abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58175004
Biermosterd is lekker, dus

Het vorige deel: Slank de Zomer in #150: Doorzetters!!

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = MoBlo
Faithy = MoBlo

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Ja doei.
pi_58175020
Sinds wanneer gaan er 301 posts in een topic
pi_58175029
sinds er een modje langs is geweest denk ik
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb maar 3 no-go's:

lever
karnemelk
grapefruits

Verder ben ik echt heel makkelijk over het algemeen. Natuurlijk zijn er combinaties die ik niet lust en dingen die ik minder lekker vind. Maar zolang bovenstaande dingen er niet in verwerkt zijn zit 't meestal wel goed

Verder heb ik gewoon serviesgoed, maar lust mn melk ook uit een glas.
Frisdrank drinken we nooit (goedkoop én gezond) en nou ja.. ik ben gewoon niet zo moeilijk
kippenlevertjes in de lasagna (mits zelfgemaakt deeg anders is het vies niet zo lekker maar je moet toch avond eten he )
karnemelk met limonade turkse karnemelk
grapfruits.. ook niet in de salade oid ? of grapefruitsap ?
  zondag 20 april 2008 @ 12:16:51 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58175035
Ik dacht dat ik de sluitpost had, maar Fok! was weer eens lekker traag .
Ik zag deze foto in de blog van Razztwizzle staan:

http://bp3.blogger.com/_e(...)lijkpasen%5B1%5D.jpg
Heb je die zelf gemaakt? Zo ja: tof (en anders is 'ie ook tof).

En ik bedenk me net dat ik ook aardbeien heb, dus ik ga ook twee bammetjes met aardbei eten .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 12:17:16 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58175039
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:15 schreef Miss_S het volgende:
302 zelfs!
Niet meer actief op Fok!
pi_58175046
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:15 schreef Miss_S het volgende:
de database lag eruit, denk dat er hier iets mis is gegaan met het verwerken van de posts die op hetzelfde moment gepost werden
Ja doei.
pi_58175088
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

302 zelfs!
Gaat lekker met Fok!
Het is weer mooi weer lekker buiten lezen en over 4 uurtjes naar de bios met de cocktail
  zondag 20 april 2008 @ 12:20:45 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58175116
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Gaat lekker met Fok!
Het is weer mooi weer lekker buiten lezen en over 4 uurtjes naar de bios met de cocktail
Het zonnetje begint hier ook te komen.
Ben benieuwd of het ook warm is. Ik lig nog in bed, maar ik ga zo even bammetjes klaar maken en dan douchen en dan even lekker buiten zitten . Moet m'n kamer ook nog doen, maar dat is in drie kwartier gebeurd, dus dat kan later deze middag nog wel. En vanavond ga ik weer hardlopen. Ben benieuwd hoe het zal gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_58175128
volgens mij heeft ze die niet zelf gemaakt want ik heb hem al eens eerder ergens gezien !
pi_58175159
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het zonnetje begint hier ook te komen.
Ben benieuwd of het ook warm is. Ik lig nog in bed, maar ik ga zo even bammetjes klaar maken en dan douchen en dan even lekker buiten zitten . Moet m'n kamer ook nog doen, maar dat is in drie kwartier gebeurd, dus dat kan later deze middag nog wel. En vanavond ga ik weer hardlopen. Ben benieuwd hoe het zal gaan .

Lekker
Ik zit ook nog te denken om ff een uurtje terug naar bed te gaan
Of ik ga sporten weet ik nog niet vandaag, moet ook nog huiswerk maken

Succes met hardlopen vanavond
  zondag 20 april 2008 @ 12:24:08 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58175191
Moblo heeft trouwens de twijfelachtige eer dat een deel van een post van haar opgenomen is in Originele taal- en spelfouten #24 .
Sorry, ik móest hem even posten .
Niet meer actief op Fok!
pi_58175193
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
sinds er een modje langs is geweest denk ik
[..]

kippenlevertjes in de lasagna (mits zelfgemaakt deeg anders is het vies niet zo lekker maar je moet toch avond eten he )
karnemelk met limonade turkse karnemelk
grapfruits.. ook niet in de salade oid ? of grapefruitsap ?
grapefruits vind ik echt erg bitter, ook niet in de salade..
Heb me er een tijdje geleden doorheen geworsteld toen we bij vrienden gingen eten die garnalencocktail met grapefruit hadden gemaak eerst alle stukken grapefruit naar binnen gewerkt, en toen de rest van de cocktail opgegeten
Ja doei.
pi_58175215
gewogen

darn
Ja doei.
pi_58175285
Nou, ik blij dat ik wel vrij redelijk kan spellen over het algemeen !
pi_58175362
Ik dorst het haast niet te zeggen, maar ik heb net het laatste koekje gepakt. Gelukkig was ik niet aan het prieken

pi_58175379
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou, ik blij dat ik wel vrij redelijk kan spellen over het algemeen !
ik maak anders ook zelden vaudten

maar als ik 't doe, dan doe ik het ook goed
Ja doei.
pi_58175521
PF Je maakt me aan het lachen met die Starbucks-opmerking. Ik herken het wel
pi_58175638
Nou ja ik zeg tegenwoordig niet zo heel veel meer als mensen een kopje espresso ophemelen of een een cappuchino.. Oh, dit is echt lekker! Lekkerder dan senseo/filterkoffie. Dit is met een ECHTE espresso machine gezet

(En dan denk ik.. Ja de bonen zijn 3 weken geleden al gemalen, geen crema, het escuma is om te huilen etc.)

Het is wel duur, om snob te zijn. Als ik op mijzelf woon ga ik wel macrobiotisch leven en dan vier van de boom gevallen appels per dag eten
pi_58175683
Ik wil eigenlijk serieus wel een tijdje macrobiotisch eten,
was laatst bij kennissen van m'n ouders. M'n darmen begonnen na een aantal hapjes ONTZETTEND hard te werken, ik hoorde ze borrelen en voelde dat er echt activiteit was. Het eindresultaat hoef ik niet te vertellen denk ik (En dat alles in nog geen twee uur) (Hoi MB )
pi_58175756
PF, mijn ouders waren vroeger macrobioten, en het is idd best gezond en als je goed kunt koken ook lekker. Maar je moet wel veel peulvruchten eten, en dat is ook best lastig als je gevoelige darmen hebt

Ik wil gewoon beter eten. Enkel biologisch kwaliteitsvlees en groenten en kruiden uit eigen tuin. Ofzo.
pi_58175818
Feest der herkenning! Als ik thuis m'n koffie niet in een bepaald kopje krijg, giet ik het over. Bestek, idem dito, dat moet vooral niet te groot en zwaar zijn. Thee smaakt me alleen uit een glas en ik word ook sjacherijnig als iemand de inhoud van m'n kastjes overhoop haalt. (dat de rechthoekige schalen op de plek staan van de ronde schalen en dat soort onzin. Wat nog vreemder is, als je bedenkt wat voor rommelkont ik verder ben....) Volgens mij ben ik geen snob, dus dan zal ik wel licht autistisch zijn. Ik vind mensen namelijk ook vaak maar vervelend.
pi_58175826
Jeetje, ik ben geen foodsnob en geen autist, wat moet ik hier dan Nou ja, ik kwam even salueren voor ik dood ga (ben ook geen taalsnob ). Hardlopen wordt geweldig, want er is Ben en Jerry's na afloop voor de deelnemers Prachtige reden om de finish te halen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_58175845
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, ik ben geen foodsnob en geen autist, wat moet ik hier dan Nou ja, ik kwam even salueren voor ik dood ga (ben ook geen taalsnob ). Hardlopen wordt geweldig, want er is Ben en Jerry's na afloop voor de deelnemers Prachtige reden om de finish te halen
Heel veel succes Isa!
pi_58175850
ik ben ook geen foodsnob of autist voor zover ik weet, dus als ik hier mag posten, mag jij 't ook

succes!!!!!
Ja doei.
pi_58175866
*cancelt meet-uitnodigingen voor conleche
Andere mensen in mijn keuken, gruwel Behalve als ze goed kunnen koken en handig met mijn kookspullen omgaan.
pi_58175883
Mijn darmen zijn sowieso een beetje vervelend. Dat macrobiotische hielp echt Ik heb trouwens nooit last van bruine bonen wat de meeste mensen wel schijnen te hebben ? Maar een peulvrucht is dan ook een soort boon maar niet alle soorten bonen zijn peulvruchten.

Ik wil gewoon 3 weekjes macrobiotisch.. 3 weekjes atkins (veel vleisch & room ) etc

Is gevarieerd eten en dus goed voor je hm
pi_58175929
(lekker) koken is helemaal niet zo moeilijk. Mijn vrienden beschouwen mij als een soort god dat ik uit m'n hoofd een Jamie Oliver recept kan maken en dat alles dan ook nog goed gaat

(Terwijl ze gewoon meehelpen: ik geef instructies e.d. zij voeren die uit, samen een maaltijd )
pi_58175933
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
*cancelt meet-uitnodigingen voor conleche
Andere mensen in mijn keuken, gruwel Behalve als ze goed kunnen koken en handig met mijn kookspullen omgaan.

Nou, niet alle mensen natuurlijk

(mijn schoonmoeder haalt het bloed onder m'n nagels vandaan: zei denkt dat afwassen moet gebeuren als volgt: men houdt een voorwerp 2 tellen onder een koude kraan en zet het nat in de kast. (we hebben godbetert een afwasmachine!!!) )
pi_58175990
Ik hou van eten Maar koud eten is zo vies. Het gaat stinken. Het ziet er vies uit *brr*
O shit, ik moet de pannen van gisteravond nog afwassen
pi_58176015
Nog steeds herkenbaar, PF. 'Waaaaat? Heb je dat recept zelf bedacht?' Ja hallo, het is niet alsof ik de pesto heb uitgevonden ofzo

Conleche, van mensen die zomaar een beetje gaan zitten hannessen met mijn keukenmessen word ik echt heel erg zenuwachtig
pi_58176019
Ik vind thee uit een glas vervelend - Het glas wordt heel heet en de thee lijkt langer warm te blijven. Echter is deze eenmaal aan het afkoelen, dan gaat dit heel snel zodat je in twee minuten koude thee hebt.
pi_58176118
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
Nog steeds herkenbaar, PF. 'Waaaaat? Heb je dat recept zelf bedacht?' Ja hallo, het is niet alsof ik de pesto heb uitgevonden ofzo

Conleche, van mensen die zomaar een beetje gaan zitten hannessen met mijn keukenmessen word ik echt heel erg zenuwachtig

Ik was uit eten met vrienden (wok "restaurant") : P.F., wat is dat?
- foe yong hai
en dit?
- gebakken banaan
en dit?
- panga filet is vis
en dit?
- babi pangang
en dit?
- het lijkt op lychee maar het is longan
en dit?
- kip sate
en dit?
- soja saus voor bij je sushi, lekker om te mengen met wasabi
met was-wat??
- GODVERDOMME KOM JE NOOIT BUITEN OF ZO
  zondag 20 april 2008 @ 13:11:37 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58176119
Echt, wat een stelletje mafkezen hier .
Gelukkig ben ik heel normaal .
Heel veel succes, Isa .
Niet meer actief op Fok!
pi_58176193
Thee moet altijd in mijn hema drinkbeker, anders drink ik het niet

goeiemorgenmiddag trouwens
pi_58176206
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:06 schreef ColdFeet het volgende:

ook mooie
- uhh... wat is dat
ja dat is pesto
- ja maar WAT is het..
ja vies. doei

ik: oh lekker, tiramisu
- tirami-watte ?
uh, ja tiramisu, jeweets?
- ?
uh, drank, koffie, koekje, kaas
- gadverdamme

okee ik weet niet allesch van eten
maar als ze dingen gewoon bij de c1000 verkopen dan verwacht ik wel dat je er ooit van gehoord hebt

en bij JO is het zo iets van
- kippen bouten
- bol knoflook
- rode pepers
- hand basilicum
- 2 handen tomaten
- 2 handen cherry tomaatjes
- zeezout, versgemalen zwarte peper
- olijfolie in tiefen alsof je pipi langkous bent die zeepsop in de wasbak doet
- husselen in ovenschaal
- 1 uur wachten
- klaar
pi_58176213
PF, volgens mij moet jij andere vrienden zoeken

Whaha, we hadden gisteren vrienden te eten en Mr CF had, op mijn aanwijzingen, gekookt, omdat ik een beetje een mankepoot ben momenteel. En ja hoor, wat zeggen ze? 'Oeh, dit is lekker zeg, en dit kunnen we thuis ook wel maken. Altijd als CF heeft gekookt, is het zo ingewikkeld' Jongens, ik koop mijn ingredienten ook gewoon in de winkel en ik sta geen extravagante chemie te bedrijven in de keuken. Wilde zalm met tomaat, knoflook en basilicum lukt iedereen, dunkt me
pi_58176215
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:11 schreef Viking84 het volgende:
Echt, wat een stelletje mafkezen hier .
Gelukkig ben ik heel normaal .
Heel veel succes, Isa .
nou ja, normaal...

maar iig niet zo moeilijk...
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 13:17:51 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58176243
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou ja, normaal...

maar iig niet zo moeilijk...
Het was dan ook niet zo serieus bedoeld .
Hoewel het zonnetje niet schijnt, is wel het niet zo koud dat ik niet buiten kan zitten, denk ik, dus dat ga ik dadelijk maar eens proberen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58176270
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

olijfolie in tiefen alsof je pipi langkous bent die zeepsop in de wasbak doet

PF, blijf nou eens van die cola af

Ik vind jamie's recepturen irritant, doe mij maar Gary Rhodes of Nigella. Waarom zien we jou zo weinig in CUL?
pi_58176668
Zitten er zomaar ineens 20 chocolate chip koekjes in de oven.
Hoe kan dat nou?
pi_58176758
wij gaan lekker met de motor weg nog even

poserfoto's maken van René op zn nieuwe motor
Ja doei.
pi_58176843
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoe kan dat nou?
Oh noes!!!
Lekker, ik ga zo merengues maken
  zondag 20 april 2008 @ 13:54:10 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58176985
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoe kan dat nou?
Haha.
Wel lekker, though .

Ik vind er niks aan om buiten te zitten als de zon niet schijnt . Dus ik ga zo toch maar gewoon m'n kamer opruimen, want ik kan niet eens fatsoenlijk binnen zitten nu .
Niet meer actief op Fok!
pi_58177086
Viking! ga koken! Bak een taart! Maak pesto! Sudder runderlappen! Wen jezelf een culinaire verslaving aan!
  zondag 20 april 2008 @ 14:01:27 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177168
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
Viking! ga koken! Bak een taart! Maak pesto! Sudder runderlappen! Wen jezelf een culinaire verslaving aan!
Ik heb niks in huis en als je op dieet bent is het geen goed idee om allemaal dingen te gaan koken .
Maar idd: het is best een goed idee om op een saaie zondagmiddag lekker in de keuken te staan om allemaal lekkere, doch gezonde, dingen te gaan maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_58177374
Ik blijf erbij: lekker koken is niet slecht voot de lijn (een Bourgondische levensstijl wel natuurlijk). Soms eet je wat vetter of wat hoog-calorischer, nou, dan neem je gewoon een kleinere portie. EN je 'bespaart' ook best veel calorieen als je from scratch kookt.

Het is vooral een investering in je levensvreugde
  zondag 20 april 2008 @ 14:09:50 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177378
Ik wil een keer zelf ravioli gaan maken . Heb in Italië een keer ontzettend lekkere ravioli gehad, maar de ravioli die ik hier in de winkels vind haalt het daar niet bij.
Nu heb ik zin in koken, maar kennelijk is Groningen zo'n boerengat dat de AH's op zondag gesloten zijn .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 14:13:00 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177460
Oh God, ik eet trouwens nooit van mijn leven meer een vierkazenpizza . Ik kom net op de Libellesite een recept tegen en er zitten maar liefst 1165 calorieën in zo'n pizza .
Niet meer actief op Fok!
pi_58177503
Zelf pasta maken is inderdaad leuk. Eerst dat deeg kneden (dat is zwaar werk), dan, terwijl je het deeg even laat rusten een lekkere vulling klussen, vervolgens mooie dunne vellen rollen en er vormpjes van maken

Zitten echt niet meer cals in dan in verse pasta van de Appie
Hier is trouwens alles open. Ik ben vooral erg blij met de turk in de straat die tot 9 uur open is op zondag, het is me meer dan eens overkomen dat ik uitgebreid aan het koken was en erachter kwam dat ik niet genoeg peterselie had, oid.
pi_58177532
Bijna alle hele pizza's komen boven de 1000 cal.

Behalve als je hem zelf maakt met dunne bodem, veel tomaat en groenten en weinig kaas.
pi_58177570
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, ik eet trouwens nooit van mijn leven meer een vierkazenpizza . Ik kom net op de Libellesite een recept tegen en er zitten maar liefst 1165 calorieën in zo'n pizza .
Wat dacht jij dan?

Als je zelf pizza maakt, kun je overwegen een volkoren bodem te maken. Vult beter, dus eet je een minder groot stuk. Ik vind het sowieso wel zo lekker.

Wat voor vulling zat er trouwens in die ravioli's in Italie?
  zondag 20 april 2008 @ 14:20:12 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177665
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan?

Als je zelf pizza maakt, kun je overwegen een volkoren bodem te maken. Vult beter, dus eet je een minder groot stuk. Ik vind het sowieso wel zo lekker.

Wat voor vulling zat er trouwens in die ravioli's in Italie?
Spinazie en kaas .
Volgens mij heb ik die hier in Nederland ook wel eens gehad, maar toch smaakt het lang zo lekker niet.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 14:21:24 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177696
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

Hier is trouwens alles open.
Ik ben om. Ik ga na mijn studie verhuizen naar de Randstad.
Niet meer actief op Fok!
pi_58177705
Wie hadden gister een 4kazenpizza maar die was zwart geworden dus die heb ik niet op
  zondag 20 april 2008 @ 14:22:01 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58177716
Nou en!
Pizza moet je gewoon slim plannen. Op zondag; als je tot 11 uur in je bedje hebt gelegen. Dan om 2 uur hebt gebrunched. Avondeten pizza en hoppa, die dag maar 1500 kcal.
Heb je niet gezondigd, ga je niet naar de hel en ook niets naar je heupen.

Was getekend,
De snobistische autist.
pi_58177759
Ik ben 'nieuw' hier, lees al een tijd lang af en aan mee, maar nooit de moeite genomen om te posten omdat er altijd wel een reden is om niet echt te dieten (geen goeie weegschaal, op visite lekkere hapjes, gestopt bij de sportschool wegens gebrek aan motivatie/tijd). Ik hoop door hier mee te posten mijn motivatie hoog te houden.

Maarr..nu ben ik begonnen Evy te lopen! (merkte dat dat hier erg goed aansloeg, mn bij Motorbloempje geloof ik), woensdag les 1, net les 2 gedaan. Ik vind het lekker lopen, net als je een beetje buiten adem begint te komen mag je lekker een minuutje gewoon lopen om even bij te komen, en zo is het leuk opbouwen!

Ik ben 1.73m lang en weet niet precies hoeveel ik momenteel weeg, ik geloof ergens rond de 70 kg, en ik woog ruim een jaar geleden (toen ik net ging samen wonen) 63 kg. Je kent het vast wel, kopen wat je zelf lekker vindt en daar samen van genieten. Liefst zou ik die extra kilo's kwijtraken en deze zomer weer strak in mijn velletje zitten

Ik pak nu ook het eten aan (ook voor lief), door veel groenten en fruit in te slaan, en de tussendoortjes te minderen/vervangen voor gezonde hapjes. Vandaag staat witlof op het menu, en heb ik aardappels geschild, met daarbij een varkenshaasje (heb ook lente-uitjes).
Heeft iemand een idee voor een lekker recept met deze ingredienten? Heb ook ham en kaas.
Het liefst niet al te ingewikkeld
Smoke City - Underwater love
pi_58177787
Welkom HunnY
Leuk nog een Evyloopster erbij

En SHE zo doe ik het meestal ook als we pizza eten
  zondag 20 april 2008 @ 14:27:08 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177856
Welkom HunnY in onze gezellige slankclub .

Ik ga dit seizoen trouwens ook eens aspergers klaar maken. Die heb ik nog nooit gehad (alleen aspergesoep), maar ik wilde het altijd al een keer klaar maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_58177859
moet je wel heel fijn meel hebben, grano duro

neem bijv een gladde tafel of een marmeren plaat (iets dat tegen een sopje kan)
goed schoonmaken!
Berg meel op de tafel maken, kuiltje er in. verse eieren + olijfolie
en dan met eetstokjes steeds een beetje meer meel uit je vestingsmuur halen
En dan kneden kneden kneden totdat het meel terug veert
- dan zitten er gluten in en gluten zijn goed !
en dan heb je deeg

en dat kun je hier doorheen halen:

en als je dan dunne plakken hebt kun je het even laten drogen
en dan lasgagna van maken of spaghetti of tagliatelle

en als je opzet stukjes hebt kun je ook
gnocchi maken

of je pakt een pizza snijder en je snijdt rechthoekjes waar je dan in knijpt en dan heb je farfalle (vlinders )

[ Bericht 2% gewijzigd door Principessa.Farfalla op 20-04-2008 14:42:28 ]
  zondag 20 april 2008 @ 14:28:08 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58177882
ham kaas, aardappels, witlof EN vlees zijn niet bepaald een lekker mager gerecht.
Laat die aardappels ( suikers ) lekker links liggen, de kaas en ham ook. Prik wat knofteentjes in je varkenshaas, even snel aanbraden en dan 20 minuutjes op 190 in de oven.
Daarbij van de witlof een rauwe salade maken, met een beetje halvanaise + mosterd de dressing, en zure appeltjes.
Varkenshaas mooi rose laten rusten onder alu folie en in plakjes snijden. Op bord met de rauwe witlof salade en voila.
  zondag 20 april 2008 @ 14:28:09 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58177885
Hmm hmm, dit ziet er ook lekker uit, zeg:

http://libelle.nl/huistui(...)1-98D0-6D5D212FDC9B}

@ PF: Tof, bedankt! . Dat ga ik dus écht een keer doen, zeer binnenkort .
Niet meer actief op Fok!
pi_58177889
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

of je pakt een pizza snijder en je snijdt rechthoekjes waar je dan in knijpt en dan heb je farfalle (vlinders )
[ afbeelding ]
Komt daar je naam ook vandaan?
pi_58178012
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
moet je wel heel fijn meel hebben, grano duro
[ afbeelding ]
neem bijv een gladde tafel of een marmeren plaat (iets dat tegen een sopje kan)
goed schoonmaken!
Berg meel op de tafel maken, kuiltje er in. verse eieren + olijfolie
en dan met eetstokjes steeds een beetje meer meel uit je vestingsmuur halen
En dan kneden kneden kneden totdat het meel terug veert
- dan zitten er gluten in en gluten zijn goed !
en dan heb je deeg

en dat kun je hier doorheen halen:

[ afbeelding ]

en als je dan dunne plakken hebt kun je het even laten drogen
en dan lasgagna van maken of spaghetti of tagliatelle

en als je opzet stukjes hebt kun je ook
gnocchi maken

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik noem je toch met een reden Pastaprinsesje

ik ga van de zon genieten!

Fijne dag allemaal!
Ja doei.
pi_58178032
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
ham kaas, aardappels, witlof EN vlees zijn niet bepaald een lekker mager gerecht.
Laat die aardappels ( suikers ) lekker links liggen, de kaas en ham ook. Prik wat knofteentjes in je varkenshaas, even snel aanbraden en dan 20 minuutjes op 190 in de oven.
Daarbij van de witlof een rauwe salade maken, met een beetje halvanaise + mosterd de dressing, en zure appeltjes.
Varkenshaas mooi rose laten rusten onder alu folie en in plakjes snijden. Op bord met de rauwe witlof salade en voila.
Bedankt voor het recept, je hebt gelijk qua ingredienten. Zoals je het omschrijft lijkt het me heerlijk!
De knof met sateprikkers in de varkenshaasprikken? Of zie ik dat verkeerd?
Is het verstandig het de kern van de witlof te verwijderen ivm de bittere smaak?
pi_58178041
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Komt daar je naam ook vandaan?
nee, die dingen heten farfalle omdat het net kleine vlindertjes zijn
mijn usernaam betekent "princess butterfly "
maar dat vond ik net iets te corny !
m'n ouders ook - de kat heet dus niet princess butterfly maar speed "
pi_58178055
je kat heet 'Speed'? !

Ja doei.
pi_58178083
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

nee, die dingen heten farfalle omdat het net kleine vlindertjes zijn
mijn usernaam betekent "princess butterfly "
maar dat vond ik net iets te corny !
m'n ouders ook - de kat heet dus niet princess butterfly maar speed "
Aha
en Speed...........tja interessante naam
  zondag 20 april 2008 @ 14:35:54 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58178086
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ga van de zon genieten!

Fijne dag allemaal!
Welke zon?
Niet meer actief op Fok!
pi_58178100
ja van vitessse, snelheid.
of zo..

ik wou hem (naar Venus van) Milo of Princess Butterfly noemen.
Maar speed/speedy was leuker
  zondag 20 april 2008 @ 14:37:37 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58178131
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:34 schreef HunnY het volgende:

[..]

Bedankt voor het recept, je hebt gelijk qua ingredienten. Zoals je het omschrijft lijkt het me heerlijk!
De knof met sateprikkers in de varkenshaasprikken? Of zie ik dat verkeerd?
Is het verstandig het de kern van de witlof te verwijderen ivm de bittere smaak?
Ja, de echt harde stukjes haal je eruit.
Je snijd de knofs in reepjes, je kerft een paar sneetjes in het vlees ( na het aanbraden ) en dan stop je de stukjes knof in de sneetjes. Je propt ze er goed diep in.
Wel voorzichtig, want de haas is al dood!
Dan in de oven ermee. Het vlees blijft heel sappig en de knof geen een subtiel aroma aan het vlees.
De salade zorgt voor een fris pittige begeleiding.

Weinig calorietjes, veel plezier.
pi_58178154
Ik heb mijn nieuwe wikkeljurkje aan
Hopelijk niet te koud maar vond het nu wel lente genoeg om aan te trekken
pi_58178181
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Welke zon?
die ene die hier heerlijk schijnt
en we zijn nog niet weg hoor meneer wil nog even bedenken waar we heen gaan
Ja doei.
pi_58178182
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Wel voorzichtig, want de haas is al dood!

zondag 20 april 2008 @ 14:41:53 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58178230
Echt, bepaalde users moeten gewoon voor een culinair tijdschrift gaan schrijven . Je próeft het eten gewoon als je erover leest.
Niet meer actief op Fok!
pi_58178263
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja maar.. die pasta is naar vlinders genoemd.. niet andersom
pi_58178300
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Echt, bepaalde users moeten gewoon voor een culinair tijdschrift gaan schrijven . Je próeft het eten gewoon als je erover leest.
Zeker
en dan missen we Minilotje al een tijdje
pi_58178368
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja maar.. die pasta is naar vlinders genoemd.. niet andersom
oooooh

d'oh..

Heb nog een blauwe maandag Italiaans gestudeerd wist dus al dat jouw naam niet pastaprinsesje betekent maar het klinkt zo leuk
Ja doei.
pi_58178407
ik vind zelf tortellini maken echt way teveel moeite
het heette niet exact tortellini, want het werd op een ander manier gevouwen.
men neme een vierkantje
men doet er een klein beetje vulsel tussen
vouw het vierkantje dicht als een driehoekje
buig de puntjes naar onder naar elkaar toe

en dat voor 30 personen. noooit meer
pi_58178453
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oooooh

d'oh..

Heb nog een blauwe maandag Italiaans gestudeerd wist dus al dat jouw naam niet pastaprinsesje betekent maar het klinkt zo leuk
Haha ja ik snapte ook wel dat jij het snapte maar
vlinderrrr grr
Italiaans kunnen spreken lijkt mij echt mooi
pi_58178490
daarom was ik het ook gaan studeren
maar de studie zelf sprak me niet aan, en als Italië écht bevalt deze zomer (we gaan naar de Dolomieten) ga ik 't misschien in cursusvorm doen, als ik klaar ben met mn studie

't is idd zooooo mooi

maar yay! De keus is gemaakt, ik ga mn gear aantrekken en weg
Ja doei.
pi_58178711
Tortellini voor 30 personen Holy mac, dat is veel werk.

Ik ben chagrijnig, want mijn pleisterallergie is in volle heftigheid losgebarsten Gevoelige huid
pi_58178972
heb je die witte zachte pleisters ?
pi_58179099
Die had ik, ja. Elastoplast ofzo, van dat hypoallergene witte tape. Nou, mooi niet. Ik zie eruit alsof ik schurft heb en het jeukt als de ziekte en mijn huid is helemaal kapot Na een dag al

Nu maar gewoon niet die knie getaped, maar gaas vastgeplakt met micropore-pleisters.

Afijn, vieze praat, zullen we het weer over eten gaan hebben? Ik heb een grote bos dille liggen, wat zal ik daar eens mee maken?
pi_58179142
Ik ga naar de bios: Dunya en Desie
Ik zal laten weten hoe het was
pi_58179251
bij dille moet ik aan zalmpakketjes denken
pi_58179380
Is inderdaad een supercombi, PF. Met een beetje citroen Maar dat hebben we gisteren al gegeten.
Doperwten en dille is ook heerlijk trouwens. Misschien een doperwtensoepje?
pi_58179935
ik dacht aan die uit de allerhande 2007 december
- gerookte zalm plakjes
daar binnen advocado, citroen, vodka saus, garnalen

pi_58180097
Oeh! Ik heb ook nog ergens een recept van een pastasaus 'bloody mary' met zalm. 's Maken, deze week, als ik tijd heb
pi_58180860
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik dacht aan die uit de allerhande 2007 december
- gerookte zalm plakjes
daar binnen advocado, citroen, vodka saus, garnalen

[ afbeelding ]
Dat is serieus niet lekker.
A little bit hateful
pi_58181540
Ik vond het op zich wel lekker
maar de advocado was nog niet rijp
dus dacht dat het daarom niet zo super super was
pi_58182586
Goede nieuws: het hardlopen ging heerlijk. Echt in geen tijden zo fijn

Het slechte nieuws: ik heb een glas water over m'n iPod gekieperd en hoewel de pod het zelf nog wel doet, weigert de chip dienst. Hoop dat als het een beetje gedroogd is daar van binnen, dat hij 't weer doen wil.
Ik weet dus niet precies hoeveel km. ik heb gelopen, maar ik was 45 minuten weg, dus dat is zeker wel ruim 8k.

Liquidoosje:
pi_58182739
Zon

Motor

Dijkje

Warm

ik kán schuiner, helaas was het te druk met auto's en fietsers die mijn kant op kwamen de hele tijd
Ja doei.
pi_58182807
Wow. Ziet er stoer uit!
  zondag 20 april 2008 @ 17:31:23 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58182855
toffe foto MoBlo idd g stoer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_58182876
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:17 schreef conleche het volgende:

Het slechte nieuws: ik heb een glas water over m'n iPod gekieperd en hoewel de pod het zelf nog wel doet, weigert de chip dienst. Hoop dat als het een beetje gedroogd is daar van binnen, dat hij 't weer doen wil.
Ik weet dus niet precies hoeveel km. ik heb gelopen, maar ik was 45 minuten weg, dus dat is zeker wel ruim 8k.

Liquidoosje:
ow gets balen!

Kost zo'n chip veel geld? Of is het 'slechts' balen van het feit dat je nu je km's niet weet?
Ja doei.
pi_58183041
volgens mij is een chip 30 euro ?
pi_58183191
quote:

Liquidoosje:
Oh ik dacht dat ik in Culinair was

Maarre ontopic dan. Wat voor een caloriearme taart ga je bakken voor je verjaardag waar je mij niets over verteld hebt en ik via via heb moeten horen?
A little bit hateful
pi_58183232
De chip is niet stuk. Want die zat er ten tijde van de watersnoodramp niet in. Het gat in de iPod waar dat ding in moet (is hetzelfde gat waar ook de oplaadstekker ingaat), dáár is water ingekomen. Dus helaas: als hij het na het drogen niet doet, zal de iPod vervangen moeten worden. Maar laten we maar afwachten, want meestal doet iets het wel weer na droging. (laptop van mijn stiefmoeder deed het ineens weer toen de verzekeringsman na 2 maanden kwam kijken. Er was een heel glas rode wijn ingegaan...)
pi_58183260
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:46 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat ik in Culinair was

Maarre ontopic dan. Wat voor een caloriearme taart ga je bakken voor je verjaardag waar je mij niets over verteld hebt en ik via via heb moeten horen?
Was gister jarig en mijn volvette taart kwam van de bakker. Er is nog wat over: zin?
pi_58183280
nu vooral UIT laten staan
en pas over 3 dagen weer aanzitten !
pi_58183343
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
De chip is niet stuk. Want die zat er ten tijde van de watersnoodramp niet in. Het gat in de iPod waar dat ding in moet (is hetzelfde gat waar ook de oplaadstekker ingaat), dáár is water ingekomen. Dus helaas: als hij het na het drogen niet doet, zal de iPod vervangen moeten worden. Maar laten we maar afwachten, want meestal doet iets het wel weer na droging. (laptop van mijn stiefmoeder deed het ineens weer toen de verzekeringsman na 2 maanden kwam kijken. Er was een heel glas rode wijn ingegaan...)
aha! ok!

ja, das sowieso een duur grapje..

Wat pastaprinsesje al zei: nu niet meer aankomen en goed laten drogen!
Ja doei.
pi_58183366
Ik vind m'n vader vrij kinderachtig - hij heeft het wachtwoord van m'n computer veranderd zodat ik er niet meer op kan. Vervolgens geeft hij een hint dat hij het misschien wel heeft gedaan.
(Ik ging daar niet van uit, zo kinderachtig)
Als ik dan zeg, waarom doe je dat, nog al.. flauw.
zegt ie JA JE BESCHULDIGD ME ZOMAAR JE BRENGT ME OP IDEËEN.
terwijl hij het gewoon heeft gedaan
pi_58183400
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind m'n vader vrij kinderachtig - hij heeft het wachtwoord van m'n computer veranderd zodat ik er niet meer op kan. Vervolgens geeft hij een hint dat hij het misschien wel heeft gedaan.
(Ik ging daar niet van uit, zo kinderachtig)
Als ik dan zeg, waarom doe je dat, nog al.. flauw.
zegt ie JA JE BESCHULDIGD ME ZOMAAR JE BRENGT ME OP IDEËEN.
terwijl hij het gewoon heeft gedaan
Waarom zou hij dat doen??
pi_58183441
Omdat de keuken niet schoon genoeg was
pi_58183457
voor de 'lol'?

maar tof! je vader weet iig hoe hij dat moet doen

die van mij weet net waar de aan-knop zit
Ja doei.
pi_58183517
Ja het is z'n werk

Ik vond het vrij vervelend dat om twee uur 's nachts opeens iemand op het onzalige idee kwam mijn wachtwoord voor alle computer te veranderen. Het vervolgens ook nog dood leuk te ontkennen.
Praat er dan over als je ergens mee zit.
pi_58183885
Je hebt het wachtwoord wel terug? :p
Dat valt nog mee dan, hij had het ook 2 weken lang telkens kunnen veranderen zodat je helemaal niets kan?

Ik vroeg me trouwens af wat jullie tussendoor eten als je trek hebt.
Ik ben gewend aan chips, maar dat is natuurlijk niet zo goed.. Eten jullie alleen fruit/groenten tussendoor?
pi_58183978
Zo, net de witlofsalade met varkenshaas van SHE gemaakt en deze was goed te doen, zelfs vriendje vond het smakelijk, terwijl die in eerste instantie een beetje zuur keek toen ik de maaltijd aankondigde.
Ik moet wel wennen aan de bittere smaak (lustte eerder nooit witlof).

Als toetje een verse ananas opgesneden maar nog niet helemaal op, vanavond de rest misschien met een beetje yoghurt.

O: 4 volkorenbeschuiten met hagelslag.
L: een tosti met ham en kaas, en ketchup.
M: Witlofsalade met appel en varkenshaas.
T: Een appel en een paar rauwe worteltjes.

Nu een lekkere kop thee (wel met honing )

Ben verder ook een calorieenteller dus ik gok erop dat dit aardig was voor vandaag.

Zit te twijfelen of we nog even een eind gaan wandelen, heb na het hardlopen gedouched en de relaxbroek aangetrokken. Het avondzonnetje schijnt zo lekker!
  zondag 20 april 2008 @ 18:31:43 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58184145
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Omdat de keuken niet schoon genoeg was
Dan wordt het tijd om op kamers te gaan .
Mijn ouders zouden dat gelukkig ook niet kunnen, al had mijn pa laatst ineens mijn relatieplanetprofieltje ervoor .

"Ja, ik zag zomaar een foto van jou op één of andere website."
" " *rent naar boven om te kijken. Bleek ik nog op RP ingelogd te staan via hun pc .

Het eten is op en ik ben halverwege met opruimen. Zo nog even stofzuigen .
En ik heb zin in zoetigheid . Gelukkig is de supermarkt gesloten .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 18:31:58 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58184150
quote ipv edit.
Niet meer actief op Fok!
pi_58184519
de film was leuk
pi_58185438
We hebben net pannekoeken gegeten en om het nog enigszins verantwoord te laten lijken heb ik ze gemaakt van volkorenmeel. Eentje belegd met cottage cheese en ananas en honing, eentje belegd met appelstukjes, rozijnen, kaneel en stroop. Burp.

Vanavond maar niks meer nemen, behalve lekkere muntthee.
Deze week nog even knallen op school en dan twee weken meivakantie. Die weken zitten nu al in m'n hoofd als "weer-beginnen-met-sporten-weken", dus dat ga ik dan ook maar doen. Ik hoop dat ik de motivatie weer terug kan vinden, want het is best zonde van m'n sportschoolabonnement zo.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2008 19:29:22 ]
  zondag 20 april 2008 @ 19:30:40 #113
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58185498
Goedenavond

Wat gaat het hier hard! Vanavond lekker peultjes met gegrilde zalm en aardappelpuree op Simpel maar lekker. En lekker door de stad gelopen vanmiddag Mooi weer
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 20 april 2008 @ 19:31:23 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58185515
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:28 schreef Razztwizzle het volgende:
We hebben net pannekoeken gegeten en om het nog enigszins verantwoord te laten lijken heb ik ze gemaakt van volkorenmeel. Eentje belegd met cottage cheese en ananas en honing, eentje belegd met appelstukjes, rozijnen, kaneel en stroop. Burp.

Vanavond maar niks meer nemen, behalve lekkere muntthee.
Deze week nog even knallen op school en dan twee weken meivakantie. Die weken zitten nu al in m'n hoofd als "weer-beginnen-met-sporten-weken", dus dat ga ik dan ook maar doen. Ik hoop dat ik de motivatie weer terug kan vinden, want het is best zonde van m'n sportschoolabonnement zo.
Je hebt het meel zelf gemaakt? Tof, hoe doe je dat?
Ik eet zelf altijd meergranenpannenkoeken. Bevat ietsje meer calorieën dan gewone, maar ik vind ze lekkerder en ik denk dat ze ook gezonder zijn dan gewone.

Waren de koekjes lekker? .
Niet meer actief op Fok!
pi_58185567
Hallo
Toffe foto's Moblo

HIer geen zon gezien vandaag, maar het was ook niet echt koud. Hele dag gewerkt. Morgen weer. En overmorgen

Woensdag eindelijk weekend.
pi_58185655
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je hebt het meel zelf gemaakt? Tof, hoe doe je dat?
Ik eet zelf altijd meergranenpannenkoeken. Bevat ietsje meer calorieën dan gewone, maar ik vind ze lekkerder en ik denk dat ze ook gezonder zijn dan gewone.

Waren de koekjes lekker? .
Dat was ik helemaal vergeten te zeggen. Ik was ze vergeten en de oven stond niet op automatisch-afslaan en nu zijn ze net-niet-verbrand en veel te bitter . Ik heb ze maar in de tuin gegooid voor de vogeltjes.
  zondag 20 april 2008 @ 19:37:56 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58185683
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dat was ik helemaal vergeten te zeggen. Ik was ze vergeten en de oven stond niet op automatisch-afslaan en nu zijn ze net-niet-verbrand en veel te bitter . Ik heb ze maar in de tuin gegooid voor de vogeltjes.
.
Echt zonde.
En ik heb de hele middag al zin in die koekjes .
Als ik even snel die kant op trein hebben de vogeltjes misschien nog wat kruimels voor me overgelaten .

(maar bittere koekjes, bleh )
Niet meer actief op Fok!
pi_58185751
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
Echt zonde.
En ik heb de hele middag al zin in die koekjes .
Als ik even snel die kant op trein hebben de vogeltjes misschien nog wat kruimels voor me overgelaten .

(maar bittere koekjes, bleh )
Een zoet-aanval. Dat had ik gisteravond, erg is dat hè. Bananen helpen bij mij vaak wel goed. Mits ik mezelf kan beheersen en ze niet insmeer met pindakaas en hagelslag.

En wat betreft de koekjes, jammer joh - de eksters en de koolmeesjes zitten net de laatste restjes weg te pikken. Er zijn hier zoveel vogels (en eekhoorntjes, maar die komen niet zo dichtbij) dat alles wat ik hier in de tuin gooi al op is voordat de poes doorheeft dat er überhaupt vogels in de tuin zitten.
  zondag 20 april 2008 @ 19:43:06 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58185797
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:40 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Een zoet-aanval. Dat had ik gisteravond, erg is dat hè. Bananen helpen bij mij vaak wel goed. Mits ik mezelf kan beheersen en ze niet insmeer met pindakaas en hagelslag.

Het is vooral erg als je niks in huis hebt en de winkels dicht zijn .
En bananen insmeren met pindakaas en hagelslag... dat kan echt niet joh . Bovendien heb ik al een banaan gehad. Ik heb nergens zin in, alléén maar in zoetigheid.
Ik ga dadelijk maar naar bed dan . Morgenochtend ben ik blij dat ik niks in huis had .
Niet meer actief op Fok!
pi_58185857
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het is vooral erg als je niks in huis hebt en de winkels dicht zijn .
En bananen insmeren met pindakaas en hagelslag... dat kan echt niet joh . .
Bananen zijn juist multifunctioneel als fout-snack-eten!

Bananen met pindakaas en sambal, bananen met hagelslag en slagroom, bananen prakken en op een wit casinosneetje met hagelslag en dan even in de oven, bananen met chocoladepasta, bananen met cashewnoten en kokos..

Maar, euh, ik draaf door, want ik let natuurlijk heel goed op m'n eten en geef nooit meer toe aan rare banaanideeën.
pi_58185865
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:40 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ulk Echt?
Klinkt enorm ranzig!

(het helpt niet dat ik sowieso al niet van banaan houd denk ik)
pi_58186079
Banaan met pindakaas en hagelslag?
Klinkt uhhh.....apart

Zeker een banaan fan?
pi_58186246
Ik houd helemaal niet zo van bananen, maar ik kan me erg goed herinneren dat als ik dan enorm behoefte had aan iets zoets, dat wel de ultieme nu-hoef-ik-een-week-niets-zoets-meer combi was.
pi_58186604
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik houd helemaal niet zo van bananen, maar ik kan me erg goed herinneren dat als ik dan enorm behoefte had aan iets zoets, dat wel de ultieme nu-hoef-ik-een-week-niets-zoets-meer combi was.
Ok dan

Morgen een druk dagje met school en stage, officieel geen pauzes dus echt lekker op je gemak eten zal er niet in zitten
  zondag 20 april 2008 @ 21:20:08 #125
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188348
quote:
Op zondag 20 april 2008 09:42 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen allemaal

Hey Octo ga jij de eerste in dit topic worden die een operatie heeft gedaan
Operatie ???
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:51 schreef octopussy het volgende:
* octopussy komt ook maar eens voorzichtig om een hoekje kijken

Splash, een mede motorrijder wat leuk. De rit met Motorbloempje vandaag was echt leuk
Hoi Octopussy!!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 20 april 2008 @ 21:25:30 #126
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188489
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:13 schreef Viking84 het volgende:
OH NEE!!!!
Meid.... wat erg.... als je dat had geweten....
Ik leef met je mee.... oh wacht... dat doe ik niet..... calorien tellen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_58188500
Heb nu echt zo'n zin in zoute popcorn, zo'n zak uit de magnetron!
Ben hard bezig dat te weerstaan.
Mijn zonde van vandaag was aan het begin van de avond toch 2 oreo's omhuld met witte chocolade.

Heb ook nog worteltjes in de koelkast liggen, misschien dat ik die maar neem, of een restje ananas.

Het voelt soms ook als automatisme om gewoon iets in je mond te stoppen.
  zondag 20 april 2008 @ 21:26:40 #128
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188532
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:21 schreef Miss_S het volgende:
Wie hadden gister een 4kazenpizza maar die was zwart geworden dus die heb ik niet op
Ze horen van origine geel te zijn
pi_58188569
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:26 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ze horen van origine geel te zijn

Ik heb andere talenten
Maar jij bent er ook weer ?

En Octopussy heeft als ik het goed is een weight loss surgery gehad
  zondag 20 april 2008 @ 21:29:09 #130
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188611
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:22 schreef SHE het volgende:
Nou en!
Pizza moet je gewoon slim plannen. Op zondag; als je tot 11 uur in je bedje hebt gelegen. Dan om 2 uur hebt gebrunched. Avondeten pizza en hoppa, die dag maar 1500 kcal.
Heb je niet gezondigd, ga je niet naar de hel en ook niets naar je heupen.

Was getekend,
De snobistische autist.
Klopt niet helemaal afaik...
Als je om 11 uur uit je bed komt en om 2 uur pas eet komt je stofwisseling ERG laat op gang.... dus dan verbrand je minder dan je doorgaans zou verbranden
Dus de kans is groot dat je over de gehele dag even veel kwa balans hebt als op een normale dag.

(tenzij je om 3 uur snachts naar bed gaat )
  zondag 20 april 2008 @ 21:29:54 #131
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188636
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb andere talenten
Maar jij bent er ook weer ?

Ja... als je het goed vindt althans
Oh.. klinkt heavy...
pi_58188654
Vandaag gegeten:

5 dropjes, Brinta, een focaccio mozarella/tomaat en 4 pannenkoeken.

Gaat lekker. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 20 april 2008 @ 21:30:48 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58188655
@ Hunny:
Had je beter de popcorn kunnen eten..de oreo's zijn een stuk minder fraai.
Ga eens lekker met je vriendje spelen; misschien dat hij die neiging om dingen in je mond te stoppen kan bedwingen.
pi_58188670
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:29 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ja... als je het goed vindt althans
Oh.. klinkt heavy...
Ja hoor begon je al te missen
Maar je hebt lekker motorsport gedaan ?
  zondag 20 april 2008 @ 21:32:39 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58188701
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:27 schreef Miss_S het volgende:
Waarom zeg je dat steeds?
Niet meer actief op Fok!
pi_58188731
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

omdat octo hier gisteren voor het eerst was, en het weer even gemeld moest worden
Ja doei.
pi_58188744
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat we hier toch over de manieren van afvallen hebben?
  zondag 20 april 2008 @ 21:34:10 #138
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58188751
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:29 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal afaik...
Als je om 11 uur uit je bed komt en om 2 uur pas eet komt je stofwisseling ERG laat op gang.... dus dan verbrand je minder dan je doorgaans zou verbranden
Dus de kans is groot dat je over de gehele dag even veel kwa balans hebt als op een normale dag.

(tenzij je om 3 uur snachts naar bed gaat )
Je stofwisseling heeft geen timer.
Dus as far as you know, kan je van mij aanemen dat je stofwisseling geen klok kan kijken.
Verbranding gaat gelukkig de hele dag door.

En laat naar bed gaan is ook een dikmaker, net als weinig slapen.
Heeft geen flikker te maken met je stofwisseling, maar met het simpele feit dat hoe langer je slaapt, hoe minder gelegenheid je hebt om te eten.
  zondag 20 april 2008 @ 21:36:46 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58188822
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Dus as far as you know, kan je van mij aanemen dat je stofwisseling geen klok kan kijken.

Heeft geen flikker te maken met je stofwisseling, maar met het simpele feit dat hoe langer je slaapt, hoe minder gelegenheid je hebt om te eten.
Tijdens je slaap verbrand je minder en het ontbijt is bedoeld om de verbranding op gang te brengen.
Ergo: als je om 11 uur uit bed komt, vervolgens ontbijt en om 23 uur naar bed gaat, heeft je lichaam minder tijd om te verbranden dan wanneer je om 8 uur uit bed komt, dan eet en om 23 uur naar bed gat.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 21:37:24 #140
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188837
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef SHE het volgende:

[..]

En DAAR heb je het mis.... omdat je 's ochtends ontbijt komt je stofwisseling uit zijn "slaap" toestand waarin je stofwisseling minder verbruikt.
Daardoor komt je stofwisseling dus op gang.. en die heb jij zo lang mogelijk uitgesteld.

Daarom is het ook zo slecht om niet te ontbijten... bron:

http://www.opdieet.nl/verbranding.htm
  zondag 20 april 2008 @ 21:38:08 #141
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188848
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tijdens je slaap verbrand je minder en het ontbijt is bedoeld om de verbranding op gang te brengen.
Ergo: als je om 11 uur uit bed komt, vervolgens ontbijt en om 23 uur naar bed gaat, heeft je lichaam minder tijd om te verbranden dan wanneer je om 8 uur uit bed komt, dan eet en om 23 uur naar bed gat.
Ja... je was iets eerder
pi_58188862
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:37 schreef -Splash- het volgende:

[..]

En DAAR heb je het mis.... omdat je 's ochtends ontbijt komt je stofwisseling uit zijn "slaap" toestand waarin je stofwisseling minder verbruikt.
Daardoor komt je stofwisseling dus op gang.. en die heb jij zo lang mogelijk uitgesteld.

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet geloven
Maar goed ontbijten is inderdaad altijd iets goeds
  zondag 20 april 2008 @ 21:40:14 #143
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188902
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja hoor begon je al te missen
Maar je hebt lekker motorsport gedaan ?
Jups
ERRUG lekker

Je voelt je echt helemaal gaar na een rit van 7 uur
  zondag 20 april 2008 @ 21:40:22 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58188908
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Omdat we hier toch over de manieren van afvallen hebben?
Nou je zei het vanochtend (of gisteren, volgens moblo) voor het eerst.
Toen zei je iets in de trant van: 'Volgens mij is Octopussy de eerste hier die dmv een operatie is afgevallen.'
En nu zeg je weer zomaar vanuit het niets: 'Octo heeft WLS gedaan.' (ik heb nog gezocht naar een aanleiding voor die opmerking, maar die heb ik niet gevonden).
Dus ik zie niet zo goed in waarom je dat steeds zegt. Volgens mij is het ook als een sneer bedoeld, dus het zou fijn zijn als je dat soort dingen gewoon niet zou zeggen.
Octo moet de laatste kilo's op dezelfde manier kwijtraken als wij. Laten we ons daar op focussen .

Zonet Sicko van Michael Moore gekeken. Best wel een heftige docu zeg. Je verwacht gewoon niet van een land als de VS dat er zo slecht voor de burgers gezorgd wordt .

Verder heb ik gezondigd vanavond, maar ik zeg niet hoe en wat .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 21:41:18 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58188932
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Geloof mij maar, want ik ben een Slankregular en SHE niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_58188934
quote:
Op zondag 20 april 2008 18:18 schreef Inderdaad het volgende:
Je hebt het wachtwoord wel terug? :p
Dat valt nog mee dan, hij had het ook 2 weken lang telkens kunnen veranderen zodat je helemaal niets kan?

Ik vroeg me trouwens af wat jullie tussendoor eten als je trek hebt.
Ik ben gewend aan chips, maar dat is natuurlijk niet zo goed.. Eten jullie alleen fruit/groenten tussendoor?
Hm. Ja het is mijn eigendom. Moet hij afblijven vind ik.
  zondag 20 april 2008 @ 21:41:24 #147
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188937
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sja... je kan beter flink ontbijten en wat minder tijdens de lunch dan een heel mager ontbijt etc...
Daarvoor zijn deze topics ook.... to teach and to learn.
  zondag 20 april 2008 @ 21:42:01 #148
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58188948
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:30 schreef SHE het volgende:

@ Hunny:
Had je beter de popcorn kunnen eten..de oreo's zijn een stuk minder fraai.
Ga eens lekker met je vriendje spelen; misschien dat hij die neiging om dingen in je mond te stoppen kan bedwingen.
Ik moet niet meer op internet komen.... ik zondig... erg slecht voor me
pi_58188956
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou je zei het vanochtend (of gisteren, volgens moblo) voor het eerst.
Toen zei je iets in de trant van: 'Volgens mij is Octopussy de eerste hier die dmv een operatie is afgevallen.'
En nu zeg je weer zomaar vanuit het niets: 'Octo heeft WLS gedaan.' (ik heb nog gezocht naar een aanleiding voor die opmerking, maar die heb ik niet gevonden).
Dus ik zie niet zo goed in waarom je dat steeds zegt. Volgens mij is het ook als een sneer bedoeld, dus het zou fijn zijn als je dat soort dingen gewoon niet zou zeggen.
Octo moet de laatste kilo's op dezelfde manier kwijtraken als wij. Laten we ons daar op focussen .

Zonet Sicko van Michael Moore gekeken. Best wel een heftige docu zeg. Je verwacht gewoon niet van een land als de VS dat er zo slecht voor de burgers gezorgd wordt .

Verder heb ik gezondigd vanavond, maar ik zeg niet hoe en wat .
Nou Renkse er werd naar die operatie gevraagd dus was er wel een reden, waarom zou ik het 2x uit het niets noemen?
Iedereen moet zelf weten wat ze doen en het lijkt me ook niet dat het een geheim is als ze het op een forum post toch?
pi_58188995
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar ergens geloof ik dat jullie ook hetzelfde bedoelen tenminste gedeeltelijk
Maar het klopt toch dat na 8 uur eten slecht voor je is, een fabeltje is?
pi_58189011
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nou Renkse er werd naar die operatie gevraagd dus was er wel een reden, waarom zou ik het 2x uit het niets noemen?
Iedereen moet zelf weten wat ze doen en het lijkt me ook niet dat het een geheim is als ze het op een forum post toch?
gisteren toen octo alleen hallo zei, was er géén reden om die operatie weer op te rakelen.

Als jij toen niets had gezegd, had Splash er ook niet naar gevraagd, en had je het ook niet nog een keer hoeven noemen, omdat je dan niet op Splash had hoeven antwoorden

Je had ook kunnen zeggen: 'Welkom octo! Succes met de laatste kilo's! <punt>'
Ja doei.
pi_58189016
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:40 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Jups
ERRUG lekker

Je voelt je echt helemaal gaar na een rit van 7 uur
7 uur gereden? waar ben je dan allemaal geweest?
Ooit ga ik ook nog wel mijn motorrijbewijs halen
  zondag 20 april 2008 @ 21:44:19 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189022
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie het. Dat heb ik even gemist . Sorry dan .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189050
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie het. Dat heb ik even gemist . Sorry dan .
Geeft niet
en Dunya en Desie was leuk
Theo is ook echt grappig
  zondag 20 april 2008 @ 21:46:31 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189078
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Geeft niet
Theo is ook echt grappig
Ik ga die film ook nog zien idd. Ff een keer op dvd, denk ik en dan hopen dat er Nederlandse of Engelse subs bij zitten. Kan het anders echt niet volgen.
Theo is cool .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 21:46:59 #156
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189094
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja maar ergens geloof ik dat jullie ook hetzelfde bedoelen tenminste gedeeltelijk
Maar het klopt toch dat na 8 uur eten slecht voor je is, een fabeltje is?
Ligt eraan hoe laat je naar bed gaat....
Het punt is dat als je naar bed gaat en gaat slapen, je stofwisseling in een ruststand komt.
Hoe eerder je eet, des te beter zal het avondeten "verbrand" worden.
Let op: Als je TE vroeg je avond eten gaat nuttigen (half 5) zal je honger gevoel 's avonds opspelen en ben je geneigd om te gaan snoepen.
pi_58189095
's nachts gaat je verbranding net zo hard door
Slaap kost meer energie dan gewoon liggen/zitten en tv kijken..
pi_58189120
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Geeft niet
Theo is ook echt grappig
Ik heb een paar maanden geleden de ruwe versie gezien, toen was hij net af maar nog zonder muziek en aftiteling enzo, en dat je na afloop zo'n formulier moet invullen zodat de makers weten of er nog iets aan veranderd moet worden. Vond hem idd ook erg leuk! Ik vind die moeder van Desie altijd zo lief
pi_58189151
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:47 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden geleden de ruwe versie gezien, toen was hij net af maar nog zonder muziek en aftiteling enzo, en dat je na afloop zo'n formulier moet invullen zodat de makers weten of er nog iets aan veranderd moet worden. Vond hem idd ook erg leuk! Ik vind die moeder van Desie altijd zo lief
Ja inderdaad lieve moeder
Ik was samen met mijn moeder gegaan dan is het ook wel een leuke film
pi_58189169
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:46 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe laat je naar bed gaat....
Het punt is dat als je naar bed gaat en gaat slapen, je stofwisseling in een ruststand komt.
Hoe eerder je eet, des te beter zal het avondeten "verbrand" worden.
Let op: Als je TE vroeg je avond eten gaat nuttigen (half 5) zal je honger gevoel 's avonds opspelen en ben je geneigd om te gaan snoepen.
Avondeten doe ik altijd om 5 uur en ik ga niet vaak voor 12 uur slapen dus meestal eet ik om 9 uur nog iets
  zondag 20 april 2008 @ 21:50:25 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189193
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Droom jij soms dat je aan het sporten bent ofzo? .

En ja, dat van na 20 uur niet meer eten is een fabeltje. Hangt echt van je ritme af en die is er, denk ik, op gebaseerd dat de meeste mensen rond 23:00 - 0:00 uur naar bed gaan. Als je veel later naar bed gaat, zoals Conleche, meen ik, dan kun je gerust nog eten na 20:00 uur .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189206
quote:

[..]

SHE is dun en hoeft niet af te vallen
en jij wel (daarom zit je in dit topique toch),
dus zou ik eerder haar geloven
  zondag 20 april 2008 @ 21:51:51 #163
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58189236
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:37 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Let op, ik leg het 1keer uit.
Je staat laat op; en brunched wat.
Vervolgens eet je s'avonds een pizza.

Totaal inname kcal : 1500

Waar precies denk jij dat je dikker gaat worden van het feit dat je uitgeslapen hebt?

Fabel 2 : je stofwisseling komt niet op gang van een ontbijt. Die komt vanzelf al op gang. Sterker nog, tijdens je slaap verbrand je het meest.
Ontbijten kun je dan ook het best heel licht, net als je brunch.
Om vet te verliezen moet je lichaam in katabole staat zijn, en over 24 uur genomen ben je de hele dag door afwisselend anabool en katabool.
Vooral s'ochtends en net na het sporten ben je katabool.
S'ochtends zo min mogelijk eten, is daarom altijd beter dan zwaar ontbijten. Zo rek je het proces.

Ik vind je link prachtig, maar helaas is wat er staat niet helemaal juist. Ontwaken en verbranding staan niet in relatie tot elkaar.
Wil je meer lezen, dan kan je wat googlen op biochemie, chronobiologische aspecten of de vetzuursynthese.
pi_58189247
wedstrijdje doen wie je moet geloven het moet toch niet gekker worden...
Ja doei.
pi_58189255
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Slanke mensen is niet hetzelfde als gezonde mensen
Je hebt ook mensen die heel slecht eten maar gewoon niet aankomen
pi_58189283
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Droom jij soms dat je aan het sporten bent ofzo? .

En ja, dat van na 20 uur niet meer eten is een fabeltje. Hangt echt van je ritme af en die is er, denk ik, op gebaseerd dat de meeste mensen rond 23:00 - 0:00 uur naar bed gaan. Als je veel later naar bed gaat, zoals Conleche, meen ik, dan kun je gerust nog eten na 20:00 uur .
herstelprocessen in je slaap kosten energie
etc
vraag maar aan Isabeau
  zondag 20 april 2008 @ 21:53:47 #167
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58189298
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:41 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Sja... je kan beter flink ontbijten en wat minder tijdens de lunch dan een heel mager ontbijt etc...
Daarvoor zijn deze topics ook.... to teach and to learn.
Dus niet.
Absolute onzin, huiswijven gelul en zelfs pertinent onwaar .
precies het tegenovergestelde moet je doen als je je verbranding optimaal wilt benutten.
Die ( jaja, ik zeg het lekker nog eens ) de HELE dag doorgaat.

pi_58189321
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Slanke mensen is niet hetzelfde als gezonde mensen
Je hebt ook mensen die heel slecht eten maar gewoon niet aankomen
van wat ik heb gelezen eet SHE heel gezond
(op haar frietjes met knoflook saus en sambal en dan een half uur laten staan prutje na
sorry )
  zondag 20 april 2008 @ 21:55:10 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189336
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo zien:

SHE is dun, hoeft niet af te vallen, dus waarom zou ze zich in aan afvallen relateerde onderwerpen verdiepen? (of misschien juist wel om slank te blíjven).

En ik wacht even op Isabeau, want die kan ons vast wel uitsluitsel geven in deze discussie.

Oh en @ SHE: als de verbranding niet op gang komt van een ontbijt, hoe verklaar je dan dat ik geen grammetje afviel toen ik niet ontbeet en dat ik ineens als een speer ging, toen ik wél ging ontbijten?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 21:56:19 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58189371
quote:

[..]

True, maar het feit dat je hier een regular bent moet toch aangeven dat je iets niet helemaal goed doet.
  zondag 20 april 2008 @ 21:56:42 #171
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189380
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

7 uur gereden? waar ben je dan allemaal geweest?
Ooit ga ik ook nog wel mijn motorrijbewijs halen
Uhm.....

pi_58189390
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo zien:

SHE is dun, hoeft niet af te vallen, dus waarom zou ze zich in aan afvallen relateerde onderwerpen verdiepen? (of misschien juist wel om slank te blíjven).

En ik wacht even op Isabeau, want die kan ons vast wel uitsluitsel geven in deze discussie.
Haha. Ja constant dun blijven vind ik eigenlijk een net zo grote prestatie als eerst 40 kg aankomen en dan weer 40 kg afvallen. Maar goed. Het is beide moeilijk.
pi_58189399
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

van wat ik heb gelezen eet SHE heel gezond
(op haar frietjes met knoflook saus en sambal en dan een half uur laten staan prutje na
sorry )
Dat geloof ik ook wel maar jij begon zo mooi over dun alsof dat gelijk staat aan gezond
Mij maakt niet uit wie er gelijk heeft ik doe toch wel wat ik zelf denk dat het beste is
  zondag 20 april 2008 @ 21:57:20 #174
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189401
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nope....
  zondag 20 april 2008 @ 21:58:36 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189450
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:56 schreef SHE het volgende:

[..]

True, maar het feit dat je hier een regular bent moet toch aangeven dat je iets niet helemaal goed doet.
Dat is zo.
Maar volgens mij ligt dat aan andere dingen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189453
* popcorn pakt *

oeh ik voel een discussie
miss_s
spring er in
nu kan het nog

(flauw, sorry )
  zondag 20 april 2008 @ 21:59:27 #177
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189479
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Let op, ik leg het 1keer uit.
Je staat laat op; en brunched wat.
Vervolgens eet je s'avonds een pizza.

Totaal inname kcal : 1500

Waar precies denk jij dat je dikker gaat worden van het feit dat je uitgeslapen hebt?

Fabel 2 : je stofwisseling komt niet op gang van een ontbijt. Die komt vanzelf al op gang. Sterker nog, tijdens je slaap verbrand je het meest.
Ontbijten kun je dan ook het best heel licht, net als je brunch.
Om vet te verliezen moet je lichaam in katabole staat zijn, en over 24 uur genomen ben je de hele dag door afwisselend anabool en katabool.
Vooral s'ochtends en net na het sporten ben je katabool.
S'ochtends zo min mogelijk eten, is daarom altijd beter dan zwaar ontbijten. Zo rek je het proces.

Ik vind je link prachtig, maar helaas is wat er staat niet helemaal juist. Ontwaken en verbranding staan niet in relatie tot elkaar.
Wil je meer lezen, dan kan je wat googlen op biochemie, chronobiologische aspecten of de vetzuursynthese.
Goed... je mag dat geloven
Ik geloof het andere
  zondag 20 april 2008 @ 21:59:35 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189487
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel maar jij begon zo mooi over dun alsof dat gelijk staat aan gezond
Mij maakt niet uit wie er gelijk heeft ik doe toch wel wat ik zelf denk dat het beste is
Mja, vaak wel, denk ik.
En ik geloof ook dat dunne mensen die niet gezond leven dat vroeg op laat wel op hun bord krijgen.

Dat móet gewoon! Anders is het niet eerlijk! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189490
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:56 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Uhm.....

[ link | afbeelding ]
Dat is een stukje

En ik vind niet dat als je een regular hier bent dat je iets fout doet, vele zitten hier ook volgens mij omdat het gezellig is en om gezond te blijven leven en niet omdat ze nog (zoveel) moeten afvallen
  zondag 20 april 2008 @ 22:00:03 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189507
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:59 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Goed... je mag dat geloven
Ik geloof het andere
Ze gelooft het niet.
Ze wéét dat het zo is.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 22:00:28 #181
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189521
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Haha. Ja constant dun blijven vind ik eigenlijk een net zo grote prestatie als eerst 40 kg aankomen en dan weer 40 kg afvallen. Maar goed. Het is beide moeilijk.
Niet echt... als SHE een betere stofwisseling heeft dan Viking is dat niet zo moeilijk.....
Beetje rare aanname die je daar maakt
pi_58189529
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
* popcorn pakt *

miss_s
spring er in
nu kan het nog

(flauw, sorry )
Heel flauw ja en het spijt me ga toch echt niet mijn mond houden voor jou
Maar fijn dat er altijd wel iemand stookt
pi_58189538
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:57 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Nope....
Jawel
  zondag 20 april 2008 @ 22:01:28 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189550
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is een stukje

En ik vind niet dat als je een regular hier bent dat je iets fout doet, vele zitten hier ook volgens mij omdat het gezellig is en om gezond te blijven leven en niet omdat ze nog (zoveel) moeten afvallen
Klopt.
Maar in mijn geval gaat dat niet op . Ik doe iets fout en ik weet ook heel goed wát ik fout doe. Ik moet gewoon weer even op de rails zien te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189566
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mja, vaak wel, denk ik.
En ik geloof ook dat dunne mensen die niet gezond leven dat vroeg op laat wel op hun bord krijgen.

Ookal krijgen ze het nooit aan de buitenkant te zien van binnen krijgen ze het echt wel te merken
pi_58189569
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]
Maar fijn dat er altijd wel iemand stookt
Ik ben het niet! Ik ben het niet!
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:02:06 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189571
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
* popcorn pakt *

miss_s
spring er in
nu kan het nog

(flauw, sorry )

Denk je wel om de lijn?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 22:02:48 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189600
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben het niet! Ik ben het niet!
Stil jij! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189602
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt.
Maar in mijn geval gaat dat niet op . Ik doe iets fout en ik weet ook heel goed wát ik fout doe. Ik moet gewoon weer even op de rails zien te komen .
Ga je ons wel weer verlaten als het goed gaat?
En hoe gaat het met je nieuwe plan?
  zondag 20 april 2008 @ 22:03:00 #190
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58189609
Vandaag weer nogal veel gegeten, 2x restjes rijst enzo... nu maar op bed, half 5 weer op de fiets
Bernie en ik zijn tof.
pi_58189628
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mja, vaak wel, denk ik.

Dunne ongezonde mensen hebben vast een lelijke huid
of vettig haar van alle frietjes

Maar dingen als pizza/frietjes etc hoeven niet per se ongezond te zijn
ook al zijn ze wel calorierijk.

gezond ≠ caloriearm
ongezond ≠ calorierijk
pi_58189630
Kan er misschien een keer een ander zwart schaap uitgekozen worden? Ik doe ook mijn best om gewoon en motiverend bezig te zijn
Alvast bedankt
  zondag 20 april 2008 @ 22:04:10 #193
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189646
Wat een forum zeg....

Ik ga hier geen wellus/nietus discussie voeren SHE en princess....
Als jullie anders geloven dan mag dat
pi_58189648
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Stil jij! .
sorry
Ja doei.
pi_58189662
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:03 schreef Miss_S het volgende:
Kan er misschien een keer een ander zwart schaap uitgekozen worden? Ik doe ook mijn best om gewoon en motiverend bezig te zijn
Alvast bedankt
moet je denk ik nóg iets beter je best doen.. zo komt het namelijk niet (altijd) over
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:04:52 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189666
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:00 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Niet echt... als SHE een betere stofwisseling heeft dan Viking is dat niet zo moeilijk.....
Ik vind het een beetje een zwak excuus om er altijd maar vanuit te gaan dat iemand een betere stofwisseling heeft dan ik. Ik ken SHE niet, dus ik zou me eerst in haar eetpatroon moeten verdiepen om daar iets over te kunnen zeggen. Dat ze veel in CUL zit, wijst erop dat ze kennelijk graag kookt en dat zal wel niet altijd even slank zijn. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat ze mogelijk een snellere stofwisseling heeft .

En moblo heeft zéker een snellere stofwisseling dan ik (volgens mij nog sneller dan iedereen hier ), zoveel is wél duidelijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189682
oeh, ik ben trouwens een schaap, op een zwarte motor.. ben ik dan een zwart schaap?

Schapen zijn tof! Al die lammetjes nu in de wei naast de dijk zooooooooooooooooo cute
Ja doei.
pi_58189685
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:00 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Je snapt hem niet helemaal geloof ik. Zelfs met een trage stofwisseling kun je op een constant gewicht blijven.
pi_58189687
Nee, nee, het is heel gezellig

pi_58189717
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:04 schreef -Splash- het volgende:
Wat een forum zeg....

Ik ga hier geen wellus/nietus discussie voeren SHE en princess....
Als jullie anders geloven dan mag dat
Het is nu ook wel extreem hoor
Er zullen altijd andere meningen zijn en onderzoeken en resultaten
  zondag 20 april 2008 @ 22:07:10 #201
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58189728
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:05 schreef shinydiscoball het volgende:

"fokken met jullie vind ik zo fantastisch"
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 20 april 2008 @ 22:07:27 #202
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189738
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Je snapt hem niet helemaal geloof ik. Zelfs met een trage stofwisseling kun je op een constant gewicht blijven.
Goh... serieus ? Wacht even.... ik schrijf mee...
Wil je nou zo graag ergens gelijk in hebben ofzo ?
pi_58189753
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een zwak excuus om er altijd maar vanuit te gaan dat iemand een betere stofwisseling heeft dan ik. Ik ken SHE niet, dus ik zou me eerst in haar eetpatroon moeten verdiepen om daar iets over te kunnen zeggen. Dat ze veel in CUL zit, wijst erop dat ze kennelijk graag kookt en dat zal wel niet altijd even slank zijn. Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat ze mogelijk een snellere stofwisseling heeft .

En moblo heeft zéker een snellere stofwisseling dan ik (volgens mij nog sneller dan iedereen hier ), zoveel is wél duidelijk .

aanname !
Door je er in te verdiepen kun je er misschien eerder van uit gaan dat het wel gezond is.
  zondag 20 april 2008 @ 22:08:28 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189770
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ga je ons wel weer verlaten als het goed gaat?
Nee, ik blijf, want het is gezellig hier en het werk is nooit gedaan natuurlijk (slank worden is 1, slank blijven is 2). Dit is echt mijn favoriete topic . In andere reeksen kan ik niet aarden, maar hier voel ik me helemaal op m'n plek .
quote:
En hoe gaat het met je nieuwe plan?
Aardig, tot nu toe .
Vanwege m'n zoet-aanval (veroorzaakt door Razztwizzle met haar chocolate chip cookies (hoor je dat Razz? ) heb ik me vanavond bezondigd aan een paar brownies en een klein bakje Ben & Jerry's (het is al een hele prestatie dat ik geen 500 ml bak nam, dat deed Mark wel).
Maar qua avondeten (dat is altijd het grootste probleem) gaat het tot nu toe redelijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189806
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:05 schreef shinydiscoball het volgende:

ik snap ook niet wat er 'gezellig' aan is om (steeds) je gelijk te willen hebben en aan mensen continue negeren en dingen oprakelen die helemaal niet van toepassing zijn (op dit moment)
Ja doei.
pi_58189832
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ik blijf, want het is gezellig hier en het werk is nooit gedaan natuurlijk (slank worden is 1, slank blijven is 2). Dit is echt mijn favoriete topic . In andere reeksen kan ik niet aarden, maar hier voel ik me helemaal op m'n plek .
[..]

Aardig, tot nu toe .
Vanwege m'n zoet-aanval (veroorzaakt door Razztwizzle met haar chocolate chip cookies (hoor je dat Razz? ) heb ik me vanavond bezondigd aan een paar brownies en een klein bakje Ben & Jerry's (het is al een hele prestatie dat ik geen 500 ml bak nam, dat deed Mark wel).
Maar qua avondeten (dat is altijd het grootste probleem) gaat het tot nu toe redelijk .
Dat klinkt inderdaad redelijk goed zeker als Mark wel een 'grote' bak at

En het is inderdaad best een leuk topic soms ookal voel ik me de laatste tijd steeds minder thuis maar goed

Kan je trouwens een Nederlandse film volgen in de bios, of is het daarom dat je hem op dvd wil kijken?
  zondag 20 april 2008 @ 22:11:15 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189855
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

aanname !
Door je er in te verdiepen kun je er misschien eerder van uit gaan dat het wel gezond is.
Ik zeg 'het zal wel niet altijd even slank zijn'.
Daar kun je me helemaal niet op pakken.
Niet meer actief op Fok!
pi_58189856
eerst was het nog 'altijd zo gezellig' en nu is het 'soms wel een leuk topic'
Ja doei.
pi_58189871
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik snap ook niet wat er 'gezellig' aan is om (steeds) je gelijk te willen hebben en aan mensen continue negeren en dingen oprakelen die helemaal niet van toepassing zijn (op dit moment)
Neuh zonder iemand persoonlijk aan te vallen ofzo, vind ik het zelf ook erg vermoeiend om dat soort dingen steeds te lezen. En als er weer eens iemand genegeerd wordt moet dat ook weer 10 x gezegd worden eerst
pi_58189878
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Grappig dat jij dat allemaal opvalt aan anderen
Terwijl dit topic toch op een gegeven moment heel erg veranderd is en dat komt niet door diegene die nu gelijk willen hebben
pi_58189879
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En het is inderdaad best een leuk topic soms ookal voel ik me de laatste tijd steeds minder thuis maar goed

Kan je trouwens een Nederlandse film volgen in de bios, of is het daarom dat je hem op dvd wil kijken?
Dat is wel jammer want ik dacht dat er nu minder aanvaringen waren.
Oh dat van net was een flauw grapje, sorry. Dacht dat je er tegen kon. Excuze moi.
pi_58189881
zit overigens al een uur op mn thee te wachten zo maar eens zelf actie ondernemen

mannen
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:12:48 #213
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58189895
Vind je het gek met mensen die altijd gelijk willen hebben en dat niet kunnen onderbouwen en iemand gelijk geven omdat ze slank is (want dan zal ze wel gelijk hebben)
  zondag 20 april 2008 @ 22:12:52 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189899
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Precies.
En aangezien het maar zeer zelden voorkomt... ach... moet kunnen .
Alleen moet ik het niet te vaak doen, want dan wordt het een gewoonte en slechte gewoontes zijn funest.
quote:
Nee, versta ik niks van.
Vandaar de dvd . Heb Alles is liefde ook pas een paar weken geleden gezien.
Niet meer actief op Fok!
pi_58189914
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Grappig dat jij dat allemaal opvalt aan anderen
Terwijl dit topic toch op een gegeven moment heel erg veranderd is en dat komt niet door diegene die nu gelijk willen hebben
deze discussie is al eens eerder gevoerd, en ik geloof niet dat er toen mensen waren die problemen met mij hadden, naast jijzelf

en vind je het gek, dat ik reageer op jouw posts, als die niet aardig zijn?
Ja doei.
pi_58189921
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Dat is wel jammer want ik dacht dat er nu minder aanvaringen waren.
Oh dat van net was een flauw grapje, sorry. Dacht dat je er tegen kon. Excuze moi.
Ik kan er misschien tegen als niet elk topic steeds uitkwam op een anti Miss_S topic
Zoals ik al eerder zei ik doe echt mijn best en dat een of 2 mij steeds naar beneden praten is niet echt leuk
En ik weet dat het van jou grappig bedoelt is maar het is op het moment niet meer grappig, zoals een half jaar geleden bijvoorbeeld wel was
pi_58189933
Ik ben weer thuis, geen tijd om bij te lezen, want ik duik nu mn bed in en ga mn slaap inhalen.

Trusten!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_58189940
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zeg 'het zal wel niet altijd even slank zijn'.
Daar kun je me helemaal niet op pakken.
Ik wil je helemaal nergens op pakken Maar het lijkt mij logischer dat als je je in eten verdiept dat je dan juist bewust wordt van voedingswaarden en zo eerder een gezonde keuze zal maken.
Kennis is macht. En zo.
  zondag 20 april 2008 @ 22:14:54 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189966
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Neuh zonder iemand persoonlijk aan te vallen ofzo, vind ik het zelf ook erg vermoeiend om dat soort dingen steeds te lezen. En als er weer eens iemand genegeerd wordt moet dat ook weer 10 x gezegd worden eerst
Weet je, je moet blij zijn dat je de relletjes in de Dieetclub niet hebt meegemaakt (gelukkig zijn die voorbij, pfiew, even afkloppen ).
Een discussie was soms al snel geluwd, maar dan laaide de boel weer op omdat alle regulars er zo nodig óók nog even wat van moesten zeggen. Zo zinloos ook. Maar zo zitten vrouwen in elkaar ofzo? Valt me op dat mordradead bijv nooit bij een discussie betrokken is .
Niet meer actief op Fok!
pi_58189978
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies.
En aangezien het maar zeer zelden voorkomt... ach... moet kunnen .
Alleen moet ik het niet te vaak doen, want dan wordt het een gewoonte en slechte gewoontes zijn funest.
[..]

Nee, versta ik niks van.
Vandaar de dvd . Heb Alles is liefde ook pas een paar weken geleden gezien.
Alles is liefde is ook leuk
Normaal ben ik toch niet zo van de Nederlandse films

Maar goed ik ga Lost kijken en dan slapen
Sorry dat ik vandaag ff kwijt moest hoe ik me voel in dit topic maar dat zal na vandaag ook niet meer gebeuren
  zondag 20 april 2008 @ 22:15:38 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58189986
Laten we even wat fabels uit de wereld helpen;
1. ik ben niet dun
2. Ik word al mollig als ik naar een frietje kijk
3. Ik kook super gezond, maar ik kan toch eten wat ik wil. Geen kwestie van dingen laten, maar dingen anders eten, anders bereiden en op een bepaalde manier combineren. Daarvoor lees ik me al ruim 10 jaar in op alle mogelijke onderzoeken omtrend voedingsmiddelen, stoffen en biochemie. Had ik niet geweten wat ik nu weet, dan was ik nu zeker een kilootje of 90 geweest. Want mijn passie voor lekker eten, is groter dan die voor bikini's.

Had ik maar een hyperactieve schildklier; dan zou ik nooit meer uit de keuken te trappen zijn.
  zondag 20 april 2008 @ 22:15:57 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58189997
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:14 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben weer thuis, geen tijd om bij te lezen, want ik duik nu mn bed in en ga mn slaap inhalen.

Trusten!
Weltrusten!
En je mist niks, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190004
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

deze discussie is al eens eerder gevoerd, en ik geloof niet dat er toen mensen waren die problemen met mij hadden, naast jijzelf

en vind je het gek, dat ik reageer op jouw posts, als die niet aardig zijn?
In het begin vond ik jou heel erg aanvallend. Of je bent wat genuanceerder. Of het valt mij niet meer op. Of beide
pi_58190065
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:12 schreef -Splash- het volgende:
Vind je het gek met mensen die altijd gelijk willen hebben en dat niet kunnen onderbouwen en iemand gelijk geven omdat ze slank is (want dan zal ze wel gelijk hebben)
Ik hoef geen gelijk te hebben
maar je gaat niet in op WAT ik zeg. Dan herhaal ik het nog maar een keer.
maar maakt mij niet uit verder.
pi_58190070
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik kan er misschien tegen als niet elk topic steeds uitkwam op een anti Miss_S topic
Zoals ik al eerder zei ik doe echt mijn best en dat een of 2 mij steeds naar beneden praten is niet echt leuk
meisje, blijkbaar niet goed genoeg..

als alles uitmondt in een anti-jouw-topic, dan moet je toch érgens een patroon kunnen ontdekken.

Dit is niet persoonlijk, echt niet, WEER niet, maar is het niet typisch? Alles wat je zegt draait om jou, alles wat gezegd moet worden wordt naar jou verdraaid, en dat is soms best vervelend. Vaak kan ik daar wel overheen lezen, maar soms is het gewoon TE!

Er is nog steeds geharrewar, hier, andere topic, en het gaat altijd fout als jij advies geeft aan anderen.
Ik wil met alle liefde geloven dat het goedbedoeld advies is, écht waar! Een het is ook super dat je bijna 30 kilo kwijt bent! Vooral als deze er al zo lang aanzaten!! top meisje, écht waar maar niet eidereen is het zelfde (gaan we weer) en ziet heil in de methode(s) die voor jou zo goed werken.

Dat je elke scheet hier meldt, prima, dat doet de rest ook, ikzelf ook, maar niet elk advies is juist voor de persoon aan wie je het geeft. En vaak is het ook de manier waarop, omdat jij vindt dat het voor jou heeft geholpen, moet het ook 'voor de ander' heel simpel zijn, en dat is het nu eenmaal niet..

Ja, ik maak me nu schuldig aan datgene wat ik nu ga zeggen: laten we het niet op BLIJVEN rakelen, laten we WEER/NOG STEEDS proberen om elkaar NIET te negeren, de toon die de muziek maakt te veranderen en gezelligheid in dit topic (terug) te brengen/te HOUDEN.

Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:18:58 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190089
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:15 schreef SHE het volgende:
Laten we even wat fabels uit de wereld helpen;
1. ik ben niet dun
2. Ik word al mollig als ik naar een frietje kijk
3. Ik kook super gezond, maar ik kan toch eten wat ik wil.
Ik krijg zomaar het idee dat punt 2 en 3 in tegenspraak zijn met elkaar .

Ik wil me trouwens ook eens wat meer verdiepen in voedingsleer, maar de één roept dit en de ander roept dat. Ik zie door de bomen het bos niet meer . Momenteel probeer ik me maar zoveel mogelijk aan de schijf van vijf te houden en die prachtige uitspraak van Maarten 't Hart: "Het maakt niet uit waar je in bijt, zolang je er maar flink van schijt." .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190091
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:24 schreef Miss_S het volgende:
Welkom HunnY
Leuk nog een Evyloopster erbij

Pas maar dat ze je niet inhaalt met de lessen
#35.
pi_58190101
Oh cool, ik ben gepromoveerd tot zwart schaap.
pi_58190109
ik had een hele reactie getypt en vervolgens op een verkeerde knop gedrukt ofzo en nu is alles weg

Nouja een kort versie dan: volgens mr. Katan (prof. voedingsleer) is ontbijten overrated. Verbranding is niet op te starten als een motortje maar gaat gewoon dag en nacht door (zie verhaal SHE).
Persoonlijk is het zo dat ik als ik WEL ontbijt, veel meer honger heb de rest van de dag dan als ik niets eet. Alsof die trek wel wordt getriggerd. Ik denk ook dat het idee dat ontbijten helpt komt van het feit dat je dan sowieso al bewuster met je eetpatroon omgaat.

Verder: over die operatie...maak je niet druk, het is geen geheim en ik schaam me er absoluut niet voor. Het grappige is dat ik Splash van een ander forum ken en hem gisteren dus heb gemeet. Daar hebben we het wel over afvallen gehad, maar ik heb niet vermeld dat ik mbv WLS 41 kilo ben afgevallen. Had even geen zin om dat uit te gaan leggen en al helemaal niet tijdens het avondeten. Misschien dat er nu wat dingen op hun plaats vallen voor Splash
  zondag 20 april 2008 @ 22:19:59 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190118
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:18 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Saskia zo'n opmerking op dit moment erg kan waarderen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190130
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Weet je, je moet blij zijn dat je de relletjes in de Dieetclub niet hebt meegemaakt (gelukkig zijn die voorbij, pfiew, even afkloppen ).
Een discussie was soms al snel geluwd, maar dan laaide de boel weer op omdat alle regulars er zo nodig óók nog even wat van moesten zeggen. Zo zinloos ook. Maar zo zitten vrouwen in elkaar ofzo? Valt me op dat mordradead bijv nooit bij een discussie betrokken is .
Ik heb nog niet zo lang geleden wel een rel in de Dieetclub meegemaakt hoor Is inderdaad gewoon een vrouwentrekje ofzo, ik moet in ieder geval wel vaak lachen om dat gekat naar elkaar Mannen zijn wmb veel verstandiger met dit soort dingen.
pi_58190136
Uhm. ik deed snel even page up door dit topic heen en zag mijn naam langskomen, maar ik zag ook best veel onzin staan Wetenschappers zijn het over bepaalde onderwerpen niet eens met elkaar eens, laat staan een stel vrouwen in een dieetdiscussie op internet maar voor zover de wetenschap het denkt te weten gaat je stofwisseling 's nachts gewoon door, maar netto echt niet meer dan overdag en ook niet op een hoger niveau dan tv kijken oid, ontbijten wordt gepromoot omdat je dan een paar uur later niet zo geneigd bent om te gaan snaaien, maar het "start" je stofwisseling niet (die loopt al) en je lijf is nooit alleen of anabool of katabool bezig, die processen lopen naast elkaar. 's Morgens normaal ontbijten is goed voor je, zware maaltijden zijn nooit goed voor je. Als je je ontbijt overslaat zal je lijf aan vetreserves moeten komen, maar zal ook sneller geneigd zijn je brein te doen denken dat die Mars in de automaat op het station essentieel is. Eten kan je de hele dag door doen, ook vlak voor het slapen gaan (maar of dat verstandig is qua hoeveelheid energieinname is een andere kwestie); het heeft in ieder geval geen noemenswaardig effect op de stofwisseling.

Even kort door de bocht:
om af te vallen hoef je alleen maar op kcal-inname/uitgave te letten, al het andere is onzin.
om gezond te blijven moet je ook letten op wat je precies eet (afvallen op 1 zak M&M's per dag kan prima, maar ik denk dat je lichaam dan niet echt blij met je is op de langere termijn )

En Miss S een
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 april 2008 @ 22:20:44 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190141
En wederom verschijnt er een post van moblo in het taalfoutentopic.
Niet meer actief op Fok!
pi_58190150
quote:

[..]

Dat is op zich best een flauwe opmerking
P.s. ik ben al 4 maanden bij les 2 !
  zondag 20 april 2008 @ 22:21:36 #235
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58190160
Vrouwen
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 20 april 2008 @ 22:21:47 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190167
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zo lang geleden wel een rel in de Dieetclub meegemaakt hoor Is inderdaad gewoon een vrouwentrekje ofzo, ik moet in ieder geval wel vaak lachen om dat gekat naar elkaar Mannen zijn wmb veel verstandiger met dit soort dingen.
Ja.
Ik zat mezelf eerder vanavond nog te vloeken dat ik zo nodig op vrouwen moet vallen, want mannen zijn zoveel gemakkelijker en zoveel relaxer .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190194
quote:

Kijk op afstandmeten.nl en je weet het zo.
#35.
pi_58190214
quote:

[..]

ze staan op de site, heb je ze gevonden?
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:23:52 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190231
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

In het begin vond ik jou heel erg aanvallend. Of je bent wat genuanceerder. Of het valt mij niet meer op. Of beide
Ik geef eerlijk toe dat ik moblo in den beginne rete-irritant vond.
Vooral omdat ze direct in de clinch lag met Miss_S. Gelukkig is het wat dat betreft nu wat rustiger.
Nu is moblo vooral irritant omdat ze zo snel afvalt . Allemaal hartstikke leuk voor haar en ik gun haar dat ook echt, maar iedere ochtend weer een post van moblo waarin ze post dat ze wederom lichter was dan de vorige dag maakt me wel een beetje jaloers....
Niet meer actief op Fok!
pi_58190245
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef Isabeau het volgende:

En Miss S een
Dankjewel
pi_58190246
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:20 schreef Viking84 het volgende:
En wederom verschijnt er een post van moblo in het taalfoutentopic.
je doet je best maar
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:24:26 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190251
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:22 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Kijk op afstandmeten.nl en je weet het zo.
Wij kijken hier altijd op mapmyrun.
Niet meer actief op Fok!
pi_58190253
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sorry dat ik vandaag ff kwijt moest hoe ik me voel in dit topic maar dat zal na vandaag ook niet meer gebeuren
Ik vind het niet leuk dat je dat zo voelt (of het waar is of niet je gevoel is altijd jouw waarheid)
Dacht dat het allemaal wel redelijk ging nu, vandaar mijn opmerking. Probeer je gewoon niet op je knoppen te laten drukken.
pi_58190266
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik moblo in den beginne rete-irritant vond.
Vooral omdat ze direct in de clinch lag met Miss_S. Gelukkig is het wat dat betreft nu wat rustiger.
Nu is moblo vooral irritant omdat ze zo snel afvalt . Allemaal hartstikke leuk voor haar en ik gun haar dat ook echt, maar iedere ochtend weer een post van moblo waarin ze post dat ze wederom lichter was dan de vorige dag maakt me wel een beetje jaloers....
ik bén gewoon goed

zal ik ook een afvalgoeroe worden?
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:24:57 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190270
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je doet je best maar
Niet zo geïrriteerd . Ik heb niks gepost hoor .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 22:25:30 #246
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58190287
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:19 schreef octopussy het volgende:
ik had een hele reactie getypt en vervolgens op een verkeerde knop gedrukt ofzo en nu is alles weg

Nouja een kort versie dan: volgens mr. Katan (prof. voedingsleer) is ontbijten overrated. Verbranding is niet op te starten als een motortje maar gaat gewoon dag en nacht door (zie verhaal SHE).
Persoonlijk is het zo dat ik als ik WEL ontbijt, veel meer honger heb de rest van de dag dan als ik niets eet. Alsof die trek wel wordt getriggerd. Ik denk ook dat het idee dat ontbijten helpt komt van het feit dat je dan sowieso al bewuster met je eetpatroon omgaat.

Verder: over die operatie...maak je niet druk, het is geen geheim en ik schaam me er absoluut niet voor. Het grappige is dat ik Splash van een ander forum ken en hem gisteren dus heb gemeet. Daar hebben we het wel over afvallen gehad, maar ik heb niet vermeld dat ik mbv WLS 41 kilo ben afgevallen. Had even geen zin om dat uit te gaan leggen en al helemaal niet tijdens het avondeten. Misschien dat er nu wat dingen op hun plaats vallen voor Splash
Ah.... hoeft ook niet hoor
Vind het zowiezo knap dat je zoveel bent afgevallen

Je hoeft niet elk detail van je leven bloot te leggen
  zondag 20 april 2008 @ 22:25:30 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190289
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik bén gewoon goed

zal ik ook een afvalgoeroe worden?
Puik plan .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190301
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet zo geïrriteerd . Ik heb niks gepost hoor .
ik ben niet geïrriteerd hoor maar van mij mag je, als 't wel zo was ben zelf ook op de foutjes
Ja doei.
pi_58190309
O ik ben nooit jaloers als iemand afvalt Juist leuk !
pi_58190324
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Puik plan .
kan ik wel een nieuwe motor kopen
Ja doei.
pi_58190377
Oh.. en volgens mij bedoelt bijna niemand het zo "kattig" als gepost
maar worden posts wel als kattig opgevat
waardoor er weer kattig op wordt gereageerd
en er zo een vicieus cirkeltje ontstaat
pi_58190401
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O ik ben nooit jaloers als iemand afvalt Juist leuk !
hmwah, ik zelf ook niet hoor, maargoed, denk ook omdat het bij mij zo lekker gaat.

Kan me wel voorstellen dat als je zelf al tijden zó je best doet en in maanden 3 kilo kwijt bent (bij wijze van spreken, fictief persoon/voorbeeld) je niet zo gemotiveerd raakt van iemand die om de dag post dat ze een pond kwijt is.. Kan wel frustrerend zijn..

Wel hebben de afval'race' van freecell en Isa mij geïnspireerd om ze achterna te gaan. Was geen jaloezie, want ik deed gewoon niets met mn gewicht maar wel een drive
Ja doei.
pi_58190424
volgens mij kan octopussy beter de goroe worden als ze al 41 kilo is afgevallen
(of telt het niet met ingrepen )
  zondag 20 april 2008 @ 22:30:52 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190464
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben niet geïrriteerd hoor maar van mij mag je, als 't wel zo was ben zelf ook op de foutjes
Nee, dan wordt het irritant.
Als ik zie met wat voor een topsnelheid jij ellenlange posts eruit ramt, vind ik het niet gek dat hier en daar een foutje binnensluipt.

En @ PF: nee, jij vindt het niet irritant, maar jij staat dan ook niet al eeuwen stil . Ik weet nog dat ik, toen ik begon, ook als een speer ging en dat bepaalde users mij toen inspirerend vinden... look at me now .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190470
Ja ik moet ook weer echt even m'n best gaan doen
want als het zo doorgaat wordt ik echt moddervet
(niet dat een bmi van 21 moddervet is, maar elke maand een kilo is in een jaar 12, in 5 jaar 60 kg etc.)
pi_58190482
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
niet voeren
Ja doei.
pi_58190496
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, dan wordt het irritant.
Als ik zie met wat voor een topsnelheid jij ellenlange posts eruit ramt, vind ik het niet gek dat hier en daar een foutje binnensluipt.

En @ PF: nee, jij vindt het niet irritant, maar jij staat dan ook niet al eeuwen stil . Ik weet nog dat ik, toen ik begon, ook als een speer ging en dat bepaalde users mij toen inspirerend vinden... look at me now .
swaatje
2 maanden geledne woog ik 61
nu woog ik 66 zoveel
nee ik sta inderdaad niet stil
ik ga als een speer
pi_58190502
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja.
Ik zat mezelf eerder vanavond nog te vloeken dat ik zo nodig op vrouwen moet vallen, want mannen zijn zoveel gemakkelijker en zoveel relaxer .
Ligt eraan he..
Ik heb me wel eens afgevraagd met wie ik nou beter zou kunnen samenleven, een man of een vrouw. Mannen kunnen best vervelend zijn maar ik vind vrouwen vaak zo verschrikkelijk irritant

sorry mensen
  zondag 20 april 2008 @ 22:32:23 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190511
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hmwah, ik zelf ook niet hoor, maargoed, denk ook omdat het bij mij zo lekker gaat.

Kan me wel voorstellen dat als je zelf al tijden zó je best doet en in maanden 3 kilo kwijt bent (bij wijze van spreken, fictief persoon/voorbeeld) je niet zo gemotiveerd raakt van iemand die om de dag post dat ze een pond kwijt is.. Kan wel frustrerend zijn..

Wel hebben de afval'race' van freecell en Isa mij geïnspireerd om ze achterna te gaan. Was geen jaloezie, want ik deed gewoon niets met mn gewicht maar wel een drive
Ik zou het idd ook meer als een drive moeten zien, want ik weet ook wel dat ik de boel wel weer op gang kan krijgen als ik er echt voor ga, maar ik ben dat gevoel van 'en nú ga ik ervoor!' wat ik in het begin had kwijt .
Niet meer actief op Fok!
pi_58190521
vrouwen zijn héle nare wezens

heb niet voor niets vooral mannelijke vrienden én val op mannen
Ja doei.
pi_58190535
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Sneer... -1

Ik houd niet van goeroe's. Dat zijn professionele betweters

en Moblo is my inspiration . Als je van hardlopen zo'n enorm goede verbranding krijgt dan ga ik toch maar eens sparen voor hardloopschoenen
  zondag 20 april 2008 @ 22:33:29 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190541
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

swaatje
2 maanden geledne woog ik 61
nu woog ik 66 zoveel
nee ik sta inderdaad niet stil
ik ga als een speer
Ja, maar jouw BMI is lager, dus .
Volgens mij ben jij nog steeds niet echt dik, al vind je zelf natuurlijk van wel .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 april 2008 @ 22:33:59 #263
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58190558
Voor sommige mensen is het operatief afvallen de enige optie....tuurlijk is het knapper als je het zonder kan, maar het is niks om je voor te schamen.

Ik vind het EVEN GOED knap als iemand zoveel kan afvallen
Iedereen doet het ook op zijn eigen tempo.

Ikzelf doe het via meer sporten.... mijn eetpatroon is nauwelijks veranderd (behalve dan dat ik soms wat bewuster nadenk over wat ik eet).
Maar als iemand jarig is gaat er gewoon taart in, en als we met het motorclubje ergens wat gaan eten eet ik ook de frietjes
pi_58190565
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat is ook nog een carrière mogelijkheid: schrijfster worden.

Als ik eenmaal IETS wil zeggen schrijf ik zo een paar pagina's vol
Ja doei.
pi_58190571
Mwah. Ja ik heb nu zo iets van. Uiterlijk is zo oppervlakkig. Waarom zou ik streven naar een perfect lichaam. Er zijn zoveel meer dingen om je druk te maken dan uiterlijk.

Het moet gewoon weer bikini tijd worden. Dan sta ik voor de spiegel en dan denk ik ONEE
en de motivatie is terug
pi_58190612
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ze staan op de site, heb je ze gevonden?
Ja, maar:
U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken.

--------------------------------------------------------------------------------

Als u denkt dat u deze map of pagina moet kunnen raadplegen, kunt u proberen contact met de eigenaar van de website op te nemen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat op de www.faithy.nl webpagina is vermeld.
#35.
pi_58190614
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
vrouwen zijn héle nare wezens

heb niet voor niets vooral mannelijke vrienden én val op mannen
Ik vind mezelf verre van irritant en ik denk dat ik een erg leuke partner ben voor een man Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd
  zondag 20 april 2008 @ 22:36:07 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190624
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:33 schreef octopussy het volgende:
en Moblo is my inspiration . Als je van hardlopen zo'n enorm goede verbranding krijgt dan ga ik toch maar eens sparen voor hardloopschoenen
Eensch.
Ik zou vandaag ook weer lopen met Mark, maar die had rugklachten en bovendien had 'ie te diep in het glaasje gekeken .
Ik ga trouwens mijn stepapparaat ook weer eens onder het stof vandaan halen. Dat zet vast geen zoden aan de dijk - zeker niet in vgl met hardlopen - maar ik ben wel benieuwd of het ook maar een béétje helpt. Toen ik eerder aan steppen deed, had ik m'n eetpatroon nog niet aangepast en nu dus wel, dus ben benieuwd of ik er nu wat mee opschiet.
Toen ik net was begonnen met hardlopen en vervolgens ook ging steppen, zweette ik totaal niet meer, dus het is niet echt een effectieve work-out volgens mij, maar misschien krijg ik er nog strakke billetjes van?
Niet meer actief op Fok!
pi_58190653
Oh trouwens, ik ben dus wel stiekem jaloers he? Ik zit me ook altijd een beetje te verkneukelen dat ik niet meer de zwaarste ben/de hoogste BMI heb

ik wil ook pas in het lijstje hier als ik niet de hoogste BMI heb
pi_58190660
quote:

[..]

Sneer... -1

Sorry was niet gemeen bedoeld
Als ik naar de dokter ben geweest. Die mij vertelt dat ik geen beginnende hernia heb maar gewoon aanstelleritus. Dan koop ik hardloop schoenen. EN GA IK MOTORBLOEMPJE ER KEIHARD UITLOPEN.
echt waar

daar ben ik dan wel jaloers op
  zondag 20 april 2008 @ 22:37:50 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190685
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Mwah. Ja ik heb nu zo iets van. Uiterlijk is zo oppervlakkig. Waarom zou ik streven naar een perfect lichaam. Er zijn zoveel meer dingen om je druk te maken dan uiterlijk.

Het moet gewoon weer bikini tijd worden. Dan sta ik voor de spiegel en dan denk ik ONEE
en de motivatie is terug
Ja dat ís ook zo, maar toch voel je je een stuk beter in een slanker lijf, alleen al omdat een slank lijf ook door het andere geslacht (of door hetzelfde geslacht, in mijn geval ) gewaardeerd wordt.
Het is gewoon leuk om bekeken te worden op straat. Dat is goed voor je zelfvertrouwen .
En zo'n goed gevoel kun je volgens mij nooit over jezelf krijgen als je > 200 kg weegt.
Niet meer actief op Fok!
pi_58190695
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:33 schreef -Splash- het volgende:
Voor sommige mensen is het operatief afvallen de enige optie....tuurlijk is het knapper als je het zonder kan, maar het is niks om je voor te schamen.

ik vind het ook heel knap als je de beslissing maakt om je leven op deze manier ingrijpend te veranderen.

Beide wegen vragen om een drastische verandering van levensstijl waarbij die bij een WLS zelfs nog heftiger zijn, gezien bepaalde 'restricties' en 'bijverschijnselen'. Daarbij is het ook niet zonder gevaren.

Mensen die zelf 30kilo of meer afvallen zijn goed bezig , maar ook mensen die zo'n grote stap durven nemen en met de gestelde 'beperkingen' besluiten te leven omwille van hun gezondheid (jojo-en is nooit gezond) zijn erg goed bezig

kortom: iedereen die bewust met zijn/haar gezondheid bezig is, is goed bezig. Want je lichaam heeft vaak geen 9 levens... een 2e kans, soms een 3e, maar zeker niet meer
Ja doei.
pi_58190696
quote:

Waarom denk je dat ik zo verschrikkelijk baalde van mijn heupblessure
Maar vandaag eventjes 8 km hard gelopen zonder echt te trainen
  zondag 20 april 2008 @ 22:39:38 #274
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58190737
quote:

[..]

Sneer... -1

Hardlopen is erg leuk en het verbeterd je verbranding (spieren kweken ook spieren verbruiken meer dan vet ).
Morgen weer een uurtje....

Hardlopen is alleen niet voor iedereen weg gelegd en soms is dat moeilijk te accepteren.
Heb je slechte knie-en of erg veel overgewicht... kies dan iets anders en ga later of niet hardlopen.
pi_58190745
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]
EN GA IK MOTORBLOEMPJE ER KEIHARD UITLOPEN.

you go girl
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:40:47 #276
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58190786
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Netjes
In stukken of in 1 keer ?
  zondag 20 april 2008 @ 22:40:47 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190787
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Sorry was niet gemeen bedoeld
Als ik naar de dokter ben geweest. Die mij vertelt dat ik geen beginnende hernia heb maar gewoon aanstelleritus. Dan koop ik hardloop schoenen. EN GA IK MOTORBLOEMPJE ER KEIHARD UITLOPEN.
echt waar

daar ben ik dan wel jaloers op
Ja moblo is érg goed bezig met hardlopen . Daar ben ik ook jaloers op.
Het komt wel eens voor dat ik hardlopen ook leuk vind, maar over het algemeen vind ik het een lijdensweg en als ik net zoveel kon bereiken door het níet te doen dan door het wél te doen, zou ik het ws helemaal niet doen.
Maar ik weet dat dat echt komt door mijn inconsequente loopgedrag. Dus ik móet gewoon 3 keer per week lopen en dat dan ook volhouden!
Niet meer actief op Fok!
pi_58190806
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ja huuuuuh wat dacht je van die kutknie van mij? Ik was verdorie net lekker op gang met Evy ( ). En nu denk ik dat ik rustig aan wel weer kan beginnen en heb ik gewoon geen geld om mijn scapino-blessure-bevorderende schoenen te vervangen voor hemelse hardloopschoenen met demping
pi_58190814
Soms denk ik dat ik van weinig eten steeds dunner wordt en dan uiteindelijk doorzichtig en onzichtbaar wordt en verdwijn (Levendige fantasie )
En dan neem ik maar snel 2 glazen melk -want je weet maar nooit-
pi_58190829
ik ben nu 'al' sinds donderdag niet meer geweest hoor

maar moet zeggen, dat ik vandaag erg graag wilde lopen met kort truitje en nieuwe korte loopbroek posen met mn 'nieuwe lichaam' maar helaas was de pijn in mn bovenbenen nog te erg, en forceren ga ik niet doen

morgen mag ik weer squashen en dan ga ik proberen om dinsdag nog een rondje te lopen
Ja doei.
pi_58190869
Kijk, zo loop ik morgen ook
pi_58190875
Ik heb astma en aanstelleritus.
En (neiging tot ) zelf verklaarde hyperventilatie en een hele slechte ademhaling.
pi_58190898
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:41 schreef octopussy het volgende:

[..]

ja huuuuuh wat dacht je van die kutknie van mij? Ik was verdorie net lekker op gang met Evy ( ). En nu denk ik dat ik rustig aan wel weer kan beginnen en heb ik gewoon geen geld om mijn scapino-blessure-bevorderende schoenen te vervangen voor hemelse hardloopschoenen met demping
Tja logisch, blessure vs scapino schoenen.
Koop ¤ 49.95 koop je nike o.i.d. met demping.
voor beginner prima.
#35.
  zondag 20 april 2008 @ 22:45:02 #284
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_58190926
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja moblo is érg goed bezig met hardlopen . Daar ben ik ook jaloers op.
Het komt wel eens voor dat ik hardlopen ook leuk vind, maar over het algemeen vind ik het een lijdensweg en als ik net zoveel kon bereiken door het níet te doen dan door het wél te doen, zou ik het ws helemaal niet doen.
Maar ik weet dat dat echt komt door mijn inconsequente loopgedrag. Dus ik móet gewoon 3 keer per week lopen en dat dan ook volhouden!
Hardlopen is inderdaad even iets waar je je over heen moet zetten.
Velen vinden het vaak niet leuk.

Ik ben er dol op (heb net als meerdere hier Evys cursus gevolgd (doe ik nog)) en als je het maar vaak genoeg doet is het echt super!

Je moet alleen niet te snel en te veel willen.
Bouw het rustig op (Evy's cursus is daar perfect voor).

Na een tijdje heb je een fase waarbij je eigenlijk alleen maar kan genieten.... je kan even de dag overdenken, van de omgeving genieten of weet ik veel
(of stiekem iemand eruit rennen )

Maar goed... as i said..... ga je niet doodstaren op hardlopen... kan je het niet of vind het je echt niet leuk ?
Er zijn genoeg sporten!
Ik zelf doe dus aan hardlopen en mountainbiken.

Het liefste mountainbiken, maar niet altijd tijd voor (ben dan al gauw 3 a 4 uur op pad), dan is een uurtje hardlopen wel zo makkelijk
  zondag 20 april 2008 @ 22:45:14 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190932
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:43 schreef Isabeau het volgende:

Hahaha.
Post je dan ook een filmpje? .

Ik zag moblo ook op haar motor stappen! (of iig een poging doen tot ).
Niet meer actief op Fok!
pi_58190938
Als ik een beetje lui ben en het is koud buiten dan neem ik wel eens ventolin want dan ren ik veel makkelijker bij hardlopen/kickboksen Maar heel officieel is m'n astma weg en heb ik niet eens inspanningsastma
Heb nog maar zeven pufjes dus dat trucje kan ik niet meer zo vaak uithalen
  zondag 20 april 2008 @ 22:46:27 #287
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58190960
Ik gahet hardlopen deze week proberen erbij te doen.... donderdag heb ik vrij als het goed is omdat ik dan Theorieexamen moet doen voor autorijbewijs, omdat ik lekker laat was met aanvragen moet ik naar Groningen dus daar ga ik lekker naartoe gewoon erheen kan niet meer
Omdat volgende week ik maar 3 werkdagen heb moet ik zaterdag ook werken dus even kijken wanneer ik ga hardlopen en dan gewoon rustig aan (les 1 evy gewoon beginnen dus)

En nu zal ik echt op bed gaan, maar chagrijnig ben ik morgen toch wel Lekker Koesse allemaal
Bernie en ik zijn tof.
pi_58190984
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:43 schreef Isabeau het volgende:

Briljant filmpje

Herkenbaar ook zo stapte ik ook op mijn motor, vrijdag na de eerste hardlooptraining
Ja doei.
  zondag 20 april 2008 @ 22:47:12 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58190996
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:45 schreef -Splash- het volgende:
-heel verhaal-
Ik vind het wel leuk, míts ik consequent blijf lopen.
Ik wíl dit gewoon doen. Andere sporten vind ik al helemaal niks. Als ik fiets, fiets ik langzaam, fitness is niks voor mij (heb al vele sportschoolabbo's verkwist) en ik heb ook geen zin in de verplichting van een teamsport.
Áls ik iets aan sport wil doen, dan is het hardlopen. Goedkoop, bevredigend (als het gaat zoals je wilt) en goed voor lijf en leden.
Niet meer actief op Fok!
pi_58191012
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben nu 'al' sinds donderdag niet meer geweest hoor

maar moet zeggen, dat ik vandaag erg graag wilde lopen met kort truitje en nieuwe korte loopbroek posen met mn 'nieuwe lichaam' maar helaas was de pijn in mn bovenbenen nog te erg, en forceren ga ik niet doen

morgen mag ik weer squashen en dan ga ik proberen om dinsdag nog een rondje te lopen

Hoe vaak in de week ga je lopen?

ps vorige bericht gezien + een mailtje retour?
#35.
  zondag 20 april 2008 @ 22:48:10 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58191024
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:46 schreef mordradead het volgende:
Ik gahet hardlopen deze week proberen erbij te doen.... donderdag heb ik vrij als het goed is omdat ik dan Theorieexamen moet doen voor autorijbewijs, omdat ik lekker laat was met aanvragen moet ik naar Groningen dus daar ga ik lekker naartoe gewoon erheen kan niet meer
Omdat volgende week ik maar 3 werkdagen heb moet ik zaterdag ook werken dus even kijken wanneer ik ga hardlopen en dan gewoon rustig aan (les 1 evy gewoon beginnen dus)

En nu zal ik echt op bed gaan, maar chagrijnig ben ik morgen toch wel Lekker Koesse allemaal
Weltrusten mordradead .
En houd ons op de hoogte van je vorderingen met Evy .
Niet meer actief op Fok!
pi_58191039
M'n vader had voor het eerst in 20 jaar of zo een uurtje gevoetbald
en toen was hij na 1 uur motorrijden zo stijf geworden dat ik hem huilend van z'n motor heb moeten trekken
En 100zoveel kilo is zwaar om in je eentje ergens af te sleuren
  zondag 20 april 2008 @ 22:49:19 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58191062
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en toen was hij na 1 uur motorrijden zo stijf geworden dat ik hem huilend van z'n motor heb moeten trekken
Vooral als je zelf maar 66 kg weegt.
Dit topic is alweer bijna vol .
Niet meer actief op Fok!
pi_58191085
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:47 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Hoe vaak in de week ga je lopen?

ps vorige bericht gezien + een mailtje retour?
3 keer in de week is het plan nu, met de nieuwe training.

1 keer training en 2 keer Evy

ik ga even kijken of ik de map 'openbaar' kan maken, en anders stuur ik je de linkjes wel even
Ja doei.
pi_58191117
quote:
geweldig!
pi_58191150
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:44 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Tja logisch, blessure vs scapino schoenen.
Koop ¤ 49.95 koop je nike o.i.d. met demping.
voor beginner prima.
Eerlijk gezegd wil ik nu zeker weten dat ik echt goede schoenen voor mijn lichaam koop. Ik ben toch blessuregevoelig blijkbaar (snel geirriteerde kniebanden) en ik ben nog steeds aan de zware kant dus daar moeten de schoenen op aangepast zijn. Bovendien weet ik niet of ik overpronatie oid heb bij het lopen. Wil dus liefst zo'n loopanalyse laten doen en daar mijn koop op baseren. Best kans dat die nike's die je noemt niet de goede schoenen voor mij zijn. Het gaat toch om belangrijke onderdelen van je lichaam die nog lang mee moeten dus daar mag best in geinvesteerd worden.
pi_58191151
quote:

ik weet een klein beetje hoe hij zich voelde da's niet tof namelijk!

Zolang je op die motor zit is 't prima.. maar als je er weer AF moet
Ja doei.
pi_58191163
- Morgen ga ik dokter bellen + afspraak maken
- vragen voor lage rugpijn, tinteling in benen + pijn bij high kicks
- nike de beste luxe what ever schoenen kopen, geen concessies !
- brace om m'n in juni gescheurde enkelbanden doen (is wel over geloof ik? sinds februari oid. maar je weet 't nooit) fysio heeft 't voor genezen verklaard
- letten op ademhaling, mn lichaam kan altijd nog rennen maar m'n adem raakt altijd in de knoei
- en dan rennen en dan moet het goed gaan kutlichaam

o en kan iemand mij volgende week vragen hoe het met dit plan gaat ?
  zondag 20 april 2008 @ 22:53:08 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58191181
Ik ga zo naar bed, maar eerst nog even een tvp plaatsen in deeltje 152 .
Niet meer actief op Fok!
pi_58191184
Pastaprinsesje, zet je ook nog even over je 'lelijke hardloopschoenen-fobie' heen
Ja doei.
pi_58191193
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga zo naar bed, maar eerst nog even een tvp plaatsen in deeltje 152 .
die jij gaat openen?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')