Centraal Ben Haverkort-topic; Haverkort moet ontslagen worden #1quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:26 schreef RayMania het volgende:
Zo. Vanaf pagina twee opgeschoond (pagina 1 doe ik zo direct).
Voor het overgrote deel van de users hier; neem eens een voorbeeld aan twi, Radegast en BliksemSchigt. Dát zijn discussies, zulke posts willen we zien.
Niet oeverloos gelul over bier, strand, spelling, etc. Slinger msn aan, stuur elkaar pm, ga lekker naar PUB, zoek een ander forum desnoods, maar niet hier meer. Hier gaat het over Ajax, het heet toch het Ajax-topic? Jullie verpesten het voor de rest. Af en toe een offtopic reactie is niks mee, maar géén pagina's vol. Ik ben het zat, de serieuze users zijn het zat. Dan maar zo.
Sorry ik weet dat er inhoudelijke reacties geplaatst moeten worden. Maar dit is de enige gepaste reactie op het dik gedrukte.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Hou toch eens op met janken over de scheids, kutcalimero. Ze zijn slecht, dat weten we toch wel nu. Ajax moet gewoon voetballen! ipv leunen en alleen maar lange halen, dan kun je er op wachten dat je goals tegen krijgt met die dramatische verdediging.
Beb blij dat Heitinga oprot ook, een verdediging een beetje neerzetten is al teveel gevraagd.
Was niet mijn mening maar een reactie op Twi.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:00 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Volgens wat zouden we er niet in horen? De stand van de maan of de zon?
Tuurlijk hebben we slecht gevoetbalt, maar psv speelt al kut voetbal het hele seizoen maar worden toch verdiend kampioen.
Ja, dat wordt ook weer een godsgruwelijk drama zondagquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:22 schreef Saekerhett het volgende:
We krijgen sowieso wel een tegengoal omdat Urby "slaapkop" Emanuelson waarschijnlijk linksback staat door de schorsing van Vertonghen.
Op de 1-0 spelen is niet zo slim lijkt me. Vooral niet met de Ajax verdediging dit seizoen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:20 schreef _Mike_ het volgende:
We moeten er volgende week dus 3 inschieten want ik zie ons niet winnen met 1-0/2-0.
Geweldige speler inderdaad. Erg sterk ook. Enorm van hem genoten.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:24 schreef toma het volgende:
Maar ik zag in al deze negativiteit toch nog 2 lichtpuntjes: De eerste is Suarez die gewoon goed speelde, en het tweede lichtpunt is dat ik nu overtuigd ben van de kwaliteiten van Douglas die van mij volgend seizoen bij Ajax mag gaan voetballen.
Heitinga is een toffe peer, Ajacied maar gewoon een hele matige voetballer. Hij heeft een behoorlijke lange trap en is sterk in de fysieke duels, voor de rest erg erg matig. Jammer voor jou als jij dat niet ziet of niet wilt zien maar het is wel zo.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Sorry ik weet dat er inhoudelijke reacties geplaatst moeten worden. Maar dit is de enige gepaste reactie op het dik gedrukte.
Edit: Om toch maar wat toe te voegen, kom op zeg dit is Heitinga's eerste jaar dat hij de verdediging moest neerzetten, hij moet daar gewoon nog ervaring in opdoen.
Heb je dit seizoen uberhaupt wel s een wedstrijd gezien van Ajax? Wat een kansloze opmerking; Johnny speelt dit seizoen fantastisch en heeft vandaag ook niks verkeerd gedaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Ben blij dat Heitinga oprot ook, een verdediging een beetje neerzetten is al teveel gevraagd.
Hoezo jij moet nu toch wel tevreden zijn?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:28 schreef vliegende_olifant het volgende:
Ik ben bang dat we het niet gaan halen. Vooral omdat Jan geschorst is. Maar de wedstrijd is hopenlijk wel wat spannender dan de thuiswedstrijd tegen Heerenveen.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:19 schreef vliegende_olifant het volgende:
Ik hoop stiekem dat Ajax verliest. Dan is de thuiswedstrijd ook nog spannend.
We hadden mazzel dat dat mes niet vlijmscherp was.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:30 schreef Remote het volgende:
Ze gingen weer als een mes door de verdediging
Ik heb vrijwel alle wedstrijden gezien ja. Hij speelt persoonlijk best een aardig seizoen maar de boel neerzetten kan hij gewoon niet. Stuk of 50 goals tegen dit seizoen!!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:29 schreef toma het volgende:
[..]
Heb je dit seizoen uberhaupt wel s een wedstrijd gezien van Ajax? Wat een kansloze opmerking; Johnny speelt dit seizoen fantastisch en heeft vandaag ook niks verkeerd gedaan.
Nou, dat viel reuze mee. Veldspel, druk en balbezit was extreem goed, maar gecreëerde kansen had Twente amper. De penalty (wat eigenlijk goedkoop was), een mooie aanval naar de 2-1, een schotje van Hersi recht op Stekelenburg af. Verder hoefde Stekelenburg geen enkele keer in actie te komen. Het was vooral dreiging op goals, meer niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:30 schreef Remote het volgende:
Ze gingen weer als een mes door de verdediging
Door de afwezigheid van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel. Improviseren.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:33 schreef dronkeykong het volgende:
Lindgren is alweer een linie naar achteren geschoven. Het wordt steeds mooier die opstellingen bij Ajax
Jij had liever Urby op links en Vertonghen centraal?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:33 schreef dronkeykong het volgende:
Lindgren is alweer een linie naar achteren geschoven. Het wordt steeds mooier die opstellingen bij Ajax
Tegenstanders hebben geen vlijmscherp mes nodig om te scoren tegen Ajax. Het is toch te triest voor woorden als je ziet hoe makkelijk ze overal weer voorbij gelopen worden. Het is echt om schijtziek van te worden elke keerquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:31 schreef toma het volgende:
[..]
We hadden mazzel dat dat mes niet vlijmscherp was.
Ik dik het inderdaad een beetje aan. Maar de manier waarop... dat mag en kan niet bij Ajax.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nou, dat viel reuze mee. Veldspel, druk en balbezit was extreem goed, maar gecreëerde kansen had Twente amper. De penalty (wat eigenlijk goedkoop was), een mooie aanval naar de 2-1, een schotje van Hersi recht op Stekelenburg af. Verder hoefde Stekelenburg geen enkele keer in actie te komen. Het was vooral dreiging op goals, meer niet.
Dus...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nou, dat viel reuze mee. Veldspel, druk en balbezit was extreem goed, maar gecreëerde kansen had Twente amper. De penalty (wat eigenlijk goedkoop was), een mooie aanval naar de 2-1, een schotje van Hersi recht op Stekelenburg af. Verder hoefde Stekelenburg geen enkele keer in actie te komen. Het was vooral dreiging op goals, meer niet.
Uuuuh heeft Ajax niks maar dan ook maar helemaal niks lopen bij de jeugd oid....quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jij had liever Urby op links en Vertonghen centraal?
uh uh, hij is begonnen met voetbal op z'n 19e en heeft totaal geen idee zeker?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:22 schreef _Mike_ het volgende:
Edit: Om toch maar wat toe te voegen, kom op zeg dit is Heitinga's eerste jaar dat hij de verdediging moest neerzetten, hij moet daar gewoon nog ervaring in opdoen.
Geen jeugdspelers die gelijk met de druk van zo'n wedstrijd kunnen omgaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:37 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Uuuuh heeft Ajax niks maar dan ook maar helemaal niks lopen bij de jeugd oid....
Zulke spelers zijn er om de eerste reserven te vervangen, zeg maar. Lindgren kan prima in de verdediging spelen als een eerste keus niet kan spelen, maar als hij niet kan spelen dan komen spelers als Kuffour of een jeugdspeler pas in beeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:36 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Dus...
Waarom is die Kuffour dan gekomen. Net zoals de helft van het hele elftal. Onnodig geld over de balk gooien noem ik dat. Triest als je zo moet improviseren![]()
Een paar tribune warmers, godver dat is nog eens makkelijk zakken vullen.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:38 schreef Wooldoor het volgende:
Wees blij dat hij alleen maar gehuurd is en niet gekocht. Urby linksback zondag, ik ben in ieder geval blij dat Denneboom geschorst is.
omdat van Geel nog pogingen deed om het publiek tevreden houden, want iemand die een CL heeft gewonnen en diverse keren kampioen van Duitsland is geweest is toch een goede verdediger???quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:36 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Dus...
Waarom is die Kuffour dan gekomen. Net zoals de helft van het hele elftal. Onnodig geld over de balk gooien noem ik dat. Triest als je zo moet improviseren![]()
Een paar tribune warmers, godver dat is nog eens makkelijk zakken vullen.
Ik weet niet of het een goede verdediger is, na 2 weken werd er al verteld dat hij niet kan rekenen op speelminuten.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:41 schreef toma het volgende:
[..]
omdat van Geel nog pogingen deed om het publiek tevreden houden, want iemand die een CL heeft gewonnen en diverse keren kampioen van Duitsland is geweest is toch een goede verdediger???
geeft maar weer eens weer dat van Geel totaal niet luisterd naar de scouts en geen talentjes aan durft te trekken, maar liever gaat voor vedettes die zich al bewezen hebben en alleen hun zakken komen vullen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:48 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een goede verdediger is, na 2 weken werd er al verteld dat hij niet kan rekenen op speelminuten.
Luque is ook geweldig toch, wel bankzitter bij Newcastle voor 2 jaar, maar daarvoor was hij succesvol bij Deportivo
Dat is zeker waarquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:51 schreef toma het volgende:
[..]
geeft maar weer eens weer dat van Geel totaal niet luisterd naar de scouts en geen talentjes aan durft te trekken, maar liever gaat voor vedettes die zich al bewezen hebben en alleen hun zakken komen vullen.
doe mij maar Douglas, wat een groot talent is dat zeg. Wielaert is al 29 en Douglas pas 20.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:57 schreef Messenga het volgende:
Van mij mag Wielaert naar Ajax kopen. Het zal wel een 13 in een dozijn aankoop zijn, maar hij brengt meer mentaliteit dan 10 Ajax spelers vandaag.
Helemaal mee eens, wat een geweldige verdediger is dat zeg.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:02 schreef toma het volgende:
[..]
doe mij maar Douglas, wat een groot talent is dat zeg. Wielaert is al 29 en Douglas pas 20.
Nah niet tevreden maar de thuiswedstrijd is nu wel leuker.Zoals Koster zegt: 'Het blijft spannend'quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:30 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hoezo jij moet nu toch wel tevreden zijn?
[..]
Nee joh. Hij is een werkpaard, een balafpakker en een vechter. Maar met een scheids als vandaag heb je niet veel aan spelers die op het randje spelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen aan de meerwaarde van Gabri eigenlijk, hoe zien jullie dat? Ik vind het een draver waar je er wel meer van ziet, ik had verwacht dat hij wat meer diepgang en creativiteit zou brengen naast zijn loopvermogen.
Dat hij creativiteit mist was natuurlijk al langer bekend, maar als stofzuiger is hij prima imo. Als je ziet hoeveel meters hij maakt om medespelers (waar dan ook op het veld) te assisteren in verdedigend opzicht, dat is gewoon onvoorstelbaar soms. Aan de andere kant is het wel zo dat hij dit seizoen minder constant speelt. Ondanks dat gewoon onomstreden: balafpakker, held, sympathieke jongen, trots om bij ajax te spelen en wil zijn contract graag uitdienenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen aan de meerwaarde van Gabri eigenlijk, hoe zien jullie dat? Ik vind het een draver waar je er wel meer van ziet, ik had verwacht dat hij wat meer diepgang en creativiteit zou brengen naast zijn loopvermogen.
Liefde maakt blind zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:29 schreef toma het volgende:
[..]
Heb je dit seizoen uberhaupt wel s een wedstrijd gezien van Ajax? Wat een kansloze opmerking; Johnny speelt dit seizoen fantastisch en heeft vandaag ook niks verkeerd gedaan.
Hij deed wel iets fout, hij was bij de middenlijn toen Kufo de 2-1 scoorde, hij was zijn mandekker.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:29 schreef toma het volgende:
[..]
niemand kan perfect spelen, maar hij is toch altijd 1 van de betere. Kan het me niet voorstellen dat je ook maar enigzins denkt als Ajacied zijnde dat je blij bent dat ie oprot.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:28 schreef denthemen het volgende:
Toma, Johnny heeft wel degelijk veel fouten gemaakt dit seizoen, ik noem de tegengoal van Heracles, kijk die eens terug. De goal van Sibon, en volgens mij was de goal van afgelopen Maandag ook deels aan hem te wijten
Heel Ajax is slecht, dus ook hij is wat minderquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:44 schreef toma het volgende:
[..]
niemand kan perfect spelen, maar hij is toch altijd 1 van de betere. Kan het me niet voorstellen dat je ook maar enigzins denkt als Ajacied zijnde dat je blij bent dat ie oprot.
Ik vraag me ook af of ie het gaat redden in Spanje. Puur verdedigend is ie echt niet zo geweldigquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Heel Ajax is slecht, dus ook hij is wat minder
Maar Johnny is zo'n ras Ajacied, die zou nooit bij Ajax weg moeten gaan
Ik blijf erbij dat hij verdedigend op het middenveld het best tot zn recht komt.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:10 schreef jna het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of ie het gaat redden in Spanje. Puur verdedigend is ie echt niet zo geweldig
Ik weet het niet. Het lukt Ajax maar niet om de nul te houden (maar 4 keer in 2008), dat is toch een vervelend gegeven..quote:Op zondag 11 mei 2008 00:53 schreef Longmen het volgende:
Heb toch een goed gevoel over de return...
een tegentreffer is inderdaad wel dodelijk zondag. Als dat gebeurt is het over en sluiten vrees ik.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het lukt Ajax maar niet om de nul te houden (maar 4 keer in 2008), dat is toch een vervelend gegeven..
Als je op een achterstand van 0-1 komt kan je het wel vergeten ja. Maar ik ga er van uit dat we met 3-1 winnenquote:Op zondag 11 mei 2008 01:00 schreef Longmen het volgende:
[..]
een tegentreffer is inderdaad wel dodelijk zaterdag. Als dat gebeurt is het over en sluiten vrees ik.
Shit je hebt gelijk.
Van geel is wegquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:51 schreef toma het volgende:
[..]
geeft maar weer eens weer dat van Geel totaal niet luisterd naar de scouts en geen talentjes aan durft te trekken, maar liever gaat voor vedettes die zich al bewezen hebben en alleen hun zakken komen vullen.
Exact. Verdedigen is het probleem. Dus doe daar eens moeite voor. Liefs door doorstroom en minimaal één echt goede aankoop. Maar ga eens voor die verdediging.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:04 schreef Urquhart het volgende:
Ok, onterechte penalty. Maar voor de rest was heel Ajax een en al drama. Geen mentaliteit, niets.
En die verdediging is om te huilenJahoor, haal maar Sulejmani en nog twee spitsen, achterin staat het als een huis
Precies, Marco moet beginnen met het opbouwen van de verdediging, middenveld heb je misschien nog een creatief persoon nodig en als je Suljemani voor de aanval haalt is die linie compleet.quote:Op zondag 11 mei 2008 01:07 schreef Longmen het volgende:
[..]
Exact. Verdedigen is het probleem. Dus doe daar eens moeite voor. Liefs door doorstroom en minimaal één echt goede aankoop. Maar ga eens voor die verdediging.
Halen hoeft niet eens perse. In de jeugd loopt wel wat, je moet alleen durven. En de eredivisie is een prima podium daarvoor.quote:Op zondag 11 mei 2008 01:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, Marco moet beginnen met het opbouwen van de verdediging, middenveld heb je misschien nog een creatief persoon nodig en als je Suljemani voor de aanval haalt is die linie compleet.
Dus graag een verdediger die kan verdedigen en opbouwend sterk is
Het klinkt heel nobel en vol zelfkritiek, dat geef ik toe. Maar ieder weldenkende supporter die om zo'n reden de CL "wil laten schieten" schat de belangrijkheid van het toernooi totaal verkeerd in. Het is van levensbelang voor Ajax om de CL spelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:56 schreef Fiskus het volgende:
Wat is er eigenlijk arrogant aan dat we er niet in zouden horen? Dat is hoogstens zelfkritiek.
Qua inzet en fanatisme ja, voetballend is het vaak niet best hoor en heel veel slippertjes. Zet je roze bril eens af.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:44 schreef toma het volgende:
[..]
niemand kan perfect spelen, maar hij is toch altijd 1 van de betere. Kan het me niet voorstellen dat je ook maar enigzins denkt als Ajacied zijnde dat je blij bent dat ie oprot.
Dat verklaart veel...quote:Op zondag 11 mei 2008 06:46 schreef Zwansen het volgende:
Jongensdroom van me om Ajax eens te zien verliezen op de Meerdijk. Helaas was het niet tegen Emmen.
Wel met een oud-speler van Emmen als scheids.
Ontlopen we mooi Slavia in de voorronde. Maar goed, vorig jaar met SCH wasten we ze de oren thuis. Nu de beurt aan FCT.quote:
Ajax.nlquote:Training gaat zondag niet door
Amsterdam, 11 mei 2008
De training van Ajax gaat zondag niet door. Dat betekent dat de ploeg van Adrie Koster dinsdagochtend begint aan de voorbereiding op de return tegen FC Twente.
Ajax traint dinsdag om 10.30 uur op het veld naast de ArenA.
Nu krijgen we De Italiaanse nummer 5 in de voorrondequote:Op zondag 11 mei 2008 10:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ontlopen we mooi Slavia in de voorronde. Maar goed, vorig jaar met SCH wasten we ze de oren thuis. Nu de beurt aan FCT.
Was inderdaad een dramatische wissel. Zo speelde Ajax na de rust sowieso heel anders en laf. Waarom niet gewoon de speelstijl blijven hanteren, het ging prima!?quote:Op zondag 11 mei 2008 10:48 schreef Mr-Sander het volgende:
Maar waarom brengt Koster dan ook in hemelsnaam Kennedy? Sorry hoor, maar dan heb je echt de ballen verstand van voetbal. Kennedy heeft dit seizoen nog geen deukje in een pak boter geschopt, kom dan met Siem de Jong ofzo...
Ik niet. Twente gaat sowieso nog een keer scoren, want de nul houden, dat kunnen we niet. Dus het wordt een moeilijk verhaal.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:53 schreef Longmen het volgende:
alles gemist vandaag, heb 2e helft live op radio gehoord.
Heb toch een goed gevoel over de return...
quote:Davids ook in verband gebracht met Newcastle United
Het aantal clubs waarmee Edgar Davids in verband wordt gebracht neemt langzaam aan steeds meer toe. Vandaag meldt het Brits tabloid The People dat Newcastle United belangstelling zou hebben om de routinier van Ajax over te nemen. Kevin Keegan zou de ervaren middenvelder er graag bij hebben.
Ze hadden hem beter in de kleedkamer van Twente kunnen achterlaten.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:28 schreef BoerBert het volgende:
Hij dacht waarschijnlijk dat Kennedy tegen z'n oude ploeg wel zou kunnen presteren...
quote:Op zondag 11 mei 2008 12:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze hadden hem beter in de kleedkamer van Twente kunnen achterlaten.
Davids laat zich echt kennen op deze manier. Hij is toch Ajacied? Waarom sluit je dan niet hier je loopbaan af.quote:
quote:Op zondag 11 mei 2008 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Davids laat zich echt kennen op deze manier. Hij is toch Ajacied? Waarom sluit je dan niet hier je loopbaan af.
Eerlijk is eerlijk, met Heitinga in de verdediging krijg je ook vijftig goals in een seizoen tegen...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:28 schreef denthemen het volgende:
Toma, Johnny heeft wel degelijk veel fouten gemaakt dit seizoen, ik noem de tegengoal van Heracles, kijk die eens terug. De goal van Sibon, en volgens mij was de goal van afgelopen Maandag ook deels aan hem te wijten
Ik zou stoppen als ik hem was.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Davids laat zich echt kennen op deze manier. Hij is toch Ajacied? Waarom sluit je dan niet hier je loopbaan af.
Waarom toch? Kleine nederlaag en een uitdoelpunt gescoord. Maar goed, dat negatieve is hier al veel langer aan de gang.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:34 schreef StarGazer het volgende:
Ik heb er weinig vertrouwen in als ik eerlijk ben....
Nou ja, op basis van de tweede helft zou de wedstrijd van volgende week zondag schriftelijk afgedaan kunnen worden. Gelukkig scoren we bijna altijd thuis, dus dat scheelt al. Het beste zou eigenlijk zijn om vroeg achter te komen zodat je wel vol op de aanval moet spelen en er dan compleet overheen loopt.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Waarom toch? Kleine nederlaag en een uitdoelpunt gescoord. Maar goed, dat negatieve is hier al veel langer aan de gang.
Klein beetje maar, sowieso is de uitslag opzich niet eens zo slecht. Ik hoop eigenlijk dat de hele Arena achter het eftal kan gaan staan en een heksenketel ervan maken.(dromen zijn bedrogquote:Op zondag 11 mei 2008 14:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Waarom toch? Kleine nederlaag en een uitdoelpunt gescoord. Maar goed, dat negatieve is hier al veel langer aan de gang.
ach kom op, met tranen in zijn ogen zei hij dat hij waarschijnlijk volgend jaar geen Ajacied meer is, Davids ademt Ajax en is voor mij de absolute belichaming van de Ajax geest, strijd en techniek!quote:Op zondag 11 mei 2008 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Geen negativisme, maar realisme.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat is dit voor een lachwekkend gedrag van die ajacieden daar. Boos zijn om het feit dat een ploeg uit een ander land nog wel, een soortgelijk (uit)shirt gaan dragen.quote:
Is inderdaad nogal kansloos, Ajaccio in Frankrijk voetbalt al jaren in zo'n shirt en PSG had in de jaren '90 ook eens zo'n shirt.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is dit voor een lachwekkend gedrag van die ajacieden daar. Boos zijn om het feit dat een ploeg uit een ander land nog wel, een soortgelijk (uit)shirt gaan dragen.
Ben het met je eens hoor maar beetje jammer dat Feyenoorders dat meestal moeten melden.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is dit voor een lachwekkend gedrag van die ajacieden daar. Boos zijn om het feit dat een ploeg uit een ander land nog wel, een soortgelijk (uit)shirt gaan dragen.
Zo gaat dat, jwt.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor maar beetje jammer dat Feyenoorders dat meestal moeten melden.
Staat die niet gewoon op rtlgemist.nl?quote:Op zondag 11 mei 2008 16:42 schreef Houniet het volgende:
Kan ik nog ergens de samenvatting van gisteren terug vinden?
Inderdaad. Alle nationale teams met hetzelfde merk shirt spelen in vrijwel gelijke teams. En zo erg lijkt het nou ook weer niet.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voor volgend seizoenquote:Op zondag 11 mei 2008 17:00 schreef vliegende_olifant het volgende:
Weet iemand wanneer het speelschema van volgend seizoen bekend word?
quote:Op zondag 11 mei 2008 16:01 schreef Happel het volgende:
[..]
quote:well if ajax are such a famous side how come the only playa ive eva heard of is hoydonk whos just a rapist anyway and besides we’ve won a lot more than the leyland daf ya know. we also beat the vile to win the league cup and that waz wen it ment something. as for “the famous” aston vile, we’ve got the name of the city not them cuz theyd just bring shame upon it with there twelve toed fans.birmingham are a premier league side too not some shitty mickey mouse foreign league outfit so shut your gob like.
Ongeveer 90% van die jochies zijn van die internet hooligans, die jochies die onder Youtube filmpjes elkaar gaan uitschelden voor jood en kakkerlak. Zoals je hier bijvoorbeeld kunt zien heeft niemand er problemen mee, noem die jochies geen Ajacieden of supporters, pisvlekken zijn hetquote:Op zondag 11 mei 2008 16:01 schreef Happel het volgende:
[..]
quote:
Dacht dat hij dit seizoen niet meer in actie zou komenquote:Op zondag 11 mei 2008 17:18 schreef toma het volgende:
Kan Vermaelen volgende week al mee doen? Anders hebben we echt teveel problemen achterin
Inderdaad. Einde seizoenquote:Op zondag 11 mei 2008 17:20 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dacht dat hij dit seizoen niet meer in actie zou komen
dan maar UEFA cupquote:Op zondag 11 mei 2008 17:20 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dacht dat hij dit seizoen niet meer in actie zou komen
Uiteindelijk wordt dat ook weer niks, waardoor je weer krijgt: ,,Kunnen we ons op de competitie richten..."quote:
En dat weet hij nu, of met CL voetbal, niet?quote:Op zondag 11 mei 2008 17:33 schreef _Mike_ het volgende:
Ach, als we de CL niet halen weet Van Basten wat hem te doen staat
Chelsea in de jaren 70quote:Op zondag 11 mei 2008 16:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Is inderdaad nogal kansloos, Ajaccio in Frankrijk voetbalt al jaren in zo'n shirt en PSG had in de jaren '90 ook eens zo'n shirt.
Moet eerst bekend worden wie er in de Eredivisie spelen, da's op zich wel handig.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:00 schreef vliegende_olifant het volgende:
Weet iemand wanneer het speelschema van volgend seizoen bekend word?
Helder.quote:Op zondag 11 mei 2008 01:55 schreef twi het volgende:
[..]
Het klinkt heel nobel en vol zelfkritiek, dat geef ik toe. Maar ieder weldenkende supporter die om zo'n reden de CL "wil laten schieten" schat de belangrijkheid van het toernooi totaal verkeerd in. Het is van levensbelang voor Ajax om de CL spelen.
Al verliezen we zes keer in de poulefase, Ajax krijgt nog steeds het geld om 2 (voor Ajax-begrippen) topspelers van te kopen. Het enige wat wij de afgelopen 2 jaar hebben gedaan is de schuld van PSV afgekocht...
Ajax is een voor Europese begrippen middelmatig clubje wat in de CL een levensader heeft om in eerste instantie zelfs nationaal weer eens de beste te kunnen zijn. Kortom, zo luchtig doen over de CL is een zekere vorm van arrogantie, het is namelijk zoiets als toegeven dat je gemakkelijk zonder kunt.
Dat is heel mooi. Vorig jaar moest ik de eerste competitiewedstrijd missen omdat ik op lowlands was. Maar dit keer hoef ik dus niks te missen.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Moet eerst bekend worden wie er in de Eredivisie spelen, da's op zich wel handig.
Weet alleen dat 23 augustus de JC-schaal is dus de week erna zal het wel beginnen.
Ik kan nu ook naar de eerste wedstrijd iddquote:Op zondag 11 mei 2008 18:03 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
Dat is heel mooi. Vorig jaar moest ik de eerste competitiewedstrijd missen omdat ik op lowlands was. Maar dit keer hoef ik dus niks te missen.
Alweer?quote:
Nee, nog steeds. Het is nog niet gespeeld ouwe.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alweer?.
Ajax gaat het nog zwaarder krijgen nu, zonder fatsoenlijke verdediging.
1 Pluspunt, verdediging hebben we dit hele jaar niet gehad.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alweer?.
Ajax gaat het nog zwaarder krijgen nu, zonder fatsoenlijke verdediging.
We hebben dit hele jaar ook nog niet van Twente gewonnen...quote:Op zondag 11 mei 2008 19:33 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
1 Pluspunt, verdediging hebben we dit hele jaar niet gehad.
Natuurlijk weer een schoolvoorbeeld van "De zus van mijn schoonzus en de buurman van de vriend daarvan kent iemand binnen Ajax", maar natuurlijk altijd vermakelijk op een zwoele zomeravondquote:Heb van een zeer betrouwbare bron vernomen, dat Ajax met Erik Pieters bezig is.
Ben vrij zeker over zijn gelijk, aangezien hij nogal dicht bij het vuur zit.
Weet niet zo goed wat ik van deze speler moet vinden, ken hem ook iet zo goed.
Iemand?
Pieters is toch een linker verdediger / linksback ?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:05 schreef Urquhart het volgende:
Van Ajax Netwerk
[..]
Natuurlijk weer een schoolvoorbeeld van "De zus van mijn schoonzus en de buurman van de vriend daarvan kent iemand binnen Ajax", maar natuurlijk altijd vermakelijk op een zwoele zomeravond
Linksback jaquote:Op zondag 11 mei 2008 22:55 schreef toma het volgende:
[..]
Pieters is toch een linker verdediger / linksback ?
Zal die tering N'kufo wel iets vanaf wetenquote:Op zondag 11 mei 2008 23:01 schreef toma het volgende:
lol, die lip van Johnny is helemaal paars geworden
Laten we hopen dat het bij geruchten blijven, Vertonghen doet het uitstekend op linksback als back-up mag hij komen that's it.quote:
Wie kan jou nu nog serieus nemen?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Ben blij dat Heitinga oprot ook, een verdediging een beetje neerzetten is al teveel gevraagd.
Ik ben in principe ook niet zo ontevreden met zijn vertrek hoor....quote:Op maandag 12 mei 2008 00:05 schreef Cyberia18 het volgende:
En dan nog iets:
[..]
Wie kan jou nu nog serieus nemen?
Werkelijk niet te geloven, echt
en terechtquote:Op zondag 11 mei 2008 23:39 schreef toma het volgende:
Heitinga denkt dat er een bezem door de selectie gaat.
Op een paar slipjes na is het de meest constante verdediger, sterker nog voetballer dit seizoen. Een speler met de beste wedstrijdmentaliteit op de Nederlandse velden en verder alles geeft/deelt met/voor de supporters. Ik bedoel hoe kan het vertrek van zo'n clubicoon in godsnaam geen aderlating zijn voor het team?quote:Op maandag 12 mei 2008 00:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ben in principe ook niet zo ontevreden met zijn vertrek hoor....
Doordat het niet de beste verdediger is.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:17 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Op een paar slipjes na is het de meest constante verdediger, sterker nog voetballer dit seizoen. Een speler met de beste wedstrijdmentaliteit op de Nederlandse velden en verder alles geeft/deelt met/voor de supporters. Ik bedoel hoe kan het vertrek van zo'n clubicoon in godsnaam geen aderlating zijn voor het team?
Hij belde Rob Cohen - dat is zijn schoonvader.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:16 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Trouwens wel apart dat Ronald de Boer destijds PK belde omtrent Douglas.. Hopelijk heeft DB als scout zijnde goede banden met RdB..
Dat heeft ie dit seizoen anders wel bewezen.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Doordat het niet de beste verdediger is.
Ja en heb je de verdediging gezien dit seizoen?quote:Op maandag 12 mei 2008 00:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat heeft ie dit seizoen anders wel bewezen.
zn opvolgers staan te bonken op de voordeur van de arena om zn plaats in te nemen.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Doordat het niet de beste verdediger is.
En dat verwijt je hem? Laten we even ter herinnering het langdurige gemis van Vermaelen maar even vergeten ja...quote:Op maandag 12 mei 2008 00:21 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja en heb je de verdediging gezien dit seizoen?
PSG heeft het dit seizoen weerquote:Op zondag 11 mei 2008 16:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Is inderdaad nogal kansloos, Ajaccio in Frankrijk voetbalt al jaren in zo'n shirt en PSG had in de jaren '90 ook eens zo'n shirt.
Net alsof je een manke verdediging aan 1 persoon kan wijden.. alsjeblieft zeg.. laten we na deze geen verdere tijd besteden aan dat soort onzin posts....quote:Op maandag 12 mei 2008 00:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
En dat verwijt je hem? Laten we even ter herinnering het langdurige gemis van Vermaelen maar even vergeten ja...
Dat mag je Heitinga zeker deels aanrekenen ja. Hij is de meest ervaren speler achterin.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
En dat verwijt je hem? Laten we even ter herinnering het langdurige gemis van Vermaelen maar even vergeten ja...
Maar je mag dan ook geen kritiek op Heitinga hebben.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat mag je Heitinga zeker deels aanrekenen ja. Hij is de meest ervaren speler achterin.
Ik vind het nogal raar om bij elke fout van Emanuelson moord en brand te schreeuwen, en de fouten van Johnny met de mantel der liefde te bedekken.
Dat heb ik gemerkt jaquote:Op maandag 12 mei 2008 00:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar je mag dan ook geen kritiek op Heitinga hebben.
Noem eens een lijst van duidelijke fouten op die cruciaal zijn geweest dan?quote:Op maandag 12 mei 2008 00:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat mag je Heitinga zeker deels aanrekenen ja. Hij is de meest ervaren speler achterin.
Ik vind het nogal raar om bij elke fout van Emanuelson moord en brand te schreeuwen, en de fouten van Johnny met de mantel der liefde te bedekken.
Het is niet alleen het zo fouten maken maar ook de verdediging neerzetten. Dat er tig goals uit dode spelmomenten vallen valt hem ook gewoon te verwijten.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:36 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Noem eens een lijst van duidelijke fouten op die cruciaal zijn geweest dan?
(bij deze de verkeerde timing tegen heerenveen - goal sibon - daargelaten..)
Natuurlijk wel, maar je moet geen onzin gaan verkondigen dat de slechte verdediging aan hem ligt. Heitinga is gewoon de meest constante verdediger dit jaar die het minste steekjes liet vallen. Plus een geweldige clubman..quote:Op maandag 12 mei 2008 00:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar je mag dan ook geen kritiek op Heitinga hebben.
Nu doe jij weer alsof we heitinga alleen maar ophemelen en nooit een fout aanrekenen, hij is heus geen god ofzo hoor maar toen rond feyenoord thuis was hij gewoon gigantisch goed bezig waardoor iederen steeds meer respect voor hem kreeg, de laatste paar wedstrijden wat minder maarja dat ziet niet iedereenquote:Op maandag 12 mei 2008 00:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Deels misschien maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat Urby ons met name veel punten heeft gekost in die periode. De meeste tegengoals kwamen toen ook doordat hij voortdurend liep te choken.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het voetballen te maken.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar je moet geen onzin gaan verkondigen dat de slechte verdediging aan hem ligt. Heitinga is gewoon de meest constante verdediger dit jaar die het minste steekjes liet vallen. Plus een geweldige clubman..
Met dit bericht wek je vooral de suggestie dat het vooral aan hem ligt hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het voetballen te maken.
En ik zeg toch dat het OOK aan hem ligt.
Clubmensen hoor je gewoon zo lang mogelijk te houden en een persoon als Heitinga zeker.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:21 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja en heb je de verdediging gezien dit seizoen?
eens.. ook aan hem.. niet ALLEEN aan hem..quote:Op maandag 12 mei 2008 00:37 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het is niet alleen het zo fouten maken maar ook de verdediging neerzetten. Dat er tig goals uit dode spelmomenten vallen valt hem ook gewoon te verwijten.
Heitinga-Vermaelen vormde al geruime tijd het hart van de verdediging, het hart. Als er dan één van de twee langdurig wegvalt en je weet dat je verder geen échte centrale verdediger op dat moment beschikbaar hebt, wordt het gewoon lastig.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:28 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Net alsof je een manke verdediging aan 1 persoon kan wijden.. alsjeblieft zeg.. laten we na deze geen verdere tijd besteden aan dat soort onzin posts....
Eens.. maar toch bedankt voor je voor mij al bekende uitlegquote:Op maandag 12 mei 2008 00:44 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Heitinga-Vermaelen vormde al geruime tijd het hart van de verdediging, het hart. Als er dan één van de twee langdurig wegvalt en je weet dat je verder geen échte centrale verdediger op dat moment beschikbaar hebt, wordt het gewoon lastig.
Haal de wedstrijden van Manchester voor de grap maar eens boven water en je zult zien hoe groot het contrast is tussen Ferdinand/Vidic of Ferdinand/Brown.
En nu laat ik het er echt bij
Dat ga ik onthoudenquote:Op maandag 12 mei 2008 01:04 schreef RayMania het volgende:
Hier gaan we vanaf nu zoveel mogelijk inhoudelijk posten over Ajax.
ik stel een Ajax Cafe-topic voor.quote:Op maandag 12 mei 2008 01:04 schreef RayMania het volgende:
Topic opgeschoond. Wooldoor, Cyberia18 en TerroRobbie; lees de OP. Hier gaan we vanaf nu zoveel mogelijk inhoudelijk posten over Ajax. Al het andere kan gewoon wegblijven, of ergens anders op FOK!. Niet hier.
Je onthoudt het maar, prima. Alleen geldt het ook voor jou. Je weet ervan, neem aan dat ik nu geen posts meer van je te hoeven verwijderen. Nu ontopic, rest over dit alles kan in Feedback.quote:
Daar is idd een tijdje geleden al een discussie over geweest maar ik denk niet dat dat de oplossing is. Gewoon een tijdje strak modereren en desnoods wat bans uitdelen en dan moet het wel weer goed gaan denk ik.quote:
Het stoort mij ook maar als ik dat elke keer zou moeten zeggen als het weer gebeurde dan zou ik het drievoudige postgemiddelde van Tong hebben, en daar heb ik geen zin in. Ik hoop dat iedereen gewoon volwassen genoeg is om hier gewoon normaal te posten..quote:Op maandag 12 mei 2008 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel grappig trouwens, dat gedeelte "Jullie verpesten het voor de rest" Terwijl er eigenlijk maar 1 user is die zich er constant aan ergert en dat ook uitspreekt en dat is BS en "de rest" het allemaal wel best vind hoe het hier inmiddels sinds jaar en dag gaat. Dus wie het nou voor wie verpest?
Die gast moet echt naar Ajax. Hij zou de ideale opvolger zijn voor Johnny. Hij doet me een beetje denken aan de eerste paar wedstrijden van Boulahrouz bij RKC, die werd alleen ontdekt door de scouts van HSV en niet door de rest van NL.quote:Op maandag 12 mei 2008 01:35 schreef Cyberia18 het volgende:
Meerdere mensen die de aanwezigheid van Van 't Schip gisteren opvielen?
Iets zegt me dat hij daar eerder voor Douglas zat dan voor het Nederlands elftal
Tenminste iemand die zijn clubbril op dat soort momenten kan afzettenquote:
Blijkbaar zag Madrid dus ook wat in hem, dat is voor ons alleen maar mooi.quote:Ajax
Being watched by many clubs, in particular Atletico Madrid, Cvitanich eventually signed for Ajax on 22 April 2008[2] for a reported 7 million euros, although he will not leave Banfield until the end of the Clausura 2008 tournament in June 2008
Kvitanietsj zoiets?quote:Cvitanich (Hoe gaan we dit uitspreken heren?)
volgens mij: Svieetaaaanitschquote:Op maandag 12 mei 2008 01:42 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Tenminste iemand die zijn clubbril op dat soort momenten kan afzetten![]()
Overigens lees ik op de wikipedia van Cvitanich (Hoe gaan we dit uitspreken heren?)Sievieetanietsch?
[..]
Hij ziet zichzelf alleen meer als een buitenspeler dan centrum-spits. Dat vind ik niet zo'n geweldige uitspraak.quote:Blijkbaar zag Madrid dus ook wat in hem, dat is voor ons alleen maar mooi.
Dark heb je hem nog zien voetballen dit weekend?
Die gaat niet. Iemand die net een jaartje komt kijken zal echt niet zo maar de deur uit gaan, dat is misschien bij FC Groningen wel zo maar bij Ajax niet.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:05 schreef Triptamine het volgende:
Zouden ze Cvitanich gehaald hebben omdat ze bang zijn dat Suarez gaat?
Nou, zo snel als hij zich ontwikkeld, en zo ongebonden aan Ajax als hij is, zie ik het best gebeuren.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:08 schreef toma het volgende:
[..]
Die gaat niet. Iemand die net een jaartje komt kijken zal echt niet zo maar de deur uit gaan, dat is misschien bij FC Groningen wel zo maar bij Ajax niet.
Nee dat zie ik niet gebeuren. Als een grote club komt zouden ze minimaal 30 miljoen neer moeten leggen voor hem want hij heeft nog een lang contract en is nog jong. Een club als Real gaat zo'n gok niet nemen omdat hij dit seizoen ook mindere periodes heeft gekend, ze wachten nog een paar jaar totdat hij zich nog verder heeft ontwikkeld en wat constanter gaat spelen.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:09 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nou, zo snel als hij zich ontwikkeld, en zo ongebonden aan Ajax als hij is, zie ik het best gebeuren.
Al hoop ik het niet
Mwah zoveel concrete interesse is er gelukkig nog niet geweest. Ik ga er daarom ook gewoon van uit dat hij nog minimaal een jaar blijft, hopelijk zelfs meerdere.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:09 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nou, zo snel als hij zich ontwikkeld, en zo ongebonden aan Ajax als hij is, zie ik het best gebeuren.
Al hoop ik het niet
Het blijft wel een Zuid-Amerikaan hé. In die cultuur spookt het nogal vaak.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:08 schreef toma het volgende:
[..]
Die gaat niet. Iemand die net een jaartje komt kijken zal echt niet zo maar de deur uit gaan, dat is misschien bij FC Groningen wel zo maar bij Ajax niet.
Ik hoop het, ik wil hem zeker nog een jaar bij Ajax zien.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:11 schreef toma het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet gebeuren. Als een grote club komt zouden ze minimaal 30 miljoen neer moeten leggen voor hem want hij heeft nog een lang contract en is nog jong. Een club als Real gaat zo'n gok niet nemen omdat hij dit seizoen ook mindere periodes heeft gekend, ze wachten nog een paar jaar totdat hij zich nog verder heeft ontwikkeld en wat constanter gaat spelen.
Zeker, als Suarez doorblijft groeien zie ik hem er volgend jaar makkelijk 25 inschieten.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik wil hem zeker nog een jaar bij Ajax zien.
Suarez
Als je bedenkt dat hij dit seizoen veel wedstrijden veel slechter heeft gespeeld dan zijn laatste wedstrijden en ook een aantal wedstrijden op de bank is begonnen lijkt het me niet onrealistisch.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat zijn er zo'n 10 meer dan dit jaar lijkt me niet zo makkelijk?
Tuurlijk, het hangt veel af met de ontwikkeling die hij door zal maken. Maar gezien het feit dat hij de laatste wedstrijden steeds tot de beste Ajacieden behoord (en dat vooral in wedstrijden waarin slecht gespeeld wordt) geeft aan dat het begin van deze ontwikkeling al is gestart.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Maargoed met name dat veel wedstrijden slechter spelen kan volgend seizoen natuurlijk ook gemakkelijk voorkomen. Types spelers als hij zijn en blijven toch vaak heel wisselvallig, de ene week lukt alles de andere week niks...
Hij heeft er 17 in de competitie gemaakt toch? Makkelijk is het niet nee.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat zijn er zo'n 10 meer dan dit jaar lijkt me niet zo makkelijk?
Dat is waar, hij heeft inderdaad 4/5 wedstrijden een mega dip gehad, maar daarna scoorde hij weer erg veel. Als hij volgend jaar echt een "top" jaar heeft zie ik hem er dus wel 25 inleggen want hij steekt er momenteel echt boven uit.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Maargoed met name dat veel wedstrijden slechter spelen kan volgend seizoen natuurlijk ook gemakkelijk voorkomen. Types spelers als hij zijn en blijven toch vaak heel wisselvallig, de ene week lukt alles de andere week niks...
Ach, als Ajax interesse toont, zou een arbitragezaak me niet verbazen. Ajax blijft voor zulke jongens een enorme verbetering, ook al valt het sportief allemaal best wel mee. Maar goed, hetzelfde geldt voor Luis Suarez. Als een club uit de Serie A zich meldt, wil hij echt wel vertrekken na één seizoen. Het blijven broodvoetballers.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:39 schreef MaxC het volgende:
Denk trouwens dat Douglas echt heel duur wordt, FC Twente hoef hem niet persé te verkopen
Ik hoef die hele Douglas niet..quote:Op maandag 12 mei 2008 02:39 schreef MaxC het volgende:
Denk trouwens dat Douglas echt heel duur wordt, FC Twente hoef hem niet persé te verkopen
Ja dat is lekker makkelijk praten, de reden waarom je hem niet wil zien?quote:
Leg eens uit ?quote:
Volgens mij deed Piet Keizer er niets mee. Ronald de Boer gaf het aan hem door, toen is er verder niets gebeurd. Dacht ik uit dat verhaal te hebben begrepen.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:52 schreef Wooldoor het volgende:
Ze hadden het er dus ook weer over dat Ronald de Boer met Piet Keizer Douglas van Twente hadden gescout maar dat Ajax niet geintereseerd was.
Na Dzudsak van psv is dat de zoveelste waar van Geel dus niet naar de scouting luisterd terwijl er dus blijkbaar wel goed is gescout.
Je zal een aardig potje moeten overtuigen als Twente zometeen voorronde Cl speelt en wij niet. Hopelijk gebeurt dat niet, maar het zou dit soort zaken wel moeilijker maken denk ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 03:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
.. ook al valt het sportief allemaal best wel mee..
Precies. Vermaelen en van der Wiel zijn ook talentvol zat maar je ziet dat er teveel beginnersfouten worden gemaakt. Haal je er dan nog zo'n jonge speler bij dan kun je weer twee/drie seizoenen gaan bouwen.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:35 schreef Sethje het volgende:
Douglas is een talentvolle gast maar er moet wel wat ervaring bij in de as denk ik
Vaak wordt er gesproken over een plek naast Vermaelen die moet opgevuld worden. Maar Vermaelen zelf heeft ook nog nooit een volledig seizoen uitgespeeld, en is sowieso erg blessuregevoelig. Ik hoop niet dat ze al te veel bouwen op Vermaelen, maar ook voor die positie achter hem nog een versterking halen.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Precies. Vermaelen en van der Wiel zijn ook talentvol zat maar je ziet dat er teveel beginnersfouten worden gemaakt. Haal je er dan nog zo'n jonge speler bij dan kun je weer twee/drie seizoenen gaan bouwen.
Dat ben ik met je eens. Ik heb Vermaelen al flinke miskleunen zien maken, ook dit seizoen weer. Het zou beter zijn om iemand te hebben die Vermaelen nog een seizoen bij de hand kan nemen want als Vermaelen de "ervaren" man moet worden in het centrum van de verdediging dan heb ik er niet veel vertrouwen in.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vaak wordt er gesproken over een plek naast Vermaelen die moet opgevuld worden. Maar Vermaelen zelf heeft ook nog nooit een volledig seizoen uitgespeeld, en is sowieso erg blessuregevoelig. Ik hoop niet dat ze al te veel bouwen op Vermaelen, maar ook voor die positie achter hem nog een versterking halen.
Vermaelen is dit seizoen ook weer veel beter geworden hoor, op dat foutje na bij Roda uit viel hem weinig te verwijten. Het is alleen zonde van zijn schouders, maar daar is hij nu toch aan geopereerd en vanaf?quote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vaak wordt er gesproken over een plek naast Vermaelen die moet opgevuld worden. Maar Vermaelen zelf heeft ook nog nooit een volledig seizoen uitgespeeld, en is sowieso erg blessuregevoelig. Ik hoop niet dat ze al te veel bouwen op Vermaelen, maar ook voor die positie achter hem nog een versterking halen.
Is er iemand die wat meer kan vertellen over Wormgoor? Is dat een toekomstige eerste elftalspeler?quote:Op maandag 12 mei 2008 10:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Vermaelen is dit seizoen ook weer veel beter geworden hoor, op dat foutje na bij Roda uit viel hem weinig te verwijten. Het is alleen zonde van zijn schouders, maar daar is hij nu toch aan geopereerd en vanaf?
Je moet nu ook weer niet ineens talloze verdedigers gaan halen, omdat je de doorstroming van de jeugd (zoals nu bij de aanvallers) niet moet blokkeren. Als je een Huth of Simic haalt naast Vermaelen; eventueel een Pieters erbij voor linksback, dan zou je misschien ook nog een Donk of Douglas kunnen kopen, maar ik denk dat het dan wel goed zit met Silva, Vermaelen, Vertonghen, Colin, Ogararu (al vertrekt die denk ik), Van der Wiel. In noodgevallen nog Lindgren of Gabri een linie naar achter, wanneer er echt geen andere mogelijkheid is Urby en dan heb je nog wat doorstroom uit de jeugd met Wormgoor en Van der Heijden oid.
Nee.. gewoon om de linkerkant op te vullen..quote:Op maandag 12 mei 2008 02:05 schreef Triptamine het volgende:
Zouden ze Cvitanich gehaald hebben omdat ze bang zijn dat Suarez gaat?
Wormgoor doet het in FM best goed.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:35 schreef Jasza het volgende:
Dat lijkt me niet dat Wormgoor in het 1e komt ooit
En dat Oranje zeg
Mij willen ze ook nergens hebbenquote:Op maandag 12 mei 2008 11:47 schreef Mindstate het volgende:
Nee, maar is vorig jaar wel door zijn zaakwaarnemer aan Ajax aangeboden.
Ah okequote:
Lijkt me heel sterk, maar goed, misschien heeft hij zich bij Ajax wel prima ontwikkeld. Op basis van zijn spel bij DOVO destijds lijkt het me volledig uitgesloten. Hoogstens een leuke club in de JL dan voor hem.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Is er iemand die wat meer kan vertellen over Wormgoor? Is dat een toekomstige eerste elftalspeler?
Aaron Winter, Frank de boer, Piet Keizer en zo zijn er nog wat op te noemenquote:Op maandag 12 mei 2008 12:56 schreef DANILXL het volgende:
ongelofelijk eigk dat er zoveel clubiconen volgend jaar bij de club werken besef ik nu:
-v basten
-bergkamp
-blind
en dan vergeet ik er vast nog wel een paar
Frank de Boer gaat assistent worden van v. Marwijk bij Oranje.quote:Op maandag 12 mei 2008 13:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Aaron Winter, Frank de boer, Piet Keizer en zo zijn er nog wat op te noemen
Daarnaast blijft hij gewoon Ajax doen hoorquote:Op maandag 12 mei 2008 13:08 schreef toma het volgende:
[..]
Frank de Boer gaat assistent worden van v. Marwijk bij Oranje.
mooi, dat wist ik dus niet. Wel een leuk bijbaantje heeft ie danquote:Op maandag 12 mei 2008 13:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Daarnaast blijft hij gewoon Ajax doen hoor
Juischt.quote:Op maandag 12 mei 2008 13:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Roy ook niet echt. Ik denk dat ze eerder oud-spelers bedoelen.
quote:Op maandag 12 mei 2008 13:50 schreef TheJanitor het volgende:
Komt Rijkaard na dit seizoen ook weer naar huis?
t is wel te hopenquote:Op maandag 12 mei 2008 13:50 schreef TheJanitor het volgende:
Komt Litmanen na dit seizoen ook weer naar huis?
En de grootste is hem gesmeerdquote:Op maandag 12 mei 2008 12:56 schreef DANILXL het volgende:
ongelofelijk eigk dat er zoveel clubiconen volgend jaar bij de club werken besef ik nu:
-v basten
-bergkamp
-blind
"Ajax presenteerd Rijkaard als Algemeen Directeur"quote:Op maandag 12 mei 2008 12:56 schreef DANILXL het volgende:
-v basten
-bergkamp
-blind
Club icoon zonder ballen dus.quote:
Hoezo verrassing?quote:Op maandag 12 mei 2008 14:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Club icoon zonder ballen dus.
Nog maar 15 topics voor een verassing van Toma
Spannend zegquote:Op maandag 12 mei 2008 14:15 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Hij heeft een verrassing voor het 1000ste ajax topic!
quote:Huntelaar in wachtkamer
AMSTERDAM - In de strijd om de Gouden Schoen is Klaas-Jan Huntelaar een plaatsje gezakt. De Ajacied bezet nu de derde plaats in het klassement.
Huntelaar moet tot komend weekend wachten of hij de 'bronzen schoen' zal winnen. Zijn concurrent, Luis Fabiano van Sevilla, heeft op de laatste speeldag van Spanje voldoende aan één doelpunt om de Nederlandse aanvaller te passeren.
Daniel Güiza (Real Mallorca), die dankzij zijn doelpunt tegen Barcelona Huntelaar passeerde, staat momenteel op plek twee. Cristiano Ronaldo staat op de hoogste positie en hem kan de Gouden Schoen ook niet meer ontgaan.
De play-offwedstrijden in Nederland tellen niet mee voor het klassement van de Gouden Schoen.
Het wordt straks interessanter om naar de trainingen dan de wedstrijden van Ajax te kijkenquote:Op maandag 12 mei 2008 12:56 schreef DANILXL het volgende:
-v basten
-bergkamp
-blind
Scoorde hij maar in de play-offsquote:De play-offwedstrijden in Nederland tellen niet mee voor het klassement van de Gouden Schoen.
Dit zou een goede vervanger zijn voor Heitinga.quote:BRUCE CHASING BIG GREEK STAR
12/05/2008
Wigan boss Steve Bruce is ready to make a £4million move for one of the biggest names in the game - Greek centre-half Sokratis Papastathopoulos.
Bruce sent top spy John Benson to watch the brilliant AEK Athens defender, 19, and may put in a bid before he appears in the Euro 2008 finals.
Zie je spandoeken al verschijnen..quote:Op maandag 12 mei 2008 14:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het wordt straks interessanter om naar de trainingen dan de wedstrijden van Ajax te kijken
quote:Op maandag 12 mei 2008 14:25 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Zie je spandoeken al verschijnen..
Ow Ajax wat een held
Meer kwaliteit op de bank dan op t veld
quote:Op maandag 12 mei 2008 14:15 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Hij heeft een verrassing voor het 1000ste ajax topic!
De tering die achternaamquote:Op maandag 12 mei 2008 14:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dit zou een goede vervanger zijn voor Heitinga.
quote:Klaas-Jan Huntelaar (foto, midden) heeft een aantal redenen om na afloop van het seizoen Ajax niet te verlaten. ‘Ten eerste ben ik nog geen kampioen met Ajax geworden. Als ik terugkijk, zou ik graag een keer met Ajax kampioen zijn geworden. Dat zou dus een reden zijn om hier te blijven.’
Een ander argument om in Amsterdam te blijven is de aanstelling van Marco van Basten als hoofdcoach en de komst van Dennis Bergkamp als stagiair. ‘Klopt!’ zegt Huntelaar in Ajax Life. ‘Ik heb bewondering voor wat ze hebben gepresteerd. Het is voor mij als spits de crème de la crème om mee te werken. Twee voormalige spitsen waarvan ik ontzettend veel kan leren. Daar sta ik ook voor open. Zoiets kan zeer belangrijk worden als ik straks mijn beslissing maak.’
De 24-jarige Huntelaar heeft nog een reden waarom hij langer bij Ajax zou willen blijven. ‘Ik heb het gewoon naar mijn zin. Ik ben aardig gesetteld.’
In het supportersblad geeft de topscorer van de eredivisie echter ook een beweegreden om te vertrekken. ‘Een nieuwe sportieve uitdaging is de enige reden om te vertrekken. Er zijn clubs die momenteel meer middelen hebben om meer succes te bereiken,’ aldus Huntelaar. ‘Als er echt een grote club interesse in mij heeft en ze willen me als eerste spits, dan sta ik daar voor open. Ik wil volgend seizoen Champions League spelen, dus ga niet naar een andere club die geen Champions League speelt.’
De international geeft ook aan dat hij nog geen knoop heeft doorgehakt. ‘De buitenwereld zit daar veel scherper op dan ikzelf. Ik wacht gewoon rustig af en wil eerst presteren in de play-offs en op het EK. Misschien horen jullie tussentijds iets, misschien daarna. Dat zie ik wel. Iedereen wil horen dat ik blijf of dat ik wegga. Dat weet ik, maar dat heb ik op het moment niet zelf in de hand.’
papa-staat-op-pole? Dat heb ik Max Verstappen nog nooit horen zeggen.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:55 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
De tering die achternaam
Ken de speler zelf niet.
Papa-staat-toples kan ook nogquote:Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
papa-staat-op-pole? Dat heb ik Max Verstappen nog nooit horen zeggen.
?quote:Op maandag 12 mei 2008 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
Sulejamni nam net al afscheid van z'n supporters.
Bedanken voor wat? Hij heeft niet gespeeld.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:57 schreef Paaskonijn het volgende:
En dat kan niet gewoon het publiek bedanken zijn?
Dat deed hij ook gewoon, ze bedankten met ze alle het uitvakquote:Op maandag 12 mei 2008 16:57 schreef Paaskonijn het volgende:
En dat kan niet gewoon het publiek bedanken zijn?
Dat dacht ik al.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:01 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat deed hij ook gewoon, ze bedankten met ze alle het uitvak
Het wordt zo goed als zeker Ajax hoor. De verwachting is dat ze er deze week uit zullen komen.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:06 schreef RayMania het volgende:
En tuurlijk gaat hij weg; Ajax, Feyenoord, PSV of het buitenland.
Maar zover ik het kon zien was hij wel de enige van spelers die niet bij de selectie zaten die het veld opkwam..?quote:Op maandag 12 mei 2008 17:06 schreef RayMania het volgende:
Sulejmani was gewoon aan het meejuichen om het behalen van Europees voetbal.
Geblesseerd harry, heeft toch groot aandeel gehad.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar zover ik het kon zien was hij wel de enige van spelers die niet bij de selectie zaten die het veld opkwam..?
Ik weet niet hoor, maar vorig jaar kwamen de geblesseerde spelers van Ajax ook niet het veld op nadat ze AZ hadden verslagen volgens mij.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:09 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Geblesseerd harry, heeft toch groot aandeel gehad.
edit: bericht is alweer weggehaald. zou wel ideaal zijn overigens.quote:Luque mag zich bewijzen onder Van Basten
Geschreven door: Peter van Remmen - Bron: Ajaxinside.nl - Discussieer hierover
Volgens de Ajaxfansite, www.ajax1.nl, wil en mag Albert Luque zich gaan bewijzen onder nieuwbakken coach Marco van Basten. De Spaanse aanvaller zou zelfs akkoord zijn met een loonsverlaging, omdat hij het in Amsterdam enorm naar zijn zin heeft en zich graag onder Van Basten wil gaan bewijzen.
Roorda stond naast hem voordat ze het veld opgingenquote:Op maandag 12 mei 2008 17:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar zover ik het kon zien was hij wel de enige van spelers die niet bij de selectie zaten die het veld opkwam..?
quote:Op maandag 12 mei 2008 18:58 schreef Wooldoor het volgende:
Diezelfde bronnen van Ajax1 zeggen dat Ajax zo goed als rond is met Gourcuff en een nieuwe verdediger.
Ik geloof het pas wanneer het op Ajax.nl staatquote:Op maandag 12 mei 2008 18:58 schreef Wooldoor het volgende:
Diezelfde bronnen van Ajax1 zeggen dat Ajax zo goed als rond is met Gourcuff en een nieuwe verdediger.
Tja en iemand die ik ken bezweert dat hij Sulejmani in het ziekenhuis in R'dam heeft gezien voor een keuring. Hij werkt daar. Met Tiendalli, Makaay en Gio zat ie destijds goed. Of het nu weer zo is? Wie zal het zeggen. In elk geval lijkt het me lang nog niet zo'n uitgemaakte zaak dat Sulejmani naar Ajax komt.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het wordt zo goed als zeker Ajax hoor. De verwachting is dat ze er deze week uit zullen komen.
Bovendien is Ajax altijd het meest concreet geweest.
De woorden van zijn zaakwaarnemer waren toch wel heel duidelijk volgens mij.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja en iemand die ik ken bezweert dat hij Sulejmani in het ziekenhuis in R'dam heeft gezien voor een keuring. Hij werkt daar. Met Tiendalli, Makaay en Gio zat ie destijds goed. Of het nu weer zo is? Wie zal het zeggen. In elk geval lijkt het me lang nog niet zo'n uitgemaakte zaak dat Sulejmani naar Ajax komt.
Tja, hij wil natuurlijk wel CL spelen met Twente komend seizoen..quote:FC Twente aast op Adrie Koster
ENSCHEDE - FC Twente is met Adrie Koster in onderhandeling over de functie van hoofdtrainer. De huidige interim-trainer van Ajax moet in Enschede de opvolger worden van de succesvolle Fred Rutten, die naar Schalke 04 vertrekt.
De belangstelling is pikant, omdat Ajax in de finale van de play-offs met FC Twente strijdt om een ticket in de voorronde van de Champions League. De club uit Enschede polste eerst Ron Jans als mogelijke opvolger van Rutten, maar de trainer van FC Groningen zegde af.
Koster zou aanvankelijk assistent-trainer worden bij PSV, maar Ajax hield hem aan zijn doorlopende contract. Daardoor zou hij in Amsterdam volgend seizoen het beloftenelftal weer onder zijn hoede hebben.
Door de Twentse belangstelling is een nieuwe situatie ontstaan, omdat hij in Enschede hoofdtrainer kan worden. In Enschede zal Koster nauw moeten samenwerken met Erik ten Hag, nu assistent van Fred Rutten en voorbestemd om ooit het technische opperhoofd te worden.
Ajax is op haar beurt geïnteresseerd in de FC Twente-spelers Orlando Engelaar en Douglas Franco Teixeira, maar ondervindt concurrentie van Schalke 04, dat het tweetal ook hoog op het verlanglijstje heeft staan.
AD
Hoe bedoel je ''bijna zeker''?quote:Op maandag 12 mei 2008 19:56 schreef tha_dark het volgende:
En Huntelaar trouwens bijna zeker winnaar van de Bronzen schoen
Weet niet of dat al gemeld was hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |