abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58503274

Platform: Xbox 360, Playstation 3 en PC
Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal Studios
Genre: First Person Shooter
Release: Herfst 2008

Screenshots

Details

• Het tweede deel uit de Far Cry franchise verruilt de tropische setting voor een Afrikaanse setting. Het plot van het eerste deel heeft niets meer te maken met het tweede deel, vandaar ook de keuze voor een geheel andere setting. Je speelt een huurmoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij vijftig vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungles. Je uiteindelijke doel is om 'The Jackal' onderuit te halen, wie dit precies is blijft nog even onbekend.

• De missiestructuur is non-lineair, te vergelijken met de Elder Scrolls serie. Ook nu kun je missies aannemen wanneer je dit wilt en ze uitvoeren hoe jij dit geschikt acht. De opdrachten krijg je van neutrale dorpinwoners, hier kun je tevens terecht voor de aankoop van wapens, al dan niet van de zwarte markt.

• De wereld moet zeer realistisch worden, zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree heet. Takken kunnen met deze engine worden afgebroken door verschillende factoren. In real-time groeien deze takken ook weer aan. Hout kan vlam vatten en ontaarden in een flinke brand. Door de real-time effecten kan het vuur zich verspreiden in de richting waarin de wind staat, zorg er dus voor dat je niet ingesloten wordt.

• Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Het blokkeren van een wapen gebeurt na enige tijd van gebruik, hoe vaker je een zelfde wapen gebruikt, hoe eerder deze ermee op kan houden. Kapotte wapens kunnen gemaakt of vervangen worden, het idee van de makers is ook dat hoe 'verser' je wapen is waarmee je een strijd in gaat, hoe meer je kans hebt hier weer heelhuids uit te komen.

• Een zelfde systeem gaat op voor voertuigen, een voertuig met schade blijft ook beschadigd en kan er na verloop van tijd helemaal mee stoppen. Ook hier is het weer mogelijk om het voertuig te laten maken. Simpelweg een nieuw voertuig stelen is vaak niet aan te raden, dorpelingen pakken simpelweg een ander voertuig om achter je aan te gaan en dit doen ze bepaald niet op een vredelievende manier.

• Dekking zoeken is lastig tijdens een gevecht, zoals gezegd is de omgeving vernietigbaar en daardoor kun je nooit lang op één plaats blijven. Door een goed A.I. van de vijanden zullen ze niet simpelweg op je af rennen, wanneer ze zelf gewond zijn trekken ze zich tijdelijk terug om daarna de jacht opnieuw op je te openen.

• Gelukkig is niet iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen komen die je bij zullen staan. In gevechten geven ze niet alleen meer vuurkracht, wanneer je zelf zwaargewond bent slepen ze je weg van de strijd zodat je bij kunt komen terwijl zij de vijand op afstand houden. Terwijl jij tijdelijk uit de strijd bent zal je karakter niet simpelweg op de grond liggen om bij te komen, wanneer je door een kogel geraakt bent zal hij deze uit zijn lichaam trachten te verwijderen. Om dit te doen zul je wel een medkit bij je moeten hebben.

• Als speler kun je drie wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten side arm, main weapon en special weapon. Deze laatste komen het minst vaak voor in de game, maar zijn dan ook het zwaardere geschut als rocketlaunchers en flame throwers.

• Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één minuut in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game. Bij safe houses kun je niet alleen het spel opslaan, maar tevens slapen om bij te komen. Dit slapen is niet alleen handig om je wonden te laten genezen, maar kan er tevens voor zorgen dat je wakker wordt in de nacht omdat het dan beter is een dorp binnen te vallen.

Videos

Tech demo: Day & Night Cycles SD | HD
    Tech demo: Tree Regeneration SD | HD
    Tech demo: Walkthrough SD | HD
    Off-screen Gameplay Footage SD

[ Bericht 0% gewijzigd door Sackboy op 06-05-2008 12:27:43 ]
  • Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
    Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
    pi_58503463
    DEZE GAME WORDT DE SHIT
      dinsdag 6 mei 2008 @ 00:24:00 #3
    106133 SpankmasterC
    BOOMSHAKALAKA
    pi_58503546
    I wants it!
    Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
    Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
    pi_58503789
    lijkt me ook heel leuke game te worden
      dinsdag 6 mei 2008 @ 00:54:48 #5
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58503950
    Hype nou maar niet teveel jongens, want als het net zulk een dramatische wending als Far Cry 1 krijgt, dan wordt het huilen met de pet op.
    pi_58503974
    Deze haal ik alleen al omdat het volgende al zwaaaaar rockte.

pi_58504007
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:07 schreef Sackboy het volgende:
  • Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één uur in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game.
  • Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.
    pi_58506710
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt me heel sterk... Denk veel eerder dat dat andersom is.
    Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterk

GTA IV heeft een cycle van 1u=2m. Een cycle van 1u=8m is dus wel vrij lang. Dan moet je zo'n 3 uur gamen om één ingame etmaal mee te maken. Ik zal eens wat rondzoeken om te checken of het klopt.
    Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

pi_58506779
    Vet.
    Signature
      dinsdag 6 mei 2008 @ 10:21:06 #10
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58507316
    Zoals het er nu staat zou 1 uur in het echte leven gelijk staan aan 8 minuten in de game. Dus 1 uur gamen ben je 8 minuten verder in het spel. Wat dus niet logisch is, lijkt mij dan ook eerder andersom.

Of je moet het weer anders lezen, maar het staat er in ieder geval onduidelijk in.
    pi_58507428
    Oke, ik heb ff gecheckt en het stond er inderdaad verkeerd. Volgens Threespeech is het:
    quote:
    This is an enormously ambitious title. Taking place in a huge open landscape (50 square kilometres to be precise) and featuring a complex narrative system that lets the player shape the story, it promises a genuine sense of navigational freedom. It also chucks in a complex physics system, where foliage damaged by bullets or explosions slowly grows back; where you can set fire to huge areas of scrubland to flush out hiding enemies; where the wind carries those flames in a realistic pattern and rain puts them out. All this takes place in a realistic day/night cycle with one minute of real time equalling eight minutes in the game world. Don’t fancy taking out that gun emplacement during the day? Camp it out and wait for dusk to draw in.
    Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.

pi_58507434
    Ik heb het gefixed in de OP.

dinsdag 6 mei 2008 @ 10:30:12 #13
    162637 Blauwe_Pino
    Groetjes Blauwe Pino
    pi_58507458
    Was Crysis niet al FarCry 2 ?
    pi_58507522
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 10:30 schreef Blauwe_Pino het volgende:
    Was Crysis niet al FarCry 2 ?
    Nope Crysis is gemaakt door Crytec, Far Cry 2 wordt gemaakt door Ubisoft
    pi_58509055
    Voor zover ik weet waren Far Cry en Crysis beide gemaakt door Crytek, en wordt Far Cry 2 door een nieuw team binnen Ubisoft gemaakt en met een compleet nieuwe engine (Dunia).

dinsdag 6 mei 2008 @ 12:19:57 #16
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_58509576
    tvp
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
    pi_58512066
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 10:28 schreef Sackboy het volgende:
    Oke, ik heb ff gecheckt en het stond er inderdaad verkeerd. Volgens Threespeech is het:
    [..]

Maar dan duurt het toch nog steeds 3 uur om één etmaal in de game mee te maken? Vind ik erg lang.
    Mwah, het moet ook weer niet tè snel gaan, dan voelt het wat onrealistisch aan. Drie uur vind ik wel een goede cycle.

Ziet er erg tof uit dit spel, hopelijk is de omgeving 100% vernietigbaar, dus naast bomen ook de hutjes en huisjes.
    Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
    pi_58521729

pi_58522002
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 09:45 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Andersom? Dan zou je dus 180 uur moeten gamen om één ingame etmaal mee te maken. Dat lijkt mij dan weer heel sterk
    Lees nou eens goed:

Er staat: 1 uur in het echt is 8 minuten in de game.

Als je dus 24 uur speelt, ben je in het spel maar 24 x 8 = 192 minuten (=iets meer dan 3 uur) opgeschoten. Lijkt me juist dat dat andersom moet zijn, of niet?

Edit: laat maar, het was al duidelijk
    pi_58522840
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 23:20 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lees nou eens goed:

Er staat: 1 uur in het echt is 8 minuten in de game.

Als je dus 24 uur speelt, ben je in het spel maar 24 x 8 = 192 minuten (=iets meer dan 3 uur) opgeschoten. Lijkt me juist dat dat andersom moet zijn, of niet?

Edit: laat maar, het was al duidelijk
    Je kan het op twee manieren lezen. En ik las het dus op de andere manier. Dus dat 8 minuten in de game 1 uur van een echte dag moet voorstellen qua day-night cycle. Zo werd het bij GTA IV ook gepresenteerd, vandaar dat ik het zo las.

pi_58523357
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 23:10 schreef Sackboy het volgende:
    Nieuwe video
    Kapot-spang gewoon.
    pi_58550227
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 00:37 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Kapot-spang gewoon.
    Vooral deze shots:

Ze zeggen overigens steeds dat de game op alle platformen gelijk gaat zijn, en dat ze geen concessies doen aan framerate/graphics enzo ten opzichte van de PC versie. Hoop dat dat gaat lukken..

pi_58558281
    tvp
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
    pi_58583706
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 00:54 schreef Platina het volgende:
    Hype nou maar niet teveel jongens, want als het net zulk een dramatische wending als Far Cry 1 krijgt, dan wordt het huilen met de pet op.
    Enemies will include human mercenaries, but sci-fi creatures such as the mutants from Far Cry will not be featured.

Dit vind ik trouwens ook tof:

The player will be able to choose from around twelve different characters to play, each with a unique look and back story. All of the playable characters will be different types of mercenaries. The playable characters the player does not choose to play will become non-player characters who are friends of the player's character.

En natuurlijk dat je de missies op jouw manier kan volbrengen. Dus bijvoorbeeld sneaky in alle stilte iedereen de keel doorsnijden (totaal niet mijn stijl, ik word altijd gespot ), van een afstandje iedereen kapot snipen, als een rambo binnenstormen, of gewoon als pyromaan het hele dorp platbranden

pi_58583877
    Snipen en plat branden dan maar
    pi_58583972
    pi_58614850
    http://www.farcry2-hq.com/

website met (een aantal) afbeeldingen van de te kiezen characters, interviews etc

groot interview:
    deel 1
    http://threespeech.com/blog/?p=975
    deel 2
    http://threespeech.com/blog/?p=1055
    pi_58615248
    Enkele highlights uit het interview:

So there are 170 people working on the project. Also, the average age of our team is a little older than usual. We’ve assembled a team with a lot of life experience. We wanted to make sure we gathered people from all backgrounds. Even internally. I mean, we've got guys who worked on Splinter Cell, guys who worked on Assassins Creed, who worked on the Rainbow Six games and GRAW as well as from other studios. We’ve got a few guys from the Battlefield series.

en voor de consolegamers (waaronder ik):

You started development on PC. How difficult was it to port the code over to start work on the console versions, and is it essentially the same technology?

Yes. Part of the goal was not to merely convert Far Cry to Xbox 360 and PS3, the goal was to port the engine at the beginning, because we knew that our ambitions were so high. So we pushed it with certain tests to make sure we had something solid because we wanted to make sure that if we came out on console, it had to be the same game, it needs to be triple A quality, it needs to use the same data, to have the same story - and we’ve been able to achieve that. It’s extremely high quality it’s going to become the new benchmark for console games. I’m extremely confident about that!

zondag 11 mei 2008 @ 20:53:20 #29
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_58615382
    Ik dacht dat het er veel slechter uit zou zien dat Crysis maar dat ziet er verassend goed uit hoor. Ik moet wel zeggen dat ik absoluut geen zin heb in een standaard shooter dus hopelijk wordt dit geen standaard shooter. CoD4 single-player zie ik bijv. als standaard dus ik verwacht eigelijk best veel.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zondag 11 mei 2008 @ 20:55:10 #30
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_58615409
    Op zich ben ik erg benieuwd, wordt meer een soort STALKER met een hele open gameplay. Nu vond ik STALKER niet geweldig maar ik denk dat deze wel erg tof kan worden.
    For great justice!
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:45:36 #31
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_58660953
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 20:55 schreef Q. het volgende:
    Op zich ben ik erg benieuwd, wordt meer een soort STALKER met een hele open gameplay. Nu vond ik STALKER niet geweldig maar ik denk dat deze wel erg tof kan worden.
    Mee eens, echter, zo'n game als STALKER heeft erg veel potentie, jammer dat STALKER het niet goed waarmaakte.
    pi_58661305
    Ziet er echt geweldig uit ! Vergelijkbaar met Crysis, maar dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Neem aan dat ze dezelfde technologie gebruiken
    pi_58661349
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
    Ziet er echt geweldig uit ! Vergelijkbaar met Crysis, maar dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Neem aan dat ze dezelfde technologie gebruiken
    Nee, Crysis en Far Cry 2 hebben totaal niks met elkaar te maken. Crysis is gemaakt door Crytek met de CryEngine 2, en Far Cry 2 wordt gemaakt door Ubisoft met de Dunia engine.

Eind van deze maand krijgen we trouwens nieuwe info over dit spel, want dan vinden de Ubidays plaats

pi_58661694
    Dit filmpje was ik trouwens nog vergeten in de OP te zetten, dat is deel 2 van die offscreen gameplay footage. Ziet er zo tof uit, vooral dat stuk met dat vuur, die ontploffingen en die propaantanks

En natuurlijk die glider op het eind

woensdag 14 mei 2008 @ 13:24:51 #35
    65330 Ruzbeh
    pi_58663807
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
    Crysis zal er nog steeds beter uitzien dan Far Cry 2... het zal jaren duren voordat een PC fatsoenlijk Crysis kan draaien.
      woensdag 14 mei 2008 @ 19:05:04 #36
    165912 Moe_Szyslak
    Respect my authoritah!!!
    pi_58669892
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Crysis zal er nog steeds beter uitzien dan Far Cry 2... het zal jaren duren voordat een PC fatsoenlijk Crysis kan draaien.
    Ga daar maar niet van uit. Een andere engine zou misschien dezelfde kwaliteit kunnen produceren met slechtere hardware.
    PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
    Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
      woensdag 14 mei 2008 @ 19:24:27 #37
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58670380
    Er zaten toch geen olifanten etc in Far Cry 2?
    Vind ik een beetje jammer. Liever die beesten erin dan realtime groeiende takken, like boeiend, maakt het niet realistischer hoor als een tak binnen 5 minuten weer aangroeit.

en gaat er nog een namechange komen? Aangezien de 2 delen niks (gelukkig) met elkaar te maken hebben.
    pi_58671146
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 19:24 schreef Platina het volgende:
    Vind ik een beetje jammer. Liever die beesten erin dan realtime groeiende takken, like boeiend, maakt het niet realistischer hoor als een tak binnen 5 minuten weer aangroeit.

en gaat er nog een namechange komen? Aangezien de 2 delen niks (gelukkig) met elkaar te maken hebben.
    Volgens het eind van dit filmpje (hierboven al gepost door Sackboy) zitten er wel degelijk dieren in het spel die uiteraard ook reageren op alles. Welke dieren en precies in zitten weet ik niet.
      woensdag 14 mei 2008 @ 20:03:53 #39
    65330 Ruzbeh
    pi_58671226
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 19:05 schreef Moe_Szyslak het volgende:

[..]

Ga daar maar niet van uit. Een andere engine zou misschien dezelfde kwaliteit kunnen produceren met slechtere hardware.
    Dat begrijp ik, maar dan toch zal het er niet zo goed uitzien als Crysis. Heb je screens van Crysis op de hoogste kwaliteit gezien? Het lijkt net echt. Als Far Cry 2 er zo goed uit zal zien is dat heel mooi, maar het is vrijwel onmogelijk dat je zulke graphics goed kan draaien met de hardware van dit moment.
    pi_58671495
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 19:24 schreef Platina het volgende:
    Er zitten wel dieren in het spel, maar alleen herbivoren en geen carnivoren. Omdat ze alles zo realistisch mogelijk willen maken konden ze carnivoren niet in het spel stoppen omdat ze de herbivoren zouden opeten. Dit zou de balans in het ingame dierenrijk verstoren, en om dit te voorkomen zouden ze een heel ecosysteem moeten bouwen. Dit zou iets te ingewikkeld worden en dus hebben ze besloten de focus op belangrijkere dingen te leggen.

Er zitten trouwens 12 verschillende diersoorten in het spel.
    quote:
    Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ze hebben nu de naam al overal gepromoot en zelfs logo's gemaakt. Bovendien liften ze mee op de bekendheid van het eerste deel.
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Tuurlijk zal Crysis er mooier uit blijven zien, maar ik denk dat vooral op de consoles Far Cry 2 een van de technisch meest geavanceerde en vooruitstrevende games wordt.

woensdag 14 mei 2008 @ 21:55:07 #41
    66083 Platina
    78th Element
    pi_58673489
    Nja jammer van die dieren hoor, zo superrealistisch hoeft het van mij ook weer niet.
    Spawnende dieren was ook een optie geweest.

Maar dus wel op giraffes en olifanten hopen dus aangezien dat herbivoren zijn.
    pi_58681145
    Stukje uit dit nieuwsbericht:
    quote:
    He also seemed to suggest that the Xbox 360 and PS3 versions look pretty much identical, and the recent builds on both consoles look far better then the tech demo he has been showing of the November build. The old build looked amazing as it was, so expect a visual feast from Far Cry 2.
    quote:
    A date may be announced in a few weeks time.
    Ik denk dat we de definitieve releasedate tijdens de Ubidays krijgen te horen. Het schijnt dat het spel nu in de beta-fase is.

pi_58789461
    Nieuwe screens:

pi_58791202
    Dit ziet er zo bruut uit , weet je toevallig van welk platform deze screens komen?
    pi_58791404
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef SuperFruitig het volgende:
    Dit ziet er zo bruut uit , weet je toevallig van welk platform deze screens komen?
    Weet ik niet, maar ik neem aan dat alle screens van de pc-versie zijn. Die zal er nou eenmaal het beste uitzien.

Maar volgende week tijdens de Ubidays zijn alledrie de versies aanwezig (speelbaar), dus dan zullen we zeker meer te weten komen over de consoleversies

pi_58870261
    http://threespeech.com/blog/?p=1103

laatste deel van eerder geposte interview
      zaterdag 24 mei 2008 @ 09:47:32 #47
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58873454
    Ik kijk wel uit naar dit spel en nu er geen mutants of andere rare wezens in zitten zie ik het helemaal zitten!
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
    pi_58875110
    Frag Dolls interview

Niet echt nieuwe informatie of beelden, alleen wat meer over het verhaal enzo. Die producer komt trouwens altijd wel op mij over als een toffe peer

pi_58933373

dinsdag 27 mei 2008 @ 06:48:14 #50
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_58933428
    Mooie screens, ik ben erg benieuwd!
    For great justice!
    pi_58942909
    Lekker hoor

Wanneer kunnen we het spel nou verwachten? Oktober?
    pi_58942978
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 15:33 schreef Cyberia18 het volgende:
    Wanneer kunnen we het spel nou verwachten? Oktober?
    Dat horen we morgen denk ik wel. Er wordt september gedacht, maar ik verwacht zelf dat ze voor een november release gaan.

pi_58944214
    vandaag stukje over FC2 gelezen in een playstation 3 magazine. Ze schreven dat er géén co-op inzit omdat anders de engine flink aangepast moest worden...stevig minpuntje IMHO
    pi_58947308
    Nieuwe trailer, te vinden op deze site.

Heerlijke sfeer

edit: Nu ook op tweakers met Nederlandse ondertiteling en Nederlandstalige aankondiging

[ Bericht 20% gewijzigd door Sackboy op 27-05-2008 20:04:14 ]

pi_58947401
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 16:33 schreef Onderbroek het volgende:
    vandaag stukje over FC2 gelezen in een playstation 3 magazine. Ze schreven dat er géén co-op inzit omdat anders de engine flink aangepast moest worden...stevig minpuntje IMHO
    De engine is speciaal voor deze game ontwikkeld, dus hoogstwaarschijnlijk hadden ze van tevoren al beslist dat ze geen co-op erin zouden doen. En ik vind dat geen minpunt, eerder een gemist pluspunt.

woensdag 28 mei 2008 @ 15:50:26 #57
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_58965946
    Specs?

Heb trouwens van de week nog een uurtje FarCry zitten spelen, en ik vind het nog steeds een prima spel, hoor.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_58969004
    http://reubenblog.typepad.com/

blog van Reuben (verteller in dé trailer)
    pi_58969043
    Over een klein uurtje begint de press conference

pi_58972833
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 15:50 schreef Verbal het volgende:
    Specs?

Heb trouwens van de week nog een uurtje FarCry zitten spelen, en ik vind het nog steeds een prima spel, hoor.

V.
    quote:
    As the new engine takes advantage of multi-core processors, what sort of system requirements can we expect for Far Cry 2 on PC?

Guay: That is still in flux. This said, the game is very scalable, including to single-core processors and GPUs that are many years old.

We keep all game features across the quality settings, it is only the detail and quality of the rendition of them that is changed. A little while back, I played the game on a gaming PC that is almost 4 years old.

At the other extreme, I sometimes play the game on a 4 core system running in dual GPU mode. Our development team uses a large array of PCs and they all run the game.

We are still focused on optimizations but as we near the ship date we will be able to give clear requirements.
    bron
    pi_58974581

woensdag 28 mei 2008 @ 22:20:07 #62
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58974596
    quote:
    Specs?

V.
    Tot aan de mutants en donkere gangen was die zeker vet
    pi_58974715

[ Bericht 41% gewijzigd door Sackboy op 28-05-2008 22:36:59 ]

pi_58975213
    De hele setting is gewoon fapbaar.
    pi_58975273
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 22:43 schreef Cyberia18 het volgende:
    De hele setting is gewoon fapbaar.
    Je schijnt ook ingame te kunnen fappen

pi_58975644
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 22:46 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Je schijnt ook ingame te kunnen fappen
    ZOMG
    pi_58975887
    In die screen rechtsboven zie je trouwens een vliegtuigje.. Zou het .. ?

pi_58978865
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef Sackboy het volgende:
    In die screen rechtsboven zie je trouwens een vliegtuigje.. Zou het .. ?
    50km2 is wel echt enorm, dus hopelijk!
    Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
    Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
      donderdag 29 mei 2008 @ 08:34:05 #69
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58980531
    ik heb ergens gelezen dat er 10 voer,vaar,vlieg dingen inzitten.
    pi_58981004
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 08:34 schreef AQuila360 het volgende:
    ik heb ergens gelezen dat er 10 voer,vaar,vlieg dingen inzitten.
    Er zitten 14 verschillende types voer/vaar/vliegtuigen in.
    quote:
    Specs?
    Zelfs jouw computer kan hem draaien Zie:
    quote:
    Far Cry 2 ook speelbaar met single-core CPU

Ubisoft heeft bekend gemaakt dat Far Cry 2 ook zou kunnen draaien op oudere PC's die nog gebruik maken van een enkele core in de CPU. Het gaat hier dus om de Pentium IV en de oudere AMD Athlon cores, welke onder andere nog gebruik maken van slechts één enkele core. De producer van de game zegt dat de huidige systeemvereisten nog niet geheel vastgesteld zijn, maar men hoopt het in ieder geval mogelijk te maken om ook de gebruikers met een wat oudere PC te kunnen ondersteunen. Het spel zou zelfs speelbaar zijn op een PC die al 4 jaar oud zou zijn, zo vertelt de woordvoerder via de website van Next-Gen.biz: "...The game is very scalable, including to single-core processors and GPUs that are many years old. ... A little while back, I played the game on a gaming PC that is almost four years old."

donderdag 29 mei 2008 @ 09:16:52 #71
    136 V.
    pi_58981113
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 09:09 schreef Sackboy het volgende:

Zelfs jouw computer kan hem draaien Zie:
    Ja, dan zou mijn dualcore het ook wel moeten trekken

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_58981271
    Er zijn vannacht heel wat previews en hands-ons online gegaan. Voor wie wat leesvoer nodig heeft:

Gamesradar preview
    1UP preview
    Gamespy preview
    Ugo hands-on
    Kotaku preview
    IGN hands-on
    Shacknews hands-on
    Gamespot hands-on
    CVG interview

Over de consoleversies:
    quote:
    Soaring over the detailed landscapes below, it seemed like there was no way the console version could hold up to the level of detail I was seeing on the PC--but a glance across the room proved otherwise.

After watching the Xbox 360 version for a good while, I had a hard time finding major differences between the two, other than some occasional pop-in on the console. Luckily Amancio, lead artist that he was, had some insight into that particular facet of design.

"There are resolution issues--the PC always runs at a higher resolution, higher textures. Lighting calculations are also more precise on the PC. We have real-time radiosity--this stump here is being illuminated by these rocks here. There's actually light bouncing going on."

Even still, textures and geometry on the 360 looked incredibly close to the PC version. This is because the game was created with relatively lower-resolution textures in mind, the focus being on artistic detail over pure texture size. Leaves were streaked with individual veins, and wood textures had a convincing grain to them.

donderdag 29 mei 2008 @ 09:43:10 #73
    136 V.
    pi_58981599
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 22:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tot aan de mutants en donkere gangen was die zeker vet
    Och, dat vind ik ook wel gaan.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_58987052
    Same here.

C.
    pi_58987086
    Die mutant-shit was lame.

S.

pi_58987125
    Zeker.

VCS.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')