Wat een lieve reacties...

Net ff wat nodig had...
Vanmorgen heeft mijn man de vlos gebeld of zij niet beter contact op konden nemen met de gyn als ze het niet meer zo zagen zitten en dat hebben ze ook gedaan. Om 13.45 belde de gyn (arts in opleiding om preciezer te zijn) mij en zij was zeer geïrriteerd dat ik een belafspraak had i.p.v. een 'echte' afspraak. Zij vond dat ik volgende week een afspraak moest hebben, met nieuwe labuitslagen, een inwendig onderzoek en een echo, eventueel inleiden bespreken. De gammaGT was weer gestegen overigens, (282 nu) maar aangezien dit de enige verhoogde leverwaarde is, is het een geïsoleerd iets en zou het okee zijn?!

Of ik het kindje nog goed voelde bewegen... Nou nee, sinds gisteravond had ik hem alleen gevoeld toen hij vanmorgen de hik had, verder amper.

Dus moest ik meteen komen voor een CTG maar gelukkig bleek daarbij alles goed te zijn.

Het is ster-vens-druk op de afdeling gyneacologie en kon niet eerder dan volgende week vrijdag terecht en dan ook nog bij een andere arts. Maar dan ben ik dus al 38,5 weken en voordat ik dan eventueel ingeleid zou kunnen worden 39, dus dat vond ik te laat voor een afspraak. (Mijn vorige 2 waren er toen al lang en breed.) Na wat aandringen kon ik dan toch dinsdag terecht, ook bij die andere arts.
Het slechte nieuws, voordat ik in het ziekenhuis was, was het bijna 1,5 uur later!

Oppas was op dat moment niet voorradig en durfde zelf van de stress niet te rijden, mijn man moest eerst van zijn werk komen en er stond ook nog eens een brug open.

Mijn Gottt, wat was ik blij dat ik nog geen weeën had! Dat belooft nog wat voor de bevalling!
Het goede nieuws: Ik ben overgedragen aan het ziekenhuis, wat me toch wat geruster stelt. Ik kan nu weer wat adem halen nu ik een nieuwe deadline (dinsdag) heb, hoe stom dat ook klinkt. (Ik weet dat er dan nog niet meteen wat gebeurt, maar toch stelt het me gerust.) Het is bijna (een lang) weekend en dan is mijn man tenminste gewoon thuis, scheelt weer oppasstress!
Owja... nog meer goed nieuws: we zijn eindelijk uit de namen!
Mag ik even mijn bewondering uitspreken voor de dames die meedoen aan de MVM? Zéker als ze óók nog de moeite nemen om zelf de urine weg te brengen? Petje af...