abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58471566
Zonder deze afschuwelijke daad te willen bagatelliseren, is het in een zaak als deze mijns inziens ook noodzakelijk om eens te kijken of we de mogelijkheid tot het inperken van de uitbreiding van de ruimte in en rondom het huis moeten onderzoeken.

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder cq. leefruimte onbegonnen werk geweest. Ik ken de Oostenrijkse wet- en regelgeving m.b.t. privaatrecht niet zo goed als ik zou moeten, maar een scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 14:29:41 #277
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58471636
Waarom zou je dan willen Joostebrood?
Er zijn genoeg gevallen van daders die IN hun huis een geluidsdicht kamertje hebben gemaakt dus voorkom je weinig met de maatregelen die jij zou willen invoeren.
Of mag de overheid gewoon te pas en te onpas je huis inspecteren ?
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2008 @ 14:30:38 #278
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58471656
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:26 schreef Joostebrood het volgende:

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder
Zonder je verder aan te vallen, dit was best vakwerk als je de tekeningen bekijkt.
  zondag 4 mei 2008 @ 14:30:39 #279
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58471657
quote:
en scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
Laten we inderdaad kelders aan banden leggen omdat er 3 keer iemand in is opgesloten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 4 mei 2008 @ 14:35:47 #280
93664 waht
Mushir
pi_58471754
Las ik nou laatst dat de maximale straf die Jozef Fritzl kon krijgen 25 jaar was?
Ik weet dat het niet veel uitmaakt en hij sowieso in gevangenschap zal sterven, maar 25 jaar gevangenis is wel een laag strafje voor 24 jaar lang verkrachten, misbruiken & ontvoeren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58472198
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:35 schreef waht het volgende:
Las ik nou laatst dat de maximale straf die Jozef Fritzl kon krijgen 25 jaar was?
Ik weet dat het niet veel uitmaakt en hij sowieso in gevangenschap zal sterven, maar 25 jaar gevangenis is wel een laag strafje voor 24 jaar lang verkrachten, misbruiken & ontvoeren.
mee eens, hij al die 25 jaar waarschijnelijk niet overleven maar het is niet onmogelijk. daarbij is er misschien ook ook wel een mogelijkheid tot vervroegd verlof ?

ik mag toch hopen dat hij absoluut geen enkele kans krijgt de gevangenis levend te verlaten
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:10:08 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58472346
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Laten we inderdaad kelders aan banden leggen omdat er 3 keer iemand in is opgesloten.
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:52:58 #283
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58473026
quote:
Zonder deze afschuwelijke daad te willen bagatelliseren, is het in een zaak als deze mijns inziens ook noodzakelijk om eens te kijken of we de mogelijkheid tot het inperken van de uitbreiding van de ruimte in en rondom het huis moeten onderzoeken.

Zouden hier duidelijkere restricties zijn geweest, dan was het bouwen van een provisorische kelder cq. leefruimte onbegonnen werk geweest. Ik ken de Oostenrijkse wet- en regelgeving m.b.t. privaatrecht niet zo goed als ik zou moeten, maar een scherpe ingreep op een aan alle kanten krakkemikkige wet- en regelgeving, zou wel eens de voor de hand liggende optie zijn om dergelijke gruwelen uit onze samenleving te verbannen.
als jij denkt dat je met regels kan voorkomen dat mensen gekke dingen doen, dan denk ik dat we vanaf nu allemaal opgesloten moeten worden in een cel. dan kan iedereen hooguit zichzelf nog iets aandoen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 4 mei 2008 @ 16:22:42 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58473600
Advocaat wil Fritzl niet in gevangenis
Uitgegeven: 4 mei 2008 15:52

BERLIJN - Josef Fritzl zou niet naar de gevangenis moeten, omdat hij een psychische aandoening heeft en verminderd verantwoordelijk voor zijn daden is. Dat heeft Fritzls advocaat Rudolf Mayer zondag in de Duitse krant Bild gezegd.

Het is de eerste keer dat de advocaat iets loslaat over de te voeren verdediging. "Ik vind dat Fritzl niet in de cel thuishoort maar in een gesloten inrichting", aldus Mayer over zijn 73-jarige cliënt die 24 jaar lang zijn dochter opsloot en misbruikte en zeven kinderen bij haar verwekte.

Mayer overweegt zijn cliënt psychisch te laten onderoeken als een eerste rapport geen juiste vaststelling van zijn cliënts aandoening geeft.

Mayer denkt dat niet mogelijk is om een eerlijk proces te voeren, omdat de media bol staan over het incestdrama. Ook zei hij dreigbrieven te hebben ontvangen, omdat hij Fritzl verdedigt.

nu.nl

ben ik het mee eens. maar dan wel graag 24/7 opgesloten zonder daglicht. maar eerst maar eens het relaas van fritzl pritzel horen. vietnamveteranen gaan namelijk ook veel vaker de fout in. net als nederlandse miltairen die iets verschrikkelijks hebben gezien, meegemaakt of aan meegedaan hebben.
pi_58474519
Ik vraag me af in hoeverre iemand die zo geweldig kan manipuleren nog testbaar is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 4 mei 2008 @ 17:13:55 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58474541
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:11 schreef nokwanda het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre iemand die zo geweldig kan manipuleren nog testbaar is.
ik vraag me af in hoeverre iemand die zo psychopatisch denkt het 'ópgesloten zijn' ervaart.
pi_58474783
Ik denk niet dat er een straf is die wij met z'n allen kunnen bedenken of mogen bedenken die erg genoeg is aangezien hij zelf zo ongeveer het ergste heeft gedaan en nog niet beschikte over werkelijk medeleven.
Ik vrees zelfs dat het opgesloten zijn alleen maar rust zal bieden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 17:43:25 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58475014
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:27 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk niet dat er een straf is die wij met z'n allen kunnen bedenken of mogen bedenken die erg genoeg is aangezien hij zelf zo ongeveer het ergste heeft gedaan en nog niet beschikte over werkelijk medeleven.
Ik vrees zelfs dat het opgesloten zijn alleen maar rust zal bieden.
ik denk dat we zijn daden wellicht in een beter perspectief kunnen zetten als we weten wáárom hij tot zijn daden kwam.
  zondag 4 mei 2008 @ 18:46:26 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58475968
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef soylent het volgende:

[..]

Kelders zijn de nieuwe Marokkanen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:13:14 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58476450
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kelders zijn de nieuwe Marokkanen!
pi_58476505
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat we zijn daden wellicht in een beter perspectief kunnen zetten als we weten wáárom hij tot zijn daden kwam.
Dit zijn nou een van die nare, nare dingen waar ik geen antwoord op hoef te hebben...
Je kan het niet voor zijn, je bent altijd te laat.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58476669
Ik vond het straks toen ik het dacht heel ziek van mezelf, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ik wil weten hoe zo'n brein in elkaar zit en waarom iemand zoiets doet. Hoe zo'n mens redeneert.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 4 mei 2008 @ 19:34:20 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58476898
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:16 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dit zijn nou een van die nare, nare dingen waar ik geen antwoord op hoef te hebben...
Je kan het niet voor zijn, je bent altijd te laat.
alleen als je niet luistert. anders kan je misschien zulke daden eerder opmerken.

maar laten we eerlijk zijn deze man heeft iets gedaan waarvan we straks echt niet allemaal mensen uit kelders zien ontpoppen. het is een incident. dus liever keihard onderwerpen aan onderzoek, dan opgesloten wegkwijnen in een cel.

luisteren is in de psyche het beste wat je kan doen. anders leer je nooit patronen.
pi_58477076
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

alleen als je niet luistert. anders kan je misschien zulke daden eerder opmerken.

maar laten we eerlijk zijn deze man heeft iets gedaan waarvan we straks echt niet allemaal mensen uit kelders zien ontpoppen. het is een incident. dus liever keihard onderwerpen aan onderzoek, dan opgesloten wegkwijnen in een cel.

luisteren is in de psyche het beste wat je kan doen. anders leer je nooit patronen.
Je kan het met de beste wil niet voor zijn....
24 jaar, zoalshetis....24 jaar heeft deze man zijn gang kunnen gaan.
En patronen? Ik denk dat deze man helemaal geen patroon heeft, behalve dat hij eten drinken bracht en dat is iets wat "men" gezien heeft en dan nog...
Niemand deed wat!
pi_58477390
Dat bedoelt hij niet.
Het gaat over denkpatronen, daderprofielen. Je kunt ook de hele psychologie afschaffen als je niet wil weten hoe ook een dergelijk ziek brein werkt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58477408
Dat zeg ik helemaal niet.
In DIT geval heb ik het over.
pi_58508186
quote:
Fritzl: Mogelijk meer slachtoffersDe politie in Amstetten heeft sterke vermoedens dat Keldermonster Josef Fritzl nog een slachtoffer op zijn geweten heeft...

Ondervraagd

De politie vreest dat oudste 'kleindochter', Kerstin, tot de sexslaven behoort van het Keldermonster. Dat heeft politiewoordvoerder Franz Polzer bevestigd. Zeker zijn de autoriteiten echter niet, voegt hij daaraan toe. Kerstin kan niet ondervraagd worden. De 19-jarige vrouw heeft te kampen met ernstige orgaanfalen en vecht momenteel voor haar leven.

Kritiek

"Het is onmogelijk Kerstin te ondervragen", beklemtoont behandelend arts Albert Reiter. "Haar toestand is nog altijd kritiek. Toch lijkt deze iets verbeterd in de afgelopen dagen." Reiter heeft goede hoop dat Kerstin (deels) zal herstellen. In tabloid The Sun spreekt hij de verwachting uit, dat de 19-jarige Oostenrijkse op een later tijdstip kan spreken met de rechercheurs
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 11:14:16 #298
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58508276
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch niet te bevatten zo ziek. Verwekt een kind bij zijn eigen dochter en gaat die vervolgens ook misbruiken.
pi_58508354
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is toch niet te bevatten zo ziek. Verwekt een kind bij zijn eigen dochter en gaat die vervolgens ook misbruiken.
Ik vind het niet vreemd, als hij zo ziek is dat hij zijn eigen dochter misbruikt zal hij toch ook geen moeite hebben met zijn kleindochter.

Maar wel heel erg.
pi_58508366
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 11:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

mmm het is goed dat hij relatief op tijd is gepakt anders had hij ook weer de dochter van zijn dochter van zijn dochter gepakt.

ik sprak trouwens iemand op mijn werk die familie heeft in oostenrijk.
veel mensen vonden het opmerkelijk dat die zijn gng kon gaan en niemand het opviel in de buurt/omgeving.
nu schijnt het dat die oostenrijkers behoorlijk op zichzelf zijn of waren en dat de buren elkaar bijvoorbeeld nauwelijks kenden. de sociale controle zou minimaal zijn

ik vraag me af hoe zijn kinderen hun vader/opa zien... als monster of zouden ze hem missen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')