de vraag was in deze waarom er geen lawaai werd gemaakt, als er 3 kinderen boven 'mochten' wonen omdat teveel herrie de buren had kunnen waarschuwen is het toch een logische vraag waarom de achterblijvers niet met elk voor de hand liggend middel stampij hebben gemaakt, en dan met name moeders, die weet immers dat er zoiets als een buitenwereld bestaat, haar kinderen kennen alleen maar die kelderquote:Op dinsdag 29 april 2008 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat die moeder zielig is... ja. maar haar kinderen. die nooit daglicht hebben gezien net zo hard.
![]()
![]()
ik vermoed dat hij haar 'toestond' om een kind te krijgen omdat zij anders gek zou zijn geworden van eenzaamheid na 5 jaar alleen in die kelder .. zou me niets verbazen als die ouwe nog meent ook dat dat 'humaan' was van hemquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ergens had hij er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de pasgeboren kindjes allemaal te verbranden zoals hij met die ene heeft gedaan die dood ging, eigenlijk heel vreemd dat hij ze heeft laten *leven*.
Als dát menselijk is, dan wens ik daar afstand van te doenquote:Op woensdag 30 april 2008 03:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
De menselijke geest heeft rare spelonken blijkt weer eens.
1 Kind is te begrijpen maar 7X is wel wat teveel van het goede.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij haar 'toestond' om een kind te krijgen omdat zij anders gek zou zijn geworden van eenzaamheid na 5 jaar alleen in die kelder .. zou me niets verbazen als die ouwe nog meent ook dat dat 'humaan' was van hem
ben ik nou gek of is het op zijn minst verdacht dat zijn eigen vrouw niet in zijn "atelier" mag komenquote:
quote:Huurder incesthuis hoorde 12 jaar geklop maar deed niets
Een huurder die 12 jaar lang boven de kelder woonde waar Josef Fritzl zijn dochter Elisabeth opsloot en verkrachtte, zegt dat hij 's nachts vreemde geluiden hoorde en zag hoe het incestmonster met een kruiwagen eten bracht als het donker was. Hij ondernam echter geen enkele actie. Alweer een verrassende nieuwe wending in het al zo onwaarschijnlijke Oostenrijkse horrorverhaal.
Klok terugdraaien
Alfred Dubanovsky (42) wist dat Josef Fritzl zijn dagen doorbracht in de kelder en iedereen verbood nog maar in de buurt ervan te komen. Toch kwam het niet in hem op dat er iets ongewoons aan de gang was. "Ik wou dat ik de klok kon terugdraaien. Alle tekenen waren daar, maar ik herkende ze niet. Wie zou ooit gedacht hebben dat zoiets vreselijks zich afspeelde onder mijn voeten? Ik zal er de rest van mijn leven spijt over hebben."
Gesofisticeerd alarm
Dubanovsky trok een jaar geleden uit het huis en werkt nog altijd in het tankstation vlakbij de woonst van de Fritzls. "De huisbaas liet geen enkele huurder van zijn acht flatjes in de buurt van de kelder of de achtertuin komen", zegt hij. "Hij waarschuwde ons dat de kelder beveiligd was met een gesofisticeerd elektronisch alarmsysteem. Wie zich toch op het verboden terrein waagde, werd onmiddellijk het huis uitgestuurd."
Eten met kruiwagen
"Hij bracht eten en andere boodschappen met een kruiwagen naar de kelder, altijd 's nachts. Soms hoorde ik geklop uit de kelder dat ik niet kon thuisbrengen. Ik had nooit kunnen bevroeden waartoe deze man allemaal in staat was."
Bang van politie
"Als de politie ter sprake kwam, raakte hij onmiddellijk in paniek", gaat Dubanovsky verder. "Bij een dispuut over wie de herstellingskosten van een deur zou betalen, bond hij direct in toen ik dreigde met een rechtszaak."
Zes jaar bouwwerken
Fritzl bouwde zes jaar aan zijn "sekskelder". Hij volgde daarbij nauwlettend alle bouwvoorschriften. Elisabeth was zijn favoriete dochter omdat ze zo knap was. Hij begon haar te verkrachten toen ze 12 was en wou haar niet verliezen. De kelder was zijn afschuwelijke en tegelijkertijd ontzettend uitgekookte manier om haar bij zich te houden.
Fritzl kon zich alleszins nog goed amuseren op vakantie in Thailand, terwijl zijn dochter en diens kinderen in de kelder opgesloten zaten. Dat kan u hier zien.
duidelijk is wel waarom hij naar tailand op vakantie gingquote:
Kruiwagens VOL met eten werden opgeslagen in *die kelder* (een voorraad was er dus blijkbaar altijd)quote:Op woensdag 30 april 2008 15:28 schreef GewoneMan het volgende:
maar dat roept 1 belangrijke vraag op, wie gaf de kinderen in de kelder te eten? of konden die kinderen hun eigen eten pakken in de vakantie?
quote:Op woensdag 30 april 2008 13:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ben ik nou gek of is het op zijn minst verdacht dat zijn eigen vrouw niet in zijn "atelier" mag komenniet gestoord willen worden als je aan het "werk" bent is nog te verklaren maar een echt verbod? zeker met zijn verleden
![]()
Hij zal zijn partner en kinderen ook wel hebben verboden om daar te komen, dat is MIJN schuur, het is een atoomkelder voor als er ooit oorlog uitbreekt, er zitten sloten op dus aannemelijk dat je daar niet binnen mag komen, tijdens de bouw zal ze alles misschien wel hebben mogen zien, daarna is het hermetisch afgesloten voor *als de bom valt*.quote:"De huisbaas liet geen enkele huurder van zijn acht flatjes in de buurt van de kelder of de achtertuin komen", zegt hij. "Hij waarschuwde ons dat de kelder beveiligd was met een gesofisticeerd elektronisch alarmsysteem. Wie zich toch op het verboden terrein waagde, werd onmiddellijk het huis uitgestuurd
die klop geluiden vanuit de kelder geloof ik niet zo. dat was zwaar geisoleerd en zonder die islolatie had zijn geheim geen 24 jaar geduurt.quote:Op woensdag 30 april 2008 15:49 schreef Loedertje het volgende:
Er waren 8 gehuurde flatjes , in die 24 jaar is er geen enkel huurder die iets heeft gedaan, mogelijk dat je gewoon denkt dat het 1 van je buren is die s'nachts klopgeluiden maakt
dat is helemaal niet vreemd dat kind heeft nooit op school gezeten. je kan van radio en tv wel een en ander leren (met name spreken vermoed ik) maar echt de nederlandse taal beheersen lijkt me niet zeker niet in lezen en schrijvenquote:Op woensdag 30 april 2008 15:56 schreef deedeetee het volgende:
Het is ook vreemd dat die jongen van 18 niet gewoon normaal kan lezen,schrijven en spreken...
7 kinderen dus ik vermoed van welquote:Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef floris.exe het volgende:
Ik las dat hij Elisabeth had uitgekozen omdat ze zo knap was. Ging het hem dan echt puur om het bevredigen van de seksuele lust?
Ze ziet er anders uit als een gingerkid op die fotoquote:Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef floris.exe het volgende:
Ik las dat hij Elisabeth had uitgekozen omdat ze zo knap was. Ging het hem dan echt puur om het bevredigen van de seksuele lust?
Hier ziet ze er anders erg leuk uit naar mijn mening:quote:Op woensdag 30 april 2008 16:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ze ziet er anders uit als een gingerkid op die foto
ja, daar ziet ze er wel schattig uit, maar daar zie je dan ook niet dat ze rood haar heeftquote:Op woensdag 30 april 2008 16:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Hier ziet ze er anders erg leuk uit naar mijn mening:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |