Duur? 129 euro.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan ik ergens een trial van dat OS downloaden? Nee? Dan zie ik geen reden om het ook maar eens te proberen, want dat is gewoon te duur.
Welke argumenten Swets?quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Gaan we hier nu weer argumenten aandragen en dan later diezelfde argumenten door dezelfde persoon als niet terzake laten bestempelen?
129 euro voor iets waarvan je niet zeker weet of je het de moeite waard vindt, is een hoop geld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:32 schreef skiczukie het volgende:
We zijn nog niet uitgeluld denk ik.
[..]
Duur? 129 euro.
Bestaat er een trial versie van Windows?quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Trials, Trials? Je hebt alleen maar volledige versies..
Nou dat je eerst mensen hun competentie in twijfel trekt voor een goed oordeel in deze en dan later competentie als niet ter zake bestempelt in dezelfde discussie.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:41 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Welke argumenten Swets?Wakker het vuurtje even aan, wil je?
Wel bij een technet abootje van 500 euro.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Bestaat er een trial versie van Windows?
Ik heb nog een 120 dagen versie liggen van Windows 2000 Engels en NL, welke wil je hebben..quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Geen. Ik heb OSX, dankje!quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb nog een 120 dagen versie liggen van Windows 2000 Engels en NL, welke wil je hebben..
Maar dat dacht je toch maar niet?quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:55 schreef Rock-shocker het volgende:
Ga godverdomme eens even wat nuttigs doen met jullie leven.
Zou ik dan denken.
Ja, ik had toen mijn 120 dagen periode over was last van "Blaster virus" symptomen. Ik kreeg een melding in beeld te zien dat de trial-periode voorbij was en dat de computer zich binnen 20 sec. ging rebooten.. met zo'n mooi tellertje erbij alsof je een atoombom geactiveerd hebt oid..quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:54 schreef Anthraxx het volgende:
Over trials gesproken: kan dat met Windows wel dan?
Die van Vista is pas bruut, die flikkert je na je verloop van je trial periode gewoon naar een zwart scherm waar je niks maar dan ook niks anders kunt doen dan OF een telefonisch verkregen code invoeren OF via het Internet activeren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, ik had toen mijn 120 dagen periode over was last van "Blaster virus" symptomen. Ik kreeg een melding in beeld te zien dat de trial-periode voorbij was en dat de computer zich binnen 20 sec. ging rebooten.. met zo'n mooi tellertje erbij alsof je een atoombom geactiveerd hebt oid..![]()
Echt WTF, ik wist niet wat me overkwam..
Je bent de chronologie een beetje kwijt. Jij betrok dat opeens in de discussie, niet ik.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Ga je in dit topic weer zomaar mensen voor scriptkiddie uitmaken en vervolgens iets totaal irrelevants als 'hardwaredevelopment' en jouw jarenlange ervaring als ICT manager betrekken in een subjectieve discussie/stelling als "wat is beter, Apple of Microsoft?", Zwetsenegger?
Is dat zo?quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent de chronologie een beetje kwijt. Jij betrok dat opeens in de discussie, niet ik.
EDIT: Oei, nog zo'n dooddoener:quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben R&D Manager en Product Manager bij een hardware fabrikant. Ik ben dagelijks bezig met de inconsistentie van Windows.
Nee Swets, je bent écht niet neerbuigend ten opzichte van andere gebruikers en je hebt écht niet altijd die waan in je holle achterhoofd dat je per definitie al meer kennis en ervaring hebt hoor.quote:Je wilt modempjes installeren en printers aanschoppen daadwerkelijk gelijk stellen aan hardware en driver ontwikkeling volgens specificatie van Windows Hardware Quality Labs mbt 'windows ervaring'?
Ik heb sinds ik in 2003 begon met XP nog nooit een BSOD meegemaakt, dus dan ligt de fout ook deels bij jezelf!quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:08 schreef skiczukie het volgende:
Ow, ik heb laatst een ZOOM H2 gekocht .. een audio recorder, ik plug hem in mijn USB en wat denk je, OSX herkent hem meteen als invoer-apparaat.Dat zie ik Windows niet doen hoor. Waarschijnlijk had ik dan een BSOD gehad ofzo, en kon ik XP opnieuw installeren, want dat is toch dé oplossing!
Je computer 5 jaar niet aangeraakt zeker?quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:23 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik in 2003 begon met XP nog nooit een BSOD meegemaakt, dus dan ligt de fout ook deels bij jezelf!
quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:19 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is dat zo?
Een paar pagina's eerder in hetzelfde topic:
[..]
wel degelijk relevant.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:59 schreef Tuvai.net het volgende:
Elke dag driver geneuzel en hardwarecompatiliteitsproblemen? Wat HEB je in hemelsnaam dan met je computer liggen doen?
enquote:Op woensdag 14 mei 2008 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Als jij hem niet wil, ook prima hoor. Maar kom niet met onzin argumenten dat een Mac MINDER kan dan een PC.
blijkbaar niet serieus neemt en de overduidelijk nonsens van de laatste 2 dagen wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar als jij geen problemen ondervind, of OSX geen kans wil geven, laat de mac gebruikers je dan niet proberen te overtuigen.
Alleen is OSX net een klein beetje minder kut.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien hoor ik voldoende verhalen over programmacrashende, niet printende en onmogelijk met agenda's op servers te syncen Macs om de één boven de ander te plaatsen.
Ze zijn gewoon beiden kut omdat mensen ermee werken.
Ja, als je Windows Vista installeert zonder serial, heb je 30 dagen de tijd om Windows te proberen. Met een volkomen legaal trucje kun je er zelfs 120 dagen van maken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wanneer doet er niet toe. Je ligt altijd wat misselijk en neerbuigend te doen tegenover anderen. Zo'n beetje preventief er van uit gaan dat je meer verstand van zaken hebt dan de persoon tegenover je terwijl je de hele persoon en zijn kunnen niet eens kent. Misselijkmakend gewoon.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:de discussie van vandaag vergelijken met een discussie van EEN WEEK geleden alleen omdat het toevallig in hetzelfde topic staat.
quote:Nou joh, geef het nu maar op dat je continue probeert je eigen stupide argumenten op mij af te schuiven want het wordt langzamerhand epic fail.
Hetzelfde verhaal als hier boven. Je gaat er gewoon linea recta van uit dat ik niets meer doe dan 'modempjes installeren en printertjes aanschoppen'. Om vervolgens weer te gaan smijten met het feit dat jij zo geweldig veel kennis en ervaring hebt. Nee, je bent echt niet neerbuigend hoor.quote:-edit- Ah een edit. Nee dat was niet neerbuigend bedoeld. Ik wilde alleen duidelijk de nuance maken dat het bij mij niet gaat om ervaring uit de eerste hand met het installeren van hardware, maar om hardware ontwikkeling en de issues die je daarbij tegen komt. Als jij dat als neerbuigend wil zien mag dat hoor. Ik vertel je alleen wat ik in 8 jaar development voor problemen hebt ervaren. Kan je natuurlijk aan de kant schuiven, maar als ik 1 opmerking maakt over jouw vermeende webdevelopment competentie ga je bijna huilen.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is OSX net een klein beetje minder kut.
Laat ik dit nog maar eens herhalen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:18 schreef skiczukie het volgende:
Installatie-cd's zijn bij OSX ook zó overdreven, ik heb nog nooit iets hoeven installeren. Mijn printer niet, en ik print tegenwoordig draadloos, mijn Canon 400D niet, mijn Panasonic NV-GS500 niet, mijn Zoom H2 niet. Ik vraag me serieus af waarom er altijd maar installatie-cd's bij die producten zit. Hallo,ik draai OSX hoor!
Leuk, maar dat heb ik in Windows vanaf 2000/XP ook nog nooit hoeven doenquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Laat ik dit nog maar eens herhalen.
Ik reageer op iets wat je zelf zegtquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Hetzelfde verhaal als hier boven. Je gaat er gewoon linea recta van uit dat ik niets meer doe dan 'modempjes installeren en printertjes aanschoppen'. Om vervolgens weer te gaan smijten met het feit dat jij zo geweldig veel kennis en ervaring hebt. Nee, je bent echt niet neerbuigend hoor.
Lijkt me iets compleet anders mbt 'windows ervaring' als hardware development volgens WHQL kwaliteitseisen voor de consumenten markt waarvan er tienduizenden stuks verkocht worden van 1 model. Op jaar basis loopt het aantal units in de miljoenen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb naast mijn functie als systeemontwikkelaar werk zat aan mensen die mij als een 'algemene ICT`er' aan zien en voor hun computerprobleempjes bij mij aankloppen. Nog beter, enkele jaren geleden verdiende ik in mijn vrije tijd nog wel eens wat bij om tegen een uurtarief PC doktertje te spelen. Aan dergelijke klusjes heb ik inmiddels zo'n hekel dat ik het gewoon niet meer doe, ongeacht het uurtarief. Om over de ondersteuning die ik zo 'tussendoor' aan het geven ben op mijn werk nog maar te zwijgen. Nee, ik baseer echt niet alles op mijn soepel draaiende desktopje en laptopje thuis hoor.
Ja, en toen probeerde een vriend van me een scanner aan zijn Mac te hangen.quote:
Ik wel. Zelfs als je een doodnormaal USB-stickie er in duwt. 'Nieuwe hardware gevonden'.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Leuk, maar dat heb ik in Windows vanaf 2000/XP ook nog nooit hoeven doen
Stiekem welquote:
Ik heb een kleine 9 maanden terug een laptop gekocht, met vista erop. Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovertquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden mijn pc gebouwd, Windows en alles geïnstalleerd en het draait nog steeds als een zonnetje. Mensen die zoveel foutmeldingen virussen en trojans krijgen zijn gewoon een stelletje incompetente kneuzen.
Dat is wat al die andere niet Macgebruikers, mezelf incluis, zich ook al página's lang in dit (en het vorige topic) afvragen. Ik vind 't nog steeds knap dat mensen schijnbaar dagelijks BSODs en foutmeldingen krijgen hoor. Ik heb 't in die 15+ jaren hooguit een paar keer meegemaakt doordat een of andere game een memory exception veroorzaakte, of doordat m'n HD naar de haaien ging.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:07 schreef dubidub het volgende:
Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovert![]()
Ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je computer 5 jaar niet aangeraakt zeker?
Vette shit man.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:11 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb een nieuwe iMac voor pak-em-beet nog geen 900 euries... wat een heerlijke bak om op te werken weer...
En dan? Wat is je punt? Of denk je nog steeds dat koude benchmarks belangrijker zijn dan gebruiksvriendelijkheid en productiviteit? Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is. Of zelf prachtige DVD's maken van hun DV tapejes. Wat ik wil zeggen is: leuk dat je voor 1000 euro een PC kunt samen stellen die in 3 tellen Doom 4 helemaal achterstevoren kunt afdraaien, maar als je OS niet meewerkt en je de apps te duur of te ingewikkeld zijn, wat héb je er dan aan?quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:03 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Vette shit man.
Serieus, voor dat geld stel ik een PC samen met veel betere onderdelen.
Kan wel.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
Dat valt nogal mee. MSN-en kan prima op een Mac (toegegeven, als je ook wilt videochatten heb je wel een uitdaging). Maar je moet je eens afvragen wáárom de meeste thuisgebruikers daar blijven steken. Want ze hebben wel allemaal een digicam en/of camcorder waar ze misschien best wel meer uit zouden willen halen. Of ze zouden misschien best een websiteje willen maken met wat foto's van hun kleinkinderen. En ja, iLife is écht zo simpel dat iedereen dit kan, ik heb de grootste digibeten de mooiste dingen zien maken sinds ze een Mac hebben. Kijk voor de grap eens de iLife '08 Guided Tour en verbaas je erover dat je deze software gratis bij een nieuwe Mac krijgt. Of dat het je slechts 80 euro kost als je al een Mac hebt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:09 schreef Jarno het volgende:
Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is.
Tsja, dat is nou het mooie van iLife: de standaard templates zijn echtquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:00 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...
Dan werk je waarschijnlijk met standaard templates die iedereen toch wel kent.
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.quote:En welke idioot koopt er nou een computer van 1000 euro om alleen maar websites te maken?
Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.
Nou goed, misschien een aanname van mij, maar volgens mij heb je dan een vrij slecht op elkaar afgestemde, budget uitgevoerde C2D. Veel onboard meuk, langzaam budget geheugen, etc. En is dat inclusief monitor? Idd, qua prijs ver verwijderd van een Mac (alhoewel... ik durf de gok nog wel aan dat een Mac Mini dit soort pc's voor slechts 100 euro meer aardig naar de 'kroon' steekt) maar niet zonder reden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.
Nog steeds vrij ver verwijderd van Mac-prijzen.
Het is een combinatie van factoren: men (de doorsneel gebruiker) weet gewoon niet wat ze willen, hoe ze dat willen en waarom ze iets willen. Tel daarbij op de beperkte keuze (feitelijk kun je kiezen tussen Windows, Windows en Windows) en de meeste mensen zitten met een veel te krachtige PC waar ze eigenlijk nog steeds niet mee kunnen wat ze eigenlijk zouden willen. Wij als 'kenners' staren ons vaak blind doordat wij wél weten wat er te koop is, wij weten dat Linux een optie is, dat je ipv Vista nog altijd XP kunt gebruiken, etc, maar voor het overgote deel van de mensen is dat gewoon allemaal onbekend terrein.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Trouwens, voor Truus Spekmuus is zo een Derde Wereld laptop waarschijnlijk nog wel snel genoeg..
Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en? Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan zitten te MSN-en.
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:24 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en?
Photoshop is voor de massa abacadabra en wat zijn de andere alternatieven onder Windows volgens jou? Frontpage? Heb je ooit wel eens serieus met iLife gewerkt? Videootje in gemaakt bijvoorbeeld? Muziekje vanuit je iTunes library zo je film inslepen, je iPhoto-foto's met één klik toevoegen in een menuutje (who cares about bestandsstructuur?! zolang m'n apps maar m'n bestanden kunnen vinden)? Ik gok haast van niet.quote:Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.
Eens. En tadaaaaaa:quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
-køt- heel verhaal getijpt, loopt Fok te bokken.
Kwam erop neer dat voor veel mensen (mijns inziens) de drempel naar Apple te hoog is, mede door afwezigheid van winkels, terwijl je bekant in ieder dorp in Nederland een Windowslaptop op de kop tikt.
Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Jarno het volgende:
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?
Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:32 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?
Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef Jarno het volgende:
Eens. En tadaaaaaa:
http://pro.tweakers.net/n(...)ls-in-nederland.html
Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Je ziet idd heel veel mensen doorstromen van de iPhone naar een Mac. Zie bijv. het forum van iphoneclub.nl! En de iPhone is ook zo'n typisch voorbeeld van hoe je mensen met een qua techniek misschien minderwaardag apparaat (geen UMTS, geen 5mp cam, geen GPS, etc) compleet gelukkig kunt maken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens verwacht ik wel (weer) een boost in Appleverkopen na officiele invoering van de iPhone2.
Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje meequote:Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs..
Ik had wel eens geruchten in de richting gehoord dat ik, dat ze weer Mac's wilde gaan verkopen. Bij de MM en Correct staan ze trouwens ook. Past ook prima in de lijn van die toko's: de PC als appliance, ipv ingewikkeld apparaat.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje mee.
Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?
En nogmaals he, ik heb het over de doorsnee gebruikers. Niet over ons soort mensen () die de héle markt kunnen overzien en slim (of contactgestoord...) genoeg zijn om 6 weken achter Photoshop te gaan zitten om het pakket te snappen.
Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:45 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.
Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).quote:Maar eigenlijk stel je nu wel dat Apple's computers voor noobs zijn die geen zin hebben om zich ergens in te verdiepen?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?
no commentquote:Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).
Niet helemaal. Die discussie ging voornamelijk over server software a la SQL Server en ik vind nog steeds dat Apple (of de Linux community) daar geen antwoord op MS heeft. Verder zal ik in een OS Wars topic best wel eens wat geroepen hebben in die richting, maar Apple heeft altijd mijn interesse gehad (alleen, idd, die prijs he). Zo had ik al een iPod toen ze nog Firewire en HFS only waren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk is Jarno het beste bewijs van het briljante van OSX. Wat was het Jarno? Anderhalf jaar geleden (?) liep hij nog te roepen dat apple gebruikers noobs zijn en dat microsoft producten even goed, zo niet beter zijn.
Neenee, je was extreem aan het klagenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet helemaal. Die discussie ging voornamelijk over server software a la SQL Server en ik vind nog steeds dat Apple (of de Linux community) daar geen antwoord op MS heeft. Verder zal ik in een OS Wars topic best wel eens wat geroepen hebben in die richting, maar Apple heeft altijd mijn interesse gehad (alleen, idd, die prijs he). Zo had ik al een iPod toen ze nog Firewire en HFS only waren.
Ze hebben wel van die sjiekhendige bladeservers? (en ja, zelfs die zien er goed uit).quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Neenee, je was extreem aan het klagen
In de server markt doet Apple natuurlijk niet mee. Ik geloof ook helemaal niet dat daar hun ambities liggen.
Geen blades hoor, ze hebben Xserve, maar dat is 'gewoon' een rack server. Waar dan weer OS X Server op draait.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze hebben wel van die sjiekhendige bladeservers? (en ja, zelfs die zien er goed uit).
Lijkt me wel een beetje muf om als bedrijf allemaal Macs te hebben en dan de één of andere Dell-Windows-server om het allemaal aan elkaar te knopen..
Ze hebben inderdaad de XSERVE en OSX server versie, maar geen oplossingen zoals Exchange, MSSQL, etc.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze hebben wel van die sjiekhendige bladeservers? (en ja, zelfs die zien er goed uit).
Lijkt me wel een beetje muf om als bedrijf allemaal Macs te hebben en dan de één of andere Dell-Windows-server om het allemaal aan elkaar te knopen..
Heb ik me ook altijd afgevraagd. Maar goed, ook OS X Server zal natuurlijk gewoon kunnen DHCP-serveren en dat soort basic netwerk tasks, en ik kan me verder wel wat voorstellen bij iCal server en centrale Time Machines ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus tja, een beetje fileserven en misschien webserven, maar wat je er verder mee moet.
Nou werkt mijn vriendin toevallig bij zo'n hip Amsterdams bedrijf waar ze allemaal Macs hebben (incl. server), maar die hebben inderdaad niet eens zoiets simpels als een gezamenlijke agenda. Dat is voor een PC die draait op een besturingssysteem wat bij uitstek geschikt is voor netwerken toch een beetje jammer.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze hebben inderdaad de XSERVE en OSX server versie, maar geen oplossingen zoals Exchange, MSSQL, etc.
Dus tja, een beetje fileserven en misschien webserven, maar wat je er verder mee moet.
Dat is gewoon suf ingeregeld dan:quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou werkt mijn vriendin toevallig bij zo'n hip Amsterdams bedrijf waar ze allemaal Macs hebben (incl. server), maar die hebben inderdaad niet eens zoiets simpels als een gezamenlijke agenda. Dat is voor een PC die draait op een besturingssysteem wat bij uitstek geschikt is voor netwerken toch een beetje jammer.
Ah, ik mail 'm door.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:50 schreef Jarno het volgende:
Dat is gewoon suf ingeregeld dan:
http://www.apple.com/nl/server/macosx/features/ical.html
quote:Apple is lid van het CalConnect Consortium en zet zich in voor open, op standaarden gebaseerde protocollen voor agenda's en planning. Om de aanvaarding en toepassing van deze standaarden nog verder te stimuleren, heeft Apple de complete broncode voor iCal Server beschikbaar gesteld via de website macosforge.org.
Alhoewel me dat net iets te optimistisch klinkt.quote:Als je denkt dat je een speciale automatiseringsafdeling nodig hebt om een server te configureren en te gebruiken, dan heb je het mis. Leopard Server zit zo in elkaar dat de configuratie en het beheer van servers heel eenvoudig is.
En volgens mij zou-ie ook nóóit een iPhone kopen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neenee, je was extreem aan het klagen
In de server markt doet Apple natuurlijk niet mee. Ik geloof ook helemaal niet dat daar hun ambities liggen.
Ik geef de schuld aan mijn slechte vrienden. Zo ben ik ook ooit aan het roken geraakt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En volgens mij zou-ie ook nóóit een iPhone kopen.
Insemineer je nu dat je van Apples kanker krijgt?quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:05 schreef Jarno het volgende:
Ik geef de schuld aan mijn slechte vrienden. Zo ben ik ook ooit aan het roken geraakt..
Ik mag hopen van niet... misschien insinueert hij het wel, maar insemineren?quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Insemineer je nu dat je van Apples kanker krijgt?.
Goede reden om nu per direct alle Mac's te verbieden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee. MSN-en kan prima op een Mac (toegegeven, als je ook wilt videochatten heb je wel een uitdaging). Maar je moet je eens afvragen wáárom de meeste thuisgebruikers daar blijven steken. Want ze hebben wel allemaal een digicam en/of camcorder waar ze misschien best wel meer uit zouden willen halen. Of ze zouden misschien best een websiteje willen maken met wat foto's van hun kleinkinderen. En ja, iLife is écht zo simpel dat iedereen dit kan, ik heb de grootste digibeten de mooiste dingen zien maken sinds ze een Mac hebben. Kijk voor de grap eens de iLife '08 Guided Tour en verbaas je erover dat je deze software gratis bij een nieuwe Mac krijgt. Of dat het je slechts 80 euro kost als je al een Mac hebt.
Zo kun je alles wel goed pratenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Goede reden om nu per direct alle Mac's te verbieden.
Nog meer zooi op internet... brrrr.
Mag ik erbij vermelden dat jullie een stelletje kinderachtige lui zijn. Ruzie maken over een plastic doosje met wat chips en printplaatjes erin.
Ach, beter dan zo'n gevolgde wizard in MS-frontpage met alle bewegende gifjes en MIDI van dien.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Goede reden om nu per direct alle Mac's te verbieden.
Nog meer zooi op internet... brrrr.
Dit is echt zo bullshitquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:36 schreef blablaviagra het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag, waarom staat er niemand bij stil dat we al die miljarden spammailtjes die per dag verstuurd worden allemaal afkomstig zijn van computers met Windows erop? Simpelweg omdat Microsoft geen veilige code kan schrijven gaat de snelheid van het net omlaag en worden we dagelijks lastiggevallen door spammailtjes die toch door de filter heen glippen.
Kan de EU o.i.d. niet Microsoft verplichten veilige software te maken, want de huidige situatie kan je vergelijken met een wapenwinkel met de deuren wagenwijd open, een kerncentrale zonder bewaking of een tank met het sleuteltje in het contact en de deur niet op slot?
En kom nou niet met het argument dat gebruikers "te dom om te beveiligen" zijn, het is te belachelijk voor woorden dat iemand extra programma's moet aanschaffen of downloaden om alle gaten te dichten!
dit is pas bullshit, want dan had apache jarenlang doelwit moeten zijn van exploits ipv IIS (de laatste is tegenwoordig overigens wel veilig)quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:08 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit is echt zo bullshit.
Omdat er maar een klein percentage (in vergelijking met Windows) van de mensen OSX / Linux gebruikt, worden daar ook minder virussen, trojans etc. voor geschreven. Het is gewoon een stuk minder lucratief omdat ze bij de Windows gebruiken een veel grotere "markt" aanspreken.
Dat is eerder de schuld van Truus Thuismiep die thuis programma`tjes als Incredimail en MSN wink packs met alle toolbars en spyware van dien installeert, en van het soort volk dat overal klakkeloos zonder te lezen op 'OK' drukt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:36 schreef blablaviagra het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag, waarom staat er niemand bij stil dat we al die miljarden spammailtjes die per dag verstuurd worden allemaal afkomstig zijn van computers met Windows erop? Simpelweg omdat Microsoft geen veilige code kan schrijven gaat de snelheid van het net omlaag en worden we dagelijks lastiggevallen door spammailtjes die toch door de filter heen glippen.
Apache is open source, wat dus betekend dat iedereen en zijn oma aan de code kan sleutelen en kan inzien. Wat dus ook betekend dat de developers veel meer feedback krijgen en eventuele fouten sneller gespot / gefixt worden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dit is pas bullshit, want dan had apache jarenlang doelwit moeten zijn van exploits ipv IIS (de laatste is tegenwoordig overigens wel veilig)
En dat iedereen de sources kan doorspitten op zoek naar exploits....quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:32 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Apache is open source, wat dus betekend dat iedereen en zijn oma aan de code kan sleutelen en kan inzien. Wat dus ook betekend dat de developers veel meer feedback krijgen en eventuele fouten sneller gespot / gefixt worden.
Jah, 100 welwillende programmeurs en 1tje die de boel wil verzieken tegenoverquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat iedereen de sources kan doorspitten op zoek naar exploits....
Hoe dan ook, marktaandeel is niet (alleen) verantwoordelijk voor het aantal exploits.
Tussen die welwillende programmeurs zitten ook welwillende amateurs die neiuwe exploits coden. Als OS zo waanzinnig is, waarom is het aandeel van Linux dan zo laag?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jah, 100 welwillende programmeurs en 1tje die de boel wil verzieken tegenover
1 programmeurs die betaald krijgt en 100 die de zooi willen verzieken.
Goh... Waar is de kans op ellende groter?
Als OS-wat zo waanzinnig is?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tussen die welwillende programmeurs zitten ook welwillende amateurs die neiuwe exploits coden. Als OS zo waanzinnig is, waarom is het aandeel van Linux dan zo laag?
Maar waar blijft dan het argument dat de effort sowieso groter is als de install base groter is?
Apache had op een gegeven moment een markt aandeel vergelijkbaar met windows tov andere OS's. Toch werd er relatief gezien nauwelijks getracht binnen te komen itt IIS wat nauwelijks marktaandeel had.
OpenSource...quote:
Welke haat? Is het geen feit dan dat Apache veel minder exploits heeft gekend dan IIS? Terwijl het marktaandeel veel groter is? En werd hier niet gesteld dat Apple geen exploits kent omdat het markt aandeel veel lager zou zijn?quote:Dat argument blijft in het midden hangen van haat jegens "the great capital", best effort en makkelijk scoren.
Lekker om in 1 tekst met OS de ene keer Open Source te bedoelen en de andere keer Operating Systemquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OpenSource...
[..]
Welke haat? Is het geen feit dan dat Apache veel minder exploits heeft gekend dan IIS? Terwijl het marktaandeel veel groter is? En werd hier niet gesteld dat Apple geen exploits kent omdat het markt aandeel veel lager zou zijn?
Dat is dus betwistbaar, blijkbaar is marktaandeel niet de enige reden voor exploits voor een bepaald platform.
Nou in elke SERIEUSE discussie over dit onderwerp, zijn de meeste apple adepten toch bewust overgestapt omdat zij op windows bepaalde issues ondervonden en een andere OS een kans gaven. De meeste hebben jaren lange ervaring op diverse windows omgevingen, linux en nu dus apple en vinden in OSX de oplossing voor de irritaties uit het verleden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Die grote kapitalist is sowieso voor een hoop apple freaks ook een reden om niet voor M$ te kiezen.
Ik vraag me dan vaak af... Hoeveel % kiest er voor echte kwaliteit en hoeveel % kiest er voor "anders, want hetzelfde als de meute is stom" zonder te beseffen dat ze een eigen meute creeren?
Als iedereen nu gewoon kiest voor hetgeen dat ze ZELF het beste vinden. Dan hebben we tenminste fatsoenlijke discussies. Nu slaan ze gewoon nergens op en zijn die discussies voornamelijk gebaseerd op PR/MArketing talk waar iedereen met open ogen intuint.
Best zielig is dat.
Gezien we het al 5 posts over Open Source hadden leek de context me nou niet echt raket technologiequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lekker om in 1 tekst met OS de ene keer Open Source te bedoelen en de andere keer Operating System.
Tja ik kom ze niet tegen in mijn omgeving hoor. Nu ben ik al een poosje puber af, dus wellicht ligt het daar aan.quote:Haat? Je weet wel.... "Alles wat de meute volgt is stom".... Puber gedrag... De reden waarom er mensen liever in een Skoda of Seat rijden dan een VW. Of dat mensen liever een spijkerbroek hebben van Iceberg ipv. van Levi's en Diesel. Of nog leuker, de mensen rond de Design Academy Eindhoven die er allemaal anders bij lopen dan de "normale" mensen in Eindhoven, maar er stiekum allemaal hetzelfde uitzien.
We hebben het over Fok!.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou in elke SERIEUSE discussie over dit onderwerp, zijn de meeste apple adepten toch bewust overgestapt omdat zij op windows bepaalde issues ondervonden en een andere OS een kans gaven. De meeste hebben jaren lange ervaring op diverse windows omgevingen, linux en nu dus apple en vinden in OSX de oplossing voor de irritaties uit het verleden.
Ik kom maar weinig mensen tegen die Macs kiezen omdat ze tegen kapitalistische alleen heerschappij zijn, want Apple is wel een beste voorbeeld van een kapitalist.
Naja, sorry, blijkbaar voldoe ik niet aan jequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien we het al 5 posts over Open Source hadden leek de context me nou niet echt raket technologie
[..]
Tja ik kom ze niet tegen in mijn omgeving hoor. Nu ben ik al een poosje puber af, dus wellicht ligt het daar aan.
Kijk eens in het apple SC topic en baseer je mening niet op topics die, van beide kanten, geen enkele ander doel hebben dan een beetje narren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het over Fok!.
En over de gemiddelde gebruiker op dit moment.
Is daar je bovenstaande stukje tekst op van toepassing?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, sorry, blijkbaar voldoe ik niet aan je"hoge"
niveau.
Ik baseer mijn mening op sneue topics als dezequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk eens in het apple SC topic en baseer je mening niet op topics die, van beide kanten, geen enkele ander doel hebben dan een beetje narren.
Baseer je je mening over wereldproblematiek ook op de topics die je in ONZ tegen komt?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik baseer mijn mening op sneue topics als deze.
Voor zover ik weet staat dit niet in ONZquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Baseer je je mening over wereldproblematiek ook op de topics die je in ONZ tegen komt?
Nee inderdaad KLB is wel een van de meest serieuze subfora op FOK!quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staat dit niet in ONZ.
Niet nee?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee inderdaad KLB is wel een van de meest serieuze subfora op FOK!
Als ik in SEX een discussie over OSX vs Windows zie, neem ik de argumenten inderdaad weinig serieus... silly me.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Niet nee?....
Vind ik overigens een laf excuus... Zo kan je ook TRU, R&P, SEX, en het meerendeel van de andere subfora afschrijven.
Maar als je in SEX een discussie opent als vrouw over de Tarzan modellen, neem je de argumenten wel serieus? Silly youquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik in SEX een discussie over OSX vs Windows zie, neem ik de argumenten inderdaad weinig serieus... silly me.
Ja, dezelfde dicussie in KLB met argumenten als. IK WIL EEN GROTERE TARZAN ZODAT MIJN KUT LEKKER SCHEURT toch weer een tikkie minder.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar als je in SEX een discussie opent als vrouw over de Tarzan modellen, neem je de argumenten wel serieus? Silly you.
Hangt van de OP af.... Die van jou scoort niet geweldig hoog neequote:Op donderdag 22 mei 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dezelfde dicussie in KLB met argumenten als. IK WIL EEN GROTERE TARZAN ZODAT MIJN KUT LEKKER SCHEURT toch weer een tikkie minder.
Ik had het over apple, boskabouterquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
start > run > SHUTDOWN -A enter. Boeie.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, ik had toen mijn 120 dagen periode over was last van "Blaster virus" symptomen. Ik kreeg een melding in beeld te zien dat de trial-periode voorbij was en dat de computer zich binnen 20 sec. ging rebooten.. met zo'n mooi tellertje erbij alsof je een atoombom geactiveerd hebt oid..![]()
Echt WTF!!, ik wist niet wat me overkwam..
Ik zeg dat het Blaster-virus van MS zelf is zeg ik je, wat zich als Beta-code al in Windows 2000 had gemanifesteert..
Apple ookquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had het over apple, boskabouter![]()
En voor de niet-snappers onder ons: van windows of linux kan je altijd proberen hoe het werkt. Maar voor dat kutapple moet je ook de hardware hebben. Terwijl windows en linux gewoon overal op draaien.
Ziedaar het kennisniveau van een apple gebruikerquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:08 schreef skiczukie het volgende:
Ow, ik heb laatst een ZOOM H2 gekocht .. een audio recorder, ik plug hem in mijn USB en wat denk je, OSX herkent hem meteen als invoer-apparaat.Dat zie ik Windows niet doen hoor. Waarschijnlijk had ik dan een BSOD gehad ofzo, en kon ik XP opnieuw installeren, want dat is toch dé oplossing!
Maar, nou zeg eens eerlijk > Met of zonder haar?quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is OSX net een klein beetje minder kut.
Ja nogal. Eerst een flink aantal jaren als systeembeheerder en dergelijke en sinds een dik half jaar al manager/teamleider tweedelijns servicedesk.quote:
Nou, gezien je opmerkingen symboliseer jij zo'n beetje alles wat er mis is in 'de ICT'. Vandaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja nogal. Eerst een flink aantal jaren als systeembeheerder en dergelijke en sinds een dik half jaar al manager/teamleider tweedelijns servicedesk.
Vanwaar die vraag, zoek je een baan in de ICT?
Je verwart me met iemand die jouw opmerking wel interesseert.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, gezien je opmerkingen symboliseer jij zo'n beetje alles wat er mis is in 'de ICT'. Vandaar.
En je hapt ook nog!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ziedaar het kennisniveau van een apple gebruiker
Ik vind ook dat iemand verstand met hebben hoe een CPU intern werkt, maar als we die voorwaarde gaan stellen aan computergebruik dan houd je zo weinig gebruikers over.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:35 schreef Eyon het volgende:
Apple producten zijn niet goed voor de maatchappij. Als je gebruik wil maken van een computer moet je er ook verstand van hebben natuurlijk
Scheelt wel files.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind ook dat iemand verstand met hebben hoe een CPU intern werkt, maar als we die voorwaarde gaan stellen aan computergebruik dan houd je zo weinig gebruikers over.
Gaan we mensen die auto rijden ook verplichten om te weten hoe de benzine of dieselmotor werkt?
Zal ik een parallel trekken met een aldi windows laptop?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:36 schreef Anthraxx het volgende:
En Tokkies in Golfjes op de weg.
Ja, net als jij.quote:
Of "ik wil wel maar eigenlijk kan ik niet" 13 jaar oude BMW / apple rijders?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zal ik een parallel trekken met een aldi windows laptop?
"31 jaar oude Volkswagen"-rijder meldt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Of "ik wil wel maar eigenlijk kan ik niet" 13 jaar oude BMW / apple rijders?
Ik weet dat jij hapt, dat is genoeg.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, net als jij.
Het enige verschil is dat ik weet dat ik hap en jij niet.
Ziedaar de essentie van dit topic en het gelijk van de anti-apple-fanboysquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:43 schreef Pheno het volgende:
En als je Apple duur vind: koop een Dell, laat mensen met enige stijl met rust.
Dan weet je toch tenminste ietsquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:44 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik weet dat jij hapt, dat is genoeg.
boehoe....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ziedaar de essentie van dit topic en het gelijk van de anti-apple-fanboys
Zegt de man die hiermee anderhalf topic aan nutteloos gezwets verspild heeftquote:
Apples koop je niet omdat ze zo goedkoop zijn, maar omdat ze er tof uit zien en het OS goed in elkaar steekt. Als jij dat fanboyisme noemt, prima. Ik gebruik het omdat het totale plaatje van een Apple product mooi en goed werkend vind.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ziedaar de essentie van dit topic en het gelijk van de anti-apple-fanboys
Tsja, volgens mij heb ik gisteren ook redelijk m'n best gedaan maar uiteindelijk krijg je dat toch weer het 'jamaarhetiszoduuhuur' "argument" om je oren. Ach.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:55 schreef Anthraxx het volgende:
Eigenlijk is het gewoon niet leuk meer om te reageren op dit soort topics. Al kom je aan met zinnige argumenten waarom jij persoonlijk voor Apple kiest, dan krijg je nog steeds dingen te horen die gewoon niet kloppen.
Boehoe, de anti-apple fans hebben gelijk, boehoe. En dat 15 keer en dan MIJ nutteloos gezwets verwijtenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zegt de man die hiermee anderhalf topic aan nutteloos gezwets verspild heeft
en dus gooi je jezelf er maar meteen kut in ook? wat is dat nou voor redenering? waar haal je het vandaan?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:43 schreef Pheno het volgende:
Oh, wat een kutdiscussie trouwens.
Apple is voor gebruikers die wel iets te zeggen willen hebben in hun OS, iv volgzame schapen die elk dialoogje maar voor lief nemen (omdat het zo geprogrammeerd is).
dus omdat jij een apple hebt gekocht heb je nu ineens stijl?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:43 schreef Pheno het volgende:
En als je Apple duur vind: koop een Dell, laat mensen met enige stijl met rust.
Ik hoef niet iedere keer te weten dat er wireless networks gevonden zijn als ik mijn windows laptop opstart met een netwerkkabel er in. Dat kan aan mij liggen. Uitzetten? Ja, dat kan, in het register, maar dan alle popup balloons. Dus dan kan ik weer niet zien dat ik een email heb ontvangenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
en dus gooi je jezelf er maar meteen kut in ook? wat is dat nou voor redenering? waar haal je het vandaan?
Je hoeft niet te reageren hoorquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:13 schreef rival het volgende:
[..]
dus omdat jij een apple hebt gekocht heb je nu ineens stijl?
of iemand die iets anders dan een apple koopt heeft geen stijl?
wat een malloten in dit topic
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:20 schreef Pheno het volgende:
mensen zo lekker happen op alles wat je zegt
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:43 schreef Pheno het volgende:
Oh, wat een kutdiscussie trouwens.
Apple is voor gebruikers die wel iets te zeggen willen hebben in hun OS,
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:20 schreef Pheno het volgende:
Apples koop je omdat ze een apart design hebben.
ja, twee redenen, wat is je punt? Stond al in mijn eerste reactie, die je natuurlijk half gelezen hebt.quote:
quote:
Dat "jullie" altijd zo lekker serieus doorgaan als (iemand als) ik begin te klieren!quote:
Kortom, wij tweeen zitten hier voor elke partij de boel wat op te stoken. Ok.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
dat jullie op een hele domme manier met elkaar in discussie gaan.
het enige dat jullie willen is je "gelijk halen"
[..]
Dat "jullie" altijd zo lekker serieus doorgaan als (iemand als) ik begin te klieren!![]()
let op! ik kies geen kant, maar dat ik deze pagina aan et doorlezen was waren jouw posts het makkelijkst te quoten met korte reply eropquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kortom, wij tweeen zitten hier voor elke partij de boel wat op te stoken. Ok.
Ja duh, ik doe een hap opmerking er inquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:51 schreef rival het volgende:
[..]
let op! ik kies geen kant, maar dat ik deze pagina aan et doorlezen was waren jouw posts het makkelijkst te quoten met korte reply erop
Windows is kut vanwege de onderliggende API. Win32 is een ramp om tegen te programmeren. MFC maakt het niet beter en .NET is gewoon dezelfde troep in een ander jasje (waarbij het eindelijk wel makkelijker is gemaakt).quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:19 schreef Afwazig het volgende:
MAC IS KUT WANT HET HEEFT GEEN RECHTERMUISKNOP![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vermoed zo dat het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van en betaald door een bedrijf met een vruchtennaam, wat voornamelijk hippe lifestyle producten in het wit danwel aluminium maakt, met veelal een "i" voor een Engels woord als naam voor die producten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
http://webwereld.nl/artic(...)skamer-in-2013-.html
Define software. Oh wacht, spelletjes met het logge DirectXquote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:35 schreef Afwazig het volgende:
EN 90% VAN DE SOFTWARE WERKT NIET OP MAC'S!![]()
![]()
![]()
![]()
Maar gelukkig is van de 10% software die wél de moeite waard is meestal wel een Mac-variant.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:35 schreef Afwazig het volgende:
EN 90% VAN DE SOFTWARE WERKT NIET OP MAC'S!![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft wel een voordeel; geen doorstuurzooi meerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind ook dat iemand verstand met hebben hoe een CPU intern werkt, maar als we die voorwaarde gaan stellen aan computergebruik dan houd je zo weinig gebruikers over.
Nee, maar je moet toch wel het verschil weten tussen benzine en dieselquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:08 schreef Anthraxx het volgende:
Gaan we mensen die auto rijden ook verplichten om te weten hoe de benzine of dieselmotor werkt?
Ja, maar het verschil tussen Benzine en Diesel is een beetje net als het verschil tussen OSX en Windowsquote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:54 schreef Eyon het volgende:
[..]
Heeft wel een voordeel; geen doorstuurzooi meer
[..]
Nee, maar je moet toch wel het verschil weten tussen benzine en diesel. Och, en ik rij geen auto en ik weet ook het verschil tussen een benzine/diesel motor of handgeschakeld/semi-automatisch of een automaat. Elke idioot weet dat
OSX IS BETER DAN WINDOWS!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:56 schreef Afwazig het volgende:
Mensen die een bepaald merk verdedigen en hun mening presenteren als een feit zijn echt te sad voor woorden.
NIET WAAR!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
OSX IS BETER DAN WINDOWS!DAT IS EEN FEIT OUWE
Nietusquote:
Ja, dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef SvenM het volgende:
Als Mac nou echt zo goed was, dan was de verhouding Mac / Windows ook wel anders denk ik
Ja, juist.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef SvenM het volgende:
Als Mac nou echt zo goed was, dan was de verhouding Mac / Windows ook wel anders denk ik
Deze redenatie doortrekkend is een ipod de beste mp3 speler ooit.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef SvenM het volgende:
Ja, want eerder snapte je het nietquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Boehoe, de anti-apple fans hebben gelijk, boehoe. En dat 15 keer en dan MIJ nutteloos gezwets verwijten
Ik zal je nooit begrijpen vrees ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, want eerder snapte je het niet
Mischien wel. Niet de goedkoopste, en je koopt een ipod ook omdat het een apple logo heeft. En ook al werkt het alleen maar met dat superirritante itunes, het zou zomaar kunnen dat een ipode de beste mp3 speler is.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Deze redenatie doortrekkend is een ipod de beste mp3 speler ooit.
Nou ja onder Windows zijn iTunes en Quicktime, dramatischquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:35 schreef Anthraxx het volgende:
Wat vind iedereen zo kut aan iTunes? Het is een geweldig programma.
Kortom, wederom is de redenatie 'grootste marktaandeel - beste systeem' niet per definitie waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mischien wel. Niet de goedkoopste, en je koopt een ipod ook omdat het een apple logo heeft. En ook al werkt het alleen maar met dat superirritante itunes, het zou zomaar kunnen dat een ipode de beste mp3 speler is.
Maar kan je daaruit niet concluderen dat een apple alleen maar speeltuig is?
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:54 schreef rival het volgende:
en er zijn meer moslims dan niet moslims dus de islam is het beste geloof?
Ah kom. Kusje en knuffelquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal je nooit begrijpen vrees ik.
Nou keuze... keuze.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?
je hebt geen idee wat strategie en marketing van een bedrijf inhoud ofwel?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?
Je kunt twee dingen doen in zo'n geval: erkennen dat de gebruikers van verreweg het grootste marktaandeel lutsers zijn en geen verstand van computers hebben, en die lutsigheid vervolgens aantonen; of je erkent dat die gebruikers wel kennis van zaken hebben en dat het product van de meerderheid inderdaad het beste is. Comply or explain.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kortom, wederom is de redenatie 'grootste marktaandeel - beste systeem' niet per definitie waar.
Och nu krijgen we dit weer, als jij een systeem wilt zonder Windows sta je daar gewoon vrij in hoorquote:
Ja. Windows 3.1, 3.11, 95, 98, 98SE, 2000, me (ok dat is bagger), xp, vista en dan heb ik het nog niet over de server systemen.quote:
Dat hoef ik als ICT-er ook niet te weten. En je kan een hele mooie strategie hebben, als je concurrent 19 keer zo groot is als jezelf heb je gewoon niets in te brengenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:43 schreef Swindler het volgende:
[..]
je hebt geen idee wat strategie en marketing van een bedrijf inhoud ofwel?
Of accepteren dat er historisch een partij de overhand heeft gekregen en dat continue dmv heel veel geld afdwingt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt twee dingen doen in zo'n geval: erkennen dat de gebruikers van verreweg het grootste marktaandeel lutsers zijn en geen verstand van computers hebben, en die lutsigheid vervolgens aantonen; of je erkent dat die gebruikers wel kennis van zaken hebben en dat het product van de meerderheid inderdaad het beste is. Comply or explain.
Eh nee, jullie roepen dat windows de beste is is omdat het marktaandeel het grootste is. Dan zou een ipod dus ook het beste product moeten zijn.quote:Overigens is de vergelijking van een ipod wel erg scheef. Als een ipod goed is, is mac ook goed?![]()
Hehe, we zijn er.quote:Overigens kan ik me niet herinneren ooit een windows mp3 speler gezien te hebben![]()
Overigens is de definitie van "het beste" afhankelijk van zoveel verschillende en subjectieve, voor iedereen verschillende factoren.
Ach kom zeg alsof dat voor de gemiddelde consument a. duidelijk is en b. of er een alternatief is. Maar goed, apple krijgt meer en meer marktaandeel en komt in steeds meer winkels te liggen. Nu ontstaat heel langzaam de keuze voor de normale consument inderdaad. Zeker als de verkoper verstand van zaken heeft en de verschillen kan uitleggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:50 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Och nu krijgen we dit weer, als jij een systeem wilt zonder Windows sta je daar gewoon vrij in hoor.
Wacht non argumenten af
Wie zijn schuld is dat dan? Die van de consument, of die van de concurrenten van Microsoft? Dan moeten ze zichzelf maar beter profileren op de markt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom zeg alsof dat voor de gemiddelde consument a. duidelijk is en b. of er een alternatief is. Maar goed, apple krijgt meer en meer marktaandeel en komt in steeds meer winkels te liggen. Nu ontstaat heel langzaam de keuze voor de normale consument inderdaad. Zeker als de verkoper verstand van zaken heeft en de verschillen kan uitleggen.
We zullen zien wat dat brengt voor de toekomst. Ik denk dat apple wel eens een signaficant aandeel zou kunnen krijgen nu.
Zolang 'de markt' geld krijgt van microsoft per verkocht windows systeem is die conurentie nauwelijks eerlijk te noemen hequote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:58 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wie zijn schuld is dat dan? Die van de consument, of die van de concurrenten van Microsoft? Dan moeten ze zichzelf maar beter profileren op de markt.
Wat heeft kantoor omgeving met consumentenmarkt te maken. En welke software voor een kantoor omgeving heeft apple dan niet?quote:Overigens denk ik niet dat Apple een heel groot marktaandeel gaat veroveren. Dit mede omdat de kantoormarkt gebruik maakt van Windows voor verschillende redenen. Tenzij Apple gaat werken aan de compatibiliteit met software zodat OSX ook efficiënt kan worden gebruikt in kantooromgevingen.
Edit: Oh, en de prijs.
Want? Het is gewoon een strategie, als Apple zo nodig met de grote jongens wil spelen dan moeten ze dat ook maar doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang 'de markt' geld krijgt van microsoft per verkocht windows systeem is die conurentie nauwelijks eerlijk te noemen he
Dat heeft er behoorlijk wat mee te maken, als mensen 8 uur per dag een Windows bak gebruiken dan wennen ze er aan en zullen ze het zeer waarschijnlijk thuis ook gebruiken. Ook is specifieke software (zoals bijna elke kantooromgeving heeft) veelal niet compatible met OSX, waardoor je het dus niet thuis kan gebruiken als je een Mac thuis hebt staan. (Jaja, Virtuele Windows blabla)quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat heeft kantoor omgeving met consumentenmarkt te maken. En welke software voor een kantoor omgeving heeft apple dan niet?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:17 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Want? Het is gewoon een strategie, als Apple zo nodig met de grote jongens wil spelen dan moeten ze dat ook maar doen.
Als mensen een opel rijden voor hun werk kopen ze toch niet per definitie een opel thuis?quote:Dat heeft er behoorlijk wat mee te maken, als mensen 8 uur per dag een Windows bak gebruiken dan wennen ze er aan en zullen ze het zeer waarschijnlijk thuis ook gebruiken.
Welke specifieke software dan? Juist voor een kantoor omgeving is een mac ideaal te gebruiken.quote:Ook is specifieke software (zoals bijna elke kantooromgeving heeft) niet compatible met OSX,
Wat is er mis met office 2008 danquote:waardoor je het dus niet thuis kan gebruiken als je een Mac thuis hebt staan. (Jaja, Virtuele Windows blabla)
Niet eens boeiend. mac gebruikers zijn ook geen heilige boontjes, maar het OS is gewoon een stuk goedkoper en completer dan die tig versies van Windows.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:53 schreef skiczukie het volgende:
Trouwens, ik denk dat 95% van de Mac-gebruikers een legale OSX gebruiken en maar 5% van de PC-gebruikers een legale Windows-versie.
Nee, jij vindt het een geweldig programma.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:35 schreef Anthraxx het volgende:
Wat vind iedereen zo kut aan iTunes? Het is een geweldig programma.
I agree!quote:
Ah. Nou ja, onder OSX is het een briljant programma. Volgens mij hebben ze het dus gewoon 1 op 1 geport. Dat is wel jammer.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het een geweldig programma.
Ik vind het een kutprogramma dat zich totaal niet aan de interface guidelines houdt (is MSFT zelf ook niet altijd even goed in, zie WMP), traag, log, veeleisend, heeft QuickTime nodig...
Nee bedankt.
Sorry hoor maar er is niks makkelijker te upgraden dan mijn mac pro, klik en het zit. En wie wat betaald krijgt wat, een macquote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:51 schreef Afwazig het volgende:
OH OH OH!
ENEEUHHHH... JE KAN MACS HEUL NIET UPGRADEN EN ZE ZIJN ASOCIAAL DUUR![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles-reiniger doet wonderen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:36 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
I agree!
Heb zelf een MacBookje <3
Alleen jammer dat ie aan het verkleuren is
Geheugen en een HD is ook een eitje met een MB trouwens.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:54 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Sorry hoor maar er is niks makkelijker te upgraden dan mijn mac pro, klik en het zit. En wie wat betaald krijgt wat, een mac
Waarom zou je de state of the art games niet kunnen spelen op een dell ter waarde van 1200 euro (de macbook dus)? Met een 8600 GT, 4 gig ram en 2.40 ghz dual core kom je een heel eind.. Dus niet gaan drogredenen aub..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet eens boeiend. mac gebruikers zijn ook geen heilige boontjes, maar het OS is gewoon een stuk goedkoper en completer dan die tig versies van Windows.
Ik zie bv geen reden om bootcamp te gebruiken op een mac. Waarom zou ik? Office 2008 werkt prima, firefox voor browsing, genoeg applicaties om alles te doen wat ik op een windows pc ook kan doen. Oh, wacht geen DirectX, boehoe, nu kan ik die state of the art spellen niet draaien die op een pc ter waarde van een mac ook niet te draaien zijn omdat ze te zwaar zijn.
Daarom is het ook goed dat overheidsinstellingen straks op Open Source overgaan, dan zien mensen dat er ook andere dingen zijn die prima werken. Er is keuze zat, alleen iedereen wordt voorgehouden dat windows het makkelijkst is. En dat bv linux nog steeds alles met de hand compileren is etc. Ja, want we leven nog in de 80's
Omdat ik hier zo'n Dell heb die de hogere settings echt niet trekt? Wat logisch is, gaming op de pc is toch doodquote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:27 schreef GieJay het volgende:
[..]
Waarom zou je de state of the art games niet kunnen spelen op een dell ter waarde van 1200 euro (de macbook dus)? Met een 8600 GT, 4 gig ram en 2.40 ghz dual core kom je een heel eind.. Dus niet gaan drogredenen aub..
Ik was er altijd al, maar de apple fanboys hadden bijna twee volle topics nodig om het eindelijk te snappenquote:
Nou doe es, mischien steken we er allemaal iets van op.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:Ik ga je geen basis economie uitleggen, maar je bent het dus simpelweg met me eens dat de consument géén keuze heeft.
Wat een vergelijkingquote:Als mensen een opel rijden voor hun werk kopen ze toch niet per definitie een opel thuis?
Wel eens van erp systemen gehoord? Dat wordt bijna allemaal voor windows geschreven, en marktaandeeltechnisch is dat nog terecht ook. Ziedaar nog een punt waarop een mac nooit verder dan de huiskamer of hooguit de grafische industrie komt.quote:Welke specifieke software dan? Juist voor een kantoor omgeving is een mac ideaal te gebruiken.
Vertel dat even aan Blizzard dat PC gaming dood is. 10 miljoen mensen spelen World of Warcraft, en ook nog eens miljoenen die Starcraft spelen.quote:Op zondag 25 mei 2008 08:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Omdat ik hier zo'n Dell heb die de hogere settings echt niet trekt? Wat logisch is, gaming op de pc is toch doodConsoles zijn een stuk makkelijker: ik koop een spel en weet dat het gewoon draait zoals het bedoeld is. Ipv me te ergeren dat mijn 500 euro kostende videokaart weer verouderd is
Maar dat is een andere discussie
Ja, in een windows bak prik je zo meer geheugen of een andere videokaart, dat zie ik je met een mac niet doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:16 schreef Pheno het volgende:
Oh, wacht geen DirectX, boehoe, nu kan ik die state of the art spellen niet draaien die op een pc ter waarde van een mac ook niet te draaien zijn omdat ze te zwaar zijn.
En mac is inderdaad open source, dus wat een vergelijkingquote:Daarom is het ook goed dat overheidsinstellingen straks op Open Source overgaan, dan zien mensen dat er ook andere dingen zijn die prima werken. Er is keuze zat, alleen iedereen wordt voorgehouden dat windows het makkelijkst is. En dat bv linux nog steeds alles met de hand compileren is etc. Ja, want we leven nog in de 80's
Moet je er ook niet op pissenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:36 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
I agree!
Heb zelf een MacBookje <3
Alleen jammer dat ie aan het verkleuren is
Weet ik. Waarom dan deze hele discussie?quote:Op zondag 25 mei 2008 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou je hebt gelijk hoor vogeltjesdans.
Klopt, mac gebruikers zijn inderdaad allemaal luie flikkers, dat is bekendquote:Die tientallen maccers bij ons op kantoor doen de hele dag niets
Dus omdat een OS zonodig incompatible wil zijn moeten er maar allemaal extra voorzieningen worden getroffen? Om toch maar te kunnen maccen?quote:Je afvragen hoeveel mensen daadwerkelijk in een ERP moeten kunnen en simpele oplossingen zoals een citrix servertje (die je gelijk kan gebruiken voor thuiswerkers) is zeker geen optie?
In ons moderne kantoor waren die voorzieningen er al hoor. Voor de windows gebruikers die thuis werken.quote:Op zondag 25 mei 2008 10:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Weet ik. Waarom dan deze hele discussie?![]()
[..]
Klopt, mac gebruikers zijn inderdaad allemaal luie flikkers, dat is bekend![]()
[..]
Dus omdat een OS zonodig incompatible wil zijn moeten er maar allemaal extra voorzieningen worden getroffen? Om toch maar te kunnen maccen?
Ik heb het over "iets anders dan windows", dus ja, open source is prima om bij de overheid te stoppen. Al die mensen die windows "l33t" vindenquote:Op zondag 25 mei 2008 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
En mac is inderdaad open source, dus wat een vergelijkingIs je bekend hoeveel procent van de overheidsinstellingen met open source werken, en wat dat open source dan eigenljk inhoudt? Of denk je dat een groot deel van de gemeentes met ubuntu zit te hannesen?
Die open source beperkt zich voornamelijk tot enkele server systemen, op de desktop zal je het maar amper terugvinden. Waarom zou je ook afwijken van het jarenlang beproefde en zekere windows concept?
En dat slaat op...? Ik ben een vrouw, ik plas en poep niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 10:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Moet je er ook niet op pissen
Ik denk dat we zo onderhand gerust de conclusie kunnen trekken dat mac eigenlijk niets anders is dan leuk uit de kluiten gewassen speelgoed, dat probeert mee te doen in de grote mensen wereld.
Nee, het is een fout dat bij hen ligt, niet bij mij... er schijnen meerdere klachten over te zijn binnen gekomen.quote:
BIj mij begon het ook te verkleuren, en heb eens even goed geboend met alles-reiniger .. tadaaa.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:01 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
En dat slaat op...? Ik ben een vrouw, ik plas en poep niet..
[..]
Nee, het is een fout dat bij hen ligt, niet bij mij... er schijnen meerdere klachten over te zijn binnen gekomen.
Da's waar. Mijn ranzig vlot kaartje uit 2005 doet nu al Flight Simulator X niet meer draaien, te traag. Belachelijk zeg.quote:Op zondag 25 mei 2008 08:54 schreef Pheno het volgende: Ipv me te ergeren dat mijn 500 euro kostende videokaart weer verouderd isMaar dat is een andere discussie
Ik ga het proberen zometeen danquote:Op zondag 25 mei 2008 18:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
BIj mij begon het ook te verkleuren, en heb eens even goed geboend met alles-reiniger .. tadaaa.
Dan ligt het aan je zweethandjes.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:46 schreef Little_Angel het volgende:
Nou blijkbaar ligt het niet aan mij want het is niet weg. Helaasch.
Kom maar hier, lukt me binnen een 2 minuten nog welquote:Op zondag 25 mei 2008 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, in een windows bak prik je zo meer geheugen of een andere videokaart, dat zie ik je met een mac niet doen.
Ondanks dat ik een muis gebruik en met mijn handpalmen niet steun?quote:
quote:Op zondag 25 mei 2008 21:56 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een muis gebruik en met mijn handpalmen niet steun?
Vreemd
Nog niet, het is een wonderquote:
Nou dit gaat al lang niet meer over fanboysquote:Op zondag 25 mei 2008 22:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar dat topic is niet voor om teTonks, daar hebben we deze toch voor?
Ik bedoelde dan ook de videokaart met extra geheugen. Wissel jij een videokaart van een mac in 2 minuten?quote:Op zondag 25 mei 2008 21:54 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Kom maar hier, lukt me binnen een 2 minuten nog wel
Ik heb alleen geen reden om een snellere en veel duurdere videokaart er in te stoppen. Alles werkt al naar behoren op een macquote:Op maandag 26 mei 2008 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook de videokaart met extra geheugen. Wissel jij een videokaart van een mac in 2 minuten?
Binnen een windows bak wel.
Omdat ik dan support krijg?quote:Op maandag 26 mei 2008 16:47 schreef the_jasper het volgende:
Waarom zou je in godsnaam osx op een server willen draaien.
Als je eenmaal al zo ver bent dat je een BSD achtige os gebruikt kan je net zo goed al the way gaan.
Plus is veel meer software beschikbaar (of er is een brakke port van op osx, waar je nog steeds niets aan hebt) op linux en bsd
Gelukkig maar. Gamers zijn stom, en niet Mac-waardig.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:39 schreef Afwazig het volgende:
Ik zie mezelf nog niet zo gauw een potje relaxed gamen op een Mac.
quote:Op maandag 26 mei 2008 17:37 schreef Pheno het volgende:
Ik heb alleen geen reden om een snellere en veel duurdere videokaart er in te stoppen. Alles werkt al naar behoren op een mac
Tja. Zullen we het er maar op houden dat je op een windows bak toch veel meer kan, om te beginnen met games?quote:Op maandag 26 mei 2008 18:04 schreef skiczukie het volgende:
Gelukkig maar. Gamers zijn stom, en niet Mac-waardig.
Doe maar... dan ga ik weer even verder met mijn uber-retro lanparty op de alleroudste macbooks... Graphics zijn voor nichten, echte mannen spelen UT99 en Quake 3 Arenaquote:Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[..]
Tja. Zullen we het er maar op houden dat je op een windows bak toch veel meer kan, om te beginnen met games?
Een Mac is ook niet bedoeld om te gamen. Met een Rolls-Royce ga je toch ook geen rally rijden.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[..]
Tja. Zullen we het er maar op houden dat je op een windows bak toch veel meer kan, om te beginnen met games?
Om te beginnen, prima, daarna eindigt namelijk het meer kunnen van windowsquote:Op maandag 26 mei 2008 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[..]
Dat is leuk voor je. Nerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:06 schreef Afwazig het volgende:
Als je een videokaart van 500 Euro koopt en je kan er na een half jaar niet meer high end mee gamen doe je echt iets verkeerd.
Ik heb er een jaar terug 1 van 175 gekocht, kan er nu nog nieuwe games mee spelen. Call of Duty 4 draait hier super bijvoorbeeld.
Auwquote:
Ik speel tenminste niet zo'n spelletje als jij, maar gelukkig heb ik dan ook niet zo'n goede grafische kaart.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Auw
Het feit dat jij een merk zo verschrikkelijk verdedigt geeft eigenlijk al aan dat jij hier de nerd bent
Ik heb 4 toetsenborden versleten, en nu heb ik een zwartequote:Op zondag 25 mei 2008 21:46 schreef Little_Angel het volgende:
Nou blijkbaar ligt het niet aan mij want het is niet weg. Helaasch.
Ik krijg eerder het idee dat jíj je pc aan het verdedigen bent, met je games.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Auw
Het feit dat jij een merk zo verschrikkelijk verdedigt geeft eigenlijk al aan dat jij hier de nerd bent
Neuh, ik corrigeerde alleen even het 500 euro-half jaar verhaalquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:25 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jíj je pc aan het verdedigen bent, met je games.
Ah, dus dankzij een OS die totaal anders is, maar door hetzelfde programma als op de PC en de Mac, met allemaal dezelfde functies maar net een andere stijl, is het verschil of ik een website kan maken of niet?quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan? Wat is je punt? Of denk je nog steeds dat koude benchmarks belangrijker zijn dan gebruiksvriendelijkheid en productiviteit? Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is. Of zelf prachtige DVD's maken van hun DV tapejes. Wat ik wil zeggen is: leuk dat je voor 1000 euro een PC kunt samen stellen die in 3 tellen Doom 4 helemaal achterstevoren kunt afdraaien, maar als je OS niet meewerkt en je de apps te duur of te ingewikkeld zijn, wat héb je er dan aan?
Of wil je Truus Thuigebruiker echt aan de Dreamweaver hebben? Of moeten we het echt over Windows Movie Maker hebben?
Als de rollen zich omdraaien, komen er geen virussen en spyware meer voor windows, maar juist voor OSX omdat die de huishoudens domineert. Als dat gebeurt ren je jankend naar je stoffige windows xp/vista.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
http://webwereld.nl/artic(...)skamer-in-2013-.html
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....quote:Op woensdag 28 mei 2008 03:07 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ah, dus dankzij een OS die totaal anders is, maar door hetzelfde programma als op de PC en de Mac, met allemaal dezelfde functies maar net een andere stijl, is het verschil of ik een website kan maken of niet?
Want je moet immers bij windows 2x meer klikken om bijvoorbeeld Dreamweaver te openen![]()
Jullie zien Mac echt als een wonder. Als mac zijn OS ook op bepaalde hardware laat draaien en optimaliseert kan er ook weinig fout gaan he.
Terwijl Windows op duizenden verschillende configuraties kan draaien en er inderdaad foutjes kunnen wezen. Gelukkig heeft een apple maximaal 10 configuraties die amper van elkaar afwijken bwvs
Met Vista, zodra ik randapparatuur installeer doet ie het bij mij binnen een paar tellen, ook zonder reboot. Wat dat betreft zitten we weer op hetzelfde niveau. En mocht ik opnieuw moeten starten dan stel ik dat uit en installeer de rest. En van een reboot ga ik niet deaud, vaak doet ie het ook prima zonder.
Wat me vooral een vraag blijft. Waarom maar 1 muisknop?
[..]
Als de rollen zich omdraaien, komen er geen virussen en spyware meer voor windows, maar juist voor OSX omdat die de huishoudens domineert. Als dat gebeurt ren je jankend naar je stoffige windows xp/vista.
Overigens hebben de muizen nu wel 2 knoppenquote:Op woensdag 28 mei 2008 06:50 schreef leksie het volgende:
[..]
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....
Nog een vraag voor jou waarom zou je een mac 2 muisknoppen geven... omdat Windows 2 knoppen gebruikt???? In OS-X heb je nou eenmaal maar 1 muisknop nodig....
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..quote:Op woensdag 28 mei 2008 06:50 schreef leksie het volgende:
[..]
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....
Nog een vraag voor jou waarom zou je een mac 2 muisknoppen geven... omdat Windows 2 knoppen gebruikt???? In OS-X heb je nou eenmaal maar 1 muisknop nodig....
Handig toch, een accu tijd van 30 minuten?quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:58 schreef Jarno het volgende:
Een laptop met 2x2,6 Gh desktop CPU's. Riiiiiiiite.
Nou bedankt voor de informatie.... Ik doe er verder niks mee,,, maar toch...quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..Ik gebruik em regelmatig met photoshop omdat het sneller is als op een tabblad te klikken en het zootje te scrollen.
Apple let dan ook meer op het design als praktijk. Die toetsenborden tikken totaal voor geen meter. Ding lijkt wel gemaakt uit een blokkendoos. Imo is de praktijk ver te zoeken.
Ik heb een laptop, 300 euro goedkoper als een apple, en dus 200mhz per core trager. En toch zijn er huillies die beweren dat je met 2,2ghz veel beter uit bent, de MacbookPro dus. Want hij is dan wel 10% sneller in C++Als je zo nodig snelheid moet hebben koop je de C90S laptop, met een desktopprocessor 2x2,6Ghz die naar 3Ghz geclockt kan worden
. Voor 200 euri meer als de Mac, maar dat zien we weer es niet staan he. Want alle merken zuigen aars, en Apple juist weer niet.
Ik vind het toetsenbord, muis enz van een macbook (bijgeleverde muis) gewoon echt niks, ik vind het voor geen meter tikken. Behalve dat kan ik een betere laptop krijgen voor dezelfde prijs. Ik overwoog de C90S te nemen, maar mn budget liet het net niet toe, dus kocht ik maar een goedkopere laptop, welke ook niet slecht is(en er dan achter komen dat ze 2 weken later de C90S voor 700 euro hebben geveild op mycom.nl
)
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..Ik gebruik em regelmatig met photoshop omdat het sneller is als op een tabblad te klikken en het zootje te scrollen.
Apple let dan ook meer op het design als praktijk. Die toetsenborden tikken totaal voor geen meter. Ding lijkt wel gemaakt uit een blokkendoos. Imo is de praktijk ver te zoeken.
Ik heb een laptop, 300 euro goedkoper als een apple, en dus 200mhz per core trager. En toch zijn er huillies die beweren dat je met 2,2ghz veel beter uit bent, de MacbookPro dus. Want hij is dan wel 10% sneller in C++Als je zo nodig snelheid moet hebben koop je de C90S laptop, met een desktopprocessor 2x2,6Ghz die naar 3Ghz geclockt kan worden
. Voor 200 euri meer als de Mac, maar dat zien we weer es niet staan he. Want alle merken zuigen aars, en Apple juist weer niet.
Ik vind het toetsenbord, muis enz van een macbook (bijgeleverde muis) gewoon echt niks, ik vind het voor geen meter tikken. Behalve dat kan ik een betere laptop krijgen voor dezelfde prijs. Ik overwoog de C90S te nemen, maar mn budget liet het net niet toe, dus kocht ik maar een goedkopere laptop, welke ook niet slecht is(en er dan achter komen dat ze 2 weken later de C90S voor 700 euro hebben geveild op mycom.nl
)
"Dass rockt nicht! Wir sind underground!"quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Handig toch, een accu tijd van 30 minuten?.
Das ist doch viel zu superficial.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"Dass rockt nicht! Wir sind underground!"
Ik heb het over de processor hoofdzakelijk, het is maar een ruwe schattingquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:06 schreef Anthraxx het volgende:
Nou, ik heb niet perse een Macbook Pro omdat het in C++ wel 10% sneller is (knap dat je dat kan meten trouwens). Ik heb wel een Macbook Pro omdat ik gewoon niet lang wil wachten op het compileren van programma's. Op dit moment werk ik aan een project waarbij de Haskell compile ruim 2 minuten bezig is om te compileren (op mijn Macbook Pro). Op de Dell laptop van mijn vriendin is dit al ruim 4.5 / 5 minuten. Dan kies ik als developer toch echt voor een Macbook Pro. Zeker omdat ik anders wel heel veel koffie tussendoor moet drinken om wat zinnigs te doen tijdens het compilen. En ja, dit is een voorbeeld.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=141&l3=536&l4=0&model=1641&modelmenu=1quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:58 schreef Jarno het volgende:
Een laptop met 2x2,6 Gh desktop CPU's. Riiiiiiiite.
Het 2de, teveel ruimte tussen, het zit gewoon niet lekkerquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:09 schreef Anthraxx het volgende:
Welke toetsenborden heb jij trouwens geprobeerd van Apple?De oude Apple Keyboard Pro toetsenborden tikken heel erg lekker. De nieuwe weet ik niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghz tellen idd niet, maar een desktop processor is sowieso beter, of niet?quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, ooit gedacht dat niet alleen de ghz'en tellen, maar ook wat je met die ghz'en doet? Vista laat tig processen op de achtergrond draaien waar ik niet om vraag (en ja, die kan ik voor een groot gedeelte uitzetten). MacOS draait er waarschijnlijk een stuk minder of werkt een stuk efficienter, want ik heb geen monsterpc nodig om dat OS vol te draaien, itt tot Vista. Vista moet ik tweaken om uberhaupt enige performance te krijgen
En dan werken de applicaties die ik nodig heb niet eens
Rosetta op mac regelt iig dat ik wel oude progs kan draaien
En een toetsenbord dat niet werkt en een blokkendoos is? Onder welke steen heb jij gelegen?
Je ziet het te beperkt denk ik. Er zijn niet alleen maar mensen die kijken naar de harde specs (Ghz), maar er zijn ook mensen die naar dingen kijken als een degelijk toetsenbord, veel aansluitingen, goed en helder scherm, goede audio, weinig geluidsoverlast door koelers, laag gewicht, batterijduur, goede usability, goede beveiliging etc.quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
)
Ik zie het niet beperkt. Ik heb mijn laptop gekozen op allerlei vlakken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:40 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Je ziet het te beperkt denk ik. Er zijn niet alleen maar mensen die kijken naar de harde specs (Ghz), maar er zijn ook mensen die naar dingen kijken als een degelijk toetsenbord, veel aansluitingen, goed en helder scherm, goede audio, weinig geluidsoverlast door koelers, laag gewicht, batterijduur, goede usability, goede beveiliging etc.
Kijk, ik snap ook wel dat je als scholier/student niet veel geld te makken hebt en dat je dan puur naar de megaherzen kijkt (ik heb in een ver verleden ook nog mijn eigen PC gebouwd), maar als je eenmaal werkt, dan kijken mensen niet meer alleen maar naar het goedkoopste en dan gaat de tijd en het gemak van het gebruik van apparaten meetellen (en aan de andere kant kunnen overwegingen zoals wel of niet kunnen gamen ook meespelen natuurlijk). Daarom is deze discussie zo nutteloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |