abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59155458
Van kleuter tot puber deel 22

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik-
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

Laatste posts:
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef lily het volgende:

dat is echt duur
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:32 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee wat de tarieven daar voor zijn. Voor Sven is het 3 of 4x per maand (7.50 of 10.00 dus) en valt het dus wel mee, maar nu ik er over nadenk, als je 2 kinderen hebt die meerdere dagen overblijven gaat het aardig aantikken idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 25-07-2008 19:53:06 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 21:54:27 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59155879
Terugvindfoto van mijn oranjefan

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59156041
Wat ben ik blij met continu-rooster hier op de scholen. Geen gedoe met overblijven.
pi_59156147
Wat een kerel is het ook al, Rewimo... leuk

easy, wij betalen komend schooljaar 80 euro per jaar (voor 4 dagen per week)

Alle kinderen blijven 4 dagen over (het is trouwens niet verplicht maar bijna iedereen doet het). Er zijn dan overblijfmoeders die dat uur oppassen en zij krijgen ook betaald.

Eerst wordt er gegeten in eigen klas, en ze krijgen hier dan ook drinken bij (brood moet je wel zelf meegeven).

Een beetje vlug gerekend zal dat op 0,50 cent per dag neerkomen.

Laat je je kind maar af en toe overblijven dan kost dit 1 euro per keer
pi_59156200
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:00 schreef Anitra het volgende:
Wat ben ik blij met continu-rooster hier op de scholen. Geen gedoe met overblijven.
De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:11:44 #6
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59156390
Hier is overblijven 2 euro per kind. Dus 3 kinderen is 6 euro. En eten zelf meenemen. Nou vind ik 6 euro voor een dagje relaxt (want zonder kinderen) de stad in gaan niet duur, maar ik ben dus wel heel blij dat mijn kinderen niet hoéven over te blijven, want dan loopt het aardig op.

Oh, en ik heb zo'n hekel aan die voetbalgekte, hopelijk is Nederland gauw uitgeschakeld. Ik kan geen oranje vlaggetje meer zien. Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:14:49 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59156480
Hier kost overblijven 1,50 per keer (per kind). Het geld wordt gebruikt voor een vergoeding voor de overblijfmoeders en om speelgoed/knutselmateriaal/meubilair voor het overblijven aan te schaffen

Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt trouwens
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:21:09 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_59156690
hier wordt ivm het feit dat er geen vrijwilligers te vinden zijn, de kosten verhoogd naar 4 euro per keer
de stiching probeert de school zover te krijgen dat ze naar een continurooster gaan, maar voorlopig is dat er nog niet door.
stormy waters...
sailin'
pi_59157231
4 euro
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:45:05 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59157385
4 euro vind ik echt idioot hoog
pi_59157398
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:

Oh, en ik heb zo'n hekel aan die voetbalgekte, hopelijk is Nederland gauw uitgeschakeld. Ik kan geen oranje vlaggetje meer zien. Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
cultuurbarbaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 23:22:11 #12
13151 crew  Rewimo
pi_59158453
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Gelukkig is onze straat nog redelijk oranjevrij.
Je kunt overwegen om naar Duitsland te emigreren

Geen oranje te zien hier. Wel auto's met Duitse vlaggetjes uit de ramen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59159318
4 euro
Hier ishet 2 euro per kind per keer. Op vorige school was dat ook zo. Oudste bleef toen 3x over, jongste knullie 2x. Was toch 10 euro pw.
Ik denk dat ik ze nu alletwee 1 dag over ga laten blijven, puur voor m`n eigen gemak omdat het toch een hoop gedoe is elke keer tussen de middag.
Saartje
pi_59163220
HIer 3,50 per keer per kind.
Wij maken er niet of nauwelijks gebruik van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 08:57:34 #15
13151 crew  Rewimo
pi_59163809
Wij betalen iets van 16 euro per maand. Daarvoor mag je dan wel onbeperkt gebruik maken van de tussen/naschoolse opvang (die is elke dag tot 16 uur). Wij maken er niet zo heel vaak gebruik van, maar als het een keer nodig is dat Christan wat langer op school blijft is het alleen een kwestie van 's morgens een briefje meegeven. Oja, elke donderdag heeft hij een uur zaalvoetbal na school, dat zit er ook bij in

De opvang is geïntegreerd in de school en heeft een eigen vleugel met keuken, eetzaal en heel veel speelgoed. Ook is er huiswerkbegeleiding (kinderen die huiswerk hebben maken dat op school zodat ze thuis niets meer hoeven te doen). En natuurlijk een speelplaats
pi_59166362
ik heb in 't begin 1x betaald voor 't hele jaar, weet niet meer precies wat het per keer kost, het viel mij geloof ik niet tegen. maar ik betaal liever iets meer als er dan meer overblijf-moeders of -juffen bij zijn.

spuuglokje, 6 euro voor 3 kinderen valt toch wel mee. zeker als je werkt, haal je dat er wel uit op zo'n dag.

rewimo da's ook niet duur zeg!
pi_59166920
Evan wat anders... (Ja, ik post niet meer zoveel, maar lurk nog wel regelmatig)
Elise heeft haar eerste Cito toets gemaakt - Makkie! Zei ze achteraf
Ze heeft een C gehaald, is dacht ik wel gemiddeld. Ze kan goed met de kinderen spelen, maar als het een groep is, of ze krijgt aandacht van de juf, dan weet ze zich geen houding te geven en voelt ze zich heel erg gegeneerd. Thuis kan ze prima van zich afbijten, maar op school doet ze dat niet.
Ook is ze erg gemakkelijk met praten; ze kan alles keurig uitspreken, maar heeft daar blijkbaar weinig zin in.

We hebben nu een verwijskaartje voor een logopedie, hopelijk kunnen ze daar aangeven wat er tegen zit; Elise gaat erg graag naar school en wilt altijd ergens spelen of iemand bij ons spelen, dus dat gaat prima. Toch schort er iets, maar we weten niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens gaat ze volgend schooljaar wel naar groep 2.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 11:15:57 #18
13151 crew  Rewimo
pi_59167034
Klinkt alsof ze verlegen is, Bright. Ik herken het wel. Van mezelf vroeger. Ik vond al die aandacht maar niks Wat je eraan kunt doen? Geen idee eigenlijk. Ik voel me nog steeds prettiger in wat kleinere groepen maar zo heel verlegen als vroeger ben ik (gelukkig) niet meer. Christan is helemaal niet verlegen, ben ik wel blij om. 't Was helemaal niet leuk.

Over het praten kan ik je geen advies geven. Logopedie lijkt me een prima middel om haar "aan de praat" te krijgen
pi_59167096
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:05 schreef easy-going het volgende:

[..]

De scholen die dat hier hebben betalen ook TSO kosten, er moet toch gegeten worden en daar zijn de leerkrachten niet bij, dus dat doet de TSO-organistie, dus dat moet betaald worden.
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2008 @ 11:23:08 #20
13151 crew  Rewimo
pi_59167212
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:18 schreef Anitra het volgende:
de leraren zijn daar wel bij, geen extra mensen worden er voor ingehuurd en geen extra kosten.
ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.
pi_59167481
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

ik dacht dat dat nou juist niet meer mocht, omdat de leraren dan geen pauze kunnen houden. Volgens mij moet de school er mensen voor inhuren.
Bij ons op school gaan de oudere kinderen bij de jongeren zitten en de leraren lopen overal tussen door, de ene dag doet de leraar van groep 1/2 het en de volgende dag die van 3/4. De school heeft ook maar maximaal 80 leerlingen dus dat zal ook ene hoop schelen vergeleken bij scholen met 300 leerlingen.
pi_59167629
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:11 schreef Bright het volgende:
Evan wat anders... (Ja, ik post niet meer zoveel, maar lurk nog wel regelmatig)
Elise heeft haar eerste Cito toets gemaakt - Makkie! Zei ze achteraf
Ze heeft een C gehaald, is dacht ik wel gemiddeld. Ze kan goed met de kinderen spelen, maar als het een groep is, of ze krijgt aandacht van de juf, dan weet ze zich geen houding te geven en voelt ze zich heel erg gegeneerd. Thuis kan ze prima van zich afbijten, maar op school doet ze dat niet.
Ook is ze erg gemakkelijk met praten; ze kan alles keurig uitspreken, maar heeft daar blijkbaar weinig zin in.

We hebben nu een verwijskaartje voor een logopedie, hopelijk kunnen ze daar aangeven wat er tegen zit; Elise gaat erg graag naar school en wilt altijd ergens spelen of iemand bij ons spelen, dus dat gaat prima. Toch schort er iets, maar we weten niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens gaat ze volgend schooljaar wel naar groep 2.
herken het ook wel... Ik was ( en ben eigenlijk nog steeds) Ook het meest op mn gemak in een klein bekend groepje...
Als ik vroeger antwoord mocht geven in de klas, werd ik helemaal rood en voelde ik me zooooo opgelaten... Ik wist vaak wel de goede antwoorden, maar durfde dan niet mn vinger op te steken, want stel dat.....

ook bij complimentjes krijgen kruip ik nog steeds het liefst onder een steen....
En als ik op mn kop kreeg als het niet mijn schuld was durfde ik ook niets te zeggen

Hier hebben we een lispelaartje maar de logopediste vindt het te vroeg om er iets aan te doen... Hij kan er overheen groeien en hij moet ook nog aan het wisselen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_59167743
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt alsof ze verlegen is, Bright. Ik herken het wel. Van mezelf vroeger. Ik vond al die aandacht maar niks Wat je eraan kunt doen? Geen idee eigenlijk. Ik voel me nog steeds prettiger in wat kleinere groepen maar zo heel verlegen als vroeger ben ik (gelukkig) niet meer. Christan is helemaal niet verlegen, ben ik wel blij om. 't Was helemaal niet leuk.

Over het praten kan ik je geen advies geven. Logopedie lijkt me een prima middel om haar "aan de praat" te krijgen
Het 'aan de praat krijgen' valt eigenlijk wel mee. Misschien is het onzekerheid of zo, want thuis en tijdens spelen praat ze meer dan genoeg.
En als het gewoon wat verlegen is, prima, maar het belemmerd haar ontwikkeling (doordat ze bijvoorbeeld nieet erageert als haar iets wordt gevraagd, of dingen op haar eigen manier doet i.p.v. het aan de juf te vragen of om een keer te gen een kind te zeggen dat dat kind niet zo chagrijnig moet doen i.p.v. maar weer af te druipen)

Vamperotica, het is ook nog maar een soort van intake-afspraak met een logopedist(e).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bright op 06-06-2008 12:07:01 ]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:46:44 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59184205
Hoort ze wel goed? Daar kan evt ook nog een oorzaak liggen, het is me nogal niet een kabaal in zo'n kleuterklas .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:25:37 #25
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59240565
Wij hebben op school ook een continue rooster. 12 uur gaan de kinderen in de klas eten met de juf en overblijfouder. van 12:30 tot 13 uur zijn alle kinderen buiten met de overblijfouders. De leerkrachten gaan dan eten. elke ouder is bij ons verplicht om een paar keer per jaar over te blijven in de klas van hun kinderen.

Bright, een C wordt bij ons toch wel gezien als onvoldoende, maar dit hebben ze nog niet zo lang geleden verandert (misschien hanteren ze dat niet overal zo)
  maandag 9 juni 2008 @ 14:42:51 #26
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59247285

Eindelijk kunnen we hier ook meekletsen over school etc.
Léon is nl. gister 4 geworden.
Hij is nog nooit zo bewust jarig geweest. Kwam zelf Lang zal hij leven-zingend bij ons in bed met een vette grijns op zijn gezicht.
Toen hij na het aankleden kennis maakte met zijn nieuwe vriend Luigi (Loewietsjie) het kleine zwarte dwerkonijntje, stond hij te stralen en is niet meer opgehouden. Hij heeft echt een super verjaardag gehad.

Vanochtend dan eindelijk echt naar school. Maar hij was best een beetje moe van alle commotie van gister (18 kinderen + papa's/mama's/opa/oma's/ooms/tantes/buren ), dus hij stond een beetje verloren in de klas. Ik heb hem samen met de juf op gang geholpen en na een kus te hebben gegeven zijn papa, ik en Cas weer gegaan.
Tussen de middag was hij nog wel moe, maar hij wilde wel weer naar school. Terug gebracht dus en hij speelde samen met andere kindjes op het plein tot de bel ging. Toen rende hij weer terug naar mij met tranen in zijn ogen. Hij wilde met mij mee naar huis. Ben samen met hem naar binnen gegaan en heb met de juffen hem op zijn gemak gesteld. Uiteindelijk wilde hij wel blijven, maar was helemaal in zichzelf gekeerd.

Ik vind dat toch moeilijk hoor, moet je hem dan toch weer mee naar huis nemen of is het beter zo? Van het kdv weet ik dat hij wel weer bijtrekt, maar alles is nu nieuw.
Ik hoor het straks wel als ik hem weer op ga halen. Ik merk wel dat ikzelf ook nog even moet 'onthechten'.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59247551
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Terugvindfoto van mijn oranjefan

[ afbeelding ]

Hey! de nieuwe Rafael vd Vaart
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 juni 2008 @ 14:54:20 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59247596
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:42 schreef dutchie het volgende:

Eindelijk kunnen we hier ook meekletsen over school etc.
Léon is nl. gister 4 geworden.
Hij is nog nooit zo bewust jarig geweest. Kwam zelf Lang zal hij leven-zingend bij ons in bed met een vette grijns op zijn gezicht.
Toen hij na het aankleden kennis maakte met zijn nieuwe vriend Luigi (Loewietsjie) het kleine zwarte dwerkonijntje, stond hij te stralen en is niet meer opgehouden. Hij heeft echt een super verjaardag gehad.

Vanochtend dan eindelijk echt naar school. Maar hij was best een beetje moe van alle commotie van gister (18 kinderen + papa's/mama's/opa/oma's/ooms/tantes/buren ), dus hij stond een beetje verloren in de klas. Ik heb hem samen met de juf op gang geholpen en na een kus te hebben gegeven zijn papa, ik en Cas weer gegaan.
Tussen de middag was hij nog wel moe, maar hij wilde wel weer naar school. Terug gebracht dus en hij speelde samen met andere kindjes op het plein tot de bel ging. Toen rende hij weer terug naar mij met tranen in zijn ogen. Hij wilde met mij mee naar huis. Ben samen met hem naar binnen gegaan en heb met de juffen hem op zijn gemak gesteld. Uiteindelijk wilde hij wel blijven, maar was helemaal in zichzelf gekeerd.

Ik vind dat toch moeilijk hoor, moet je hem dan toch weer mee naar huis nemen of is het beter zo? Van het kdv weet ik dat hij wel weer bijtrekt, maar alles is nu nieuw.
Ik hoor het straks wel als ik hem weer op ga halen. Ik merk wel dat ikzelf ook nog even moet 'onthechten'.
spannend die eerste dagen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59268821
Dutchie, klinkt goed
Jammer dat hij 's middags toch wat terug viel, maar dat kan ook gewoon het onbekende en de vermoeidheid zijn. Hopelijk trekt dat nu snel bij
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:13:23 #30
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59268980
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:25 schreef ik80 het volgende:

Bright, een C wordt bij ons toch wel gezien als onvoldoende, maar dit hebben ze nog niet zo lang geleden verandert (misschien hanteren ze dat niet overal zo)
Bij ons wordt het als net voldoende gezien.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:38:06 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_59269228
ah dutch, Léon ook alweer 4 nog van harte gefeliciteerd!
wat een spannende tijd he het is moeilijk beslissen die eerste tijd, waar je nou goed aan doet.
Maar het went allemaal snel genoeg voor hem hoor, komt helemaal goed!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 08:44:07 #32
13151 crew  Rewimo
pi_59269307
Christan had een briefje bij zich: wilt u voor het volgende schooljaar Das Zahlenbuch teil 3 aanschaffen?

Ik neem aan dat dat betekent dat ie overgaat naar de derde klas (groep 5)

Overigens wel grappig: in DLD moet je elk schooljaar een eigen bijdrage voor leermiddelen betalen. Dat betekent dat we voor ¤ 16,50 dit boek moeten aanschaffen en daar vervolgens weer ¤ 4,62 van terugkrijgen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:17:19 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59273999
Dutch en Leon. Spannend hoor die eerste dagen school.

Hier zijn we gisteren thuis gekomen van een enerverend weekend. Eerst heeft ze op zaterdagavond d'r dansuitvoering gedaan en mama stond met trotse tranen tussen de collisen. Jeetje wat deed ze het goed.

En op zondag naar K3 geweest. Ze heeft 1,5 uur lang gedanst, gezongen en meegeroepen met alle andere kindjes in de zaal. En mama genoot mee.
Gisteren als afsluiting van dit gezellige weekend met de trein terug naar huis. Nou, voorlopig heeft ze genoeg om over te vertellen. Wat een genot om zo'n rijkdom om je heen te hebben (Chacama is nog steeds emo).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 12:24:42 #34
13151 crew  Rewimo
pi_59274168
Wat kun je soms emo worden van je kind hè Zó trots!

Vrijdag zag ik Christan op de training een doelpunt maken. Hij keek er bijzonder verbaasd van Hij schijnt wel vaker gescoord te hebben maar voor mij was het de eerste keer dat ik het zag. Fantastisch
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:31:35 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59277437
Het was idd een combinatie van vermoeidheid, onbekendheid, herrie (de luide bel) en de chaos erna. (alle kinderen die gillend naar de deur renden)
Vanmorgen dan ook hierover gesproken met de juf en ze bleef bij hem tussen de middag. Dan had hij gelijk een vertrouwd persoon bij zich als hij weer zou schrikken.
Hij kan gewoon niet tegen herrie en chaos. Dat vertelde hij gisteravond zelf bij het naar bed gaan. Gelukkig weet je dan nu waar het aan ligt, dan is er wel een oplossing.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:33:56 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59277495
Dutch wat fijn dat de juf zo meedenkt. Heerlijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:14:31 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59281895
Ja ben ik wel blij om.
Hij heeft trouwens gelijk al een vriendenboekje mee gekregen, dat vind ik zo schattig.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:19:58 #38
3011 E.T.
pi_59284930
het is ook zo spannend en vreemd allemaal Kan me zo goed voorstelen dat z zich zo verloren voelen tussen al die kinderen die wel al weten wat er van ze verwacht wordt.
Saskia heeft nog steeds het liefst dat ik in een hoekje van de klas zou zitten als veilig baken Gelukkig is het huilen hierom na een week of 6 opgehouden. Ik hoop voor je dat Léon daar sneller vanaf is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:08 #39
13151 crew  Rewimo
pi_59286960
Het is een hele verandering voor die ukken. Bij Christan ging het vrij goed maar die was natuurlijk al gewend aan het van huis zijn vanwege het KDV. En die is sowieso behoorlijk makkelijk in dit soort dingen.

Gelukkig wennen ze er over het algemeen best snel aan, het helpt dat school veel structuur biedt, dat maakt het overzichtelijker voor ze.
pi_59289125
Leon is ook wel naar 't kdv geweest dacht ik. 't blijft toch best een grote verandering vind ik. de basisschool is echt een heel andere wereld, met een boel grotere kinderen en drukte waar ze zich gelukkig vaak toch ook vrij snel weer in kunnen voegen. spannend he dutch! succes die eerste weken! en nog gefeliciteerd met die heuse kleuter van je!!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:24:13 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59290918
Idd, ging altijd al naar het kdv. Maar het is echt een groot verschil nog vind ik.
Van groot naar ineens weer de kleinste. Ik heb het zo vaak gelezen hier, maar nu je het zelf ervaart snap je het pas.
Al het begin is moeilijk, maar ik heb er alle vertrouwen in. Het komt wel. Gewoon spannend.
pi_59296653
Fijn zo'n juf, Dutch!

Van de week ga ik lekker met mn prepuberende dochter saampies naar de kapper! Lekker tuttelen en een tienermeisjeskapsel voor mevrouwtje en voor mij wordt het ook wel weer eens tijd om iets aan die lange bos stro te laten doen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_59317369
Damon had zijn rapport vandaag mee.
Het was helemaal super!

lezen, avi 8
cito, A
rekenen en schrijven: goed
wereldorientatie: ruim voldoende
creatviteitsontwikkeling: twijfelachtig (heeft hij een enorme hekel aan)
bewegingsonderwijs: voldoende

hij heeft een flinke gebruiksaanwijzing maar deze juf kon er prima mee uit de voeten en vond het geen enkel probleem om daar aandacht aan te schenken.
Ze had ook een klein stukje aan Damon geschreven (heel lief) waar ik bijna van moest huilen ..

Nou, op naar groep 4
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 21:12:14 #44
13151 crew  Rewimo
pi_59317430
Wat een prachtrapport, lily
pi_59317459
oh,en Dutchie

nog gefeliciteerd met je kleuter

en welkom in de wereld die basisschool heet (oh, wat vond ik dat in het begin moeilijk)
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:15:02 #46
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59317581
Wat een prachtrapport Lily!

Maar nog veel fijner is natuurlijk dat ie zo'n goede juf heeft gehad . Freek heeft ook zo'n lieverd, wat zullen we die nog gaan missen als Freek naar groep 3 gaat.

Gelukkig mag nr twee in januari ook weer bij haar in de klas
pi_59317593
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:12 schreef Rewimo het volgende:
Wat een prachtrapport, lily
Ja, heerlijk. Zo fijn na die moeilijke eerste 2 jaar

nou maar hopen dat het met de juf of meester van groep 4 en Damon ook goed gaat
pi_59317720
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:15 schreef Leah het volgende:
Maar nog veel fijner is natuurlijk dat ie zo'n goede juf heeft gehad . Freek heeft ook zo'n lieverd, wat zullen we die nog gaan missen als Freek naar groep 3 gaat.

Gelukkig mag nr twee in januari ook weer bij haar in de klas
Dat is eigenlijk nog het belangrijkste..

fijn dat nr twee ook weer bij haar komt

(bij ons komt nr twee in januari juist bij de juf waar het voor Damon de eerste 2 jaar zo moeizaam ging)
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:18:49 #49
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59317787
Oeh, dat is moeilijk.... Wij mochten een voorkeur aangeven, is dat bij jullie niet zo? Of is er maar 1 juf?
pi_59317947
We hebben niks te kiezen nee.
Groep 1 en 2 hebben beiden 2 juffen en er is van ieder maar 1 groep.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:26:38 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59318166
Dank je Lily.

Mooi dat juf weet hoe ze met Damon om moet gaan. Vond hij het spannend het rapport?
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:27:27 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59318189
He get, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt
pi_59318365
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:26 schreef dutchie het volgende:
Vond hij het spannend het rapport?
Neuh, totaal niet. Damon is sowieso niet snel van zijn stuk te krijgen hoor
Toen ik het wilde voorlezen kreeg ik al te horen; jah-hah, heb ik al in de klas gelezen

Als je vraagt hoe het op school was krijg je steevast "goed" of "leuk" te horen. En op de vraag of er iets is wat hij moeilijk vind "nee"..
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:38:06 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59318616
Da's ook mijn ervaring na nog geen week school.
Of deze: " Weet ik niet meer."
En ik ben zo nieuwsgierig na elk dingetje wat hij gedaan heeft, met wie hij gespeeld heeft, waar hij om gelachen heeft, wat hij stom vond noem maar op. Ik wil gewoon alles weten!
Ik vertel nu gewoon zelf veel meer over mijn dag, hopende dat hij meer los komt.
(wishful thinking)
pi_59318725
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:38 schreef dutchie het volgende:
Of deze: " Weet ik niet meer."
oh ja, die hoor ik ook nog wel eens (hebben we toch nog afwisseling)

Nou ja, misschien komt Leon toch nog eens los...
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:43:23 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59318782
Nou, juf bleek laatst een klein brandje veroorzaakt te hebben (verjaardag vieren, kaarsjes uitblazen, net niet helemaal uit lucifer terug in doosje, doosje in de fik).

Maar zelfs dat heb ik nièt van Freek .
pi_59318839
tis toch wat

ik weet ook nooit iets aangezien ik ook niet veel rondhang op het plein en altijd op het laatste moment kom aanrennen

heel soms hoor ik 's morgens nog wat (want dan ben ik een minuut of 5 in de klas)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 21:59:57 #58
13151 crew  Rewimo
pi_59319297
Iets vertellen over school? Echt niet

Volgens mij kwam ik vroeger ook zelden verder dan "goed"
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:35:52 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59322970
Dutchie is Leon alweer 4... jeumig wat vliegt de tijd toch....

Een heuse kleuter.... ( Thijs had ook na de zomer naar de kleuterschool gemogen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Jubileum moderator donderdag 12 juni 2008 @ 09:04:54 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59326793
Wat een geweldig rapport Lily! Fijn!

Ik hang ook weinig op school rond, ben dus nooit zo geweldig op de hoogte van de gebruiken. Vandaag is het Anne Frank dag, ze vieren de geboortedag van Anne Frank. Naast andere festiviteiten (zie speeltuinbankje) is het volgens de nieuwsbrief leuk als je een aardigheidje voor de juffen meeneemt. 1 tekening per kind is voldoende volgens de nieuwsbrief. Iris had 2 tekeningen gemaakt, want ze kon niet kiezen en ze heeft 2 juffen dus oke.. neem maar mee dan.
Kom ik vanmorgen op school aan, zie ik allemaal kadootjes, het 1 nog groter dan het ander, de een nog mooier (en duurder) dan de ander. Zit mijn kind daar in de kring met 2 tekeningen. Ik vond het wel kunnen, maar zij had er erg last van. " wij hadden ook iets moeten kopen mama"
Ja leuk, ik wist dat niet joh, zet dat dan in die nieuwsbrief.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 09:14:10 #61
13151 crew  Rewimo
pi_59326972
Lois, als in de nieuwsbrief om tekeningen wordt gevraagd, zit jij toch niet fout? Dan doen die andere ouders iets niet helemaal goed, volgens mij...

En als ik juf was zou ik iets zelfgemaakts stukken leuker vinden dan een gekocht cadeautje
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:16:53 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59327029
Lois dat vind ik nou echt opbieden tegen elkaar. Daar word ik altijd zo tegendraads van. Zo'n tekening is veel persoonlijker. Daar heeft Iris haar best voor gedaan.

Bar, toen ik je naam zag staan moest ik daar ook direct aan denken. Weer zo'n mijlpaal waar je tegen aan moet kijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 09:41:15 #63
13151 crew  Rewimo
pi_59327497
Bar Ik kan me zo voorstellen dat je vaak denkt: nu zou Thijs dit of dat gaan doen, school, zwemles of 1001 andere dingen... Ik heb van de week nog even naar de modderfoto's gekeken Wat een prachtig mannetje toch!

Christan en ik gaan dit weekend een nachtje kamperen met zijn voetbalteam (en nog 3 teams). Op wel 10 minuten van huis of zo (ergens in Kleve) We hadden geen tent, gelukkig had de Aldi er eentje onlangs, nog wel een oranje Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, er zijn denk ik zo'n 60 tot 80 jongetjes plus aanhang, zal wel keten worden
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:41:28 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59328882
Wat een super mooi rapport. Heerlijk als je kindje het zo goed doet.

Hier hebben we de 16e of 23e eindejaarsbespreking. Ben benieuwd.
En Fleur heeft besloten dat ze naar groep 3 wil ipv 2. Ze wil namelijk heel graag verhuizen van klas en als ze in groep 2 zit dan blijft ze in het eigen lokaal, omdat 1 en 2 een combiklas is in het begin. Maar, goed toen ik zei dat ze dan ook weg ging bij d'r juffen....toen krabelde ze al weer een beetje terug. Maar, wist me wel te vertellen dat als ze in groep 3 zou zitten ze ook zou leren lezen, schrijven en rekeken. Nou, ik heb toen gezegd dat als ze dat graag wil het ook in groep 2 kan. Toen was ze opgelucht....

Oh en ze wil geen babies krijgen. Moest zo lachen om de reden. Ze wil nl. niet naar het ziekenhuis om een kindje te krijgen. Dus ik uitgelegd dat dit niet altijd nodig is, dat je ook thuis een kindje kan krijgen. Nou, toen was het al weer minder erg. En ze heeft besloten dat mama 1 lief kindje heeft (zijzelf) en een boefje (Maud). Want die is toch wel heel erg vaak stout bezig.
pi_59329153
Ik vind dat zo belachelijk, Lois. Die dure kado's en weet ik niet wat allemaal
Ik doe er niet aan mee. Ik vind een tekening of zoiets ook veel leuker.

Maar ja, Iris voelt zich rot dan dat is ook niet leuk.. bah.. Ouders zouden hier echt 1 lijn moeten trekken en zich aan de informatie uit de nieuwsbrief moeten houden.

Rewimo: 60 tot 80 jongens (ow help)
in ieder geval veel plezier

ach Fleur.. ik hoop dat ze een beetje rekening houden met het feit dat ze al bezig is met lezen en schrijven

[ Bericht 25% gewijzigd door lily op 12-06-2008 11:00:21 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:53 #66
13151 crew  Rewimo
pi_59329506
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:52 schreef lily het volgende:
Rewimo: 60 tot 80 jongens (ow help)
in ieder geval veel plezier
't Is met ouders erbij hoor, dat scheelt hopelijk En ik hoef er niks aan te doen, op het meenemen van Nederlandse ontbijtproducten na (wat me eraan doet denken dat ik hagelslag en zo moet halen)
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 12:46:25 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_59332421
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:04 schreef Lois het volgende:
Wat een geweldig rapport Lily! Fijn!

Ik hang ook weinig op school rond, ben dus nooit zo geweldig op de hoogte van de gebruiken. Vandaag is het Anne Frank dag, ze vieren de geboortedag van Anne Frank. Naast andere festiviteiten (zie speeltuinbankje) is het volgens de nieuwsbrief leuk als je een aardigheidje voor de juffen meeneemt. 1 tekening per kind is voldoende volgens de nieuwsbrief. Iris had 2 tekeningen gemaakt, want ze kon niet kiezen en ze heeft 2 juffen dus oke.. neem maar mee dan.
Kom ik vanmorgen op school aan, zie ik allemaal kadootjes, het 1 nog groter dan het ander, de een nog mooier (en duurder) dan de ander. Zit mijn kind daar in de kring met 2 tekeningen. Ik vond het wel kunnen, maar zij had er erg last van. " wij hadden ook iets moeten kopen mama"
Ja leuk, ik wist dat niet joh, zet dat dan in die nieuwsbrief.
dat is bij ons ook zo hoor, ik doe er niet aan mee, de kinderen krijgen toch ook niets als ze jarig zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59332597
de juffen vierden hier van de week samen hun verjaardag en er stond een potje waar je een bijdrage in kon doen naar keuze. een paar moeders hebben daar dan samen een kadootje voor de juffen van gekocht. verder zijn er vriendenboekjes gemaakt voor elke juf, waar ieder kind 2 blz voor had ingevuld/versierd. erg leuk vond ik, en geen gedoe met 'die heeft een groter kado dan die' etc.

verder iets verschrikkelijks gebeurd: nou ja, geen echte ramp maar ik voel me er wel heel erg rot over: ik ben de kijkavond vergeten bij piet op school. waar je alle gemaakte werkjes rond een bepaald thema kon bekijken. ooh ik vind 't zooo stom he. ik had 't met grote letters op onze kalender gezet, maar ja, vervolgens kijk ik niet vaak genoeg op die kalender en had ik 't die dag zo druk met allerlei andere onbenulligheden ('t huis moest schoon, opa & oma kwamen logeren, er moesten boodschappen voor 3 dagen gedaan worden, etc). tsja... en toen was 't ineens de volgende ochtend en zag ik de kalender....
pi_59333010
ik ben dus zo'n ouder die jullie liever kwijt dan rijk zien. Bij iedere gelegenheid geven wij wel iets. Als juffie jarig is dan krijgt ze van de klas wat (geld wordt ingezameld en iets voor gekocht wat juffie graag in de klas wil, bv een bepaalde poppekast pop of iets voor op de seizoenstafel etc.) en kids kunnen dan nog zelf iets kleins geven als daar de behoefte aan is voor juf zelf en dat doen we dus ook altijd, we maken altijd wel wat, een kussentje, een theedoosje, een bloempotje, fruitschaal, een mobile etc etc Dit jaar neemt alicia afscheid van juf en geeft ze ook weer iets (zelfgemaakts). Ook tussendoor bij feestjes of gelegenheden dat het zich voordoet nemen we wel eens iets mee, meestal iets wat juffie graag nog zou willen hebben in de klas, of aan vervanging toe is (een nieuwe mooie kaars, een nieuw koekjesblik, mandjes, verkleedkleren. Meestal opgepimpt of zelfgemaakt)

moussy: hier krijgen de kids (tot nu toe, weet niet hoe het buiten de kleuterklassen geregeld is) ook altijd iets kleins, een versierd sieradendoosje, een ketting, een mooi gelukssteentje etc etc
pi_59333180
nou ja, dat zijn toch leuke dingen om te geven, lijkt me niet te overdreven hoor knor. juist heel leuk dat je er zo'n werk van maakt.
pi_59333286
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:13 schreef bixister het volgende:
nou ja, dat zijn toch leuke dingen om te geven, lijkt me niet te overdreven hoor knor. juist heel leuk dat je er zo'n werk van maakt.
ja ok, ik vind het ook niet te groot ofzo, maar het blijft natuurlijk afsteken tegen kinderen/ouders die niets geven, bewust of onbewust kan het dus alsnog als 'opbieden' tegen elkaar beschouwd worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 13:20:14 #72
13151 crew  Rewimo
pi_59333389
Iets zelf maken vind ik iets heel anders dan maar iets kopen omdat je per se een cadeautje wilt geven, knor En het systeem van met zijn allen samen iets kopen vind ik ook prima. Dan krijg je tenminste geen gedoe van "die geeft meer dan die".

Bix, wat jammer dat je de kijkavond vergeten bent
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:41:09 #73
3011 E.T.
pi_59334079
Hier was het voor de verjaardag van de juffen ook een gezamelijk kado. Allemaal geld gedoneerd (de meesten gaven zo'n 2 euro) en een grote kadobon voor Trendhopper gehaald aangezien de juf net een nieuw huis heeft

Verder heeft niemand volgens mij nog apart iets gegeven, dus Saskia viel ook niet op dat ze niks had
pi_59334218
Hier hebben ze morgen juffenfeest en we konden daar de afgelopen week allemaal iets voor doneren. Of er ook nog apart dingetjes worden gegeven weet ik niet, niet van mijn kant iig
Saartje
pi_59336507
oh, Bix

Ik heb dat ook wel eens.

En ik kan het nog veel erger vertellen:

Ze waren een paar weken terug een dagje met de trein naar Maastricht (een museum enzo) en ik vergeet dus drinken mee te geven

Hij heeft me toch de les gelezen toen hij eenmaal thuis was

Het was zoooo ver lopen, en het was zoooo warm, en hij had zooo'n verschrikkelijke dorst.
En hij mocht niks kopen (wat ik dus wel belachelijk vind want ze liepen door een winkelstraat en ik had het heus wel terugbetaald, maar de meester weigerde dit omdat anders alle kinderen iets wilde kopen. Ik snap dit wel een beetje maar niet helemaal want alle andere kinderen hadden wel te drinken)

Uiteindelijk kreeg hij een slokje uit het flesje van de meester..

ow man, hij zat in bad zijn relaas te houden en ik kon wel door de grond zakken van schaamte naar mijn kind
Ik zat echt met mijn handen voor mijn gezicht "oh wat erg" te roepen maar toen zei hij: ach mam, het was niet zo erg hoor, ik ben toch alweer thuis nu...je hoeft niet te huilen

vreselijk heh
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier hebben ze morgen juffenfeest en we konden daar de afgelopen week allemaal iets voor doneren. Of er ook nog apart dingetjes worden gegeven weet ik niet, niet van mijn kant iig
Dit zou voor mij het beste werken. Gewoon iets doneren en gezamelijk iets kopen.

Ik ben absoluut niet creatief en mijn zoon ook niet dus hij zit dan met lege handen (als ze met zelfgemaakte spulletjes komen). Voordeel is wel dat hij er totaal niet mee zit (dat hij niks heeft).

Doet trouwens niks aan het feit dat ik zelfgemaakte spulletjes wel leuk vind hoor...

zolang ik het maar niet hoef te maken
pi_59338299
oh Bix en lily wat erg! Je kunt jezelf dan wel voor je kop slaan inderdaad, terwijl je kind er meestal eerder overheen is dan jijzelf..
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juni 2008 @ 17:08:16 #77
13151 crew  Rewimo
pi_59339944
O, bij zoiets kun je wel door de grond zakken Is mij ook eens overkomen, weet niet meer waarbij maar toen moest Christan ook iets meenemen wat ik dus prompt vergeten was...
pi_59359978
Bij sommigen lijk ik te proeven dat ze het raar vinden dat er cadeaus gegeven 'moeten' worden voor de verjaardagen van juffen en meesters. Ik ben zelf juf en van mij hoeft het helemaal niet. Ik vier samen met mijn klas een feestje die dag en trakteer op iets lekkers. De kinderen willen echter vaak zelf heel graag een cadeautje geven. Ik ben er zelf nogal verlegen mee.
Van tevoren benadruk ik altijd dat ik geen cadeautjes hoef en als ze dan per se iets willen geven, iets kleins! Zelfgemaakt vind ik bijzonder leuk. Ik kan me dus die tekst in de nieuwbrief wel voorstellen, Lois. Zo zou ik het als juf ook graag zien. Als kinderen dan iets willen geven, dan een tekening of iets dergelijks.
Voor mij is ook wel eens ingezameld voor een gezamenlijk cadeau, maar veel kinderen vinden het dan jammer dat ze niet persoonlijk iets aan me kunnen geven. Dat gebeurt dus nu niet meer. Dat doen ouders nu aan het eind van het schooljaar als afscheid. Dat hoeft voor mij ook helemaal niet! Ik doe dit werk niet om de cadeaus maar omdat ik er van
geniet.
Het voelt echter wel als een teken van waardering, vanuit de kinderen en de ouders, en dat vind ik heel fijn.
Zelf geef ik de kinderen ook altijd een afscheidscadeautje aan het eind van het jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door sombie op 13-06-2008 12:11:45 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:18 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59364007
Over schamen gesproken Fleur heeft gisteren d'r vaderdagcadeautje mee naar huis gekregen. Dus ik vraag, wil je het verstoppen voor papa, waarop ze in tranen uitbarst. Dus ik vraag wat er is. Zegt ze: Maar, mama dan vergeet ik waar ik het verstopt heb . Dus ik al goede moeder opper: maar als we het samen verstoppen dan kan ik helpen er aan te denken. Zegt ze: Mama, dat gaat niet want JIJ vergeet altijd ALLES.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 16:06:47 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_59366090
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:50 schreef chacama het volgende:
Over schamen gesproken Fleur heeft gisteren d'r vaderdagcadeautje mee naar huis gekregen. Dus ik vraag, wil je het verstoppen voor papa, waarop ze in tranen uitbarst. Dus ik vraag wat er is. Zegt ze: Maar, mama dan vergeet ik waar ik het verstopt heb . Dus ik al goede moeder opper: maar als we het samen verstoppen dan kan ik helpen er aan te denken. Zegt ze: Mama, dat gaat niet want JIJ vergeet altijd ALLES.
niet om schamen, het is best lief, je kinderen houden iig rekening met je
pi_59383000
ach, troost je....je bent niet de enige.
Ik moet dat soort dingen echt opschrijven
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:20:26 #82
3011 E.T.
pi_59383609
Chaca
  Jubileum moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 18:38:57 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59391570
Ik moet eigenlijk wel lachen Chaca ze kent je goed

Eva zat vanmorgen weer van top tot teen onder de netelroos. Vond ik het de vorige keer al erg, dit sloeg alles want het zit zelfs op haar hoofdhuid en tussen haar tenen.
Deze keer wel de HAP gebeld die er weinig aan kon/wilde doen. Uiteindelijk wel een drankje gekregen maar dat krijgen we vervolgens niet naar binnen dus ik smeer alleen maar met calendulasmeersel om de jeuk iets te verlichten.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:52:56 #84
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59396922
Wat vreselijk vervelend Lois. En wat lastig is het toch dat je zo'n drankje niet naar binnen krijgt bij Eva.
  Jubileum moderator zondag 15 juni 2008 @ 12:04:52 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59403156
Gisteravond lukte het slapen gaan na 2 uur nog niet door de jeuk. Jeroen heeft de bijsluiter van het drankje uitgeplozen en er stond niets in van " niet mengen met eten of drinken" . Hij heeft toen het spul door de roosvicee gemengd en ze werd vanmorgen wakker zonder maar 1 vlekje
Wie niet sterk is moet soms heel slim zijn
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 15 juni 2008 @ 12:08:29 #86
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59403219
Ha, wat goed zeg, dat het wel met Roosvicee naar binnen ging.
  zondag 15 juni 2008 @ 12:45:20 #87
3011 E.T.
pi_59403998
Wat vervelend dat ze toch weer netelroos had, en wat prettig dat het door de roosvicee ging!
Wat voor drankje heeft ze gekregen?
  zondag 15 juni 2008 @ 17:35:46 #88
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59409248
Nummer 2 kan fietsen na 2 rondjes rondsteppen om zijn evenwicht te vinden, reed hij zo weg

Pfft Lois, gelukkig wilde ze wel met Roosvicee! Enig idee hoe ze aan die netelroos komt steeds?
Saartje
  zondag 15 juni 2008 @ 17:44:33 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59409427
Woeiiiii wat goed Maneki.Neko!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juni 2008 @ 18:33:20 #90
13151 crew  Rewimo
pi_59410323
Goed zo nummer Twee Stoer hoor!

Lois, lijkt me heel naar die netelroos. Gelukkig dat het drankje hielp. Is dat niet verwant aan waterpokken of ben ik nu in de war met iets anders?
  Jubileum moderator zondag 15 juni 2008 @ 19:17:25 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59411103
Dat is gordelroos Rewimo. Netelroos komt door iets wat ze gegeten of gedronken heeft. De vorige keer kon ik de tomatensoep de schuld nog geven, nu zou het evt. aan aardbeien kunnen liggen, dat is het enige nieuwe wat ze deze week heeft gehad. We weten het eigenlijk niet, maar volgens de huisarts is daar ook bijna onmogelijk achter te komen.

Ik zal zo het etiket even bekijken ET, het is gewoon een anti-histamine drankje volgens mij.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juni 2008 @ 20:02:21 #92
13151 crew  Rewimo
pi_59412055
Een allergische reactie dus. Ja, dan moet je uit zien te vinden waardoor...
  † In Memoriam † zondag 15 juni 2008 @ 20:20:48 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_59412360
Wij hebben altijd die anti-histamine in huis voor Cas, die is echt mega allergisch voor muggensteken Hij wordt er alleen zo vreselijk duf van.

Enneh, Cas slaapt al 3 dagen zonder luier ze zijn weer op en worden nergens verkocht in zijn maat
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juni 2008 @ 10:38:54 #94
13151 crew  Rewimo
pi_59425886
Goed zo Cas Je kunt het!
  † In Memoriam † maandag 16 juni 2008 @ 12:21:42 #95
7074 moussy
kuttekop
pi_59428537
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Goed zo Cas Je kunt het!
Hij vindt van niet, maar goed, hij luistert ook de hele dag naar edith piaf en rammstein, lekkere combi ook. Hij laat het René opzoeken op you tube en is dan zwáár beledigd als het iemand is die een liedje van edith piaf covert.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juni 2008 @ 12:40:58 #96
13151 crew  Rewimo
pi_59429140
Eigen smaak, altijd goed
pi_59439624
Heerlijk toch ?
Hier een SYB fan (die hem gisteren in levende lijve heeft gezien, kind zwaar zenuwachtig)
en de andere houd van progressive rock...(lees herrie)
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2008 @ 09:09:16 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_59452319
Cas gaat morgen proefdraaien Nou ja, alle kindjes die volgend schooljaar nieuw zijn, maar het belangrijkste... hij kwam vanmorgen uit bed. Mam, hebben we nu al 2x geslapen, want dan mag ik naar de nieuwe school. Hij heeft er zin in

Verder praten we er niet echt, want hij moet nog even op deze school en ik wil mijn negatieve gedoe niet overdragen. Gelukkig is dat al weer minder hoor, misschien ben ik ook wel gewoon aan vakantie toe
pi_59452703
leuk moussy! en spannend! ik hoop dat ie het er erg naar z'n zin zal hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juni 2008 @ 09:33:21 #100
13151 crew  Rewimo
pi_59452727
Fijn dat hij er graag heen wil, zal straks ook wel een hoop gedoe schelen met halen en brengen als ze weer bij elkaar op school zitten

Christan kreeg een papier mee over een leestest die hij gedaan had. Ik ga dat van de week toch even navragen. Volgens het papier had hij in 6 minuten 36 zinnen gelezen en er daarvan 28 goed verwerkt. Volgens de juf komt hij daarmee op een percentage van 60

Ik kom op 78% als ik het uitreken. Wat overigens in de beoordeling het verschil is tussen gemiddeld en bovengemiddeld. Vind ik niet zo belangrijk, maar ik wil wel weten hoe ze aan die 60 komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')