Diaan... het 'ontroert' je soms... hmmm... waar ken ik dat toch van?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het trouwens zo lief dat jullie zo meeleven![]()
Ook in mn omgeving..... ontroert me.
Lekker dan, zeg! Een veel te dikke naald! Wat zul je die dan gevoeld hebben. Die dunnere naald zal je dan waarschijnlijk wel een stuk beter bevallen! Ik vond het in elk geval meevallen... Ik ga ook voor jou duimen voor een goede verloop van deze nieuwe ronde!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:18 schreef wilmadonna het volgende:
vandaag naar het ziekenhuis geweest, mag vanavond weer beginnen met de puregon spuiten! De 13e weer terugkomen voor controle en dan waarschijnlijk weer om de dag voor controle...
had voor de zekerheid de naald van mijn vorige pregnyl meegenomen... was het een verkeerde naald!!! Veels te dik.. vandaar dus dat het niet goed lukte... nog een wonder dat ik dat ding toch gezet heb... was wel even paniek toen, haha.
Dus ik krijg deze keer een goede en dunne naald! pffft.
Hoe gaat het met je jose? hoe voel je je nu? echte zwangerschapskwalen of niet?
Je haalt me de woorden uit de mondquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:18 schreef wilmadonna het volgende:
hoe gaat het met je jose? hoe voel je je nu? echte zwangerschapskwalen of niet?
Wil je even doorgeven wat precies de stand van zaken is? Kan ik dat copy/pasten. miss_sly jij staat ook niet in de OP, wil je er nog in?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:58 schreef McLaura het volgende:
Poeh, ik heb vandaag de fertiliteitsvk gebeld ivm mijn zorgen omtrent mijn trombose in het verleden en het pilgebruik voorafgaand aan de IVF. Aangezien mijn cyclus van zichzelf redelijk voorspelbaar is, vindt de gyn dat we dat ook als richtlijnen kunnen gebruiken. GEEN PIL DUS!!!!
Ennuh, Diaan, ik zou graag in de OP willen.
McLaura : wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVFquote:Wil je even doorgeven wat precies de stand van zaken is? Kan ik dat copy/pasten. miss_sly jij staat ook niet in de OP, wil je er nog in?
Ja, ik denk er ook net zo over... maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen misschien denken 'zij hoeft hier nu toch niet meer te posten, laat staan dat ze over haar zwangerschap gaat schrijven'. Ik vind het gewoon een beetje vervelend tegenover jullie, zeg maar... Maar ik ben blij dat jullie er zo positief op reageren...quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:03 schreef Diaan73 het volgende:
Je haalt me de woorden uit de mondik wilde het net posten/vragen. Ik vind het ook leuk om hier af en toe nog van je te horen hoor Jose. Ik lees bijna nooit in Z&G en net als miss_sly vind ik het ook erg leuk om vooral van jou en Marie op de hoogte te blijven. Het is toch een heel traject dat "we samen" doorlopen hebben. Ik vind het ook een erg lief, leuk, prettig en meelevend groepje die in dit topic posten.
als ik dit typ, krijg ik tranen in mn ogen...![]()
![]()
![]()
--> klinkt goed, hoor!
![]()
Nee, ik heb 6 keer IUI gehad, en dit is voor IVFquote:mc Laura, als ik het goed begrepen heb heb je deze behandeling al 6x gedaan, krijg je dan nog meer behandelingen vergoedt of hoe zit dat eigenlijk???
Hij staat erin, ik heb nog even toegevoegd dat het de 1e poging is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:12 schreef McLaura het volgende:
[..]
McLaura : wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF
Ja lijkt mij ook erg relaxed... hiervoor hebben we ook een park, maar daar zit nooit iemand te picknicken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:59 schreef miss_sly het volgende:
He nee, Diaan, ik wil het niet hebben hoor! Dat is gewoon van het zwanger zijn, dat moet!!
eten in park was heerlijk
Ja dat is inderdaad gezellig. Hier heeft iedereen een grote tuin, ik denk dat die van ons de kleinste is...quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:37 schreef miss_sly het volgende:
We wonen op 2 minuutjes van een heerlijk park. Leuke van Amsterdam vind ik dat met dit weer veel mensen het park opzoeken. Veel mensen met geen of een kleine buitenruimte, en de parken fungeren dan als tuin. Gezellig
Diaan, ik ga gewoon door met heel hard duimen. Ik wil je zo graag uitzwaaien!!
Ik probeer voor die tijd te posten hoor.... ik moet zeggen dat ik wel hoofdpijn heb nu, voorteken voor ongi?? Of gewoon spanning, ik had het namelijk tijdens de voorstelling niet..quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:02 schreef Madelieve het volgende:
Diaan, ik word helemaal zenuwachtig als ik zie dat jij hebt gepost!
Fijn dat Marc-Marie leuk was, lekkere afleiding maar wel gestress daar naar toe, gatver.
Ik moet morgen naar cursus, ga om 9.30 de deur uit, hoop dat je voor die tijd vreselijk goed nieuws gaat posten, zou echt super zijn!
Nee nog steeds niet ongesteld, ik wou dat ik jouw vertrouwen zelf had.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:06 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, nog steeds niet ongesteld? Je bent echt hartstikke zwanger hoor!! Ik kan niet wachten tot je morgen de bevrijdende post hier neerzet en we je mogen feliciteren
quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:28 schreef Rottdog het volgende:
Ohw Diaan wil je zo graag een trapje onder je kont verkopen
Logisch toch, dit gaat om jou, dat is hartstikke eng. En de angst om te denken dat je zwanger bent en dan teleurgesteld te worden is groot. Joh, dat snappen wij in dit topic best.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee nog steeds niet ongesteld, ik wou dat ik jouw vertrouwen zelf had.Ben nu super onzeker...
Ok, help ons dan even herinneren dat we dat over een week of 2 ook tegen jou zeggenquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:13 schreef miss_sly het volgende:
Probeer lekker te slapen en wat uit te rusten
dat zei ik tegen Jose ook de avond voor ze de positieve test deed. misschien helpt het![]()
quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:15 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Ok, help ons dan even herinneren dat we dat over een week of 2 ook tegen jou zeggen
Je bent een lieverdquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Logisch toch, dit gaat om jou, dat is hartstikke eng. En de angst om te denken dat je zwanger bent en dan teleurgesteld te worden is groot. Joh, dat snappen wij in dit topic best.
Maar als je alles rationeel op een rijtje zet, zijn de tekenen wel echt heel erg overtuigend goed.
Probeer lekker te slapen en wat uit te rusten
dat zei ik tegen Jose ook de avond voor ze de positieve test deed. misschien helpt het![]()
Hoeft ze ons niet aan te herinneren toch? Dat doen we gewoon!!! Promiss!quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:15 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Ok, help ons dan even herinneren dat we dat over een week of 2 ook tegen jou zeggen
quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:17 schreef peaceman het volgende:
Als t maar een lief kind wordt he?! en niet zo'n kreng....
En van deze post moet ik dus weer huilen.... Over 2 weken heb jij ook zo'n mooie plus hoor!!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 07:25 schreef miss_sly het volgende:
O Diaan, daar issie dan! Wat een mooie plusIk heb er tranen van in mijn ogen
Ik ben zooo blij voor je
Van harte gefeliciteerd
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:46 schreef Diaan73 het volgende:
We proudly present:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werd om 6:20 uur wakker, kon niet meer slapen en ben gaan testen. Trillend en bevend het staafje in de urine en ik hoefde geen minuut te wachten, de + was er meteen. Peaceman sliep nog en heb hem wakker gemaakt dat hij papa wordt... toen kwam er bij mij even een flinke huilbui. Zit nu nog te trillen en te beven. Ik ga zo voordat ik naar mn werk ga eerst naar mn moeder..Ik vind de periode die nu komt wel een beetje eng.... maar over 2 weken krijg ik een echo. Ga ik straks voor bellen.
Ik ben zooooooooooooooooooo blij....![]()
en kan het nog steeds niet geloven.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:43 schreef Stiemie het volgende:
Diaan gefeliciteerd![]()
Enneh BE ooit gedacht aan een carriere bij CleurBlue?![]()
Wat geweldig dat er de laatste tijd meer streepjes zijn in dit topci! Nu de rest nog he?
Dat is helemaal waar. Buiten het feit dat je een dikke plus hebt, is er nog niet echt iets te zien/te merken. En wat ik helemaal geweldig vind: ik loop waarschijnlijk in augustus met een dikke buik op Lowlandsquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, je hebt een flink aantal maanden de tijd om te wennen aan het idee. En als je dadelijk een echo hebt gehad en jullie kruimeltje hebt zien zitten, dan geloof je het echt wel
Moeilijk he, genieten van zoiets geweldigs als je er zo lang op hebt gewacht? Komt wel, meid
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het laatste jaar erg hoopgevendVeel heel lang verwachte zwangerschappen, veel zwangerschappen via de mmm. Geeft toch het gevoel dat we het niet voor niets doen en er echt een goede kans is dat het lukt
Hehheh, ik denk dat er bij mij op zo'n moment ook niet veel uit m'n handen zou komenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:26 schreef Diaan73 het volgende:
Wow wat een reacties, ik ben er stil van en heb ze met mn collega gedeeld. Mn ouders waren ook superblij..
Het enige nadeel is dat ik nu dit topic "moet" verlaten maar ik zal hier nog wel af en toe posten hoor.... en zeker meeleven, net als José. Het voelt een beetje als afscheid nemen.
Ik ben nu op het werk maar van werken komt niet veel en mn collega vindt het prima, ze is zo blij voor me.
@lishe, ja ik kan me het nog zo goed herinneren
En ik kan het nog steeds niet geloven.......
We hadden het kunnen wetenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het trouwens zo lief dat jullie zo meeleven![]()
Ook in mn omgeving..... ontroert me.
dat gevoel heb ik ook altijd gehad als er weer iemand een mooie positieve test hadquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het laatste jaar erg hoopgevendVeel heel lang verwachte zwangerschappen, veel zwangerschappen via de mmm. Geeft toch het gevoel dat we het niet voor niets doen en er echt een goede kans is dat het lukt
Het is mn tweede, en wat ik heb gehoord, groei je dan sneller, dus die mogelijk is er wel.. maar ik heb ook al wel een buikje van mezelf hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Voor Diaan en Peaceman spring ik ook wel ff uit de lurkstand![]()
Echt super!
Het is jullie zoooo gegund!![]()
Geniet er vooral lekker van ennuh...is er 1 juli ook al wat zichtbaar denk je?
ik denk dat je je voor niets druk maakt BE, het zullen meer aanmoedigsposts voor de andere meiden worden en af en toe een melding na een echo oid, ik heb me ook al gemeld in Z&Gquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik toch een mini-beetje roet in het eten gooien vwb de 2 topics? (En dit bedoel ik echt niet rot!) Ik snap dat men over en weer graag van elkaar op de hoogte blijft, maar dat is ook zo vanuit het 2e streepjes topic bijvoorbeeld. Zo heel af en toe eens melden hoe het met je gaat is uiteraard geen probleem, maar verder horen de zwangerschaps-verhalen toch echt wel in Z&G.![]()
Of maak ik me voor niets 'druk' en lees ik het zwaarder dan het is?![]()
Ja, is ook een leuke tijd inderdaad. Wij zijn op 23 december 3 jaar getrouwd, en op tweede kerstdag is dan de uitgerekende datum. Lekker tussen de kerstbomen, kerstkaartjes en andere kerst-gezelligheid.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
Jose... ik vind het ook super dat we zo dichtbij elkaar zitten. En ook leuke tijd, lekker rond kerst ook al verlofVolop genieten van de top2000
En ja gewoon 2 topics nu voor ons.... speaking of.. wanneer heb jij je 1e echo?
BE thnx!!
Ja dat is het ook, hij zei al mam als jullie een babietje krijgen wordt het wel erg druk..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:57 schreef Brighteyes het volgende:Twan weet het nog niet! Dat is toch ook wel leuk, even nog een geheimpje van jullie samen.
Wel lief dat hij er toch wel mee bezig is een beetje.
Mensen die weten dat wij in het IUI-traject zaten en vragen, zeg ik het gewoon... anderen wacht ik ook nog even mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:02 schreef Jose81 het volgende:
Diaan, ga je het verder al wel aan anderen vertellen? Op mijn werk weten een aantal collega's het al wel, maar vertel het de rest pas als de echo goed is...
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:25 schreef Basimah het volgende:
Ik ben inmiddels weer gaan prikken
Net waren alle gaatjes hersteldEn nu heb ik mijzelf per ongeluk een blauwe plek geprikt door een luchtbelletje dat in mijn puregon zat
![]()
![]()
Lekker met dit warme weer want ik kan nu geen kort shirt aan omdat anders een enorme blauwe plek zichtbaar is.
Maar goed, laten we hopen dat deze cyclus goed gaat, al zit ik de afgelopen dagen weer vol met ; 'het gaat toch niet lukken' gevoelens.
Namens D&P plusje: afgesproken!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:30 schreef Jelief het volgende:
Lief D&Pplusje. Je werd verwacht! Blijf nou maar een hele tijd lekker in je mams d'r buik zitten en als je dan helemaal klaar bent gaan we je weer toejuichen,afgesproken?
Dikke kus, Jelief
Die flinke tijd is dan veronderstel ik meer dan 35 dagen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:22 schreef miss_sly het volgende:
In principe word je niet ongesteld als je clomid hebt gebruikt, maar geen eisprong hebt. De cyclus is immers: eirijping, eisprong, menstruatie met de daarbijbehorende hormoonspiegels die de boel regelen. Uiteindelijk zou je ook zonder eisprong wel een menstruatie kunnen krijgen, maar niet daar kan wel eens een flinke tijd overheen gaan.
Als clomid aanslaat, betekent dat dat je follikelgroei hebt, want dat is het enige dat clomid doet: follikels stimuleren om te groeien.
Mijn gyn heeft gezegd dat cyclussen tot 35 dagen, normale cyclussen kunnen zijn.... het is allemaal ook wel erg ingewikkeld.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:44 schreef Basimah het volgende:
Dat zou inderdaad zo n 35 dagen kunnen duren, voor een 'normale' cyclus is dat aantal wel wat aan de hoge kant. Maar ik ben geen arts dus ik durf er ook niet met zekerheid een uitspraak over te doen. Maar 35 is wel heel erg veel.
Dat kan erg lang duren, inderdaad, omdat je lichaam niet het signaal van de juiste hormonen krijgt dat er geen innesteling is en dus het baarmoederslijmvlies moet worden afgebroken om weer met een nieuwe cyclus te beginnen. Ik heb tijden gehad dat ik een half jaar niet ongesteld werd. Heerlijk, zolang je niet met kinderen beizg bentquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
Die flinke tijd is dan veronderstel ik meer dan 35 dagen?
Heerlijk iddquote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan erg lang duren, inderdaad, omdat je lichaam niet het signaal van de juiste hormonen krijgt dat er geen innesteling is en dus het baarmoederslijmvlies moet worden afgebroken om weer met een nieuwe cyclus te beginnen. Ik heb tijden gehad dat ik een half jaar niet ongesteld werd. Heerlijk, zolang je niet met kinderen beizg bent
tot 35 dagen normale cyclus is dan toch goed nieuws (al besef ik wel dat het net iets te lang is om nog van écht normaal te spreken). Maar met normaal zou ik al tevreden zijnquote:Diaan, tot een dag of 35 heb ik ook altijd geleerd dat het een normale cyclus is. Zeker als die cyclus iedere maand ongeveer 35 dagen is, regelmatig dus. Dan heb je alleen een late eisprong, maar dat kan op zich geen kwaad, is alleen wat lastiger timen wanneer je vbruchtbaar bent.
Ik heb geen idee hoe mijn cyclus zou zijn geweest. Ik was nog maar pas ongesteld toen ik een jaar of 14 was en toen had ik er heel veel last van. 4 weken ongesteld (en dan echt heel heftig bloedverlies), paar dagen niet en dan weer 2 weken, etc. Ik ben dus heel vroeg aan de pil gegaan enpas op mijn 25e ofzo even van de pil af geweest. Toen werd ik inderdaad niet ongesteld. Paar jaar later dus met kinderwens entoen kwam ik ook al snel bij een gyn omdat ik maar niet ongesteld werd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heerlijk idd![]()
Nooit (zonder de pil) ongesteld geweest. In het begin vond ik het nog super dat ik zonder zorgen kon gaan zwemmen, maar eens je begint te merken dat het niet normaal is, begint de paniek toch een beetje te komen
Meer record is anderhalfjaar (eerst duphaston, dan anderhalf jaar geen duphaston en dan uiteindelijk toch maar duphaston genomen)
Nee, 35 dagen is wel nog steeds echt normaal, alleen aan de lange kant.quote:tot 35 dagen normale cyclus is dan toch goed nieuws (al besef ik wel dat het net iets te lang is om nog van écht normaal te spreken). Maar met normaal zou ik al tevreden zijn
Wat een gedoe is het toch allemaal met het bijhouden
Preciesquote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Diaan, tot een dag of 35 heb ik ook altijd geleerd dat het een normale cyclus is. Zeker als die cyclus iedere maand ongeveer 35 dagen is, regelmatig dus. Dan heb je alleen een late eisprong, maar dat kan op zich geen kwaad, is alleen wat lastiger timen wanneer je vbruchtbaar bent.
Klopt, de luteale fase mag niet te kort zijn, want dat is wel slecht. Een te korte cyclus betekent vaak een erg korte luteale fase en dat is niet goed voor de eirijping en de vorming van het baarmoederslijmvlies.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Preciesen volgens mij kun je nog beter een wat langere cyclus hebben dan een te korte (24-25 dagen).
Dat hebben ze mij ook gezegd. Ik heb maar twee keuzes volgens de gyn: ofwel de pil ofwel clomid.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:42 schreef miss_sly het volgende:
PCOS krijg je niet van de pil. Sterker nog: gebruik van de pil kan voorkomen dat het te erg wordt, omdat de pil voorkomt dat er eirijping en follikelgroei plaatsvindt.
En dat zijn leuke grapjesquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:39 schreef miss_sly het volgende:
De grapjes van de lichamen van Jose en Diaan bleken ook een keer geen grapje! Het kan stiekem toch
pssst wilmadonna het was mijn vriendin en ik ben tante geworden.. maar geeft helemaal niet hoorquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:03 schreef wilmadonna het volgende:
oh miss_sly, wat erg voor je vriendin.... maar wel weer leuk dat je tante bent geworden!
mcLaura... ik hoop het voor je, zou leuk zijn!
diaan: heb je al een echo gehad?
Vandaag bloed geprikt, en morgen mijn tweede folikelmeting... vandaag wordt mijn vader geopereerd, spannende tijd dus.... waarschijnlijk een bypass operatie, maar de artsen wisten dat toch niet zeker.. vreemd...
Heb een kaarsje branden hier thuis en ik hoop dat mijn stress niet van invloed is geweest op de bloedtest die ik vanmorgen heb laten doen...
Nu ik voor de tweede keer deze injectie behandeling doe, doet het veel zeerder dan de eerste keer... heeft iemand daar ook last van????
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:12 schreef McLaura het volgende:
Dag 33... en testen heb ik al gedaan
[ afbeelding ]
Ennuh, willen jullie lachen? Ik heb een nieuwe glazenwasser
[ afbeelding ]
Is Christian, het zoontje van vrienden, dat zeker eens per week komt logeren.
quote:Op zondag 18 mei 2008 10:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even een dipje
Ik vind het zo moeilijk om al een behoorlijke tijd geen echte controle te hebben, fysiek en emotioneel. Ik ben behoorlijk aangekomen door de clomid. Daarnaast ben ik niet mijn vrolijke, positieve zelf, maar verander ik met zeer grote regelmaat in een kattig, chagrijnig, naar mens. Schaap probeert daar wel goed mee om te gaan, maar het is voor hem ook niet gemakkelijk, en dus hebben we regelmatig ruzie, om helemaal niets.
En dan telkens de hoop dat het deze keer lukt, het gevoel dat het binnen handbereik is...en telkens is het niet waar.
Ik denk ook dat het deze keer niet gelukt is. Tot gistermorgen had ik behoorijk pijnlijke borsten, maar dat is een stuk minder ineens. Ik vrees dus dat het door de pregnyl kwam.
En ik zie zo op tegen de kijkoperatie en het moeten wachten tot het zover is.
Een hele klaagzangmaar ik het moest het echt even kwijt
Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet, een derde neemt na een tijdje een lagere dosis en dan werkt het ineens wel. Ik heb zo'n hekel aan gokken en dit voelt allemaal aan als een slecht avondje casinoquote:Op zondag 18 mei 2008 10:24 schreef Basimah het volgende:
CrazyPrincess: Ook jullie gaat het ooit lukken, heb geduld. Hopelijk worden de volgende testen een beetj positief.
Mijn ervaring tot nu toe is dat medicijnen zomaar ineens aan kunnen slaan, uit het niets.
Intussen maar afwachten, gelukkig is het weer redelijk vandaag. Daar blijf ik ook wat vrolijker door. Hopen dat het deze week allemaal goed gaat komen.
Ik moet ze samen innemen, maar wel om 20u... Ik vind het vooral raar dat zoveel dokters allemaal verschillende meningen hebben over het innemen van die Clomid.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of het uitmaakt of je de clomid verdeeld over de dag inneemt of alledrie tegelijkertijd. Ik moet ze verdeeld over de dag innemen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat vind ik ook nogal vreemd ja. Ook dat de een zegt dat je op dag 3 moet beginnen en de ander op dag 5. Het is zo verwarrend allemaal. Want wat nou als driemaal daags 50 niet werkt en eenmaal daags 150 wel? Mijn boerenlogica zegt dat als je alles in een keer neemt de trigger groter is, maar driemaal daags is misschien wel natuurlijker...quote:Op zondag 18 mei 2008 10:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik moet ze samen innemen, maar wel om 20u... Ik vind het vooral raar dat zoveel dokters allemaal verschillende meningen hebben over het innemen van die Clomid.
Maar de assistente van de dokter wist me te vertellen dat ik het om 20u moest innemen omdat ik dan minder last zou hebben van nevenverschijnselen als buikpijn.
Mja, voor zover ik het begrepen had (ik ben niet de vrouw met alle ervaring natuurlijk) ging het om het feit dat je bv kon voele dat een eicel groeide ofzo? En dat je zoiets volgens mij dan een paar uur na het innemen van de clomid kon merken en als je ze om 20u neemt, dat je dan meestal slaapt (maar nogmaals: ik weet het niet zeker hoor, misschien gaat het ook over de bijwerkingen à la minder goed voelen... al durf ik niet beweren dat om 20u die medicijnen slikken daarbij helptquote:Op zondag 18 mei 2008 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Thanks lieve meidenHet valt ook niet mee, en hoewel ik het niet wil, moet ik daar soms toch even uiting aan geven, helaas. Ik wil helemaal niet huilen, maar vandaag ging het even mis
CrazyPrincess, tegen mij was helemaal niets gezegd over tijdstip ofzo, alleen dat ik ze tegelijk moest innemen. 's Ochtends of 's avonds hebben ze niets over gezegd. Ook niet over minder last van bijwerkingen als ik ze om 20 uur zou innemen. Ik heb trouwens van veel bijwerkingen last, maar ik heb nog nooit buikpijn gehad van de clomid, leonieke. Dat is ook een bijwerking waar ik nooit van gehoord heb.
Dat klinkt ook eigenlijk wel logisch ja... Ik ga gewoon braaf doen wat de dokter zegtquote:Op zondag 18 mei 2008 13:07 schreef E.T. het volgende:
leonieke, ze weten wel hoe het middel werkt, ze weten alleen niet hoe ieder lichaam werkt![]()
Iedereen reageert weer anders, en elke behandeling is daarom ook anders. Elke kliniek begint met de behandeling waar zij de beste start-ervaringen mee hebben en al naar gelang wordt het scherp afgesteld op de reactie van het lichaam van de patient.
MIss_sly
Hmz daar zit idd ook wel een heel duidelijke logica in jaquote:Op zondag 18 mei 2008 13:07 schreef E.T. het volgende:
leonieke, ze weten wel hoe het middel werkt, ze weten alleen niet hoe ieder lichaam werkt![]()
Iedereen reageert weer anders, en elke behandeling is daarom ook anders. Elke kliniek begint met de behandeling waar zij de beste start-ervaringen mee hebben en al naar gelang wordt het scherp afgesteld op de reactie van het lichaam van de patient.
MIss_sly
In welk lichaamsdeel prik je? Zijn daar voorschriften voor?quote:Op zondag 18 mei 2008 17:36 schreef Basimah het volgende:
Ik krijg blauwe plekken als ik niet recht genoeg met de naald in mijn lichaam steek of wanneer ik steeds op hetzelfde plekje prik, op zich doet het mij geen pijn en hele de wondjes vanzelf (ik heb kleine wondjes)
Ik heb maar een keer last gehad van een enorme plek, geen idee waar ik in prikte maar ik had een enorme blauwe plek. Verder nergens last van
quote:
Ik persoonlijk heb er niet zo'n moeite mee. We weten hier allemaal dat het voor jou ook niet makkelijk is geweest. Het is je echt gegund. En het blijft toch prachtig om te zien zo'n echoquote:Op zondag 18 mei 2008 21:02 schreef Jose81 het volgende:
Miss_Sly... kop op meid... ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb ook inderdaad van die periodes gehad... Soms was ik wel positief, maar het negatieve gevoel overheerste soms gewoon. Ooit moet het gewoon goedkomen. Probeer de moed erin te houden...!!![]()
![]()
![]()
Laura, wat rot dat je toch ongesteld bent geworden. Sterkte met de weg die nu volgt...
Ik vind het heel rot om onze eerste echo te posten, heb er ook wel over getwijfeld of ik het zou moeten doen (en doe dat eerlijk gezegd nog steeds)... het voelt zo oneerlijk en gemeen tegenover jullie. En eerlijk waar; als iemand het vervelend vindt dat ik deze foto heb geplaatst, haal ik 'm gewoon gelijk weer weg! Het is niet mijn bedoeling jullie tegen het zere been te schoppen...!!![]()
Zoals je ziet is er nog niet al teveel op te zien. Een zwarte vlek met een soort van boontje daarin...
[ afbeelding ]
Ik prik in mijn buik of in mijn bovenbeen, daar heb ik het grootste speklaagjequote:[
[..]
In welk lichaamsdeel prik je? Zijn daar voorschriften voor?
de hele buik onder de navel is geschikt en ook de bovenbenenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef wilmadonna het volgende:
basimah... in je bovenbeen prikken??? kan dat ook dan???
Ik dacht dat het alleen in de buik kon in een circel gebied onder je navel.... ???
Hoop doet leven hè? Al kan ik me wel goed voorstellen dat je er al een beetje rekening mee houdt dat je niet zwanger bent.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Eerlijk gezegd is er weinig hoop. Mijn temperatuur is tot nu toe iedere keer nog een perfecte graadmeter geweest: toen hij hoog bleef, bleek ik zwanger en iedere keer dat ik ongesteld werd, ging hij omlaag. Maar goed, feitelijk heb je gelijk en is er nog een klein beetje hoop...
Ik vind het bijna vanzelfsprekend dat je daaraan meedoetquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Ow Diaan, kan me dat helemaal voorstellen, want ik had precies hetzelfdeWas zo bang dat die van haar negatief was en dat dan zou blijken dat mijn eigen test gewoon niet goed was
Goed dat je meedoet met MvMEn de test is vast hartstikke positief
Het was inderdaad wel erg bijzonder, echt mooi. Ik heb er vanmorgen nog even naar gekeken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:36 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, natuurlijk heb je weer een mooie positieve testBijna niet te geloven he?
Ik hoop dat je hier volgende week net zo'n mooi boontje komt laten zien als die van Jose![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |