abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 22:42:39 #201
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96915697
Felicitaties zijn op hun plek, POL ontdoet zich eindelijk van grote partij X topics die als een stortplaats gebruikt moeten worden! :) ^O^
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:08:07 #202
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96936203
PvdA MAAKT ook schoon schip, helaas voor hen zijn het de laatste jaren nu net die laatste minder-slechte pvda-ers...

quote:
ROTTERDAM - De Rotterdamse PvdA-wethouder Dominic Schrijer dient
dinsdagochtend zijn ontslag in bij burgemeester Ahmed Aboutaleb. Hij treedt
tevens af als politiek leider van de sociaaldemocraten in Rotterdam.

Dat deelt hij later op de ochtend tijdens een persconferentie mee, liet hij
desgevraagd weten. "Je spreekt niet met een rancuneus of verbitterd
politicus."

Schrijer had niet veel keus. De overige wethouders zegden maandag unaniem
het vertrouwen in hem op en enkele uren later deden ook de fracties van de
coalitiepartijen dat. Schrijer nam nog even de tijd om na te denken over
zijn positie, maar besluit nu de eer aan zichzelf te houden.

"Rotterdam heeft een hele grote sociale opgave. Gezien de economische
situatie zal er een steeds groter beroep worden gedaan op sociale
voorzieningen, terwijl het kabinet juist in die hoek dramatisch bezuinigt.
In mijn portefeuille staat de boel enorm onder druk. Ik heb daarom steeds
minder ruimte om tot resultaten te komen."

De vertrekkende PvdA wethouder zegt geen verantwoordelijkheid te willen nemen
voor wat hij een sociale kaalslag noemt. Bovendien ervaart hij weinig steun
meer binnen de partij. "Er is een duidelijk een conflict in de PvdA-top en
ze willen daarbij niet de lijn van Schrijer volgen."

De top van de PvdA in Rotterdam praatte dit weekeinde over de nieuwe
bezuinigingsronde. Schrijer wilde daarbij volgens eigen zeggen veel minder
ver gaan dan zijn collega's. Maandagochtend zocht hij de vlucht naar voren
en verkondigde in de media dat de PvdA een asociaal beleid voorstaat. Dat
deed de deur dicht voor het college en de overige coalitiepartijen. Zij
stelden dat Schrijer onjuiste informatie verstrekte.

Schrijer weet nog niet wat hij na zijn ontslag gaat doen. "Maar ik blijf me
inzetten voor Rotterdam." Of dat als politicus of in het bedrijfsleven is,
weet hij nog niet.
Bron: google alerts nieuws
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_96936488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:08 schreef fokthesystem het volgende:
PvdA MAAKT ook schoon schip, helaas voor hen zijn het de laatste jaren nu net die laatste minder-slechte pvda-ers...

[..]

Herkenbaar. De PvdA is naar mijn mening al veel langer aan het opschuiven naar rechts en toenadering aan het zoeken met partijen als het Cda en de VVD, mede omdat ze denk ik zo weer hopen een deel van het weggelopen electoraat terug te winnen.

Zo verbaasde ik mij een paar jaar geleden dat een prominente PvdA-er als Aboutaleb, toen nog geen burgemeester, het meest trots was op de afschaffing van de Bijstand voor mensen jonger dan 27 jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:20:01 #204
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96936698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit
quote:
De PvdA is naar mijn mening al veel langer aan het opschuiven naar rechts en toenadering aan het zoeken met partijen als het Cda en de VVD,
botst m.i. met :
quote:
mede omdat ze denk ik zo weer hopen een deel van het weggelopen electoraat terug te winnen.
want hun electoraat zit toch grotendeels in die 'smalschouderige zwakkere groepen'.
pi_96936823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:20 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dit

[..]

botst m.i. met :

[..]

want hun electoraat zit toch grotendeels in die 'smalschouderige zwakkere groepen'.
Maar ze zijn voor het grootste gedeelte wel allemaal weggelopen naar de Pvv, het Cda en de VVD volgens mij.

Maar dat is meer omdat links en genuanceerd denken tav integratie-problematiek niet meer in is tegenwoordig, niet omdat die partijen nu het beste aansluiten bij hun persoonlijke financiële situatie. Overigens zullen velen dat niet eens beseffen denk ik. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:25:56 #206
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96936967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:

Maar ze zijn voor het grootste gedeelte wel allemaal weggelopen naar de Pvv, het Cda en de VVD volgens mij.
Menig oud-(ere)ex-) pvda-er zit nu bij - / stemt SP.
GL blijft stabiel, dit i.t.t. bijv. D666.
PVV heeft diens electorale groei met niet geringe mate ook aan heel veel ex/vvd (ers- / stemmers) te danken.
pi_96949149
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:42 schreef fokthesystem het volgende:
Felicitaties zijn op hun plek, POL ontdoet zich eindelijk van grote partij X topics die als een stortplaats gebruikt moeten worden! :) ^O^
Knuppel, dit topic is van 2008, dus van voor de centrale topics. Maar als je doorgaat met het topic verzieken kan het zo dicht en verder in het centrale PvdA topic.
Dus niet allerlei irrelevante persberichtjes maar echt inhoud op het onderwerp aub.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98715171
Weer zo'n incident waarbij ik me afvraag wanneer de PvdA schoon schip maakt. Deze keer een Amersfoorts PvdA-raadslid dat zichzelf verlaagt tot een beneden-PVV-niveau:

quote:
PvdA-raadslid twittert: Droplul, botte hond, PVV-facist
Droplul, botte hond, PVV-facist. Het Amersfoortse raadslid Youssef el-Messaoudi gebruikt op Twitter termen die je niet zou verwachten van een politicus. De rechtenstudent, die de PvdA-stemmer vertegenwoordigt in de Amersfoortse raad, ziet zelf weinig bezwaar. 'Ik laat mij niet uitschelden zonder weerwoord.'

Youssef el-Messaoudi (@Yous033) kreeg afgelopen weekend het een en ander naar zijn hoofd geslingerd, nadat hij twitterde over de ophef die volgde op het verstoren van een rouwstoet door Amersfoortse basisschoolleerlingen.

Het raadslid schreef de bedreigingen, die na het incident bij de basisschool binnenkwamen, toe aan aanhangers van de PVV. 'Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat bedreigen, stelletje PVV fascisten.' Deze harde bewoording viel blijkbaar niet bij iedereen in goede aarde.

De PvdA'er, met onder andere de portefeuilles 'jeugd en jongeren' en 'integratie en inburgering' zet zich vaker af tegen wat hij noemt 'het stompzinnige groepsdenken van zijn PVV-collega's'. Zo schrijft el-Messaoudi op de website van de PvdA: 'Het heeft veel weg van een virus dat in Nederland zich in rap tempo verspreid. Moedervirus Geert besmet Nederland, en iedereen is in de ban van de angst als het maar enigszins te maken heeft met de Islam of allochtoon.'

Youssef el-Messaoudi is in Amersfoort een van de zes leden van de PvdA-fractie. Vorig jaar was hij kandidaat lijsttrekker voor de partij. PvdA Amersfoort wilde vanochtend niet reageren.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ond-PVV-facist.dhtml

Mensen in een vertegenwoordigende, politieke functie zijn wat mij betreft compleet ongeschikt voor hun taak als ze dit soort taal uitkramen. Zolang dergelijke figuren binnen de PvdA actief mogen zijn in dit soort functies, is mijn stem op de PvdA verder weg dan ooit.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:51:20 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98715353
Het Amersfoortse raadslid Youssef el-Messaoudi kan zich beter met het echte probleem gaan bezig houden als te lopen janken over de reacties erop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98717552
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Het Amersfoortse raadslid Youssef el-Messaoudi kan zich beter met het echte probleem gaan bezig houden als te lopen janken over de reacties erop
Ook dat, inderdaad. Maar ik vind zijn taalgebruik minstens zo storend. Dit soort gedrag valt toch totaal niet te rijmen met de 'fatsoenlijke' koers van Job Cohen?
  maandag 27 juni 2011 @ 14:20:00 #211
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98718568
PvdA moet schoon schip maken? ja inderdaad, deze kan ook wel ff onder een koude waterkanon straal... :

quote:
Amersfoort - Een PvdA-raadslid uit Amersfoort heeft zijn partij dit
weekeinde behoorlijk in diskrediet gebracht. Youssef el-Messaoudi liet zich
op Twitter uit in termen over de PVV, die je niet direct zou verwachten van
een politcus.

Nadat het gemeenteraadslid PVV-aanhangers beschuldigde van het bedreigen van
medewerkers van de in opspraak geraakte Bilalschool, liep een discussie op
Twitter volledig uit de hand.

De islamitische Bilalschool uit Amersfoort kwam vorige week negatief in het
nieuws, omdat leerlingen van die school hun middelvingertjes opstaken naar
een passerende rouwstoet. Ook zouden de jeugdige scholieren kwetsende leuzen
hebben gescandeerd. De school ontving daarop enkele serieuze dreigementen.

"Afkomstig van PVV-aanhangers", zo meende PvdA-raadslid Youssef
el-Messaoudi. "Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat
bedreigen, stelletje PVV-fascisten", schreef hij op Twitter.

Een aantal Twitteraars reageerde furieus op de aantijgingen waarop
el-Messaoudi op merkwaardige wijze in de verdediging schoot. Hij noemde hen
in de 'discussie' onder meer droplul, botte hond en PVV-facist.

Moedervirus Geert

El-Messaoudi heeft het sowieso niet op de PVV., zo blijkt uit informatie
over zijn persoon op de website van de PVV. Daarop zet hij zich af tegen het
"het stompzinnige groepsdenken van zijn PVV-collega's". Verder schrijft hij:
"Het heeft veel weg van een virus dat in Nederland zich in rap tempo
verspreid. Moedervirus Geert besmet Nederland, en iedereen is in de ban van
de angst als het maar enigszins te maken heeft met de Islam of allochtoon 1 van de bronnen:
http://www.nujij.nl/polit(...)artij.12807413.lynkx
pi_98718760
Bedankt, maarre... dit is in iets andere bewoordingen dezelfde tekst als 3 posts eerder...
  maandag 27 juni 2011 @ 14:33:27 #213
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98719077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:56 schreef du_ke het volgende:

Knuppel, dit topic is van 2008, dus van voor de centrale topics. Maar als je doorgaat met het topic verzieken kan het zo dicht en verder in het centrale PvdA topic.
Dus niet allerlei irrelevante persberichtjes maar echt inhoud op het onderwerp aub.
Bedankt dat je mij hoger acht dan degenen voor me, maar je had hier al in kunnen grijpen :
PvdA moet schoon schip maken
pi_98720155
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:33 schreef fokthesystem het volgende:
Bedankt dat je mij hoger acht dan degenen voor me, maar je had hier al in kunnen grijpen :
PvdA moet schoon schip maken
Waarom? Ik ben zelf de topicstarter en heb er heel bewust voor gekozen om dit topic weer naar boven te halen, gezien de actualiteit. Door die betreffende column laaide de discussie weer op. In een topic over Amy Winehouse heb ik vorige week precies hetzelfde gedaan.

Ik vond en vind dat de PvdA zich laat vertegenwoordigen door politici die er bij vlagen dubieus gedrag of dubieuze opvattingen op nahouden. Als de PvdA weer als een geloofwaardige sociaal-democratische partij gezien wil worden, zal men zulke elementen uit de partij moeten verwijderen. En ik zeg dat als ex-PvdA-stemmer, dus niet als één of andere rechtse rakker.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:11:13 #215
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98720401
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

Waarom? Ik ben zelf de topicstarter
Na jou volgden er nog tig. En aub verder in FB anders gaan we ook nog offtopic.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:11:40 #216
177885 JoaC
Het is patat
pi_98720418
Even voor de opheldering:

Dit topic is:

• Van voor de Centrale topics, dus kan daardoor al rekenen op een uitzondering

• Laat iets anders zien dan losse incidenten in de actualiteit

• Nodigt uit tot een discussie

Dit is een topic die niet in een Centraal Topic behandelt hoeft te worden.

Discussie over dit topic wat geen inhoud betreft kan in het Feedbacktopic
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 27 juni 2011 @ 15:20:53 #217
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_98720779
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:20 schreef fokthesystem het volgende:
PvdA moet schoon schip maken? ja inderdaad, deze kan ook wel ff onder een koude waterkanon straal... :

[..]

En dan de PVV een gebrek aan intolerantie verwijten :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 27 juni 2011 @ 15:44:15 #218
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98721856
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:20 schreef StarGazer het volgende:

En dan de PVV een gebrek aan intolerantie verwijten :')
Zo is de pvda.
Een jochie met bril, die goed is in schelden en wegrennen.
Anderen de schuld geven van wat ze zelf (ook) doen, nog zo een speerpunt in hun gedrag veelal.
pi_98727015
Het Grootste probleem is Job Cohen! Iedem destijds met de SP met Agnes Kant. Die moet heel snel plaats gaan maken voor iemand die de zaak wel goed aan kan.
Er moet heel snel een nieuw gezicht komen bij de PVDA anders is straks mening discussie over de partij helemaal niet meer nodig. En ja, ik ga gelijk krijgen let maar op dit gaat niet goed.
  maandag 27 juni 2011 @ 19:40:50 #220
333790 Robus
Big Bud
pi_98732170
Zo'n reactie zal wel een uiting van frustratie zijn natuurlijk. Zijn partij dondert naar beneden en haalt nog even uit naar de rivaal.
pi_98735802
Meneer heeft spijt - of zegt althans spijt te hebben - en de voorzitter spreekt wat zalvende woorden en de boel is weer gesust.

quote:
Scheldend PvdA-raadslid El Messaoudi heeft spijt
Gemeenteraadslid voor de PvdA in Amersfoort Youssef El Messaoudi heeft spijt van zijn woordkeuze in een recente discussie op Twitter. 'Ik heb krachttermen gebruikt, die ongepast waren voor een raadslid. Dat zal niet meer gebeuren.' El Messaoudi schold op Twitter mensen uit voor 'droplul', 'botte hond' en 'pvv-fascist'.

PvdA-afdelingsvoorzitter Wanda Dijkstra meldt in een schriftelijke reactie dat El Messaoudi is doorgeschoten in zijn reactie op bedreigingen die een islamitische basisschool ontving, nadat leerlingen een rouwstoet verstoorden. Ze betreurt de woordkeuze van haar partijgenoot. 'Youssef heeft zich door zijn emoties laten leiden. Hij trok het zich erg aan dat er mensen bedreigd en uitgescholden zijn die niets met die verstoringen te maken hebben.'

'Het moge duidelijk zijn dat de PvdA zich als één man schaart achter de slachtoffers van de rouwstoetverstoringen. Wij leven mee met de mensen die dit hebben moeten doormaken en we blijven ons ervoor inzetten dat dit wordt aangepakt', aldus Dijkstra.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)di-heeft-spijt.dhtml

Zo wordt de boel weer gesust en gaat men over tot de orde van de dag. Ondertussen blijft deze idioot de PvdA vertegenwoordigen. :N
  maandag 27 juni 2011 @ 23:20:05 #222
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98744152
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef Elfletterig het volgende:

Scheldend-PvdA-raadslid-El-Messaoudi-heeft-spijt.dhtml

Dat duurde erg kort dan die spijt! :)
http://twitter.com/#!/Yous033
  maandag 27 juni 2011 @ 23:26:51 #223
177885 JoaC
Het is patat
pi_98744489
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:20 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat duurde erg kort dan die spijt! :)
http://twitter.com/#!/Yous033
Jouw selectieve verontwaardiging rond de PvdA komt mij als mede-user langzamerhand de neus uit.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 27 juni 2011 @ 23:32:09 #224
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98744762
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:26 schreef JoaC het volgende:

Jouw selectieve verontwaardiging rond de PvdA komt mij als mede-user langzamerhand de neus uit.
Tja, de pvda maakt meer kapot dan ons lief is he, "dat domino-effect door" in heel NL, en dan krijg jij nog de hapklare deel-info brokken.
Het is gewoon niet normaal hoe de pvda de partijen die ze de naam van slecht gedrag geven, cda, vvd, pvv, telkens voorbij rennen in allerlei niet-goede politieke opzichten. En dat per jaar/maand/week erger lijkt het wel.
pi_98744979
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Tja, de pvda maakt meer kapot dan ons lief is he, "dat domino-effect door" in heel NL, en dan krijg jij nog de hapklare deel-info brokken.
Het is gewoon niet normaal hoe de pvda de partijen die ze de naam van slecht gedrag geven, cda, vvd, pvv, telkens voorbij rennen in allerlei niet-goede politieke opzichten. En dat per jaar/maand/week erger lijkt het wel.
Je lijkt een wat ongezonde fixatie te hebben waardoor je met een iets gekleurde bril post heb ik het idee.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:38:01 #226
177885 JoaC
Het is patat
pi_98745059
quote:

[..]

Ach, de PVV wint qua incidenten ten opzichte van bestaansduur, maar zodra er weer een incident bij de PVV is, komen er weer mensen met zaken van soms 30 jaar geleden
[..]
  maandag 27 juni 2011 @ 23:38:32 #227
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98745082
Wat ook kan is dat google alerts netjes laat zien welke partij de mooiste van het land is en welke niet en dat te velen een lasbril ophebben :)
  maandag 27 juni 2011 @ 23:40:24 #228
177885 JoaC
Het is patat
pi_98745169
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:38 schreef fokthesystem het volgende:
Wat ook kan is dat google alerts netjes laat zien welke partij de mooiste van het land is en welke niet en dat te velen een lasbril ophebben :)
Wat ook kan is dat teveel mensen in het wild schreeuwen, en te weinig mensen met constructieve visies komen op de toekomst, en daarna elk mooi woord parafraseren.
[..]
pi_98757183
quote:
Ik ben dit deels met je eens. En het is ook wat mij als voormalig PvdA-stemmer enorm ergert en voorlopig een behoorlijk eind bij deze partij weghoudt. Qua koers en politieke opvattingen ben ik het op veel terreinen met de PvdA eens (maar daar gaat dit topic niet over). Maar er zijn te veel mensen die niet geloofwaardig zijn als vertegenwoordiger van PvdA-gedachtegoed.

De PvdA wil zich inderdaad nog wel eens afzetten tegen bijvoorbeeld de PVV en dan schande spreken van de manier waarop die partij zich manifesteert. Cohen als voorman hamert op fatsoen in de politiek. Prima, maar dan moet je ook de daad bij het woord voegen en er dus ook consequenties aan verbinden als mensen zich misdragen.

Zolang PvdA-politici zich niet kunnen beheersen (zie raadslid Amersfoort), wegkomen met homohaat op basis van islamtisch geloof en zolang de PvdA de oren laat hangen naar zijn Joodse en islamitische achterban, wordt niet het sociaal-democratische belang gediend, maar allerlei deelbelangen waar de PvdA nooit voor was bedoeld.

Ik zou best kunnen stemmen op een goede, sociaal-democratische partij, maar niet op deze PvdA. De partij laat na om dubieuze figuren aan de kant te zetten of te straffen. De manier waarop nu weer dat Amersfoortse raadslid in bescherming wordt genomen, is bijna identiek aan hoe er destijds werd omgegaan met die Yman Mahrach (zie pagina 1 van dit topic). En dat is de trieste balans: drie jaar verder en geen meter opgeschoten.

(Speciaal voor fokthesystem zeg ik er trouwens wel bij dat het wangedrag van PvdA'ers in het niet valt bij de 'staat van dienst' die PVV'ers in een paar jaar tijd hebben opgebouwd. En dat is dan nog wel een partij waarvan niet zomaar iedereen lid kan worden en die amper 100-150 actieve politici kent)
  zondag 17 juli 2011 @ 21:30:38 #230
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99592472
Schoon schip, straatje....

http://www.stand.nl/polit(...)atje-schoon-te-vegen

En het bekende pvda dokt graag te veel belastinggeld verhaal:
http://www.parool.nl/paro(...)manager-Kwakoe.dhtml
  zondag 17 juli 2011 @ 23:05:40 #231
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99597696
quote:
Goede reactie hieromtrent, wat passages :

“Bah, viespeuken.” dacht het Marokkaans scootertuig. Gevolg is dat ze zijn weggepest en niet zo’n klein beetje ook. Schelden, bedreigen, banden leksteken. Vervolgens heeft de politie onder leiding van Wolfsen steken laten vallen. Maar niet alleen de PvdA heeft schuld. Ook coalitiepartijen D66 en GroenLinks. Ze zitten niet voor niets in het college. Ook zij zijn akkoord met de opmerking van burgemeester Aleid Wolfsen dat hij pas op dinsdag 30 augustus de Gemeenteraad te woord zal staan. De Tweede Kamer is voor minder teruggeroepen. Sure, de overheid kan niet garant staan voor totale veiligheid maar wél verantwoordelijkheid tonen. Of op zijn minst mededogen uitstralen. De D66-wethouder die over de communicatie van de burgemeester gaat is vanmorgen vertrokken naar het Indonesische Sulawesi. "Fuck de burger, als ik maar vakantie heb!" Zo rolt D66, laat die homo's maar stikken.

“Those who foolishly sought power by riding the back of the tiger ended up inside” zei iemand ooit. Pas maar op Aleid, er komt een moment dat jij wordt verzwolgen.
bron : http://www.geenstijl.nl/m(...)_wolfsen_ga_weg.html
pi_99598215
Faalheid Wolfsen, god ja, die gozer is echt killing voor Utrecht.
pi_99612705
Je kan een compleet boek schrijven over deze faalpartij. Het ergste is nog dat ze de incompetente idioten ook gewoon op hun plek laten zitten |:(
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_99613899
Het probleem met de PvdA is dat het salonsocialisten zijn. De echte socialisten vind je bij de SP. De PvdA komt niet voor "de gewone man" op. Het onttrekt geld van Werkend Nederland om allerlei eigen hoogstandjes te subsidieren. Denk aan cultuursubsidies, waar "de gewone man" toch niet naar toe gaat. Op deze manier creeert de PvdA baantjes voor dito ambtenaren, en zegt dan doodleuk dat ze de werkloosheid heeft terug gedrongen. Etc. etc.

Het is een club salonsocialisten dat door middel van eigen gesubsidieerde projecten krampachtig werkgelegenheid probeert te creeeren en een kleine groep (denk aan de cultuursubsidies) van voorzieningen voorziet.
pi_99615056
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:03 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem met de PvdA is dat het salonsocialisten zijn. De echte socialisten vind je bij de SP.
Heerlijk... De week beginnen met een post die kwa domheid toch mee kan dingen naar de domste post van de week!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99615112
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heerlijk... De week beginnen met een post die kwa domheid toch mee kan dingen naar de domste post van de week!
Wat is er niet waar aan dan?
pi_99615364
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:45 schreef Zienswijze het volgende:

Wat is er niet waar aan dan?
PvdA/salonsocialisten/echte/socialisten/SP. Die woorden zijn onwaar. De rest is met name versiering, dus ik had ook "alles" kunnen zeggen.
pi_99615635
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

PvdA/salonsocialisten/echte/socialisten/SP. Die woorden zijn onwaar. De rest is met name versiering, dus ik had ook "alles" kunnen zeggen.
De PvdA komt niet voor "de gewone man" op.
pi_99616505
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:02 schreef Zienswijze het volgende:

De PvdA komt niet voor "de gewone man" op.
Natuurlijk wel.

De SP doet dat juist niet. Die beloven dingen die niet waar te maken zijn. Zoals het spreekwoord zegt: veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven.

Waarvan akte!
pi_99616705
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

De SP doet dat juist niet. Die beloven dingen die niet waar te maken zijn. Zoals het spreekwoord zegt: veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven.

Waarvan akte!
Kan je voorbeelden geven?
pi_99617031
De banken betalen. Het kan!

Je moet wel heel dom zijn om te stemmen op een partij die dit soort klinkklare nonsense durft te verkopen.
pi_99617494
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Zo mooi is dat, gelul over tolerantie maar zelf echt een homohater klasse A zijn.

Sorry voor de bash, maar ik vind dat dus TYPISCH Pvda eigenlijk...
Dit dus, de PVDA bestaat uit zoveel stromingen dat bepaalde waarden gewoon door elkaar heen lopen hetgeen het zelfs voor de leden van de PVDA niet meer overzichtelijk is. "Oh, we mogen niet tegen homo's en discriminatie zijn maar diverse van onze leden zijn dit openlijk wel..."
pi_99617765
Ja, bij de SP hebben ze er wel voor gezorgd dat een eigen mening niet meer mag. Dat lukt ze in Noord-Korea ook altijd zo goed.

Het is natuurlijk maar waar je prioriteiten legt.
pi_99618604
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef DS4 het volgende:
Ja, bij de SP hebben ze er wel voor gezorgd dat een eigen mening niet meer mag. Dat lukt ze in Noord-Korea ook altijd zo goed.

Het is natuurlijk maar waar je prioriteiten legt.
En bij de PvdA kan je wel je eigen mening ofzo uiten? Ik herinner me nog Jami die ex-moslim is en waar zijn uitspraken niet al te goed bij de PvdA zijn gevallen.
pi_99618661
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:21 schreef Zienswijze het volgende:

En bij de PvdA kan je wel je eigen mening ofzo uiten? Ik herinner me nog Jami die ex-moslim is en waar zijn uitspraken niet al te goed bij de PvdA zijn gevallen.
Er is gewoon ruimte voor discussie en afwijkende meningen. Maar als je echt tegen de kernwaarden in gaat, dan moet je jezelf afvragen of je wel bij de juiste partij zit.

Maar een grote partij kent altijd stromingen.
pi_99618787
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is gewoon ruimte voor discussie en afwijkende meningen. Maar als je echt tegen de kernwaarden in gaat, dan moet je jezelf afvragen of je wel bij de juiste partij zit.

Maar een grote partij kent altijd stromingen.
Aha, dus geen volledige vrijheid van meningsuiting.
pi_99618875
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

Aha, dus geen volledige vrijheid van meningsuiting.
Jawel, maar dat is geen vrijbrief om maar alles te roepen. Veel mensen begrijpen vrijheid van meningsuiting niet en denken dat je dan maar alles moet kunnen zeggen. Nou, dat is niet zo. Dat hangt gewoon van de setting af.

Als je in functie bent moet je je gewoon aanpassen aan jouw functie.
pi_99618979
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is geen vrijbrief om maar alles te roepen. Veel mensen begrijpen vrijheid van meningsuiting niet en denken dat je dan maar alles moet kunnen zeggen. Nou, dat is niet zo. Dat hangt gewoon van de setting af.

Als je in functie bent moet je je gewoon aanpassen aan jouw functie.
Aha, dus blijkbaar geen haar beter dan de SP.
pi_99619043
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:31 schreef Zienswijze het volgende:

Aha, dus blijkbaar geen haar beter dan de SP.
Jij kent alleen zwart en wit? Geen wonder dat je in de sprookjes van de SP gelooft!
pi_99619093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is dat er zo hysterisch wordt gedaan over een uitspraak die gewoon feitelijk juist en heel gematigd is. Net zoals de uitspraak dat homoseksualiteit volgens de bijbel niet mag even feitelijk juist als gematigd is.
Feitelijk juist? De interpretatie van de Koran en of je wel of niet een moslim bent zijn net zulke keiharde feiten als natuurkunde? Lijkt me juist niet, zo'n uitspraak blijft immer normatief.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 14:35:17 ]
pi_99619094
quote:
16s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kent alleen zwart en wit? Geen wonder dat je in de sprookjes van de SP gelooft!
Ik ben zo'n beetje het tegenovergestelde van een socialistische partij. Echter, als een socialist zou zijn, dan stem ik liever SP (die nog voor de arbeider opkomt) dan een partij als de PvdA.
pi_99619180
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef Zienswijze het volgende:

Ik ben zo'n beetje het tegenovergestelde van een socialistische partij. Echter, als een socialist zou zijn, dan stem ik liever SP (die nog voor de arbeider opkomt) dan een partij als de PvdA.
Ik zeg dat je er in gelooft. Niet dat je niet voor de boze wolf kan juichen...

Jij gelooft dat de SP op komt voor de arbeider. Dat is een fabel. Ze zijn gewoon uit op macht (overigens, dat doen alle partijen) en om dat te bereiken verkopen ze sprookjes, waar de PvdA ook de ballen heeft om een minder leuke boodschap te brengen, want er zijn ook partijen die wel verantwoordelijkheid moeten nemen.
pi_99623735
Proest,,,,,,,,,,,,,,,, PvdA heeft ballen............................ Kut, m'n frisdrank over m'n scherm :(

Jij gelooft ook in sprookjes is 't niet?
pi_99624133
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef DS4 het volgende:

waar de PvdA ook de ballen heeft om een minder leuke boodschap te brengen, want er zijn ook partijen die wel verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ja, want de PvdA wilt keihard bezuiningen? Onee, het wil slechts 14 miljard bezuiningen. Derest laat men (rente over de hoge staatsschuld) over aan de volgende generatie.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:24:26 #255
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99626305
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef DS4 het volgende:

Jij gelooft dat de SP op komt voor de arbeider. Dat is een fabel. Ze zijn gewoon uit op macht
Nou dat zagen we toen JM voor de verkiezingen al bekend maakte : niet met dit cda onder balkenbende of verhagen. -1 weer ds

quote:
(overigens, dat doen alle partijen) en om dat te bereiken verkopen ze sprookjes, waar de PvdA ook de ballen heeft om een minder leuke boodschap te brengen, want er zijn ook partijen die wel verantwoordelijkheid moeten nemen.
De pvda heeft geen ballen, die heeft slechts mazzel dat het volk dat op hen stemt een slecht geheugen heeft, politiek-dom zijn, of dus gewoon subsidie graaiers dan wel familie/vrindjes die de opdrachten krijgen.
pi_99627149
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:31 schreef Zienswijze het volgende:

Ja, want de PvdA wilt keihard bezuiningen? Onee, het wil slechts 14 miljard bezuiningen. Derest laat men (rente over de hoge staatsschuld) over aan de volgende generatie.
Ja, dat is minder sterk, maar daar is ook bepaald niet iedereen binnen de PvdA het over eens.
pi_99627259
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:24 schreef fokthesystem het volgende:

Nou dat zagen we toen JM voor de verkiezingen al bekend maakte : niet met dit cda onder balkenbende of verhagen. -1 weer ds
Dat schaar ik onder de gemiddelde fokker die beweert dat hij het nooit zou doen met weet ik welke beroemde dame er weer wordt besproken...

quote:
De pvda heeft geen ballen, die heeft slechts mazzel dat het volk dat op hen stemt een slecht geheugen heeft, politiek-dom zijn, of dus gewoon subsidie graaiers dan wel familie/vrindjes die de opdrachten krijgen.
Heerlijk, lekker objectief. Ga zo door.
pi_99628086
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tot de 18 miljard van dit kabinet is men ook alleen maar gekomen met creatief rekenen (o.a. het crisis&herstel akkoord van het vorige kabinet meerekenen) en gaat bij lange na niet geheel uitgevoerd worden. Daar zitten de grote verschillen dus echt niet. In een coalitie was dit nog wel wat hoger uitgevallen voor de PvdA en de VVD laat net zo goed een gigantische schuld achter voor de volgende generatie. Het zijn immers beiden fanatieke babyboompartijen.
pi_99630473
Ook dat zo'n Fatima Elatik maar aan mag blijven. Wat een slecht uithangbord. Daardoor raak je toch allergisch voor zo'n partij? En blunderen, én homo's discrimineren, én ook nog eens met gemeenschapsgeld smijten.

Wat bezielt die partij?!
  maandag 18 juli 2011 @ 22:02:57 #260
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99639507
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:16 schreef Chooselife het volgende:
Ook dat zo'n Fatima Elatik maar aan mag blijven.
Cohen, marcouch, wolfsen.... bruid dumper, voor de pers weg, 1 maand later via achterdeur weer binnen.... de lijst is meer dan 2 maal langer dan bij welke partij ook.
pi_99640768
Fokthesystem, voor het driemaal daags herhalen van dat mantra wil ik je verzoeken naar het centrale PvdA topic te gaan. Dit was een topic met een vrij specifieke insteek.
Bij voorbaat dank :).
pi_99642445
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 17:56 schreef Boze_Appel het volgende:
De PvdA wil teveel mensen tegelijkertijd tevreden stellen en dat kan nou eenmaal niet.
Schizofreen zooitje daar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99659274
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tot de 18 miljard van dit kabinet is men ook alleen maar gekomen met creatief rekenen (o.a. het crisis&herstel akkoord van het vorige kabinet meerekenen) en gaat bij lange na niet geheel uitgevoerd worden. Daar zitten de grote verschillen dus echt niet. In een coalitie was dit nog wel wat hoger uitgevallen voor de PvdA en de VVD laat net zo goed een gigantische schuld achter voor de volgende generatie. Het zijn immers beiden fanatieke babyboompartijen.
Dat komt omdat de VVD samen met o.a. de PVV moet werken, die nogal een socialistische insteek heeft. Een ander pluspunt is dat de VVD de rekening bij departementen legt die eigenlijk geen fundament hebben, bijvoorbeeld de cultuursector. De PvdA echter legt de rekening bij Werkend Nederland, door bijv de HRA af te bouwen, wat leidt tot koopkrachtverlies voor Werkend Nederland. Het is datzelfde Werkend Nederland dat hier de boel draaiende houdt, dus daar moet je voorzichtig en behoedzaam mee omgaan.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:37:56 #264
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99660733
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:49 schreef heiden6 het volgende:

Schizofreen zooitje daar.
Dat niet alleen,. ook klagen en AANklagen doen ze wel eens maar vervolgens....:

"@Yous033 Neem vooral geen blad voor de mond. We hebben dankzij de PVV een ruime betekenis van "Vrijheid van Meningsuiting" gekregen."

of:

"@WilcovdHeijden Wilco vander Heijden
by Yous033
Ik begrijp dat ik ongestraft mag blijven zeggen dat de #PVV een vrijheidsbeperkende, fascistische en totalitaire ideologie is? Dat is mooi."

one hundred and eeeiighhhttyyyyy .....

Schoon schip maken, de pvda... daar monsteren bijna alleen piraten op aan, soort zoekt soort...
Waar het schip 'schoon van is' zijn alle opgestapte wel-goede pvda-ers....

[ Bericht 11% gewijzigd door fokthesystem op 19-07-2011 13:46:59 ]
pi_102649312
Interessant opinie-artikel van René Cuperus in de Volkskrant vandaag, met een directe relatie tot dit onderwerp:

Een paar fragmenten:
quote:
De vervreemding van het electoraat ten opzichte van de PvdA is ook hierop terug te voeren: op een bestuurderskaste die de ongeschreven codes van een sociaal-democratische lifestyle aan zijn laars lapt, en aan moslim-migranten die de PvdA denken te kunnen misbruiken als een uitgewoonde moskeevereniging. (...)

Een ander geval van partijbeschadiging betreft een lid van het landelijk PvdA-bestuur die in al zijn wijsheid gemeend heeft zich te moeten opwerpen als bestrijder van het boerkaverbod. Ik ken de man niet. Het zal best een prettige kerel zijn. Maar dit Marokkaans-Nederlandse partijbestuurslid liet zich bij wijze van protest uitdossen in een boerka-achtige niqaab, waarmee hij interviews aan kranten geeft.

Het verdedigen van de boerka lijkt me de slechtste dienst die je het beeld van een gematigde, westers-inpasbare islam kunt bewijzen, maar mij gaat het om iets anders. Hoe komt een lid van het landelijk bestuur erbij om, tegen de sociaal-democratische traditie in, de PvdA te misbruiken als voertuig voor een godsdienstdebat? Wie haalt het in zijn hoofd om in de principieel anti-confessionele PvdA - de partij bovendien van feministe Joke Smit - een begripvol boerkadebat te willen voeren?

Raar hè, dat de PvdA-aanhang door dit soort kwesties totaal de weg is kwijtgeraakt en vervreemd is van zijn partij. Te veel PvdA'ers bevestigen het beeld van een partij als baantjesmachine; te veel PvdA'ers houden volstrekt onvoldoende afstand van godsdienst.

Die linkse vernieuwingsbeweging in de PvdA komt dus geen dag te laat. Het moet natuurlijk over de koers gaan, zeker. Maar de integriteit en geloofwaardigheid van een politieke stroming zit hem ook in mensen. In hoe partijrepresentanten de sociaal-democratische lifestyle voorleven dan wel beschadigen. Het is geen improductieve zelfkastijding wanneer men degenen bekritiseert die de waarachtigheid van je politieke beweging op het spel zetten. Linkse vernieuwing - als het even kan tot ver buiten de oevers van de bestaande partijformaties - moet ook eerherstel van politieke ethiek zijn. Anders woekert de vertrouwenscrisis tussen politiek en kiezer voort.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)se-vernieuwing.dhtml

Wat mij betreft een schot in de roos. En het is eigenlijk - beter verwoord en mooier geschreven - hetzelfde als waar ik dit topic destijds om begon. Ik hoop dat de PvdA een keertje wakker wordt en dat partijbestuurders die zichzelf in een boerka stoppen, onmiddellijk uit de partij worden gezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2011 14:41:47 ]
pi_102651319
Hij heeft voor een deel gelijk. Maar ik denk dat de problemen voor een belangrijker deel liggen bij het feit dat de PvdA geen duidelijke stelling neemt tegen de vernietigende kracht van het neoliberalisme. Zeker nu blijkt hoeveel schade dit virus aan de samenleving toebrengt.

Sterker nog, ze hebben het jarenlang getolereerd en zelf van harte meegedaan met het bevorderen van een samenleving die om geld en hebzucht draait, Die erfenis torst Job Cohen met zich mee.
pi_102651696
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:45 schreef Arolsen het volgende:
Hij heeft voor een deel gelijk. Maar ik denk dat de problemen voor een belangrijker deel liggen bij het feit dat de PvdA geen duidelijke stelling neemt tegen de vernietigende kracht van het neoliberalisme. Zeker nu blijkt hoeveel schade dit virus aan de samenleving toebrengt.

Sterker nog, ze hebben het jarenlang getolereerd en zelf van harte meegedaan met het bevorderen van een samenleving die om geld en hebzucht draait, Die erfenis torst Job Cohen met zich mee.
Je verhaal sluit een beetje aan bij een artikel dat ik toevallig net las, voordat ik jouw reactie las: http://www.volkskrant.nl/(...)ar-globaal-dom.dhtml

Misschien zit daar wel wat in, maar dat neemt dan nog steeds niet weg dat bepaalde figuren niet geloofwaardig als PvdA-politicus kunnen fungeren.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:46:28 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102653367
Ik vind die Cuperus te ver doorslaan in anti-religie sentiment. En ik denk dat hij daarmee ook de plank misslaat. Ik ben ook niet voor religie maar ik denk dat je politiek nu eenmaal niet om het bestaan ervan heen kunt. En het verbieden van Burka's vind ik vooral symboolpolitiek die niet gaat over de kern van de zaak. Het garanderen van de rechten van het individu in een samenleving waarin religies toegestaan zijn.

Momenteel heeft de PvdA het meeste te duchten van de SP en van D66. Dat zijn ook niet partijen die zich momenteel bezig zijn met harde islam-polarisatie. Dus dat is niet de oplossing. Wel heeft CUperus gelijk dat men nooit de oren oet laten hangen naar religieuze groepen als het om politiek gaat. En zodoende heeft de PvdA wel wat leden die er niets te zoeken hebben.

Ik denk dat het probleem vooral is dat de PvdA iets probeert te verenigen dat al lang niet meer verenigbaar is. Het stevige volkse sociaal democratische en het sociaal liberale. De SP en D66 weten beide een der geluiden op een onversneden manier te brengen. En dan wil je toch liever "The real thing" dan een partij die niet lijkt te kunnen kiezen. Bovendien maken D66 en de SP een veel zelfverzekerdere indruk dan de PvdA die al sinds 2006 met zichzelf overhoop lijkt te liggen. Een troef die de PvdA heeft is de bestuurlijke ervaring en het feit dat ze tot dusver altijd veel tactische stemmers trokken. Maar ik vraag me af of ze ditmaal Roemer en Pechtold voor kunnen blijven.

Ik denk dat het probleem veel lijkt op waar het CDA mee zit. Ook dat is een volkspartij in verval geworden die geen idee heeft waar ze heen moet. Het is zijn band met een groot deel van zijn achterban verloren en heeft ook weinig aansprekends meer. Noem eens een goede reden waarom ik op de PvdA of het CDA zou moeten stemmen? Wat hebben die partijen anno 2011 te bieden?
pi_102685548
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die Cuperus te ver doorslaan in anti-religie sentiment. En ik denk dat hij daarmee ook de plank misslaat. Ik ben ook niet voor religie maar ik denk dat je politiek nu eenmaal niet om het bestaan ervan heen kunt. En het verbieden van Burka's vind ik vooral symboolpolitiek die niet gaat over de kern van de zaak. Het garanderen van de rechten van het individu in een samenleving waarin religies toegestaan zijn.

Momenteel heeft de PvdA het meeste te duchten van de SP en van D66. Dat zijn ook niet partijen die zich momenteel bezig zijn met harde islam-polarisatie. Dus dat is niet de oplossing. Wel heeft CUperus gelijk dat men nooit de oren oet laten hangen naar religieuze groepen als het om politiek gaat. En zodoende heeft de PvdA wel wat leden die er niets te zoeken hebben.

Ik denk dat het probleem vooral is dat de PvdA iets probeert te verenigen dat al lang niet meer verenigbaar is. Het stevige volkse sociaal democratische en het sociaal liberale. De SP en D66 weten beide een der geluiden op een onversneden manier te brengen. En dan wil je toch liever "The real thing" dan een partij die niet lijkt te kunnen kiezen. Bovendien maken D66 en de SP een veel zelfverzekerdere indruk dan de PvdA die al sinds 2006 met zichzelf overhoop lijkt te liggen. Een troef die de PvdA heeft is de bestuurlijke ervaring en het feit dat ze tot dusver altijd veel tactische stemmers trokken. Maar ik vraag me af of ze ditmaal Roemer en Pechtold voor kunnen blijven.

Ik denk dat het probleem veel lijkt op waar het CDA mee zit. Ook dat is een volkspartij in verval geworden die geen idee heeft waar ze heen moet. Het is zijn band met een groot deel van zijn achterban verloren en heeft ook weinig aansprekends meer. Noem eens een goede reden waarom ik op de PvdA of het CDA zou moeten stemmen? Wat hebben die partijen anno 2011 te bieden?
Volgens mij is het betoog van Cuperus niet gestoeld op anti-religie zijn. Het is hem (en mij trouwens ook) erom te doen dat de sociaal-democratie zich niet laat gijzelen door allerlei belangen die niks met de sociaal-democratie te maken hebben. De gemiddelde Marokkaan of Turk mag best PvdA stemmen, maar de PvdA hoeft dan niet ineens zijn oren te laten hangen naar allerlei moslim-standpunten. En dat gebeurt wél, bijvoorbeeld in de kwestie rondom het ritueel slachten en nu ook weer in de boerka-discussie.

Ik vind het te bizar voor woorden dat een bestuurslid van de PvdA zichzelf in een boerka hult. Van een sociaal-democratische partij in Nederland verwacht ik simpelweg een ander standpunt over de boerka. Als de PvdA zich toch als beschermheilige van moslims wil gedragen, gebeurt precies datgene wat nu ook werkelijk gebeurt: kiezers lopen weg naar andere partijen. De PvdA moet een seculiere politieke partij willen zijn, op basis van sociaal-democratische waarden. Uiteraard met oog voor (religieuze) minderheden, maar niet als spreekbuis van.

Een belangrijke reden waarom de PvdA niet geloofwaardig is, is omdat er niets wordt ondernomen tegen politici die dubieuze uitspraken doen. Eerder in dit topic stonden er al diverse voorbeelden, maar het voorbeeld van dat bestuurslid in boerka (zo staat hij ook op Twitter afgebeeld) is ook sprekend. Prima als je zulke rechten wilt verdedigen, maar niet binnen de PvdA. Richt maar een eigen partij op, de PvdA houdt er andere waarden op na. Zo zou het tenminste moeten zijn.

De PvdA heeft op veel terreinen een realistischer kijk op de wereld dan de huidige regeringspartijen. Die bezuinigen de economie kapot en leggen de rekening vooral bij lage- en middeninkomens. Het is de 'volkse' PVV die dat allemaal gedoogt, het zijn kiezers die erin zijn getrapt en die - gek genoeg - nog steeds niet tot dat besef zijn gekomen. Het CDA is te a-sociaal geworden, te rechts. Het is een verlengstuk van de VVD geworden. Maar dat gaat dit topic niet over ;)
pi_102688397
De PvdA is op sterven na dood toch

Heeft Cohen toch nog iets constructiefs gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')