Met dat verschil dat niemand terug schoot.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:27 schreef Heatseeker het volgende:
Het was 15 min ontzettend oorlog daar op die schietbaan.
Als we daar een echte vijand hadden zitten had die no way teruggeschoten, dit ivm het vuuraanbod van ons.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met dat verschil dat niemand terug schoot.
Haha, dat lijkt me ook die blikken in hun ogen waren zeker priceless.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:03 schreef refused. het volgende:
Dat was op de oefening Carribean Lion 2 jaar terug ofzo, wij sliepen in het Hilton Hotel met 2 privezwembaden en een privestrand en gingen iedere dag luxe uit eten terwijl de KL en de KMAR bij 45 graden in een greppel sliepen en blikvoer vraten om 'ons vliegveld te bewaken'. Toen hebben heel kinderachtig 'Hilton hotel' uitgeprint op een aantal A4'tjes en die op ons busje geplakt.
De gezichten van die stoere mannen op het moment dat ze dat zagen was mijn mooiste defensie moment ooit, onvergetelijk.
Het leuke was dat wij voor 't eerst in boogtenten moesten slapen als KLU , maar we kregen te horen dat er geen plek meer voor ons was.... en dat we zelf maar iets moesten regelenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:08 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Haha, dat lijkt me ook die blikken in hun ogen waren zeker priceless.
En ik kan me die frustratie ook zo goed begrijpen.
Dat heb ik jarenlang gedaan, maar nu zweer ik toch echt bij hotelsquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:14 schreef Heatseeker het volgende:
Ik zweer echt bij boogtenten, puppen of onder alleen een poncho is echt kut in de regen.
Lang leve boogtenten met verwarming (die tevens als tosti-apparaat fungeert).
Alleen met heel warm weer slaap ik liever zonder tent.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:04 schreef RonaldV het volgende:
Mooiste defensie moment? Deny Flight, laatste 102 dagen van 1995. Officieel als onderdeel van het Volkeliaanse Villafranca detachement, maar feitelijk als onderdeel van de USAF werden we naar het zuiden van Italië gestuurd. Eenmaal aangekomen kregen we onze legering te zien. Omdat de USAF het hele hotel al in beslag had genomenkregen wij 4 zeer nette bungalows op 100 meter van het strand in het diepe zuiden van de laars. 2 Canadezen die ook aan de USAF waren uitgeleend waren onze buren. Ik bewoonde met een collega de grootste (omdat we de jongsten waren moesten wij delen, maar dat lukt best in een kleine eengezinswoning). Heerlijke tijd: omdat we op tweemaal de afstand van Nederland zaten vergeleken bij Villafranca vielen we overal net buiten de boot. Nederland beschouwde ons als 100% toegevoegd aan de USAF, maar de USAF beschouwde ons alleen operationeel als lid, en wilde de NATO onruststokers uit Canada en Nederland niet tussen haar manschappen in het hotel. Resultaat: We konden met alles wegkomen.![]()
Toen we van onze 1stFW collegas op Villa te horen kregen dat ze zulke mooie kamers hadden in hun hotel, konden we het niet laten om even een paar plaatjes van onze "schamele onderkomens" te maken en op te sturen. Uiteraard met Lat-long erbij, zodat 306 even fotos kon komen schieten.
In de laatste week kregen we wel een fax van Bill Clinton, die ons een zalige kerst in den vreemde toewenste.
Heel vreemd: later verhuisde Villa naar Amendola. Voor ons aan de andere kant van de berg, op nog geen uur rijden. In Den Haag werd prompt besloten dat het gevechtsleidingsdetachement maar weer naar huis moest. Officiele reden: we waren niet meer nodig (terwijl de spanning in Servië en Kosovo al aan het oplopen was). Officieus kreeg ik te horen dat de KLu bang was dat men op Amendola zou ontdekken dat een klein groepje mensen wel erg riant gelegerd was, en er een rel zou uitbreken.
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:20 schreef Heatseeker het volgende:
En wat is dat toch met de KLU en hotels.
Haha, alleen nu niet gaan afvragen waarom wij (landmacht) een lage dunk hebben over de KLU.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."
An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"
A Navy Seal lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."
A Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit!!"
The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned hotel and says, "The pool is closed? What kind of shit is this?"
Maar wel staan te juichen in het voorterrein als er een F16 langskomt voor een CAS-missiequote:Op woensdag 28 mei 2008 11:55 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Haha, alleen nu niet gaan afvragen waarom wij (landmacht) een lage dunk hebben over de KLU.
Wel tussen de KMA en het KIM geloof ik.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:59 schreef Pumatje het volgende:
ik keek gisteren op NG een docu en zag dat in de USA American football spelen werden gehouden tussen het leger en de marine..
hebben wij ook zoiets?
wel gaaf man..stadion vol ,Officieren, Onderofficieren ,Soldaten en Cadetten en het veld met 2 teams
Klopt, de C&A wedstrijden (cadetten & adelborsten), altijd wel een heel gebeuren. In de dagen voorafgaand aan deze wedstrijden is het de traditie om bij elkaar wat smerige geintjes uit te halen danwel een leuk aandenken mee te nemen.quote:
Niet zover ik weet, we hebben wel een brigade sportdag en een (11 AfdRA) afdelings sportdag eens per jaar. Maar dat kun je niet vergelijken met wat jij bedoelt. Verder zijn er natuurlijk allerlei kampioenschappen, van bridgen tot triathlon.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:59 schreef Pumatje het volgende:
ik keek gisteren op NG een docu en zag dat in de USA American football spelen werden gehouden tussen het leger en de marine..
hebben wij ook zoiets?
wel gaaf man..stadion vol ,Officieren, Onderofficieren ,Soldaten en Cadetten en het veld met 2 teams
quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:46 schreef refused. het volgende:
[..]
Maar wel staan te juichen in het voorterrein als er een F16 langskomt voor een CAS-missieNee serieus, wiji van de Klu vinden het niet zo erg om als ' nepmilitairen' gezien te worden met onze luxueuze hotels, onze spiksplinternieuwe huurwagens, hele weekenden vrij, 8-urige werkdagen en 40 dollar per dag vergoeding om je vol te vreten in restaurants tijdens oefeningen
Wij snappen ook wel dat jullie ergens trots op moeten zijn....
Vorig jaar Red Flag gedaan + de eerste Green Flag oefening ooit voor de Klu. Prachtige, realistische oefening puur gericht op CAS-missies... ze hebben daar een compleet Afghaans Dorp nagemaakt met alles erop en eraan. We mochten ons inkopen als dank voor onze participatie in Afghanistan.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]![]()
je vergat nog de dienstreizen (met oefentoelage) naar ***** Flag oefeningen in Noord-Amerika
neem aan dat je mij hiermee bedoelt, nee het enige dat ik weet is dat in deze omgeving al jaren geen militaire oefeningen waren geweest. Althans wat de bewoners vertelde.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:19 schreef Heatseeker het volgende:
Ha mooi verhaal, zat je toevallig op kamp Trauen? Daar heb ik veel gezeten en gelachen.
Whehe humor! Ik zit bij de TD van de gele rijders en als we oefenen is het vaak op de Panzerringstrasse. Dat ligt met onder Munster vandaar die vraag over kamp Trauen. Maar tering zeg 23 jaar geleden. Toen was ik 3.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:52 schreef john6 het volgende:
[..]
neem aan dat je mij hiermee bedoelt, nee het enige dat ik weet is dat in deze omgeving al jaren geen militaire oefeningen waren geweest. Althans wat de bewoners vertelde.
Heb er wel nog een een geldboete opgelopen van 10 gulden, geldboetes vond men in die tijd blijkbaar nog altijd zwaarder als arrest.
Stonden in Metelen bij een fietspad, waar een bord bij stond met KEINE MOFAS, hadden we AS afgeplakt en stonden we met een dikke sigaar en een MAG met patronenriem foto's te maken voor dit bord, kwam de CC langsgereden die vond dit toch geen geslaagde actie.
Na een paar weken vroeg hij wel op de kazerne voor die foto, die wilde hij toch wel hebben.
Shit, als ik terug denk aan die tijd lijkt of het pas een paar jaar geleden is, maar is alweer 23 jaar.
Joh, moet je het nu hardop zeggen, voel me nu echt oud hahaha.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:25 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Whehe humor! Ik zit bij de TD van de gele rijders en als we oefenen is het vaak op de Panzerringstrasse. Dat ligt met onder Munster vandaar die vraag over kamp Trauen. Maar tering zeg 23 jaar geleden. Toen was ik 3.
Klinkt herkenbaar, toen ik het leger in ging was ik vrijgezel. Nu heb ik een vriendin en wil ik het liefste elke avond bij haar zijn. Ga na mijn contract (nov 2009) waarschijnlijk ook de burgermaatschappij in.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:50 schreef john6 het volgende:
[..]
Joh, moet je het nu hardop zeggen, voel me nu echt oud hahaha.
Ben met 17 jaar dienst ingegaan, na mijn diensttijd heb ik tot '94 nog bij de Nationale Reserve gezeten, was ook lachen, in weekenden soldaatje spelen, ga je oefenvijand spelen tegen dienstplichtigen toendertijd, stonden ze wat raar te kijken, soldaten 1e klas van rond de vijftig. We leken echt wel op die engelse serie van daar komen de schutters.
Nog een paar keer geprobeerd beroeps te worden, lukte het eindelijk, kreeg ik een relatie, toen heb ik een keuze moeten maken, toendertijd niet makkelijk omdat beroeps toch een droom was, maar acheraf een goede keuze gemaakt om niet te gaan.
Sja, vlak voor 9-11 ben ik weggegaan, dus dat mis ik allemaal mooi. Niet dat ik klaag, mijn leven is prima zoals het nu is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:32 schreef refused. het volgende:
[..]
Vorig jaar Red Flag gedaan + de eerste Green Flag oefening ooit voor de Klu. Prachtige, realistische oefening puur gericht op CAS-missies... ze hebben daar een compleet Afghaans Dorp nagemaakt met alles erop en eraan. We mochten ons inkopen als dank voor onze participatie in Afghanistan.
Edmonton en Jasper zijn verplichte kost. De "dames" in Tri-Town zijn niet te vermijden. Is er nog steeds geen kamer meer verkrijgbaar in de hotels en motels tijdens MF? Ik wilde eigenlijk weer eens wat vrienden opzoeken bij 42Radar.quote:Maple flag ben ik net van teruggekomen... Cold lake, zuipen in de Camel-toe... in het weekend naar Edmonton of Jasper... je kent 't wel
quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."
An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"
A Navy Seal lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."
A Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit!!"
The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned hotel and says, "The pool is closed? What kind of shit is this?"
Horen Nederlandse burgers altijd maar één regel uit een heel verhaal?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:37 schreef nonzz het volgende:
[..]
Zien Nederlandse soldaten dit over het algemeen als hun mooiste defensiemomenten?
whehehequote:
Dienst uit? was 't tijdens je eerste 6 maand? anders word er normaal gesproken altijd naar een andere plaatsing gezocht.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:53 schreef Bouke-p het volgende:
in mijn bescheiden carriere veel mooie momenten meegemaakt, maar het mooiste was toen ik mn strepen kreeg!
vorig jaar werd me nog verteld dat ik dienst uit moest en wss nog minstens een jaar of 10/20 pijn in mn poten zou hebben(behoorlijk ernstig loge syndroom "scheenbeenvliesontsteking" ) en dankzij mn harde werken toch strepen gehaald en bij de KL kunnen blijven!
Is dat niet nog steeds een officieel staatsgeheim?quote:Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Tijdens mijn dienstplicht bij de KLu (40squadron LuchtmachtBeveiliging) op Volkel/de Peel eens wacht gelopen tijdens oud en nieuw. Op toren, lekker de bunkers voor atoombommen bewaken.
nee, was niet tijdens de 1e maand. Ik zou "gewoon" medisch afgekeurd worden. Dan trappen ze je inc. blessure zo de straat op, je krijgt als je geluk hebt nog iets van een opleiding vergoed en thats it.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Dienst uit? was 't tijdens je eerste 6 maand? anders word er normaal gesproken altijd naar een andere plaatsing gezocht.
tegenwoordig is dat de eerste 6 maand. Maar idd ze trappen je dan gewoon de straat op, maar na die tijd gaan ze meestal kijken naar andere plaatsingen.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
nee, was niet tijdens de 1e maand. Ik zou "gewoon" medisch afgekeurd worden. Dan trappen ze je inc. blessure zo de straat op, je krijgt als je geluk hebt nog iets van een opleiding vergoed en thats it.
Dat was voor mij ook een heel mooi moment.quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:40 schreef iScripters het volgende:
Mijn mooiste defensie moment? Binnenkomst na eindoefening van AMO(Zit nog in vervolgopleiding dus dat was het voor nu..
)
Hij zegt: "de bunkers voor atoombommen" de bunkers waren en zijn er nog steeds, er hebben alleen nooit atoombommen in gelegen. Worden nu voor andere civiele doeleinden gebruikt (geloof ik).quote:Op maandag 2 juni 2008 14:21 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Is dat niet nog steeds een officieel staatsgeheim?
Even los van de vraag of die dingen er liggen: er loopt op Volkel nog altijd een Munitions Support Squadron (het 752e of het 703e) van de USAF rond. Die lopen er maar met één reden: het werken met "special weapons".quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:57 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Hij zegt: "de bunkers voor atoombommen" de bunkers waren en zijn er nog steeds, er hebben alleen nooit atoombommen in gelegen. Worden nu voor andere civiele doeleinden gebruikt (geloof ik).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Dat zal best. Maar de QRA(Strike) is al sinds de eerste helft van de jaren 90 opgeheven. Zo'n beetje vanaf het moment dat Volkel de QRA(Intercept) begon mee te draaien.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:41 schreef refused. het volgende:
312 heeft nog maandelijks strike-oefeningen
kun je ff antwoord geven op mijn vraagquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar de QRA(Strike) is al sinds de eerste helft van de jaren 90 opgeheven. Zo'n beetje vanaf het moment dat Volkel de QRA(Intercept) begon mee te draaien.
Om de Belgen te pesten. Zij werken tegen (publiekelijk dan, op de achtergrond weet ik zo net nog niet), dus leggen we daar nukes, en nederland belonen we met een nuke-vrije periode.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
kun je ff antwoord geven op mijn vraag?
ben benieuwd om namelijk.
Whehe ik herken het wel, in een soortgelijke situatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Bouke-p het volgende:
nog een mooi moment:
tijdens een oefening patrouille lopen en ik als voorste verkenner. Snachts, dus stik donker in het bos en opeens gaat er 30cm naast me een lichtsein af. Ik was in een struikeldraad gestapt.... Ik was ff helemaal t padje kwijt vanwege de schrik, maar mn wachtmeester trapt me in de goede richting en brult dat ik de 2e sectie moest meenemen en dat we sprongsgewijs voorwaarts gingen.
Bleek dus dat dat lichtsein neergezet was door mariniers die daar schijnbaar ook aan het oefenen waren, die waren dus wakker geworden en begonnen ook met vuren(die dachten dat ze door een oefenvijand aangegrepen werden).
Goed, wij dus met 2 secties vurend voorwaarts gegaan en de mariniers uitgeschakeld![]()
Achteraf nog staan praten met de marns, die wisten niet dat wij ook aan het oefenen waren en wij wisten niet dat zij dr waren. Nog een compliment gekregen ook, ze hadden niet verwacht dat een groep kms'ers zo fanatiek tekeer konden gaan.
Het lijkt mischien kinderachtig ofzo, maar je had dr bij moeten zijn. DIt was echt zo geweldig!
Dát had ik graag willen zienquote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Bouke-p het volgende:
nog een mooi moment:
tijdens een oefening patrouille lopen en ik als voorste verkenner. Snachts, dus stik donker in het bos en opeens gaat er 30cm naast me een lichtsein af. Ik was in een struikeldraad gestapt.... Ik was ff helemaal t padje kwijt vanwege de schrik, maar mn wachtmeester trapt me in de goede richting en brult dat ik de 2e sectie moest meenemen en dat we sprongsgewijs voorwaarts gingen.
Bleek dus dat dat lichtsein neergezet was door mariniers die daar schijnbaar ook aan het oefenen waren, die waren dus wakker geworden en begonnen ook met vuren(die dachten dat ze door een oefenvijand aangegrepen werden).
Goed, wij dus met 2 secties vurend voorwaarts gegaan en de mariniers uitgeschakeld![]()
Achteraf nog staan praten met de marns, die wisten niet dat wij ook aan het oefenen waren en wij wisten niet dat zij dr waren. Nog een compliment gekregen ook, ze hadden niet verwacht dat een groep kms'ers zo fanatiek tekeer konden gaan.
Het lijkt mischien kinderachtig ofzo, maar je had dr bij moeten zijn. DIt was echt zo geweldig!
Ook jij gaat dat mooie moment nog krijgen Maitje. En geloof het of niet daarna wil je dat je het allemaal over mocht doen. Als ik nu het aanbod krijg om opnieuw de AMO te doen tussen burgerpaxen om mijn niveau 1 zaken bij te werken zou ik meteen ja zeggen!quote:
quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef cw2cu het volgende:
pff dat zijn er toch wel aardig wat.. hier een paar:
verveling in het veld: helemaal naakt en volledig gecamoufleerd door het bivak rennen.
bataljonsappél: 3 compagnies met verkenners staan opgesteld. De BC loopt naar het midden en roept: Rapport. Vervolgens gaat er voor de BC in het midden van het plein een rooster omhoog waar normaal grind onder ligt. Komt er een duiker boven met duikbril en snorkel, kijkt op de kaart en kijkt vervolgens naar een richting. Klimt eruit op zijn zwemvliezen, doet het rooster weer terug en loopt weg.
Geweldig geintje waar ook de BC zijn gezicht heel even niet meer in de plooi kon houden.
Ik heb er nog wel een paar maar die komen morgen wel.
Ik hoop dat ik het mag meemaken, want als dat zo is betekend ook dat ik de keuringen nl door ben.. dus we wachten af!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:16 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Ook jij gaat dat mooie moment nog krijgen Maitje. En geloof het of niet daarna wil je dat je het allemaal over mocht doen. Als ik nu het aanbod krijg om opnieuw de AMO te doen tussen burgerpaxen om mijn niveau 1 zaken bij te werken zou ik meteen ja zeggen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Wheheequote:Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef cw2cu het volgende:
pff dat zijn er toch wel aardig wat.. hier een paar:
verveling in het veld: helemaal naakt en volledig gecamoufleerd door het bivak rennen.
bataljonsappél: 3 compagnies met verkenners staan opgesteld. De BC loopt naar het midden en roept: Rapport. Vervolgens gaat er voor de BC in het midden van het plein een rooster omhoog waar normaal grind onder ligt. Komt er een duiker boven met duikbril en snorkel, kijkt op de kaart en kijkt vervolgens naar een richting. Klimt eruit op zijn zwemvliezen, doet het rooster weer terug en loopt weg.
Geweldig geintje waar ook de BC zijn gezicht heel even niet meer in de plooi kon houden.
Ik heb er nog wel een paar maar die komen morgen wel.
Cowardquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:41 schreef cw2cu het volgende:
Op Curacao:
We waren bezig met een 24 uurs oefening op Wacawa (een groot droog oefengebied aan de "dode" kant van het eiland. We hadden alleen een redelijk kleine groep (5 man) wat al snel nog kleiner werd door een aantal blessures. Dus daar stonden we dus snachts om 2 uur met 2 man. De andere 3 waren door een voorbijgaande MB meegenomen terug naar de kazerne.
Een actie met 2 man wilt natuurlijk niet lukken dus probeerden we maar contact te maken met een andere groep om daarbij aan te sluiten. Na een paar minuten kregen we antwoord en sproken we het volgende af. Wij stonden vlakbij de zee met de zee in onze rug. Dus het was het makkelijkst dat wij eerst met een lampje begonnen te seinen. Maar in plaats van één lampje dat terug seinde waren het er 8 vanuit heel het oefenterrein. Dus eerst een groot vraagteken boven ons hoofd, maar al snel dachten we shit.. dat moeten wel drugsdealers zijn want die komen hier aan wal! Snel weggerend en niks meer van gehoord. Sta je daar met losse flodders.
Iets wat later toch wel leuk is om na te vertellen hehe.
Operationele- en/of oorlogsverhalen, bedoel je?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:15 schreef Zwansen het volgende:
Ik mis de 'echte' verhalen... Of mogen die niet openbaar worden gemaakt ofzo?
Ja. Nu lees ik vooral verhalen over hoe goed de hotels waren en hoe er grappen werden uitgehaald op oefeningen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Operationele- en/of oorlogsverhalen, bedoel je?
Het gros van de mooie momenten heb ik ook meegemaakt tijdens grappen op oefeningen en operaties. Het vervelende is dat dat grappen waren waarvan je kennis moet hebben van de personen die er bij betrokken waren, of de procedures in mijn oude dienstvak. Aangezien de lezers hier over geen van beiden beschikken (de procedures zijn nog steeds geheim, al zijn ze op detail aangepast) heeft het geen zin om ze hier te posten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja. Nu lees ik vooral verhalen over hoe goed de hotels waren en hoe er grappen werden uitgehaald op oefeningen.
Hoe kunnen jullie tegenover burgers verdedigen dat er niet moet worden bezuinigd op defensie? Dit gaat toch wel iets te ver?quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef HAL9000S het volgende:
2006, Curacao.... we gingen de oefening Joint Caribbean lion draaien, wij (luchtmacht), de landmacht en de marine. De landmacht en de kMAR moesten ons vliegveld (Hato) beveiligen en sliepen in een greppel naast dat vliegveld en mochten uit blikken vreten.... de omstandigheden waren erbarmelijk.
Gelukkig hadden wij het beter voor elkaar, ik had een mooie en grote kamer in het Hilton hotel waar je iedere dag een heerlijk ontbijt kreeg met vers fruit, 2 privezwembaden, een privestrand en een barretje waar we iedere avond gebroederlijk Amstel Brights weg zaten te tikken Omdat wij een beetje buiten het scenario werden gehouden hoefde ik slecht 6 uur per dag te werken dus heb ik buiten werktijd mijn duikdiploma kunnen halen en gelukkig beschikte ik over mijn eigen huurauto waardoor ik vele mooie tripjes heb kunnen maken.
Verder ook hele mooie tripjes gehad naar Canada en verschillende delen van Amerika (ooit anderhalve maand in een hotel op de strip in Las Vegas gezeten) maar dit was wel een hoogtepunt.
Oh, maar andersom ook hoor! Ik ben maar wat blij dat ik destijds voor de KLu heb gekozen. Ik moet er niet aan denken dat ik 12 jaar lang in de bagger had moeten liggen, en dan achteraf zeggen dat het WEL leuk was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:13 schreef Vronsky het volgende:
.....Dit bevestigd maar weer eens die voorordelen die ik heb over de Luchtmacht.
Weet je wel wat de gemiddelde luchtmachter kost, qua investering? Wil je dat die gelijk weer de dienst uitrennen omdat ze met hun gratis defensie opleiding in de burgermaatschappij een veelvoud van hun defensie-salaris kunnen verdienen? De Luchtmacht doet het verstandige: ze kunnen qua salaris hun specialisten niet veel bieden in vergelijking met de burgermaatschappij, maar ze weten ze een behoorlijke tijd binnen te houden met de extraatjes tijdens oefeningen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kunnen jullie tegenover burgers verdedigen dat er niet moet worden bezuinigd op defensie? Dit gaat toch wel iets te ver?
quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar andersom ook hoor! Ik ben maar wat blij dat ik destijds voor de KLu heb gekozen. Ik moet er niet aan denken dat ik 12 jaar lang in de bagger had moeten liggen, en dan achteraf zeggen dat het WEL leuk was.![]()
"Het veld in" was voor ons zoiets als een weekeindje paintballen. Enorm leuk, maar je moet er vooral niet je beroep van maken. Daarvoor heb ik geen opleiding genoten.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En dat Luchtmachters er daarna over opscheppen is gewoon om de andere krijgsmachtdelen een beetje te zieken
We hadden ook A4'tjes met daarop 'Hilton' geplakt op onze busjes.... je had die koppen moeten zien van de landmachters en KMAR gasten die onze vliegbasis moesten verdedigen toen ze dat zagen.... pricelessquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar andersom ook hoor! Ik ben maar wat blij dat ik destijds voor de KLu heb gekozen. Ik moet er niet aan denken dat ik 12 jaar lang in de bagger had moeten liggen, en dan achteraf zeggen dat het WEL leuk was.![]()
"Het veld in" was voor ons zoiets als een weekeindje paintballen. Enorm leuk, maar je moet er vooral niet je beroep van maken. Daarvoor heb ik geen opleiding genoten.
Try me!quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:16 schreef Rave_NL het volgende:
Dat dus,
En niet omdat het bij mij allemaal top-secret is, maar meer omdat jullie het toch allemaal niet zouden geloven..
Had je idd al geplaatst.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:20 schreef AchJa het volgende:
Tijdens de gevechtscursus. (volgens mij heb ik die hier al eens eerder verteld)
Een cursist loopt een beetje te voetballen met een steentje... Daar ging zo'n groene baret natuurlijk wat van vinden.
"Zo, u is voetballer cursist!!! Hier heb je een bal, en ik wil hem dan en dan terug!!!"
Cursist kreeg een stuk steen in zijn handen geduwd dat mocht enige naam hebben en mocht daar mee gaan sjouwen.
Op een gegeven ogenblik tijdens de exfiltratie was hij die bakkei natuurlijk een beetje zat en sodemietert dat ding het zijterrein in. Enfin, zoveel kilometer verder staat daar zo'n commando te bleren dat hij zijn bal terug wil...
"Cursist!!!! Waar is mijn bal!!!"
Cursist niet te beroerd en tovert een miniscuul kiezelsteentje uit zijn broekzak met de opmerking: "Sorry sergeant, hij is lek."
En toen lagen jullie allemaal in een deuk? Schrijf een brief naar de Donald Duck, misschien word je brief van de weekquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:20 schreef AchJa het volgende:
Een cursist loopt een beetje te voetballen met een steentje... Daar ging zo'n groene baret natuurlijk wat van vinden.
"Zo, u is voetballer cursist!!! Hier heb je een bal, en ik wil hem dan en dan terug!!!"
Cursist kreeg een stuk steen in zijn handen geduwd dat mocht enige naam hebben en mocht daar mee gaan sjouwen.
Op een gegeven ogenblik tijdens de exfiltratie was hij die bakkei natuurlijk een beetje zat en sodemietert dat ding het zijterrein in. Enfin, zoveel kilometer verder staat daar zo'n commando te bleren dat hij zijn bal terug wil...
Cursist niet te beroerd en tovert een miniscuul kiezelsteentje uit zijn broekzak met de opmerking: "Sorry sergeant, hij is lek."
...quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:25 schreef Louis22 het volgende:
[..]
En toen lagen jullie allemaal in een deuk? Schrijf een brief naar de Donald Duck, misschien word je brief van de week
Hij;s geniaalquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:20 schreef AchJa het volgende:
Wie ben jij dan? Aangezien jij de DD kent schrijf jij wel vaker brieven die "brief van de week" worden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:25 schreef Louis22 het volgende:
[..]
En toen lagen jullie allemaal in een deuk? Schrijf een brief naar de Donald Duck, misschien word je brief van de week
Wat?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie ben jij dan? Aangezien jij de DD kent schrijf jij wel vaker brieven die "brief van de week" worden.
Ja, ik begreep niet wat je wilde zeggen hoor. Wie ik ben? Zie username. Ik ken de Donald Duck ja (jij niet?) en daaruit zou moeten volgen dat ik er wel een brieven naar schrijf (??) en dat niet alleen, nee die worden dan ook nog eens brief van de week?quote:
Mijn brieven wel?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ja, ik begreep niet wat je wilde zeggen hoor. Wie ik ben? Zie username. Ik ken de Donald Duck ja (jij niet?) en daaruit zou moeten volgen dat ik er wel een brieven naar schrijf (??) en dat niet alleen, nee die worden dan ook nog eens brief van de week?
Wat kom je hier doen? Alleen maar trollen? Rot dan astjeblieft op en doe dat lekker ergens andersquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ja, ik begreep niet wat je wilde zeggen hoor. Wie ik ben? Zie username. Ik ken de Donald Duck ja (jij niet?) en daaruit zou moeten volgen dat ik er wel een brieven naar schrijf (??) en dat niet alleen, nee die worden dan ook nog eens brief van de week?
Vooropkomst.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:02 schreef Louis22 het volgende:
Tot zover het politieke besef van militairen. Te treurig voor woorden.
Wow zekerss!!!111quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:02 schreef Louis22 het volgende:
Tot zover het politieke besef van militairen. Te treurig voor woorden.
Dat algemene publiek laat zich dan ook niet met een proppenschieter naar een zandbak aan de andere kant van de wereld sturen om te schieten op mensen die ze niet kennen, voor een zaak waar ze niks mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Wow zekerss!!!111In tegenstelling tot het algemene publiek dat alle ministers zo kan opdreunen!!!
Het algemene publiek profiteert inderdaad liever van het leed van mensen die ze nooit hoeven zien of mee om hoeven gaan. Is sowieso beter voor de gemoedsrust.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:07 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dat algemene publiek laat zich dan ook niet met een proppenschieter naar een zandbak aan de andere kant van de wereld sturen om te schieten op mensen die ze niet kennen, voor een zaak waar ze niks mee te maken hebben.
Ik heb nimmer voor defensie gewerkt, meneer vooroordeel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Louis22 het volgende:
Praat jezelf lekker aan dat je iets nuttigs voor ons doet, anders voelt het ook zo zinloos hè.
Och, het is ook zo moeilijk lezen als je de hele dag in zo'n donker kamertje zit op zolder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:15 schreef Rave_NL het volgende:
Gelukkig is begrijpend lezen wel aan Louis besteed...
Maar eh, dat zijn we toch ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:56 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Och, het is ook zo moeilijk lezen als je de hele dag in zo'n donker kamertje zit op zolder.![]()
Maar ja, in zijn ogen is waarschijnlijk elke militair een bloeddorstige infanterist die kleine kinderen eet als ontbijt, voor de lol op mensen schiet en in elk dorp alle vrouwen verkracht.![]()
Overigens leuke verhalen, hoop dat ik ook volgend jaar leuke dingen mag vertellen.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:20 schreef AchJa het volgende:
,quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
,
Die cdo's verblikken niet zo snel, er was vrij vlot een "functionerende" bal geregeld.
Waarbij later nog een doosje bandenplakkersmateriaal bij werd toegevoegd voor het geval hij weer lek zou gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |