Ik wel. Zelfs als je een doodnormaal USB-stickie er in duwt. 'Nieuwe hardware gevonden'.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Leuk, maar dat heb ik in Windows vanaf 2000/XP ook nog nooit hoeven doen
Stiekem welquote:
Ik heb een kleine 9 maanden terug een laptop gekocht, met vista erop. Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovertquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden mijn pc gebouwd, Windows en alles geďnstalleerd en het draait nog steeds als een zonnetje. Mensen die zoveel foutmeldingen virussen en trojans krijgen zijn gewoon een stelletje incompetente kneuzen.
Dat is wat al die andere niet Macgebruikers, mezelf incluis, zich ook al página's lang in dit (en het vorige topic) afvragen. Ik vind 't nog steeds knap dat mensen schijnbaar dagelijks BSODs en foutmeldingen krijgen hoor. Ik heb 't in die 15+ jaren hooguit een paar keer meegemaakt doordat een of andere game een memory exception veroorzaakte, of doordat m'n HD naar de haaien ging.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:07 schreef dubidub het volgende:
Ik snap ook niet waar iedereen die foutmeldingen vandaan tovert![]()
Ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je computer 5 jaar niet aangeraakt zeker?
Vette shit man.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:11 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb een nieuwe iMac voor pak-em-beet nog geen 900 euries... wat een heerlijke bak om op te werken weer...
En dan? Wat is je punt? Of denk je nog steeds dat koude benchmarks belangrijker zijn dan gebruiksvriendelijkheid en productiviteit? Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is. Of zelf prachtige DVD's maken van hun DV tapejes. Wat ik wil zeggen is: leuk dat je voor 1000 euro een PC kunt samen stellen die in 3 tellen Doom 4 helemaal achterstevoren kunt afdraaien, maar als je OS niet meewerkt en je de apps te duur of te ingewikkeld zijn, wat héb je er dan aan?quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:03 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Vette shit man.
Serieus, voor dat geld stel ik een PC samen met veel betere onderdelen.
Kan wel.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
Dat valt nogal mee. MSN-en kan prima op een Mac (toegegeven, als je ook wilt videochatten heb je wel een uitdaging). Maar je moet je eens afvragen wáárom de meeste thuisgebruikers daar blijven steken. Want ze hebben wel allemaal een digicam en/of camcorder waar ze misschien best wel meer uit zouden willen halen. Of ze zouden misschien best een websiteje willen maken met wat foto's van hun kleinkinderen. En ja, iLife is écht zo simpel dat iedereen dit kan, ik heb de grootste digibeten de mooiste dingen zien maken sinds ze een Mac hebben. Kijk voor de grap eens de iLife '08 Guided Tour en verbaas je erover dat je deze software gratis bij een nieuwe Mac krijgt. Of dat het je slechts 80 euro kost als je al een Mac hebt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Truus Thuisgebruiker wil meel tsjekken, haar Hijf bijwerken en MSN-nen, en dat laatste kan niet op een Mac.
Standaard dan.
Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:09 schreef Jarno het volgende:
Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is.
Tsja, dat is nou het mooie van iLife: de standaard templates zijn echtquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:00 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Maar dan is het ook nog maar de vraag of de website's origineel zijn vormgegeven...
Dan werk je waarschijnlijk met standaard templates die iedereen toch wel kent.
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.quote:En welke idioot koopt er nou een computer van 1000 euro om alleen maar websites te maken?
Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan te MSN-en.
Nou goed, misschien een aanname van mij, maar volgens mij heb je dan een vrij slecht op elkaar afgestemde, budget uitgevoerde C2D. Veel onboard meuk, langzaam budget geheugen, etc. En is dat inclusief monitor? Idd, qua prijs ver verwijderd van een Mac (alhoewel... ik durf de gok nog wel aan dat een Mac Mini dit soort pc's voor slechts 100 euro meer aardig naar de 'kroon' steekt) maar niet zonder reden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer zo, maar tegenswoordig heb je al een C2D met 2GB voor 400 euro.
Nog steeds vrij ver verwijderd van Mac-prijzen.
Het is een combinatie van factoren: men (de doorsneel gebruiker) weet gewoon niet wat ze willen, hoe ze dat willen en waarom ze iets willen. Tel daarbij op de beperkte keuze (feitelijk kun je kiezen tussen Windows, Windows en Windows) en de meeste mensen zitten met een veel te krachtige PC waar ze eigenlijk nog steeds niet mee kunnen wat ze eigenlijk zouden willen. Wij als 'kenners' staren ons vaak blind doordat wij wél weten wat er te koop is, wij weten dat Linux een optie is, dat je ipv Vista nog altijd XP kunt gebruiken, etc, maar voor het overgote deel van de mensen is dat gewoon allemaal onbekend terrein.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Trouwens, voor Truus Spekmuus is zo een Derde Wereld laptop waarschijnlijk nog wel snel genoeg..
Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en? Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:03 schreef Jarno het volgende:
Pardon? Ik durf te beweren dat een meerderheid van de PC gebruikers een waanzinnig overcomplete PC heeft staan voor wat ze doen. Heck, zelfs mijn iMac is veel te krachtig voor wat ík er mee doe (alhoewel Lightroom soms redelijk staat te stampen...). Je zou ze de kost moeten geven, al die C2D's met 1 of 2Gb geheugen die alleen maar staan zitten te MSN-en.
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:24 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een overcomplete computer kopen om vervolgens een beetje te iLife'en?
Photoshop is voor de massa abacadabra en wat zijn de andere alternatieven onder Windows volgens jou? Frontpage? Heb je ooit wel eens serieus met iLife gewerkt? Videootje in gemaakt bijvoorbeeld? Muziekje vanuit je iTunes library zo je film inslepen, je iPhoto-foto's met één klik toevoegen in een menuutje (who cares about bestandsstructuur?! zolang m'n apps maar m'n bestanden kunnen vinden)? Ik gok haast van niet.quote:Zoals Johnny al zei, voor 400 euro's heb je al een PC die ruim snel genoeg is om website's te maken met Photoshop, en voor Kees Doorsnee zullen er vast ook wel verschillende software oplossingen zijn om toch snel een website in elkaar te bouwen zonder veel kennis van het hele gebeuren.
Eens. En tadaaaaaa:quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
-křt- heel verhaal getijpt, loopt Fok te bokken.
Kwam erop neer dat voor veel mensen (mijns inziens) de drempel naar Apple te hoog is, mede door afwezigheid van winkels, terwijl je bekant in ieder dorp in Nederland een Windowslaptop op de kop tikt.
Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Jarno het volgende:
Omdat het daarmee beter, sneller én gemakkelijker gaat?
Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:32 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Excuses, het moest zijn: Waarom zou je een te dure overcomplete computer kopen om alleen maar een beetje te iLife'en?
Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef Jarno het volgende:
Eens. En tadaaaaaa:
http://pro.tweakers.net/n(...)ls-in-nederland.html
Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, van 28 naar 48 Premium Resellers, dat zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Je ziet idd heel veel mensen doorstromen van de iPhone naar een Mac. Zie bijv. het forum van iphoneclub.nl! En de iPhone is ook zo'n typisch voorbeeld van hoe je mensen met een qua techniek misschien minderwaardag apparaat (geen UMTS, geen 5mp cam, geen GPS, etc) compleet gelukkig kunt maken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens verwacht ik wel (weer) een boost in Appleverkopen na officiele invoering van de iPhone2.
Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje meequote:Op donderdag 22 mei 2008 10:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, alles is meegenomen... Vroeger verkocht de Dixons tenminste nog Macs..
Ik had wel eens geruchten in de richting gehoord dat ik, dat ze weer Mac's wilde gaan verkopen. Bij de MM en Correct staan ze trouwens ook. Past ook prima in de lijn van die toko's: de PC als appliance, ipv ingewikkeld apparaat.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zouden ze nu ook gewoon weer moeten doen. Ze verkopen ook iPods, neem je meteen ff een iMacje mee.
Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat productiviteit ook wat waard is? Eigenlijk blijft mijn vorige opmerking staan hoor: omdat het er sneller, beter én gemakkelijker mee gaat. Wat koop je liever, een auto van 1000 euro die in theorie 300 km/u kan maar waarvan de bediening zo ingewikkeld is dat je er eigenlijk nooit de 80 mee haalt, of een auto van 2000 euro waarmee je misschien maar 120 mee kan, maar die je wel met je ogen dicht kunt besturen én je ook nog eens fit en uitgerust op de plaats van bestemming komt?
En nogmaals he, ik heb het over de doorsnee gebruikers. Niet over ons soort mensen () die de héle markt kunnen overzien en slim (of contactgestoord...) genoeg zijn om 6 weken achter Photoshop te gaan zitten om het pakket te snappen.
Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:45 schreef FracturedMindz het volgende:
[..]
Oké, in theorie heb je wel gelijk, begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen Apple hoor alleen is het naar mijn mening te duur.
Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).quote:Maar eigenlijk stel je nu wel dat Apple's computers voor noobs zijn die geen zin hebben om zich ergens in te verdiepen?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je hebt al een Mac Mini voor nog geen 500 euro. Duur?
no commentquote:Nee, ik zeg dat dat een doelgroep is die nu vaak vergeten wordt (ik heb trouwens het idee dat dit in bijv. de VS juist niet zo is, daar zien Mac gebruikers hun Mac echt als een apparaat a la de koelkast of de magnetron, ding moet het gewoon doen, klaar). Pro's kunnen dankzij OS X (wat gewoon een Unix is) ook helemaal los natuurlijk (en vergeet de Pro software als Aperture en Final Cut niet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |