Idd, die leraren geven alleeen 'volle' punten en op de een of andere manier komt het gem. elke keer uit op een kommagetal.quote:Op zondag 13 april 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
De stemming in dit programma is net zo ondoorzichtig als bij de Italiaanse verkiezingen. Hoe die punten nu precies samengesteld worden en hoe die verschuivingen nu precies plaatsvonden blijft me een raadsel. Alles is mogelijk, zullen we maar zeggen.
Das mijn schuld niet dat jij het nog nie gezien hebt.quote:Op maandag 14 april 2008 10:44 schreef Doff het volgende:
"De Italiaanse Droom nummer 'dos', 'sin' Jon is Jeroen" ofzo. Tja. En zet de uitslag volgende keer niet in de titel, want ik had 'm nog niet gezien.
quote:Op maandag 14 april 2008 10:29 schreef amaranta het volgende:
ik gooide hem dicht met onderstaande post
[..]
Idd, die leraren geven alleeen 'volle' punten en op de een of andere manier komt het gem. elke keer uit op een kommagetal.
Meen je dit nu echt? Want wat zou volgens jou dan het gemiddelde zijn van (bijvoorbeeld) 6 + 6 + 7?quote:Op maandag 14 april 2008 10:29 schreef amaranta het volgende:
Idd, die leraren geven alleeen 'volle' punten en op de een of andere manier komt het gem. elke keer uit op een kommagetal.
Volgens mij heeft het 'consiglio' geen punten gegeven, maar alleen een verdeling gemaakt van 1 tot en met 4.quote:Op maandag 14 april 2008 11:11 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Meen je dit nu echt? Want wat zou volgens jou dan het gemiddelde zijn van (bijvoorbeeld) 6 + 6 + 7?
Verder is de puntenverdeling natuurlijk heel vreemd, maar dan omdat er nergens staat wat voor punten de geheime raad heeft gegeven... Hun stem is 50% waard, maar er wordt alleen maar verteld wie er op 1, 2, 3 en 4 staat... niet met welke punten.
Ow ik ben echt dom! Ik moet echt weer gaan werkenquote:Op maandag 14 april 2008 11:11 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Meen je dit nu echt? Want wat zou volgens jou dan het gemiddelde zijn van (bijvoorbeeld) 6 + 6 + 7?
Verder is de puntenverdeling natuurlijk heel vreemd, maar dan omdat er nergens staat wat voor punten de geheime raad heeft gegeven... Hun stem is 50% waard, maar er wordt alleen maar verteld wie er op 1, 2, 3 en 4 staat... niet met welke punten.
Ja, de eerste keer was het leuk maar nu wordt het flauwquote:Op maandag 14 april 2008 13:10 schreef bloodymary het volgende:
ik moet de uitzending nog kijken (vanavond), maar eh.... is er al iets bekend geworden of er nu een consiglio is?
En verder is het due en senza en e.
Je bent niet de enige die het teveel geënsceneerd vindt. Uit een Telegraaf artikel:quote:Op maandag 14 april 2008 10:59 schreef BoNi het volgende:
Deze ga ik volgen.
Leuk programma, jammer dat het af en toe iets teveel geënsceneerd is en dat de deelnemers niet heel erg 'boeiend' zijn.
Dat verbaast me inderdaad weinig.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die het teveel geënsceneerd vindt. Uit een Telegraaf artikel:
Jeroen, een beetje verbolgen: "Het is allemaal zo geknipt en geplakt dat het lijkt alsof Piet de enige is die hard werkte. Alsof de rest niets deed! Bovendien kregen we iedere dag hulp van zo’n twaalf bouwvakkers, maar die ziet de kijker niet. Daarom heb ik laatst een mail naar de KRO gestuurd. Want het lijkt nu soms net de Piet en Tonny-show. En dat vind ik niet terecht. Ik bedoel, er zijn ook 56 luiken drie keer gelakt, twee maaltijden per dag verzorgd en ornamenten gerepareerd. Er is gemanipuleerd met beelden, en dat is jammer.”
Ik vind het nog steeds heel leuk, flauw kan ook leuk zijnquote:Op maandag 14 april 2008 14:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, de eerste keer was het leuk maar nu wordt het flauw
Nou, dat is niet zo moeilijk te begrijpen hoor, als je een beetje de plattelands/dorpsmentaliteit van Italie kent, zeker van de generatie die in het dorp leeft daar er geen jongeren zijn.quote:Op maandag 14 april 2008 15:56 schreef BoNi het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is de zogenaamde voorkeur van het consiglio van Piticchio voor Piet en Tonny.
Dat blijft natuurlijk ook lastig... in een uurtje ongeveer een week samenvatten... Maar zelfs dan heb je de mogelijkheid om er géén Piet & Tonny-show van te maken.....quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die het teveel geënsceneerd vindt. Uit een Telegraaf artikel:
Jeroen, een beetje verbolgen: "Het is allemaal zo geknipt en geplakt dat het lijkt alsof Piet de enige is die hard werkte. Alsof de rest niets deed! Bovendien kregen we iedere dag hulp van zo’n twaalf bouwvakkers, maar die ziet de kijker niet. Daarom heb ik laatst een mail naar de KRO gestuurd. Want het lijkt nu soms net de Piet en Tonny-show. En dat vind ik niet terecht. Ik bedoel, er zijn ook 56 luiken drie keer gelakt, twee maaltijden per dag verzorgd en ornamenten gerepareerd. Er is gemanipuleerd met beelden, en dat is jammer.”
Blijkbaar mogen de winnaars er pas na de finale in (zie http://www.telegraaf.nl/p(...)duigen__.html?p=5,1):quote:Op maandag 14 april 2008 19:23 schreef Prowl het volgende:
Staat het inmiddels nou al weer in de verkoop of niet
Geen idee wat de op dit moment met dat huis gebeurt... Beetje raar...quote:De winnaars mogen in juni, als de finale is uitgezonden, terug naar Italië om eindelijk hun droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&b runnen, die door de verbouwing een ton overwaarde heeft. Daarna kunnen ze het huis kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs. Daar bovenop komt nog wel de overdrachtsbelasting zoals die in Italië geldt.
Dat ook, maar het bevorderd niet de sfeer als je alleen voor je man iets "lekkers" staat te maken, terwijl je weet dat je al niet zo lekker in de groep ligt.quote:Op maandag 14 april 2008 19:59 schreef DIGGER het volgende:
O ja, niemand opgemerkt hoe Tonny ging koken voor haar hardwerkende man Piet?
Dat je, na een maand Italie, brood gaat aanbakken in een paella pan met 2 mega hompen boter erin.... *ril*
Je hebt gelijk! kan de topictitel even aangepast worden door iemand?quote:Op maandag 14 april 2008 13:10 schreef bloodymary het volgende:
ik moet de uitzending nog kijken (vanavond), maar eh.... is er al iets bekend geworden of er nu een consiglio is?
En verder is het due en senza en e.
Thisse isse for onder.quote:Op zondag 20 april 2008 22:33 schreef honda1990 het volgende:
Ik vind dat engels met dat italiaanse accent echt fantastisch, there isse no bidette
En? Is er iets meer over bekend geworden? Ach, verklap het ook maar niet, ik ga het vanavond zelf nog kijken, geeft toch extra spanning, alhoewel het allemaal ook wel erg verwarrend is zo.quote:Op zondag 20 april 2008 12:45 schreef honda1990 het volgende:
Ik hoop dat nu eindelijk een einde gemaakt kan worden omtrent de speculaties dat er een "consiglio" zou zijn, als iemand meer weet hoor ik het graag zo snel mogelijk.
Die hebben allebei Hotelschool gedaan toch? Alleen al op grond daarvan lijkt het me wel terecht dat zij het gaan uitbaten, alleen lijkt het mij persoonlijk daar bloedsaai.quote:Op zondag 20 april 2008 22:33 schreef honda1990 het volgende:
Ik vond het weer een leuke uitzendingDat van die kinderwens vond ik erg knap om dat zo tegen iedereen te zeggen.....
wat voor mij ideaal zou zijn: Kim en Karim vallen af
Piet en Tonny (lees piet) maken het huis af
Thomas en Sandy gaan er wonen,
Ik vind dat engels met dat italiaanse accent echt fantastisch, there isse no bidette
Ik zal niks verklappen maar ik kan je zeggen o,o,o wat word het spectaculairquote:Op maandag 21 april 2008 13:52 schreef bloodymary het volgende:
[..]
En? Is er iets meer over bekend geworden? Ach, verklap het ook maar niet, ik ga het vanavond zelf nog kijken, geeft toch extra spanning, alhoewel het allemaal ook wel erg verwarrend is zo.
Ik denk dat je best gelijk hebt omdat er geen disco's zijn oid, maar voor mensen die voor rust gaan en voor de natuur is het natuurlijk fantastischquote:Op maandag 21 april 2008 14:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die hebben allebei Hotelschool gedaan toch? Alleen al op grond daarvan lijkt het me wel terecht dat zij het gaan uitbaten, alleen lijkt het mij persoonlijk daar bloedsaai.
Ik kan me herinneren dat we ooit in Italië een gasflesje van het merk Coleman zochten en dat een winkelier het grappig uitsprak als Colimann ipv koolman. Nu spreken we het zelf voortaan ook zo uit natuurlijk.
Voor vakantie lijkt het me ook prima, maar om er nou te wonen....En dan ook nog telkens zo'n al dan niet bestaande dorpsraad die je waarschijnlijk de komende jaren nog gewoon elke week rapportcijfers blijft geven, brrr.quote:Op maandag 21 april 2008 15:49 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik denk dat je best gelijk hebt omdat er geen disco's zijn oid, maar voor mensen die voor rust gaan en voor de natuur is het natuurlijk fantastisch
Spectaculair was het zeker, vooral de badscene van Tonnie! Daar had je wel even voor mogen waarschuwen, ben ik helemaal gefocust op dat al dan niet geheime consiglio, komt daar ineens een erotische scene met Tonnie....quote:Op maandag 21 april 2008 15:49 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik zal niks verklappen maar ik kan je zeggen o,o,o wat word het spectaculair
quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:20 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Spectaculair was het zeker, vooral de badscene van Tonnie! Daar had je wel even voor mogen waarschuwen, ben ik helemaal gefocust op dat al dan niet geheime consiglio, komt daar ineens een erotische scene met Tonnie....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dan, dacht dat het inmiddels wel publiek geheim was.
[ Bericht 49% gewijzigd door TerroRobbie op 22-04-2008 12:26:30 ]
Iddquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..opgezegd@fok.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgezegd@fok.nl
quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:09 schreef FoXje het volgende:Op zich geen spoiler ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Maar waar slaat dat op dat de winnaars pas na de finale terug mogen? Waarom moesten ze zich tijdens de opnames dan zo haasten om op tijd voor de 'gasten' klaar te zijn? Die zijn er toch helemaal niet.
Ja, maar die winnaars houden hun mond nu thuis ook niet tegen vrienden en familie, lijkt me. Druk bezig met de aanstaande verhuizing, dus dat valt vast wel op. Beetje raar om pas ergens in juni open te gaan met je B&B. Dan is het seizoen al volop aan de gang....quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:26 schreef TerroRobbie het volgende:
Anders zitten de winnaars er al en lekt het uit wie dr wint.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:09 schreef FoXje het volgende:Ik begon heel langzaam woordje voor woordje de spoiler te lezen, in de angst dat de winnaars er tussen zouden staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het jammer vinden als uit zou lekker dat jon en jeroen de B&B winnen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Heb je het naar je zin op de basisschool?quote:Op zondag 27 april 2008 21:43 schreef amaranta het volgende:
Ik vind piet en tonny echt leuk maar thomas en sandy ook wel.
Karim en Carlijn zijn stom.
quote:Op zondag 4 mei 2008 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
De Italiaanse Droom begint vandaag - in verband met Dodenherdenking - later: om 20.40 uur op Nederland 1.
Viel me ook al op iddquote:Op zondag 4 mei 2008 21:20 schreef Burdie het volgende:
Wat een nachtmerrie lijkt me dit zeg, dat die italianen zich echt overal mee gaan bemoeien. En waarom voert
Oja, is het meer mensen opgevallen dat die Carlijn als ze Italiaans praat, zich gedraagt alsof ze ofwel dooventolk is, danwel met een mongool aan het praten is. Steeds zo'n raar gezicht erbij.
Ja vooral omdat ze dat moment met die varken "ik doe de pasta wel" 30 keer hebben herhaaldquote:Op zondag 4 mei 2008 21:20 schreef Burdie het volgende:
Oja, is het meer mensen opgevallen dat die Carlijn als ze Italiaans praat, zich gedraagt alsof ze ofwel dooventolk is, danwel met een mongool aan het praten is. Steeds zo'n raar gezicht erbij.
Waarom hebben ze zich überhaupt opgegeven voor dat programma? Ik zie die twee echt geen Bed & Breakfast runnen.quote:
Italië kenner DIGGER gaf eerder in dit topic al zijn analyse. Dat lijkt mij wel een goede.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:07 schreef A_Soul1980 het volgende:
Wat ik vreemd vind, is dat Tonny en Piet zo populair zijn bij de dorpsbewoners. Is dat omdat het merendeel van die dorpsbewoners wat ouder zijn? Of is het allemaal doorgestoken kaart, om Tonny en Piet zo lang mogelijk in het programma te houden? (Ze wilden immers eerder weggaan, maar bleven omdat ze het 'populairst' waren bij de dorpsbewoners.)
Irritant mannetje. Met z'n bijzondere broodquote:Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Roberto Payer is algemeen directeur van Hilton Amsterdam.
Mwah. Op zich wel een goede testvraag (zoals ie later uitlegde).quote:Op zondag 11 mei 2008 21:00 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Irritant mannetje. Met z'n bijzondere brood
Mee eensch. En die willen ook heel graag!quote:Op zondag 11 mei 2008 21:14 schreef golfer het volgende:
Ik zit steeds meer met plaatsvervangende schaamte naar die Piet te kijken. Na 3 maanden nog steeds geen woord Italiaans spreken en er al helemaal niets van begrijpen.![]()
Tomas en Sandy zijn nog steeds zondermeer de best geschikte kandidaten om zo'n B&B te runnen.
Helemaal mee eens! Piet moet maar in Brabant een leuk B&B gaan runnen, maar in Italie kan hij het echt niet. karim en Carlijn zijn aardig, maar redden het niet. Thomas en Sandy lukt het redelijk. Maar ook niet...het gaat ze allemaal meer om hun eigen "vakantie in Italie" dan om de gasten en het vele werk dat daarbij komt kijken...quote:Op zondag 11 mei 2008 21:14 schreef golfer het volgende:
Ik zit steeds meer met plaatsvervangende schaamte naar die Piet te kijken. Na 3 maanden nog steeds geen woord Italiaans spreken en er al helemaal niets van begrijpen.![]()
Tomas en Sandy zijn nog steeds zondermeer de best geschikte kandidaten om zo'n B&B te runnen.
Die Tonny en Piet zijn zo verschrikkelijk verzuurdquote:Op zondag 11 mei 2008 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ach, nu heeft de hotelschoolachtergrond 't gedaan. Willen die twee stellen (Tonny en Piet en Karim en Karlijn) niet meer
![]()
Het was gewoon een simpel volkorenbroodjequote:Op zondag 11 mei 2008 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mwah. Op zich wel een goede testvraag (zoals ie later uitlegde).
Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling he..quote:Op zondag 11 mei 2008 21:18 schreef gimme.shelter het volgende:
En wat ik al helemaal niet snap is dat mensen als ze mee gaan doen aan zo'n programma niet eerst zelf van te voren een cursus Italiaans gaan volgen. Gewoon..saaie grammatica, bij het NTI of het Instituto Italiano! Dan kunnen ze die lerares tenminste volgen!
Idd. Maar dat wist tante Tonny niet te meldenquote:Op zondag 11 mei 2008 21:27 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het was gewoon zels een simpel volkorenbroodje
Sorry maar daar draait een B&B niet om. Regel je eigen verloren koffer maar (beetje opgezet trouwens). En waarom moeten de B&B eigenaren alle trips regelen? Belachelijk, net zoals die kinderen voeren.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Roberto Payer is algemeen directeur van Hilton Amsterdam.
Mee eens...quote:Op maandag 12 mei 2008 07:19 schreef FoXje het volgende:
[..]
Sorry maar daar draait een B&B niet om. Regel je eigen verloren koffer maar (beetje opgezet trouwens). En waarom moeten de B&B eigenaren alle trips regelen? Belachelijk, net zoals die kinderen voeren.
Die klompen zijn al eerder genoemdquote:Op maandag 12 mei 2008 18:09 schreef Mex_ het volgende:
Overigens, dat verhaal over dat wiet-telen. Dat sloeg echt nergens op. Vertekend beeld dat buitenlanders altijd van Nederland hebben.
Het verbaasd me dat ze het niet hebben gehad over een eventuele molen op het dak van het huis en de klompen en de tulpen.
Ow en niet te vergeten de margarine.
tssssk
ow, dat heb ik dan even gemistquote:Op maandag 12 mei 2008 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die klompen zijn al eerder genoemd.
Ja dat was toch het concept van het programma? Dat ze het van te voren niet wisten? Dat vind ik dus juist bij voorbaat al het belachelijke aan het programma. Als je gaat emigreren en een B&B gaat beginnen, lijkt me dat je eerst kijkt welk land/streek/dorp je leuk lijkt. Of je een geschikt gebouw kunt vinden. Dan ga je de taal leren, de cultuur en de streek bekijken, en weet je dus de bezienswaardigheden en alles goed te vinden.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:18 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
En wat ik al helemaal niet snap is dat mensen als ze mee gaan doen aan zo'n programma niet eerst zelf van te voren een cursus Italiaans gaan volgen. Gewoon..saaie grammatica, bij het NTI of het Instituto Italiano! Dan kunnen ze die lerares tenminste volgen!
Volgens mij moeten eerst allemaal de gasten een keer (net zo professioneel als T&P) ontvangen voordat er weer een koppeltje naar huis mag.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:15 schreef Mex_ het volgende:
Waarom is er vorige week niemand weggegaan? Heb die afl gemist.
De TomTom says we go here, but we go omdraaien, yes?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:35 schreef LoeiSoeares het volgende:
[..]
Volgens mij moeten eerst allemaal de gasten een keer (net zo professioneel als T&P) ontvangen voordat er weer een koppeltje naar huis mag.
Piet blijft wel de man You love, hate and imitate. Het mannelijke equivalent van een doos. "Het gaat me in 't Engels toch een wel stukje makkelijker af dan in het Italiaans...." Man kan niet eens een bruin brood bestellen.
En als je op die manier met die bouwvakkers, die allemaal uit de omgeving komen, had geprobeerd te communiceren in het Italiaans, had je tijdens het klussen nog e.e.a. opgestoken van zowel taal als omgeving.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:25 schreef Rhapsody het volgende:
Wel erg slecht dat ze na al die lessen Italiaans geen flikker geleerd hebben. Ze kunnen datgene wat ze leren direct toepassen in de praktijk, maar nee gewoon stoicijns Nederlands of Engels blijven praten, probeer het dan.
Ja, dat kan lachen worden in het dorp. Sodom en Chomorra.quote:Op zondag 18 mei 2008 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Amsterdamse studenten volgende week![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door jmac op 19-05-2008 01:19:55 ]
quote:Op maandag 19 mei 2008 00:56 schreef jmac het volgende:
Jonge jonge piet... Wegwezen!
Ook pas 1x zelf met 't vliegtuig op vakantie geweestVoor de rest zeker elk jaar naar de camping in Zeeland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2008 07:19 schreef Rhapsody het volgende:
[..]Kwestie van je inlezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
fuck...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2008 09:23 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
fuck...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommigen geven echt punten met redenen waarvan je denkt.... sjonge jonge.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Kreeg Sandy nou goede punten van die Italianen omdat ze goed kon paardrijden?
Denk dat dat meer was omdat ze niet bang was om iets nieuws te proberenquote:Op maandag 19 mei 2008 09:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Kreeg Sandy nou goede punten van die Italianen omdat ze goed kon paardrijden?
Wat een stress weer idd. Kanonnen hé!quote:Op zondag 18 mei 2008 21:05 schreef NoCigar het volgende:
En Piet wil weer naar huis rijden. Ga dan, man Ga!
Wat een geweldig stupide uitspraak was dat ja, ga je een Romein even vertellen dat jij tussen de boerenkool geboren Hollander het te laat vindt voor een bord pasta en ie dus, ook al is het een klant, niks krijgt.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
"We hebben geen pasta, want het is nogal laat en dan valt 't nogal zwaar."![]()
![]()
![]()
Iddquote:Op zondag 25 mei 2008 20:57 schreef PirE het volgende:
Piet maakte nog wel van de gelegenheid gebruik om Silvia aan te randen![]()
Voor bepaalde dingen heeft ie dan toch wel gevoel...quote:Op zondag 25 mei 2008 20:57 schreef PirE het volgende:
Piet maakte nog wel van de gelegenheid gebruik om Silvia aan te randen![]()
En wat een oerstomme actie om met een brandende mand te gaan lopen i.p.v. dat ding gewoon op het vuurtje te zetten...quote:Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat een geensceneerde neppe zooi vandaag weer. Met die studenten en die zogenaamde fik
Het programma trekt ook vooral oudere mensen en dan zijn types als piet en tony belangrijk ja.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:15 schreef Razor21 het volgende:
Begin het eigenlijk best wel een trieste bedoeling worden daar in Piticio.
Elke keer met die "vage" puntentelling de nummers 2 en 3 zitten elke keer maar op 1 of 2 tiende achterstand van elkaar.
Die Tony & Piet vind ik geen haar beter dan die Karm & Carlijn, voglens mij worden die er juist express ingehouden vanwege de kijkcijfers. Geef toch toe zonder dat stel Piet & Tony is het een stuk minder leuk.
Ze hadden het programma zoveel leuke kunnen maken.
En die studenten dan OMG zeg
Ik vond het aardig ingestudeerd overkomen eigenlijkquote:
Inderdaad, in een leuk plaatsje ergens in Brabantquote:Op zondag 1 juni 2008 21:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik zie Piet en Tonny nog wel ergens een kleine B&B beginnen!
Ik echt niet. Vind voornamelijk piet veels te onbeholpen en denk dat ze na een paar weken al in de problemen komen. Daarnaast hebben ze veels te weinig leidinggevende capaciteiten.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:29 schreef Oblivion het volgende:
Daarom zei ik "ergens"..quote:Op zondag 1 juni 2008 21:31 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik echt niet. Vind voornamelijk piet veels te onbeholpen en denk dat ze na een paar weken al in de problemen komen. Daarnaast hebben ze veels te weinig leidinggevende capaciteiten.
Alhoewel.. In brabant is 't idd geen probleemAls die maar in z'n 'eigen' omgeving is
Zou zomaar kunnen, ergens waar ze Nederlands spreken en waar nog flink wat kluswerk te doen isquote:Op zondag 1 juni 2008 21:29 schreef Oblivion het volgende:
Volgens mij mogen ze er vanaf vandaag in voor een half jaar? En daarna hebben ze de keus om het te kopen geloof ik?quote:Op maandag 2 juni 2008 10:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Is nou al bekend of Thomas en Sandy het bed and breakfast nou daadwerkelijk gaan kopen?
ze zijn vandaag vertrokken, gister reed de vrachtwagen weg.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Is nou al bekend of Thomas en Sandy het bed and breakfast nou daadwerkelijk gaan kopen?
Idd frustrerend dat na zoveel uitzendingen nog steeds niet helemaal duidelijk is of er een consiglio is, wie dat zijn en wat voor invloed ze hebben gehad. Ik denk dat ik op hoge poten een boze brief naar de kro stuurquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:09 schreef FoXje het volgende:
Zou er een consiglio zijn ???
Het is met niet helemaal duidelijk, vooral de functie niet.
Leukquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:04 schreef Razor21 het volgende:
http://www.terrazzapiticchio.com/
Vrij prijzig zijn ze....
Verrek zeg.. heb ik heel dit topic zitten afstruinen om te kijken of dit bekend was. Ik kwam het tegen op dat forum van het programma.quote:
Begin steeds nieuwsgieriger te worden eigenlijk. Waar komt het verhaal vandaan, valt het ergens anders na te lezen? Waar stond het?quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat wist ik ook niet, wat zal die Obelix zich genomen voelen
het "Consiglio".. Het programma maakt overdadig vaak melding van dit bestaan vind ik.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:47 schreef NoCigar het volgende:
Dorpsraad?
Het was bijv allang bekend dat Thomas en Sandy zouden winnen. Dat is hier ook gepost. Ook zijn diverse afleveringen hier aan de kaak gesteld. En zag het er allemaal erg set-up uit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:49 schreef NoCigar het volgende:
Waar is dat dat bekend gemaakt hier? Ik wist het nog niet. Niet dat het niet voor de hand ligt, maar dat is iets anders.
Achteraf gelul!quote:Op donderdag 11 september 2008 19:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
En zag het er allemaal erg set-up uit.
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:16 schreef jpjedi het volgende:
[..]
het "Consiglio".. Het programma maakt overdadig vaak melding van dit bestaan vind ik.
Je hebt het programma toch wel gekeken?
http://zappen.blog.nl/kro(...)se-droom-aan-de-haalquote:Net 5 met KRO's De Italiaanse Droom aan de haal
Opnieuw geeft de KRO een succesvol programma weg aan een commerciële omroep. Na Het Zesde Zintuig is het nu De Italiaanse Droom die een overstap maakt. Net 5 komt in het najaar van 2009 met De Spaanse Droom, opnieuw gemaakt door producent Eyeworks. De Italiaanse Droom werd dit voorjaar op de zondagavond van Nederland 1 uitgezonden met wekelijks zo'n 1,3 miljoen kijkers.
Net 5-programma leider Karin de Groot zegt: "We vonden De Italiaanse Droom al direct een programma dat heel goed bij NET 5 zou passen. Toen ons ter ore kwam dat het programma op Nederland 1 wellicht geen vervolg zou krijgen, hebben we bij producent Eyeworks geīnformeerd naar de mogelijkheid om het programma over te nemen. We zijn dan ook erg blij om nu te kunnen melden dat wij De Spaanse Droom, uiteraard met een eigen insteek, volgend jaar zullen uitzenden."
Ik ben heel benieuwd wat Net 5 van dit format gaat maken. Naar de versie bij de KRO heb ik met gemengde gevoelens gekeken. De kandidaten waren briljant gecast, maar de vaart was ver te zoeken. En de voice-over van Frits Spits was ronduit irritant. Ook niet onbelangrijk: zal het bed & breakfast dit keer wel succesvol blijken? Winnaars Thomas en Sandy hebben de deuren van hun stulpje in het kleine Piticchio inmiddels gesloten.
geheime dorpsraadquote:Op maandag 17 november 2008 14:38 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik hoop wel dat er een geheime dorpsraad komt hoor... ha ha, dat was zo spannend .. nsapte het pas bij het einde.
Een con-sie-lie-joooo in piet-tie-kie-jooooquote:
De reclame op Net 5 zal dat vast verbeterenquote:Op maandag 17 november 2008 14:18 schreef Tabloid het volgende:
Naar de versie bij de KRO heb ik met gemengde gevoelens gekeken. De kandidaten waren briljant gecast, maar de vaart was ver te zoeken.
Belachelijk dat de publieke omroep zo'n programma laat gaanquote:Op maandag 17 november 2008 14:18 schreef Tabloid het volgende:
[..]
http://zappen.blog.nl/kro(...)se-droom-aan-de-haal
Die Tonny en Piet. Tonny heeft zelfs Frans leren kennen.quote:Tonny en Piet dromen nu van Zuid-Frankrijk
Tonny en Piet Wiericx uit Rucphen hopen hun huis snel te verkopen, want ze willen een camping beginnen in Zuid-Frankrijk. Hun huis is zelfgebouwd door Piet (nu zonder snor). Wie de tv-serie 'De Italiaanse droom' heeft gezien, weet dat het met hun huis dan wél snor zit.
Waarom ze weg willen? Ze willen meer tijd met elkaar doorbrengen, want Piet klust zich nog steeds rot. Ook vinden ze ons land te kil en te duur.
http://www.kromagazine.nl/blog/quote:De Italiaanse Droom op Sicilië
Thomas en Sandy, winnaars van De Italiaanse Droom, zijn vanaf 1 maart een nieuwe uitdaging aangegaan. Dit keer op Sicilië, Castiglione di Sicilia. Sandy en Thomas gaan het wijnlandgoed op het Tenuta Madonnina gaan beheren.
Na een fantastisch seizoen met bijzondere gasten en prachtige herinneringen was het maandag 15 december tijd om af te sluiten in Piticchio. We hebben met een gezellige zondagslunch, dit keer een typische Hollandse met stamppot, gehaktballen en appelmoes, afscheid genomen van de lieve Piticchianen. Er stond op deze bewuste maandag een combinatievrachtwagen voor de deur die helemaal vol moest. Heel blij waren we met onze collega’s uit de buurt, want we vroegen ons wederom af waarom we voor zes maanden zoveel spullen hadden meegenomen… Met Italiaanse muziek op de achtergrond en een brok in onze keel, hebben we Piticchio en haar mensen achter ons gelaten. Een adres om nooit te vergeten en snel weer een keer op te zoeken.
Terug in Nederland was het heerlijk om direct aan te schuiven bij familie en vrienden tijdens het kerstdiner en de oud & nieuw feestjes. Ook hebben we veel gasten weer even gesproken tijdens het rondbrengen van de superverse olijfolie uit Piticchio.
Vulkaan
Het nieuwe jaar is goed begonnen want wij kunnen met veel plezier vertellen dat wij ook in 2009 onze Italiaanse Droom vervolgen. Wij verruilen Piticchio voor Castiglione di Sicilia op het eiland Sicilië. Daar starten we per 1 maart als beheerderechtpaar voor Tom en Carla Boelen, de Nederlandse eigenaren van het luxe wijnlandgoed Tenuta Madonnina.
Het vakantieresort met acht luxe lifestyle huizen ligt op de noordhelling van de vulkaan de Etna. Het voldoet helemaal aan ons droombeeld. Op dit vakantieresort kunnen wij onze passie voor gastvrijheid en ondernemerschap voortzetten, onze Italiaanse Droom wordt hierdoor op een bijzondere locatie voortgezet.
Het Siciliaanse wijnlandgoed, wat onderdeel is van Vulkaanreizen, werd door het voormalige horeca-echtpaar Tom en Carla Boelen in 2007 omgetoverd tot een vakantieresort met luxe vakantiehuizen. Het landgoed is vijf ha. groot en beschikt over een zwembad tussen de wijn-, olijf- en fruitgaarden. Het is een mooie uitvalsbasis voor dagtrips naar Taormina, het strand of de Etna. Wekelijks worden samen met een Italiaanse kokkin culinaire avonden en een kookworkshop georganiseerd om de gasten met de Siciliaanse keuken en haar producten (o.a. eigen wijn en olijfolie) kennis te laten maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |