kinderen allemaal hetzelfde rooster hebben. hier blijft het soms wat lastig voor piet om te weten wat voor dag het nu weer is. moet ie die dag 1 of 2 keer naar school, en wel of niet naar de naschoolse opvang? maar dat nemen we 's ochtends altijd even door en dan gaat 't prima.

knor, leuk dat jayden er ook zo'n zin in heeft! kapstokplaatjes is hier inderdaad ook iets dat in 't begin wordt uitgedeeld. schooltasjes moet iedereen zelf aanschaffen/maken & meenemen.
pi_60476299
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef bixister het volgende:

knor, leuk dat jayden er ook zo'n zin in heeft! kapstokplaatjes is hier inderdaad ook iets dat in 't begin wordt uitgedeeld. schooltasjes moet iedereen zelf aanschaffen/maken & meenemen.
hier dus gelukkig, in dit geval, voor de vakantie, destijds bij alicia was het een haastklus om zowel het kapstokplaatje te beschilderen als de tas klaar te krijgen voor haar eerste dag.
pi_60476396
ooh nee hier hoeven ze niks zelf te beschilderen (iets passiever systeem ), er worden gewoon plaatjes uitgedeeld en datzelfde plaatje hoort dan het hele jaar bij jou. 't zit op je stoel, op je kapstok, bij je naambordje, etc.piet had afgelopen jaar een vis uitgekozen. omdat z'n papa zo van vissen houdt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:25:06 #269
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60476504
Ja, ze zal het vast ook wel snel in de gaten hebben. Het zit gewoon in mijn hoofd. Het was net een beetje gezakt maar van de week kwam ik erachter dat ik haar eerste schooldag om 09:00 uur een meeting heb dus alles moet goed gaan die dag dus nu raast het weer door mijn hoofd. Ze gaat het eerste jaar van 08:45 tot 13:15 naar school en is de woensdag vrij. Om 11:00 uur eten ze een boterham, drinken en fruit krijgen ze dan van de juf. Nou ja ze zal het wel begrijpen als ik het goed uitleg. Misschien moet ik weer een kalender maken, dat hadden we een tijdje geleden en dat hielp, vooral ook omdat ik zelf nogal onhandig/ chaotisch ben.

Een draak, Knorretje Dat is wel groots hoor vind ik. Leuk ook. Een kapstokplaatje hebben ze niet. Ze hebben zo'n vakje waar jas en schoenen in kunnen. Tasje heeft ze wel gehad, die heb ik haar voor d'r verjaardag gegeven. Zelf benaaid met een broodtrommeltje met naam erbij. Een tasje voor de sloffen en euritmieschoentjes moest er ook komen maar mijn oma bleek die van mij nog te hebben. Naam moet er nog op en dan is het klaar. Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
pi_60476674
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:20 schreef bixister het volgende:
ooh nee hier hoeven ze niks zelf te beschilderen (iets passiever systeem ), er worden gewoon plaatjes uitgedeeld en datzelfde plaatje hoort dan het hele jaar bij jou. 't zit op je stoel, op je kapstok, bij je naambordje, etc.piet had afgelopen jaar een vis uitgekozen. omdat z'n papa zo van vissen houdt.
wat een lieve gedachte van piet

hier maak je dus je eigen plaatje dat de hele kleutertijd je plekkie op de kapstok vertegenwoordigd (als je er geen zin in hebt, heb je meestal wel geluk dat niet alle kleuters die naar de 1e gegaan zijn hun plaatje meenemen en je die dus kan gebruiken) De kids hebben in de klas geen eigen plekkie, ze komen de kring in, geven juffie een handje en zoeken een leuk plekkie op waar ze op dat moment graag willen zitten, ieder kring moment en eet moment (dat gebeurt uitgebreid aan tafel) kies je gewoon een stoeltje dat op dat moment bij je past) Schooltasje krijg je aan het begin van je kleutertijd, is een linnen klein tasje wat je gaat pimpen om zo dus als ouder met het kind oa een extra moment hebt om over school te praten om dingen uit te leggen en gewoon lekker bezig te zijn voor het grote moment. In principe doe je als kleuter je hele kleutertijd met dat tasje (alleen dat vind ik dan weer zonde dus na het eerste jaar zorg ik dat hij een andere tas krijgt zodat het eerste schooltasje een beetje netjes blijft ter herinnering aan. (zo had alicia dus een kapstoklpaatje van pippi en haar eerste schooltasje was ook met een pippi er op en heb ik dus bij elkaar nu bewaard voor later)

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 31-07-2008 22:39:14 ]
pi_60476762
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
Een tasje voor de sloffen en euritmieschoentjes moest er ook komen maar mijn oma bleek die van mij nog te hebben. Naam moet er nog op en dan is het klaar. Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tip

ik zou overigens wat betreft de euritmietjes even kijken wat school geregeld heeft daarvoor, wij hadden het eerste jaar ook zelf DUUR aan geschaft, bleek je op school een doorschuifsysteem te hebben, je schaft eenmalig een stuk goedkoper via school euritmietjes aan en als ze te klein zijn ruil je ze op het ruilmoment (eens in de maand bij een moeder) om voor een maatje grote, zo kunnen ze dus heellang voor heel weinig mee doen, scheelde bij ons meer dan de helft. schoentjes los in de winkel moesten we 15 voor betalen destijds en ze groeien er helaas zo snel uit)
pi_60476772
wel een leuk idee hoor, dat zelf maken en versieren. hier is 't een en al cars- en spiderman tassen dat de klok slaat.

luchtbel, wat leuk dat je oma je oude tasje nog bewaard had, bijzonder! nu begrijp ik nog beter dat jolie haar verjaardagskadootje liefst meteen wil gaan gebruiken. geniet nog maar even van de laatste weken zonder dat strakke schoolse ritme. zo'n continurooster lijkt me trouwens heel prettig.
pi_60476975
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
geniet nog maar even van de laatste weken zonder dat strakke schoolse ritme. zo'n continurooster lijkt me trouwens heel prettig.
nou van mij mag dat schoolse ritme wel weer komen hoor, we zijn er er helemaal aan toe, 6 weken is veeeeeeeel te lang om thuis te zitten (zeker met slecht weer). wat betreft dat continurooster, ik vind het zalig, maar ik heb geen ervaring natuurlijk met een gewoon rooster dus misschien dat ik me daar ook wel net zo makkelijk me er in had kunnen aanpassen en fijn had gevonden (alleen zit je natuurlijk als je geen continurooster hebt dat de kids een veel kortere middag hebben en nu ik dat ken zou ik de middagen niet meer kwijt willen gezien de mogelijkheden die je dan nog hebt om dingen te doen met je kids)
pi_60477154
oh ik vind 't juist veel te snel gaan die vakantie.
pi_60478146
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:37 schreef knorretje het volgende:

euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tip
Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...
en euritmieschoentjes.... zijn dat gymschoentjes? turnschoentjes?
uit een aspergernest
pi_60482787
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef wendytje het volgende:

[..]

Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...
en euritmieschoentjes.... zijn dat gymschoentjes? turnschoentjes?
niet dat het niets voorstelt, en dat ik het niet enorm leuk vind, maar ze hoeft niet voor de hele klas tegelijk zo'n tasje te maken, na de zomervakantie komt jayden samenmet nog een meisje nieuw in de klas, een week of 3 daarna komt er weer 1 nieuw kindje en dat is geloof ik alles tot aan de herfstvakantie wat nieuw binnenkomt.

euritmietsje, zijn schoentjes met een flexibele zool waardoor de kids zich bewust zijn van hun voetafwikkeling en geen belemmeringen hebben door stugheid van schoenen bij bepaalde bewegingen die ze doen tijdens euritmie (ze lijken denk ik het meest op turnschoentjes). Euritmie is een 'dansvorm' ritmische bewegingen, houdingen, gebaren maken om spraak en muziek om te zetten in beeld (voorbeeld een bloem die ontkiemt, misschien wel gaat bloeien, een boom die een herfstbui trotseerd, maar ook sprookjes en andere vertellingen worden uitgebeeld)
pi_60483073
quote:
Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
En hier nog gympjes

Wat ik bij ons wel jammer vindt is dat we volgende week vrijdag pas kennismaken met de juf en maandag erop begint school al. Maar ja, ze vond het niet leuk om eerder af te spreken omdat het lokaal werd opgeknapt en dan zou het er zo ongezellig uitzien voor Morris.

Ben benieuwd hoe ze het bij ons allemaal gaan doen met kapstokjes etc.
We hebben wel al een ridderrugzak en een broodtrommel met een beker.

[ Bericht 7% gewijzigd door snoopy op 01-08-2008 09:40:40 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:26:35 #278
141023 ik80
pi_60483098
Wij maken ook gymtasjes, alleen die krijgen de ouders niet mee. Ik was ze zelf in de vakantie, hang er weer nieuwe fotokaartjes aan. Zo hoef je maar zelden nieuwe tasjes te maken. (Heb een stevige stof gebruikt, ik hoop dus dat ze langgg meegaan)
Aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om die gymschoentjes te ruilen (wij gebruiken ze ook)
Aan de andere kant niet, de schoentjes gaan toch naar de kinderen hun voeten staan. Door een verkeerde voetstand schoen aan een goede voet te geven dwing je goede voet in een verkeerde stand (beetje onduidelijke tekst).
pi_60483161
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:26 schreef ik80 het volgende:
Wij maken ook gymtasjes, alleen die krijgen de ouders niet mee. Ik was ze zelf in de vakantie, hang er weer nieuwe fotokaartjes aan. Zo hoef je maar zelden nieuwe tasjes te maken. (Heb een stevige stof gebruikt, ik hoop dus dat ze langgg meegaan)
Aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om die gymschoentjes te ruilen (wij gebruiken ze ook)
Aan de andere kant niet, de schoentjes gaan toch naar de kinderen hun voeten staan. Door een verkeerde voetstand schoen aan een goede voet te geven dwing je goede voet in een verkeerde stand (beetje onduidelijke tekst).
kan ik me in vinden als de kids ze lang zouden gebruiken, maar als ik kijk naar alicia die heb eens in de week een drie kwartier euritmie en heb de eerste schoentjes wel geteld 7 keer gedragen en was eruit gegroeid. die daarna heb ze wat langer gehad en daarna nog 2 wisselingen allen in 1 jaar tijd. kanme niet voorstellen dat door die korte tijd dat de schoenen gedragen word hij al geheel naar iemands voet gaat staan. (en het staat je natuurlijk vrij als ouder om wel die 60 euro (daar zouden wij dan op uitkomen) uit tegeven en nieuwe te kopen)
pi_60483183
knorretje... het principe ken ik wel (van euritmie), dat leer je op de opleiding wel een beetje, maar niet dat daar zo speciaal aandacht aan wordt besteed.

En ik blijf bij de tasjes.... ik zou dat niet graag naast al mijn werk ook nog eens moeten doen.

Is dit op een Nederlandse school??
uit een aspergernest
pi_60483244
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef wendytje het volgende:
knorretje... het principe ken ik wel (van euritmie), dat leer je op de opleiding wel een beetje, maar niet dat daar zo speciaal aandacht aan wordt besteed.

En ik blijf bij de tasjes.... ik zou dat niet graag naast al mijn werk ook nog eens moeten doen.

Is dit op een Nederlandse school??
vrije school

(niet dat andere juffen geen schat kunnen zijn hoor, maar wij hebben echt zo'n schat van een juf (meerderen trouwens daar) die dat smiddags gewoon gezellig met elkaar doet en nog veeeeeeeeel meer ook. het verschil zit hem denk ik ook dat onze juffen smiddags geen klas hebben, maar tijd hebben om binnen de aantal werkuren per dag daar dus tijd in te steken
pi_60483396
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:38 schreef knorretje het volgende:

[..]

vrije school

(niet dat andere juffen geen schat kunnen zijn hoor, maar wij hebben echt zo'n schat van een juf (meerderen trouwens daar) die dat smiddags gewoon gezellig met elkaar doet en nog veeeeeeeeel meer ook. het verschil zit hem denk ik ook dat onze juffen smiddags geen klas hebben, maar tijd hebben om binnen de aantal werkuren per dag daar dus tijd in te steken
Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.
Halen zij hun lesuren dan wel? Onze kinderen zijn er van 8.30-12.00 en 13.00 tot 15.00 en dan halen we met een kleine marge onze uren (elk kind moet ongeveer 1000 uur per jaar maken).
Tja, als mijn kinderen weg zijn, dan ga ik zeker een uur nakijken. Dan vaak nog een overleg, of oudergesprek, voorbereiden, kopieren, etc. En als ik een vergadering heb, dan is die van 15.30-17.00 en dan ga ik meteen naar huis, want dan ben ik gaar. Al het werk blijft dan echter liggen voor de volgende dag.
uit een aspergernest
pi_60483516
En wij moeten ook nog gymkleren kopen

LB, kan het dat je gisteren met Jolie in de trein zat? Mijn man zag een meisje in een spijkerjurkje instappen een eind verderop en vond haar erg op Jolie lijken.
pi_60483634
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef wendytje het volgende:

[..]

Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.
Halen zij hun lesuren dan wel? Onze kinderen zijn er van 8.30-12.00 en 13.00 tot 15.00 en dan halen we met een kleine marge onze uren (elk kind moet ongeveer 1000 uur per jaar maken).
Tja, als mijn kinderen weg zijn, dan ga ik zeker een uur nakijken. Dan vaak nog een overleg, of oudergesprek, voorbereiden, kopieren, etc. En als ik een vergadering heb, dan is die van 15.30-17.00 en dan ga ik meteen naar huis, want dan ben ik gaar. Al het werk blijft dan echter liggen voor de volgende dag.
Wij zijn zelfs per vorig schooljaar minder uren gaan draaien dan de jaren er voor en komen aan de eis van het ministerie van OCW.

kleuters van 4 gaan 4 ochtenden in de week naar school van 8.25 tot 13.00
kinderen van 5 jaar en ouder gaan in de kleuterklassen 5 ochtenden van 8.25 tot 13.00
vorig schooljaar hebben ze de lesuren vanaf de 1e klas naar beneden geschroefd, eerder ging de eerste klas 1 middag. nu gaat de ook de eerste klas van 8.25 tot 13.00
de 2de klas gaat 4 ochten den van 8.25 tot 13.00 en 1 dag van 8.25 tot 14.30
klas 3 tot en met 6 gaan op de woensdag en vrijdag na alle dagen tot 14.30 (en swoensdag en vrijdags tot 13.00)

Het ministerie van OCW geeft een wettelijk minimum aan lesuren gedurende de schooltijd (voor de basisschool is dat 7520) zolang een kind gedurende de 8 jaar dat het op de basisschool dus aan dat wettelijk minimum aan uren komt is dat conform de eis en daar komen we dus aan.
pi_60483801
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:05 schreef knorretje het volgende:

kleuters van 4 gaan 4 ochtenden in de week naar school van 8.25 tot 13.00
kinderen van 5 jaar en ouder gaan in de kleuterklassen 5 ochtenden van 8.25 tot 13.00
vorig schooljaar hebben ze de lesuren vanaf de 1e klas naar beneden geschroefd, eerder ging de eerste klas 1 middag. nu gaat de ook de eerste klas van 8.25 tot 13.00
de 2de klas gaat 4 ochten den van 8.25 tot 13.00 en 1 dag van 8.25 tot 14.30
klas 3 tot en met 6 gaan op de woensdag en vrijdag na alle dagen tot 14.30 (en swoensdag en vrijdags tot 13.00)
Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?

Hebben jullie bewust gekozen voor de vrije school?
uit een aspergernest
pi_60484011
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:16 schreef wendytje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?

Hebben jullie bewust gekozen voor de vrije school?
bso zit bij school in, de jongsten worden uit de klas opgehaald en gaan dan met z'n allen naar het honk van de bso en vandaaruit uiteindelijk naar huis. Denk dat bijna iedereen bij ons op school bewust voor de school gekozen heeft, er zijn ook best veel leelingen die niet dicht bij de school wonen, veel ouders kunnen het dus denk ik prima regelen met hun werk of zijn in de positie dat 1 van de twee thuis is (op een enkeling na (de ene dag meer dan de andere dag)zie ik nml voornamelijk zelf de ouders de kids naar school brengen en ophalen). Wij hebben ook bewust die keuze gemaakt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:41:45 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60484189
Naar school... Isa kan ook al niet wachten Ze heeft een pinguinrugtas, broodtrommel en beker van Pardijntje uit de Efteling (zelf uitgekozen toen we daar waren, zo zie je maar hoe dat school door haar hoofd speelt). Nog twee weken, en dan mag ze
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:10:40 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60484768
Ook hier een kleutertje die niet kan wachten tot ze naar school mag. D'r verjaardag is wel belangrijk, maar het weten dat ze daarna ook weer naar school mag is eigenlijk bijna net zo belangrijk....
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:50:39 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60489835
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:56 schreef poemojn het volgende:

LB, kan het dat je gisteren met Jolie in de trein zat? Mijn man zag een meisje in een spijkerjurkje instappen een eind verderop en vond haar erg op Jolie lijken.
Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.

Het continurooster lijkt voor ons ook prettig nu, hoewel je niet weet hoe het in praktijk zal gaan natuurlijk. Ik vind het ook een fijn idee dat ze dan allemaal brood eten in de klas en niet de meeste kinderen thuis en een paar met overblijf. Misschien stom maar goed. Jolie komt ook in het lokaal tegenover de bso te zitten en naast haar oude peuterklas. Lijkt me wel zo vertrouwd.

Ik koop sowieso nog even geen schoentjes en sloffen. Ze heeft vier paar balletschoentjes dus daar lossen we het de eerste tijd maar mee op, bedacht ik later.

Leuk dat zo veel kindjes al weer zin hebben in school!
pi_60490193
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:50 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.

Het continurooster lijkt voor ons ook prettig nu, hoewel je niet weet hoe het in praktijk zal gaan natuurlijk. Ik vind het ook een fijn idee dat ze dan allemaal brood eten in de klas en niet de meeste kinderen thuis en een paar met overblijf. Misschien stom maar goed. Jolie komt ook in het lokaal tegenover de bso te zitten en naast haar oude peuterklas. Lijkt me wel zo vertrouwd.

Ik koop sowieso nog even geen schoentjes en sloffen. Ze heeft vier paar balletschoentjes dus daar lossen we het de eerste tijd maar mee op, bedacht ik later.

Leuk dat zo veel kindjes al weer zin hebben in school!
ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuis kleren in de wasmachine gaan wel maar die schoenen kreeg ik vaak niet droog en gaan snel kapot, daarnaast sokken en maillots konden dat geweld in de schoenen ook niet aan.)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:13:44 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60490320
Je maakt me bang.
pi_60491089
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:13 schreef Luchtbel het volgende:
Je maakt me bang.
jolie gaat naar een andere school, dus misschien dat zij wel niet naar de speeltuin gaan met regen of knijntjes gaan voeren en 'stallen' schoonmaken, of gewoon een stuk wandelen om lekker uit te waaien etc. Echt als je die blije koppies ziet maakt je die viezgheid niks meer uit. (of het ligt gewoon aan die kids van mij dat ze er van houden zich extra vies te maken op school )
pi_60494447
Hier ook op gymschoenen jacht... Merijn had maatje 36 in zijn tas zitten....blijkt ie al tijden niet meer aan te hebben. Hij heeft nu 38/39.... Geen wonder dus dat het niet paste. We zijn nu zo ver dat ik zijn schoenen aan kan (crocs...) en slipper
pi_60499269
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:07 schreef knorretje het volgende:

[..]

ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuis kleren in de wasmachine gaan wel maar die schoenen kreeg ik vaak niet droog en gaan snel kapot, daarnaast sokken en maillots konden dat geweld in de schoenen ook niet aan.)
Bij ons gaan ze niet met regen naar buiten, maar die van ons komt (gelukkig) ook lekker smerig thuis. Hij moet op de mat zijn broek uittrekken, zodat we eerst buiten de halve zandbak eruit kunnen kloppen. Bij ons is "geeft niks, we hebben een wasmachine" een dagelijkse uitspraak.
Toen ik kleuters had heeft een keer een ouder opgebeld dat haar kind maar binnen moest blijven, of dat we haar van het gras en uit de zandbak moesten houden, want ze was vies thuis gekomen (vergeleken bij de andere kinderen was ze brandschoon). Oei.... toen heb ik moeder dus subtiel moeten vertellen dat spelen toch echt hoort bij de ontwikkeling en dat wij dat kind daarin niet zullen remmen.
Mijn man moest meteen lachen. Hij zei: "ik bel naar school als hij een keer schoon thuiskomt. Dan maak ik me zorgen".
uit een aspergernest
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:09:59 #295
3011 E.T.
pi_60500241
hier ligt ook altijd de halve school-zandbak binnen (bij regen gaan ze hier trouwens in het gymlokaal spelen)

goed dat jullie het over de gymschoentjes hebben.. van de week ff passen of ze te klein zijn, anders ook even nieuwe kopen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:25:42 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60500571
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:09 schreef E.T. het volgende:
hier ligt ook altijd de halve school-zandbak binnen (bij regen gaan ze hier trouwens in het gymlokaal spelen)

goed dat jullie het over de gymschoentjes hebben.. van de week ff passen of ze te klein zijn, anders ook even nieuwe kopen
Ik had het niet zo door. Maar toch ook naar de zon toegegroeid hier. Niet alleen nieuwe gymschoenen, ook nieuwe gymkleren (en voetbal en tennis en enenenenene )
pi_60500810
Pfft hier 2 die de hoogte in schieten momenteel. Jongste knul is al zo ingelopen op zijn broer dat hij alles meteen aanpast wat oudste te klein is.
Oudste eet momenteel 5 boterhammen tussen de middag, dat is meer dan ik er eet

Oudste is trouwens ineens gaan slaapwandelen. Ik ben hem de afgelopen week al een paar keer tegengekomen op de gang, schrok zich steeds helemaal wild van me en ging nadat ik hem troostte weer zijn bed in..om zich er de volgende ochtend niets meer van te herinneren
Saartje
pi_60500827
piets voeten groeiden het het afgelopen (school)jaar zo verschrikkelijk hard dat ik 4x nieuwe gymschoenen kon gaan kopen. hij is van 29 naar 33 gegaan... nu is 33 nog wel iets aan de ruime kant hoor, maar 32 was 'm toch te krap volgens de sportschoenenwinkelmevrouw.
pi_60510895
Sven neemt nooit gymschoenen mee naar school
Ik heb school er ook nooit over gehoord eigenlijk, en nu ik het net aan hem vraag komt er geen duidelijk antwoord uit
Ik weet wel dat ze met slecht weer in het gym(speel)lokaal dingen doen, dat zal wel op sokken of blote voeten zijn dan.

edit: o, wacht, ik vind net de schoolgids van vorig jaar: De groepen 1 en 2 maken gebruik van het speellokaal. De groepen 3 tm 8 maken gebruik van het gymnastieklokaal in een plaatselijke sporthal. Kinderen uit deze groepen dienen een gymbroek, shirt of gympakje, gymschoenen zonder zwarte zolen en eventueel een handdoek mee te nemen op de dag dat ze gym hebben.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:44:23 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_60511108
god, die mag ik ook wel nieuw kopen ja, gymschoenen

sowieso moet ik me even voorbereiden op dat hele school gebeuren, want ik ben natuurlijk alle papieren kwijt geraakt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:48:02 #301
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60511184
Is er geen website van de school? Daar staat ook vaak veel info op, scheelt je zoeken. En bij ons is er in de tweede schoolweek een avond voor ouders van kinderen die naar groep 3 gaan, ook om alle veranderingen t.o.v. groep 1/2 even te noemen en waar je als ouder vragen kunt stellen. En als dat bij jou ook zo is, maar je weet de datum niet meer, dan is dat de eerste schooldag gauw gevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')