abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58805244
tvp
pi_58805245
Wat is een Zoom H2 eigenlijk? .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:45:56 #43
131603 Afwazig
Serious business
pi_58806048
Ik heb 2 jaar geleden mijn pc gebouwd, Windows en alles geďnstalleerd en het draait nog steeds als een zonnetje. Mensen die zoveel foutmeldingen virussen en trojans krijgen zijn gewoon een stelletje incompetente kneuzen .
pi_58806373
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat is een Zoom H2 eigenlijk? .
OSX weet het wél.
pi_58806395
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:58 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Leuk, maar dat heb ik in Windows vanaf 2000/XP ook nog nooit hoeven doen
Ik wel. Zelfs als je een doodnormaal USB-stickie er in duwt. 'Nieuwe hardware gevonden'. En dan weer restarten enzo.
pi_58806983
Oeh ik heb net Coda eerlijk en legaal gekocht

Coda <3
Mac <3
Coda @ Mac <3 <3
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:54:40 #47
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_58808210
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:56 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Maar dat dacht je toch maar niet?
Stiekem wel

Overigens geniet ik nog steeds van mijn PowerBook G4
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:07:19 #48
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58808448
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden mijn pc gebouwd, Windows en alles geďnstalleerd en het draait nog steeds als een zonnetje. Mensen die zoveel foutmeldingen virussen en trojans krijgen zijn gewoon een stelletje incompetente kneuzen .
Ik heb een kleine 9 maanden terug een laptop gekocht, met vista erop. Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovert Werkt echt best. Oja, Autodesk Inventor, AutoCAD, MatLab deden het niet op OSX . Maarja dan mag je weer windows installeren op je appel. Hip
pi_58816892
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:07 schreef dubidub het volgende:
Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovert
Dat is wat al die andere niet Macgebruikers, mezelf incluis, zich ook al página's lang in dit (en het vorige topic) afvragen. Ik vind 't nog steeds knap dat mensen schijnbaar dagelijks BSODs en foutmeldingen krijgen hoor. Ik heb 't in die 15+ jaren hooguit een paar keer meegemaakt doordat een of andere game een memory exception veroorzaakte, of doordat m'n HD naar de haaien ging.
pi_58816923
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:27 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Je computer 5 jaar niet aangeraakt zeker?
Ik ook niet hoor.
pi_58817294
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:11 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb een nieuwe iMac voor pak-em-beet nog geen 900 euries... wat een heerlijke bak om op te werken weer...
Vette shit man.

Serieus, voor dat geld stel ik een PC samen met veel betere onderdelen.
pi_58817388
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:03 schreef FracturedMindz het volgende:

[..]

Vette shit man.

Serieus, voor dat geld stel ik een PC samen met veel betere onderdelen.
En dan? Wat is je punt? Of denk je nog steeds dat koude benchmarks belangrijker zijn dan gebruiksvriendelijkheid en productiviteit? Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is. Of zelf prachtige DVD's maken van hun DV tapejes. Wat ik wil zeggen is: leuk dat je voor 1000 euro een PC kunt samen stellen die in 3 tellen Doom 4 helemaal achterstevoren kunt afdraaien, maar als je OS niet meewerkt en je de apps te duur of te ingewikkeld zijn, wat héb je er dan aan?

Of wil je Truus Thuigebruiker echt aan de Dreamweaver hebben? Of moeten we het echt over Windows Movie Maker hebben?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_58817542
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
pi_58817603
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
Kan wel.
pi_58817627
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Standaard dan.
Dat valt nogal mee. MSN-en kan prima op een Mac (toegegeven, als je ook wilt videochatten heb je wel een uitdaging). Maar je moet je eens afvragen wáárom de meeste thuisgebruikers daar blijven steken. Want ze hebben wel allemaal een digicam en/of camcorder waar ze misschien best wel meer uit zouden willen halen. Of ze zouden misschien best een websiteje willen maken met wat foto's van hun kleinkinderen. En ja, iLife is écht zo simpel dat iedereen dit kan, ik heb de grootste digibeten de mooiste dingen zien maken sinds ze een Mac hebben. Kijk voor de grap eens de iLife '08 Guided Tour en verbaas je erover dat je deze software gratis bij een nieuwe Mac krijgt. Of dat het je slechts 80 euro kost als je al een Mac hebt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_58818293
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:09 schreef Jarno het volgende:
Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is.
Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...

Dan werk je waarschijnlijk met standaard templates die iedereen toch wel kent.

En welke idioot koopt er nou een computer van 1000 euro om alleen maar websites te maken?
pi_58818363
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:00 schreef FracturedMindz het volgende:

[..]

Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...

Dan werk je waarschijnlijk met standaard templates die iedereen toch wel kent.
Tsja, dat is nou het mooie van iLife: de standaard templates zijn echt (vooral die van iDVD zijn echt briljant mooi gewoon), plus dat ze op het grote publiek, omdat Apple nog niet echt groot is, origineel overkomen. En kun/wil je nu echt van Kees Doorsnee verwachten dat hij van scratch zijn eigen ontwerpen gaat zitten maken in Photoshop of wat dan ook? Dream on. Mensen willen gewoon klik-klik-klaar, met een mooi ontwerp.
quote:
En welke idioot koopt er nou een computer van 1000 euro om alleen maar websites te maken?
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.
pi_58818488
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.
Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.
Nog steeds vrij ver verwijderd van Mac-prijzen.
pi_58818571
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.
Nog steeds vrij ver verwijderd van Mac-prijzen.
Nou goed, misschien een aanname van mij, maar volgens mij heb je dan een vrij slecht op elkaar afgestemde, budget uitgevoerde C2D. Veel onboard meuk, langzaam budget geheugen, etc. En is dat inclusief monitor? Idd, qua prijs ver verwijderd van een Mac (alhoewel... ik durf de gok nog wel aan dat een Mac Mini dit soort pc's voor slechts 100 euro meer aardig naar de 'kroon' steekt) maar niet zonder reden.
pi_58818659
Trouwens, voor Truus Spekmuus is zo een Derde Wereld laptop waarschijnlijk nog wel snel genoeg. .
pi_58818771
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Trouwens, voor Truus Spekmuus is zo een Derde Wereld laptop waarschijnlijk nog wel snel genoeg. .
Het is een combinatie van factoren: men (de doorsneel gebruiker) weet gewoon niet wat ze willen, hoe ze dat willen en waarom ze iets willen. Tel daarbij op de beperkte keuze (feitelijk kun je kiezen tussen Windows, Windows en Windows) en de meeste mensen zitten met een veel te krachtige PC waar ze eigenlijk nog steeds niet mee kunnen wat ze eigenlijk zouden willen. Wij als 'kenners' staren ons vaak blind doordat wij wél weten wat er te koop is, wij weten dat Linux een optie is, dat je ipv Vista nog altijd XP kunt gebruiken, etc, maar voor het overgote deel van de mensen is dat gewoon allemaal onbekend terrein.

Mijn moeder denkt bijvoorbeeld dat het normaal is dat je PC er 5 minuten over doet om op te starten, en dat je 10 toolbars in je IE venster hebt staan. Dat soort dingen ga je krijgen. Echt, ik ben er *heilig* van overtuigd dat deze groep mensen veel maar dan ook veel beter af is met een Mac (of met OS X iig). En daar komt misschien het fanatisme ook vandaan. De mensen die hier posten moeten gewoon lekker hun Linuxen, Debians en Windowzen door elkaar heen gebruiken, die zijn wijs genoeg lijkt me.
pi_58818793
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan zitten te MSN-en.
Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en? Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.
pi_58818840
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:24 schreef FracturedMindz het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en?
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?
quote:
Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.
Photoshop is voor de massa abacadabra en wat zijn de andere alternatieven onder Windows volgens jou? Frontpage? Heb je ooit wel eens serieus met iLife gewerkt? Videootje in gemaakt bijvoorbeeld? Muziekje vanuit je iTunes library zo je film inslepen, je iPhoto-foto's met één klik toevoegen in een menuutje (who cares about bestandsstructuur?! zolang m'n apps maar m'n bestanden kunnen vinden)? Ik gok haast van niet.
pi_58818870
-křt- heel verhaal getijpt, loopt Fok te bokken.

Kwam erop neer dat voor veel mensen (mijns inziens) de drempel naar Apple te hoog is, mede door afwezigheid van winkels, terwijl je bekant in ieder dorp in Nederland een Windowslaptop op de kop tikt.
pi_58818879
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
-křt- heel verhaal getijpt, loopt Fok te bokken.

Kwam erop neer dat voor veel mensen (mijns inziens) de drempel naar Apple te hoog is, mede door afwezigheid van winkels, terwijl je bekant in ieder dorp in Nederland een Windowslaptop op de kop tikt.
Eens. En tadaaaaaa:

http://pro.tweakers.net/n(...)ls-in-nederland.html
pi_58818888
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Jarno het volgende:
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?
Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?
pi_58818952
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:32 schreef FracturedMindz het volgende:

[..]

Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?
Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?

En nogmaals he, ik heb het over de doorsnee gebruikers. Niet over ons soort mensen ( ) die de héle markt kunnen overzien en slim (of contactgestoord...) genoeg zijn om 6 weken achter Photoshop te gaan zitten om het pakket te snappen.
pi_58818976
quote:
Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
pi_58819003
Overigens verwacht ik wel (weer) een boost in Appleverkopen na officiele invoering van de iPhone2.
pi_58819009
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs. .
pi_58819045
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens verwacht ik wel (weer) een boost in Appleverkopen na officiele invoering van de iPhone2.
Je ziet idd heel veel mensen doorstromen van de iPhone naar een Mac. Zie bijv. het forum van iphoneclub.nl! En de iPhone is ook zo'n typisch voorbeeld van hoe je mensen met een qua techniek misschien minderwaardag apparaat (geen UMTS, geen 5mp cam, geen GPS, etc) compleet gelukkig kunt maken.
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:42:38 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58819143
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs. .
Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje mee .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58819173
tvp.
pi_58819185
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje mee .
Ik had wel eens geruchten in de richting gehoord dat ik, dat ze weer Mac's wilde gaan verkopen. Bij de MM en Correct staan ze trouwens ook. Past ook prima in de lijn van die toko's: de PC als appliance, ipv ingewikkeld apparaat.
pi_58819198
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?

En nogmaals he, ik heb het over de doorsnee gebruikers. Niet over ons soort mensen ( ) die de héle markt kunnen overzien en slim (of contactgestoord...) genoeg zijn om 6 weken achter Photoshop te gaan zitten om het pakket te snappen.
Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.

Maar eigenlijk stel je nu wel dat Apple's computers voor noobs zijn die geen zin hebben om zich ergens in te verdiepen?
pi_58819284
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:45 schreef FracturedMindz het volgende:

[..]

Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.
Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?
quote:
Maar eigenlijk stel je nu wel dat Apple's computers voor noobs zijn die geen zin hebben om zich ergens in te verdiepen?
Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).
pi_58819660
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?
Als je kijkt wat voor'n onderdelen er gebruikt zijn tevens is de Mac Mini uit de productie genomen.
quote:
Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).
no comment
pi_58819696
-foutje-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 mei 2008 @ 11:07:23 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58819729
Eigenlijk is Jarno het beste bewijs van het briljante van OSX. Wat was het Jarno? Anderhalf jaar geleden (?) liep hij nog te roepen dat apple gebruikers noobs zijn en dat microsoft producten even goed, zo niet beter zijn.
pi_58819787
De Mac Mini is (nog) niet uit productie genomen, alhoewel hij wel een wat dubieus bestaan leidt idd. En ik dacht dat we het er net over eens waren dat je niet alleen naar specs moet kijken, dus waarom je nu wéér begint a la 'tsja voor 500 euro koop ik een superduperPowerdeluxe-PC' is me een raadsel. Nogmaals, ik denk dat een Mac Mini het menig 400 euro budget PC-tje lastig kan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')