+ leuke zomerse fotoquote:[quote]Op woensdag 28 mei 2008 15:03 schreef mash_ het volgende:
ik zie nergens een foto? en dat gezeur heb ik geen zin in om te lezen dus hier een nieuwe foto
[ afbeelding ]
+die focus op de streepjes regen maakt het interessanter dan 'alleen maar een hunebed'quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:33 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
+ leuke zomerse foto
+ schaduw op bal waardoor cirkel ring lijkt door te lopen
- de bomen
- bord staat er niet helemaal op
ik ben vanmiddag langs een hunebed gekomen toen het begon te regenen:
[ afbeelding ]
Tnx Equote:Op donderdag 29 mei 2008 00:08 schreef ElizabethR het volgende:
tonja, wat een lekkere compositieDat musje kan ik helaas niet ontdekken?
Sugar, heel leuk!! Grappig moment ook, zo op een rijtje, ik vind de DOF ook mooi, alleen het kader niet, dat is voor mijn gevoel maar half af.
kvdv, wat zo'n roodfilter al niet doet. Erg mooi shot, en een geweldige lucht. Ben het wel met Sugar eens dat de strakheid van het gebouw nog beter tot zijn recht zou komen als de rechterkant het beginpunt zou zijn.
Ja nu heb ik het ook gezien! Kun je nagaan hoe interessant je foto is, want ik had dat strooien ding dus veel en veel kleiner ingeschat dan het is!! Ik zie nu aan de vogeltjes hoe groot het wel niet is zeg! Erg leuke opnamequote:Op donderdag 29 mei 2008 00:17 schreef tonja het volgende:
[..]
Tnx EIk zie nu dat er zelfs 2 kleine vogeltjes in zitten, het zijn denk ik alleen geen musjes, maar koolmeesjes.
Goede foto, alleen was mijns inziens mooier geweest als rechtboven meer wolkpartij was geweest. Zodat er meer contrast is. Komt de diepte er beter uit.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:59 schreef kvdv het volgende:
Stukje Strijp-S:
[ afbeelding ]
Heb sinds kort ook Flickr!
Geschoten met de Nikon F50, Kodak Tri-X 400, Roodfiltertje, Polafilter, gekookt in een Amaloco brouwsel, gescanned met de Epson. Onbewerkt.
Tsja... je kunt foto's maken, of foto's maken.
Denk ik ook inderdaad. Ik had echter teveel mm'squote:Op donderdag 29 mei 2008 01:03 schreef Loofus het volgende:
[..]
Goede foto, alleen was mijns inziens mooier geweest als rechtboven meer wolkpartij was geweest. Zodat er meer contrast is. Komt de diepte er beter uit.
+ Lekker zoekplaatjequote:Op woensdag 28 mei 2008 23:57 schreef tonja het volgende:
+ Hele leuke compositie, en heerlijk die eendekuikentjes zo op een rij..
- Jammer dat het scherptepunt iets voor de eendekuikentjes ligt.
Vandaag op het NDSM terrein geweest:Er zit een musje in
[ afbeelding ]
+ de kleuren vind ik erg mooiquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
+ Lekker zoekplaatje
- Te ver ingezoemd om te zien wat het is, te weinig ingezoomd om de vogeltjes goed te zien
Ik ben normaal helemaal geen voorstander van bewerkingen die de foto onrealistisch maken, maar in dit geval vond ik 'm toch wel aardig in duotone. Geeft wel een onheilspellende tintje aan de foto. Vind ik dan:
[ afbeelding ]
Meer van Syrië op m'n Flickr pagina, zie sig.
Dank je.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:16 schreef DarkMinded het volgende:
@ k_man: Leuke foto, ik hou wel van dit soort platen, maar dat zwart in de deur en in du lucht, heb je dat gewoon weggegumd of was dat echt zo donker?
Die duotone doet dat best goedquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben normaal helemaal geen voorstander van bewerkingen die de foto onrealistisch maken, maar in dit geval vond ik 'm toch wel aardig in duotone. Geeft wel een onheilspellende tintje aan de foto. Vind ik dan:
+ de locatie. ik zie niet precies wat het is maar dat kan het juist ook weer mooi maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:12 schreef tonja het volgende:
@ Beathoven:
+ Lekkere sinistere sfeer, je oog wordt mooi naar dat figuurtje in de verte getrokken. Doordat het licht op de glanslak reflecteerd wordt de diepte heel mooi geaccentueerd. Mooie foto!
- Iets teveel donker onder op de voorgrond. (mierenneuk puntje hoor)
Mijnes: Een abstracte foto van een duikboot.
[ afbeelding ]
sorryquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Leuk plaatje Mash, heel jammer dat ie absoluut onscherp is. En hij is een beetje te groot voor dit forum, mag maar max 610 pixels breed zijn helaas
Tonja, ik vinnum mooi zeg! Ik heb laatst ook zo'n boot geschoten, een heel ouwe die al jaren ligt te roesten. Ik vind jouw uitsnede ook wat hebben, je ziet wat het is, en toch ook weer niet. Ow wat leg ik dat weer duidelijk uit, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!!
hehehe thnxquote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:03 schreef kvdv het volgende:
mrSpliffy:
+ Blik, oren, weerspiegeling op de vloer, paarse achtergrond. (Is dit toevallig een Welsh Corgi?)
Tnx!!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Leuk plaatje Mash, heel jammer dat ie absoluut onscherp is. En hij is een beetje te groot voor dit forum, mag maar max 610 pixels breed zijn helaas
Tonja, ik vinnum mooi zeg! Ik heb laatst ook zo'n boot geschoten, een heel ouwe die al jaren ligt te roesten. Ik vind jouw uitsnede ook wat hebben, je ziet wat het is, en toch ook weer niet. Ow wat leg ik dat weer duidelijk uit, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!!
Over er helemaal klaar voor staan gesproken...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:17 schreef Sugar het volgende:
@ MrSpliffy
+ leuke actiefoto én een leuk standpunt (laag).
- jammer dat de achtergrond zo rommelig is en dat de voeten er net niet helemaal op staan.
@ Mystical_Moonlight
+ gave macro, mooi scherp en goede kleuren![]()
- het stukje vleugel. Ik zou er daarom voor gekozen hebben daar nog wat meer te croppen, zodat het beestje meer in de linkerbovenhoek uitkomt.
Mijn foto![]()
[ afbeelding ]
Thx! Post jij geen foto's meer?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:47 schreef ElizabethR het volgende:
kvdv, deze vind ik mooier dan die van de auto, die er net stond. Daar wist ik ook niets op te zeggen. Deze vind ik qua compositie heel erg aardig. De bewerking vind ik wat minder, want hij komt zo wel erg hard over, als je hem nog iets verder had doorgedrukt dan was het bijna een B/W negatief. Hoeveel foto's heb je hier voor gebruikt?
MarkG, erg fraai lijnenspel, en de toning is geweldig. Jammer dat het stukje vloer niet net als de linkerkant gewoon zwart is. Dat grijs valt een beetje uit de verder prachtige compositie.
Het bevriezen van alledaagse momenten vind ik interessant.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:39 schreef MarkG het volgende:
Kvdv
Ik vraag het jou ook gewoon: wat vind je zelf speciaal aan je foto?
Nope.quote:
Origineel (enkel omgezet naar z/w) staat hier. Ze zaten in een bushokje, voor een kerk.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nope.
En kvdv, ik dacht werkelijk dat je een aantal foto's had samengevoegd om tot deze compositie te komen. Als dit allemaal op de achtergrond te zien was zou ik erg graag het onbewerkte origineel ook willen zien? Ik vind het nu moeilijk om te bepalen waar ik precies naar kijk in de achtergrond, kan een en ander niet samenzien. Waarschijnlijk door de heftige bewerking. Ik vraag me dus gewoon af waar die mensen dan voorzaten?
Fantastisch! Door die bewerking wordt het zowat surreeel!! Ik zag echt niet dat het een bushokje was met doorkijkruiten. Erg leukquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:05 schreef kvdv het volgende:
[..]
Origineel (enkel omgezet naar z/w) staat hier. Ze zaten in een bushokje, voor een kerk.
quote:
Strakke foto, netjes, ik word meteen naar linksonder geleid door de lijnen, ik mis het punt waar de lijnen "heengaan" sluit me aan bij het vorige comment, het driehoekje rechtsonder lijkt overbodig te zijn, hoewel het wel weer wat verduidelijkt dat het een gevel van een gebouw is.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:39 schreef MarkG het volgende:
Kvdv
Leuke foto om naar te kijken, met al die oudjes en zwart-wit, gotische kerk op de achtergrond, lijkt t zo uit rusland oid te komen maar dan staan daar opeens een volkswagen en een twingo!
Ik vraag het jou ook gewoon: wat vind je zelf speciaal aan je foto?
[ afbeelding ]
+ leuk dat je de foto van af onder gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:34 schreef tonja het volgende:
+ Mooi park, leuk doorkijkje.
- Beetje saaie compo, uitgebleekte lucht, beetje flets over het algemeen en wat ruis.
Mijnes:
[ afbeelding ]
+ de scherpte op de juiste plekken. knap gedaan. abstract, en goeie compo.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
+ knap standpunt om dit fraaie gebouw in beeld te brengen
- De huizen hellen ook en lijken om te vallen.
Ik heb niet echt een knapste foto van vandaag (zonder te crossposten). Dan maar een lelijke foto
Hou je van mosselen?
[ afbeelding ]
nu misschien niet meer
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:34 schreef tonja het volgende:
[..]
+ de scherpte op de juiste plekken. knap gedaan. abstract, en goeie compo.
- Het duurt vrees ik weer even voordat ik mosselen lust
Mijnes:
Duikboot in zwart wit omgezet
[ afbeelding ]
Wel leuk om te lezen, waarschijnlijk is het ook zo dat als je opvallend gaat doen, al die mensen gaan kijken natuurlijk en dat is niet de bedoeling. Er moet niet geforceerd 'leuk' gekeken worden enzo.. wel goed gelukt dat alledaagse momentquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:53 schreef kvdv het volgende:
[..]
Het bevriezen van alledaagse momenten vind ik interessant.
Ben me bezig aan het houden met straatfotografie, 't gaat moeizaam (lef kweken) en dit vind ik tot nu toe m'n beste. (Hij is geschoten zonder de zoeker te gebruiken, en onopvallend, dus langslopen, eventjes stilstaan, klik, verder lopen.) Niemand in dat plaatje heeft me waarschijnlijk in de gaten gehad. Was er eigelijk gewoon trots op, omdat ik hier toch redelijk dicht bij de mensen in kwestie was en vond het resultaat wel interessant. Al was het misschien maar voor eventjes.
Ik een berg negatieven liggen waar ik niet tevreden over ben, dit is dan ook de eerste straatfoto van me die ik hier post geloof ik. Hopelijk volgt er meer en beter werk.
Edit: @ElizabethR, dankje voor je commentaar, ik ben qua bewerking nog wat aan het experimenten. Wat bedoel je met "hoeveel foto's heb je hiervoor gebruikt?"
Jij woont heeeel erg dicht bij mij in de buurt!quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef limpix het volgende:
Leuke artikelen, verder niet veel meer dan een snapshot.
Wat voorbijgangers op de foto had misschien wat toegevoegd.
Grootste plus; je kijkt goed, ziet die dingen en registreert ze.
[ afbeelding ]
Even de nieuwe triggers getest vanavond.
Technisch; 2 "kale" sb28's links en rechts van de persoon net achter de lijn waar hij met zijn voeten staat, voorgrond verlicht met een sb 800 in een paraplu softbox.
Postprocessing; crop, stofjes resize, usm, cést tout.
Nee, dat was ik, denk ik!quote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
Beamix is tof inderdaad, gebruik het vaak.
Alleen het licht is soms erg lastig daarzo. Was jij daar vanmiddag toevallig ?
Wasn't mequote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
Nog eentje voor Erik dan?
[ afbeelding ]
Zal eens een showcase maken deze week
Ik dacht al...een fotter.... grappig !quote:
De Zulu bij het NDSM pontjequote:Op zondag 1 juni 2008 13:34 schreef tonja het volgende:
Mijnes:
Duikboot in zwart wit omgezet
[ afbeelding ]
- Te donker, teveel een zoekplaatje.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:48 schreef kvdv het volgende:
PdeHoog:
+ Silhouetten, vlakverdeling.
- Die roze tint vind ik niet zo...
Zoekplaatje, UrbanRabbit:
[ afbeelding ]
Vignetting heb ik zelf toegevoegd, om de buitenranden wat donkerder te maken. (houd niet van kaders).quote:Op zondag 1 juni 2008 23:59 schreef zquing het volgende:
@kdvd
Dikke last van vingetting, flets
vind je andere foto's toch beter
Lijkt alsof de foto scheef is.. zien meerdere dat? Of hoort dat zo?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef limpix het volgende:
Leuke artikelen, verder niet veel meer dan een snapshot.
Wat voorbijgangers op de foto had misschien wat toegevoegd.
Grootste plus; je kijkt goed, ziet die dingen en registreert ze.
[ afbeelding ]
Even de nieuwe triggers getest vanavond.
Technisch; 2 "kale" sb28's links en rechts van de persoon net achter de lijn waar hij met zijn voeten staat, voorgrond verlicht met een sb 800 in een paraplu softbox.
Postprocessing; crop, stofjes resize, usm, cést tout.
Die vind ik wel vet gedaan! zou zo een poster op een bus hokje ofzo kunnen zijn voor een kleding lijnquote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op donderdag 5 juni 2008 21:11 schreef mrSPLIFFY het volgende:
@KvdV
Die paarden foto is echt strak trouwens... Echt heel mooi
Op de een of andere manier doet hij iets met me...
En ik haat paarden dus das best knap
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:08 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Dit is de mijne... Gisteren viel t licht opeens de kamer binnen en maar een paar minuten was dit effect er... en nog best moeilijk om op de plaat te krijgen... Zo goed als niet aan gesjopt iig...
[ afbeelding ]
Owwwww!!! Wat mooi, wat mooi!!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:30 schreef firewirecable het volgende:
Een trap nabij hotel Arts in Barcelona
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2554534550/
Netjes!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:30 schreef firewirecable het volgende:
Spliffy:
+ mooi licht heb je te pakken zo
- iets té donker misschien?
Een trap nabij hotel Arts in Barcelona
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2554534550/
zou je hem willen verkleinen?? zie opquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:44 schreef Joyna het volgende:
+ goed uitgesneden, en helder
- ik had de wolken weggehaald
De mijne dan....
[ link | afbeelding ]
Tnxsquote:
+ Mooie sfeerquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:59 schreef kvdv het volgende:
Joyna:
+ Goed getimed, mooie kleuren.
- Te vaak voorbij zien komen, en de druppel is wat dicht bij de rand.
Een Hekster!:
[ afbeelding ]
Olympus Trip 35 + Kodak KleurGoedkoop400ASA, desaturate, contrast+50, gamma:0.45 -> het lijkt wel een holgashot!
+ Mooi, die combinatie van roest en graffity - kikkerperspectief geeft een mooie indruk van de groottequote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:39 schreef tonja het volgende:
[..]
+ Mooie sfeer
- Niet zo scherp, compositie spreekt me ook niet erg aan.
Mijnes:
[ afbeelding ]
Enigzins jammer ja... dat krijg je als je al fietsend je foto's schietquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:01 schreef Roi het volgende:
Oei, echt zonde dat die vogel niet scherp is kvdv !
Ik vind het experiment aardig geslaagd klappernoot!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
De mijne uit een proefserie voor reflectie, ik vond een zwarte glazen plaat op zolder...
Spotje is een 15 euro IKEA halogeen lampje, achtergrond is een lederen fotoalbum, ik heb er wat instrumentjes (gemaakt van draadstaal) opgezet.
Het is nog maar een experiment tot ik wat meer dingetjes verzameld heb :
[ afbeelding ]
Grappig, compositie is miss. brak maar vind de foto op een of andere manier toch erg interessant om naar te kijkenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind het experiment aardig geslaagd klappernoot!
En de foto van kvdv vind ik echt niet showwaardig eerlijk gezegd. Niet scherp, en een brakke compositie.
Tonja, die van jou vind ik weer wel erg mooi, die kleurtjes zijn ook geweldig. En leuk perspectief.
En dat is nou helemaal jouw goed recht hé? Kwestie van smaakquote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:21 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Grappig, compositie is miss. brak maar vind de foto op een of andere manier toch erg interessant om naar te kijken
Zulke vragen mogen in de slowchat en/of via PM.quote:
+Je onderwerp is opmerkelijk en de kleuren staan in mooi contrast met de achtergrondquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooi, die combinatie van roest en graffity - kikkerperspectief geeft een mooie indruk van de grootte
- Ik had graag meer van die constructie/bouwwerk gezien, de framing is nogal krap
De mijne uit een proefserie voor reflectie, ik vond een zwarte glazen plaat op zolder...
Spotje is een 15 euro IKEA halogeen lampje, achtergrond is een lederen fotoalbum, ik heb er wat instrumentjes (gemaakt van draadstaal) opgezet.
Het is nog maar een experiment tot ik wat meer dingetjes verzameld heb :
[ afbeelding ]
+ in aanleg een leuk snapshotquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:56 schreef ACT-F het volgende:
Van vandaag. Een jonge alcoholist tijdens de wijnmarkt in Markelo
[ afbeelding ]
Een gelukstreffer? Hoe krijg je hem/haar anders in hemelsnaam zo scherp "in flight"?quote:Op zondag 8 juni 2008 01:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ in aanleg een leuk snapshot
- rechterkant leidt af, lager standpunt had 'm nog leuker gemaakt(hoofdhoogte van het alcoholistje)
Nog niet helemaal wat ik ervan wil zien, maar voor vandaag viel ie me mee
[ afbeelding
met de 70-300
Deels een gelukstreffer, de libel vloog steeds ongeveer hetzelfde patroontje waardoor ik hem min of meer kon opwachten. Bij het vierde schot had ik het idee dat het allemaal wel aardig op zijn plek stond.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Een gelukstreffer? Hoe krijg je hem/haar anders in hemelsnaam zo scherp "in flight"?
Dat kan wel iets uitgebreider hoor. Hoe had het onderwerp spannender gekund volgens jou, waardoor vind je het toch een mooie foto, etc.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:06 schreef Suga_Mama het volgende:
Mooie foto, beetje saai onderwerp.
+Leuke compositiequote:Op maandag 9 juni 2008 15:26 schreef Mystical_moonlight het volgende:
-het zelfde.. mooie foto.. ook beetje saai onderwerp..
+ mooi kleurverloop.
[ afbeelding ]
Hi Sugar :-)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Sugar het volgende:
@ Mystical_moonlight!Geweldig! De kleuren, de scherpte, de scherptediepte!!!
Enige minpuntje is dat het beestje zo centraal zit, had het ook bij deze prachtfoto mooier gevonden als er boven of onder wat minder ruimte was.
MIjn foto:
[ afbeelding ]
Dankjewel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Sugar het volgende:
@ Mystical_moonlight!Geweldig! De kleuren, de scherpte, de scherptediepte!!!
Enige minpuntje is dat het beestje zo centraal zit, had het ook bij deze prachtfoto mooier gevonden als er boven of onder wat minder ruimte was.
Wat was je idee achter de foto?quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:46 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
Hi Sugar :-)
+ Leuk dat de foto aansluit op deze momentopname betreffende het EK, onderwerp is top
- Kwalitatief vind ik de foto wat matig, zeker kwa scherpte en uitlijning,
[ afbeelding ]
+ Goeie achtergrondbreiquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:42 schreef Ronalld het volgende:
Camera: Nikon D40
Exposure: 0.001 sec (1/800)
Aperture: f/8
Focal Length: 45 mm
ISO: 200
Macro'tje van een prachtig bloemetje in de tuin.
+ zwart wit gemaaktquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:32 schreef kvdv het volgende:
Ouwesok:
+ Achtergrond (mooie kleuren zeg!)
+ Mejuffrouw is lekker scherp, dat is ook meteen een minpuntje:
- Iets tevaak ge-"sharpened" ? Kvind die haartjes beetje storend, zie dat liever wat softer.
Mijne, niet echt mijn ding (portretten) maar dit spontane kiekje op een verjaardag vond ik toch wel geslaagd:
[ afbeelding ]
Minolta XG-9 + Goedkope Anton Schlecker 200 ASA kleurenfilm en een beetje mee gespeeld in PS.
+ erg mooi scherpte dieptequote:Op donderdag 12 juni 2008 21:43 schreef mash_ het volgende:
[..]
+ zwart wit gemaakt
+ dat ze niet in het middenstaat
- ze kijkt wel heel erg ver de anderen kant op.
mijn foto: niet veel byzonders maar wel mijn mooiste vanvandaag
[ afbeelding ]
Volgens mij moet jij de OP nog eens goed doorlezen!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:59 schreef Ireth het volgende:
Hijs 4 dagen geleden gemaakt, maar net pas van de camera getrokken en bekeken/bewerkt!
[ afbeelding ]
+Mooi momentquote:Op zondag 15 juni 2008 09:35 schreef Siegfried het volgende:
+ Leuk model en compositie. Gewoon een leuke foto
- Kleuren lijken wat flets. En het zwart is iets te zwart, waardoor je geen details in haar shirt ziet.
(Heb je trouwens gezien dat er fuck niggas naast haar hoofd staat?Misschien volgende keer een andere achtergrond gebruiken
)
[ afbeelding ] (Link)
Vond zelf het plafond nog niet helemaal top. Heb dat nog ietsje lichter gemaakt.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:49 schreef Calime het volgende:
- Te donker, vlakken zijn moeilijk te onderscheiden
+ Scherp.. maar weet niet of dat eigenlijk wel een plus punt is.. miss dat meer onscherpte beter wasquote:
+ mooi scherp op de bladerenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef Mystical_moonlight het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zielig nat lieveheersbeestje
+ mooie luchtquote:
Het was een beetje moeilijk een goed punt te vinden waarvandaan de foto te maken, omdat het gebied direct om de tempel heen pas om 8 uur 's ochtends openging - dit was om 6 uur 's ochtends of iets dergelijks. En er stond een grote muur omheen. Deze foto was net van het ene punt waarvandaan ik nog een beetje over de muur heen kon fotograferen.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:56 schreef Beathoven het volgende:
+ mooie lucht
+ zons ondergang achter het torentje vormt een aardig silhouet
- te donker
- te veel lucht, te weinig onderwerp.
Was het niet voller geworden als er meer van dat gebouw op had gestaan ipv alleen het torentje? Waar was het trouwens ?
+leuk ideequote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:30 schreef kvdv het volgende:
MrSpliffy:
+ Bladeren van de bomen hangen vanuit dit standpunt mooi rondom de kerktoren.
- Vertekening oid? Vind de kerk er wat raar uitkomen bij dit lage standpunt.
Beetje gespeeld met licht, draadloos flitsen en dus -> schaduwen.
[ afbeelding ]
- z'n rechterarm gaat tegen alle wetten van de menselijke anatomie in...![]()
+ leuk gemaaktquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:01 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
+leuk idee
+spelen met licht is altijd goed
-uitgebeten wit doet pijn aan m'n ogen
-erg origineel is zo'n tekenpop niet
niet helemaal van vandaag maar wel vandaag pas geupload, kerkje in Sibiu, Roemenie.
Hi-res komt 'ie beter tot z'n recht trouwens
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/24977395@N04/2585944467/
\quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:01 schreef Tecnix het volgende:
[..]
+ leuk gemaakt
- Jammer dat de rest van de koepel er niet opstaat
[ afbeelding ]
daar ga je niet mee wegkomen denk ikquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:48 schreef Bluezz het volgende:
+ Lekker sfeertje, mooi in zwart/wit, lekker scherp
- Kan niks vinden, ben dan ook een newby
Beekse bergen, Giraffe likt autodak en het is bewolkt
Niets aan de foto gedaan, alleen wat verkleind.
[ afbeelding ]
+ Mooie scherpe fotoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:48 schreef Bluezz het volgende:
+ Lekker sfeertje, mooi in zwart/wit, lekker scherp
- Kan niks vinden, ben dan ook een newby
Beekse bergen, Giraffe likt autodak en het is bewolkt
Niets aan de foto gedaan, alleen wat verkleind.
[ afbeelding ]
Nee, dat vind ik niet. Uiteraard krijg je altijd een vertekend perspectief bij een giraf die je van onderaf fotografeert. Maar hier ziet dat nekje er echt totaal niet in verhouding met dat hoofd uit. En dat maakt deze foto voor mij qua perspectief leuker dan de meeste 'van onderen' giraffen foto's.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:36 schreef LordNemephis het volgende:
perspectief (van onderaf) is eigenlijk wel vrij logisch bij een dergelijke giraffe![]()
En ook hier, het perspectiefquote:Mijn pic of the day - rechtstreeks van het kerkhof, het graf van ene Jan die ooit stierf in een militair hospitaal (oorlogsheld? spaanse griep? problemen met de drillsergeant? wie weet... ). :
[ afbeelding ]
Pluspunten: De foto nodigt uit om de grafsteen te bekijken. Eens krijgen we er allemaal een. Nieuwsgierigheid wordt getartquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:36 schreef LordNemephis het volgende:
Mijn pic of the day - rechtstreeks van het kerkhof, het graf van ene Jan die ooit stierf in een militair hospitaal (oorlogsheld? spaanse griep? problemen met de drillsergeant? wie weet... ). :
[ afbeelding ]
Mooie foto! Op de boot is ideale moment daarvoor idd!quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef Paddo het volgende:
[..]
Pluspunten: De foto nodigt uit om de grafsteen te bekijken. Eens krijgen we er allemaal een. Nieuwsgierigheid wordt getart
Minpunt: De zone die mijn aandacht trekt, zit linksboven (zonlicht/bladerdak). De overstraling die imho best vaak geaccepteerd wordt van digicams zit hier duidelijk in de linkerboverhoek.
Vraagpunt: Ik krijg echt neiging -als ik wist waar het was, en het was niet te ver weg- om van dit mooie stilstaande object, ook een HDRI foto te maken. Overstraling is dan weg, en je kunt zo goed de emotie van de foto bijsturen...
Mijn pic of the day:
[ afbeelding ]
Verhaal:
Veerboot naar Texel. Door laagstaande zon maar met flits gemaakt, dus scherper (beesten zijn 3 meter bij me weg). Alleen dat dresseren voor formatie-vliegen!
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:41 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Mooie foto! Op de boot is ideale moment daarvoor idd!
Ik ben het wel eens met je commentaar op mijn foto. Die grafsteen vind je hier. Dat is in Assen. Daar liggen wel meer mooie graven, bij de weg.
Komende week TT aldaar dus weer genoeg mooie dingen om vast te leggen! en bier - niet op het kerkhof. In de stad. En op het circuit.![]()
Lees de OP eerst nog eens goed door zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:45 schreef honne het volgende:
Mijn oudste dochter vandaag helemaal in de wolken met haar aankoop op de markt vanmorgen-----> een haarstukje.
[ afbeelding ]
ik kon het niet laten....quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:38 schreef Sugar het volgende:
Paddo, geniale foto!
+ scherpte, diepte, compositie (!)
- enige minpunt, maar zó te verhelpen: de meeuw rechtsboven had er van mij af gemogen.
Maar ik vind het echt een heel erg toffe foto!
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Zo is het primaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:08 schreef honne het volgende:
(Heb ik het nu goed begrepen wat je bedoelde Tha_Erik ? )
wortels van een dode boomstronk in Blijdorp.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:22 schreef Danny het volgende:
- wat is het precies?
Je hebt je achternaam gefotografeerdquote:Op zondag 22 juni 2008 10:22 schreef Danny het volgende:
Shark.Bait
+ mooi licht/schaduwspel. intrigerend
- wat is het precies? houdt maar kort mijn aandacht vast.
[ afbeelding ] (hele serie)
+ mooi contrast!quote:Op zondag 22 juni 2008 14:26 schreef CompuMess het volgende:
Problematique:
+ weer eens wat anders, zo'n standpunt, belichting
- beeld staat iets gedraaid op de foto, hierdoor lijkt hij scheef te staan
Van gisteravond:
[ link | afbeelding ]
Cesar Zuiderwijk @ Indian Summer Festival
+ Mooie felle kleuren, glanst lekkerquote:Op zondag 22 juni 2008 16:28 schreef Mystical_moonlight het volgende:
+ goede gulde snede
- niet echt interessant..
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je niet echt? :S ik heb hem toch echt zelf gemaakt hoor.. :Squote:Op zondag 22 juni 2008 21:51 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooie felle kleuren, glanst lekker
- eigenlijk niet echt, het is er een uit het boekje, of misschien iets scherper..
\
Waar is dit? Doet me denken aan Barvaux, België...?quote:Op maandag 23 juni 2008 23:38 schreef Werewolf het volgende:
@firewirecable
Mooi verloop van de kleuren en het lijnenspel.
Jammer dat 'het ding' linksboven erg krap op de foto staat.
De mijne van vandaag:
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat er eigenlijk niet echt minpunten zijn, en dat het een foto is die zo uit een boekje zou kunnen komenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:53 schreef Mystical_moonlight het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet echt? :S ik heb hem toch echt zelf gemaakt hoor.. :S
Waar is dit? Ik vind trouwens je zwartwit-conversie niet helemaal lekker. Er mag best wat meer contrast in de foto.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:51 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooie felle kleuren, glanst lekker
- eigenlijk niet echt, het is er een uit het boekje, of misschien iets scherper..
Mijn bijdrage van vandaag:
Een dodenakkertje op een van de waddeneilanden met verweerde zerk :
[ afbeelding ]
Ohhh.. haha.. sorry dan voor mijn reactie.. Ik wist niet of ik nou boos moest zijn of het als een compliment moet op vatten.. dacht zo van:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat er eigenlijk niet echt minpunten zijn, en dat het een foto is die zo uit een boekje zou kunnen komen. Denk ik.
Uhmm... het staat boven de fotoquote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar is dit? Doet me denken aan Barvaux, België...?
@firewirecable Ik denk dat ze mijn foto bedoeldequote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar is dit? Doet me denken aan Barvaux, België...?
Op Vlieland, en ik heb het contrast juist een best end naar beneden gebracht om een sinister sfeertje te creeeren, omdat die foto genomen was rond het middaguur in de zon , met JAWEL een heleboel contrast..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar is dit? Ik vind trouwens je zwartwit-conversie niet helemaal lekker. Er mag best wat meer contrast in de foto.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat er eigenlijk niet echt minpunten zijn, en dat het een foto is die zo uit een boekje zou kunnen komen. Denk ik.
+ Ze staan er allebei volledig op, ik zou ze waarschijnlijk overhet hoofd gezien hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:30 schreef Tjeerk het volgende:
Laat ik tussen al dit gespam mijn eerste foto posten:
Nu ff kijken of die van mij goed terecht komt(Photobucket gebruikt):
[ afbeelding ]
Laatst in de tuin genomen.
edit: waarom staat hij hier weer terug geroteerd? in photobucket staat hij wel goedwat doe ik fout?:
![]()
Lekker dofje. Jammer alleen dat ze met hun rug naar je toestaan. Wat ik trouwens niet zou doen is je statief gebruiken voor actiefoto's. Je kan dan niet snel genoeg reageren. Je kan beter je iso iets omhoogschroeven.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:05 schreef Calime het volgende:
Deze is technisch gezien gisteren genomen, maar heb hem vandaag pas van de cam kunnen halen en editen:
[ afbeelding ]
Heb uit het handje met mijn nieuwe Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro, heb ook actie foto's maar die zijn niet helemaal scherp (duh, was statief vergeten >.< /slaps self)
Ik was me inderdaad al een beetje aan het afvragen hoe ik dat moest doen met statief, en het verbaasd me best wel hoe weinig trilling ik heb terwijl je toch flink inzoemt. Iso omhoog, zal dat de volgende keer proberen...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lekker dofje. Jammer alleen dat ze met hun rug naar je toestaan. Wat ik trouwens niet zou doen is je statief gebruiken voor actiefoto's. Je kan dan niet snel genoeg reageren. Je kan beter je iso iets omhoogschroeven.
+ De blik en houding van het model. Mooi scherp.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:06 schreef Calime het volgende:
@firewirecable
+ ik vind de kleur van de luch gaaf! Ik krijg het nooit voor elkaar om hem zo mooi van kleur te krijgen bij een zonsondergang
- Hm, ondanks dat ik het contrast van tegen de zon in fotograferen mooi vind, vind ik het hier een beetje jammer dat het een beetje hm, egaal is, zou imo mooier zijn geweest als je een groot object tegen de zon in had gezet.
Vanochted een kleine zelfportretten sessie gehad
[ afbeelding ]
+ Origineel ideequote:Op woensdag 25 juni 2008 19:14 schreef Maaiks het volgende:
+ contrasten en het oogcontact
- de wallen vind ik toch wel storend
[ afbeelding ]
ook een zelf'portret'
+ Mooie bewerking, auto spring er goed uitquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:19 schreef sarlo het volgende:
+ ik vind de schaduw erg toepasselijk op een of andere manier
- ik dnek dat kleur me meer zou raken aangezien ik het gevoel heb dat er gebruik is gemaakt van oranje bakstenen
[ afbeelding ]
Lekker plaatje manquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:19 schreef kvdv het volgende:
[ afbeelding ]
Nikon F50, Roodfilter, Pola, Kodak Tri-X 400 en wat shopwerk (kleurtje + curves)
* Die subtiele slordigheid heb ik er expres in laten zitten.
Ik had persoonlijk iets minder lucht en iets meer voorgrond willen zien. Je dochter wordt nu zo afgehakt op een interessant punt . Ze staat midden in een veld (lijkt me een mooie omgeving trouwensquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dit is mijn bijdrage en tevens de mooiste foto die ik heb gemaakt in de Ardeche
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:26 schreef firewirecable het volgende:
Fòrum Barcelona
Het ging mij voornamelijk om alle lijnen (enkel de horizon is recht) en de schaduwen tegen de blauwe lucht en zee.
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2618684498/
Hmmm...lekker gespeeld met de dofquote:
Sugar was de laatstgeplaatste toen jij gepost had, en daar gaf je geen commentaar op. Maar je mag gerust opnieuw posten en dan de huidige laatstgeplaatste beoordelen.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
volgens mij kan Tha_Erik niet lezen .. grrr.
Da's een hele lekkere ERquote:Op zondag 29 juni 2008 12:07 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar
+ Leuke foto, erg lekkere DOF inderdaad, je ziet haar nog net denken: 'Wat mot ze nou mijn voeten fotograferen, mijn snoetje is toch veel leuker?' Fijne kleuren ook. Ik vind het een relaxt plaatje.
- Inderdaad de armleuning. Misschien als aan de andere kant de leuning ook te zien was het beter zou kloppen. En het spikkeltje op de de linkergroteteen. Ik ben een zeikerd wat dat betreft en had het eraf gekloond. Het trekt constant mijn aandacht al eerste.
Mijne
[ afbeelding ]
Gezien de afstand tot het onderwerp was het moeilijk om beweging in de achtergrond te krijgen. Deze foto is gewoon gepanned, echter hoe verder je van het onderwerp afstaat, des te minder het efect.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:17 schreef ACT-F het volgende:
+ Het onderwerp is mooi scherp![]()
- Het zou mooier geweest zijn als de achtergrond bewogen was (dus de motor volgen met de camera) om een snelheidseffect te krijgen.
[ afbeelding ]
Wel verdikkie!!! Hou je eens aan de OP zeg!!!!quote:
Lees voortaan de OP. Als er nog niet op je foto was gereageerd had ik 'm weggehaald, maar dat heeft nu (helaas) geen zin meer.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:20 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Gezien de afstand tot het onderwerp was het moeilijk om beweging in de achtergrond te krijgen. Deze foto is gewoon gepanned, echter hoe verder je van het onderwerp afstaat, des te minder het efect.
Lege bierflessen kunnen ook wel een idillisch tafereel opleveren..quote:Op zondag 29 juni 2008 20:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Minpunt is wel dat ik dat hier in mijn achtertuin niet kan schieten.
+ De kleuren, lekker rozequote:Op zondag 29 juni 2008 18:17 schreef ACT-F het volgende:
+ Het onderwerp is mooi scherp![]()
- Het zou mooier geweest zijn als de achtergrond bewogen was (dus de motor volgen met de camera) om een snelheidseffect te krijgen.
[ afbeelding ]
+ Leuke actie foto, op het juiste momentquote:Op zondag 29 juni 2008 21:33 schreef Calime het volgende:
[..]
+ De kleuren, lekker roze.
- Mooie DOF maar ik vindt het persoonlijk irritant dat het geen egale dof is maar dat je mensen in de weg ziet staan. En jammer dat het haar er niet helemaal op staat.
[ afbeelding ]
Vandaag geschoten met mijn Sigma 70-300, uit het handje.
Jij moet de grond nog lang niet inquote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, als ík de grond in moet dan wil ik ook wel zo. Lekker aan zee.
[ afbeelding ]
+ mooie DOFquote:Op maandag 30 juni 2008 01:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Jij moet de grond nog lang niet in![]()
+ mooie plaat![]()
- hoewel niet echt -, pak dat standpunt eens ietsies lager, het monument komt dan wat prominenter in beeld
Inmiddels mijn favoriete blijdorpbeestje (de manoel laat zich niet meer zien)
Een veldleeuwerik
[ afbeelding ]
met de Tokina 500mm
@ kvdvquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:56 schreef kvdv het volgende:
@nednederlander:
![]()
+ Heel mooi portret, leuke blik en mooie bokeh (achtergrond onscherpte).
+ Zwartwit![]()
+ Goed scherp.
- naar mijn smaak kon ie ietsiepietse meer contrast gebruiken...
Mijne (ipv heel het straatfoto topic vol te spammen zal ik hier eens posten):
[ afbeelding ]
Beetje uitgebeten rechtsboven, maar kreeg het niet mooier... zoals gewoonlijk de specs: Canon EOS 350D + Canon EF 28-80mm
+ Al die lichtjes en de reflectie in het water!quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:29 schreef WooZ het volgende:
[..]
@ kvdv
+ uitstraling / bedrijvigheid vd foto icm. de agenda's
- schoenen staan er net niet helemaal op
[ afbeelding ]
heb je ook een tip hoe ik er meer kleur in kan krijgen? ik vond zelf de sfeer wel relaxed, die berg kon je met het blote oog niet zien, dus ik was vrij verrast dat dat ding er ineens op stondquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef Calime het volgende:
[..]
+ Al die lichtjes en de reflectie in het water!
- Vindt de sfeer iets te donker, had mooier geweest met iets meer kleur erin imo.
euhmmmm....dat vraag je nu net aan de foto noob lol. Ik kan je helaas geen technische tips geven, maar voor mijn gevoel mist er wat kleur, hij is te somber. Hij hoeft niet echt lichter, donkere foto's kunnen heel cool zijn, maar in dit geval vind ik hem net ff wat missen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:40 schreef WooZ het volgende:
[..]
heb je ook een tip hoe ik er meer kleur in kan krijgen? ik vond zelf de sfeer wel relaxed, die berg kon je met het blote oog niet zien, dus ik was vrij verrast dat dat ding er ineens op stond
thx voor je feedback! Ben niet zo'n held met photoshop, maar zal eens kijkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:39 schreef Ronalld het volgende:
Vind de kleuren wat zwakjes overkomen, je kan proberen de saturation met Photoshop op te krikken? Verder het scherptepunt denk ik wat verkeerd gekozen, of met meer scherptediepte proberen.
Voor de rest mooie foto, goed gezien. Zit een leuke vorm in het plantje. Als je psychologisch wil gaan doen zie je haast een man die een vrouw omhelst.![]()
Als je op CTRL+U drukt, kun je de middelste schuif een stukje naar rechts schuiven. Kan net iets meer kleur geven zonder verdere problemen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:58 schreef Mariekamr het volgende:
[..]
thx voor je feedback! Ben niet zo'n held met photoshop, maar zal eens kijken
+ Mooi scherpgesteld op het 'hoofdonderwerp'quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:39 schreef Ronalld het volgende:
Net gemaakt:
[ afbeelding ]
Slijmde over ons terras.![]()
wederom bedanktquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:03 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Als je op CTRL+U drukt, kun je de middelste schuif een stukje naar rechts schuiven. Kan net iets meer kleur geven zonder verdere problemen.
+ goeie stitch, vrij van abrupte springers, panorama'tje is goed gevuld (soms worden die dingen wel breed maar ontzettend leeg)quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:19 schreef Yeahinho het volgende:
Hierbij mijn panoramaatje. Niet vandaag gemaakt, maar wel deze week:
[ afbeelding ]
klik voor grote versie
Zooooo heeeeeeyquote:
+ Goed symmetrisch genomen, scherpe fotoquote:Op vrijdag 4 juli 2008 03:19 schreef tonja het volgende:
+Oeh! dat druppeltje aan die snavelpunt, vind ik zo'n gaaf detail! Verder ook heel mooie foto hoor met die bokeh, maar dat druppeltje..
- Bij de keel is het wat vaag, in die zin dat de voor- en achtergrond niet zo duidelijk is.
Maar ik vind het echt een hele mooie foto verder.
mijnes
[ afbeelding ]
Erg mooie foto!quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:47 schreef miss-piggy het volgende:
@Calime:
+ mooie lichte kleuren, en knap dat de lepel blijft hangen
- vind de foto niet zo heel scherp overkomen
[ afbeelding ]
+ Mooi rode stip van (DE sluikreclame!) op een overwegend blanke achtergrond... het springt er echt uit!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:44 schreef Nzxt het volgende:
[..]
+ Goed symmetrisch genomen, scherpe foto
- Het doet mij verder niets. Het is alleen de symmetrie dat de foto speciaal maakt.
[ afbeelding ]
quote:
+ model niet in het middenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ mooi scherp zeg! ik hoor em bijna zingen!!
tja minpunten zijn er niet echt eigenlijk.. misschien had ik iets meer omgeving willen zien maar ach..
mijne met beetje ps geklooi erbij;
[ afbeelding ]
+ fijne kleuren, lekker 'in your face'quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:17 schreef mash_ het volgende:
[..]
+ model niet in het midden
+ Zwart wit, in kleur zou die denk ik stuk minder zijn
- Ik vind die soort van witte vlek links boven niet zo mooi
Mijn foto:
[ afbeelding ]
+ Het momentquote:Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef coenb het volgende:
@Ynkse:
+ compositie / idee van de foto;
+ uitdrukking op het gezicht van het kind (kun je weinig sturen, maar mooi gevangen);
- schaduwen op zijn gezicht en arm. Weinig aan te doen, vrees ik;
- uitsnede rechts: net op het oortje.
Mijn foto. Ja, dezelfde als in het straatfoto-topic
[ afbeelding ]
- Ik vind hem iets onderbelicht, waardoor de kleuren wat grijzig wordenquote:Op maandag 7 juli 2008 20:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+ Het moment
- Krappe uitsnede
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |