Dan sparen ze wel voor jou... want de rente die ze uitkeren ligt hoger dan bij grotere banken.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
heb nog niks gezien... denk dat de belastingdienst nog even aan het sparen is...
Waarschijnlijk had iedereen genoeg van het geklaag dat het 'nog steeds niet is overgemaakt' en dat 'de belastingdienst nog steeds op mijn centen blijft zitten'.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef sander89 het volgende:
Wacht op deel 2 maar die kwam er niet dus maak zelf maar een![]()
Per 1 april 08 is de heffingsrente 4,75%. De heffingsrente wordt berekend over het midden van het betreffende jaar tot aan de dagtekening van de belastingaanslag.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:15 schreef pmdomela het volgende:
Hoeveel is de rente die je erover trekt eigenlijk? Ik heb hem eind maart ingevuld (moest opnieuw door de crash) en zou 1018 euro terug krijgen, hoeveel rente kan ik daarbij vangen?
Maar er wordt niet naar de laatste rente gekeken. Er wordt per periode gekeken naar de rente.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:10 schreef spanks het volgende:
[..]
Per 1 april 08 is de heffingsrente 4,75%. De heffingsrente wordt berekend over het midden van het betreffende jaar tot aan de dagtekening van de belastingaanslag.
Do the math
Alleen maar gunstiger dusquote:Op zondag 18 mei 2008 21:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar er wordt niet naar de laatste rente gekeken. Er wordt per periode gekeken naar de rente.
Ze ook hier.
Waar check je dat?quote:Op maandag 19 mei 2008 00:20 schreef Bastoenie het volgende:
Ik eind januari via het ouderwetse papiertje, heb nog steeds nietsVriendin wel die heeft het eind maart opgestuurd. Ach ja ik ben altijd pas ergens juni geloof ik
Even gecheckt 18 juni zelfs pas.
Retourtje VS gedaan?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef Locusta het volgende:
maar ik krijg wel de 850 euro reiskosten die ik nog die ik nog tegoed had van mijn werk![]()
Nee, een jaartrajectkaart van de NS a 425 p/mquote:Op maandag 19 mei 2008 23:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Retourtje VS gedaan?
Roken/smaken ze lekker? Die sigaren uit eigen doos?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef Locusta het volgende:
Ik heb dan misschien niet de belastingteruggaaf terug () maar ik krijg wel de 850 euro reiskosten die ik nog die ik nog tegoed had van mijn werk
Komt het bij Wilders uit de partijkas?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 06:02 schreef tvvanham2002 het volgende:
Ben ik dan een van de eerste?
20-05-2008 2445588 TERUGGAAF NR. 1995****H**
IB/PVV 2007 (HAM
) BELASTINGDIENST GVS UITBET
ALING.
BELASTINGDIENST
Hooray! Gaat om zo'n ±1700 euro.
Ik ook.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:51 schreef mirannie het volgende:
TVP maar weer. Ik wacht nog steeds met smart...
We hebben iig nu de brief thuis nu het geld nogquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb die van mijn ouders en van ons 2 minuten na elkaar ingestuurd en mijn ouders hebben het al wel terug.
27-2 ingestuurd trouwens voor de 2de keer na die crash
Heerrrrlijkquote:Op dinsdag 20 mei 2008 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Roken/smaken ze lekker? Die sigaren uit eigen doos?
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.quote:
vergoeding heffingsrente heeft niks te maken met het veranderen van werkgever. De heffingsrente krijgt iedereen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:20 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.
Iets met vergoeding van heffingsrente enzo, komt omdat ik verleden jaar van werkgever veranderd ben.
Nu maar even op de spaarrekening zetten en afwachten tot de definitieve aanslag.
Het uiteindelijke bedrag is altijd hoger door die rente die je (iedereen) er ook nog over terugkrijgtquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:20 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.
Iets met vergoeding van heffingsrente enzo, komt omdat ik verleden jaar van werkgever veranderd ben.
Nu maar even op de spaarrekening zetten en afwachten tot de definitieve aanslag.
VOlgens mij krijg ik zo'n 80 euro rente op een teruggave van 2k¤quote:Op zondag 18 mei 2008 19:15 schreef pmdomela het volgende:
Hoeveel is de rente die je erover trekt eigenlijk? Ik heb hem eind maart ingevuld (moest opnieuw door de crash) en zou 1018 euro terug krijgen, hoeveel rente kan ik daarbij vangen?
Dat zou een leuke beloning zijn voor het wachten, nietwaar?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
VOlgens mij krijg ik zo'n 80 euro rente op een teruggave van 2k¤
Vermoedelijk wel. En over twee jaar kan je de hele zut met rente terugbetalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:43 schreef DonJames het volgende:
Zo, ik heb zojuist de aangifte ingediend. WAAR BLIJFT MIJN GELD NOU!![]()
![]()
Ben benieuwd of ze het pikken, mijn reisaftrek is enigzins arbitrair..
Ik weet wat rente is en betekend.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:59 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Het uiteindelijke bedrag is altijd hoger door die rente die je (iedereen) er ook nog over terugkrijgt
Achter op de brief staat hoe ze het berekend hebben. Lijkt me dat je nog wel een uitdraai hebt van je aangifte. Leg hem er eens naast en zoek het verschilquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:12 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Ik weet wat rente is en betekend.
Maar dit verschil is groter dan een simpel rentebedragje.![]()
Ik moet je teleurstellen, het is een volstrekt willekeurig proces.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef opinionr het volgende:
Zal wel worden uitbetaald volgens een logisch proces.
Mensen die voor 1 april hebben ingestuurd krijgen het eerst, maar niet op volgorde van inzenddatum.
Waarschijnlijk aan de hand van een persoonlijk nummer die aan je naam is gekoppeld. Dat lijkt me iig een logisch proces.
Nee, want dan had ik het al moeten hebben. Heb het eind januari al verstuurd..quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef opinionr het volgende:
Zal wel worden uitbetaald volgens een logisch proces.
Mensen die voor 1 april hebben ingestuurd krijgen het eerst, maar niet op volgorde van inzenddatum.
Waarschijnlijk aan de hand van een persoonlijk nummer die aan je naam is gekoppeld. Dat lijkt me iig een logisch proces.
U werkt bij de BD?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
Voor al die mensen die blijven roepen dat ze nog niets hebben ontvangen maar het wel heel hard nodig hebben: zie hier.
Jij ergert je er ook al zo aan he?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
Voor al die mensen die blijven roepen dat ze nog niets hebben ontvangen maar het wel heel hard nodig hebben: zie hier.
Dat geld moet gewoon op mijn rekening staan, ik heb er namelijk recht op. En nee, dat hoef ik niet terug te betalen aan het eind van het jaar, daar mijn aanvraag terecht en juist is. Jouw reactie vind ik daarom infaam en abjectquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Misschien omdat ik nu graag mn tickets wil kopen voor Vietnam?quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:04 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Jij ergert je er ook al zo aan he?
Ik snap serieus niet waarom de mensen nu per se dat geld nodig hebben. Als het goed is regel je het toch meestal zo dat je aan het einde van de maand nog geld over hebt... al is het maar 1 euro. Of gaat iedereen toevallig deze maand grote aankopen doen? Ik ben van mening dat het geld van de BD nog niet eens echt jouw geld is en niet uitgegeven kan worden. Je zult altijd zien dat je aan het einde van het jaar een bedrag terug mag betalen omdat het niet klopte... en dan heb je net al dat geld uitgegeven aan luxe-artikelen. Jammer. En dan begint iedereen weer meteen te zeuren.
Nee, U werkt niet bij de BD. Als u de link verder had gelezen, had u dat ook geweten en had u mijn verdere motivering van mijn opmerking ook kunnen vernemen.quote:
Ja.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:04 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Jij ergert je er ook al zo aan he?
Je hebt mij niet horen beweren dat je er geen recht op hebt. Ik vind het gewoon belachelijk dat de belastingdienst zo maar geld aan jou moet overmaken omdat jij denk/vindt/hebt berekend dat jij er recht op hebt. De mensen bij de BD hebben onder andere als taak om na te gaan of jou aangifte correct is. Als zij dat binnen de gestelde termijnen die daar voor staan, hebben gedaan, mag jij met alle plezier je voorschot ontvangen. Enne, met dure woorden overtuig je mij niet, hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat geld moet gewoon op mijn rekening staan, ik heb er namelijk recht op. En nee, dat hoef ik niet terug te betalen aan het eind van het jaar, daar mijn aanvraag terecht en juist is. Jouw reactie vind ik daarom infaam en abject
Eindelijk iemand met een inhoudelijk goed punt. Maar dan nog blijft dat je eind december een redelijk goede schatting kunt doen en dan een (gecorrigeerde) voorlopige teruggave kunt vragen die dan binnen drie maanden opgelegd moet zijn. Maar OK, half/half kom ik aan je argument tegemoet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:33 schreef nikky het volgende:
[..]
[..]
Misschien werken sommige mensen wel in dat jaar voor een uitzendbureau. En wil men niet het risico lopen dat er ineens een enorm bedrag moet worden terugbetaald als je ineens meer hebt verdiend dan waar je vanuit ging. Je weet immers niet echt wat je belastbaar loon over een heel jaar is he?
Ik denk dat er niemand is die zich ergert aan het feit dat er mensen zijn die bakken geld uitgeven aan vakantie etc.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:41 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Misschien omdat ik nu graag mn tickets wil kopen voor Vietnam?En omdat mn ogen ook volgende maand gelaserd worden?
Dat die twee nu in dezelfde periode vallen is pech voor mij, maar dan kan ik het geld nu wel goed gebruiken. Zijn zat mensen die deze periode bakken geld uitgeven aan vakanties etc.
Als je je daar al aan ergertDamn
Ik ben toch wel zo lief dat je hoopt dat ik het eerder krijg hequote:Op woensdag 21 mei 2008 15:57 schreef ManAtWork het volgende:
Stilletjes hoop ik dat alle zeurders pas op 30 juni bericht krijgen.
Ik heb jou (nog) niet horen klagen en ja,... voor jou maak ik een uitzondering.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:48 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik ben toch wel zo lief dat je hoopt dat ik het eerder krijg he
quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:23 schreef Little_Acorn het volgende:
JAAAAA, gisteren de brief en vandaag gestort op m'n rekening!! Ik heb het maar gelijk op m'n spaarrekening gezet.
gefeliciteerd...quote:
Zeur klaag mopperquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb jou niet horen klagen en ja,... voor jou maak ik een uitzondering.
later dan 1 juli. Ze verwerken eerst alles dat voor 1 april is binnen gekomen en daarna de rest. WEat dus betekend dat ze dan alles verwerken van wat nadien is binnengekomen en er geen termijn voor kan worden gegeven.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:52 schreef seetjai het volgende:
Wanneer krijg je pas het geld als je het na 1 april hebt verstuurd
3 jaar (eventueel verlengd met de termijn waarvoor uitstel is verleend).quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:32 schreef Wexy het volgende:
[..]
later dan 1 juli. Ze verwerken eerst alles dat voor 1 april is binnen gekomen en daarna de rest. WEat dus betekend dat ze dan alles verwerken van wat nadien is binnengekomen en er geen termijn voor kan worden gegeven.
Maximaal 5 jaar, dat is wel bekend
Klopt niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:32 schreef Wexy het volgende:
[..]
later dan 1 juli. Ze verwerken eerst alles dat voor 1 april is binnen gekomen en daarna de rest. WEat dus betekend dat ze dan alles verwerken van wat nadien is binnengekomen en er geen termijn voor kan worden gegeven.
Maximaal 5 jaar, dat is wel bekend
Goh, ik was vorig jaar ruim op tijd (eind februari) en had het ook pas eind mei. Ik verwacht het dus ook niet eerder dit jaar, maar hopen kan altijd.quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:07 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik was vorig jaar veel te laat (ergens rond eind april) en had het geld eind mei al op mijn rekening.
Tot die catogorie behoor ik ook. Schandalig dat we geen voorrang hebben..... Als eerste ingediend, door HUN fout alles kwijtgeraakt en WIJ moesten het opnieuw gaan invullen. Nu mogen we achteraan aansluitenquote:Op woensdag 21 mei 2008 21:36 schreef Blite het volgende:
Tvp'tjeIk hoor tot de groep die hem opnieuw moest indienen, nog niets op m'n rekening. Ik wacht geduldig. Best hoopvolle berichten hier, de mensen die het al zo vroeg hebben!
Oke, dat is gunstiger voor de dames en heren die na 1 april op hebben gestuurdquote:Op woensdag 21 mei 2008 19:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
3 jaar (eventueel verlengd met de termijn waarvoor uitstel is verleend).
Dan hebben ze alle aangiftes die voor 1 april binnen waren verwerkt en was jij een van de eersten die ze daarna verwerkt hebben. Oke ik heb er staan dat het dan sowieso na 1 juli komt. Moet zijn, na alle aanvragen die voor 1 april zijn ingediend, dus vaak na 1 juli pas.quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:07 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik was vorig jaar veel te laat (ergens rond eind april) en had het geld eind mei al op mijn rekening.
Valt wel mee hoor ik en mijn ouders hadden ook last van de crash maar hebben het geld al binnen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tot die catogorie behoor ik ook. Schandalig dat we geen voorrang hebben..... Als eerste ingediend, door HUN fout alles kwijtgeraakt en WIJ moesten het opnieuw gaan invullen. Nu mogen we achteraan aansluiten![]()
![]()
Overheid
AHA. Dus het is omdat ik Limburger benquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor ik en mijn ouders hadden ook last van de crash maar hebben het geld al binnen.
Ik woon in Schiedam en heb het ook niet gehad nog.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
AHA. Dus het is omdat ik Limburger ben
Overheidquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
AHA. Dus het is omdat ik Limburger ben
Ja, dus jij krijgt het later. Het geld doet er dan natuurlijk langer over om op jouw rekening te komenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:44 schreef Blite het volgende:
Noord-Brabant hier, en ook nietsMaar zit het kantoor van ze die aangiftes behandelt niet in Heerlen?
Ik heb al een paar keer gepost hier, en geklaagd.. maar zonder resultaat.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:43 schreef Moppie_1974 het volgende:
Oh,ik zie dat het helpt als je hier post en je beklag doet....
Dus bij deze:
Ik heb ook nog niets! Geen brief,geen geld.
En ik wacht met smart !!!
Kunnen we gezellig samen wachten, als Randstad-bewoners ...quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef Moppie_1974 het volgende:
Oh,ik woon in het westen...moet dus nog even geduld hebben.
Bah,wat is dat vervelend zeg ;wachten.
Ja niet dus. Ik woon in Tilburg en heb nog niets, terwijl enkele vrienden van me in Arnhem het al wel hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:54 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer gepost hier, en geklaagd.. maar zonder resultaat.
Ik zou daar dus maar niet al te veel vanuit gaan. Ik begreep net trouwens wel dat het ook scheelt waar je woont. Hoe zuidelijker je woonplaats, hoe eerder je je geld krijgt... ofzoiets
Hmmz, dus díe theorie klopt ook niet....quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef Blite het volgende:
[..]
Ja niet dus. Ik woon in Tilburg en heb nog niets, terwijl enkele vrienden van me in Arnhem het al wel hebben.
Ja maar het is toch heel logisch dat als het geld in Heerlen wordt overgemaakt het eerder in Eindhoven is aangekomen dan in Leeuwarden?quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef Blite het volgende:
[..]
Ja niet dus. Ik woon in Tilburg en heb nog niets, terwijl enkele vrienden van me in Arnhem het al wel hebben.
2x per dag.. dat wil zeggen 's morgens en helemaal aan het einde van de dag..quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:10 schreef loving_mama het volgende:
hoevaak worden de stortingen bij de fortis bank verwerkt eigenlijk? vanmorgen was er nog niets... maar de dag is nog niet om dus ik hoop nog steeds,...
alleen al om jouw reacties denk ikquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:33 schreef ManAtWork het volgende:
Waarom hebben de MOD's dit topic nog niet naar KLB gekicked?
Hey, dat viel mij ook al op. Inderdaad al best lang geen post gehad, of ik ben gewoon niet belangrijk. Ik weet wel dat ze bij TNT willen gaan staken. Maar is dat dan toevallig deze week al?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:19 schreef sunmoonstar het volgende:
- Nog geen brief (volgens mij staakt TNT ook, al 3 dagen geen post bezorgd)
AHH,... dus wordt het tijd dat ook ik begin te klagen!quote:
Snap niet dat je dat zo blij bent dat je het nu al hebt. De belastingdienst geeft je momenteel 4.75% rente. Dan zou ik bij een bedrag wat jij terug hebt gekregen alleen maar langer willen wachten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:28 schreef TeChNo2 het volgende:
Hoera het is binnen, inclusief ruim ¤ 400 rente...![]()
Leve de belastingdienst
lang genoeg gewacht, nu is het eindelijk eens een keer tijd om 't uit te geven... (100 euro meer/minder op dat bedrag maakt trouwens niet zo veel uit...) en ik heb wel geduld maar niet eindeloos, die 410 is gewoon lekker meegenomen...quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:55 schreef Wexy het volgende:
[..]
Snap niet dat je dat zo blij bent dat je het nu al hebt. De belastingdienst geeft je momenteel 4.75% rente. Dan zou ik bij een bedrag wat jij terug hebt gekregen alleen maar langer willen wachten.
hahaha van mij mag hetquote:Op donderdag 22 mei 2008 18:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
AHH,... dus wordt het tijd dat ook ik begin te klagen!![]()
Waarom heb ik de ten onrechte berekende rente nog niet terugontvangen zoals eind februari al schriftelijk is bevestigd? Waar blijft de rente die ik nu al bijna drie maanden misloop? Waarom is mijn aanslag 2007 nog niet behandeld? Waarom handelt de inspecteur mijn bezwaarschiften niet af binnen de gestelde termijn?
Zo! Mag het nu naar KLB?
Dan feliciteer ik je van harte.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:16 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
lang genoeg gewacht, nu is het eindelijk eens een keer tijd om 't uit te geven... (100 euro meer/minder op dat bedrag maakt trouwens niet zo veel uit...) en ik heb wel geduld maar niet eindeloos, die 410 is gewoon lekker meegenomen...
Laat maar bij me thuis bezorgenquote:
Vakantie, echt goede auto zul je er wel niet van kunnen kopenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:52 schreef Loire het volgende:
Hier is het binnen
Vakantie boeken of nieuwe auto... Hmmm...
Sommige mensen krijg jou bedrag met een 0 erachter, of zelfs nog meer dus een goede auto kan je er dan zeker wel van kopenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:11 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Vakantie, echt goede auto zul je er wel niet van kunnen kopen
Ik krijg ongeveer 250 euro.
Is niet aftrekbaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:20 schreef riX- het volgende:
Weet iemand of een medisch boek fiscaal aftrekbaar is?
Lees het begin van het topic even door. Daar staat alles wel vermeld en toegelicht.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:50 schreef nmrz het volgende:
4.75% rente per ..wat en wanneer?
snap 't niet helemaal.
En nee ik heb het ook nog niet binnen.
Dat dusquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:41 schreef sunmoonstar het volgende:
Nog steeds niets binnen.
Ja, m'n stufi is gestort, maar das geen nieuws....
Hier nog niet.. Vorige jaren kregen we het altijd gelijkertijd terug (fiscaal partners met mr FlasH). Ging er vanuit dat dat normaal was.. Maar blijkbaar niet.. Misschien maandagquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:24 schreef _Flash_ het volgende:
Mooie dag... Belasting terug en een half uur later het salaris binnen
als er niets te verrekenen valt, wel.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:02 schreef wolferl het volgende:
Heb net een voorlopige aanslag gehad, er staat te ontvangen of te verrekenen.
Krijg ik dat dan gewoon gestort?
quote:Te ontvangen of te verrekenen
Als er aanslagen zijn die u nog moet betalen, kan de Belastingdienst het te ontvangen bedrag met deze aanslagen verrekenen. Blijft er na verrekening nog een gedeelte van het te ontvangen bedrag over, dan wordt dat naar uw rekening overgemaakt.
Ik heb 2 maanden geleden een aanslag gehad van 2005 dat ik nog moet terug betalen, maar daar hebben we een regeling voor getroffen. Vervalt het dan ook?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:05 schreef Wexy het volgende:
[..]
als er niets te verrekenen valt, wel.
Als je nog een schuld hebt staan bij de BD dan kan er worden verrekend.
Staat ook rechts op de voorkant van je papiertje uitlegd in die kolom.
[..]
Dat hangt er vanaf. De BD is bij machte om het te verrekenen aangezien het jou dan weer extra heffingsrente scheelt over de schuld.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:57 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik heb 2 maanden geleden een aanslag gehad van 2005 dat ik nog moet terug betalen, maar daar hebben we een regeling voor getroffen. Vervalt het dan ook?
Yep vorig jaar hadden wij hetzelfde met de huurtoeslag daar is toen het geld wat we terugkregen mee verrekend.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:57 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik heb 2 maanden geleden een aanslag gehad van 2005 dat ik nog moet terug betalen, maar daar hebben we een regeling voor getroffen. Vervalt het dan ook?
Je bent helaas niet de enige.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:36 schreef Xbox_360 het volgende:
Krijg m'n TJ (teruggave jeugd) van m'n vakantiebaan en bijbaantjes van vorig jaar nog. Waarom moet dat toch godverdomme zo lang duren?![]()
Ik krijg ¤ 824 terug en moet van 2005 ¤ 916 betalen. Is dus verstandiger om het hierbij te laten en de belasting het restant te betalen van ¤ 92. Ben ik van die schuld ook gelijk af.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:02 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. De BD is bij machte om het te verrekenen aangezien het jou dan weer extra heffingsrente scheelt over de schuld.
Ik acht die kans groot dat ze dat doen. Is in hun voordeel en in jouw voordeel.
En als die over 2005 ook nog eens van de afdeling InkomstenBelasting is is het voor hun ook makkelijk te realiseren.
Mochten zij het doen en jij dat niet wilt, dan moet je bezwaar indienen nadat de verrekening heeft plaatsgevonden. (Ik zou dat je echter niet aanraden aangezien de heffingsrente van 4.75% dus ook geldt bij jouw schuld)
Als zij het meteen verrekenen is het inderdaad wel prettig voor je. Mochten ze dat niet doen dok jij gewoon meer dan is afgesproken. Meer betalen mag namelijk altijd.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik krijg ¤ 824 terug en moet van 2005 ¤ 916 betalen. Is dus verstandiger om het hierbij te laten en de belasting het restant te betalen van ¤ 92. Ben ik van die schuld ook gelijk af.
Ik zal nog eens een keer helpen,...quote:
Als het goed is ontvang je voor 1 juli inderdaad nog een gecorrigeerde voorlopige aanslag met het nieuwe bedrag. Als dit niet gebeurd dan zul je bezwaar moeten maken met daarin vermeld dat je opnieuw aangifte hebt gedaan op 16 maart om die en die tijd (neem aan dat je de bevestiging bewaard hebt). Dat je verzoekt om de nieuwste van 16 maart alsnog te gaan verwerken.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:05 schreef riX- het volgende:
Hmm ik heb op 3 maart de aangifte verstuurd, daaruit kwam een teruggaaf van ¤ 750. Later, op 16 maart, heb ik nog een keer een aangifte verstuurd, omdat ik een aantal ziektekosten was vergeten, toen kwam ik op een teruggaaf van ¤ 1.400. Mij is verteld dat de laatst verstuurde aangifte de voorheen verstuurde overschijft. Maar nu kreeg ik deze week de H70 aanslag, staat er dus het bedrag van ¤ 750 op?? Krijg ik nu nog een aanslag, met het resterende bedrag? Of gaat er nu iets mis.
Dan is het wachten tot iedereen die voor 1 april heeft opgestuurd reactie heeft gehad. Daarna komt de groep die na 1 april hebben gestuurd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:08 schreef One_conundrum het volgende:
ik heb em vrijdag opgestuurd, dom ik weet het, maar wanneer komt het dan? Ik was er trouwens snel bij, maar na die fouten bij de bd niet opnieuw ingestuurd...
Vandaag bericht gehad.. 667 euro terug.. Ik wist niet meer wat er uit het programma was gekomen, dus verwachten netzoals de vorige jaren iets van 250 euro terug.. Mooie meevaller zo voor de zomer!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nog niet.. Vorige jaren kregen we het altijd gelijkertijd terug (fiscaal partners met mr FlasH). Ging er vanuit dat dat normaal was.. Maar blijkbaar niet.. Misschien maandag
Geef het nog niet allemaal uit, het is immers een voorlopige aanslag en in jouw geval een voorlopige teruggaaf.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Vandaag bericht gehad.. 667 euro terug.. Ik wist niet meer wat er uit het programma was gekomen, dus verwachten netzoals de vorige jaren iets van 250 euro terug.. Mooie meevaller zo voor de zomer!
Zal maandag wel op de rekening komen..
Een teruggave is ook een aanslag.quote:Op zondag 25 mei 2008 10:18 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Geef het nog niet allemaal uit, het is immers een voorlopige aanslag en in jouw geval een voorlopige teruggaaf.
Mwah, het rekensommetje is makkelijk.. ruim 2000 euro recht op heffingskorting (=aanrechtsubsidiequote:Op zondag 25 mei 2008 10:18 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Geef het nog niet allemaal uit, het is immers een voorlopige aanslag en in jouw geval een voorlopige teruggaaf.
Steek 'm op en geniet ervan, de sigaar uit eigen doos.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:09 schreef RobKel het volgende:
de brief viel vrijdag op de mat, ik dacht dat het komende week weleens gestort zou worden,
tot mijn grote verbazing keek ik vanochtend en staat het er al sinds vrijdag op!!!
1600 euro:) leve de aftrekposten!
Met de rente is het toch een aardige bolknak geworden heurquote:Op zondag 25 mei 2008 12:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Steek 'm op en geniet ervan, de sigaar uit eigen doos.
En jij ook veel plezier met de sigaar..quote:Op zondag 25 mei 2008 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mwah, het rekensommetje is makkelijk.. ruim 2000 euro recht op heffingskorting (=aanrechtsubsidie)
...
Grapjas, je verwacht een bedankjequote:Op zondag 25 mei 2008 22:03 schreef ManAtWork het volgende:
Ja, en de rest van de NL-ers. Dus weer een gedeelte van een sigaar uit eigen doos.
(En nog steeds zie ik geen bedankje.)
(Hey, DJ! Medestrijder in de sigarenzaak.)
Ja, bedankt hoor! Wil jij me nu ook even bedanken voor het meebetalen aan die kerel van de plantsoendienst die het gras bij je in de wijk weer netjes heeft gemaaid, voor het meebetalen aan de snelwegen waar je morgen weer over rijdt, en en en...quote:Op zondag 25 mei 2008 22:50 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, ik verwacht een bedankje omdat ik, net als veel andere NL-ers, een deel van de rente aan je betaal.
Als je er recht op hebt en het netjes krijgt gestort, heb ik geen probleem mee. Maar ik bedank mensen altijd als ik iets van ze ontvang. Kwestie van fatsoen, denk ik.
Iets zegt me, dat jij (nog) geen baan hebt, maar wel net een paar jaartjes studie/school hebt gedaan (die je uiteraard volledig zelf betaald hebt).quote:Op zondag 25 mei 2008 22:50 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, ik verwacht een bedankje omdat ik, net als veel andere NL-ers, een deel van de rente aan je betaal.
Als je er recht op hebt en het netjes krijgt gestort, heb ik geen probleem mee. Maar ik bedank mensen altijd als ik iets van ze ontvang. Kwestie van fatsoen, denk ik.
Haha, gelukkig voor mij heb jij het he-le-maal bij het verkeerde eind.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:28 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Iets zegt me, dat jij (nog) geen baan hebt, maar wel net een paar jaartjes studie/school hebt gedaan (die je uiteraard volledig zelf betaald hebt).
Aan het eind van de rit is het altijd de consument die betaalt. En in dit geval moet de rente per saldo gewoon uit de schatkist komen, die jij, ik en de rest van de NL-ers vullen.quote:trouwens: volgens mij worden rentes niet door belastingbetalers maar eenvoudigweg door banken betaald die dat geld dan weer verdienen door bijvoorbeeld te aandelen/opties enz.enz. te kopen en te verkopen
Voor de voorbeelden die je noemt hoef ik je niet te bedanken. De plantsoendienst en het gras moet ik zelf al betalen. En morgen hoef ik niet over de snelweg.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, bedankt hoor! Wil jij me nu ook even bedanken voor het meebetalen aan die kerel van de plantsoendienst die het gras bij je in de wijk weer netjes heeft gemaaid, voor het meebetalen aan de snelwegen waar je morgen weer over rijdt, en en en...
Alleen digitaal... En als jouw aangifte tussen de verloren aangiftes zat, kreeg je een brief thuis.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:02 schreef GeckoGecko het volgende:
BTW ik herinner nog wel die crash van de belastingdienst. Dat was toch alleen bedoelt voor de mensen die het digitaal had verstuurd naar de belastingdienst of moest je het ook opnieuw schriftelijk versturen? Ik heb het niet voor de 2de X verstuurd. Ik heb ook geen idee of het nou voor of na de crash was.
quote:Op zondag 25 mei 2008 21:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
En jij ook veel plezier met de sigaar..
uit mijn doos!![]()
Graag gedaanquote:Op maandag 26 mei 2008 00:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor de voorbeelden die je noemt hoef ik je niet te bedanken. De plantsoendienst en het gras moet ik zelf al betalen. En morgen hoef ik niet over de snelweg.
Maar OK, alvast bedankt voor de dingen waar jij aan meebetaalt en ik ook gebruik van mag maken.
quote:Op maandag 26 mei 2008 15:08 schreef Foxy-lady het volgende:
Bij de belasting zijn ze niet zo snugger!!! Hadden dat van mij fijn op het rekeningnummer van iemand anders gestort.
Ja, mijn huurtoeslag is ook ooit op een verkeerd rekeningnummer gestort (mijn rekeningnummer - het laatste cijferquote:Op maandag 26 mei 2008 15:33 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, en dat andere rekeningnummer verzinnen ze zeker zelf?
Huurtoeslag is een heel ander proces dan de inkomstenbelasting.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:47 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ja, mijn huurtoeslag is ook ooit op een verkeerd rekeningnummer gestort (mijn rekeningnummer - het laatste cijfer).
De processen zullen onderling vast verschillen, maar als er iemand met dikke vingers zit te typen kan ieder proces scheef lopenquote:Op maandag 26 mei 2008 16:09 schreef Wexy het volgende:
[..]
Huurtoeslag is een heel ander proces dan de inkomstenbelasting.
Zal niet ingaan op het inhoudelijke van de processen, echter ik kan je vertellen dat ze heel anders werken op die afdelingen dan bij de IB.
Heb nog nooit gehoord dat ze bij de IB op een ander rekeningnummer storten dan de klant zelf heeft aangegeven. Ik kan natuurlijk mijn oren moeten laten uitspuiten, echter is het rekeningnummersysteem van de IB aardig stabiel.
Ben ik even blij dat ik veel te veel belasting heb betaald en nu dus extra veel rente terug krijg (en: waar maak je je in vredesnaam druk over ...)quote:Op maandag 26 mei 2008 00:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Haha, gelukkig voor mij heb jij het he-le-maal bij het verkeerde eind.![]()
[..]
Aan het eind van de rit is het altijd de consument die betaalt. En in dit geval moet de rente per saldo gewoon uit de schatkist komen, die jij, ik en de rest van de NL-ers vullen.
Ik heb mijn schriftelijke aangifte op de post gedaan en vandaag ff met belastingdienst gebeld. Ze konden nog niet zien of mijn aangifte was verwerkt/aangekomen omdat deze pas vrij laat in de systemen komenquote:Op maandag 26 mei 2008 17:37 schreef haagse_elfje het volgende:
geen brief
geen geld
niets
ik heb het schriftelijk gedaan, ik hoop uberhaupt dat mijn formuliertje wel is aangekomen...zal wel toch?
het wordt maar ff afwachtenquote:Op maandag 26 mei 2008 17:43 schreef klopboontje het volgende:
[..]
Ik heb mijn schriftelijke aangifte op de post gedaan en vandaag ff met belastingdienst gebeld. Ze konden nog niet zien of mijn aangifte was verwerkt/aangekomen omdat deze pas vrij laat in de systemen komen![]()
Ik heb er geen vertrouwen in maar normaal gesproken, zei de bdienst, zou het voor 1 juli binnen moeten zijn.
heb jij toevallig niet wat extras gehad , wat tenlaste van haar is gekomen, jullie als toeslagpartnersquote:Op maandag 26 mei 2008 19:48 schreef Sneakie het volgende:
Wij hebben ook op 24mei de brief ontvangen, maar nu is het zo dat mijn partner haar zorgtoeslag van 2006 moet terugbetalen terwijl wij never boven de grens zijn gekomen waardoor ze geen recht meer zou hebben op haar zorgtoeslag, heb hiervoor ook gebeld en mevrouw kon mij ook niet verklaren waardoor dit kwam, volgens haar loongegevens had mijn partner gewoon recht op haar zorgtoeslag, het enige wat ik kon doen was een bezwaarschrift indienen, dit is dan ook gebeurd maar ondertussen hebben we beide nog niks ontvangen van de teruggaaf 2007. Mochten ze dit onverhoops toch nog verrekenen hoe lang duurt het dan voordat het overgebleven geld wordt overgemaakt?
Wij zijn pas vanaf januari dit jaar toeslagpartners, hiervoor hebben wij gewoon apart onze 36 euro per maand gekregen, ik hoefde niks terug te betalen en mijn partner moet om de een of andere reden het gehele bedrag terugbetalen maar de reden hiervoor kon men niet noemen :S, beetje vreemde zaak vind ik.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
heb jij toevallig niet wat extras gehad , wat tenlaste van haar is gekomen, jullie als toeslagpartners
Je hebt de belastingdiesnt een incasso-volmacht gegeven zodat ze je geld weg kunnen halen ?quote:Op maandag 26 mei 2008 22:06 schreef Laniboekje het volgende:
...Gek eigenlijk, ze weten altijd wel geld bij me weg te halen maar als ze zelf moeten betalen hebben ze ineens geen rekeningnummer van me. ...
Die komt wel hoor, reken maar op eind juni. Heb hetzelfde altijdquote:Op maandag 26 mei 2008 17:43 schreef klopboontje het volgende:
[..]
Ik heb mijn schriftelijke aangifte op de post gedaan en vandaag ff met belastingdienst gebeld. Ze konden nog niet zien of mijn aangifte was verwerkt/aangekomen omdat deze pas vrij laat in de systemen komen![]()
Ik heb er geen vertrouwen in maar normaal gesproken, zei de bdienst, zou het voor 1 juli binnen moeten zijn.
Ik wacht met je mee hoor!!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:07 schreef haagse_elfje het volgende:
net met de vrienden van de belastingdienst gebeld, ze konden me wel vertellen dat de aangifte is binnengekomen maar voor de rest moest ik maar netjes afwachten tot 1 juli want voor die tijd krijg ik vast wel bericht......
Binnenquote:Op zondag 25 mei 2008 17:43 schreef wise het volgende:
680 + 32 rente ofzo = 712 op de rekening deze week.
inderdaadquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:57 schreef loving_mama het volgende:
[..]
See,... wij fokkers vormen een front!!
Datquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:33 schreef Dirkh het volgende:
Ja, ik heb het vandaag binnen. De brief kwam vandaag binnen en het geld was ook meteen al gestort.
Ik viel ook binnen de groep mensen waarvan de aangifte overnieuw gedaan moest worden.
Mensen die vóór 1 juli beginnen te huilen dat ze nog stééds niks hebben gehoordquote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:26 schreef JEFFreal het volgende:
nog steeds niks ontvangen van die teringleiers had hem als eerste ingevuld kreeg 2 weken daarna brief of ik het nog een keer wilde doen want ze waren hem kwijtgeraakt prutsers als ze niet opschieten kom ik het zelf wel ophalen
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mensen die vóór 1 juli beginnen te huilen dat ze nog stééds niks hebben gehoordEn nog dreigen en schelden ook
![]()
Wat begrijp je niet aan de zin "Als u de aangifte vóór 1 april indiend, krijgt u vóór 1 juli bericht." Als je woordblind bent, lijkt het dan net of er "eind mei" staat in plaats van "juli"? Of gebruiken ze wellicht in Vogelaarwijken en op woonwagenkampen een andere kalender?Gewoon nog een dikke maand wachten dus voordat je gaat lopen zeiken.
![]()
zo, ook ik kan lekker ongenuanceerd doen
We gaan gewoon door in WGR straks met deel 3quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
![]()
YEEAAHHH!!!
![]()
![]()
Nummer 3! Hoeveel volgen er nog?
(Nog geen kick naar KLB?)
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:01 schreef Wexy het volgende:
[..]
We gaan gewoon door in WGR straks met deel 3
Nog even doorbijten.. na 1 juli wordt het vast nog leuker met al die pieperts die de belastingdienst op willen zoeken omdat hun aangifte zoek geraakt is
Maar dat mag dan toch wel in KLB?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:01 schreef Wexy het volgende:
[..]
We gaan gewoon door in WGR straks met deel 3
Nog even doorbijten.. na 1 juli wordt het vast nog leuker met al die pieperts die de belastingdienst op willen zoeken omdat hun aangifte zoek geraakt is
Neequote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar dat mag dan toch wel in KLB?![]()
Pleeeeeease,....
De TT is 'Wie heeft de belastingteruggaag al gehad?'. Dus meldingen dat je het nog niet hebt ontvangen horen hier niet thuis.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:30 schreef Wexy het volgende:
[..]
Nee
de humor is de irritatie bij jou
ow laat ik ook iets on topic zeggen.... geen brief geen geld... en geen haast
meldingen dat je het irritant vindt wat er in dit topic gezet wordt horen hier dan ook niet thuisquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De TT is 'Wie heeft de belastingteruggaag al gehad?'. Dus meldingen dat je het nog niet hebt ontvangen horen hier niet thuis.
hou je bek ik heb geldnoodquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mensen die vóór 1 juli beginnen te huilen dat ze nog stééds niks hebben gehoordEn nog dreigen en schelden ook
![]()
Wat begrijp je niet aan de zin "Als u de aangifte vóór 1 april indiend, krijgt u vóór 1 juli bericht." Als je woordblind bent, lijkt het dan net of er "eind mei" staat in plaats van "juli"? Of gebruiken ze wellicht in Vogelaarwijken en op woonwagenkampen een andere kalender?Gewoon nog een dikke maand wachten dus voordat je gaat lopen zeiken.
![]()
zo, ook ik kan lekker ongenuanceerd doen
Dan moet je beter met je geld om gaan.quote:
Ja, ik hoorde het net ook in het nieuws. Ze hebben de boel dit jaar echt niet goed op de rit zeg! Wat een drama daar. En wij maar boetes betalen met z'n allen. Laat ze de Belastingdienst maar eens een flinke boete geven voor dit soort geblunder.quote:Op woensdag 28 mei 2008 07:24 schreef JumpingJacky het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)met_aanslagen__.html
Een boete heeft natuurlijk geen zin, dat geld gaat van algemene middelen naar algemene middelen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:10 schreef RJD het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde het net ook in het nieuws. Ze hebben de boel dit jaar echt niet goed op de rit zeg! Wat een drama daar. En wij maar boetes betalen met z'n allen. Laat ze de Belastingdienst maar eens een flinke boete geven voor dit soort geblunder.
Ik neem aan dat boetes achterwege zullen blijven en dat ze coulant zullen omspringen met rente. Maar het blijft wéér een forse blunder.quote:De mensen die straks duizenden euro's teveel hebben ontvangen, zullen het ongetwijfeld weer met rentes en boetes moeten terugbetalen. Ik zie de bui al weer hangen.
Gelukkig is het bij mij goed gegaan.
Onderhoudskosten aftrekken?quote:Bij de automatische verwerking door de fiscus van de papieren E-biljetten, de aanslag bedoeld voor de inkomstenbelasting, is in ieder geval de aftrekpost voor de zogeheten eigenwoningschuld niet meegerekend. Daarmee kunnen belastingbetalers onder andere de hypotheek en onderhoudskosten aftrekken.
Nee. (Zie ook iets verder terug in dit topic.)quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:
En wat als je de aanvraag op 10 april hebt ingedientd? (vraagt een collega) - of het dan ook voor 1 juli is geregeld?
Sorry hoorquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee. (Zie ook iets verder terug in dit topic.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |