quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
ach feyenoord had de schijn wel zwaar tegen jah. 75 min lang met de rug tegen de muur, qua voetbal had er maar 1 ploeg mogen winnen en dat is Roda JC, qua knvb-gehalte mocht Feyenoord winnen. Van Hulten floot duidelijk met een opdracht.
Maar jah het heeft verder geen zin om het hierover te hebben, dit gebeurd vaker in het voebal..... helaas!
Feyenoord gefeliciteerd
quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Roda speelde ook zó goed zondag, ze hadden overduidelijk moeten winnen als je al die prachtige aanvallen zag. Ook gezien het flitsende voetbal wat ze hebben laten zien eerder in het bekertoernooi hadden ze het meer dan verdiend. Maar de KNVB stak er een stokje voor, die hebben er namelijk een reusachtig belang bij dat Feyenoord die beker pakt.
Ook de gewisselde spelers van Feyenoord gaven de scheids een hand![]()
Complottheorieën kun je nu niet meer uit de weg gaan natuurlijk.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat Duitse accent tast dus duidelijk de hersens aan.![]()
Roda Jc had weliswaar veel meer balbezit maar echt veel uitgespeelde kansen hebben ze niet gecreeërd. Ze hebben heel de wedstrijd maar 2 kansjes gehad ofzo.
Maar omdat Roda Jc meer balbezit had zag het er dreigender uit dan het was, maar in feite stonden ze vrij machteloos tegenover de Feyenoord defensie.
Al die complot-theorieën vervolgens, bij NAC waren het ook al van die huilies toen ze uitgeschakeld werden.
Ik snap dat het zuur is maar het is van een simpelheid.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:51 schreef MarkNMGN het volgende:
De Feyenoord-verdediging stond als een huis zondag, en dat zegt toch wel wat.
Roda was gewoon machteloos
Eenschquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:04 schreef TJDoornbos het volgende:
We moeten nu kwalitatief verbreden en voor de top 3 strijden
Zou mooi zijn, maar de bron is voetbalprimeur (alhoewel die als bron weer VI aanhalen....)quote:Feyenoord zal de komende tijd gesprekken voeren met een aantal spelers over hun toekomst bij de club. De Rotterdammers zullen gaan doorselecteren in hun huidige spelersgroep, waardoor enkele spelers zullen moeten vertrekken.
"Op dit moment is er nog geen enkele beslissing genomen over welke spelers al dan niet mogen blijven", zegt algemeen directeur Eric Gudde. Desondanks weet VI te melden dat het daarbij gaat om onder andere Serginho Greene, André Bahia en Danny Buijs. Jordy Buijs vertrekt naar De Graafschap, over de andere huurlingen (Dwight Tiendalli, Diego Biseswar en Michael Jansen) zal binnenkort een beslissing worden genomen.
Daarnaast hoopt Feyenoord Jonathan de Guzman te kunnen slijten aan een Europese topclub. Met de transfersom die de middenvelder opbrengt wil de Rotterdamse club de selectie verder versterken met een spits, die naast Roy Makaay moet gaan spelen, en een centrale verdediger.
Ze zijn zeker tevreden over Luciusquote:Op dinsdag 29 april 2008 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Trouwens wel raar dat ze een centrale verdediger willen, terwijl een rechtsback van grotere noodzaak is. Imo is een centrum met Hofland en Vlaar een goed centrum.
http://www.uploadgeek.com/quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:12 schreef Luni het volgende:
Wat is een goeie site om grote foto's mee te posten?
Held.quote:In een interview in Voetbal International laat Glenn Loovens weten ooit nog te willen terugkeren in De Kuip, en dan als basisspeler bij Feyenoord. Hij komt momenteel uit voor FA Cup finalist Cardiff City.
Feyenoord Netwerk
'Feyenoord is en blijft mijn club. Als supporter had ik hoge verwachtingen voor dit seizoen. Door de komst van een fors aantal goede spelers zou Feyenoord mee gaan doen om de titel, verwachtte ik. Maar na een goede start ging het al snel bergafwaarts. Nu hoor ik mensen wijzen naar de vele blessures maar dat is een gemakkelijk excuus. Een club als Feyenoord moet onder alle omstandigheden bovenin eindigen. Waar het precies mis is gegaan kan ik moeilijk beoordelen, maar het valt me wel op hoe knullig de tegengoals worden weggegeven. Laatst tegen Willem II bijvoorbeeld, daar schrok ik van.'
Feyenoord Netwerk
Zou hij meekunnen op het niveau van Feyenoord? 'Dat gevoel heb ik wel, maar dat was niet anders toen ik nog bij de club onder contract stond. Helaas kreeg ik niet de kans me over langere tijd te bewijzen. Maar mijn wens is nog eens terug te keren naar de club van mijn hart. Ooit wil ik basisspeler zijn in De Kuip'
quote:Mols krijgt aanbieding Dortmund-huurling Nuri Sahin vertrekt definitief bij Feyenoord
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Feyenoord wil nog een seizoen door met aanvaller Michael Mols.
De 37-jarige spits kreeg gisteren een contractverlenging aangeboden in een gesprek met technisch directeur Peter Bosz. Mols heeft dat aanbod in overweging.
Kort na de bekerfinale zei de routinier al ‘een goed gevoel’ te hebben bij een langer verblijf in de Kuip. ,,Zoals ik me nu voel, wil ik nog wel een jaartje door,’’ zei Mols direct na de 2-0 zege op Roda JC. ,,Maar daar zijn twee partijen voor nodig.’’
Die tweede partij kent geen twijfel. Feyenoord beschouwt Mols als een waardevolle kracht achter eerste spits Roy Makaay. ,,We waren al heel snel in het seizoen heel tevreden over Michael, in alle opzichten,’’ aldus Bosz. ,,De laatste weken heeft hij dat gevoel alleen maar onderstreept, als een uitstekende vervanger van Makaay. Sommige spelers van 30 ogen al oud, maar Michael is topfit, dat zie je aan alles. Voetballend is hij nog steeds van toegevoegde waarde en binnen de groep is hij een voorbeeld.’’
Mols kwam aan het begin van het seizoen verrassend over van ADO Den Haag, nadat hij al min of meer had besloten zijn loopbaan te beëindigen. De geboren Amsterdammer rekende op een rol in de schaduw van Makaay, maar werd naarmate het seizoen vorderde steeds belangrijker voor Feyenoord. Eerst als invaller, daarna als vervanger van de geblesseerde Makaay.
Met Mols als aanspeelpunt begon Feyenoord de laatste weken langzaam weer wat beter te voetballen. Lang niet altijd leidde dat tot resultaat, maar de ervaren centrumspits zorgde voor houvast in een zoekende ploeg.
Zondag koos trainer Bert van Marwijk dan ook voor Mols als basisspeler, ten koste van de net herstelde topscorer. Mols maakte indruk, zoals hij eerder in het bekertoernooi al een hoofdrol speelde tegen FC Zwolle en NAC. ,,Michael doet het fantastisch,’’ oordeelde Van Marwijk. ,,Volgens mij is hij nog lang niet versleten. Iedere week oogde hij fitter en scherper.’’
Feyenoord neemt komend seizoen wél afscheid van Nuri Sahin. De Rotterdamse club onderneemt geen pogingen meer om de huurling van Borussia Dortmund definitief vast te leggen. Eerder werd middenvelder Karim El Ahmadi (FC Twente) al vastgelegd voor het komende seizoen.
Bosz: ,,We hebben al bij het vaststellen van de huurovereenkomst getracht een koopoptie te bedingen voor Nuri, maar dat bleek onbespreekbaar. We zijn tevreden over hem, maar aan de voorwaarden die door Borussia worden gesteld kunnen we onmogelijk voldoen. Daarom houdt onze samenwerking - helaas - op.’’
Het is alweer ochtend. Welke avond had je in gedachten?quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:42 schreef Luni het volgende:
[..]
Thanx, zal ik vanavond eens wat foto's van de finale posten.
Beetje scoren voor open goal van de VI.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Linkje
Transferrapport Feyenoord: ruim 40 miskopen
Voetbal International legde het transferbeleid van de Rotterdammers van de afgelopen tien jaar langs de meetlat. Martijn Krabbendam vertelt over de uitkomsten van het onderzoek.
Dat kreeg een aantal van onze aankopen zelfs niet voor elkaarquote:Op woensdag 30 april 2008 11:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Beetje scoren voor open goal van de VI.
Greene, Buijs en Bahia mogen zeker opbokken van mij, Jansen wil ik nog meer van zien. Jordi Buijs moet idd nog een beetje groeien, maar die verwacht ik wel terug. Tiendalli mag ook nog een kansje krijgen. Heb wel een beetje twijfels over hem, maar hij heeft gewoon veel pech gehad. Mols mag idd nog een jaartje door van mij. Ik reken er eigenlijk op dat De Guzman ook vertrekt, jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, maar de bron is voetbalprimeur (alhoewel die als bron weer VI aanhalen....)
Jordy B. is verkocht!quote:Op woensdag 30 april 2008 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Greene, Buijs en Bahia mogen zeker opbokken van mij, Jansen wil ik nog meer van zien. Jordi Buijs moet idd nog een beetje groeien, maar die verwacht ik wel terug. Tiendalli mag ook nog een kansje krijgen. Heb wel een beetje twijfels over hem, maar hij heeft gewoon veel pech gehad. Mols mag idd nog een jaartje door van mij. Ik reken er eigenlijk op dat De Guzman ook vertrekt, jammer maar begrijpelijk.
Er zal dus veel in de breedte geinvesteerd moeten worden.
Maandag overdag zo als het er nu naar uit ziet, kut computer thuis is zo traag, probeer het wel vanaf m'n werk. Morgen waag ik nog wel een poging, maar ga zo maar eens een biertje scoren!quote:Op woensdag 30 april 2008 09:16 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is alweer ochtend. Welke avond had je in gedachten?
Shiiit ik dacht verhuurd!quote:
Alleen jammer dat er geen rekening met de aankoop prijs gehouden is. Dat vind ik toch wel meetellen, zo krijgt Rzasa een onvoldoende terwijl hij transfervrij kwam en de uefacup finale heeft gespeeld.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Linkje
Transferrapport Feyenoord: ruim 40 miskopen
Voetbal International legde het transferbeleid van de Rotterdammers van de afgelopen tien jaar langs de meetlat. Martijn Krabbendam vertelt over de uitkomsten van het onderzoek.
Precies. Daarnaast was en is Rzasa ook gewoon een heldquote:Op woensdag 30 april 2008 13:34 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er geen rekening met de aankoop prijs gehouden is. Dat vind ik toch wel meetellen, zo krijgt Rzasa een onvoldoende terwijl hij transfervrij kwam en de uefacup finale heeft gespeeld.
Prachtigquote:
Kunnen we het niet gewoon gaan hebben over Feijenoord. De antipathie jegens de joden begint echt steeds triestere vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 30 april 2008 15:12 schreef jorienvdherik het volgende:
helemaal niets in ....
gelukkig hebben vele van jullie dan ook geen ballen, gezien dat topicquote:Op woensdag 30 april 2008 16:24 schreef _Mike_ het volgende:
Nog gefeliciteerd met de beker.
Oja, Jorien ballen heb je niet met "Ik ga in de fontein springen als we de beker winnen en maakt foto's"
Inderdaad, straks wordt het zelfs op open dag gezongen.quote:Op woensdag 30 april 2008 15:39 schreef Happel het volgende:
[..]
Kunnen we het niet gewoon gaan hebben over Feijenoord. De antipathie jegens de joden begint echt steeds triestere vormen aan te nemen.
Blijft ook leuk, maar bewaar dat lekker voor die ene wedstrijd in het jaar.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad, straks wordt het zelfs op open dag gezongen.![]()
Hamas, hamas en Marco Bakker waren dan wel weer leuk.
jij bent zelf nog erger, mensen als timmer en greene , landzaat haten omdat ze uit amsterdam komen of er gespeeld hebbenquote:Op woensdag 30 april 2008 17:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Blijft ook leuk, maar bewaar dat lekker voor die ene wedstrijd in het jaar.
Persoonlijk ben ik het echt zat, dat we elke wedstrijd weer moeten horen hoe gehaat dat zooitje uit Amsterdam wel niet is. Alsof de rest er niet toe doet.
het helemaal niets in amsterdam is gewoon mooi om met veel man te zingen, en die ajax fans vinden het wel kutquote:Op woensdag 30 april 2008 18:01 schreef MarkNMGN het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Het begint echt steeds triestere vormen aan te nemen.
Bijvoorbeeld het: jalalala, joden hebben kanker.
Houdoe en bedankt.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:07 schreef Tallie1982 het volgende:
Moet je nogal trots op zijn op zo en spetterend gewonnen finale. Was niet eens terecht. Jammer dat roda de penalty niet gekregen had
boo-fucking-hooquote:Op woensdag 30 april 2008 18:07 schreef Tallie1982 het volgende:
Moet je nogal trots op zijn op zo en spetterend gewonnen finale. Was niet eens terecht. Jammer dat roda de penalty niet gekregen had
Het is inderdaad leuk, maar niet 70% van de tijd zoals tijdens de bekerfinale en de huldiging.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het helemaal niets in amsterdam is gewoon mooi om met veel man te zingen, en die ajax fans vinden het wel kut
quote:Op woensdag 30 april 2008 18:07 schreef Tallie1982 het volgende:
tijdens bekerfinale was juist leuk,quote:Op woensdag 30 april 2008 18:13 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het is inderdaad leuk, maar niet 70% van de tijd zoals tijdens de bekerfinale en de huldiging.
Tjah, jij kan het leuk vinden en ik begrijp het ergens ook nog wel omdat het de grote rivaal is. Toch vind ik het veel mooier wanneer een vol stadion achter de eigen club gaat staan (en in dit geval pro-Feyenoord) liederen zingt in plaats van liederen zingen die gericht zijn op de concurrent. Zeker wanneer je niet eens tegen die concurrent speelt.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:15 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tijdens bekerfinale was juist leuk,
de helft van de ajax fans zat te kijken en te duimen voor roda, en dan hoor je hard op de tv terug dat lied, en denken ze oja, wij hebben geen grote prijs dit jaar
Ja dus, het is zo triest om je altijd alleen maar met Ajax bezig te houden zoals jij doet. Feyenoord stond in de finale, Ajax niet. Ook jouw signature, tering. Ben je 3 ofzo.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:15 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
de helft van de ajax fans zat te kijken en te duimen voor roda, en dan hoor je hard op de tv terug dat lied, en denken ze oja, wij hebben geen grote prijs dit jaar
Afgunst denk ik.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:30 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet dat mensen de overwinning niet terecht vinden, Roda heeft geen enkele kans gecreëerd.
Ik haat ze niet en ik zit al zeker niet elke wedstrijd mijn haat jegens ajax te verkondigen. Besteed aandacht aan je eigen club, al is dat in jouw geval nogal lastig.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jij bent zelf nog erger, mensen als timmer en greene , landzaat haten omdat ze uit amsterdam komen of er gespeeld hebben
jij zei toch tijd terug dat je niks van die spelers moest, omdat het net ajax 2 leekquote:Op woensdag 30 april 2008 19:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik haat ze niet en ik zit al zeker niet elke wedstrijd mijn haat jegens ajax te verkondigen. Besteed aandacht aan je eigen club, al is dat in jouw geval nogal lastig.
Zie het overigens ook bij andere clubs. ajaxsupporters zijn net zo.
Je snapt mijn punt niet echt, hè...quote:Op woensdag 30 april 2008 19:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jij zei toch tijd terug dat je niks van die spelers moest, omdat het net ajax 2 leek
Roda maakte het spel Feyenoord strafde de fouten van Roda af, hetzelfde als Heerenveen Ajax laatst. Dus al met al terecht gewonnen gewoon.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:30 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet dat mensen de overwinning niet terecht vinden, Roda heeft geen enkele kans gecreëerd.
Er is in Nederland maar 1 echte grote prijs, Ajax heeft al jaren niks gewonnen dus. Ik snap het "Helemaal niets in Amsterdam/Rotterdam" dan ook nooitquote:Op woensdag 30 april 2008 18:15 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Jij vindt dat er in Nederland maar 1 grote prijs is. Wat jij vindt is niet relevant.quote:Op woensdag 30 april 2008 20:47 schreef denthemen het volgende:
[..]
Er is in Nederland maar 1 echte grote prijs, Ajax heeft al jaren niks gewonnen dus. Ik snap het "Helemaal niets in Amsterdam/Rotterdam" dan ook nooit
Die beker stelt toch ook niets voor? Het is hier geen traditie, je komt ermee in de Uefa cup wat Feyenoord toch wel gelukt was. Althans, dat denk ik. Een club als Roda kan de kaarten niet eens uitverkocht krijgen, de publieke belangstelling stelt dus gewoon weinig voor. Dat jij hem nou geweldig bent gaan vinden omdat je clubje hem heeft moet jij wetenquote:Op woensdag 30 april 2008 21:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij vindt dat er in Nederland maar 1 grote prijs is. Wat jij vindt is niet relevant.
Het is altijd al een prijs geweest en nu niet opeens omdat wij hem hebben gewonnen.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:10 schreef denthemen het volgende:
[..]
Die beker stelt toch ook niets voor? Het is hier geen traditie, je komt ermee in de Uefa cup wat Feyenoord toch wel gelukt was. Althans, dat denk ik. Een club als Roda kan de kaarten niet eens uitverkocht krijgen, de publieke belangstelling stelt dus gewoon weinig voor. Dat jij hem nou geweldig bent gaan vinden omdat je clubje hem heeft moet jij weten
Het is een prijs ja, ook toen wij het wonnen. Maar de JC Schaal is ook een prijs, stelt die wat voor? Of het Amsterdam toernooi?quote:Op woensdag 30 april 2008 21:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is altijd al een prijs geweest en nu niet opeens omdat wij hem hebben gewonnen.
En wat bedoel je te zeggen met dat het geen traditie is? Het toernooi bestaat al sinds 1898.
Wat een argumenten, ik ben om.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:30 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is een prijs ja, ook toen wij het wonnen. Maar de JC Schaal is ook een prijs, stelt die wat voor? Of het Amsterdam toernooi?
De jaarlijkse bierzuip feesten hier verder op bestaan al sinds 1890, ook meteen een traditie die veel voor zal stellen? In Engeland is het een traditie, daar is de belangstelling dan ook vele malen groter. Daar worden halve finale's op neutraal terein gehouden etc. Dan is zo'n toernooi interessant.
Ik snap best dat je blij bent, en dat er 40.000 man op een huldiging afkomt voor een bekerquote:
Behalve dat Heerenveen Ajax volledig van de mat speelde en Roda dat nou niet bepaald deed. Ze hadden meer balbezit, that's it. Roda was bagger.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Roda maakte het spel Feyenoord strafde de fouten van Roda af, hetzelfde als Heerenveen Ajax laatst. Dus al met al terecht gewonnen gewoon.
Heeft er echt geen flikker mee te maken, joodje.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik snap best dat je blij bent, en dat er 40.000 man op een huldiging afkomt voor een beker
Blijkt maar weer eens hoe groot onze groep supporters is. Hoeveel zouden er wel niet op de Coolsingel staan als we landskampioen worden?quote:Op woensdag 30 april 2008 21:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik snap best dat je blij bent, en dat er 40.000 man op een huldiging afkomt voor een beker
Hetzelfde aantal? Heel Rotterdam zat te hunkeren om "een" prijsquote:Op woensdag 30 april 2008 22:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Blijkt maar weer eens hoe groot onze groep supporters is. Hoeveel zouden er wel niet op de Coolsingel staan als we landskampioen worden?
Er wonen in Rotterdam meer dan 40000 mensen.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hetzelfde aantal? Heel Rotterdam zat te hunkeren om "een" prijs
En in Amsterdam is wel degelijk "iets"quote:Op woensdag 30 april 2008 22:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Er wonen in Rotterdam meer dan 40000 mensen.
Zal wel weer een typisch VI-verhaal worden, zonder noemenswaardige nieuwsfeiten.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:51 schreef denthemen het volgende:
Volgende week een stuk over de financiën bij feyenoord in de VI
Vraag maar na in Eindhovenquote:Op woensdag 30 april 2008 22:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Zal wel weer een typisch VI-verhaal worden, zonder noemenswaardige nieuwsfeiten.
Dan onderschat jij de aanhang van Feyenoord.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
Die verhalen van Gomes en Piet de Visser zijn natuurlijk ook maar eenzijdig en sensationeel. In feite staat er genoeg in waarbij je vraagtekens kunt plaatsen maar iedereen schrikt zo van de soap dat ze weigeren dieper in te gaan op wat de hoofdrolspelers nu werkelijk zeggen of waarom, het maakt kortom 'no sense'.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 22:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het boeit niet of ze die 20 miljoen echt terug zullen betalen of niet, het risico ligt immers bij de investeerders. Zij hebben zelf de afweging kunnen maken of 25% van de transferwaarde van de betreffende spelers voldoende was als onderpand voor het geld dat zij investeerden.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De Vi zal dit vervolgens afschilderen als enorm onverantwoord, maar deze talentpools en investeringsfondsen (want dat zijn die nieuwe leningen) zijn naar mijn weten redelijk risicoloos (namelijk 25% van de transfer-opbrengsten gaan naar de investeerders en het risico ligt bij de investeerders).
Het terugbetalen van het geld uit die investeringsfondsen gaat ze echt wel lukken met de transferopbrengsten, het gaat tenslotte om hooguit 20 miljoen, met een verkoop van Drenthe, De Guzman en toekomstige knallers als Bruins en El Ahmadi moet dat te halen zijn.
investeringsfondsen gaan ze echt wel redden.
eens, en de rest is gewoon jaloersquote:Op donderdag 1 mei 2008 03:17 schreef TC03 het volgende:
De beker is gewoon een prijs die Feyenoord terecht gewonnen heeft. Roda heeft geen kans gecreëerd. Oké, Feyenoord was alles behalve sprankelend, maar ze scoorden wel twee keer, en dat is wat je moet doen. Als je naar het verdere verloop van het toernooi kijkt, dan zie je dat Feyenoord overtuigend won van NAC, Groningen en Utrecht, terwijl Roda JC twee keer moest verlengen (tegen Heracles en De Graafschap). Feyenoord is een waardige kampioen.
Hehequote:Op donderdag 1 mei 2008 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik was gisteren met een paar maten in amsterdam om koninginnedag te vieren. 1 van die vrienden van me is voor ajax dus toen we langs een stand vol ajax spullen liepen moest hij naar binnen. Zegt ie tegen die verkoper: we gaan proberen hem te bekeren! Verkoper: Is ie voor Feyenoord dan? Vriend: ja
Verkoper tegen mij: Nou, gefeliciteerd met de Europacup dan he!! O nee, het was slechts de beker...
Dus ik zeg: ik zou u ook graag willen feliciteren ik weet alleen niet waarmee.
En toen liep ie weg om een klant te helpen
Hij maakte zich op voor de wedstrijd waarmee we CL kunnen verdienen, dan maakt zo'n bekertje niet uitquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik was gisteren met een paar maten in amsterdam om koninginnedag te vieren. 1 van die vrienden van me is voor ajax dus toen we langs een stand vol ajax spullen liepen moest hij naar binnen. Zegt ie tegen die verkoper: we gaan proberen hem te bekeren! Verkoper: Is ie voor Feyenoord dan? Vriend: ja
Verkoper tegen mij: Nou, gefeliciteerd met de Europacup dan he!! O nee, het was slechts de beker...
Dus ik zeg: ik zou u ook graag willen feliciteren ik weet alleen niet waarmee.
En toen liep ie weg om een klant te helpen
om voor 3x op een rij er weer af te gaan in de voorrondequote:Op donderdag 1 mei 2008 13:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij maakte zich op voor de wedstrijd waarmee we CL kunnen verdienen, dan maakt zo'n bekertje niet uit
En toch hebben we aan de CL meegedaanquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
om voor 3x op een rij er weer af te gaan in de voorronde
fijn manquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:47 schreef denthemen het volgende:
[..]
En toch hebben we aan de CL meegedaan
Och gut. Het behalen van de CL (waar jullie er toch weer in de voorronde uitvliegen) is zeker wel een prijs.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij maakte zich op voor de wedstrijd waarmee we CL kunnen verdienen, dan maakt zo'n bekertje niet uit
quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, toch zal Feyenoord er alles aan gelegen zijn om te proberen de investeerders toch terug te betalen denk ik. Financieel gezien loopt Feyenoord inderdaad weinig risico denk ik dus ik ben benieuwd wat Vi volgende week denkt te 'onthullen'.quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:23 schreef SlamD het volgende:
[..]
Het boeit niet of ze die 20 miljoen echt terug zullen betalen of niet, het risico ligt immers bij de investeerders. Zij hebben zelf de afweging kunnen maken of 25% van de transferwaarde van de betreffende spelers voldoende was als onderpand voor het geld dat zij investeerden.
Trouwens... El Ahmadi zit toch helemaal niet in zo'n investeringsfonds? Eventuele opbrengsten voor hem zouden dus volledig voor Feyenoord moeten zijn.
Laat ajax nu eerst maar eens fatsoenlijk de playoffs doorkomen voordat je begint te dromen van het overleven van de voorronde CL.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
amsterdam toernooi met de beker vergelijkenquote:Op woensdag 30 april 2008 21:30 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is een prijs ja, ook toen wij het wonnen. Maar de JC Schaal is ook een prijs, stelt die wat voor? Of het Amsterdam toernooi?
Goed gezegd Frankyquote:Op donderdag 1 mei 2008 17:10 schreef FrankyMcG het volgende:
Pfff, wat ontzettend vermoeiend die kansloze discussies hier.
Wij (Feyenoorders) zien de beker als een tastbare prijs, jullie (joden) niet. BOEIEND!
quote:Even voor de volledigheid: Sulejmani zal zijn contract in ieder geval niet verlengen en wil absoluut deze zomer vetrekken bij Heerenveen.
Zoals iedereen weet, is Heerenveen met Miralem in onderhandeling voor contractverlenging geweest. De speler heeft maar liefst twee maanden moeten wachten, voordat de club terugkwam met een concreet antwoord. Management van Heerenveen ging niet akkoord met de salariseisen van Sulejmani, waarop de Serviër heeft verteld te zullen vertrekken bij Heerenveen.
Op dit moment zijn er drie clubs zeer concreet geweest: Chelsea, Real Madrid en Feyenoord. Dus tot nu toe niets geen ajaks of PSV.
Feyenoord is tevens al rond met Heerenveen en probeert o.a. via Verbeek Sulejmani het allerlaatste zetje te geven richting De Kuip. Eerder deze week heeft Peter Bosz persoonlijk met Sulejmani gesproken.
Mocht Sulejmani naar Feyenoord gaan (waar ik reeds volledig van overtuigd ben, met een reden die ik hier niet kan en mag noemen), zou het zo kunnen zijn dat Real Madrid een rol speelt in de transfer.
mmm.. blijf afwachtenquote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een post van een zeer gewaardeerd user van PSV netwerk. Deze user heeft het al vaker bij het rechte eind gehad met inside informatie...
[..]
Bron http://fr-fans.nl/?p=lees&id=3668quote:Hendrie Krüzen heeft op Koninginnedag een gesprek gehad met Peter Bosz over een samenwerking bij Feyenoord. Volgens de huidige assistent-trainer van Heracles Almelo was het een goed gesprek. Dat meldde Krüzen in het radioprogramma Binnenkant Paal van RTV Oost. ``Wanneer zo’n uitdaging op je pad komt, moet je deze pakken."
Krüzen meldde dat Feyenoord met vier assistent-trainer wil gaan werken, naast hoofdtrainer Gertjan Verbeek. Krüzen zou echter degene moeten worden die naast Verbeek op de bank plaatsneemt tijdens thuiswedstrijden. Een combinatie die al eerder bij Heracles Almelo het geval was.
Voorzitter Jan Smit had Krüzen toestemming verleend om met de Rotterdamse club te praten. De club zal de keuze van Krüzen daarbij respecteren, zou de preses hebben beloofd.
We zullen het wel merken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een post van een zeer gewaardeerd user van PSV netwerk. Deze user heeft het al vaker bij het rechte eind gehad met inside informatie...
[..]
Het zou wel mooi nieuws voor Feyenoord zijn maar wat de rol van Real Madrid kunnen zijn. Een zelfde constructie als dat met Alex was tussen PSV en Chelsea ofzo.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Joh, hou op. Mols en Makaay kunnen perfect in die rol functioneren.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Mag 'ie Sibon gelijk meenemen. Een aanspeelpunt hebben we nodig voorin, zeker als Timmer, Greene, Bahia en Lucius blijven.
Interessant. Wat ik eerder heb gepost kan dus nog wel eens waar zijn. (Investeerder die de transfer Sulejmani wou bekostigen) Ik hoop ten zeerste dat ie komt. Sulejmani is een absolute versterking al ben ik geen fan van potentiele constructies, want je weet nooit wanneer die weggaat.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zodra iemand Ajaks of zo gaat typen is hij al niet meer geloofwaardig. Welke volwassen vent doet zoiets nou op internet?quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Okay laat ik het anders zeggen:quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:10 schreef FrankyMcG het volgende:
Pfff, wat ontzettend vermoeiend die kansloze discussies hier.
Wij (Feyenoorders) zien de beker als een tastbare prijs, jullie (joden) niet. BOEIEND!
Guttegut, je kan toch wel wat verder denken dan je neus lang is of niet?quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Okay laat ik het anders zeggen:
De beker is ook een prijs, leuk om te winnen natuurlijk, maar die euforie die er bij elke club ontstaat is ronduit lachwekkend. Bij Ajax en feyenoord een huldigingfeyenoord spelers die zingen: "Helemaal niets in Amsterdam". Dat zijn dezelfde spelers die met dit materiaal 6e(!) zijn geworden, die de supporters in de kou lieten staan en zich lieten vernederen in Amsterdam. Dat de supporters het zingen snap ik wel, dat is ook van onze kant
Ga er nu eens serieus op in, dat je geen discussie aan kan is al maanden duidelijk. Maar probeer het in ieder geval eens, niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:16 schreef Happel het volgende:
[..]
Guttegut, je kan toch wel wat verder denken dan je neus lang is of niet?
Er valt weinig te discussiëren. En ik was overigens serieus...quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:18 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ga er nu eens serieus op in, dat je geen discussie aan kan is al maanden duidelijk. Maar probeer het in ieder geval eens, niet geschoten is altijd mis
Wat valt er verder te beargumenteren? Denk jij nou eerst maar eens na over wat je zegt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:41 schreef denthemen het volgende:
Beargumenteer je mening dan eens, ik zal morgenochtend nog even komen kijken. Je hebt dus de hele nacht, goed nadenken dus!
....quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:18 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ga er nu eens serieus op in, dat je geen discussie aan kan is al maanden duidelijk. Maar probeer het in ieder geval eens, niet geschoten is altijd mis
quote:Feyenoord rekent op Vlemmings én Krüzen
Feyenoord is zo goed als akkoord met Hendrie Krüzen als assistent-trainer naast Gertjan Verbeek voor komend seizoen.
De Rotterdamse club hoopt bovendien snel tot een akkoord te komen met Leon Vlemmings van NAC, die eveneens deel uit moet gaan maken van de technische staf van Feyenoord.
De Bredase club weigert voorlopig echter mee te werken aan een deal. ,,Ik wacht rustig af of de clubs er wel of niet uitkomen,’’ zegt Vlemmings zelf.
En toch vind ik de door het jou geschetst verhaal wel reden genoeg is om alert te blijven. Die kale is er wel uitgeflikkerd, maar we staan er niks beter dan toen. Het verhaal over scouting en mislukte transfers kunnen we afdoen als open deuren, maar een goed aan- en verkoopbeleid is ondertussen de enige echte levensader voor Feijenoord als topclub, dan kennen we ons wel rijk rekenen met het nieuwe stadion, gokken en tvgelden voor livewedstrijden, maar de grootste klappers maak je gewoon door talent voor een hoop weg te doen naar Engeland, Spanje, Italië etc. Dat is ook het vlak waar Feijenoord het heeft laten liggen op ajax en psv.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die verhalen van Gomes en Piet de Visser zijn natuurlijk ook maar eenzijdig en sensationeel. In feite staat er genoeg in waarbij je vraagtekens kunt plaatsen maar iedereen schrikt zo van de soap dat ze weigeren dieper in te gaan op wat de hoofdrolspelers nu werkelijk zeggen of waarom, het maakt kortom 'no sense'.
Ik verwacht dan ook een enorm eenzijdig verhaal in de Vi volgende week over de financiële situatie van Feyenoord, waarin ze blijven doordrammen over de miskopen van Feyenoord die ze deze week in hun blad hebben gepresenteerd, en dat ze inzichtelijk maken dat ze het ene gat opvullen met het andere gat, ze lossen oude bestaande leningen namelijk af met nieuwe leningen, maar dat wisten we al langer natuurlijk.
De Vi zal dit vervolgens afschilderen als enorm onverantwoord, maar deze talentpools en investeringsfondsen (want dat zijn die nieuwe leningen) zijn naar mijn weten redelijk risicoloos (namelijk 25% van de transfer-opbrengsten gaan naar de investeerders en het risico ligt bij de investeerders).
Het terugbetalen van het geld uit die investeringsfondsen gaat ze echt wel lukken met de transferopbrengsten, het gaat tenslotte om hooguit 20 miljoen, met een verkoop van Drenthe, De Guzman en toekomstige knallers als Bruins en El Ahmadi moet dat te halen zijn.
Wat wél zo is, en waar de Vi wel op zal gaan hameren is dat Feyenoord een enorm voorschot op de toekomst neemt doordat ze hopen met deze investeringen Champions League voetbal te gaan halen en weer structureel om de prijzen te spelen, en dat ze al vooruitlopen op de beslissing voor een nieuw stadion dat ook voor hogere inkomsten moet gaan zorgen waarmee ze deels de schuldenlasten van de investeringsfondsen kunnen aflossen zover dat niet kan worden voldaan uit de transfer-opbrengsten, maar welke ook moeten zorgen dat Feyenoord niet meer afhankelijk is van deze vormen van lenen maar dat Feyenoord structureel weer in hun eigen inkomsten kan voorzien die voldoen voor het spelen van top-voetbal.
Mocht er om wat voor reden dan ook geen Champions League gehaald worden binnen enkele seizoenen of mocht het stadion veel langer op zich laten wachten door lange procedures, of mocht het stadion niet zo'n succes worden waarop ze hopen, of mochten de transferopbrengsten tegenvallen dan zal Feyenoord structureel afhaken als topclub denk ik, maar ze zullen niet failliet gaan want zoals ik al zei, dat terugbetalen van die investeringsfondsen gaan ze echt wel redden.
Geef ik je groot gelijk in. Maar waar ik me wel over verbaasde was dat in het artikel in de vi het alleen gaat over aangekochte en verkochte spelers. En daar is Feyenoord inderdaad niet zo best in. Maar Drenthe en Kalou hebben samen wel 17 miljoen opgeleverd en iemand als Buffel zal ook wel een paar miljoen opgeleverd hebben. Met je jeugdopleiding kan je dus de balans als aardig rechttrekken, maar daar hoor je vi niet over.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:16 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
En toch vind ik de door het jou geschetst verhaal wel reden genoeg is om alert te blijven. Die kale is er wel uitgeflikkerd, maar we staan er niks beter dan toen. Het verhaal over scouting en mislukte transfers kunnen we afdoen als open deuren, maar een goed aan- en verkoopbeleid is ondertussen de enige echte levensader voor Feijenoord als topclub, dan kennen we ons wel rijk rekenen met het nieuwe stadion, gokken en tvgelden voor livewedstrijden, maar de grootste klappers maak je gewoon door talent voor een hoop weg te doen naar Engeland, Spanje, Italië etc. Dat is ook het vlak waar Feijenoord het heeft laten liggen op ajax en psv.
En met name op korte termijn zal de club moeten toeslaan, want over drie jaar staat deze ploeg er niet meer en de helft van deze spelers gaat niks meer opleveren.
Het investeringsfonds is opzich wel risicoloos maar anderszijds wanneer we een grote klapper maken, verdwijnt 25% wel als sneeuw voor de zon. Dan moeten we maar hopen dat die lui opnieuw dat geld in Feijenoord willen steken.
Ik maak me nog steeds best zorgen om de financiële huishouding van Feijenoord, we leven nog steeds op (te?) grote voet en zijn te weinig creatief. Afgelopen seizoen heeft wel aan getoond dat er veel meer moet gebeuren dan een stel grote namen aantrekken om weer een topclub te worden.
Ik denk dat Feijenoord dat zelf ook is gaan inzien. En hoop ook dat ze daar goed op gaan anticiperen. Vorig jaar verkochten ze Drenthe voor een groot bedrag en het jaar ervoor Kuijt. Dit jaar De Guzman, althans daar ga ik van uit. Ze dienen minimaal elk jaar zo een klapper te maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:16 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
En toch vind ik de door het jou geschetst verhaal wel reden genoeg is om alert te blijven. Die kale is er wel uitgeflikkerd, maar we staan er niks beter dan toen. Het verhaal over scouting en mislukte transfers kunnen we afdoen als open deuren, maar een goed aan- en verkoopbeleid is ondertussen de enige echte levensader voor Feijenoord als topclub, dan kennen we ons wel rijk rekenen met het nieuwe stadion, gokken en tvgelden voor livewedstrijden, maar de grootste klappers maak je gewoon door talent voor een hoop weg te doen naar Engeland, Spanje, Italië etc. Dat is ook het vlak waar Feijenoord het heeft laten liggen op ajax en psv.
Op dat vlak heb ik wel vertrouwen in de visie van de club. Ze hebben vorig jaar de kern van het elftal bijeen gebracht (De Cler, Hofland, Van Bronckhorst, Landzaat en Makaay) en zullen dat dit jaar aanvullen met jonge (onder de 25) talenten.quote:En met name op korte termijn zal de club moeten toeslaan, want over drie jaar staat deze ploeg er niet meer en de helft van deze spelers gaat niks meer opleveren.
Zoiets zullen ze toch weten op te vangen met de grote klappers die ze maken? Lijkt mij tenminste. Op den duur willen ze ook weer mee gaan doen in de CL, denk dat dat het grotere risico is. In het beleidsplan staat precies wanneer ze dat willen behalen, maar wat als je dat niet haalt? In de CL valt de grootste winst te behalen.quote:Het investeringsfonds is opzich wel risicoloos maar anderszijds wanneer we een grote klapper maken, verdwijnt 25% wel als sneeuw voor de zon. Dan moeten we maar hopen dat die lui opnieuw dat geld in Feijenoord willen steken.
Dat zou iedereen moeten weten toch? Ik vind het weinig realistisch om te denken dat Feijenoord er in een seizoen weer helemaal bovenop komt. Daar is veel meer voor nodig en dat valt echt niet te doen in 1 jaar. In principe zou je de prestaties van Feijenoord naast het beleidsplan moeten leggen. Daarbij reken ik het eerste seizoen niet mee, omdat dit seizoen de basis is gelegd voor de toekomst.quote:Ik maak me nog steeds best zorgen om de financiële huishouding van Feijenoord, we leven nog steeds op (te?) grote voet en zijn te weinig creatief. Afgelopen seizoen heeft wel aan getoond dat er veel meer moet gebeuren dan een stel grote namen aantrekken om weer een topclub te worden.
Nou ja ze hopen natuurlijk dankzij de talentpools de periode te overbruggen tot het nieuwe stadion er staat, en tevens Champions League voetbal te halen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:16 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
En met name op korte termijn zal de club moeten toeslaan, want over drie jaar staat deze ploeg er niet meer en de helft van deze spelers gaat niks meer opleveren.
Het investeringsfonds is opzich wel risicoloos maar anderszijds wanneer we een grote klapper maken, verdwijnt 25% wel als sneeuw voor de zon. Dan moeten we maar hopen dat die lui opnieuw dat geld in Feijenoord willen steken.
Ik maak me nog steeds best zorgen om de financiële huishouding van Feijenoord, we leven nog steeds op (te?) grote voet en zijn te weinig creatief. Afgelopen seizoen heeft wel aan getoond dat er veel meer moet gebeuren dan een stel grote namen aantrekken om weer een topclub te worden.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:03 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Krüzen assistent Verbeek
Krüzen is oud nieuws. Vlemmings zit nog in de wachtkamer
quote:'Feyenoord betaalt afkoopsom voor Krüzen'
Volgens De Telegraaf heeft Feyenoord zich bereid verklaard om een afkoopsom te betalen aan Heracles Almelo voor de overgang van Hendrie Krüzen. Op basis daarvan zou de Almelose club de assistent-coach toestemming gegeven hebben te mogen praten met Feyenoord over een overgang
Bahia en Greene kun je krijgenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:05 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heracleskliekje daar zeg, pass ons eens een paar goede spelers.
Greene mag van mij wel komen, zo'n vage Braziliaan hoef ik er niet bij te hebben. We hebben zelf Wuytens.quote:
Tuurlijk, hij heeft vorig seizoen zijn contract met 3 jaar verlengd.quote:
Die Vlemmings ook met vijf. Mag wat kosten allemaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:16 schreef Blawh het volgende:
Tuurlijk, hij heeft vorig seizoen zijn contract met 3 jaar verlengd.
nou werk zat dacht ik zoquote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Die Vlemmings ook met vijf. Mag wat kosten allemaal.
Maar Feijenoord en Verbeek willen dus vier assistenten. Benieuwd wat die allemaal moeten gaan uitvoeren...
officieel wel, iedereen krijgt altijd 15.000 kaarten ofzo,quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:48 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou werk zat dacht ik zo![]()
Voor die supercup, mogen we dan met 17000 man naar 020 toe?
Meedoen om de titel is natuurlijk maar relatief, we deden dit jaar (en vorig jaar ook trouwens) tot de winterstop prima mee. Ik denk dat je de doelstelling we zwaarder mag stellen op minimaal een titel.quote:Feijenoord moet de tijd krijgen om haar doelstellingen waar te maken. Hebben ze over ongeveer twee jaar (meedoen om de titel en overwinteren in Europa) niet bereikt wat ze wilde bereiken, dan vind ik dat ze daar op afgerekend moeten worden als daar een duidelijke oorzaak voor is.
Ben het in grote lijnen met je eens. Onder Bosz hebben we een koers ingezet en die moet op ten duur z'n vruchten gaan afwerpen. Maar ik vind dat we ons teveel moeten verschuilen achter het beleidsplan en bepaalde zaken zijn gewoon beleidsmatig moeilijk te sturen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik denk dat Feijenoord dat zelf ook is gaan inzien. En hoop ook dat ze daar goed op gaan anticiperen. Vorig jaar verkochten ze Drenthe voor een groot bedrag en het jaar ervoor Kuijt. Dit jaar De Guzman, althans daar ga ik van uit. Ze dienen minimaal elk jaar zo een klapper te maken.
Ook nu staan er talenten te trappelen om hun opwachting te maken in het eerste (Fer en Wijnaldum). Verbeek lijkt me de trainer die daar meer uit kan halen.
[..]
Op dat vlak heb ik wel vertrouwen in de visie van de club. Ze hebben vorig jaar de kern van het elftal bijeen gebracht (De Cler, Hofland, Van Bronckhorst, Landzaat en Makaay) en zullen dat dit jaar aanvullen met jonge (onder de 25) talenten.
Doen ze dat niet, dan krijg je inderdaad het probleem wat jij schetst. Ik geloof niet dat Feijenoord het zover laat komen.
[..]
Zoiets zullen ze toch weten op te vangen met de grote klappers die ze maken? Lijkt mij tenminste. Op den duur willen ze ook weer mee gaan doen in de CL, denk dat dat het grotere risico is. In het beleidsplan staat precies wanneer ze dat willen behalen, maar wat als je dat niet haalt? In de CL valt de grootste winst te behalen.
[..]
Dat zou iedereen moeten weten toch? Ik vind het weinig realistisch om te denken dat Feijenoord er in een seizoen weer helemaal bovenop komt. Daar is veel meer voor nodig en dat valt echt niet te doen in 1 jaar. In principe zou je de prestaties van Feijenoord naast het beleidsplan moeten leggen. Daarbij reken ik het eerste seizoen niet mee, omdat dit seizoen de basis is gelegd voor de toekomst.
Feijenoord moet de tijd krijgen om haar doelstellingen waar te maken. Hebben ze over ongeveer twee jaar (meedoen om de titel en overwinteren in Europa) niet bereikt wat ze wilde bereiken, dan vind ik dat ze daar op afgerekend moeten worden als daar een duidelijke oorzaak voor is.
quote:Feyenoord zal het aflopende contract van Sebastián Pardo niet verlengen. De 26-jarige Chileense middenvelder is daardoor vrij om een nieuwe club te vinden. Sebastián Pardo arriveerde in de zomer van 2002 in Rotterdam en speelde in 5 seizoenen 86 officiële duels voor Feyenoord waarin hij 11 keer scoorde. Dit seizoen kwam de technische begaafde Chileen op huurbasis uit voor Excelsior.
quote:Feyenoord zal de optie op Michael Jansen niet lichten. De 23-jarige verdediger kwam het afgelopen half jaar op huurbasis uit voor De Graafschap, nadat hij twee jaar niet in actie kon komen. In Doetinchem kwam Jansen tot dusver tot zes duels. Feyenoord had een optie om het contract van de Nijmegenaar met drie jaar te verlengen, maar zal die dus niet lichten. ‘Michael is op de weg terug, maar nu in onze optiek nog niet klaar voor Feyenoord’, aldus technisch directeur Peter Bosz.
quote:Ook doelman Erik Cummins, verdediger Ömer Özcelik en aanvaller Michael Thé zullen Feyenoord komende zomer gaan verlaten. De aflopende contracten van het drietal zullen niet verlengd worden. Cummins, Özcelik en Thé kwamen afgelopen seizoen uit voor Jong Feyenoord, waarmee ze het kampioenschap van de eerste divisie behaalden.
Die had 'ie sowieso al opgezegd hoor. Feyenoord kwam erna pas, netals andere clubs. En Pardoquote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Vooral zuur voor Michael Jansen, die heeft zijn contract bij Vitesse opgezegd voor een kans bij Feyenoord.
absoluut.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Toch leuk die goal van pardo tegen newcastle
Zeker, samen met Hofland een leuk duo.quote:
minimaal 15.000 denk ik zo daar we de thuisclub zijn...quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hehe
ben benieuwd hoeveel kaarten we voor supercup krijgen
quote:Op jacht naar de 100 miljoen
Door SJOERD MOSSOU EN CHRIS VAN NIJNATTEN
ROTTERDAM - Onno Jacobs pakt een kladblok en tekent met balpen een tijdbalk. Iets boven de 40 miljoen zet de financieel directeur een streepje, ter indicatie van de huidige Feyenoord-begroting.
afbeelding vergroten Feyenoord wil de begroting opvoeren naar 100 miljoen euro. FOTO PICS UNITED/RUUD VERHALLE
,,En hier gaan we naartoe,’’ zegt Jacobs en trekt een gestaag oplopende lijn die pas eindigt bij 100.
In 2016 moet Feyenoord een begroting hebben van minimaal 100 miljoen euro, zegt de schets van Jacobs. Meer dan een verdubbeling, te realiseren in acht jaar tijd.
,,Het nieuwe stadion, dat er in 2016 moet zijn, staat centraal,’’ aldus de directeur. ,,Met dat onderkomen komen we uit op een budget van tenminste honderd miljoen euro, maar waarschijnlijk meer. In onze berekeningen zijn we uitgegaan van de huidige verhoudingen, dus ik verwacht dat we – inflatie meewegend - nog een stukje hoger uitkomen.’’
Feyenoord beseft dat het niet ineens die reuzensprong kan maken. De komende jaren wil de club de eerste stappen zetten richting die 100 miljoen euro, mét de beperkingen van het huidige stadion. Dat vraagt nogal wat creativiteit, want qua exploitatie zit Feyenoord in de Kuip vrijwel aan zijn plafond. De Rotterdamse club gaat de capaciteit van zijn business-stoelen uitbreiden, maar veel meer dan zo’n vier miljoen euro per jaar levert dat niet op.
Kampioen PSV draait een begroting van zo’n 88 miljoen euro, ruim twee keer zoveel als in Rotterdam. ,,Daarvan komt ruim 30 miljoen uit de Champions League,’’ rekent Jacobs voor. ,,De 55 miljoen die kaal overblijft in Eindhoven, is een begroting waar wij ons op moeten richten. Ajax zit, zonder de inkomsten uit Europees voetbal, rond de 60 miljoen. Dat gat moeten wij overbruggen, om straks in het nieuwe stadion flink te kunnen groeien. En Ajax en PSV misschien wel voorbij te gaan.’’
Komend seizoen speelt Feyenoord in elk geval weer Europees voetbal en straks moet ook de Champions League een doel zijn.
,,Die inkomsten heb je nodig om dat groeiproces sneller te laten verlopen,’’ aldus Jacobs. ,,Versterking van de selectie is essentieel, in de kern draait het daar allemaal om. Sportief moet Feyenoord het aankunnen om de stap op het budgettaire vlak te kunnen maken. En als we straks in dat nieuwe stadion zitten, willen we structureel meedraaien in de top. PSV, met zijn stadion met 35.000 plaatsen, kan het tegen die tijd wel eens moeilijker krijgen.’’
Het verschil met vroeger is dat Feyenoord een duidelijk plan heeft voor de komende jaren, aldus Jacobs. ,,We weten waar we vandaan komen en we weten waar we heen willen. En hoe dat moet gebeuren.’’ Een mooi verhaal, maar het klinkt wat surrealistisch voor een club die een jaar geleden nog de afgrond zag naderen. Feyenoord worstelde met een rentedragende schuld van 14,5 miljoen euro en had geen cent in kas. ,,We hadden echt he-le-maal niets,’’ aldus Jacobs. De opzet van twee Talent Pools verschafte Feyenoord afgelopen zomer wat investeringsruimte, om nieuw leven te blazen in de failliete spelersgroep. Totale opbrengst: elf miljoen euro. Inmiddels lanceerde de club twee nieuwe, hyperambitieuze investeringsmodellen, waarover verderop meer.
Het idee achter de Talent Pools was niet eens zo ingewikkeld. Feyenoord bracht in iedere pool de transferrechten onder van zeven jonge spelers. Investeerders stopten minimaal 250.000 euro in het fonds en krijgen in ruil daarvoor 25 procent van de transferopbrengst, bij een verkoop van de betreffende spelers. De overige 75 procent gaat naar Feyenoord.
,,De Talent Pools zijn uit nood geboren, zo simpel is het’’ aldus Jacobs. ,,We móesten wat.’’ De verkoop van Royston Drenthe aan Real Madrid (dertien miljoen euro) gaf in meerdere opzichten een onverwachte impuls. ,,De eerste Talent Pool ging daardoor vliegend van start,’’ aldus Jacobs. ,,De investeerders zagen direct resultaat en wij konden dankzij de Drenthe-transfer wat doen aan onze schuld. De rest van de opbrengst hebben we besteed aan nieuwe spelers.’’
De rentedragende schuld van Feyenoord bedraagt aan het eind van dit seizoen - officieel per 30 juni - ongeveer tien miljoen euro. ,,Dat klinkt nog steeds hoog, maar met die schuld valt goed te leven,’’ vindt Jacobs. ,,Het gaat nu nog vooral om bankleningen onder voor Feyenoord gezonde voorwaarden. Zolang je jaarlijks die rente kunt aflossen – en dat kunnen we – is er geen acuut probleem. Het deel van de schuld dat wél als een molensteen om onze nek hing, door veel te hoge rentes en ongunstige voorwaarden, is weggewerkt. Met dank aan de transferopbrengst van Drenthe.’’
Mede dankzij die deal én de inkomsten uit de Talent Pools, eindigt Feyenoord dit seizoen ruim in de plus. Wel draaide de club een licht negatief operationeel resultaat. ,,Mede doordat we geen inkomsten hadden uit Europees voetbal,’’ aldus Jacobs. ,,Daarnaast waren de salariskosten wat hoger.’’
De Talent Pools boden Feyenoord de mogelijkheid te investeren, maar aan spelersfondsen kleven ook nadelen. Van vrijwel alle voetballers die Feyenoord de komende jaren verkoopt, draagt het een kwart van de opbrengst direct weer af. De club neemt zo’n beetje letterlijk een hypotheek op de toekomst, zij het gespreid over meerdere spelers. En dan is er nog het risico op investeerders die druk uitoefenen om een speler vooral wél te verkopen. Niet voor niets stootten veel clubs de laatste jaren hun spelersfondsen af, om weer onafhankelijk te kunnen opereren.
,,We betrekken onze investeerders zoveel mogelijk bij de club, maar de macht hebben we heel strikt gescheiden,’’ verzekert Jacobs. ,,Feyenoord kan zich normaal bewegen op de transfermarkt, zonder dat derden daar druk op uitoefenen. Bovendien is het net zo goed ons belang dat een speler niet transfervrij de deur uitloopt.’’
Feyenoord gaat verder in zijn zoektocht naar nieuw geld. In januari presenteerde het al zijn derde spelersfonds; het Feyenoord Investeringsfonds 2008 (FIF). Een model waarin voetballers tot 24 jaar worden ondergebracht die in het kalenderjaar 2008 worden aangetrokken. Karim El Ahmadi is de eerste die deel uitmaakt van dat fonds.
,,De jonge talenten zaten vrijwel allemaal in de Talent Pools,’’ aldus Jacobs. ,,We zochten naar een nieuwe constructie. Al discussiërend kwamen we tot deze nieuwe opzet. We hebben weken de tijd genomen om het model – juridisch en financieel – volledig dicht te timmeren.’’
Een vierde investeringsplan werd onlangs gepresenteerd. Feyenoord noemt dit een overbruggingsfonds, waarmee de club de periode tot de ingebruikneming van het nieuwe stadion financieel wil overbruggen. Voor dat fonds wordt mensen gevraagd in termijnen tenminste vijf miljoen euro per persoon in te leggen. Feyenoord neemt het geld in beheer; het wordt vastgezet, belegd of geïnvesteerd in nieuwe spelers.
Feyenoord betaalt jaarlijks een vaste vergoeding over het ingelegde geld. Deels in contanten en deels in de vorm van extra diensten. Terugbetaling van het geld geschiedt pas nadat de nieuwe Kuip is geopend. ,,We betalen alleen terug áls dat stadion er ook daadwerkelijk is, niet eerder,’’ benadrukt Jacobs.
,,Het model wordt verder uitgewerkt en zorgvuldig getoetst met behulp van juridische experts.’’ De financieel directeur bestrijdt dat Feyenoord zijn toekomst zeker tracht te stellen met leningen en verkapte schulden. ,,Die spelersfondsen zíjn geen leningen,’’ stelt Jacobs. ,,Investeerders weten dat zolang er geen spelers worden verkocht, ze geen geld krijgen terugbetaald. Bovendien betalen we die mensen geen rente. Wie roept dat wij alles lenen en ons opnieuw in de schulden steken, begrijpt het niet.’’
quote:Wéér mooie transferzomer is noodzaak
Door SJOERD MOSSOU
PSV schreef de laatste jaren een nogal eenvoudig recept: zorg dat je een handvol goede spelers hebt en zo weinig mogelijk slechte.
afbeelding vergroten Andwélé Slory vliegt door de lucht met Ajacied Kenneth Perez. FOTO PIM RAS
Creëer rust rondom je club - in elk geval tot de dag van de kampioensreceptie - en voilà, daar is de volgende landstitel.
Gechargeerd gezegd had Feyenoord dit seizoen een redelijk aantal goede spelers, maar nog te veel slechte. Opgeteld bij een paar andere factoren resulteerde dat in een teleurstellende zesde plaats in de competitie, die nog enigszins gecamoufleerd werd door de bekerwinst. Meevaller daarnaast was de relatieve rust die rondom de club hangt.
Vraag wordt nu hoe Feyenoord komend seizoen wél tot het eind van de competitie mee blijft doen om het kampioenschap. De club beseft dat het moet doorselecteren, door afscheid te nemen van spelers die Feyenoord niet verder helpen.
Een transfer van spelers zoals Danny Buijs, Serginho Greene, André Bahia, Sherif Ekramy en Jacob Lensky zal de club niet in de weg staan. Huurling Nuri Sahin keert zeker terug naar Borussia Dortmund en Feyenoord hoopt – mits lucratief – Jonathan de Guzman aan een grote club te slijten.
Probleem is: hoe kom je in één zomer wederom aan een stoet versterkingen, in de wetenschap dat de selectie dit seizoen al te krap was.
Bovendien moet Feyenoord gaan zoeken in een heel andere categorie spelers dan afgelopen zomer. Toen koos de club met De Cler, Hofland, Van Bronckhorst, Makaay en later Landzaat bewust voor ervaring.
Nu heeft Feyenoord vooral behoefte aan jongere spelers met bovenmodale kwaliteiten, die ook over een paar jaar nog restwaarde hebben.
Die categorie voetballers is niet alleen duurder, het vraagt ook beduidend meer van de scouting.
Een talentvolle speler die in de subtop of middenmoot goed presteert, biedt niet direct garanties.
Luigi Bruins bleek afgelopen zomer een uitstekende greep, maar over de potentie van diens Excelsior-ploeggenoot Andwélé Slory groeien binnen Feyenoord nu al twijfels.
Bij spelers die je van ver haalt is het risico alleen maar groter, bewees de Koreaan Chun-Soo Lee. Het recente verleden van Feyenoord, met een bonte stoet exotische miskopen, onderstreepte dat dilemma alleen maar.
Interessant wordt welke versterking Feyenoord uit Brazilië haalt, een land waar Peter Bosz lang en met enige regelmaat vertoefde. De technisch directeur reist ook de komende weken rond om spelers te bekijken die zijn aangedragen door descoutingstaf, ook binnen Europa.
Dichter bij huis volgde de club onder meer Vitesse-aanvaller Santi Kolk. Een 26-jarige aanvaller die weliswaar een goed seizoen draaide, in de (sub)top heeft Kolk zich echter nog nooit echt bewezen.
Over SC Heerenveen-spits Miralem Sulejmani heeft Feyenoord in voetbaltechnisch opzicht geen enkele twijfel, maar een reeks grote clubs jaagt mee op de jonge Serviër.
Daarnaast wil Heerenveen de absolute hoofdprijs voor Sulejmani: de Friese club mikt op een vraagprijs van zo’n vijftien miljoen euro.
De voetballer en diens zaakwaarnemer zetten bovendien hoger in dan op de Nederlandse subtop. Feyenoord heeft meer nodig dan een jonge aanvaller alleen.
Centraal achterin voldoet slechts Kevin Hofland – mits fit en in topvorm – aan de eisen die de club voor zichzelf heeft gesteld. Theo Lucius als rechtsback is evenmin ideaal en de kans is groot dat Feyenoord op zoek moet naar een nieuwe reservekeeper achter Henk Timmer, aangezien Ekramy geen toekomst meer ziet in de Kuip. Erwin Mulder en de Braziliaan Darley Ramon Torres zijn talentvol, maar nog erg jong.
En dan is er nog het middenveld, waar Feyenoord vooral explosiviteit en duelkracht ontbeert. Met Giovanni van Bronckhorst en Denny Landzaat heeft Feyenoord twee min of meer dezelfde types, terwijl aanwinst Karim El Ahmadi in de eerste plaats een frêle technicus is.
Om het voetbal te spelen dat de nieuwe trainer Gertjan Verbeek nastreeft – snel, modern en aanvallend – heeft Feyenoord dringend behoefte aan dynamiek en fysieke kracht.
Financieel heeft Feyenoord weliswaar ruimte om te investeren (zie pagina’s hierna), maar de miljoenen liggen niet voor het oprapen.
,,We gaan uitsluitend voor kwaliteit,’’ benadrukt Bosz, die zo graag af wil rekenen met Feyenoords matige staat van dienst op de transfermarkt. Creativiteit is, zoals altijd in de Kuip, geboden.
Thé dus wel een leuke ervaring gehad. In plaats van een jaartje GVVV een jaartje Jong Feyenoord en kampioen. Blijkbaar niet goed genoeg voor meer. Maar goed, die heeft de hoofdklassers in zijn regio voor het uitkiezen nu.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ook doelman Erik Cummins, verdediger Ömer Özcelik en aanvaller Michael Thé zullen Feyenoord komende zomer gaan verlaten. De aflopende contracten van het drietal zullen niet verlengd worden. Cummins, Özcelik en Thé kwamen afgelopen seizoen uit voor Jong Feyenoord, waarmee ze het kampioenschap van de eerste divisie behaalden.
Mulder en, de in de winterstop aangetrokken, Darley.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 11:45 schreef methodmich het volgende:
Cummins heeft de pech dat Feyenoord in Erwin Mulder al een goede, jonge keeper heeft.
Ik neem aan dat je op de psv-zijde gaat staan tijdens de supercup?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
officieel wel, iedereen krijgt altijd 15.000 kaarten ofzo,
dat psv er 100 mee neemt is anders
haha, nee op neutrale zijde met een psv gast denkquote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:55 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op de psv-zijde gaat staan tijdens de supercup?
Toch, dat overbruggingsfonds... In 2016 moet Feyenoord ineens héél veel gaan betalen. Dat kunnen ze nooit in één keer terug betalen, denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:28 schreef methodmich het volgende:
De A1 geen kampioen geworden, speelden gelijk in Tilburg bij Willem II. Sparta A1 won van AZ A1 en staat nu gelijk, dus Feyenoord - Sparta in juniorenversie komende week om de landstitel.
quote:De A-junioren van Feyenoord zijn er zaterdagmiddag in Tilburg nog niet in geslaagd landskampioen te worden. Door met 1-1 gelijk te spelen tegen Willem II was de ploeg afhankelijk van het resultaat bij de wedstrijd Sparta Rotterdam A1 - AZ A1. De thuisploeg won met 3-2, waardoor beide ploegen eindigen op 56 punten.
Tegen Willem II creëerde Feyenoord al snel een uitstekende uitgangspositie. Zes minuten onderweg trok buitenspeler Jordao Pattinama de bal voor op spits Hanne Hagary, die ter hoogte van de penaltystip doeltreffend uithaalde: 0-1. De koploper zocht vlot combinerend naar de volgende treffer en kreeg daar voor rust al meer dan tien riante mogelijkheden voor.
Vijf maal stond een Feyenoorder oog in oog met de Willem II doelman, even zo vaak kon de technische staf gedesillusioneerd weer gaan zitten. Vlak voor het rustsignaal raakte het elftal de voorsprong zelfs kwijt. Vanaf het middenveld werd te traag gereageerd op een Tilburgse aanval, na enig duw en trekwerk wees de scheidsrechter resoluut naar de strafschopstip. Keeper Darley Ramon Torres kon de inzet niet keren: 1-1.
Na de thee zocht Feyenoord geforceerd naar het doelpunt dat het landskampioenschap op had moeten leveren. De Rotterdammers liepen uit de veldbezetting en gingen te opportunistisch voetballen. ‘Maar ook in de tweede helft kregen we een aantal zeer goede kansen op de overwinning’, zei trainer Jean-Paul van Gastel na afloop. ‘Het mocht helaas niet zo zijn. Dit is erg jammer. We kunnen terugkijken op een goede wedstrijd maar we hebben onszelf te kort gedaan met een punt.’
Wanneer het Rotterdamse onderonsje om de landstitel plaatsvindt is nog niet bekend.
Opstelling Feyenoord A1:
Darley Ramon Torres; Nelom, Nieveld, Pique, Leerdam; Fer, Kobussen, Janota (85’ Isoufi); Pedro, Hagary, Pattinama
tsjaaaquote:Mogelijk punten in mindering voor Feyenoord A1 na blunder
Feyenoord heeft Leroy Fer onrechtmatig laten meespelen in de wedstrijd van de landelijke jeugd tegen Willem II (1-1). De middenvelder heeft dit seizoen meer dan 18 wedstrijden voor Feyenoord en Jong Feyenoord gespeeld en mocht daardoor niet meer voor het hoogste A-team uitkomen.
De aanklager van de KNVB moet nu beslissen welke sanctie er tegen Feyenoord wordt genomen.
Als het team van Van Gastel punten in mindering worden gebracht is Sparta A1, dat van AZ won, kampioen. Een beslissingsduel om de titel tussen de Rotterdamse ploegen is dan onnodig.
Bron: RTV Rijnmond
Haha zou weer des Feyenoords zijn mocht het zo zijnquote:
vind het meer iets voor PSVquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Haha zou weer des Feyenoords zijn mocht het zo zijn
dom, punten aftrekken wat mij betreftquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Haha zou weer des Feyenoords zijn mocht het zo zijn
quote:Roy Makaay wil niet weg bij Feyenoord
Roy Makaay is niet van plan om Feyenoord al na één seizoen te verlaten. De spits is teleurgesteld in de prestaties van zijn ploeg, maar speelt ook volgend seizoen nog in Rotterdam. Er zou veel belangstelling zijn voor Makaay, die dit seizoen dertien keer scoorde. Maar: 'Feyenoord heeft er veel voor gedaan om mij hier naartoe te halen en ik wil de club niet verlaten', aldus de routinier tegen Sportweek. 'Roy is geen wegloper', voegt zijn zaakwaarnemer Rob Jansen daar nog aan toe.
Feyenoord nam Makaay afgelopen zomer voor ruim vier miljoen euro over van Bayern München. In Rotterdam startte de voormalig international sterk, maar daarna kende hij een mindere periode. Bovendien scheurde hij zijn enkelbanden.
Ik geef je gelijk wat betreft het foutief spellen van ajax en psv e.d. Je maakt alleen jezelf belachelijk om een post later feyenoord met een kleine letter te spellen en ajax met een hoofdletter. Welke volwassen vent doet zoiets nou op het internetquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:04 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zodra iemand Ajaks of zo gaat typen is hij al niet meer geloofwaardig. Welke volwassen vent doet zoiets nou op internet?
Idd... Ik ken de regels zelf niet, maar je gaat er wel van uit dat Feijenoord niet zo'n blunder zou maken. Zou kut zijn als ze geen kampioen meer worden.quote:
Heel erg dom inderdaad, al kan ik me wel voorstellen dat er met al die regels een keer een fout wordt gemaakt, Daar kan je op wachten. Alleen wel erg cru dat het in de laatste wedstrijd gebeurt.quote:Op zondag 4 mei 2008 11:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Idd... Ik ken de regels zelf niet, maar je gaat er wel van uit dat Feijenoord niet zo'n blunder zou maken. Zou kut zijn als ze geen kampioen meer worden.
Wat je zegt.. En het blijft de A1, maar het zou wel leuk voor ze zijn. Al volg ik het eig. helemaal niet verder.quote:Op zondag 4 mei 2008 11:38 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Heel erg dom inderdaad, al kan ik me wel voorstellen dat er met al die regels een keer een fout wordt gemaakt, Daar kan je op wachten. Alleen wel erg cru dat het in de laatste wedstrijd gebeurt.
Verder kan me dat kampioenschap eigenlijk weinig schelenLeuk hoor, maar meer ook niet.
Is gewoon een uitstekende keeper en van mij nog steeds zeer welkomquote:Op zondag 4 mei 2008 15:01 schreef vitessezuid113 het volgende:
Pietje wil nog 3 jaar vlammen bij Vitesse en dan een mooie transfer en hij amieert Feyenoord als topclub.
Dus jullie hebben nog 3 jaar om wat miljoenen te sparen
Regel is volgens mij altijd helft van het aantal wedstrijden +1 van de hoogste competitie. Dus dan kom je aan 18. Alleen tellen ze Jong Feyenoord ook mee en ik geloof dat Feyenoord dat even vergeten was... Want voor het eerste zat ie aan 13 ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2008 11:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Idd... Ik ken de regels zelf niet, maar je gaat er wel van uit dat Feijenoord niet zo'n blunder zou maken. Zou kut zijn als ze geen kampioen meer worden.
Hadden ook niet anders van je verwacht.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
haha, nee op neutrale zijde met een psv gast denk
Klopt. Alhoewel ik heb gehoord dat Feyenoord heeft nagevraagd aan de KNVB wie er mochten meedoen. Fer mocht wel, Wijnaldum niet. Het lijkt dus dat de KNVB zelf de jong Feyenoord wedstrijden zijn vergeten, al denk ik dat uitendelijk Feyenoord wel de punten in mindering zullen krijgen. Balen, maar ach, met dit soort elftallen gaat het er om dat de spelers zich individueel ontwikkelen.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Regel is volgens mij altijd helft van het aantal wedstrijden +1 van de hoogste competitie. Dus dan kom je aan 18. Alleen tellen ze Jong Feyenoord ook mee en ik geloof dat Feyenoord dat even vergeten was... Want voor het eerste zat ie aan 13 ofzo.
idd , alleen nu nog nietquote:Op zondag 4 mei 2008 16:19 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Is gewoon een uitstekende keeper en van mij nog steeds zeer welkom
Ben ik in het licht van het clubbelang met je eens. Voor die jongens zou ik het wel erg zuur vinden, die knokken een heel jaar voor een prijs.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel ik heb gehoord dat Feyenoord heeft nagevraagd aan de KNVB wie er mochten meedoen. Fer mocht wel, Wijnaldum niet. Het lijkt dus dat de KNVB zelf de jong Feyenoord wedstrijden zijn vergeten, al denk ik dat uitendelijk Feyenoord wel de punten in mindering zullen krijgen. Balen, maar ach, met dit soort elftallen gaat het er om dat de spelers zich individueel ontwikkelen.
heeft ie dan een grote mond? heb ik wat gemist? leg uit...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Sheriff moet eerst maar eens zn grote bakkes houden en gewoon ballen vastpakken
ja, wat boeit jou het immers of ze kampioen wordenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dom, punten aftrekken wat mij betreft
domme fout, moet je voor gestraft worden ookquote:Op zondag 4 mei 2008 19:43 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
heeft ie dan een grote mond? heb ik wat gemist? leg uit...
[..]
ja, wat boeit jou het immers of ze kampioen worden
Roept keer op keer dattie moet spelen..........sorry maar de trainer bepaald en kiest meestal de beste!!quote:Op zondag 4 mei 2008 19:43 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
heeft ie dan een grote mond? heb ik wat gemist? leg uit...
en als die speelt, blundert die , moven er meequote:Op zondag 4 mei 2008 23:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Roept keer op keer dattie moet spelen..........sorry maar de trainer bepaald en kiest meestal de beste!!
Telegraaf ofzoquote:Op zondag 4 mei 2008 23:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Voetballer Denny Landzaat, middenvelder bij Feyenoord, kreeg zondagmiddag behoorlijk de schrik te pakken.
Op de provincialeweg N203 bij het Vlietsend te Krommenie brak het linkervoorwiel onder zijn peperdure jeep vandaan.
Als geluk bij een ongeluk gebeurde het bij een betrekkelijke lage snelheid, waardoor de auto overeind bleef. Landzaat die met zijn gezin in de auto zat, raakte bij het merkwaardig voorval wonder boven wonder niet gewond.
De reden van het aflopen van het wiel is waarschijnlijk het niet natrekken van de wielbouten, nadat hij nieuwe velgen had gekocht.
Landzaat werd door familie opgehaald, zijn auto werd door een berger opgehaald.
quote:Op zondag 4 mei 2008 23:37 schreef vitessezuid113 het volgende:
Feyenoord heeft zich gemeld bij sparta voor Emnes aldus Hugo Borst.
AD dus, zeer betrouwbaar.quote:Feyenoord volgt Emnes
ROTTERDAM - Feyenoord heeft serieuze interesse in Spartaan Marvin Emnes. De jonge aanvaller wordt al maanden gevolgd door de scoutingstaf van Feyenoord en Sparta is inmiddels op de hoogte gesteld van de interesse.
afbeelding vergroten Emnes en Van Buuren in duel FOTO CARLA VOS/COR VOS
De jeugdinternational maakte met name in de tweede seizoenshelft grote indruk in het elftal van Foeke Booy. In het onderlinge duel tussen beide Rotterdamse clubs maakte Emnes dit seizoen de winnende treffer op het Kasteel.
al gezien,quote:Op zondag 4 mei 2008 23:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Ik las laatst dat jullie het hadden over Ron Vlaar die achter het stuur van de bus kroop , ik vond het volgende filmpje![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_schrik_vrij__.htmlquote:Op zondag 4 mei 2008 23:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Telegraaf ofzoHeel verhaal terwijl er eigenlijk niks gebeurd is
Hebben ze de wereldbeker gewonnen?quote:Op zondag 4 mei 2008 23:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Ik las laatst dat jullie het hadden over Ron Vlaar die achter het stuur van de bus kroop , ik vond het volgende filmpje![]()
gek zeg, een keeper die wil spelenquote:Op zondag 4 mei 2008 23:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Roept keer op keer dattie moet spelen..........sorry maar de trainer bepaald en kiest meestal de beste!!
paar maanden terug rieptie op Rijnmond dattie zichzelf goed genoeg vondt om in Feyenoord 1 te spelen. Nou sorry Lodewijks weet echt wel wattie doet samen met Bert en volgend jaar Gertjan. Althans neem aan dat Lodewijks een grote stem heeft als keeperstrainerquote:Op maandag 5 mei 2008 07:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
gek zeg, een keeper die wil spelen![]()
volgens mij heeft ie gezegd dat hij ergens wil spelen, niet dat de trainer hem in Feyenoord 1 moet zetten
hij komt op mij sympathiek over, totaal niet arrogant iig
quote:De kersverse winnaar van de KNVB-Beker is ook geïnteresseerd in Daniel de Ridder. De Amsterdamse buitenspeler komt bij Birmingham City amper aan spelen toe omdat coach Alex McLeish een ander type speler prefereert. (Diverse Britse tabloids)
Lijkt me geen slechte zaak om die te halen als vervanger voor Leequote:
bron telegraaf.nl. Benieuwd wie feyenoord nu als assistent wil hebben. Leon vlemmings natuurlijk maar die heeft ook aangegeven dat hij niet bij NAC wilde blijven.quote:ALMELO - Ondanks een eerdere overeenkomst als assistent van Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek heeft Hendrie Krüzen er toch voor gekozen bij Heracles Almelo te blijven. Zijn contract loopt nog twee jaar door bij de club uit Twente en de trainer wil dat contract nu uitdienen. Na gesprekken met zowel Heracles als Feyenoord heeft Krüzen gekozen voor een langer verblijf in Almelo. Het bestuur en de directie van de voetbalclub zijn erg tevreden met deze uitkomst. Krüzen: “Ik heb mijn gevoel laten spreken en ben blij met de gemaakte keuze.”
Blij dat jij nog zo scherp bentquote:Op maandag 5 mei 2008 12:30 schreef denthemen het volgende:
De Ridder is nog joods ook, zijn moeder komt uit Israël
quote:Hendrie Krüzen blijft bij Heracles
HERACLES.NL - Hendrie Krüzen heeft dit weekend besloten zijn nog 2 jaar lopende contract bij Heracles Almelo uit te dienen en niet op de gedane aanbieding van Feyenoord in te gaan.
Krüzen heeft de afgelopen weken gesprekken gevoerd met zowel Feyenoord als Heracles Almelo en uiteindelijk heeft hij voor een langer verblijf in zijn woonplaats Almelo gekozen.
Bestuur en directie van Heracles zijn blij met deze uitkomst, omdat Krüzen binnen de club door zijn ervaring een belangrijke rol vervult.
Hendrie Krüzen: “Ik heb mijn gevoel laten spreken en ben blij met de gemaakte keuze.”
Mooie leeftijd om te gaan lijkt me, verder is dat iets te lang geleden voor mij.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:04 schreef ruud_fr het volgende:
Ben Peeters, voorganger van Happel, is op 88 jarige leeftijd overleden
Oké.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het geeft toch weer eens aan hoe mooi 'onze' club is.
Voor het geld hoefde die niet , of was die dikke audi van heraclesquote:Op maandag 5 mei 2008 13:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het geeft toch weer eens aan hoe mooi 'onze' club is.
Nu is er ook al crisis bij je andere club..quote:
Er bestaat geen leeftijd waarop het mooi is om te gaan, maar dat is een andere discussiequote:Op maandag 5 mei 2008 13:11 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mooie leeftijd om te gaan lijkt me, verder is dat iets te lang geleden voor mij.
Ik teken voor 88 jaar hoor.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Er bestaat geen leeftijd waarop het mooi is om te gaan, maar dat is een andere discussie
dennis zn opmerking is relevantquote:Op maandag 5 mei 2008 13:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Edit: Leuk... Zou je daar misschien mee kunnen stoppen?
daarom zijn er ook alleen maar ajax modsquote:Op maandag 5 mei 2008 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja maar hij mag wel onzin posten en ikke nie
God straft kennelijk bijna meteenquote:Op zondag 4 mei 2008 23:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Telegraaf ofzoHeel verhaal terwijl er eigenlijk niks gebeurd is
Kunnen we weer wat vuurwerk voor afsteken bij UEFA-cup wedstrijden.quote:Drenthe levert Feyenoord nog half miljoen op
Het kampioenschap van Real Madrid levert Feyenoord een kleine meevaller op. Bij de transfer van Royston Drenthe (foto) naar de Spaanse club werd afgelopen zomer namelijk afgesproken dat de Rotterdammers bovenop de netto transfersom van 13 miljoen euro, nog eens 500.000 euro zouden krijgen als de Koninklijke dit seizoen de nationale titel zou pakken.
Van dat halve miljoen houdt Feyenoord evenwel maar 375.000 euro over, omdat de transferrechten van Drenthe vóór zijn vertrek voor een kwart werden verkocht aan de 24 investeerders in de Talent Pool I. Die mogen nu tezamen 125.000 euro verdelen, nadat ze vorig jaar na de transfer van Drenthe al ieder 130.000 euro kregen uitgekeerd.
quote:Op maandag 5 mei 2008 14:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kunnen we weer wat vuurwerk voor afsteken bij UEFA-cup wedstrijden.
Venom is Ajax, Blawh ookquote:Op maandag 5 mei 2008 13:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
daarom zijn er ook alleen maar ajax mods
quote:Op maandag 5 mei 2008 14:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kunnen we weer wat vuurwerk voor afsteken bij UEFA-cup wedstrijden.
Sterk, origineel..quote:Op maandag 5 mei 2008 15:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Moeten al die joden hier geen bevrijdingsdag gaan vieren ofzo?
Daar huil ik niet over hoor.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:16 schreef denthemen het volgende:
[..]
Sterk, origineel..
Maar wel huilen als er een doek komt over Rotterdam en de oorlog
Daar zal dennis zich niet door aangesproken voelenquote:Op maandag 5 mei 2008 15:18 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Daar huil ik niet over hoor.
Gebeurt andersom ook, mooiste doeken blijven toch voetbal-gerelateerd.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 mei 2008 15:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Daar zal dennis zich niet door aangesproken voelen
[..]
Ik denk dat het daar niet over ging.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:30 schreef denthemen het volgende:
[..]Ik denk niemand hier, want wie is er nou werkelijk bij geweest?
Joh, maar moet ik dan gaan roepen: OHHHH DAT MAG NIET!1!!!quote:
Moet je wel doen eigenlijk, alle modjes zijn immers joods.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Joh, maar moet ik dan gaan roepen: OHHHH DAT MAG NIET!1!!!
Ben jij ook al zo'n droeftoeter als Jorienquote:Op maandag 5 mei 2008 15:39 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Moet je wel doen eigenlijk, alle modjes zijn immers joods.
Wij hebben wel wat te vierenquote:Op maandag 5 mei 2008 16:18 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ben jij ook al zo'n droeftoeter als Jorien?
Wij hebben de JC schaalquote:
Ik weet mij nog een leuke PM te herinneren waarin je vroeg welke club ik support....twee maanden geleden.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
daarom zijn er ook alleen maar ajax mods
Voor Jorien is het (bijna) altijd prijs...quote:Op maandag 5 mei 2008 16:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wij hebben de JC schaal![]()
![]()
Maar met wij? Wie bedoel je ermee? Anderlecht/psv/nec/nac/heracles/vvv/psg etc?
Goede vraag.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:44 schreef behangplakker het volgende:
Waarom is Van Marwijk bij VI genomineerd voor trainer van het jaar?
Huh?quote:
[..]
Waarom ga je er van uit dat wij de nominatie wel terecht vinden?quote:Op maandag 5 mei 2008 23:44 schreef behangplakker het volgende:
Prestaties Van Marwijk dit seizoen:
- 6e geworden
- kutvoetbal met 4-3-2-1
- 1 jaar om direct te verkassen
- enkel oude spelers aangetrokken
- beker gewonnen met vooral thuiswedstrijden
Een Brandts is hoger geeindigd, had ook niet echt voetbal om aan te zien, maar heeft met een veel kleinere begroting toch veel meer bereikt.
Een Mario Been heeft in de 2e competitiehelft bijna de meeste punten gehaald, en heeft van zijn club van een degradatiekandidaat in een half jaar een kandidaat voor Europees voetbal gemaakt.
Kan een Feyenoorder mij ompraten dat de nominatie van Van Marwijk terecht is?
je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 5 mei 2008 23:44 schreef behangplakker het volgende:
Prestaties Van Marwijk dit seizoen:
- 6e geworden
- kutvoetbal met 4-3-2-1
- 1 jaar om direct te verkassen
- enkel oude spelers aangetrokken
- beker gewonnen met vooral thuiswedstrijden
Een Brandts is hoger geeindigd, had ook niet echt voetbal om aan te zien, maar heeft met een veel kleinere begroting toch veel meer bereikt.
Een Mario Been heeft in de 2e competitiehelft bijna de meeste punten gehaald, en heeft van zijn club van een degradatiekandidaat in een half jaar een kandidaat voor Europees voetbal gemaakt.
Kan een Feyenoorder mij ompraten dat de nominatie van Van Marwijk terecht is?
quote:Zaakwaarnemer: Feyenoord deed poging voor Jovetic
BRON: Calciomercatoweb
De zaakwaarnemer van Jovetic liet in Italiaanse media in een reactie op de transfer van Jovetic naar Fiorentina weten dat de zeer talentvolle Jovetic zelf naar Italië en met name Fiorentina wilde en daarvoor betere aanbiedingen had laten liggen. Zo zou Feyenoord volgens de zaakwaarnemer Partizan Belgrado een beter bod hebben gedaan voor het talent dan Fiorentina. Het bedrag dat Fiorentina betaalde zou onder de tien miljoen euro hebben gelegen.
SP-ER-MA.quote:Sparta dient vandaag protest in bij KNVB
Datum: 06-05-2008 Bron: Rijnmond.nl
Sparta dient dinsdag officieel protest in bij de KNVB tegen Feyenoord. De Kasteelclub doet dat omdat Feyenoord Leroy Fer afgelopen weekend onrechtmatig mee liet spelen in de wedstrijd van het hoogste jeugdteam tegen Willem II.
Fer speelde dit seizoen meer dan 18 wedstrijden voor het eerste elftal van Feyenoord en Jong Feyenoord en had daardoor niet meer opgesteld mogen worden. Sparta en Feyenoord eindigden samen bovenaan in de competitie voor de landelijke jeugd en zouden daardoor een beslissingswedstrijd moeten spelen. Na het protest van Sparta is dat wellicht overbodig omdat Feyenoord punten in mindering kan worden gebracht. Tot maandagavond gingen alle betrokkenen ervan uit dat de KNVB deze zaak zelf zou uitzoeken, maar inmiddels is gebleken dat de voetbalbond pas in actie kan komen na een officieel protest. Sparta zal dat indienen waarna de tuchtcommissie uitspraak zal doen.
Klopt gewoon erg dom net zoals psv tegen herenveen. Benieuwd wat de straf gaat worden (winst voor sparta denk ik).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Logisch, gewoon een hele domme fout van Feyenoord
oke dan neem ik mijn comment terug. Wel erg vreemd dat KNVB toestemming geeft en er nu problemen over komen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:58 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoorde dat Feyenoord nog gebeld heeft naar de KNVB met de vraag of Fer mocht meespelen en die reageerden daar positief op, dus laten we dat verhaal maar even afwachten voor je dingen gaat roepen Jorien.
Verder is het jammer dat je geen protest kan indienen tegen scheidsrechterlijke dwalingen, anders had Sparta ook 3 punten minder gehad aan het einde van de rit.
Correctie: v. Gastel had het intern gevraagd en Feyenoord had toestemming gegeven.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
oke dan neem ik mijn comment terug. Wel erg vreemd dat KNVB toestemming geeft en er nu problemen over komen.
Dat is natuurlijk wel een beetje bs. Feyenoord speelt met een speler die ze niet mogen opstellen, dan zou Sparta zichzelf te kort doen om geen bezwaar aan te tekenen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:04 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Correctie: v. Gastel had het intern gevraagd en Feyenoord had toestemming gegeven.
Fout ligt dus wel bij Feyenoord, al kan Sparta er als een 'gentleman' ook geen bezwaar tegen indienen natuurlijk.
Je gaat toch niet jezelf een kampioenschap door de neus boren zodat je later kan zeggen dat je wel een gentleman was?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:04 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Fout ligt dus wel bij Feyenoord, al kan Sparta er als een 'gentleman' ook geen bezwaar tegen indienen natuurlijk.
quote:Feyenoord praat met Sulejmani
Feyenoord lijkt de beste papieren te hebben om Miralem Sulejmani binnen te halen. De aanvaller van sc Heerenveen sprak maandag met de clubleiding van de Rotterdammers.
Sulejmani bevond zich samen met zijn zaakwaarnemer in Rotterdam, waar hij met enkele vertegenwoordigers van Feyenoord sprak over een transfer. Niet duidelijk is in welk stadium de onderhandelingen zich inmiddels bevinden. De Friezen staan open voor een vertrek van het talent, maar eisen wel ruim tien miljoen euro als vergoeding.
Opvallend genoeg liet Sulejmani eerder nog weten een transfer naar Feyenoord niet te zien zitten, aangezien hij jaarlijks voor de prijzen wil spelen. Die houding lijkt nu dus echter veranderd, gezien de onderhandelingen. Voordeel voor de jonge aanvaller is het feit dat huidig Heerenveen-coach Gertjan Verbeek volgend seizoen trainer is in De Kuip.
De 19-jarige Serviër maakte dit seizoen veel indruk bij Heerenveen, waar hij om Gerald Sibon heen speelde. Sulejmani pakte zijn kans toen Afonso Alves vertrok, en kwam in 34 competitieduels tot vijftien doelpunten. Dat leverde hem de interesse van onder meer Ajax, PSV, Chelsea, Real Madrid en dus Feyenoord op.
quote:Op maandag 5 mei 2008 15:12 schreef _Mike_ het volgende:
En -Vaduz- is echt een mega jood daar word je gewoon bang van
Zou heel mooi zijn, maar ik denk dat uiteindelijk Ajax er mee aan de haal gaat omdat zij waarschijnlijk meer kunenn bieden.quote:
106.000 plaatsen? Hebben ze geld teveel in Rotterdam?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Steven184 het volgende:
Volgens vi.nl wil Woerts het grootste stadion van Europa neerzetten in Rotterdam als nieuw stadion. Dat betekent meer dan 106.000 plaatsen. Complete waanzin! Ik wil een stadion waar de sfeer voorop staat en waar het elke wedstrijd vol zit. Niet dat 40.000 plekken leeg zijn.
net of die gozer dat weetquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Steven184 het volgende:
Volgens vi.nl wil Woerts het grootste stadion van Europa neerzetten in Rotterdam als nieuw stadion. Dat betekent meer dan 106.000 plaatsen. Complete waanzin! Ik wil een stadion waar de sfeer voorop staat en waar het elke wedstrijd vol zit. Niet dat 40.000 plekken leeg zijn.
Jammer van de Kuip, maar het grootste stadion van Europa in Rotterdam... klinkt toch ook wel sjiek. Stel je de wedstrijden voor waarbij het helemaal vol zitquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Steven184 het volgende:
Van mij mag het ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:49 schreef Fetai het volgende:
[..]
Jammer van de Kuip, maar het grootste stadion van Europa in Rotterdam... klinkt toch ook wel sjiek. Stel je de wedstrijden voor waarbij het helemaal vol zit
Tmf awards in houdenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:52 schreef ruud_fr het volgende:
wat moeten we in godsnaam met een stadion met 106.000 plaatsen?
Dat is absurd. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit zo'n stadion komt. Wij zijn Feijenoord en geen Barcelona of Real Madrid om zo'n mega stdion te hebben. Ik gok dat het toekomstige stadion een capaciteit zal bevatten van maximaal 75.000 plaatsen. En desnoods nog wat ruimte laten om evt. extra stoelen te kunnen neerzetten en de capaciteit te verhogen naar 80.000 als er animo voor is. Maar 106.000quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Steven184 het volgende:
Kijk, dat pas mooie ambitiesquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Steven184 het volgende:
Volgens vi.nl wil Woerts het grootste stadion van Europa neerzetten in Rotterdam als nieuw stadion. Dat betekent meer dan 106.000 plaatsen.
Hoezo zou dat niet in een nieuw en groot stadion kunnenquote:Complete waanzin! Ik wil een stadion waar de sfeer voorop staat
Het merendeel wordt echt wel verkocht. De club groeit dan ook, net als de aanhang.quote:en waar het elke wedstrijd vol zit. Niet dat 40.000 plekken leeg zijn.
Wat lief, de jaloeziequote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:24 schreef Jasza het volgende:
Je denkt dat de aanhang nog meer groeit? dat zal wel meevallen hoor, er wonen niet ineens 30.000 mensen meer in Nederland die allemaal voor jullie worden
En ik denk inderdaad dat het tegen clubs als VVV dan niet echt vol komt.
Maar zou voor het Nederlandse voetbal niet slecht zijn wat grotere stadions.
Ik vraag me toch elke keer af hoe iedereen gelijk maar een 30-40 duizend lege plekken komt?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:53 schreef MarkNMGN het volgende:
Stadion van 106.000, flikker toch op man.
Leuke sfeer krijg je dan man, 30-40 duizend lege plekken elke wedstrijd.
Dat staat geschreven?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:18 schreef MarkNMGN het volgende:
Groter stadion = meer nepvolk.
Alsof nu tijdens wedstrijden wel het hele stadion meedoet, dan is het ook alleen maar X, R(R), S, T(T). Daarna houdt het ook wel op.quote:De wedstrijden tegen Zwolle oa zijn zo leuk omdat dan de mongolen thuisblijven.
Als er straks 70-80 duizend zitten, waar komen die 30.000 dan opeens vandaan? Dat ga je merken aan de sfeer.
Dat is toch ook precies het punt dat ik maak, het is nu al een kankersfeer. Moet je nagaan als er nog meer mensen komen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:30 schreef Tomasso het volgende:
Alsof nu tijdens wedstrijden wel het hele stadion meedoet, dan is het ook alleen maar X, R(R), S, T(T). Daarna houdt het ook wel op.
Daarnaast zijn alle investeringsmodellen hét bewijs dat Feyenoord niet meer verder kan groeien in De Kuip.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:43 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies het punt dat ik maak, het is nu al een kankersfeer. Moet je nagaan als er nog meer mensen komen.
Heb liever (qua sfeer) dat er elke wedstrijd 20-30 duizend man zitten.
Maar als club moet je ook hoge ambities hebben, en daar past zo'n toeschouwersaantal niet bij.
Tuurlijk, de nieuwe Kuip zal moeten komen. Al heb ik het liever niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:50 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Daarnaast zijn alle investeringsmodellen hét bewijs dat Feyenoord niet meer verder kan groeien in De Kuip.
Wat je zegt, maar iedereen zou graag willen zien dat de Kuip blijft, maar je hebt weinig keus. Het nieuwe staion moet er gewoon komen om meer inkomsten te kunnen genereren etc. Maar de sfeer van de Kuip moet ook in het nieuwe stadion terug te vinden zijn, helemaal mee eensquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:08 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Tuurlijk, de nieuwe Kuip zal moeten komen. Al heb ik het liever niet.
Maar om er dan een té groot stadion neer te zetten, de Kuipsfeer moet toch een beetje gewaarborgd blijven. Ook in het nieuwe stadion.
Er komt geen nieuwe Kuip, er komt een nieuw stadion. De Kuip blijft de De Kuip.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:08 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Tuurlijk, de nieuwe Kuip zal moeten komen. Al heb ik het liever niet.
Maar om er dan een té groot stadion neer te zetten, de Kuipsfeer moet toch een beetje gewaarborgd blijven. Ook in het nieuwe stadion.
Mierenneuken olé olé!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Er komt geen nieuwe Kuip, er komt een nieuw stadion. De Kuip blijft de De Kuip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |