Bron: http://www.u-subjects.nl/content/view/394/30/quote:Op 11 april verscheen op Youtube een bijzonder filmpje van een UFO. Het opvallende aan het filmpje is dat het er zeer realistisch uitziet en bijna niet fake kan zijn. Ook de dagen na de opname heeft de gebruiker zijn camera niet stil laten liggen. Plotseling verscheen twee dagen na het UFO incident een vreemde wolk in de helder blauwe lucht op dezelfde plek waar de UFO twee dagen eerder verscheen. Diezelfde dag heeft hij ook bolvormige objecten vastgelegd die uit het niets verschenen en 'zorgde' voor het ontstaan van een 'wolk'.
11 april: Het eerste UFO Filmpje:
While I fed my dogs early in the morning, I saw this object up in the sky over the house across the street. My battery went dead and I was unable to capture more footage. I feed my dogs early in the morning every day. That is why I taped this early.
Filmpje1
13 april: De vreemde wolk:
Mystery or not, a single cloud forms on the same spot a UFO was filmed! No other clouds within 20 miles range! Just this one. STRANGE?
Filmpje
Grappig, ik heb juist precies het tegenovergestelde. En dat is dat dit overduidelijk een hoax is.quote:Maar nu kwam ik dus vandaag het 2e filmpje tegen. Dit bevestigd eigenlijk voor mijzelf, dat dit duidelijk geen hoax is. Deze opnames zijn niet beinvloed via de computer. What he saw, is what you get!
Let eens opquote:Op maandag 21 april 2008 16:39 schreef L.Denninger het volgende:
Als je kijkt naar de mate van beweging van de "ufo" ten opzichte van die van het het huis (en de boom) terwijl hij inzoomt,
lijkt het wel behoorlijk alsof die ufo dichterbij is dan het huis.
Mijn gok : RC-toy.
Maar om hier nou over te zeggen dat het met geen mogelijkheid gefaked kan zijn...
En dat tweede filmpje is helemaal mooi : hoe wist die kerel dat ie moest gaan filmen (en waar) als er nog niks te zien was ?
Zegt dat wat over de andere honderden of deze?quote:Op maandag 21 april 2008 17:25 schreef Ticker het volgende:
Wat grappig dat mensen het inderdaad niet begrijpen, zelfs als het onder hun neus geschoven wordt.
Van de honderden filmpjes, is dit echt toch een van de meest overtuigend.
Over deze natuurlijk.quote:Op maandag 21 april 2008 17:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zegt dat wat over de andere honderden of deze?
Voor jou misschien wel, voor andere mensen die misschien meer ervaring hebben met camera's en film misschien niet.quote:Op maandag 21 april 2008 17:25 schreef Ticker het volgende:
Wat grappig dat mensen het inderdaad niet begrijpen, zelfs als het onder hun neus geschoven wordt.
Van de honderden filmpjes, is dit echt toch een van de meest overtuigende.
Dus nu weet je het zeker omdat je de camera technieken beter begrijpt dan ik?quote:Op maandag 21 april 2008 17:28 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel, voor andere mensen die misschien meer ervaring hebben met camera's en film misschien niet.
Maar het is natuurlijk wel heel makkelijk om gelijk te roepen "hahaha, de rest begrijpt het gewoon niet, ik ben de enige die de waarheid ziet !"
Nee, jij stelt als feit dat het het meest overtuigende filmpje is, waarop ik zeg dat dat voor jou misschien zo is, maar voor anderen niet.quote:Op maandag 21 april 2008 17:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus nu weet je het zeker omdat je de camera technieken beter begrijpt dan ik?
Knap.
Leg eens uit dan. Allemaal haarfijn.
Want ik zie precies ook waarom dit wel echt is.
Waarom leg je dan niet gewoon even uit waarom dit filmpje van een intergalactische bushalte echt is? Ik bedoel als ik moet kiezen tussen a. iemand die handig is met Premiere en een leuk filmpje heeft gemaakt, en b. ET die 300.000 lichtjaar heeft afgelegd om elke dag even stil te gaan hangen boven het huis van iemand met een videocamera, dan is b. niet meteen de meest logische keuze wat mij betreft, dus het zou fijn zijn als je jouw kennis van cameratechnieken even met ons deelt zodat ik ook kan snappen waarom dit filmpje ontegenzeggelijk echt is.quote:Op maandag 21 april 2008 17:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus nu weet je het zeker omdat je de camera technieken beter begrijpt dan ik?
Knap.
Leg eens uit dan. Allemaal haarfijn.
Want ik zie precies ook waarom dit wel echt is.
Je hebt gelijk dat je al sneller gelooft als het fantastisch klinkt als je niet helemaal nuchter bent ingesteld op een manier waarbij je constant bewijzen moet zien die 100 % gefundeerd zijn. Meer mensen hebben de neiging om met het hoofd in de wolken te verkeren door een passie of grote bewondering en daardoor niet meer die nuchterheid hanteren.quote:Op maandag 21 april 2008 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
Aha, ik zie het al :
http://forum.fok.nl/user/history/132152
Jij bent er zo eentje die overal in gelooft mits het maar fantastisch klinkt !
Spuit 11, jij bent dus het proto-type ik heb je klok wel horen luiden, maar eigenlijk heb ik helemaal geen interesse in de klepel.quote:Op maandag 21 april 2008 17:51 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Waarom leg je dan niet gewoon even uit waarom dit filmpje van een intergalactische bushalte echt is? Ik bedoel als ik moet kiezen tussen a. iemand die handig is met Premiere en een leuk filmpje heeft gemaakt, en b. ET die 300.000 lichtjaar heeft afgelegd om elke dag even stil te gaan hangen boven het huis van iemand met een videocamera, dan is b. niet meteen de meest logische keuze wat mij betreft, dus het zou fijn zijn als je jouw kennis van cameratechnieken even met ons deelt zodat ik ook kan snappen waarom dit filmpje ontegenzeggelijk echt is.
En waarom stopt die gast na 1 minuut en 10 seconden met het filmen van die UFO? Toen had ie het wel weer gezien? Of kreeg ie honger? Als ik een UFO zag, dan zou ik zeer beslist doorfilmen tot het ding werkelijk nergens meer te bekennen was.
Die UFO komt niet aanvliegen, die UFO vliegt niet weg, wat mij betreft is het een stuk speelgoed aan een hengel. Maar jij hebt zoveel verstand van cameratechnieken dat je uit de doeken kunt doen waarom dit beslist niet het geval is. Deel die kennis dan met me wijsneus, overtuig het publiek hier - in plaats van zonder argumenten te doen alsof dit filmpje ontegenzeggelijk waar is.
En reageren is niet geoorloofd ?quote:Op maandag 21 april 2008 20:27 schreef Ticker het volgende:
Sorry hoor maar wat een stelletje zielige kanker users zijn jullie.
Ik open een topic, geheel op de manier zoals deze in TRU georloofd is BLABLABLA
En het dan raar vinden als je een gepeperde reactie krijgt ?quote:Wat grappig dat mensen het inderdaad niet begrijpen, zelfs als het onder hun neus geschoven wordt.
Ik maak geen bijzondere claims, dat doe jij.quote:Man je weet niet eens waar je het over hebt.
Met je zogenaamde video kennis.
Bewijs het dan eens.
Neuh, volgens mij heeft dit ook helemaal niks te maken met computerbewerking maar met een ouderwetse kleine fake-ufo die ze in de lucht gehangen hebben.quote:Of nee wacht, dat gaat tijd kosten en misschien zou je zelfs screenshots en stukjes moeten knippen. Roepen dat je zoiets kan en begrijpt is wat anders dan het daadwerkelijk ook doen. En nu niet gaan lopen roepen dat je een diploma hebt in het grafische want dat zijn van die dooddoeners.
Okee, het hele eerste filmpje bijvoorbeeldquote:Wil je echt een reply geven laat maar eens zien wat volgens jou het moment was waar het allemaal onrealistisch was?
Nogmaals, de bewijslast ligt bij jou, niet bij mij.quote:Volgens mij ben je nog de eerste die bewijst dat het filmpje nep is, dus be my guest. Maak je leven eens nuttig en toon inderdaad aan dat iets NIET waar is.
In welk opzicht toont dat dan aan dat het waar is ?quote:Het aantonen dat het wel waar is, is namelijk een stuk makkelijker, omdat er geen fouten in het filmpje te ontdekken zijn.
Yup, dat is echt overduidelijk te zien, tussen de enorme mpeg-blokken en YUV-compressie doorquote:Maar je was alleen niet scherp genoeg om te zien wat er op het 2e filmpje dus echt gebeurt, en dat is dat er al een object aan de hemel te zien was.
Vervelend he, dat andere mensen misschien een andere mening hebben dan jij ?quote:Heerlijk om te zien, dat zulke mensen alleen van die prachtig uitgesproken meningen hebben op het internet. In het dagelijkse leven zal je ze niet horen. Veel ste bang dat je de discussie aan gaat of misschien zelfs een klap op de bek verkoopt voor het proberen van vernederen.
Ik voel hier een minderwaardigheidscomplex omdat andere kinderen bij je in de klas wel goed konden lerenquote:Krijg altijd zo'n onderbuikgevoel dat het dezelfde types zijn die vroeger iets te dagelijks gepest zijn.
Klopt dat kiddo's (scorpie en Denninger)?
Ja, als ik de reacties hier zie lijkt het er wel op jaquote:Geeft niet hoor, jullie zijn vast niet alleen. Genoeg soortgelijke types hier op fok! die jullie onwerkelijke waarheid steunen.
quote:Op maandag 21 april 2008 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een kneuzenkermis weer. En ik heb 'Geheimboek UFO' in de kast staan. Dat is pas overtuigend
Dus, ik ben dus het prototype van ons soort types?!quote:Op maandag 21 april 2008 20:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Spuit 11, jij bent dus het proto-type ik heb je klok wel horen luiden, maar eigenlijk heb ik helemaal geen interesse in de klepel.
Ok daar gaan we weer, alleen al jouw foute redenatie geeft genoeg reden om niet eens dieper in te gaan op waarom de vidoe wel echt is, maar waarom jouw redenatie sowieso al van geen kant klopt. Steek er iets van op, zo kan je kaft van het koren scheiden met al de UFO onzin op het net.
Waarom leg je dan niet gewoon even uit waarom dit filmpje van een intergalactische bushalte echt is? Ik bedoel als ik moet kiezen tussen a. iemand die handig is met Premiere en een leuk filmpje heeft gemaakt, en b. ET die 300.000 lichtjaar heeft afgelegd om elke dag even stil te gaan hangen boven het huis van iemand met een videocamera, dan is b. niet meteen de meest logische keuze wat mij betreft, dus het zou fijn zijn als je jouw kennis van cameratechnieken even met ons deelt zodat ik ook kan snappen waarom dit filmpje ontegenzeggelijk echt is.
Je hele insteek klopt niet. Dus omdat er programma's bestaan die video's kunnen na maken, en al betwijfel ik al helemaal of je weleens premiere geopent heb aangezien je van flinke huizen moet komen wil je dit daarmee kunnen maken, als het al mogelijk is, is jouw 2e redenatie dat ufo's niet stilhangen.![]()
Wacht even, even terug. Dus of dit filmpje is nep want het moet met een programma gemaakt zijn, of dit filmpje kan niet want buitenaardse leven zou dus nooooooit boven een woning gaan hangen waar iemand in de buurt woont met een video camera.
Want... ik ben je totaal kwijt. Ik zou je kunnen volgen als je zegt dat, indien buitenaards leven aanwezig is, ze zich niet graag laat filmen, maar je beweerd nu dat dit onlogisch is, want ze hebben apparatuur die dat zo kan meten, en aan de hand van de meting waar het minst aantal video camera's in de buurt zijn of zelfs helemaal geen, zouden ze zich wel kunnen laten zien.![]()
![]()
Denk je serieus dat het relevant is dat ze zoveel lichtjaren hiervandaan komen. Tijd speelt geen rol als je zover technologisch ontwikkelt bent, ik hoop dat je in ieder geval dat beseft. Zelfs al bekijk je het alleen al uit het menselijk toekomst perspectief. Om andere planeten te kunnen bezoeken moet er een snellere en andere manier van reizen bestaan. Eentje waar tijd geen rol speelt.
Ok dan je volgende opmerking:
En waarom stopt die gast na 1 minuut en 10 seconden met het filmen van die UFO? Toen had ie het wel weer gezien? Of kreeg ie honger? Als ik een UFO zag, dan zou ik zeer beslist doorfilmen tot het ding werkelijk nergens meer te bekennen was.
Jongen je leest niet eens!
Hier exact wat er onder het eerste filmpje staat:
While I fed my dogs early in the morning, I saw this object up in the sky over the house across the street. My battery went dead and I was unable to capture more footage. I feed my dogs early in the morning every day. That is why I taped this early.
Wat willen jullie nou precies? Zogenaamd een naam maken op het forum, maar eigenlijk zelf olliedom overkomen.
Ik word gefrustreerd van jullie soort types. Of deze shit nou echt of nep is, doe tenminste beter je best om het te ontkennen of doe niet mee.
Ja het is echt totaal van belang om te weten of hij elke dag vroeg opstond of niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:15 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, wel knap van meneer Ticker om klakkeloos alles over te nemen wat op Internet staat.
Een beetje relativering is hem vreemd.
Neem nou bijvoorbeeld de tekst begeleidend bij het filmpje. Hierin staat dat de beste man elke dag vroeg op staat. Dat kan helemaal waar zijn, maar wie zegt dat? Hijzelf? Ik kan ook zeggen dat ik elke dag om 7 uur een potje schijt, maar dat hoeft ook niet de waarheid te zijn.
Snap je wat ik bedoel Ticker?
Knap.. maar open er een topic over, of kom met iets relevants.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:37 schreef L.Denninger het volgende:
Hier een paar mooie voorbeeldjes van hoe je ufo-filmpjes maakt.
Het resultaat van de een is wat beter dan van de ander, maar desalniettemin een mooie compilatie met verschillende technieken.
Zonder computer, dus niet te betrappen als fake :
Met computer:
Een 10-jarig jongetje dat voordoet hoe je een briljant ufo-filmpje faket met je muispointer !!!
Foto's faken:
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:52 schreef L.Denninger het volgende:
Jawel, ik gaf mijn mening in mijn eerste post : Zeer geloofwaardig UFO filmpje
En toen kwam jij terug met de opmerking "dat niemand het begrijpt", briljant argument
quote:Als je kijkt naar de mate van beweging van de "ufo" ten opzichte van die van het het huis (en de boom) terwijl hij inzoomt,
Hoezo geen onderbouwingquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:59 schreef Ticker het volgende:
Sorry, maar heb je het aangepast? Want als je dit bedoelt met ontleden, schaam je dan. Je maakt een opmerking dat je denkt dat het object zich dichterbij bevindt. Geen onderbouwing, geen niks.
Kijk, dat is nou een normale reactie, en op basis daarvan zouden we prima verder kunnen discussieren !quote:Hier nu mijn reaktie op de video:
Als je kijkt naar de mate van beweging van de camera en de ufo, komt het realistisch over, tijdens het inzoomen, wat er tevens op lijkt dat het ver ingezoomd wordt, verliest de cameraman een fractie het object. Juist dit maakt het realistisch.
Zo...
We kijken er naar uitquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:20 schreef Ticker het volgende:
Ik kan het niet laten, maar ik ga dit filmpje toch ontleden.
Niet nu, zal waarschijnlijk pas morgen zijn.
Is dat eigenlijk wel zo? Als ik m'n handycam een graad roteer, beweegt een voorwerp op 10 meter afstand toch minder dan een voorwerp verder weg?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoezo geen onderbouwing
Ik zeg toch : "als je kijkt naar de mate van de beweging van de ufo ten opzichte van het huis en de boom als hij inzoomt" ?
Als dingen ver weg zijn bewegen ze minder snel door je blikveld dan als ze dichtbij zijn, een simpele kwestie van perspectief.
Dan is het toch duidelijk wat ik bedoel ?
Maar als je zoomt ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Als ik m'n handycam een graad roteer, beweegt een voorwerp op 10 meter afstand toch minder dan een voorwerp verder weg?
Klopt. Al strookt het niet echt met m'n logica.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Maar als je zoomt ?
Als ik hier door de luxaflex naar buiten kijk, zie ik verderop een kerk staan.
Als ik nu met m'n hoofd van veraf naar dichtbij het raam / de luxaflex ga, blijft die kerk praktisch evengroot en op de zelfde plek, terwijl in mijn blikveld de luxaflex (die dichtbij zit) enorm beweegt en de ruimte tussen de individuele lamellen enorm toeneemt.
Neuh, dat gebeurt mij ook wel eensquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Klopt. Al strookt het niet echt met m'n logica.
Dat zou Steorn toch al doen ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:37 schreef Salvad0R het volgende:
gravity cancelling technology.
kan de wereld olie-onafhankelijk maken.
Zou tijd worden.
Ik maakte dezelfde opmerking, alleen dan vergeleken met het huis op de achtergrond terwijl ie inzoomtquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:36 schreef Antaresje het volgende:
Als je het eerste filmpje bekijkt, zie je op 6 seconden een vogel van rechts naar links door het beeld vliegen. Op 26 seconden zie je een vogel (misschien dezelfde, maakt niet uit) van links naar rechts vliegen. Beide keren is er behoorlijk ingezoomd waardoor kleine bewegingen van de camera vergroot worden in het beeld.
Als je nou goed kijkt, dan zie je dat die vogel en de ufo nagenoeg dezelfde bewegingen vertonen ten opzichte van de rand van het beeld. Oftwel, als de ufo 10 pixels daalt, daalt die vogel ook 10 pixels (waarschijnlijk niet 100% gelijk, blijft moelijk vanaf een youtube video). Wat dat in elk geval betekent, is dat beide voorwerpen ongeveer even ver weg zijn vanaf de camera. Op beeld verschillen beide voorwerpen niet veel van grootte, dus verschillen ze in werkelijkheid ook niet veel van grootte.
We kunnen hier dus twee dingen zien:
1. Een heel klein ufootje.
2. Een gigantische huismus.
Kijk een reaktie zoals ik hem graag ziequote:Op dinsdag 22 april 2008 14:36 schreef Antaresje het volgende:
Als je het eerste filmpje bekijkt, zie je op 6 seconden een vogel van rechts naar links door het beeld vliegen. Op 26 seconden zie je een vogel (misschien dezelfde, maakt niet uit) van links naar rechts vliegen. Beide keren is er behoorlijk ingezoomd waardoor kleine bewegingen van de camera vergroot worden in het beeld.
Als je nou goed kijkt, dan zie je dat die vogel en de ufo nagenoeg dezelfde bewegingen vertonen ten opzichte van de rand van het beeld. Oftwel, als de ufo 10 pixels daalt, daalt die vogel ook 10 pixels (waarschijnlijk niet 100% gelijk, blijft moelijk vanaf een youtube video). Wat dat in elk geval betekent, is dat beide voorwerpen ongeveer even ver weg zijn vanaf de camera. Op beeld verschillen beide voorwerpen niet veel van grootte, dus verschillen ze in werkelijkheid ook niet veel van grootte.
We kunnen hier dus twee dingen zien:
1. Een heel klein ufootje.
2. Een gigantische huismus.
Ik kom niet tot de conclusie dat het een 'echt' object is wat je ziet, ik constateer alleen dat als het een 'echt' object is, het niet erg groot kan zijn (ervan uitgaande dat gigantische huismussen niet bestaan). Om het heel duidelijk te maken, ik kom tot de conclusie dat dit een hoax is.quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk een reaktie zoals ik hem graag zie![]()
Ik moet zeggen dat ik CGI in dit geval niet toegepast zie.
Ik kom net als jou tot de conclusie dat dit object wel echt is, maar de vraag rest, waar hing het nou echt.
Het is goed mogelijk dat er een touw vanaf het dak naar beneden gaat, waar dit object aan bungelt.
Als ik het goed heb, moet je bij een focus op een diepte object toch wat meer wazigheid krijgen bij de rest.
Dat gebeurt nu dus niet. Inderdaad zou dat verklaren dat het object op ongeveer dezelfde verte zit als de vogel.
Daarintegen houd ik nog wel in me achterhoofd dat er een 2e film is, met een ufo waaromheen zich spontaan wolken beginnen te ontwikkelen. Dat vind ik wel erg vreemd, en houdt bij mij de optie open dat video 1 echter is dan gedacht.
Dat vind ik bullshit.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef MASD het volgende:
1ste filmpje:
Hoe kun je nou een stilstaand object uit het beeld verliezen?Daarnaast is hij ook veel te rustig voor iemand die een ufo ziet.
Dat kan jij niet zien op een compressed filmpje op youtube.quote:Maar nu kwam ik dus vandaag het 2e filmpje tegen. Dit bevestigd eigenlijk voor mijzelf, dat dit duidelijk geen hoax is. Deze opnames zijn niet beinvloed via de computer.
De drone !quote:Op woensdag 23 april 2008 12:34 schreef NED het volgende:
Ik vond die ene filmpjes er echter uitzien waar op fok nog een hele reeks van geweest is.
Dat ding met die metalen pinnen en die vreemde tekens erop zegmaar
Mja, eindelijk een filmpje gemaakt door iemand die wel weet hoe Maya werkt,quote:Op woensdag 23 april 2008 13:06 schreef maedel het volgende:
Is daar nou al bekend van wat het is eigenlijk?
ik vind het er zo anders uit zien dan al die andere ufo's
Helaas is er tegenwoordig niet zo veel meer aan om een mening te hebben die niet dezelfde is als die van L.Denninger en co. Dan word je namelijk ongegeneerd en zonder enige vorm van menselijkheid neergesabeld tot je er zo onpasselijk van wordt dat je uit zelfbescherming het maar opgeeft. Na een tijdje geef je het dan maar op met TRU. Men realiseert zich blijkbaar niet dat elke vorm van gelijkwaardig gesprek zo onmogelijk wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:34 schreef Ticker het volgende:
Waar zijn toch die tijden gebleven waar je nog weleens wat leuke nieuwtjes en verdere informatie kreeg van andere TRU-users.
Allemaal naar forums als abovetopsecret?
quote:Weer een topic verziekt.
Ik weet dat er later nog bij toeval een nieuws item op het internet te voorschijn kwam met een sighting.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:06 schreef maedel het volgende:
Is daar nou al bekend van wat het is eigenlijk?
ik vind het er zo anders uit zien dan al die andere ufo's
Mag ik je even wijzen op Ticker's eigen post waar het allemaal mee begon ?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:34 schreef maedel het volgende:
Ah, ik zie nu dat dit geen reanimeerd topic is, wat ik aanvankelijk dacht.
Ik zal de rest maar eens lezen (je bent al lekker bezig geweest zie ik).
[..]
Helaas is er tegenwoordig niet zo veel meer aan om een mening te hebben die niet dezelfde is als die van L.Denninger en co. Dan word je namelijk ongegeneerd en zonder enige vorm van menselijkheid neergesabeld
Dat getuigt van respect voor andermans mening wou je zeggen ?quote:Wat grappig dat mensen het inderdaad niet begrijpen, zelfs als het onder hun neus geschoven wordt.
Weer een fraai staaltje van hoe jij het punt ontwijktquote:Op woensdag 23 april 2008 15:34 schreef maedel het volgende:
Weer een fraai voorbeeld van jouw omgangsvormen
Lees de edit ook nog maar even dan.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Weer een fraai staaltje van hoe jij het punt ontwijkt
Even kijken hoor, momentje...quote:Op woensdag 23 april 2008 15:34 schreef maedel het volgende:
Weer een fraai voorbeeld van jouw omgangsvormen
Jouw mening zit me helemaal niet dwars, zo uniek ben je daar ook niet in.![]()
Het probleem zit 'm wat mij betreft in "stel je niet zo aan" en soortgelijke zinsconstructies.
Daar val je elke keer weer op terug als iemand jou aanspreekt op het punt dat jij nog nooit gehoord hebt van "ik vind" of "ik denk", maar alles wat jouw mening betreft als de enige waarheid verkondigt. En als je het daar niet mee eens bent, dan stel je je aan. Is mij gebleken.
Het gaat mij dus niet om je mening, want die mag je uiteraard helemaal hebben en ook verkondigen en verdedigen en wat ook, maar het feit dat je die als waarheid verkondigt.
Wat zei je ook al weer, ik zeg niet "ik denk" of ik vind" ..?quote:Als je kijkt naar de mate van beweging van de "ufo" ten opzichte van die van het het huis (en de boom) terwijl hij inzoomt,
Maar om hier nou over te zeggen dat het met geen mogelijkheid gefaked kan zijn...
En dat tweede filmpje is helemaal mooi : hoe wist die kerel dat ie moest gaan filmen (en waar) als er nog niks te zien was ?
Kijk, ik spreek je aan op je omgangsvormen, en daar kun je dan niks mee.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:41 schreef L.Denninger het volgende:
Wat zei je ook al weer, ik zeg niet "ik denk" of ik vind" ..?
Sorry, maar ik kan hier echt niks mee
Het verschil is dat ik niet zomaar dingen zeg, maar ze probeer te onderbouwen met argumenten, en dat stoort jou blijkbaar.
Hou toch op, het is elke keer weer wat anders.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:50 schreef maedel het volgende:
[..]
Kijk, ik spreek je aan op je omgangsvormen, en daar kun je dan niks mee.
Terwijl dat het is, waar het voor mij om draait met jou.
Tja, lees nou eens terug waar je me allemaal van beschuldigt, en lees eens objectief mijn reacties - wat je zei sloeg nergens op !quote:Je mening is niks mis mee. Dat je mij een aansteller noemt wel.
Eerlijk gezegd zie ik in al mijn posts prima argumenten staan, en heb ik aangetoond dat wat jij beweerde nergens over ging.quote:Ik noem jou ook geen autistische bosmongool...
Het enige dat je doet is trappen en klieren en kwetsen.
Ik laat me niet snel opnaaien, en ik kan er om lachen als mensen klem gezet worden jaquote:En het ergste is dat je er nog genoegen in schept ook. Zo komt het wel over namelijk.
Ja hoorquote:Denk je dat iemand je argumenten nog leest dan?
Ik ontwijk niks, ik laat juist duidelijk zien dat je net onzin aan het praten wasquote:Maar je spreekt mij aan op ontwijken, en nu doe je het zelf.
Het zou mijn ego strelen als ik zo veel macht zou hebben, maar ik ben het niet van plan eerlijk gezegd.quote:Hou eens op met de stoere jongen uit te hangen, want je maakt dit hele subforum ramkapot samen met je vriendjes.
Nee, sorry, integendeel.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:53 schreef JamesBrownie het volgende:
L.
Ik ben meestal niet zo in dit soort topics te vinden, omdat het me niet zo interesseert, soms lees ik ze even door...
Maar ik zie wel wat maedel bedoelt, je bent niet altijd even aardig en mensen die niet geloven in 'dit soort dingen' roepen nogal gauw dat degenen die wel geloven dom zijn omdat ze niet naar de feiten kijken.
...
Totaal niet relevant of jij dat plaatje zo afschildert. Het ligt waarschijnlijk gewoon aan jou want er was op dat plaatje genoeg te zien, om het te identificeren met een drone. Of ik en de user die het post hebben super ogen en zouden eens moeten solliciteren bij defensie o.i.d., of jij maakt het al belachelijk omdat je eigenlijk geen belang en interesse in het topic blijkt te hebben.quote:Kijk nou even op die eerste foto waar het pijltje naar wijst..... 5 zwarte pixels.
Dan kan je sharpenen en scalen wat je wil, maar het enige dat je krijgt is een grotere pixelbrij.
Sorry, maar over agressie laat ik me door jou niks vertellen, lees je eigen posts in dit topic eens even.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:53 schreef Ticker het volgende:
Weet je wat het is Denninger, of je nou het nou met een bewust doel doet, of puur omdat je jezelf verveeld.
Door je agressieve manier van skeptisch zijn, houden veel mensen in dit forum het voor gezien.
Daar is een forum voor - zodat mensen hun mening kunnen geven, toch ?quote:Ze willen helemaal niets willen bewijzen, vaak gewoonweg iets aankaarten wat zij weer ergens anders hebben gelezen en soms de ballen verstand van hebben.
Aha, en dat maak jij uit, en andere mensen mogen hun mening niet geven ?quote:Je kan zeggen wat je wilt maar het topic wat ik zojuist erbij haalde: Mysterie van de "Drones" nog niet opgelost
Moet je eens voor de gein kijken wie als eerste heeft gereageerd.
[..]
Totaal niet relevant of jij dat plaatje zo afschildert. Het ligt waarschijnlijk gewoon aan jou want er was op dat plaatje genoeg te zien, om het te identificeren met een drone.
Je post notabene met de tekst "Zeer geloofwaardig filmpje".quote:Of ik en de user die het post hebben super ogen en zouden eens moeten solliciteren bij defensie o.i.d., of jij maakt het al belachelijk omdat je eigenlijk geen belang en interesse in het topic blijkt te hebben.
Waarom niet? Conclusie is makkelijk gemaakt, deze topics zijn bedoelt voor 'believers'.
Mensen die ervan overtuigd zijn dat UFO's, disclosure en de hele rambam waarheid zijn. We hoeven niet in elk topic opnieuw aan te tonen dat UFO's waarheid zijn, die stap gaan we voorbij.
Ja, het topic is vertyft. Mag ik je eraan herinneren wie de eerste was die zei dat anderen er niks van begrepen 'ook al werd het ze voorgekauwd' ?quote:Misschien for TRU sake, doe er wat mee, ik ga er geen naam topic ofzo van maken, ik pleur het hier neer omdat dit topic toch al vertyft is.
Dit is precies mijn punt.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Sorry, maar over agressie laat ik me door jou niks vertellen, lees je eigen posts in dit topic eens even.
[..]
Daar is een forum voor - zodat mensen hun mening kunnen geven, toch ?
[..]
Aha, en dat maak jij uit, en andere mensen mogen hun mening niet geven ?
Ik sta gewoon achter die opmerking - op die foto staan slechts 5 donkere pixels.
Daar vallen gewoon geen uitspraken over te doen, want de dataset is te klein.
En als je het daar niet mee eens bent, prima, dan had je in dat topic gewoon kunnen vertellen waarom jij dacht dat je uit die 5 pixels wel iets zinnigs kan halen.
Zo werkt communicatie.
[..]
Je post notabene met de tekst "Zeer geloofwaardig filmpje".
Jij wilt mensen overtuigen van jouw mening en als dat niet lukt wordt je boos, zo simpel is het.
[..]
Ja, het topic is vertyft. Mag ik je eraan herinneren wie de eerste was die zei dat anderen er niks van begrepen 'ook al werd het ze voorgekauwd' ?
Ik word een beetje moe van dat slachtoffergedrag van agressieve mensen die zelf compleet intolerant zijn voor andere meningen en incapabel zijn tot het formuleren van argumenten voor een normale discussie.
Maar ik zei al, maak er een naamtopic van voor mijn part dan hoeven we geen topics te kapen, misschien dat iemand anders dit topic en je filmpje nog de moeite waard vind om te bespreken.
In elk topic opnieuw bewijzen dat UFO's bestaan?quote:Op woensdag 23 april 2008 17:53 schreef Ticker het volgende:
Waarom niet? Conclusie is makkelijk gemaakt, deze topics zijn bedoelt voor 'believers'.
Mensen die ervan overtuigd zijn dat UFO's, disclosure en de hele rambam waarheid zijn. We hoeven niet in elk topic opnieuw aan te tonen dat UFO's waarheid zijn, die stap gaan we voorbij.
Volgens mij komen die om te trollen. En te kwetsen.quote:[b]Op woensdag 23 april 2008 18:19 schreef Roquefort het volgende:[/b
Je bent een topictirannetje, maar hoezeer je ook stampvoet, dat de topic-trollen steeds weer opduiken is het gevolg van de wankelheid van je pseudo-argumenten.
Ik heb het niet over dit topic, maar over de topics in het algemeen in tru.quote:
Waar heb ik in bobsnaam iemand gek genoemd ????quote:Op woensdag 23 april 2008 18:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dit is precies mijn punt.
Continu het blijven herhalen van onrelevante dingen.
Hell ik ben boos geworden in dit topic, om precies de reden waarom sommige mensen je er nu op aanspreken.
Omdat we strontziek worden van je geleuter.
Het gaat niet alleen om dit topic. Dat ik me iets te veel liet mee slepen door de negatieve opmerkingen is tot daar aan toe. Maar als je jouw post history bekijkt in TRU, zie ik alleen maar dezelfde soort reakties. Allemaal posts die een ondertoon hebben 'jij bent gek'.
Of het frustreert ze dat iemand met een andere mening 'm onderbouwt, en ze dat zelf niet kunnen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Volgens mij komen die om te trollen. En te kwetsen.
Waarom zouden mensen nou zo over de emmer raken? Omdat ze gekwetst zijn. Dit heeft niks meer met dollen te maken...
Nou, dit topic ondersteunt je verhaal in ieder geval helemaal niet, maar van andere topics in tru heb ik geen verstand.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dit topic, maar over de topics in het algemeen in tru.
kloptquote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef MASD het volgende:
1ste filmpje:
Hoe kun je nou een stilstaand object uit het beeld verliezen?Daarnaast is hij ook veel te rustig voor iemand die een ufo ziet.
2de filmpje:
Idd het vormen van een wolk, zal niet de eerste keer zijn dat dit voorkomt. Daarnaast doet hij téveel zijn best om de kijker te laten zien dat het de enige wolk in de omgeving is.
Oordeel:
Neppe vid, vooral door het gedrag van de mensen achter de camera.
Waar staat dat ik in ufo's geloof?quote:Op woensdag 23 april 2008 23:43 schreef Scorpie het volgende:
Waarom gaan UFO believers zoals Ticker en maedel gelijk in de calimero rol zitten als iets ze niet zint eigenlijk?
Wees dan zo volwassen om ook Ticker even op zijn verantwoordelijkheid te wijzen.quote:Op donderdag 24 april 2008 08:02 schreef maedel het volgende:
[..]
Waar staat dat ik in ufo's geloof?
En volgens mij is dat geen calimerorol als je iemand aanspreekt op zijn gedrag. Dat heet volwassen zijn.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:25 schreef Ticker het volgende:
Van de honderden filmpjes, is dit echt toch een van de meest overtuigende.
Ik zie een beetje dezelfde manier van acteren in jou en Denninger als ik zie in Huub van de gouden kooi. Jezus wat een vergelijking, maar wel eentje die perfect past.quote:Op woensdag 23 april 2008 23:45 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en laten we wel wezen, het is vrij frappant dat altijd topics van Ticker ontsporen.......
Natuurlijk moet dat kunnen en dat is geen enkel probleem. Dan open je gewoon niet een topic met een titel als deze. Als je zelf dit topic opent, kun je niet klagen dat je inhoudelijke reacties krijgt. Dat is raar, een topic openen is uitnodigen tot discussie. Het onderwerp van de discussie wordt bepaald door titel en OP.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:23 schreef JamesBrownie het volgende:
Scorpie is niet bekrompen.
Hij is sceptisch en dat mag.
Het is alleen niet leuk om steeds maar te horen dat het niet waar is, WANT er zijn geen bewijzen, er worden nog steeds nieuwe diersoorten ontdekt op deze aardbol, wie weet wat er allemaal daarbuiten is?
Soms is het ook leuk om niet sceptisch te doen en te (noem het fantaseren) praten met mensen die een beetje hetzelfde denken.
Dat betekent niet dat je perse geen discussie WIL, maar wel dat je daar niet altijd op zit te wachten en dat moet ook gewoon kunnen op zijn tijd.
Als mensen zich gekwetst voelen omdat ze klem ghezet worden doordat ze hun mening niet kunnen beargumenteren is dat jammer, maar niet mijn fout of probleem.quote:Op woensdag 23 april 2008 21:20 schreef maedel het volgende:
wat jammer dat je nergens ingaat op het punt dat mensen zeggen dat je ze kwetst.
Komt het dichtbij?
Really ?quote:Je blijft maar doorgaan over onderbouwen en argumenten, terwijl het over iets heel anders gaat.
Tenminste, ik heb het niet over meningen of argumenten, maar over de manier waarop je (en een paar anderen net zo goed hoor) die deelt.
Dat heb ik 1x gedaan, toen je me van dingen beschuldigde die ik niet gedaan heb.quote:En ja, als jij zegt dat ik me aan stel
Okee, nou is het genoeg - laat maar eens zien wat ik je allemaal genoemd heb dan !quote:of dom noemt of labiel of naief of weet ik wat ik hier de afgelopen tijd van jou gelezen heb richting mij
Nee, die smilies heb ik meestal achter m'n argumenten staan.quote:vaak voorzien van de nodigeof
smiliies, dan voel ik mij gekwetst.
Hoppa, en jij maar roepen dat ik andere mensen dom zou noemenquote:En als jij niet snapt dat iemand daardoor gekwetst raakt, dan schort het aan je inlevingsvermogen denk ik.
Het doet me in ieder geval enorm twijfelen aan je intelligentieniveau.
Nogmaals, als mensen zich gekwetst voelen omdat iemand anders geen genoegen neemt met "omdat ik het zeg!" is dat niet mijn fout of probleem.quote:De moraal: mensen worden door jou gekwetst en daarom gaan ze schreeuwen. Of ze lopen weg.
Kijk ik ben het eens dat de manier van hoe ik me op heb gesteld in het begin, dat had ik anders moeten aanpakken. Maar anders loop je voor de gein eens door me post geschiedenis. Ik heb telkens dezelfde discussies met deze 2. Dat wordt vermoeiend omdat er veel meer diepte uit de discussie valt te halen.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:31 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat kunnen en dat is geen enkel probleem. Dan open je gewoon niet een topic met een titel als deze. Als je zelf dit topic opent, kun je niet klagen dat je inhoudelijke reacties krijgt. Dat is raar, een topic openen is uitnodigen tot discussie. Het onderwerp van de discussie wordt bepaald door titel en OP.
Nogmaals, het gaat mij niet perse om dit topic...quote:Op donderdag 24 april 2008 09:31 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat kunnen en dat is geen enkel probleem. Dan open je gewoon niet een topic met een titel als deze. Als je zelf dit topic opent, kun je niet klagen dat je inhoudelijke reacties krijgt. Dat is raar, een topic openen is uitnodigen tot discussie. Het onderwerp van de discussie wordt bepaald door titel en OP.
En dat zei ik ook al, da's helemaal geen probleem en moet inderdaad prima kunnenquote:Op donderdag 24 april 2008 09:23 schreef JamesBrownie het volgende:
Soms is het ook leuk om niet sceptisch te doen en te (noem het fantaseren) praten met mensen die een beetje hetzelfde denken.
Dat betekent niet dat je perse geen discussie WIL, maar wel dat je daar niet altijd op zit te wachten en dat moet ook gewoon kunnen op zijn tijd.
Zouden er dan echt geen mensen geweest zijn die geroepen hadden dat het allemaal hardstikke nep is ?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:41 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat zei ik ook al, da's helemaal geen probleem en moet inderdaad prima kunnen
Maar als je een topic opent met als onderwerp dat het "het meest geloofwaardige filmpje ooit" is,
en erbij zegt "dat het absoluut niet gefaket kan zijn",
tja, dan kun je toch discussie verwachten ?
Zet er dan gewoon bij "Dit is voor mij het meest geloofwaardige filmpje ooit, maar daar wil ik verder niet over discussieren - laten we fantaseren wat het doel zou kunnen zijn van aliens die daar zo rond hangen !" ofzo !
Ik post een topic waarvan ik de poster, een eigen topic titel mag plaatsen. Oftewel een eigen interpetatie, dat is dus een eigen mening!quote:Op donderdag 24 april 2008 09:41 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat zei ik ook al, da's helemaal geen probleem en moet inderdaad prima kunnen
Maar als je een topic opent met als onderwerp dat het "het meest geloofwaardige filmpje ooit" is,
en erbij zegt "dat het absoluut niet gefaket kan zijn",
tja, dan kun je toch discussie verwachten ?
Zet er dan gewoon bij "Dit is voor mij het meest geloofwaardige filmpje ooit, maar daar wil ik verder niet over discussieren - laten we fantaseren wat het doel zou kunnen zijn van aliens die daar zo rond hangen !" ofzo !
Dus je denkt dat wij acteren?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik zie een beetje dezelfde manier van acteren in jou en Denninger als ik zie in Huub van de gouden kooi. Jezus wat een vergelijking, maar wel eentje die perfect past.
Ik ontken niks. Ik zeg het je duidelijk; zolang ik geen duidelijk bewijs heb dat UFO`s bestaan, dat wil zeggen zolang ze nog geen persconferentie afgeven waarin ze zichzelf openbaren, ga ik elk filmpje dat met "UFO`s" te maken hebben aandachtig bestuderen en geef ik daar mijn ongezouten mening op. Zoals je met dit filmpje al zelf hebt toegegeven is dat ook zulk overtuigend bewijs voor jou niet de garantie is dat het daarwerkelijk echt is.quote:Het is een manipulatie spelletje, en de room zit er dik op.
Je probeert in woorden de maskeren waar je eigenlijk op uit ben, en dat is ontkenning van dit soort zaken.
Maar dat houd ook niet in dat jij het filmpje klakkeloos moet aannemen en vervolgens een ieder die niet jouw idee aanhangt gaat lopen afserveren met een dooddoener als "zelfs als je het onder hun neus wrijft zien ze het niet". Ik denk dat we in dit topic toch redelijk duidelijk hebben kunnen vaststellen dat je de plank mis hebt geslagen met dit filmpje. Dat geeft niet, je mag best erover discussieren, maar ga niet per definitie uit van je eigen verhevenheid.quote:Dat dit niet 'bewezen' kan woorden, als in tastbare feiten zoals een rechtbank dat het liefst zou zien, houdt niet in dat wat er getoont wat, misschien wel de echte realiteit is.
Sinds wanneer hebben we alleen maar JA-knikkers nodig in TRU? Als je dat wil, moet je niet op een forum gaan posten, dan krijg je per definitie tegengas. Deal with it.quote:Ik heb continu het idee dat ik tegen mensen sta te praten die geintresseerd zijn, maar dat er dan uit het niets mensen zoals jij en denninger opduiken die eigenlijk in het gesprek tussen de sprekers in gaan staan, en baldadig eisen gaan lopen stellen waarop voorhand al geen sprake van zou kunnen zijn.
Dit lijkt me geen slechte stellingname.quote:Ufo's? BEWIJS HET DAN!
Je geeft dus zelf toe dat het niet bewezen is dat het echt is?quote:Jongen ik herhaal het nog eens, dit forum is gebaseerd op de andere kant van de realiteit.
Ga je nu jezelf vergelijken met Columbus?quote:Ten tijde van Columbus tegen iemand gaan schreeuwen dat de aarde plat is tenzij diegene kan bewijzen dat dit anders is, deed niets af aan het feit dat de aarde rond is, zoals we ondertussen weten.
En jij kan dan ook niks afdoen aan het feit dat wij simpele vragen stellen in de trant van 'is dit niet gewoon een figuur aan een stokje'.quote:Het feit dat wij een nietig wezen zijn op een van de miljoenen planeten doet niet af dat ik verder dan dat denk, en ons als mens, als studie object voor hen die hierheen kunnen reizen, beschouw in zijn ontwikkelings fase.
Wat een onzin. Het feit dat je nu alweer zo verheven post bewijst alleen maar weer dat je zo vastzit in je eigen denkbeelden dat per definitie elke vorm van discussie over de relevantie van door jouw aangedragen 'bewijzen' gereduceerd word tot een calimero gehuil van jouw kant.quote:Jij daarintegen gunt jezelf de gedachten spinsels niet om verder dan dat de durven speculeren, om zo misschien wel tot grote conclusies te komen.
Grappig dat je dit quote. Ik kan namelijk meerdere quotes uit dit topic hier neerplanten die precies op deze omschrijving toegepast kan worden. Je kan dus ook eens de tijd nemen om naar je eigen verweer te kijken, in plaats van je Calimero gedrag tentoon te spreiden en censuur toe te passen op een openbaar forum onder het mom van 'maar dit is niet de bedoeling, ik wil alleen maar ja knikkers!'.quote:bekrompen:
3 niet ruim en breed van opvatting, syn. beperkt, kortzichtig, kleingeestig, geborneerd, mesquin
3. Fig. weinig ruim van opvatting (…) Syn. beperkt, bevooroordeeld, eenzijdig, partijdig
3 (vd geest) niet ruim en breed van opvatting; kleingeestig
scorpiequote:Op donderdag 24 april 2008 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Ga je nu jezelf vergelijken met Columbus?
Moet ik me nu verantwoorden voor wat andere mensen in een hypothetisch geval geroepen zouden kunnen hebben ?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:44 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Zouden er dan echt geen mensen geweest zijn die geroepen hadden dat het allemaal hardstikke nep is ?
Ja sorry hoor, maar het niveau waarop hij zijn vergelijkingen trekt zijn natuurlijk redelijk simplistisch.quote:
Prima, wat is dan je probleem met andere mensen die daarna ook hun eigen mening posten ?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik post een topic waarvan ik de poster, een eigen topic titel mag plaatsen. Oftewel een eigen interpetatie, dat is dus een eigen mening!
Oh sorry, ik lette even niet op, maar verandert dat het punt ?quote:By the way, nou verander je weer iets in je eigen opzicht. Topic titel is zeer geloofwaardig ufo filmpje, dat is toch echt iets heel tegenstrijdigs met'meest geloofwaardige ooit".
Dat is je eigen interpetatie die niet overeenstemt met wat er gepost is. Dat jij de drang daarna hebt om dat tegen te houden ligt bij jezelf, maar je valt er andere mee lastig.
Dat bedoel ik niet en volgens mij weet je dat ook wel...quote:Op donderdag 24 april 2008 09:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Moet ik me nu verantwoorden voor wat andere mensen in een hypothetisch geval geroepen zouden kunnen hebben ?
Als Ticker als TT had gezet: UFO 2 keer gefilmd.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet en volgens mij weet je dat ook wel...
Nee, je hoeft je niet te verantwoorden, ik vraag me gewoon af of het dan anders zou zijn gelopen.
En dat is oprecht.
Als je 20 x calimero gaat zeggen om je punt te maken, ben je dan niet gewoon zelf slachtoffer hulp aan het zoeken?quote:Op donderdag 24 april 2008 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Ticker als TT had gezet: UFO 2 keer gefilmd.
Dan had je een HELE andere discussie gehad. En dan had je natuurlijk ook over de bron geouwehoerd, dat doe je nu eenmaal. Maar dan had je iig geen welles nietes discussie gehad met bijbehorend calimero gedoe van 1 van de partijen.
Als er vervolgens iemand had gezegd dat ie het filmpje geloofde, had er daar weer iemand op gereageerd met: ja, maar het is niet echt hoor, en goh, daar was weer dezelfde discussie...quote:Op donderdag 24 april 2008 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Ticker als TT had gezet: UFO 2 keer gefilmd.
Dan had je een HELE andere discussie gehad. En dan had je natuurlijk ook over de bron geouwehoerd, dat doe je nu eenmaal. Maar dan had je iig geen welles nietes discussie gehad met bijbehorend calimero gedoe van 1 van de partijen.
quote:Op donderdag 24 april 2008 10:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je 20 x calimero gaat zeggen om je punt te maken, ben je dan niet gewoon zelf slachtoffer hulp aan het zoeken?
Oke schat. Voor de rest alles goed?quote:Op donderdag 24 april 2008 10:01 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Als er vervolgens iemand had gezegd dat ie het filmpje geloofde, had er daar weer iemand op gereageerd met: ja, maar het is niet echt hoor, en goh, daar was weer dezelfde discussie...
Het is gewoon een erg uitgekauwd welles-nietes verhaal geworden en als de ene partij nu calimero speelt, laat de andere dan lekker verstandig zijn en gewoon zijn mond niet meer opendoen?
Ik ga me er nu weer buiten houden, want deze hele discussie loopt volgens mij al jaren en is eigenlijk gewoon helemaal niet de moeite waard. (dit is niet omdat ik me erger of boos ben btw, dat ben ik nl niet, maar meer omdat het toch niet verandert)
Deze hele post is exact het type acteren waar ik het eerder over had en bij mij ook het punt om te gaan stoppen met dit toneel spelletje.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]Wat is dit nu weer voor vergelijking, zie je Calimero-gedrag als scheldwoord ofzo? Het is gewoon om aan te duiden dat 1 van de partijen zich beklaagd over een irrelevant onderwerp
Dat jij het als negatief bestempeld is JOUW perceptie, weet je wel. Iets wat je volgens mij ook al zelf gebruikt heb als argument tegen mensen
Het zijn niet alleen deze twee, beste Tickerquote:Op donderdag 24 april 2008 09:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk ik ben het eens dat de manier van hoe ik me op heb gesteld in het begin, dat had ik anders moeten aanpakken. Maar anders loop je voor de gein eens door me post geschiedenis. Ik heb telkens dezelfde discussies met deze 2. Dat wordt vermoeiend omdat er veel meer diepte uit de discussie valt te halen.
Er zijn veel meer mensen die informatie en extra's aan dit soort topics kunnen toevoegen omdat zij, net als ik, wel geintresseerd zijn in dit soort zaken, zonder gelijk de conlusie te trekken dat dit nog nooit eerder bewezen is, dus nu ook wel niet waar zal zijn.
Als je continu tegen dat uitgangs punt loopt bij andere, valt er weinig verder te discusseren, en blijven de overige mensen ook weg, 'bang' om zich belachelijk gemaakt te voelen.
En dat is negatief omdat? Je voelt je toch ook in de hoek gezet door anderen?quote:Op donderdag 24 april 2008 10:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Deze hele post is exact het type acteren waar ik het eerder over had en bij mij ook het punt om te gaan stoppen met dit toneel spelletje.
1) je vergelijkt iemand met een tekenfilm figuur, waarin een kuiken met een ei op zijn hoofd continu zich in de hoek gezet voelde door andere
Pardon!? http://nl.wikipedia.org/wiki/Calimerocomplex, http://nl.wikipedia.org/wiki/Calimeroquote:2) Je speelt daarna nog eens de dode onschuld door de context van het woord zo te veranderen alsof het niet is dat calimero een negatieve vergelijking is
Ga je nu ook al klagen over het smiley gebruik? Pfffff zeg, je mag wel erg weinig om in Ticker zijn topics te mogen posten.quote:3) om je punt te maken gebruik je bepaalde smilies die vooral in ONZ graag gemaakt worden.
Die mag je me uitleggen.quote:4) iemand negatief bestempelen is geen misvatting, dat is een juiste perceptie. Het daarna recht willen gaan lullen is weer manipulatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calimerocomplexquote:Op donderdag 24 april 2008 10:17 schreef maedel het volgende:
Vertel maar eens hoe je gedacht had dat een opmerking over calimero positief zou overkomen.
Sorry hoor, maar de afgelopen 30 jaar is calimero altijd neergezet als een zeurend kuiken. Ik kan me dan niet voorstellen dat je iets anders bedoelt met zo'n opmerking dan dat degene waartegen je hem gebruikt een zeurend kuiken is.
Maar goed, leg maar uit, maak er iets positiefs van...
Kortom; Ticker voelt zich als "klein kuikentje" niet opgewassen tegen alle grote boze mensen die hier zijn film materiaal komen bekijken en daar een kritische noot op hebben. En dan mag jij me vertellen of dat a) een scheldwoord is, b) negatief bedoelt is of c) gewoon een benaming is voor een daadwerkelijk feit, en je met jouw perceptie over een zeurend kuiken niet totaal de plank misslaat.quote:Men spreekt van het calimerocomplex als een partij (persoon, organisatie, land) het gevoel heeft door zijn kleine omvang ten opzichte van een andere partij niet serieus te worden genomen. De naam calimerocomplex is afgeleid van de tekenfilm Calimero. Dit zwarte kuikentje met een eierdop op het hoofd is bekend geworden door de uitspraak "Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk".
Ik heb het over dit topic i.c.m. nog 40 andere topics die je verkloot hebt.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Maedel, zou je nog even naar Zeer geloofwaardig UFO filmpje willen kijken ?
Ik wil even zien waar ik jou voor dom of naief of labiel heb uitgemaakt.
Dit is wel een enorm zwaktebod zeg. Je roept een hele hoop maar op het moment dat je gevraagd wordt bewijs daarvoor te leveren ben je op je werk en heb je het te druk, maar ik ik zie je wel een hoop tijd en moeite steken in het plaatsen van posts.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb het over dit topic i.c.m. nog 40 andere topics die je verkloot hebt.
Blijkbaar ben je je echt niet bewust van wat je eigenlijk zegt...
-en ik zit nu op m'n werk, dus ik ga echt niet al die quotes voor de dag halen-
Ik had niet anders van haar verwacht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is wel een enorm zwaktebod zeg. Je roept een hele hoop maar op het moment dat je gevraagd wordt bewijs daarvoor te leveren ben je op je werk en heb je het te druk, maar ik ik zie je wel een hoop tijd en moeite steken in het plaatsen van posts.
Beetje jammer dit.
Oh please, jij mag mij allemaal woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb, maar als ik een keer zeg dat je je niet aan moet stellen omdat je aantoonbaar liegt word je furieus op mij ?quote:Op donderdag 24 april 2008 10:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb het over dit topic i.c.m. nog 40 andere topics die je verkloot hebt.
Blijkbaar ben je je echt niet bewust van wat je eigenlijk zegt...
-en ik zit nu op m'n werk, dus ik ga echt niet al die quotes voor de dag halen-
Ik vraag je simpelweg waar ik dat dan gedaan zou hebben, want dit schijnt de basis te zijn voor je boosheid - hier hamer je al de hele tijd op.quote:En ja, als jij zegt dat ik me aan stel of dom noemt of labiel of naief of weet ik wat ik hier de afgelopen tijd van jou gelezen heb richting mij, vaak voorzien van de nodige of smiliies, dan voel ik mij gekwetst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |