quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
quote:
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:32 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wat de tarieven daar voor zijn. Voor Sven is het 3 of 4x per maand (7.50 of 10.00 dus) en valt het dus wel mee, maar nu ik er over nadenk, als je 2 kinderen hebt die meerdere dagen overblijven gaat het aardig aantikken idd.
De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:00 schreef Anitra het volgende:
Wat ben ik blij met continu-rooster hier op de scholen. Geen gedoe met overblijven.
cultuurbarbaarquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, en ik heb zo'n hekel aan die voetbalgekte, hopelijk is Nederland gauw uitgeschakeld. Ik kan geen oranje vlaggetje meer zien. Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
Je kunt overwegen om naar Duitsland te emigrerenquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:05 schreef easy-going het volgende:
[..]
De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.
ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:18 schreef Anitra het volgende:
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.
Bij ons op school gaan de oudere kinderen bij de jongeren zitten en de leraren lopen overal tussen door, de ene dag doet de leraar van groep 1/2 het en de volgende dag die van 3/4. De school heeft ook maar maximaal 80 leerlingen dus dat zal ook ene hoop schelen vergeleken bij scholen met 300 leerlingen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.
herken het ook wel... Ik was ( en ben eigenlijk nog steeds) Ook het meest op mn gemak in een klein bekend groepje...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:11 schreef Bright het volgende:
Evan wat anders... (Ja, ik post niet meer zoveel, maar lurk nog wel regelmatig)
Elise heeft haar eerste Cito toets gemaakt - Makkie! Zei ze achteraf
Ze heeft een C gehaald, is dacht ik wel gemiddeld. Ze kan goed met de kinderen spelen, maar als het een groep is, of ze krijgt aandacht van de juf, dan weet ze zich geen houding te geven en voelt ze zich heel erg gegeneerd. Thuis kan ze prima van zich afbijten, maar op school doet ze dat niet.
Ook is ze erg gemakkelijk met praten; ze kan alles keurig uitspreken, maar heeft daar blijkbaar weinig zin in.
We hebben nu een verwijskaartje voor een logopedie, hopelijk kunnen ze daar aangeven wat er tegen zit; Elise gaat erg graag naar school en wilt altijd ergens spelen of iemand bij ons spelen, dus dat gaat prima. Toch schort er iets, maar we weten niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee?
Overigens gaat ze volgend schooljaar wel naar groep 2.
Het 'aan de praat krijgen' valt eigenlijk wel mee. Misschien is het onzekerheid of zo, want thuis en tijdens spelen praat ze meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt alsof ze verlegen is, Bright. Ik herken het wel. Van mezelf vroeger. Ik vond al die aandacht maar niksWat je eraan kunt doen? Geen idee eigenlijk. Ik voel me nog steeds prettiger in wat kleinere groepen maar zo heel verlegen als vroeger ben ik (gelukkig) niet meer. Christan is helemaal niet verlegen, ben ik wel blij om. 't Was helemaal niet leuk.
Over het praten kan ik je geen advies geven. Logopedie lijkt me een prima middel om haar "aan de praat" te krijgen
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Terugvindfoto van mijn oranjefan
[ afbeelding ]
spannend die eerste dagenquote:Op maandag 9 juni 2008 14:42 schreef dutchie het volgende:![]()
Eindelijk kunnen we hier ook meekletsen over school etc.
Léon is nl. gister 4 geworden.![]()
Hij is nog nooit zo bewust jarig geweest. Kwam zelf Lang zal hij leven-zingend bij ons in bed met een vette grijns op zijn gezicht.
Toen hij na het aankleden kennis maakte met zijn nieuwe vriend Luigi (Loewietsjie) het kleine zwarte dwerkonijntje, stond hij te stralen en is niet meer opgehouden.Hij heeft echt een super verjaardag gehad.
Vanochtend dan eindelijk echt naar school. Maar hij was best een beetje moe van alle commotie van gister (18 kinderen + papa's/mama's/opa/oma's/ooms/tantes/buren), dus hij stond een beetje verloren in de klas. Ik heb hem samen met de juf op gang geholpen en na een kus te hebben gegeven zijn papa, ik en Cas weer gegaan.
Tussen de middag was hij nog wel moe, maar hij wilde wel weer naar school. Terug gebracht dus en hij speelde samen met andere kindjes op het plein tot de bel ging. Toen rende hij weer terug naar mij met tranen in zijn ogen. Hij wilde met mij mee naar huis. Ben samen met hem naar binnen gegaan en heb met de juffen hem op zijn gemak gesteld. Uiteindelijk wilde hij wel blijven, maar was helemaal in zichzelf gekeerd.![]()
Ik vind dat toch moeilijk hoor, moet je hem dan toch weer mee naar huis nemen of is het beter zo? Van het kdv weet ik dat hij wel weer bijtrekt, maar alles is nu nieuw.
Ik hoor het straks wel als ik hem weer op ga halen. Ik merk wel dat ikzelf ook nog even moet 'onthechten'.
Bij ons wordt het als net voldoende gezien.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:25 schreef ik80 het volgende:
Bright, een C wordt bij ons toch wel gezien als onvoldoende, maar dit hebben ze nog niet zo lang geleden verandert (misschien hanteren ze dat niet overal zo)
Ja, heerlijk. Zo fijn na die moeilijke eerste 2 jaarquote:
Dat is eigenlijk nog het belangrijkste..quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:15 schreef Leah het volgende:
Maar nog veel fijner is natuurlijk dat ie zo'n goede juf heeft gehad. Freek heeft ook zo'n lieverd, wat zullen we die nog gaan missen als Freek naar groep 3 gaat.
Gelukkig mag nr twee in januari ook weer bij haar in de klas
Neuh, totaal niet. Damon is sowieso niet snel van zijn stuk te krijgen hoorquote:
oh ja, die hoor ik ook nog wel eens (hebben we toch nog afwisseling)quote:
't Is met ouders erbij hoor, dat scheelt hopelijkquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:52 schreef lily het volgende:
Rewimo: 60 tot 80 jongens(ow help)
in ieder geval veel plezier
dat is bij ons ook zo hoor, ik doe er niet aan mee, de kinderen krijgen toch ook niets als ze jarig zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:04 schreef Lois het volgende:
Wat een geweldig rapport Lily! Fijn!
Ik hang ook weinig op school rond, ben dus nooit zo geweldig op de hoogte van de gebruiken. Vandaag is het Anne Frank dag, ze vieren de geboortedag van Anne Frank. Naast andere festiviteiten (zie speeltuinbankje) is het volgens de nieuwsbrief leuk als je een aardigheidje voor de juffen meeneemt. 1 tekening per kind is voldoende volgens de nieuwsbrief. Iris had 2 tekeningen gemaakt, want ze kon niet kiezen en ze heeft 2 juffen dus oke.. neem maar mee dan.
Kom ik vanmorgen op school aan, zie ik allemaal kadootjes, het 1 nog groter dan het ander, de een nog mooier (en duurder) dan de ander. Zit mijn kind daar in de kring met 2 tekeningen. Ik vond het wel kunnen, maar zij had er erg last van. " wij hadden ook iets moeten kopen mama"![]()
Ja leuk, ik wist dat niet joh, zet dat dan in die nieuwsbrief.
ja ok, ik vind het ook niet te groot ofzo, maar het blijft natuurlijk afsteken tegen kinderen/ouders die niets geven, bewust of onbewust kan het dus alsnog als 'opbieden' tegen elkaar beschouwd wordenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:13 schreef bixister het volgende:
nou ja, dat zijn toch leuke dingen om te geven, lijkt me niet te overdreven hoor knor. juist heel leuk dat je er zo'n werk van maakt.
Dit zou voor mij het beste werken. Gewoon iets doneren en gezamelijk iets kopen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier hebben ze morgen juffenfeest en we konden daar de afgelopen week allemaal iets voor doneren. Of er ook nog apart dingetjes worden gegeven weet ik niet, niet van mijn kant iig
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:50 schreef chacama het volgende:
Over schamen gesprokenFleur heeft gisteren d'r vaderdagcadeautje mee naar huis gekregen. Dus ik vraag, wil je het verstoppen voor papa, waarop ze in tranen uitbarst. Dus ik vraag wat er is. Zegt ze: Maar, mama dan vergeet ik waar ik het verstopt heb
. Dus ik al goede moeder opper: maar als we het samen verstoppen dan kan ik helpen er aan te denken. Zegt ze: Mama, dat gaat niet want JIJ vergeet altijd ALLES.
Hij vindt van niet, maar goed, hij luistert ook de hele dag naar edith piaf en rammstein, lekkere combi ook. Hij laat het René opzoeken op you tube en is dan zwáár beledigd als het iemand is die een liedje van edith piaf covert.quote:
Ik hoop het ook! Gister ben ik even de klas ingelopen was leuk, hij krijgt 2 juffen, de 1 is een oud collega van mij en de ander is de moeder van een vroeger klasgenootje van mijquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
leuk moussy! en spannend! ik hoop dat ie het er erg naar z'n zin zal hebben.
AAAH... Wat liehief!quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:20 schreef moussy het volgende:
Jaaah spannend, als een verlegen jongetje ging hij de klas in, ging netjes in de kring zitten en ik ben gegaan
Heel schattig, de juf zegt jij bent vast Cas... Neeeee zegt ie, ik ben vier!! Oftewel, Cas was erg gespannen
Dat weet ik dus nietquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Rewimo, hoe was die test? Moest hij 6 minuten lezen en dan kijken hoeveel zinnen hij kon lezen (en dan de goede zinnen tellen) of moest hij 36 zinnen lezen en dan kijken hoe lang hij erover deed en hoeveel hij goed had? In geval 2 kan ik me voorstellen dat het een ander percentage is, wat berekend wordt aan de hand van een rekenmodel (een beetje zoiets als bij de AVI toetsen).
quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:43 schreef bixister het volgende:
van augustus 2003.(net als piet.
). toch, mous?
maar (en ik ga nog even verder voor m'n beurt) hij gaat naar een andere school binnenkort, vandaar dat ie ging wennen.
'nee ik ben 4'![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:09 schreef chacama het volgende:
Wij nog twee weken. En dan inderdaad op mijn vrije dagen ook leuke dingen doen. Wie doet er mee aan een dagje Blijdorp?
het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laatquote:Op maandag 23 juni 2008 11:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er zitten hier een aantal mensen met pubers.
Wat doet dit bericht met jullie?
Erg kort door de bocht.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laat
dat je er goed voor zorgt dat er een goede firewall en virusscanner op je pc hebt staan
niet kort door de bochtquote:
dat ben ik met je eensquote:Niet elke ouder heeft zoveel verstand van computers. Onder de jonge generatie zijn er genoeg die hun computerkennis op school op doen of bij vriendjes.
Misschien zou er ook gekeken moeten worden naar een (eventueel anoniem) meldpunt voor de kinderen die met zoiets te maken krijgen. Een soort kindertelefoon ofzo, waar ze geholpen kunnen worden met de aanpak van zoiets zonder dat ze naar hun ouders toe moeten.
Het lijkt me voor een kind erg moeilijk om met zo'n (chantage)verhaal naar je ouders of een leerkracht te stappen.
dat vind ik onverantwoord gedrag van de ouderquote:Op maandag 23 juni 2008 18:37 schreef Verida het volgende:
@Ynske, ik geloof best dat er bij elke provider goede veiligheidsprogramma's worden aangeboden, alleen niet alle ouders zijn daarvan op de hoogte. Hoe vreemd het jou misschien ook in de oren klinkt, ik ken zat mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen een computer op hun kamer hebben om te msn-nen of voor schoolwerk terwijl de ouders totaal geen verstand hebben van computers en ook geen idee hebben van wat hun pubers op hun computers doen.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Het rapport is daarAlles ruim voldoende tot goed. Hij heeft alleen nog geen beoordeling voor Duits omdat dit het eerste jaar is dat hij Duits heeft geleerd (maar de enige aanmerkingen die ik erbij zie staan is dat hij de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter moet schrijven en dat hij soms op elkaar lijkende woorden in NL en D verwisselt).
Hij gaat dus nu naar de derde klas, ofwel groep 5
Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Hoi Myrthe en Poemojn, welkom in dit topic
Vamp, die periodes zijn hartstikke lastigTandenpoetsen moet nu eenmaal... kun je niet een tikkie "chanteren" met zo'n tandenborstel met een lichtje erin of zo? (Die geven aan hoe lang ze moeten poetsen)
Dit gevecht had ik ook met kleuter hier.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:38 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...
Maar het gaat alleen met "vechten" (Hem stevig vasthouden en dan maar zo goed mogelijk poetsen ) En dat wil ik zoooooo niet!!
Dat werkt hier ook al nie tmeerquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit gevecht had ik ook met kleuter hier.Hij verrekte het gewoon zijn mond open te doen.
![]()
Nu heb ik een spelletje bedacht waarbij hij óf een haai is die in billen gaat bijten (en dan als zijn mond nog niet ver genoeg open is: uh haai? ik heb echt heeeeeele dikke billen hoor)
En om zijn voortanden te poetsen is hij een Tijger.
Werkt als de brandweer hier
Vergeet ik Christan te noemen.Wat doe je het goed!
Hier hebben we afgelopen woensdag de afscheidsmusical gehad...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
De uitleg staat op de boekenpagina, het is eigenlijk voor kinderen van 10 en ouder maar aangezien Timo werkelijk alles leest en dit boek hem aansprak...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Stout, gefeliciteerd met TimoWat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen
Wel met de Thalys, maar dat was naar Brusselquote:Op maandag 30 juni 2008 11:02 schreef livelink het volgende:
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
De eerste keer dat ik dat merkte vond ik dat ook heel fijn (en nog steeds natuurlijkquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef snoopy het volgende:
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET![]()
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
even van een juf.... de voldoende/onvoldoende lijn, ligt midden in C. Dus een hoge C is voldoende, een lage C onvoldoende. Bij ons betekent een C "in de gaten houden", maar meestal niet directe zorg. Cito heeft nu ook niveau's uitgezet, waarbij niveau 4 en 5 onvildoende zijn. Dan begint 4 dus bij de midden C lijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
Wij hebben vorig jaar ook gewoon een vakantie gepland zonder met school te overleggen. Zolang ze nog 4 zijn is dat geen probleem hoor volgens mij. Wij hebben die vakantie gewoon doorgegeven op school als vaststaand feit.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:14 schreef snoopy het volgende:
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
Dat kan je toch helemaal niet verbieden als school? Een kind van 4 is niet leerplichtig, dus er kan geen enkele sanctie op volgen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt. En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
dat is toch meer ná de zomervakantie?.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
[..]
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt.
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maarquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
Oh, jij bedoelde aan school. Ik dacht dat je aan de inspectie bedoelde, dus dat school dat verplicht zou zijn te melden aan de inspectie. Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder isquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef wendytje het volgende:
[..]
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
Ik bedoelde meer het invullen van het officiële formulier. Ik neem aan dat je juf wel even vertelt dat "Keesje" een paar weken niet komtquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
Is hier ook een groot succes, net zo als dit vliegtuigspel . Timo heeft het al een jaar of 2 denk ik, het is oo in andere varianten (die boden ze hem op school aan) Allang uitgespeeld maar hij blijft het leuk vinden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:46 schreef Grijs het volgende:
Zo hee, Jolie al 4 jaar! Gefeliciteerd, Luchtbel en Jolie en welkom hier! Wat goed dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen!
Judith was vandaag Rush Hour aan het spelen. Ze had level 9 opgelost en vond dat best knap van haarzelf: "Ik denk dat ik nu ook wel zonder zijwieltjes kan fietsen" (leuk die gedachtekronkels).
Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjesquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:18 schreef Luchtbel het volgende:
Op de dag dat ze naar de bso opvang gaat moet ze voor twee eetmomenten iets te eten meenemen. Zijn er meer kindjes die dat moeten? Ik vraag me af of ze wel kan onthouden wat ze wanneer op moet/mag eten?
Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpelquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:30 schreef knorretje het volgende:
[..]
Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjes
niks niet suf, is gewoon lekker onwennig nogquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpel
hier dus gelukkig, in dit geval, voor de vakantie, destijds bij alicia was het een haastklus om zowel het kapstokplaatje te beschilderen als de tas klaar te krijgen voor haar eerste dag.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef bixister het volgende:
knor, leuk dat jayden er ook zo'n zin in heeft! kapstokplaatjes is hier inderdaad ook iets dat in 't begin wordt uitgedeeld. schooltasjes moet iedereen zelf aanschaffen/maken & meenemen.
wat een lieve gedachte van pietquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:20 schreef bixister het volgende:
ooh nee hier hoeven ze niks zelf te beschilderen (iets passiever systeem), er worden gewoon plaatjes uitgedeeld en datzelfde plaatje hoort dan het hele jaar bij jou. 't zit op je stoel, op je kapstok, bij je naambordje, etc.piet had afgelopen jaar een vis uitgekozen. omdat z'n papa zo van vissen houdt.
![]()
euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tipquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
Een tasje voor de sloffen en euritmieschoentjes moest er ook komen maar mijn oma bleek die van mij nog te hebben. Naam moet er nog op en dan is het klaar. Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
nou van mij mag dat schoolse ritme wel weer komen hoor, we zijn er er helemaal aan toe, 6 weken is veeeeeeeel te lang om thuis te zitten (zeker met slecht weer). wat betreft dat continurooster, ik vind het zalig, maar ik heb geen ervaring natuurlijk met een gewoon rooster dus misschien dat ik me daar ook wel net zo makkelijk me er in had kunnen aanpassen en fijn had gevonden (alleen zit je natuurlijk als je geen continurooster hebt dat de kids een veel kortere middag hebben en nu ik dat ken zou ik de middagen niet meer kwijt willen gezien de mogelijkheden die je dan nog hebt om dingen te doen met je kids)quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
geniet nog maar even van de laatste weken zonder dat strakke schoolse ritme. zo'n continurooster lijkt me trouwens heel prettig.
Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:37 schreef knorretje het volgende:
euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tip
niet dat het niets voorstelt, en dat ik het niet enorm leuk vind, maar ze hoeft niet voor de hele klas tegelijk zo'n tasje te maken, na de zomervakantie komt jayden samenmet nog een meisje nieuw in de klas, een week of 3 daarna komt er weer 1 nieuw kindje en dat is geloof ik alles tot aan de herfstvakantie wat nieuw binnenkomt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef wendytje het volgende:
[..]
Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...
en euritmieschoentjes.... zijn dat gymschoentjes? turnschoentjes?
En hier nog gympjesquote:Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
kan ik me in vinden als de kids ze lang zouden gebruiken, maar als ik kijk naar alicia die heb eens in de week een drie kwartier euritmie en heb de eerste schoentjes wel geteld 7 keer gedragen en was eruit gegroeid. die daarna heb ze wat langer gehad en daarna nog 2 wisselingen allen in 1 jaar tijd. kanme niet voorstellen dat door die korte tijd dat de schoenen gedragen word hij al geheel naar iemands voet gaat staan. (en het staat je natuurlijk vrij als ouder om wel die 60 euro (daar zouden wij dan op uitkomen) uit tegeven en nieuwe te kopen)quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:26 schreef ik80 het volgende:
Wij maken ook gymtasjes, alleen die krijgen de ouders niet mee. Ik was ze zelf in de vakantie, hang er weer nieuwe fotokaartjes aan. Zo hoef je maar zelden nieuwe tasjes te maken. (Heb een stevige stof gebruikt, ik hoop dus dat ze langgg meegaan)
Aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om die gymschoentjes te ruilen (wij gebruiken ze ook)
Aan de andere kant niet, de schoentjes gaan toch naar de kinderen hun voeten staan. Door een verkeerde voetstand schoen aan een goede voet te geven dwing je goede voet in een verkeerde stand (beetje onduidelijke tekst).
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef wendytje het volgende:
knorretje... het principe ken ik wel (van euritmie), dat leer je op de opleiding wel een beetje, maar niet dat daar zo speciaal aandacht aan wordt besteed.
En ik blijf bij de tasjes.... ik zou dat niet graag naast al mijn werk ook nog eens moeten doen.
Is dit op een Nederlandse school??
Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:38 schreef knorretje het volgende:
[..]vrije school
(niet dat andere juffen geen schat kunnen zijn hoor, maar wij hebben echt zo'n schat van een juf (meerderen trouwens daar) die dat smiddags gewoon gezellig met elkaar doet en nog veeeeeeeeel meer ook. het verschil zit hem denk ik ook dat onze juffen smiddags geen klas hebben, maar tijd hebben om binnen de aantal werkuren per dag daar dus tijd in te steken
Wij zijn zelfs per vorig schooljaar minder uren gaan draaien dan de jaren er voor en komen aan de eis van het ministerie van OCW.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef wendytje het volgende:
[..]
Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.
Halen zij hun lesuren dan wel? Onze kinderen zijn er van 8.30-12.00 en 13.00 tot 15.00 en dan halen we met een kleine marge onze uren (elk kind moet ongeveer 1000 uur per jaar maken).
Tja, als mijn kinderen weg zijn, dan ga ik zeker een uur nakijken. Dan vaak nog een overleg, of oudergesprek, voorbereiden, kopieren, etc. En als ik een vergadering heb, dan is die van 15.30-17.00 en dan ga ik meteen naar huis, want dan ben ik gaar. Al het werk blijft dan echter liggen voor de volgende dag.
Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:05 schreef knorretje het volgende:
kleuters van 4 gaan 4 ochtenden in de week naar school van 8.25 tot 13.00
kinderen van 5 jaar en ouder gaan in de kleuterklassen 5 ochtenden van 8.25 tot 13.00
vorig schooljaar hebben ze de lesuren vanaf de 1e klas naar beneden geschroefd, eerder ging de eerste klas 1 middag. nu gaat de ook de eerste klas van 8.25 tot 13.00
de 2de klas gaat 4 ochten den van 8.25 tot 13.00 en 1 dag van 8.25 tot 14.30
klas 3 tot en met 6 gaan op de woensdag en vrijdag na alle dagen tot 14.30 (en swoensdag en vrijdags tot 13.00)
bso zit bij school in, de jongsten worden uit de klas opgehaald en gaan dan met z'n allen naar het honk van de bso en vandaaruit uiteindelijk naar huis. Denk dat bijna iedereen bij ons op school bewust voor de school gekozen heeft, er zijn ook best veel leelingen die niet dicht bij de school wonen, veel ouders kunnen het dus denk ik prima regelen met hun werk of zijn in de positie dat 1 van de twee thuis is (op een enkeling na (de ene dag meer dan de andere dag)zie ik nml voornamelijk zelf de ouders de kids naar school brengen en ophalen). Wij hebben ook bewust die keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:16 schreef wendytje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?
Hebben jullie bewust gekozen voor de vrije school?
Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:56 schreef poemojn het volgende:
LB, kan het dat je gisteren met Jolie in de trein zat? Mijn man zag een meisje in een spijkerjurkje instappen een eind verderop en vond haar erg op Jolie lijken.
ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuisquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:50 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.
Het continurooster lijkt voor ons ook prettig nu, hoewel je niet weet hoe het in praktijk zal gaan natuurlijk. Ik vind het ook een fijn idee dat ze dan allemaal brood eten in de klas en niet de meeste kinderen thuis en een paar met overblijf. Misschien stom maar goed. Jolie komt ook in het lokaal tegenover de bso te zitten en naast haar oude peuterklas. Lijkt me wel zo vertrouwd.
Ik koop sowieso nog even geen schoentjes en sloffen. Ze heeft vier paar balletschoentjes![]()
dus daar lossen we het de eerste tijd maar mee op, bedacht ik later.
Leuk dat zo veel kindjes al weer zin hebben in school!
jolie gaat naar een andere school, dus misschien dat zij wel niet naar de speeltuin gaan met regen of knijntjes gaan voeren en 'stallen' schoonmaken, of gewoon een stuk wandelen om lekker uit te waaien etc. Echt als je die blije koppies ziet maakt je die viezgheid niks meer uit. (of het ligt gewoon aan die kids van mij dat ze er van houden zich extra vies te maken op schoolquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:13 schreef Luchtbel het volgende:
Je maakt me bang.
Bij ons gaan ze niet met regen naar buiten, maar die van ons komt (gelukkig) ook lekker smerig thuis. Hij moet op de mat zijn broek uittrekken, zodat we eerst buiten de halve zandbak eruit kunnen kloppen. Bij ons is "geeft niks, we hebben een wasmachine" een dagelijkse uitspraak.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:07 schreef knorretje het volgende:
[..]
ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuiskleren in de wasmachine gaan wel maar die schoenen kreeg ik vaak niet droog en gaan snel kapot, daarnaast sokken en maillots konden dat geweld in de schoenen ook niet aan.)
Ik had het niet zo door. Maar toch ook naar de zon toegegroeid hier. Niet alleen nieuwe gymschoenen, ook nieuwe gymkleren (en voetbal en tennis en enenenenenequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:09 schreef E.T. het volgende:
hier ligt ook altijd de halve school-zandbak binnen(bij regen gaan ze hier trouwens in het gymlokaal spelen)
goed dat jullie het over de gymschoentjes hebben.. van de week ff passen of ze te klein zijn, anders ook even nieuwe kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |