quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:46 schreef refused. het volgende:
[..]
Maar wel staan te juichen in het voorterrein als er een F16 langskomt voor een CAS-missieNee serieus, wiji van de Klu vinden het niet zo erg om als ' nepmilitairen' gezien te worden met onze luxueuze hotels, onze spiksplinternieuwe huurwagens, hele weekenden vrij, 8-urige werkdagen en 40 dollar per dag vergoeding om je vol te vreten in restaurants tijdens oefeningen
Wij snappen ook wel dat jullie ergens trots op moeten zijn....
Vorig jaar Red Flag gedaan + de eerste Green Flag oefening ooit voor de Klu. Prachtige, realistische oefening puur gericht op CAS-missies... ze hebben daar een compleet Afghaans Dorp nagemaakt met alles erop en eraan. We mochten ons inkopen als dank voor onze participatie in Afghanistan.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]![]()
je vergat nog de dienstreizen (met oefentoelage) naar ***** Flag oefeningen in Noord-Amerika
neem aan dat je mij hiermee bedoelt, nee het enige dat ik weet is dat in deze omgeving al jaren geen militaire oefeningen waren geweest. Althans wat de bewoners vertelde.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:19 schreef Heatseeker het volgende:
Ha mooi verhaal, zat je toevallig op kamp Trauen? Daar heb ik veel gezeten en gelachen.
Whehe humor! Ik zit bij de TD van de gele rijders en als we oefenen is het vaak op de Panzerringstrasse. Dat ligt met onder Munster vandaar die vraag over kamp Trauen. Maar tering zeg 23 jaar geleden. Toen was ik 3.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:52 schreef john6 het volgende:
[..]
neem aan dat je mij hiermee bedoelt, nee het enige dat ik weet is dat in deze omgeving al jaren geen militaire oefeningen waren geweest. Althans wat de bewoners vertelde.
Heb er wel nog een een geldboete opgelopen van 10 gulden, geldboetes vond men in die tijd blijkbaar nog altijd zwaarder als arrest.
Stonden in Metelen bij een fietspad, waar een bord bij stond met KEINE MOFAS, hadden we AS afgeplakt en stonden we met een dikke sigaar en een MAG met patronenriem foto's te maken voor dit bord, kwam de CC langsgereden die vond dit toch geen geslaagde actie.
Na een paar weken vroeg hij wel op de kazerne voor die foto, die wilde hij toch wel hebben.
Shit, als ik terug denk aan die tijd lijkt of het pas een paar jaar geleden is, maar is alweer 23 jaar.
Joh, moet je het nu hardop zeggen, voel me nu echt oud hahaha.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:25 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Whehe humor! Ik zit bij de TD van de gele rijders en als we oefenen is het vaak op de Panzerringstrasse. Dat ligt met onder Munster vandaar die vraag over kamp Trauen. Maar tering zeg 23 jaar geleden. Toen was ik 3.
Klinkt herkenbaar, toen ik het leger in ging was ik vrijgezel. Nu heb ik een vriendin en wil ik het liefste elke avond bij haar zijn. Ga na mijn contract (nov 2009) waarschijnlijk ook de burgermaatschappij in.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:50 schreef john6 het volgende:
[..]
Joh, moet je het nu hardop zeggen, voel me nu echt oud hahaha.
Ben met 17 jaar dienst ingegaan, na mijn diensttijd heb ik tot '94 nog bij de Nationale Reserve gezeten, was ook lachen, in weekenden soldaatje spelen, ga je oefenvijand spelen tegen dienstplichtigen toendertijd, stonden ze wat raar te kijken, soldaten 1e klas van rond de vijftig. We leken echt wel op die engelse serie van daar komen de schutters.
Nog een paar keer geprobeerd beroeps te worden, lukte het eindelijk, kreeg ik een relatie, toen heb ik een keuze moeten maken, toendertijd niet makkelijk omdat beroeps toch een droom was, maar acheraf een goede keuze gemaakt om niet te gaan.
Sja, vlak voor 9-11 ben ik weggegaan, dus dat mis ik allemaal mooi. Niet dat ik klaag, mijn leven is prima zoals het nu is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:32 schreef refused. het volgende:
[..]
Vorig jaar Red Flag gedaan + de eerste Green Flag oefening ooit voor de Klu. Prachtige, realistische oefening puur gericht op CAS-missies... ze hebben daar een compleet Afghaans Dorp nagemaakt met alles erop en eraan. We mochten ons inkopen als dank voor onze participatie in Afghanistan.
Edmonton en Jasper zijn verplichte kost. De "dames" in Tri-Town zijn niet te vermijden. Is er nog steeds geen kamer meer verkrijgbaar in de hotels en motels tijdens MF? Ik wilde eigenlijk weer eens wat vrienden opzoeken bij 42Radar.quote:Maple flag ben ik net van teruggekomen... Cold lake, zuipen in de Camel-toe... in het weekend naar Edmonton of Jasper... je kent 't wel
quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."
An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"
A Navy Seal lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."
A Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit!!"
The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned hotel and says, "The pool is closed? What kind of shit is this?"
Horen Nederlandse burgers altijd maar één regel uit een heel verhaal?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:37 schreef nonzz het volgende:
[..]
Zien Nederlandse soldaten dit over het algemeen als hun mooiste defensiemomenten?
whehehequote:
Dienst uit? was 't tijdens je eerste 6 maand? anders word er normaal gesproken altijd naar een andere plaatsing gezocht.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:53 schreef Bouke-p het volgende:
in mijn bescheiden carriere veel mooie momenten meegemaakt, maar het mooiste was toen ik mn strepen kreeg!
vorig jaar werd me nog verteld dat ik dienst uit moest en wss nog minstens een jaar of 10/20 pijn in mn poten zou hebben(behoorlijk ernstig loge syndroom "scheenbeenvliesontsteking" ) en dankzij mn harde werken toch strepen gehaald en bij de KL kunnen blijven!
Is dat niet nog steeds een officieel staatsgeheim?quote:Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Tijdens mijn dienstplicht bij de KLu (40squadron LuchtmachtBeveiliging) op Volkel/de Peel eens wacht gelopen tijdens oud en nieuw. Op toren, lekker de bunkers voor atoombommen bewaken.
nee, was niet tijdens de 1e maand. Ik zou "gewoon" medisch afgekeurd worden. Dan trappen ze je inc. blessure zo de straat op, je krijgt als je geluk hebt nog iets van een opleiding vergoed en thats it.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Dienst uit? was 't tijdens je eerste 6 maand? anders word er normaal gesproken altijd naar een andere plaatsing gezocht.
tegenwoordig is dat de eerste 6 maand. Maar idd ze trappen je dan gewoon de straat op, maar na die tijd gaan ze meestal kijken naar andere plaatsingen.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
nee, was niet tijdens de 1e maand. Ik zou "gewoon" medisch afgekeurd worden. Dan trappen ze je inc. blessure zo de straat op, je krijgt als je geluk hebt nog iets van een opleiding vergoed en thats it.
Dat was voor mij ook een heel mooi moment.quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:40 schreef iScripters het volgende:
Mijn mooiste defensie moment? Binnenkomst na eindoefening van AMO(Zit nog in vervolgopleiding dus dat was het voor nu..
)
Hij zegt: "de bunkers voor atoombommen" de bunkers waren en zijn er nog steeds, er hebben alleen nooit atoombommen in gelegen. Worden nu voor andere civiele doeleinden gebruikt (geloof ik).quote:Op maandag 2 juni 2008 14:21 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Is dat niet nog steeds een officieel staatsgeheim?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |