abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 22:10:29 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60084480
Dank voor het warme welkom! Alle credits voor de foto gaan naar Isa's papa Mijn kleuter ligt nu moe maar voldaan te slapen, ongelofelijk verwend maar je wordt maar 1 keertje 4
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60139511
Ik meld me hier ook eventjes

En ik heb meteen een vraag.
Amber heeft mijn beharing geërfd Ze heeft al donkere haren op haar benen en ook tussen haar wenkbrauwen zie ik wat donkerdere haren verschijnen. Gelukkig valt het nog niet zo erg op, maar ik ben bang dat het niet al te lang duurt voordat dat wel gebeurt... Ik kan me nog herinneren hoe verschrikkelijk ik het vond dat ze zo goed zichtbaar waren (zijn ... ) en ik vroeg me dus af of er al wat aan te doen is voor die kleintjes. Ik bedoel niet ontharen o.i.d., maar wellicht wat anders? Google leverde me niet zoveel op helaas.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juli 2008 @ 11:05:05 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60139803
Misschien bleken? Maar dat moet je dan wel regelmatig doen, ik weet niet of ik er wel aan zou beginnen zolang het voor Amber zelf nog geen probleem vormt. Ik snap dat je het zelf vervelend vindt, en dat je het voor haar net zo vervelend vindt, maar ik zou er pas iets aan gaan doen als zíj er last van krijgt.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar anders ga je misschien een probleem creëren voor haar, terwijl het er niet is nu.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60140352
Ja, ik weet wat je bedoelt, en ik heb daar ook aan gedacht idd. Ik weet daarom nog niet zeker óf ik er wat aan laat doen al Maar ik wil dus vooral de (on)mogelijkheden verkennen zeg maar, want zoals het er nu naar uitziet wordt het wel een probleem vroeg of laat.
Je hebt wel gelijk: ze is pas 4 natuurlijk....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juli 2008 @ 11:59:10 #205
13151 crew  Rewimo
pi_60141122
Mja, ik zie bij Christan ook al de donkere beharing van qltel komen (op armen en benen). Maar da's een jongen natuurlijk, ligt toch net weer wat anders.

Ik denk dat je je pas druk hoeft te gaan maken als ze gaat puberen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60163662
ik denk dat 't nog veel te vroeg is om op dat vlak actie te ondernemen, maar misschien is 't volgende iets om te onthouden voor 'later': een nicht van me is naar zo'n kliniek gegaan waar je beharing kunt laten weg-laseren. ze heeft daar: snor, oksels en bikinilijn laten doen. alleen haar benen hoeft ze nu nog af en toe te harsen, ze is er zeer gelukkig mee. en omdat het in eerste instantie om gezichtsbeharing ging (de 'snor' dus, die volgens mij minder erg was dan de mijne, maar allez), kreeg ze er ook nog een aardig deel van vergoed via haar verzekering. ze moest er een aantal keren naar toe, 't kan niet allemaal in 1x, maar 't was volgens haar niet pijnlijk.
pi_60163696
en nu even opscheppen met piets allereerste rapport: zie hier voor wat betreft het algemene verhaaltje. (hierna volgde nog een gespecificeerd rapport per ontwikkelingsgebied, heel uitgebreid). wat een voorbeeldig kind he! nou ja, ik ben vooral echt hartstikke blij dat hij zo'n fijn 1e schooljaar gehad heeft. en ik vind 't ook zo'n schattig briefje, hij heeft ook zó'n lieve juf. eigenlijk wel jammer dat ie volgend jaar andere juffen krijgt, maar misschien is 't ook wel goed.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:05:23 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60163849
Wat super zeg, zo'n persoonlijk verhaaltje erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:15 #209
13151 crew  Rewimo
pi_60170908
Wat een lief stukje van zijn juf Prachtig rapport hoor
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:59:24 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60182861
Mooi rapport, Bixister. Goed bewaren, want dat is altijd leuk voor later.

Nog 2 uurtjes en dan is het vakantie
Even 6 weken geen strijd meer over het naar school moeten. Naar dit moment kijk ik al weken uit. Ik heb er speciaal vandaag voor vrij genomen om het begin van de vakantie te vieren.

Hier geen spectaculaire rapporten, hoewel Job wel in een stijgende lijn zit. Het gaat echt beter. Waarschijnlijk een combinatie van het effect van de videohometraining en een ouder (wijzer) wordende Job. Het valt op, we horen het van meerdere kanten en we merken het zelf ook. Zo stonden er vorige week twee jongetjes uit de buurt voor onze deur. We vroegen nog even voor de vorm of ze voor Katja of Job kwamen, maar tot onze grote verbazing kwamen ze voor Job . Job viel zelf bijna van de stoel van verbazing. Sinds hij op school zit maakte hij alleen maar ruzie met andere kindjes en raakte hij sociaal steeds verder in een isolement en ook dat gaat ineens dus weer beter. Hij speelt weer buiten met andere kindjes. Vanochtend op school ging hij meteen met andere jongetjes spelen. Kortom, ik heb weer wat hoop voor de toekomst.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:35:50 #211
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60183588
livelink wat fijn dat het beter lijkt te gaan! Dan heb je tenminste nog het idee dat je het allemaal niet voor niks doet
Wat een lief verhaaltje van Piets juf.

Vandaag krijgen mijn jongens hun eerste rapport van de nieuwe school. Ik ben heel erg benieuwd
Vanmiddag vieren we het verjaardagsfeestje van T die 5 is geworden. Ik heb er een ander feestje waar hij voor was uitgenodigd af moeten zeggen, kon wel want hij had 3 uitnodigingen voor de afgelopen 1,5 week
Saartje
pi_60184690
Maneki, gefeliciteerd nog met T!

hier ook zo'n feestjes-boom. lekker handig, al die verjaardagen die nog even voor de vakantie moeten worden afgewerkt. Piet is ook in de vakantie jarig, maar wel aan 't eind, dus we schuiven 't lekker op tot daarna.

Livelink, nog 3 kwartier!
fijn dat het met Job wat beter gaat, wat moet dat een heerlijke verrassing zijn geweest, die jongens die hem kwamen halen. rot zeg, dat ie echt zo in een sociaal isolement aan 't komen was. maar nu lekker vakantie, dan kan 't wat ongedwongener allemaal. geniet ervan! hoe doe je dat trouwens met opvang, of hebben jullie echt 6 weken vakantie? gaat hij bijv. naar naschoolse opvang? gaat het daar beter dan op school?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 18:44:28 #213
13151 crew  Rewimo
pi_60194737
Maneki, hoe zijn de rapporten?

Job
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:35:39 #214
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60195702
Oudste heeft een heel erg goed rapport, scoort in alle testen een A (beter kan niet) en voor de rest alles voldoende en goed. Hij is wel snel afgeleid (dat wisten we ook wel ) en z`n tempo mag omhoog maar daar werken we aan. De juf vind het gelukkig belangrijker dat hij secuur werkt, die snelheid komt wel :-)

Middelste heeft het ook goed gedaan, scoort goed en doet het goed. Altjid fijn.
Saartje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:48:00 #215
37150 livelink
pi_60195947
Mooie rapporten hier! En Maneki, nog gefeliciteerd met T. Heb je het verjaardagsfeestje nog een beetje overleefd?

Ik ben vanmiddag met Job naar de Parade in Utrecht geweest. Was leuk. Andere jaren ging ik altijd met Katja, maar die wilde nooit ergens in. Dus dit jaar voor het eerst met Job. Job vond het wel leuk. Hij heeft getimmerd en we zijn naar de voorstelling Echo-o geweest. En als het aan hem had gelegen hadden we nog wel meer voorstellingen gezien, maar mijn portemonnee vond het niet meer zo leuk.

Bix, wij hebben zelf nog geen vakantie, dus Job en Katja gaan de komende 3 weken naar de BSO. Gelukkig vinden ze dat nog gewoon leuk, dus dat levert geen problemen op.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:48:00 #216
37150 livelink
pi_60195948
Mooie rapporten hier! En Maneki, nog gefeliciteerd met T. Heb je het verjaardagsfeestje nog een beetje overleefd?

Ik ben vanmiddag met Job naar de Parade in Utrecht geweest. Was leuk. Andere jaren ging ik altijd met Katja, maar die wilde nooit ergens in. Dus dit jaar voor het eerst met Job. Job vond het wel leuk. Hij heeft getimmerd en we zijn naar de voorstelling Echo-o geweest. En als het aan hem had gelegen hadden we nog wel meer voorstellingen gezien, maar mijn portemonnee vond het niet meer zo leuk.

Bix, wij hebben zelf nog geen vakantie, dus Job en Katja gaan de komende 3 weken naar de BSO. Gelukkig vinden ze dat nog gewoon leuk, dus dat levert geen problemen op.
  Jubileum moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 20:13:20 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60196376
Wat een mooie rapporten hier allemaal en wat fijn dat het beter gaat met Job livelink!
Bix wat lief dat stukje van de juf

Bij Iris op school hebben ze in groep 1 nog geen rapport, ergens wel jammer want ik vind het zo leuk.

Morgen gaan Iris en ik naar het circus (waar ik even mijn principes moet verbijten ) Circus Herman Renz is in het dorp, staat hier vlakbij en Iris staat er al dagen omheen te springen. Ze hebben op school ook het thema circus gehad, compleet met utvoering/optreden voor de ouders, dus ze vond het helemaal fantastisch.
Oke, moeders principes over dieren en circus snel overboord en maar kaartjes besteld.
Ik ben benieuwd hoe ze het morgen vind.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 20:15:10 #218
13151 crew  Rewimo
pi_60196412
Veel plezier alvast, Lois, Circus Renz is heel erg leuk!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:29:11 #219
37150 livelink
pi_60197553
Ik ben vorig jaar met de kinderen naar Circus Renz geweest en vond het best leuk. Qua dieren valt het nog mee, er zijn paarden, honden en olifanten volgens mij. Misschien ben ik nog wat kamelen vergeten, maar in ieder geval geen wilde dieren en de act met de honden is gewoon leuk (ook voor de honden volgens mij).

Katja en Job vonden de clowns natuurlijk het leukst.
  Jubileum moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 21:10:01 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60214665
Iris heeft genoten! Ik ook, ik had het alleen een beetje moeilijk met de olifant, paarden en leeuwen. Ach Iris vond het leuk en daar ging het om. Ze heeft haar ogen uitgekeken, en het was heerlijk om haar smoeltje te zien bij alles wat er gebeurde.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 juli 2008 @ 16:32:28 #221
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60247453
Ik ben zelf nog nooit in het Circus geweest.. ls er dus ooit een echt groot circus in de buurt is, wil ik er wel heen met kind(eren).

Kennen jullie nog die poppenkastpoppen van 'de kleine zeemeermin'? Daar worden nu dagelijks 'voorstellingen' mee gegeven De strekking van het verhaal is elke keer hetzelfde (poppetje boven vraagt 'waar is de zeemeermin?' en dan moeten wij zeggen dat die naast de stoel zit.. zeemeermin naar boven, andere poppetje naast de stoel... zelfde vraag.. en dan vinden ze elkaar en gaan ze kusjes geven )

Ach, je moet wat tijdens de regen op vakantie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60288182
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juli 2008 @ 09:20:20 #223
13151 crew  Rewimo
pi_60288276
Snoopy, dat mag op zich, al zou ik wel gewoon even overleggen met de school. Wij hebben dit ook een paar keer gedaan (dan wel met een verklaring van de werkgever trouwens, maar als ze nog 4 zijn is dat strikt genomen niet nodig).
pi_60288376
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
even van een juf.... de voldoende/onvoldoende lijn, ligt midden in C. Dus een hoge C is voldoende, een lage C onvoldoende. Bij ons betekent een C "in de gaten houden", maar meestal niet directe zorg. Cito heeft nu ook niveau's uitgezet, waarbij niveau 4 en 5 onvildoende zijn. Dan begint 4 dus bij de midden C lijn.
uit een aspergernest
pi_60303079
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:14 schreef snoopy het volgende:
Even een vraag hier alvast. Morris gaat binnenkort naar school natuurlijk. Maar we willen rond de herfst het liefst nog 2 weken met vakantie. Het is toch gewoon toegestaan om hem een week van school te houden zolang hij nog 4 is? We willen graag een week voor de herfstvakantie weg.
Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben vorig jaar ook gewoon een vakantie gepland zonder met school te overleggen. Zolang ze nog 4 zijn is dat geen probleem hoor volgens mij. Wij hebben die vakantie gewoon doorgegeven op school als vaststaand feit.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:02:36 #226
37150 livelink
pi_60303226
Ze kunnen het je echt niet verbieden als je kind nog 4 is. Als het kan zou ik er zeker nog 1 keer van genieten dat je buiten de schoolvakanties mag. Zelf hebben we er geen gebruik van gemaakt, omdat we dan voor de zomervakantie niet genoeg vrije dagen meer hadden en we het Katja ook niet aan wilden doen om 6 weken naar de BSO te moeten.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:52:09 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_60304604
snoopy, wij gingen ook 2 weken voor de zomervakantie al weg. op school hadden ze een formulier om toestemming te vragen wat ik moest invullen. Aangezien Liam ook nog 4 was (is) was het geen probleem, meer een formaliteit
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:28:25 #228
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60305612
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:32:13 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_60305733
waarom mag dat niet ik80?
stormy waters...
sailin'
pi_60308949
Bedankt voor jullie antwoorden We gaan boeken
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 00:14:22 #231
43556 miss_dynastie
pi_60310238
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Snoopy, geen probleem hoor. Alleen zoals Belana het deed mag bij ons niet, zoiets plannen voor de zomervakantie. Verder wel. Veel kinderen van 4 komen bij mij ook niet de hele week naar school maar blijven vaak de woensdag of de vrijdag nog thuis.
Dat kan je toch helemaal niet verbieden als school? Een kind van 4 is niet leerplichtig, dus er kan geen enkele sanctie op volgen.
pi_60312443
Het gaat me er ook om dat Morris er zelf geen last van krijgt. Hij zit tegen die tijd nog niet zo heel lang op school en ik hoop dat hij dan ook gewoon gewend is enzo.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:10:11 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_60312825
snoop, kindjes zijn wat dat betreft flexibeler dan je denkt. ik maak me ook vaak druk om dat soort dingen en over het algemeen voor niks
stormy waters...
sailin'
pi_60313436
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef ik80 het volgende:
Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt. En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
uit een aspergernest
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 10:05:28 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_60314414
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:

[..]

Wij als school zijn er vaak niet blij mee, omdat je dan een ritme verbreekt.
dat is toch meer ná de zomervakantie?.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 10:24:27 #236
43556 miss_dynastie
pi_60314769
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:08 schreef wendytje het volgende:
En je moet het van de inspectie wel melden, maar een kind van 4 mag wettelijk gewoon nog thuis gehouden worden.
Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
pi_60315351
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon bangmakerij naar ouders toe? Van: we hebben het liever niet, dus zeggen we dat we het moeten melden, hopen dat ze schrikken. De inspectie is -zoals je zelf al zegt- niet bevoegd, dus een melding heeft geen enkel nut. Je kan het net zo goed bij de bakker melden, zeg maar
Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2008 @ 11:27:50 #238
13151 crew  Rewimo
pi_60316069
Het lijkt me ook gewoon goed voor de verstandhouding met de school om het even via de officiële weg te doen
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 11:34:37 #239
43556 miss_dynastie
pi_60316193
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef wendytje het volgende:

[..]

Nee, een kind is aangemeld op jouw school. Op het moment dat inspectie besluit jjouw school te bezoeken, moet je voor alle kinderen die ingeschreven staan kunnen laten zien waar ze zijn. Dus die aanvraag moet er wel degelijk liggen. Hij kan alleen niet geweigerd worden als het kind niet leerplichtig is.
Oh, jij bedoelde aan school. Ik dacht dat je aan de inspectie bedoelde, dus dat school dat verplicht zou zijn te melden aan de inspectie. Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2008 @ 13:16:30 #240
13151 crew  Rewimo
pi_60318263
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:

Het netjes even laten weten zou mij niet meer dan normaal lijken, hoeft men zich ook niet bezorgd te maken als er ineens een kleutertje minder is
Ik bedoelde meer het invullen van het officiële formulier. Ik neem aan dat je juf wel even vertelt dat "Keesje" een paar weken niet komt
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:03:10 #241
141023 ik80
pi_60327974
Ik denk dat ik me vergis, die regel van niet vlak voor de zomervakantie is meer van toepassing voor ouders van kinderen die extra vakantie aanvragen ivm zelf geen vakanties in de hoofdvakantie kunnen nemen (als ze een eigen zaak hebben ofzo) Zij mogen geen vakantie voorafgaande aan de zomervakantie plannen. dit omdat de kinderen anders een verlengde grote vakantie krijgen.
Verder vind ik het geen probleem als kinderen van 4 regelmatig of af en toe een dag thuis blijven. Voor enkele kinderen is de hele week gewoon teveel. En ivm ons doorlopende dag (eten op school) blijven ze dan gene middag thuis maar meer op woensdag/vrijdag.
pi_60334517
Wij hebben wel eens ouders die dan op woensdag willen vertrekken, omdat ze veel goedkoper kunnen boeken, maar dat mag echt niet. Met een verklaring van werkgever dat andere vakantie onmogelijk is zijn er andere regels.
uit onze schoolgids:
Verzuim Is uw kind ziek of kan het om een andere reden niet op tijd aanwezig zijn (bijv. bij doktersbezoek), stuurt u dan een briefje of belt u vóór schooltijd. Vanaf 8.15 uur „s morgens is de school bereikbaar. Indien een kind ongeoorloofd of onafgemeld afwezig is, stelt de groepsleraar bij aanvang van
de schooltijd de directeur hiervan in kennis. De directeur of de leerkracht neemt hierover zo spoedig mogelijk na aanvang van de schooltijd
contact op met de betreffende ouders/verzorgers. Bij geregelde en of voortdurende afwezigheid van het kind worden de ouders/verzorgers door de directeur hierop aangesproken en eventueel uitgenodigd voor een gesprek. Ongeoorloofd verzuim wordt gemeld bij de leerplicht ambtenaar.
Verlof Op u, als ouder(s)/verzorger(s), rust op grond van de leerplichtwet de plicht ervoor te zorgen dat uw leerplichtig kind regelmatig de school bezoekt. Als er omstandigheden zijn dat uw kind de school niet kan bezoeken dient u daarvoor ruimschoots voor het te verwachten verzuim schriftelijk een aanvraag in te dienen bij de directeur. Het benodigde formulier zal u op verzoek door de leerkracht gegeven worden. De directeur van de school dient bij de afweging of een verzoek al dan niet kan worden gehonoreerd rekening te houden met hetgeen daaromtrent is bepaald in de Leerplichtwet. Met betrekking tot verlof voor vakantie(verlenging) zegt de leerplichtwet dat de directeur ten hoogste tien schooldagen extra verlof kan verlenen voor de gezinsvakanties buiten de reguliere vakanties, als de leerling – vanwege de specifieke aard van het beroep van één van de ouders slechts buiten de schoolvakanties met hen op vakantie kan gaan. Het moet de enige gezinsvakantie in een schooljaar betreffen. Dit verlof mag geen betrekking hebben op de eerste twee lesweken van het schooljaar. Indien u extra vakantieverlof wilt aanvragen, dient u een werkgeversverklaring te overleggen waaruit blijkt dat een vakantie binnen de reguliere vakanties niet mogelijk is. In alle andere gevallen dient de directeur een dergelijk verzoek af te wijzen.
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juli 2008 @ 09:04:30 #243
13151 crew  Rewimo
pi_60334995
Gaat dus om twee weken ná de grote vakantie. Vind ik op zich vrij logisch, het begin van het schooljaar is een belangrijke periode.

Maar volgens mij is er na goed overleg altijd wel wat mogelijk
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 juli 2008 @ 11:03:43 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60337257
Maar goed... dan nog gaat dit niet over kleuters van 4, die mag je in principe het hele jaar nog thuis houden. En wat de eerste twee weken betreft, dat begrijp ik ook wel inderdaad.
pi_60340062
Wij hebben toestemming om de week na de verjaardag van Elise een vakantie te mogen nemen!!
Dan is ze 5 jaar. Gelukkig niet moeilijk gedaan, maar we moesten wel een schriftelijk verzoek indienen.
(Als het niet mocht, waren we toch gegaan; wij vinden de redenen wel zeker geldig in dit geval)
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:56:24 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60367188
Ik heb nu ook een kleuter. Een kleuter met een 16 inch fietsje.
En daarmee fietst ze zonder zijwieltjes mee door de tuin
pi_60367264
Wow Jolie 'wat cooooool' zou Morris zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 juli 2008 @ 21:21:11 #248
13151 crew  Rewimo
pi_60367885
Knap hoor, Jolie! En welkom hier jullie
pi_60368378
Jolie

Hoe vond ze de Linneaushof? En jij? ik had niet genoeg tijd gisteren om ook te gaan....
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:46:12 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60368460
Zo hee, Jolie al 4 jaar! Gefeliciteerd, Luchtbel en Jolie en welkom hier! Wat goed dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen!
Judith was vandaag Rush Hour aan het spelen. Ze had level 9 opgelost en vond dat best knap van haarzelf: "Ik denk dat ik nu ook wel zonder zijwieltjes kan fietsen" (leuk die gedachtekronkels ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60374174
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:46 schreef Grijs het volgende:
Zo hee, Jolie al 4 jaar! Gefeliciteerd, Luchtbel en Jolie en welkom hier! Wat goed dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen!
Judith was vandaag Rush Hour aan het spelen. Ze had level 9 opgelost en vond dat best knap van haarzelf: "Ik denk dat ik nu ook wel zonder zijwieltjes kan fietsen" (leuk die gedachtekronkels ).
Is hier ook een groot succes, net zo als dit vliegtuigspel . Timo heeft het al een jaar of 2 denk ik, het is oo in andere varianten (die boden ze hem op school aan) Allang uitgespeeld maar hij blijft het leuk vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 juli 2008 @ 12:50:37 #252
13151 crew  Rewimo
pi_60375955
Christan is vanmorgen met opa en oma op vakantie vertrokken. Donderdag gaan wij ook Dan hebben we nog een lang weekend met het grootste deel van de familie (opa en oma vieren dan hun verjaardagen). Het is een hotelletje in de Vulkaaneifel. Met zwembad en midgetgolf dus meneer zal zich wel vermaken
pi_60376188
Leuke tips Wij hebben nu deze geleend van de speelotheek, is ook wel een succes.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:51:29 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_60377051
wat een leuke spellen zijn dat zeg! meteen even opgeslagen bij de favorieten, even onthouden voor Liam's verjaardag!

Ow en Jolie welkom hier 4 jaar alweer!
Is alles geregeld met school en opvang Luchtbel?
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 juli 2008 @ 06:58:19 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60389413
Ja alles is geregeld. Eén middag naar de buitenschoolse opvang, één hele dag naar de gastouder. De rest van de dagen kan ik haar zelf ophalen en elke dag zelf brengen. Gezien mijn werk zal het best wel eens anders lopen maar dit is de basis. De schoolvakanties ben ik altijd vrij, op de zomervakantie na. En ik vind het echt luxe en best prima geregeld, zeker aangezien ik alleen met haar ben. Jolie heeft er nu zelf ook zin in. Nu ze vier jaar is heeft ze al een paar keer gevraagd wanneer ze nou naar school mag. Dus dat is wel positief.

Gisteren hebben we haar verjaardag nog eventjes klein gevierd. Dat vond ze leuk. Vrijdag zijn we naar De Linnaeushof geweest met een vriendinnetje van haar erbij. Het was druk en vol maar ze vonden het erg leuk. Hebben van begin tot het eind lief gespeeld. Een goed begin dus. En voor de rest vind ik dat de kinderen in dit topic allerlei grote dingen doen en ik denk dat we daar nog even een tijd vakantie van nemen....
  maandag 28 juli 2008 @ 07:03:21 #256
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60389424
Leuk, die spelletjes, over een paar jaar mogen wij ook.

Goed geregeld Luchtbel, vooral fijn dat je haar zelf kunt brengen. Ik zie op het kdv vaak kindjes die voor de vso komen en dat is zo onrustig voor ze. Lekker dat jij dat dus zelf kunt doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 28 juli 2008 @ 14:11:25 #257
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60395558
Wilyan ... heeft ... EIN ... DE ... LIJK ... een ... datum ... voor ... zijn ... operatie ... ! ! ! ! ! ! !
(volgende week vrijdag één dag voor mijn verjaardag word een rustige verjaardag vermoed ik zo )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:12:07 #258
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60395578
dat heeft lang geduurd! Fijn dat je eindelijk wat weet!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2008 @ 14:15:10 #259
13151 crew  Rewimo
pi_60395645
Jee, dat heeft zeker lang geduurd. Fijne timing Sterkte alvast voor jullie
  maandag 28 juli 2008 @ 14:28:06 #260
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60395938
Wel een andere arts dan degene waar we de voorgaande afspraken mee hebben gehad trouwens.

Zes weken terug werden we al een keer gebeld met een datum maar toen bleek dat ze vanuit de OK alleen kinderen ouder dan 6 wilden opereren. Wilyan stond toen al bovenaan de lijst, maar is toen meteen doorgeplaatst naar he-le-maal-nog-hoger-dan-hoog op de eerstvolgende datum op de lijst. Omdat hij dus nu al zo hoog er op stond en de vorige datum al niet kon door redenen van het ziekenhuis zelf uit (en waar wij dus niks aan konden doen) belden ze dus net meteen met de vraag of we er ook bezwaar tegen hadden dat Wilyan dan door een andere arts geopereerd word? Die ander gaat natuurlijk nét op vakantie. (en daar was hier in huize Noli. al eens wat over gegrapt)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:55:57 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60421353
Noli wat fijn dat er nu eindelijk een datum is. Wel een lekkere timing ivm je verjaardag, maar ja dat is dan even niet anders...

LB en Jolie... fijn dat alles omtrent opvang is geregeld. Heerlijk gevoel is dat altijd.

Hier net terug van een weekje weg. Heerlijk genoten. Fleur heeft het ontzettend naar d'r zin gehad op de kleine 'zweefvlieg-camping'. Goed en vooral lekker geslapen in de vouwwagen en ze kijkt nu met volle teugen uit naar d'r verjaardag. Mijn kleine meid wordt echt groot.
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:18:20 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60474929
Jolie moest vandaag naar het consultatiebureau, eigenlijk al drie maanden geleden maar het kwam steeds niet zo goed uit. Vandaag eindelijk geweest. Ze weegt 18 kilo en is 110,5 cm. Allemaal prima. Alleen moeten we toch weer naar de oogarts. Het ging helemaal niet zo goed, terwijl ze wel enthousiast wilde meedoen. En ze kon het dit keer al een stuk eerder niet meer zien ten opzichte van de vorige keer. Dus maar weer een afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd, hopelijk lukt het nog voordat ze naar school gaat.

Ze heeft sinds ze vier is overigens al een paar keer gehuild omdat er nog geen school is, ze had echt verwacht dat ze meteen mocht gaan zodra ze vier zou zijn. Voor haar, helaas, nog eventjes wachten. Op de dag dat ze naar de bso gaat moet ze voor twee eetmomenten iets te eten meenemen. Zijn er meer kindjes die dat moeten? Ik vraag me af of ze wel kan onthouden wat ze wanneer op moet/mag eten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 31-07-2008 21:32:20 ]
pi_60475165
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:18 schreef Luchtbel het volgende:
Op de dag dat ze naar de bso opvang gaat moet ze voor twee eetmomenten iets te eten meenemen. Zijn er meer kindjes die dat moeten? Ik vraag me af of ze wel kan onthouden wat ze wanneer op moet/mag eten?
Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjes
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:36:36 #264
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60475291
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:30 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hierboven begreep ik dat het om een middag gaat ? dus gelijk vanuit school rond 13.00 ? (of draaien jullie andere tijden ?, het eetmoment bij ons op school is nml tussen half 12 en 12, de kindjes die bij ons doorgaan naar de bso eten dus die maaltijd niet meer en hebben dus alleen de evt tussendoortjes
Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpel
pi_60475667
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja suf. Ik bedenk me nu dat ik gewoon fruit mee kan geven. Als iedereen brood eet om 11:00 uur dan doet ze dat vast vanzelf ook. Om 11:00 uur eten ze brood en krijgen ze fruit en drinken van de juf. Dan zal ze vast het andere fruit wel bewaren. Soms is het zo simpel
niks niet suf, is gewoon lekker onwennig nog Jayden heb er net als Jolie ook al helemaal zin aan, is steeds aa n het vertellen wie zijn oude juffie was, wie zijn nieuwe juffie word en Alicia is hem op haar manier alles uit de klas al aan het leren Vandaag begonnen met het pimpen van het tasje van school, hij wilde een draak en dan merk je wel dat hij er heel erg mee bezig is dat hij echt naar school toe mag en gaat en dit ook wel spannend vind. (doe ze dat bij jullie ook schooltasjes uitdelen ? en kapstokplaatjes ? )
pi_60476023
ach gos die jolie, wil ze zo graag naar school! nu maar hopen dat 't haar niet tegenvalt. luchtbel, is 't een continurooster? bij ons een 'ouderwets' ochtend & middagrooster. 'sochtends om een uur of 10.00u gaan ze wat drinken en eten ze fruit of een koekje. dus daar moeten ze elke dag iets voor meenemen. als piet naar de 'overblijf' moet neemt hij daarnaast ook een bakje brood mee en een pakje melk of chocomelk. ze hebben dat soort patronen snel door hoor, en zeker als de andere kinderen allemaal hetzelfde rooster hebben. hier blijft het soms wat lastig voor piet om te weten wat voor dag het nu weer is. moet ie die dag 1 of 2 keer naar school, en wel of niet naar de naschoolse opvang? maar dat nemen we 's ochtends altijd even door en dan gaat 't prima.

knor, leuk dat jayden er ook zo'n zin in heeft! kapstokplaatjes is hier inderdaad ook iets dat in 't begin wordt uitgedeeld. schooltasjes moet iedereen zelf aanschaffen/maken & meenemen.
pi_60476299
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef bixister het volgende:

knor, leuk dat jayden er ook zo'n zin in heeft! kapstokplaatjes is hier inderdaad ook iets dat in 't begin wordt uitgedeeld. schooltasjes moet iedereen zelf aanschaffen/maken & meenemen.
hier dus gelukkig, in dit geval, voor de vakantie, destijds bij alicia was het een haastklus om zowel het kapstokplaatje te beschilderen als de tas klaar te krijgen voor haar eerste dag.
pi_60476396
ooh nee hier hoeven ze niks zelf te beschilderen (iets passiever systeem ), er worden gewoon plaatjes uitgedeeld en datzelfde plaatje hoort dan het hele jaar bij jou. 't zit op je stoel, op je kapstok, bij je naambordje, etc.piet had afgelopen jaar een vis uitgekozen. omdat z'n papa zo van vissen houdt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:25:06 #269
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60476504
Ja, ze zal het vast ook wel snel in de gaten hebben. Het zit gewoon in mijn hoofd. Het was net een beetje gezakt maar van de week kwam ik erachter dat ik haar eerste schooldag om 09:00 uur een meeting heb dus alles moet goed gaan die dag dus nu raast het weer door mijn hoofd. Ze gaat het eerste jaar van 08:45 tot 13:15 naar school en is de woensdag vrij. Om 11:00 uur eten ze een boterham, drinken en fruit krijgen ze dan van de juf. Nou ja ze zal het wel begrijpen als ik het goed uitleg. Misschien moet ik weer een kalender maken, dat hadden we een tijdje geleden en dat hielp, vooral ook omdat ik zelf nogal onhandig/ chaotisch ben.

Een draak, Knorretje Dat is wel groots hoor vind ik. Leuk ook. Een kapstokplaatje hebben ze niet. Ze hebben zo'n vakje waar jas en schoenen in kunnen. Tasje heeft ze wel gehad, die heb ik haar voor d'r verjaardag gegeven. Zelf benaaid met een broodtrommeltje met naam erbij. Een tasje voor de sloffen en euritmieschoentjes moest er ook komen maar mijn oma bleek die van mij nog te hebben. Naam moet er nog op en dan is het klaar. Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
pi_60476674
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:20 schreef bixister het volgende:
ooh nee hier hoeven ze niks zelf te beschilderen (iets passiever systeem ), er worden gewoon plaatjes uitgedeeld en datzelfde plaatje hoort dan het hele jaar bij jou. 't zit op je stoel, op je kapstok, bij je naambordje, etc.piet had afgelopen jaar een vis uitgekozen. omdat z'n papa zo van vissen houdt.
wat een lieve gedachte van piet

hier maak je dus je eigen plaatje dat de hele kleutertijd je plekkie op de kapstok vertegenwoordigd (als je er geen zin in hebt, heb je meestal wel geluk dat niet alle kleuters die naar de 1e gegaan zijn hun plaatje meenemen en je die dus kan gebruiken) De kids hebben in de klas geen eigen plekkie, ze komen de kring in, geven juffie een handje en zoeken een leuk plekkie op waar ze op dat moment graag willen zitten, ieder kring moment en eet moment (dat gebeurt uitgebreid aan tafel) kies je gewoon een stoeltje dat op dat moment bij je past) Schooltasje krijg je aan het begin van je kleutertijd, is een linnen klein tasje wat je gaat pimpen om zo dus als ouder met het kind oa een extra moment hebt om over school te praten om dingen uit te leggen en gewoon lekker bezig te zijn voor het grote moment. In principe doe je als kleuter je hele kleutertijd met dat tasje (alleen dat vind ik dan weer zonde dus na het eerste jaar zorg ik dat hij een andere tas krijgt zodat het eerste schooltasje een beetje netjes blijft ter herinnering aan. (zo had alicia dus een kapstoklpaatje van pippi en haar eerste schooltasje was ook met een pippi er op en heb ik dus bij elkaar nu bewaard voor later)

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 31-07-2008 22:39:14 ]
pi_60476762
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
Een tasje voor de sloffen en euritmieschoentjes moest er ook komen maar mijn oma bleek die van mij nog te hebben. Naam moet er nog op en dan is het klaar. Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tip

ik zou overigens wat betreft de euritmietjes even kijken wat school geregeld heeft daarvoor, wij hadden het eerste jaar ook zelf DUUR aan geschaft, bleek je op school een doorschuifsysteem te hebben, je schaft eenmalig een stuk goedkoper via school euritmietjes aan en als ze te klein zijn ruil je ze op het ruilmoment (eens in de maand bij een moeder) om voor een maatje grote, zo kunnen ze dus heellang voor heel weinig mee doen, scheelde bij ons meer dan de helft. schoentjes los in de winkel moesten we 15 voor betalen destijds en ze groeien er helaas zo snel uit)
pi_60476772
wel een leuk idee hoor, dat zelf maken en versieren. hier is 't een en al cars- en spiderman tassen dat de klok slaat.

luchtbel, wat leuk dat je oma je oude tasje nog bewaard had, bijzonder! nu begrijp ik nog beter dat jolie haar verjaardagskadootje liefst meteen wil gaan gebruiken. geniet nog maar even van de laatste weken zonder dat strakke schoolse ritme. zo'n continurooster lijkt me trouwens heel prettig.
pi_60476975
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
geniet nog maar even van de laatste weken zonder dat strakke schoolse ritme. zo'n continurooster lijkt me trouwens heel prettig.
nou van mij mag dat schoolse ritme wel weer komen hoor, we zijn er er helemaal aan toe, 6 weken is veeeeeeeel te lang om thuis te zitten (zeker met slecht weer). wat betreft dat continurooster, ik vind het zalig, maar ik heb geen ervaring natuurlijk met een gewoon rooster dus misschien dat ik me daar ook wel net zo makkelijk me er in had kunnen aanpassen en fijn had gevonden (alleen zit je natuurlijk als je geen continurooster hebt dat de kids een veel kortere middag hebben en nu ik dat ken zou ik de middagen niet meer kwijt willen gezien de mogelijkheden die je dan nog hebt om dingen te doen met je kids)
pi_60477154
oh ik vind 't juist veel te snel gaan die vakantie.
pi_60478146
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:37 schreef knorretje het volgende:

euritmietasje maakt juffie voor de kids, ieder met een eigen kruissteekborduurtje erop, slofjes moet ik ook nog vernieuwe bij beiden, tnx voor de tip
Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...
en euritmieschoentjes.... zijn dat gymschoentjes? turnschoentjes?
uit een aspergernest
pi_60482787
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef wendytje het volgende:

[..]

Respect voor die juf... Zou er niet aan moeten denken dat voor alle kinderen te moeten doen...
en euritmieschoentjes.... zijn dat gymschoentjes? turnschoentjes?
niet dat het niets voorstelt, en dat ik het niet enorm leuk vind, maar ze hoeft niet voor de hele klas tegelijk zo'n tasje te maken, na de zomervakantie komt jayden samenmet nog een meisje nieuw in de klas, een week of 3 daarna komt er weer 1 nieuw kindje en dat is geloof ik alles tot aan de herfstvakantie wat nieuw binnenkomt.

euritmietsje, zijn schoentjes met een flexibele zool waardoor de kids zich bewust zijn van hun voetafwikkeling en geen belemmeringen hebben door stugheid van schoenen bij bepaalde bewegingen die ze doen tijdens euritmie (ze lijken denk ik het meest op turnschoentjes). Euritmie is een 'dansvorm' ritmische bewegingen, houdingen, gebaren maken om spraak en muziek om te zetten in beeld (voorbeeld een bloem die ontkiemt, misschien wel gaat bloeien, een boom die een herfstbui trotseerd, maar ook sprookjes en andere vertellingen worden uitgebeeld)
pi_60483073
quote:
Héééé er moeten nog slofjes en euritmieschoentjes komen
En hier nog gympjes

Wat ik bij ons wel jammer vindt is dat we volgende week vrijdag pas kennismaken met de juf en maandag erop begint school al. Maar ja, ze vond het niet leuk om eerder af te spreken omdat het lokaal werd opgeknapt en dan zou het er zo ongezellig uitzien voor Morris.

Ben benieuwd hoe ze het bij ons allemaal gaan doen met kapstokjes etc.
We hebben wel al een ridderrugzak en een broodtrommel met een beker.

[ Bericht 7% gewijzigd door snoopy op 01-08-2008 09:40:40 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:26:35 #278
141023 ik80
pi_60483098
Wij maken ook gymtasjes, alleen die krijgen de ouders niet mee. Ik was ze zelf in de vakantie, hang er weer nieuwe fotokaartjes aan. Zo hoef je maar zelden nieuwe tasjes te maken. (Heb een stevige stof gebruikt, ik hoop dus dat ze langgg meegaan)
Aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om die gymschoentjes te ruilen (wij gebruiken ze ook)
Aan de andere kant niet, de schoentjes gaan toch naar de kinderen hun voeten staan. Door een verkeerde voetstand schoen aan een goede voet te geven dwing je goede voet in een verkeerde stand (beetje onduidelijke tekst).
pi_60483161
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:26 schreef ik80 het volgende:
Wij maken ook gymtasjes, alleen die krijgen de ouders niet mee. Ik was ze zelf in de vakantie, hang er weer nieuwe fotokaartjes aan. Zo hoef je maar zelden nieuwe tasjes te maken. (Heb een stevige stof gebruikt, ik hoop dus dat ze langgg meegaan)
Aan de ene kant vind ik het wel een goed idee om die gymschoentjes te ruilen (wij gebruiken ze ook)
Aan de andere kant niet, de schoentjes gaan toch naar de kinderen hun voeten staan. Door een verkeerde voetstand schoen aan een goede voet te geven dwing je goede voet in een verkeerde stand (beetje onduidelijke tekst).
kan ik me in vinden als de kids ze lang zouden gebruiken, maar als ik kijk naar alicia die heb eens in de week een drie kwartier euritmie en heb de eerste schoentjes wel geteld 7 keer gedragen en was eruit gegroeid. die daarna heb ze wat langer gehad en daarna nog 2 wisselingen allen in 1 jaar tijd. kanme niet voorstellen dat door die korte tijd dat de schoenen gedragen word hij al geheel naar iemands voet gaat staan. (en het staat je natuurlijk vrij als ouder om wel die 60 euro (daar zouden wij dan op uitkomen) uit tegeven en nieuwe te kopen)
pi_60483183
knorretje... het principe ken ik wel (van euritmie), dat leer je op de opleiding wel een beetje, maar niet dat daar zo speciaal aandacht aan wordt besteed.

En ik blijf bij de tasjes.... ik zou dat niet graag naast al mijn werk ook nog eens moeten doen.

Is dit op een Nederlandse school??
uit een aspergernest
pi_60483244
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef wendytje het volgende:
knorretje... het principe ken ik wel (van euritmie), dat leer je op de opleiding wel een beetje, maar niet dat daar zo speciaal aandacht aan wordt besteed.

En ik blijf bij de tasjes.... ik zou dat niet graag naast al mijn werk ook nog eens moeten doen.

Is dit op een Nederlandse school??
vrije school

(niet dat andere juffen geen schat kunnen zijn hoor, maar wij hebben echt zo'n schat van een juf (meerderen trouwens daar) die dat smiddags gewoon gezellig met elkaar doet en nog veeeeeeeeel meer ook. het verschil zit hem denk ik ook dat onze juffen smiddags geen klas hebben, maar tijd hebben om binnen de aantal werkuren per dag daar dus tijd in te steken
pi_60483396
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:38 schreef knorretje het volgende:

[..]

vrije school

(niet dat andere juffen geen schat kunnen zijn hoor, maar wij hebben echt zo'n schat van een juf (meerderen trouwens daar) die dat smiddags gewoon gezellig met elkaar doet en nog veeeeeeeeel meer ook. het verschil zit hem denk ik ook dat onze juffen smiddags geen klas hebben, maar tijd hebben om binnen de aantal werkuren per dag daar dus tijd in te steken
Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.
Halen zij hun lesuren dan wel? Onze kinderen zijn er van 8.30-12.00 en 13.00 tot 15.00 en dan halen we met een kleine marge onze uren (elk kind moet ongeveer 1000 uur per jaar maken).
Tja, als mijn kinderen weg zijn, dan ga ik zeker een uur nakijken. Dan vaak nog een overleg, of oudergesprek, voorbereiden, kopieren, etc. En als ik een vergadering heb, dan is die van 15.30-17.00 en dan ga ik meteen naar huis, want dan ben ik gaar. Al het werk blijft dan echter liggen voor de volgende dag.
uit een aspergernest
pi_60483516
En wij moeten ook nog gymkleren kopen

LB, kan het dat je gisteren met Jolie in de trein zat? Mijn man zag een meisje in een spijkerjurkje instappen een eind verderop en vond haar erg op Jolie lijken.
pi_60483634
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef wendytje het volgende:

[..]

Zou altijd nog wel eens willen meedraaien op een vrije school Info tijdens je opleiding is toch anders dan de praktijk.
Halen zij hun lesuren dan wel? Onze kinderen zijn er van 8.30-12.00 en 13.00 tot 15.00 en dan halen we met een kleine marge onze uren (elk kind moet ongeveer 1000 uur per jaar maken).
Tja, als mijn kinderen weg zijn, dan ga ik zeker een uur nakijken. Dan vaak nog een overleg, of oudergesprek, voorbereiden, kopieren, etc. En als ik een vergadering heb, dan is die van 15.30-17.00 en dan ga ik meteen naar huis, want dan ben ik gaar. Al het werk blijft dan echter liggen voor de volgende dag.
Wij zijn zelfs per vorig schooljaar minder uren gaan draaien dan de jaren er voor en komen aan de eis van het ministerie van OCW.

kleuters van 4 gaan 4 ochtenden in de week naar school van 8.25 tot 13.00
kinderen van 5 jaar en ouder gaan in de kleuterklassen 5 ochtenden van 8.25 tot 13.00
vorig schooljaar hebben ze de lesuren vanaf de 1e klas naar beneden geschroefd, eerder ging de eerste klas 1 middag. nu gaat de ook de eerste klas van 8.25 tot 13.00
de 2de klas gaat 4 ochten den van 8.25 tot 13.00 en 1 dag van 8.25 tot 14.30
klas 3 tot en met 6 gaan op de woensdag en vrijdag na alle dagen tot 14.30 (en swoensdag en vrijdags tot 13.00)

Het ministerie van OCW geeft een wettelijk minimum aan lesuren gedurende de schooltijd (voor de basisschool is dat 7520) zolang een kind gedurende de 8 jaar dat het op de basisschool dus aan dat wettelijk minimum aan uren komt is dat conform de eis en daar komen we dus aan.
pi_60483801
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:05 schreef knorretje het volgende:

kleuters van 4 gaan 4 ochtenden in de week naar school van 8.25 tot 13.00
kinderen van 5 jaar en ouder gaan in de kleuterklassen 5 ochtenden van 8.25 tot 13.00
vorig schooljaar hebben ze de lesuren vanaf de 1e klas naar beneden geschroefd, eerder ging de eerste klas 1 middag. nu gaat de ook de eerste klas van 8.25 tot 13.00
de 2de klas gaat 4 ochten den van 8.25 tot 13.00 en 1 dag van 8.25 tot 14.30
klas 3 tot en met 6 gaan op de woensdag en vrijdag na alle dagen tot 14.30 (en swoensdag en vrijdags tot 13.00)
Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?

Hebben jullie bewust gekozen voor de vrije school?
uit een aspergernest
pi_60484011
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:16 schreef wendytje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die tijden voor ouders best lastig zijn, i.v.m. werk en opvang?

Hebben jullie bewust gekozen voor de vrije school?
bso zit bij school in, de jongsten worden uit de klas opgehaald en gaan dan met z'n allen naar het honk van de bso en vandaaruit uiteindelijk naar huis. Denk dat bijna iedereen bij ons op school bewust voor de school gekozen heeft, er zijn ook best veel leelingen die niet dicht bij de school wonen, veel ouders kunnen het dus denk ik prima regelen met hun werk of zijn in de positie dat 1 van de twee thuis is (op een enkeling na (de ene dag meer dan de andere dag)zie ik nml voornamelijk zelf de ouders de kids naar school brengen en ophalen). Wij hebben ook bewust die keuze gemaakt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:41:45 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60484189
Naar school... Isa kan ook al niet wachten Ze heeft een pinguinrugtas, broodtrommel en beker van Pardijntje uit de Efteling (zelf uitgekozen toen we daar waren, zo zie je maar hoe dat school door haar hoofd speelt). Nog twee weken, en dan mag ze
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:10:40 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60484768
Ook hier een kleutertje die niet kan wachten tot ze naar school mag. D'r verjaardag is wel belangrijk, maar het weten dat ze daarna ook weer naar school mag is eigenlijk bijna net zo belangrijk....
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:50:39 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60489835
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:56 schreef poemojn het volgende:

LB, kan het dat je gisteren met Jolie in de trein zat? Mijn man zag een meisje in een spijkerjurkje instappen een eind verderop en vond haar erg op Jolie lijken.
Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.

Het continurooster lijkt voor ons ook prettig nu, hoewel je niet weet hoe het in praktijk zal gaan natuurlijk. Ik vind het ook een fijn idee dat ze dan allemaal brood eten in de klas en niet de meeste kinderen thuis en een paar met overblijf. Misschien stom maar goed. Jolie komt ook in het lokaal tegenover de bso te zitten en naast haar oude peuterklas. Lijkt me wel zo vertrouwd.

Ik koop sowieso nog even geen schoentjes en sloffen. Ze heeft vier paar balletschoentjes dus daar lossen we het de eerste tijd maar mee op, bedacht ik later.

Leuk dat zo veel kindjes al weer zin hebben in school!
pi_60490193
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:50 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee gister niet. En een spijkerjurkje heeft ze momenteel ook niet. Grappig.

Het continurooster lijkt voor ons ook prettig nu, hoewel je niet weet hoe het in praktijk zal gaan natuurlijk. Ik vind het ook een fijn idee dat ze dan allemaal brood eten in de klas en niet de meeste kinderen thuis en een paar met overblijf. Misschien stom maar goed. Jolie komt ook in het lokaal tegenover de bso te zitten en naast haar oude peuterklas. Lijkt me wel zo vertrouwd.

Ik koop sowieso nog even geen schoentjes en sloffen. Ze heeft vier paar balletschoentjes dus daar lossen we het de eerste tijd maar mee op, bedacht ik later.

Leuk dat zo veel kindjes al weer zin hebben in school!
ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuis kleren in de wasmachine gaan wel maar die schoenen kreeg ik vaak niet droog en gaan snel kapot, daarnaast sokken en maillots konden dat geweld in de schoenen ook niet aan.)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:13:44 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60490320
Je maakt me bang.
pi_60491089
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:13 schreef Luchtbel het volgende:
Je maakt me bang.
jolie gaat naar een andere school, dus misschien dat zij wel niet naar de speeltuin gaan met regen of knijntjes gaan voeren en 'stallen' schoonmaken, of gewoon een stuk wandelen om lekker uit te waaien etc. Echt als je die blije koppies ziet maakt je die viezgheid niks meer uit. (of het ligt gewoon aan die kids van mij dat ze er van houden zich extra vies te maken op school )
pi_60494447
Hier ook op gymschoenen jacht... Merijn had maatje 36 in zijn tas zitten....blijkt ie al tijden niet meer aan te hebben. Hij heeft nu 38/39.... Geen wonder dus dat het niet paste. We zijn nu zo ver dat ik zijn schoenen aan kan (crocs...) en slipper
pi_60499269
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:07 schreef knorretje het volgende:

[..]

ow naast slofjes en euritmietjes zijn goeie waterdichte schoenen of laarzen een pre (ow en flink veel wasmiddel) (toevoeging hier gaan ze alle dagen naar buiten ook bij regen want das extra spannend, en komen ze dus negen van de tien keer dus bruin van de modder thuis kleren in de wasmachine gaan wel maar die schoenen kreeg ik vaak niet droog en gaan snel kapot, daarnaast sokken en maillots konden dat geweld in de schoenen ook niet aan.)
Bij ons gaan ze niet met regen naar buiten, maar die van ons komt (gelukkig) ook lekker smerig thuis. Hij moet op de mat zijn broek uittrekken, zodat we eerst buiten de halve zandbak eruit kunnen kloppen. Bij ons is "geeft niks, we hebben een wasmachine" een dagelijkse uitspraak.
Toen ik kleuters had heeft een keer een ouder opgebeld dat haar kind maar binnen moest blijven, of dat we haar van het gras en uit de zandbak moesten houden, want ze was vies thuis gekomen (vergeleken bij de andere kinderen was ze brandschoon). Oei.... toen heb ik moeder dus subtiel moeten vertellen dat spelen toch echt hoort bij de ontwikkeling en dat wij dat kind daarin niet zullen remmen.
Mijn man moest meteen lachen. Hij zei: "ik bel naar school als hij een keer schoon thuiskomt. Dan maak ik me zorgen".
uit een aspergernest
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:09:59 #295
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60500241
hier ligt ook altijd de halve school-zandbak binnen (bij regen gaan ze hier trouwens in het gymlokaal spelen)

goed dat jullie het over de gymschoentjes hebben.. van de week ff passen of ze te klein zijn, anders ook even nieuwe kopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:25:42 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60500571
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:09 schreef E.T. het volgende:
hier ligt ook altijd de halve school-zandbak binnen (bij regen gaan ze hier trouwens in het gymlokaal spelen)

goed dat jullie het over de gymschoentjes hebben.. van de week ff passen of ze te klein zijn, anders ook even nieuwe kopen
Ik had het niet zo door. Maar toch ook naar de zon toegegroeid hier. Niet alleen nieuwe gymschoenen, ook nieuwe gymkleren (en voetbal en tennis en enenenenene )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_60500810
Pfft hier 2 die de hoogte in schieten momenteel. Jongste knul is al zo ingelopen op zijn broer dat hij alles meteen aanpast wat oudste te klein is.
Oudste eet momenteel 5 boterhammen tussen de middag, dat is meer dan ik er eet

Oudste is trouwens ineens gaan slaapwandelen. Ik ben hem de afgelopen week al een paar keer tegengekomen op de gang, schrok zich steeds helemaal wild van me en ging nadat ik hem troostte weer zijn bed in..om zich er de volgende ochtend niets meer van te herinneren
Saartje
pi_60500827
piets voeten groeiden het het afgelopen (school)jaar zo verschrikkelijk hard dat ik 4x nieuwe gymschoenen kon gaan kopen. hij is van 29 naar 33 gegaan... nu is 33 nog wel iets aan de ruime kant hoor, maar 32 was 'm toch te krap volgens de sportschoenenwinkelmevrouw.
pi_60510895
Sven neemt nooit gymschoenen mee naar school
Ik heb school er ook nooit over gehoord eigenlijk, en nu ik het net aan hem vraag komt er geen duidelijk antwoord uit
Ik weet wel dat ze met slecht weer in het gym(speel)lokaal dingen doen, dat zal wel op sokken of blote voeten zijn dan.

edit: o, wacht, ik vind net de schoolgids van vorig jaar: De groepen 1 en 2 maken gebruik van het speellokaal. De groepen 3 tm 8 maken gebruik van het gymnastieklokaal in een plaatselijke sporthal. Kinderen uit deze groepen dienen een gymbroek, shirt of gympakje, gymschoenen zonder zwarte zolen en eventueel een handdoek mee te nemen op de dag dat ze gym hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:44:23 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_60511108
god, die mag ik ook wel nieuw kopen ja, gymschoenen

sowieso moet ik me even voorbereiden op dat hele school gebeuren, want ik ben natuurlijk alle papieren kwijt geraakt
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')