Ja, want eerder snapte je het nietquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Boehoe, de anti-apple fans hebben gelijk, boehoe. En dat 15 keer en dan MIJ nutteloos gezwets verwijten
Ik zal je nooit begrijpen vrees ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, want eerder snapte je het niet
Mischien wel. Niet de goedkoopste, en je koopt een ipod ook omdat het een apple logo heeft. En ook al werkt het alleen maar met dat superirritante itunes, het zou zomaar kunnen dat een ipode de beste mp3 speler is.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Deze redenatie doortrekkend is een ipod de beste mp3 speler ooit.
Nou ja onder Windows zijn iTunes en Quicktime, dramatischquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:35 schreef Anthraxx het volgende:
Wat vind iedereen zo kut aan iTunes? Het is een geweldig programma.
Kortom, wederom is de redenatie 'grootste marktaandeel - beste systeem' niet per definitie waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mischien wel. Niet de goedkoopste, en je koopt een ipod ook omdat het een apple logo heeft. En ook al werkt het alleen maar met dat superirritante itunes, het zou zomaar kunnen dat een ipode de beste mp3 speler is.
Maar kan je daaruit niet concluderen dat een apple alleen maar speeltuig is?
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:54 schreef rival het volgende:
en er zijn meer moslims dan niet moslims dus de islam is het beste geloof?
Ah kom. Kusje en knuffelquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal je nooit begrijpen vrees ik.
Nou keuze... keuze.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?
je hebt geen idee wat strategie en marketing van een bedrijf inhoud ofwel?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt het over een product waar de consument een keuze in heeft. En 95% daarvan heeft windows, dus alleen de overblijvende 5% heeft het beste?
Je kunt twee dingen doen in zo'n geval: erkennen dat de gebruikers van verreweg het grootste marktaandeel lutsers zijn en geen verstand van computers hebben, en die lutsigheid vervolgens aantonen; of je erkent dat die gebruikers wel kennis van zaken hebben en dat het product van de meerderheid inderdaad het beste is. Comply or explain.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kortom, wederom is de redenatie 'grootste marktaandeel - beste systeem' niet per definitie waar.
Och nu krijgen we dit weer, als jij een systeem wilt zonder Windows sta je daar gewoon vrij in hoorquote:
Ja. Windows 3.1, 3.11, 95, 98, 98SE, 2000, me (ok dat is bagger), xp, vista en dan heb ik het nog niet over de server systemen.quote:
Dat hoef ik als ICT-er ook niet te weten. En je kan een hele mooie strategie hebben, als je concurrent 19 keer zo groot is als jezelf heb je gewoon niets in te brengenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:43 schreef Swindler het volgende:
[..]
je hebt geen idee wat strategie en marketing van een bedrijf inhoud ofwel?
Of accepteren dat er historisch een partij de overhand heeft gekregen en dat continue dmv heel veel geld afdwingt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt twee dingen doen in zo'n geval: erkennen dat de gebruikers van verreweg het grootste marktaandeel lutsers zijn en geen verstand van computers hebben, en die lutsigheid vervolgens aantonen; of je erkent dat die gebruikers wel kennis van zaken hebben en dat het product van de meerderheid inderdaad het beste is. Comply or explain.
Eh nee, jullie roepen dat windows de beste is is omdat het marktaandeel het grootste is. Dan zou een ipod dus ook het beste product moeten zijn.quote:Overigens is de vergelijking van een ipod wel erg scheef. Als een ipod goed is, is mac ook goed?![]()
Hehe, we zijn er.quote:Overigens kan ik me niet herinneren ooit een windows mp3 speler gezien te hebben![]()
Overigens is de definitie van "het beste" afhankelijk van zoveel verschillende en subjectieve, voor iedereen verschillende factoren.
Ach kom zeg alsof dat voor de gemiddelde consument a. duidelijk is en b. of er een alternatief is. Maar goed, apple krijgt meer en meer marktaandeel en komt in steeds meer winkels te liggen. Nu ontstaat heel langzaam de keuze voor de normale consument inderdaad. Zeker als de verkoper verstand van zaken heeft en de verschillen kan uitleggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:50 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Och nu krijgen we dit weer, als jij een systeem wilt zonder Windows sta je daar gewoon vrij in hoor.
Wacht non argumenten af
Wie zijn schuld is dat dan? Die van de consument, of die van de concurrenten van Microsoft? Dan moeten ze zichzelf maar beter profileren op de markt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom zeg alsof dat voor de gemiddelde consument a. duidelijk is en b. of er een alternatief is. Maar goed, apple krijgt meer en meer marktaandeel en komt in steeds meer winkels te liggen. Nu ontstaat heel langzaam de keuze voor de normale consument inderdaad. Zeker als de verkoper verstand van zaken heeft en de verschillen kan uitleggen.
We zullen zien wat dat brengt voor de toekomst. Ik denk dat apple wel eens een signaficant aandeel zou kunnen krijgen nu.
Zolang 'de markt' geld krijgt van microsoft per verkocht windows systeem is die conurentie nauwelijks eerlijk te noemen hequote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:58 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wie zijn schuld is dat dan? Die van de consument, of die van de concurrenten van Microsoft? Dan moeten ze zichzelf maar beter profileren op de markt.
Wat heeft kantoor omgeving met consumentenmarkt te maken. En welke software voor een kantoor omgeving heeft apple dan niet?quote:Overigens denk ik niet dat Apple een heel groot marktaandeel gaat veroveren. Dit mede omdat de kantoormarkt gebruik maakt van Windows voor verschillende redenen. Tenzij Apple gaat werken aan de compatibiliteit met software zodat OSX ook efficiënt kan worden gebruikt in kantooromgevingen.
Edit: Oh, en de prijs.
Want? Het is gewoon een strategie, als Apple zo nodig met de grote jongens wil spelen dan moeten ze dat ook maar doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang 'de markt' geld krijgt van microsoft per verkocht windows systeem is die conurentie nauwelijks eerlijk te noemen he
Dat heeft er behoorlijk wat mee te maken, als mensen 8 uur per dag een Windows bak gebruiken dan wennen ze er aan en zullen ze het zeer waarschijnlijk thuis ook gebruiken. Ook is specifieke software (zoals bijna elke kantooromgeving heeft) veelal niet compatible met OSX, waardoor je het dus niet thuis kan gebruiken als je een Mac thuis hebt staan. (Jaja, Virtuele Windows blabla)quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat heeft kantoor omgeving met consumentenmarkt te maken. En welke software voor een kantoor omgeving heeft apple dan niet?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:17 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Want? Het is gewoon een strategie, als Apple zo nodig met de grote jongens wil spelen dan moeten ze dat ook maar doen.
Als mensen een opel rijden voor hun werk kopen ze toch niet per definitie een opel thuis?quote:Dat heeft er behoorlijk wat mee te maken, als mensen 8 uur per dag een Windows bak gebruiken dan wennen ze er aan en zullen ze het zeer waarschijnlijk thuis ook gebruiken.
Welke specifieke software dan? Juist voor een kantoor omgeving is een mac ideaal te gebruiken.quote:Ook is specifieke software (zoals bijna elke kantooromgeving heeft) niet compatible met OSX,
Wat is er mis met office 2008 danquote:waardoor je het dus niet thuis kan gebruiken als je een Mac thuis hebt staan. (Jaja, Virtuele Windows blabla)
Niet eens boeiend. mac gebruikers zijn ook geen heilige boontjes, maar het OS is gewoon een stuk goedkoper en completer dan die tig versies van Windows.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:53 schreef skiczukie het volgende:
Trouwens, ik denk dat 95% van de Mac-gebruikers een legale OSX gebruiken en maar 5% van de PC-gebruikers een legale Windows-versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |