Misschien was ze ook wel nieuwsgierig, maar was de angst voor die tiran groter.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:
Wat een gruwelijk verhaal dit..
En je kan mij niet vertellen dat zn vrouw gedurende 24 jaar nooit de kelder in wilde gaan om te kijken wat manlief daar uitspookte al die tijd..
http://depers.nl/UserFile(...)r.oostenrijk.178.jpg Een link van een plaatje die de indeling van die kelder laat zien. De kelder is 1.70 hoog.quote:Het gebruik van geweld spreekt hij tegen. Enige vorm van berouw toont Fritzl niet na zijn gedetailleerde bekentenis. Volgens de politie is Fritzl dominant, autoritair, uitzonderlijk intelligent en een man met verhoogde seksuele potentie.
Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:33 schreef Deliah het volgende:
[..]
Had het toch al, Hitler kwam daar vandaan.
zonder licht groei je toch niet zo lang.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:46 schreef Deliah het volgende:
[..]
Goede planning dan. Kelder met een badkamer en dan een hoogte van 1,70m? Daar kan je niet eens fatsoenlijk staan.
Volgens de Pers was een bouwvergunning afgegeven in de jaren 70quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:44 schreef Darklight het volgende:
Die kelders bestonden al toen dat huis werd gebouwd dacht ik gister te horen. Ws al sinds de jaren 60
quote:De gemeente gaf Josef in de jaren zeventig een bouwvergunning omdat hij destijds verklaarde een atoombunker te willen bouwen, zo meldt de nieuwssite Kurier.
Dat is de grootste truuc van ons Oostenrijkers.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Hitler gaf niet zozeer Oostenrijk een slecht imago, als wel Duitsland.
Liever deze reacties van onbegrip en woede, dan onverschilligheid.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:58 schreef floris.exe het volgende:
Wat een verschrikkelijke toestand. Je moet er toch niet aan denken zelf op een dergelijke manier 24 jaar van je leven te moeten slijten. Stel je zelf eens voor. Je zit opgesloten in een kelder en dan hoor je de deur 's nachts geopend worden door de man waarvan je weet waarvoor hij komt en je kunt geen kant uit. Echt verschrikkelijk.
Maar de reacties zijn aan de andere kant ook weer zo voorspelbaar.
"De wereld heeft geschokt gereageerd."
"Hoe kan zoiets nu gebeuren?"
"De Jeugdzorg is verantwoordelijk!"
"Oostenrijk is een ziek land, dit is al de tweede zieke zaak!"
"De buren hadden beter moeten opletten!"
"Die man moet zonder verdoving worden gecastreerd en voor eeuwig in een donker kamertje opgesloten worden!"
Stuk voor stuk uitermate onzinnige reacties. Zo gaat dat altijd bij in dit soort gevallen. Mensen redeneren als kippen zonder koppen. Waarom is dat toch, dat mensen niet nadenken over hoe ze reageren? Ik snap het niet.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
Jeps, in deze topic zelfsquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:13 schreef DANILXL het volgende:
heeft iemand foto's, plaatjes vd indeling en toegang tot de kelder?
Da's wel een beetje een drastische oplossing hoorquote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef alsem het volgende:
wat mij betreft vergassen en vergeten we dat hele gezin, dit is gewoon te ziek voor de werkelijkheid
Inderdaad, dan heb je ook wel een bord voor de kopquote:Op zondag 27 april 2008 19:07 schreef Majar het volgende:
[..]
Nederlandse samenvatting
[..]
Trouw
Hoe is het mogelijk dat die vrouw 24 jaar in een kelder heeft gezeten, met kinderen en al? Het kan toch nooit dat die grootmoeder van niks wist.
mwoah weet eigenlijk wel genoegquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:52 schreef Arcee het volgende:
Bah, wat is dit een onvoorstelbaar ranzig verhaal.
Die arme mensen.
Ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. Vraag me af of we die ooit te horen zullen krijgen.
Ik bedoel qua dat ze zolang geen (of zelfs nooit) contact met de buitenwereld hebben gehad.quote:
Nou als dat echt zo is begrijp ik niet dat Elisabeth niet ook een hoop lawaai is gaan maken.....quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:42 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden van het feit dat drie van de zes kinderen 'boven' mochten leven bij Josef, de moeder en Elizabeth's broers en zussen, is dat deze kinderen veel lawaai maakten en de situatie daardoor dus ontdekt had kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |