En dan vergeet je nog de ranzige zwartgeworden plekken van ouder- en kinderhandjes op de rand van een onbehandeld houten ledikant (keer 5 kindertjes). Het ging er echt afquote:Op woensdag 2 april 2008 11:09 schreef yvonne het volgende:
En voor de dames die lurken en denken dat we collectief gek geworden zijn:
Ik ben geen poetser, als God gewild had dat ik poetser zou moeten zijn had ie me wel met een schortje om geboren laten worden,
ik haat poetsen. Plus dat met m'n gammele lijf na jaren de verplegende hebben uitgehangen dat gepoets niet echt lollig vind.
Dus alle wondermiddeltjes heb ik altijd gretig afgenomen, keukenkastjes vol.
De enorme gein van het wondersponsje ( dus enkel en alleen het sponsje, geen doekjes, geen middeltjes, sponsje en water) is dat je niet meer hóeft te poetsen!
Niks inspuiten, laten intrekken, boenen, krabben,naspoelen, drogen, opwrijven.
Niks!
Rare vlekken die er al tijden zaten en waarvan je dacht dat die toch nooit meer zouden verdwijnen, weg!
Dat zwarte op je bureau onder je muis, weg, nies, hoest, kopjesgeef plekken van de kat, weg, de onderkant van je deuren ( kattenmensen weten waar ik het over heb) schoon, en zo nog veel meer.
Zonder enige inspanning, zonder getob, gekrab, gevloek en getier.
Schoon, en het glimt.
Nou ja, dat glimmen en blinken vind ik wel eng
Iedereen moet ook opeens van m'n blinkende kranen blijven
Dat filmpje van Dude was ook van een Belgische site. www.easyclean.be volgens mij?quote:Op woensdag 2 april 2008 16:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Serieus?Ik heb ze nog nooit gezien in de buurt denk ik
Maar ik kijk wel uit vanaf nu
he, ja. Dat weerhoudt mij dus nog om naar de Action te rennen: het idee dat er allemaal korreltjes wonderspons achterblijven liggen. Ik ga toch niet 2 keer poetsenquote:Op woensdag 2 april 2008 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben jullie trouwens wel ook de neiging om er nog even met een schoonmaakdoekje met wel een sopje oid overheen te gaan als het weer schoon is?
Bijvoorbeeld mijn gasfornuis, vind ik toch wel een fris idee als daar iets van zeep ofzo overheen gegaan is.
alleen water, dus * noteert op memoblaadjequote:Op woensdag 2 april 2008 17:12 schreef Prospera het volgende:
Voor het eerst sinds een jaar, ik ben geen poetsmiep, mijn ramen gedaan met wondersponsje+water en een droog wonderdoekje(kruidvat) erna.
Ongelofelijk streeploos schoon![]()
Dat was ik geloof ik, iig noem ik het hier wel zoquote:Op woensdag 2 april 2008 19:43 schreef avonne het volgende:
[..]
he, ja. Dat weerhoudt mij dus nog om naar de Action te rennen: het idee dat er allemaal korreltjes wonderspons achterblijven liggen. Ik ga toch niet 2 keer poetsen
Ik bedoel: die overleden sponsjes zien er afgesleten uit. Iemand schreef "heeft zichzelf opgevreten". Wáár blijft dat dan?
quote:Op maandag 31 maart 2008 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die sloffen nog steeds übertof![]()
Kwamen die nou van de Schlecker?
Kom bij mij poetsen...quote:Op woensdag 2 april 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben een beetje door mijn schoonmaakprojecten heen. Wat moet ik nou met die sponsjes?
aan likken, van de zomer leg je ze gewoon in de vriezer, verkoelend aan sponsjes likkenquote:Op woensdag 2 april 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben een beetje door mijn schoonmaakprojecten heen. Wat moet ik nou met die sponsjes?
Dansje doen in de kamer en je vloer is schoonquote:
Dat is waarquote:Op woensdag 2 april 2008 20:20 schreef Isabeau het volgende:
Het mooie van huishouden is dat het vanzelf weer vies wordt, MinderMutsig
ik had ook zo iets van "oeps, dat zat dus tegen mijn keukenkastjes"quote:Op woensdag 2 april 2008 20:07 schreef noekje het volgende:
Wat drupt, is ook zwart.
Als je je echt verveeld... Ik woon niet heel ver weg ofzo..quote:Op woensdag 2 april 2008 20:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is waar![]()
Hoe lang duurt dat ook alweer?
Stelletje lurkersquote:Op woensdag 2 april 2008 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Zit ik vandaag nietsvermoedend te lunchen met mijn 50+ collega's, zegt de ene kerel tegen nummer 2: jij wilde toch je beeldscherm poetsen? Nou, daar heb ik wat voor hoor: Microvezeldoekjes! Waarop een lofzang op de microvezeldoekjes volgde..... *proest*
Wat voor vloer heb jij dan?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:16 schreef sigme het volgende:
Microvezeldoekjes zijn ook fijn voor oppoetsen van de boenwas. Ook op antiek.
Oh, en vieze stukjes vloer heb ik vanochtend staan schrobben met de staalborstel. Dat hielp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
Ik knijp 'm helemaal uit, want anders blijft er een baan van vocht achter. Poetsen (waar dan ook mee) gaat sowieso beter als het wat ruw is door vochtigheid en niet te nat/glad. Althans, zo deed ik dat ook altijd in het pré-Wondersponzen en -MVD-tijdperk.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:54 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga morgen eens even de wondersponsjes verder uitproberen en lekker poetsprojectjes vinden, want in tegenstelling tot veel huizen is het hier écht smerig...
Ik heb in ieder geval goed meegelezen naar toepassingen voor de spons, dus ik ga morgen eens mijn hele huis door wandelen.
Als jullie het sponsje gebruiken, issie dan echt flink nat of alleen licht vochtig? en knijp je hem dan goed uit of niet?
Ja doe vrouw!quote:Op donderdag 3 april 2008 00:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet morgen toch het winkelcentrum in want de Etos heeft veel leuke aanbiedingen en Kruidvat ook (enorme shoppingmuts die ik ook ben) dus dan moet ik sowieso langs de Action lopen...
Zal ik.... er..... even.... in....gaan???
Was helemaal afgekickd, maar met draadloop netwerk en een nieuwe laptop op mijn schoot op de bank is het wel weer een bietje verslavend merk ik...quote:Op donderdag 3 april 2008 00:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
ohja, de etos, daar moet ik ook nog ff heen!
leuk om je weer veel te zien op het forum, kip
Neequote:Op donderdag 3 april 2008 00:36 schreef Bluezz het volgende:
Schuilt niet in ons allen iets van een poetsvrouw
Eenschquote:
kijk, wat een bevestigingquote:Op donderdag 3 april 2008 00:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Eensch![]()
Ik ben zelfs zo erg dat ik vanmiddag een patiënt mijn kantoor heb laten stofzuigen![]()
Cliëntgericht werken noemen ze dat he
een hele boodschappenlijst, toe maar...quote:Op donderdag 3 april 2008 00:59 schreef NanKing het volgende:
Om het nog even toe te lichten. Ik ben echt alles behalve een poetsvrouw.
Ik heb een vaatwasser en nog staan er stapels met afwas op 't aanrecht.
Ik heb een wasmachine maar was alleen als 't echt nodig is.
Ik heb een droger maar 'vergeet' de was in de droger te doen, op te hangen etc. gevolg ik moet 't opnieuw wassen. Oh ja strijken doe ik uit principe niet en opvouwen komt er ook maar zelden van.
Stofzuigen doe ik als ik 't nodig vind (lees: hooguit 1 keer in de week en dat is veel).
Ramen zemen heb ik nog nooit gedaan.
Wat er zo geweldig is aan die wondersponzen is dat een grote schoonmaak noob als ik snel resultaat zie, dus nu neem ik af en toe de moeite om wat dingen schoon te maken.
Maar ik ben geen onderkoffer poetsvrouw
niet in mijquote:Op donderdag 3 april 2008 00:36 schreef Bluezz het volgende:
Schuilt niet in ons allen iets van een poetsvrouw
same herequote:Op donderdag 3 april 2008 01:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn jullie ook zo erg dat jullie pas gaan afwassen als alle borden, messen en glazen vies zijn en je die écht nodig hebt? Mijn vent wordt er gek van en probeert me al 7 jaar te veranderen, maar...
It's not going to happen
Meestal ga ik pas afwassen als ik de zure lucht vanuit de keuken zat ben of ik schimmel zie als ik iets optil...
En elke keer denk ik weer "ik doe het volgende keer eerder, want nu is het echt té ranzig", maar toch doe ik het nooit![]()
![]()
![]()
Hoe kun je je nu ergeren aan jezelf?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
same here
heeft er iemand misschien tipos hoe ik m'n huis wat meer op orde kan houden, als we toch bezig zijn?
het lijkt me maar niet te lukken, ik ben gewoon een rommelkont
maar ik erger me er wel steeds aan, dat is misschien een lichtje in de dusternis
oh, maar da's niet zo moeilijk hoor, heb jij dat nooit?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:22 schreef avonne het volgende:
[..]
Hoe kun je je nu ergeren aan jezelf?
Je doet het toch zelf? Of strooien je handen als zelfstandige aliens de hagelslag in het rond terwijl jij wanhopig gilt "NÉÉÉ....NÉÉÉÉ"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |