abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:07:56 #51
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59115721
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:57 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Hij zegt: "de bunkers voor atoombommen" de bunkers waren en zijn er nog steeds, er hebben alleen nooit atoombommen in gelegen. Worden nu voor andere civiele doeleinden gebruikt (geloof ik).
Even los van de vraag of die dingen er liggen: er loopt op Volkel nog altijd een Munitions Support Squadron (het 752e of het 703e) van de USAF rond. Die lopen er maar met één reden: het werken met "special weapons".

De bunkers zijn er nog, en worden nog steeds militair gebruikt (er is vrijwel geen civiel medegebruik van de faciliteiten op Volkel, alleen een zweefvliegclub, afaik). De USAF is er nog. Tel dat bij elkaar op, en je weet dat de bunkers in ieder geval gebruiksgereed zijn. Er zijn op dit moment mischien geen bommen, maar ze kunnen wel heel snel ingevlogen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_59118812
312 heeft nog maandelijks strike-oefeningen
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:59:49 #53
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59119362
waarom zouden er wel bommen in Belgie liggen en niet in Nederland...?
daarnaast is Nederland nog een "trouwere" Navo partner dan Belgïe.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:22:45 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59130480
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:41 schreef refused. het volgende:
312 heeft nog maandelijks strike-oefeningen
Dat zal best. Maar de QRA(Strike) is al sinds de eerste helft van de jaren 90 opgeheven. Zo'n beetje vanaf het moment dat Volkel de QRA(Intercept) begon mee te draaien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:19:14 #55
217947 Combatman
Dhr. Genialiteit hemzelve
pi_59293185
mocht een keertje meelopen bij een oefening van ama artsen en amv verpleegkundigen hoop er snel zelf een te worden
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:27:59 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59293483
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar de QRA(Strike) is al sinds de eerste helft van de jaren 90 opgeheven. Zo'n beetje vanaf het moment dat Volkel de QRA(Intercept) begon mee te draaien.
kun je ff antwoord geven op mijn vraag ?
ben benieuwd om namelijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:32:19 #57
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59293615
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:27 schreef Pumatje het volgende:

[..]

kun je ff antwoord geven op mijn vraag ?
ben benieuwd om namelijk.
Om de Belgen te pesten. Zij werken tegen (publiekelijk dan, op de achtergrond weet ik zo net nog niet), dus leggen we daar nukes, en nederland belonen we met een nuke-vrije periode.

Ik heb geen idee natuurlijk. Ze liggen er vast wel.
- Privacy Matters
pi_59475998
Mijn mooiste moment zal in '92 zijn geweest.

Ik zat al enkele maanden als VN-militair op Sarajevo Airport toen ik een paar dagen weg mocht.
Samen met een 2 tal collega Nederlanders, een Canadese Majoor en 2 Duitse UNMO's (United Nations MOnitors = waarnemers) zouden we met een Hercules transporttoestel naar Zagreb Vliegen.

Toen we echter met tas en al klaar stonden kregen we van de Noorse "Flight Control" te horen dat er een vliegtuig van de radar was verdwenen en dat men uit voorzorg niet meer zou vliegen.
(achteraf bleek dit toestel beschoten te zijn en te zijn neergestort )
Dus geen weekendje ontspanning en normaal eten...
Maar er stond nog een Transporttoestel van de Amerikanen, die destijds voedsel en hulpmiddelen voor de bevolking van Sarajevo vlogen.
"Kan die ons niet meenemen dan?" vroeg ik.
Het bleek echter dat dat toestel rechtstreeks naar Frankfurt zou vliegen en niet via Zagreb.
"Kan hij ons niet even afzetten?" grapte een van mijn Nederlandse collega's.
De Noor nam dat serieus op en sprak via zijn porto met zijn Noorse collega die bij het toestel stond. Deze laatste babbelde (zichtbaar voor ons) met de Amerikaan die uit zijn raampje hing.
Het Knäckerbröd taaltje dat ze vervolgens onderling hadden, werd door de Noor bij ons vertaald en hij zei dat als we snel zouden zijn, we wel een lift konden krijgen.
Met alle bepakking op de rug en onder de arm hebben we met z'n zessen eenstprintje getrokken naar het toestel.
Na het instappen gingen we meteen los.
Na een klein uurtje vliegen werd ons verteld dat we maar even zouden landen in Zagreb.
En inderdaad. We landen, de laadklep ging al open toen we naar de standplaats taxiden. Bij stilstand sprongen we eruit en na een korte tankstop was het toestel alweer vertrokken.

Toen pas realiseerde ik dat ik deel uitmaakte van een erg grote internationale operatie.
Een erg heftig gevoel, dat een groot transportvliegtuig speciaal voor 6 man "even omvliegt".
  zondag 6 juli 2008 @ 20:26:19 #59
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59932781
Mijn mooiste moment was tevens ook de meest zure sessie van mijn leven.

Goed, tijdens een oefening is bijna de gehele kazerne op pad, alleen met 3 goede maten hebben wij van de bevriende herr Leutnant een Sonderauftrag gekregen, wat erop neerkwam dat wij niet buiten ons hoefden uit te sloven, maar gewoon lekker op kwartier konden uitrusten.

Dat begint op een gegeven moment te vervelen, en met allerlei zeepzooi die we hadden gevonden, besloten we dat de gang een schoonmaakbeurt nodig had. Alleen veel verder dan het inzepen zijn we niet gekomen, want de intentie was om uit te vinden of buikglijden een geslaagde bezigheid was.
Dus stonden we daar allemaal slechts met een korte broek aan, en helemaal onder de zeep, elkaar toe te juichen als iemand weer op z’n buik door te gang gleed. Totdat iemand tot de voeten van een uit het niets opduikende herr Major kwam gegleden.

Die blik van hem, die was zo onbetaalbaar. Hij vond het maar der größte Sauhaufen die hij jemals gezien had. Uiteindelijk hebben we een week lang de gang en WC’s elke dag mogen schoonschrobben, maar achteraf gezien was het toch een briljante situatie. Ik zie die gast nog voor me, met die eerst ongelovige en dan bozige blik van hem.

Disclaimer: mijn maten waren ook allemaal dienstplichtig, dat geeft al de lamlendige stemming weer. Op die manier hebben we nog tig priceless momenten meegemaakt.

Edit: dit was weliswaar niet ik, maar over zulke taferelen hebben we het dan:

mooie tijd was dat.
pi_59957296
Terug moeten komen op de (dienst) keuring omdat ze je urine zijn kwijt geraakt, om nogmaals een potje vol te pissen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:40:23 #61
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60000843
Lekker bezig met blaten weer..

[ Bericht 88% gewijzigd door Pumatje op 09-07-2008 20:11:42 ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60038301
nog een mooi moment:

tijdens een oefening patrouille lopen en ik als voorste verkenner. Snachts, dus stik donker in het bos en opeens gaat er 30cm naast me een lichtsein af. Ik was in een struikeldraad gestapt.... Ik was ff helemaal t padje kwijt vanwege de schrik, maar mn wachtmeester trapt me in de goede richting en brult dat ik de 2e sectie moest meenemen en dat we sprongsgewijs voorwaarts gingen.
Bleek dus dat dat lichtsein neergezet was door mariniers die daar schijnbaar ook aan het oefenen waren, die waren dus wakker geworden en begonnen ook met vuren(die dachten dat ze door een oefenvijand aangegrepen werden).

Goed, wij dus met 2 secties vurend voorwaarts gegaan en de mariniers uitgeschakeld

Achteraf nog staan praten met de marns, die wisten niet dat wij ook aan het oefenen waren en wij wisten niet dat zij dr waren. Nog een compliment gekregen ook, ze hadden niet verwacht dat een groep kms'ers zo fanatiek tekeer konden gaan.

Het lijkt mischien kinderachtig ofzo, maar je had dr bij moeten zijn. DIt was echt zo geweldig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bouke-p op 11-07-2008 12:07:01 ]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:51:00 #63
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60044643
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Bouke-p het volgende:
nog een mooi moment:

tijdens een oefening patrouille lopen en ik als voorste verkenner. Snachts, dus stik donker in het bos en opeens gaat er 30cm naast me een lichtsein af. Ik was in een struikeldraad gestapt.... Ik was ff helemaal t padje kwijt vanwege de schrik, maar mn wachtmeester trapt me in de goede richting en brult dat ik de 2e sectie moest meenemen en dat we sprongsgewijs voorwaarts gingen.
Bleek dus dat dat lichtsein neergezet was door mariniers die daar schijnbaar ook aan het oefenen waren, die waren dus wakker geworden en begonnen ook met vuren(die dachten dat ze door een oefenvijand aangegrepen werden).

Goed, wij dus met 2 secties vurend voorwaarts gegaan en de mariniers uitgeschakeld

Achteraf nog staan praten met de marns, die wisten niet dat wij ook aan het oefenen waren en wij wisten niet dat zij dr waren. Nog een compliment gekregen ook, ze hadden niet verwacht dat een groep kms'ers zo fanatiek tekeer konden gaan.

Het lijkt mischien kinderachtig ofzo, maar je had dr bij moeten zijn. DIt was echt zo geweldig!
Whehe ik herken het wel, in een soortgelijke situatie.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:04:37 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60044933
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Bouke-p het volgende:
nog een mooi moment:

Dát had ik graag willen zien
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:50:23 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60046721
heeeel gaaf verhaal Bauke
pi_60046961
Te horen dat je voor een GVA oefening moet gaan duiken in het Zuid Franse Hyeres.

Twee weken daarna de oefen/buitenland toelage gebruikt voor serieus duiken op Malta.

GVA was voor mij niet echt "grensverleggend"
pi_60059181
Hmm, oefening in belgie..

we waren aan het oefenen voor onze niveau 3 testen, die de week daarop zouden volgen. we gingen dus bij nacht stormen (aanvallen dus) op een zogenaamde vijand die in een boscomplexje zat. Zo gezegd zo gedaan, wij stormen op dat bosje af, klep neer, infanteristen eruit en die gingen schietend richting het bosje. Ineens hoorde ik allemaal meldingen over het net van boordschutters dat er mensen rondrenden in het bosje, en tegelijkertijd gingen er her en der lichtseinen af.

Wat bleek nou, er lag daar een groepje belgen te slapen, die niet wisten wat ze moesten doen toen wij er ineens stonden! Prachtig om dan al die poppetjes in paniek rond te zien rennen op het warmtebeeld.

Ook een topmoment was afgelopen oefening in guz altmark, mijn vader was in de buurt dus die kwam even de kazerne oprijden en broodjes döner brengen (en hij is gewoon een burger).
Zo zit je na 3 weken opvoer/wol pakketjes ineens een broodje döner te eten
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:49:10 #68
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60059341
erg erg leuk
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:50:22 #69
64781 bonke
pipo koeie
pi_60059358
whehe, een oefening in duitsland op het wagenpark een peukie roken in de regen

en daar lag dus een plas water ( modder en zooi ) van een metertje of 15 in omtrek
we zaten daar dus met een man of 15 een pauze te houden waarbij een van de maten zegt: "als ik van jullie allemaal 5 gulden krijg dan tijger ik heen en weer door die modderpoel"
dat vonden we wel leuk natuurlijk en we stemden met zn allen toe
dus die gozer door die modderpoel heen en weer en kwam er dus als een varken uit
waarop ik hem 5 gulden gaf en zei "asjeblieft, van ons allemaal ":)

whehe:) hij dacht naturlijk dat ie 75 gulden kreeg
pies on joe toe
pi_60062058
Hahaha dat is een mooie bonke
pi_87363060
*kick
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_87363923
Mijn mooiste moment tot nu toe was het binnenhalen van mijn strepen na de AMO.
Het moment dat je met 2 AMO pelotons in een rondom voor een klein poortje aan de zijkant van de kazerne ligt en de sergeant-majoor roept: Jullie mogen nu allemaal je helm afzetten en je veldpet opzetten. Zorg ervoor dat je tenue in orde is en probeer er niet te moe uit te zien, want op het moment dat je door die poort loopt heb je je AMO gehaald en staan er allemaal mensen op jullie te wachten.
pi_87364223
:D Prachtige verhalen!
Er was eens....
pi_87364279
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:14 schreef Maitje het volgende:
:D Prachtige verhalen!
Ook jij gaat dat mooie moment nog krijgen Maitje. En geloof het of niet daarna wil je dat je het allemaal over mocht doen. Als ik nu het aanbod krijg om opnieuw de AMO te doen tussen burgerpaxen om mijn niveau 1 zaken bij te werken zou ik meteen ja zeggen! :)
pi_87368084
In mijn zeer korte diensttijd toch ook al wel wat mooie momenten gehad. Tijdens OTV1 op de Rucphense heide onze eerste tactische verkenningspatrouille naar het bivak van de KL. Iedereen helemaal van top tot teen gecamoufleerd. Komen we op een keer bij een looppad. Ik 1e man achter de rechter verkenner. Die gast zat niet echt op te letten ofso en zag dus 2 burgers op 100m niet. Wij allemaal op de pens. Even later kruip ik naar voren om te zien dat die burgers op 50m genaderd zijn. Dus toen gelijk in de greppel naast het pad getijgerd omdat knielen en omhoog kruipen te laat was. Die burgers kwamen letterlijk 1.5m naast me gelopen en ze hebben niets gezien. Dat was wel ff een momentje van wow dit is gaaf.

En afgelope week tijdens OTV3 een OP moeten bouwen aan de rand van een zandgebied. Midden in de nacht. Tikt mn buddy me opeens uit mn slaap aan: dr komt een groep mensen aan. Bleek het een peloton zwaar bewapende POTOM'ers te zijn die op 2m langs onze OP trokken. De volgende ochtend met afbreken kwamen we ze weer tegen en toen ff met ze staan praten en even onze ogen uitgekeken op al dat mooie speelgoed. 20 kerels die ieder met MAGS, Minimi's, LOAW, Panzerfaust etc voor je staan.

Hoop dat er nog een hoop moois gaat komen.
Blood Sugar Sex Magik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')