abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58377216
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:
Wat een gruwelijk verhaal dit. .
En je kan mij niet vertellen dat zn vrouw gedurende 24 jaar nooit de kelder in wilde gaan om te kijken wat manlief daar uitspookte al die tijd. .
Misschien was ze ook wel nieuwsgierig, maar was de angst voor die tiran groter.

Ik ben dus ook wel nieuwsgierig naar haar kant van het verhaal. De tiran zal dinsdag voor worden geleid en hoop dat hij nooit meer vrij zal komen.
quote:
Het gebruik van geweld spreekt hij tegen. Enige vorm van berouw toont Fritzl niet na zijn gedetailleerde bekentenis. Volgens de politie is Fritzl dominant, autoritair, uitzonderlijk intelligent en een man met verhoogde seksuele potentie.
http://depers.nl/UserFile(...)r.oostenrijk.178.jpg Een link van een plaatje die de indeling van die kelder laat zien. De kelder is 1.70 hoog.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:44:15 #127
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_58377276
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
pi_58377301
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.
pi_58377375
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:33 schreef Deliah het volgende:

[..]

Had het toch al, Hitler kwam daar vandaan.
Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:49:45 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58377380
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:46 schreef Deliah het volgende:

[..]

Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.
zonder licht groei je toch niet zo lang.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58377581
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Volgens de Pers was een bouwvergunning afgegeven in de jaren 70
quote:
De gemeente gaf Josef in de jaren zeventig een bouwvergunning omdat hij destijds verklaarde een atoombunker te willen bouwen, zo meldt de nieuwssite Kurier.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58378371
Als je 24 jaar lang... iemand leven ontzegt... , zelfs licht ontzegt.
Daar zijn gewoon geen woorden voor. Ik ben niet snel voor de doodstraf, maar ik zou voor hem wel een uitzondering willen maken. Of een hele zware gevangenis, waar die door zijn mede-collega's denk ik ook niet geliefd is. Want dit is zo ontzettend ziek.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_58378377
Zou hij iets geregeld hebben ivm zijn overlijden, vraag ik me dan af.
Want als ie plotseling dood neervalt, dan is er niemand die weet van de kinderen in de kelder.
Misschien had ie wel ergens een brief liggen, ik kan me zo voorstellen dat ie op zijn eigen zieke en gestoorde manier wel van die kinderen hield.

Zijn dood zou ook hun (honger)dood betekenen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_58378597
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.
Dat is de grootste truuc van ons Oostenrijkers.
De wereld laten geloven dat Hilter een Duitser en Beethoven een Oostenrijker was.
pi_58378646
Wat een verschrikkelijke toestand. Je moet er toch niet aan denken zelf op een dergelijke manier 24 jaar van je leven te moeten slijten. Stel je zelf eens voor. Je zit opgesloten in een kelder en dan hoor je de deur 's nachts geopend worden door de man waarvan je weet waarvoor hij komt en je kunt geen kant uit. Echt verschrikkelijk.

Maar de reacties zijn aan de andere kant ook weer zo voorspelbaar.
"De wereld heeft geschokt gereageerd."
"Hoe kan zoiets nu gebeuren?"
"De Jeugdzorg is verantwoordelijk!"
"Oostenrijk is een ziek land, dit is al de tweede zieke zaak!"
"De buren hadden beter moeten opletten!"
"Die man moet zonder verdoving worden gecastreerd en voor eeuwig in een donker kamertje opgesloten worden!"

Stuk voor stuk uitermate onzinnige reacties. Zo gaat dat altijd bij in dit soort gevallen. Mensen redeneren als kippen zonder koppen. Waarom is dat toch, dat mensen niet nadenken over hoe ze reageren? Ik snap het niet.
pi_58378798
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:58 schreef floris.exe het volgende:
Wat een verschrikkelijke toestand. Je moet er toch niet aan denken zelf op een dergelijke manier 24 jaar van je leven te moeten slijten. Stel je zelf eens voor. Je zit opgesloten in een kelder en dan hoor je de deur 's nachts geopend worden door de man waarvan je weet waarvoor hij komt en je kunt geen kant uit. Echt verschrikkelijk.

Maar de reacties zijn aan de andere kant ook weer zo voorspelbaar.
"De wereld heeft geschokt gereageerd."
"Hoe kan zoiets nu gebeuren?"
"De Jeugdzorg is verantwoordelijk!"
"Oostenrijk is een ziek land, dit is al de tweede zieke zaak!"
"De buren hadden beter moeten opletten!"
"Die man moet zonder verdoving worden gecastreerd en voor eeuwig in een donker kamertje opgesloten worden!"

Stuk voor stuk uitermate onzinnige reacties. Zo gaat dat altijd bij in dit soort gevallen. Mensen redeneren als kippen zonder koppen. Waarom is dat toch, dat mensen niet nadenken over hoe ze reageren? Ik snap het niet.
Liever deze reacties van onbegrip en woede, dan onverschilligheid.

Het zijn niet direct slimme/correcte reacties, maar ze zetten wel aan tot denken/handelen.
Druk van de media kan ook positieve gevolgen hebben.
pi_58379395
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
pi_58380032
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:13:35 #139
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58380173
hoe kan zo'n enorme kelder niet worden ontdekt, heeft iemand foto's, plaatjes vd indeling en toegang tot de kelder?

verschrikkelijk zeg. Bovendien lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat die vrouw het niet wist.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58380828
Geen woorden hiervoor nee, denk niet dat ik ooit iets ergers heb gelezen. 24 jaar in een kelder alleen al. Mijn god. Kan me niet voorstellen hoe het dan is om voor het eerst buiten te staan en de zon te zien. Of regen of sneeuw of whatever. Bleh
pi_58380989
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:13 schreef DANILXL het volgende:
heeft iemand foto's, plaatjes vd indeling en toegang tot de kelder?
Jeps, in deze topic zelfs
pi_58382774
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
Da's wel een beetje een drastische oplossing hoor
pi_58382832
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:07 schreef Majar het volgende:

[..]

Nederlandse samenvatting
[..]

Trouw

Hoe is het mogelijk dat die vrouw 24 jaar in een kelder heeft gezeten, met kinderen en al? Het kan toch nooit dat die grootmoeder van niks wist.
Inderdaad, dan heb je ook wel een bord voor de kop
pi_58383424
tja, het was de werkruimte van Pa in de kelder van het flatgebouw, en zijn gezin mocht daar niet komen, en ze zaten dus ook niet in de originele kelder maar in de uitbouw grotendeels onder de tuin heb ik begrepen.. en wat je daar ziet aan toegang naar beneden, allemaal met kurk en zo, goede geluiddempende isolatie, dus gaan staan schreeuwen in de hoop dat buren je horen zal ook wel niet veel helpen ..
Als daarnaast iedereen wel gewend is aan het feit dat die man daar al jaren in die kelder zit te knutselen, hij is er al in 1970 mee bezig geweest begrijp ik, dan valt het idd niemand op als die 's avonds in het donker zit te rommelen met tassen, vuilniszakken of whatever ..
pleased to meet you
  dinsdag 29 april 2008 @ 17:29:46 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58384094
iedereen vindt het verschikkelijk. dat is het ook. maar misschien dat met zijn zieke kennis veel zaken voorkomen kunnen worden. ik zeg: "psychisch uitmelken van deze man is heel goed en zijn daad misschien ook wel, op de langere termijn".
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58386494
De reden van het feit dat drie van de zes kinderen 'boven' mochten leven bij Josef, de moeder en Elizabeth's broers en zussen, is dat deze kinderen veel lawaai maakten en de situatie daardoor dus ontdekt had kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 29-04-2008 19:53:32 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2008 @ 19:52:50 #147
862 Arcee
Look closer
pi_58386674
Bah, wat is dit een onvoorstelbaar ranzig verhaal.

Die arme mensen.

Ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. Vraag me af of we die ooit te horen zullen krijgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_58386790
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:52 schreef Arcee het volgende:
Bah, wat is dit een onvoorstelbaar ranzig verhaal.

Die arme mensen.

Ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. Vraag me af of we die ooit te horen zullen krijgen.
mwoah weet eigenlijk wel genoeg
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2008 @ 20:02:20 #149
862 Arcee
Look closer
pi_58386878
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:58 schreef GewoneMan het volgende:
mwoah weet eigenlijk wel genoeg
Ik bedoel qua dat ze zolang geen (of zelfs nooit) contact met de buitenwereld hebben gehad.

De verhalen van in de kelder kunnen we wel raden idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:03:32 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58386913
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:42 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden van het feit dat drie van de zes kinderen 'boven' mochten leven bij Josef, de moeder en Elizabeth's broers en zussen, is dat deze kinderen veel lawaai maakten en de situatie daardoor dus ontdekt had kunnen worden.
Nou als dat echt zo is begrijp ik niet dat Elisabeth niet ook een hoop lawaai is gaan maken.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')