abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:27:42 #1
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58942777
Wat is jou mooiste defensie moment. Dit kan hilarisch zijn of juist heel schokkend of ontroerend. Maar vertel ze dus hier.

TS begint:

Najaar 2007.

Met onze 81 mm en vol scherpe munitie geladen MB, richting een schietbaan in Duitsland. Samen met 42 BLJ die wij ondersteunde. Vanaf het moment dat het eerste schot valt, t/m het laatste schot was voor mij het allermooiste defensie moment. Dit was omdat er op dat moment met elk wapensysteem wat we bij ons hadden met scherp werd geschoten. Met o.a. 81mm & 60mm mortieren, 25mm, Gill, Pantzerfaust, Mags, minimi's, en veel diemaco's. Ging het een kwartier lang los.
Dit alles met scherp en ik reed op dat moment met de MB de schietbaan over terwijl de kogels van achter naar het voorterein werd geschoten. Op zoek naar onze stelling en eenmaal in stelling gebracht binnen no-time ongeveer 30 granaten naar de doelen geschoten. En allemaal zo goed als raak.

Dit kwartiertje schieten was voor mij het allermooiste defensie moment. Het was 15 min ontzettend oorlog daar op die schietbaan. Ik vergeet het nooit meer.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_58942943
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:27 schreef Heatseeker het volgende:
Het was 15 min ontzettend oorlog daar op die schietbaan.
Met dat verschil dat niemand terug schoot.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:37:11 #3
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58942991
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met dat verschil dat niemand terug schoot.
Als we daar een echte vijand hadden zitten had die no way teruggeschoten, dit ivm het vuuraanbod van ons.
pi_58943567
Dat was op de oefening Carribean Lion 2 jaar terug ofzo, wij sliepen in het Hilton Hotel met 2 privezwembaden en een privestrand en gingen iedere dag luxe uit eten terwijl de KL en de KMAR bij 45 graden in een greppel sliepen en blikvoer vraten om 'ons vliegveld te bewaken'. Toen hebben heel kinderachtig 'Hilton hotel' uitgeprint op een aantal A4'tjes en die op ons busje geplakt.

De gezichten van die stoere mannen op het moment dat ze dat zagen was mijn mooiste defensie moment ooit, onvergetelijk.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:08:43 #5
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58943671
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:03 schreef refused. het volgende:
Dat was op de oefening Carribean Lion 2 jaar terug ofzo, wij sliepen in het Hilton Hotel met 2 privezwembaden en een privestrand en gingen iedere dag luxe uit eten terwijl de KL en de KMAR bij 45 graden in een greppel sliepen en blikvoer vraten om 'ons vliegveld te bewaken'. Toen hebben heel kinderachtig 'Hilton hotel' uitgeprint op een aantal A4'tjes en die op ons busje geplakt.

De gezichten van die stoere mannen op het moment dat ze dat zagen was mijn mooiste defensie moment ooit, onvergetelijk.
Haha, dat lijkt me ook die blikken in hun ogen waren zeker priceless.
En ik kan me die frustratie ook zo goed begrijpen.
pi_58943698
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:08 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Haha, dat lijkt me ook die blikken in hun ogen waren zeker priceless.
En ik kan me die frustratie ook zo goed begrijpen.
Het leuke was dat wij voor 't eerst in boogtenten moesten slapen als KLU , maar we kregen te horen dat er geen plek meer voor ons was.... en dat we zelf maar iets moesten regelen

Zo gezegd zo gedaan.

We do not rock, we kill!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:14:25 #7
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58943789
Ik zweer echt bij boogtenten, puppen of onder alleen een poncho is echt kut in de regen.
Lang leve boogtenten met verwarming (die tevens als tosti-apparaat fungeert).
Alleen met heel warm weer slaap ik liever zonder tent.
pi_58943887
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:14 schreef Heatseeker het volgende:
Ik zweer echt bij boogtenten, puppen of onder alleen een poncho is echt kut in de regen.
Lang leve boogtenten met verwarming (die tevens als tosti-apparaat fungeert).
Alleen met heel warm weer slaap ik liever zonder tent.
Dat heb ik jarenlang gedaan, maar nu zweer ik toch echt bij hotels

We do not rock, we kill!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:59:10 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58944753
In een 4tonner met 3 ton water bergweggetjes omhoog rijden boven Oharovac voor een paar dorstige zigeuners.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:31 #10
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58944847
Ik ben nooit verder gekomen dan de dienstkeuring. Eerste keuring was in de voormalige Oranje Nassaukazerne in Amsterdam (tegenwoordig hele dure huizen).

Op de binnenplaats was de militaire blaaskapel aan het oefenen. Het was vals. Het was héél vals. Vermoedelijk zal er wel een wet zijn die het verbied om zó vals te spelen als militaire kapel, in het kader van onnodige wreedheden ten opzichte van de vijand.

De persoon die de keuring voorzat zei tegen de groep : "Euh, ik durf het bíjna niet te vragen, maar zijn er mensen die eventueel willen meespelen?" met zo'n blik in zijn ogen...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:33:17 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58947799
topic gecleaned

verder met Jou mooiste momenten met Defensie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58950764
Afzwaaien.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:04:20 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58951201
Mooiste defensie moment? Deny Flight, laatste 102 dagen van 1995. Officieel als onderdeel van het Volkeliaanse Villafranca detachement, maar feitelijk als onderdeel van de USAF werden we naar het zuiden van Italië gestuurd. Eenmaal aangekomen kregen we onze legering te zien. Omdat de USAF het hele hotel al in beslag had genomenkregen wij 4 zeer nette bungalows op 100 meter van het strand in het diepe zuiden van de laars. 2 Canadezen die ook aan de USAF waren uitgeleend waren onze buren. Ik bewoonde met een collega de grootste (omdat we de jongsten waren moesten wij delen, maar dat lukt best in een kleine eengezinswoning). Heerlijke tijd: omdat we op tweemaal de afstand van Nederland zaten vergeleken bij Villafranca vielen we overal net buiten de boot. Nederland beschouwde ons als 100% toegevoegd aan de USAF, maar de USAF beschouwde ons alleen operationeel als lid, en wilde de NATO onruststokers uit Canada en Nederland niet tussen haar manschappen in het hotel. Resultaat: We konden met alles wegkomen.

Toen we van onze 1stFW collegas op Villa te horen kregen dat ze zulke mooie kamers hadden in hun hotel, konden we het niet laten om even een paar plaatjes van onze "schamele onderkomens" te maken en op te sturen. Uiteraard met Lat-long erbij, zodat 306 even fotos kon komen schieten.

In de laatste week kregen we wel een fax van Bill Clinton, die ons een zalige kerst in den vreemde toewenste.

Heel vreemd : later verhuisde Villa naar Amendola. Voor ons aan de andere kant van de berg, op nog geen uur rijden. In Den Haag werd prompt besloten dat het gevechtsleidingsdetachement maar weer naar huis moest. Officiele reden: we waren niet meer nodig (terwijl de spanning in Servië en Kosovo al aan het oplopen was). Officieus kreeg ik te horen dat de KLu bang was dat men op Amendola zou ontdekken dat een klein groepje mensen wel erg riant gelegerd was, en er een rel zou uitbreken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:59:50 #14
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58953780
leuk deze verhalen...
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:20:35 #15
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58956964
En wat is dat toch met de KLU en hotels.
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:21:13 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58956976
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:04 schreef RonaldV het volgende:
Mooiste defensie moment? Deny Flight, laatste 102 dagen van 1995. Officieel als onderdeel van het Volkeliaanse Villafranca detachement, maar feitelijk als onderdeel van de USAF werden we naar het zuiden van Italië gestuurd. Eenmaal aangekomen kregen we onze legering te zien. Omdat de USAF het hele hotel al in beslag had genomenkregen wij 4 zeer nette bungalows op 100 meter van het strand in het diepe zuiden van de laars. 2 Canadezen die ook aan de USAF waren uitgeleend waren onze buren. Ik bewoonde met een collega de grootste (omdat we de jongsten waren moesten wij delen, maar dat lukt best in een kleine eengezinswoning). Heerlijke tijd: omdat we op tweemaal de afstand van Nederland zaten vergeleken bij Villafranca vielen we overal net buiten de boot. Nederland beschouwde ons als 100% toegevoegd aan de USAF, maar de USAF beschouwde ons alleen operationeel als lid, en wilde de NATO onruststokers uit Canada en Nederland niet tussen haar manschappen in het hotel. Resultaat: We konden met alles wegkomen.

Toen we van onze 1stFW collegas op Villa te horen kregen dat ze zulke mooie kamers hadden in hun hotel, konden we het niet laten om even een paar plaatjes van onze "schamele onderkomens" te maken en op te sturen. Uiteraard met Lat-long erbij, zodat 306 even fotos kon komen schieten.

In de laatste week kregen we wel een fax van Bill Clinton, die ons een zalige kerst in den vreemde toewenste.

Heel vreemd : later verhuisde Villa naar Amendola. Voor ons aan de andere kant van de berg, op nog geen uur rijden. In Den Haag werd prompt besloten dat het gevechtsleidingsdetachement maar weer naar huis moest. Officiele reden: we waren niet meer nodig (terwijl de spanning in Servië en Kosovo al aan het oplopen was). Officieus kreeg ik te horen dat de KLu bang was dat men op Amendola zou ontdekken dat een klein groepje mensen wel erg riant gelegerd was, en er een rel zou uitbreken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:48:39 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58958666
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:20 schreef Heatseeker het volgende:
En wat is dat toch met de KLU en hotels.
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."

An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"

A Navy Seal lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."

A Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit!!"

The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned hotel and says, "The pool is closed? What kind of shit is this?"

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:55:56 #18
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58960421
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."

An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"

A Navy Seal lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."

A Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit!!"

The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned hotel and says, "The pool is closed? What kind of shit is this?"

Haha, alleen nu niet gaan afvragen waarom wij (landmacht) een lage dunk hebben over de KLU.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:57:58 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_58960472
Toen ik het keuringsgebouw uit werd gezet door een boze vent, ik was afgekeurd en vroeg om champange in blik...

Later nog wel als burger bij de landmacht gezeten, cadi was wel leuk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_58963154
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:55 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Haha, alleen nu niet gaan afvragen waarom wij (landmacht) een lage dunk hebben over de KLU.
Maar wel staan te juichen in het voorterrein als er een F16 langskomt voor een CAS-missie Nee serieus, wiji van de Klu vinden het niet zo erg om als ' nepmilitairen' gezien te worden met onze luxueuze hotels, onze spiksplinternieuwe huurwagens, hele weekenden vrij, 8-urige werkdagen en 40 dollar per dag vergoeding om je vol te vreten in restaurants tijdens oefeningen Wij snappen ook wel dat jullie ergens trots op moeten zijn....

We do not rock, we kill!
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:59:51 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58963478
ik keek gisteren op NG een docu en zag dat in de USA American football spelen werden gehouden tussen het leger en de marine..

hebben wij ook zoiets?

wel gaaf man..stadion vol ,Officieren, Onderofficieren ,Soldaten en Cadetten en het veld met 2 teams
pi_58964276
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:59 schreef Pumatje het volgende:
ik keek gisteren op NG een docu en zag dat in de USA American football spelen werden gehouden tussen het leger en de marine..

hebben wij ook zoiets?

wel gaaf man..stadion vol ,Officieren, Onderofficieren ,Soldaten en Cadetten en het veld met 2 teams
Wel tussen de KMA en het KIM geloof ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:02:05 #23
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_58964899
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:36 schreef waht het volgende:

[..]

Wel tussen de KMA en het KIM geloof ik.
Klopt, de C&A wedstrijden (cadetten & adelborsten), altijd wel een heel gebeuren. In de dagen voorafgaand aan deze wedstrijden is het de traditie om bij elkaar wat smerige geintjes uit te halen danwel een leuk aandenken mee te nemen.

Ook worden er om de zoveel tijd wedstrijden gehouden tussen de internationale academies uit een aantal Europese landen.
Nee echt niet.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:25:48 #24
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_58965388
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:59 schreef Pumatje het volgende:

hebben wij ook zoiets?

Niet zover ik weet, we hebben wel een brigade sportdag en een (11 AfdRA) afdelings sportdag eens per jaar. Maar dat kun je niet vergelijken met wat jij bedoelt. Verder zijn er natuurlijk allerlei kampioenschappen, van bridgen tot triathlon.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:56:08 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58967545
waarom wordt er dan geen initiatief genomen voor zo'n wedstrijd ?

Leger versus Marine..

lijkt me hardstikke leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')