Dan sparen ze wel voor jou... want de rente die ze uitkeren ligt hoger dan bij grotere banken.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
heb nog niks gezien... denk dat de belastingdienst nog even aan het sparen is...
Waarschijnlijk had iedereen genoeg van het geklaag dat het 'nog steeds niet is overgemaakt' en dat 'de belastingdienst nog steeds op mijn centen blijft zitten'.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef sander89 het volgende:
Wacht op deel 2 maar die kwam er niet dus maak zelf maar een![]()
Per 1 april 08 is de heffingsrente 4,75%. De heffingsrente wordt berekend over het midden van het betreffende jaar tot aan de dagtekening van de belastingaanslag.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:15 schreef pmdomela het volgende:
Hoeveel is de rente die je erover trekt eigenlijk? Ik heb hem eind maart ingevuld (moest opnieuw door de crash) en zou 1018 euro terug krijgen, hoeveel rente kan ik daarbij vangen?
Maar er wordt niet naar de laatste rente gekeken. Er wordt per periode gekeken naar de rente.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:10 schreef spanks het volgende:
[..]
Per 1 april 08 is de heffingsrente 4,75%. De heffingsrente wordt berekend over het midden van het betreffende jaar tot aan de dagtekening van de belastingaanslag.
Do the math
Alleen maar gunstiger dusquote:Op zondag 18 mei 2008 21:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar er wordt niet naar de laatste rente gekeken. Er wordt per periode gekeken naar de rente.
Ze ook hier.
Waar check je dat?quote:Op maandag 19 mei 2008 00:20 schreef Bastoenie het volgende:
Ik eind januari via het ouderwetse papiertje, heb nog steeds nietsVriendin wel die heeft het eind maart opgestuurd. Ach ja ik ben altijd pas ergens juni geloof ik
Even gecheckt 18 juni zelfs pas.
Retourtje VS gedaan?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef Locusta het volgende:
maar ik krijg wel de 850 euro reiskosten die ik nog die ik nog tegoed had van mijn werk![]()
Nee, een jaartrajectkaart van de NS a 425 p/mquote:Op maandag 19 mei 2008 23:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Retourtje VS gedaan?
Roken/smaken ze lekker? Die sigaren uit eigen doos?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef Locusta het volgende:
Ik heb dan misschien niet de belastingteruggaaf terug () maar ik krijg wel de 850 euro reiskosten die ik nog die ik nog tegoed had van mijn werk
Komt het bij Wilders uit de partijkas?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 06:02 schreef tvvanham2002 het volgende:
Ben ik dan een van de eerste?
20-05-2008 2445588 TERUGGAAF NR. 1995****H**
IB/PVV 2007 (HAM
) BELASTINGDIENST GVS UITBET
ALING.
BELASTINGDIENST
Hooray! Gaat om zo'n ħ1700 euro.
Ik ook.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:51 schreef mirannie het volgende:
TVP maar weer. Ik wacht nog steeds met smart...
We hebben iig nu de brief thuis nu het geld nogquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb die van mijn ouders en van ons 2 minuten na elkaar ingestuurd en mijn ouders hebben het al wel terug.
27-2 ingestuurd trouwens voor de 2de keer na die crash
Heerrrrlijkquote:Op dinsdag 20 mei 2008 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Roken/smaken ze lekker? Die sigaren uit eigen doos?
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.quote:
vergoeding heffingsrente heeft niks te maken met het veranderen van werkgever. De heffingsrente krijgt iedereen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:20 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.
Iets met vergoeding van heffingsrente enzo, komt omdat ik verleden jaar van werkgever veranderd ben.
Nu maar even op de spaarrekening zetten en afwachten tot de definitieve aanslag.
Het uiteindelijke bedrag is altijd hoger door die rente die je (iedereen) er ook nog over terugkrijgtquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:20 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Begin maart ofzo maar het uiteindelijke bedrag is ook hoger dan dat aangifte programma berekende.
Iets met vergoeding van heffingsrente enzo, komt omdat ik verleden jaar van werkgever veranderd ben.
Nu maar even op de spaarrekening zetten en afwachten tot de definitieve aanslag.
VOlgens mij krijg ik zo'n 80 euro rente op een teruggave van 2k¤quote:Op zondag 18 mei 2008 19:15 schreef pmdomela het volgende:
Hoeveel is de rente die je erover trekt eigenlijk? Ik heb hem eind maart ingevuld (moest opnieuw door de crash) en zou 1018 euro terug krijgen, hoeveel rente kan ik daarbij vangen?
Dat zou een leuke beloning zijn voor het wachten, nietwaar?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
VOlgens mij krijg ik zo'n 80 euro rente op een teruggave van 2k¤
Vermoedelijk wel. En over twee jaar kan je de hele zut met rente terugbetalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:43 schreef DonJames het volgende:
Zo, ik heb zojuist de aangifte ingediend. WAAR BLIJFT MIJN GELD NOU!![]()
![]()
Ben benieuwd of ze het pikken, mijn reisaftrek is enigzins arbitrair..
Ik weet wat rente is en betekend.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:59 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Het uiteindelijke bedrag is altijd hoger door die rente die je (iedereen) er ook nog over terugkrijgt
Achter op de brief staat hoe ze het berekend hebben. Lijkt me dat je nog wel een uitdraai hebt van je aangifte. Leg hem er eens naast en zoek het verschilquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:12 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Ik weet wat rente is en betekend.
Maar dit verschil is groter dan een simpel rentebedragje.![]()
Ik moet je teleurstellen, het is een volstrekt willekeurig proces.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef opinionr het volgende:
Zal wel worden uitbetaald volgens een logisch proces.
Mensen die voor 1 april hebben ingestuurd krijgen het eerst, maar niet op volgorde van inzenddatum.
Waarschijnlijk aan de hand van een persoonlijk nummer die aan je naam is gekoppeld. Dat lijkt me iig een logisch proces.
Nee, want dan had ik het al moeten hebben. Heb het eind januari al verstuurd..quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:36 schreef opinionr het volgende:
Zal wel worden uitbetaald volgens een logisch proces.
Mensen die voor 1 april hebben ingestuurd krijgen het eerst, maar niet op volgorde van inzenddatum.
Waarschijnlijk aan de hand van een persoonlijk nummer die aan je naam is gekoppeld. Dat lijkt me iig een logisch proces.
U werkt bij de BD?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
Voor al die mensen die blijven roepen dat ze nog niets hebben ontvangen maar het wel heel hard nodig hebben: zie hier.
Jij ergert je er ook al zo aan he?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
Voor al die mensen die blijven roepen dat ze nog niets hebben ontvangen maar het wel heel hard nodig hebben: zie hier.
Dat geld moet gewoon op mijn rekening staan, ik heb er namelijk recht op. En nee, dat hoef ik niet terug te betalen aan het eind van het jaar, daar mijn aanvraag terecht en juist is. Jouw reactie vind ik daarom infaam en abjectquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:54 schreef ManAtWork het volgende:
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Misschien omdat ik nu graag mn tickets wil kopen voor Vietnam?quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:04 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Jij ergert je er ook al zo aan he?
Ik snap serieus niet waarom de mensen nu per se dat geld nodig hebben. Als het goed is regel je het toch meestal zo dat je aan het einde van de maand nog geld over hebt... al is het maar 1 euro. Of gaat iedereen toevallig deze maand grote aankopen doen? Ik ben van mening dat het geld van de BD nog niet eens echt jouw geld is en niet uitgegeven kan worden. Je zult altijd zien dat je aan het einde van het jaar een bedrag terug mag betalen omdat het niet klopte... en dan heb je net al dat geld uitgegeven aan luxe-artikelen. Jammer. En dan begint iedereen weer meteen te zeuren.
Nee, U werkt niet bij de BD. Als u de link verder had gelezen, had u dat ook geweten en had u mijn verdere motivering van mijn opmerking ook kunnen vernemen.quote:
Ja.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:04 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Jij ergert je er ook al zo aan he?
Je hebt mij niet horen beweren dat je er geen recht op hebt. Ik vind het gewoon belachelijk dat de belastingdienst zo maar geld aan jou moet overmaken omdat jij denk/vindt/hebt berekend dat jij er recht op hebt. De mensen bij de BD hebben onder andere als taak om na te gaan of jou aangifte correct is. Als zij dat binnen de gestelde termijnen die daar voor staan, hebben gedaan, mag jij met alle plezier je voorschot ontvangen. Enne, met dure woorden overtuig je mij niet, hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat geld moet gewoon op mijn rekening staan, ik heb er namelijk recht op. En nee, dat hoef ik niet terug te betalen aan het eind van het jaar, daar mijn aanvraag terecht en juist is. Jouw reactie vind ik daarom infaam en abject
Eindelijk iemand met een inhoudelijk goed punt. Maar dan nog blijft dat je eind december een redelijk goede schatting kunt doen en dan een (gecorrigeerde) voorlopige teruggave kunt vragen die dan binnen drie maanden opgelegd moet zijn. Maar OK, half/half kom ik aan je argument tegemoet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:33 schreef nikky het volgende:
[..]
[..]
Misschien werken sommige mensen wel in dat jaar voor een uitzendbureau. En wil men niet het risico lopen dat er ineens een enorm bedrag moet worden terugbetaald als je ineens meer hebt verdiend dan waar je vanuit ging. Je weet immers niet echt wat je belastbaar loon over een heel jaar is he?
Ik denk dat er niemand is die zich ergert aan het feit dat er mensen zijn die bakken geld uitgeven aan vakantie etc.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:41 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Misschien omdat ik nu graag mn tickets wil kopen voor Vietnam?En omdat mn ogen ook volgende maand gelaserd worden?
Dat die twee nu in dezelfde periode vallen is pech voor mij, maar dan kan ik het geld nu wel goed gebruiken. Zijn zat mensen die deze periode bakken geld uitgeven aan vakanties etc.
Als je je daar al aan ergertDamn
Ik ben toch wel zo lief dat je hoopt dat ik het eerder krijg hequote:Op woensdag 21 mei 2008 15:57 schreef ManAtWork het volgende:
Stilletjes hoop ik dat alle zeurders pas op 30 juni bericht krijgen.
Ik heb jou (nog) niet horen klagen en ja,... voor jou maak ik een uitzondering.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:48 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik ben toch wel zo lief dat je hoopt dat ik het eerder krijg he
quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:23 schreef Little_Acorn het volgende:
JAAAAA, gisteren de brief en vandaag gestort op m'n rekening!! Ik heb het maar gelijk op m'n spaarrekening gezet.
gefeliciteerd...quote:
Zeur klaag mopperquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb jou niet horen klagen en ja,... voor jou maak ik een uitzondering.
later dan 1 juli. Ze verwerken eerst alles dat voor 1 april is binnen gekomen en daarna de rest. WEat dus betekend dat ze dan alles verwerken van wat nadien is binnengekomen en er geen termijn voor kan worden gegeven.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:52 schreef seetjai het volgende:
Wanneer krijg je pas het geld als je het na 1 april hebt verstuurd
3 jaar (eventueel verlengd met de termijn waarvoor uitstel is verleend).quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:32 schreef Wexy het volgende:
[..]
later dan 1 juli. Ze verwerken eerst alles dat voor 1 april is binnen gekomen en daarna de rest. WEat dus betekend dat ze dan alles verwerken van wat nadien is binnengekomen en er geen termijn voor kan worden gegeven.
Maximaal 5 jaar, dat is wel bekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |