Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:07 schreef Sackboy het volgende:Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één uur in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game.
Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterkquote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.
Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.quote:This is an enormously ambitious title. Taking place in a huge open landscape (50 square kilometres to be precise) and featuring a complex narrative system that lets the player shape the story, it promises a genuine sense of navigational freedom. It also chucks in a complex physics system, where foliage damaged by bullets or explosions slowly grows back; where you can set fire to huge areas of scrubland to flush out hiding enemies; where the wind carries those flames in a realistic pattern and rain puts them out. All this takes place in a realistic day/night cycle with one minute of real time equalling eight minutes in the game world. Don’t fancy taking out that gun emplacement during the day? Camp it out and wait for dusk to draw in.
Nope Crysis is gemaakt door Crytec, Far Cry 2 wordt gemaakt door Ubisoftquote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:30 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Was Crysis niet al FarCry 2 ?
Mwah, het moet ook weer niet tè snel gaan, dan voelt het wat onrealistisch aan. Drie uur vind ik wel een goede cycle.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:28 schreef Sackboy het volgende:
Oke, ik heb ff gecheckt en het stond er inderdaad verkeerd. Volgens Threespeech is het:
[..]
Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.
Lees nou eens goed:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:45 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterk![]()
Je kan het op twee manieren lezen. En ik las het dus op de andere manier. Dus dat 8 minuten in de game 1 uur van een echte dag moet voorstellen qua day-night cycle. Zo werd het bij GTA IV ook gepresenteerd, vandaar dat ik het zo las.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees nou eens goed:
Er staat: 1 uur in het echt is 8 minuten in de game.
Als je dus 24 uur speelt, ben je in het spel maar 24 x 8 = 192 minuten (=iets meer dan 3 uur) opgeschoten. Lijkt me juist dat dat andersom moet zijn, of niet?
Edit: laat maar, het was al duidelijk
Vooral deze shots:quote:
Enemies will include human mercenaries, but sci-fi creatures such as the mutants from Far Cry will not be featured.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:54 schreef Platina het volgende:
Hype nou maar niet teveel jongens, want als het net zulk een dramatische wending als Far Cry 1 krijgt, dan wordt het huilen met de pet op.
Mee eens, echter, zo'n game als STALKER heeft erg veel potentie, jammer dat STALKER het niet goed waarmaakte.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:55 schreef Q. het volgende:
Op zich ben ik erg benieuwd, wordt meer een soort STALKER met een hele open gameplay. Nu vond ik STALKER niet geweldig maar ik denk dat deze wel erg tof kan worden.
Nee, Crysis en Far Cry 2 hebben totaal niks met elkaar te maken. Crysis is gemaakt door Crytek met de CryEngine 2, en Far Cry 2 wordt gemaakt door Ubisoft met de Dunia engine.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
Ziet er echt geweldig uit ! Vergelijkbaar met Crysis, maar dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Neem aan dat ze dezelfde technologie gebruiken
Crysis zal er nog steeds beter uitzien dan Far Cry 2... het zal jaren duren voordat een PC fatsoenlijk Crysis kan draaien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
Ziet er echt geweldig uit ! Vergelijkbaar met Crysis, maar dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Neem aan dat ze dezelfde technologie gebruiken
Ga daar maar niet van uit. Een andere engine zou misschien dezelfde kwaliteit kunnen produceren met slechtere hardware.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Crysis zal er nog steeds beter uitzien dan Far Cry 2... het zal jaren duren voordat een PC fatsoenlijk Crysis kan draaien.
Volgens het eind van dit filmpje (hierboven al gepost door Sackboy) zitten er wel degelijk dieren in het spel die uiteraard ook reageren op alles. Welke dieren en precies in zitten weet ik niet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:24 schreef Platina het volgende:
Er zaten toch geen olifanten etc in Far Cry 2?
Vind ik een beetje jammer. Liever die beesten erin dan realtime groeiende takken, like boeiend, maakt het niet realistischer hoor als een tak binnen 5 minuten weer aangroeit.
en gaat er nog een namechange komen? Aangezien de 2 delen niks (gelukkig) met elkaar te maken hebben.
Dat begrijp ik, maar dan toch zal het er niet zo goed uitzien als Crysis. Heb je screens van Crysis op de hoogste kwaliteit gezien? Het lijkt net echt.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:05 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit. Een andere engine zou misschien dezelfde kwaliteit kunnen produceren met slechtere hardware.
Er zitten wel dieren in het spel, maar alleen herbivoren en geen carnivoren. Omdat ze alles zo realistisch mogelijk willen maken konden ze carnivoren niet in het spel stoppen omdat ze de herbivoren zouden opeten. Dit zou de balans in het ingame dierenrijk verstoren, en om dit te voorkomen zouden ze een heel ecosysteem moeten bouwen. Dit zou iets te ingewikkeld worden en dus hebben ze besloten de focus op belangrijkere dingen te leggen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:24 schreef Platina het volgende:
Er zaten toch geen olifanten etc in Far Cry 2?
Vind ik een beetje jammer. Liever die beesten erin dan realtime groeiende takken, like boeiend, maakt het niet realistischer hoor als een tak binnen 5 minuten weer aangroeit.
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ze hebben nu de naam al overal gepromoot en zelfs logo's gemaakt. Bovendien liften ze mee op de bekendheid van het eerste deel.quote:en gaat er nog een namechange komen? Aangezien de 2 delen niks (gelukkig) met elkaar te maken hebben.
Tuurlijk zal Crysis er mooier uit blijven zien, maar ik denk dat vooral op de consoles Far Cry 2 een van de technisch meest geavanceerde en vooruitstrevende games wordt.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Crysis zal er nog steeds beter uitzien dan Far Cry 2... het zal jaren duren voordat een PC fatsoenlijk Crysis kan draaien.
quote:He also seemed to suggest that the Xbox 360 and PS3 versions look pretty much identical, and the recent builds on both consoles look far better then the tech demo he has been showing of the November build. The old build looked amazing as it was, so expect a visual feast from Far Cry 2.
Ik denk dat we de definitieve releasedate tijdens de Ubidays krijgen te horen. Het schijnt dat het spel nu in de beta-fase is.quote:A date may be announced in a few weeks time.
Weet ik niet, maar ik neem aan dat alle screens van de pc-versie zijn. Die zal er nou eenmaal het beste uitzien.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef SuperFruitig het volgende:
Dit ziet er zo bruut uit, weet je toevallig van welk platform deze screens komen?
Dat horen we morgen denk ik wel. Er wordt september gedacht, maar ik verwacht zelf dat ze voor een november release gaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:33 schreef Cyberia18 het volgende:
Wanneer kunnen we het spel nou verwachten? Oktober?
De engine is speciaal voor deze game ontwikkeld, dus hoogstwaarschijnlijk hadden ze van tevoren al beslist dat ze geen co-op erin zouden doen. En ik vind dat geen minpunt, eerder een gemist pluspunt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:33 schreef Onderbroek het volgende:
vandaag stukje over FC2 gelezen in een playstation 3 magazine. Ze schreven dat er géén co-op inzit omdat anders de engine flink aangepast moest worden...stevig minpuntje IMHO
quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:50 schreef Verbal het volgende:
Specs?
Heb trouwens van de week nog een uurtje FarCry zitten spelen, en ik vind het nog steeds een prima spel, hoor.
V.
bronquote:As the new engine takes advantage of multi-core processors, what sort of system requirements can we expect for Far Cry 2 on PC?
Guay: That is still in flux. This said, the game is very scalable, including to single-core processors and GPUs that are many years old.
We keep all game features across the quality settings, it is only the detail and quality of the rendition of them that is changed. A little while back, I played the game on a gaming PC that is almost 4 years old.
At the other extreme, I sometimes play the game on a 4 core system running in dual GPU mode. Our development team uses a large array of PCs and they all run the game.
We are still focused on optimizations but as we near the ship date we will be able to give clear requirements.
Tot aan de mutants en donkere gangen was die zeker vetquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:50 schreef Verbal het volgende:
Specs?
Heb trouwens van de week nog een uurtje FarCry zitten spelen, en ik vind het nog steeds een prima spel, hoor.
V.
Je schijnt ook ingame te kunnen fappenquote:
ZOMGquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:46 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Je schijnt ook ingame te kunnen fappen
50km2 is wel echt enorm, dus hopelijk!quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef Sackboy het volgende:
In die screen rechtsboven zie je trouwens een vliegtuigje.. Zou het .. ?![]()
Er zitten 14 verschillende types voer/vaar/vliegtuigen in.quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:34 schreef AQuila360 het volgende:
ik heb ergens gelezen dat er 10 voer,vaar,vlieg dingen inzitten.
Zelfs jouw computer kan hem draaienquote:
quote:Far Cry 2 ook speelbaar met single-core CPU
Ubisoft heeft bekend gemaakt dat Far Cry 2 ook zou kunnen draaien op oudere PC's die nog gebruik maken van een enkele core in de CPU. Het gaat hier dus om de Pentium IV en de oudere AMD Athlon cores, welke onder andere nog gebruik maken van slechts één enkele core. De producer van de game zegt dat de huidige systeemvereisten nog niet geheel vastgesteld zijn, maar men hoopt het in ieder geval mogelijk te maken om ook de gebruikers met een wat oudere PC te kunnen ondersteunen. Het spel zou zelfs speelbaar zijn op een PC die al 4 jaar oud zou zijn, zo vertelt de woordvoerder via de website van Next-Gen.biz: "...The game is very scalable, including to single-core processors and GPUs that are many years old. ... A little while back, I played the game on a gaming PC that is almost four years old."
Ja, dan zou mijn dualcore het ook wel moeten trekkenquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:09 schreef Sackboy het volgende:
Zelfs jouw computer kan hem draaienZie:
quote:Soaring over the detailed landscapes below, it seemed like there was no way the console version could hold up to the level of detail I was seeing on the PC--but a glance across the room proved otherwise.
After watching the Xbox 360 version for a good while, I had a hard time finding major differences between the two, other than some occasional pop-in on the console. Luckily Amancio, lead artist that he was, had some insight into that particular facet of design.
"There are resolution issues--the PC always runs at a higher resolution, higher textures. Lighting calculations are also more precise on the PC. We have real-time radiosity--this stump here is being illuminated by these rocks here. There's actually light bouncing going on."
Even still, textures and geometry on the 360 looked incredibly close to the PC version. This is because the game was created with relatively lower-resolution textures in mind, the focus being on artistic detail over pure texture size. Leaves were streaked with individual veins, and wood textures had a convincing grain to them.
Och, dat vind ik ook wel gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tot aan de mutants en donkere gangen was die zeker vet
Agreed. De eerste keer dat ik er eentje tegenkwam dacht ik, "WTF? Wat krijgen we nou?" Dat verpeste het flink. Voor mij althans.quote:
Och, niemand heeft mij ooit kunnen vertellen waarom mutanten en monsters in Doom en Quake geweldig waren/zijn, maar in Far Cry opeens lame...quote:
Doom en Quake hou ik zelf dan ook niet van, eigenlijk geen enkel spel met monsters en mutants.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, niemand heeft mij ooit kunnen vertellen waarom mutanten en monsters in Doom en Quake geweldig waren/zijn, maar in Far Cry opeens lame...
V.
quote:Far Cry 2 uses a proprietary engine that was built from the ground up for the game. The developers told me that about 175 people worked on creating the engine and then the game for the PC. Currently that team is working to build in DX10 support, though it wasn't ready when I had a chance to look at it.
Because the engine was built to work on a PC, bringing the game, with all of its bells and whistles, over to the Xbox 360 was a relatively easy affair, the developers told me. Afterall, they said, the Xbox 360 is essentially a computer. In fact they only have three people working on the team that is porting the game over.
The Playstation 3? Not quite as simple an affair. They have a team of 14 working on that port, mostly because of the "difficulties" of working with the Playstation 3's unique architecture.
Nogmaals, er zit geen mutant shit in. Je vecht alleen tegen mensen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:04 schreef RickoKun het volgende:
als ze hier ook mutant shit in flikkeren dan verspreid ik een enge ziekte
PFFFFFFF!!!! WAT WEET JIJ ER NOU VAN!!!!quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:10 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Nogmaals, er zit geen mutant shit in. Je vecht alleen tegen mensen.
Dat is prima, monsters hóeven van mij niet, maar ik heb me er in het geheel niet zo aan gestoord als de grote meerderheid. Ik vond het juist wel extra creepy, als je die krengen aan hoorde komen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:54 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Doom en Quake hou ik zelf dan ook niet van, eigenlijk geen enkel spel met monsters en mutants.
Maar buiten dat pastte het gewoon niet in de atmosfeer van het spel. Ubisoft heeft ook gezegd dat ze er een shitload aan negatieve reacties over kregen, en daarom hebben ze direct gezegd: geen monsters in Far Cry 2.
Omdat het er niet in paste. Doom was een horror game ergens op Mars. In die verhal lijn past dat. Ergens op een tropisch eiland op aarde monsters en mutanten vinden? Nee, dat klopt niet. Dat maakte het voor mij een zuig spel. Daarom ben ik ook erg blij dat ze die fout niet opnieuw hebben gemaakt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, niemand heeft mij ooit kunnen vertellen waarom mutanten en monsters in Doom en Quake geweldig waren/zijn, maar in Far Cry opeens lame...
V.
Sackboy die game wordt vetquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:11 schreef Sackboy het volgende:
Far Cry 2 demo gameplay (met bootje varen)
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Far Cry 2 will have a 16-player online mode with persistent rewards and experience levels like Call of Duty 4.
quote:He also revealed the open-world shooter is ever-so-nearly feature complete, and will soon be entering its beta testing phase.
November release dus, zoals ik voorspelde Cybquote:Far Cry 2 is due out this Christmas period on PC, PS3 and Xbox 360.
Zou mij wel cool lijken als je echt zoe met 16 anderen ondertussen quests tegen of met elkaar kan doenquote:Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef Sackboy het volgende:
Far Cry 2 to have 16-player online
[..]
[..]
[..]
November release dus, zoals ik voorspelde Cyb
Lijkt me wel, anders zou je direct verdrinken als je van een boot af valtquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:37 schreef Onderbroek het volgende:
weet iemand trouwens of je kan zwemmen in FC2?
Ergens klinkt dat een beetje schunnigquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Die game ga ik straks met alle plezier beroeren.
C.
Backward pwnage? Klopt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ergens klinkt dat een beetje schunnig
Eigenlijk wel.quote:
Ik ook man dat filmpje zag er zo vet uitquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Die game ga ik straks met alle plezier beroeren.
C.
Kej dan. Geef me diequote:Op donderdag 29 mei 2008 22:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ook man dat filmpje zag er zo vet uitIk verwacht ook dat de dorpjes en gebouwen en fabriekjes en wat al niet meer tof gaan worden om te exploren.
AQ.
quote:With so much advanced technology at work in Far Cry 2, we were uncertain as to how the team would get everything working on consoles. Would the PS3 and the Xbox 360 be able to replicate the weather effects, the complex physics and enemy AI all while rendering the incredibly detailed African vistas? The answer is yes--and with relatively few sacrifices. Every single feature of the PC version will make it into the console versions intact, and while it won't be rendered in 1080p on either console, it will support 720p display. Seeing the game running, that resolution looks more than sufficient to render the absolutely stunning African environment.
Uit die zelfde bron:quote:
?quote:So we rejoiced yesterday when Ubisoft announced not only a Q3 2008 release date for Far Cry 2
Mjah dat zag ik ook ja.. Terwijl die andere bron het had over een kerstrelease.quote:
HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.quote:Daarnaast zijn er ook nog de tientallen kleine nederzettingen die je aantreft op de kruisingen van de wegen die het land doorkruisen. Het is vaak niet meer dan een controlepost met wat soldaten, maar wel steeds met munitie op voorraad. Die roadblocks hebben een duidelijke functie. Eenmaal veroverd dienen ze als safehouse. Of eerder als savehouse, want je kunt het spel er opslaan. Dat geldt tenminste voor de consoleversie van het spel; de versie op pc kan op elk willekeurig moment opgeslagen worden.
Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:08 schreef DooD het volgende:
Techdemo, deze is gemaakt op het nieuwe kanon van Nv de Geforce 280GTX
Het ziet er prachtig uit moet ik zeggen en aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen weet ik nog niet waar ik Far Cry 2 op moet gaan halen pc of console. Het wordt een dillema. Aan de andere kant is 550 euries voor dat nieuwe kanon ook wel weer een berg met geld, maar aande andere kant kan ik hem dan wel full HD spelen inplaats van 720P of lager wat upgescaled wordt..
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:38 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.
Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versiequote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef pberends het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-6.html
[..]
HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:01 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versie
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:04 schreef Sackboy het volgende:
Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet![]()
Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
Verschillend. Bij GTA IV bijvoorbeeld niet, bij Saints Row en Oblivion wel (dacht ik).quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
CF loopt inderdaad vaak in de soep. Soms gaat de performance zelfs achteruit met 2 kaartenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:
[..]
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.
Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
Wat een innovatie...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:47 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.
Ik snap echt niet waar jullie je zorgen om maken. Juist omdat Crysis een PC-only game was, waren de systeem eisen absurd hoog. Het spel zou nooit kunnen draaien op een Xbox of Pleestation.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:
[..]
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.
Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-1.htmlquote:Om het geheel af te maken heeft het spel een dag en nachtcyclus, een variërend wolkendek en realtime schaduwen die allemaal gegenereerd worden door de drijvende kracht van het spel, de Dunia-engine die Ubisoft voor het spel gemaakt heeft. Het spel is dus niet gemaakt met de engine van Crytek, hoewel die wel de basis vormde voor de huidige engine. In de huidige versie van de Dunia-engine is echter hooguit 5 procent terug te vinden van de Cryengine. Het grootste verschil is de manier waarop met textures omgegaan wordt. Waar de Cryengine vooral grote textures gebruikt, vaak van 2048 bij 2048 pixels of groter, zoekt Ubisoft het juist vooral in kleine textures van soms maar 64 bij 64 pixels. Een voorwerp als een boom zal dus niet bekleed zijn met één groot texture, maar met een patroon van kleine, die in elkaar over lopen en bedekt zijn met effecten als normal- en specularmaps.
De techniek zorgt ervoor dat streamen van harde schijf of dvd sneller verloopt en dat is erg prettig als er een wereld van 50 vierkante kilometer in beeld gebracht moet worden. Het is echter vooral prettig voor de Xbox 360 en Playstation 3, die zwaar leunen op het streamen van data. Door het verkleinen van de textures vormen die niet langer het probleem. In het verleden was het laden van textures vaak wat voor lange laadtijden zorgde. Volgens Ubisoft is dat bij Far Cry 2 niet langer het geval. Hier zijn juist de teksten de zwakste schakel. Er is erg veel dialoog geschreven voor het spel. Dat was nodig omdat vooraf niet vaststaat in welke volgorde de speler de diverse missies doorloopt. Er zitten ruim 100.000 regels tekst in het spel, die allemaal als geluidsbestanden op de dvd staan en waarvan er meestal verschillende tegelijk geladen moeten worden.
quote:Zo zal Far Cry 2 niet zulke extreem hoge systeemeisen stellen als Crysis. Hoewel het spel met Directx 10 overweg kan, is het toch vooral gericht op systemen die gebruik maken van versie 9.
Don't knock it. Red Faction was superquote:
Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Don't knock it. Red Faction was superEn het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levelsquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Don't knock it. Red Faction was superEn het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:08 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levels
Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.
safebox = safehouse bedoel ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:58 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.
Ooooh, op die fiets. Snap em. Maar dat is in GTA4 geen verplichting meer. Er zijn autosaves na elke missie. Je hoeft niet elke keer terug te gaan en te saven in je safehouse. Als je een savegame laad dan begin je wel vanuit het dichtsbijzijnde safehouse.quote:
Ik wil gewoon saven wanneer ik wil.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:07 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Ooooh, op die fiets. Snap em. Maar dat is in GTA4 geen verplichting meer. Er zijn autosaves na elke missie. Je hoeft niet elke keer terug te gaan en te saven in je safehouse. Als je een savegame laad dan begin je wel vanuit het dichtsbijzijnde safehouse.
Dan moet je voor de pc-versie gaanquote:
Duuuuuuuuuuuuuuuuuh.quote:
quote:Op zondag 1 juni 2008 15:24 schreef AQuila360 het volgende:
Het ligt toch altijd gewoon aan het spel waar je kunt saven? In de meeste 360 kan je overal saven!
Al ben ik wel meer fan van het checkpoint systeem of safehouse!
Niet per sé, want als je overal en ten alle tijden kan saven wordt een spel soms wel erg makkelijk.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Je moet als speler gewoon de vrijheid hebben om te saven wanneer je wilt.
Als ik zie dat lui met 2 vingers op de quick save en quick load spelen dan ben ik blij dat dat niet overal in zitquote:Op zondag 1 juni 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Je moet als speler gewoon de vrijheid hebben om te saven wanneer je wilt.
Klopt. Lang niet alle PC games laten quick saves toe.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als ik zie dat lui met 2 vingers op de quick save en quick load spelen dan ben ik blij dat dat niet overal in zit![]()
Op deze manier wordt je ook gedwongen om iets slimmer te spelen wil je het halen tot het volgende checkpoint!
Maar het ligt gewoon aan het spel en niet aan of het pc of console is lijkt me?
Geen idee eigenlijk! Bij de meeste spellen krijg je wel als je saved dat tabblad iedereen keer naar voren misschien heeft het daar mee te maken?quote:Op zondag 1 juni 2008 15:45 schreef Sackboy het volgende:
Maar nog steeds heeft niemand hier een logische verklaring kunnen bedenken voor het feit dat je in de PC-versie van Far Cry 2 wel overal zal kunnen saven, en in de consoleversie van Far Cry 2 alleen bij savehouses?
Je hebt zelf al een mogelijke reden gegeven hoorquote:Op zondag 1 juni 2008 15:45 schreef Sackboy het volgende:
Maar nog steeds heeft niemand hier een logische verklaring kunnen bedenken voor het feit dat je in de PC-versie van Far Cry 2 wel overal zal kunnen saven, en in de consoleversie van Far Cry 2 alleen bij savehouses?
Ik vind dat helemaal geen slechte theorie. Een save game laden zou dan best wel lang kunnen duren.quote:Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet
Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
quote:Far Cry 2 easy mode speelbaar met één hand
Far Cry 2 creative director, Clint Hocking, heeft gezegd dat de easy mode in Far Cry 2 met slechts 1 hand gespeeld zou kunnen worden. Hiermee hoopt de developer om zelfs de easy mode uitdagend te maken op een speciale manier. Hocking wist dit al te demonstreren via de website van Multiplayerblog. De wat moeilijkere game modi zullen uiteraard voor de echte gamers bedoeld zijn die simpelweg met 2 handen willen gamen, al dan niet de easy mode met 2 handen te simpel vinden.
Hocking held a 360 controller in front of me. “You should be able to play it with one hand,” he said. Meaning: tie one hand behind your back; place the controller on a table; then, with the free hand, use your fingers to point one Analog Stick forward to walk; then put those fingers on the other stick to aim; then press buttons and pull triggers to fight. All with one hand. The enemies should be tuned in easy mode so that you can do that. Don’t worry, the harder modes will be tuned for us real gamers.
Je gaat het zien hoor van die filmpjes op youtube die het spel afbranden, omdat hun auto kapot ging in de woestijn en ze dan 10 km moesten gaan lopen.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:41 schreef DooD het volgende:
[..]
Je gaat het zien hoor van die filmpjes op youtube die het spel afbranden, omdat hun auto kapot ging in de woestijn en ze dan 10 km moesten gaan lopen.
Dan hoor je die Noob " Ohhhh noessssssss my car broke down, shit man now i have to walk 8 miles. Fuck this game man it sucks"
Terwijl die niet wist dat die zijn auto kon repareren, ook al staat het waarschijnlijk aangegeven in de handleiding, of dat er een tutorial van is.
Ik kijk nu al uit naar die filmpjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |