abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59002274
Hands-on met de X360-versie
quote:
With so much advanced technology at work in Far Cry 2, we were uncertain as to how the team would get everything working on consoles. Would the PS3 and the Xbox 360 be able to replicate the weather effects, the complex physics and enemy AI all while rendering the incredibly detailed African vistas? The answer is yes--and with relatively few sacrifices. Every single feature of the PC version will make it into the console versions intact, and while it won't be rendered in 1080p on either console, it will support 720p display. Seeing the game running, that resolution looks more than sufficient to render the absolutely stunning African environment.
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost
 
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
pi_59002992
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:56 schreef Sackboy het volgende:
Hands-on met de X360-versie
[..]

Uit die zelfde bron:
quote:
So we rejoiced yesterday when Ubisoft announced not only a Q3 2008 release date for Far Cry 2
?
pi_59005454
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 00:29 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Uit die zelfde bron:
[..]

?
Mjah dat zag ik ook ja.. Terwijl die andere bron het had over een kerstrelease.

Opzich zou september ook wel mogelijk zijn inderdaad. Dan zitten ze niet in het vaarwater van Resistance 2 en Gears of War 2 die in november uitkomen. Bovendien zitten ze nu al in de beta testfase van de game, dus laten we het hopen
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost
 
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
pi_59014058
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-6.html
quote:
Daarnaast zijn er ook nog de tientallen kleine nederzettingen die je aantreft op de kruisingen van de wegen die het land doorkruisen. Het is vaak niet meer dan een controlepost met wat soldaten, maar wel steeds met munitie op voorraad. Die roadblocks hebben een duidelijke functie. Eenmaal veroverd dienen ze als safehouse. Of eerder als savehouse, want je kunt het spel er opslaan. Dat geldt tenminste voor de consoleversie van het spel; de versie op pc kan op elk willekeurig moment opgeslagen worden.
HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:08:54 #106
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_59014732


Techdemo, deze is gemaakt op het nieuwe kanon van Nv de Geforce 280GTX

Het ziet er prachtig uit moet ik zeggen en aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen weet ik nog niet waar ik Far Cry 2 op moet gaan halen pc of console. Het wordt een dillema. Aan de andere kant is 550 euries voor dat nieuwe kanon ook wel weer een berg met geld, maar aande andere kant kan ik hem dan wel full HD spelen inplaats van 720P of lager wat upgescaled wordt..
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:38:12 #107
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59015327
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:08 schreef DooD het volgende:


Techdemo, deze is gemaakt op het nieuwe kanon van Nv de Geforce 280GTX

Het ziet er prachtig uit moet ik zeggen en aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen weet ik nog niet waar ik Far Cry 2 op moet gaan halen pc of console. Het wordt een dillema. Aan de andere kant is 550 euries voor dat nieuwe kanon ook wel weer een berg met geld, maar aande andere kant kan ik hem dan wel full HD spelen inplaats van 720P of lager wat upgescaled wordt..
Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.

[ Bericht 10% gewijzigd door Moe_Szyslak op 30-05-2008 17:44:27 ]
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:12:05 #108
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_59017235
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:38 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.

Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:01:47 #109
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_59018055
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef pberends het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-6.html
[..]

HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.
Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versie
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_59018102
Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet

Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost
 
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
pi_59018161
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:01 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versie
.
pi_59018165
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:04 schreef Sackboy het volgende:
Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet

Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
pi_59018430
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
Verschillend. Bij GTA IV bijvoorbeeld niet, bij Saints Row en Oblivion wel (dacht ik).
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost
 
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:43:16 #114
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59020256
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:

[..]

Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.

Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
CF loopt inderdaad vaak in de soep. Soms gaat de performance zelfs achteruit met 2 kaarten Maar het grote "selling-point" voor ATI is de lagere prijs. Hun top-of-the-line gaat waarschijnlijk rond de $350 kosten en dat is toch wel een flinke hap minder dan de $650 voor de GTX280. Maar ff over de leverbaarheid van Nvidia's nieuwe telg. Het schijnt dat 60% van alle geproduceerde dies worden weggeflikkerd omdat ze niet aan de eisen voldoen. Daarmee word dit waarschijnlijk de slechtst leverbare kaart van Nvidia ooit Dat is ook gelijk de reden voor de hoge prijs. Ik hou het in iedergeval voor gezien. Misschien dat ik nog ff een 9800GTX aanschaf via de Tweakers V&A ter vervanging van mn 7800GT. Ik wil namelijk Crysis, Far Cry 2, BioShock 2 en Alan Wake nog op de PC gaan spelen. En die kaart moet je op de V&A al voor onder de 200 euro kunnen krijgen aangezien hij nieuw nog maar 225 kost. En je mag toch wel verwachten dat een 9800GTX genoeg is om Far Cry 2 op full te draaien?
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:47:27 #115
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59020340
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_59020485
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:47 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.
Wat een innovatie...
pi_59020544
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:

[..]

Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.

Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
Ik snap echt niet waar jullie je zorgen om maken. Juist omdat Crysis een PC-only game was, waren de systeem eisen absurd hoog. Het spel zou nooit kunnen draaien op een Xbox of Pleestation.

Juist omdat Ver Huil 2 op consoles uitkomt, worden de PC systeemeisen ook lager. De engine is daarvoor sterk aangepast:

http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-3.html
quote:
Om het geheel af te maken heeft het spel een dag en nachtcyclus, een variërend wolkendek en realtime schaduwen die allemaal gegenereerd worden door de drijvende kracht van het spel, de Dunia-engine die Ubisoft voor het spel gemaakt heeft. Het spel is dus niet gemaakt met de engine van Crytek, hoewel die wel de basis vormde voor de huidige engine. In de huidige versie van de Dunia-engine is echter hooguit 5 procent terug te vinden van de Cryengine. Het grootste verschil is de manier waarop met textures omgegaan wordt. Waar de Cryengine vooral grote textures gebruikt, vaak van 2048 bij 2048 pixels of groter, zoekt Ubisoft het juist vooral in kleine textures van soms maar 64 bij 64 pixels. Een voorwerp als een boom zal dus niet bekleed zijn met één groot texture, maar met een patroon van kleine, die in elkaar over lopen en bedekt zijn met effecten als normal- en specularmaps.

De techniek zorgt ervoor dat streamen van harde schijf of dvd sneller verloopt en dat is erg prettig als er een wereld van 50 vierkante kilometer in beeld gebracht moet worden. Het is echter vooral prettig voor de Xbox 360 en Playstation 3, die zwaar leunen op het streamen van data. Door het verkleinen van de textures vormen die niet langer het probleem. In het verleden was het laden van textures vaak wat voor lange laadtijden zorgde. Volgens Ubisoft is dat bij Far Cry 2 niet langer het geval. Hier zijn juist de teksten de zwakste schakel. Er is erg veel dialoog geschreven voor het spel. Dat was nodig omdat vooraf niet vaststaat in welke volgorde de speler de diverse missies doorloopt. Er zitten ruim 100.000 regels tekst in het spel, die allemaal als geluidsbestanden op de dvd staan en waarvan er meestal verschillende tegelijk geladen moeten worden.
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-1.html
quote:
Zo zal Far Cry 2 niet zulke extreem hoge systeemeisen stellen als Crysis. Hoewel het spel met Directx 10 overweg kan, is het toch vooral gericht op systemen die gebruik maken van versie 9.
.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:00:00 #118
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59020576
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een innovatie...
Don't knock it. Red Faction was super En het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_59020616
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Don't knock it. Red Faction was super En het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.
pi_59020728
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Don't knock it. Red Faction was super En het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levels
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost
 
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:35:29 #121
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59021317
Dat je op elke moment kan saven is mooi, maar ik hoop dat er op de moeilijkste niveau van Far Cry 2 je ook van bepaalde save punten gebruikt... Crysis is namelijk vrij makkelijk op z'n moeilijkst omdat je overal kan saven en overal kan laden.. slaat dus eigelijk nergens op.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:56:35 #122
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59021872
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:08 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levels
Daar heb je gelijk in.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:58:20 #123
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59021923
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.
Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_59021986
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:58 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.
safebox = safehouse bedoel ik.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:07:10 #125
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_59022181
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:00 schreef pberends het volgende:

[..]

safebox = safehouse bedoel ik.
Ooooh, op die fiets. Snap em. Maar dat is in GTA4 geen verplichting meer. Er zijn autosaves na elke missie. Je hoeft niet elke keer terug te gaan en te saven in je safehouse. Als je een savegame laad dan begin je wel vanuit het dichtsbijzijnde safehouse.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')