abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 18:28:05 #1
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58162464
Ik ben zo vrij geweest gewoon de OP van MinderMutsig te plagiëren.

In den beginne
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:

Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?

[Dus help mij!

En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:

En wij zagen dat het goed was waarmee een nieuwe generatie van Sopperella's was geboren.

De verplichte eed van poetsocrates:
quote:
Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
En nu hebben we wondersponsjes

en wonderdoekjes

waarmee we het huishouden op onze sloffen aankunnen

Wat je daar dan precies mee kan vraag je?
Aanschouw het wonder:

Wij kregen in een vorige topic ook bezoek van een hartstochtelijke a-sopperella
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:34 schreef avonne het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht. Jullie zijn inderdaad niet goed wijs. Omdat jullie dom lullen.
(niet allemaal, want er is af en toe ook sporadisch een ander geluid te horen in deze topicreeks.)

Allemaal ten stelligste beweren dat het bij jullie zóóó smerig is als waren jullie nog 20 en jullie wonen in een vrijgezelle studentenkot. En daarna vol vuur spreken over hoe schoon en mooi het is. De RSV keuken verraadde jullie. Toppunt van truttigheid, dat RSV. Nooit mooi gevonden, en zal het ook nooit mooi vinden. Veel te duur ook, destijds, voor simpele ploeteraars.

Daarnaast vliegen er veel te veel hartjes over het scherm, en dat al 4 topics lang.... Hartjes zijn girly Girly is stom

Ik kan niet anders dan concluderen dat jullie in hart en nieren huisvrouwen zijn die nog niet uit de kast zijn gekomen. Dat jullie, waren jullie 50 jaar eerder geboren, er zo hadden uitgezien:

At day a perfect housewife

[ afbeelding ]

at night a perfect hostess

[ afbeelding ]

Kortom.... mode gevoelig.
Beïnvloed door de vrijere opvoeding van de jaren 70, het toetreden tot mannenbolwerken in onderwijs in de jaren 80 "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid", en de "gelijke rechten opeisen" in het bedrijfsleven in de jaren 90 heeft er toe geleid dat alles wat "huisvrouw" lijkt, gelijk staat aan "achterlijke, achtergebleven debiel" en dat de miskenning die mannen aan de dag leggen voor de edele kunst van "homemaking" gekopieerd werd, waardoor simpel weg degenen die daar talent of lust toe hebben, zich schielijk hebben teruggetrokken in een bastion van ontkenning.

Het ware wonder is een openbaring
Dit kleine witte sponsje veegt medogenloos de verhulling en onreinheid weg, en ontbloot de ware aard van jullie gevoelens. Je dacht dat de tafel schoon was? Het kan nog schoner. Je dacht je zelf te kennen. Aanschouw uw ware aard. Het sponsje heeft het blootgelegd.

Met recht een wondersponsje !

Verschoon mij dat ik niet deel in jullie poetswoede. Mijn keuze is de mijne. Stof, smeer, zand... ik voel me er gelukkig tussen. Kleine vingerafdrukjes op het raam. Viltstift op het behang. Stickers op het tafelblad. Ik wil ze niet weg doen. Over 20 jaar kijk ik er nog steeds met liefde naar, al zijn de kukens allang uitgevlogen. Dan steek ik een hand onderin een kast en vind een sokje. Misschien zelfs nog wel een verlanglijstje in hanepoten.

Emancipatie en vrijheid.
Kies uw eigen geluk. Niet die van de laatste mode. Wees uzelve.
Als dat met een spons in de hand is, haal uw hart op en geniet !
Maar heb niet de illusie dat het de spons is die het werkt doet. Gij zijt het die het doet. Dus geniet je van jezelf. En dat is goed !
Maar die bezwaren werden snel en vakkundig van de tafel geveegd (whehehe pun intended )
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ach lieve avonne, verzet je toch niet langer, breek af die muur van ontkenning! Ontrafel het web van weerstand! Werp die ketenen van negativisme af en roep:
Ja!
Ja!
Ja!

Geef je over avonne! Het is oké! Het is goed! Jij bent goed! Je mag er zijn! Als mens, als poetsmens! En néém die spons! En ga naar het licht! Betreed die weg naar Vlijtigheid en Vrijheid! Kom met ons! Op onze tocht naar Properheid, Perfectionisme en Poetswasdom! Neem die spons, erken, beken, laat hen die zich verzetten in onwetendheid achter en bewandel de weg naar de Verlossing van het Vuil!

Want let's face it: De Wonderspons is de Scientology Church onder de schoonmaakmiddelen!
Dus mannen en vrouwen verenigt u en poets!

Vorige delen:
Tuttig Topic over Wondersponsjes
Tuttig topic over wondersponsjes deeltje twee.
Tuttige Wondersponsjes en gaten in het aanrechtblad #3
Het vierde Grote Tuttige Wondersponsjes Topic (mét doekjes!)
Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5

Maar gelukkig hebben we de foto's nog:

RIP

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 22-04-2008 00:48:20 ]
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58162846
TVP

Gister weer mijn aanrecht en de plankjes in de keuken gedaan met mn wonderspons. Werkte erg goed! Ik heb ook geprobeerd de randen van mijn sneakers ermee te doen, maar die zijn te ruw. Daar gaat mn sponsje erg dood van
pi_58163352
Terugvindnogsteedsnietgepoetsikweetnietwaarikdetijdvandaanmoethalenpost.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:28:50 #4
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58163676
Ik blijf het raar vinden om door de gang te lopen en door de raampjes boven de voordeur te kunnen kijken..

Tevens TuhVuhPuh
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58163686
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:14 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi,

Ik ben van plan volgende week een Smart fortwo cdi te kopen Nu zag ik net dat enkele onderdelen op het plafond wat geel waren van het roken. Het zit op kunstof, het deel dat heen en weer geschoven kan worden zodat de zon niet door het panoramadak op je hoofd schijnt.

Iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken om die geligheid eraf te poetsen/boenen?

Bvd,

jojo
Ik heb 'm de weg gewezen, maar of hij het licht gaat zien?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:31:31 #6
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58163753
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb 'm de weg gewezen, maar of hij het licht gaat zien?
De weg iig ook goed bewandeld. Daarvoor mijn dank.

Welk product is goed voor m'n viezigheid?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:32:56 #7
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58163785
Ik heb vandaag voor het eerst de vloer gedweild met Blue Wonder. Werkt super!
Ik heb het al weken in huis en daar kom ik nu pas achter, kun je nagaan
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:38:29 #8
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58163927
Ik denk dat de wonderspons wel iets voor mijn probleem kan zijn. Weten jullie waar die het goedkoopst gekocht kan worden? En als jullie een ander product kennen wat in jullie ogen beter lijkt hoor ik het graag.

Leuk topic dit.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_58163995
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef jojomen4 het volgende:
Ik denk dat de wonderspons wel iets voor mijn probleem kan zijn. Weten jullie waar die het goedkoopst gekocht kan worden? En als jullie een ander product kennen wat in jullie ogen beter lijkt hoor ik het graag.

Leuk topic dit.
Powerspons (grijs sponsje, per 5 in een pak, 1 euro geloof ik), bij de Action. Beetje vochtig maken, poetsen, klaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58164238
Het is jammer dat ik geen 'voor'-foto heb gemaakt, maar ik heb mijn smoezelige broodrooster plus snoer weer hélemaal schoon gekregen!
Het ding heeft een kunststof buitenkant, je weet wel, zoals waterkokers ook vaak hebben. Die is in de loop der jaren heel goor geworden. En het snoer was nog smeriger.
Schoonmaken werkte nooit echt goed: het werd dan een kleverige natte boel, maar schoon worden ho maar!

Maar met het wondersponsje lukt het wél!
Vooral het snoer schoonmaken was léuk: snoer tussen dubbelgevouwen sponsje en rats! In één haal schoon.
pi_58164306
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef jojomen4 het volgende:

Leuk topic dit.
Ik haal ze bij het Kruidvat! Per 2 verpakt, 0,99 euro!
pi_58164948
Ikvind ze er na 1 wasbeurt al stukken minder charmant uitzien....maar goed, misschien dat de werking nog net zo goed is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:02:34 #13
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58165973
Die flubbertjeshandschoen die ik vanmiddag bij Action gekocht heb is echt geweldig
pi_58166032
Wondersponsjes en nesteldrang
Nesteldrang en je wasbak schoonmaken met een tandebnborstel iets minder succesvol
pi_58166383
Gisteren de buitenkant van mijn afvalbak in de keuken mooi schoon gekregen met de wonderspons. het groezelige kreeg ik er zo mee af; hij lijkt weer als nieuw.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:01:10 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58167221
Een reactie op een bericht uit deel 6:
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:31 schreef Syrena het volgende:
Nog tips voor kaarsvetdrupjes op een Ikea Bonde-buffetkast?

Dan ga ik die bij thuiskomst te lijf Hij heeft 10 maanden in een opslag gestaan, dus ook lekker stoffig.
Treffer (verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat) werkt echt perfect voor kaarsvetdruppels op IKEA-meubeltjes.
Ik had kaarsvet op mijn tv-meubel (ook IKEA) gemorst en na even in laten werken van Treffer was het helemaal opgelost, waarna ik het er zo af kon vegen met een microvezeldoekje
En mijn tvkast was nog helemaal heel, zonder krassen of vlekken.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:08:42 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58167377
Nog een reactie op een bericht uit deel 6:
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:36 schreef Shakti het volgende:
Dat blue miracle gebeuren van de action lostte toch ook verf op, meen ik me te herinneren dat iemand schreef?
Zou wel handig zijn voor mn terrasmuren waar een of andere malloot binnenhuis-verf op heeft gesmeerd. En bij elke aanraking ben je dus wit.

Vandaag een poging gedaan om de aanslag van mn kunststofkozijnen af te krijgen. Een uur en 2 wondersponsjes en een emmertje met blue wonder en pijn in mn armen verder, ben ik 1 meter kozijn verder en het is nog niet schoon. Morgen maar eens met pure blue wonder proberen. Als dat niet gaat lukken weet ik het ook niet meer. Het is zooi wat er uit de lucht valt, zelfs de regendruppels op de ramen blijf je lichtjes zien na het poetsen.

Voor de autoramen werken die mvd's perfect. Zo helder en streeploos, adembenemend gewoon.
Waarom zet je er niet gewoon een hogedrukreiniger op? Flinke waterstraal erop en gaaaaaan, heeft hier prima gewerkt op de gemetselde balkonmuurtjes die vol met van alles zaten (mos, verf, uitlaatgassen e.d.).
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:10:03 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58167416
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 20:22 schreef Isabeau het volgende:
Ikvind ze er na 1 wasbeurt al stukken minder charmant uitzien....maar goed, misschien dat de werking nog net zo goed is
Je doelt toch niet op de sponsjes?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:05:23 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58168791
Overigens wil ik graag een hernieuwde oproep doen:

Knaloranje MVD's, waar?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:20:27 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58169120
Ik heb gisteren een pakje met 3 mvd's erin gescoord bij de AH, waarin er 1 in zat die knaloranje was, 1,99 euri voor 3. Ze zijn trouwens niet effen gekleurd, maar hebben een leuk printje.
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:28:45 #21
331 Merel
Be here now.
pi_58169276
Ik wil iets schoonmaken maar ik weet niet wat
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:35:15 #22
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58169385
Prima tijd voor de oven, het wasmachineruitje, de douchetegelvoegen, magnetron, de koelkastrubbers, de standaard van staande lampen, de randjes van cd-hoesjes die al jaren in de kast staan.
dit is dus een opsomming van de dingen waar ik nu aan denk en nodig eens zou moeten doen, maar geen zin in heb
pi_58171038
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:28 schreef Merel het volgende:
Ik wil iets schoonmaken maar ik weet niet wat
Je mag hier wel komen

Leren stoelen/banken, kozijnen, verkleurde deuren, radiator, op je keukenkastjes?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 20 april 2008 @ 01:54:25 #24
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58171080
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:14 schreef shmoopy het volgende:
Terugvindnogsteedsnietgepoetsikweetnietwaarikdezinvandaanmoethalenpost.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 20 april 2008 @ 02:20:46 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58171390
mijn microvezeldoekjes zijn met wasverzachter gewassen, zijn ze nu gedoemd een bestaan op de vuilnisbelt te leiden?
  zondag 20 april 2008 @ 02:39:36 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58171606
Ik zou ze gewoon eens in de kookwas (zonder wasverzachter deze keer dan ) mikken en dan eens kijken of het nog wat wordt.
Anders zijn het nog ideale doekjes om op je aanrecht te hebben liggen voor knoeien tijdens het koken, alleen streeploos glanzende oppervlakken reinigen lukt dan niet meer.
En als dat ook niet werkt kun je er nog een hele mooie modieuze zelfgemaakte sprei van maken of een zachte hippietrui
  zondag 20 april 2008 @ 06:37:58 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58172342
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:

Knaloranje MVD's, waar?
Ik kijk net effe in je profiel, maar mijn locale Action (met oranje mvd's) is wel héél ver van jou vandaan...
Dus ik ga het maar niet melden.
pi_58172812
quote:
Op zondag 20 april 2008 06:37 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik kijk net effe in je profiel, maar mijn locale Action (met oranje mvd's) is wel héél ver van jou vandaan...
Dus ik ga het maar niet melden.
Jammer; ze zijn namelijk nog fluorescerend oranje ook
pi_58173184
Ik heb vrijdag met Isa heel erg enthousiast staan doen over schoonmaakdingen in de Action.-O-
Ben ik nu verdoemd?
pi_58177186
Ben dus nu aan de wondersponsjes, microvezelsponsjes en doekjes en ik lees ook iets over blue miracle?
Volgens mij loop ik achter, waar is dat goed voor?
  zondag 20 april 2008 @ 15:33:17 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58179457
Oh men, laatst al het gaskookstel en buitenkant koelkast hier aangevallen met 5 (vijf ja ) wondersponjes van de Action, en nu heb ik waarschijnlijk binnenkort een heel eigen huis schoon te houden . Mooie reden om naar de Action te gaan en dan een schoonmaakspulvoorraad in te slaan !
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_58180340
Wondersponsje werkt goed op de voegen in de badkamer.
pi_58180635
Even een tvp, voor de moeder der alle voor-en-na-foto's die er aan zit te komen.
pi_58184770
Bij de action hebben ze trouwens nog véél meer geniale dingen, zoals kant & klare maskers

Zi ehier een demonstratie van 'een vriendin'
Haar commentaar: "wat een onhandige dingen!! maar als doekje over je gezicht halen verfrist het wel..."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_58184894
Met die dingen kan je mensen echt een hartaanval bezorgen van de schrik .
pi_58186761
quote:
Op zondag 20 april 2008 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Bij de action hebben ze trouwens nog véél meer geniale dingen, zoals kant & klare maskers
[ afbeelding ]
Zi ehier een demonstratie van 'een vriendin'
Haar commentaar: "wat een onhandige dingen!! maar als doekje over je gezicht halen verfrist het wel..."
Whehehe, dat lijkt me niks
  zondag 20 april 2008 @ 20:37:45 #37
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58187185
Dat masker staat beeldig!

Met dank aan de wondersponsjes heb ik de verf van twee bewoners terug van de badkamertegels gekregen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_58188398
Tvpzesdetopicmussdabeizijn

Ik heb zo'n lui weekend gehad dat ik niks met m'n wondersponsjes heb gedaan.

*gaat zich zitten schamen in een hoekje*

Wel een schoon hoekje trouwens!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 april 2008 @ 21:58:36 #39
331 Merel
Be here now.
pi_58189448
Ik heb m'n dakraam gewassen, de lucht is opeens weer blauw!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 20 april 2008 @ 21:58:53 #40
331 Merel
Be here now.
pi_58189458
Nouja, nu niet, overdag dan hè
  zondag 20 april 2008 @ 23:35:41 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_58192455
Die miracle bluedoekjes zijn erg handig (zeker voor 89 cent), van de week even een extra pak halen voor op vakantie (kamperen).
Bij de Glorixdoekjes vind ik het altijd zo irritant dat je meteen een megadoekje eruit pakt als je niet oplet, dat de miracle bluedoekjes klein zijn vind ik dus erg handig, bij elk vlekje even hup een doekjes erover, zonder dat je pak meteen hard leeg raakt.
Nu na het schoonmaken met die doekjes én een sopbeurt van de keuken met Blue Wonder wel erg droge handen en stroeve nagels, dus straks maar even een cremetje op voor het slapen gaan.
pi_58194188
Vandaag voor het eerst wondersponsjes gekocht bij Kruidvat. Het huis was hard aan een schoonmaakbeurt toe eigenlijk. Maar goed, op zich wel handige dingen, maar ze gaan wel erg snel op dus het is een beetje duur, decadent en vast ook niet zo milieuvriendelijk om die dingen steeds te gebruiken. Verder zijn ze m.i. niet echt geschikt voor vette oppervlakken, anders ben je zo door je sponsje heen. En overal blijven van die plukjes spons hangen.

Microvezeldoekjes vind ik trouwens verschrikkelijk, ik kan ze echt niet beetpakken. De rillingen lopen over m'n rug als ik die dingen al zie en aanraken vind ik een ramp. Als een klant op m'n werk ze koopt pak ik ze heel voorzichtig beet aan het kartonnetje, zodat ik de doekjes zelf echt niet aan hoef te raken. Brrr.

Tegen vet in de keuken werkt trouwens Muscle het beste. Werkt ook goed op witte kunststof kozijnen trouwens, beter dan de HG. Het bijt alleen wel uit in je kleding, dus let daar wel mee op als je aan de slag gaat. Maar goed, het spul is geweldig. Je spuit bijv je vieze keukenkastjes in, laat het inwerken en vervolgens zie je de vette troep al naar beneden druipen.

Muscle badkamer vind ik ook fijn. Kwestie van even douche natmaken, Muscle spuiten, intrekken, beetje doekje erover, afspoelen en evt. droogwrijven. In tien minuutjes is de douche schoon. En je kunt tenminste normaal ademen. Ik heb het ook van zo'n ander merk gebruikt (iets op -kal) en daar kreeg ik het acuut benauwd van en prikkelende ogen. Stond ook op de fles dat je het niet mocht gebruiken in een afgesloten ruimte, maar wat wil je in een jaren '60 flatje met zo'n miniraampje hoog bovenin? Niet voldoende ventilatie blijkbaar.

Trouwens een tip voor de badkamer, tegen kalk en schimmel werkt azijn ook prima en dat kost niks en je doet lang met zo'n fles. Voor de voegen kun je ook tandpasta gebruiken, gewoon even poetsen met een oude tandenborstel. Tandenborstels zijn sowieso handig voor die hoekjes en randjes achter de kraan en zo (waar je vermoedelijk ook je wonderbaarlijke sponsjes niet achter gefrummeld krijgt).

[ Bericht 10% gewijzigd door Maeghan op 21-04-2008 01:23:27 ]
Sanity is (not) statistical
  maandag 21 april 2008 @ 07:45:28 #43
331 Merel
Be here now.
pi_58195871
Ik voel me bij het gebruik van wondersponsjes telkens ook wel alsof ik verspillend bezig ben. Dus daarom gebruik ik ze ook niet voor de gewone vlekken die ik met ander spul ook wel weg kan krijgen. Maar ik verbruik liever een pak Action-sponsjes van een euro op m'n oven dan dat ik een dure fles ovenreiniger moet kopen. Voor elke moeilijke vlek een ander schoonmaakmiddel kopen is ook duur en slecht voor het milieu. Maar voor de simpele vlekken gebruik ik wel een gewoon doekje met een willekeurig schoonmaakmiddel dat toevallig nog in het keukenkastje stond
pi_58203911
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:01 schreef BBQ-kip het volgende:
Een reactie op een bericht uit deel 6:
[..]

Treffer (verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat) werkt echt perfect voor kaarsvetdruppels op IKEA-meubeltjes.
Ik had kaarsvet op mijn tv-meubel (ook IKEA) gemorst en na even in laten werken van Treffer was het helemaal opgelost, waarna ik het er zo af kon vegen met een microvezeldoekje
En mijn tvkast was nog helemaal heel, zonder krassen of vlekken.
Thanx!! Ga het morgen halen

Gisteren was ik bij mijn schoonouders. Ik gooide de thermoskan met thee leeg en wierp een blik naar binnen...
BRUIN. Aangekoekt... *ieuw* Mijn vriend meldde dat die kan er al lang zo uitzag, waarop ik zei dat ik ooit gehoord had dat je er dan goed heet water & een vaatwastablet in moest doen en dan even laten staan.

Zogezegd zo gedaan

Uuuuuren later komen zijn ouders thuis, zijn moeder roept: Tijd voor een kopje thee!
En even later: Wat hebben jullie in de kan staan?!

Crap, heel die vaatwastablet vergeten Dus ik spurt naar de keuken en tref een extatische schoonmoeder aan. "De kan is schoon!! SCHOON!"

En inderdaad. Brandschoon en blinkend En ik opgelucht dat het gewerkt had, want ik had het dus echt maar van "ooit ergens gelezen"

Ik wacht nog op een goed moment om de MVD's en de wondersponzen te promoten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_58203939
Overigens is de thee daar altijd gewoon goed van smaak hoor, ik keek in de kan omdat de thee nadat het zakje eruit was toch steeds donkerder werd, dat moet natuurlijk ergens vandaan komen.

But not anymore
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_58205326
Natuurlijk was de thee goed van smaak, theepotten moet je namelijk niet afwassen
Ik zou echt hels worden als je dat bij mij gedaan had.
pi_58205638
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Natuurlijk was de thee goed van smaak, theepotten moet je namelijk niet afwassen
Ik zou echt hels worden als je dat bij mij gedaan had.
Het was heul geen pot maar een thermoskan.
En hoe doe je dat dan met smaakjesthee? Da's toch goor als je dat mengt? En ik bedoel dus nu de losse blaadjes erg dure thee he. Van Mrs. Tea (OMG Rooibos Wilde Kers )

Overigens waren de eerste kopjes goed van smaak, daarna werd de thee steeds donkerder. Ik vind dat niet zo erg, maar mijn vriendje vindt 't smerig
pi_58207021
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Het was heul geen pot maar een thermoskan.
En hoe doe je dat dan met smaakjesthee? Da's toch goor als je dat mengt? En ik bedoel dus nu de losse blaadjes erg dure thee he. Van Mrs. Tea (OMG Rooibos Wilde Kers )

Overigens waren de eerste kopjes goed van smaak, daarna werd de thee steeds donkerder. Ik vind dat niet zo erg, maar mijn vriendje vindt 't smerig
Smaakjesthee is per definitie goor maar voor die enkele liefhebber heb ik een aparte theepot.
Een theepot (of thermoskan als je die alleen voor thee gebruikt en ik hoef toch niet uit te leggen dat er de doodstraf op moet staan om thee in een thermoskan te doen waar ook andere vloeistoffen in komen ) moet je natuurlijk wel schoonmaken maar nooit met zeep, gewoon heet water en poetsen.
Maar misschien moeten we verder in Het Thee Topic want we gaan een beetje offtopic
pi_58207082
oh ja, als je al drie jaar (of eigenlijk sinds de verhuizing en das 3.5 jaar) niet achter de koelkast hebt schoongemaakt dan helpen de wondersponsjes je ook daar uit de brand hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58207299
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Nog een reactie op een bericht uit deel 6:
[..]

Waarom zet je er niet gewoon een hogedrukreiniger op? Flinke waterstraal erop en gaaaaaan, heeft hier prima gewerkt op de gemetselde balkonmuurtjes die vol met van alles zaten (mos, verf, uitlaatgassen e.d.).
Been there, tried that, didn't work. Vorige zomer die truc al uitgeprobeerd, maar het spul is echt hardnekkig om eraf te krijgen. Terwijl je meteen wit bent als je er even langs veegt/loopt.

De ramen zou het misschien nog een optie voor zijn, maar de witte verf op de muren dus niet. Ik ga de ramen een dezer dagen eens met verschillende producten, dan zie ik vanzelf wel wat het beste werkt.
pi_58207476
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:32 schreef Shakti het volgende:

[..]

Been there, tried that, didn't work. Vorige zomer die truc al uitgeprobeerd, maar het spul is echt hardnekkig om eraf te krijgen. Terwijl je meteen wit bent als je er even langs veegt/loopt.

De ramen zou het misschien nog een optie voor zijn, maar de witte verf op de muren dus niet. Ik ga de ramen een dezer dagen eens met verschillende producten, dan zie ik vanzelf wel wat het beste werkt.
Kan je er geen primer opsmeren en dan nog een keer schilderen met buitenverf? Ben je in ieder geval van die witte vegen af.
pi_58207700
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:51 schreef Maeghan het volgende:

Microvezeldoekjes vind ik trouwens verschrikkelijk, ik kan ze echt niet beetpakken. De rillingen lopen over m'n rug als ik die dingen al zie en aanraken vind ik een ramp. Als een klant op m'n werk ze koopt pak ik ze heel voorzichtig beet aan het kartonnetje, zodat ik de doekjes zelf echt niet aan hoef te raken. Brrr.

JA! Eindelijk iemand die het ook heeft! Ik kan ze alleen aanraken als ze nat zijn, en zelfs dan krijg ik er rillingen van. Brr. En ik maar denken dat ik de enige was met die afwijking.
pi_58209557
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:

Knaloranje MVD's, waar?

Bij de Xenos verkopen ze o.a. knaloranje, blauwe, knalgroene en knalgele doekjes met een witte bloemenprint. Beetje het Hawaï idee. Ze zitten per 4 in een pakje geloof ik.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_58210485
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:50 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

JA! Eindelijk iemand die het ook heeft! Ik kan ze alleen aanraken als ze nat zijn, en zelfs dan krijg ik er rillingen van. Brr. En ik maar denken dat ik de enige was met die afwijking.
Ik heb ze nu toch gekocht omdat ik in een van de topics las dat ze handig zijn bij het ramen zemen, omdat je dan niet meer zo'n natte kledderboel hebt. Ik zie er tegenop, maar ik heb laminaat en de vorige keer ben ik door die natte kledderboel nogal hard onderuit gegaan, broek kapot, knie kapot, etc. Op je bek gaan als je al rugklachten hebt is geen succes dus vandaar dat ik toch maar aan de mvd ga. Ik doe echt alles om te vermijden dat ik weer onderuit ga.
pi_58210822
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kan je er geen primer opsmeren en dan nog een keer schilderen met buitenverf? Ben je in ieder geval van die witte vegen af.
Wordt lastig denk ik. Aan de ene kant is het een bakstenen muur, daar zal dat met die primer misschien wel werken. Maar het liefst zie ik gewoon bakstenen ipv geschilderde.
Aan de de andere kant zal het niet gaan denk ik. Daar zitten nl asbestplaten (of iets dergelijks) en daar durf ik niet echt met een of ander goedje aan te gaan zonder even zeker te weten dat die zooi niet gek gaat doen. Eraf halen kan helaas niet, is aangelegd/gemaakt door een of andere klusidioot met 2 linkerhanden en een compleet gebrek aan hersens. Als je die dingen weghaalt loopt het water blijkbaar bij de onderburen van de buurvrouw langs de muren (als het heeft geregend). En dus laat ik dat dus liever zitten zolang er geen absolute noodzaak is om het te vervangen/veranderen.

Ik moet maar eens bij een echte verfzaak informatie gaan inwinnen. Die weten meestal wel een oplossing, hoop ik. Want ik denk dat het met poetsspul ook ook niet gaat lukken.
pi_58211228
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik heb ze nu toch gekocht omdat ik in een van de topics las dat ze handig zijn bij het ramen zemen, omdat je dan niet meer zo'n natte kledderboel hebt. Ik zie er tegenop, maar ik heb laminaat en de vorige keer ben ik door die natte kledderboel nogal hard onderuit gegaan, broek kapot, knie kapot, etc. Op je bek gaan als je al rugklachten hebt is geen succes dus vandaar dat ik toch maar aan de mvd ga. Ik doe echt alles om te vermijden dat ik weer onderuit ga.
Ik vind sommige MVD's ook verschrikkelijk om vast te pakken. Die met dat ruit-motief van de action vind ik dus geen probleem.
Maar sowieso poets ik tegenwoordig met van die charmante handschoenen aan. Ter bescherming van mn handen en nagels. En dan zijn alle MVD's klein te krijgen

Ik ben nu ook zo dwaas bezig met die MVD's en overige poetsartikelen met een kleurtje. Geel is voor mn auto (die is geel/gold metallic), blauw is voor het natte gedeelte in huis (badkamer en gootsteen) en nu nog een andere kleur vinden voor 'diversen' en eentje voor de plee.
Zo onthoud ik tenminste makkelijk wat waar te gebruiken. Dan poets ik mn gootsteen tenminste niet met datgene waar ik ook mn plee net mee heb gepoetst.

Wat dat onderuit gaan betreft, ik leg altijd een groot oud badlaken oid. op de grond onder het raam wat er gewassen wordt. En je krijgt geen natte vloer en watervlekken én je gaat niet op je snuffert (iets waar ik ook erg goed in ben namelijk ). Is dus misschien het proberen waard.
  Moderator / Miss SHO maandag 21 april 2008 @ 21:36:32 #57
22592 crew  Ole
pi_58212011
ik vind eik dat de vogel van Merel ook in de OP moet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 21 april 2008 @ 22:25:43 #58
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58213538
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:36 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Ole, ook jij hiero! Ouwe hoolster!
  Moderator / Miss SHO maandag 21 april 2008 @ 22:26:33 #59
22592 crew  Ole
pi_58213562
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:25 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ole, ook jij hiero! Ouwe hoolster!
jojo !

Mijn pa vond zowaar mijn huis er netjes uit zien gister
  maandag 21 april 2008 @ 22:28:08 #60
331 Merel
Be here now.
pi_58213622
De poetsdoekvogel
  Moderator / Miss SHO maandag 21 april 2008 @ 22:31:52 #61
22592 crew  Ole
pi_58213782
Voor komende sinterklaas kunnen we een iglo maken van witte wondersponsjes

Waar dat spul allemaal niet goed voor is
pi_58217334
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:36 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
pi_58226547
Ik MOEST het gewoon even op de Bugaboo proberen:

voor:

na :
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:28:36 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58226688
even een misschien ietwat dom vraagske....

maaruh die flubbertjes aan die mv spons waar dienen die nu precies voor, heb net braaf alle ramen staan zemen, maar had geen idee wat die nu extra toevoegen...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_58227976
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:28 schreef _Bar_ het volgende:
even een misschien ietwat dom vraagske....

maaruh die flubbertjes aan die mv spons waar dienen die nu precies voor, heb net braaf alle ramen staan zemen, maar had geen idee wat die nu extra toevoegen...
Ze zijn lollig
pi_58228849
Ik heb echt geen problemen met het vastpakken van MVD's. Maar de wondersponsjes zijn toch wel een behoorlijke aanslag op de nagels Ik had na het gebruik echt geschuurde en gerafelde nagels Volgende keer dus maar wel handschoenen aan.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 april 2008 @ 16:05:37 #67
22592 crew  Ole
pi_58229065
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:59 schreef octopussy het volgende:
Ik heb echt geen problemen met het vastpakken van MVD's. Maar de wondersponsjes zijn toch wel een behoorlijke aanslag op de nagels Ik had na het gebruik echt geschuurde en gerafelde nagels Volgende keer dus maar wel handschoenen aan.
en niet te vergeten je vingertoppen
pi_58229216
Oh ja, je vingertoppen worden heel raar van wondersponsjes
pi_58230535
ja hallo,
mag ik even weten waarom ik nou weer een flubbertjesdingduster heb gekocht?
hmm?

pi_58230994
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja hallo,
hmm?

quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ze zijn lollig
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 april 2008 @ 17:40:30 #71
22592 crew  Ole
pi_58231203
quote:
ja hallo,
hmm?

Om flubbergaaien mee te maken
pi_58232290
quote:
ja hallo,
hmm?

Ik vermoed om dezelfde mysterieuze reden als waarom ik hem heb gekocht.
pi_58232723
De flubberhandschoen is erg handig om je dashboard stofvrij mee te krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2008 @ 23:47:22 #74
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58240956
Flubberhandschoen rulez Onze glazen schuifpui is weer dreumesplakhandjes vrij dankzij een oranje flubberhandschoen. Morgen eens kijken of de daderesdreumes in kwestie er ook zelf mee wil poetsen.
Ze heeft een poets tic. Die heeft ze niet van mama, maar mama wil 'm best stimuleren natuurlijk
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_58267246
Bij de Action geweest.
Gekocht: Wonderdoekjes , Blue Miracle, Blue Miracle doekjes
Grote knaloranje flubberspons en een kleine gifgroene flubberspons

En ook nog zo'n rugwasding op een steel. Met een puff eromheen.

Ik zit me nu alleen af te vragen waarom ik in godsnaam 5 pakjes Wonderspons en twee flubbersponsen in huis heb. Ik heb maar twee handen.

Ik denk dat ik eerst maar in bad ga.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_58295428
Nou, ik ben gister ook bij de Action geweest.
Alle wondersponsjes die jullie hier noemen ingeslagen.
Ik ben benieuwd. Komende week gaan we de woonkamer opknappen en poetsen, dus ben benieuwd.

Die grijze wondersponsjes zien er trouwens helemaal niet zo wonderlijk uit.......ik ben echt benieuwd.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:07:56 #77
331 Merel
Be here now.
pi_58295480
Je bent wel benieuwd hè Koningin?
pi_58295730
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:07 schreef Merel het volgende:
Je bent wel benieuwd hè Koningin?
Ja
Sorry, ik moet het nl. eerst zien dan geloven.
pi_58296535
Okee, ik ga voor de poetsdoos-award:
Ik heb gisteren mijn buurvrouw een wondersponsje gegeven en uit mijn mond rolde een monoloog die zo in een commercial kan.

*bloemetjesjurk gaat zoeken*
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:05:39 #80
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58297777
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef shmoopy het volgende:
Okee, ik ga voor de poetsdoos-award:
Ik heb gisteren mijn buurvrouw een wondersponsje gegeven en uit mijn mond rolde een monoloog die zo in een commercial kan.

*bloemetjesjurk gaat zoeken*
Ja, shmoop, het is dan nu eindelijk geschied: je bent nu een ware discipel, een missionaris van de Wonderspons. Zegt het voort Shmoop! Verspreid die schone boodschap! Laat de Wonderspons zich als een olievlek over de wereld verspeiden, beginnende bij je naasten, totdat tot aan den einder niets anders is te zien dan het poetsen der sponzen! Als een kolkende massa, een universele dans van willige poetshanden! Shmoop! Het uur U is nakende!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 25 april 2008 @ 11:13:55 #81
22592 crew  Ole
pi_58297989
Ik ga even een week op vakantie hoor!

Niks geen wondersponsjes, MVD'tjes engazomaardoor

ff uitrusten hoor

maar voor de kattenoppas moet toch dit huis klein beetje schoon zijn dus voor vertrek nog even
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:15:58 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58299584
Er heeft zich een kleine ramp voltrokken. Ik kom er pas nu achter dat mijn huidige wasmiddel Dash '2-in1' is. Oftewel 1 van de 2 in '2 in 1' is wasverzachter
Ik heb er inmiddels al vele keren een 60 gradenwasje mee gedaan, in die was zitten ook weleens microvezeldoekjes
Heb ik ze nu voor altijd verpest of is het effect tijdelijk (de werking vermindert - maar dat weeteenieder in dit topic natuurlijk al - als je wasverzachter gebruikt) en kan je ze weer gebruiken als je ze nogmaals wast?
pi_58299928
Aventura, misschien even heet wassen met een scheutje azijn erbij.
pi_58300240
Ik raak nu wel nieuwsgierig naar die wondersponsjes enzo . Ik ga maar eens langs de Xenos
Mijn huis moet ook glimmen!
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:07:05 #85
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58300882
In mijn zoektocht naar het antwoord op de vraag over wasverzachter kwam ik deze
MVD-gebruiksaanwijzing tegen.

Geen antwoord trouwens
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:30:57 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58305570
Ik heb 'm ook maar gehaald

@ Pandora: ik ga met wasverzachter gewassen doekjes weken in azijn en vanaf nu met een ander wasmiddel wassen.
Dat werkt denk ik wel, omdat wasverzachter vettig is. De vezels trekken heel goed vet aan en verzadigen erdoor. Azijn lost dat vet weer op. Ik laat wel wetenwat de bevindingen zijn
  zaterdag 26 april 2008 @ 00:35:37 #87
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58313747
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, shmoop, het is dan nu eindelijk geschied: je bent nu een ware discipel, een missionaris van de Wonderspons. Zegt het voort Shmoop! Verspreid die schone boodschap! Laat de Wonderspons zich als een olievlek over de wereld verspeiden, beginnende bij je naasten, totdat tot aan den einder niets anders is te zien dan het poetsen der sponzen! Als een kolkende massa, een universele dans van willige poetshanden! Shmoop! Het uur U is nakende!!!
Wat schrijf jij mooi over de wonderspons.
pi_58342426
Paarse multivezelsponzen met flubbertjes zijn leuk. <3
  zondag 27 april 2008 @ 17:47:36 #89
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58342491
Ik heb vandaag mijn oma een wondersponsje mee gegeven.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 27 april 2008 @ 20:45:33 #90
331 Merel
Be here now.
pi_58345996
Er zat eens papieren zakdoekje tussen m'n zwarte was Nu lees ik op al die grootmoeder-weet-raad-webites dat het dan helpt om een microvezeldoekje mee te wassen... Dus dat gaan we dan maar eens proberen!

(Het schijnt ook te helpen om de pluisjeswas met een panty in de droger te stoppen, maar ik heb geen droger en ik denk niet dat het werkt als ik gewoon een panty mee aan de waslijn hang )
pi_58349402
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:45 schreef Merel het volgende:
Er zat eens papieren zakdoekje tussen m'n zwarte was Nu lees ik op al die grootmoeder-weet-raad-webites dat het dan helpt om een microvezeldoekje mee te wassen... Dus dat gaan we dan maar eens proberen!

Laat even weten hoe dat is afgelopen, ik zit hier ook nog met een zwarte katoenen broek vol pluisjes van een papiertje dat is meegewassen
pi_58349802
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:43 schreef Maeghan het volgende:
Paarse multivezelsponzen met flubbertjes zijn leuk. <3
Je kan ze alleen niet op 60 graden wassen
  zondag 27 april 2008 @ 23:40:07 #93
331 Merel
Be here now.
pi_58349906
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Laat even weten hoe dat is afgelopen, ik zit hier ook nog met een zwarte katoenen broek vol pluisjes van een papiertje dat is meegewassen
Zo op het eerste gezicht heeft het wel geholpen... Nog wel wat wittige dingetjes, maar beter dan eerst. Ik moet even zien hoe het opdroogt natuurlijk Maarja, ik weet niet in hoeverre het microvezeldoekje er echt aan bijgedragen heeft en hoe het resultaat was geweest als ik gewoon nog een gewone was had gedraaid
pi_58349922
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kan die broek ook pluisvrij maken met een grote rol tape (waar je onder andere dozen mee dicht plakt). Groot stuk tape afknippen en plakken en lostrekken maar!
  zondag 27 april 2008 @ 23:40:42 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58349924
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:35 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je kan ze alleen niet op 60 graden wassen
Ik heb mijn oranje (zie foto boven) anders probleemloos gewassen op 60 graden! Wat ging er mis?
  zondag 27 april 2008 @ 23:44:10 #96
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_58349995
Ik heb donderdag mijn keuken staan boenen met die wonderspons
Keimakkelijk schoonmaken en scheelt enorm veel tijd enne koste amper moeite !
En het ziet er weer puik uit.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_58350547
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:40 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb mijn oranje (zie foto boven) anders probleemloos gewassen op 60 graden! Wat ging er mis?
Het sponsje is gekrompen, dus ik heb nu een flubbertje met een minisponsje erin.
  maandag 28 april 2008 @ 00:47:12 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58351258
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:45 schreef Merel het volgende:

(Het schijnt ook te helpen om de pluisjeswas met een panty in de droger te stoppen, maar ik heb geen droger en ik denk niet dat het werkt als ik gewoon een panty mee aan de waslijn hang )
O dit is hier nu ook actueel! Behalve dan dat ik wel een droger heb.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 28 april 2008 @ 07:15:57 #99
331 Merel
Be here now.
pi_58352524
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:40 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je kan die broek ook pluisvrij maken met een grote rol tape (waar je onder andere dozen mee dicht plakt). Groot stuk tape afknippen en plakken en lostrekken maar!
Nou, die hardnekkige witte zakdoekvezeltjes gingen er hier echt niet af met zo'n plakroller hoor, die bleven zitten waar ze zaten! Maar inmiddels kan de broek er weer redelijk mee door
pi_58353052
Ik heb de wonderspons gebruikt voor een plek in mijn bank en het is eruit
Als je die sponsjes zo ziet, denk je niet dat ze zo krachtig zijn.
  Moderator / Miss SHO maandag 28 april 2008 @ 11:18:50 #101
22592 crew  Ole
pi_58355606
Ik had er toch eentje mee moeten nemen voor het tobo in het internetcafé hier :,(
  maandag 28 april 2008 @ 11:44:18 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58356246
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Het sponsje is gekrompen, dus ik heb nu een flubbertje met een minisponsje erin.
pi_58356832
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

De mijne ook... al twee keer...
Je wilt niet weten hoe klein dat sponsje nu is.
pi_58358763
quote:
Op maandag 28 april 2008 07:15 schreef Merel het volgende:

[..]

Nou, die hardnekkige witte zakdoekvezeltjes gingen er hier echt niet af met zo'n plakroller hoor, die bleven zitten waar ze zaten! Maar inmiddels kan de broek er weer redelijk mee door
Ik bedoelde niet zo'n roller van de Blokker ofzo. Maar echt een grote rol brede plakband oftewel tape.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:15:10 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58376735
Ik ga zo weer wat ramen lappen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58380458
Kom je ook hier?
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:51 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58381827
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Kom je ook hier?
Neuj!

En ik heb het lappen uitgesteld, ik ga swifferen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58382415
Ja jeetje, nu kon ik gisteren bij de Action zo'n groene flubbertjesspons niet weerstaan... Nou moet ik wel gaan poetsen.
pi_58383456
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja jeetje, nu kon ik gisteren bij de Action zo'n groene flubbertjesspons niet weerstaan... Nou moet ik wel gaan poetsen.
Nee hoor, hoeft helemaal niet. Die van mij ligt ook nog steeds maagdelijk in de kast
pi_58385180
Ze hadden geen wondermicrovezelgeweldigetheedoeken meer bij mijn Action vandaag.
Wel weer wondersponskes.
pi_58385843
Dames, niet te veel schoonmaken. Ik zou het even laten liggen allemaanl, de boel de boel laten, de rommel zich op laten stapelen.

Gewoon, zomaar een hint.
pi_58385941
Wees gerust, clums, ik heb nog niets gepoetst.
Wel alles in huis, maar nog niks gepoetst.
pi_58386084
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:12 schreef shmoopy het volgende:
Wees gerust, clums, ik heb nog niets gepoetst.
Wel alles in huis, maar nog niks gepoetst.
Dat komt goed uit shmoops, dat komt érg goed uit.
pi_58386114
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat komt goed uit shmoops, dat komt érg goed uit.
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:49:31 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58386613
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Dames, niet te veel schoonmaken. Ik zou het even laten liggen allemaanl, de boel de boel laten, de rommel zich op laten stapelen.

Gewoon, zomaar een hint.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:23:11 #117
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58391231
Heb afgelopen zaterdag m'n auto'tje gehaald met nicotine-aanslag.

Ook 2 pakjes sponsjes gehaald van het Kruidvat.

Heel ff erover heen halen en het was eraf. M'n hele auto van binnen met de sponsjes schoon gemaakt. Wel jammer dat ze redelijk snel afbrokkelen maargoed, voor 50 centen per spons maakt dat ook weinig uit.

pi_58391303
Goeie tip, ze werken dus ook op je auto-interieur!! Ik heb een 5-pak sponsjes gehaald bij de Action voor 99 cent, stukken voordeliger dan bij het Kruidvat.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 20:16:44 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_58442041
Inmiddels háát ik de wondersponzen, gruwelijk zijn ze, ik vervloek ze!!

Ik had een grijze kring vane en bureaustoel op de witte(!!) plavuizen en al járen kreeg ik hem niet weg, niks werkte. Van de week zag ik het heldere licht, wonderspons er over. Op mn knieën heb ik zitten boenen... met als resultaat.. een helder witte vlek op onze toch niet erg witte plavuizen.... Ik wil niet de hele vloer (8mx8m) doen op mn knieën met wondersponsjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:44:15 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58443832
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:16 schreef moussy het volgende:

Ik had een grijze kring vane en bureaustoel op de witte(!!) plavuizen en al járen kreeg ik hem niet weg, niks werkte. Van de week zag ik het heldere licht, wonderspons er over. Op mn knieën heb ik zitten boenen... met als resultaat.. een helder witte vlek op onze toch niet erg witte plavuizen.... Ik wil niet de hele vloer (8mx8m) doen op mn knieën met wondersponsjes
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58444569
quote:

Kan je er niet iets op zetten?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:33:52 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58444993
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kan je er niet iets op zetten?
Ja gewoon een plant!
Op de plek van de bureaustoel!

Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 22:43:46 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_58445223
Ja leuk!!... midden in de kamer ...

Ik leg gewoon de hond er op, die is toch zwart
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:58:02 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58445527
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:43 schreef moussy het volgende:
Ja leuk!!... midden in de kamer ...

Ik leg gewoon de hond er op, die is toch zwart
En als je nou elke dag één plavuisje doet?
En dan om en om, zodat het net lijkt of het gewoon een patroon is...
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 23:01:24 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_58445611
of mn kinderen, of valt dat dan weer onder kinderarbeid?

Ik baalde echt zo erg van die mooie schone witte plek dat ik bijna iedereen die die dag op verjaardagsvisite kwam een sponsje wilde geven: Echt joh, die dingen werken perfect!! Wil je het ook proberen, neem maar een plavuis!!" Maar dan zag ook iedereen dat ik een viespeuk met een vieze vloer ben Nu was de witte vlek snel smoezelig omdat iedereen buiten naar het kippenhok moest, kuikens kijken het liefst ín het hok natuurlijk
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:10:41 #126
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58445814
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 23:01 schreef moussy het volgende:
of mn kinderen, of valt dat dan weer onder kinderarbeid?

Ik baalde echt zo erg van die mooie schone witte plek dat ik bijna iedereen die die dag op verjaardagsvisite kwam een sponsje wilde geven: Echt joh, die dingen werken perfect!! Wil je het ook proberen, neem maar een plavuis!!" Maar dan zag ook iedereen dat ik een viespeuk met een vieze vloer ben Nu was de witte vlek snel smoezelig omdat iedereen buiten naar het kippenhok moest, kuikens kijken het liefst ín het hok natuurlijk
Het verbod op kinderarbeid is zéér overschat vind ik hoor!

Maar de andere oplossing is ook een goeie ja. Gooi nog even een emmer water in het kippenhok! Extra modderopbrengst!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 23:14:28 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_58445884
Het regende die dag maar nu zit ik nog steeds met mn witte vlek

Morgen maar eens de kinderen aan de arbeid zetten: Jij wil toch jurkjes van H&M, dan moet je niet klagen, die zijn gemaakt door kindertjes van 3, zonder vingertjes! Je moet blij zijn dat je bijna 9 bent en al je vingers nog hebt!!

Voor meneer van 4... HIER, ga met een spons spelen, bakje water er bij. Lego is zoooo jaren 80!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:26:10 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58446145
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 23:14 schreef moussy het volgende:
Het regende die dag maar nu zit ik nog steeds met mn witte vlek

Morgen maar eens de kinderen aan de arbeid zetten: Jij wil toch jurkjes van H&M, dan moet je niet klagen, die zijn gemaakt door kindertjes van 3, zonder vingertjes! Je moet blij zijn dat je bijna 9 bent en al je vingers nog hebt!!

Voor meneer van 4... HIER, ga met een spons spelen, bakje water er bij. Lego is zoooo jaren 80!
En kindertjes in Afrika hebben niet eens wondersponsjes! Die poetsen de plavuizen altijd met van die ordinaire schuursponzen, met zo'n on-trendy groen kantje!

You tell 'em moussy!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 mei 2008 @ 13:01:40 #129
22592 crew  Ole
pi_58453035
Helpen die dingen ook tegen poezenkots
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:16:48 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58453257
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:01 schreef Ole het volgende:
Helpen die dingen ook tegen poezenkots
Gewoon eentje goed diep in de keel duwen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 mei 2008 @ 13:34:38 #131
22592 crew  Ole
pi_58453525
Dat is zielig...
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:42:42 #132
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58453627
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:34 schreef Ole het volgende:
Dat is zielig...
O ja
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:34:47 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58455906
Iemand nog tips voor/tegen een vlekkerig RVS fornuis??

Bleu-wonder doekjes doen t niet, RVS-reiniger lijkt niks te doen.. nat sopje en dan dorgen met een MVD niet..
ik blijf donkere en lichte vlekken houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58455984
hg heeft hele goeie spullen voor rvs (oa bij de bouwmarkt te koop)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:40:48 #135
185868 meet
hetisik
pi_58462005
mijn rvsgasfornuis reinig ik met luierdoekjes van de aldi droog het na met theedoek en 1 x per week smeer ik het dunnetjes in met olijfolie, dat doe ik met keukenrolpapier....... ziet er goed uit!
pi_58546866
  donderdag 8 mei 2008 @ 03:48:26 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58546934
*heeft*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58547220
Leuk plan c_c!
pi_58547711
Goeie actie. Duur trouwens, die Balbo-pads: 2,99 voor 2 stuks.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:19:38 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58548381
Wat doe je precies met zo'n flubbertjes handschoen? En zijn die ook ergens anders dan bij de Action te krijgen?
Ik wil een Action in Gouda!
pi_58551480
Ik kwam pas een wondersponsje tegen in mijn aanrechtkastje. Er zat een vlek op mijn laminaat die ik er met geen mogelijkheid afkreeg, meerdere dingen geprobeerd.. toen dacht ik ineens aan mijn wonderspons en ja hoor.. vlek weg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:00:53 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58551535
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doe je precies met zo'n flubbertjes handschoen? En zijn die ook ergens anders dan bij de Action te krijgen?
Ik wil een Action in Gouda!
Ik zag er een bij de Blokker.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:03:12 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58551566
quote:

Herkenbaar. Ik ben met wondersponsje en microvezeldoekje een aantal erge vlekken in tapijt te lijf gegaan. Nu zijn die vlekken weg... en lichten de bewuste plekken bijna op van schoonheid, waardoor de rest van het tapijt nog smeriger lijkt.

Ik ga een tapijtreiniger huren.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:12:54 #145
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_58580736
vandaag gebruikt, de wondersponzen van de action... whahaaa wat leuk een genot om schoon te maken! zelfs de nicotine aanslag in de kastjes wat niet echt weg wilde gaan nu moeiteloos weg... wat geweldig *blij is*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_58584152
En bedankt!
Door die wondersponsjes ben ik al een maand heftig aan het schoonmaken!
Dat doe ik anders nooit!
En dinsdag was ik toevallig bij een Action. Toen kreeg ik een onweerstaanbare lust om die goedkope wondersponsjes te kopen, want bij het kruidvat zijn ze duurder.
Maar het ergste is iid dat ik tegen iedereen MOET vertellen hoe goed ze zijn.
Het is allemaal de schuld van Fok dat ik op koninginnedag en hemelvaartsdag mijn keukenkastjes heb lopen boenen.
Blegh!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_58584487
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 22:15 schreef krakkemieke het volgende:
En bedankt!
Door die wondersponsjes ben ik al een maand heftig aan het schoonmaken!
Dat doe ik anders nooit!
En dinsdag was ik toevallig bij een Action. Toen kreeg ik een onweerstaanbare lust om die goedkope wondersponsjes te kopen, want bij het kruidvat zijn ze duurder.
Maar het ergste is iid dat ik tegen iedereen MOET vertellen hoe goed ze zijn.
Het is allemaal de schuld van Fok dat ik op koninginnedag en hemelvaartsdag mijn keukenkastjes heb lopen boenen.
Blegh!
Maak je wel foto's voor de schoonmaakactie?
pi_58585974
Oe, ik heb twee dagen vrij, ik ga 's het één en ander aanvallen.
  Admin zaterdag 10 mei 2008 @ 13:04:52 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58592759
Ik meld even dat bij de LIDL nu wondersponzen liggen, 4 per verpakking voor 1 euro, en ze zijn miljard keer steviger dan die van het kruidvat!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_58594722
zou eigenlijk m'n plafond opnieuw moeten schilderen. er zitten grote vlekken op. boven de gordijnen liggen allemaal dode vliegen (de gordijnen hangen onder een grote balk)

het probleem is dat alles 5 meter hoog is. moet ik toch nog eens de pa aan het werk zetten hehehe.

ik heb geen wondersponsjes die zo hoog kunnen kuisen.
Werewolf
pi_58595007
Ik heb een flubbertjesspons gekocht voor 90 cent! Denk dat ik zo meteen de ramen eens onder handen ga nemen!
pi_58629386
Ik kan geen foto's maken MM, anders had ik vast gewonnen met mijn keukenkastjes-na-tien-jaar-nicotine.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:59:12 #153
143001 Prospera
Verfrissend
pi_58637832
Met een wondersponsje kan je ook prima je benen scrubben onder de douche
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:40:49 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58638542
pi_58985674
Wat is het hier ineens rustig?!
pi_58986423
Ja, iedereen druk met poetsen denk ik

Wie zocht er nou die oranje microvezeldoeken?
Als t de goeie zijn wil ik ze wel opsturen?
pi_58986841
Ik heb in mijn keukenkastjes van die zwarte plekken van de onderkant van de pannen. Niet weg te krijgen.
Toen ik er pas kwam wonen heb ik met tig schuursponzen geprobeerd om de sporen van de vorige bewoners weg te krijgen.

Gisteren een helder moment (nadat het met de MVD niet lukte), even met de wonderspons er langs alles weg! Ik hoefde niet eens hard te duwen of schuurmiddel te gebruiken Yeahhh weer witte planken in de kast!
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 16:30:27 #158
141844 Macka66
pi_58991302
Voor iedereen die te maken krijgt met een peuter/kleuter met grensoverschrijdende artistieke aspiraties:
de grijze wondersponsjes van de Action zijn heel geschikt voor het verwijderen van wasco van muren, meubelbekleding, stoffen woonaccessoires, en gelakt en ongelakt houten meubilair
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator / Miss SHO donderdag 29 mei 2008 @ 20:40:30 #159
22592 crew  Ole
pi_58996860
Morgen weer even naar de Action
pi_58999719
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:30 schreef Macka66 het volgende:
Voor iedereen die te maken krijgt met een peuter/kleuter met grensoverschrijdende artistieke aspiraties:
de grijze wondersponsjes van de Action zijn heel geschikt voor het verwijderen van wasco van muren, meubelbekleding, stoffen woonaccessoires, en gelakt en ongelakt houten meubilair
Ga ik morgen meteen testen. De eetkamer stoel eronder wasco-en.
pi_59004159
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ga ik morgen meteen testen. De eetkamer stoel eronder wasco-en.
Leuk, mag ik meedoen?
pi_59039998
Ik had een dame in de Openbare Bibliotheek van ons dorp erover verteld.... Gister vertelde ze dat ze de krukjes daar schoon kreeg met de WS. Dat was nog met geen schuurmiddel gelukt
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 18:24:50 #163
141844 Macka66
pi_59096112
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:30 schreef Macka66 het volgende:
en parket met wasbehandeling
(wel daarna de plek even bijwerken met vloeibare was)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_59269282
Iemand nog tips om aanslag (van regen en andere zooi die uit de lucht valt) op kunststof kozijnen weg te krijgen?
Wondersponsjes werken wel, maar op een stukje van 15cm ben ik zo ongeveer driekwartier bezig om het enigzins toonbaar te krijgen. en zo gaan de sponsjes wel erg rap naar de sponsjes-hemel
Blue wonder werkt ook niet echt. En overige schoonmaakspullen, incl. speciaal spul voor kunststof kozijnen, werken ook niet.

Hellup!!!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:48:10 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59269368
Probeer eens Hagesan kunststof, verf en behang intensief reiniger, zou ook goed moeten werken op kunststof kozijnen.
pi_59269578
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Probeer eens Hagesan kunststof, verf en behang intensief reiniger, zou ook goed moeten werken op kunststof kozijnen.
Ga ik eens proberen. Dat spul krast niet (dus geen schuurmiddel erin)? Als ik het ooit schoonkrijg, komen er denk ik toch heel snel rolluiken. Want dit is dus niet te doen. Mijn creme-kleurige kozijnen zijn zo ongeveer donkergrijsbruin-achtig. Ik zal een dezer dagen een paar voor en hopelijk ook na foto's maken.

*Zoekt moed en steun en motivatie-goeroe om er aan te beginnen.
pi_59302360
IK HEB ZE!!!!!

Ik weet alleen niet wat ik er mee moet poetsen ons huis staat te koop dus ik had ze gekocht om het huis mooi blinkend te hebben als de kijkers komen, maar nu weet ik niet wat ik eens goed kan poetsen...

Werkt het op RVS kookplaten? En op ongebeitst hout? En op suede, werkt dat ook? Of maak ik dan alles stuk?
pi_59303179
bij de action hebben ze ook van die kleine microvezelsponsjes... 5 in een pak voor 69 ct ofzo..

die dingen werken ook als een tierelier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59304453
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:09 schreef het-is-mij het volgende:

Duderinnetje !!! de aanstichter van 6 toipics over mvd en wd...
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:08:36 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59310093
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:09 schreef het-is-mij het volgende:

Lief van je!!

Maar ik heb ze inmiddels van Sorbo. Reuze dank voor je aanbod!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59310760
suede met wondersponsje zou ik niet doen. Volgens mij verkruimelt het sponsje dan direct.
RVS wordt wel mooi schoon en verder tafels, bureau's, ramen (even drogen met een mvd), computerkasten, kastdeurtjes (!), deuren, kattenluikjes, tv's (scherm alleen met mvd), wasbak, deurkrukken, plastic tuinmeubilair, tegeltjes enz...
pi_59313151
Kijk, ik kan aan de slag dankjewel. Ik ga nu zoeken naar het vieste wat we hebben om het nut van de wonderspons aan vriendje te bewijzen. Hij heeft me uitgelachen toen ik uit de stad terugkwam en helemaal verrukt vertelde dat ik eindelijk de magische sponsjes van internet had gevonden
pi_59315299

vieze wasmachine met verfvlekken

schone wasmachine

hele vieze vaatwasser met enge chemische vlekken

half uur later: dood sponsje en maar een heel klein beetje minder vieze vaatwasser

Iemand een tip?
pi_59315557
Blue wonder onverdunt?
pi_59315650
Wat voor chemische vlekken zijn het, dipkip?
pi_59315692
En als je het echt niet wegkrijgt, plak je er gewoon plakplastic op met of zonder motiefje.
pi_59316938
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:23 schreef shmoopy het volgende:
Wat voor chemische vlekken zijn het, dipkip?
We hebben deze vaatwasser van een kapper gekregen, dus ik vermoed een eng chemisch spullie uit de kapperszaak wat precies weet ik niet.

Ik heb al geprobeerd: cif, glassex, bleek, sodasopje, onverdund allesreiniger, afwasmiddel, blue wonder (ik was al blauwe troep adept) en nog een soort van biospul waar ik de naam van kwijt ben.

We hebben morgen de kijkdag voor potentiele kopers, dus tenzij er morgen geen goed bod uit komt laat ik het denk ik zitten... In ons nieuwe huis komt een nieuwe vaatwasser ingebouwd in de keuken. Maar ik had echt gedacht dat wonderspons dit zou kunnen na al jullie geweldige verhalen... Deceptie!

Maar ik weet natuurlijk niet hoe snel het gaat met de verkoop dus als je schoonmaaktips hebt graag. Het ziet er zo smerig uit, en het is ook een beetje plakkerig ook al staat dat apparaat er al jaren...
pi_59317192
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:00 schreef Dipkip het volgende:

[..]

We hebben morgen de kijkdag voor potentiele kopers, dus tenzij er morgen geen goed bod uit komt laat ik het denk ik zitten... In ons nieuwe huis komt een nieuwe vaatwasser ingebouwd in de keuken. Maar ik had echt gedacht dat wonderspons dit zou kunnen na al jullie geweldige verhalen... Deceptie!

Maar ik weet natuurlijk niet hoe snel het gaat met de verkoop dus als je schoonmaaktips hebt graag. Het ziet er zo smerig uit, en het is ook een beetje plakkerig ook al staat dat apparaat er al jaren...
Hoe laat begint die kijkdag? Als je nog tijd hebt zou ik er even een plakplasticje overheen plakken (verkrijgbaar bij iedere doe het zelf zaak). Zeker als die vaatwasser in de keuken staat.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:18:11 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59317757
Mwoehaha, van het weekend:

Vriendje: "Blegh, die vieze vlekken op de aluminium kozijnen gaan er niet af met een doekje en allesreiniger."
Ik: "Waarom pak je geen wonderspons?"
Hij: "Een wat?"
Ik: "Een wonderspons . Die kleine grijze dingetjes, alleen even natmaken."
Hij: "Alleen even natmaken .. en dat werkt?"
Ik: "JA "

5 minuten later:
Hij: "Boh, het werkt!"
M'n mams: "Wat zijn dat voor sponsjes? Waar haal ik die? Zijn ze echt zo goedkoop?"

Nog meer mensen wonderspons verslaafd !
pi_59318090
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:07 schreef Cyan het volgende:
Hoe laat begint die kijkdag? Als je nog tijd hebt zou ik er even een plakplasticje overheen plakken (verkrijgbaar bij iedere doe het zelf zaak). Zeker als die vaatwasser in de keuken staat.
Morgenochtend 8:30... Hij staat gelukkig niet in de keuken, hij staat in een bijkeuken (aangebouwd schuurtje naast de keuken). Verder glimt het hele huis, maar dit is nogal episch gefaald he

Ik heb wel een klein stukje weggekregen met de spons, maar als ik zo de hele vaatwasser moet doen duurt het nog ongeveer 3,5 uur en 6 sponzen (en ik heb er nog maar 1). Het is echt een rotvlek.

Wat zou ik er op kunnen leggen / zetten dat het niet zo opvalt? De vaatwasser is vrijstaand dus het is niet alsof het bij het huis hoort, maar ik wil niet dat de kijkers denken dat ik een smeerkont ben.

Verder is het allemaal heel netjes, ik heb zelfs bloemen op tafel gezet en alle persoonlijke spulletjes weggehaald, schijnt goed te zijn voor de verkoop.

Of maak ik me nou druk om niks?
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:26:57 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59318174
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Morgenochtend 8:30... Hij staat gelukkig niet in de keuken, hij staat in een bijkeuken (aangebouwd schuurtje naast de keuken). Verder glimt het hele huis, maar dit is nogal episch gefaald he

Ik heb wel een klein stukje weggekregen met de spons, maar als ik zo de hele vaatwasser moet doen duurt het nog ongeveer 3,5 uur en 6 sponzen (en ik heb er nog maar 1). Het is echt een rotvlek.

Wat zou ik er op kunnen leggen / zetten dat het niet zo opvalt? De vaatwasser is vrijstaand dus het is niet alsof het bij het huis hoort, maar ik wil niet dat de kijkers denken dat ik een smeerkont ben.

Verder is het allemaal heel netjes, ik heb zelfs bloemen op tafel gezet en alle persoonlijke spulletjes weggehaald, schijnt goed te zijn voor de verkoop.

een snijplank erop leggen
is toch helemaal niet zo gek, op een vaatwasser?
of heb je geen dienblad ofzo?
gezellig een paar kopjes en een theepot erop!
pi_59318419
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Heb je niet een hippe theedoek die je erop kan leggen en waar je dan een afwasrekje op kan zetten? In de trant van: "Ik spoel alles keurig af onder de kraan en zet het dan in mijn afwasrekje om het zo naar de vaatwasser te brengen. En het afwasrekje wacht netjes totdat alles schoon is en zo breng ik het weer terug".

Je moet je niet te druk maken maar het is wel belangrijk dat je meteen een goede indruk van je huis achter laat. Als je nog moet stofzuigen, zuig dan een beetje waspoeder op! Ruikt je hele huis schoon en fris.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:57:15 #183
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59319200
Ik zou ook voor de theedoek gaan. Of desnoods een tuttig tafellakentje ofzo. Dan denk ze maar dat je tuttig bent. Beter dan dat je een smeerpoets bent
Overigens, dat plakplastic vind ik nog de beste tip hoor
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:02:18 #184
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59319428
Vandaag op mijn werk de keuken eens een sopje gegeven en met mijn meegebrachte wondersponsjes staan poetsen. Stagiaire: "wat zijn dat voor dingen, die moet ik hebben! Echt zo goedkoop? Ik ga morgen naar de Action".
Hehe, ben benieuwd! Maar de afzuigkap, koelkast, fornuis e.d. zijn wel weer lekker schoon, gore troep die daar allemaal aan hing.
Volgende project als ik er zin in heb is de therapietafel, hij is nu grijs, maar hoort houtkleurig te zijn... Zal er foto's van maken
pi_59319804
Hm, ik moet eerlijk zeggen dat ik de wondersponsjes helemaal niet zo denderend vind. Bijna alles krijg je net zo goed schoon zonder wondersponsje, alleen op vetvrij kunststof werken ze goed...
pi_59320055
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:32 schreef Cyan het volgende:
Heb je niet een hippe theedoek die je erop kan leggen en waar je dan een afwasrekje op kan zetten? In de trant van: "Ik spoel alles keurig af onder de kraan en zet het dan in mijn afwasrekje om het zo naar de vaatwasser te brengen. En het afwasrekje wacht netjes totdat alles schoon is en zo breng ik het weer terug".

Je moet je niet te druk maken maar het is wel belangrijk dat je meteen een goede indruk van je huis achter laat. Als je nog moet stofzuigen, zuig dan een beetje waspoeder op! Ruikt je hele huis schoon en fris.
Ik heb niet echt een hippe maar wel een ouderwets geblokte die wel kan op zich. Een afwasrek hebben we niet, maar dat zou ook gek zijn. Je spullen OP je vaatwasser zetten in afwachting van het IN de vaatwasser doen?

Een snijplank bedekt het helaas niet...
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:56:45 #187
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59321563
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:11 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik moet eerlijk zeggen dat ik de wondersponsjes helemaal niet zo denderend vind. Bijna alles krijg je net zo goed schoon zonder wondersponsje, alleen op vetvrij kunststof werken ze goed...
Je bent gewoon te netjes.
Als je een écht smerig huis/werk hebt als ik is een wondersponsje perfect!
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:08:13 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59322014
Ben er ook niet weg van. Had er twee gekocht, die waren in no-time kapot. Nog voor ze iets helemaal konden schoonmaken
pi_59322889
Het is juist fijn dat ze snel slijten, dan heb je het idee dat je ontzettend goed bezig bent! Bewijsmateriaal dat je hard werkt
pi_59324103
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:33 schreef Dipkip het volgende:
Het is juist fijn dat ze snel slijten, dan heb je het idee dat je ontzettend goed bezig bent! Bewijsmateriaal dat je hard werkt
Dat vind ik juist irritant. Dan kost het veel geld, is slecht voor het milieu (weinig duurzaam) en daarnaast ook nog eens heeeeeeeel erg irritant als je toch al vette kookplat nu ook nog eens onder de sponskruimeltjes zit...
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:48:18 #191
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59325923
Nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook enthousiaster ben over de mvd's dan over de sponsjes. Die gaan mij ook net iets te snel kapot.
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:28:45 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59326301
Jullie gebruiken die sponsjes te lang. Pak telkens een nieuwe. En gebruik ze alleen voor de hardnekkige dingen. Die hele rare vlek die al jarenlang op je badmeubel zit of zo. Dan gebruik je er misschien één per maand. En die flikker je na het poetsen weg. Niet weer halfverpulverd bewaren voor een nieuwe klus.

Denk dat het milieu het wel prettig vindt als je ipv. bijvoorbeeld chloor gewoon eens zo'n sponsje pakt. Ik hoor de boompjes en visjes roepen: 'Denk aan ons, gebruik die spons!"
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:40:30 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59326452
Dat zou interessant zijn om te kunnen vergelijken hoe belastend zo'n sponsje voor het milieu is in vergelijking met zoiets als chloor. Niet dat ik anders chloor gebruikte waar ik nu wel eens een wondersponsje voor pak.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:40 #194
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59326863
Als je je druk maakt over een verkruimeld wondersponsje denk ik dat je allereerst eens je computer uit zou moeten doen, niet meer zou moeten stofzuigen, wc poetsen etc.
Is echt een minidruppel op de gloeiende plaat denk ik... waarvan je vervolgens de daardoor ontstane vlek wegpoetst met een wondersponsje
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:39:10 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59327468
Wat heet druk maken. Net als maedel ben ik een stuk enthousiaster over de mvd's. Die gaan gewoon de was in en gaan waarschijnlijk jaren mee.
pi_59327870
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een hippe maar wel een ouderwets geblokte die wel kan op zich. Een afwasrek hebben we niet, maar dat zou ook gek zijn. Je spullen OP je vaatwasser zetten in afwachting van het IN de vaatwasser doen?

Een snijplank bedekt het helaas niet...
Uh ja zoiets was het idee

Je kan er natuurlijk ook een grote mand op zetten maar daarin vaatwasblokjes en glansspoelmiddel of wasmiddel ofzo.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:54:02 #197
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59329177
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat heet druk maken. Net als maedel ben ik een stuk enthousiaster over de mvd's. Die gaan gewoon de was in en gaan waarschijnlijk jaren mee.
Nou ja, idd, ik gebruik ze eigenlijk alleen ook maar voor "erge dingen".
pi_59342041
Ik heb er niks mee gedaan uiteindelijk, ik ben in slaap gevallen van al het poetsen

Ik gebruikte voor wat ik nu met spons heb gedaan eerst bleek. Dan lijkt spons mij beter. En anders, tja. Ik wil gewoon een schoon huis. Ik vind natuur leuk hoor, maar ik hoef geen natuur in mijn badkamervoegen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:05:31 #199
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59344477
Over natuur in de badkamervoegen gesproken.
Heeft er iemand nog een tip om die schimmeltroep er uit te poetsen?
De spons voldoet niet (is gebleken).
Het is niet heel erg (niet dat je het af kunt bikken ofzo ), maar voldoende om er uit te moeten.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 juni 2008 @ 20:08:05 #200
22592 crew  Ole
pi_59344545
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:05 schreef maedel het volgende:
Het is niet heel erg (niet dat je het af kunt bikken ofzo ), maar voldoende om er uit te moeten.
dat wordt dan chloor of speciaal voegenschoonmaakspul.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:20:09 #201
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59344862
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:08 schreef Ole het volgende:

[..]

dat wordt dan chloor of speciaal voegenschoonmaakspul.
Van HG zeker?
pi_59345287
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:41 schreef Shakti het volgende:
Iemand nog tips om aanslag (van regen en andere zooi die uit de lucht valt) op kunststof kozijnen weg te krijgen?
Wondersponsjes werken wel, maar op een stukje van 15cm ben ik zo ongeveer driekwartier bezig om het enigzins toonbaar te krijgen. en zo gaan de sponsjes wel erg rap naar de sponsjes-hemel
Blue wonder werkt ook niet echt. En overige schoonmaakspullen, incl. speciaal spul voor kunststof kozijnen, werken ook niet.

Hellup!!!
HG Kunststofreiniger werkt niet? Bij mij werkte Muscle keukenreiniger wel op de vlekken die HG er niet af kreeg, maar die zou ik alleen gebruiken als je witte kozijnen hebt i.v.m. het citroensap.
pi_59351372
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:05 schreef maedel het volgende:
Bleek, dus. Ik doe een beetje op een afwasborstel en het is zo weg.
pi_59352046
Weet niet waar ik het moet stellen, maar weet iemand hoe je spijkerbroek vlekken uit een witte jas krijgt. Ik had dus een spijkerbroek aan van chasin`, en toen door de regen. Nu is me witte ralph lauren jas een beetje blauw.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:02:55 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59352170
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Robbb het volgende:
Weet niet waar ik het moet stellen, maar weet iemand hoe je spijkerbroek vlekken uit een witte jas krijgt. Ik had dus een spijkerbroek aan van chasin`, en toen door de regen. Nu is me witte ralph lauren jas een beetje blauw.
Drupje bleek bij de was in?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59352328
Heb nu met chloor gedept en toen gewassen, dadelijk eens eventjes kijken hoe het uitziet. Anders toch maar nieuwe halen van fred perry, maar vind het goed zuur, aangezien de jas pas 3 of 4 weken oud is.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:30:14 #207
16715 Mylene
*schatje*
pi_59356154
Misschien dit product:

Een speciale behandeling voor het verwijderen van de meeste tijdens de was doorgelopen kleuren. In tegenstelling tot andere middelen is dit product volkomen veilig en effectief te gebruiken op zowel witte als bonte weefsels. Dit product is pH-neutraal en ruikt aangenaam. Het frist ook de bestaande kleuren op en houdt de was zacht en fris. Nawassen is bij gebruik van dit product niet nodig. Inhoud 1 sachet.

bron

Niet te lang mee wachten.
pi_59356591
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:30 schreef schatje het volgende:
Misschien dit product:

[ afbeelding ]

Een speciale behandeling voor het verwijderen van de meeste tijdens de was doorgelopen kleuren. In tegenstelling tot andere middelen is dit product volkomen veilig en effectief te gebruiken op zowel witte als bonte weefsels. Dit product is pH-neutraal en ruikt aangenaam. Het frist ook de bestaande kleuren op en houdt de was zacht en fris. Nawassen is bij gebruik van dit product niet nodig. Inhoud 1 sachet.
Wow, ik wist niet dat dat bestond. Maar voor mijn grijze eens witte washandjes en ondergoed is het vast al te laat.

Bij schimmel doet die HG schimmel-vocht en weerplekkenreiniger wonderen.
Bij wijnvlekken op een stucen muur -don't ask- trouwens ook. Wat een wonder. Ik had me er al bij neergelegd de muur te moeten overschilderen.
pi_59358650
Heb idd eerst met van dat wasongelukken spul geprobeert, toen was het grotendeels eruit. Meteen erna bleek erop gedept(klein beetje) en weer gewassen, het is er nu helemaal uit. Gelukkig
pi_59375497
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Bleek, dus. Ik doe een beetje op een afwasborstel en het is zo weg.
Verdund azijn werkt ook prima.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:10:25 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59375647
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:13:08 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59375733
Viev!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59375991
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:21:10 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59376175
Dat is nog leuker dan worteltjes schrappen!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:23:57 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59376268
Doen jullie er ook een dan !
pi_59376395
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 22:23 schreef Vivi het volgende:
Doen jullie er ook een dan !
Nu?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:30:02 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59376548
Ja, ik zit al te wachten
  maandag 16 juni 2008 @ 14:13:17 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59431912
ik ben een uurtje geleden van de lidl thuisgekomen met 2 pakken vochtige schoonmaakdoekjes, 2 liter dikbleek, en een pak wc tabs
ik dacht dat die dingen door de hele pot bruisten?
deze bruist helemaal niet
pi_59438246
Een poetstopic! Heus?!
* Webkim slaat gretig aan het lezen in de hoop iets van deze good vibes op te pikken. Mijn FlyLady dagen zijn long long lonnnggg gone namelijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59439697
  maandag 16 juni 2008 @ 21:10:48 #221
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59443164
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben een uurtje geleden van de lidl thuisgekomen met 2 pakken vochtige schoonmaakdoekjes, 2 liter dikbleek, en een pak wc tabs
ik dacht dat die dingen door de hele pot bruisten?
deze bruist helemaal niet
Je hebt de verkeerde te pakken, je moet de WC-eend Energy zakjes poeder hebben, bij Kruidvat of AH ofzo.
Die bruisen de hele pot door en maken het erg goed schoon.
Ik had het voor mijn vakantie in de wc gedaan en toen ik twee en een halve week later terug kwam was het water wat in de pot stond oranje/bruin en meurde. 1 keer doortrekken en hoppa, geen enkel spoortje kalk of ranzigheid meer, en dat in een wc-pot van ruim 25 jaar oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59444080
Ik check onder de rand met een spiegel. Net als in de Harpic Maxxx reclame
En het is er nog steeds goor, maar dan ga ik die wc-eend zakkies eens proberen
  maandag 16 juni 2008 @ 22:03:40 #223
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59444915
Ik bedoelde eigenlijk onder de rand, die die onder water staat...
  Milf maandag 16 juni 2008 @ 22:06:40 #224
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_59445020
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:39 schreef Syrena het volgende:
Ik check onder de rand met een spiegel. Net als in de Harpic Maxxx reclame
En het is er nog steeds goor, maar dan ga ik die wc-eend zakkies eens proberen
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk onder de rand, die die onder water staat...

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_59445160
Oh.

IIEEUWWWW
  maandag 16 juni 2008 @ 22:13:12 #226
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59445259
Vandaar ook de handschoenen, hehehe

Maar goed, het werkt dus echt
  maandag 16 juni 2008 @ 22:14:51 #227
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59445314
oh, jammer, ik dacht, dat gaat lekker schuimen enzo
nou ja
  maandag 16 juni 2008 @ 22:20:04 #228
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59445499
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, jammer, ik dacht, dat gaat lekker schuimen enzo
nou ja
Ze zijn best goed voor de gewone schoonmaak hoor, maar die zakjes, die zijn echt the bomb
  dinsdag 17 juni 2008 @ 07:29:53 #229
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59451338
Ja, ik vind die zakjes dus tegenvallen.
Ga je dan ook met de wc-borstel eerst uitboenen zoals in de gebruiksaanwijzing staat? Of kwak je dat poeder er in en ga je dan op vakantie?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:17:58 #230
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59455184
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 07:29 schreef maedel het volgende:
Ja, ik vind die zakjes dus tegenvallen.
Ga je dan ook met de wc-borstel eerst uitboenen zoals in de gebruiksaanwijzing staat? Of kwak je dat poeder er in en ga je dan op vakantie?
Gewoon vaker op vakantie gaan maedel!

Het moet misschien gewoon twee weken intrekken, voor het gewenste resultaat.

Overigens heeft HG ook hele goede pot-reiniger. Voor de hele erge gevallen dus hè? Hier na de verhuizing gebruikt en de pot was weer als nieuw. Nachtje laten intrekken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:51:25 #231
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59476081
Ik heb het er gewoon in gemikt en ben op vakantie gegaan, ik had wel 2 zakjes gebruikt trouwens.
Niks schrobben, laat dat spul de ranzigheid maar lekker eraf weken
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:47:42 #232
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59480107
Mm, dan ga ik toch eens proberen om een nachtje te laten weken met twee zakjes.
-alles om te voorkomen dat je zelf wat moet doen hè -
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:03:55 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59499304
Ik heb vandaag 5 pakjes powersponsen gekocht.. en een pak wonderdoekjes, ben benieuwd wat die doen!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:27:28 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_59726299
quote:
Ha, een slagzin kan ik er mss nog wel uit persen denk ik
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:19:44 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59728669
Hier zijn jullie!

Ramen zemen met wonderspons en MVD gaat echt super! Heb laatst alleen een spons in een doekje per ongeluk in de wasmachine gekwakt. Daarna had ik een wonderdoekje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 22:40:54 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59762412
Ik heb van de week in een vage onrustige jet-lag-droom gedroomd dat iemand sandwiches met wondersponsen als brood at. Ik werd echt een beetje wakker.
Sowieso, over wondersponzen dromen, en dan nog dat iemand ze met gegrilde kip eet...
  Moderator / Miss SHO zondag 29 juni 2008 @ 14:02:27 #238
22592 crew  Ole
pi_59771368
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb van de week in een vage onrustige jet-lag-droom gedroomd dat iemand sandwiches met wondersponsen als brood at. Ik werd echt een beetje wakker.
Sowieso, over wondersponzen dromen, en dan nog dat iemand ze met gegrilde kip eet...
Verder alles goed met je?
Ik geloof dat er nodig een wondersponzen-afkickkliniek moet komen
  zondag 29 juni 2008 @ 19:13:38 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59776541
Ja, ik verbaas me er nog steeds over! What was I thinking dreaming!
pi_59785902
Supertopic.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:17:20 #241
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59815953
Was gisteren ook bij de Action (hoera voor dit topic ) en heb een hoop MVD'tjes en zo'n flubbertjeshandschoen aangeschafd! Maar wat doe jenou met die laatste? Gewoon over alle stoffige oppervlakken vegen en als ie vies is in de was?
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2008 @ 17:06:59 #242
141844 Macka66
pi_59822705
Je kunt er bijvoorbeeld je raam heel fijn schoon mee wuiven. Ook leuk voor de tegenover buren
(Plantenspuit met water en een beetje afwasmiddel vullen, sproeien op het raam, handschoen aan en wuiven met de flubbertjeskant, nawuiven met de niet-flubbertjeskant.)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:46:41 #243
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59828190
Jaaah, dat ga ik proberen! Mijn ramen zijn (net als mijn vensterbanken buiten) gewoon echt te vies.
pi_59999732
Deze ga ik volgen!
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:21:00 #245
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60000474
Nuttige gebruikstip: deuren en muren. Nu met het zonnetje (nou ja...vorige week dan) zie je overal groezelige vettige vlekken. Vooral rondom deurklinken en bij mij hier en daar op gestucte hagelwitte muren. Met de wonderspons vliegt het eraf, zonder boenen en (in geval muur) beschadigingen. Ik dacht, ik deel het ff
pi_60241666
Tijdje geleden las ik dit topic en heb ik niet veel later een pakje met 5 van deze sponsjes gekocht. Zaterdag heb ik ze voor het eerst gebruikt op de binnenkant van de deksel van onze friteuse. Ik ben helemaaal enthousiast!

Eventjes dacht ik dat het troep was... maar ik heb niet opgegeven en nu is de deksel helemaal schoon en zie ik mijn eigen spiegelreflectie in de binnenkant! Nu moeten er meer dingen die niet vroeger niet schoon wouden eraan geloven. Dus ik vanochtend naar de Action om nog meer van deze sponsjes te halen. Liggen ze er niet! Aaah.

Dus nu even uitvinden waar ze nog meer te koop zijn. Even dt topic doorlezen is hopelijk voldoende om achter de adresjes te komen. Gelukkig heb ik nog 3 liggen... dus kan ik eventjes vooruit!
* fake it until you make it *
  Moderator / Miss SHO maandag 21 juli 2008 @ 12:03:59 #247
22592 crew  Ole
pi_60241891
hier liggen ze bij Lidl
5 voor 1 euro
pi_60277934
Bij het kruidvat, 2 voor 1 euro.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:47:09 #249
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60279579
Grappig om te lezen dit. Ik ben een extreem vieze sloddervos, woonachtig in een smerig studentenhuis. Die wondersponsjes spreken me wel aan
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_60279759
Sno0ze, voor dikke vetklodders op het fornuis vind ik de WS minder geschikt, maar er zal een heel nieuwe wereld voor je opengaan!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:57:56 #251
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60279994
Ik ben ook zéér benieuwd na al de verhalen van jullie. Hoe lang doe je ong. met 1 sponsje?
Waarschijnlijk kent iedereen 'm al, maar wil 'm toch even prijzen vanwege de lekkere geur: Ajax allesreiniger eucalyptus
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_60280278
LOL! Ik vind dat een enorm vieze geur........
Als niet-vaak-poetsende roker doe ik ongeveer 3 deuren van binnen en van buiten plus 2 ruwe kozijnen. Daarvoor moest ik een schuurmiddel gebruiken en dus 3 x afnemen met een doek. Nu is het 1 x met het sponsje erover en dan 1 x met een natte doek. Dat vind ik dus het grote voordeel.
Daarnaast kan ik er ook makkelijker dingen mee schoonmaken die niet tegen veel water kunnen, zoals bv de speakers van m'n tv.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60291454
Die wondersponsjes zijn echt Ik heb ze gister van Action meegenomen, maar die zijn iets minder... Die van Schlecker zijn echt top! Van die witte
pi_60297090
Ik ben gisteren bezig geweest met een sponsje op de deuren van de douchecabine. Helaas helpen de sponsjes daar niet. Ik zie namelijk helemaal geen verschil en de kalkaanslag zit er dus gewoon nog. Ik droog na het douchen altijd wel alles netjes af, maarja de vorige bewoners geloof ik niet...
* fake it until you make it *
pi_60325516
OMG hier nog een sponsjesfan! Na alle jubelende verhalen vanmiddag even langs de action gefietst (drie tassen vol zooi voor 17 euro ) en me meteen op de keuken gestort. OMG! Ik wist niet dat mijn keuken die kleur was! Zo schoon is het nog nooit geweest! Ik kan gewoon niet meer stoppen met poetsen, ik lijk wel manisch. Heb al twee sponsjes versleten.

Sponsje ook geprobeerd op mijn favoriete mok, waar helaas nogal snel hardnekkige thee-aanslag op komt. Ik hoefde alleen maar te aaien! Het ging er zo uit!

Halleluja
pi_60330904
Thee aanslag verdwijnt ook door te aaien met zout......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:47:59 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60439967
Oke, maar ze zijn dus te koop bij de Action, maar die zit niet bij mij in de buurt! Zijn ze ook nog ergens anders te krijgen? Kruidvat/Blokker ofzo? In de OP kon ik namelijk geen 'verkooppunten' vinden
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Moderator / Miss SHO woensdag 30 juli 2008 @ 12:19:03 #258
22592 crew  Ole
pi_60440702
Daar was deze reeks ooit om begonnen

Soms zijn ze bij Lidl te krijgen, Kruidvat heeft ze dacht ik ook.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:36:42 #259
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60441132
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:19 schreef Ole het volgende:
Daar was deze reeks ooit om begonnen

Soms zijn ze bij Lidl te krijgen, Kruidvat heeft ze dacht ik ook.
Oke! Lidl heb ik ook in de buurt zitten Thanks! ^^
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60441420
M'n toetsenbord!!! Zo schoon!! En zonder de toetsjes eruit te hoeven wippen!!!!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:52:55 #261
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62793095
Ik snap echt niet dat er hier al 91 dagen niet gepost is
Why???
Ik kreeg van de week een pakje wondersponsjes van een collega, die van het Kruitvat, en ik dacht echt sure.
Besloot ze net toch ff te testen op de tegels naast het fornuis en oh wat een vreugde, amper moeite en ze waren zo schoon
En daarna de keukenkastjes gedaan, terwijl ik er serieus over zat te denken om daar maar nieuwe frontjes op te gaan zetten binnenkort, nou, helemaal stralend schoon zijn ze, en echt in no time
Net dit hele topic doorgelezen en nu ga ik me nog even op mn broodrooster storten, thnx voor de inspiratie!
En ik ben nog steeds met het eerste sponsje bezig
Aangezien mn ramen ook echt dringend weer eens mogen ga ik bij de euroshop voor het weekend ook nog een flubbertjesdinges scoren, ik zag ze altijd liggen en dacht wat is dat???
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dit topic weigerde te openen voorheen omdat het me echt TE truttig leek
Maar daar kom ik bij deze helemaal op terug
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:56:50 #262
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62793231
Oh wat heerlijk dat dit topic weer omhoog geschopt is
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2008 @ 20:56:54 #263
22592 crew  Ole
pi_62793239
We hebben er weer een fan bij
pi_62793691
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:18:52 #265
176471 oh-oh
pi_62794021
Mn broodrooster is als nieuw, en echt 5 minuutjes werk of zo
Ik maak die sponsjes lekker nat en droog dan na met zo'n microvezeldoekje .

Oh oh heeeeeeel misschien dat ik me zelfs dit weekend aan de friteuse ga wagen dan, die stond ook op de lijst weggooien en nieuw kopen, net als de broodrooster en de keukenkastjesfrontjes
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:11:05 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62796219
Een doorstart!

Ik haak af. Heb een poetsdame inmiddels. Al weken geen spons of doekje aangeraakt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62796488
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Een doorstart!

Ik haak af. Heb een poetsdame inmiddels. Al weken geen spons of doekje aangeraakt
* MinderMutsig is jaloers
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:37:21 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62797202
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

* MinderMutsig is jaloers
Ja maar ik mis dus ook al die orgasmische belevingen van weleer!

Zou de poetsdame die nu hebben met mijn wondersponzen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62797295
Dat is gaaf, een poetsdame. Misschien mag je kijken als ze de wondersponsjes gebruikt.
*OUD heilige*
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:44:17 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62797420
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:40 schreef YPPY het volgende:
Dat is gaaf, een poetsdame. Misschien mag je kijken als ze de wondersponsjes gebruikt.
Ik weet niet of ze zo exhibitionistisch is aangelegd heur.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62797708
Gebruikt je poetsdame jouw wondersponsjes dan? En kende ze die al en zo nee, wat vond ze er van?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:57:24 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62797870
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Gebruikt je poetsdame jouw wondersponsjes dan? En kende ze die al en zo nee, wat vond ze er van?
Ik weet het niet. De poetsvoorraad is haar domein en ik vul op commando dingen aan, maar verder bemoei ik me er niet mee. En hoewel alles blinkt hier, heeft ze om nieuwe wondersponzen nog niet gevraagd... misschien is ze een Onwetende Poetsdame en dient ze Bekeerd te worden!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:58:43 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62797919
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:18 schreef oh-oh het volgende:
Mn broodrooster is als nieuw, en echt 5 minuutjes werk of zo
Ik maak die sponsjes lekker nat en droog dan na met zo'n microvezeldoekje .

Oh oh heeeeeeel misschien dat ik me zelfs dit weekend aan de friteuse ga wagen dan, die stond ook op de lijst weggooien en nieuw kopen, net als de broodrooster en de keukenkastjesfrontjes
Over gewondersponsde friteuses heb ik al de mooiste verhalen gehoord. Dat wordt vast een succes!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62798241
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik weet het niet. De poetsvoorraad is haar domein en ik vul op commando dingen aan, maar verder bemoei ik me er niet mee. En hoewel alles blinkt hier, heeft ze om nieuwe wondersponzen nog niet gevraagd... misschien is ze een Onwetende Poetsdame en dient ze Bekeerd te worden!
Dan moet jij haar als Hogepriesteres van de Sopperellakerk haar maar inwijden in het wonder.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:45:30 #275
176471 oh-oh
pi_62802584
Een poetsdame!
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een van de weinige dingen is op poetsgebied die de wondersponsjes overstijgen
( Groucho Marx )
pi_62803125
De friteuse van mijn wederhelft was te smerig voor de wonderspons

Dussss die hebben we gevuld met water, tot bijna aan het randje. Aangezet tot het goed heet werd, uitgezet, vaatwastablet erin geknikkerd. Uurtje laten staan. En toen heeft ie mij en mijn peuter- en schuurskillz erop losgelaten ALS NIEUW!

En nu laat ik 't niet meer zo ver komen uiteraard en kan ie wel met de wonderspunz de volgende keer.

Oja, ik moet nieuwe microdoekjes, de eerste lading (van de Zeeman) zijn overleden
pi_62803173
En ik moet mijn ramen weer eens doen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:04:41 #278
176471 oh-oh
pi_62804151
Ik ga in de pauze naar de Euroshop voor zo'n flubbertjeshandschoen en dan ga ik als het van het weekend droog is de ramen ook eens te lijf. En echt, ik heb dr gewoon zin in
( Groucho Marx )
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:59:14 #279
176471 oh-oh
pi_62813919
Mijn andere collega is in de pauze wondersponsjes gaan scoren en ze kon niet wachten dus we zijn hier net een vieze muur te lijf gegaan en echt amaaaaaazing hoor , zo schoon!
In mn enthousiasme wilde ik vanmiddag ook mn moeder bekeren toen ze me belde, maar die zei heel pesterig "ik poets niet, ik heb een poetsvrouw, en die doet het maar zonder wondersponsjes, die is al duur zat".
Flauw
( Groucho Marx )
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:54:51 #280
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62824749
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dan moet jij haar als Hogepriesteres van de Sopperellakerk haar maar inwijden in het wonder.
Eh ja.

Wat is Kom naar het licht en zie! Zie! Zie die witte spons! Die spons die ons allen zal bevrijden van Vuil, Vlekken en Vunzigheid! Kom Poetsvrouw en geef je over! Net als wij allen, ben je weerloos, want zijn wij niet allen discipelen van de Properheid? Volgelingen van Reinheid? Kom, pak nu mijn spons en véég. Véég tot u oprecht kunt zeggen: Ik ben één met mijn Wonderspons! Ik boen, poets en schrob, omdat dat is wat ik ben en altijd al had moeten zijn: een Wondersponsadept. O zie die fijne structuur, die als puur kristal schittert en u voorgaat naar het Koninkrijk der Reinheid. Daar waar alles Spons is en niets dan Spons u zal bekoren. Zoals ook wij elkaar bekoren door het Woord te verspreiden. Het Woord 'Wonderspons', want alleen daar is ons Licht, ons Geluk en onze Bestemming, in het Russisch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62825013
Volgens google is dat dit:
Приходите к свету и посмотреть! Видеть! Смотрите, что белые губки! Это губка, которая будет освободить всех нас от грязи, пятен и заплесневелый допустимую! Poetsvrouw прийти и дать вам о! Как и всем нам, вы беззащитных, потому что мы не все ученики чистоты? Последователи чистоты? Приходите, получите мою губкой и протрите. Протирайте до тех пор, пока вы можете честно сказать: я с моим Wonder Понс! Я Boen, уборка и schrob, потому что я и всегда должны были быть: Wonder Понс Адепт. O видим, что тонкая структура, как чистый кристалл блесток, и вы идете в Царство чистоты. Sponge это когда все и ничего, но губки будет искушать тебя. Как мы очарованы слово для распространения. Слово "Wonder Понс", просто потому, что наши легкие, наше счастье и наша назначения
pi_62825079
En als je dat dan weer terug vertaald krijg je dit:
Kom naar het licht en kijk! Zien! Zie je dat witte spons! Deze spons die release zal ons allen tegen vuil, vlekken en duf toelaatbare! Poetsvrouw komen en geef je over! Net als ieder van ons, u bent weerloos, omdat we niet alle discipelen van de zuiverheid? Volgelingen van de zuiverheid? Kom en haal mijn spons en afdrogen. Veeg totdat u eerlijk zeggen: ik ben samen met mijn Pons Wonder! Ik Boen, reiniging en schrob, want ik had altijd te zijn: Wonder Pons ADEPT. O zien dat de fijne structuur van zuiver kristal schittert, en u wordt opgenomen in het koninkrijk van zuiverheid. Sponge это когда все и ничего, но губки будет искушать тебя. Hoe zijn wij gefascineerd door het woord te verspreiden. Het woord "Wonder Pons, simpelweg omdat onze longen, ons geluk en onze bestemming
pi_62825152
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Kom naar het licht en kijk! Zien! Zie je dat witte spons! Deze spons die release zal ons allen tegen vuil, vlekken en duf toelaatbare! Poetsvrouw komen en geef je over! Net als ieder van ons, u bent weerloos, omdat we niet alle discipelen van de zuiverheid? Volgelingen van de zuiverheid? Kom en haal mijn spons en afdrogen. Veeg totdat u eerlijk zeggen: ik ben samen met mijn Pons Wonder! Ik Boen, reiniging en schrob, want ik had altijd te zijn: Wonder Pons ADEPT. O zien dat de fijne structuur van zuiver kristal schittert, en u wordt opgenomen in het koninkrijk van zuiverheid. Sponge это когда все и ничего, но губки будет искушать тебя. Hoe zijn wij gefascineerd door het woord te verspreiden. Het woord "Wonder Pons, simpelweg omdat onze longen, ons geluk en onze bestemming

Dat doe ik heel vaak, heen en weer vertalen Geeft Vreugde ende Geluck
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:12:17 #284
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62825232
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:05 schreef MinderMutsig het volgende:

Ah mooi, heb ik het meteen in het Zuid-Afrikaans.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:13:54 #285
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62825271
Wonder Pons, die hou ik er in trouwens.

Thanks MiMu
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62825285
Een Pons wonder.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:13:43 #287
22592 crew  Ole
pi_62827480
Ik ging op vakantie... en terug heb ik nog inspiratie

ik blijf...
pi_73083425
Even een vraagje, wat gebruiken jullie voor de vieze randjes rondom de gaspitten? De pitten zelf gaan regelmatig in de vaatwasser. Met blue wonder en de witte sponsjes gaat het er langzaam wel af, maar het moet toch makkelijker kunnen?
*OUD heilige*
pi_73083996
Ik kan je even niet helpen, yppy, ik krijg ze redelijk makkelijk schoon met een wit sponsje.

Nog even een waarschuwing over de wondersponsjes. Ik had een vochtig grijs sponsje op mijn houten tafel gelegd en ging even wat anders doen. Toen ik het sponsje weer oppakte zat er gewoon een rechthoekige uitgebeten vlek op de tafel! Gelukkig een tafel die ik verder niet gebruik en die niet in de woonkamer staat oid, maar toch.
pi_73084040
Dat is balen! Zonde van je tafel, misschien kun je er nu meer rechthoeken op maken, dan lijkt het alsof het zo hoort.
*OUD heilige*
  donderdag 24 september 2009 @ 21:43:07 #291
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73084195
OMG. Ik was net de badkamer aan het schoonmaken en ik moest aan dit topic denken en nu staat ie bovenaan in MyAT
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73086780
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:43 schreef wonderer het volgende:
OMG. Ik was net de badkamer aan het schoonmaken en ik moest aan dit topic denken en nu staat ie bovenaan in MyAT
Ik had ook zoiets, ik deed vandaag bij het afwassen een scheut chloor in het water en dacht: Die tip moet ik misschien eens posten En daarna met een microvezeldoekje met fornuis schoongemaakt.

pi_73086870
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:55 schreef Syrena het volgende:

Ik had ook zoiets, ik deed vandaag bij het afwassen een scheut chloor in het water
whut? daar was je je borden enzo mee af?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 25 september 2009 @ 03:14:56 #294
22592 crew  Ole
pi_73090467
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef YPPY het volgende:
Even een vraagje, wat gebruiken jullie voor de vieze randjes rondom de gaspitten? De pitten zelf gaan regelmatig in de vaatwasser. Met blue wonder en de witte sponsjes gaat het er langzaam wel af, maar het moet toch makkelijker kunnen?
stoomreiniger

mooie kick trouwens
pi_73091686
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

whut? daar was je je borden enzo mee af?
Ja. Gewoon afwasmiddel en een klein scheutje chloor. Zeker als ik rauwe kip gesneden heb. Ik doe het niet elke afwasbeurt. De vaatdoekjes meuren dan wel een stuk minder
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:19:45 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73092045
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan je even niet helpen, yppy, ik krijg ze redelijk makkelijk schoon met een wit sponsje.

Nog even een waarschuwing over de wondersponsjes. Ik had een vochtig grijs sponsje op mijn houten tafel gelegd en ging even wat anders doen. Toen ik het sponsje weer oppakte zat er gewoon een rechthoekige uitgebeten vlek op de tafel! Gelukkig een tafel die ik verder niet gebruik en die niet in de woonkamer staat oid, maar toch.
Jajaja die russen zijn zo gek nog niet met hun wonder Pons.
Thanks for the warning. Ik zal geen natte ponsjes meer op mijn natuurstenen blad leggen denk ik zomaar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76705195
Leeft dit topic nog ?!
pi_76708596
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:47 schreef PurpleSky het volgende:
Ik ben gisteren bezig geweest met een sponsje op de deuren van de douchecabine. Helaas helpen de sponsjes daar niet. Ik zie namelijk helemaal geen verschil en de kalkaanslag zit er dus gewoon nog. Ik droog na het douchen altijd wel alles netjes af, maarja de vorige bewoners geloof ik niet...
Azijn. Onverdund opbrengen en later afspoelen. Eventueel de hoeken nog even borstelen met een oude tandenborstel met azijn.
pi_146650732
Tijd voor een nieuw deel *O*
Mokkel met stuntstok
pi_146650743
hurdur
Mokkel met stuntstok
pi_146650759
op slot.
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties