abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58337865
Een weerzinwekkend bericht op NOS Teletekst:
quote:
Man misbruikt dochter 24 jaar lang
In Oostenrijk is een vrouw 24 jaar lang door haar vader vastgehouden in een kelder. Ze werd door hem misbruikt. Dat meldt de Oostenrijkse zender ÖRF en de politie heeft dat bevestigd.

Over de zaak is nog veel onduidelijk. De vader zou in de 24 jaar vier kinderen hebben verwekt bij zijn dochter. De vrouw, die nu 42 is, en de kinderen zijn opgevangen door een speciaal team. De zaak kwam aan het rollen toen een 19-jarige vrouw met een mysterieus ziektebeeld opgenomen werd in het ziekenhuis van Amstetten. Ze is waarschijnlijk één van de kinderen die geboren is uit het misbruik.
Dit is zo walgelijk dat ik verder eigenlijk sprakeloos ben...

Stelling: Dood door marteling is nog een te milde straf voor deze vader.
Zie SVP mijn tweede bericht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2008 13:53:28 ]
pi_58337885
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:42 schreef Elfletterig het volgende:
Leuk voor de kinderen...
pi_58337950
SVP niet te letterlijk op de stelling gaan reageren. Die geeft alleen maar uiting aan mijn walging. Lijkt me beter om he te hebben over: hoe kunnen zulke dingen gebeuren? Zie ook de zaak van Natascha Kampusch, na te lezen op [upd] Vermist Oostenrijks meisje na 8 jaar teruggevonden

Maar dit is nog een paar tandjes erger: die kinderen die zijn geboren, zijn die altijd voor de buitenwereld verborgen gebleven? En de moeder? Hoe zit het daarmee?
pi_58338009
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:42 schreef Elfletterig het volgende:
Een weerzinwekkend bericht op NOS Teletekst:
[..]

Dit is zo walgelijk dat ik verder eigenlijk sprakeloos ben...

Het is ook walgelijk, maar dat is jouw stelling om die man dan maar dood te martelen, en liefst nog erger, ook
pleased to meet you
pi_58338068
Uitgebreide informatie van de ÖRF: http://www.orf.at/080427-24418/index.html

De vader (cq opa...) in kwestie is een man van 73 jaar. De gevangen gehouden vrouw heeft ZES kinderen, waarvan vermoedelijk vier van haar eigen vader. Later vanmiddag is er een persconferentie.

Dit is toch echt bizar. Hoe zit het met de vrouw van 73-jarige man (de moeder van het slachtoffer). Hoe zit het met de vader(s) van die andere twee kinderen van het slachtoffer? Hoe zit het met die twee kinderen zelf? Hebben die hier nooit iets van gemerkt ofzo?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2008 13:55:29 ]
pi_58338404
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:52 schreef Elfletterig het volgende:

De vader (cq opa...) in kwestie is een man van 73 jaar. De gevangen gehouden vrouw heeft ZES kinderen, waarvan vermoedelijk vier van haar eigen vader. Later vanmiddag is er een persconferentie.

Dit is toch echt bizar. Hoe zit het met de vrouw van 73-jarige man (de moeder van het slachtoffer). Hoe zit het met de vader(s) van die andere twee kinderen van het slachtoffer? Hoe zit het met die twee kinderen zelf? Hebben die hier nooit iets van gemerkt ofzo?
hmz, er zijn nogal wat tegenstrijdigheden in de berichtgeving .. zo heeft zij haar doodzieke dochter bij de ouders afgeven en is daarna verdwenen, hoe kan dat als je gevangen zit in de kelder, wanneer zat zij daar dan ? En als je dan eindelijk 'vrij' bent, waarom je doodzieke kind dan afleveren bij de ouders, die moeder/grootmoeder schijnt er dus ook gewoon te leven ontneem ik uit de bewoording in de artikelen, ipv naar een ziekenhuis te brengen ?
Raar verhaal, ben benieuwd wat de DNA-testen gaan uitwijzen
pleased to meet you
pi_58338731
  zondag 27 april 2008 @ 15:37:12 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_58340040
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, er zijn nogal wat tegenstrijdigheden in de berichtgeving .. zo heeft zij haar doodzieke dochter bij de ouders afgeven en is daarna verdwenen, hoe kan dat als je gevangen zit in de kelder, wanneer zat zij daar dan ? En als je dan eindelijk 'vrij' bent, waarom je doodzieke kind dan afleveren bij de ouders, die moeder/grootmoeder schijnt er dus ook gewoon te leven ontneem ik uit de bewoording in de artikelen, ipv naar een ziekenhuis te brengen ?
Als ik het goed lees, is de (klein)dochter gevonden, samen met een briefje van de moeder. (Groot)vader kan dat meisje daar prima heengesleept hebben vanuit de kelder, en zijn dochter gedwongen hebben een briefje te schrijven. Vervolgens belt hij de politie of de ambulance, dat hij een doodziek meisje gevonden heeft, Voordat moeder uit de kelder werd gehaald, was zij ook nog door niemand buiten de familie gezien.
pi_58340049
In een woord; afgrijselijk.

Hoop dat de hulpverlening voor deze vrouw en haar kinderen goed verloopt. Wat een hel heeft ze meegemaakt.
  zondag 27 april 2008 @ 15:45:02 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_58340165
quote:
Schwere Straftaten zum Nachteil v. Familienangeh.

Presseaussendung der Sicherheitsdirektion Niederösterreich

Die schwersterkrankte, bewusstlose, 19-jährige Kerstin F. wurde am 19.04.2008 angeblich im Wohnhaus der Großeltern in 3300 Amstetten abgelegt. Sie wurde in der Folge in das Landesklinikum Mostviertel-Amstetten eingeliefert. Bei Kerstin fand sich ein handgeschriebener Brief, indem die leibliche Mutter, Elisabeth F. um Hilfe für ihre kranke Tochter bat.

Die weiteren Ermittlungen wurden vom LKA NÖ gemeinsam mit der PI Amstetten geführt.

Bei Nachforschungen zeigte sich folgende Chronologie:
Elisabeth F. ist seit dem 29.08.1984 abgängig. In einem Brief, der ca einen Monat später bei den Eltern eintraf, ersuchte Elisabeth ihre Eltern, ihr nicht nachzuforschen.

Am 19.05.1993 wird die 9-Monate alte Lisa im Mehrparteienhaus der F. mit einem handschriftlichen Brief der Elisabeth F. vorgefunden. Darin erwähnt sie, dass sie bereits eine Tochter (Kerstin) und einen Sohn (Stefan) hätte und kein weiterer Platz für die zweite Tochter wäre.

Am 15.12.1994 wird die 10-Monate alte Monika unter gleichen Umständen aufgefunden.

Am 03.08.1997 wird der 15-Monate alte Alexander an der gleichen Örtlichkeit abgelegt.

In einem Brief, vermutlich im Jahre 2003 schreibt Elisabth F., dass sie am 16.12.2002 einen Sohn (Felix) gebar.

Bei den nunmehr geführten Ermittlungen wurde zur Verifizierung der Verwandtschaftsverhältnisse und zur Ausforschung eines oder mehrerer Kindsväter die DNA Untersuchung der Kinder sowie auch des Josef F. als erfolgversprechenden Ermittlungsansatz gewertet und dementsprechende Anordnungen bei der StA St. Pölten angeregt.

Für eine Behandlung der Kerstin F. war für die Ärzte des LK Mostviertel-Amstetten Kenntnisse über den Krankheitsverlauf erforderlich und wurden deswegen auch ein dementsprechender Presseaufruf getätigt.

Aufgrund einer vertraulichen Mitteilung wurden in den Abendstunden des 26.04.2008 Josef F., 73 Jahre alt, Pensionist, Amstetten wh., in Begleitung seiner Tochter Elisabeth im Nahebereich des LK Mostviertel-Amstetten aufgegriffen und zwecks weiterer Abklärung zur PI Amstetten gebracht.

Elisabeth F. machte bei ihrer Befragung einen äußerst verstörten psychischen und einen auffälligen physischen Eindruck. Nach einem längeren Gespräch und der Zusicherung, dass es zu keinem Kontakt mit dem Vater mehr kommt und auch für ihre Kinder gesorgt wird, war sie zu einer umfassenden Aussage bereit.

Demzufolge sei sie bereits ab dem 11. Lebensjahr vom Vater sexuell wiederholt missbraucht worden. Am 28.08.1984 habe Josef F. seine Tochter in den Keller gelockt, betäubt und sie mit Handschellen gefesselt in einem Raum eingesperrt.

In der 24-jährigen Gefangenschaft sei sie laufend von ihrem Vater missbraucht worden. Daraus entstammen sechs Kinder. Im Jahre 1996 habe sie Zwillinge zur Welt gebracht, beide hätten gelebt, jedoch mangels entsprechender Versorgung wäre ein Kind einige Tage nach der Geburt verstorben. Josef F. habe den toten Körper aus dem Keller entfernt und folglich verbrannt.

Wie bereits angeführt wurden drei Kinder durch vorgespielte Kindesweglegung als Adoptiv- bzw Pflegekinder von Rosemarie und Josef F. angenommen. Die 19-jährige Kerstin, der 18-jährige Stefan sowie der 5-jährige Felix seien seit Geburt gemeinsam mit ihrer Mutter Elisabeth in den Kellerräumen eingesperrt gewesen.

Josef F. holte seine Tochter Elisabeth sowie die Kinder Stefan und Felix aus dem Verließ und habe seiner Gattin erklärt, die Tochter wäre mit den beiden Kindern nach Hause gekommen.

Laut Aussagen von Elisabeth wären sie und die Kinder ausschließlich von Josef F. mit Essen und Kleidung versorgt worden. Die Gattin Rosemarie F. habe von den Gefangenschaften nichts gewußt und habe damit auch nichts zu tun.

Die Opfer wurden in stationäre psyologische Betreuung übergeben. Gegen Josef F. wurde von der StA St. Pölten die Anordnung zur Festnahme verfügt. Der Beschuldigte ist zurzeit nicht zur Aussage bereit.

Zurzeit werden Auskunfts- und Bezugspersonen einvernommen sowie die Spurensuche am Tatort durchgeführt.
Bron: Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken
  zondag 27 april 2008 @ 15:48:40 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58340236
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
SVP niet te letterlijk op de stelling gaan reageren. Die geeft alleen maar uiting aan mijn walging. Lijkt me beter om he te hebben over: hoe kunnen zulke dingen gebeuren? Zie ook de zaak van Natascha Kampusch, na te lezen op [upd] Vermist Oostenrijks meisje na 8 jaar teruggevonden

Maar dit is nog een paar tandjes erger: die kinderen die zijn geboren, zijn die altijd voor de buitenwereld verborgen gebleven? En de moeder? Hoe zit het daarmee?
Ik heb geen idee. Ik ben nog begonnen met kijken of thuisonderricht in Oostenrijk mag, en het mag, maar ze moeten wel elk jaar een test afleggen op een gewone school om te kijken of ze 't goed doen.

Misschien ging dat voor elk van die kinderen elk jaar goed.

Maar wellicht komt dit wegens mijn uitgesproken afkeer tegen thuisonderwijs dat ik er meteen aan dacht.
  zondag 27 april 2008 @ 15:51:23 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58340271
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:52 schreef Elfletterig het volgende:

Als je je leven lang wordt gedwongen door je eigen vader en hij je enige contact is en hij je weet te hersenspoelen dan hoeft gijzeling niet meer te gebeuren met boeien en kelders met dikke sloten. Dan kun je iemand ook geestelijk in de boeien houden.
  zondag 27 april 2008 @ 16:19:03 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58340696
quote:
Hier heb ik ff geen woorden voor........
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 27 april 2008 @ 16:50:52 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_58341419
Werd er gewoon misselijk van toen ik het hoorde. Lijkt wel een "hype"daar in Osterreich.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 april 2008 @ 18:24:43 #15
862 Arcee
Look closer
pi_58343180
7 kinderen zelfs:
quote:
Man misbruikt dochter 24 jaar lang

` Een Oostenrijkse man wordt ervan
verdacht dat hij zijn dochter 24 jaar
lang in een kelder heeft opgesloten en
misbruikt.Ze zou zeven kinderen van hem
gekregen.De man uit Amstetten is nu 73.

Eén van de kinderen overleed na de
geboorte.Drie kinderen werden bij de
vrouw in de kelder opgesloten.De drie
anderen hadden een betrekkelijk normaal
leven.De vader deed het voorkomen dat
de dochter was verdwenen.Ze zou de drie
kinderen aan hem hebben toevertrouwd.De
dochter was sinds '84 niet meer gezien.

De politie onderzoekt het dna van de
familieleden.De man is gearresteerd.Hij
wil geen enkele verklaring afleggen
De vrouw krijgt psychologische bijstand. Dat heb je ook wel nodig, ja.

Wat een zaak.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_58343971
quote:
Nederlandse samenvatting
quote:
Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

(Novum/Ap) - Een 73-jarige Oostenrijker heeft zijn dochter 24 jaar lang gevangen gehouden in een kelder. De politie vond de vrouw, die nu 42 is, zaterdag na een tip. De man zou zeven kinderen hebben verwekt bij zijn dochter. Een van die kinderen, een vrouw van 19, ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis in Amstetten, in de deelstaat Neder-Oostenrijk. Zij werd vorig weekend bewusteloos aangetroffen in het huis van de man.

De man, Josef F., is gearresteerd. Zijn dochter, Elisabeth F., werd in 1984 als vermist opgegeven. Een week na haar verdwijning dook een brief op waarin ze haar ouders vroeg niet naar haar op zoek te gaan. Tijdens het politieverhoor vertelde de vrouw dat ze in de 24 jaar die daarop volgden stelselmatig door haar vader werd verkracht en het leven schonk aan zeven kinderen. Een kind, de helft van een tweeling, overleed in 1996 enkele dagen na de geboorte omdat er niet goed voor zou zijn gezorgd. Josef F. zou het lichaam hebben verbrand.

De zaak kwam aan het licht toen de 19-jarige dochter met een mysterieuze ziekte in het ziekenhuis moest worden opgenomen en een zoektocht werd gestart naar haar moeder. De politie zei dat vrouw, die naar eigen zeggen al vanaf 11-jarige leeftijd door haar vader werd misbruikt, er geestelijk zeer slecht aan toe is.

De kinderen, drie jongens en drie meisjes, zijn nu tussen de 5 en 20 jaar oud. Alle kinderen werden in de kelder geboren. Drie van hen groeiden bij Josef F. in huis op. Zijn vrouw, die niet wist dat haar man hun dochter gevangen hield, vertelde hij dat de kinderen waren aan komen lopen. Twee jongens en een meisje leefden in de kelder en gingen ook niet naar school. Tegen de autoriteiten hield de 73-jarige vol dat de kinderen door hun ouders verstoten waren en dat hij ze samen met zijn vrouw had geadopteerd. De verklaring van de politie werd verspreid door het Oostenrijkse persbureau APA.
Trouw

Hoe is het mogelijk dat die vrouw 24 jaar in een kelder heeft gezeten, met kinderen en al? Het kan toch nooit dat die grootmoeder van niks wist.
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 20:33:11 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58345744
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:07 schreef Majar het volgende:

[..]

Nederlandse samenvatting
[..]

Trouw

Hoe is het mogelijk dat die vrouw 24 jaar in een kelder heeft gezeten, met kinderen en al? Het kan toch nooit dat die grootmoeder van niks wist.
Voor 11 mensen koken en wassen
Opa zal zijn *klein*? kinderen ook wel hebben misbruikt neem ik aan, er komt vast en zeker nog een verhaaltje achteraan.
pi_58346617
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Voor 11 mensen koken en wassen
Opa zal zijn *klein*? kinderen ook wel hebben misbruikt neem ik aan, er komt vast en zeker nog een verhaaltje achteraan.
ben bang van wel ja triest dit soort verhalen...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58351698

En die kinderen gingen niet naar school en niet naar buiten?
Vaag allemaal, wat een ...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 28 april 2008 @ 01:21:08 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58351744
Waar heeft hij al die jaren al die poepluiers gelaten?
pi_58352018
24 jaar, das een aardige tijd.. Die man lag dus al sinds 1984 iedere dag lekker zn dochter te batsen Geen wonder dat ie geen verklaring wil afleggen, wat ga je nou zeggen na zon tijd? Die man weet ondertussen niet beter

Knap van die vrouw dat ze nog leeft
  maandag 28 april 2008 @ 01:53:50 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58352023
Ziek.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_58352034
Tsja in Oostenrijk., als je nog wat verder gaat naar 't oosten zijn er meer misstanden te vinden dan er op dit forum passen.
pi_58354998
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:55 schreef schvvmert het volgende:
Tsja in Oostenrijk., als je nog wat verder gaat naar 't oosten zijn er meer misstanden te vinden dan er op dit forum passen.
Lul niet zo stom vent.
Je woont in 1 van de gewelddadigste laden in Europa en jij wilt met je vinger naar een ander land wijzen?
  maandag 28 april 2008 @ 11:35:30 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58356053
Dit kan hij toch niet helemaal alleen hebben gedaan? Zijn vrouw vond het niet raar dat er ineens kinderen kwamen aanlopen? Kinderen die vanuit de kelder ineens in huis kwamen en nooit iets vertelden aan iemand over hun moeder die daar nog zat met broertjes en zusjes? Dat die kinderen geindoctrineerd zijn, dat geloof ik wel. Maar die vrouw van die vent moet het toch geweten hebben.

Toch wel triest dat die man te oud is om nog naar behoren gestraf te kunnen worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 28 april 2008 @ 11:39:44 #26
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_58356147
sick.
pi_58357462
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:35 schreef livelink het volgende:
Dit kan hij toch niet helemaal alleen hebben gedaan? Zijn vrouw vond het niet raar dat er ineens kinderen kwamen aanlopen? Kinderen die vanuit de kelder ineens in huis kwamen en nooit iets vertelden aan iemand over hun moeder die daar nog zat met broertjes en zusjes? Dat die kinderen geindoctrineerd zijn, dat geloof ik wel. Maar die vrouw van die vent moet het toch geweten hebben.

Toch wel triest dat die man te oud is om nog naar behoren gestraf te kunnen worden.
Net als alle psychopaten is ook deze man heel gerafineerd te werk gegaan

ten eerste schijnt de man een absolute tiran te zijn voor wie allen angst hadden ( vrouw en zijn andere 6 echte kinderen). Hij heeft hun alle ten alle tijden veboden in de kelder te gaan . Dat wat was zijn hobby ruimte en niemand mocht erin.

Ten tweede zijn die kinderen niet aankomen lopen maar als baby voor hun deur gelegd met een briefje van de moeder, dat ze er niet voor kan zorgen.
Die man heeft 24 jaar volgehouden dat de dochter in en sekte zat en geen kontakt meer met de ouders wilde hebben

Naar alles wat ik lees schijnt het realistsich te zijn geweest dat de moeder/oma niets wist.
pi_58358978
٩๏̯͡๏)۶
pi_58359333
Mijn maag draaide om toen ik dit bericht hoorde. Echt verschrikkelijk.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 28 april 2008 @ 15:42:02 #30
37150 livelink
pi_58360651
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:45 schreef CANARIS het volgende:

[..]

ten eerste schijnt de man een absolute tiran te zijn voor wie allen angst hadden ( vrouw en zijn andere 6 echte kinderen). Hij heeft hun alle ten alle tijden veboden in de kelder te gaan . Dat wat was zijn hobby ruimte en niemand mocht erin.

Ten tweede zijn die kinderen niet aankomen lopen maar als baby voor hun deur gelegd met een briefje van de moeder, dat ze er niet voor kan zorgen.
Die man heeft 24 jaar volgehouden dat de dochter in en sekte zat en geen kontakt meer met de ouders wilde hebben

Naar alles wat ik lees schijnt het realistsich te zijn geweest dat de moeder/oma niets wist.

Ja, ik las later ook dat hij ze inderdaad als baby voor de deur had gelegd. Heel geraffineerd inderdaad. Ok, waarschijnlijk wist de moeder/oma inderdaad van niks. De praktijk is helaas ook zo dat alle aanwijzingen in die richting vaak genegeerd worden door de echtgenotes. Onder haar dak is haar dochter toch vanaf haar 11e jaar misbruikt. Ik hoop dat ze inderdaad geen medeplichtige is. Vreselijk verhaal, dit.
pi_58362226
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
fotos via Geenstijl http://www.dumpert.nl/med(...)se_horrorkelder.html
't ziet er toch best nog levendig uit, alleen hangt die wcrol op de laatste foto wel op een kutplek zeg
  maandag 28 april 2008 @ 17:24:40 #32
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58362491
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:10 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

alleen hangt die wcrol op de laatste foto wel op een kutplek zeg
Dat was mij nog nieteens opgevallen. Maar het valt toch wel mee, je kan er nog bij.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 28 april 2008 @ 17:29:10 #33
78780 deedeetee
pi_58362567
Jammer dat ze er niet aan heeft gedacht om die vent gewoon zijn hersens in te slaan......
Op wacht staan bij de deur en zodra hij er door komt : *kadoef* en zorgen dat de deur niet dichtvalt.

Mja als ze dát in zich had dan was het wrs nooit zover gekomen
pi_58362675
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ik las later ook dat hij ze inderdaad als baby voor de deur had gelegd. Heel geraffineerd inderdaad. Ok, waarschijnlijk wist de moeder/oma inderdaad van niks. De praktijk is helaas ook zo dat alle aanwijzingen in die richting vaak genegeerd worden door de echtgenotes. Onder haar dak is haar dochter toch vanaf haar 11e jaar misbruikt. Ik hoop dat ze inderdaad geen medeplichtige is. Vreselijk verhaal, dit.
ik kan me niet voorstellen dat die moeder niks gemerkt heeft
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 17:58:52 #35
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363107
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:14 schreef Ronaldsen het volgende:
fotos via Geenstijl http://www.dumpert.nl/med(...)se_horrorkelder.html

Hij was wel creatief met kleurtjes
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:01:41 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363152
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:45 schreef CANARIS het volgende:

[..]

ten eerste schijnt de man een absolute tiran te zijn voor wie allen angst hadden

Als je naar dat huis kijkt is het net een bunker en de kelder is volgens mij ook heel erg goed voorzien van alles wat het geluid naar boven toe moet dempen (vloerbedekking of kurk aan wanden en plafonds zag ik op een paar foto's)
Verder was alles electronisch beveiligd .
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:06:35 #37
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363236
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:

En die kinderen gingen niet naar school en niet naar buiten?
Vitaminegebrek omdat ze totaal geen zonlicht kregen.
Vraag mij alleen af hoe hij al die boodschappen ongezien de kelder inbracht, zo te zien (zelfs wc papier, echt vies en ongezellig is het ook niet) probeerde hij op zijn manier wel voor hen te zorgen.

Zou het niet gewoon kunnen dat dochterlief in 1984 dreigde dat ze alles wilde gaan vertellen of dat hij doorkreeg dat ze zwanger van hem was en haar uit angst voor de gevolgen heeft opgesloten?
En als je eenmaal die stap hebt gezet dan zijn de volgende stappen ook redelijk verklaarbaar, er is geen weg terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 28-04-2008 18:13:13 ]
pi_58363314
Teringgg, wat ziek .
  maandag 28 april 2008 @ 18:12:05 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58363349
trés bizar. heb zelf wel eens de gedachten gehad om een boek te schrijven waarbij de hoofdpersoon ook zoiets doet. maar de realiteit zó dicht benaderen is nauwelijks voor onze fantasie weggelegd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58363376
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat die moeder niks gemerkt heeft
Waarschijnlijk een nogal naief en gehoorzaam vrouwtje
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:14:37 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363394
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
trés bizar. heb zelf wel eens de gedachten gehad om een boek te schrijven waarbij de hoofdpersoon ook zoiets doet.
Jaja, net als Richard Klinkhamer , volledig uit je duim gezogen zeker.

Mag ik je kelder eens zien ?
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:16:30 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363434
Ze hadden zelfs een tv en radio !
Best luxe
  maandag 28 april 2008 @ 18:16:32 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58363435
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jaja, net als Richard Klinkhamer , volledig uit je duim gezogen zeker.

Mag ik je kelder eens zien ?

nu kan het dus niet meer omdat heel fok! meeleest en straks bij mijn ip adres gaat lopen klagen dat ze jou al een tijd niet meer hebben gezien!
en bedankt

jaren aan planning naar de kloten.
  maandag 28 april 2008 @ 18:16:53 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58363445
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:16 schreef Loedertje het volgende:
Ze hadden zelfs een tv en radio !
Best luxe
ze hadden zelfs een bad, heb ik niet.
pi_58363507
Ik vraag me eigenlijk af hoe je je ontwikkelt als je vanaf je geboorte opgroeit in een kelder, zou je dan nog geestelijk een kleuter zijn op je 20ste? of wordt je gewoon langzaam puber en volwassen?

En zouden die kinderen kunnen lezen en schrijven?
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:21:40 #46
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363521
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nu kan het dus niet meer omdat heel fok! meeleest en straks bij mijn ip adres gaat lopen klagen dat ze jou al een tijd niet meer hebben gezien!
en bedankt

jaren aan planning naar de kloten.
Je hebt geen plan-B ?
Je kan toch ook een kloon aanmaken in een internetcafé die mij gaat uitnodigen voor een SM date, handboeien om en hoppa die kelder in
pi_58363533
Je kunt het allemaal zo gek niet verzinnen of het gebeurt.

Ik vraag me af hoe bizar dat moet zijn om na 24 jaar weer eens in de buitenlucht te staan, en hoe lang je moet wennen aan het feit dat je zelf mag weten waar je gaat of staat.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:23:49 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363556
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:20 schreef Ronaldsen het volgende:

En zouden die kinderen kunnen lezen en schrijven?
Waarom zouden ze niet kunnen lezen en schrijven?
Ze hadden TV en radio, waarschijnlijk verschillende TV zenders waardoor hun taalontwikkeling niet echt heel erg veel achter zou hoeven te lopen. Voor de rest zal er wel heel veel mis zijn maar moeder had 24 uur per dag de tijd om haar kinderen alle aandacht te geven, op 60 vierkante meter ben je namelijk ook best snel klaar met schoonmaken.

Hoe opa de was heeft gedaan is nu weer iets wat ik mij dan afvraag. Dus meer de practische kant van het verhaal, boodschappen, afval en was.
pi_58363599
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet kunnen lezen en schrijven?
Ze hadden TV en radio, waarschijnlijk verschillende TV zenders waardoor hun taalontwikkeling niet echt heel erg veel achter zou hoeven te lopen. Voor de rest zal er wel heel veel mis zijn maar moeder had 24 uur per dag de tijd om haar kinderen alle aandacht te geven, op 60 vierkante meter ben je namelijk ook best snel klaar met schoonmaken.

Hoe opa de was heeft gedaan is nu weer iets wat ik mij dan afvraag. Dus meer de practische kant van het verhaal, boodschappen, afval en was.
Wellicht heb je gelijk inderdaad.

Ik denk trouwens dat een interview met deze slachtoffers de kijkcijferhit van de eeuw wordt.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:26:58 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363617
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:23 schreef Loedertje het volgende:

Die was zie ik de dochter zelf nog wel doen in dat badje, en de kinderen waren toch gewoon 'bovengronds'?
Dan is afval en wat eten van 1 persoon best te doen, volgens mij.
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:28:46 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363637
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:26 schreef Ronaldsen het volgende:

Ik denk trouwens dat een interview met deze slachtoffers de kijkcijferhit van de eeuw wordt.
Rust zullen ze idd nooit gaan krijgen dus eindelijk de kans op een normaal leven ook niet.
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:29:47 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58363651
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:27 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Die was zie ik de dochter zelf nog wel doen in dat badje, en de kinderen waren toch gewoon 'bovengronds'?
Dan is afval en wat eten van 1 persoon best te doen, volgens mij.
3 kinderen woonden in * de kelder* oftwel in die aparte woonruimte van 60 vierkante meter.
pi_58363765
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

3 kinderen woonden in * de kelder* oftwel in die aparte woonruimte van 60 vierkante meter.
Ik had te snel gelezen, ja.

Moet je toch ook niet aan denken, in zo'n kleine ruimte 3 (ooit) kleine kinderen bezighouden.
pi_58363961
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Moet je toch ook niet aan denken, in zo'n kleine ruimte 3 (ooit) kleine kinderen bezighouden.
60m² is best groot? das 4x zo groot als de gemiddelde studentenkamer
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:50:09 #56
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58364036
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En tussendoor verkracht worden, je eigen dochter(s) misschien ook nog wel laten verkrachten en bevallen van 7 kinderen
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 18:50:51 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58364062
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:46 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Je hebt een beetje een stacaravan gevoel denk ik maar dan zonder daglicht .
pi_58364095
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:46 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

En daar wil je echt niet dag en nacht 3 kleine kinderen in hebben, hoor.
Wat die leeftijd betreft is geen huis groot genoeg.
  maandag 28 april 2008 @ 18:54:57 #59
78780 deedeetee
pi_58364152
De kinderen die daar geboren en getogen zijn zullen wel last van ruimtevrees hebben denk ik.
pi_58364215
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En tussendoor verkracht worden, je eigen dochter(s) misschien ook nog wel laten verkrachten en bevallen van 7 kinderen
Zonder enige vorm van medische begeleiding.
Ik zit dan meteen allerlei praktische dingen te bedenken, zoals wat als die man een tijdje naar het ziekenhuis moest (onverwacht), dan zaten zij zonder eten.
Hoeveel enge dingen als gebitszaken en ontstekingen aan van alles en nog wat hebben ze moeten doorstaan?
pi_58364359
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:57 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Zonder enige vorm van medische begeleiding.
Ik zit dan meteen allerlei praktische dingen te bedenken, zoals wat als die man een tijdje naar het ziekenhuis moest (onverwacht), dan zaten zij zonder eten.
Hoeveel enge dingen als gebitszaken en ontstekingen aan van alles en nog wat hebben ze moeten doorstaan?
mr ze hadden wel drinken,dus ze gaan niet dood mr idd wel interessant hoe dat ging
  maandag 28 april 2008 @ 19:08:02 #62
78780 deedeetee
pi_58364459
Aangezien pa voor het eten zorgde kon hij gewoon snoep en dergelijke achterwege laten om gebits problemen te voorkomen.
pi_58364951
quote:
De raamloze, onderaardse ruimte was slechts 1.70 meter hoog en bestond uit verscheidene vertrekken. De ingang zat verborgen achter een boekenkast in Fritzls werkkamer en was afgesloten met een elektronisch gecodeerd slot.
quote:
Elisabeth Fritzl en haar kinderen zijn er volgens de politie slecht aan toe. De oudste dochter Kerstin ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis. Elisabeth ziet er volgens de politie zeker twintig jaar ouder uit dan ze is en leek gedurende haar ondervraging ‘ernstig psychisch gestoord’. Ze wilde pas praten nadat ze de verzekering had gekregen dat ze geen contact meer met haar vader zou hebben en dat er voor haar kinderen zou worden gezorgd. Dat de kinderen het product zijn van incest, moeten DNA-tests nog aantonen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=923189/sc=952f8d

Ik sta letterlijk paf En de kinderen die boven woonden zouden een redelijk normaal leven hebben geleefd?
quote:
Onlangs was de man nog op de regionale televisie. Hij deed een oproep voor zijn vermiste dochter en dankte de politie voor het instellen van een crisisteam.
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon kunnen dat dochterlief in 1984 dreigde dat ze alles wilde gaan vertellen of dat hij doorkreeg dat ze zwanger van hem was en haar uit angst voor de gevolgen heeft opgesloten?
En als je eenmaal die stap hebt gezet dan zijn de volgende stappen ook redelijk verklaarbaar, er is geen weg terug.
Zou inderdaad kunnen.

Ik denk trouwens ook wel dat dit nog een staartje gaat krijgen. En dan het selecteren van de kinderen. Jij mag boven leven...en jij moet de kelder in
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 19:34:48 #64
862 Arcee
Look closer
pi_58365041
Wat een krankzinnig verhaal, zeg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 april 2008 @ 19:35:08 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58365050
veel mensen vergeten het feit dat ze wel begrijpen waarom iemand die gehandicapt geboren wordt 'niet beter weet'. dit geldt ook voor iemand die 24 jaar of minder is opgesloten. hoop dat de media er geen kruistocht van maakt en hun psychiaters zo slim zijn om hen heel erg langzaam te laten wennen aan de maatschappij waartegen die man hen 'beschermde'.
  maandag 28 april 2008 @ 19:35:14 #66
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_58365054
Wat een nasty verhaal... Dat ze geen zelfmoord gepleegd heeft...
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 19:36:19 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58365084
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:30 schreef paddy het volgende:

. En dan het selecteren van de kinderen. Jij mag boven leven...en jij moet de kelder in
Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij . Opa had niets aan zijn kleinzoons, hij viel waarschijnlijk op poesjes
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 19:40:41 #68
862 Arcee
Look closer
pi_58365211
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:36 schreef Loedertje het volgende:
Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij .
Nope, waren er wel jongens? Net foto's in het RTL Nieuws van 2 dochters die boven leefden.

Wat dacht die moeder boven waar die kinderen vandaan kwamen?

Wat een zaak.
Nooit daglicht gezien.
24 jaar opgesloten.
  maandag 28 april 2008 @ 19:42:25 #69
78780 deedeetee
pi_58365258
quote:
Ook Elisabeths moeder en Fritzls echtgenote Rosemarie zou aan dat verhaal geloof hebben gehecht
Hij is dus niet meer met Elisabeth 's moeder getrouwd ? Heeft hij wel samen met zijn nieuwe vrouw de kinderen van zijn dochter geadopteerd ? Of wonen die kinderen bij hun echte oma ? Kan ik me eiegenlijk niet voorstellen dit lijkt me een figuur die de controle niet graag uit handen geeft.

Ik hoop dat hij héél erg oud word en altijd gevangen blijft zitten
  maandag 28 april 2008 @ 19:44:28 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58365318
quote:

[..]

Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij . Opa had niets aan zijn kleinzoons, hij viel waarschijnlijk op poesjes

heeft ie naast incest ook seks met minderjarigen gehad? wist ik niet.
dacht alleen met de moeder.
  maandag 28 april 2008 @ 19:45:26 #71
78780 deedeetee
pi_58365345
Beneden 2 jongens en 1 meisje.

[ Bericht 48% gewijzigd door deedeetee op 28-04-2008 19:51:41 ]
  maandag 28 april 2008 @ 19:48:29 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58365422
ik denk dat de feiten ons verstand te boven zullen gaan. die oude man is heel erg ziek. beetje gouden ei kerel.
  maandag 28 april 2008 @ 19:52:28 #73
78780 deedeetee
pi_58365516
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de feiten ons verstand te boven zullen gaan. die oude man is heel erg ziek. beetje gouden ei kerel.
De feiten gaan mijn verstand helemaal niet te boven, die man is gewoon heel erg slecht
  maandag 28 april 2008 @ 19:54:31 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58365559
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De feiten gaan mijn verstand helemaal niet te boven, die man is gewoon heel erg slecht
ja. controlfreak in extrema forma.
pi_58365865

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 28 april 2008 @ 20:46:40 #76
78780 deedeetee
pi_58366662
Ik vind de berichtgeving niet altijd even duidelijk. Is het meisje dat in het ziekenhuis ligt uit de kelder afkomstig ? En zo ja wat mankeert haar dan ? Daarnet bij netwerk werd er gesproken over het meisje dat * zwaar gewond * in het ziekenhuis ligt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 20:51:17 #77
862 Arcee
Look closer
pi_58366765
quote:
Op maandag 28 april 2008 20:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind de berichtgeving niet altijd even duidelijk. Is het meisje dat in het ziekenhuis ligt uit de kelder afkomstig ?
Uiteraard.
quote:
En zo ja wat mankeert haar dan ? Daarnet bij netwerk werd er gesproken over het meisje dat * zwaar gewond * in het ziekenhuis ligt
Nooit daglicht gezien, daar krijg je rare bijverschijnselen van.

maandag 28 april 2008 @ 21:04:52 #78
78780 deedeetee
pi_58367052
verslag
Dit maakt het wat duidelijker, de vader is een gepensioneerde ingenieur elektronica en wist dus wel raad met het slot op de kelderdeur.
  maandag 28 april 2008 @ 21:09:46 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58367172
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:04 schreef deedeetee het volgende:
verslag
Dit maakt het wat duidelijker, de vader is een gepensioneerde ingenieur elektronica en wist dus wel raad met het slot op de kelderdeur.
ja natuurlijk, die man is zo berekenend dat het daarom zo lang heeft kunnen duren.

wat hij heeft gedaan is namelijk heel erg moeilijk. bijna machinaal, zonder veel normen een waarden die wij kennen.
pi_58367175
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:30 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

http://www.planet.nl/plan(...)tid=923189/sc=952f8d

Ik sta letterlijk paf En de kinderen die boven woonden zouden een redelijk normaal leven hebben geleefd?
[..]

[..]

Zou inderdaad kunnen.

Ik denk trouwens ook wel dat dit nog een staartje gaat krijgen. En dan het selecteren van de kinderen. Jij mag boven leven...en jij moet de kelder in
vreselijk
pi_58367514
Ik kan me echt niet voorstellen dat die moeder 24 jaar lang niets doorhad.
  maandag 28 april 2008 @ 21:28:50 #82
78780 deedeetee
pi_58367542
De man vond het wel belangrijk om zichzelf voort te planten. Kleine moeite om zijn dochter de pil te geven lijkt me. Bij zijn vrouw heeft hij 6 kinderen + Elizabeth=7 en bij Elisabeth heeft hij er ook 7 verwekt waarvan er 1 kind is overleden.De kinderen zijn dus met z'n dertienen......
Dat is wat je noemt een groot gezin. Ben benieuwd hoe de volle broers en zussen van Elizabeth het drama gaan verwerken.
Zou geen van hun ooit iets gemerkt hebben ? Het was toch hun zusje dat van haar 11 de tot haar 18 e werd misbruikt ?
  maandag 28 april 2008 @ 21:36:33 #83
78780 deedeetee
pi_58367689
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:27 schreef shmoopy het volgende:
Ze moet toch wel het een en ander hebben gemerkt van de verbouwingen in die kelder. Er moest mee en mee meer ruimte gemaakt worden voor de kinderen.
Die vrouw moet een groot gebrek aan gezonde nieuwsgierigheid hebben
pi_58367729
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:28 schreef deedeetee het volgende:
De man vond het wel belangrijk om zichzelf voort te planten. Kleine moeite om zijn dochter de pil te geven lijkt me. Bij zijn vrouw heeft hij 6 kinderen + Elizabeth=7 en bij Elisabeth heeft hij er ook 7 verwekt waarvan er 1 kind is overleden.De kinderen zijn dus met z'n dertienen......
Dat is wat je noemt een groot gezin. Ben benieuwd hoe de volle broers en zussen van Elizabeth het drama gaan verwerken.
Zou geen van hun ooit iets gemerkt hebben ? Het was toch hun zusje dat van haar 11 de tot haar 18 e werd misbruikt ?
voor de pil moet je wel bij de dokter zijn beetje lastig is het niet? daarbij kan je een kind niet zomaar aan de pil doen dacht ik
  maandag 28 april 2008 @ 21:39:38 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58367769
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze moet toch wel het een en ander hebben gemerkt van de verbouwingen in die kelder. Er moest mee en mee meer ruimte gemaakt worden voor de kinderen.
Die vrouw moet een groot gebrek aan gezonde nieuwsgierigheid hebben
last van de 'r'?

nee, je kan dingen doen die niemand doorheeft. zelfs en zeker onder je eigen dak met een man/vrouw die misschien niet het buskruit heeft uitgevonden, maar wel heel lief is.
  maandag 28 april 2008 @ 21:41:15 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58367804
dit soort crimes zijn een poel van wetenschappelijk nut. dus deze man geen doodstraf, maar wel tot aan zijn dood onderzoeken in de gavngenis.
  maandag 28 april 2008 @ 21:48:01 #87
78780 deedeetee
pi_58367962
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

voor de pil moet je wel bij de dokter zijn beetje lastig is het niet? daarbij kan je een kind niet zomaar aan de pil doen dacht ik
Zou je die daar niet gewoon in de apotheek kunnen kopen ? Hmmm dan word het idd wel lastiger.
pi_58368409
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zou je die daar niet gewoon in de apotheek kunnen kopen ? Hmmm dan word het idd wel lastiger.
volgens mij krijg je die alleen op dokters recept
  maandag 28 april 2008 @ 22:15:16 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58368504
waarom de pil nodig?
pi_58368566
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:15 schreef zoalshetis het volgende:
waarom de pil nodig?
waarvoor gebruik je die doorgaans
pi_58368617
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

volgens mij krijg je die alleen op dokters recept
in Nederland kan je ze wel "zo" krijgen, maar het is verstandiger om het via de huisarts te doen, afaik
pi_58368678
Dit is inderdaad horror van de bovenste plank....

Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen zo van je vrijheid beroofd te worden.....
Wreed, te wreed....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 28 april 2008 @ 22:32:43 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58368963
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:22 schreef Oblivion het volgende:
Dit is inderdaad horror van de bovenste plank....

Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen zo van je vrijheid beroofd te worden.....
Wreed, te wreed....
niemand kan dat, tenzij je gehandicapt geboren wordt.
pi_58369009
24 jaar, damn. Heel bizar
  maandag 28 april 2008 @ 22:35:36 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58369042
Dit soort dingen zet me altijd aan het denken. Hoeveel van deze kelders zijn er??? Hoeveel speelt zich af achter gesloten deuren, waarvan wij het ons in onze ergste nachtmerries niet konden voorstellen? Topje van de ijsberg denk ik, dit.
  maandag 28 april 2008 @ 22:36:53 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58369085
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarvoor gebruik je die doorgaans
om zwangerschappen te voorkomen. inplaats van 7 36?

je kan zwangerschappen op veel manieren vroegtijdig beëindigen. ik ga maar geen voorbeelden geven.
  maandag 28 april 2008 @ 22:37:57 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58369116
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:27 schreef shmoopy het volgende:
Misschien omdat het haar - en ieders - voorstellingsvermogen te boven gaat? En zelfs al krijg je een 'hunch', dat je het dan bewust of onbewust wegdrukt, omdat het ondenkbaar is.
pi_58369190
@ Aventura: Die gedachte maakt me helemaal triest.....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 22:42:49 #99
862 Arcee
Look closer
pi_58369245
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:37 schreef Aventura het volgende:
Misschien omdat het haar - en ieders - voorstellingsvermogen te boven gaat? En zelfs al krijg je een 'hunch', dat je het dan bewust of onbewust wegdrukt, omdat het ondenkbaar is.
Een elektronisch slot waar alleen hij de code van kent scheelt natuurlijk ook, zeker als hij idd zo autoritair is.
  maandag 28 april 2008 @ 22:45:13 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58369308
Ja mij ook, ik word er helemaal naar van.
  maandag 28 april 2008 @ 22:46:58 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58369360
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:40 schreef Oblivion het volgende:
@ Aventura: Die gedachte maakt me helemaal triest.....
ja maar zo komen alle verschikkelijke, ondekbare, onmenselijke crimes aan het licht. als ze ooit aan het licht komen.
pi_58369553
Die vrouw van Fritz MOET er toch iets van gemerkt hebben. Kelders die uitgegraven moeten worden, aanleg van leidingen,betegelen van die hele zooi en wat al niet meer.
Tenzij je natuurlijk wel weet wat er aan de hand is ,maar 't niet wil zien..
Verdomme, ik kan 't nog steeds niet geloven. 24 jaar !!
  maandag 28 april 2008 @ 23:03:28 #103
78780 deedeetee
pi_58369766
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:35 schreef Aventura het volgende:
Dit soort dingen zet me altijd aan het denken. Hoeveel van deze kelders zijn er??? Hoeveel speelt zich af achter gesloten deuren, waarvan wij het ons in onze ergste nachtmerries niet konden voorstellen? Topje van de ijsberg denk ik, dit.
Dat lijkt me erg waarschijnlijk
pi_58369861
Statistisch gezien moet ongeveer iedereen wel iemand kennen die z'n kinderen/is misbruikt..
pi_58369871
quote:

[..]

quote:
Een 19-jarig meisje en twee jongens van 18 en 5 jaar, leefden sinds hun geboorte samen met hun moeder in de kelder en hebben waarschijnlijk nooit daglicht gezien.
Nee, alleen de dochter van negentien was beneden en twee jongens van 18 en 5. Weet niet of het meisjes of jongens waren die gewoon boven in het huis bij de ingenieur leefden. Denk ook meisjes, maar dat is alleen maar gissen. Kon ik niet uit de informatie halen. Hij heeft een gedeeltelijke bekentenis afgelegd..
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een elektronisch slot waar alleen hij de code van kent scheelt natuurlijk ook, zeker als hij idd zo autoritair is.
Klopt..staat ook in die link.

Ik zou wel willen weten hoe hij zijn daden heeft willen rechtvaardigen. En of hij dat heeft gedaan. (naar aanleiding van die gedeeltelijke bekentenis)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 28 april 2008 @ 23:13:45 #106
78780 deedeetee
pi_58370041
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:55 schreef Pupp3t het volgende:
Die vrouw van Fritz MOET er toch iets van gemerkt hebben. Kelders die uitgegraven moeten worden, aanleg van leidingen,betegelen van die hele zooi en wat al niet meer.
Dat van die kelders heeft ze vast wel gemerkt maar hoe zou ze moeten weten wie er in die kelders zat(en)?
Een normaal mens komt toch niet op het idee dat haar man daar haar dochter gevangen houd en er kinderen mee fokt ? Zoiets komt bij een normaal mens echt niet op hoor.
Stel jouw buurmeisje verdwijnt spoorloos en haar vader verteld dat ze de benen heeft genomen met een vriend. Zou jij als die man net een kelder heeft gebouwd dan op het idee komen dat hij zijn dochter daarin gestopt heeft ? Nou ja nu mss wél Het begint nu bekend te worden dat er mensen zijn die zoiets doen.
Of nog iets echt lugubers dan : als die man een BBQ houd zou jij dan denken dat hij zijn dochter erop gegooit heeft ?
  maandag 28 april 2008 @ 23:16:24 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58370128
Ik had schoolfoto's gezien, daar zag ik in ieder geval 1 meisje op.
quote:
Over the years Elisabeth gave birth to three boys and three girls aged from five to 19. The sex of the dead twin, who would be 12 if alive, is not known.

Three of the children - Kerstin, Stefan, 18, and Felix, five - have lived their entire lives in the cellar. They have never seen daylight. The other three - Lisa, 15, Monika, 14, and Alexander, 12 - were cared for by Joseph and Rosemarie.
  maandag 28 april 2008 @ 23:24:13 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58370311
Ik vind dit deel ook zo raar:
quote:
Under questioning the sordid story emerged. According to a police statement, Joseph had freed Elisabeth, Stefan and Felix from the cellar, telling his wife that his daughter had come back to them.

He allegedly claimed that sick Kerstin had been left unconscious on his doorstep on April 19.
Alsof hij dacht dat Elizabeth mee zou doen met de leugen ofzo? En ook vreemd dat het hele verhaal pas 9 dagen nadat die Kerstin op de stoep was gevonden, uitkwam. Het is toch heel raar dat iemand die 24 jaar vermist is, opeens terugkomt om een inmiddels 19-jarig kind op de stoep van haar ouderlijk huis te dumpen. In die tijd zou je denken dat iemand zelf een leven zou hebben opgebouwd en/of dat die 'sekte' wel geholpen zou hebben.
  dinsdag 29 april 2008 @ 00:30:26 #109
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_58371987
Zo raar dat in zo'n westers stadje zulke dingen ongemerkt jaren door kunnen gaan, verwacht je toch niet..
AFC AJAX
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2008 @ 00:42:36 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58372176
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:24 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit deel ook zo raar:
[..]

Alsof hij dacht dat Elizabeth mee zou doen met de leugen ofzo? En ook vreemd dat het hele verhaal pas 9 dagen nadat die Kerstin op de stoep was gevonden, uitkwam. Het is toch heel raar dat iemand die 24 jaar vermist is, opeens terugkomt om een inmiddels 19-jarig kind op de stoep van haar ouderlijk huis te dumpen. In die tijd zou je denken dat iemand zelf een leven zou hebben opgebouwd en/of dat die 'sekte' wel geholpen zou hebben.
Hoezo raar verhaal?
Ze had haar andere drie kinderen toch ook tussendoor bij de deur van haar ouderlijk huis gebracht vanuit *de sekte*?
De bevolking en jeugdzorg geloofden dat verhaal ook dus dacht opa dat ze er nog weleens zouden intrappen.

Hij had die 19 jarige ook gewoon kunnen laten doodgaan en in het beton kunnen gieten, niemand had dat opgemerkt en dan hadden ze allemaal doodgegaan als opa zou overlijden omdat niemand meer eten bracht .
pi_58372550
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:22 schreef shmoopy het volgende:
Je kunt het allemaal zo gek niet verzinnen of het gebeurt.

Ik vraag me af hoe bizar dat moet zijn om na 24 jaar weer eens in de buitenlucht te staan, en hoe lang je moet wennen aan het feit dat je zelf mag weten waar je gaat of staat.
Stel dat zoiets je overkomt, als kind die niet beter weet, ok.
Maar zij die dochter wist beter, was al buiten geweest etc.
Hoe kan het dat ze dit zo lang, liet gebeuren, zonder te zoeken naar bv een mes, waarmee ze toch brood moesten smeren, om pa te overmeesteren bv.
En als je eten kookt, moet er toch ergens iets te ruiken zijn lijkt me?
En hoe kon die vader bv elke dag eten betalen voor nog een mega extra gezin onder in zijn kelder? Had hij een goede baan oid?
En viel dit dan niet op bij zijn vrouw? En miste zijn vrouw die dochter dan niet, ook al zou ze dan zg in een sekte zitten dan zoek je toch wel kontakt lijkt me?
Hoe kun je als mens dit accepteren allemaal, en waarom weer in dat zelfde land?
is het een sekte oid die zulke zieke dingen bedenkt, daarbij ziet die vader er best wel duivelachtig uit.
Pff zoveel vragen, nou ja maar hopen dat zij ooit een boek schrijft hierover..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_58372587
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zonder hulp
  dinsdag 29 april 2008 @ 02:14:17 #113
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58373296
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:55 schreef Pupp3t het volgende:
"met het oog op morgen - Radio 1" was er sprake van 3 verbouwingen.
En de echtgenote/vrouw is mede schuldig. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat ze van niks wist. En bij de minste twijfel zou je mogen verwachten dat ze aan de bel heeft getrokken (om haar kinderen te beschermen). Hulp instanties in overvloed.

Lees voor de grap eens deze uitspraak.
pi_58375899
Ik kan me niet voorstellen dat die kinderen nog een normaal leven kunnen leiden.

En btw, 3 vondelingen aan zijn deur?
Dat gelooft toch niemand

Oostenrijk krijgt wel een slecht imago zo.
pi_58375935
Het verhaal van een sekte is een geniale zet geweest van die vader, imo, want daarmee kun je alles verklaren.
De weigering contact te zoeken, het vreemde gedrag te weten die kinderen afstaan, en de psychische verwardheid.
Als je niks weet en denkt dat ze in een sekte zit, is al het vreemde heel aannemelijk.
pi_58375994
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:28 schreef pinow het volgende:
Oostenrijk krijgt wel een slecht imago zo.
Had het toch al, Hitler kwam daar vandaan.
pi_58376203
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:33 schreef Deliah het volgende:

[..]

Oké...slechter dan

Btw, Hitler is alweer een tijdje geleden, de manifestatie van perverts (denk maar aan Natascha) nu.

[ Bericht 6% gewijzigd door pinow op 29-04-2008 10:52:22 ]
pi_58376453
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 01:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Stel dat zoiets je overkomt, als kind die niet beter weet, ok.
Maar zij die dochter wist beter, was al buiten geweest etc.
Dat is het vreemde aan de situatie. Die Natasha was 10 jaar toen ze werd ontvoerd, een kind. Zij probeerde, en slaagde er uiteindelijk in, te vluchten. Deze meid was blijkbaar 18, een volwassen persoon volgens de meeste maatstaven. Er is dus waarschijnlijk wel meer aan de hand met die vrouw dan nu wordt gepubliceerd.
pi_58376520
Wat een gruwelijk verhaal dit. .
En je kan mij niet vertellen dat zn vrouw gedurende 24 jaar nooit de kelder in wilde gaan om te kijken wat manlief daar uitspookte al die tijd. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58376542
Geen zin om het hele topic te lezen, maar de OP doet me denken aan de film 'Mockingbird don't sing', hoewel dat meisje dan niet seksueel misbruikt werd.
pi_58376880
Achterlijke Europeanen.
pi_58376985
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:24 schreef nikk het volgende:
Achterlijke Europeanen.
In afrika en azie gebeurd dit natuurlijk niet
pi_58377030
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:59 schreef Qomolangma het volgende:

[..]

Dat is het vreemde aan de situatie. Die Natasha was 10 jaar toen ze werd ontvoerd, een kind. Zij probeerde, en slaagde er uiteindelijk in, te vluchten. Deze meid was blijkbaar 18, een volwassen persoon volgens de meeste maatstaven. Er is dus waarschijnlijk wel meer aan de hand met die vrouw dan nu wordt gepubliceerd.
Ze was 18? Ze was toch 11 jaar oud toen ze daar in die kelder opgesloten werd?
pi_58377082
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij is dus niet meer met Elisabeth 's moeder getrouwd ? Heeft hij wel samen met zijn nieuwe vrouw de kinderen van zijn dochter geadopteerd ? Of wonen die kinderen bij hun echte oma ? Kan ik me eiegenlijk niet voorstellen dit lijkt me een figuur die de controle niet graag uit handen geeft.
nope, staat er alleen wat vreemd maar het is een en dezelfde vrouw ..
en ik kan me dus ook niet voorstellen dat niemand iets mee gekregen heeft in al die tijd, het is zowat een compleet huis wat daar staat, naast het eten, de afval etc etc, en dat allemaal door dat gat in de werkkamer .. het is te onwaarschijnlijk, het kan niet waar zijn, je haalt jezelf maar gekke dingen in je hoofd ?
quote:
Ik hoop dat hij héél erg oud word en altijd gevangen blijft zitten
nou, al doorklikkend op de links bij de eerste paar posts in dit topic kom ik nu dit tegen
quote:
Dass der Verdächtige den Türcode verraten habe, sei "vielleicht das erste Signal, zu den Vorwürfen, Stellung zu nehmen", sagte Polzer. Zuvor habe der frühere Elektrotechniker nur in einer Randbemerkung gemeint, dass ihm seine Familie leidtäte. Danach habe er allerdings wieder seine Ruhe haben wollen.
Dat de verdachte de code voor de deur gegeven heeft is 'misschien het eerste signaal van een stellingname taz de beschuldigingen' zei Polzer. Daarvoor heeft de vroegere elektrotechnicus alleen een zijdelinkse opmerking gemaakt dat hij medelijden heeft met zijn familie. Daarna wou hij wel trouwens wel weer zijn rust hebben
http://noe.orf.at/stories/273978/

Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat je die man een plezier zou doen, lekker rustig in de gevangenis de rest van zijn jaren slijten, geen stress meer over waar je het volgende kind moet laten en zo ..
pleased to meet you
pi_58377131
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:31 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ze was 18? Ze was toch 11 jaar oud toen ze daar in die kelder opgesloten werd?
nee, zij was 11 toen het misbruik begon, opgesloten werd zij pas toen zij 18 was/werd
pleased to meet you
pi_58377216
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:
Wat een gruwelijk verhaal dit. .
En je kan mij niet vertellen dat zn vrouw gedurende 24 jaar nooit de kelder in wilde gaan om te kijken wat manlief daar uitspookte al die tijd. .
Misschien was ze ook wel nieuwsgierig, maar was de angst voor die tiran groter.

Ik ben dus ook wel nieuwsgierig naar haar kant van het verhaal. De tiran zal dinsdag voor worden geleid en hoop dat hij nooit meer vrij zal komen.
quote:
Het gebruik van geweld spreekt hij tegen. Enige vorm van berouw toont Fritzl niet na zijn gedetailleerde bekentenis. Volgens de politie is Fritzl dominant, autoritair, uitzonderlijk intelligent en een man met verhoogde seksuele potentie.
http://depers.nl/UserFile(...)r.oostenrijk.178.jpg Een link van een plaatje die de indeling van die kelder laat zien. De kelder is 1.70 hoog.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:44:15 #127
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_58377276
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
pi_58377301
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.
pi_58377375
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:33 schreef Deliah het volgende:

[..]

Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:49:45 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58377380
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:46 schreef Deliah het volgende:

[..]

Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.
zonder licht groei je toch niet zo lang.
pi_58377581
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Volgens de Pers was een bouwvergunning afgegeven in de jaren 70
quote:
De gemeente gaf Josef in de jaren zeventig een bouwvergunning omdat hij destijds verklaarde een atoombunker te willen bouwen, zo meldt de nieuwssite Kurier.
pi_58378371
Als je 24 jaar lang... iemand leven ontzegt... , zelfs licht ontzegt.
Daar zijn gewoon geen woorden voor. Ik ben niet snel voor de doodstraf, maar ik zou voor hem wel een uitzondering willen maken. Of een hele zware gevangenis, waar die door zijn mede-collega's denk ik ook niet geliefd is. Want dit is zo ontzettend ziek.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_58378377
Zou hij iets geregeld hebben ivm zijn overlijden, vraag ik me dan af.
Want als ie plotseling dood neervalt, dan is er niemand die weet van de kinderen in de kelder.
Misschien had ie wel ergens een brief liggen, ik kan me zo voorstellen dat ie op zijn eigen zieke en gestoorde manier wel van die kinderen hield.

Zijn dood zou ook hun (honger)dood betekenen.
pi_58378597
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.
Dat is de grootste truuc van ons Oostenrijkers.
De wereld laten geloven dat Hilter een Duitser en Beethoven een Oostenrijker was.
pi_58378646
Wat een verschrikkelijke toestand. Je moet er toch niet aan denken zelf op een dergelijke manier 24 jaar van je leven te moeten slijten. Stel je zelf eens voor. Je zit opgesloten in een kelder en dan hoor je de deur 's nachts geopend worden door de man waarvan je weet waarvoor hij komt en je kunt geen kant uit. Echt verschrikkelijk.

Maar de reacties zijn aan de andere kant ook weer zo voorspelbaar.
"De wereld heeft geschokt gereageerd."
"Hoe kan zoiets nu gebeuren?"
"De Jeugdzorg is verantwoordelijk!"
"Oostenrijk is een ziek land, dit is al de tweede zieke zaak!"
"De buren hadden beter moeten opletten!"
"Die man moet zonder verdoving worden gecastreerd en voor eeuwig in een donker kamertje opgesloten worden!"

Stuk voor stuk uitermate onzinnige reacties. Zo gaat dat altijd bij in dit soort gevallen. Mensen redeneren als kippen zonder koppen. Waarom is dat toch, dat mensen niet nadenken over hoe ze reageren? Ik snap het niet.
pi_58378798
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:58 schreef floris.exe het volgende:
Wat een verschrikkelijke toestand. Je moet er toch niet aan denken zelf op een dergelijke manier 24 jaar van je leven te moeten slijten. Stel je zelf eens voor. Je zit opgesloten in een kelder en dan hoor je de deur 's nachts geopend worden door de man waarvan je weet waarvoor hij komt en je kunt geen kant uit. Echt verschrikkelijk.

Maar de reacties zijn aan de andere kant ook weer zo voorspelbaar.
"De wereld heeft geschokt gereageerd."
"Hoe kan zoiets nu gebeuren?"
"De Jeugdzorg is verantwoordelijk!"
"Oostenrijk is een ziek land, dit is al de tweede zieke zaak!"
"De buren hadden beter moeten opletten!"
"Die man moet zonder verdoving worden gecastreerd en voor eeuwig in een donker kamertje opgesloten worden!"

Stuk voor stuk uitermate onzinnige reacties. Zo gaat dat altijd bij in dit soort gevallen. Mensen redeneren als kippen zonder koppen. Waarom is dat toch, dat mensen niet nadenken over hoe ze reageren? Ik snap het niet.
Liever deze reacties van onbegrip en woede, dan onverschilligheid.

Het zijn niet direct slimme/correcte reacties, maar ze zetten wel aan tot denken/handelen.
Druk van de media kan ook positieve gevolgen hebben.
pi_58379395
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
pi_58380032
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:13:35 #139
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58380173
hoe kan zo'n enorme kelder niet worden ontdekt, heeft iemand foto's, plaatjes vd indeling en toegang tot de kelder?

verschrikkelijk zeg. Bovendien lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat die vrouw het niet wist.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58380828
Geen woorden hiervoor nee, denk niet dat ik ooit iets ergers heb gelezen. 24 jaar in een kelder alleen al. Mijn god. Kan me niet voorstellen hoe het dan is om voor het eerst buiten te staan en de zon te zien. Of regen of sneeuw of whatever. Bleh
pi_58380989
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:13 schreef DANILXL het volgende:
heeft iemand foto's, plaatjes vd indeling en toegang tot de kelder?
Jeps, in deze topic zelfs
pi_58382774
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
Da's wel een beetje een drastische oplossing hoor
pi_58382832
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:07 schreef Majar het volgende:

[..]

Nederlandse samenvatting
[..]

Trouw

Inderdaad, dan heb je ook wel een bord voor de kop
pi_58383424
tja, het was de werkruimte van Pa in de kelder van het flatgebouw, en zijn gezin mocht daar niet komen, en ze zaten dus ook niet in de originele kelder maar in de uitbouw grotendeels onder de tuin heb ik begrepen.. en wat je daar ziet aan toegang naar beneden, allemaal met kurk en zo, goede geluiddempende isolatie, dus gaan staan schreeuwen in de hoop dat buren je horen zal ook wel niet veel helpen ..
Als daarnaast iedereen wel gewend is aan het feit dat die man daar al jaren in die kelder zit te knutselen, hij is er al in 1970 mee bezig geweest begrijp ik, dan valt het idd niemand op als die 's avonds in het donker zit te rommelen met tassen, vuilniszakken of whatever ..
pleased to meet you
  dinsdag 29 april 2008 @ 17:29:46 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58384094
iedereen vindt het verschikkelijk. dat is het ook. maar misschien dat met zijn zieke kennis veel zaken voorkomen kunnen worden. ik zeg: "psychisch uitmelken van deze man is heel goed en zijn daad misschien ook wel, op de langere termijn".
pi_58386494
De reden van het feit dat drie van de zes kinderen 'boven' mochten leven bij Josef, de moeder en Elizabeth's broers en zussen, is dat deze kinderen veel lawaai maakten en de situatie daardoor dus ontdekt had kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 29-04-2008 19:53:32 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2008 @ 19:52:50 #147
862 Arcee
Look closer
pi_58386674
Bah, wat is dit een onvoorstelbaar ranzig verhaal.

Die arme mensen.

Ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. Vraag me af of we die ooit te horen zullen krijgen.
pi_58386790
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:52 schreef Arcee het volgende:

Die arme mensen.

Ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. Vraag me af of we die ooit te horen zullen krijgen.
mwoah weet eigenlijk wel genoeg
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2008 @ 20:02:20 #149
862 Arcee
Look closer
pi_58386878
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:58 schreef GewoneMan het volgende:
mwoah weet eigenlijk wel genoeg
Ik bedoel qua dat ze zolang geen (of zelfs nooit) contact met de buitenwereld hebben gehad.

De verhalen van in de kelder kunnen we wel raden idd.
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:03:32 #150
78780 deedeetee
pi_58386913
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:42 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden van het feit dat drie van de zes kinderen 'boven' mochten leven bij Josef, de moeder en Elizabeth's broers en zussen, is dat deze kinderen veel lawaai maakten en de situatie daardoor dus ontdekt had kunnen worden.
Nou als dat echt zo is begrijp ik niet dat Elisabeth niet ook een hoop lawaai is gaan maken.....
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:05:42 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58386957
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:52 schreef Arcee het volgende:

Die arme mensen.

vanaf nu zul je vooral horen dat hun huid niet bestand is voor zon en dat hun botten bros zijn. wat hoor je nog van dat vorige slachtoffer dat 8 of iets minder jaar had opgesloten gezeten?

niks hoor je verder.
pi_58387001
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou als dat echt zo is begrijp ik niet dat Elisabeth niet ook een hoop lawaai is gaan maken.....
angst...
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:08:09 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58387016
en nog iets. dat lawaai-gelul is meer iets anders. misschien was opa/vader bang dat kinderen in opstand kwamen tegen hem.

je kon namelijk in die kelder zo hard brullen als je wilde, niemand die je hoorde
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2008 @ 20:08:20 #154
862 Arcee
Look closer
pi_58387019
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:05 schreef zoalshetis het volgende:
wat hoor je nog van dat vorige slachtoffer dat 8 of iets minder jaar had opgesloten gezeten?
Dat was anders, die kwam ook wel eens buiten. Nou ja, iig 1 keer toen ze vluchtte maar volgens mij ook wel vaker.
pi_58387026
quote:
Is dat zo, heb je dat uit een betrouwbare bron of is dat speculatie ? Want als ik zo lees dat die oorspronkelijke kelder uitgebouwd schijnt te zijn in de loop der tijd vraag ik me af of er niet sprake was van ruimtegebrek daar beneden, mogelijk/waarschijnlijk een combinatie van die 2 factoren ?

Want als veel lawaai een mogelijkheid zou zijn om ontdekt te worden, dan ga je toch veel lawaai maken .. tenzij je inmiddels zo verknipt bent dat je nog niet eens kan bedenken dat je weg wil ?
pleased to meet you
pi_58387089
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet wat 24 jaar gevangenschap en verkrachting door je eigen vader met je doet maar het lijkt me in ieder geval niet onwaarschijnlijk dat ze zich niet durfde te verzetten.
Hij zal hebben gedreigd de kinderen iets aan te doen. Het kan ook zijn dat er een soort Stockholm-syndroom optrad?
pi_58387100
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Is dat zo, heb je dat uit een betrouwbare bron of is dat speculatie ?
Ik zag het net op RTL nieuws!
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:17:55 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58387222
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:08 schreef moussie het volgende:

tenzij je inmiddels zo verknipt bent dat je nog niet eens kan bedenken dat je weg wil ?

wat denk je zelf met kinderen die nooit daglicht hebben gezien?
pi_58388159
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat denk je zelf met kinderen die nooit daglicht hebben gezien?
ik heb het meer over de moeder, dat die toen ze op haar 18de daar werd opgesloten na jaren misbruik al zo murw was dat ze niets durfde te doen, of het in het begin wel geprobeerd heeft maar jaren later, toen haar eerste kind werd geboren, de hoop al had opgegeven omdat er niemand reageerde ?
Wie weet heeft die vader haar wel toegestaan om kinderen te krijgen omdat zij gek werd van eenzaamheid ? Wie weet is die meid van 19 wel niet haar eerste kind ?
Echt waar, ik vind dit een horror-verhaal, volgens mij zou zelfs Hitchcock hiervan griezelen
pleased to meet you
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:45:53 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58389065
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:04 schreef moussie het volgende:

[..]

ik heb het meer over de moeder, dat die toen ze op haar 18de daar werd opgesloten na jaren misbruik al zo murw was dat ze niets durfde te doen, of het in het begin wel geprobeerd heeft maar jaren later, toen haar eerste kind werd geboren, de hoop al had opgegeven omdat er niemand reageerde ?
Wie weet heeft die vader haar wel toegestaan om kinderen te krijgen omdat zij gek werd van eenzaamheid ? Wie weet is die meid van 19 wel niet haar eerste kind ?
Echt waar, ik vind dit een horror-verhaal, volgens mij zou zelfs Hitchcock hiervan griezelen
dat die moeder zielig is... ja. maar haar kinderen. die nooit daglicht hebben gezien net zo hard.

pi_58389344
quote:
Om hen voor de publiciteit te beschermen, overweegt de deelstaat de kinderen een nieuwe identiteit te geven. De drie ondergronds levende kinderen zijn nog niet bij de burgerlijke stand gemeld, en ook geen Oostenrijks staatsburger.
Dubbelrol werd Josef Fritzl teveel

Dat vroeg ik mij dus ook al af.

Maar hoe doe je het dan met de moeder? Alleen deze kinderen een nieuwe identiteit geven? En moet ik dan denken aan een heel nieuw leven zonder ooit hun moeder nog weer te zien? Raar idee om ze ook nog hun moeder af te nemen, maar misschien lezen jullie het anders? Een andere identiteit zonder te verhuizen en te breken met de familie zal namelijk niet echt helpen om achter hun nieuwe identiteit te schuilen. Die krijg je alleen voor elkaar wanneer de pers e.d de kinderen met rust zal laten.
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:01:50 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58389410
het raarste is natuurlijk dat de vrouw van meneer niets gemerkt heeft
ondanks de vele geadopteerde kinderen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:04:52 #164
78780 deedeetee
pi_58389468
Met het jongetje van 5 kan het nog best goed komen maar de oudste jongen die nu 18 is.

Nooit kunnen fietsen, nooit kunnen rennen, nooit uit een boom kunnen vallen...

Geen zon,geen regen, geen frisse lucht.

Nooit ruzie kunnen hebben met de halve klas.

Nooit kunnen verdwalen in een warenhuis en zijn moeder kwijtraken.

En ga zo maar door. Wat die allemaal gemist heeft kan hij nooit meer inhalen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:07:54 #165
78780 deedeetee
pi_58389526
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:01 schreef zoalshetis het volgende:
het raarste is natuurlijk dat de vrouw van meneer niets gemerkt heeft
ondanks de vele geadopteerde kinderen.
Die mag van mij in het guinness book als minst nieuwsgierige vrouw ter wereld.
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:11:20 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58389605
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:04 schreef deedeetee het volgende:
Met het jongetje van 5 kan het nog best goed komen maar de oudste jongen die nu 18 is.

Nooit kunnen fietsen, nooit kunnen rennen, nooit uit een boom kunnen vallen...

Geen zon,geen regen, geen frisse lucht.

Nooit ruzie kunnen hebben met de halve klas.

Nooit kunnen verdwalen in een warenhuis en zijn moeder kwijtraken.

En ga zo maar door. Wat die allemaal gemist heeft kan hij nooit meer inhalen.
klopt. is de woede van de mensen die er verder niks mee te maken hebben dan erger dan het verotte leven ipv. moord?
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2008 @ 23:52:07 #167
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58391806
quote:
Ergens had hij er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de pasgeboren kindjes allemaal te verbranden zoals hij met die ene heeft gedaan die dood ging, eigenlijk heel vreemd dat hij ze heeft laten *leven*.
pi_58391908
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ergens had hij er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de pasgeboren kindjes allemaal te verbranden zoals hij met die ene heeft gedaan die dood ging, eigenlijk heel vreemd dat hij ze heeft laten *leven*.
denk dat het te maken heeft met zijn sexuele voorkeur vers vlees en jonger vooral
pi_58393163
quote:

[..]

Dat pasgeboren kindje was al dood toch?
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 03:11:24 #170
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58393625
quote:
Op woensdag 30 april 2008 01:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat pasgeboren kindje was al dood toch?
Lees jij wel
pi_58393641
De menselijke geest heeft rare spelonken blijkt weer eens.
pi_58394474
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:06 schreef pinow het volgende:

[..]

Liever deze reacties van onbegrip en woede, dan onverschilligheid.

Het zijn niet direct slimme/correcte reacties, maar ze zetten wel aan tot denken/handelen.
Druk van de media kan ook positieve gevolgen hebben.
Ze zetten helemaal niet aan tot denken en handelen. Sterker nog, ze zetten aan tot alleen maar meer onzinnig gewauwel. Je denkt dat er zich niets begeeft tussen dergelijke reacties van onbegrip en woede en onverschilligheid? Ik wel, namelijk realistische reacties. Je denkt toch niet werkelijk dat dergelijke reacties van onbegrip en woede en de druk van de media leiden tot een verbetering van de situatie of een voorkoming van soortgelijke gevallen in de toekomst? Natuurlijk niet, een gek is een gek en die gaat gewoon zijn gang.

En je ziet het in de praktijk. Om de zoveel tijd gebeurt er iets ergs wat het menselijke voorstellingsvermogen te boven gaat en iedere keer weer reageert het grote publiek op dezelfde manier. Ik snap de emoties, onbegrip en woede, maar denk nu eerst eens na voordat je wat roept, denk ik dan.
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 08:54:12 #173
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58394677
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vanaf nu zul je vooral horen dat hun huid niet bestand is voor zon en dat hun botten bros zijn. wat hoor je nog van dat vorige slachtoffer dat 8 of iets minder jaar had opgesloten gezeten?

niks hoor je verder.
quote:
Terwijl de doodzieke Kerstin (19) in het ziekenhuis nog in coma wordt gehouden, zijn haar broers en zusjes met hun moeder en grootmoeder opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis in Amstetten. Daar worden de twee kinderen die onder de grond opgroeiden en de drie kinderen die bovengronds leefden, langzaam met elkaar vertrouwd gemaakt. Hoewel hij nooit naar school is geweest, kan de 18-jarige Stephan lezen en schrijven. Ondanks het gebrek aan zonlicht lijden hij en zijn broertje Felix (5) niet aan vitamine D-gebrek, dat rachitis (vergroeiingen door weke botten) kan veroorzaken
  woensdag 30 april 2008 @ 09:07:14 #174
16715 Mylene
*schatje*
pi_58394748
quote:
Moeder in tranen tegen incestdochter: "Sorry, ik wist het niet"

Elisabeth Fritzl en haar moeder Rosemarie.

Je houdt het niet voor mogelijk, maar toch is het horrorhuis van de Fritzls in Oostenrijk akelige realiteit. Na 24 jaar opsluiting in de kelder van de ouderlijke woonst werd dochter Elisabeth Fritzl (42) gisteren plots verenigd met haar moeder Rosemarie (69). De drie kinderen die 'boven' mochten opgroeien zagen voor het eerst in hun leven hun twee broers uit de kelder. Dramatische, hartverscheurende emoties. Moeder-grootmoeder Rosemarie barstte in tranen uit voor haar dochter: "Sorry, ik wist hier niks van".

Vondelingetjes
Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk, dat moeder Rosemarie niets wist van het dubbelleven dat haar man Josef - bijgenaamd het incestmonster - een kwarteeuw in haar eigen huis leidde. Ze legde er zich blijkbaar gedwee bij neer dat de kelder, het atelier van de vader des huizes, verboden terrein was. Ook drie vondelingetjes voor de deur later ging bij niemand een lichtje branden, ook niet bij het gerecht dat Josef Fritzl in de jaren '70 al eens had laten brommen voor poging tot verkrachting.

Lijkje in de oven
Met zijn bloedeigen dochter Elisabeth, die hij opsloot in de kelder, bleef het niet bij pogingen. 24 jaar lang werd ze door haar vader verkracht, en baarde ze zeven kinderen van hem. Eentje stierf: Weg ermee, de oven in, was de reactie van het incestmonster. Met zijn vrouw Rosemarie verwekte de horrorvader ook zeven kinderen. DNA-onderzoek wees inmiddels uit dat Josef wel degelijk de vader is van Elisabeths zes kinderen die nog in leven zijn. Haar dochter Kerstin (19) - door wie de mensonterende bal aan het rollen ging - verkeert nog altijd in levensgevaar.

Tranenvloed
Lisa (16), Monika (14) en Alexander (12) waren de twijfelachtige 'gelukkigen' die werden geadopteerd door hun grootmoeder en (groot)vader. Zij groeiden enigszins 'normaal' op, alleszins in het huis zelf, BOVEN en niet IN de kelder dus. Voor het eerst in hun leven kregen ze hun broers Stefan (18) en Felix (5) te zien, van wier bestaan ze dus niet eens afwisten. Dat gebeurde tijdens de familiereünie, waarbij Rosemarie, Elisabeth en alle kinderen aanwezig waren. "Een emotionele tranenvloed. Voor de broers uit de kelder was het lastig. Ze spreken niet zo duidelijk als hun broer en zussen, maar ze konden zich toch uitdrukken", zei de politie.

Slot aan binnenkant
De hele familie wordt intens professioneel begeleid in een ziekenhuis. Hun kamer is voorzien van een slot aan de binnenkant, zodat ze hun eigen vrijheid kunnen controleren.

Briefjes schrijven
Over Josef Fritzl zei kolonel Franz Polzer, hoofd van het onderzoek, dat hij niets uit de weg ging om zijn familie, kennissen en iedereen om de tuin te leiden. Zo liet Fritzl zijn dochter Elisabeth briefjes schrijven als zou ze bij een sekte verzeild zijn geraakt. Zo werden ook de vondelingen verklaard. "Niks wijst op medeplichtigheid vanwege zijn vrouw Rosemarie", besluit Polzer. (jv)
bron
pi_58394948
quote:
Op woensdag 30 april 2008 09:07 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Zijn atelier? Hij was iets té kwistig met z'n penseel

Hoe is dit alles aan het licht gekomen btw?
pi_58395317
Ik speculeer even mee. Het zou me niets verbazen als die ouwe niet erg lang meer zou leven.
Dat ie niet alleen moe was, maar ook wist dat ie fysiek ziek was of zo, waardoor ie toch niets meer te verliezen heeft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_58395413
Hij maakt er eerder eigenhandig een eind aan, vermoed ik.
pi_58395507
Daar controleren ze wel extra op, hoorde ik gister op het nieuws. Men verwacht blijkbaar dat ie dat zal doen.
En zo gek is die verwachting ook idd niet. Hij kon wel leven met de misdaad, maar kan hij ook leven met de ontdekking?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58396475
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 21:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat die moeder zielig is... ja. maar haar kinderen. die nooit daglicht hebben gezien net zo hard.

de vraag was in deze waarom er geen lawaai werd gemaakt, als er 3 kinderen boven 'mochten' wonen omdat teveel herrie de buren had kunnen waarschuwen is het toch een logische vraag waarom de achterblijvers niet met elk voor de hand liggend middel stampij hebben gemaakt, en dan met name moeders, die weet immers dat er zoiets als een buitenwereld bestaat, haar kinderen kennen alleen maar die kelder
pleased to meet you
pi_58396543
quote:

[..]

ik vermoed dat hij haar 'toestond' om een kind te krijgen omdat zij anders gek zou zijn geworden van eenzaamheid na 5 jaar alleen in die kelder .. zou me niets verbazen als die ouwe nog meent ook dat dat 'humaan' was van hem
pleased to meet you
pi_58396634
quote:
Op woensdag 30 april 2008 03:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
De menselijke geest heeft rare spelonken blijkt weer eens.
Als dát menselijk is, dan wens ik daar afstand van te doen
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 13:09:49 #182
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58397335
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:12 schreef moussie het volgende:

[..]

ik vermoed dat hij haar 'toestond' om een kind te krijgen omdat zij anders gek zou zijn geworden van eenzaamheid na 5 jaar alleen in die kelder .. zou me niets verbazen als die ouwe nog meent ook dat dat 'humaan' was van hem
1 Kind is te begrijpen maar 7X is wel wat teveel van het goede.
pi_58398018
quote:
Op woensdag 30 april 2008 09:07 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
ben ik nou gek of is het op zijn minst verdacht dat zijn eigen vrouw niet in zijn "atelier" mag komen niet gestoord willen worden als je aan het "werk" bent is nog te verklaren maar een echt verbod? zeker met zijn verleden

daarbij kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ze nooit wat gemerkt heeft dat ze niet in het complot zat wil ik overigens wel geloven
pi_58398206
quote:
Huurder incesthuis hoorde 12 jaar geklop maar deed niets
Een huurder die 12 jaar lang boven de kelder woonde waar Josef Fritzl zijn dochter Elisabeth opsloot en verkrachtte, zegt dat hij 's nachts vreemde geluiden hoorde en zag hoe het incestmonster met een kruiwagen eten bracht als het donker was. Hij ondernam echter geen enkele actie. Alweer een verrassende nieuwe wending in het al zo onwaarschijnlijke Oostenrijkse horrorverhaal.

Klok terugdraaien
Alfred Dubanovsky (42) wist dat Josef Fritzl zijn dagen doorbracht in de kelder en iedereen verbood nog maar in de buurt ervan te komen. Toch kwam het niet in hem op dat er iets ongewoons aan de gang was. "Ik wou dat ik de klok kon terugdraaien. Alle tekenen waren daar, maar ik herkende ze niet. Wie zou ooit gedacht hebben dat zoiets vreselijks zich afspeelde onder mijn voeten? Ik zal er de rest van mijn leven spijt over hebben."

Gesofisticeerd alarm
Dubanovsky trok een jaar geleden uit het huis en werkt nog altijd in het tankstation vlakbij de woonst van de Fritzls. "De huisbaas liet geen enkele huurder van zijn acht flatjes in de buurt van de kelder of de achtertuin komen", zegt hij. "Hij waarschuwde ons dat de kelder beveiligd was met een gesofisticeerd elektronisch alarmsysteem. Wie zich toch op het verboden terrein waagde, werd onmiddellijk het huis uitgestuurd."

Eten met kruiwagen
"Hij bracht eten en andere boodschappen met een kruiwagen naar de kelder, altijd 's nachts. Soms hoorde ik geklop uit de kelder dat ik niet kon thuisbrengen. Ik had nooit kunnen bevroeden waartoe deze man allemaal in staat was."

Bang van politie
"Als de politie ter sprake kwam, raakte hij onmiddellijk in paniek", gaat Dubanovsky verder. "Bij een dispuut over wie de herstellingskosten van een deur zou betalen, bond hij direct in toen ik dreigde met een rechtszaak."

Zes jaar bouwwerken
Fritzl bouwde zes jaar aan zijn "sekskelder". Hij volgde daarbij nauwlettend alle bouwvoorschriften. Elisabeth was zijn favoriete dochter omdat ze zo knap was. Hij begon haar te verkrachten toen ze 12 was en wou haar niet verliezen. De kelder was zijn afschuwelijke en tegelijkertijd ontzettend uitgekookte manier om haar bij zich te houden.

Fritzl kon zich alleszins nog goed amuseren op vakantie in Thailand, terwijl zijn dochter en diens kinderen in de kelder opgesloten zaten. Dat kan u hier zien.
  woensdag 30 april 2008 @ 15:24:43 #185
78780 deedeetee
pi_58399148
Nou men gaat daar wel errug ver om zich vooral maar nergens mee te bemoeien
Onvoorstelbaar

Volgens mij hebben meer mensen wel degelijk iets gemerkt maar iedereen dacht * laat een ander zich er maar mee bemoeien dan krijg ik er geen last mee *
Stelletje laffe honden
pi_58399190
quote:
Op woensdag 30 april 2008 14:16 schreef Deliah het volgende:

[..]

duidelijk is wel waarom hij naar tailand op vakantie ging maar dat roept 1 belangrijke vraag op, wie gaf de kinderen in de kelder te eten? of konden die kinderen hun eigen eten pakken in de vakantie?
  woensdag 30 april 2008 @ 15:33:02 #187
78780 deedeetee
pi_58399231
Voor 2 of 3 weken kun je wel eten inslaan hoor. Alleen heb je dan wel een paar kruiwagens te versjouwen. Niet dat dat nou een probleem was want de hele buurt keek wel ff de andere kant uit als het weer 'ns nodig was.........

Onvoorstelbaar dat de mensen dat allemaal genegeerd hebben. Onvoorstelbaar dat die vrouw nooit eens polshoogste is gaan nemen in de tijd dat die vent in Thailand zat.
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 15:41:26 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58399312
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:28 schreef GewoneMan het volgende:
maar dat roept 1 belangrijke vraag op, wie gaf de kinderen in de kelder te eten? of konden die kinderen hun eigen eten pakken in de vakantie?
Kruiwagens VOL met eten werden opgeslagen in *die kelder* (een voorraad was er dus blijkbaar altijd)
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 15:45:32 #189
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58399363
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:58 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ben ik nou gek of is het op zijn minst verdacht dat zijn eigen vrouw niet in zijn "atelier" mag komen niet gestoord willen worden als je aan het "werk" bent is nog te verklaren maar een echt verbod? zeker met zijn verleden
quote:
"De huisbaas liet geen enkele huurder van zijn acht flatjes in de buurt van de kelder of de achtertuin komen", zegt hij. "Hij waarschuwde ons dat de kelder beveiligd was met een gesofisticeerd elektronisch alarmsysteem. Wie zich toch op het verboden terrein waagde, werd onmiddellijk het huis uitgestuurd
Hij zal zijn partner en kinderen ook wel hebben verboden om daar te komen, dat is MIJN schuur, het is een atoomkelder voor als er ooit oorlog uitbreekt, er zitten sloten op dus aannemelijk dat je daar niet binnen mag komen, tijdens de bouw zal ze alles misschien wel hebben mogen zien, daarna is het hermetisch afgesloten voor *als de bom valt*.

Las hier overigens ook iets over het feit dat de oudste zoon gebrekkig praat, zou dat iets te maken met de vermenging van de genen ? Het lijkt mij dat je juist alle tijd hebt om je volledig te storten op praten met elkaar en veel leert van TV en radio.
  woensdag 30 april 2008 @ 15:47:03 #190
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58399385
Daym, heel erg spijtig dat de buurman daar niets mee heeft gedaan...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 15:49:22 #191
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58399412
Er waren 8 gehuurde flatjes , in die 24 jaar is er geen enkel huurder die iets heeft gedaan, mogelijk dat je gewoon denkt dat het 1 van je buren is die s'nachts klopgeluiden maakt
  woensdag 30 april 2008 @ 15:56:51 #192
78780 deedeetee
pi_58399484
Ná Natascha Kampusch nog steeds net doen of zoiets iets kán ? Niet ff checken als je dat veilig kunt doen ? Kom op zeg ! Wat een zooitje woont daar bij elkaar.......
Dat hysterische * niemand mag in de buurt van de kelder komen * had toch op zijn minst bij iemand de alarmbellen moeten laten afgaan. Waarom zou je zo moeilijk doen over een atoomkelder
Dat er eten opslaat dat lang houdbaar is kan ik begrijpen maar eten dat niet houdbaar is ? en dat keer op keer met kruiwagens tegelijk ?

Ik begin me af te vragen of die kerel soms iets door het eten en/of drinken mengde om de boel rustig te houden in die kelder. Het is ook vreemd dat die jongen van 18 niet gewoon normaal kan lezen,schrijven en spreken...
pi_58399514
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:49 schreef Loedertje het volgende:
Er waren 8 gehuurde flatjes , in die 24 jaar is er geen enkel huurder die iets heeft gedaan, mogelijk dat je gewoon denkt dat het 1 van je buren is die s'nachts klopgeluiden maakt
die klop geluiden vanuit de kelder geloof ik niet zo. dat was zwaar geisoleerd en zonder die islolatie had zijn geheim geen 24 jaar geduurt.

ik acht het aannemelijk dat die buurman overdrijft om zijn verhaal in de media te kunnen doen. alleen een kruiwagen zien is natuurlijk erg mager hé
pi_58399540
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:56 schreef deedeetee het volgende:
Het is ook vreemd dat die jongen van 18 niet gewoon normaal kan lezen,schrijven en spreken...
dat is helemaal niet vreemd dat kind heeft nooit op school gezeten. je kan van radio en tv wel een en ander leren (met name spreken vermoed ik) maar echt de nederlandse taal beheersen lijkt me niet zeker niet in lezen en schrijven
pi_58399577
Ik las dat hij Elisabeth had uitgekozen omdat ze zo knap was. Ging het hem dan echt puur om het bevredigen van de seksuele lust?
pi_58399581
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef floris.exe het volgende:
Ik las dat hij Elisabeth had uitgekozen omdat ze zo knap was. Ging het hem dan echt puur om het bevredigen van de seksuele lust?
7 kinderen dus ik vermoed van wel
pi_58399583
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef floris.exe het volgende:
Ze ziet er anders uit als een gingerkid op die foto
pi_58399627
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ze ziet er anders uit als een gingerkid op die foto
Hier ziet ze er anders erg leuk uit naar mijn mening:
pi_58399678
pi_58399726
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:07 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hier ziet ze er anders erg leuk uit naar mijn mening:
[ afbeelding ]
ja, daar ziet ze er wel schattig uit, maar daar zie je dan ook niet dat ze rood haar heeft
pi_58399742
quote:
inderdaad hoop zieke mensen op deze wereld, wil ook niet weten hoeveel van dergelijke kelders er zijn
pi_58399832
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:16 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ja, daar ziet ze er wel schattig uit, maar daar zie je dan ook niet dat ze rood haar heeft
Bij sommige vrouwen staat rood haar erg mooi anders hoor.
  woensdag 30 april 2008 @ 16:43:22 #203
78780 deedeetee
pi_58399988
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is helemaal niet vreemd dat kind heeft nooit op school gezeten. je kan van radio en tv wel een en ander leren (met name spreken vermoed ik) maar echt de nederlandse taal beheersen lijkt me niet zeker niet in lezen en schrijven
Er gaan wel meer kinderen niet naar school. Vroeger was dat in feite heel normaal. De moeder is tot haar 18 de naar school gegaan en moet dus normaal hebben kunnen praten. Lijkt me logisch dat ze dat haar kinderen ook had moeten leren.
Mja aan de andere kant heeft ze heel lang alleen in die kelder gezeten en is daardoor wellicht niet erg spraakzaam meer geweest toen de kinderen oud genoeg waren om er mee te praten. Maar toch.... Ik vind het niet normaal.
  woensdag 30 april 2008 @ 16:45:59 #204
78780 deedeetee
pi_58400017
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

inderdaad hoop zieke mensen op deze wereld, wil ook niet weten hoeveel van dergelijke kelders er zijn
Ik zou er helemaal niet van op kijken als er nu mensen zijn die heel hard net doen of er bij hun in de buurt écht niks aan de hand is. De alarmklokken negeren en lekker mee praten over hoe verbijsterend de toestanden in Amstetten toch wel niet zijn
pi_58400070
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:28 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Bij sommige vrouwen staat rood haar erg mooi anders hoor.
das wel echt heel zelden hoor..

woensdag 30 april 2008 @ 16:51:57 #206
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58400077
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zou er helemaal niet van op kijken als er nu mensen zijn die heel hard net doen of er bij hun in de buurt écht niks aan de hand is. De alarmklokken negeren en lekker mee praten over hoe verbijsterend de toestanden in Amstetten toch wel niet zijn
Ik zou er ook niet van opkijken als er mensen zijn die heel hard doen alsof er bij hun in de buurt echt heel veel aan de hand is, terwijl het allemaal maar zeer zeldzaam is.

Kort samengevat: er zijn dus mensen die van alles zeggen, wat een feest.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 30 april 2008 @ 18:01:58 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58400857
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:51 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

das wel echt heel zelden hoor..

[ afbeelding ]

dat is een kind viespeuk. denk niet dat die erg lelijk wordt als ze volwassen is.
pi_58400913
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is een kind viespeuk. denk niet dat die erg lelijk wordt als ze volwassen is.
Ik weet, ik kon zo gauw geen beter voorbeeld vinden

Ik denk dat ze lelijk blijft
  woensdag 30 april 2008 @ 18:10:31 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58400947
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wel als ze besluit te blijven poseren voor een groothoeklens.

ontopic: deze man is zo ziek dat ze hem moeten onderzoeken.
pi_58400966
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dus je zocht naar een lelijk mens met rood haar maar je kon niet zo snel een voorbeeld vinden? Wat blijft er dan nog over van de stelling dat mensen met rood haar per definitie lelijk zijn ?
pi_58401094
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:12 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dus je zocht naar een lelijk mens met rood haar maar je kon niet zo snel een voorbeeld vinden? Wat blijft er dan nog over van de stelling dat mensen met rood haar per definitie lelijk zijn ?
omdat ik allemaal fotos vind van mensen met geverfd rood haar en ook nogeens gigantisch veel porno Bijna niemand upload fotos van echte gingers Dat zegt wel wat
pi_58401108
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:23 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

omdat ik allemaal fotos vind van mensen met geverfd rood haar en ook nogeens gigantisch veel porno Bijna niemand upload fotos van echte gingers Dat zegt wel wat
Nicole Kidman had vroeger rood haar van d'r eigen. Zoek daar maar eens op, ze zag er best goed uit.
  woensdag 30 april 2008 @ 18:48:54 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58401400
hey! koninginnedag vierders,, zullen we weer ontopic gaan?
  woensdag 30 april 2008 @ 19:27:06 #214
78780 deedeetee
pi_58402057
Er is verder niet veel nieuws meer. Ik vermoed dat Oostenrijk graag zo snel mogelijk de media aandacht kwijt wil zijn.
Ik hoop wel dat uiteindelijk bekend word waarom de kinderen uit de kelder zo achter zijn. Opsluiting in een kleine ruimte is uiteraard niet zo best voor je lichamelijke ontwikkeling maar staat -b.v.-een normale taalontwikkeling toch niet in de weg lijkt mij.

Ik vind die oude heer wel een engerd dat hij zijn dochter en kinderen daar zo heeft laten verkommeren, wat een lol om seks te hebben in die situatie
Een vrouw die rap verouderd en er slecht uitziet, wit haar, extreem bleke huid en psychisch verre van in orde.
En kinderen die niet eens normaal kunnen praten enzo.
De slaapkamer met het dubbele bed ligt wel gescheiden van de andere slaapkamer. Vader/opa wilde geen pottekijkers in de buurt ?

plattegrond

[ Bericht 8% gewijzigd door deedeetee op 30-04-2008 19:39:28 ]
  woensdag 30 april 2008 @ 19:59:48 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58402692
hij is in verband gebracht met een moord op een 27-jarig meisje. een crime van decennia geleden, die nooit is opgelost.
  woensdag 30 april 2008 @ 20:11:25 #216
78780 deedeetee
pi_58402953
Nou ze zijn op zoek naar een verband zo ze zien : moordzaak
  woensdag 30 april 2008 @ 20:17:57 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58403100
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:11 schreef deedeetee het volgende:
Nou ze zijn op zoek naar een verband zo ze zien : moordzaak
ja idd.
pi_58403421
Redelijk bizar dat ze hem alleen van plan zijn te laten veroordelen op verkrachting en dood door nalatigheid.
Wat te denken van jarenlange vrijheidsberoving?
Niet dat het veel uit gaat maken omdat ie wrs in de gevangenis sterft, maar voor een slachtoffer schijnt het wel belangrijk te zijn dat alle wandaden erkend en bestraft worden.
  woensdag 30 april 2008 @ 20:39:31 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58403584
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:32 schreef shmoopy het volgende:
Redelijk bizar dat ze hem alleen van plan zijn te laten veroordelen op verkrachting en dood door nalatigheid.
Wat te denken van jarenlange vrijheidsberoving?
Niet dat het veel uit gaat maken omdat ie wrs in de gevangenis sterft, maar voor een slachtoffer schijnt het wel belangrijk te zijn dat alle wandaden erkend en bestraft worden.
ook rondom tien gezien?
pi_58404228
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook rondom tien gezien?
Nope.
Ging dat hierover dus?
  woensdag 30 april 2008 @ 21:42:58 #221
78780 deedeetee
pi_58404950
Ik ben 't ff gaan bekijken : tsja op zich niks nieuws. Het rechtssysteem richt zich op het beschermen van de dader en het zich instand houden van zichzelf.......

En of deze man op zijn leeftijd nog naar behoren gestraft kan worden ? Ik betwijfel het
pi_58405308
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Er gaan wel meer kinderen niet naar school. Vroeger was dat in feite heel normaal. De moeder is tot haar 18 de naar school gegaan en moet dus normaal hebben kunnen praten. Lijkt me logisch dat ze dat haar kinderen ook had moeten leren.
Mja aan de andere kant heeft ze heel lang alleen in die kelder gezeten en is daardoor wellicht niet erg spraakzaam meer geweest toen de kinderen oud genoeg waren om er mee te praten. Maar toch.... Ik vind het niet normaal.
die kinderen praten voor het eerst van hun leven met andere mensen, misschien kunnen ze wel normaal praten maar nu op dit moment gewoon even niet ..

Daarnaast, met wat moeder zo allemaal heeft meegemaakt is het nog maar de vraag of zij überhaupt 'normaal' kan praten, eerst die verkrachting op jeugdige leeftijd, da's over het algemeen toch een behoorlijke rem op je ontwikkeling, en dan ook nog jaren alleen opgesloten .. het is een wonder dat zij niet gillend gek is geworden, een brabbelend, kwijlend hoopje mens ..
En dan heb je ook nog dat de taal verandert is in die 24 jaar dat zij daar in die kelder zat, en de kinderen konden alleen van haar en van de TV leren .. tenminste, we gaan er nu wel allemaal van uit dat zij TV konden kijken omdat er een TV stond, maar kon dat wel ? Er stond ook een VHS las ik ergens, dus misschien had zij alleen maar een paar oude bandjes, Disney voor de kids oid ?
pleased to meet you
  woensdag 30 april 2008 @ 22:02:21 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58405387
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:59 schreef moussie het volgende:

[..]

die kinderen praten voor het eerst van hun leven met andere mensen, misschien kunnen ze wel normaal praten maar nu op dit moment gewoon even niet ..

Daarnaast, met wat moeder zo allemaal heeft meegemaakt is het nog maar de vraag of zij überhaupt 'normaal' kan praten, eerst die verkrachting op jeugdige leeftijd, da's over het algemeen toch een behoorlijke rem op je ontwikkeling, en dan ook nog jaren alleen opgesloten .. het is een wonder dat zij niet gillend gek is geworden, een brabbelend, kwijlend hoopje mens ..
En dan heb je ook nog dat de taal verandert is in die 24 jaar dat zij daar in die kelder zat, en de kinderen konden alleen van haar en van de TV leren .. tenminste, we gaan er nu wel allemaal van uit dat zij TV konden kijken omdat er een TV stond, maar kon dat wel ? Er stond ook een VHS las ik ergens, dus misschien had zij alleen maar een paar oude bandjes, Disney voor de kids oid ?
'ze kenden de buitenwereld alleen van de televisie'
pi_58405737
Die gasten moet je toch ergens op de zuidpool droppen en het zelf uit laten zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2008 @ 22:19:47 #225
862 Arcee
Look closer
pi_58405784
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:59 schreef moussie het volgende:
we gaan er nu wel allemaal van uit dat zij TV konden kijken omdat er een TV stond, maar kon dat wel ? Er stond ook een VHS las ik ergens, dus misschien had zij alleen maar een paar oude bandjes, Disney voor de kids oid ?
Goeie vraag idd...
pi_58406093
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:47 schreef soylent het volgende:
Daym, heel erg spijtig dat de buurman daar niets mee heeft gedaan...
Tsja, ik hoorde laatst een verhaal van iemand die ook zo haar bedenkingen had bij wat er bij de buren gebeurde. Uiteindelijk heeft ze de autoriteiten gebeld, en die wilden voordat ze iets gingen doen eerst een garantie dat ze zou getuigen in een eventuele zaak. Om de relatie met de buren naast wie je misschien nog jaren zult wonen zo onder druk te zetten omdat je een 'vermoeden' hebt dat er 'iets' aan de hand is zal voor veel mensen, en ook voor haar, een hele grote stap zijn.

Uiteindelijk bleek er weinig aan de hand, maar dat terzijde.
  woensdag 30 april 2008 @ 22:48:40 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58406446
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Goeie vraag idd...
zoals ik al aangaf was die vraag al beantwoord "ze kenden de buitenwereld alleen van tv".
pi_58406791
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

'ze kenden de buitenwereld alleen van de televisie'
ja duh, je koopt een VHS-tape van Babe (ik zeg maar wat), en daar zie je boerderijen, anderen mensen en blabla, ergo, er bestaat een buitenwereld en daar groeien dingen die bomen genoemd worden .. zonder die VHS had hun wereld bestaan uit die kelder, de wazige herinneringen van moeders en het feit dat die ouwe ergens vandaan komt ..

maw .. het 'kennen van de buitenwereld door de TV' zegt nog niets als je het uitgangspunt in betracht neemt, en dan bedoel ik dus hun uitgangspunt, die beperkte wereld van die kelder, niet het jouwe
pleased to meet you
pi_58406938
quote:
Op woensdag 30 april 2008 22:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals ik al aangaf was die vraag al beantwoord "ze kenden de buitenwereld alleen van tv".
en radio, dacht ik ook ergens gelezen te hebben
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 23:19:21 #230
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58407169
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het beheersen van de Nederlandse taal voor dat Oostenrijkse joch sowieso nul komma nul is hoor
pi_58407174
Een vreemde taal leren via tv/radio is voor kinderen iig erg moeilijk, dat zal in dit geval dus ook wel opgaan. Niet vreemd dat ze vooral een eigen taaltje spreken onderling.
Die vrouw zal waarschijnlijk depressief geweest zijn, en minder spraakzaam daardoor.

Wat een rotgeschiedenis.. hoe meer details er bekend worden, hoe afschuwelijker het verhaal wordt.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:26:17 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58407360
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:19 schreef poemojn het volgende:
Een vreemde taal leren via tv/radio is voor kinderen iig erg moeilijk, dat zal in dit geval dus ook wel opgaan. Niet vreemd dat ze vooral een eigen taaltje spreken onderling.
Die vrouw zal waarschijnlijk depressief geweest zijn, en minder spraakzaam daardoor.

Wat een rotgeschiedenis.. hoe meer details er bekend worden, hoe afschuwelijker het verhaal wordt.
dat is inherent aan een rotgebeurtenis.
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 23:28:46 #233
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58407436
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

en radio, dacht ik ook ergens gelezen te hebben
Klopt .
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2008 @ 23:41:15 #234
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58407755
Bij Netwerk vertelde men dat het gezin nu een gehele aparte afdeling in dat ziekenhuis heeft, zeer mooie aanpak. Ze zijn allemaal bijelkaar. Zo is de overgang later iig een stuk minder heftig naar de grote buitenwereld. Neem aan dat ze het stapje voor stapje gaan doen.

Eigenlijk maak je als psychiaters met dit soort dingen ook maar een behandelplan waarvan je hoopt dat het gaat werken, zoveel ervaringen heeft men met dit soort zaken niet.

Onderling gaat het hardstikke goed , alsdus de berichten van de behandelaars.
pi_58409458
toch denk ik dat in ieder geval de moeder(en dochter) beter had kunnen overlijden.
als ze straks realisseerd wat er is gebeurd... (ik denk niet dat ze het nu snapt).

wat een verschrikkelijke vent.

daarnaast blijf ik het heel vreemd vinden dat alleen het incestmonster er iets van wist, dat is te bizar
  † In Memoriam † donderdag 1 mei 2008 @ 08:34:03 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58411034
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:17 schreef tarrel2008 het volgende:

daarnaast blijf ik het heel vreemd vinden dat alleen het incestmonster er iets van wist, dat is te bizar
Volgens mij zijn er veel meer bij betrokken.
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:55:44 #237
37150 livelink
pi_58412136
Eigenlijk vind ik dat de vrouw van Fritz er niet bij zou horen te zijn in dat ziekenhuis. Haar rol in dit verhaal is toch wel erg twijfelachtig. Ze moet toch wel erg veel signalen bewust of onbewust genegeerd hebben. Laten we wel wezen, 7 jaar lang heeft het misbruik sowieso recht onder haar neus plaatsgevonden. Toen was er nog geen sprake van opsluiting in de kelder. Er zijn toch een heleboel onbeantwoorde vragen over haar rol in dit verhaal. Het lijkt me dat haar aanwezigheid verstorend werkt in het verwerkingsproces.
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:15:57 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58412384
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 08:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er veel meer bij betrokken.
misschien zelfs wel mensen die het niet meer na kunnen vertellen. ook daar acht ik deze man toe in staat.
  † In Memoriam † donderdag 1 mei 2008 @ 12:15:48 #239
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58413349
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:55 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk vind ik dat de vrouw van Fritz er niet bij zou horen te zijn in dat ziekenhuis. Haar rol in dit verhaal is toch wel erg twijfelachtig.
Ze wist nergens van zegt ze. Dat mag ze haarzelf hebben wijsgemaakt misschien maar ik geloof het niet.

Bovendien is dit op gang gekomen via een anonieme tip. Dat is dus minimaal nog iemand die ervan wist.

Ook dingen als dat Jozef gewoon drie weken op vakantie in Thailand kon gaan. Dat is imo in ieder geval aanleiding voor de politie om te onderzoeken of er handlangers zijn.

In plaats daarvan zijn de rechercheurs nogal stellig dat die er niet zijn.

"At a press conference yesterday, police also reiterated their belief that Mr Fritzl acted entirely on his own" [bron]

Shades of Dutroux? Daar waren ze ook zo stellig.. in het begin.

De autoriteiten hebben sowieso al flink geblunderd want ze gaven Jozef meerdere keren toestemming zijn "kleinkinderen" te adopteren terwijl de man al een veroordeling voor verkrachting had.

En god mag weten wat dit monster nog meer op zijn geweten heeft:

1986 - Martina Posch is sexually abused and murdered. The wife of Mr Fritzl had a campsite and guest house near to where the body of Ms Posch was found [bron]

"What really stands out is that Martina without her permanent wave looks similar to Fritzl's daughter Elisabeth."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 mei 2008 @ 12:25:06 #240
862 Arcee
Look closer
pi_58413497
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:15 schreef NorthernStar het volgende:
Bovendien is dit op gang gekomen via een anonieme tip.
Neuh, door Fritzl zelf, toch? Hij bracht z'n zieke dochter (19 jaar) naar het ziekenhuis en zo is het begonnen.
pi_58413535
Ergens las ik ook dat de oudere broer werd verdacht van medeplichtigheid.
Over dat op vakantie gaan... er was een voorraadkast. Hij zorgde vooraf voor genoeg voorraad om te eten.

Dat die vrouw beheerder was van een campingsite verbaasde me wel. Ik had haar niet bijster intelligent ingeschat aangezien ze van niets wist.
Maar dat de oude moord met de huidige situatie in verband wordt gebracht omdat zij daar werkte, wil niet zeggen dat zij er dan bij betrokken was. Het was voor hem een reden om daar in de buurt te zijn.
Het kan ook vanuit die invalshoek bekeken worden.
Veel vrouwen lijken van niets te weten over wat er onder hun neus afspeelt. Er kwam immers regelmatig nieuws van hun dochter in de vorm van die onder dwang geschreven briefjes.
En over wat er daarvoor al zoveel jaren in huis gebeurde.... ach..... zoveel vrouwen zien niets van wat hun man uitspookt. Met zo'n bult kinderen kan het best zijn dat je ook niet alles ziet. En al heb je het gevoel..... dan nog schuiven veel mensen dingen naar de achtergrond met de gedachte: doe normaal, heb wat vertrouwen. Zoiets verzin je toch niet. En dan geef je jezelf een mentale schop onder je reet omdat je een slechte gedachte over iemand hebt gehad. in dit geval over een man die een hobbykelder heeft en misschien wel zijn eigen obsessie heeft/uit over het hebben en bevoorraden van een atoomkelder voor het geval dat er oorlog uitbreekt. Wie weetwelke doomscenario's hij zijn gezin verder voorhield waarvan zij dacht: nou ja..... als het jou bezighoudt zit je tenminste niet de hele dag op mijn lip dus je gaat je gang maar. Niet wetende wat zich werkelijk afspeelde.

@NS, waar lees jij over een anonieme tip?
Ik lees alleen dat het aan het rollen kwam toen de oudste dochter in het ziekenhuis terecht kwam en Fritzel uiteindelijk Elizabeth ook daarheen bracht om haar dochter te bezoeken. Dat de artsen toen aan de bel trokken omdat het wel erg vreemd was allemaal.

Ik kan me zo voorstellen dat hij erop had gerekend dat hij haar gewauwel over wat er was gebeurd kon wijten aan het jarenlange "sekteleven".
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † donderdag 1 mei 2008 @ 12:29:04 #242
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58413579
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Neuh, door Fritzl zelf, toch? Hij bracht z'n zieke dochter (19 jaar) naar het ziekenhuis en zo is het begonnen.
“We are not conducting an investigation into a crime involving accomplices,” he said. But Colonel Polzer also announced that the unravelling of the case was due to an anonymous tip-off.

[...]

Their action raises the question of who tipped off the police if not an accomplice? “Knowing about a crime is not the same as being an accomplice,” said Colonel Polzer. “The informant asked anonymity and we will respect that.”

http://www.timesonline.co(...)e/article3850641.ece
pi_58415068
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:25 schreef Arcee het volgende:
quote:

De patiënte, die Kerstin Fritzl bleek te heten, had een brief van haar moeder bij zich. Daarin stond: "Zoek mij niet, want dat zou zinloos zijn en mijn leed en dat van mijn kinderen alleen maar groter maken.” De behandelend arts schakelde toch de politie in. De zoektocht leidde naar Josef Fritzl".
Bron: http://www.nrcnext.nl/nieuws/internationaal/article1068301.ece

Rosemary is geen goede naam voor een moeder: http://www.crimelibrary.c(...)rd/west/index_1.html
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58415633
WENEN (ANP) - De 73-jarige Oostenrijker Josef Fritzl, die zijn dochter en drie bij haar verwekte kinderen in een kelder verborg, had zijn gevangenen gedreigd met vergassing als hem iets zou overkomen. Dat heeft een politiewoordvoerder donderdag gezegd, aldus het Oostenrijkse persbureau APA.

De politie onderzoekt of Fritzl inderdaad de middelen had om gas te laten lopen in de kelder waar zijn 42-jarige dochter en de drie kinderen zaten. Volgens de politie kan uit het dreigen met vergassing wellicht verklaard worden dat de gevangen vrouw en haar kinderen geen pogingen ondernamen Fritzl te overmeesteren.

Bron:
Planet.nl
pi_58416419
Godverdomme, wat een....
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:10:34 #246
78780 deedeetee
pi_58416908
Had hij toevallig wat Zyklon B op voorraad ?

Het word steeds verbijsterender.......... Geen wonder dat zijn dochter een wrak is geworden.

Je moet er overgens niet aan denken dat er een heel regiment nazaten van hem rondlopen met de zelfde genen Die moeten ze maar goed in de gaten houden !
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:41:49 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58418560
Jeetje, die man is echt pure evil...hoe wordt iemand zo vraag je je af, vraag me af wat voor jeugd hij zelf heeft gehad..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:56:30 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58418812
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:41 schreef Vivi het volgende:
Jeetje, die man is echt pure evil...hoe wordt iemand zo vraag je je af, vraag me af wat voor jeugd hij zelf heeft gehad..
ik denk in ieder geval een heel dominante vader.
pi_58419410
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:10 schreef deedeetee het volgende:
Had hij toevallig wat Zyklon B op voorraad ?

Het word steeds verbijsterender.......... Geen wonder dat zijn dochter een wrak is geworden.

Je moet er overgens niet aan denken dat er een heel regiment nazaten van hem rondlopen met de zelfde genen Die moeten ze maar goed in de gaten houden !
Moest ik dus ook aan denken. En ZHI geeft in feite ook al aan dat die gedachte van jou niet eens zo gek is.
pi_58419831
Niets verbaast me onderhand nog inzake dit drama .
pi_58420071
quote:
Och, tel even terug. Hij is nu 73. Waarschijnlijk was ie geen lid van de familie Von Trapp
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:44:58 #252
78780 deedeetee
pi_58420590
quote:
Lang niet alle slachtoffers van een nare jeugd worden zelf een * dader * als ze volwassen zijn. Dat is iets waar je zélf voor kiest. Je kunt er ook voor kiezen om je kinderen anders te behandelen als je ouders jou hebben behandeld.
pi_58421537
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 18:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Och, tel even terug. Hij is nu 73. Waarschijnlijk was ie geen lid van de familie Von Trapp
Hoe kom je bij die familie?
pi_58421907
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Deliah het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die familie?
Het gepromote en gehypte voorbeeld van liefdevolle autoriteit in die regio in die tijd in tegenstelling tot hoe het in de meeste gezinnen ging. Anders zou het niet zo gehyped zijn. Tegenstand tegen de annexaties en een vlucht daarvan om het regime van die tijd te ontvluchten, waar veel mensen eraan meewerkte. Opvoeding toen was al een stuk meer autoritair dan nu en dan ook nog strakker in die regio dan hier over het algemeen.
Gehoorzaamheid aan autoriteit lijkt mij nog steeds sterker daar dan hier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 1 mei 2008 @ 20:19:33 #255
105575 rakkertje
Als t donker wordt dan...
pi_58422439
heb t nieuws op bbc gekeken en t bleek dat hij ze dreigde te vergassen in de kelder als ze zich niet gedroegen
  donderdag 1 mei 2008 @ 20:21:22 #256
82136 Xennia
gekroond
pi_58422474
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 20:19 schreef rakkertje het volgende:
heb t nieuws op bbc gekeken en t bleek dat hij ze dreigde te vergassen in de kelder als ze zich niet gedroegen
Ja, daar staat hier ook al ergens een berichtje over. Het zou me nog niks verbazen als die griezel daadwerkelijk de mogelijkheden daartoe had
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:12:29 #257
105575 rakkertje
Als t donker wordt dan...
pi_58423403
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 20:21 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja, daar staat hier ook al ergens een berichtje over. Het zou me nog niks verbazen als die griezel daadwerkelijk de mogelijkheden daartoe had

Denk dat de gedachte al genoeg doet...
pi_58424634
quote:
Kampusch: "Nazi-verleden oorzaak van misbruik"
Het Oostenrijkse nazi-verleden zorgt ervoor dat drama's als dat in Amstetten voltrekken. Dat heeft Natascha Kampusch gezegd in een interview met de BBC.

"Overal ter wereld worden kinderen misbruikt, niet enkel in Oostenrijk. Maar we mogen de invloed van het nazibewind via het onderwijs niet vergeten. De onderdrukking van de vrouw was voor de nazi's erg belangrijk, net als autoritair onderwijs.

Rust en stilte
Gevraagd naar wat de ontvoerde dochter van Josef Fritzl en haar kinderen nodig hebben, antwoorde Kampusch 'rust en stilte. Tijd heelt alle wonden'. Ze drukte de hoop uit dat de familie zich erdoor zou sleuren, en dat dat zeker voor de kleinste kinderen moest lukken. Kampusch doneerde ook al 25.000 euro aan Elisabeth en haar kinderen.

Parallel
De nu 19-jarige Kampusch werd in maart 1998 in Wenen ontvoerd toen ze op weg was naar school en wist op 23 augustus vorig jaar te ontsnappen. Haar ontvoerder wierp zich kort daarna voor de trein. Ze ziet veel overeenkomsten tussen haar eigen ervaringen en het drama in Amstetten.

Elisabeth Fritzl werd 24 jaar geleden door haar vader meegelokt naar een verdoken kelder onder in het appartementsgebouw waarin ze woonden. In die tijd kreeg ze zeven kinderen van haar vader. De politie gelooft dat haar moeder van niets wist en Josef Fritzl alleen handelde.

Alleen of niet?
Maar volgens de BBC klopt dat niet. Een huurder, Alfred Dubanovsky, beweert dat er een tweede man af en toe eten bracht naar de kelder. De man werd voorgesteld als 'loodgieter'. De huurder, die af en toe vreemde geluiden hoorde uit de kelder, werd evenwel strikt verboden in de kelder te komen. De Oostenrijkse politie doet die piste af als 'onzin'. Al zou ze wel verklaren hoe de vier gijzelaars in leven bleven bij wekenlange afwezigheid van Fritzl.
Beetje vergezocht, lijkt me eerder dat het afhankelijk is van de zieke geest van sommige mensen. Hoewel, de nazi's waren ook behoorlijk ziek.
pi_58424760
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:15 schreef Deliah het volgende:

[..]

Beetje vergezocht, lijkt me eerder dat het afhankelijk is van de zieke geest van sommige mensen. Hoewel, de nazi's waren ook behoorlijk ziek.
De Nazi vergelijking is echt compleet idioot naar mijn idee
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:55:03 #260
78780 deedeetee
pi_58426970
Nouhou die Nazi 's hielden er ook een fokprogramma met arische vrouwen op na hoor. Maar daar kwam vast geen incest aan te pas want ze wilden juist oergezonde kinders fokken.

Deze man heeft zich gewoon door zijn eigen ( machts) wellust laten leiden volgens mij.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 00:22:42 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_58427597
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:15 schreef Deliah het volgende:
Beetje vergezocht, lijkt me eerder dat het afhankelijk is van de zieke geest van sommige mensen.
Naziverhaal gaat idd nergens over...
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 01:45:37 #262
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58429148
quote:
Fritzl lodger set to tell police: I saw the cellar monster's wife help take food to sex slave dungeon

A lodger who lived in the Amstetten incest house for 12 years is to tell police that Rosemarie Fritzl used to help her husband put food in the cellar.

Alfred Dubanovsky, who admitted he had seen Josef Fritzl taking food into the cellar by wheelbarrow, broke down in tears as he explained how he had lived for 12 years in the house of horror and not been able to help.

He said: "I can't stop thinking about it. One thing that strikes me now for example is that it was a huge amount of food that he used to load into the wheelbarrow and push into the cellar.

"The amount was far too much for five people, and his wife must have noticed that.
Alles wat hij over Rosemarie Fritzl zegt geldt ook voor Dubanovsky zelf.

Dubanovsky heeft er twaalf jaar gewoond, hoorde de geluiden uit de kelder en zag hoe er eten naartoe werd gebracht en wist van niks... right!

Daarnaast heeft hij het over nog een andere man die regelmatig naar de kelder kwam
quote:
'Second man' at Austrian cellar

A lodger at the Austrian house where a father allegedly imprisoned and abused his daughter says he saw another man go to the cellar where the abuse happened.
En de politie is ondertussen om je dood aan te ergeren

"I think we can rule out accomplices," Leopold Etz, chief of homicide investigations for Lower Austria province, told the Associated Press.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 08:40:44 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58430346
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lang niet alle slachtoffers van een nare jeugd worden zelf een * dader * als ze volwassen zijn. Dat is iets waar je zélf voor kiest. Je kunt er ook voor kiezen om je kinderen anders te behandelen als je ouders jou hebben behandeld.
Ik geloof niet dat ik ergens iets anders heb beweerd. Het is alleen vaak wél zo dat mensen die zoiets gruwelijks doen zelf niet echt een hunky-dory jeugd hebben gehad. Jij redeneert compleet de andere kant op van wat ik zeg dus.
pi_58430516
De man heeft eerder vastgezeten ivm zedendelict:
quote:
Josef Fritzl zat in gevangenis wegens zedendelict
Gepubliceerd: 29 april 2008 09:41 | Gewijzigd: 29 april 2008 11:00
ANP
Amstetten, 29 april. De 73-jarige Oostenrijker Josef Fritzl die zijn dochter 24 jaar heeft opgesloten en verkracht, is eind jaren zestig veroordeeld wegens een zedendelict en zat daarvoor in de gevangenis, aldus de website van The Times vandaag.
Bron: http://www.nrc.nl/buitenl(...)s_wegens_zedendelict
pi_58430775
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 00:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Naziverhaal gaat idd nergens over...
Gaat het ook niet echt. Alleen zegt het iets over de tijd waarin deze man zijn jeugd doorbracht.
Dus als hij helemaal uitgeplozen wordt dan is dat er deel van. Of dan toch iig het nest waar hij zelf uit komt en dat was toch echt in die tijd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 09:40:54 #266
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58430811
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:06 schreef Manono het volgende:
De man heeft eerder vastgezeten ivm zedendelict:
[..]

Bron: http://www.nrc.nl/buitenl(...)s_wegens_zedendelict
Voor verkrachting idd volgens andere berichten.

Vervolgens heeft hij samen met zijn vrouw drie van de kinderen legaal kunnen adopteren.

Hoe is het in godesnaam mogelijk dat iemand die voor verkrachting veroordeeld is later rustig niet een, niet twee, maar drie kinderen kan adopteren?!

Als je soms verhalen leest hoeveel moeite mensen hebben om door de screening van adoptie heen te komen, afgewezen worden vanwege voor de meest triviale omstandigheden, en dan deze verkrachter krijgt het drie keer voor elkaar. Onbegrijpelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 mei 2008 @ 09:46:07 #267
862 Arcee
Look closer
pi_58430865
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:35 schreef nokwanda het volgende:
Gaat het ook niet echt. Alleen zegt het iets over de tijd waarin deze man zijn jeugd doorbracht.
Ja, iedereen die toen z'n jeugd heeft doorgebracht heeft nu een incestkelder.:')
pi_58431039
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:40 schreef NorthernStar het volgende:

Vervolgens heeft hij samen met zijn vrouw drie van de kinderen legaal kunnen adopteren.

Hoe is het in godesnaam mogelijk dat iemand die voor verkrachting veroordeeld is later rustig niet een, niet twee, maar drie kinderen kan adopteren?!

Als je soms verhalen leest hoeveel moeite mensen hebben om door de screening van adoptie heen te komen, afgewezen worden vanwege voor de meest triviale omstandigheden, en dan deze verkrachter krijgt het drie keer voor elkaar. Onbegrijpelijk.

Wat je zegt.

EDIT: lama

[ Bericht 38% gewijzigd door Manono op 02-05-2008 11:48:47 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:11:05 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58432241
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

dat is wellicht mogelijk omdat het ging om kinderen van zijn dochter die in de 'sekte' was gegaan. dat was helaas in dit geval ook dna-technisch gezien aannemelijk.
pi_58439098
quote:
Horrorkelder had tijdsklok
AMSTERDAM - De deur van de horrorkelder van Josef Fritzl had een tijdklok. Na 4 weken ongebruikt te zijn, zou de toegangspoort naar de hel automatisch openzwaaien.

Helaas voor de bewoners van de kelder overkwam Fritzl niks en bleef de deur 24 jaar gesloten.

De ondergrondse ruimte was afgesloten met een 300 kilo zware ijzeren deur.

De huurders van zijn flat mochten niet in de kelder komen, en wie het toch waagde zou een explosie riskeren, zo vertelde Fritzl die in zijn dorp Amstetten meerdere flats verhuurde.

Aan bouwmateriaal kon de verkoopdirecteur van een bouwbedrijf makkelijk komen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_58439116
quote:
Ziekenhuis bouwt gruwelkelder na
AMSTERDAM - Artsen van het Amstetten-Mauer ziekenhuis hebben de 'horror kelder nagebouwd voor de behandeling van de Fritzl-kinderen.

Artsen van het Amstetten-Mauer ziekenhuis hebben de komst van Stefan en Felix Fritzl groots moeten voorbereiden. De kinderen van het keldermonster (18 en 5 jaar) staan de komende acht jaar onder behandeling in het Oostenrijkse ziekenhuis.

Voor de therapie hebben de artsen een container ingericht die doet denken aan de kerker. “Daar kunnen de kinderen zich terugtrekken als de buitenwereld hen te veel wordt”, motiveert directeur Bernhard Kepplinger. “Het is de bedoeling dat Stefan en Felix zich geleidelijk aanpassen aan hun nieuwe omgeving.”

“Fysiek zijn ze in goede staat”, vertelt hij aan de Daily Mail. Hij voegt daaraan toe dat de jongens geestelijk achterlopen. "Ze hebben levenslang onder de grond gewoond. De jongens zijn bang voor de kleur blauw, het geluid van ruisende bladeren en verkeer." Bovendien beweren artsen in de krant dat beide knapen bang zijn voor ringtones, kleine ruimtes en gesloten deuren.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_58444539
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, iedereen die toen z'n jeugd heeft doorgebracht heeft nu een incestkelder.:')
Dat zie je mij niet schrijven. Wel dat het invloed kon hebben op het toch al zieke brien van een machtwellusteling. Daarbij wordt er gesproken hier over hoe die man dan zelf opgegroeid is in een poging om iets te snappen, als dat al mogelijk is, van een dergelijk ziek brein.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 12:33:19 #273
78780 deedeetee
pi_58469295
quote:
Elisabeth Fritzl: "Moeder treft geen schuld"
03/05/2008 13:39

Elisabeth Fritzl, de Oostenrijkse vrouw die 24 jaar werd opgesloten door haar vader, heeft aan de politie verklaard dat haar moeder geen schuld treft. Zo is zaterdag te lezen in het Duitse tijdschrift Der Spiegel, dat enkele onderzoeksdocumenten kon inkijken.

"Elisabeth Fritzl stelt duidelijk dat haar moeder niets te verwijten valt", schrijft Der Spiegel. "Ze verzekert dat Rosemarie Fritzl niets afwist van de opsluiting. Enkel haar vader bracht haar voedsel en kleding." Gedurende de eerste negen maanden van de opsluiting, van 1984 tot 1993, bestond de kelder slechts uit één vertrek. Dat betekent dat Elisabeth door haar vader werd verkracht in het bijzijn van de eerste drie kinderen, die werden geboren in 1988, 1990 en 1992. Fritzl ontvoerde zijn dochter op 28 augustus 1984. Die dag vroeg hij Elisabeth om hem in de kelder te helpen met het verplaatsen van een zwaar voorwerp. "Op 28 augustus zag ze voor het laatst het zonlicht", schrijft Der Spiegel. De eerste twee dagen werd het negentienjarige meisje geketend met handboeien. De zes maanden daarna bond Fritzl haar vast met een halsband, zodat ze het toilet kon bereiken. (KWO)
Ik dacht dat niks in deze zaak me nog zou schokken maar dit bericht..........

[ Bericht 30% gewijzigd door deedeetee op 04-05-2008 12:39:49 ]
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 12:58:33 #274
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58469760
quote:
Op zondag 4 mei 2008 12:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik dacht dat niks in deze zaak me nog zou schokken maar dit bericht..........
Daar klopt ook geen hol van zeg
quote:
Gedurende de eerste negen maanden van de opsluiting, van 1984 tot 1993, bestond de kelder slechts uit één vertrek. Dat betekent dat Elisabeth door haar vader werd verkracht in het bijzijn van de eerste drie kinderen, die werden geboren in 1988, 1990 en 1992
  zondag 4 mei 2008 @ 13:00:20 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58469797
quote:
Op zondag 4 mei 2008 12:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar klopt ook geen hol van zeg
[..]
ze hebben zich vergist met jaren
pi_58471566
Zonder deze afschuwelijke daad te willen bagatelliseren, is het in een zaak als deze mijns inziens ook noodzakelijk om eens te kijken of we de mogelijkheid tot het inperken van de uitbreiding van de ruimte in en rondom het huis moeten onderzoeken.

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder cq. leefruimte onbegonnen werk geweest. Ik ken de Oostenrijkse wet- en regelgeving m.b.t. privaatrecht niet zo goed als ik zou moeten, maar een scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 14:29:41 #277
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58471636
Waarom zou je dan willen Joostebrood?
Er zijn genoeg gevallen van daders die IN hun huis een geluidsdicht kamertje hebben gemaakt dus voorkom je weinig met de maatregelen die jij zou willen invoeren.
Of mag de overheid gewoon te pas en te onpas je huis inspecteren ?
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 14:30:38 #278
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58471656
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:26 schreef Joostebrood het volgende:

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder
Zonder je verder aan te vallen, dit was best vakwerk als je de tekeningen bekijkt.
  zondag 4 mei 2008 @ 14:30:39 #279
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58471657
quote:
en scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
Laten we inderdaad kelders aan banden leggen omdat er 3 keer iemand in is opgesloten.
  zondag 4 mei 2008 @ 14:35:47 #280
93664 waht
Mushir
pi_58471754
Las ik nou laatst dat de maximale straf die Jozef Fritzl kon krijgen 25 jaar was?
Ik weet dat het niet veel uitmaakt en hij sowieso in gevangenschap zal sterven, maar 25 jaar gevangenis is wel een laag strafje voor 24 jaar lang verkrachten, misbruiken & ontvoeren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58472198
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:35 schreef waht het volgende:
Las ik nou laatst dat de maximale straf die Jozef Fritzl kon krijgen 25 jaar was?
Ik weet dat het niet veel uitmaakt en hij sowieso in gevangenschap zal sterven, maar 25 jaar gevangenis is wel een laag strafje voor 24 jaar lang verkrachten, misbruiken & ontvoeren.
mee eens, hij al die 25 jaar waarschijnelijk niet overleven maar het is niet onmogelijk. daarbij is er misschien ook ook wel een mogelijkheid tot vervroegd verlof ?

ik mag toch hopen dat hij absoluut geen enkele kans krijgt de gevangenis levend te verlaten
  zondag 4 mei 2008 @ 15:10:08 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58472346
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Laten we inderdaad kelders aan banden leggen omdat er 3 keer iemand in is opgesloten.
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:52:58 #283
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58473026
quote:
Zonder deze afschuwelijke daad te willen bagatelliseren, is het in een zaak als deze mijns inziens ook noodzakelijk om eens te kijken of we de mogelijkheid tot het inperken van de uitbreiding van de ruimte in en rondom het huis moeten onderzoeken.

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder cq. leefruimte onbegonnen werk geweest. Ik ken de Oostenrijkse wet- en regelgeving m.b.t. privaatrecht niet zo goed als ik zou moeten, maar een scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
als jij denkt dat je met regels kan voorkomen dat mensen gekke dingen doen, dan denk ik dat we vanaf nu allemaal opgesloten moeten worden in een cel. dan kan iedereen hooguit zichzelf nog iets aandoen.
  zondag 4 mei 2008 @ 16:22:42 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58473600
Advocaat wil Fritzl niet in gevangenis
Uitgegeven: 4 mei 2008 15:52

BERLIJN - Josef Fritzl zou niet naar de gevangenis moeten, omdat hij een psychische aandoening heeft en verminderd verantwoordelijk voor zijn daden is. Dat heeft Fritzls advocaat Rudolf Mayer zondag in de Duitse krant Bild gezegd.

Het is de eerste keer dat de advocaat iets loslaat over de te voeren verdediging. "Ik vind dat Fritzl niet in de cel thuishoort maar in een gesloten inrichting", aldus Mayer over zijn 73-jarige cliënt die 24 jaar lang zijn dochter opsloot en misbruikte en zeven kinderen bij haar verwekte.

Mayer overweegt zijn cliënt psychisch te laten onderoeken als een eerste rapport geen juiste vaststelling van zijn cliënts aandoening geeft.

Mayer denkt dat niet mogelijk is om een eerlijk proces te voeren, omdat de media bol staan over het incestdrama. Ook zei hij dreigbrieven te hebben ontvangen, omdat hij Fritzl verdedigt.

nu.nl

ben ik het mee eens. maar dan wel graag 24/7 opgesloten zonder daglicht. maar eerst maar eens het relaas van fritzl pritzel horen. vietnamveteranen gaan namelijk ook veel vaker de fout in. net als nederlandse miltairen die iets verschrikkelijks hebben gezien, meegemaakt of aan meegedaan hebben.
pi_58474519
Ik vraag me af in hoeverre iemand die zo geweldig kan manipuleren nog testbaar is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 17:13:55 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58474541
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:11 schreef nokwanda het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre iemand die zo geweldig kan manipuleren nog testbaar is.
ik vraag me af in hoeverre iemand die zo psychopatisch denkt het 'ópgesloten zijn' ervaart.
pi_58474783
Ik denk niet dat er een straf is die wij met z'n allen kunnen bedenken of mogen bedenken die erg genoeg is aangezien hij zelf zo ongeveer het ergste heeft gedaan en nog niet beschikte over werkelijk medeleven.
Ik vrees zelfs dat het opgesloten zijn alleen maar rust zal bieden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 17:43:25 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58475014
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:27 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk niet dat er een straf is die wij met z'n allen kunnen bedenken of mogen bedenken die erg genoeg is aangezien hij zelf zo ongeveer het ergste heeft gedaan en nog niet beschikte over werkelijk medeleven.
Ik vrees zelfs dat het opgesloten zijn alleen maar rust zal bieden.
ik denk dat we zijn daden wellicht in een beter perspectief kunnen zetten als we weten wáárom hij tot zijn daden kwam.
  zondag 4 mei 2008 @ 18:46:26 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58475968
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Kelders zijn de nieuwe Marokkanen!
  zondag 4 mei 2008 @ 19:13:14 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58476450
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kelders zijn de nieuwe Marokkanen!
pi_58476505
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat we zijn daden wellicht in een beter perspectief kunnen zetten als we weten wáárom hij tot zijn daden kwam.
Dit zijn nou een van die nare, nare dingen waar ik geen antwoord op hoef te hebben...
Je kan het niet voor zijn, je bent altijd te laat.
pi_58476669
Ik vond het straks toen ik het dacht heel ziek van mezelf, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ik wil weten hoe zo'n brein in elkaar zit en waarom iemand zoiets doet. Hoe zo'n mens redeneert.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 19:34:20 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58476898
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:16 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dit zijn nou een van die nare, nare dingen waar ik geen antwoord op hoef te hebben...
Je kan het niet voor zijn, je bent altijd te laat.
alleen als je niet luistert. anders kan je misschien zulke daden eerder opmerken.

maar laten we eerlijk zijn deze man heeft iets gedaan waarvan we straks echt niet allemaal mensen uit kelders zien ontpoppen. het is een incident. dus liever keihard onderwerpen aan onderzoek, dan opgesloten wegkwijnen in een cel.

luisteren is in de psyche het beste wat je kan doen. anders leer je nooit patronen.
pi_58477076
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

alleen als je niet luistert. anders kan je misschien zulke daden eerder opmerken.

maar laten we eerlijk zijn deze man heeft iets gedaan waarvan we straks echt niet allemaal mensen uit kelders zien ontpoppen. het is een incident. dus liever keihard onderwerpen aan onderzoek, dan opgesloten wegkwijnen in een cel.

luisteren is in de psyche het beste wat je kan doen. anders leer je nooit patronen.
Je kan het met de beste wil niet voor zijn....
24 jaar, zoalshetis....24 jaar heeft deze man zijn gang kunnen gaan.
En patronen? Ik denk dat deze man helemaal geen patroon heeft, behalve dat hij eten drinken bracht en dat is iets wat "men" gezien heeft en dan nog...
Niemand deed wat!
pi_58477390
Dat bedoelt hij niet.
Het gaat over denkpatronen, daderprofielen. Je kunt ook de hele psychologie afschaffen als je niet wil weten hoe ook een dergelijk ziek brein werkt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58477408
Dat zeg ik helemaal niet.
In DIT geval heb ik het over.
pi_58508186
quote:
Fritzl: Mogelijk meer slachtoffersDe politie in Amstetten heeft sterke vermoedens dat Keldermonster Josef Fritzl nog een slachtoffer op zijn geweten heeft...

Ondervraagd

De politie vreest dat oudste 'kleindochter', Kerstin, tot de sexslaven behoort van het Keldermonster. Dat heeft politiewoordvoerder Franz Polzer bevestigd. Zeker zijn de autoriteiten echter niet, voegt hij daaraan toe. Kerstin kan niet ondervraagd worden. De 19-jarige vrouw heeft te kampen met ernstige orgaanfalen en vecht momenteel voor haar leven.

Kritiek

"Het is onmogelijk Kerstin te ondervragen", beklemtoont behandelend arts Albert Reiter. "Haar toestand is nog altijd kritiek. Toch lijkt deze iets verbeterd in de afgelopen dagen." Reiter heeft goede hoop dat Kerstin (deels) zal herstellen. In tabloid The Sun spreekt hij de verwachting uit, dat de 19-jarige Oostenrijkse op een later tijdstip kan spreken met de rechercheurs
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 11:14:16 #298
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58508276
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch niet te bevatten zo ziek. Verwekt een kind bij zijn eigen dochter en gaat die vervolgens ook misbruiken.
pi_58508354
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is toch niet te bevatten zo ziek. Verwekt een kind bij zijn eigen dochter en gaat die vervolgens ook misbruiken.
Ik vind het niet vreemd, als hij zo ziek is dat hij zijn eigen dochter misbruikt zal hij toch ook geen moeite hebben met zijn kleindochter.

Maar wel heel erg.
pi_58508366
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

mmm het is goed dat hij relatief op tijd is gepakt anders had hij ook weer de dochter van zijn dochter van zijn dochter gepakt.

ik sprak trouwens iemand op mijn werk die familie heeft in oostenrijk.
veel mensen vonden het opmerkelijk dat die zijn gng kon gaan en niemand het opviel in de buurt/omgeving.
nu schijnt het dat die oostenrijkers behoorlijk op zichzelf zijn of waren en dat de buren elkaar bijvoorbeeld nauwelijks kenden. de sociale controle zou minimaal zijn

ik vraag me af hoe zijn kinderen hun vader/opa zien... als monster of zouden ze hem missen?
pi_58508443
Deze man een monster of beest noemen, is nog mild. Weerzinwekkend en gruwelijk wat deze man op zijn kerfstok heeft. Ik ben echt oprecht van mening dat de doodstraf passend zou zijn in deze situatie. Dit is zo'n typisch voorbeeld van waarom ik vind dat de doodstraf als uiterste middel opgelegd moet kunnen worden, voor dit soort gruweldaden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')