abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58595007
Ik heb een flubbertjesspons gekocht voor 90 cent! Denk dat ik zo meteen de ramen eens onder handen ga nemen!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_58629386
Ik kan geen foto's maken MM, anders had ik vast gewonnen met mijn keukenkastjes-na-tien-jaar-nicotine.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:59:12 #153
143001 Prospera
Verfrissend
pi_58637832
Met een wondersponsje kan je ook prima je benen scrubben onder de douche
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:40:49 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58638542
pi_58985674
Wat is het hier ineens rustig?!
pi_58986423
Ja, iedereen druk met poetsen denk ik

Wie zocht er nou die oranje microvezeldoeken?
Als t de goeie zijn wil ik ze wel opsturen?
pi_58986841
Ik heb in mijn keukenkastjes van die zwarte plekken van de onderkant van de pannen. Niet weg te krijgen.
Toen ik er pas kwam wonen heb ik met tig schuursponzen geprobeerd om de sporen van de vorige bewoners weg te krijgen.

Gisteren een helder moment (nadat het met de MVD niet lukte), even met de wonderspons er langs alles weg! Ik hoefde niet eens hard te duwen of schuurmiddel te gebruiken Yeahhh weer witte planken in de kast!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 16:30:27 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58991302
Voor iedereen die te maken krijgt met een peuter/kleuter met grensoverschrijdende artistieke aspiraties:
de grijze wondersponsjes van de Action zijn heel geschikt voor het verwijderen van wasco van muren, meubelbekleding, stoffen woonaccessoires, en gelakt en ongelakt houten meubilair
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator / Miss SHO donderdag 29 mei 2008 @ 20:40:30 #159
22592 crew  Ole
pi_58996860
Morgen weer even naar de Action
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_58999719
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:30 schreef Macka66 het volgende:
Voor iedereen die te maken krijgt met een peuter/kleuter met grensoverschrijdende artistieke aspiraties:
de grijze wondersponsjes van de Action zijn heel geschikt voor het verwijderen van wasco van muren, meubelbekleding, stoffen woonaccessoires, en gelakt en ongelakt houten meubilair
Ga ik morgen meteen testen. De eetkamer stoel eronder wasco-en.
pi_59004159
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ga ik morgen meteen testen. De eetkamer stoel eronder wasco-en.
Leuk, mag ik meedoen?
Sanity is (not) statistical
pi_59039998
Ik had een dame in de Openbare Bibliotheek van ons dorp erover verteld.... Gister vertelde ze dat ze de krukjes daar schoon kreeg met de WS. Dat was nog met geen schuurmiddel gelukt
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 18:24:50 #163
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59096112
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:30 schreef Macka66 het volgende:
en parket met wasbehandeling
(wel daarna de plek even bijwerken met vloeibare was)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59269282
Iemand nog tips om aanslag (van regen en andere zooi die uit de lucht valt) op kunststof kozijnen weg te krijgen?
Wondersponsjes werken wel, maar op een stukje van 15cm ben ik zo ongeveer driekwartier bezig om het enigzins toonbaar te krijgen. en zo gaan de sponsjes wel erg rap naar de sponsjes-hemel
Blue wonder werkt ook niet echt. En overige schoonmaakspullen, incl. speciaal spul voor kunststof kozijnen, werken ook niet.

Hellup!!!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:48:10 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59269368
Probeer eens Hagesan kunststof, verf en behang intensief reiniger, zou ook goed moeten werken op kunststof kozijnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59269578
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Probeer eens Hagesan kunststof, verf en behang intensief reiniger, zou ook goed moeten werken op kunststof kozijnen.
Ga ik eens proberen. Dat spul krast niet (dus geen schuurmiddel erin)? Als ik het ooit schoonkrijg, komen er denk ik toch heel snel rolluiken. Want dit is dus niet te doen. Mijn creme-kleurige kozijnen zijn zo ongeveer donkergrijsbruin-achtig. Ik zal een dezer dagen een paar voor en hopelijk ook na foto's maken.

*Zoekt moed en steun en motivatie-goeroe om er aan te beginnen.
pi_59302360
IK HEB ZE!!!!!

Ik weet alleen niet wat ik er mee moet poetsen ons huis staat te koop dus ik had ze gekocht om het huis mooi blinkend te hebben als de kijkers komen, maar nu weet ik niet wat ik eens goed kan poetsen...

Werkt het op RVS kookplaten? En op ongebeitst hout? En op suede, werkt dat ook? Of maak ik dan alles stuk?
pi_59303179
bij de action hebben ze ook van die kleine microvezelsponsjes... 5 in een pak voor 69 ct ofzo..

die dingen werken ook als een tierelier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59304453
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:09 schreef het-is-mij het volgende:

Duderinnetje !!! de aanstichter van 6 toipics over mvd en wd...
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:08:36 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59310093
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:09 schreef het-is-mij het volgende:

Lief van je!!

Maar ik heb ze inmiddels van Sorbo. Reuze dank voor je aanbod!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59310760
suede met wondersponsje zou ik niet doen. Volgens mij verkruimelt het sponsje dan direct.
RVS wordt wel mooi schoon en verder tafels, bureau's, ramen (even drogen met een mvd), computerkasten, kastdeurtjes (!), deuren, kattenluikjes, tv's (scherm alleen met mvd), wasbak, deurkrukken, plastic tuinmeubilair, tegeltjes enz...
pi_59313151
Kijk, ik kan aan de slag dankjewel. Ik ga nu zoeken naar het vieste wat we hebben om het nut van de wonderspons aan vriendje te bewijzen. Hij heeft me uitgelachen toen ik uit de stad terugkwam en helemaal verrukt vertelde dat ik eindelijk de magische sponsjes van internet had gevonden
pi_59315299

vieze wasmachine met verfvlekken

schone wasmachine

hele vieze vaatwasser met enge chemische vlekken

half uur later: dood sponsje en maar een heel klein beetje minder vieze vaatwasser

Iemand een tip?
pi_59315557
Blue wonder onverdunt?
pi_59315650
Wat voor chemische vlekken zijn het, dipkip?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_59315692
En als je het echt niet wegkrijgt, plak je er gewoon plakplastic op met of zonder motiefje.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_59316938
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:23 schreef shmoopy het volgende:
Wat voor chemische vlekken zijn het, dipkip?
We hebben deze vaatwasser van een kapper gekregen, dus ik vermoed een eng chemisch spullie uit de kapperszaak wat precies weet ik niet.

Ik heb al geprobeerd: cif, glassex, bleek, sodasopje, onverdund allesreiniger, afwasmiddel, blue wonder (ik was al blauwe troep adept) en nog een soort van biospul waar ik de naam van kwijt ben.

We hebben morgen de kijkdag voor potentiele kopers, dus tenzij er morgen geen goed bod uit komt laat ik het denk ik zitten... In ons nieuwe huis komt een nieuwe vaatwasser ingebouwd in de keuken. Maar ik had echt gedacht dat wonderspons dit zou kunnen na al jullie geweldige verhalen... Deceptie!

Maar ik weet natuurlijk niet hoe snel het gaat met de verkoop dus als je schoonmaaktips hebt graag. Het ziet er zo smerig uit, en het is ook een beetje plakkerig ook al staat dat apparaat er al jaren...
pi_59317192
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:00 schreef Dipkip het volgende:

[..]

We hebben morgen de kijkdag voor potentiele kopers, dus tenzij er morgen geen goed bod uit komt laat ik het denk ik zitten... In ons nieuwe huis komt een nieuwe vaatwasser ingebouwd in de keuken. Maar ik had echt gedacht dat wonderspons dit zou kunnen na al jullie geweldige verhalen... Deceptie!

Maar ik weet natuurlijk niet hoe snel het gaat met de verkoop dus als je schoonmaaktips hebt graag. Het ziet er zo smerig uit, en het is ook een beetje plakkerig ook al staat dat apparaat er al jaren...
Hoe laat begint die kijkdag? Als je nog tijd hebt zou ik er even een plakplasticje overheen plakken (verkrijgbaar bij iedere doe het zelf zaak). Zeker als die vaatwasser in de keuken staat.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:18:11 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59317757
Mwoehaha, van het weekend:

Vriendje: "Blegh, die vieze vlekken op de aluminium kozijnen gaan er niet af met een doekje en allesreiniger."
Ik: "Waarom pak je geen wonderspons?"
Hij: "Een wat?"
Ik: "Een wonderspons . Die kleine grijze dingetjes, alleen even natmaken."
Hij: "Alleen even natmaken .. en dat werkt?"
Ik: "JA "

5 minuten later:
Hij: "Boh, het werkt!"
M'n mams: "Wat zijn dat voor sponsjes? Waar haal ik die? Zijn ze echt zo goedkoop?"

Nog meer mensen wonderspons verslaafd !
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_59318090
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:07 schreef Cyan het volgende:
Hoe laat begint die kijkdag? Als je nog tijd hebt zou ik er even een plakplasticje overheen plakken (verkrijgbaar bij iedere doe het zelf zaak). Zeker als die vaatwasser in de keuken staat.
Morgenochtend 8:30... Hij staat gelukkig niet in de keuken, hij staat in een bijkeuken (aangebouwd schuurtje naast de keuken). Verder glimt het hele huis, maar dit is nogal episch gefaald he

Ik heb wel een klein stukje weggekregen met de spons, maar als ik zo de hele vaatwasser moet doen duurt het nog ongeveer 3,5 uur en 6 sponzen (en ik heb er nog maar 1). Het is echt een rotvlek.

Wat zou ik er op kunnen leggen / zetten dat het niet zo opvalt? De vaatwasser is vrijstaand dus het is niet alsof het bij het huis hoort, maar ik wil niet dat de kijkers denken dat ik een smeerkont ben.

Verder is het allemaal heel netjes, ik heb zelfs bloemen op tafel gezet en alle persoonlijke spulletjes weggehaald, schijnt goed te zijn voor de verkoop.

Of maak ik me nou druk om niks?
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:26:57 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59318174
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Morgenochtend 8:30... Hij staat gelukkig niet in de keuken, hij staat in een bijkeuken (aangebouwd schuurtje naast de keuken). Verder glimt het hele huis, maar dit is nogal episch gefaald he

Ik heb wel een klein stukje weggekregen met de spons, maar als ik zo de hele vaatwasser moet doen duurt het nog ongeveer 3,5 uur en 6 sponzen (en ik heb er nog maar 1). Het is echt een rotvlek.

Wat zou ik er op kunnen leggen / zetten dat het niet zo opvalt? De vaatwasser is vrijstaand dus het is niet alsof het bij het huis hoort, maar ik wil niet dat de kijkers denken dat ik een smeerkont ben.

Verder is het allemaal heel netjes, ik heb zelfs bloemen op tafel gezet en alle persoonlijke spulletjes weggehaald, schijnt goed te zijn voor de verkoop.

een snijplank erop leggen
is toch helemaal niet zo gek, op een vaatwasser?
of heb je geen dienblad ofzo?
gezellig een paar kopjes en een theepot erop!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59318419
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Heb je niet een hippe theedoek die je erop kan leggen en waar je dan een afwasrekje op kan zetten? In de trant van: "Ik spoel alles keurig af onder de kraan en zet het dan in mijn afwasrekje om het zo naar de vaatwasser te brengen. En het afwasrekje wacht netjes totdat alles schoon is en zo breng ik het weer terug".

Je moet je niet te druk maken maar het is wel belangrijk dat je meteen een goede indruk van je huis achter laat. Als je nog moet stofzuigen, zuig dan een beetje waspoeder op! Ruikt je hele huis schoon en fris.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:57:15 #183
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59319200
Ik zou ook voor de theedoek gaan. Of desnoods een tuttig tafellakentje ofzo. Dan denk ze maar dat je tuttig bent. Beter dan dat je een smeerpoets bent
Overigens, dat plakplastic vind ik nog de beste tip hoor
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:02:18 #184
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59319428
Vandaag op mijn werk de keuken eens een sopje gegeven en met mijn meegebrachte wondersponsjes staan poetsen. Stagiaire: "wat zijn dat voor dingen, die moet ik hebben! Echt zo goedkoop? Ik ga morgen naar de Action".
Hehe, ben benieuwd! Maar de afzuigkap, koelkast, fornuis e.d. zijn wel weer lekker schoon, gore troep die daar allemaal aan hing.
Volgende project als ik er zin in heb is de therapietafel, hij is nu grijs, maar hoort houtkleurig te zijn... Zal er foto's van maken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_59319804
Hm, ik moet eerlijk zeggen dat ik de wondersponsjes helemaal niet zo denderend vind. Bijna alles krijg je net zo goed schoon zonder wondersponsje, alleen op vetvrij kunststof werken ze goed...
pi_59320055
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:32 schreef Cyan het volgende:
Heb je niet een hippe theedoek die je erop kan leggen en waar je dan een afwasrekje op kan zetten? In de trant van: "Ik spoel alles keurig af onder de kraan en zet het dan in mijn afwasrekje om het zo naar de vaatwasser te brengen. En het afwasrekje wacht netjes totdat alles schoon is en zo breng ik het weer terug".

Je moet je niet te druk maken maar het is wel belangrijk dat je meteen een goede indruk van je huis achter laat. Als je nog moet stofzuigen, zuig dan een beetje waspoeder op! Ruikt je hele huis schoon en fris.
Ik heb niet echt een hippe maar wel een ouderwets geblokte die wel kan op zich. Een afwasrek hebben we niet, maar dat zou ook gek zijn. Je spullen OP je vaatwasser zetten in afwachting van het IN de vaatwasser doen?

Een snijplank bedekt het helaas niet...
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:56:45 #187
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59321563
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:11 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik moet eerlijk zeggen dat ik de wondersponsjes helemaal niet zo denderend vind. Bijna alles krijg je net zo goed schoon zonder wondersponsje, alleen op vetvrij kunststof werken ze goed...
Je bent gewoon te netjes.
Als je een écht smerig huis/werk hebt als ik is een wondersponsje perfect!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:08:13 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59322014
Ben er ook niet weg van. Had er twee gekocht, die waren in no-time kapot. Nog voor ze iets helemaal konden schoonmaken
pi_59322889
Het is juist fijn dat ze snel slijten, dan heb je het idee dat je ontzettend goed bezig bent! Bewijsmateriaal dat je hard werkt
pi_59324103
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:33 schreef Dipkip het volgende:
Het is juist fijn dat ze snel slijten, dan heb je het idee dat je ontzettend goed bezig bent! Bewijsmateriaal dat je hard werkt
Dat vind ik juist irritant. Dan kost het veel geld, is slecht voor het milieu (weinig duurzaam) en daarnaast ook nog eens heeeeeeeel erg irritant als je toch al vette kookplat nu ook nog eens onder de sponskruimeltjes zit...
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:48:18 #191
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59325923
Nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook enthousiaster ben over de mvd's dan over de sponsjes. Die gaan mij ook net iets te snel kapot.
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:28:45 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59326301
Jullie gebruiken die sponsjes te lang. Pak telkens een nieuwe. En gebruik ze alleen voor de hardnekkige dingen. Die hele rare vlek die al jarenlang op je badmeubel zit of zo. Dan gebruik je er misschien één per maand. En die flikker je na het poetsen weg. Niet weer halfverpulverd bewaren voor een nieuwe klus.

Denk dat het milieu het wel prettig vindt als je ipv. bijvoorbeeld chloor gewoon eens zo'n sponsje pakt. Ik hoor de boompjes en visjes roepen: 'Denk aan ons, gebruik die spons!"
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:40:30 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59326452
Dat zou interessant zijn om te kunnen vergelijken hoe belastend zo'n sponsje voor het milieu is in vergelijking met zoiets als chloor. Niet dat ik anders chloor gebruikte waar ik nu wel eens een wondersponsje voor pak.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:40 #194
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59326863
Als je je druk maakt over een verkruimeld wondersponsje denk ik dat je allereerst eens je computer uit zou moeten doen, niet meer zou moeten stofzuigen, wc poetsen etc.
Is echt een minidruppel op de gloeiende plaat denk ik... waarvan je vervolgens de daardoor ontstane vlek wegpoetst met een wondersponsje
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:39:10 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59327468
Wat heet druk maken. Net als maedel ben ik een stuk enthousiaster over de mvd's. Die gaan gewoon de was in en gaan waarschijnlijk jaren mee.
pi_59327870
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een hippe maar wel een ouderwets geblokte die wel kan op zich. Een afwasrek hebben we niet, maar dat zou ook gek zijn. Je spullen OP je vaatwasser zetten in afwachting van het IN de vaatwasser doen?

Een snijplank bedekt het helaas niet...
Uh ja zoiets was het idee

Je kan er natuurlijk ook een grote mand op zetten maar daarin vaatwasblokjes en glansspoelmiddel of wasmiddel ofzo.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:54:02 #197
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59329177
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat heet druk maken. Net als maedel ben ik een stuk enthousiaster over de mvd's. Die gaan gewoon de was in en gaan waarschijnlijk jaren mee.
Nou ja, idd, ik gebruik ze eigenlijk alleen ook maar voor "erge dingen".
pi_59342041
Ik heb er niks mee gedaan uiteindelijk, ik ben in slaap gevallen van al het poetsen

Ik gebruikte voor wat ik nu met spons heb gedaan eerst bleek. Dan lijkt spons mij beter. En anders, tja. Ik wil gewoon een schoon huis. Ik vind natuur leuk hoor, maar ik hoef geen natuur in mijn badkamervoegen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:05:31 #199
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59344477
Over natuur in de badkamervoegen gesproken.
Heeft er iemand nog een tip om die schimmeltroep er uit te poetsen?
De spons voldoet niet (is gebleken).
Het is niet heel erg (niet dat je het af kunt bikken ofzo ), maar voldoende om er uit te moeten.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 juni 2008 @ 20:08:05 #200
22592 crew  Ole
pi_59344545
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:05 schreef maedel het volgende:
Over natuur in de badkamervoegen gesproken.
Heeft er iemand nog een tip om die schimmeltroep er uit te poetsen?
De spons voldoet niet (is gebleken).
Het is niet heel erg (niet dat je het af kunt bikken ofzo ), maar voldoende om er uit te moeten.
dat wordt dan chloor of speciaal voegenschoonmaakspul.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')