abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59678081
moussy, de kinderpsychiater heeft ons vorig jaar verteld dat het juist goed is om wel eens onderscheid te maken in wat je je kinderen geeft (en dan niet alleen in materiele zaken).
Je moet ze juist niet voortdurend hetzelfde behandelen.
Ze moeten leren dat ze individuen zijn (de een deze keer dit en de ander dan weer dat)
nou ja, je begrijpt het wel
pi_59684784
Groot gelijk moussy, zo gaat het hier ook.
De ene keer de ene wat ,de ander keer de ander
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:17 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_59685105
Fijn om te lezen Lily! Ergens voelde ik me wel schuldig, waarschijnlijk door het drama wat er omheen was gekomen, voorheen deed ik het nml ook wel eens, maar ik vind het ook soms wel moeilijk.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59691692
moussy: Wij hadden hier maatschappelijk werk vanmorgen over de vloer voor alicia en die gaf min of meer ook hetzelfde. (in iets minder mooiere bewoording overigens dan Lily hierboven) het voelt alleen een beetje 'naar' als ouder zijnde om dat te doen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:51:32 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59709348
Is ook moeilijk Mousy. Hier zo af en toe juist het omgekeerde. Dan ga ik met Fleur ergens heen en krijgt ze wat van me (meestal iets dat ze echt nodig heeft) en dan begint ze meteen dat Maud ook iets moet krijgen. Wel , maar niet altijd even makelijk om uit te leggen dat dit niet nodig is. Ze is zo zorgzaam. Mijn kleine grote drup.

Nog 1 weekje school. Aftellen. We zijn er aan toe! Hoe is dat bij jullie? Blijf je dat merken dat ze aan vakantie toe zijn of is het omdat Fleur nog zo jong is erger....?
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:46:46 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_59730867
VAKANTIE!!! we hebben het gehad, héérlijk, 6 weken niet razen en stressen met school. Hier hebben ze het beide helemaal gehad, en ik ook Je blijft het wel merken hoor, vooral de laatste 2 weken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:49:07 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59730937
Heerlijk, wat een opluchting zal dat zijn na al dat knokken

Na de vakantie allebei naar de nieuwe school, rust in de tent

Christan is erg trots dat hij naar klas 3/groep 5 gaat, en nu is de F2 waarin hij voetbalt ook nog F1 geworden Kan niet meer stuk natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 13:54:18 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_59731059
Ik heb gister een enorm fijn gesprek gehad met Cas zijn juf en we hebben beloofd dat we af en toe op visite komen in de klas. Ik ben echt enorm blij dat we dit boek dicht kunnen klappen! Na de vakantie gaan er 6 kindjes naar een andere school, 2 ivm verhuizing

Cas en ik delen een geheimpje dat 1 van de babypoesjes die we straks samen gaan halen bij ons mag blijven wonen. Hij is er vól van, vooral dat we samen een geheimpje hebben wat René nog niet weet
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:56:57 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59731111
Moussy wat heerlijk.

En geheimpjes zijn zo leuk om te hebben. Zo samen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 13:57:00 #160
13151 crew  Rewimo
pi_59731113
Da's nog eens een leuk geheimpje!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2008 @ 14:00:27 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_59731196
Wat fijn trouwens dat Christan zo trots is! En terecht!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:21:24 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59731617
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
pi_59737500
edit: had in het fototopic gemoeten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:59:19 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59738628
Ik wou dat wij al vakantie hadden. Wij zijn er zo aan toe met zijn allen, maar we moeten nog even
Nou ja, op mijn tandvlees dan maar de laatste weken door zien te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59739705
Hier ook VAKANTIE ! Geen dag te vroeg !

Timo is vandaag 7 geworden...wat vliegt de tijd.
Niet echt gevierd, van ons heeft hij een boek gehad *het benedictgenootschap* en wat buitenspeelgoed voor op vakantie, het grote kado komt nog.
Vanmorgen lekker getracteerd op Holland-ijsjes, iedereen had na afloop een smurfen tong.

En nu op naar de Ardennen (de frisselucht is even wennen....)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:55:40 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59739896
Fijne vakantie Stout. Geniet er van. Lekker bijtanken. Voor allemaal. En uiteraard gefeliciteerd met Timo.
pi_59740667
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Christan.
Moussy, wat leuk dat je samen met Cas zo'n geheimpje hebt! Kan ie dan ook echt goed zijn mond houden? Hebben jullie al een naam bedacht voor het nieuwe poesje?
Ik ben ook zo blij dat het vakantie is! Maar ik had het ook wel een beetje moeilijk hoor, deze laatste schooldag. Het gaat zó vreselijk hard. Tristan straks naar groep 3, geen kleuter meer. Hij had zo'n ontzettend lieve juf in groep 1/2, maar gelukkig krijgt hij volgend jaar ook een schat (een juf die Wouter en Sterre allebei ook gehad hebben, en waarvan ze zeggen dat dat hun favoriete juf aller tijden is ). En Wouter naar groep 7 en Sterre naar groep 6, voor ik het weet zijn ze naar het vervolgonderwijs!
Hier hebben we afgelopen woensdag de afscheidsmusical gehad...
Vanaaf is mevrouw naar een semi afscheids-bedankdejuf feestje!
En volgende week donderdag hebben ze nog een afscheidsdag. Daar kan mevrouw helaas niet helemaal bij zijn, dan trouwt mn zus. Maar dr vader is zo lief om dr eerder op te halen ( geheel tegen mijn verwachtingen in overigens! Maar wel heeel fijn dat ie het doet én zelf met het idee kwam)
Zo kan ze dus 's avonds nog wel het grote afscheidsdiscofeest meemaken!
En dan is het echt afgelopen met de basisschool.... De eerste die naar het vervolgonderwijs gaat.... Traantjes prikken steeds vaker achter mn ogen de laatste dagen!

Had het er vanmiddag nog even met een moeder over...Die zei ook, pfff.... De oudste gaat al naar de havo straks en de kleinste weet nog niet eens wat school is!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 juni 2008 @ 22:28:45 #168
13151 crew  Rewimo
pi_59742037
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen

Vamp, dat zal best wennen worden, de middelbare school!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:44:29 #169
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59742484
Bij ons moeten ze nog 3 weken naar school..

Kreeg vandaag wel de nieuwe klas-indeling mee.. Wat ik dacht is dus ook zo.. Saskia speelt veel met de oudere kindjes in de klas.. en die gaan allemaal naar groep 3 volgend jaar. Van de namen die ik hier regelmatig voorbij hoor komen qua speelkameraadjes blijven alleen nog de 2 meiden hier uit de straat over.
Ach, zal ook wel weer wennen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:51:45 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59742708
Dat went snel hoor . Het verbaast me steeds weer hoe flexibel kinderen daar in zijn.

Freek gaat na de zomer naar groep drie, ik moet er ook even van slikken. Andere juf (liever als die ie nu heeft kan bijna niet), niet meer mee de klas in, zèlf die grote school in. Pfft.

Nog drie weken tot de vakantie hier, en alhoewel ik vakantie best lekker vind, vind ik 6 weken wel heeeel lang
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59745277
ik ben ook zooo benieuwd naar de nieuwe klassenindeling hier. ze krijgen zo goed als zeker een andere juf (schijnt gebruikelijk te zijn, helaas) maar of hij bij z'n beste vriendje(s) in de klas blijft is nog niet zeker. ik hoop het maar!

freek al naar groep 3! (en alicia ook, las ik). spannend!!

vamp zo'n afscheid van de basisschool lijkt me ook heel wat hoor. ik weet dat van mezelf nog al te goed.

hier ook nog 3 weken voor de vakantie begint. ineens willen allerlei klasgenootjes die ook in de vakantie jarig zijn nog snel verjaardagfeestjes geven voor de vakantie, een heel gedoe over wie wanneer. wij wachten nog wel even tot 't nieuwe schooljaar hoor.
pi_59745735
doen ze bij jullie niet aan een 'doorschuifochtend' bix? een dagdeel met de nieuwe klassensamenstelling? zo heeft myrthe dus pas een ochtendje meegedraaid.
pi_59745797
nee, daar doen ze hier niet aan. vond ik vorig jaar ook al een heel gemis.
pi_59745846
Ja, jammer. Misschien willen ze er evt wel mee beginnen?
pi_59745917
ik zal het (nog eens) voorstellen. wie weet!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 08:39:36 #176
37150 livelink
pi_59747856
Katja heeft nog steeds een vriendinnetje met wie ze een half jaar in de kleutergroep heeft gezeten. Dat meisje ging toen naar groep 3 en Katja heeft daarna nog 2 jaar bij de kleuters gezeten. Dus inmiddels zit haar vriendinnetje al in groep 4, maar ze spelen nog steeds heel vaak samen na school en in het weekend. Dus het vertrek hoeft nog niet direct het einde van het samen spelen te betekenen.

Katja is nu al regelmatig naar groep 3 om te wennen, maar ze ziet er erg tegenop. Ze wil niet naar groep 3 omdat ze nog niet kan lezen en schrijven en "dat moet je kunnen in groep 3, mama!" En ik krijg haar maar niet zover dat ze me gelooft als ik zeg dat je juist naar groep 3 gaat om dat te leren.
pi_59748517
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Stout, gefeliciteerd met Timo Wat is dat voor boek? De titel klinkt zo volwassen
De uitleg staat op de boekenpagina, het is eigenlijk voor kinderen van 10 en ouder maar aangezien Timo werkelijk alles leest en dit boek hem aansprak...
Hij is inmiddels al op blz 56...
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 09:48:22 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_59787398
Ah sneu dat Katja de lat zo hoog legt voor zichzelf. René dacht bijv. dat ze binnen een week een boek kon schrijven en was heel boos toen bleek dat het niet zo was.

De meest fantastische manier om je bed uit te komen: Twee kinderen die met stokken achter elkaar aanrennen, een blaffende hond er om heen en een kat die boven aan de trap zit te schreeuwen.... Cas was boos omdat René niet deed wat hij zei....joepie...vakantie....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 10:00:16 #179
13151 crew  Rewimo
pi_59787605
Ja, gezellig

Christan logeert bij oma. Ze zou vrijdag met hem naar Eurodisney gaan maar ze is niet helemaal in orde. En nu mag ik Ben er nog nooit geweest dus het lijkt me heel erg leuk!
  maandag 30 juni 2008 @ 11:02:00 #180
37150 livelink
pi_59788980
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:03:33 #181
37150 livelink
pi_59789015
René had in ieder geval wel voldoende zelfvertrouwen, Moussy.
Het lijkt me wel heel bijzonder als je kind ineens kan lezen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 juni 2008 @ 11:12:21 #182
13151 crew  Rewimo
pi_59789208
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:02 schreef livelink het volgende:
Nou, dat is inderdaad geen straf, Rewimo. Ik dacht dat jij een keer met de Thalys naar Eurodisney was geweest. Ik herinner me nog foto's van een totaal verbijsterde Christan, vanwege de verrassing.
Wel met de Thalys, maar dat was naar Brussel De verbijstering klopt inderdaad
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:56:35 #183
3011 E.T.
pi_59841185
net even gesprekje gehad met de juf van Saskia over hoe het gaat enzo, na 4 maanden kleuterklas.
We moesten even goed zoeken naar een droge stoel (hier ook zo'n waterfestijn vandaag.. ), maar op school heeft Saskia hetzelfde gedrag als thuis iig. Een kind dat duidelijke grenzen nodig heeft en als je haar een vinger ruimte geeft, pakt ze meteen twee handen. Verder ook dezelfde kuren als thuis; ze voelt zich dus aardig thuis in de klas.
Verder doet ze het gewoon hartstikke goed, sociaal gaat goed.. Wel gaat de juf volgend schooljaar de drie-eenheid vriendinnetjes wat meer stimuleren om met andere kinderen ook te spelen. Ze hangen met z'n drieen wel erg aan elkaar. (niet verwonderlijk, na schooltijd zien ze elkaar ook de hele tijd tot ze naar bed gaan zowat )
En ze is idd erg pienter. Ze had meegedaan met de toetsen die groep 1 moet doen om door te mogen naar groep 2.. en ze had allemaal A's gescoord. Terwijl ze dat volgend jaar pas hoeft te kunnen dus.
Juf gaf wel meteen aan dat ze dat goed in de gaten blijft houden en dat er op tijd met extra werk wordt begonnen om verveling tegen te gaan. Ook ons op het hart gedruk dat als wij iets in die richting merken om dat bij haar aan te geven, zodat we nieuwe uitdagingen kunnen zoeken.

Al met al een fijn gesprek wel Voornamelijk bevestiging van onze eigen bevindingen en andersom ook.
Fijn dat de juf Saskia goed door heeft iig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 14:03:51 #184
13151 crew  Rewimo
pi_59841375
Positief gesprek, E.T. Knap dat ze het zo goed heeft gedaan met de toetsen! En dat ze daar ook mee aan de slag gaan, prima
pi_59841972
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:33:44 #186
3011 E.T.
pi_59842125
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:26 schreef snoopy het volgende:
Dat lijkt me heel fijn als een juf je kind net zo ziet als jij ET
Ik vind het zelf best spannend hoe dat straks zal gaan op de basisschool met Morris.
De eerste keer dat ik dat merkte vond ik dat ook heel fijn (en nog steeds natuurlijk ) En ook dat Saskia op school hetzelfde kind is als thuis

Het CB had bij het laatste bezoek al aangegeven dat deze school goed met 'voorlopertjes' om gaat toen we het over de schoolkeuze hadden. Ik vind het gewoon erg prettig dat ze goed kijken naar wat een kind nodig heeft
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:12:47 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_59843093
ET, wat fijn zo'n gesprek, ik had dat ook wel wat meer willen hebben, omdat de juf eerst nogal negatief was over Liam. toen we er later naar vroegen zei ze wel dat het nu goed ging, maar dat had ik graag in een gesprekje gehoord nog. de juf van Liam vind ik niet zo toegankelijk helaas.
Fijn dat het met Saskia zo goed gaat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:32:03 #188
3011 E.T.
pi_59843510
Ik heb gewoon een keer bij het wegbrengen gezegd dat ik een keer een afspraak met haar wilde maken, gewoon om te horen hoe ze het doet enzo.
Agenda's getrokken en afspraak gemaakt. LIjkt me dat elke juf dat wel doet op deze manier?

Ze komt binnenkort ook nog een keer op kraamvisite.. Dat zal Saskia wel helemaal geweldig vinden.. de juf bij haar thuis!
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:19:25 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_59844701
misschien zou ze dat ook wel best vinden hoor, ik kan het moeilijk uitleggen, het is niet echt een open persoon die juf. zo jong als ze is, ze staat als zo'n ouderwetse juf bij de deur streng te kijken. je voelt je met je 36 jaar heel klein worden terwijl zij misschien 23 is ofzo. maargoed, tussen neus en lippen door gehoord dat het wel goed ging nu en we wachten volgend jaar wel af. ik wil wel nog vragen of ze in Liam's klas nou ook van die testen doen eigenlijk, niks over gehoord namelijk.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:21:05 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59848570
Wat fijn ET, dat ze het zo goed doet, en hetzelfde kind is als thuis . Dat wil toch zeggen dat ze zich prettig voelt op school !

Hier kun je ook altijd even een extra gesprekje met de juf vragen, sommige dingen bespreek je nu eenmaal niet zo makkelijk op het schoolplein.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 02:03:14 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60069459
Isa mag zich vanaf vandaag hier melden...

Crosspostfotootje:
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60070695
Welkom, welkom!!
Wat een heerlijk plaatje!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60070767
Welkom !!.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 08:44:38 #194
13151 crew  Rewimo
pi_60070819
Welkom Isa en Sjeen
pi_60076912
Welkom Isa!

Hier een enorme trotse moeder! Djen is over Na een ongelovelijk zwaar jaar voor haar heet mevrouw maar 1 5je en is ze gewoon over naar de 2e brugklas
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 18:11:19 #196
13151 crew  Rewimo
pi_60079096
Goed gedaan, Djen
pi_60079486
isa (en sjeen), gefeliciteerd!!! welkom hier, en wat een leuke foto zeg!
  Jubileum moderator zondag 13 juli 2008 @ 19:56:25 #198
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60081443
Wat een leuke foto van Isa!

Anitra wat fantastisch van Djen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 juli 2008 @ 19:59:40 #199
640 snoopy
peanuts
pi_60081547
Hee, wat goed van Djen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 13 juli 2008 @ 21:24:04 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60083438
Isa. Wat zal Fleur het leuk vinden om je foto te zien.

Djen super gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')