quote:With so much advanced technology at work in Far Cry 2, we were uncertain as to how the team would get everything working on consoles. Would the PS3 and the Xbox 360 be able to replicate the weather effects, the complex physics and enemy AI all while rendering the incredibly detailed African vistas? The answer is yes--and with relatively few sacrifices. Every single feature of the PC version will make it into the console versions intact, and while it won't be rendered in 1080p on either console, it will support 720p display. Seeing the game running, that resolution looks more than sufficient to render the absolutely stunning African environment.
Uit die zelfde bron:quote:
?quote:So we rejoiced yesterday when Ubisoft announced not only a Q3 2008 release date for Far Cry 2
Mjah dat zag ik ook ja.. Terwijl die andere bron het had over een kerstrelease.quote:
HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.quote:Daarnaast zijn er ook nog de tientallen kleine nederzettingen die je aantreft op de kruisingen van de wegen die het land doorkruisen. Het is vaak niet meer dan een controlepost met wat soldaten, maar wel steeds met munitie op voorraad. Die roadblocks hebben een duidelijke functie. Eenmaal veroverd dienen ze als safehouse. Of eerder als savehouse, want je kunt het spel er opslaan. Dat geldt tenminste voor de consoleversie van het spel; de versie op pc kan op elk willekeurig moment opgeslagen worden.
Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:08 schreef DooD het volgende:
Techdemo, deze is gemaakt op het nieuwe kanon van Nv de Geforce 280GTX
Het ziet er prachtig uit moet ik zeggen en aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen weet ik nog niet waar ik Far Cry 2 op moet gaan halen pc of console. Het wordt een dillema. Aan de andere kant is 550 euries voor dat nieuwe kanon ook wel weer een berg met geld, maar aande andere kant kan ik hem dan wel full HD spelen inplaats van 720P of lager wat upgescaled wordt..
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:38 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Waar las je dat het met de GTX280 was gedaan? Reken er trouwens maar niet op dat je er eentje te pakken kan krijgen. De productie verloopt zo ontzettend slecht dat het een zeldzame kaart word. Daarnaast zal hij tegen de herfst al vervangen worden door een kaart met een GT200b core die op 55nm word geproduceerd. De GTX280/260 zullen dus een vroege dood sterven. Daarnaast is het energieverbruik eigenlijk onacceptabel hoog. De kaart verbruikt in zijn eentje net zo veel als een huidig high-end systeem in zijn geheel verbruikt. Ik ben niet bepaald pro ATI maar ik moet zeggen dat de huidige verhalen rond de HD4000 serie ATI kaarten toch wel aantrekkelijk maken. Zowel voor prestaties als voor de prijs.
Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versiequote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef pberends het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-6.html
[..]
HAHAHAHAHA, KUT-CONSOLES. RIP PLEESTATION 3 EN XBOX.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:01 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
Conclusie : PC-Gamers zijn te gemakzuchtig, wil je een uitdaging koop dan de console versie
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:04 schreef Sackboy het volgende:
Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet![]()
Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
Verschillend. Bij GTA IV bijvoorbeeld niet, bij Saints Row en Oblivion wel (dacht ik).quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
CF loopt inderdaad vaak in de soep. Soms gaat de performance zelfs achteruit met 2 kaartenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:
[..]
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.
Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij andere consolegames kun je dan wel saven wanneer je wilt?
Wat een innovatie...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:47 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Dat kon volgens mij bij Red Faction wel.
Ik snap echt niet waar jullie je zorgen om maken. Juist omdat Crysis een PC-only game was, waren de systeem eisen absurd hoog. Het spel zou nooit kunnen draaien op een Xbox of Pleestation.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:12 schreef DooD het volgende:
[..]
Ik zag het op GOT (tweakers) staan dat dit op een gtx280 is afgedraaid en eentje te pakken krijg ik wel als ik wil. Alternate heeft altijd de topkaarten. Zelfs de moeilijk verkrijgbare 8800 Ultra was bij hun gewoon te koop en stond in de winkel opgesteld met doos en al. Ik ben het verder wel eens met je post hoor. Ik was namelijk tot dezelfde conclusie gekomen een tdp van 234 watt onder load is absurd namelijk tegenover 180 watt voor de 4870. Aan de andere kant zijn de GT200 kaarten wel een beduidend stuk sneller als de 4870 en dat is met native 1080p wel een voordeel. Een ander probleem is dat Crossfire gewoon kut is en vaak slecht schaalt in games, gewoon omdat Nv dikke zakken met geld uitdeelt aan devs door het TWIMTBP programma. Daardoor valt de 4870 in Crossfire ook af. Het voordeel van ATI is dan wel weer dat ze geluid over de kaart doen voor HDMI, aangezien hij aan een full HD moet komen te hangen.
Het is dus problematisch en eigenlijk is daarmee gelijk een groot voordeel aangeduidt voor de aanschaf van een 360 of PS3 versie. Het probleem is keuze, maar dan wel in de vorm van luxe problematiek.
http://life.tweakers.net/(...)handen-pagina-1.htmlquote:Om het geheel af te maken heeft het spel een dag en nachtcyclus, een variërend wolkendek en realtime schaduwen die allemaal gegenereerd worden door de drijvende kracht van het spel, de Dunia-engine die Ubisoft voor het spel gemaakt heeft. Het spel is dus niet gemaakt met de engine van Crytek, hoewel die wel de basis vormde voor de huidige engine. In de huidige versie van de Dunia-engine is echter hooguit 5 procent terug te vinden van de Cryengine. Het grootste verschil is de manier waarop met textures omgegaan wordt. Waar de Cryengine vooral grote textures gebruikt, vaak van 2048 bij 2048 pixels of groter, zoekt Ubisoft het juist vooral in kleine textures van soms maar 64 bij 64 pixels. Een voorwerp als een boom zal dus niet bekleed zijn met één groot texture, maar met een patroon van kleine, die in elkaar over lopen en bedekt zijn met effecten als normal- en specularmaps.
De techniek zorgt ervoor dat streamen van harde schijf of dvd sneller verloopt en dat is erg prettig als er een wereld van 50 vierkante kilometer in beeld gebracht moet worden. Het is echter vooral prettig voor de Xbox 360 en Playstation 3, die zwaar leunen op het streamen van data. Door het verkleinen van de textures vormen die niet langer het probleem. In het verleden was het laden van textures vaak wat voor lange laadtijden zorgde. Volgens Ubisoft is dat bij Far Cry 2 niet langer het geval. Hier zijn juist de teksten de zwakste schakel. Er is erg veel dialoog geschreven voor het spel. Dat was nodig omdat vooraf niet vaststaat in welke volgorde de speler de diverse missies doorloopt. Er zitten ruim 100.000 regels tekst in het spel, die allemaal als geluidsbestanden op de dvd staan en waarvan er meestal verschillende tegelijk geladen moeten worden.
quote:Zo zal Far Cry 2 niet zulke extreem hoge systeemeisen stellen als Crysis. Hoewel het spel met Directx 10 overweg kan, is het toch vooral gericht op systemen die gebruik maken van versie 9.
Don't knock it. Red Faction was superquote:
Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Don't knock it. Red Faction was superEn het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levelsquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:00 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Don't knock it. Red Faction was superEn het is vaak zo bij console games dat je na een save weer aan het begin van een area begint. Dat kan soms super irritant zijn. Ik was er wel blij mee dat je fatsoenlijke saves kon maken in RF.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:08 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Maar Red Faction is in dit kader niet echt een goed voorbeeld, aangezien dat een lineair spel is met levels
Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het hele safebox-idee sowieso te gay voor woorden. Er gaat een hoop tijd en energie inzitten en het gaat totaal nergens over. Ik vond dat bij GTA series ook al tyfusvervelend.
safebox = safehouse bedoel ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:58 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Bedoel je niet sandbox? Ik vind dat juist heerlijk. Lekker veel vrijheid. Ik kan ik GTA zomaar een hele tijd niets anders doen dan rond rijden.
Ooooh, op die fiets. Snap em. Maar dat is in GTA4 geen verplichting meer. Er zijn autosaves na elke missie. Je hoeft niet elke keer terug te gaan en te saven in je safehouse. Als je een savegame laad dan begin je wel vanuit het dichtsbijzijnde safehouse.quote:
Ik wil gewoon saven wanneer ik wil.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:07 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Ooooh, op die fiets. Snap em. Maar dat is in GTA4 geen verplichting meer. Er zijn autosaves na elke missie. Je hoeft niet elke keer terug te gaan en te saven in je safehouse. Als je een savegame laad dan begin je wel vanuit het dichtsbijzijnde safehouse.
Dan moet je voor de pc-versie gaanquote:
Duuuuuuuuuuuuuuuuuh.quote:
quote:Op zondag 1 juni 2008 15:24 schreef AQuila360 het volgende:
Het ligt toch altijd gewoon aan het spel waar je kunt saven? In de meeste 360 kan je overal saven!
Al ben ik wel meer fan van het checkpoint systeem of safehouse!
Niet per sé, want als je overal en ten alle tijden kan saven wordt een spel soms wel erg makkelijk.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Je moet als speler gewoon de vrijheid hebben om te saven wanneer je wilt.
Als ik zie dat lui met 2 vingers op de quick save en quick load spelen dan ben ik blij dat dat niet overal in zitquote:Op zondag 1 juni 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Je moet als speler gewoon de vrijheid hebben om te saven wanneer je wilt.
Klopt. Lang niet alle PC games laten quick saves toe.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als ik zie dat lui met 2 vingers op de quick save en quick load spelen dan ben ik blij dat dat niet overal in zit![]()
Op deze manier wordt je ook gedwongen om iets slimmer te spelen wil je het halen tot het volgende checkpoint!
Maar het ligt gewoon aan het spel en niet aan of het pc of console is lijkt me?
Geen idee eigenlijk! Bij de meeste spellen krijg je wel als je saved dat tabblad iedereen keer naar voren misschien heeft het daar mee te maken?quote:Op zondag 1 juni 2008 15:45 schreef Sackboy het volgende:
Maar nog steeds heeft niemand hier een logische verklaring kunnen bedenken voor het feit dat je in de PC-versie van Far Cry 2 wel overal zal kunnen saven, en in de consoleversie van Far Cry 2 alleen bij savehouses?
Je hebt zelf al een mogelijke reden gegeven hoorquote:Op zondag 1 juni 2008 15:45 schreef Sackboy het volgende:
Maar nog steeds heeft niemand hier een logische verklaring kunnen bedenken voor het feit dat je in de PC-versie van Far Cry 2 wel overal zal kunnen saven, en in de consoleversie van Far Cry 2 alleen bij savehouses?
Ik vind dat helemaal geen slechte theorie. Een save game laden zou dan best wel lang kunnen duren.quote:Ik kan serieus geen reden bedenken waarom dat op de pc wel kan en op de consoles niet
Heeft dat met het inladen van de wereld als je je savegame weer opstart te maken misschien?
quote:Far Cry 2 easy mode speelbaar met één hand
Far Cry 2 creative director, Clint Hocking, heeft gezegd dat de easy mode in Far Cry 2 met slechts 1 hand gespeeld zou kunnen worden. Hiermee hoopt de developer om zelfs de easy mode uitdagend te maken op een speciale manier. Hocking wist dit al te demonstreren via de website van Multiplayerblog. De wat moeilijkere game modi zullen uiteraard voor de echte gamers bedoeld zijn die simpelweg met 2 handen willen gamen, al dan niet de easy mode met 2 handen te simpel vinden.
Hocking held a 360 controller in front of me. “You should be able to play it with one hand,” he said. Meaning: tie one hand behind your back; place the controller on a table; then, with the free hand, use your fingers to point one Analog Stick forward to walk; then put those fingers on the other stick to aim; then press buttons and pull triggers to fight. All with one hand. The enemies should be tuned in easy mode so that you can do that. Don’t worry, the harder modes will be tuned for us real gamers.
Je gaat het zien hoor van die filmpjes op youtube die het spel afbranden, omdat hun auto kapot ging in de woestijn en ze dan 10 km moesten gaan lopen.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:41 schreef DooD het volgende:
[..]
Je gaat het zien hoor van die filmpjes op youtube die het spel afbranden, omdat hun auto kapot ging in de woestijn en ze dan 10 km moesten gaan lopen.
Dan hoor je die Noob " Ohhhh noessssssss my car broke down, shit man now i have to walk 8 miles. Fuck this game man it sucks"
Terwijl die niet wist dat die zijn auto kon repareren, ook al staat het waarschijnlijk aangegeven in de handleiding, of dat er een tutorial van is.
Ik kijk nu al uit naar die filmpjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |