+ leuke zomerse fotoquote:[quote]Op woensdag 28 mei 2008 15:03 schreef mash_ het volgende:
ik zie nergens een foto? en dat gezeur heb ik geen zin in om te lezen dus hier een nieuwe foto
[ afbeelding ]
+die focus op de streepjes regen maakt het interessanter dan 'alleen maar een hunebed'quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:33 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
+ leuke zomerse foto
+ schaduw op bal waardoor cirkel ring lijkt door te lopen
- de bomen
- bord staat er niet helemaal op
ik ben vanmiddag langs een hunebed gekomen toen het begon te regenen:
[ afbeelding ]
Tnx Equote:Op donderdag 29 mei 2008 00:08 schreef ElizabethR het volgende:
tonja, wat een lekkere compositieDat musje kan ik helaas niet ontdekken?
Sugar, heel leuk!! Grappig moment ook, zo op een rijtje, ik vind de DOF ook mooi, alleen het kader niet, dat is voor mijn gevoel maar half af.
kvdv, wat zo'n roodfilter al niet doet. Erg mooi shot, en een geweldige lucht. Ben het wel met Sugar eens dat de strakheid van het gebouw nog beter tot zijn recht zou komen als de rechterkant het beginpunt zou zijn.
Ja nu heb ik het ook gezien! Kun je nagaan hoe interessant je foto is, want ik had dat strooien ding dus veel en veel kleiner ingeschat dan het is!! Ik zie nu aan de vogeltjes hoe groot het wel niet is zeg! Erg leuke opnamequote:Op donderdag 29 mei 2008 00:17 schreef tonja het volgende:
[..]
Tnx EIk zie nu dat er zelfs 2 kleine vogeltjes in zitten, het zijn denk ik alleen geen musjes, maar koolmeesjes.
Goede foto, alleen was mijns inziens mooier geweest als rechtboven meer wolkpartij was geweest. Zodat er meer contrast is. Komt de diepte er beter uit.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:59 schreef kvdv het volgende:
Stukje Strijp-S:
[ afbeelding ]
Heb sinds kort ook Flickr!
Geschoten met de Nikon F50, Kodak Tri-X 400, Roodfiltertje, Polafilter, gekookt in een Amaloco brouwsel, gescanned met de Epson. Onbewerkt.
Tsja... je kunt foto's maken, of foto's maken.
Denk ik ook inderdaad. Ik had echter teveel mm'squote:Op donderdag 29 mei 2008 01:03 schreef Loofus het volgende:
[..]
Goede foto, alleen was mijns inziens mooier geweest als rechtboven meer wolkpartij was geweest. Zodat er meer contrast is. Komt de diepte er beter uit.
+ Lekker zoekplaatjequote:Op woensdag 28 mei 2008 23:57 schreef tonja het volgende:
+ Hele leuke compositie, en heerlijk die eendekuikentjes zo op een rij..
- Jammer dat het scherptepunt iets voor de eendekuikentjes ligt.
Vandaag op het NDSM terrein geweest:Er zit een musje in
[ afbeelding ]
+ de kleuren vind ik erg mooiquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
+ Lekker zoekplaatje
- Te ver ingezoemd om te zien wat het is, te weinig ingezoomd om de vogeltjes goed te zien
Ik ben normaal helemaal geen voorstander van bewerkingen die de foto onrealistisch maken, maar in dit geval vond ik 'm toch wel aardig in duotone. Geeft wel een onheilspellende tintje aan de foto. Vind ik dan:
[ afbeelding ]
Meer van Syrië op m'n Flickr pagina, zie sig.
Dank je.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:16 schreef DarkMinded het volgende:
@ k_man: Leuke foto, ik hou wel van dit soort platen, maar dat zwart in de deur en in du lucht, heb je dat gewoon weggegumd of was dat echt zo donker?
Die duotone doet dat best goedquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben normaal helemaal geen voorstander van bewerkingen die de foto onrealistisch maken, maar in dit geval vond ik 'm toch wel aardig in duotone. Geeft wel een onheilspellende tintje aan de foto. Vind ik dan:
+ de locatie. ik zie niet precies wat het is maar dat kan het juist ook weer mooi maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:12 schreef tonja het volgende:
@ Beathoven:
+ Lekkere sinistere sfeer, je oog wordt mooi naar dat figuurtje in de verte getrokken. Doordat het licht op de glanslak reflecteerd wordt de diepte heel mooi geaccentueerd. Mooie foto!
- Iets teveel donker onder op de voorgrond. (mierenneuk puntje hoor)
Mijnes: Een abstracte foto van een duikboot.
[ afbeelding ]
sorryquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Leuk plaatje Mash, heel jammer dat ie absoluut onscherp is. En hij is een beetje te groot voor dit forum, mag maar max 610 pixels breed zijn helaas
Tonja, ik vinnum mooi zeg! Ik heb laatst ook zo'n boot geschoten, een heel ouwe die al jaren ligt te roesten. Ik vind jouw uitsnede ook wat hebben, je ziet wat het is, en toch ook weer niet. Ow wat leg ik dat weer duidelijk uit, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!!
hehehe thnxquote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:03 schreef kvdv het volgende:
mrSpliffy:
+ Blik, oren, weerspiegeling op de vloer, paarse achtergrond. (Is dit toevallig een Welsh Corgi?)
Tnx!!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Leuk plaatje Mash, heel jammer dat ie absoluut onscherp is. En hij is een beetje te groot voor dit forum, mag maar max 610 pixels breed zijn helaas
Tonja, ik vinnum mooi zeg! Ik heb laatst ook zo'n boot geschoten, een heel ouwe die al jaren ligt te roesten. Ik vind jouw uitsnede ook wat hebben, je ziet wat het is, en toch ook weer niet. Ow wat leg ik dat weer duidelijk uit, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!!
Over er helemaal klaar voor staan gesproken...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:17 schreef Sugar het volgende:
@ MrSpliffy
+ leuke actiefoto én een leuk standpunt (laag).
- jammer dat de achtergrond zo rommelig is en dat de voeten er net niet helemaal op staan.
@ Mystical_Moonlight
+ gave macro, mooi scherp en goede kleuren![]()
- het stukje vleugel. Ik zou er daarom voor gekozen hebben daar nog wat meer te croppen, zodat het beestje meer in de linkerbovenhoek uitkomt.
Mijn foto![]()
[ afbeelding ]
Thx! Post jij geen foto's meer?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:47 schreef ElizabethR het volgende:
kvdv, deze vind ik mooier dan die van de auto, die er net stond. Daar wist ik ook niets op te zeggen. Deze vind ik qua compositie heel erg aardig. De bewerking vind ik wat minder, want hij komt zo wel erg hard over, als je hem nog iets verder had doorgedrukt dan was het bijna een B/W negatief. Hoeveel foto's heb je hier voor gebruikt?
MarkG, erg fraai lijnenspel, en de toning is geweldig. Jammer dat het stukje vloer niet net als de linkerkant gewoon zwart is. Dat grijs valt een beetje uit de verder prachtige compositie.
Het bevriezen van alledaagse momenten vind ik interessant.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:39 schreef MarkG het volgende:
Kvdv
Ik vraag het jou ook gewoon: wat vind je zelf speciaal aan je foto?
Nope.quote:
Origineel (enkel omgezet naar z/w) staat hier. Ze zaten in een bushokje, voor een kerk.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nope.
En kvdv, ik dacht werkelijk dat je een aantal foto's had samengevoegd om tot deze compositie te komen. Als dit allemaal op de achtergrond te zien was zou ik erg graag het onbewerkte origineel ook willen zien? Ik vind het nu moeilijk om te bepalen waar ik precies naar kijk in de achtergrond, kan een en ander niet samenzien. Waarschijnlijk door de heftige bewerking. Ik vraag me dus gewoon af waar die mensen dan voorzaten?
Fantastisch! Door die bewerking wordt het zowat surreeel!! Ik zag echt niet dat het een bushokje was met doorkijkruiten. Erg leukquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:05 schreef kvdv het volgende:
[..]
Origineel (enkel omgezet naar z/w) staat hier. Ze zaten in een bushokje, voor een kerk.
quote:
Strakke foto, netjes, ik word meteen naar linksonder geleid door de lijnen, ik mis het punt waar de lijnen "heengaan" sluit me aan bij het vorige comment, het driehoekje rechtsonder lijkt overbodig te zijn, hoewel het wel weer wat verduidelijkt dat het een gevel van een gebouw is.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:39 schreef MarkG het volgende:
Kvdv
Leuke foto om naar te kijken, met al die oudjes en zwart-wit, gotische kerk op de achtergrond, lijkt t zo uit rusland oid te komen maar dan staan daar opeens een volkswagen en een twingo!
Ik vraag het jou ook gewoon: wat vind je zelf speciaal aan je foto?
[ afbeelding ]
+ leuk dat je de foto van af onder gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:34 schreef tonja het volgende:
+ Mooi park, leuk doorkijkje.
- Beetje saaie compo, uitgebleekte lucht, beetje flets over het algemeen en wat ruis.
Mijnes:
[ afbeelding ]
+ de scherpte op de juiste plekken. knap gedaan. abstract, en goeie compo.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
+ knap standpunt om dit fraaie gebouw in beeld te brengen
- De huizen hellen ook en lijken om te vallen.
Ik heb niet echt een knapste foto van vandaag (zonder te crossposten). Dan maar een lelijke foto
Hou je van mosselen?
[ afbeelding ]
nu misschien niet meer
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:34 schreef tonja het volgende:
[..]
+ de scherpte op de juiste plekken. knap gedaan. abstract, en goeie compo.
- Het duurt vrees ik weer even voordat ik mosselen lust
Mijnes:
Duikboot in zwart wit omgezet
[ afbeelding ]
Wel leuk om te lezen, waarschijnlijk is het ook zo dat als je opvallend gaat doen, al die mensen gaan kijken natuurlijk en dat is niet de bedoeling. Er moet niet geforceerd 'leuk' gekeken worden enzo.. wel goed gelukt dat alledaagse momentquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:53 schreef kvdv het volgende:
[..]
Het bevriezen van alledaagse momenten vind ik interessant.
Ben me bezig aan het houden met straatfotografie, 't gaat moeizaam (lef kweken) en dit vind ik tot nu toe m'n beste. (Hij is geschoten zonder de zoeker te gebruiken, en onopvallend, dus langslopen, eventjes stilstaan, klik, verder lopen.) Niemand in dat plaatje heeft me waarschijnlijk in de gaten gehad. Was er eigelijk gewoon trots op, omdat ik hier toch redelijk dicht bij de mensen in kwestie was en vond het resultaat wel interessant. Al was het misschien maar voor eventjes.
Ik een berg negatieven liggen waar ik niet tevreden over ben, dit is dan ook de eerste straatfoto van me die ik hier post geloof ik. Hopelijk volgt er meer en beter werk.
Edit: @ElizabethR, dankje voor je commentaar, ik ben qua bewerking nog wat aan het experimenten. Wat bedoel je met "hoeveel foto's heb je hiervoor gebruikt?"
Jij woont heeeel erg dicht bij mij in de buurt!quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef limpix het volgende:
Leuke artikelen, verder niet veel meer dan een snapshot.
Wat voorbijgangers op de foto had misschien wat toegevoegd.
Grootste plus; je kijkt goed, ziet die dingen en registreert ze.
[ afbeelding ]
Even de nieuwe triggers getest vanavond.
Technisch; 2 "kale" sb28's links en rechts van de persoon net achter de lijn waar hij met zijn voeten staat, voorgrond verlicht met een sb 800 in een paraplu softbox.
Postprocessing; crop, stofjes resize, usm, cést tout.
Nee, dat was ik, denk ik!quote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
Beamix is tof inderdaad, gebruik het vaak.
Alleen het licht is soms erg lastig daarzo. Was jij daar vanmiddag toevallig ?
Wasn't mequote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
Nog eentje voor Erik dan?
[ afbeelding ]
Zal eens een showcase maken deze week
Ik dacht al...een fotter.... grappig !quote:
De Zulu bij het NDSM pontjequote:Op zondag 1 juni 2008 13:34 schreef tonja het volgende:
Mijnes:
Duikboot in zwart wit omgezet
[ afbeelding ]
- Te donker, teveel een zoekplaatje.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:48 schreef kvdv het volgende:
PdeHoog:
+ Silhouetten, vlakverdeling.
- Die roze tint vind ik niet zo...
Zoekplaatje, UrbanRabbit:
[ afbeelding ]
Vignetting heb ik zelf toegevoegd, om de buitenranden wat donkerder te maken. (houd niet van kaders).quote:Op zondag 1 juni 2008 23:59 schreef zquing het volgende:
@kdvd
Dikke last van vingetting, flets
vind je andere foto's toch beter
Lijkt alsof de foto scheef is.. zien meerdere dat? Of hoort dat zo?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef limpix het volgende:
Leuke artikelen, verder niet veel meer dan een snapshot.
Wat voorbijgangers op de foto had misschien wat toegevoegd.
Grootste plus; je kijkt goed, ziet die dingen en registreert ze.
[ afbeelding ]
Even de nieuwe triggers getest vanavond.
Technisch; 2 "kale" sb28's links en rechts van de persoon net achter de lijn waar hij met zijn voeten staat, voorgrond verlicht met een sb 800 in een paraplu softbox.
Postprocessing; crop, stofjes resize, usm, cést tout.
Die vind ik wel vet gedaan! zou zo een poster op een bus hokje ofzo kunnen zijn voor een kleding lijnquote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 juni 2008 23:17 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op donderdag 5 juni 2008 21:11 schreef mrSPLIFFY het volgende:
@KvdV
Die paarden foto is echt strak trouwens... Echt heel mooi
Op de een of andere manier doet hij iets met me...
En ik haat paarden dus das best knap
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:08 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Dit is de mijne... Gisteren viel t licht opeens de kamer binnen en maar een paar minuten was dit effect er... en nog best moeilijk om op de plaat te krijgen... Zo goed als niet aan gesjopt iig...
[ afbeelding ]
Owwwww!!! Wat mooi, wat mooi!!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:30 schreef firewirecable het volgende:
Een trap nabij hotel Arts in Barcelona
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2554534550/
Netjes!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:30 schreef firewirecable het volgende:
Spliffy:
+ mooi licht heb je te pakken zo
- iets té donker misschien?
Een trap nabij hotel Arts in Barcelona
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2554534550/
zou je hem willen verkleinen?? zie opquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:44 schreef Joyna het volgende:
+ goed uitgesneden, en helder
- ik had de wolken weggehaald
De mijne dan....
[ link | afbeelding ]
Tnxsquote:
+ Mooie sfeerquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:59 schreef kvdv het volgende:
Joyna:
+ Goed getimed, mooie kleuren.
- Te vaak voorbij zien komen, en de druppel is wat dicht bij de rand.
Een Hekster!:
[ afbeelding ]
Olympus Trip 35 + Kodak KleurGoedkoop400ASA, desaturate, contrast+50, gamma:0.45 -> het lijkt wel een holgashot!
+ Mooi, die combinatie van roest en graffity - kikkerperspectief geeft een mooie indruk van de groottequote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:39 schreef tonja het volgende:
[..]
+ Mooie sfeer
- Niet zo scherp, compositie spreekt me ook niet erg aan.
Mijnes:
[ afbeelding ]
Enigzins jammer ja... dat krijg je als je al fietsend je foto's schietquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:01 schreef Roi het volgende:
Oei, echt zonde dat die vogel niet scherp is kvdv !
Ik vind het experiment aardig geslaagd klappernoot!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
De mijne uit een proefserie voor reflectie, ik vond een zwarte glazen plaat op zolder...
Spotje is een 15 euro IKEA halogeen lampje, achtergrond is een lederen fotoalbum, ik heb er wat instrumentjes (gemaakt van draadstaal) opgezet.
Het is nog maar een experiment tot ik wat meer dingetjes verzameld heb :
[ afbeelding ]
Grappig, compositie is miss. brak maar vind de foto op een of andere manier toch erg interessant om naar te kijkenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind het experiment aardig geslaagd klappernoot!
En de foto van kvdv vind ik echt niet showwaardig eerlijk gezegd. Niet scherp, en een brakke compositie.
Tonja, die van jou vind ik weer wel erg mooi, die kleurtjes zijn ook geweldig. En leuk perspectief.
En dat is nou helemaal jouw goed recht hé? Kwestie van smaakquote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:21 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Grappig, compositie is miss. brak maar vind de foto op een of andere manier toch erg interessant om naar te kijken
Zulke vragen mogen in de slowchat en/of via PM.quote:
+Je onderwerp is opmerkelijk en de kleuren staan in mooi contrast met de achtergrondquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooi, die combinatie van roest en graffity - kikkerperspectief geeft een mooie indruk van de grootte
- Ik had graag meer van die constructie/bouwwerk gezien, de framing is nogal krap
De mijne uit een proefserie voor reflectie, ik vond een zwarte glazen plaat op zolder...
Spotje is een 15 euro IKEA halogeen lampje, achtergrond is een lederen fotoalbum, ik heb er wat instrumentjes (gemaakt van draadstaal) opgezet.
Het is nog maar een experiment tot ik wat meer dingetjes verzameld heb :
[ afbeelding ]
+ in aanleg een leuk snapshotquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:56 schreef ACT-F het volgende:
Van vandaag. Een jonge alcoholist tijdens de wijnmarkt in Markelo
[ afbeelding ]
Een gelukstreffer? Hoe krijg je hem/haar anders in hemelsnaam zo scherp "in flight"?quote:Op zondag 8 juni 2008 01:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ in aanleg een leuk snapshot
- rechterkant leidt af, lager standpunt had 'm nog leuker gemaakt(hoofdhoogte van het alcoholistje)
Nog niet helemaal wat ik ervan wil zien, maar voor vandaag viel ie me mee
[ afbeelding
met de 70-300
Deels een gelukstreffer, de libel vloog steeds ongeveer hetzelfde patroontje waardoor ik hem min of meer kon opwachten. Bij het vierde schot had ik het idee dat het allemaal wel aardig op zijn plek stond.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Een gelukstreffer? Hoe krijg je hem/haar anders in hemelsnaam zo scherp "in flight"?
Dat kan wel iets uitgebreider hoor. Hoe had het onderwerp spannender gekund volgens jou, waardoor vind je het toch een mooie foto, etc.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:06 schreef Suga_Mama het volgende:
Mooie foto, beetje saai onderwerp.
+Leuke compositiequote:Op maandag 9 juni 2008 15:26 schreef Mystical_moonlight het volgende:
-het zelfde.. mooie foto.. ook beetje saai onderwerp..
+ mooi kleurverloop.
[ afbeelding ]
Hi Sugar :-)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Sugar het volgende:
@ Mystical_moonlight!Geweldig! De kleuren, de scherpte, de scherptediepte!!!
Enige minpuntje is dat het beestje zo centraal zit, had het ook bij deze prachtfoto mooier gevonden als er boven of onder wat minder ruimte was.
MIjn foto:
[ afbeelding ]
Dankjewel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Sugar het volgende:
@ Mystical_moonlight!Geweldig! De kleuren, de scherpte, de scherptediepte!!!
Enige minpuntje is dat het beestje zo centraal zit, had het ook bij deze prachtfoto mooier gevonden als er boven of onder wat minder ruimte was.
Wat was je idee achter de foto?quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:46 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
Hi Sugar :-)
+ Leuk dat de foto aansluit op deze momentopname betreffende het EK, onderwerp is top
- Kwalitatief vind ik de foto wat matig, zeker kwa scherpte en uitlijning,
[ afbeelding ]
+ Goeie achtergrondbreiquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:42 schreef Ronalld het volgende:
Camera: Nikon D40
Exposure: 0.001 sec (1/800)
Aperture: f/8
Focal Length: 45 mm
ISO: 200
Macro'tje van een prachtig bloemetje in de tuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |