abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2008 @ 09:14:47 #1
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58467087
Vorige topic:
Zwangerschap en geboorte deel 375

De aanstaande papa's en mama's :

22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
17 juni 2008: KD-fotografie
18 juni 2008: Mrien
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla (meisje)
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008: Llewella (meisje)
02 juli 2008: Asics
07 juli 2008: Lunastar (meijsje)
***07 juli 2008: LovelyLady en Cryothic***
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve (meisje)
07 augustus 2008: Janena
07 augustus 2008: Kaar (jongen)
10 augustus 2008: simmu en sangdrax
28 augustus 2008: Mibos
04 september 2008: OooLizaooO
07 september 2008: freecell en TARAraboemdijee
19 september 2008: Jojogirl
22 september 2008: DevilsChase
30 september 2008: Leana (tweeling)
04 oktober 2008: marit1978
10 oktober 2008: Miffy1984
27 oktober 2008: geppie & poepoog
28 oktober 2008: CrazyMoon
1 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
29 november 2008: Igraine
1 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
26 december 2008: Jose81

2009
05 januari 2009: mefke79
08 januari 2009: DolleMina
14 januari 2009: Diaan en Peaceman
15 januari 2009: Juttertje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 10-05-2008 18:48:19 ]
pi_58467129
De verloskundige klonk ook nog net slaperig gelukkig Dan had ik me wel schuldig gevoeld.
Ik wilde ook écht wel bellen, anders was er minimale kans geweest dat ik weer echt rustig was geweest voor ik op de reguliere uren kon bellen en dat was dinsdag. Dat had ik er niet voor over.

Beeb schopt nu weer vrolijk en dat is ook even een zeer geruststellend gevoel
  zondag 4 mei 2008 @ 09:27:19 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58467135
oh, jakkes wat een schrik free!!

ben benieuwd hoe het met flowerbox is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58467138
Toch wel even schrikken Freecell, fijn dat je daarna weer gerustgesteld was!

Hoe gaat het eigenlijk met Wennie?

Pff..het gaat hard nu opeens! Nu 33 wkn 4 dgn
Gisteren eindelijk een start gemaakt met de babykamer, het ledikantje staat al in elkaar
Vandaag gaan we verder opruimen op zolder zodat straks ook de commode en de kast in elkaar kunnen...
Wordt tijd ook (in ieder geval voor de hormonale jankbuien), ben de verbouwing gewoon helemaal zat
  zondag 4 mei 2008 @ 09:33:22 #5
105850 Fuente
mamamuts
pi_58467168
Freecell, kan me indenken dat je je rot geschrokken bent!

En Wennie heb ik idd ook al een tijdje niet gezien!

Mrien, kan me indenken dat verbouwen tijdens zwangerschap niet tof is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 mei 2008 @ 09:34:16 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58467176
Ach Freecell, ik heb om precies dezelfde reden (alleen was de bloeding spontaan, we hadden gasten ) de verloskundige tijdens zijn kerstdiner gebeld. Ze zijn wel wat gewend neem ik aan. Maar het is inderdaad schrikken, kan me goed voorstellen dat je niet goed kon slapen meer. Ik heb de eerste week erna steeds gekeken of ik niet weer bloed kwijt raakte.

Mijn enkels zijn weer minder dik en mijn handen doen weer normaal.
  zondag 4 mei 2008 @ 09:39:10 #7
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_58467201
quote:
Op zondag 4 mei 2008 09:33 schreef Fuente het volgende:
Freecell, kan me indenken dat je je rot geschrokken bent!

En Wennie heb ik idd ook al een tijdje niet gezien!

Mrien, kan me indenken dat verbouwen tijdens zwangerschap niet tof is
inderdaad. 'Eén ding' tegelijk zou ik zeggen.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_58467202
Goed nieuws Silmarwen! Opgeblazen lichaamdelen voelen altijd zo raar

Mja, ik check nu ook nog wel regelmatig, maar het was inderdaad het idee van een bloedneus, zomaar drup-drup-drup en ook zo weer over. Geen spoortje meer te zien.
Dus mijn ergste bezorgdheid is nu wel weg, vooral ook omdat beeb lekker aan het trappelen is
  zondag 4 mei 2008 @ 09:48:41 #9
54772 Silmarwen
pi_58467256
Beeb getrappel stelt altijd gerust he.
Best gek, je kunt je nog zo rot en naar voelen, als de baby trappelt ben je gerustgesteld. Je focust je volgens mij nu al meer op het welzijn van je kindje dan je eigen welzijn. Moedergevoelens.
pi_58467460
Jeetje Freecell, dat is ff schrikken zeg! Gelukkig niets ernstigs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58467502
freecell, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! En Tara? Goed dat je meteen gebeld hebt, dan heb je iig een geruster hart!

Ik ben er nu ongeveer wel overheen om steeds voor bloed te checken, alhoewel ik nog steeds automatisch kijk bij afvegen, beetje een tik geworden (En ik heb dus niet een dergelijke hoeveelheid bloed verloren, alleen 2 keer een miniscuul rood vliesje gezien in het begin, waar je echt goed bij moest kijken om het uberhaupt te zien).

Mrien, ik vind het juist heerlijk het verbouwen en tutten rondom huis Al doe ikzelf niet echt heel veel, alleen de dingen die niet te zwaar zijn, en aanwijzingen geven
Hoop alleen dat alles op tijd klaar is en ik niet voortijdig ga bevallen en de kraamverzorgster in de troep komt (Naja troep is het niet echt, maar ik wil het dan helemaal spik en span en alles klaar). Dat is dan m'n enige zorg, verder geniet ik van het prutsen en tutten

En ohwjee, wennie is idd ook al zo ongeveer aan de beurt, betekend dus dat ik dan echt in de top 10 kom!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 4 mei 2008 @ 10:19:15 #12
54772 Silmarwen
pi_58467553
Ik denk dat Flowerbox al wel bevallen is ja. :y Je mag toch in ieder geval hopen van wel.
pi_58467570
't is vooral dat alles in huis op een andere plek lijkt te staan en de babykamer nog niet af is
Op zich valt het wel mee wat we aan het doen zijn, maar het zou al af zijn, en dat is dus nog niet zo
Het verbouwen op zich vind ik niet erg, maar het geeft gewoon veel troep en ik mag zelf niet meehelpen, en dat is echt niets voor mij
Maar goed, einde in zicht
  zondag 4 mei 2008 @ 10:31:17 #14
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58467671
Freecell, gelukkig was er niets ernstigs aan de hand
Ik zou me denk ik ook helemaal rot schrikken als dit zou gebeuren...

mrien, verbouwen, yek... Ben blij voor je dat het einde in zicht is met de verbouwing!
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 4 mei 2008 @ 11:01:38 #15
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58467969
freecell, schrikken zeg, gelukkig is alles goed!

mrien, dat is idd niks weet ik uit ervaring.

Hopenlijk is flowerbox aan het genieten van haar kleintje!
pi_58468227
Freecell gelukkig is alles goed!
pi_58468422
Freecell kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg, pfff
Fijn dat alles oke is en de baby lekker trappelt

Verbouwing zou ik nu ook niet aan moeten denken Mrien

Hier begint morgen weer de werkweek, nog 4 weken, maar ben stiekem wel blij als die voorbij zijn!
pi_58469224
Kan me voorstellen dat je blij bent als die weken voorbij zijn!
Hoeveel uur werk je in de week?
Ik ben nu echt heel blij met het verlof, zal er deze week voor het eerst echt wat van merken omdat mijn man (wat klinkt dat vreemd) vorige week ook vrij was, dan voelt het sowieso wat meer als vakantie natuurlijk..
pi_58470658
Ik werk 40 uur in de week, en dan komt er nog ongeveer 1,5 tot 2 uur reistijd per dag bij.
op zich is t niet zo dat ik zwaar werk heb ofzo want ik zit gewoon op kantoor, maar merk dat het smorgens opstaan na een nacht van regelmatig wakker zijn me niet geweldig afgaat en ik ook steeds minder mijn aandacht erbij kan houden een hele dag

ochja, nog ff volhouden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2008 @ 18:02:41 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58475299
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:15 schreef Llewella het volgende:
freecell, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! En Tara?
Ik was heel erg slaperig. De hele avond al hoor, ook hiervoor. Maar na die brul was ik gelijk klaarwakker. Echter, toen ik al mijn krachten bij elkaar gespaard had was de vk al gebeld en freecell alweer gerustgesteld. Dat verlossende woord was voor mijn slaperige hoofd genoeg en ik ben na een knuffel vrij snel in slaap gevallen...

Maar ben wel even geschrokken ja
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:35:28 #21
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58476930
Wat eng, freecell. Gelukkig dat het weer gestopt is en dat de vk zei dat het geen kwaad kon.

En hier heeft mijn bekken het vandaag niet zo naar z'n zin. Ik denk dat ik iets te veel gedaan heb vandaag waardoor het nu heel erg scheef lijkt te zitten en zowat elke houding pijnlijk is. Hopelijk trekt het weer bij, anders ga ik maar eens m'n huisarts of een fysio bellen, want ik heb er sinds ik zwanger ben regelmatig last van. Gelukkig niet eerder zo erg als nu.
pi_58478565
Gelukkig dat het niks ergs is Freecell!
Ben benieuwd of Flower al uitgebaard is

Morgen naar het hartje luisteren bij de verloskundige
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58478829
Freecell, dat was ff schrikken zeg, gelukkig is het loos alarm. toch goed dat je de VK hebt gebeld en dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Jeetje blabla, dat is nog eens een pittig werkweekje... hoe hou je het vol? (nou heb ik zelf ook ooit 40 uur gewerkt maar dat is zolang geleden, ik moet er nu niet meer aan denken)

KD, heb je nog last gehad van die weeënachtige buien of is alles nu weer rustig?

Hier gaat het goed op de jeuk na dan, die zich heeft verplaatst naar me rug, met pukkelachtige uitslag. Ook precies tussen mijn schouderbladen... kan je dus lekker niet bij Dus mag ik morgen weer de dokter bellen. En 'smiddags mag ik weer op controle bij de VK..... pff 31 weken... het gaat nu toch wel hard vind ik
  zondag 4 mei 2008 @ 22:22:53 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58480946
* Brighteyes kijkt even om het hoekje om te zien of er flowerbox nieuws is...

Nee he?
Spannend!
  zondag 4 mei 2008 @ 22:48:58 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58481564
Vandaag ben ik precies 37 weken! Gelukkig wijst nog niets op een aanstaande bevalling hier, want we zijn er nog niet helemaal klaar voor . Maar als het toch al snel komt, dan valt er wel een mouw aan te passen.
De afgelopen dagen zijn we wel druk geweest met de kinderen te verhuizen, zij slapen nu al een paar nachtjes op hun 'nieuwe' kamer en dat vinden ze gelukkig erg leuk! Verder zijn we druk geweest met het opruimen van de kasten en (andere) kamers en heb ik het babyspul wat we het eerst gebruiken gewassen. Ook heb ik een matrasje voor het wiegje gekocht, dus de baby kan in elk geval ergens slapen .
Hopelijk heeft mijn man morgen nog tijd om onze kamer te behangen (er hoeft maar een klein stukje muur gedaan worden) en te sauzen. Als we dan nog even de laatste spulletjes van Judith van de babykamer afhalen, kunnen er nog een paar babyspullen in (badje bijv.) en dan zijn we klaar. Moet dus deze week nog wel lukken.
Ik merk wel dat mijn man ook wat rustiger aan moet doen, hij is al meer dan een half jaar in de weekeinden (en als het even kan 's avonds) aan het klussen (we hebben de badkamer verbouwd) en dat begint hem nu toch wel wat op te breken. En na de vorige bevalling heb ik gemerkt dat het geen pretje is als je man overspannen is, als er net een baby geboren is . Dus ik slaap (of ben ) liever in een slaapkamer waar nog een stukje behang op moet, dan dat ik met een overspannen man zit...

Ik hoop dat we nu snel wat van flowerbox horen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 4 mei 2008 @ 22:49:30 #26
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58481576
LovelyLady, het is wel wat minder gelukkig, wel wat meer last van mijn rug nu maar niet echt weegevoelens.
Waarschijnlijk heb ik me even wat te druk gemaakt.
Vandaag weinig gedaan, lekker gezwommen en buiten gezeten dus voel me nu wel lekker gelukkig!
pi_58482189
Flower... vertel ons...

Freecell, dat is schrikken zeg... Gelukkig was het niet veel en had je een duidelijk aanwijsbare (en plezierige! ) aanleiding! (Noemen ze ook wel contactbloeding trouwens, krijg je sneller tijdens een zwangerschap omdat de boel daar extra goed doorbloed is.) Vroeg ik 2 dagen geleden nog of julllie nog sex durfden te hebben, kom jij met dit! Zal een volgende keer toch wel anders voor je worden, helaas!

Heb de vorige zwangerschap dus verschrikkelijk veel bloedverlies gehad (niet te vergelijken met een contactbloeding) en ben zóóó blij dat me dat -tot nu toe- bespaard is gebleven. *klopt ff af* Toch ben ik deze hele zwangerschap, zeker vanaf week 30 want toen begon het destijds, al wc-papier aan het checken. Die angst zit ingebakken.
Helaas is de jeuk dagelijks erger aan het worden ondanks de medicijnen (die overigens alleen symptoombestrijders zijn), kon er vannacht voor het eerst niet van slapen en heb het 3.30 zien worden op de wekker. Baart me toch wel akelig veel zorgen, die zwangerschapscholestase. Dinsdag bovenbuikecho om andere redenen (bijv. galstenen) uit te sluiten, maar daar verwacht ik niets van, heb ik de vorige keer ook onnodig gehad. Meteen bloed laten prikken en krijg donderdag de uitslag. Afijn, vanaf dinsdag MAG ik eindelijk bevallen, dan ben ik 37 weken. Alles is klaar, box in de kamer, wieg staat (nog wel onopgemaakt) klaar, babykleren gewassen en gestreken in de kast en vluchtkoffer binnen handbereik!
pi_58482389
Grijs, fijn dat de kinderen blij zijn met hun nieuwe kamertje. Slapeloze nachten omdat je kinderen nog moeten wennen, is natuurlijk het laatste dat je man en jij nu nodig hebben. En wat je zegt, als de baby zich nu al aandient, dan redt zich dat wel weer. Daar word je volgens mij ook makkelijker in omdat het niet de eerste is! Weet nog dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap om een uur of 4 snachts een behangrand af stond te tekenen omdat ik er niet van kon slapen dat die er nog niet hing! Desalniettemin ben ik blij dat ik nu 'klaar' ben, hoewel dat in ons geval makkelijk is omdat ze beiden nog in de luiers zitten (dus alles is nog in huis) en de baby bij ons op de kamer komt te slapen.

Fijn dat het beter gaat, KD. Geeft weer wat rust in je lijf en hoofd wat alleen maar gunstig werkt.
pi_58486047
Mammietje ik zie een ruggenprik ook alleen als noodzaak. Niet omdat ik geen pijn wil of iets dergelijks. Alleen zou ik bij een eventuele ks nu wel volledig onder narcose moeten en dat is wat me nog het meeste tegenstaat. Ik onder zeil en niks meekrijgen...

Als ik nu lees dat juist de ruggenprik in opmars is dan denk ik van nou ik weet niet of ik er zelf voor zou kiezen maar volledige ontsluiting en na drie uur een persweeenstorm was ik blij dat ik hem kreeg en achteraf gezien nog meer want uiteindelijk heeft Kaith 11 uur vastgezeten met volledige ontsluiting en persweeen. En 11 persweeen opvangen zou geen doen geweest zijn dus ja op dat moment vond ik het noodzaak.

Nog geen Flowerbox nieuws?

Freecell dat is schrikken en Grijs hier ook een klein dametje wat binnenkort gaat verhuizen van kamertje. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaat reageren.

KD je maakt het wel spannend hoor zo... Hoe gaat het nu?

Modjes achter mijn naam mag definitief een meiske...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 5 mei 2008 @ 09:38:51 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58486087
goed hoor, verveel me alleen rot.
pi_58486159
Hahaha babysokjes breien???
  maandag 5 mei 2008 @ 10:08:30 #32
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58486463
hahaha, als ik zou weten hoe het moet dan had ik het gedaan.
pi_58486827
Rustig aan doen is moeilijk he!
Hier heb ik vandaag voor m'n gevoel echt de eerste dag van m'n verlof (al een week dus, maar goed)
Gisteren heb ik de halve computerkamer verbouwd (opzij geschoven) zodat en het bureau kon blijven staan (tot zolder klaar is) en de babymeubels. Daarna is dan ook de commode in elkaar gezet en de kledingkast volgt een dezer dagen
Ledikantje hadden we vrijdag al gedaan
Echt heel mooi om in elkaar te zien, en heel vreemd, maar vooral leuk

Moet alleen ook wat rustig aan doen, 't schiet elke keer in m'n onderrug . Hopen dat de fysio vandaag terugbelt, anders doe ik dat wel
Gelukkig is het heerlijk weer, dus ik vermaak me wel
pi_58487286
Heeft iemand al nieuws van Flowerbox? Ben zo benieuwd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58487482
Bbrr mibos, een ruggeprik, ik moet er gewoon niet eens aan denken. Ik heb toen bij mijn vorige zwangerschap een prik in mijn bovenbeen gehad (pethidine geloof ik)
Ik heb me tijdens de bevalling zo ontzettend geërgerd aan het feit dat ik die prik maar in me bovenbeen bleef voelen, dat vond ik al zo heftig.

Flowerbox... we zitten allemaal met spanning af te wachten hoe het gaat/is gegaan.

KD, Misschien is dit wat voor je?
En anders lekker genieten van het mooie weer is ook geen schande
Ben ik de enige met afkeer tegen zelfgebreide sokjes/slofjes/truitjes? Ik vind het zoooo verschrikkellijk.
Ben ook blij dat er geen 1 "oma" is die dit doet voor onze kroost.

Vanmorgen vroeg wakker, en vriendlief die wilde om kwart voor 7 even een algehele fotosessie maken van mij met me buik.
Trouwens vanochtend bij de dokter geweest en vrolijk naar buiten gewandeld met zalfje nummer 3... Hopelijk gaat dit werken en kan ik de komende 7,9 of 11 weken nog uithouden hiermee.
Vanmiddag controle bij de VK, dus ik hou jullie weer op de hoogte (verwacht eigenlijk geen rare dingen)
Voor de rest hoop ik dat iedereen zich lekker kan vermaken met dit mooie weer!
  maandag 5 mei 2008 @ 11:21:17 #36
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58487649
kwam ff piepen of er nieuws was van flowerbox

sorry heb rest niet gelezen.. ben hier aan de babywas en de grote poets begonnen

tot later

liefs lunastar
pi_58489037
LovelyLady nee hoor je bent niet de enige met een afkeer maar het was een suggestie voor KD omdat die zich verveelde...

Hier heb ik zaterdag twee dozen met minikleding naar beneden gehaald om ook alles alvast uit te zoeken en pas later te gaan wassen hoor!!! Kreeg van mijn ouders al een heel klein pakje weer maatje 62 ...

Deze is ook weer erg langbenig dus geen kleinere broekjes weer. Heb van Kaith de 50-56 nog nieuw in de dozen zitten en had een hoopje dat deze kortere beentjes zou hebben maar helaas op de meting met de twintig weken echo liep de beenlengte ook alweer voor net als bij haar grote zus.

Ik puf niet meer voor Flowerbox. Ik zie het zonnig in die is allang bevallen en ligt lekker te genieten van haar kleintje.

Kreeg hier niet een telefoontje van mijn oma. Haar buuf is zaterdag bevallen van de 10e. Nu heeft ze zes jongens en vier meisjes waarvan de oudste in juli gaat trouwen. Deze was het moeilijkste van allemaal en het is ook helemaal niet goed gelopen en ze moeten voorlopig nog 4 dagen minimaal blijven in het ziekenhuis. Meer info was er nog niet maar ik moet er persoonlijk toch niet aan denken hoor!!!
  maandag 5 mei 2008 @ 13:27:49 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58490042
Mijn zus heeft ook 9 kinderen maar de oudste is nog maar 15... dus dat is nog weer anders. Maar druk! Pfew! Daar zijn onze drie bloedjes niks bij ...
(en toch wil ze misschien nog een kindje erbij...)
  maandag 5 mei 2008 @ 14:46:51 #39
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58491382
Ik kon het niet laten(de mevrouw van MvM komt morgen namelijk) en heb nog een keer getest.
Resultaat: Twee dikke vette strepen

Mijn excuses voor mijn enthousiasme...
  maandag 5 mei 2008 @ 14:54:43 #40
54772 Silmarwen
pi_58491469
KD, vervelen is vervelend.

9 of 10 kinderen?! Ik moet er echt niet aandenken en dat terwijl ik met minstens 12 kinderen per dag werk. :0 Je zou ze toch maar 24 uur om je heen hebben zeg, poeh. Nu zijn ze dan wel in verschillende leeftijden, maar je bent ook gewoon altijd zwanger op zo'n manier.

Mijn buik is op het moment zo groot en laag dat zelfs mijn positietruitjes er niet meer overheen passen. Zal vanavond even een foto maken.

DolleMina gefeliciteerd!
pi_58491708
pff mag ik ff zeuren....
de baby trapt vandaag zo hard dat het echt pijn doet in mijn hele buik hij voelt ook helemaal hard aan en doordat ik steeds ervan verschiet doet ook mijn rug nu helemaal pijn...

en ben zo moe dat ik echt niks zinnigs gedaan krijg hier op t werk, heb t echt gehad vandaag
mijn moeder wou vanavond mischien langskomen maar die ga ik fijn afbellen en ga vanavond heel erg op tijd naar bed
  maandag 5 mei 2008 @ 15:21:41 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58491883
Ik vind 3 kinderen al heel wat
Wil er niet eens aan denken hoe het met 9 of 10 kinderen is.. (hoewel je dan wel weer echt wat hebt aan de hulp van de oudsten.. met een vierjarige is dat maar zeer beperkt natuurlijk )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:27:26 #43
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58491966
Ook in een klein gezin kan de oudste helpen natuurlijk, zolang er maar flink wat leeftijdsverschil is tussen de eerste en de tweede...

Mijn grootmoeder had trouwens 14 kinderen. Dat ga ik haar toch echt niet nadoen...
pi_58492126
Dolle Mina voor als ik het eerder vergeten ben nog van harte met je duidelijke twee streepjes...

Suus 9 in vijftien jaar tijd dat is nog krapper op elkaar. Ikzelf zou gek worden denk ik maar aan de andere kant je weet gewoon dan ook niet beter en je groeit erin maar als ik denk aan de was/eten koken enzovoorts dan gaan mijn haren bij voorbaat al richting grijs.
  maandag 5 mei 2008 @ 16:51:27 #45
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_58493572

Op 30 april 2008 om 7:32 uur ben ik bevallen van onze prachtige tweede zoon, Martijn Casper, 4165 gram schoon aan de haak en ongeveer 52 cm lang. Er zat 5 uur tussen de eerste wee en zijn geboorte. Een bevalling volgens het boekje, helaas wel weer flink ingescheurd. We maken het goed en Robin is een echte trotse grote broer
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_58493612
Wennie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Martijn!!!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 mei 2008 @ 16:58:26 #47
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58493690
Van harte gefeliciteerd wennie!!!
pi_58493733
Wennie van harte met de geboorte van Martijn...

Nu lekker genieten van het mooie weer met je knullen!!!
  † In Memoriam † maandag 5 mei 2008 @ 17:04:36 #49
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58493786
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:51 schreef Wennie het volgende:

Op 30 april 2008 om 7:32 uur ben ik bevallen van onze prachtige tweede zoon, Martijn Casper, 4165 gram schoon aan de haak en ongeveer 52 cm lang. Er zat 5 uur tussen de eerste wee en zijn geboorte. Een bevalling volgens het boekje, helaas wel weer flink ingescheurd. We maken het goed en Robin is een echte trotse grote broer
Martijn
Gefeliciteerd, Wennie en Wennieman en Robin!
Snel gedaan zeg, maar wel jammer van de scheuren. Hopelijk neemt je pijn/beursigheid gauw af.
En lief he, die trotse broertjes/zusjes. Is Robin ook zo'n kusjes- en flesjesgever?
Goed dat je wat post, ik had Vicky hier al willen gaan ondervragen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 5 mei 2008 @ 17:10:22 #50
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58493873
Wennie gefeliciteerd!! Geniet maar lekker van je grote wonder!!

Dollemina, leuk he, een test doen als je weet dat het raak is ! Vorige week dinsdag kwam MvM ook bij mij en ik had ook weer twee van die dikke strepen... Wat blijft het toch een apart gevoel! Ik vond het wel een beetje spannend, hoor, dat er weer een test werd gedaan... Gefeliciteerd in elk geval! We lopen zo'n beetje gelijk!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58493895
Wennie, gefeliciteerd!
  maandag 5 mei 2008 @ 17:31:27 #52
4177 Jojogirl
pi_58494205
Gefeliciteerd met Martijn, Wennie

En gefeliciteerd met de positieve testen DolleMina
  maandag 5 mei 2008 @ 17:43:26 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58494416
Wennie, van harte gefeliciteerd met Martijn Dat heb je snel gedaan. Koninginnedag is wel een feestelijke dag om jarig te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58494569
Gefeliciteerd met Martijn! Wennie!

Veel geluk er mee!

Even geheel offtopic;
Mijn tante zegger is ook op 30 april geboren en heet Sander omdat ze geen naam voor hem wisten... As for as i know heb je 9 maanden de tijd om een naam te bedenken!
Nou is Sander niet verkeerd. Maar als dat nou de reden is vind ik het stom! (van Alexander afgeleid dus)
pi_58494607
Wenni; gefeliciteerd met Martijn! Mooie naam!
  maandag 5 mei 2008 @ 18:52:06 #56
105850 Fuente
mamamuts
pi_58495687
Wennie, van harte gefeliciteerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58495784
Daar is ze eindelijk.. weet je hoelang ik op mijn handen heb moeten zitten....

Wennie, S. en Robin van harte gefeliciteerd met Martijn!!

* Vicky heeft Martijn al vast mogen houden
En het geboortekaartje is echt geweldig!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58495816
Gefeliciteerd Wennie
  maandag 5 mei 2008 @ 19:12:32 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58496081
Wennie, gefeliciteerd!

Maarreh... ik wil toch liever wel een ander boekje hoor, als dat inscheuren er bij jou bij hoort.
pi_58496131
Wennie gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_58496587
Gefelicteerd Wennie

Vanmiddag controle gehad, bloeddruk 120/70, bloed geprikt (dat doet echt gemeen zeer altijd) en ijzer staat op 6.9 dus ook prima, hartje weer horen kloppen, ook goed, onze banjer lag in stuit, maar gelukkig nog alle tijd om te keren.
Met 33 weken weer terug, dus over 2 weken (op me verjaardag).
Niets meer dan goed nieuws, ook wel eens lekker.....
Morgen weer werken....
pi_58496647
Gefeliciteerd Wennie + gezin
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_58496745
Wennie gefeliciteerd!
pi_58496824
Wennie, van harte!
Fake it till you make it...
  maandag 5 mei 2008 @ 19:44:56 #65
54772 Silmarwen
pi_58496860
Wennie, gefeliciteerd!

LovelyLady, fijn dat alles gewoon goed is. Wel veel stuitliggertjes hier zeg. Dwarse moeders misschien?
  maandag 5 mei 2008 @ 19:49:41 #66
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58496963
Gefeliciteerd!
  Jubileum moderator maandag 5 mei 2008 @ 19:56:23 #67
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58497126
Gefeliciteerd Wennie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58497420
Wennie, van harte gefeliciteerd met Martijn!!!

Ik kom zelf net weer bij de verloskundige vandaan, ditmaal geholpen door de stagaire, en alles weer prima, bloeddruk 130/70, hartje goed, en groei volgens het boekje.
En de stagaire heeft nog even gevoeld voor de ligging, en dacht te voelen dat het hoofdje nu beneden ligt, in m'n bekken.
Ze riep de 'baas' er nog even bij, maar die vertrouwde op haar oordeel. Over 2 weken krijg ik een echo voor de ligging.
Ik vermoedde al dat ze weer was bijgedraaid, niet voelen draaien, maar sinds 2 dagen een erg vol gevoel en erg veel vulling hoger in m'n buik, lekker tegen m'n maag aandrukken en in m'n ribben poken Nou maar afwachten of ze zo blijft liggen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58497476
Gefeliciteerd Wennie!!!

Inderdaad Sil, veel stuitliggers. Die van jou, mij, Llewella, Lunastar (toch) en Lovelylady
Hopelijk draaien er nog een aantal

Fijn dat de controle goed was Lovelylady!
pi_58497680
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:12 schreef mrien het volgende:
Llewella,
hehe
Amber Mae
pi_58497964
Zo dwars als maar kan
Zijn de hormonen en daar schaam ik me niet voor!
Ach en wat is een stuitligging in week 31???

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2008 20:36:27 ]
pi_58498109
De stagaire vertelde mij dat ze bij ons in de praktijk 34 weken aanhouden, daarvoor kan en mag alles nog gebeuren qua ligging.
Amber Mae
pi_58498398
Wennie gefeliciteerd!
  † In Memoriam † maandag 5 mei 2008 @ 21:01:35 #74
43556 miss_dynastie
pi_58498690
Gefeliciteerd wennie
  maandag 5 mei 2008 @ 21:02:15 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58498712
Van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoontje, Wennie en man!
Robin, gefeliciteerd met je broertje!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58498998
Wennie, gefeliciteerd met je zoon! En mooi dat ie zo'n trotse broer heeft!

Mijn oma heeft ook een stuk of 12 (13 ) kinderen gekregen. Mijn vader zei altijd over haar: "Het was net een bus; er zat altijd volk in!" Ik moet zeggen dat ik me de afgelopen 4 jaar ook wel een beetje zo voel! Ben vanaf begin april óf zwanger, óf borstvoedend, óf allebei...
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:50 schreef Vlindur het volgende:
Mijn tante zegger is ook op 30 april geboren en heet Sander omdat ze geen naam voor hem wisten... As for as i know heb je 9 maanden de tijd om een naam te bedenken!
Ehm...
De eerste 3 telefoontjes die we na de geboorte van Randy hebben gepleegd, wisten we zijn naam ook nog niet zeker! We twijfelden nog tussen 2. De meisjesnaam waren we meteen overeens en die hebben we dan ook bewaard voor Tinka.
En nu? We HADDEN een meisjesnaam, maar die komt ineens teveel in onze omgeving voor... Wel een 2e naam-optie. Maar een jongensnaam... pfff! We hadden er 2, maar ik heb vandaag besloten dat ik het allebei niets vind, de ene lijkt teveel op Randy bedacht ik ineens en de ander 'klikt' nog steeds niet! En ik mag vanaf morgen bevallen, dusseh... Heb mijn man al gezegd dat ik vanavond ECHT over namen wil beslissen, maar nu is hij er niet...
  maandag 5 mei 2008 @ 21:27:03 #77
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58499415
Gefeliciteerd Wennie, man en Robin met jullie zoon en je broer!

Ik ben vanmiddag voor het eerst bij de verloskundige geweest. We kregen een hele vragenlijst over erfelijke ziektes (gelukkig komen die niet in de families voor) e.d.
Maar het belangrijkste, op het laatst ging ze even proberen om het hartje te luisteren! En dat lukte, wat een geweldig gehoor..
  maandag 5 mei 2008 @ 21:55:41 #78
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58500296
O, Marie wat geweldig!

En Robin, gefeliciteerd met je grote broer! Wennie en man, proficiat!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 5 mei 2008 @ 21:59:25 #79
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_58500375
Wennie familie.. van harte met jullie 2e mannetje..

Marie..

Mefke en Dollemina van harte met jullie 2 streepjes !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 5 mei 2008 @ 22:03:38 #80
105850 Fuente
mamamuts
pi_58500502
Marie, wat fijn dat je het hartje gehoord hebt!

Ik heb morgenochtend de echo, ik ben echt zo zenuwachtig! Pfff, vind het best eng. Ik moet erna meteen werken helaas, dus kan jullie pas 's avonds updaten!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 mei 2008 @ 22:14:07 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58500800
Marie, wat goed zeg! Gefeliciteerd!
  maandag 5 mei 2008 @ 22:17:37 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_58500894
Gefeliciteerd WEnnie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58505455
Wennie gefeliciteerd!!
pi_58505725
Wennie gefeliciteerd

Marie, geweldig geluid he
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:26:47 #85
3011 E.T.
pi_58505782
Wennie, gefeliciteerd met Martijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:31:32 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_58505816
ach Marie, wat geweldig he

Wennie, van harte gefeliciteerd met martijn!
stormy waters...
sailin'
pi_58505867
wennie, gefeliciteerd!

hier niet veel te melden,
genieten van het mooie weer en aftellen tot 20wkn-echo (19mei) en de vakantie ! (31mei)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:51:07 #88
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58505982
Wennie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Martijn. Heel veel geluk met z'n viertjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:56:00 #89
34891 melonovy
La Kutschie
pi_58506017
Wennie gefeliciteerd!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:58:52 #90
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58506945
Wennie gefeliciteerd meid met Martijn... geniet er lekker van meid

Dollemina nog een proficiat meid (weet niet of ik je al gefeliciteerd had...)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:02:37 #91
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58507002
Marie leuk dat je het hartje gehoord hebt

Voor de meiden die weer op controle zijn geweest.. goed dat alles goed was

Lovelady; Ons meisje ligt ook nog steeds met hoofdje naar boven, heb het deze morgend nog héél goed gevoeld

Llewela fijn dat jouw beebje wel gedraaid is...

Hopelijk doen de stuitliggertjes hier het allemaal ook nog op tijd....
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:53:24 #92
4177 Jojogirl
pi_58509062
Marie79 Wat fijn dat je het hartje gehoord hebt.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:11:25 #93
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58509388
Zo, de mevrouw van MvM is langs geweest. De afspraak met de verloskundige(27 mei) en de afspraak voor de eerste termijnecho(28 mei) zijn ook gemaakt.

Nu nog alles wereldkundig maken... Alleen werken mijn ouders niet echt mee. We wilden het bekend maken op moederdag, maar ze hebben nu net die datum uitgekozen om op vakantie te gaan...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:21:52 #94
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58514447
Wenny, gefeliciteerd met Martijn!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:12:03 #95
105850 Fuente
mamamuts
pi_58517196
Daar issie dan! Beep Part II !!

Alles was helemaal goed, een mooi knipperend hartje gezien, helemaal super Beep Part II is geschat op 10 weken en 1 dag, dus ik ben in plaats van 5 december op 1 december uitgerekend (wil een mod dat aanpassen? )

We zijn weer helemaal verliefd!
Sara
Merel
Ukje
pi_58517223
wat een lieve echo fuente
pi_58518572
Ach wat een mooi mini-beepje weer Fuente en een goede echo is altijd goed...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:07:19 #98
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58519189
Wow Fuente, wat een mooie echo!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:10:41 #99
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58519259
O, nog even wat leuks vanmorgen op mijn werk. Een collega van me is vandaag weer begonnen met werken na 8 weken vakantie te hebben gehad. Hij wist wel van de medische molen enzo, maar nog niet van de behandeling. Ik zei dus dat ik nog een leuk nieuwtje had voor hem, maar dat hij het ws. wel zou kunnen raden. Zegt hij: "Ja, dat wist ik al hoor". Ik: "huh, hoe kan je dat weten, maar vertel maar wat het is dan?" Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij het toch niet wist..."
Maar hij vond het heel erg leuk, en was vanmiddag ook gelijk bezorgd van dat ik niet meer mocht tillen enzo (een paar stoeltjes). Hij is dan ook de enige man op onze afdeling en heeft al wat zwangere vrouwen meegemaakt! Maar wel lief dat hij dat zei...
pi_58519311
Hallo dames!

Hierbij meld ik weer! Sorry dat ik me zo laat meld maar internet lag er hier helemaal uit!
Maar wij zijn de trotse ouders geworden van Rebecca.
Ik ben pas vandaag weer even vooor het eerst uit bed.

Maar ik zal even bij het begin beginnen:
's avonds om 12 uur begonnen de ween zo heftig te worden dat we nr het ziekenhuis zijn gegaan want ik wilde poliklinisch bevallen.
Toen bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Herlijk in bad geweest.
Om 04.00 uur had ik 6 cm ontsluiting. Ze zeiden dat het nog tot 8 uur zou duren voor ik mocht persen maar om 6 uur kreeg ik al persdrang en om half zeven is ze geboren.

Ik ben nog steeds heeeeel erg moe dus ik ga nu weer. Maar foto's en details volgen z.s.m. In ieder geval heel erg bedankt voor het meeleven en alle steunbetuigingen en nogmaals sorry dat ik me zo laat meld.

Groetjes van flowerbox
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:20:04 #101
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58519437
Flowerbox, gefeliciteerd hoor met jullie dochter Rebecca!
pi_58519463
Flowerbox gefeliciteerd met jullie dochter Rebecca
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:25:54 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_58519549
gefeliciteerd Flowerbox!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58519583
Wat een feestelijk nieuws Flowerbox, van harte gefeliciteerd met jullie dochter
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:30:02 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58519621
Gefeliciteerd, Flowerbox!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:38:37 #106
37150 livelink
pi_58519760
Flowerbox, van harte gefeliciteerd met Rebecca
Ook alweer zo'n mooie naam. Op welke dag is ze nou precies geboren?
pi_58519810
Gefeliciteerd met Rebecca!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_58519855
Rebecca en Martijn, welkom op deze wereld, en gefeliciteerd met jullie papa en mama!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:42:23 #109
640 snoopy
peanuts
pi_58519860
Flowerbox, gefeliciteerd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58519941
Van harte flowerbox!
pi_58520008
Fuente mooie echo!

Flowerbox gefeliciteerd
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:54:23 #112
72481 appelsap
appelsap
pi_58520116
Flowerbox, gefeliciteerd met jullie dochter!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:58:29 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58520211
flowerbox, gefeliciteerd!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:58:55 #114
94046 PM-girl
pi_58520224
Flowerbox, geeft toch niets dat je eerst een paar daagjes bij moest komen!

Proficiat met je dochter!
*
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:18:34 #115
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58520637
Gefeliciteerd, Flowerbox!
pi_58521065
Wennie hoera! een zoon
Flowerbox hoera! een dochter

Gefeliciteerd!
Hardloper.
IG @webkim
pi_58521363
Marie, fijn dat je het hartje hebt mogen horen!
Fuente, prachtige echo zeg! En zomaar 4 dagen kado erbij gekregen, bofkont!
Erg leuk om al die prille zwangerschapsverhalen te lezen. Zo herkenbaar, die spanning van eerste vlosbezoekjes, het bekendmaken en echo's waar het hele kindje nog op het plaatje past!

Flower, gefeliciteerd met je dochter! Geniet er maar lekker van!

R81, doe je nog mee?
Grijs heeft zich keurig gemeld vandaag, bij deze ik ook!

Vanmorgen echo van de bovenbuik gehad, er waren geen andere redenen te vinden waardoor de verhoogde leverfunctie veroorzaakt konden worden. (De vraag is dan of je daar blij mee moet zijn of niet... ) Wel iets ondefinieerbaars gezien, moest ik na mijn zwangerschap maar eens voor terugkomen, maar leek ze niet verontrustend. Op een gegeven moment ging ze over mijn ribben op een plek waar het behoorlijk pijn deed, dus vroeg ik wat daar zat. Zij kijken, zegt ze: "Nou, ik gok op een elleboog of een knie!" Ondanks dat ze zei dat ze geen baby-echo kon maken, ging ze toch voor de lol even kijken, nog even een mooi handje in beeld gezien!
Weer bloed laten prikken, donderdag uitslag. Morgen weer naar de vlos. Houdt je lekker bezig zo'n zwangerschap! Namen zijn we nog steeds niet uit, wat ik mooi vind, vindt manlief niet leuk en andersom!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:52:45 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58521383
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:51 schreef Wennie het volgende:

Gefeliciteed met je zoon Martijn voor hem elk jaar de vlag die gezwaaid word, en het hele land viert dan feest mee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_58521742
Flowerbox en Wennie gefeliciteerd
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:14:58 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58521860
Flowerbox ook van harte met je dochter rebecca
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 23:59:43 #121
141844 Macka66
pi_58522773
Rebecca
Flowerbox en man, gefeliciteerd!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:20:51 #122
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58523123
gefeliciteerd met rebecca!!
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:29:25 #123
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58525087
Hmm, had net een klein beetje bloedverlies. Het zal (hopelijk) wel een innestelbloeding zijn. Ik ben sowieso nogal gevoelig daarbinnen wat dat betreft.

Maar het is wel een beetje eng...
pi_58525489
Flowerbox gefeliciteerd met je meisje
nog maar 6 wachtende voor me

DolleMina kan me voorstellen dat het een beetje eng is
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:44:54 #125
54772 Silmarwen
pi_58525638
Mammietje, wat een gedoe zeg. Hopelijk krijg je donderdag wat concreets te horen, is wel zo fijn. Wij hebben overigens al namen, allemaal inclusief tweede naam. Twee jongens namen en twee meisjes namen, dus hebben we sowieso geen problemen bij de eerste twee.

DolleMina, bloedverlies is gewoon heel eng. Ik heb 4 keer bloedverlies gehad en ben nu 35 weken zwanger, het kan een gesprongen adertje zijn of innestelingsbloed en negen van de tien keer weten ze het toch niet. Was het donkerbruinig of licht roze? Want oud bloed, werd mij verteld, is meestal helemaal niet erg, maar zoals ik al zei, meestal weten ze niet hoe het komt.

Flowerbox, gefeliciteerd! Ik hoop dat je snel weer lekker wat energie hebt!

Oh vandaag om 4 uur krijg ik de uitslag, erg spannend. En gaan we sowieso bespreken en zien of Leeloo gedraaid is, zo niet ga ik naar de gyneacoloog. Maar dat meld ik vanavond pas allemaal.
pi_58525872
Heb je zelf t idee dat hij gedraaid is Silmarwen? Of voel je niet hoe de kleine ligt
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:05:11 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58525946
Wennie, gefeliciteerd met Martijn
Flowerbox, gefelicteerd met Rebecca

Alle nieuwe zwangeren ook gefeliciteerd
Lekker douchen!
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:07:56 #128
54772 Silmarwen
pi_58525995
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heb je zelf t idee dat hij gedraaid is Silmarwen? Of voel je niet hoe de kleine ligt
Ik weet het bijna zeker van niet. Ik voel regelmatig getrap tegen mijn blaas en het hoofdje onder mijn ribben. Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:16:51 #129
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58526144
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 08:44 schreef Silmarwen het volgende:
DolleMina, bloedverlies is gewoon heel eng. Ik heb 4 keer bloedverlies gehad en ben nu 35 weken zwanger, het kan een gesprongen adertje zijn of innestelingsbloed en negen van de tien keer weten ze het toch niet. Was het donkerbruinig of licht roze? Want oud bloed, werd mij verteld, is meestal helemaal niet erg, maar zoals ik al zei, meestal weten ze niet hoe het komt.
Het was wel vers, maar ja, oud bloed is ook vers geweest. Als ik een paar uur later naar de WC was gegaan, was het al oud geweest. Het was ook maar een druppeltje ofzo, en ik herinner me dat ik een paar dagen geleden hetzelfde had. Maar dat bloed was wel iets ouder(was al een ienimienie stolseltje geworden), maar evengoed redelijk vers.

Het is natuurlijk gewoon afwachten, maar ik moest het gewoon even kwijt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:17:14 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58526150
wennie en flowerbox, van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe kinders!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58526161
hm, ben benieuwd dan. Ook naar de eventuele draaipoging dan

ik zie trouwens dat je nu 35 weken bent. Hier gaan ze pas met 36 weken kijken of ze goed ligt dmv een echo, en zo niet eventueel actie ondernemen. Ljikt me redelijk laat, maargoed...
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:37:09 #132
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58526555
Flowerbox proficiat met je meisje... geniet er maar van en doe het rustig meid

Fuenta wat een mooie echo....
pi_58526586
Fuente, mooie echo!

Flowerbox, proficiat met jullie dochter!

DolleMina, wat vervelend dat bloed! Nu ik heb het al vaak gehoord en in de meeste gevallen is er helemaal niets aan de hand, maar ik kan me wel voorstellen dat je er even ongerust van wordt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:08:35 #134
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_58527175
Flowerbox, gefeliciteerd met Rebecca!

Fuente, mooie echo

Vicky, bedankt voor het zwijgen

En dan hier twee fotootjes:

En Macka, Robin is niet zo van de flesjes en het vasthouden. Wel hier en daar een kusje, helpen spulletjes pakken, ons alarm als Martijn huilt Hij doet het heel erg goed als grote broer en hij is ineens zo groot
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:10:47 #135
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58527217
wat een prachtig ventje!!

En nog maar 5 wachtende voor me....wah, nu komt het ineens dichtbij!!
pi_58527492
Wat een mooi kereltje Wennie!

Flowerbox gefeliciteerd!

Vervelend dat bloed Dollemina, hopelijk is er niets aan de hand!

Ben benieuwd naar de uitslag (en ligging) Sil, hopelijk is alles goed!

Mooie echo Fuente! Hele opluchting zeker?

En fijn dat je het hartje gehoord hebt Marie!

Psst.. KD, er zijn er minder voor je hoor, Flowerbox is al bevallen
Maar 't komt wel heel erg dichtbij ja!
pi_58527738
Wow wennie, mooie foto's.... wat een schatje, en zo te zien lijkt ie best op zijn grote broer! En rood haar?
Jeetje sil, ik hoop voor je dat die kleine gedraaid is, en dat de uitslag meevalt, ik ben benieuwd!
KD ik hoop ook echt dat het er 5 zijn voor je en dat die kleine nog even lekker blijft zitten

Hier gaat alles goed, lichte nesteldrang misschien Ik heb me nog nooit zo ontzettend erg aan de tuin geërgerd. En het vervelende is, ik heb geen energie om al het onkruid uit me voortuin te halen. Gelukkig heeft vriendje afgelopen 2 dagen de achtertuin al gemaaid en geharkt (in etappes).
Maar die voortuin
En al me andere klusjes zijn al gedaan maar op de 1 of andere manier kan ik niet stil zitten en wil ik wat doen, maar heb gewoon geen puf.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:43:13 #138
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58527832
wennie wat een lieve foto's

Nog 10 voor dat het hier zover is... Lovelylady.. hier is de nesteldrang er ook hoor... elke dag zit ik wel iets op te ruimen.. gisteren weer het bedje opnieuw opgemaakt.. de kleertjes weer anders gelegd... en ventje al paar keer aangemaand om het gras te maaien....
Hier heb ik wel puf genoeg ervoor... alleen het bukken lukt niet meer... Heb zelf meer puf dan de afgelopen maanden samen
pi_58528612
Ja luna, nog even, maar het gaat nu wel hard vind ik *spannend*!
Hier is de kinderkamer goed als klaar, kinderkleertjes wassen doe ik ergens begin juni denk ik.
Ik wil eerst die tuin een beetje redelijk hebben zodat ik met mijn verjaardag lekker buiten kan zitten. (Ik heb gewoon echt geen groene vingers)
Heb vriendlief al gesmst dat ie maar even moet helpen vanavond, maar hij wees me erop dat we ook nog crea moeten zijn voor moederdag (voor de moeders een fotolijst gekocht en daarin zitten weer 5 kleine lijstjes waar foto's nog in moeten)
Hopelijk komt die energie later nog.....
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:22:12 #140
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58532610
Op die ene druppel bloed(misschien twee) na is het droog gebleven. Ik had al in mijn achterhoofd dat dit zou kunnen gebeuren, want ik ben zonder zwanger te zijn al erg lichtgeraakt daar beneden. Met een zwangerschap wordt dat alleen maar erger, heb ik begrepen. Ik zit nu te twijfelen of ik me verder zorgen moet gaan zitten maken of het maar gewoon zal afwachten wat er gebeurt.

Ik zal het laatste maar doen, denk ik, of misschien wel beide...
pi_58532773
Mooie foto's Wennie!

Flowerbox; gefeliciteerd!
pi_58533034
DolleMina, maak je je alsjeblieft niet zo'n zorgen ook al ben je misschien wat bloed verloren, heb het er straks rustig met je vk er over. Mocht het weer gebeuren je altijd misschien een extra controle er tussen door kan nemen of dat je mag bellen als je zo ongerust bent.
Probeer van je (hoe moeilijk dat misschien ook is in het begin met de vermoeidheid/kwaaltjes/misselijkheid) zwangerschap te genieten, er zit een klein wonder in je buikje en probeer daar op de focussen meid!
Ik hoop dat je verder geen bloedinkjes meer zal krijgen, mijn advies is ook alleen maar lief bedoeld natuurlijk, maar we gaan er niet vanuit dat het mis gaat toch?
pi_58533541
Dolle mina, ze zeggen altijd dat zolang het maar een beetje bloed is (oud of niet oud) en je geen krampen hebt je je geen zorgen hoeft te maken

dus je kunt er gewoon vanuit gaan dat er niks aan de hand is
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:15:52 #144
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58533801
Van harte gefeliciteerd aan de nieuwe mama's!!

Proficiat met Martijn, Wennie!
Proficiat met Rebecca, Flowerbox!
pi_58534666

Volgens de verloskundige is onze baby heel erg bewegelijk, we zagen de armpjes alle kanten op vliegen

De baby is, zoals we al dachten, precies 11 weken, en

Wij zijn heeeeel gelukkig en blij
pi_58534721
En Flowerbox, gefeliciteerd
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:05:10 #147
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_58534901
heel mooi, hartje zien kloppen op echo
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:11:11 #148
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58535046
Bedankt voor de opbeurende woorden allemaal.

Ik klink misschien ongeruster dan ik daadwerkelijk ben. Mijn man is zelfs jaloers op mijn rust gezien de omstandigheden, omdat hij bij het minste of geringste tegen het plafond zit...

Mooie echo, Reinhilde.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:58:17 #149
105850 Fuente
mamamuts
pi_58536151
Dank jullie wel! het was echt super, de baby bewoog zelfs al, echt heel leuk om te zien.

Wennie, wat een prachtventje! Wat een mooie foto's!

Reinhilde, ook al zo'n mooie echo! Heerlijk gen ieten is het he?
Sara
Merel
Ukje
pi_58536228
Mooie echo Reinhilde!
pi_58536963
Flowerbox, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!

Wennie, leuke foto's!!!

En ik zie weer een paar mooie echo's voorbij komen!!!

En raar weer is het, zo mooi weer, maar intussen zit ik met een rauwe kriebelkeel en maar weer een zak hoestsnoepjes gehaald.
Vandaag de blije doos opgehaald, en een leuke wikkeldeken bij de AH.
Amber Mae
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:55:08 #152
54772 Silmarwen
pi_58538317
Fuente en Reinhilde, wat een mooie echo's!

Zo van de verloskundige terug en goed en slecht bericht gehad.

Ik heb geen zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig! Mijn bloeddruk is nog wel hoog en ik moet nu zoutarm gaan eten en tussen de middag 2 uur liggen. Maar dat deed ik al, want ik kan mijn ogen amper open houden tussen de middag.

De baby was niet gedraaid. Nu moet ik morgen een afspraak maken met de gynaecoloog en de verloskundige achtte de kans dat hij wil of kan draaien niet erg groot en dus de kans op een thuisbevalling ook niet echt groot meer. Het zal dus waarschijnlijk een keizersnede gaan worden. Dat was dus minder en ook wel een beetje een teleurstelling, maar goed, alles is wel goed met de baby en mij, dus er valt niet veel te klagen.

Ik heb waarschijnlijk een buikgriepje onder de leden trouwens. Sinds zaterdag misselijk, hoofdpijn en diarree. Ik was al helemaal bang want dat zijn ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging.
pi_58538883
Hmm, Silmarwen, dat is wel minder nieuws!
Maar inderdaad fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt

Een stuitbevalling was geen optie? Dat ze meteen uitgaan van een keizersnede?
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:52:16 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_58539384
Flowerbox en Wennie: proficiat met jullie kleintjes!
DolleMina: spannend, het zal vast wel goed zijn, maar toch...

Iemand ervaring met zwanger zijn en een borstverkleining gehad hebben? Het voordeel : ik heb geen gevoelige tepels, want ik heb uberhaupt weinig gevoel in mijn tepels. Het nadeel: alles wat maar op litteken lijkt doet pijn...hmm, volgens mij kan je dan nog beter gevoelige tepels hebben.

Heb mijn eerste afspraak bij de verloskundige ook al staan, die is pas 18 juni. Mag wel nu al een hele lange vragenlijst gaan invullen en terugsturen. Voor de rest gaat alles goed, beetje moe en bij vlagen misselijk, maar dat is redelijk onder controle te houden. Het enige nadeel is dat ik nu met geen mogelijkheid aan mijn twee liter vocht per dag kom, terwijl dat normaal geen probleem is. Daar moet ik nog effe wat op gaan vinden. Iemand tips?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_58539992
Kan me voorstellen dat dat wel ff een teleurstelling is als je je toch hebt ingesteld op een thuisbevalling...en een keizersnee is dan ook wel ff een omschakeling. Naja ik hoop voor je dat t draaien alsnog lukt!
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:30:23 #156
54772 Silmarwen
pi_58541518
Ik wil geen stuitbevalling, bovendien denk ik dat de baby in een volkomen stuit ligt, met de voetjes naar beneden. Ze zijn ook niet happig op stuitbevallingen bij een eerste kindje. Ik zelf vind dat er teveel risico's kleven aan een stuitbevalling voor de baby, dus ik ga er hoe dan ook niet voor kiezen. Als de baby niet draait of gedraaid kan worden, wordt het dus een keizersnede.

Maar we gaan nu gewoon our fingers crossed houden, dat de baby nog draait of dat het de gynaecoloog lukt omde baby te draaien!
pi_58541649
Balen Silmarwen dat Leeloo nog in stuit ligt, maar wel fijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is!

Ik geloof dat ze bij mij in het ziekenhuis geen draaipogingen doen, dan zou het voor mij dus ook een keizersnede worden, stuitbevalling vind ik ook geen optie
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:31:02 #158
4177 Jojogirl
pi_58544309
Flowerbox gefeliciteerd

Mooie foto's van je minimanneke, Wennie

Silmarwen, fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt, maar wel jammer dat Leeloo nog zo lekker eigenwijs blijft liggen
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:43:59 #159
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58544620
Flowerbox, gefeliciteerd met Rebecca! Maakt niets uit joh, dat dat pas een paar daagjes later bekend is, we waren er toch al vanuit gegaan dat je bevallen was .

Silmarwen, fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt en beterschap! Hopelijk draait Leelo nog (met of zonder hulp).

En nog een paar mooie echo's voorbij zien komen en natuurlijk een foto van Martijn met z'n grote broer, leuk!
pi_58545056
Silmarwen, dat is fijn nieuws, geen zwangerschapsvergiftiging. Wel jammer van die stuit en het daaruit voorvloeiende gevolg. Maar goed, alle hoop is nog niet vervlogen en voorlopig doen jullie het dus prima samen. Hele zorg minder.

Ik heb even een diepe dip vanaf het vlosbezoekje vanmiddag. Zij hadden de waarden van mijn leverfunctie binnen gekregen (ik had de waarde niet gevraagd aan de gyn) maar de gammaGT bleek 242 te zijn! Dat mag normaal niet hoger dan 40 zijn bij mannen en voor vrouwen nog lager! Hoop in Godsnaam dat ze ergens een typfout hebben gemaakt, want dit komt toch erg serieus op me over. Als dit al geen kwaad kan voor de baby, dan nog, wat zegt dit over mijn eigen gezondheid?!
Daarnaast bleek weer dat het een flinke baby wordt. Toen ik mijn zorg uitsprak daarover (had al moeite met de schouders van Tinka met 8 pond en deze is volgens mij nu al groter) gaf zij ook aan dat ik bij de gyn aan moest dringen op inleiden, moest het haar zelfs beloven dat ik er over zou beginnen. Had bij de laatste bezoekjes al vaker het idee dat ze (er zitten 6 vlossen in de praktijk) dat ze het maar matig zien zitten met me, maar nu was het me overduidelijk dat zij er ook zorgen over hebben. Ze zei ook dat het nu wel een opstapeling van dingen werd; de cholestase, de verzakking met waarschijnlijk een groot kind, ik beval altijd snel en MOET op tijd in het ziekenhuis zijn voor de placentaverwijdering, de vraag of ik dat wel haal met mijn snelle bevallingen, de stress die deze opsomming oplevert...
Ik heb thuis gekomen even flink zitten janken, vanavond en nu weer...
Moet morgen tussen 14.00 en 16.00 bellen voor de uitslag van het nieuwe bloedonderzoek. Ben er ongerust over. Weet het gewoon allemaal even niet zo goed meer... Zit een stuk geruster nu ik 37 weken ben en het 'mag' maar wilde zo graag nog even genieten van mijn laatste zwangerschap. Dat lukt nu niet meer, nog los van alle ongemakken is het met deze zorgen aan mijn hoofd niet leuk meer...
pi_58547067
Pfff, wat vervelend Mammietje!
Kan me voorstellen dat je er zo geen plezier meer aan hebt! Gelukkig gaat het niet lang meer duren!

Ik heb gisteravond echt een onberedeneerbare 'alles is kut, als je ook maar iéts doet, goed of fout, dan bijt ik en ik ga héél hard janken' bui gehad. UIteindelijk inderdaad maar heel hard gejankt en dat hielp een beetje. Volgens mij is het nu over.
pi_58547384
Sil, gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, en hopelijk draait je Leelo nog (met of zonder hulp) Hier wordt in iedergeval hard voor je geduimd!

Mammietje wat een toestanden allemaal weer Hier zou niemand vrolijk van worden.
Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt qua uitslag.

Freecell, fijn he die hormonen! Maar wat je zegt, ff hard janken helpt soms wel

Hier is de uitslag op me rug en schouders weg *jeej* alleen de jeuk is er af en toe nog wel maar duidelijk een stuk minder, en van het één gaan we naar de volgende typische zwangerschapskwaal: Dikke enkels!
Het valt nog mee, maar 's avonds is het het ergst.
Ze zeggen vaak dat je de ene zwangerschap niet met een ander kan/mag vergelijken maar dat doe je dan toch automatisch bij een 2e?? Zeker als het ook totaal de omgekeerde wereld is?
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:02:29 #163
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58547427
Wat een k*tsituatie mammietje. Ik hoop dat ze je snel een beetje gerust kunnen stellen zodat je weer wat beter in je vel zit.

Freecell, soms is janken het enige wat je kunt doen in zo'n bui. Misschien kun je voor een volgende keer wat serviesgoed apart zetten wat je toch niet meer gebruikt/lelijk vindt en dat lekker tegen een muur kapot gooien. Dat lucht ook altijd erg op...

Hier komt als ik het goed begrepen heb straks de chauffeur van MvM de eerste lading flessen afleveren. Ik ben benieuwd of die flessen echt zo erg stinken als ze zeggen...
pi_58547438
Wennie, wat heb je weer een prachtig ventje!! Ik kom 'm snel weer knuffelen

Flower, gefeliciteerd met Rebecca

Sil, balen dattie niet gedraaid is, wel goed dat je geen zw.vergiftiging hebt!

Mammietje,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_58547702
DolleMina, die flessen stinken echt heel erg. Ik plas in de opvangbeker, neus dicht, giet het over in de fles, fles dicht, lucifer afsteken, en dan na 5 seconden pas weer lucht inademen... anders heb ik echt kotsneigingen..

Sil, wat vervelend van de stuit, maar wat een opluchting dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt!
Mammietje, wat ontzettend rot, je bent vast ook erg zenuwachtig over uitslag vandaag?
Freecell, de tip van DolleMina over het servies is een goede

En ik, ik voel me sinds de echo gister echt zwanger. Je weet het wel, maar het dringt toch nog niet helemaal door, maar nu ik het heb zien friemelen en zwaaien en het hartje heel hard heb zien kloppen, is de realisatie echt daar. Ik heb een echofoto naast mijn bed, en Nixxx heeft de andere in een lijstje mee naar zijn werk, echt helemaal de trotse papa
pi_58547795
Wat klote zeg mammietje
Ik kan me goed voorstellen dat je hier alles behalve blij van word en een potje janken lijkt mij ook alles behalve vreemd

DolleMina, ik vond die flessen qua stank wel meevallen hoor...hier gaven ze trouwens ook t advies ze eventueel met de dop eraf buiten te zetten voor een nachtje zodat de sterkste lucht eraf was. Maar ik vond het niet echt nodig...ik heb dan ook pas later "last" gekregen van een sterkere reuk
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:46:46 #167
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58547850
De reacties over die flessen zijn weer heerlijk verdeeld.
Nou ja, ik zie het straks zelf wel...
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:52:05 #168
54772 Silmarwen
pi_58547929
He bah Mammietje! Wat een rot nieuws zeg. Ik hoop voor je dat de uitslag van vandaag beter is dan. Betekent dit nu, dat je dan vroegtijdig naar het ziekenhuis moet om in te gaan leiden enzo? Ik kan me goed voorstellen dat je toch wel erg teleurgesteld bent omdat het je laatste zwangerschap is. Dikke knuffel!

LoveLady, ik zit hier ook steeds met dikke enkels. Het heeft volgens mij ook te maken met de warmte, hier ook meer 's middags en 's avonds. Je benen omhoog doen helpt wel wat en veel drinken. Ik heb ook steeds het gevoel dat het al 30 graden is. En normaal ben ik zo'n ontzettende koukleum.

Woensdag moet ik naar de gynaecoloog.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:10:16 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58548220
Die warmte klopt wel he, mijn collega zei steeds dat je nu gewoon permanent je eigen kruikje bij je hebt, dus dat is al extra warm.
Lekker met je voeten in een bak koud water wil ook nog wel eens helpen.
pi_58548298
Mammietje

DolleMina, ik wordt van elk luchtje misselijk maar de MvM-flessen vind ik hooguit een beetje chemisch ruiken
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:22:41 #171
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58548442
Oh Mammietje wat een rotnieuws! Ik hoop zo voor je dat ze je snel gaan verlossen want dit is allemaal niks zo
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:25:37 #172
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58548498
Ik vind de geur ook wel meevallen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je die lucht vreselijk kan vinden. Het voelt nu wel opeens wel echt.

Ik heb echt heel weinig kwaaltjes op het moment(ik hoop dat het zo blijft natuurlijk), dus dan heb je echt andere dingen nodig om het echt te maken, denk ik.
pi_58548630
De eerste 10 dagen vond ik de geur ook wel meevallen, maar daarna...
Maar toen was ik ook veel meer misselijk, uberhaupt. Nu gaat het alweer wat beter! Alleen nog steeds echt bonkende hoofdpijn, nu alweer 4 dagen achter elkaar. Zelfs paracetamol helpt niet echt meer.
pi_58548778
Reinhilde, bonkende hoofdpijn aan het begin van je zwangerschap kan heel vaak opgelost worden door veel meer te drinken en/of je behabandjes strakker te zetten.
Sterkte!
pi_58548864
Owlet, dat heb ik een paar weken terug al geprobeerd, (BH-bandjes), maar ze konden toen al niet meer kleiner. Ondertussen (want, al 2(!!!) cupmaten groter, draag ik voedingsbh's, en dat zit fijn.

Drinken doe ik minimaal 1,5 liter water, 3 koppen thee, zelfgemaakte smoothies, etc. Dus mi moet dat wel genoeg zijn... als de hoofdpijn morgen nog niet weg is ga ik maar even de huisarts bellen denk ik. Ben het een beetje zat nu...
Maar mocht je nog meer tips hebben, dan hoor ik ze graag
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:45:21 #176
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58549997
Het kan zijn dat je anders slaapt dan voorheen, krampachtiger of in een andere houding. Goed er op letten dat je nek ondersteunt wordt heeft mij al vaak van m`n hoofdpijn afgeholpen
Saartje
pi_58550345
Dank voor de tip, Maneki, ga er eens op letten vanavond!
pi_58552282
Mammietje

Iemand bekend met zwangerschapsmasker? Ik hoop maar dat ik dat niet krijg. Ik krijg een rare (pigmet?) vlek naast mijn oog. Durf haast niet meer naar buiten.

Vanmiddag komt moeders voor moeders langs. Ik moet de flessen zelf gaan inleveren, maar eens zien hoe ik dat ga doen. Geen idee hoe groot/zwaar dat is. Of dat op de fiets kan.
Maar dat hoor ik vanmiddag wel.
pi_58552611
Ingrid: Ik heb het altijd wel op de fiets gedaan, maar het is wel een heel geklungel.
pi_58553224
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mammietje

Iemand bekend met zwangerschapsmasker? Ik hoop maar dat ik dat niet krijg. Ik krijg een rare (pigmet?) vlek naast mijn oog. Durf haast niet meer naar buiten.
Ik heb het ook heel erg gehad. Maar eiegnlijk alleen aan mijn haargrens op mijn voorhoofd zeg maar. De vlos begon er toen over en ik vond het nog wel meevallen maar als ik nu de foto's terug zie is het wel heel duidelijk ja. Maar ik ben er niet voor uit de zon gebleven al zeiden ze toen wel niet teveel zon omdat het dan blijvend kon worden. Mikael is in augustus geboren en na de zomer trok het langzaam weer weg.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:33:04 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58553477
Wennie en flowerbox gefeliciteerd met jullie beepjes!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58553696
Ik heb van mezelf wel wat sproetjes. In de winter bijna onzichtbaar, maar als ik dan even in de zon zit zijn ze er! Dit weekend niet goed opgelet bij het in de zon zitten en verbrand! Maar geen zwangerschapsmasker (wel veel sproetjes dus ). Hopelijk blijft dat zo!
Weet wel dat er voor pigmentvlekken van die speciale zalfjes hebt, maar of je die mag gebruiken als je zwanger bent, is weer een andere vraag. Allezins niet voor binnenblijven Ingrid, dat zou zonde zijn. Wel zo'n sunblock opdoen ofzo?
pi_58553941
Hier net weer goedgekeurd door de Vk, bloeddruk in orde, hartje klonk mooi en qua grootte lag ze (en mijn buik) mooi op schema. Momenteel ligt ze nog steeds in een stuit en ze heeft nog 3 weken om te draaien...aangezien dit haar voorkeurshouding lijkt te zijn heb ik er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in dat ze nog gaat draaien, maar we zullen wel zien...

ik heb nu de vk die op zwangerschapsverlof was voor t eerst ontmoet en heb het idee dat zij wel een van de dames is die ik graag tijdens mijn bevalling zou zien (zij er dus nu 2 van de 5)
klinkt mischien stom maar van de andere 3 zou ik denk ik alleen maar zenuwachtig worden...ochja ik blijf wat dat aangaat een rare qua andere vrouwen
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:09:08 #184
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_58554197
LovelyLady, zoals het er nu naar uitziet hebben we twee roodharige knulletjes ja
En dat vergelijken doe je toch wel hoor, zowel de zwangerschap, bevalling en de kinderen

Silmarwen, balen dat je beebje niet gedaald is

Vicky, je bent altijd welkom hoor

Mammietje, ik hoop dat je snel thuis gewoon aan het genieten bent van jullie derde spruit en alles achter de rug is
Mijn afvalstrijd!
pi_58554234
Hier ook geen masker maar wel heel veel zomersproetjes die ik normaal ook al heb en nu nog meer...

Mammietjes ik hoop dat ze je snel inleiden en dat je je beebje in je armen mag houden.

Meldde ik van de week dat een oude buuf bevallen was van de tiende en dat het niet goed gelopen was nu bleek dat het een downmeisje is met een hartprobleem. Moeders is thuis en het meisje ligt nog aan het zuurstof in het ziekenhuis en as vrijdag horen ze hoe en wat en in welke gradatie het Down heeft.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:18:35 #186
54772 Silmarwen
pi_58554343
Zwangerschapsmasker trekt gewoon weg. Het risico is alleen dat dat sneller of anders verkleurt waardoor het dus een permanente verkleuring wordt. Goed insmeren met een hoge factor dus!
Ik zit ook al weer onder de sproetjes hier en gebruik normaal altijd al factor 40 vanwege een hele lichte huid.

Bla, fijn dat alles in orde was! Ik had hetzelfde gevoel als jij hebt eigenlijk, omdat de beeb al sinds nou laten we zeggen de 20 weken echo met de beentjes omlaag ligt. Ik hoop iig dat jouw beepje lekker gaat draaien!

Mibos, wat een naar nieuws zeg... Tiende kindje en dan nog eens Down en een hartprobleem... Poeh, dat is niet niets.
pi_58554459
Factor 40
Ik moet hier ook maar eens voor de zekerheid flink gaan smeren, doe ik normaal nooit, maar een zwangerschapsmasker zit niemand op te wachten natuurlijk

Ik hoop ook dat ze nog gaat draaien...ook ik zie een stuitbevallig nl niet zitten en een draaipoging na de 36 weken lijkt niet vaak te lukken
pi_58555384
Al die dwarsliggertjes, dat ze maar snel met 't hoofdje gaan beneden liggen!

Wat naar van het babietje met down. Moet dan onmiddellijk aan 't ondertussen overleden kindje van m'n nichtje denken . Hoop dat alles goedkomt het haar!
pi_58556348
Hier ook meer sproetjes, dat vind ik niet erg. Het plekje zit op 1 plek. Zal eens kijken of een foto lukt vanavond.
Maar ik smeer dus ook met factor 40. (net ff gecheckt)
Niet naar buiten is wel zonde en moeilijk. Dus ik ga in de schaduw zitten. Goed ingesmeerd en af en toe naar binnen. Normaal verbrand ik al snel, dus ik kijk nu extra uit. Ik vind het wel erg warm en benauwd hoor.

Moeders voor moeders is geweest. Toch ff spannend die test. Heb het bestekje als cadeau gekozen. De 1e keer regel ik wel een auto met de kratten omwisselen. Ik weet ook niet precies de weg. Misschien een andere keer op de fiets proberen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:23:29 #190
105850 Fuente
mamamuts
pi_58557787
Mammietje heel veel sterkte meid, ik hoop dat die leverwaarden gezakt zijn!!!!!
Sara
Merel
Ukje
pi_58558285
Mammietje, heel veel sterkte gewenst! Ik hoop voor je dat er niks geks aan de hand is! En de leverwaarden gewoon ok blijken te zijn!

Sil; fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging blijkt te hebben! Wel jammer dat die kleine nog niet gedraait is, maar het kan natuurlijk altijd nog tot het laatste moment.
Ik ben zelf helemaal niet geestelijk voorbereid op een keizersnede mocht dat toch moeten gebeuren, ga er zo vanuit van dat ik gewoon hier thuis ga bevallen en alles prima gaat (eigenlijk zou ik ook eens bij de andere opties stil moeten staan om mezelf niet gek te maken als het toch anders verloopt).

_Ingid_; ik heb de flessen steeds weggebracht met de scooter, dan kon ik ze tussen me benen zetten op de voetenplank. Weet niet of ik zo handig had geweest ze met de fiets te brengen
Amber Mae
pi_58558370
Sproetjes: check! Ze zijn er weer! Maar dit jaar zijn ze vroeger dan normaal!
(wat aan TARA de uitspraak: haastige sproet is zelden goed ontlokte en toen was hij nét 2 minuten wakker )

Ik smeer ook met een hoge factor, maar dat doe ik normaal ook al wegens huidtype 1. Ik blijf nu gewoon zoveel mogelijk uit de zon. Lees: ik fiets en loop er gewoon doorheen, maar als ik buiten ga zitten, kruip ik in de schaduw.
pi_58558946
Ik ben blij dat mijn MvM flessen gewoon opgehaald worden..
pi_58560080
Sproetjes hier ook aanwezig, zodra de zon in de lente zich laat zien ploppen ze 1 voor 1 tevoorschijn. Je zou het haast horen. Ook ik verbrand heel snel dus factor 30 smeer ik er op los. Ik ga alleen 's ochtends in de zon zitten maar vanochtend was het me heel snel al veelste warm pfffffffff

Vanmiddag lekker in de schaduw gezeten en heb de hele dag geen ruk gedaan. Heb zelfs vanmiddag nog anderhalf uur geslapen samen met zoontjelief

Mammietje, hoe was de uitslag? Ik hoop dat het allemaal wel mee valt en dat je wat gerust gesteld bent... ben benieuwd.
Blabla, fijn dat alles goed is en ja in 3 weken tijd kan er nog van alles gebeuren!

Allemaal stuitliggers, ik hoop dat ze allemaal draaien voordat het zover is. Ik duim mee!
Ik moet zelf al medisch bevallen omdat ik bij de vorige zwangerschap veel bloed verloren ben, op de 1 of andere manier vind ik dat wel prettig. Maar aan een stuitligging wil ik nog niet denken, die van mij heeft nog ruim de tijd om te draaien, maar toch hou ik het in mijn achterhoofd.
pi_58561183
Mijn lijf lijkt alles te pikken behalve chocola Zodra ik meer eet dan ongeveer 2 paaseitjes, komt het er net zo hard weer uit. Nuja, als dat het enige is

Wat me wel opvalt: Ik lijk wel te krimpen! Mijn buik wás echt aardig bol, maar ik heb het idee dat ik minder bol word in plaats van boller? Of in ieder geval stil sta. Mijn baarmoeder groeit wel, ik kan voelen dat die hoger komt, maar mijn buik groeit niet meer naar voren.
pi_58565182
Wat een lieve reacties... Net ff wat nodig had...
Vanmorgen heeft mijn man de vlos gebeld of zij niet beter contact op konden nemen met de gyn als ze het niet meer zo zagen zitten en dat hebben ze ook gedaan. Om 13.45 belde de gyn (arts in opleiding om preciezer te zijn) mij en zij was zeer geïrriteerd dat ik een belafspraak had i.p.v. een 'echte' afspraak. Zij vond dat ik volgende week een afspraak moest hebben, met nieuwe labuitslagen, een inwendig onderzoek en een echo, eventueel inleiden bespreken. De gammaGT was weer gestegen overigens, (282 nu) maar aangezien dit de enige verhoogde leverwaarde is, is het een geïsoleerd iets en zou het okee zijn?! Of ik het kindje nog goed voelde bewegen... Nou nee, sinds gisteravond had ik hem alleen gevoeld toen hij vanmorgen de hik had, verder amper. Dus moest ik meteen komen voor een CTG maar gelukkig bleek daarbij alles goed te zijn. Het is ster-vens-druk op de afdeling gyneacologie en kon niet eerder dan volgende week vrijdag terecht en dan ook nog bij een andere arts. Maar dan ben ik dus al 38,5 weken en voordat ik dan eventueel ingeleid zou kunnen worden 39, dus dat vond ik te laat voor een afspraak. (Mijn vorige 2 waren er toen al lang en breed.) Na wat aandringen kon ik dan toch dinsdag terecht, ook bij die andere arts.
Het slechte nieuws, voordat ik in het ziekenhuis was, was het bijna 1,5 uur later! Oppas was op dat moment niet voorradig en durfde zelf van de stress niet te rijden, mijn man moest eerst van zijn werk komen en er stond ook nog eens een brug open. Mijn Gottt, wat was ik blij dat ik nog geen weeën had! Dat belooft nog wat voor de bevalling!
Het goede nieuws: Ik ben overgedragen aan het ziekenhuis, wat me toch wat geruster stelt. Ik kan nu weer wat adem halen nu ik een nieuwe deadline (dinsdag) heb, hoe stom dat ook klinkt. (Ik weet dat er dan nog niet meteen wat gebeurt, maar toch stelt het me gerust.) Het is bijna (een lang) weekend en dan is mijn man tenminste gewoon thuis, scheelt weer oppasstress!
Owja... nog meer goed nieuws: we zijn eindelijk uit de namen!

Mag ik even mijn bewondering uitspreken voor de dames die meedoen aan de MVM? Zéker als ze óók nog de moeite nemen om zelf de urine weg te brengen? Petje af...
pi_58568367
Mammietje, dit klinkt allemaal best positief!
Prettig dat de andere leverwaardes niet verhoogd zijn en dat ze je (zo te horen) serieus nemen!
Altijd prettig hè? Als je tegen een deadline kunt aankijken!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:11:12 #198
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58568439
* komt schoorvoetend binnen en me hier melden

Eindelijk na ruim 2 jaar wachten...... kan het nog niet echt geloven, zit nog te trillen en vind het ook een beetje eng.

Ong. half januari uitgerekend.
Make love, not war ☮
pi_58568448
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 07:11 schreef Diaan73 het volgende:

[ afbeelding ]

Eindelijk na ruim 2 jaar wachten...... kan het nog niet echt geloven, zit nog te trillen en vind het ook een beetje eng.

Welkom en gefeliciteerd!
Wat test jij vroeg in de ochtend
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:18:20 #200
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58568468
Gefeliciteerd!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:21:37 #201
37150 livelink
pi_58568480
Diaan73 en Peaceman , wat leuk nieuws. Van harte gefeliciteerd!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:32:40 #202
114177 Diaan73
pi_58568524
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 07:13 schreef freecell het volgende:

[..]

Welkom en gefeliciteerd!
Wat test jij vroeg in de ochtend
Kon van de spanning niet meer slapen en was dus om 6:20 uur wakker en meteen getest.. de dag ervoor was ik al om kwart over 5 wakker, maar toen nog niet getest.
Make love, not war ☮
pi_58568736
2 Dikke vette strepen!!! WOW Gefeliciteerd!
pi_58568747
Hier ook nog eens gefeliciteerd Diaan...erg mooie streepjes
pi_58568781
Gefeliciteerd diaan en Peaceman!

Mammietje, fijn dat je overgedragen bent! Kan me voorstellen dat het je wat rust geeft, zeker als je het idee hebt dat de VK's niet zo goed weten wat ze met je aanmoeten..
Nu genieten van het lange weekend met man en kinderen en dan dinsdag naar het ziekenhuis, nu even rust voor jezelf hoor!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:21:06 #206
54772 Silmarwen
pi_58568782
Mammietje, fijn dat je nu gewoon naar de gynaecoloog kan. Komt wel heeeeeeeeeeeeel dichtbij nu he.

Diaan gefeliciteerd!

Ik zat net te denken. Als het een keizersnede wordt gaan wij 2 juni opperen. Dat is al over 24 dagen. Of loop ik nu erg op de zaken voor uit.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:22:46 #207
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58568799
Diaan73 en Peaceman Eindelijk, het lange wachten beloond! Van harte gefeliciteerd.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:23:30 #208
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58568805
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:21 schreef Silmarwen het volgende:
Mammietje, fijn dat je nu gewoon naar de gynaecoloog kan. Komt wel heeeeeeeeeeeeel dichtbij nu he.

Diaan gefeliciteerd!

Ik zat net te denken. Als het een keizersnede wordt gaan wij 2 juni opperen. Dat is al over 24 dagen. Of loop ik nu erg op de zaken voor uit.
Laten we eerst even rustig afwachten wat de gynaecoloog zegt woensdag
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:26:49 #209
54772 Silmarwen
pi_58568836
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:23 schreef GI het volgende:

[..]

Laten we eerst even rustig afwachten wat de gynaecoloog zegt woensdag
Ja maar, ja maar. Het klinkt zo lekker dichtbij al.
pi_58568867
Ik vond 04-06-08 wel een mooie datum voor die van mij
Maar goed, moet eerst nog maar ff afwachten wat kleintje doet
pi_58569008
whehe mag ik dan 25-06 alvast claimen
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:49:58 #212
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58569020
2 juni is ook leuk
2 + 6 = 8
pi_58569831
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:30 schreef mrien het volgende:
Ik vond 04-06-08 wel een mooie datum voor die van mij
Maar goed, moet eerst nog maar ff afwachten wat kleintje doet
Kindjes met die geboortecijfers zijn heel leuk Mikael is van 04-08-06
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:46:00 #214
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58569870
Diaan wat een leuk nieuws een dikke proficiat (miste je al een tijdje op w8 op een 2de streepje)
pi_58570562
Ik ben, net als lunastar, 7-7-08 uitgerekend
Sander is van 09-07-04
Het liefst zou ik eerder dan die 7-7 bevallen, maar je hebt het niet voor het zeggen he?

Ik heb sinds gister trouwens best last van de warmte, kan me voorstellen dat de meiden die in het binnenland of in het zuiden nog warmer hebben. Krijg veelal het advies om gewoon te gaan zitten in de schaduw en niets doen, maar kan daar zo slecht tegen
Trekken jullie het nog een beetje met de warmte?
pi_58570578
Mammietje, ben blij voor je dat je nu toch duidelijk grondiger op gevolgd wordt! Het is waarschijnlijk nog steeds niet leuk, maar nu ben je waarschijnlijk toch een stuk geruster!

Diaan, proficiat! Zo lang moeten wachten en nu eindelijk "prijs"! Wat geweldig!

Hier ook wel last van de warmte. Moet na de metro nog kwartiertje wandelen naar het werk (en 's avonds terug) en ik krijg het daar al zo benauwd van . Kan amper m'n eigen lijf meesleuren, wat extra gewicht (trolley moest mee want ga naar belgie dit weekend ) is direct 'n last! Voel me echt nu al zo'n lompe walvis .
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:31:31 #217
114177 Diaan73
pi_58570761
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:46 schreef lunastar het volgende:
Diaan wat een leuk nieuws een dikke proficiat (miste je al een tijdje op w8 op een 2de streepje)
Luna, daar postte ik niet meer omdat ik me er toch niet meer echt thuis voelde met al die "beginnelingen" , snelle zwangerschappen soms en daarbij gingen wij ook echt een medisch traject in (IUI). Ik postte vooral in Als zwanger worden/blijven niet gemakkelijk gaat.

Ziekenhuis gebeld: 29 mei a.s. echo en 4 juni gesprek met fertiliteitsarts. Dan wordt bekeken of ik onder controle bij gyn moet of naar een verloskundige mag. Ik hou mijn uitgerekende datum voorlopig op 14 januari 2009. Die mag ook in de OP.
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:40:52 #218
54772 Silmarwen
pi_58570988
De warmte pfff praat me er niet van. Ik heb serieus het gevoel dat we in een hittegolf zitten ofzo. 's nachts geen dekens, 's ochtends door de zon uit bed gebrand. Ik houd angstvallig de gordijnen dicht en het is ook maar 24 graden in huis maar voor mijn gevoel echt veel warmer.

Ik ga zo in de tuin in de schaduw zitten, lekker een beetje een briesje en een peren waterijsje.

Ik voel me nu echt de hele tijd een enorme aansteller, maar ik heb het serieus echt heel heel warm. Gisteren zelfs in een lauwbad gaan zitten en 's avonds zijn we een stukje gaan rijden met de auto. Airco.
pi_58572132
en t schijnt komende week ook nog eens rond de 30 graden te worden

Ik had er geen last van, tot gisteravond...even met vriendje de stad in en daarna zouden we aan de andere kant van de stad met vrienden op t terras gaan zitten, nou het door de stad heenlopen vond ik echt veel te warm hoor pfff
Heb vanacht dan ook bijna niet geslapen van de warmte, gelukkig weer een lang weekend
pi_58572375
Mammietje, wat raar wat de gyn zei over de hoge leverwaarden... het klinkt zo onlogisch, maar ja, ik ben ook geen arts. Wel fijn dat je nu bent overgedragen aan het ziekenhuis! Ik denk aan je, hoop dat je dinsdag wat meer zekerheid zult krijgen!

Diaan73, gefeliciteerd!! wat een geweldig nieuws!
pi_58572632
Diaan73 en Peaceman van harte gefeliciteerd!!!

Ik ga dus voor 20-06-08, ligt zo lekker in de reeks van de juni verjaardagen in de familie

Verder kuchelekuch, m'n keel is echt rauw aan het worden nu, zo lekker weer, en dan dat.

En het bed heeft vannacht besloten echt geen zin meer te hebben op wachten tot ons nieuwe bed komt, we hadden vorig weekend het bed verschoven bij slaapkamer opnieuw indelen, en toen bleek het al redelijk gammel, vannacht was ik erg onrustig, bed in, bed uit, glaasje drinken, etc, ging rechtop in bed zitten, zo zat ik even een minuutje, en toen boem, de steunbalk was eruit geschoten.
Dus vriendlief was weer erg blij Want die moest vandaag gewoon weer vroeg z'n bed uit te werk. Heeft ie vanochtend nog geprobeerd de balk weer vast te zetten, maar accu van de boor leeg, wel lief dat ie hem weer wilde fiksen zodat ik vandaag eventueel nog even kan liggen, maar ik zei al, hoeft niet, gewoon rustig vanmiddag maar doen, eerst maar even rustig te werk, op zolder staat nog een bedbank, anders kan ik op de bank, of buiten op de schommelbank.
Zal blij zijn als we het nieuwe bed hebben, want die grote gammele grenen onding!

Warmte; ja wel last van, ik blijf binnen of in de schaduw, en rustig aan.
Kwam gister op m'n werk, een collega vond dat ik verbrand was, nee hoor, gewoon beetje rood, maar dat gebeurd wel vaker als roodharige. Maar ik heb dus niet eens in de zon gezeten, en blijf met lopen e.d. ook zoveel mogenlijk in de schaduw. Gewoon al rood van boodschappen doen kennelijk.
En sproetjes, die komen bij mij altijd heel snel. Paar jaar geleden middan in de winter weekje tenerife en ik liep als sproetenkoningin rond midden in de winter
En beetje voor beetje doe ik wat, alles rustig aan, maar ik wil zoveel doen! Vannacht kriebelde het ook behoorlijk met dingen die ik zat in te plannen om te doen in en om het huis.

Vriendlief wilt heel graag naar het strand met me, lekker makkelijk nu we een auto hebben, maar ik zie daar dus erg tegenop qua warmte, en dan ook nog lopen/slenteren/waggelen
Amber Mae
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:13:32 #222
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58573040
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 07:11 schreef Diaan73 het volgende:

[ afbeelding ]

GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!
ook voor peace en Twan
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58573338
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het kan zijn dat je anders slaapt dan voorheen, krampachtiger of in een andere houding. Goed er op letten dat je nek ondersteunt wordt heeft mij al vaak van m`n hoofdpijn afgeholpen
Maneki, ik heb vannacht mijn kussen omgedraaid (ik heb zo'n voorgevormd kussen, ik slaap normaal op de dunne kant) en ik heb nu bijna geen hoofdpijn! Dus het lijkt te helpen! Thanks!
pi_58573519
Ach ja natuurlijk! Dat was hier ook de truc, maar dan van dik naar dun
pi_58573844
De baby in mijn buik is van hyperactief (de laatste weken) naar heel erg rustig (de laatste dagen). Is dat wel normaal?
Toch liever dat hevige regelmatige geschop
En zat ik vroeger -realtief- strak in 't vel, gisteren heb ik ontdekt dat ik van die mega kwabben heb op m'n rug, zo net onder je BHband

[ Bericht 31% gewijzigd door OooLizaooO op 09-05-2008 13:03:39 ]
pi_58574085
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:52 schreef OooLizaooO het volgende:
De baby in mijn buik is van hyperactief (de laatste weken) naar heel erg rustig (de laatste dagen). Is dat wel normaal?
En zat ik vroeger -realtief- strak in 't vel, gisteren heb ik ontdekt dat ik van die mega kwabben heb op m'n rug, zo net onder je BHband
Tot je op een moment komt dat het ook wel iets rustiger mag, omdat het de grootte heeft bereikt dat de beeb niet zoveel ruimte meer heeft. Of dat het kind continu de hik heeft = irritant!!!!!!!
pi_58574285
Ik heb helemaal geen last van de warmte
Het mag van mij best flink over de 25 graden zijn Geen problemen mee. In verband met mijn huid blijf ik toch wel in de schaduw en daar is het best prima!
pi_58574325
Diaan gefeliciteerd!

Ik begin nu wel last van de warmte te krijgen. Tis ook wat benauwd nu. Gelukkig is Djeez nu vrij, dus kan hij zich met Kim bezighouden. En vlucht ik soms naar binnen.
pi_58574344
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:52 schreef OooLizaooO het volgende:
wat heet normaal, ik heb hier ook een tijdje gehad dat ze echt een dag of 4/5 hyperactief was...en dat ik dr dan een dag of 2 bijna niet voelde...net of ze slaap aan t inhalen was hihi

en zoals lovely al zegt...straks ben je blij als ze eens een dag wat rustiger is want soms stampt die kleine meid zo hard dat echt alles pijn doet ervan

ow en die kwabben ken ik
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:41:46 #230
94046 PM-girl
pi_58574702
Meiden, zeker die in de laatste fase zitten, ik leef met jullie mee met dit weer! Ik weet nog al te goed hoe ellendig ik me voelde, als een opgeblazen dinosaurus in de hitte.
Succes!
*
pi_58575257
* OooLizaooO Herkent nu al het opgeblazen dinosaurusgevoel en zit nog niet eens in de laatste fase
pi_58575499
Vooral mun enkels!!! Worstepootjes noem ik ze
* LovelyLady denkt aan het michelinmanneke.....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2008 14:25:41 ]
pi_58575590
Proficiat Diaan!!
Veel plezier met jullie kindje over een tijdje!
pi_58575650
Zo ff snel bijgelezen...kom net terug van een paar daagjes weg.

Wennie en Flowerbox gefeliciteerd!

En Diaan welkom en gefeliciteerd!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:54:34 #235
54772 Silmarwen
pi_58576102
Liza, bij mij verschilt het heel erg. Soms doet Leeloo rustig aan en de andere dag is het net een stuiterbal. En dat verschilt van dagen tot een weekje of wat!

Het is 24,5 graden in onze huiskamer. Freecell ik heb ook een lichte huid, maar dat maakt het er niet minder koel op.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:04:48 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58576327
Diaan, ik had je post hier nog helemaal niet gezien. Welkom!
Ik heb jullie in de lijst gezet!
Is het trouwens een FOK! baby?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:09:18 #237
114177 Diaan73
pi_58576415
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, ik had je post hier nog helemaal niet gezien. Welkom!
Ik heb jullie in de lijst gezet!
Is het trouwens een FOK! baby?
Geeft niet hoor BE. Thnx...

Nee we hebben elkaar wel via internet ontmoet, maar niet via Fok!

Bedankt voor alle felicitaties en lieve reacties en ik zal proberen hier actief te gaan meeposten en dat zal ook wel gaan gebeuren maar moet me hier nog wel even in/bijlezen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:10:56 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58576451
Ik had de banner er al ingezet ook! Ik zag hem in je sig.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:15:54 #239
114177 Diaan73
pi_58576553
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had de banner er al ingezet ook! Ik zag hem in je sig.
ik had het inmiddels ook gezien
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † vrijdag 9 mei 2008 @ 15:20:55 #240
141844 Macka66
pi_58576681
Diaan en peaceman, het is eindelijk zover, wat fijn!
pi_58578982
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:54 schreef Silmarwen het volgende:

Het is 24,5 graden in onze huiskamer. Freecell ik heb ook een lichte huid, maar dat maakt het er niet minder koel op.
Hier 24 graden in de huiskamer En vanmorgen om 6 uur (toen moest ik et uit) was het nog 22 graden in de huiskamer. Ik vind het serieus heerlijk!

Maar ik ga nu wel even met de pootjes omhoog, want mijn enkels zwellen wel wat op met dit weer
pi_58579019
In mijn woonkamer is het momenteel 27 graden... pffff

Maar ja, wat wil je, bovenste etage, plat dak, en volle zon op dit stuk woonkamer van 15:00 tot zonsondergang.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:37:54 #243
114177 Diaan73
pi_58580207
Pff ik heb wel medelijden met jullie hoor.. mn schoonzusje is a.s. dinsdag uitgerekend die zal het ook wel heet hebben.

Maar 27 graden dat is bijna niet vol te houden. Bij ons in huis is het 23 graden en ik zit nu achterthuis en daar is het best fris (uit de zon) omdat er een windje staat.
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:42:12 #244
105850 Fuente
mamamuts
pi_58580257
BE of een ander modje, willen jullie mijn uitgerekende datum aanpassen naar 1 december?
Sara
Merel
Ukje
pi_58580779
Op de computerkamer op zolder is het nu 28,9 graden, buiten is het 24,5 graden
Gelukkig hebben we de woonkamer op het noorden, dus dat is wel redelijk koel.

En ook hier zijn de enkeltjes inmiddels gezwollen (ik schrok ervan dat het me vanmiddag opviel, en ik heb al dikke enkels van mezelf ).
Amber Mae
pi_58580967
Diaan, wat gaaf!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator vrijdag 9 mei 2008 @ 20:04:23 #247
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58581644
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
BE of een ander modje, willen jullie mijn uitgerekende datum aanpassen naar 1 december?
Is aangepast.

Diaan wat heerlijk om jou hier te zien
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:09:58 #248
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58581746
Diaan, wat enorm fijn voor jullie. Gefeliciteerd
Lekker douchen!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:20:34 #249
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58581972
Diaan, van harte gefeliciteerd!!!

Ik voel me net een oud wijf, net even de stad in geweest om voor demi een verjaardagskado te halen (is zondag jarig) en ik ben kapotmoe, kon in de stad al bijna geen poot meer verzetten.
Hoe moet ik dadelijk in vredesnaam gaan bevallen met zo weinig energie.

Llewella, ik heb normaal gezien best slanke enkels en kuiten maar nu ook echt niet, helemaal opgezwollen heb ook al 2 spataders ontdekt.

Hier in huis overigens ook best warm ivm plat dak maar kan daar wel goed tegen gelukkig.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:35:36 #250
105850 Fuente
mamamuts
pi_58582240
Thnx Lois!

Kelly, als je eenmaal moet bevallen komt het vast goed En spataders zijn niet tof
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:00:58 #251
133767 Libel
pi_58582657
Diaan 73, welkom!!

Mammietje, hopelijk krijg je gauw goed nieuws en verloopt alles voorspoedig. Ik duim alvast voor jou!
pi_58585901
Diaan, gefeliciteerd en welkom hier!

Reinhilde, ik snap de reactie op de leverwaardes ook niet en maak me er ook nog steeds zorgen over. Een gyn is natuurlijk ook geen specialist op dat gebied. Maar goed, ik waai even met de wind mee, vind de spanning voor de bevalling al genoeg even. Soms word ik echt overspoeld door angst voor de bevalling, andere momenten denk ik: "Laat maar komen, dan hebben we het gehad", weet ik hoe we / ik uit de strijd gekomen zijn en kan ik me gaan richten op de leverwaardes. (Heb stiekem toch een beetje hoop dat ze vanzelf weer kelderen na de bevalling.)

Het rommelde vanavond wat, paar fikse harde buiken, maar toch weer rustig geworden. Nou was ik van plan om dit weekend te bevallen, zondag (moederdag) om precies te zijn, dat roep ik al een hele poos. Maar dat komt nu wel akelig dichtbij he?!

En het warme weer... is nie leuk! Enige voordeel dat de kinders zich opperbest vermaken buiten.
Hoe is ie met jou, Libel?
pi_58587744
Dikke enkels
Vetkwabben onder mijn bh-bandje

Ach ja het is niet anders ...

Ik vind de warmte zoals vandaag ook maar niks hoor.... vanavond bij de Prenatal nog een een rokje en 3 shirtjes gekocht want ik heb echt te weinig zomer-zwangerschapskleding (heb nog wel een zwart vestje liggen dat ik precies 0x heb aangehad en dat zal nu ook wel niet meer gaan gebeuren..)

Afgelopen woensdag hadden we een pretecho, lief wilde dat graag, voor mij hoefde het niet zo nodig. Dat 3D gebeuren was helemaal niks want onze eigenwijze dochter (dat weten we nu wel zeker ) lag helemaal met haar benen dubbelgevouwen voor haar gezicht en ook nog een handje erbij dus er was niets te zien... Nog wel in 2D gezien dat ze op haar voetje lag te sabbelen .

Ben in ieder geval blij dat we nu zeker weten dat het een meisje wordt, met de 20 weken echo lag ze er niet goed voor dus toen durfde ze het niet met zekerheid te zeggen. Dat weerhield de a.s. oma's er niet van om roze kleertjes het huis binnen te slepen trouwens maar ik durfde zelf nog niet zo goed.. Toen ik vorige week aan mijn ouders vertelde dat we na de echo waarschijnlijk wel zekerheid zouden hebben over het geslacht kreeg ik zo'n blik van: er is mij een kleindochter beloofd en je zorgt maar dat die er komt haha...

Liep gisteren bij de Appie tegen deze rompertjes aan, zijn ze niet schattig (en maar 2 voor 3.99!)

O ja, vanaf dinsdag wordt onze badkamer verbouwd, ben wel heel blij dat het nu gaat gebeuren - hoe eerder hoe beter - maar dan mag het zeker wel minder warm worden van mij, we kunnen wel bij de buurvrouw douchen maar dat doe je dan toch niet 3x per dag...
pi_58587844
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:55 schreef Madelieve het volgende:

Liep gisteren bij de Appie tegen deze rompertjes aan, zijn ze niet schattig (en maar 2 voor 3.99!)

[ afbeelding ]
Ja schattig he, ik heb ze ook gekocht in het blauw én roze. Terwijl we nog niet weten wat het is Ach als het een jongetje is geef ik die roze wel weg, tis toch een babyboom in mijn omgeving
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58589716
Leuke rompertjes!

En hier ook last van de warmte, lig nu al vanaf 4 uur wakker ofzow, eerst omdat ik naar de wc moest, daarna door zo'n *piep*mug en om kwart voor 5 heerlijke de slappe lach gehad met vriendje (gelukkig is zoonlief een nachtje bij zijn paps aan het slapen)

Hopelijk kan ik vanmiddag nog even een tukkie doen want we hebben een druk weekend voor de boeg met moederdag. (schoonmoeder, moeder en stiefmoeder pfffff)
Dus we beginnen vandaag met schoonmoeder.
Dat wordt vanavond wel weer met de dikke enkeltjes omhoog.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 07:59:25 #256
54772 Silmarwen
pi_58589894
Hier ook al uren wakker door de warmte. Ben gisteren nog naar het strand geweest met schoongezin en huisgezin (mijn ouders en broertje en Knut's ouders en zusje) en dat was erg gezellig en lekker koel. Op een gegeven moment had iedereen het koud en toen vond ik het aangenaam.

Gisteren en vannacht had ik steeds menstruatieachtige krampen die tot mijn liezen liepen. Ik gok dat dat oefenweeen zijn? Had er geen harde buiken bij, maar het voelde ook niet geweldig lekker ofzo. Geen pijn, maar gewoon alsof je ongesteld moet worden en je menstruatie is te laat.
pi_58590208
Mammietje, dat is gewoon al morgen!

Maar zondagskindjes zijn wel extra lief

Wanneer het ook mag gebeuren, veel sterkte meid! Ik duim voor een zo fijn mogelijke bevalling
  zaterdag 10 mei 2008 @ 09:19:00 #258
114177 Diaan73
pi_58590233
Ow die rompertjes zijn echt leuk maar ik vind het voor ons nog te vroeg om ze te kopen, eerst maar de 12 weken echo afwachten.

mammietje, moederdag is idd wel heel dichtbij... spannend!!
Make love, not war ☮
  zaterdag 10 mei 2008 @ 09:23:28 #259
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58590251
die rompertjes
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_58590302
Die rompertjes zijn idd leuk! Ik had zelf dus die wikkeldeken in het roze gekocht.
De rompertjes had ik toch maar laten liggen, bang dat dat eendje er snel afgewassen zou worden, en ik heb al een aardig stapeltje rompertjes liggen, maar ze zijn idd wel erg schattig!

En gisteren weer een pakketje van de H&M binnengehad
Groen setje:

Met olifantje setje:

Met vlinder borsuurdel setje:

Hello Kitty Pyamaatje + nog een wit shirtje

En het Hello Kitty mutje wat er bij had horen zitten was verkeerd verpakt, er zal een jongenstruitje in, ik keek meteen raar op toen ik het pakketje opende want het viel meteen uit de toon qua kleur (rood/grijs gestreept, zou ik zowieso niet snel kopen, ik houd meer van frisse vrolijke kleurtjes ).
Amber Mae
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:26 #261
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58591190
Diaan, welkom hier! Echt helemaal geweldig!

Mammietje, moederdag is idd wel heel snel hoor...

Iedereen last van de warmte, hier ook wel hoor, deed gisteravond die leuke schoenen aan waar ik vorige week zo ingleed, nu moest ik een beetje proppen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:09 #262
114177 Diaan73
pi_58591240
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:15 schreef Marie79 het volgende:
Diaan, welkom hier! Echt helemaal geweldig!
Ik vind het ook zooo leuk dat we hier samen tegelijk zwanger zitten. We hebben al zoveel/zolang op Fok! lief en leed gedeeld. Dat geldt ook voor Jose.

Niet dat ik het niet leuk vindt met de anderen hoor maar die ken ik gewoon (nog) wat minder goed.
Make love, not war ☮
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:30:31 #263
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58592208
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:27 schreef Mammietje het volgende:
Het rommelde vanavond wat, paar fikse harde buiken, maar toch weer rustig geworden. Nou was ik van plan om dit weekend te bevallen, zondag (moederdag) om precies te zijn, dat roep ik al een hele poos. Maar dat komt nu wel akelig dichtbij he?!

Is wel een goede dag, heb ik 3 jaar gedelen gedaan.
Demi wordt 11 mei 3 jaar!
pi_58592664
Dames misschien ene ideetje om een verrijdbare airco aan te schaffen? Voor 250 euro heb je er 1 die je overal neer kan zetten waar maar een raam is (ivm de slang) Ik heb een airco en dat is echt heerlijk! die zet je op 22 graden en het is een verademing, vooral snachts in de slaapkamer! Ook houdt het muggen tegen!

[ Bericht 4% gewijzigd door DevilsChase op 10-05-2008 13:11:04 ]
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_58592712
Ben als ik jullie berichtjes lees blij dat ik van de warmte echt geen last heb
In huis is het echt heerlijk, ongeveer 20/21 graden, zelfs op zolder (waar we dus nu geisoleerd hebben) is het lekker
Verder ook niet echt last van de warmte en tot nu toe helemaal niet met vocht vast houden
pi_58593472
hier gelukkig ook geen last !

vorig jaar met 37wkn zwanger in deze temp. ook geen last, dus ik hou mezelf voor dat ik daar 'dus' ook dit jaar geen last mee krijg

Ik zag schattige rompertjes van AH voorbij komen!
Ga er komende week ook eens naar kijken !!!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 15:03:57 #267
133767 Libel
pi_58594286
Ik vind dat er hier veel 'last' hebben van de warmte. Het is verdorie nog maar een week goed weer!

Ik ben gewoon super blij dat het zo'n mooi weer is en geniet er met volle teugen van!

Mammietje, met mij gaat het goed! Nog een week werken en dan ben ik met zwangerschapsverlof. Kan ik me eindelijk eens bezighouden met kaartjes en doopsuikers maken. En misschien eerst maar eens een jongensnaam bedenken, want die hebben we nog steeds niet...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 15:09:16 #268
54772 Silmarwen
pi_58594341
Dat het pas een week goed weer is, maakt het niet dat je er minder last van hebt. En ik heb ook nergens gezegd dat ik niet blij ben met het weer. Alleen voelt het voor mij aan als over de 30 graden, zetten mijn enkels vreselijk op en ben ik blij als ik nu meer dan 5 uur kan slapen voordat het voor mij al te warm wordt.

Maar ik ben blij dat jij er in ieder geval wel van geniet.
pi_58594468
Wat maakt het nou uit dat het nog maar een week goed weer is?
Ik vind het wel erg warm en benauwd ineens. Slaap er ook slechter van.
Maar ik vind het ook wel lekker. Lekker buiten zitten, in de schaduw.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 16:42:29 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58595598
Ik hoor net van mijn zusje dat mijn nicht ook weer zwanger is, en ze is 2 dagen na mij uitgerekend!
Echt hartstikke leuk... ze hebben vorig jaar een kindje verloren met 20 weken zwangerschap dat heel erg zwaar gehandicapt zou zijn geboren
Vogende week vertel ik hun ook dat ik zwanger ben...
pi_58596790
en ik kom mij hier nu ook maar voorzichtig melden..!

met een voorzichtige eerste inschatting van de datum: 15 januari 2009

PS. en gefeliciteerd met je nichtje, Marie!

[ Bericht 5% gewijzigd door juttertje op 10-05-2008 18:08:29 ]
  Jubileum moderator zaterdag 10 mei 2008 @ 18:48:53 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58597485
Juttertje welkom hier en je staat erbij
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:25:55 #273
114177 Diaan73
pi_58602576
Juttertje welkom en van harte gefeliciteerd
Make love, not war ☮
pi_58602869
Thanks! en wat staat dat mooi in dat rijtje
pi_58603225
Gefeliciteerd Juttertje, en welkom hier!

Libel, fijn dat het lekker gaat met je. Nog een weekje dus en dan wat meer ruimte om wat dingen te doen. Schiet voor jou ook al lekker op he?

Moederdag komt inderdaad al akelig dichtbij. Leek me zo 'romantisch' idee omdat ik van Randy positief getest heb op moederdag en om dan 'de laatste' op die dag te werpen... Ik sluit het nog steeds niet uit, hou er continu rekening mee dat het elk moment kan beginnen. Niet dat ik me er nou zo op verheug ofzo, krijg er eerder de zenuwen van, maar het voelt zo... Maar goed, voor hetzelfde geld loop ik nog 3 weken (als de gyn dinsdag besluit dat er geen reden is om in te leiden).
Maar KD, ik begrijp dat 11 mei een goede datum is! Veel plezier morgen op haar verjaardag. (Vind jouw dochter toevallig ook nog op de mijne lijken al is de mijne een jaar jonger! )
Misschien hoop ik er ook wel een beetje op omdat het vanaf dinsdag weer lastiger is om spoedoppas te krijgen. Werd vrijdag gebeld door mijn vlos om definitief te weten of ik overgedragen was en ze gaf me nog 1 raad mee; "Zodra het begint, hollen!" Toch wel eng idee dat óók deskundigen het gevoel hebben dat dat nodig is. Dusss... dames... als ik me morgen niet meldt, dan weten jullie dat ik in het MCA lig! (Zei ze stoer! )
  zondag 11 mei 2008 @ 00:40:12 #276
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58603844
Mammietje, sterkte! 't Gaat bij jou niet echt lekker meer, he? Ik hoop voor je dat je snel je baby in je armen kan houden.

Ik begin het ook aardig zat te worden, maar kan het nog wel even volhouden, als dat nodig is . Afgelopen vrijdag ben ik bij de vk geweest en de baby is ingedaald en ligt (nog steeds) netjes met het koppie naar beneden. Verder was er weinig bijzonders te vermelden.
Verder ben ik vrijdag druk bezig geweest met alles in orde maken. We zijn een nachtje weggeweest (bij m'n ouders gelogeerd) en ik wilde voor de zekerheid de benodigde spullen meenemen voor het geval ik toch zou gaan bevallen... gelukkig heb ik het niet nodig gehad . De babykamer is nu klaar en het wiegje staat er in. Mijn kledingkast is enigszins uitgemest, zodat ik mijn kleren er weer in kwijt kan, dus onze kamer is nu ook opgeruimd. Nu nog even de zakken kleding naar het Leger des Heils brengen, zodat ons huis weer opgeruimd is. Ondanks het weer is de nesteldrang hier dus aardig toegeslagen!

Leuk dat er weer een paar nieuwe zwangeren bij zijn, gefeliciteerd!
  zondag 11 mei 2008 @ 07:09:40 #277
54772 Silmarwen
pi_58605406
Wat een berg nieuwe zwangeren! Juttertje gefeliciteerd!

Mammietje, spannend hoor ben erg benieuwd.

Grijs, waar haal je de energie vandaan! Alhoewel, we gaan vandaag barbequen en ik heb om 22:00 nog de koelkast staan schoonmaken met dettol. Nesteldrang.
pi_58605924
Gefeliciteerd Juttertje!

Ja de nesteldrang begint zelfs bij mij toe te slaan en ik had toch gedacht dat ik daar redelijk ongevoelig voor zou zijn... Gisteravond om 10 uur nog begonnen om alle babyspullen die we inmiddels hebben verzameld uit de verpakking te halen (stonden inmiddels 4 grote tassen) en in de commode te doen. Ik begon ook een beetje het overzicht kwijt te raken wat we nou al hadden.... Mijn moeder roept de hele tijd: niet teveel kleertjes kopen want die krijg je ook maar we hebben eigenlijk nog bijna niets.... Qua beddengoed en zo ben ik bijna al compleet maar met kleertjes wilde ik toch wachten tot we zeker wisten dat een meisje ging worden en dat weten we nu !

In de babykamer staan alle meubels nu in elkaar maar ze worden enigzins aan het zicht onttrokken door de badkuip, wastafel, kastje, spiegels en lampen die er ook staan, kortom de complete nieuwe badkamerinrichting... maar als het goed is, is dat dus weg over 2 weken en kunnen we de spullen op zijn definitieve plek gaan zetten,

Vanmorgen lag ik ook alweer te stuiteren in mijn bed, ik wil dingen doen, bezig zijn! Nou staat de zon ook 's ochtends op de slaapkamer dus je drijft je bed uit, het is lekkerder om vroeg op te staan en 's middags als het daar koel is even een dutje te doen .

Ga straks maar even mijn auto uitmesten en wassen en bij de Praxis plantjes kopen en het schoenenrek opruimen. Ik heb genoeg energie maar mijn bekken werkt niet echt mee de laatste dagen....

O ja nog even een praktische vraag: hoe moet je die nieuwe babyspullen wassen? 1 of 2x, gewoon of fijn programma, welke temperatuur, met speciaal wasmiddel (Neutral ofzo)?
  zondag 11 mei 2008 @ 10:46:53 #279
3011 E.T.
pi_58606539
Er wordt idd Neutral aangeraden aangezien tere babyhuidjes nog wel eens kunnen reageren op 'gewone' wasmiddelen. Voor een lekker luchtje kun je geurbuiltjes van Zwitsal in de kast leggen (niet op de kleding zelf leggen ivm vlekken)

Verder heb ik gewoon altijd een normaal programma enzo gebruikt
  zondag 11 mei 2008 @ 10:50:03 #280
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58606581
Juttertje, hier ook van harte welkom
  zondag 11 mei 2008 @ 12:05:00 #281
54772 Silmarwen
pi_58607456
Neural stinkt. Serieus ik vind het echt te ranzig voor woorden ruiken, maar heb al geurbuiltjes gekocht. Ik was gewoon op de bonte was en 30 graden met neutral dus.
pi_58607713
Ik heb alles gewoon met m'n normale wasmiddel (robijn) gewassen en op fijn programma (maar dat was meer omdat dat het korste programma was)
Als baby er op reageert wassen we het wel opnieuw
  zondag 11 mei 2008 @ 13:13:24 #283
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58608280
Neutral stinkt? Dan stinkt je wasmachine misschien, maar Neutral ruikt naar niks hoor
Saartje
  zondag 11 mei 2008 @ 14:06:07 #284
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_58609062
Dames die last hebben van de warmte succes en sterkte.
Ik ben vorig jaar in april (toen was 't 30 graden 'n dagje of 5 denk ik) vocht gaan vasthouden en dat ging niet meer over tot de dag van de bevalling 22 juli! ook niet door met de benen omhoog liggen, groene appels, brandnetel thee en medicatie.
Ik had dus ruim 11 liter vocht bij me in mijn benen en armen wat met de katheter is afgevoerd in het ziekenhuis, mijn totale gewicht was toen 74 kilo wat dus in verhouding erg weinig was. Hele dagen tintelende voeten en handen en geen schoenen meer aan kunnen het was een ware nachtmerrie en ik voelde me enorm klote.

Dus als je lichaam aangeeft kalmer aan te doen, dan luister er maar gerust naar en laat anderen maar lullen als ze er geen begrip voor hebben.
Mama van Isa en Ties
pi_58610481
Hee Mammietje... je hebt je nog niet 'gemeld'!

Lig je in het AMC of ben je gewoon lekker moederdag aan het vieren? Mocht het toch het AMC zijn; Veel sterkte!
pi_58610534
Oh! vergeet ik helemaal om Juttertje te feliciteren; bij deze!

gefeliciteerd!
  zondag 11 mei 2008 @ 18:47:10 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58613279
Ik heb de babykleertjes altijd met 'gewoon' wasmiddel gewassen, mijn kinderen hebben een eczeemhuidje maar reageerden er niet extra op, heb een tijdje getest met Neutral o.i.d. maar, geen verschil.
pi_58614696
Ik heb ook alles met gewoon wasmiddel gewassen. Geen rare reacties op gezien tot nu toe...
  zondag 11 mei 2008 @ 20:57:44 #289
54772 Silmarwen
pi_58615437
Ik vind dat neutral dus echt wel stinken hoor. Gewoon de neutral in een pak, niet alleen de was er na. Het ruikt naar.... neutral? Maar niet naar niets.
  zondag 11 mei 2008 @ 21:45:43 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58616314
Ik ruik ook niks aan de Neutral, maar ik vind het ook eigenlijk maar niks dat mijn was naar niks ruikt nu.
Omdat ik niet tig pakken poeder en zooi wilde hebben staan was ik nu alles met Neutral maar dat vind ik wel een beetje saai.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:04:02 #291
4177 Jojogirl
pi_58616689
Gefeliciteerd en welkom Juttertje.

Ik heb ook alles met gewoon wasmiddel gewassen altijd en nooit problemen ermee gehad.
pi_58616705
Vanmiddag rond 18.00 kreeg ik ineens last van mijn arm. Begon eerst te tintelen en voelde dik aan en was toen ineens gevoelloos. De linkerkant van mijn gezicht en tong werd ook gevoelloos. En ik werd duizelig en zag dubbel. Ik schrok me rot!
Nog even aan gezien en toen de huisartsenpost gebeld. Moest een uur gaan liggen en als het niet beter was, weer bellen. Nou, het werd er niet veel beter op. Alleen mijn arm werd iets normaler. Dus op naar de hapost. Daar 40 min wachten. Toen begon ik een beetje hoofdpijn te krijgen bij mijn voorhoofd en in mijn nek. Gelukkig was het een lieve ha. Allemaal testjes gedaan en hij dacht aan migraine.Huh, dat had ik nou echt niet verwacht. En wilde met de neuroloog overleggen. Ik weer wachten. En ja hoor, diagnose migraine, waarschijnlijk mede door de zwangerschap. Daar kun je dus uitvalverschijnselen van krijgen en daarna hoofd en/of nekpijn. Baal er wel van! Nu maar hopen dat de paracetamol helpt. En dan het snel weer over gaat en niet of weinig terugkomt.
pi_58616763
Ingrid, ik herken de symptomen die je beschrijft heel goed als migraine.. hoop dat je er niet al te veel last van krijgt.

Ik heb destijds ook alles gewassen met gewoon wasmiddel.. Ariel vloeibaar en Robijn sensitive hypoallergeen wasverzachter. Amber heeft nooit last gehad van uitslag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_58617014
Juttertje, van harte gefeliciteerd en welkom!!!

Ingrid, balen, maar gelukkig is het 'maar' migraine. Ik zou meteen denken aan bloeddruk of hart ofzow als ik zoiets zou krijgen. Maar idd met migraine kun je ook uitvalverschijnselen krijgen.
Sterkte ermee, en hopen dat je er niet veel meer last van krijgt!

Mammietje, hoe staat het met jou? Al iets gaande?

Ik heb een fijn, druk, warm dagje gehad. Vanochtend naar m'n schoonouders vertrokken, voor het eerst een lang stuk gereden, van alkmaar naar lelystad. En het ging echt prima! Ik zag er tegenop maar ik was heel relaxed en kreeg complimenten van m'n medepassagiers over m'n rijstijl (schoonzus en zwager reden ook mee). Hele dag op de boot gezeten, wel in de haven (schoonouders hebben een tweemaster), maar de mannen zijn even het water opgegaan met een bootje. En eenmaal in alkmaar terug konden we meteen door, want het bleek dat m'n ouders dus al in een restaurant zaten, heerlijk gegeten!
En nu zo met de voetjes omhoog, want die enkels zijn wel heel erg. Zat me ook te bedenken dat ik van de week met movicolon ben gestart en dat dat ook iets doet met de vochthuishouding, maargoed kan natuurlijk ook puur door het zwanger zijn/warmte te maken hebben aangezien er meer dames hier nu last van hebben

Ohw en voor de oma's had ik naast een gewoon cadeautje gister ook nog geknutseld; een fotolijst met daarin wat echo plaatjes met leuk scrapbookpapier en knip en plakwerk, ze waren er beiden erg blij mee!
Amber Mae
pi_58617227
Llewella, in mijn familie komen hersenbloedingen/infarct voor. (vader, tante, oma) De klachten lijken er een beetje op, dus dan denk ik daar snel aan. Gelukkig valt het idd wat dat betreft erg mee!
Nu maar slapen.
pi_58618905
Helaas... ik kom me weer braaf melden. Alleen een 'zelfgemaakt moederdagkadootje' van mijn zoon voor vandaag! Vanmorgen nog met mijn dikke buik een ballenbak van een verlaten Ballorig over laten lopen, vervolgens flink gerommeld. Aan de diarree, af en toe misselijk (vaker de afgelopen dagen) en echt hele vervelende harde buiken met druk naar beneden. Had even zwaar het idee dat het wel eens door zou kunnen zetten! Na een flink middagtukkie begon dat opnieuw, maar na het avondeten was het over. Zolang ik maar onderuit op de bank hang, gaat het goed!

Ingrid... wat eng! Je zal wel flink geschrokken zijn zeg. Hopelijk de 1e en laatste keer dat je het hebt.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:56:40 #297
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_58619210
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:26 schreef mrien het volgende:
Ik heb alles gewoon met m'n normale wasmiddel (robijn) gewassen en op fijn programma (maar dat was meer omdat dat het korste programma was)
Als baby er op reageert wassen we het wel opnieuw
Een kort programma is kort, omdat het bespaart op het spoelen. De kans op het achterblijven van zeepresten is dan groot. En juist dat gaat irriteren. Beter voor de kriebels om een langer programma op lage temperaturen te nemen. Of een extra spoelbeurt.

Jaja, Smirre is van de week net voorzien van een nieuwe wasmachine en heeft zich uitgebreid laten voorlichten in de winkel. Ik heb echt veel nieuwtjes gehoord. *Tutterige modus weer uit*
  maandag 12 mei 2008 @ 08:52:52 #298
105850 Fuente
mamamuts
pi_58622138
Ingrid, kan me indenken dat je je rotschrikt op zo'n moment! Gelukkig valt het mee!

Mammietje, jammer dat het niet heeft doorgezet
Sara
Merel
Ukje
pi_58622304
Jeetje ingrid, dat was vast even schrikken, en gelukkig is het idd "maar" migraine. Brr... Hopelijk heb je er niet te veel last van en red je het een met een paracetamol.

Mammietje... wie weet zet het vandaag nog door? Ben je zenuwachtig of juist heel relaxed?

Hier gister ook een druk dagje gehad, zaterdag al naar schoonmoeder geweest in Weesp, en gister dus mijn moeder en mijn stiefmams. Eerst naar Bergen en heerlijk uitgebreid gelunched met broodjes gezond en een vruchtensalade. Verrukkelijk!!!!
Daarna naar stiefmams in Alkmaar en daar heerlijk in de tuin vertoefd tot me pa ook thuiskwam. \
Voor elke "moeder" waren wij ook "crea" geweest. Fotolijstjes doen het echt goed Llewella!
Wij hadden mooie foto's van onszelf en van Sander en een foto van mijn buik erin gedaan. En alle moeders waren er blij mee.
Gisteravond nog lekker even met mijn voeten in het voetenbadje met koud water.. heeeerlijk!!!
De enkeltjes zijn weer even geslonken. Althans... voor nu....
Vandaag lekker rustig dagje, vanmiddag badje voor Sander in de tuin en lekker niets doen.
pi_58622334
Oei Ingrid, das inderdaad schrikken!

Wij hebben helemaal niks aan moederdag gedaan. Ik was zelf jarig en we gingen op een onmogelijk tijdstip midden op de dag naar de kerk (half 12) dus we zijn daarna maar bij mijn broer in de tuin gaan zitten. Die had een zwembadje waar je net lekker tot je nek in kan zitten

Over dikke enkels: Ik heb de voetenbalsem van de zwitsal 'mama' lijn gekregen voor mijn verjaardag en die is écht lekker. Voelt aan alsof er menthol in zit. Of het helpt tegen dikke enkels betwijfel ik, maar het is wel echt lekker!
pi_58623158
Ingrid, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Hopen dat het snel helemaal over is en dat het niet vaker terug gaat komen tijdens je zwangerschap

Mamietje, 12 mei is ook een mooie datum Ik hoop dat je je kleintje snel in je armen kunt sluiten want de hele tijd ertegen aan hikken lijkt me ook echt niet leuk

Freecell gefeliciteerd nog

Hier gister ook een relaxed dagje gehad, we waren zaterdag al bij schoonmams geweest om te bbqén, dus gister alleen even naar mijn eigen moeder.
Mijn vingers beginnen nu ook echt dik te worden van het vocht en de vorm van mijn enkels begint langzaamaan te verdwijnen hihi, ach ja

Vanmiddag gaan we met wat vrienden naar een markt, ik ben benieuwd hoelang ik dat volhoud in de warmtte en drukktte. Ging veel liever lekker naar t strand, maar helaas is dat wel een uur of 2,5 rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')