even van een juf.... de voldoende/onvoldoende lijn, ligt midden in C. Dus een hoge C is voldoende, een lage C onvoldoende. Bij ons betekent een C "in de gaten houden", maar meestal niet directe zorg. Cito heeft nu ook niveau's uitgezet, waarbij niveau 4 en 5 onvildoende zijn. Dan begint 4 dus bij de midden C lijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
Wij hebben vorig jaar ook gewoon een vakantie gepland zonder met school te overleggen. Zolang ze nog 4 zijn is dat geen probleem hoor volgens mij. Wij hebben die vakantie gewoon doorgegeven op school als vaststaand feit.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:14 schreef snoopy het volgende:
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
Dat kan je toch helemaal niet verbieden als school? Een kind van 4 is niet leerplichtig, dus er kan geen enkele sanctie op volgen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt. En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
dat is toch meer ná de zomervakantie?.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
[..]
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt.
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maarquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
Oh, jij bedoelde aan school. Ik dacht dat je aan de inspectie bedoelde, dus dat school dat verplicht zou zijn te melden aan de inspectie. Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder isquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef wendytje het volgende:
[..]
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
Ik bedoelde meer het invullen van het officiële formulier. Ik neem aan dat je juf wel even vertelt dat "Keesje" een paar weken niet komtquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |