abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2008 @ 09:35:02 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_59452758
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
leuk moussy! en spannend! ik hoop dat ie het er erg naar z'n zin zal hebben.
Ik hoop het ook! Gister ben ik even de klas ingelopen was leuk, hij krijgt 2 juffen, de 1 is een oud collega van mij en de ander is de moeder van een vroeger klasgenootje van mij
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59452778
spannend Mous!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_59479208
En Mous ? Hoe vond hij het ???

Hier ook de rapporten binnen.
Zowel van Merijn als Timo prachtlijsten. Ze werken hier met O/V/VG/G/ZG etc. Beide heren nul O-tjes en vooral veel V/G tjes en G-tjes en een paar ZG-tjes !! Een echte pracht lijsten. Ik zag ze en vroeg me af of ze het over mijn kinderen hadden
Timo gaat naar groep 4 met avi 8 en Merijn naar groep 5 met avi 9. De juf had erbij geschreven dat hij een echte boekenwurm is... (gisteren zei ze nog dat hij zelfs tijdens de uitleg nog gaat zitten lezen )
Er zaten ook briefjes is: wij zien geen aanleiding tot een gesprek ... hadden we al gemerkt, aangezien de halve klas al geweest was

Vandaag schoolreis, Lineaushof.... hopenlijk wordt het stralend weer en gaan ze heerlijk genieten !

*mama heeft cursus, de hele dag binnen *
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 09:19:37 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59480610
Christan heeft ook al schoolreis vandaag, naar de Leemkuil in Nijmegen "Helemaal naar het buitenland, mama!" Wij gingen nooit op schoolreis naar het buitenland

Wat een mooie rapporten, Stout Christan had ook een briefje mee, daarop kon je aangeven of je nog een gesprek wilde. Toch maar aangevraagd, ik wil graag even opheldering over die 60% (zie post hierboven ergens).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2008 @ 09:20:16 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_59480622
Jaaah spannend, als een verlegen jongetje ging hij de klas in, ging netjes in de kring zitten en ik ben gegaan

Heel schattig, de juf zegt jij bent vast Cas... Neeeee zegt ie, ik ben vier!! Oftewel, Cas was erg gespannen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 09:21:22 #106
13151 crew  Rewimo
pi_59480656
Cas Wat schattig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:27:09 #107
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59482085
Moussy van wanneer is Cas nou eigenlijk?
Ik dacht nl. dat hij een jaar ouder was dan Léon.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59482497
van augustus 2003. (net als piet. ). toch, mous?

maar (en ik ga nog even verder voor m'n beurt) hij gaat naar een andere school binnenkort, vandaar dat ie ging wennen.

'nee ik ben 4'
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:35:21 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59483768
Bixister dank je wel. Ik kon hem niet vinden op het lijstje. Kippig.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59484164
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:20 schreef moussy het volgende:
Jaaah spannend, als een verlegen jongetje ging hij de klas in, ging netjes in de kring zitten en ik ben gegaan

Heel schattig, de juf zegt jij bent vast Cas... Neeeee zegt ie, ik ben vier!! Oftewel, Cas was erg gespannen
AAAH... Wat liehief!
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:27:19 #111
144006 chacama
Ondernemend!
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:39:09 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59486893
Rewimo, hoe was die test? Moest hij 6 minuten lezen en dan kijken hoeveel zinnen hij kon lezen (en dan de goede zinnen tellen) of moest hij 36 zinnen lezen en dan kijken hoe lang hij erover deed en hoeveel hij goed had? In geval 2 kan ik me voorstellen dat het een ander percentage is, wat berekend wordt aan de hand van een rekenmodel (een beetje zoiets als bij de AVI toetsen).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juni 2008 @ 13:42:08 #113
13151 crew  Rewimo
pi_59486972
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Rewimo, hoe was die test? Moest hij 6 minuten lezen en dan kijken hoeveel zinnen hij kon lezen (en dan de goede zinnen tellen) of moest hij 36 zinnen lezen en dan kijken hoe lang hij erover deed en hoeveel hij goed had? In geval 2 kan ik me voorstellen dat het een ander percentage is, wat berekend wordt aan de hand van een rekenmodel (een beetje zoiets als bij de AVI toetsen).
Dat weet ik dus niet Hij vertelde vanmorgen dat het Duitse zinnen waren met een fout erin die hij moest vinden. Maar of het ook nog binnen een bepaalde tijd moest of iets dergelijks is me niet duidelijk geworden. Dat wil ik volgende week vragen.
pi_59508445
Ik weet wel van Merijn dat hij zinnen moest lezen in ? minuten en dan kijken hoever hij kwam. Volgens juf heeft hij de meeste zinnen gelezen. Klopt ook wel gezien de A voor leestempo en leesbegrip. Spoort weer niet met de C voor begrijpend lezen (waavan juf weer zei dat het moeilijk was dit jaar)
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 09:37:57 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_59510356
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:43 schreef bixister het volgende:
van augustus 2003. (net als piet. ). toch, mous?

maar (en ik ga nog even verder voor m'n beurt) hij gaat naar een andere school binnenkort, vandaar dat ie ging wennen.

'nee ik ben 4'
Cas is van 15 aug, hij staat niet in het lijstje, omdat ik zelf altijd verjaardagen en zo vergeet

Cas kwam gister brullend naar buiten; Het is hier zoooo leuk mam!! En vanmorgen was het oorlog in de keet, alles was nee, wil ik niet, lust ik niet, moet ik niet, IK wil naar de nieuwe school!! Heel leuk allemaal, maar nog effies. Hij had het ook al gisterochtend op school gevraagd of ie echt niet morgen weer kon komen, of anders vanmiddag Ik ben echt enorm blij dat Cas zo 'makkelijk' is... alleen hier mee hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 09:54:32 #116
13151 crew  Rewimo
pi_59510784
Hij is dus lekker snel gewend Dat wordt nog even zijn tijd uitzitten op de oude school... Wanneer krijgen ze vakantie?

Christan heeft volgende week al zijn laatste schooldag. Vroege vakantie dit jaar.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 09:56:15 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_59510836
Volgende week hier ook de laatste week en dan gaan we allemaal leuke dingen doen, dus dat komt wel goed.
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:09:06 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59514526
Wij nog twee weken. En dan inderdaad op mijn vrije dagen ook leuke dingen doen. Wie doet er mee aan een dagje Blijdorp?
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:12:18 #119
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59514623
Bofferds, wij moeten nog 4 weken!
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:32:33 #120
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59518866
Hier ook volgende week nog, maar die week stelt ook bijna niks meer voor..

In de schoolgids stond vermeld, dat er nog twee vrije dagen als reserve te boek stonden. Deze dagen waren bedoeld voor ijsvrij e.d. en zijn niet gebruikt. Deze vrije dagen zijn nu gepland in de laatste schoolweek

Maandag 23 juni - een 'gewone' schooldag
Dinsdag 24 juni - 's middag zijn de kinderen vrij, leerkrachten ruimen op en brengen het lokaal in orde voor de volgende cursus
Woensdag 25 juni- Laatste schooldag, dekinderen kijken naar generale repetitie van de musical van groep8, doen spelletjes en eten pannekoeken ('s avonds afscheid van groep 8)
Donderdag 26 juni - vakantie
Vrijdag 27 juni - vakantie (de middag was eerst al vrij.. voor groep 1&2 sowieso al)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 14:53:57 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59519625
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:09 schreef chacama het volgende:
Wij nog twee weken. En dan inderdaad op mijn vrije dagen ook leuke dingen doen. Wie doet er mee aan een dagje Blijdorp?

k wil wel mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 14:54:06 #122
13151 crew  Rewimo
pi_59519629
Christan heeft woensdag zijn laatst - halve - dag. En vandaag krijgt hij zijn rapport. Hopelijk vol 1-en (1 is in DLD het hoogst). Volgens mij krijgen ze nog geen cijfers trouwens
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juni 2008 @ 16:54:48 #123
13151 crew  Rewimo
pi_59522868
Het rapport is daar Alles ruim voldoende tot goed. Hij heeft alleen nog geen beoordeling voor Duits omdat dit het eerste jaar is dat hij Duits heeft geleerd (maar de enige aanmerkingen die ik erbij zie staan is dat hij de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter moet schrijven en dat hij soms op elkaar lijkende woorden in NL en D verwisselt).

Hij gaat dus nu naar de derde klas, ofwel groep 5
  maandag 23 juni 2008 @ 11:50:34 #124
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59622269
Er zitten hier een aantal mensen met pubers.
Wat doet dit bericht met jullie?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:15:06 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631270
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er zitten hier een aantal mensen met pubers.
Wat doet dit bericht met jullie?
het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laat
dat je er goed voor zorgt dat er een goede firewall en virusscanner op je pc hebt staan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59631406
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

het lijkt me toch dat als je als ouder je kind achter een pc laat
dat je er goed voor zorgt dat er een goede firewall en virusscanner op je pc hebt staan
Erg kort door de bocht.
Niet elke ouder heeft zoveel verstand van computers. Onder de jonge generatie zijn er genoeg die hun computerkennis op school op doen of bij vriendjes.
Misschien zou er ook gekeken moeten worden naar een (eventueel anoniem) meldpunt voor de kinderen die met zoiets te maken krijgen. Een soort kindertelefoon ofzo, waar ze geholpen kunnen worden met de aanpak van zoiets zonder dat ze naar hun ouders toe moeten.
Het lijkt me voor een kind erg moeilijk om met zo'n (chantage)verhaal naar je ouders of een leerkracht te stappen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 juni 2008 @ 18:22:55 #127
13151 crew  Rewimo
pi_59631410
En voorlopig de webcam dan maar afkoppelen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:32:35 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631609
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:22 schreef Verida het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht.
niet kort door de bocht
bij iedere provider worden tegenwoordig voor een klein bedrag goede veiligheidsprogramma's aangeboden
quote:
Niet elke ouder heeft zoveel verstand van computers. Onder de jonge generatie zijn er genoeg die hun computerkennis op school op doen of bij vriendjes.
Misschien zou er ook gekeken moeten worden naar een (eventueel anoniem) meldpunt voor de kinderen die met zoiets te maken krijgen. Een soort kindertelefoon ofzo, waar ze geholpen kunnen worden met de aanpak van zoiets zonder dat ze naar hun ouders toe moeten.
Het lijkt me voor een kind erg moeilijk om met zo'n (chantage)verhaal naar je ouders of een leerkracht te stappen.
dat ben ik met je eens

en wat rewimo zegt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59631723
@Ynske, ik geloof best dat er bij elke provider goede veiligheidsprogramma's worden aangeboden, alleen niet alle ouders zijn daarvan op de hoogte. Hoe vreemd het jou misschien ook in de oren klinkt, ik ken zat mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen een computer op hun kamer hebben om te msn-nen of voor schoolwerk terwijl de ouders totaal geen verstand hebben van computers en ook geen idee hebben van wat hun pubers op hun computers doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 18:40:54 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59631792
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:37 schreef Verida het volgende:
@Ynske, ik geloof best dat er bij elke provider goede veiligheidsprogramma's worden aangeboden, alleen niet alle ouders zijn daarvan op de hoogte. Hoe vreemd het jou misschien ook in de oren klinkt, ik ken zat mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen een computer op hun kamer hebben om te msn-nen of voor schoolwerk terwijl de ouders totaal geen verstand hebben van computers en ook geen idee hebben van wat hun pubers op hun computers doen.
dat vind ik onverantwoord gedrag van de ouder
je laat je kind ook niet alleen in t donker buiten spelen
in mijn ogen is dit hetzelfde.

maar goed, zal wel aan mij liggen, ik vind het belangrijk dat 'mijn kinderen' later veilig gebruik maken van een computer, dus niet alleen op hun kamertje en met eventueel afgesloten sites, geen installatierechten etc
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 23 juni 2008 @ 18:49:34 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59631991
Het is zeker waar dat er ouders rondlopen die weinig van computers afweten, maar hun kinderen wel van alles met computers laten uitvreten op hun kamers. Ik vind ook dat er voorlichting moet zijn over computers voor ouders. En op scholen voor de kinderen.

Het is wel goed mogelijk dat het niet zo heel vaak is voorgekomen dat kinderen via een trojan horse-incident gechanteerd werden. Maar het is wel een schokkend bericht, ja.
Veel vaker komt het voor dat jonge meisjes én soms jongens zich laten overhalen tot poseren voor de camera. Vaak komen daar de problemen van.

Dat van dat meldpunt is inderdaad een goed idee. Aan de andere kant: ik zou het zelf prettiger vinden als mijn kind naar me toe kwam. Ik hoop dat hij zich toch nog "veilig" genoeg voelt om toch bij me terecht te willen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 23 juni 2008 @ 21:46:43 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59636915
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Het rapport is daar Alles ruim voldoende tot goed. Hij heeft alleen nog geen beoordeling voor Duits omdat dit het eerste jaar is dat hij Duits heeft geleerd (maar de enige aanmerkingen die ik erbij zie staan is dat hij de zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter moet schrijven en dat hij soms op elkaar lijkende woorden in NL en D verwisselt).

Hij gaat dus nu naar de derde klas, ofwel groep 5
goehoed

En hier ook het rapport en de cito-uitslagen binnen. Ze scoorde bij de Cito 2x A en verder alleen maar plusjes op het rapport. Ze gaat met vlag en wimpel door naar groep 2. In de staat van wat ze moeten kunnen, scoort ze op alle punten hoger dan gemiddeld (1 balkje), met ruimtelijk inzicht als uitzondering. Dit zal nog groeien gaf de juf aan (en ik dacht bij mezelf.....of niet)

Oh, ja trotste mama-modus uit
pi_59637303
ik kom hier mijn kleutertje melden; Myrthe is vandaag 4 geworden en ze komt al leuk on-topic binnen met een goed overgangsrapport van de peuterspeelzaal.
pi_59643400
Welkom!!
En nu al gaan gooien met goeie rapporten!!!

Mijn kleutertje is veranderd in een verschrikkelijke puber!!!
Waar het bij mn 11 jarig meisje langzaam in sluipt, slaat het bij hem inb als een bom!! Hoop niet dat dit en voorbode is voor later, de "grote" pubertijd....

Niks met t kind te beginnen!! Dwars, brutaal, kwaad en dan heeeeel even weer superlief!
Vooral 's avonds met het naar bed gaan is het een ramp.... Pyama niet aan willen, tanden niet willen poetsen (Hoe meot ik dat in godsnaam aanpakken.... Zn pyama niet aan vind ik niet zo'n ramp, maar geen gepoetste tanden, daar ben ik niet zo heel blij mee uiteraard) tig keer zn bed uit....

Overduidelijk aan vakantie toe...Maar ben bang dat het daar niet mee opgelost is!
pi_59644573
poemojn, gefeliciteerd met kleuter myrthe! en myrthe ook gefeliciteerd en welkom hier!

rewimo, wat knap van christan!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 09:35:11 #136
13151 crew  Rewimo
pi_59644645
Hoi Myrthe en Poemojn, welkom in dit topic

Vamp, die periodes zijn hartstikke lastig Tandenpoetsen moet nu eenmaal... kun je niet een tikkie "chanteren" met zo'n tandenborstel met een lichtje erin of zo? (Die geven aan hoe lang ze moeten poetsen)
pi_59644707
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Hoi Myrthe en Poemojn, welkom in dit topic

Vamp, die periodes zijn hartstikke lastig Tandenpoetsen moet nu eenmaal... kun je niet een tikkie "chanteren" met zo'n tandenborstel met een lichtje erin of zo? (Die geven aan hoe lang ze moeten poetsen)
Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...
Maar het gaat alleen met "vechten" (Hem stevig vasthouden en dan maar zo goed mogelijk poetsen ) En dat wil ik zoooooo niet!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 09:47:31 #138
13151 crew  Rewimo
pi_59644866
Oja, ik had gisteren een gesprek met Christans juf. Ze heeft me uitgelegd hoe dat nu met die tests zat. Die 60 was inderdaad geen percentage maar een score op basis van een tabel (jij zei al zoiets, Stout?). En voor een kind dat voor het eerst Duits leert is dat een prima score zei ze

De andere test, waarvan ik dacht dat hij 86 punten had gescoord, was juist het aantal fouten dat hij had Maar ook dat was niet verontrustend, dit is een toets die ze geregeld doen en dit was voor Christan de eerste keer. De bedoeling is dus dat hiervan een soort curve wordt gemaakt, en die zou dus omlaag moeten gaan in de loop der tijd. Ook hier geldt dat hij hem voor een kind dat pas Duits leert goed heeft gemaakt.

Lof alom dus qua leerprestaties Qua gedrag kan er nog wel het een en ander beter, in die zin dat hij moeite heeft met kritiek en zich snel aangevallen voelt. Nou, dat zien we thuis ook, dus dat kon ik wel beamen Kort lontje af en toe. Tja... we praten er geregeld over maar dat is toch iets wat hij zal moeten leren. Dat verandert niet van het ene op het andere moment.

Wat ik leuk vond, is dat ze zei dat Christan het erg leuk vindt om te lezen en ook dat hij de laatste tijd graag verhaaltjes schrijft, en dat hij dat ook steeds meer in het Duits gaat doen. Hij heeft veel fantasie en kan helemaal opgaan in een verhaal. In kleinere groepjes spreekt hij ook heel goed Duits, in een grotere groep voelt hij zich wat minder op zijn gemak en dan gaat hij zachter of meer binnensmonds praten. Dan durft hij blijkbaar niet zo goed. Hij zei later tegen mij ook dat hij dat niet zo fijn vindt. Herkenbaar, ik was als kind ook heel erg verlegen, veel meer dan Christan. Bij mij kwam er helemaal geen woord uit
pi_59644895
Heerlijk nieuws Rewimo!
pi_59661357
Geweldig toch ! Ik vind het superknap van hem hoor !! Christiaan petje af voor jou !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juni 2008 @ 21:55:14 #141
13151 crew  Rewimo
pi_59662050
Ehm... Christan
pi_59663768
Fijn dat het zo goed gaat Rewimo

En bedankt ook voor het welkom hier!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:24:14 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59670104
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:38 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zijn pas overgestapt op een electrische, die geeft ook aan dat je lang genoeg gepoetst hebt.Vond ie geweldig! Mocht ook zelf het kleurtje van het ringetje uitkiezen enzo...
Maar het gaat alleen met "vechten" (Hem stevig vasthouden en dan maar zo goed mogelijk poetsen ) En dat wil ik zoooooo niet!!
Dit gevecht had ik ook met kleuter hier. Hij verrekte het gewoon zijn mond open te doen.

Nu heb ik een spelletje bedacht waarbij hij óf een haai is die in billen gaat bijten (en dan als zijn mond nog niet ver genoeg open is: uh haai? ik heb echt heeeeeele dikke billen hoor )
En om zijn voortanden te poetsen is hij een Tijger.

Werkt als de brandweer hier

Vergeet ik Christan te noemen. Wat doe je het goed!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 10:46:36 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_59670652
Christan, goed jongen!!

Ik was gister boodschappen aan het doen en terwijl ik stond te bekvechten met mn kind om het karretje hoor ik de bedrijfsleider zeggen; ...en het was zo lekker rustig... In de aldi nota bene!! toen werd ik nog pissiger, maar dan op de bedrijfsleider alsof ik het leuk vind dat ze zich zo laat gaan.

Echt, mijn dochter kan soms een strijd voeren om niets Ze ging met dat karretje aan de haal en ik zei laat die kar los, ik duw. Ging ze toch lopen miepen, haal ik dr hand los, gaat ze met dr andere hand aan de kar trekken af en toe...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2008 @ 11:02:24 #145
13151 crew  Rewimo
pi_59671086
Owja, zo dwars hč... vreselijk. Hier valt het momenteel mee gelukkig, het gaat echt in periodes dat soort dingen.
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 11:19:02 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_59671571
het was ergens ook mijn eigen schuld, ik had het al aan zien kunnen komen als ik nagedacht had. In de action vroeg Cas of hij zo'n beker met een rietje mocht hebben en dat mocht van mij. Hij vraagt nóóit ergens om. Toen moest René ook wat en die gaat dan echt iets zoeken om het hebben. Maar zaterdag toen ik even met haar in de stad was had ze knippies en stieken voor in dr haar gekregen en een setje armbandjes. Dus ik vond het niet nodig, toen was ik uiteraaaard niet eerlijk en niet leuk en ze noemde me een zeikerd Maar aan de andere kant, ik moest toch echt boodschappen doen, want ik had niets meer, ze gedraagd zich maar en leert maar dat ze écht niets te kort komt. Thuis heb ik haar dan ook eerst naar dr kamer gestuurd en daarna eens haarfijn uitgelegd dat ze puntje bij paaltje met dr haar en make up trutjes meer krijgt dan Cas
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:24:21 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59671732
We mogen onze mening geven over de kwaliteit van het basisonderwijs. En dat kan hier.

Ik ga m invullen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2008 @ 11:29:55 #148
13151 crew  Rewimo
pi_59671893
Daar heb je gelijk in hoor Mous, de een hoeft niet altijd wat te krijgen omdat de ander wat krijgt. Dat ze dat niet leuk vinden is weer wat anders

Ik ga eens even naar die enquete kijken ook al zit Christan niet in NL op school
pi_59672509
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit gevecht had ik ook met kleuter hier. Hij verrekte het gewoon zijn mond open te doen.

Nu heb ik een spelletje bedacht waarbij hij óf een haai is die in billen gaat bijten (en dan als zijn mond nog niet ver genoeg open is: uh haai? ik heb echt heeeeeele dikke billen hoor )
En om zijn voortanden te poetsen is hij een Tijger.

Werkt als de brandweer hier

Vergeet ik Christan te noemen. Wat doe je het goed!
Dat werkt hier ook al nie tmeer
pi_59677943
Wat leuk dat Christan zo geinteresseerd is in lezen en verhaaltjes schrijven, Rewimo en fijn dat het zo goed gaat in Duitsland op school.
pi_59678081
moussy, de kinderpsychiater heeft ons vorig jaar verteld dat het juist goed is om wel eens onderscheid te maken in wat je je kinderen geeft (en dan niet alleen in materiele zaken).
Je moet ze juist niet voortdurend hetzelfde behandelen.
Ze moeten leren dat ze individuen zijn (de een deze keer dit en de ander dan weer dat)
nou ja, je begrijpt het wel
pi_59684784
Groot gelijk moussy, zo gaat het hier ook.
De ene keer de ene wat ,de ander keer de ander
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:17 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_59685105
Fijn om te lezen Lily! Ergens voelde ik me wel schuldig, waarschijnlijk door het drama wat er omheen was gekomen, voorheen deed ik het nml ook wel eens, maar ik vind het ook soms wel moeilijk.
pi_59691692
moussy: Wij hadden hier maatschappelijk werk vanmorgen over de vloer voor alicia en die gaf min of meer ook hetzelfde. (in iets minder mooiere bewoording overigens dan Lily hierboven) het voelt alleen een beetje 'naar' als ouder zijnde om dat te doen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:51:32 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59709348
Is ook moeilijk Mousy. Hier zo af en toe juist het omgekeerde. Dan ga ik met Fleur ergens heen en krijgt ze wat van me (meestal iets dat ze echt nodig heeft) en dan begint ze meteen dat Maud ook iets moet krijgen. Wel , maar niet altijd even makelijk om uit te leggen dat dit niet nodig is. Ze is zo zorgzaam. Mijn kleine grote drup.

Nog 1 weekje school. Aftellen. We zijn er aan toe! Hoe is dat bij jullie? Blijf je dat merken dat ze aan vakantie toe zijn of is het omdat Fleur nog zo jong is erger....?
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:46:46 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_59730867
VAKANTIE!!! we hebben het gehad, héérlijk, 6 weken niet razen en stressen met school. Hier hebben ze het beide helemaal gehad, en ik ook Je blijft het wel merken hoor, vooral de laatste 2 weken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:49:07 #157
13151 crew  Rewimo
pi_59730937
Heerlijk, wat een opluchting zal dat zijn na al dat knokken

Na de vakantie allebei naar de nieuwe school, rust in de tent

Christan is erg trots dat hij naar klas 3/groep 5 gaat, en nu is de F2 waarin hij voetbalt ook nog F1 geworden Kan niet meer stuk natuurlijk
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:54:18 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_59731059
Ik heb gister een enorm fijn gesprek gehad met Cas zijn juf en we hebben beloofd dat we af en toe op visite komen in de klas. Ik ben echt enorm blij dat we dit boek dicht kunnen klappen! Na de vakantie gaan er 6 kindjes naar een andere school, 2 ivm verhuizing

Cas en ik delen een geheimpje dat 1 van de babypoesjes die we straks samen gaan halen bij ons mag blijven wonen. Hij is er vól van, vooral dat we samen een geheimpje hebben wat René nog niet weet
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:56:57 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59731111
Moussy wat heerlijk.

En geheimpjes zijn zo leuk om te hebben. Zo samen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:57:00 #160
13151 crew  Rewimo
pi_59731113
Da's nog eens een leuk geheimpje!
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 14:00:27 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_59731196
Wat fijn trouwens dat Christan zo trots is! En terecht!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:21:24 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59731617
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
pi_59737500
edit: had in het fototopic gemoeten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:59:19 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59738628
Ik wou dat wij al vakantie hadden. Wij zijn er zo aan toe met zijn allen, maar we moeten nog even
Nou ja, op mijn tandvlees dan maar de laatste weken door zien te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59739705
Hier ook VAKANTIE ! Geen dag te vroeg !

Timo is vandaag 7 geworden...wat vliegt de tijd.
Niet echt gevierd, van ons heeft hij een boek gehad *het benedictgenootschap* en wat buitenspeelgoed voor op vakantie, het grote kado komt nog.
Vanmorgen lekker getracteerd op Holland-ijsjes, iedereen had na afloop een smurfen tong.

En nu op naar de Ardennen (de frisselucht is even wennen....)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:55:40 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59739896
Fijne vakantie Stout. Geniet er van. Lekker bijtanken. Voor allemaal. En uiteraard gefeliciteerd met Timo.
pi_59740667
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
Hier hebben we afgelopen woensdag de afscheidsmusical gehad...
Vanaaf is mevrouw naar een semi afscheids-bedankdejuf feestje!
En volgende week donderdag hebben ze nog een afscheidsdag. Daar kan mevrouw helaas niet helemaal bij zijn, dan trouwt mn zus. Maar dr vader is zo lief om dr eerder op te halen ( geheel tegen mijn verwachtingen in overigens! Maar wel heeel fijn dat ie het doet én zelf met het idee kwam)
Zo kan ze dus 's avonds nog wel het grote afscheidsdiscofeest meemaken!
En dan is het echt afgelopen met de basisschool.... De eerste die naar het vervolgonderwijs gaat.... Traantjes prikken steeds vaker achter mn ogen de laatste dagen!

Had het er vanmiddag nog even met een moeder over...Die zei ook, pfff.... De oudste gaat al naar de havo straks en de kleinste weet nog niet eens wat school is!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 22:28:45 #168
13151 crew  Rewimo
pi_59742037
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen

Vamp, dat zal best wennen worden, de middelbare school!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:44:29 #169
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59742484
Bij ons moeten ze nog 3 weken naar school..

Kreeg vandaag wel de nieuwe klas-indeling mee.. Wat ik dacht is dus ook zo.. Saskia speelt veel met de oudere kindjes in de klas.. en die gaan allemaal naar groep 3 volgend jaar. Van de namen die ik hier regelmatig voorbij hoor komen qua speelkameraadjes blijven alleen nog de 2 meiden hier uit de straat over.
Ach, zal ook wel weer wennen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:51:45 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59742708
Dat went snel hoor . Het verbaast me steeds weer hoe flexibel kinderen daar in zijn.

Freek gaat na de zomer naar groep drie, ik moet er ook even van slikken. Andere juf (liever als die ie nu heeft kan bijna niet), niet meer mee de klas in, zčlf die grote school in. Pfft.

Nog drie weken tot de vakantie hier, en alhoewel ik vakantie best lekker vind, vind ik 6 weken wel heeeel lang
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59745277
ik ben ook zooo benieuwd naar de nieuwe klassenindeling hier. ze krijgen zo goed als zeker een andere juf (schijnt gebruikelijk te zijn, helaas) maar of hij bij z'n beste vriendje(s) in de klas blijft is nog niet zeker. ik hoop het maar!

freek al naar groep 3! (en alicia ook, las ik). spannend!!

vamp zo'n afscheid van de basisschool lijkt me ook heel wat hoor. ik weet dat van mezelf nog al te goed.

hier ook nog 3 weken voor de vakantie begint. ineens willen allerlei klasgenootjes die ook in de vakantie jarig zijn nog snel verjaardagfeestjes geven voor de vakantie, een heel gedoe over wie wanneer. wij wachten nog wel even tot 't nieuwe schooljaar hoor.
pi_59745735
doen ze bij jullie niet aan een 'doorschuifochtend' bix? een dagdeel met de nieuwe klassensamenstelling? zo heeft myrthe dus pas een ochtendje meegedraaid.
pi_59745797
nee, daar doen ze hier niet aan. vond ik vorig jaar ook al een heel gemis.
pi_59745846
Ja, jammer. Misschien willen ze er evt wel mee beginnen?
pi_59745917
ik zal het (nog eens) voorstellen. wie weet!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 08:39:36 #176
37150 livelink
pi_59747856
Katja heeft nog steeds een vriendinnetje met wie ze een half jaar in de kleutergroep heeft gezeten. Dat meisje ging toen naar groep 3 en Katja heeft daarna nog 2 jaar bij de kleuters gezeten. Dus inmiddels zit haar vriendinnetje al in groep 4, maar ze spelen nog steeds heel vaak samen na school en in het weekend. Dus het vertrek hoeft nog niet direct het einde van het samen spelen te betekenen.

Katja is nu al regelmatig naar groep 3 om te wennen, maar ze ziet er erg tegenop. Ze wil niet naar groep 3 omdat ze nog niet kan lezen en schrijven en "dat moet je kunnen in groep 3, mama!" En ik krijg haar maar niet zover dat ze me gelooft als ik zeg dat je juist naar groep 3 gaat om dat te leren.
pi_59748517
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen
De uitleg staat op de boekenpagina, het is eigenlijk voor kinderen van 10 en ouder maar aangezien Timo werkelijk alles leest en dit boek hem aansprak...
Hij is inmiddels al op blz 56...
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 09:48:22 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_59787398
Ah sneu dat Katja de lat zo hoog legt voor zichzelf. René dacht bijv. dat ze binnen een week een boek kon schrijven en was heel boos toen bleek dat het niet zo was.

De meest fantastische manier om je bed uit te komen: Twee kinderen die met stokken achter elkaar aanrennen, een blaffende hond er om heen en een kat die boven aan de trap zit te schreeuwen.... Cas was boos omdat René niet deed wat hij zei....joepie...vakantie....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 10:00:16 #179
13151 crew  Rewimo
pi_59787605
Ja, gezellig

Christan logeert bij oma. Ze zou vrijdag met hem naar Eurodisney gaan maar ze is niet helemaal in orde. En nu mag ik Ben er nog nooit geweest dus het lijkt me heel erg leuk!
  maandag 30 juni 2008 @ 11:02:00 #180
37150 livelink
pi_59788980
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:03:33 #181
37150 livelink
pi_59789015
René had in ieder geval wel voldoende zelfvertrouwen, Moussy.
Het lijkt me wel heel bijzonder als je kind ineens kan lezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 11:12:21 #182
13151 crew  Rewimo
pi_59789208
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:02 schreef livelink het volgende:
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
Wel met de Thalys, maar dat was naar Brussel De verbijstering klopt inderdaad
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:56:35 #183
3011 E.T.
pi_59841185
net even gesprekje gehad met de juf van Saskia over hoe het gaat enzo, na 4 maanden kleuterklas.
We moesten even goed zoeken naar een droge stoel (hier ook zo'n waterfestijn vandaag.. ), maar op school heeft Saskia hetzelfde gedrag als thuis iig. Een kind dat duidelijke grenzen nodig heeft en als je haar een vinger ruimte geeft, pakt ze meteen twee handen. Verder ook dezelfde kuren als thuis; ze voelt zich dus aardig thuis in de klas.
Verder doet ze het gewoon hartstikke goed, sociaal gaat goed.. Wel gaat de juf volgend schooljaar de drie-eenheid vriendinnetjes wat meer stimuleren om met andere kinderen ook te spelen. Ze hangen met z'n drieen wel erg aan elkaar. (niet verwonderlijk, na schooltijd zien ze elkaar ook de hele tijd tot ze naar bed gaan zowat )
En ze is idd erg pienter. Ze had meegedaan met de toetsen die groep 1 moet doen om door te mogen naar groep 2.. en ze had allemaal A's gescoord. Terwijl ze dat volgend jaar pas hoeft te kunnen dus.
Juf gaf wel meteen aan dat ze dat goed in de gaten blijft houden en dat er op tijd met extra werk wordt begonnen om verveling tegen te gaan. Ook ons op het hart gedruk dat als wij iets in die richting merken om dat bij haar aan te geven, zodat we nieuwe uitdagingen kunnen zoeken.

Al met al een fijn gesprek wel Voornamelijk bevestiging van onze eigen bevindingen en andersom ook.
Fijn dat de juf Saskia goed door heeft iig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 14:03:51 #184
13151 crew  Rewimo
pi_59841375
Positief gesprek, E.T. Knap dat ze het zo goed heeft gedaan met de toetsen! En dat ze daar ook mee aan de slag gaan, prima
pi_59841972
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:33:44 #186
3011 E.T.
pi_59842125
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef snoopy het volgende:
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
De eerste keer dat ik dat merkte vond ik dat ook heel fijn (en nog steeds natuurlijk ) En ook dat Saskia op school hetzelfde kind is als thuis

Het CB had bij het laatste bezoek al aangegeven dat deze school goed met 'voorlopertjes' om gaat toen we het over de schoolkeuze hadden. Ik vind het gewoon erg prettig dat ze goed kijken naar wat een kind nodig heeft
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:12:47 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_59843093
ET, wat fijn zo'n gesprek, ik had dat ook wel wat meer willen hebben, omdat de juf eerst nogal negatief was over Liam. toen we er later naar vroegen zei ze wel dat het nu goed ging, maar dat had ik graag in een gesprekje gehoord nog. de juf van Liam vind ik niet zo toegankelijk helaas.
Fijn dat het met Saskia zo goed gaat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:32:03 #188
3011 E.T.
pi_59843510
Ik heb gewoon een keer bij het wegbrengen gezegd dat ik een keer een afspraak met haar wilde maken, gewoon om te horen hoe ze het doet enzo.
Agenda's getrokken en afspraak gemaakt. LIjkt me dat elke juf dat wel doet op deze manier?

Ze komt binnenkort ook nog een keer op kraamvisite.. Dat zal Saskia wel helemaal geweldig vinden.. de juf bij haar thuis!
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:19:25 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_59844701
misschien zou ze dat ook wel best vinden hoor, ik kan het moeilijk uitleggen, het is niet echt een open persoon die juf. zo jong als ze is, ze staat als zo'n ouderwetse juf bij de deur streng te kijken. je voelt je met je 36 jaar heel klein worden terwijl zij misschien 23 is ofzo. maargoed, tussen neus en lippen door gehoord dat het wel goed ging nu en we wachten volgend jaar wel af. ik wil wel nog vragen of ze in Liam's klas nou ook van die testen doen eigenlijk, niks over gehoord namelijk.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:21:05 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59848570
Wat fijn ET, dat ze het zo goed doet, en hetzelfde kind is als thuis . Dat wil toch zeggen dat ze zich prettig voelt op school !

Hier kun je ook altijd even een extra gesprekje met de juf vragen, sommige dingen bespreek je nu eenmaal niet zo makkelijk op het schoolplein.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 02:03:14 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60069459
Isa mag zich vanaf vandaag hier melden...

Crosspostfotootje:
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60070695
Welkom, welkom!!
Wat een heerlijk plaatje!!
pi_60070767
Welkom !!.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 08:44:38 #194
13151 crew  Rewimo
pi_60070819
Welkom Isa en Sjeen
pi_60076912
Welkom Isa!

Hier een enorme trotse moeder! Djen is over Na een ongelovelijk zwaar jaar voor haar heet mevrouw maar 1 5je en is ze gewoon over naar de 2e brugklas
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 18:11:19 #196
13151 crew  Rewimo
pi_60079096
Goed gedaan, Djen
pi_60079486
isa (en sjeen), gefeliciteerd!!! welkom hier, en wat een leuke foto zeg!
  Jubileum moderator zondag 13 juli 2008 @ 19:56:25 #198
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60081443
Wat een leuke foto van Isa!

Anitra wat fantastisch van Djen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 juli 2008 @ 19:59:40 #199
640 snoopy
peanuts
pi_60081547
Hee, wat goed van Djen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 13 juli 2008 @ 21:24:04 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60083438
Isa. Wat zal Fleur het leuk vinden om je foto te zien.

Djen super gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')