Ik had gehoopt dat we deze week midden in de week hem zouden krijgen ofzo. Maar dat word volgende week denk ik.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:11 schreef M0NTANA het volgende:
Ben bang dat ik het duizendste topic moet gaan missen, als dit tempo aanhoudt.
Zal denk ik weinig nieuws over Ajax zijn de komende dagen/weken met Marco op het ekquote:Op maandag 2 juni 2008 22:13 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat we deze week midden in de week hem zouden krijgen ofzo. Maar dat word volgende week denk ik.
[ afbeelding ]
quote:Davids mede vanwege Blind weg bij Ajax'
De aanstelling van Danny Blind als technisch manager van Ajax heeft het besluit van Edgar Davids om bij Ajax te vertrekken nog eenvoudiger gemaakt. Dat meldt de website Highlow.nl. Davids voelde al langer weinig voor een nieuw contract in Amsterdam, maar naar verluidt deed het aantreden van Blind voor de ervaren middenvelder helemaal de deur dicht.
Eerder werd al bekend dat Davids een samenwerking met de nieuwe Ajax-trainer Marco van Basten niet ziet zitten. "Het is jammer dat Edgar Davids gaat vertrekken", schrijft Highlow-columnist Remko van der Ploeg. "Zijn te grote ego zit hem in de weg; Marco van Basten selecteerde hem niet meer voor het Nederlands Elftal, omdat hij weinig tot niet speelde voor Inter en Tottenham. Hij was gekrenkt en wenste niets meer te maken te hebben met de man die hem had gepasseerd. Als hij een echte grote jongen was geweest, dan was hij doorgegaan bij Ajax en had hij Marco een poepje laten ruiken. Hij kiest weer het hazenpad, voor de zoveelste keer in zijn carrière laat hij zich leiden door zijn te grote ego."
Blind en Davids botsten met elkaar op het EK van 1996. De Pitbull verweet toenmalig bondscoach Guus Hiddink dat hij te veel zijn oren liet hangen naar ervaren krachten als Blind en Ronald de Boer. In de zomer van 2005 probeerde de trainer Blind zijn oud-ploeggenoot tot een terugkeer naar Ajax te bewegen, maar die poging bleek tevergeefs. Anderhalf jaar later, in januari 2007, keerde Davids alsnog terug in De Arena. Vervolgens won hij met de Amsterdammers de KNVB-beker en de Johan Cruijff Schaal.
Davids kende in de jaren negentig zijn succesvolste periode bij Ajax, tussen 1991 en 1996. Met de Amsterdamse club won hij onder meer drie landstitels, de Champions League en de UEFA Cup. Later speelde hij voor achtereenvolgens AC Milan, Juventus, Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur voordat hij terugkeerde op het oude nest. Of Davids na de zomer zijn carrière bij een andere club voortzet is momenteel nog onzeker.
Inderdaad, mooi klote dus. We komen achter te lopen zo. Achja, wel weer als des Ajax alles op het laatste moment.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:16 schreef jna het volgende:
[..]
Zal denk ik weinig nieuws over Ajax zijn de komende dagen/weken met Marco op het ek
Grote onzin, alsof hij zonder de komst van Danny Blind onder Marco van Basten wél een kans zou hebben gekregen?quote:Op maandag 2 juni 2008 22:19 schreef _Mike_ het volgende:
Weet niet of dit al gepost is maar ik vond het nogal lachwekkend
[..]
Die gast moeten ze doortrekken .. wat een mongool ook!quote:Op maandag 2 juni 2008 22:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mmmmkay? Ik snap de verhouding tussen die 2 niet?quote:Op maandag 2 juni 2008 22:27 schreef Chadi het volgende:
Marco moet het flink verkloten op het Ek wil die wat bij Ajax presteren
Nou ik heb het idee dat hij nog een beetje zweeft en eerst op zijn bek moet gaanquote:Op maandag 2 juni 2008 22:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mmmmkay? Ik snap de verhouding tussen die 2 niet?
Zou me niks verbazen. Ik vind Davids nooit echt over komen als echte Ajacied. Zijn terugkomst was al een groot karwei waarin ie niet echt verheugd was over een terugkomst. Na lang touwtrekken toch gelukt, maar dat is slechts mijn mening daarover.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zen stinkende best gaat doen voor Ajax, en heb er dus ook wel vertrouwen inquote:Op maandag 2 juni 2008 22:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ik heb het idee dat hij nog een beetje zweeft en eerst op zijn bek moet gaan
Waar basseer je dat idee op dan?quote:Op maandag 2 juni 2008 22:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ik heb het idee dat hij nog een beetje zweeft en eerst op zijn bek moet gaan
Dat zal allemaal wel meevallen. Hij weet dondersgoed dat Ajax niet zomaar weer top is.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen. Ik vind Davids nooit echt over komen als echte Ajacied. Zijn terugkomst was al een groot karwei waarin ie niet echt verheugd was over een terugkomst. Na lang touwtrekken toch gelukt, maar dat is slechts mijn mening daarover.
Vind het ook niet eens zo erg dat ie er volgend jaar niet meer is.
Hier ben ik het met je eens. Maar Davids is toch wel een echte Ajacied vind ik, al was het wel vreemd dat hij niet zo makkelijk terug wou naar Ajax maar goed dat is davids ook wel een beetje denk ik, een moeilijke jongen.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:32 schreef Nashje het volgende:
Als Davids nog echt met dat "blanke en zwarte kamp" verhaal zit is het wel erg triest inderdaad, maar daar ga ik niet van uitquote:Op maandag 2 juni 2008 22:39 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Hier ben ik het met je eens. Maar Davids is toch wel een echte Ajacied vind ik, al was het wel vreemd dat hij niet zo makkelijk terug wou naar Ajax maar goed dat is davids ook wel een beetje denk ik, een moeilijke jongen.
quote:Danny Blind verschaft selectieleden Ajax duidelijkheid
Ajax is bij monde van manager technische zaken Danny Blind bezig zoveel mogelijk duidelijkheid te verschaffen aan de selectieleden over hun toekomst bij de club. Omdat veel spelers zijn uitgevlogen voor interlands kon Blind nog niet iedereen persoonlijk spreken.
Blind: “Nu wachten we af of er aanbiedingen komen voor jongens voor wie het perspectief op speeltijd klein is. Maar op dit moment speelt er niets.” Deze week zal Blind rond de tafel zitten met Arnold Oosterveer, de zaakwaarnemer van Klaas-Jan Huntelaar (foto, links). Ajax hoopt dat hij zijn tot 2010 lopende contract openbreekt. De spits heeft aangegeven niet per se weg te willen, ondanks dat Ajax komend seizoen geen Champions League speelt.
Logisch, je gaat ze niet bellen met de melding dat ze kunnen oprotten.quote:
Weet ik.. maar er was een vraag hoe t zat met de status.. hierbij een reactie dusquote:Op maandag 2 juni 2008 22:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Logisch, je gaat ze niet bellen met de melding dat ze kunnen oprotten.
Ben ik het mee eens. Ik weet niet hoe Van Basten wil gaan spelen, maar in principe moet er sowieso een spelmaker bij ofzo. In ieder geval een speelse 10. Perez is daar absoluut geen speler voor.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:02 schreef DJWeisz het volgende:
Ik vertrouw ook wel in Gabri-Lindgren op het as van het middenveld alleen ben ik niet overtuigd van Perez.
Vind het een voetballer die geweldig is als het loopt maar als je lastige wedstrijden speelt dan zie je hem niet.
Wat moet ie dan bij ons?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:00 schreef tha_dark het volgende:
Nog even over Maidana want hij speelde gister weer mee met Boca. Hele het B-elftal speelde (op de keeper na) want de rest werd gespaard voor de return in de halve finale van de CL. Hij speelde op rechtsback en het was weer niet veel. Hij mist duidelijk wendbaarheid en snelheid. Ik zou hem graag eens in het centrum zien spelen maar daar heeft hij andere spelers voor zich.
Dat vraag ik me dus ook af... Hij moet (als die gehaald wordt) sowieso voor de centrale positie gehaald worden. En dan nog is het maar de vraag of die er meteen staat. Liever zie ik bijvoorbeeld Douglas komen, die moet toch ook niet meer dan 3 miljoen kosten? En verder moet er natuurlijk ook nog een cv gehaald worden die er meteen staat.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:31 schreef Cyberia18 het volgende:
De transfer van Sulejmani schiet maar niet op he
De tering.quote:di 03 jun 2008, 05:30 | 0 reacties
Sulejmani kost Ajax hoofdprijs
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19). De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd. Sulejmani's zaakwaarnemer Jovica Radonjic: "Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben - en dat is wat ik begreep aanstaande - stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn." De Amsterdamse club wil Sulejmani voor vijf jaar contracteren. "Geen enkel probleem", aldus Radonjic.
De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet.
Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado. De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt.
Eerder al legde Ajax voor ruim zes miljoen euro spits Dario Cvitanic van het Argentijnse Banfield vast. De eerder getoonde interesse in Tarik Sektioui is van de baan. Van Basten zag de voormalig speler van AZ en Willem II, tegenwoordig uitkomend voor FC Porto, eveneens als een bruikbare voetballer.
De aanvallers Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo komen niet in de plannen van Van Basten voor. Zij mogen vertrekken.
18 miljoenquote:
Ik denk precies het tegenovergestelde, maar ik ben dan ook een fanquote:Op maandag 2 juni 2008 22:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen. Ik vind Davids nooit echt over komen als echte Ajacied. Zijn terugkomst was al een groot karwei waarin ie niet echt verheugd was over een terugkomst. Na lang touwtrekken toch gelukt, maar dat is slechts mijn mening daarover.
1. De plaatsingstijd van het bericht is zeer opmerkelijk te noemen en 2. het bericht is niet op de site te vinden. What happened?quote:
http://www.telesport.nl/v(...)ax_hoofdprijs__.htmlquote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
1. De plaatsingstijd van het bericht is zeer opmerkelijk te noemen en 2. het bericht is niet op de site te vinden. What happened?
Tyfus FOK...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:57 schreef F1Bas het volgende:
[..]
http://www.telesport.nl/v(...)ax_hoofdprijs__.html
Net alsof je een transfer van 18 miljoen op enkele 10.000den laat misgaanquote:
Geen idee, maar de link laat het toch echt zien, verder ziet het er qua spelling etc wel normaal uit.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
1. De plaatsingstijd van het bericht is zeer opmerkelijk te noemen en 2. het bericht is niet op de site te vinden. What happened?
Davids heeft zei altijd dat als hij terug bij Ajax zou komen dat het zijn laatste club zou worden. Wanneer Van Basten niet was gekomen had hij 100% nog een tijdje gebleven. Dat lange touwtrekken is onzin, hij is 1 keer benaderd en toen direct terug gekomenquote:Op maandag 2 juni 2008 22:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan nog is 18miljoen veel en veels te veel geld. Een serieus bedrag zou gewoon 6-7miljoen zijn, maar de laatste 2/3 jaar zijn alle spelers ineens 2 of 3x zo duur geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:57 schreef Urquhart het volgende:
18 miljoen
Het eerste wat ik dacht is dat Ajax op de hoogte is dat Huntelaar gaat vertrekken.
Klopt, maar vergeet niet dat wij ook 17 miljoen voor Babel, 30 miljoen voor Sneijder en wellicht weer 30 voor Huntelaar ontvangen. Andere clubs zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen, na het horen van deze inkomsten van Ajax.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan nog is 18miljoen veel en veels te veel geld. Een serieus bedrag zou gewoon 6-7miljoen zijn, maar de laatste 2/3 jaar zijn alle spelers ineens 2 of 3x zo duur geworden.
Dat is het nadeel van zoveel geld ontvangen. Andere clubs willen ineens veel te veel geld zien voor middelmatige spelers. En dan zit je in een lastige positie en Ajax geeft dan in omdat ze toch het geld hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:07 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, maar vergeet niet dat wij ook 17 miljoen voor Babel, 30 miljoen voor Sneijder en wellicht weer 30 voor Huntelaar ontvangen. Andere clubs zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen, na het horen van deze inkomsten van Ajax.
Maar ik twijfel ook aan die 18 miljoen. Volgens mij betaalt Ajax 13/14 miljoen en met prestatiebonnussen als het behalen van het landskampioenschap/UEFA Cup zou dat kunnen oplopen tot 18 miljoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van zoveel geld ontvangen. Andere clubs willen ineens veel te veel geld zien voor middelmatige spelers. En dan zit je in een lastige positie en Ajax geeft dan in omdat ze toch het geld hebben.
Ik vind het alleen raar dat Porto het nog wel voor elkaar krijgt spelers van 3mil of minder te kopen terwijl ze nog meer dan Ajax ontvangen.
Het wordt betaald dus is het reëel.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:03 schreef _Mike_ het volgende:
Heerenveen krijgt het ook een beetje hoog in de bol totaal niet reëel zo'n bedrag
Over die Pranjic waren toch ook geruchten? Misschien betreft het hier wel de prijs van Suljemani + Pranjic, en is de Telegraaf niet volledig ingelichtquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:15 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb ook gelezen dat Heerenveen zoveel % van de door verkoop willen krijgen, dat zal toch ook hopelijk onder die 18 miljoen vallen.
Flinke provisie dan!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:32 schreef PyTh het volgende:
18 miljoen euro voor een speler die 4 maandjes lekker gevoetbalt heeft bij Heerenveen.
Denk dat Lemic er tussen is gaan zitten
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ----------------Huntelaar---------------- -Sulejmani------------------------Suarez- ------------------Perez------------------ -----Lindgren---------------Gabri-------- ----------------------------------------- -Vertonghen-Vermaelen-Van der Wiel-Silva- ----------------------------------------- ---------------Stekelenburg-------------- ----------------------------------------- |
Je mag toch hopen dat er iemand de wijsheid heeft om die clausule dan te schrappen bij een netto bedrag van 18 miljoenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:15 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb ook gelezen dat Heerenveen zoveel % van de door verkoop willen krijgen, dat zal toch ook hopelijk onder die 18 miljoen vallen.
Er is nog helemaal niets betaald, alleen de sensatie krant Telegraaf heeft weer een bericht naar buiten gebracht.quote:
Dat is waar. Was het een maand geleden ook niet deze Radonjic (waar is Lemic ineens?) die vertelde dat er bijna een akkoord was?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:47 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niets betaald, alleen de sensatie krant Telegraaf heeft weer een bericht naar buiten gebracht.
Hier red je het niet mee. Ook al heb je een wereldvoorhoede, achterin is het zwak en blessuregevoelig. De afgelopen jaren was de aanval ook het probleem niet, maar de verdediging heeft ons punten gekost. Ik heb liever dat ze daar eens flink wat miljoenen voor uittrekken.quote:
Leonardo komt niet in de plannen van Van Basten voor (net als Mitea en Manucharyan volgens Telegraaf). Hij mag vertrekken.quote:
Inclusief alle bonussen, denk twaalf miljoen wat kan oplopen tot achttien miljoen. Of eigenlijk hoop ik dat.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:49 schreef MarkNMGN het volgende:
18 miljoen, lijkt me een onzinbericht toch?
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Leonardo komt niet in de plannen van Van Basten voor (net als Mitea en Manucharyan volgens Telegraaf). Hij mag vertrekken.
quote:Met een afkoopsom van achttien miljoen euro zou de transfer van Sulejmani de duurste worden binnen Nederland. In 2005 betaalde Ajax aan SC Heerenveen nog ruim negen miljoen euro voor Klaas-Jan Huntelaar, waarmee dat de grootste binnenlandse transfer werd.
Telegraaf, nuff saidquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:49 schreef MarkNMGN het volgende:
18 miljoen, lijkt me een onzinbericht toch?
En ook nog eens te bedenken dat we Miralem Sulejmani een jaar eerder voor drie ton konden halen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:01 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dan moet Goossens die plaats maar opvullen, of we moeten eindelijk eens zelf een talent uit het buitenland voor enkele tonnen gaan scouten, want onderstaande is toch eigenlijk wel belachelijk. Twee keer zoveel geld voor Sulejmani als dat we voor Huntelaar hebben betaald. Terwijl Huntelaar zich allang bewezen in het maken van goals, Sulejmani mag nog niet eens de bal voor Klaas uit de goal halen.
[..]
Engelaar in de basiself? Hij ging toch naar schalke 04 of heb ik wat gemist ?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:49 schreef w00h00 het volgende:
Basis elf:
-----------------------------------------
----------------Huntelaar----------------
-Sulejmani------------------------Suarez-
------------------Perez------------------
-----Engelaar---------------Gabri--------
-Vertonghen-Lindgren-Aankoop--Silva-
---------------Stekelenburg-----------
Schaduw elftal:
--------------Dario--------------------
Leonardo-----------Kennedy----
-------------De Jong--------------
--Emanuelson----Sarpong----
-------------------------------------
-Anita---Vermealen-VdW--Orgararu
-------------Vermeer--------------
Basis:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:49 schreef w00h00 het volgende:
Basis elf:
----------------Huntelaar----------------
-Sulejmani------------------------Suarez-
------------------Perez------------------
-----Engelaar---------------Gabri--------
-Vertonghen-Lindgren-Aankoop--Silva-
---------------Stekelenburg-----------
Schaduw elftal:
--------------Dario--------------------
Leonardo-----------Kennedy----
-------------De Jong--------------
--Emanuelson----Sarpong----
-Anita---Vermealen-VdW--Orgararu
-------------Vermeer--------------
Schalke kan Engelaar niet betalenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:07 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Engelaar in de basiself? Hij ging toch naar schalke 04 of heb ik wat gemist ?
quote:Ajax laat drie aanvallers vertrekken
Marco van Basten stelt de aanwezigheid van drie aanvallers komend seizoen niet op prijs. Daardoor kunnen Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo deze zomer uitkijken naar een andere club.
De 23-jarige Mitea staat al sinds de zomer van 2004 onder contract in Amsterdam. In zijn eerste seizoen kwam hij nog tot 21 wedstrijden, maar daarna kwam hij mede vanwege blessures nog maar weinig in actie.
De 21-jarige Manucharyan speelt sinds 2005 in het shirt van Ajax. In zijn vaderland Armenië geldt hij als een groot talent, maar in Nederland kwam dit er voorlopig nog niet uit.
De 25-jarige Leonardo (foto) speelt het minst lang voor Ajax. In de winterstop van het seizoen 2006-2007 kwam de kleine Braziliaan over van NAC Breda. Over belangstelling hoeft hij waarschijnlijk niet te klagen. Onder meer NEC wil de rappe aanvaller vastleggen.
Tering zeg, 18 miljoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:47 schreef _Mike_ het volgende:
Er is nog helemaal niets betaald, alleen de sensatie Ajax krant Telegraaf heeft weer een bericht naar buiten gebracht.
quote:Trio mag weg bij Ajax
AMSTERDAM - Ajax haalt flink de bezem door de selectie. De eerste slachtoffers zijn Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo. De drie aanvallers mogen volgens De Telegraaf uitzien naar een andere club.
De nieuwe trainer Marco van Basten ziet het volgens de krant niet zitten in het trio. Mitea en Manucharyan zaten de afgelopen jaren vooral in de lappenmand. Beide talenten konden hierdoor nooit hun kwaliteiten tonen in het eerste elftal van de Amsterdammers.
Leonardo kwam anderhalf jaar geleden op voorspraak van de toenmalige trainer Henk ten Cate naar Ajax. De Braziliaanse aanvaller kon echter geen moment imponeren en raakte onder interim-trainer Adrie Koster helemaal uit beeld.
Ach ja, het is ook wat de gek (in dit geval Ajaxquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:18 schreef RayMania het volgende:
18 miljoen, ik hoop dat het absoluut niet waar is. Mijn hemel.
Ik snap wel dat Heerenveen een leuk bedrag voor Sulejmani wil, maar is dit niet extreem?
Belachelijk. Maximaal 11 miljoen, schat hem hetzelfde in als Huntelaar en Suárez.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:19 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ach ja, het is ook wat de gek (in dit geval Ajax) ervoor geeft
Zie de 17 miljoen euro die jullie voor Babel hebben gekregen....quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:18 schreef RayMania het volgende:
Ik snap wel dat Heerenveen een leuk bedrag voor Sulejmani wil, maar is dit niet extreem?
Waarom? Heerenveen wil helemaal niet verkopen, maar heeft gewoon een hoog bedrag genoemd waartegen wél te praten valt. We hebben ik denk zo'n 20 miljoen op de bank waarvan 13 geinvesteerd mag worden. Wat moeten we met nog meer geld? Het is nu belangrijker om eens sportief succes te gaan boeken en dat behaal je niet door je toppers tegen halve bedragen te verkopen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:18 schreef RayMania het volgende:
Hoorde net zeggen dat die achttien miljoen euro is voor Miralem Sulejmani en Bert Pijffers.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Waarom? Heerenveen wil helemaal niet verkopen, maar heeft gewoon een hoog bedrag genoemd waartegen wél te praten valt. We hebben ik denk zo'n 20 miljoen op de bank waarvan 13 geinvesteerd mag worden. Wat moeten we met nog meer geld? Het is nu belangrijker om eens sportief succes te gaan boeken en dat behaal je niet door je toppers tegen halve bedragen te verkopen.
LOL!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoorde net zeggen dat die achttien miljoen euro is voor Miralem Sulejmani en Bert Pijffers.
Maar dat is het nou juist, Sulejmani is een talent maar geen zekerheid. En scorend vermogen hebben we genoeg. Maar met deze verdediging haal je ook de komende jaren geen CL, zeker nu Heitinga weg is.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:22 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, liever achttien miljoen voor een topper dan drie subtoppers halen voor totaal zes miljoen euro ofzo. We kunnen het ons niet veroorloven opnieuw drie jaar op rij de CL mis te lopen. Er moet gewoon geïnvesteerd worden, alleen met een topteam komen er prestaties.
Ach, neem aan dat het potje nog niet leeg is en er nog iemand als Luisão komt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:27 schreef Breach het volgende:
[..]
maar dat is het nou juist, Sulejmani is een talent maar geen zekerheid. En scorende vermogen hebben we genoeg. Maar met deze verdediging haal je ook de komende jaren geen CL, zeker nu Heitinga weg is.
Het is inderdaad wel matig dat we een transferbudget hebben van 30 miljoen, en daar nu (30-6-18=) 6 miljoen van overblijft terwijl er nog wel een of twee versterkingen in de achterhoede moeten komen. Tenzij ze een speler verkopen, en deze opbrengst voor een deel wordt terug gevloeid naar het transferbudget.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:27 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist, Sulejmani is een talent maar geen zekerheid. En scorend vermogen hebben we genoeg. Maar met deze verdediging haal je ook de komende jaren geen CL, zeker nu Heitinga weg is.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, neem aan dat het potje nog niet leeg is en er nog iemand als Luisão komt.
Nee hoor, de begroting gaat uit van UEFA Cup.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:31 schreef PyTh het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bedrag wat voor Sneijder geincasseerd is heeft waarschijnlijk het gehele gat in de begroting moeten dichten door het missen van CL voetbal voor het 3e jaar op rij
Zoals Henri van der Aat vorig seizoen al zei, Ajax kan het financieel veroorloven om nog drie jaar geen CL te spelen. Maar goed, dat willen we niet. Dus er zal geïnvesteerd moeten worden, Van der Aat gaf ook aan dat het kapitaal weer op het veld moet staan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:31 schreef PyTh het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bedrag wat voor Sneijder geincasseerd is heeft waarschijnlijk het gehele gat in de begroting moeten dichten door het missen van CL voetbal voor het 3e jaar op rij
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het jammer van Mitea. Tuurlijk gaat-ie terecht weg, je hebt er op dit moment niks aan, maar zijn eerste seizoen (2003/2004) was veelbelovend. Hij bracht ons zelfs min of meer de titel door de 2-1 te maken tegen PSV. Was een leuke speler toen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Trouwens, Leonardo, Mitea en Manucharyan mogen weg!!!!
Nou inderdaad je zou er bijna Sulejmanisch depressief van worden.....quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:44 schreef BoNi het volgende:
De Sulejmanie begint wel ernstige vormen aan te nemen......
Ik vind het persoonlijk eerder jammer van Manucharyan.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het jammer van Mitea. Tuurlijk gaat-ie terecht weg, je hebt er op dit moment niks aan, maar zijn eerste seizoen (2003/2004) was veelbelovend. Hij bracht ons zelfs min of meer de titel door de 2-1 te maken tegen PSV. Was een leuke speler toen.
Welke Sulejmaniak gaat er nou 18 miljoen aan Heerenveen betalen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou inderdaad je zou er bijna Sulejmanisch depressief van worden.....
Spreekt hij inmiddels al Nederlands? Of oefent ie nog steeds met Sulejmaan-roos-vis?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:54 schreef MarkNMGN het volgende:
Welke Sulejmaniak gaat er nou 18 miljoen aan Heerenveen betalen?
Ik zie op dit moment ook liever een verdediger van het kaliber Papalaatmetietenlosquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:58 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
Godver ik heb echt 0 vertrouwen in volgend seizoen
Ooit zien spelen dat je zo enthousiast bent?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment ook liever een verdediger van het kaliber Papalaatmetietenlos
Nee, maar een paar posts van Dr.Daggla doen wonderenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ooit zien spelen dat je zo enthousiast bent?
Wie zijn kloon ben jij nou weer?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:58 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
Godver ik heb echt 0 vertrouwen in volgend seizoen
Nieuw bij de plaatselijke bakker: Witte bolletjes met Sulejmaanzaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Spreekt hij inmiddels al Nederlands? Of oefent ie nog steeds met Sulejmaan-roos-vis?
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nieuw bij de plaatselijke bakker: Witte bolletjes met Sulejmaanzaad.
Halenquote:Marco Materazzi (foto) vertrekt bij Internazionale. De ervaren verdediger komt niet voor in de plannen van de kersverse trainer José Mourinho. AS Monaco en Fiorentina sluiten niet uit een bod te doen op de mandekker. (La Gazzetta dello Sport)
Juist, en iedereen is weer bang voor onsquote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:47 schreef Longmen het volgende:
Gaan we nu serieus denken dat Materazzi Ajax een optie is voor ajax Materazzi ?
Als ze al bereid zijn 18 miljoen neer te leggen voor een talent dat net een halfjaartje goed speelt, dan zijn ze er misschien gek genoeg voorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:47 schreef Longmen het volgende:
Gaan we nu serieus denken dat Materazzi een optie is voor ajax?
Het transfer budget van ajax was toch 30mln?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:48 schreef Oente het volgende:
Mooi dat Sulejmani zo goed als zeker komt. En die 18 miljoen zal heus wel niet waar zijn, denk eerder een 12 miljoen.Dan is het natuurlijk nog een gok, maar we waren ook allemaal bang toen Klaas voor 9.5 miljoen kwam, dat die het nog heel moeilijk zou krijgen, maar hij was het dubbel en dwars waard. Nu nog 2 verdedigers, een 10 en een verdedigende middenvelder, en dan mag van mij het seizoen beginnen.
Die Delorge wilde Heerenveen vorige jaar ook hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:52 schreef Static-NL het volgende:
Misschien betrekken ze bankzitters bij de koop van Sulejmani. Zijn ze daar ook direct van af.
voor 18 miljoen? wat denk je dat de prijzen van de scc's volgend seizoen dan weer gaan doen al doet hij het slecht en gaat op de tribune zitten á la luquequote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:53 schreef Longmen het volgende:
Sulejmani op 10 is toch ook zo gek nog niet?
Maar ze kunnen het ook niet maken om de seizoenkaarthouders nog een seizoen naar aanmodderende Colins, Rommedahls, Kennedys en Kuffours aan te kijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:55 schreef Noshiba het volgende:
[..]
voor 18 miljoen? wat denk je dat de prijzen van de scc's volgend seizoen dan weer gaan doen al doet hij het slecht en gaat op de tribune zitten á la luque
Luque had nooit aangetrokken moeten worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:55 schreef Noshiba het volgende:
[..]
voor 18 miljoen? wat denk je dat de prijzen van de scc's volgend seizoen dan weer gaan doen al doet hij het slecht en gaat op de tribune zitten á la luque
Afgelopen seizoen is hij bijna het hele seizoen fit geweest.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:49 schreef Wooldoor het volgende:
Jammer van Manucharyan maar het schiet inderdaad niet op als je op spelers moet gaan bouwen die constant geblesseerd zijn.
ik vind niet dat Colin en Rommedahl in dat rijtje thuis horen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar ze kunnen het ook niet maken om de seizoenkaarthouders nog een seizoen naar aanmodderende Colins, Rommedahls, Kennedys en Kuffours aan te kijken.
precies. nu weten we ook gelijk waarom hij nog niet bij een CL club zit; die zijn niet zo achtelijk om dat bedrag te betalen. alleen ons aller Ajax doet datquote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:59 schreef _Mike_ het volgende:
18 miljoenFlikker maar op met die gehypte Servier.
Nieuwe keeperstrainer van Ajax: Gerard van der miraLem.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Nieuw bij de plaatselijke bakker: Witte bolletjes met Sulejmaanzaad.
Ik ben het met je eens dat Rommedahl dit seizoen zeker een waarde heeft gehad. Maar het gaat meer om de keuzes die Ajax maakt. Koop je liever 5 subtoppers of 1 topper voor hetzelfde geld. We hebben de afgelopen tijd vooral gekozen voor het halen van subtoppers, zonder enig succes. We waren misschien goedkoop uit, maar het heeft wel vele miljoenen door het mislopen van de CL gekost.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:07 schreef Static-NL het volgende:
[..]
ik vind niet dat Colin en Rommedahl in dat rijtje thuis horen.
Rommedahl is een beperkte voetballer maar hij kent zijn beperkingen en zo slecht deed hij het niet. Hij deed het vaak beter dan Kennedy.
Colin deed het abnormaal slecht aan het begin bij Ajax en daar word hij nog steeds op afgerekend. In de laatste wedstrijden hoorde hij vaak bij de beste spelers in het veld. Hij was toen absoluut beter dan ogararu, kennedy of Emanuelson. Hij is ook een beperkte voetballer maar maakte dat in de laatste wedstrijden dat hij speelde meer dan goed met zijn vechtlust.
En Luque had vind ik meer kansen mogen krijgen. In de eerste paar wedstrijden kreeg hij een kans waarin het hem niet lukte om echt op te vallen maar ik vind dat hij tegen het einde nog wel een kans had mogen krijgen. In die paar wedstrijden dat hij speelde zag je toch soms dat qua techniek hij echt wel een versterking is voor Ajax. Misschien dat hij aan het begin slecht speelde omdat hij moest wennen aan de tactiek ofzo maar ik vind dat hij meer kansen had verdient vooral als je bekijkt hoevaak Kennedy mocht spelen.
Nieuw lid van Ierse terreurbeweging: IRAlem Sulejmani.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Nieuwe keeperstrainer van Ajax: Gerard van der miraLem.
Maar dat kan bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente ook. Blijkt het een succes, dan maak je een enorme klapper. Valt hij tegen, dan hoor je niemand er meer over. Als Ajax zo'n speler uit Brazilië haalt dan verwacht iedereen een nieuwe Ronaldo, en is die druk onwijs hoog.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:18 schreef DJ_Ryow het volgende:
ondertussen haalt Heerenveen een talentvolle Braziliaanse spits voor een prikkie. zo kan het ook.
je kan die spelers gerust een jaartje in het 2de laten spelen. wij supporters maken er vaak een hype van ja maar dat mag geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar dat kan bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente ook. Blijkt het een succes, dan maak je een enorme klapper. Valt hij tegen, dan hoor je niemand er meer over. Als Ajax zo'n speler uit Brazilië haalt dan verwacht iedereen een nieuwe Ronaldo, en is die druk onwijs hoog.
Nou Real Madrid kocht ook Drenthe voor zon 13mln + clausules nadat hij 1 goed toernooi gespeeld had.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
precies. nu weten we ook gelijk waarom hij nog niet bij een CL club zit; die zijn niet zo achtelijk om dat bedrag te betalen. alleen ons aller Ajax doet dat
Niet alleen supporters hoor, ook de media gaan daarin mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:25 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
je kan die spelers gerust een jaartje in het 2de laten spelen. wij supporters maken er vaak een hype van ja maar dat mag geen probleem zijn.
So true. Spelers als Alves, Sulejmani, Berg, Suárez enzovoort hebben helemaal geen druk bij Groningen of Heerenveen en kunnen goede wedstrijden afwisselen met slechte. Bij Ajax verwachten de media en het publiek gelijk prestaties. Op die manier is Rosenberg ook compleet geflopt, terwijl hij gewoon een superspits is.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar dat kan bij clubs als Groningen, Heerenveen en Twente ook. Blijkt het een succes, dan maak je een enorme klapper. Valt hij tegen, dan hoor je niemand er meer over. Als Ajax zo'n speler uit Brazilië haalt dan verwacht iedereen een nieuwe Ronaldo, en is die druk onwijs hoog.
Inderdaad, als hij 5 wedstrijden kut speelt moet Coronel gelijk weer aftreden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:39 schreef DJ_Ryow het volgende:
bij Ajax zouden ze ook geen onmogelijke druk ervaren als ze rustig worden gebracht en voor weinig worden aangetrokken.
iemand die voor 18 miljoen komt daarintegen........
Las ik net op wikipediaquote:The Greece squad for Euro 2008 was announced by Otto Rehhagel on May 27, 2008, and Papastathopoulos was the unfortunate player to be cut from the provisional squad of 24 to the final 23-man selection.
quote:Van Basten heeft spelletje door
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Na een jaar bondscoachschap zei Marco van Basten destijds over John van ’t Schip dat hij vanaf de bank eerder het spel doorgrondde. "Wat ik toen zag, ziet Marco nu ook", aldus Van 't Schip nu.
"Hij hield zich indertijd meer met de eigen ploeg bezig en ik met het hele plaatje: ’hoe staat het’ bij ons ten opzichte van de tegenstander", weet Van 't Schip.
Van Basten is dan ook blij met zijn ontwikkeling dankzij zijn vriend. "Met de hulp van John heb ik me daarin ontwikkeld. Nu proberen we onze inzichten zo goed mogelijk bij elkaar te brengen.”
Bron: De Telegraaf
Wat dacht je er van om zo'n speler goedkoop te halen en Bij Groningen/Twente/Heerenveen te stallen voor 1 of 2 seizoenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:25 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
je kan die spelers gerust een jaartje in het 2de laten spelen. wij supporters maken er vaak een hype van ja maar dat mag geen probleem zijn.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:00 schreef M0NTANA het volgende:BREAKIN' NEWS
![]()
[..]
![]()
Na drieënhalf jaar heeft hij het spelletje door, precies op tijd. Geweldig nieuws voor Ajax![]()
Zeker wel, Ajax durft te investeren, en nogmaals hij is het geld waard!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:59 schreef devv05 het volgende:
18 miljoenLaat dat alsjeblieft niet waar zijn zeg..
voor 8 haal je giovanni dos santosquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:07 schreef Nashje het volgende:
Fuck off met je 18 miljoen. Voor 11 kun je Luisao halen. Doe dat maar liever.
Wat een gatenkaas achterin zeg. Als daar niks meer bij komt ga ik heel hard huilen.
Ja en die wil bij Ajax komen voetballenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
voor 8 haal je giovanni dos santos
Een zekerheidje? Iemand die al jaren amper speelde of geblesseerd was?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:49 schreef HeatWave het volgende:
Luque heeft 2,2 miljoen gekost aan salaris, en dat heeft opgeleverd? En die zou wel heel erg goed zijn, een zekerheidje....
Luque heeft ongetwijfeld ook nog eens miljoenen gekost aan transferbedrag, maar dat weigert men te geloven. Alsof Newcastle op hun achterhoofd is gevallen en - ondanks zijn salaris - een speler gratis de deur uit hebben gedaan. Reken op minimaal 5 miljoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:49 schreef HeatWave het volgende:
Luque heeft 2,2 miljoen gekost aan salaris, en dat heeft opgeleverd? En die zou wel heel erg goed zijn, een zekerheidje....
Nee, dat snap ikquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:47 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ja en die wil bij Ajax komen voetballen
Durven te investeren en als een idioot geld over de balk smijten zijn wel twee hele verschillende dingen. 18 miljoen zijn de bedragen die wij voor zulke spelers vangen, in uitzonderlijke gevallen iets meer. Zelfs de echt grote clubs leggen niet zulke bedragen neer voor spelers die amper wat hebben laten zien en een groot risico zijn, laat staan Ajax dat in vergelijking een erg klein budget heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:42 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zeker wel, Ajax durft te investeren, en nogmaals hij is het geld waard!
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
voor 8 haal je giovanni dos santos
Ik kan mij niet herinneren dat "we liepen te mekkeren over 8 miljoen". Nu vind ik nog een HEEL verschil (zo een 10..) zitten tussen 8 en 18 miljoen. Suarez speelde al meer dan een seizoen indrukwekkend (met ups en downs), Surlejmani volgens mij niet. Dan betaal je meer dan het dubbele EN je neemt een grote gok.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:52 schreef twi het volgende:
[..]
Vorig seizoen liepen we te mekkeren over de 8 miljoen voor Suarez. Nou, als ze 18 miljoen aan Groningen hadden betaald had hij het ook waard geweest. Blinkt niet alleen bij Ajax uit, scoort ook de ene na de andere goal bij z'n nationale elftal. Nog zo'n jaar en de hele Europese top zit achter hem aan. Nog meer dan achter Huntelaar.
De overstap maken van een club die jaarlijks CL speelt naar een club die al 3 jaar achter elkaar de CL aan zich voorbij moest laten gaan, zou een logische keuze zijn jaquote:
Sowieso is een transferbedrag vaak niet het grootste probleem voor Nederlandse clubs. De salarissen passen vaak niet in bestaande salarishuizen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
De overstap maken van een club die jaarlijks CL speelt naar een club die al 3 jaar achter elkaar de CL aan zich voorbij moest laten gaan, zou een logische keuze zijn ja![]()
Stop the bullcrap please.
Plus het feit dat menig topspeler niet op ontmoetingen met De Graafschap en Willem II zit te wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sowieso is een transferbedrag vaak niet het grootste probleem voor Nederlandse clubs. De salarissen passen vaak niet in bestaande salarishuizen.
Er werd wel gemekkerd, tussen Groningers en Ajacieden zoals dat nu tussen Heerenveeners en Ajacieden gebeurt. Elf miljoen wilden ze in Groningen, maar 'hij was maar 6 miljoen waard'. Uiteindelijk werd het 7,75 miljoen en na 1 seizoen kun je concluderen dat Ajax aan de goede kant van de deal staat.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat "we liepen te mekkeren over 8 miljoen". Nu vind ik nog een HEEL verschil (zo een 10..) zitten tussen 8 en 18 miljoen. Suarez speelde al meer dan een seizoen indrukwekkend (met ups en downs), Surlejmani volgens mij niet. Dan betaal je meer dan het dubbele EN je neemt een grote gok.
En juist dat laatste moet je als Ajax denk ik mee oppassen, zoveel centen zijn er nu ook weer niet. Daarnaast kun je imo beter geld in de verdediging steken.
Je moet gewoon naar talent kijken, dat is wat moeilijker dan kijken naar hoe iemand als presteert, maar dat is wel de beste investering. Talent kan zich namelijk ontwikkelen, spelers die al goed presteren kunnen zich ook ontwikkelen, maar ook grotendeels uitontwikkeld zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:16 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat "we liepen te mekkeren over 8 miljoen". Nu vind ik nog een HEEL verschil (zo een 10..) zitten tussen 8 en 18 miljoen. Suarez speelde al meer dan een seizoen indrukwekkend (met ups en downs), Surlejmani volgens mij niet. Dan betaal je meer dan het dubbele EN je neemt een grote gok.
En juist dat laatste moet je als Ajax denk ik mee oppassen, zoveel centen zijn er nu ook weer niet. Daarnaast kun je imo beter geld in de verdediging steken.
Dat wil ManC ervoor geven.quote:
gelukkig speelt Man City wel jaarlijks CLquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
De overstap maken van een club die jaarlijks CL speelt naar een club die al 3 jaar achter elkaar de CL aan zich voorbij moest laten gaan, zou een logische keuze zijn ja![]()
Stop the bullcrap please.
quote:Wereldranglijst: Ajax slechter dan Al-Ordon Al-Qadisiya
Manchester United voert de officieuze wereldranglijst voor clubs aan. De formatie van Edwin van der Sar wordt gevolgd door Boca Juniors, Chelsea, FC Barcelona en Bayern München. De rangschikking, gebaseerd op resultaten in nationale en internationale competities, wordt maandelijks samengesteld door de IFFHS, de internationale federatie voor voetbalstatistici.
PSV is op de 54e plaats de hoogst genoteerde Nederlandse club. Feyenoord bekleedt positie 136. Ajax boekt een terreinwinst van twintig plaatsen in vergelijking met vorige maand en staat nu 149e, een plek onder Shabab Al-Ordon Al-Qadisiya uit Jordanië. (MA)
Wereldranglijst (1 juni 2007 - 31 mei 2008):
1. (1) Manchester United 286,0
2. (4) Boca Juniors 267,0
3. (2) Chelsea 258,0
4. (2) FC Barcelona 257,0
5. (6) Bayern München 252,0
6. (11) Glasgow Rangers 251,5
7. (9) AS Roma 248,0
8. (5) Liverpool 243,0
9. (10) Arsenal 237,0
10. (13) Internazionale 226,0
54. (57) PSV 153,5
136. (145) Feyenoord 95,0
149. (169) Ajax 93,0
161. (224) FC Twente 90,0
185. (174) AZ 84,0
Denk je echt? Elke speler die kan kiezen tussen Premier league+centen of Eredivisie kiest voor dat eerste...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
gelukkig speelt Man City wel jaarlijks CL![]()
![]()
Ajax maakt gewoon kans als ze hun best doen. maar nee, Ajax betaald liever 10 miljoen meer aan een minder talentvolle speler.
Feyenoord boven Ajaxquote:
Ik had het ook over Ronaldinho jaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
gelukkig speelt Man City wel jaarlijks CL![]()
![]()
Inderdaad. City is schat en-schatrijk op dit moment. Die jongen kan daar in een paar maanden meer verdienen dan in een paar jaar bij Ajax.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:05 schreef Longmen het volgende:
[..]
Denk je echt? Elke speler die kan kiezen tussen Premier league+centen of Eredivisie kiest voor dat eerste...
Volgens de laatste geruchten is Tottenham het meest concreet om hem over te nemen. City richt zich juist al geruime tijd op Ronaldinho en nog steeds.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:20 schreef Blight het volgende:
[..]
En @ Cyberia: Dos Santos is een City transfer target op dit moment.
quote:Tottenham Hotspur zal nog vandaag de transfer van Giovani dos Santos (foto) afronden. De Mexicaanse aanvaller komt voor een slordige acht miljoen euro over van Barcelona. De Catalanen wilden het talent eerst alleen verhuren, maar daar stemde de speler niet mee in. (Diverse Spaanse media)
Maar als je mee wilt doen met de grote jongens die zich wel kunnen veroorloven voormalig talent te kopen dat al heeft gepresteerd, dan redt je dat niet met spelers die op lager niveau blijven, maar zul je spelers moeten hebben die het hogere niveau aankunnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:40 schreef twi het volgende:
Ben ik niet met je eens. Je moet zeker naar prestaties kijken. Met alleen talent word je geen kampioen namelijk.
Dat is ook het probleem, het publiek ziet het talent niet meer, en de club ook niet. De club moet talent kunnen herkennen en dan dus ook de overtuiging hebben dat ze daar wat mee kunnen, en dus niet met 3 miljoen in Groningen aan komen voor Suarez en het nog bijna stuk laten lopen. En als het publiek dan ook even geduld heeft met een speler die veel met een bal kan maar nog heel veel moet leren, dan helpt dat ook. Maar die hebben liever iemand die de beuk erin gooit en meteen het beste laat zien wat ie in zich heeft. Maar op die manier kun je CL-wedstrijden in het voorjaar wel vergeten.quote:Als Ajax nu puur voor de financiele winst zou gaan, had ik het met je eens geweest. Maar er moet ook gewoon gewonnen worden, en de eerste echte keer dat Ajacieden het 'talent' van Ibrahimovic begonnen te zien, was toen hij de winnende goal maakte in de bekerfinale tegen Utrecht....
Hoe kan Feyenoord van 145 naar 136 ze hebben vorig jaar niet eens europees gespeeldquote:
Ze hebben de beker gewonnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hoe kan Feyenoord van 145 naar 136 ze hebben vorig jaar niet eens europees gespeeld
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:50 schreef _Mike_ het volgende:
Gewoon naar zijn manager vragen, die belsmurfen snappen er toch geen flikker van
Kneuzenbende daar manquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:02 schreef Noshiba het volgende:
[..]
![]()
![]()
word opeens gebelt
Ja sorry sorry sorry sorry ,ik had het nog een keer nagekeken en wij bleken toch fout te zitten
Ja dat wist ik al
Ja sorry sorry sorry we zullen het zo snel mogenlijk overmaken
Ik denk dat er een aardige kans is dat hij blijftquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:23 schreef Catch22- het volgende:
zuinige joden he, krijg je dat
denken er nog serieus mensen dat KjH blijft? En die sulejmani, kan die niet samen met Suarez in de spits ?
AC Milan nietquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:25 schreef toma het volgende:
[..]
Real Madrid en AC Milan niet eens in de top 10
Kun je me bron geven zodat ik volledige lijst kan bekijken? Ben wel benieuwd namelijkquote:
Nah, wel sympathiek dat ze hun fout nog even toegeven. Zijn zat bedrijven die niks meer van zich laten horen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:02 schreef Noshiba het volgende:
[..]
![]()
![]()
word opeens gebelt
Ja sorry sorry sorry sorry ,ik had het nog een keer nagekeken en wij bleken toch fout te zitten
Ja dat wist ik al
ik had het uiteraard over Dos Santos. waarom jij Ronaldinho erbij haalt is volstrekt onduidelijk. die gaat nooit van z'n leven naar Man City en bovendien hadden we het helemaal niet over hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:15 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik had het ook over Ronaldinho ja![]()
![]()
Het ging hier om Dos Santos. Je weet wel die talentvolle Mexicaan van Barca.
Ja..begint er een lampje te branden?
Sinds wanneer heeft Dos Santos in de belangstelling gestaan van City?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:40 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ik had het uiteraard over Dos Santos. waarom jij Ronaldinho erbij haalt is volstrekt onduidelijk.
quote:'Geen Sulejmani voor Ajax'
De kans dat Miralem Sulejmani naar Ajax vertrekt is volgens algemeen directeur Yme Kuiper klein. Volgens Kuiper is het niet te bedoeling om Sulejmani aan een Nederlandse club te verkopen. De Serviër staat volgens De Telegraaf op het punt om een contract te tekenen bij Ajax.
Kuiper: "Wij hebben niet de behoefte Sulejmani bij een andere Nederlandse ploeg te zien. Sulejmani heeft nog een contract tot 2010 met een optie voor nog twee jaar. Hij kan bij ons Europees spelen en bovendien heeft hij maar één seizoen zijn kwaliteiten bij ons laten zien."
klikquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:46 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Dos Santos in de belangstelling gestaan van City?Het was toch echt Tottenham die als eerst interesse toonde.
quote:Maar goed laten we het maar weer over Ajax hebben
Ja en? Ajax ook 2 seizoen achter elkaar. Omg dat klinkt eigenlijk best wel triestquote:
Gewoon een rechtszaak aanspannen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:03 schreef Jasza het volgende:
[..]
www.feanonline.nl
Heeftie tegen Omroep fryslan gezegd.
Alsof ik die gast geloof, je weet hoevaak ze zeggen dat iemand niet gaat en dan uiteindelijk gaatie toch.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:06 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Gewoon een rechtszaak aanspannen.![]()
Hij ziet het grote geld en wil naar Ajax. Dan zorgen zij er wel voor dat dat gaat gebeuren.
Al bijna 700 topics lang oninteressant gelulquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:15 schreef behangplakker het volgende:
al in minder dan 20 uur bijna een topic gevuld zonder heel veel interessants
ik zal s opschieten met de OPquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:15 schreef behangplakker het volgende:
Misschien dit weekend al wel Topic #1000![]()
al in minder dan 20 uur bijna een topic gevuld zonder heel veel interessants
Eigenlijk zou je ze dankbaar moeten zijn inderdaad!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:31 schreef Silenus het volgende:
Nah, wel sympathiek dat ze hun fout nog even toegeven. Zijn zat bedrijven die niks meer van zich laten horen.
Ik ben er pas 20 topicsquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Al bijna 700 topics lang oninteressant gelul
Dat komt bij mij ook niet echt als een verrassing, het WK is toch pas over twee jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:23 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Maar vantevoren werd verwacht dat dit wat slomer ging ivm WK enzo, ik vind het allemaal meevallen
ze mogen je wel een kado gevenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:02 schreef Noshiba het volgende:
[..]
![]()
![]()
word opeens gebelt
Ja dat wist ik al
Die komt toch niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:27 schreef Ordinair het volgende:
18 miljoen voor Sulejmani is toch ook wel echt te gek hoor.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax zo gek is dat ze er 18 voor neerleggen.quote:
sch wil eigenlijk 14-15 voor hem en dus vragen ze 18 en gaat de prijs omlaag, naar de prijs die ze woudenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:36 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax zo gek is dat ze er 18 voor neerleggen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
sch wil eigenlijk 14-15 voor hem en dus vragen ze 18 en gaat de prijs omlaag, naar de prijs die ze wouden
simpel he
van ajax.netwerk.toquote:'Ook Albert Luque mag weg bij Ajax'
Eerder vandaag maakte de Telegraaf bekend dat Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo zouden mogen vertrekken bij Ajax. Volgens At5 tekst zou ook Albert Luque geen toekomst meer bij Ajax hebben. Dat komt niet helemaal uit de lucht vallen, als het waar is. De Spaanse aanvaller speelde onder Ten Cate regelmatig en kwam terug van een blessure, maar Adrie Koster zag in Albert Luque alleen maar een tribuneklant.
Dat is nog te duur, en zie het bericht boven van die Kuiper.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
sch wil eigenlijk 14-15 voor hem en dus vragen ze 18 en gaat de prijs omlaag, naar de prijs die ze wouden
simpel he
Hij was toch transfervrij? Dus 2miljoen aan salaris that's itquote:
Nog een afdankertje uit Amsterdam, hoera !!!quote:
Jij bent er wel heel zeker van dat hij komt en van z'n kwaliteiten he?quote:
In augustus 2007 vertrok Luque alsnog naar Nederland. Op 25 augustus 2007 maakte AFC Ajax bekend dat de Spanjaard een contract getekend heeft voor drie seizoenen. Hij komt transfervrij van zijn vorige club, Newcastle United.quote:
Ajax zal er echt wel iets voor betaald hebben hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
In augustus 2007 vertrok Luque alsnog naar Nederland. Op 25 augustus 2007 maakte AFC Ajax bekend dat de Spanjaard een contract getekend heeft voor drie seizoenen. Hij komt transfervrij van zijn vorige club, Newcastle United.
idd. Zes Miljoen is hij hooguit waard meer niet. Het risico is te groot voor een jongen die nog niet veel heeft gepresteerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:43 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jij bent er wel heel zeker van dat hij komt en van z'n kwaliteiten he?
Ik ken die gozer amper, ik weet ook zeker dat de 3/4e op fok! niets/heel weinig over hem wist voordat hij die goeie wedstrijd tegen ajax speelde en daarop baseert iedereen hier dingen.
Ik vind het maar een risico hem kopen daarom hoop ik dat ie lekker bij heerenveen blijft of ergens anders heengaat die 12 miljoen kunnen we wel ergens anders aan besteden
Gewoon volhoudenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ajax zal er echt wel iets voor betaald hebben hoor.
wat snap jij niet aan het woordje transfervrij?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hier heb je Luque, neem maar mee.![]()
Miljoentje of 2-4.
ja de taxiquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hier heb je Luque, neem maar mee.![]()
Miljoentje of 2-4.
Zes tot acht miljoen en meer niet lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef toma het volgende:
[..]
idd. Zes Miljoen is hij hooguit waard meer niet. Het risico is te groot voor een jongen die nog niet veel heeft gepresteerd.
Maar het is wel een goed teken dat Blind de rotzooi van v. Geel gaat opruimen.
[..]
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.quote:Gewoon volhouden![]()
![]()
Hij speelde niet nee en werd daar goed betaald.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:49 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.
Speelde hij sowieso niet daar?
achterlijke lamlul als je contract afloopt ben je niet meer van newcastle en mag je doen wat je wil zonder dat de oude club (newcastle) daar iets over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zes tot acht miljoen en meer niet lijkt me.
[..]
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.
Speelde hij sowieso niet daar?
Hij had nog gewoon een contract hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
achterlijke lamlul als je contract afloopt ben je niet meer van newcastle en mag je doen wat je wil zonder dat de oude club (newcastle) daar iets over te zeggen heeft.
wat is het nouiquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij had nog gewoon een contract hoor
Beetje mensen namen noemen en dan zelf voor lul staan![]()
Hij was daarvoor ook al wel een revelatie hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:43 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jij bent er wel heel zeker van dat hij komt en van z'n kwaliteiten he?
Ik ken die gozer amper, ik weet ook zeker dat de 3/4e op fok! niets/heel weinig over hem wist voordat hij die goeie wedstrijd tegen ajax speelde en daarop baseert iedereen hier dingen.
Ik zie helemaal niks over enige transfervrije status vermeld worden. Alleen dat Newcastle en Ajax 'eruit' zijn gekomen.quote:Ajax contracteert Albert Luque Martos
Amsterdam, 25 aug 2007
Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van de Spaanse voetballer Albert Luque Martos.
De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2010.
Luque werd op 11 maart 1978 geboren in Spanje en begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1998 ging hij over naar Real Mallorca, het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Málaga CF. In 2002 maakte Luque zijn debuut voor het Spaanse nationale elftal, waarvoor hij tot nu toe 17 maal uitkwam. Hij maakte tijdens het WK in 2002 en het EK in 2004 deel uit van de Spaanse selectie. In 2002 maakte hij eveneens de overgang naar Deportivo La Coruña. Voor deze club speelde hij in totaal 101 wedstrijden in de Primera División en maakte hij daarin 26 doelpunten. In 2005 maakte Luque de overstap naar Newcastle United.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:17 schreef twi het volgende:
Officieel persbericht van Ajax.nl over de komst van Luque:
[..]
Ik zie helemaal niks over enige transfervrije status vermeld worden. Alleen dat Newcastle en Ajax 'eruit' zijn gekomen.
Veel geruchten zeggen transfervrij, maar dan had Ajax dit ongetwijfeld gemeld. Andere geruchten zeggen dat 'ie wat heeft gekost, sommigen zelfs tot 8 miljoen aan toe. Een aantal weken geleden wist Hugo Borst te melden dat het salaris van Luque wel meeviel, maar dat hij wel een gigantische zak tekengeld had gehad.
Reken er dus op dat Luque meer dan 2,2 miljoen, en meer dan slechts 1 jaar salaris heeft gekost.
sportweek, weet de volledige bron niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Kun je me bron geven zodat ik volledige lijst kan bekijken? Ben wel benieuwd namelijk
Ook al zou je die 4-5 miljoen niet hebben betaald, het is sowieso niet logisch om iemand die een salaris van 2.2 miljoen opstrijkt buiten de selectie te houden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:27 schreef Breach het volgende:
Volgens mij mocht Luque weg van Newcastle als een andere club bereid was zijn salaris te betalen. Dat werd toen door meerdere media gemeld. En verder lijkt het me toch niet dat je iemand voor 4-5 miljoen overneemt en dan ook nog 2.2 miljoen salaris geeft, om hem dan vervolgens niet eens bij de selectie te houden.
Blijf erbij, die gast heeft een enorme kwaliteit, geef hem een kans, hij kan toch op 10, sterker nog Sulimani, mag verdomme niet eens de schoenen van Luque poetsen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:27 schreef Breach het volgende:
Volgens mij mocht Luque weg van Newcastle als een andere club bereid was zijn salaris te betalen. Dat werd toen door meerdere media gemeld. En verder lijkt het me toch niet dat je iemand voor 4-5 miljoen overneemt en dan ook nog 2.2 miljoen salaris geeft, om hem dan vervolgens niet eens bij de selectie te houden.
Geef eens een paar goede redenen,quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:41 schreef Radegast het volgende:
Luque kan helemaal niet op 10 spelen, weg ermee..
Maar er zijn zat spelers beter op de wereld die veel minder kosten lijkt me..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:50 schreef TheVulture het volgende:
18 miljoen is een hoop geld voor Sulejmani maar er moet gewoon echt iets gebeuren, andere talentvolle spelers zullen niet veel minder kosten dus van mij mag ie komen... liever zoveel geld voor Sulejmani dan een paar miljoen per stuk voor spelers als Sektiou
Het is gewoon niet logisch om iemand bij Ajax zo'n salaris te bieden terwijl het twijfelachtig is of hij goed zal presterenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ook al zou je die 4-5 miljoen niet hebben betaald, het is sowieso niet logisch om iemand die een salaris van 2.2 miljoen opstrijkt buiten de selectie te houden.
Noem ze maar eens op dan, en dan ook nog spelers waar niet half Europa al achteraan zit want die zul je niet meer zo gauw richting Ajax zien gaan... daarnaast is het zo dat als Ajax Sulejmani niet haalt hij misschien wel naar Feyenoord of PSV verkast en dan snij je je dubbel in de vingers... Ik heb bij Sulejmani net als ik bij Suarez het idee dat dit geen miskoop isquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:53 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Maar er zijn zat spelers beter op de wereld die veel minder kosten lijkt me..
Daarbij wil Heereveen alleen 18 miljoen omdat het Ajax is, want Ajax heeft veel verdiend aan transfers. Als alleen Feyenoord geinteresseerd was, dan hadden ze hem al makkelijk voor 12 van de hand gedaan.
Oke, ik verdiep me er dus echt niet inquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Noem ze maar eens op dan, en dan ook nog spelers waar niet half Europa al achteraan zit want die zul je niet meer zo gauw richting Ajax zien gaan... daarnaast is het zo dat als Ajax Sulejmani niet haalt hij misschien wel naar Feyenoord of PSV verkast en dan snij je je dubbel in de vingers... Ik heb bij Sulejmani net als ik bij Suarez het idee dat dit geen miskoop is
waarom hij niet op 10 kan spelen? hij heeft daar nooit gespeeld, lijkt me een opzich een goede.quote:
Mag leo ook weg? En Rommedahl is nog wel iets van toegevoegde waarde, maar Kennedy totaal niet...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:13 schreef StarGazer het volgende:
Leonardo en Luque weg, maar Kennedy en Rommedahl mogen wel blijven...... eigenaardig
veel te veel voor iemand, die zich nog niet eens echt bewezen heeft/quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik kan het nogsteeds niet geloven fucking 18 miljoen onbegrijpelijk.
Jeugdspelers als Martina bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:22 schreef behangplakker het volgende:
Wat word nu onze droomvoorhoede dan?
En als er 1 of 2 geblesseerd zijn wie is er achter de hand
Wie zegt dat die mogen blijven? Misschien heeft Blind ze nog niet kunne spreken? Lijkt me toch dat er meer spelers mogen vertrekken dan die 3 alleen... althans dat hoop ikquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:13 schreef StarGazer het volgende:
Leonardo en Luque weg, maar Kennedy en Rommedahl mogen wel blijven...... eigenaardig
Moet je hem wel als invaller gebruiken.. en dat is niet wat Koster deed.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:44 schreef _Mike_ het volgende:
Ik snap het gezeik rond Rommedahl niet, willen jullie 3 spitsen in het veld hebben en voor de rest helemaal niets op de bank? Rommedalh is gewoon handig als invaller en hij accepteert die rol.
Wat wel weer eigenaardig is dat hij 10x zo goed in het nationale eftal speelt dan bij Ajax
Als hij in de basis start bij Denemarken laat hij ook gewoon veel meer zien dan hij bij Ajax doet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:47 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Moet je hem wel als invaller gebruiken.. en dat is niet wat Koster deed.
Dat dus. Als invaller was hij 9 van de 10 keer gewoon goed. Als basisspeler was hij 9 van de 10 keer onwijs slecht.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:47 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Moet je hem wel als invaller gebruiken.. en dat is niet wat Koster deed.
Het is gelukkig nog niet zeker, ik hoop dat hij zeker nog een jaar blijft en de kans krijgt om zich te laten zien want voetbal kwaliteiten heeft hij zeker weten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:56 schreef Damzkieee het volgende:
Zonde van LuqueGewoon pech gehad met Koster als trainer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |