De eed van Poetsocrates:quote:Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:
Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?
Dus help mij!
En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:
![]()
En dankzij al die miraculeuze sponsjes, doekjes en middeltjes, doen wij het huishouden op onze sloffen!quote:Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
quote:
quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:14 schreef Syrena het volgende:
Mijn nieuwe roze doekje maakte het water roze![]()
MAAR!
Voor-foto: (duif is niet zichtbaar zag ik later)
ENNNN...de NA-foto!
Er zitten nog wat strepen her en der, maar ik was wat scheutiggeweest met de Blue Miracle. Maar de waas is weg en ik heb er 10 minuten over gedaan ofzo, binnen én buiten
![]()
Vanavond de oven, met De Sponsjes![]()
RIP voor de nabestaandenquote:Op woensdag 26 maart 2008 01:24 schreef wonderer het volgende:
Ik heb helaas geen voor-foto van de bibliotheek, maar dit is na (alle vloer die je nu ziet, was bedekt met kartonnen dozen).
Ja, volgens mij wel. Moussie kwam er mee!quote:Op maandag 31 maart 2008 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die sloffen nog steeds übertof![]()
Kwamen die nou van de Schlecker?
misschien hebben ze nog wel quick en brite bij jou, mag je voor me meenemen en opsturenquote:Op maandag 31 maart 2008 14:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga zo naar de action, lampjes kopen. Ik vrees dat ik met schoonmaakspullen thuis ga komen
ik had 4 blauwe en ben van de week dus nog even langs gegaan om nog 4 blauwe (of turqoise ofzo) te gaan halen want straks matchen mijn mvdoekjes niet als ik een keer nieuwe wilquote:Op maandag 31 maart 2008 14:30 schreef Liejannuh het volgende:
Succes Isa!
En je weet het, alleen MVD's meenemen als ze hele leuke kekke kleuren hebben.
microvezeldoekjes vind ik te lang om te tikken dus maak ik dat vanquote:Op maandag 31 maart 2008 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
Het kattenluik! Dat moet ik nog even gaan proberen. Voor mijn gasfornuis deed het net wonderen!
Wat zijn MVD's?
quote:Op maandag 31 maart 2008 14:49 schreef Brighteyes het volgende:
Logisch!
En ook echt 'duh' zeg maar, ik wist namelijk wel dat jullie die doekjes bedoelden maar ik was even compleet kwijt hoe ze heten.
Je moet die grijze hebben. Maar van wat ik begrepen heb werken die blauw-witte ook niet slecht.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:19 schreef maedel het volgende:
ik was net bij de action, want ik wilde een grootverpakking van die sponzen.
Zijn het nou die blauw-witte sponzen?
Die heb ik wel in ieder geval
Dat had ik vorige weekquote:Ik was gewoon superbang dat ik voor dat rek een andere wonderspons/mvd fanaat tegen zou komen.
Dat je met z'n tweeën staat te graaien en allebei denkt "is die van Fok?".
Geweldig!quote:Op maandag 31 maart 2008 15:19 schreef maedel het volgende:
Ik was gewoon superbang dat ik voor dat rek een andere wonderspons/mvd fanaat tegen zou komen.
Dat je met z'n tweeën staat te graaien en allebei denkt "is die van Fok?".
Uiteraard ben ik voor zeker gegaan, en heb ik die ook eentje meegenomenquote:Op maandag 31 maart 2008 15:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je moet die grijze hebben. Maar van wat ik begrepen heb werken die blauw-witte ook niet slecht.
[..]
quote:Dat had ik vorige week![]()
[knip]
Ik heb haar maar die grijze aangeraden maar heb niet gevraagd of ze van Fok was
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:18 schreef MissJ het volgende:
enne, iemand dé tip hoe ik mijn laminaatvloer echt goed schoon krijg? Ik gebruik dan nl eoa goedkope schoonmaaktrekker (hoe de neuk heet dat? haha) en maak dan schoon met een sopje van heet water en laminaatreinigingsspul (speciaal spul van vloerenmeneer gekregen)... maarrrrr na het opdrogen hou ik dan steeds een soort van vlekken!
Wil ik nie!
Hoe los ik dit op? Misschien weten jullie eoa fijn goedje?
Dank je voor de tipquote:Op maandag 31 maart 2008 16:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Drinken klaarzetten op tafel, sopje maken van dat spul, dweilen met een MVD richting de bank, op de bank gaan zitten en je drinken opdrinken terwijl de vloer droogt en dan is je vloer streeploos schoon en zonder vlekken.![]()
Bij de Zeeman hebben ze MV-dweilen! Mss bij de Action ook?quote:Op maandag 31 maart 2008 16:47 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank je voor de tip![]()
Een MVD moet ik halen dus!
maarrr, moet ik dan met de knietjes op de vloer gaan dweilen...?
Heb je een swiffer? Dan druk je dat natte mvdoekje gewoon in dat ding. Werkt prima.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:47 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank je voor de tip![]()
Een MVD moet ik halen dus!
maarrr, moet ik dan met de knietjes op de vloer gaan dweilen...?
Ja heb ik!quote:Op maandag 31 maart 2008 17:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb je een swiffer? Dan druk je dat natte mvdoekje gewoon in dat ding. Werkt prima.
*checkt sponsverpakking nog eens goed.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:38 schreef MinderMutsig het volgende:
@meadel: Die grijze zijn per 4 of 5 verpakt dus dan kan je nog wel even vooruit. Ze heten bij de Action ook geen wonderspons maar powerspons.![]()
Ik bedoelde zonder stok, dus gewoon een groot MVD-tje. Maatje dweilquote:Op maandag 31 maart 2008 17:18 schreef MissJ het volgende:
Dus zeg maar MV-dweilen met een stok eraan bedoelen jullie?
WOW die ga ik dan gelijk kopen morgen
Bedoel je nepswifferdoekjes?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Actiongangers: weten jullie of ze daar ook van die statische wegwerp-vloerdoekjes hebben?
Van die Swiffer-doekjes, maar dan de neppers, zeg maar.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:53 schreef TwistedDarling het volgende:
Statische wegwerp vloerdoekjes? Wat zijn dat? Daar wil ik meer van weten, denk ik.
Je moet ze dat filmpje laten zien!quote:Op maandag 31 maart 2008 20:47 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik wilde m'n ouders ook aan de wondersponsjes, maar dat is geloof ik niet helemaal gelukt.
Ik zou wel een sopje gebruiken maar wat je daarin gooit maakt niet uit.quote:maandag 31 maart 2008 19:50 schreef Lois het volgende:
Voor mijn gelakte houten vloer heb ik dus MVD nodig begrijp ik? Maakt niet uit met welk schoonmaakspulletje ik het doe, of moet het alleen met water om het echt goed schoon te krijgen?
Statische vloerdoekjes zoals die van de Swifferquote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef Isabeau het volgende:
En eehm, misschien is dit ook het ideale topic om eens te vragen naar een swiffer-achtig iets voor laminaatvloeren. Wat is handig? Wat is goed? Het hoeft alleen maar stof te verwijderen, schoonmaken doe ik wel eens per week met een mvd dweil
Ja hebben ze maar die zijn wel minder goed dan de echte swifferdoekjes.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Actiongangers: weten jullie of ze daar ook van die statische wegwerp-vloerdoekjes hebben?
Toen de aangekoekte zooi van onder!! de gaspitten maar niet wilde verdwijnen waren ze niet bijster onder de indruk, ondanks mijn enthousiaste mijn-badkamer-is-eindelijk-echt-schoon-relaas.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je moet ze dat filmpje laten zien!
Daar is niemand tegen bestand!
Je poetst er absoluut een was- of beitslaag mee weg, denk ik!quote:Op maandag 31 maart 2008 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Op de wonersponsjes staat trouwens (de witte dus) dat je het niet op antieke meubels mag gebruiken. Ik begin me steeds meer af te vragen van wat voor materiaal het is gemaakt
Er zit een vaag soort (ruwe stook-?)olie op de zijkant van onze auto maar ik durf mijn lak niet te wagen aan het wondersponsje. Als je het sponsje voelt zou je denken dat het goed zou moeten gaan maar aangezien er ook al iemand was die er per ongeluk de verf mee van de deuren had geschuurd durf ik het niet te proberen.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Op de wonersponsjes staat trouwens (de witte dus) dat je het niet op antieke meubels mag gebruiken. Ik begin me steeds meer af te vragen van wat voor materiaal het is gemaakt
Volgens het filmpje kun je er je motor mee poetsen hoor!quote:Op maandag 31 maart 2008 23:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er zit een vaag soort (ruwe stook-?)olie op de zijkant van onze auto maar ik durf mijn lak niet te wagen aan het wondersponsje. Als je het sponsje voelt zou je denken dat het goed zou moeten gaan maar aangezien er ook al iemand was die er per ongeluk de verf mee van de deuren had geschuurd durf ik het niet te proberen.
Ja maar je zou wel voor de hele Spons-gemeenschap for once and for all duidelijkheid scheppen in deze prangende kwestie. Denk aan de eed! Denk aan de 72 sponzen die jou wachten in het hiernamaals als jij dit offer voor ons brengt!quote:Op maandag 31 maart 2008 23:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja volgens dat filmpje wel maar als het niet kan dan moet ik een zijpaneel opnieuw laten spuiten en dat zou ik toch best zonde vinden.
Klinkt wel zo!quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:37 schreef Bluezz het volgende:![]()
Zegt ie nou aan het eind een "manische reinigingskracht"![]()
Oh kan ik mijn RVS afzuigkap ermee doen morgen? Of juist NIET doen?
Zullen we zelf ook van die filmpjes gaan maken
Jeuj!quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:46 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het al geprobeerd net, dat van die afzuigkap![]()
Ja het is wel echt een wonderke. Ik ga morgen de snotterige deurposten te lijf (kattenhoogte).quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Het rare is dat je niet eens kracht hoeft te zetten (wat voor mijn brakke lijf echt heel slecht aanvoelt) zoooo fijn
Ik heb eigenlijk zin om NU te boenenquote:Op dinsdag 1 april 2008 01:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja het is wel echt een wonderke. Ik ga morgen de snotterige deurposten te lijf (kattenhoogte).
Ik heb ergens wel zin in ramen lappen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk zin om NU te boenen
Morgen vrij hoor, dus belachelijk idee, nachtmens
Ja of we doen het gewoon!quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk zin om NU te boenen
Morgen vrij hoor, dus belachelijk idee, nachtmens
quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb al een stukje magnetron gedaan... ja duh het sponsje lag er gewoon nog, dusuhhhh![]()
S-Day!!quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:37 schreef Bluezz het volgende:
Morgen GROTE sponskoopdagbloemendaal gaat uitverkocht verkopen
Its like an orgasmquote:Op dinsdag 1 april 2008 01:55 schreef NanKing het volgende:
Ik had mijn baggervette afzuigkap trouwens helemaal schoongewondersponst.
Tijdens het schoonmaken kwamen er een hoop kreuntjes dus het klopt idd wel aardig.quote:
O geweldig!quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:01 schreef NanKing het volgende:
Dude, kijk eens op http://sopje.nl/
Genialre url trouwens
Jammer, niks hier in de buurt. Toch maar eens bij de supermarkt kijken dan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:01 schreef NanKing het volgende:
Dude, kijk eens op http://sopje.nl/
Genialre url trouwens
R.E.S.P.E.C.T.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb al mijn deuren boven gedaan. (al ja, het zijn er 7) Wat een verschil!
![]()
Trut !quote:
You're welcomequote:Op dinsdag 1 april 2008 23:28 schreef avonne het volgende:
[..]
Trut !
Ik ben aan het einde van het eerste topic en zoek pen en papier om notities te maken
Straks heb ik een schoonmaaklijst van 4 kantjes....![]()
Als troost pak ik maar even de paasmergpijpjes die ik vandaag voor halve prijs bij de Aldi heb gescoord.quote:
ook dat nog *zucht*quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:28 schreef Syrena het volgende:
Nog even een kleine waarschuwing, denk aan de warming up en de rekoefeningen voor je begint te schrobben!
Ik heb een spier in mijn rug verrekt door de oven![]()
quote:Op woensdag 2 april 2008 00:03 schreef avonne het volgende:
[..]
ook dat nog *zucht*
het begint een beetje demotiverend te worden, mijn aantekeningen
quote:Op woensdag 2 april 2008 00:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik moet echt eens kijken waar mijn filter zit, ik heb dat ding al ruim 2 jaar, en heb geen idee
O ik word zó flauw op dit tijdstipquote:Op woensdag 2 april 2008 00:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Filters in een pak stofzuigerzakken?
Ik ga mijn doosje eens nakijken, er is me nog nooit opgevallen dat daar ook filters in zitten.![]()
quote:Op woensdag 2 april 2008 00:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O ik word zó flauw op dit tijdstip
Hoe kom je aan die smiley, vrouw? Ik wil ook!quote:Op woensdag 2 april 2008 00:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een zakloze [ afbeelding ] alleen moet je wel op tijd het filter uitkloppen of zo, anders zuigt ie voor geen meter
Vandaag niks schoongemaakt trouwens en rest vd week weer werken
Ik heb er altijd één filtertje bij (AEG-nogiets-stofzuiger) en dat lijkt me meer dan genoeg op vier stofzuigerzakken.quote:Op woensdag 2 april 2008 00:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou ik heb gekeken maar in mijn nieuwe doosje verpakking zitten toch echt alleen vier stofzuigerzakken. Geen filter te bekennen.
Leest : [HOOLS] De VBL-Tap #1753: Kikker in je bilquote:Op woensdag 2 april 2008 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe kom je aan die smiley, vrouw? Ik wil ook!
O daar durf ik me niet te begeven!quote:Op woensdag 2 april 2008 00:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Leest : [HOOLS] De VBL-Tap #1753: Kikker in je bil
Ik heb een appeltjesgroene Flipquote:Op woensdag 2 april 2008 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er altijd één filtertje bij (AEG-nogiets-stofzuiger) en dat lijkt me meer dan genoeg op vier stofzuigerzakken.
Jij niks erbij? Welk merk heb je?
Overigens wil ik de volgende keer ook een zakloze!
(stofzuiger)
O dat durf ik wel. Thanks!quote:Op woensdag 2 april 2008 00:43 schreef Bluezz het volgende:
LEES DAAR DAAAAAAAAN
[Crea-Tennis Requests en Answers topic # 2] Cool ! kan je het aanvragen.
stofzuigerquote:Op woensdag 2 april 2008 00:13 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
(Ik mis even de context geloof ik)
Dit dus..quote:
Met liefde! Dat scheelt me namelijk een hordenloop om de Action binnen te komen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Wil iemand mijn wondersponzen komen afpakken....
Ze trekken gewoon een rookgordijn voor je op, zodat de niet die hards de winkel niet weten te vinden...quote:Op woensdag 2 april 2008 12:03 schreef noekje het volgende:
[..]
Met liefde! Dat scheelt me namelijk een hordenloop om de Action binnen te komen.
Ik vind het ook eng, dat het glimt. En dat dingen waarvan je dácht dat het schoon was en je doet voor de grap dat sponsje? Nog nog nog schoner... en idd onze verpleegsterslijven artrosen niet verder op deze manierquote:Op woensdag 2 april 2008 11:09 schreef yvonne het volgende:
En voor de dames die lurken en denken dat we collectief gek geworden zijn:
Ik ben geen poetser, als God gewild had dat ik poetser zou moeten zijn had ie me wel met een schortje om geboren laten worden,
ik haat poetsen. Plus dat met m'n gammele lijf na jaren de verplegende hebben uitgehangen dat gepoets niet echt lollig vind.
Dus alle wondermiddeltjes heb ik altijd gretig afgenomen, keukenkastjes vol.
De enorme gein van het wondersponsje ( dus enkel en alleen het sponsje, geen doekjes, geen middeltjes, sponsje en water) is dat je niet meer hóeft te poetsen!
Niks inspuiten, laten intrekken, boenen, krabben,naspoelen, drogen, opwrijven.
Niks!
Rare vlekken die er al tijden zaten en waarvan je dacht dat die toch nooit meer zouden verdwijnen, weg!
Dat zwarte op je bureau onder je muis, weg, nies, hoest, kopjesgeef plekken van de kat, weg, de onderkant van je deuren ( kattenmensen weten waar ik het over heb) schoon, en zo nog veel meer.
Zonder enige inspanning, zonder getob, gekrab, gevloek en getier.
Schoon, en het glimt.
Nou ja, dat glimmen en blinken vind ik wel eng
Iedereen moet ook opeens van m'n blinkende kranen blijven
België heeft ook Actions!quote:Op woensdag 2 april 2008 15:08 schreef leonieke het volgende:
Ik heb nog geen huis om te poetsen en ik heb nu al zin om later met een wondersponsje mijn keuken te lijf te gaan, gewoon door deze topics
Alleen vraag ik me af of ik die sponjes ooit in België zal vinden...
Moet ik toch onthouden voor binnen 9 maandOf zou ik er nu al beter naar op zoek gaan?
Kwestie van zeker te zijn dat ik ze heb
En dan vergeet je nog de ranzige zwartgeworden plekken van ouder- en kinderhandjes op de rand van een onbehandeld houten ledikant (keer 5 kindertjes). Het ging er echt afquote:Op woensdag 2 april 2008 11:09 schreef yvonne het volgende:
En voor de dames die lurken en denken dat we collectief gek geworden zijn:
Ik ben geen poetser, als God gewild had dat ik poetser zou moeten zijn had ie me wel met een schortje om geboren laten worden,
ik haat poetsen. Plus dat met m'n gammele lijf na jaren de verplegende hebben uitgehangen dat gepoets niet echt lollig vind.
Dus alle wondermiddeltjes heb ik altijd gretig afgenomen, keukenkastjes vol.
De enorme gein van het wondersponsje ( dus enkel en alleen het sponsje, geen doekjes, geen middeltjes, sponsje en water) is dat je niet meer hóeft te poetsen!
Niks inspuiten, laten intrekken, boenen, krabben,naspoelen, drogen, opwrijven.
Niks!
Rare vlekken die er al tijden zaten en waarvan je dacht dat die toch nooit meer zouden verdwijnen, weg!
Dat zwarte op je bureau onder je muis, weg, nies, hoest, kopjesgeef plekken van de kat, weg, de onderkant van je deuren ( kattenmensen weten waar ik het over heb) schoon, en zo nog veel meer.
Zonder enige inspanning, zonder getob, gekrab, gevloek en getier.
Schoon, en het glimt.
Nou ja, dat glimmen en blinken vind ik wel eng
Iedereen moet ook opeens van m'n blinkende kranen blijven
Dat filmpje van Dude was ook van een Belgische site. www.easyclean.be volgens mij?quote:Op woensdag 2 april 2008 16:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Serieus?Ik heb ze nog nooit gezien in de buurt denk ik
Maar ik kijk wel uit vanaf nu
he, ja. Dat weerhoudt mij dus nog om naar de Action te rennen: het idee dat er allemaal korreltjes wonderspons achterblijven liggen. Ik ga toch niet 2 keer poetsenquote:Op woensdag 2 april 2008 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben jullie trouwens wel ook de neiging om er nog even met een schoonmaakdoekje met wel een sopje oid overheen te gaan als het weer schoon is?
Bijvoorbeeld mijn gasfornuis, vind ik toch wel een fris idee als daar iets van zeep ofzo overheen gegaan is.
alleen water, dus * noteert op memoblaadjequote:Op woensdag 2 april 2008 17:12 schreef Prospera het volgende:
Voor het eerst sinds een jaar, ik ben geen poetsmiep, mijn ramen gedaan met wondersponsje+water en een droog wonderdoekje(kruidvat) erna.
Ongelofelijk streeploos schoon![]()
Dat was ik geloof ik, iig noem ik het hier wel zoquote:Op woensdag 2 april 2008 19:43 schreef avonne het volgende:
[..]
he, ja. Dat weerhoudt mij dus nog om naar de Action te rennen: het idee dat er allemaal korreltjes wonderspons achterblijven liggen. Ik ga toch niet 2 keer poetsen
Ik bedoel: die overleden sponsjes zien er afgesleten uit. Iemand schreef "heeft zichzelf opgevreten". Wáár blijft dat dan?
quote:Op maandag 31 maart 2008 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die sloffen nog steeds übertof![]()
Kwamen die nou van de Schlecker?
Kom bij mij poetsen...quote:Op woensdag 2 april 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben een beetje door mijn schoonmaakprojecten heen. Wat moet ik nou met die sponsjes?
aan likken, van de zomer leg je ze gewoon in de vriezer, verkoelend aan sponsjes likkenquote:Op woensdag 2 april 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben een beetje door mijn schoonmaakprojecten heen. Wat moet ik nou met die sponsjes?
Dansje doen in de kamer en je vloer is schoonquote:
Dat is waarquote:Op woensdag 2 april 2008 20:20 schreef Isabeau het volgende:
Het mooie van huishouden is dat het vanzelf weer vies wordt, MinderMutsig
ik had ook zo iets van "oeps, dat zat dus tegen mijn keukenkastjes"quote:Op woensdag 2 april 2008 20:07 schreef noekje het volgende:
Wat drupt, is ook zwart.
Als je je echt verveeld... Ik woon niet heel ver weg ofzo..quote:Op woensdag 2 april 2008 20:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is waar![]()
Hoe lang duurt dat ook alweer?
Stelletje lurkersquote:Op woensdag 2 april 2008 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Zit ik vandaag nietsvermoedend te lunchen met mijn 50+ collega's, zegt de ene kerel tegen nummer 2: jij wilde toch je beeldscherm poetsen? Nou, daar heb ik wat voor hoor: Microvezeldoekjes! Waarop een lofzang op de microvezeldoekjes volgde..... *proest*
Wat voor vloer heb jij dan?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:16 schreef sigme het volgende:
Microvezeldoekjes zijn ook fijn voor oppoetsen van de boenwas. Ook op antiek.
Oh, en vieze stukjes vloer heb ik vanochtend staan schrobben met de staalborstel. Dat hielp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
Ik knijp 'm helemaal uit, want anders blijft er een baan van vocht achter. Poetsen (waar dan ook mee) gaat sowieso beter als het wat ruw is door vochtigheid en niet te nat/glad. Althans, zo deed ik dat ook altijd in het pré-Wondersponzen en -MVD-tijdperk.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:54 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga morgen eens even de wondersponsjes verder uitproberen en lekker poetsprojectjes vinden, want in tegenstelling tot veel huizen is het hier écht smerig...
Ik heb in ieder geval goed meegelezen naar toepassingen voor de spons, dus ik ga morgen eens mijn hele huis door wandelen.
Als jullie het sponsje gebruiken, issie dan echt flink nat of alleen licht vochtig? en knijp je hem dan goed uit of niet?
Ja doe vrouw!quote:Op donderdag 3 april 2008 00:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet morgen toch het winkelcentrum in want de Etos heeft veel leuke aanbiedingen en Kruidvat ook (enorme shoppingmuts die ik ook ben) dus dan moet ik sowieso langs de Action lopen...
Zal ik.... er..... even.... in....gaan???
Was helemaal afgekickd, maar met draadloop netwerk en een nieuwe laptop op mijn schoot op de bank is het wel weer een bietje verslavend merk ik...quote:Op donderdag 3 april 2008 00:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
ohja, de etos, daar moet ik ook nog ff heen!
leuk om je weer veel te zien op het forum, kip
Neequote:Op donderdag 3 april 2008 00:36 schreef Bluezz het volgende:
Schuilt niet in ons allen iets van een poetsvrouw
Eenschquote:
kijk, wat een bevestigingquote:Op donderdag 3 april 2008 00:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Eensch![]()
Ik ben zelfs zo erg dat ik vanmiddag een patiënt mijn kantoor heb laten stofzuigen![]()
Cliëntgericht werken noemen ze dat he
een hele boodschappenlijst, toe maar...quote:Op donderdag 3 april 2008 00:59 schreef NanKing het volgende:
Om het nog even toe te lichten. Ik ben echt alles behalve een poetsvrouw.
Ik heb een vaatwasser en nog staan er stapels met afwas op 't aanrecht.
Ik heb een wasmachine maar was alleen als 't echt nodig is.
Ik heb een droger maar 'vergeet' de was in de droger te doen, op te hangen etc. gevolg ik moet 't opnieuw wassen. Oh ja strijken doe ik uit principe niet en opvouwen komt er ook maar zelden van.
Stofzuigen doe ik als ik 't nodig vind (lees: hooguit 1 keer in de week en dat is veel).
Ramen zemen heb ik nog nooit gedaan.
Wat er zo geweldig is aan die wondersponzen is dat een grote schoonmaak noob als ik snel resultaat zie, dus nu neem ik af en toe de moeite om wat dingen schoon te maken.
Maar ik ben geen onderkoffer poetsvrouw
niet in mijquote:Op donderdag 3 april 2008 00:36 schreef Bluezz het volgende:
Schuilt niet in ons allen iets van een poetsvrouw
same herequote:Op donderdag 3 april 2008 01:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn jullie ook zo erg dat jullie pas gaan afwassen als alle borden, messen en glazen vies zijn en je die écht nodig hebt? Mijn vent wordt er gek van en probeert me al 7 jaar te veranderen, maar...
It's not going to happen
Meestal ga ik pas afwassen als ik de zure lucht vanuit de keuken zat ben of ik schimmel zie als ik iets optil...
En elke keer denk ik weer "ik doe het volgende keer eerder, want nu is het echt té ranzig", maar toch doe ik het nooit![]()
![]()
![]()
Hoe kun je je nu ergeren aan jezelf?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
same here
heeft er iemand misschien tipos hoe ik m'n huis wat meer op orde kan houden, als we toch bezig zijn?
het lijkt me maar niet te lukken, ik ben gewoon een rommelkont
maar ik erger me er wel steeds aan, dat is misschien een lichtje in de dusternis
oh, maar da's niet zo moeilijk hoor, heb jij dat nooit?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:22 schreef avonne het volgende:
[..]
Hoe kun je je nu ergeren aan jezelf?
Je doet het toch zelf? Of strooien je handen als zelfstandige aliens de hagelslag in het rond terwijl jij wanhopig gilt "NÉÉÉ....NÉÉÉÉ"
Ik noem het mixed messages. Je klaagt over jezelf, terwijl je het zelf doet. Ik zou zeggen: actions speak louder than words. Als jouw actions is dat je rommel maakt, dan zegt dat meer over jouw karakter dan dat je zegt "rommel is lelijk/vervelend/onacceptabel"quote:Op donderdag 3 april 2008 01:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
oh, maar da's niet zo moeilijk hoor, heb jij dat nooit?
als ik bovenstaande zou doen zou ik me niet ergeren, maar doodsbang worden voor mezelf
klinkt goed. Klinkt authenthiek. Je kunt niet proberen een ander te veranderen.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn Mijn vent wordt er gek van en probeert me al 7 jaar te veranderen, maar...
It's not going to happen
Waarom? Omdat BBQ-haan dat wil? Als ze het zelf zou willen zou BBQ-kip het vrijwillig doen. Op een manier zoals bij haar past. Of dat nou 3 keer per dag is of 1 keer per week, maakt niet uit. Het feit dat ze zichzelf daarvoor ferm toespreekt betekent dat ze het in ieder geval niet doet op de manier dat het bij haar past, want dan zou ze niet voornemens overwegen die niet uitgevoerd worden in de praktijk.quote:En elke keer denk ik weer "ik doe het volgende keer eerder"
Van grindtegelsquote:
hier ook nietquote:Op donderdag 3 april 2008 01:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
en er ligt hier ook nooit hagelslag op de grond
Van HG heb je van dat antischimmelspul.quote:Op donderdag 3 april 2008 10:39 schreef Ooi86 het volgende:
Vraag
Hoe kan ik de schimmelplekjes in mijn badkamer wegwerken? Een wonderspons gaat niet helpen, want ik heb zo'n oneffen plafond en dan gaan die sponsjes stuk voor er wat weg is. Ik las ergens dat bleek helpt. Iemand ervaring?
Hihi, die hadden wij thuis ook!!!quote:Op donderdag 3 april 2008 12:25 schreef Noli. het volgende:
Ik volg dit topic nu al zo'n vier delen en nou vraag ik me af..
Zijn dit dezelfde sponzen als die ze zo'n 12 tot 15 jaar geleden op markten verkochten? Nee toch?
.........................................
[/sub]
quote:Op donderdag 3 april 2008 12:25 schreef Noli. het volgende:
Ik ga binnenkort wel even langs de Action, haal zo'n grijze (ja toch?) Nog aanraders over welke MVD ik moet hebben?
(ik heb al drie jaar een driedelig setje van een Novalux-winkel hier 1 voor grof vuil, 1 voor ramen en 1 voor stof (word hier gebruikt voor de beeldbuis) Één voor alles lijkt me handiger)
Daar woon ik helaas wel en zo smerig was het echt. (nog steeds op verscheidene plekken).quote:Op woensdag 2 april 2008 23:34 schreef avonne het volgende:
Allemaal ten stelligste beweren dat het bij jullie zóóó smerig is als waren jullie nog 20 23 en jullie wonen in een vrijgezelle studentenkot.
Precies. Omdat je jong en onervaren bent en in een uitgeleefd studentenkot bent getrokken.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:39 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Daar woon ik helaas wel en zo smerig was het echt. (nog steeds op verscheidene plekken).
En generaliseren doe je nogal graag zo te zien.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:51 schreef avonne het volgende:
[..]
Precies. Omdat je jong en onervaren bent en in een uitgeleefd studentenkot bent getrokken.
Ik generaliseerde over 35-plussers die in een zelfingericht huis wonen. Ik denk echt niet dat die het zo erg hebben.
Nu ga je wel heel ver hoor!quote:Op donderdag 3 april 2008 15:02 schreef yvonne het volgende:
Oh ja! Zeeman, ze hebben ook een microvezel theedoek, ook maar gekocht
quote:Op donderdag 3 april 2008 13:51 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik generaliseerde over 35-plussers die in een zelfingericht huis wonen. Ik denk echt niet dat die het zo erg hebben.
Nou oké dan, ik ben dan ook nog geen 35quote:Op donderdag 3 april 2008 13:51 schreef avonne het volgende:
quote:
Het maakt niet uit welke microvezeldoekjes je gebruikt, je hebt ze met iets kleinere kortere vezels voor bijvoorbeeld ruiten en ander glaswerk, maar een "gewone" werkt ook prima. Ikzelf heb gewoon een zooi van die doekjes, paar verschillende soorten en ze werken allemaal hetzelfde (= goed).quote:
Ik zat ook even van: Hallooo, hier zit er eentje, heur.quote:
www.flylady.comquote:Op donderdag 3 april 2008 01:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
same here
heeft er iemand misschien tipos hoe ik m'n huis wat meer op orde kan houden, als we toch bezig zijn?
het lijkt me maar niet te lukken, ik ben gewoon een rommelkont
maar ik erger me er wel steeds aan, dat is misschien een lichtje in de dusternis
`quote:Op donderdag 3 april 2008 19:37 schreef Syrena het volgende:
Ik wil ook die zakjes! De wc-tablet van de Lidl kreeg mijn borstel toch echt niet schoon. Of wit.
Ikke ook! Noteert voor morgen op boodschappenlijstje de zakjes van WC eend.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:37 schreef Syrena het volgende:
Ik wil ook die zakjes! De wc-tablet van de Lidl kreeg mijn borstel toch echt niet schoon. Of wit.
Ze zijn in de aanbieding bij de C1000 deze week.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:37 schreef Syrena het volgende:
FlyLady is goedquote:
Ach lieve avonne, verzet je toch niet langer, breek af die muur van ontkenning! Ontrafel het web van weerstand! Werp die ketenen van negativisme af en roep:quote:Op donderdag 3 april 2008 13:51 schreef avonne het volgende:
[..]
Precies. Omdat je jong en onervaren bent en in een uitgeleefd studentenkot bent getrokken.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Eigenlijk moeten we ook een film maken. Een soort Jifna.
Maak je niet de fout die Wilders maakte en vraag je eerst even toestemming aan de makers van die filmpjes?quote:
[..]
Ach lieve avonne, verzet je toch niet langer, breek af die muur van ontkenning! Ontrafel het web van weerstand! Werp die ketenen van negativisme af en roep:
Ja!
Ja!
Ja!
Geef je over avonne! Het is oké! Het is goed! Jij bent goed! Je mag er zijn! Als mens, als poetsmens! En néém die spons! En ga naar het licht! Betreed die weg naar Vlijtigheid en Vrijheid! Kom met ons! Op onze tocht naar Properheid, Perfectionisme en Poetswasdom! Neem die spons, erken, beken, laat hen die zich verzetten in onwetendheid achter en bewandel de weg naar de Verlossing van het Vuil!
Want let's face it: De Wonderspons is de Scientology Church onder de schoonmaakmiddelen!![]()
Volgens mij omdat ze van een soort heel fijn schuurmateriaal zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:51 schreef Merel het volgende:
Weet iemand al hoe die wondersponzen eigenlijk werken? Geen idee van wat voor spul ze gemaakt zijn en waarom ze zo goed schoonmaken met alleen een beetje water...
Voor Avonnequote:Op vrijdag 4 april 2008 14:59 schreef avonne het volgende:
[..]
![]()
ik mag er zijn met mijn rommeltjes en vlekken
Meid maak me gék!quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:40 schreef shmoopy het volgende:
Effe keiharde wondersponsporno, speciaal voor Dude:
[ afbeelding ]
Ik ook. Weet nog niet wat ik ermee moet trouwens.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb een flubbertjesspons gekocht![]()
¤0,85 aan schoonmaakgenot
Zoiets:quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:50 schreef quirina het volgende:
wat is nou een flubbertjesspons?
Het verscheurt me enerzijds, maar anderzijds weet ik dat zijn leven niet voor niets is geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:33 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wat voorheen een wondersponsje was. Maar de schoen is schoon!
Klopt idd! En het werkt!quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:58 schreef Merel het volgende:
Ooooh Isa is dat suede?? Ik heb tijdens Oud & Nieuw een prachtig paar suede laarzen vernield door er op uit te gaan (bier + zooi eroverheen...) maar dit ziet er hoopvol uit!!
Nee, het tocht niet. Het is ook niet zo heel groot. 15 x 15 cm denk ik. Werkt prima, de deur kan dichtblijven en de poezebeesten kunnen toch hun ding doenquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:24 schreef Bluezz het volgende:
Tocht dat niet heel erg zo'n gat?
Ik haal de sponsjes zo hier en daar in de wandelgangen overal overheen, te veel om op te noemen
Ik zou het op ramen best aandurven.Op andere gladde oppervlakken heb ik er nooit krassen door gehad. Maar anders gewoon een MVD gebruiken inderdaad en van wat ik begreep: Vooral nawissen met een droog MVD, dan krijg je een streeploos resultaat.quote:De Power Pad blinkt werkelijk uit op àlle harde, niet gepolijste ondergronden. Zoals het aanrecht, pannen, kookgerei, -platen en -pitten, rvs-materialen en plastic. Maar ook: deuren, vloeren, tuinmeubilair, sportschoenen, lederen bekleding, velgen, spaken en potlood of stift op geverfde muren. Kortom, allround, krachtig, eenvoudig en veilig.
Is de flubber dan voor het insoppen of het drogen?quote:Op zondag 6 april 2008 01:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Gewoon een sopje maken met niet teveel schoonmaakmiddel (je wilt het raam niet helemaal onder het schuim) en dan drogen met een mvd. Voor hele vieze ramen kan je eventueel twee keer afsoppen en daarna pas drogen.
Ik gebruik binnen meestal drie doekjes, een om te soppen en twee om te drogen omdat na een paar ramen het droge doekje niet zo droog meer is en dan toch minder resultaat geeft dus dan pak ik een nieuwe. Maar ik heb nu de flubbertjesspons ontdekt dus die ga ik de volgende keer proberen. Hij werkt in ieder geval erg goed op onze glazen tafel.![]()
@Bluezz: met die mvd's krijg je sowieso geen strepen dus het maakt helemaal niks uit dat je niet ziet wat je doet.
Verrassend genoeg voor beide. De ene kant zijn chenille flubbertjes en de andere kant is microvezel. Hij droogt natuurlijk niet perfect omdat er een vochtige spons in zit maar op mijn tafel droogt het toch mooi streeploos op, ik ben dus wel benieuwd wat het op ruiten zou doen. Als dat werkt wordt het nog makkelijkerquote:Op zondag 6 april 2008 01:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is de flubber dan voor het insoppen of het drogen?
worden mijn katten dan hagelwit???????quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:53 schreef snoopy het volgende:
Zouden ze ook deze kattenschoonmaakdoekjes bij de Action verkopen?
[ afbeelding ]
Nou, als ik hier thuis en op mijn werk kijk hoe de glazenwassers de ramen schoon krijgen met dat sopje van wellicht Dreft, vraag ik me af of ze niet beter Blue wonder of wat dan ook voor spul kunnen gebruiken i.p.v. Dreft.quote:Op zondag 6 april 2008 10:42 schreef Biancavla het volgende:
Glazenwassers gebruiken Dreft om een sopje mee te maken.
Waarop ik, gewapend met wonderspons, naar mijn badkamer ren en als een gek op de voegen begin te boenen. Op zondagavond!quote:Op zondag 6 april 2008 19:54 schreef Bluezz het volgende:
In bad geweest en daarna met hetwondersponsje
de nare onderkantjes van de douchecabine gedaan... waar ik normaal op moet boenen en dan is het nog niet weg, is het nu WEG WEG WEG WEG [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik doe nu iedere keer wat, in welke ruimte ik ook benBelachelijk verslavend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |