abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57270874
Vanavond de eerste aflevering geweest.
Website

Over de Italiaanse Droom
quote:
Strijden om een B&B in Italië

In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.

De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.

De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares.

Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.

Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.

Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...

Wat valt er te winnen?

Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Elke zondag NL 1 20.20 uur.
pi_57270937
Ja... dacht eerst een suf en tuttig programma.. maar toch maar gekeken

Het is me allemaal heel erg meegevallen, leuke eerste uitzending ! Leuk ook die verschillen van koppels, dat gaat nog wel eens botsen denk ik zo
pi_57270938
Leuk programma, beter dan verwacht

Volgende week dus weer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:28:03 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57270962
Wel grappig om die 4 compleet verschillende stellen te zien.
Moet erg lachen om Piet en Tonny uit Ruckphen. Wat een boeren zijn dat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57270989
Wat een uitzicht op dat terras, en één van de stellen, de vrouw, wilde ABSOLUUT geen zwembad.
En wat was de opdracht voor het terras???? Juist, een zwembad
pi_57271001
Ik heb het gezien. Denk wel dat ik het ga volgen. Ik heb wel een beetje vervangende schaamtegevoelens voor Piet en Tonnie, maar vind ze ook wel weer zielig

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
  zondag 9 maart 2008 @ 21:30:52 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271020
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:29 schreef conleche het volgende:

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
Die Hilversummers?
Die zien er uit als 60.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57271024
terugvindpostje
Jusqu'ici tout va bien...
pi_57271034
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:36 #10
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271063
Ik had er inderdaad net een geopend Ik zal mijn tweede post even hier posten, dan kan die andere dicht. Ik vond het echt super hoe die Italianen over de stellen spraken Ze spreken daar ook vrij duidelijk Italiaans dus dat is goed te volgen. Maar ik heb weinig vertrouwen in het Italiaans van Piet straks

De vier stellen:

Jeroen en Jon

Karim en Carlijn

Thomas en Sandy

Piet en Tonny
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:40 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271067
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Gezellig de paellapan (....) meenemen naar Italie.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:34:16 #12
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271099
Ik vond het wel opmerkelijk dat geen van de vier stellen een behoorlijke auto had, bij twee van hen startte ie zelfs amper
pi_57271126
Die autotrein zag er wel relaxt uit!! Waarschijnlijk peperduur?
pi_57271232
Net even de videodagboeken bekeken, ik mis die van Karim en Carlijn, en moest erg lachen om die brabo's Piet (of peter?) en Tonnie
pi_57271317
Nog meer om te volgen op de zondagavond
pi_57271656
Leuk programma!! Piet en Tonnie die een paellapan meenemen naar Italie!!
Vraag me af hoe ze Italiaans gaan leren!!
geniet nooit met mate
  zondag 9 maart 2008 @ 22:14:24 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57272174
Vond het ook een erg leuk programma, en goed gecasted.
Piet en Tonnie zijn mijn favorieten. Veel Brabantser dan dat kunnen mensen niet worden. Ze hadden zelfs aan de worstenbroodjes gedacht! Goei volk dus.
De rest van de mensen vond ik, in tegenstelling tot ik meestal vind bij televisieshows, ook sympathiek trouwens.
The End Times are wild
pi_57273542
leuk concept; de dorpsraad ben benieuwd naar hun mening over de stellen.
pi_57275447
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 10 maart 2008 @ 00:22:12 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57275481
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
Stomme bril, verder wel lekker ding.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57275888
Die bril geeft haar wel iets stouts toch? echt een leuke meid
Heeft iemand wat meer foto's van haar kunnen vinden behalve die van de programma site?
pi_57275952
Een foto om van te gaan waggelen dan

pi_57276244
Ze heeft een boek bij zich, ze gaat voorlezen
pi_57279718
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers .
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realiseer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 10-03-2008 11:59:50 ]
anonieme razernist
pi_57281186
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:33 schreef NoCigar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers .
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realizeer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.
Dan zou je pekingexpress moeten zien. De ene begint daar over innerlijke schoonheid, de ander roept bij ieder ding wat ze doet dat ze moslim is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_57281558
Ja, dat zal wel ,maar ik probeer mezelf een beetje te beschermen anders hou ik geen tijd meer over omn wezenloos te internetten.
anonieme razernist
pi_57282449
Ik heb het gisteravond ook gezien, vooral om die reacties van die dorpelingen
Ech briljant, dat kaarten vooral. Die discussie om de molens
pi_57287519
LEuk programma, net gezien, had het opgenomen.
Was benieuwd wat ik ervan kon verwachten maar vond het leuk opgenomen en leuke koppels wat denk ik nog wel het een en ander teweeg kan brengen.
  maandag 10 maart 2008 @ 18:05:31 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57287840
De deelnemers gedragen zich tenminste normaal en natuurlijk. Dit in tegenstelling tot DGK of de Bus of dat soort programma's. Dat maakt het wat mij betreft leuk.
The End Times are wild
pi_57314100
tvp

sandy is zussie van een vriend
  zondag 16 maart 2008 @ 12:01:07 #32
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57410403
Vanavond weer!
  zondag 16 maart 2008 @ 20:22:47 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57419230
Nu dus.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57420047
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Ik typ straat.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:16:31 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57420233
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:05 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Dat wou ik dus posten!

Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
The End Times are wild
pi_57420312
Die Italianen waren ook wel erg provinciaal door zichzelf als maatstaf van alles te nemen.. Maar dat weet je! En dat zo maar zoenen bij de ontvangst doet het ook niet geod in Italie! Dat hadden ze kunnen weten. Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!
geniet nooit met mate
pi_57420341
Oepss.. die gozer heet echt Karim!!
geniet nooit met mate
  zondag 16 maart 2008 @ 21:22:46 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57420364
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.

En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.

Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 maart 2008 @ 21:23:00 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57420369
Ze hebben thuis natuurlijk eerst geoefend. Alhoewel ik ook moet zeggen dat ik het meeste vrij goed kan verstaan met mijn Spaans.
The End Times are wild
pi_57420874
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:22 schreef golfer het volgende:
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.

En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.

Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
Italianen zijn ook erg dorps en erg bekrompen. Overigens...zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!! Dat is daar geen hoofdgerecht, in NL wel. Dus al dat gedoe over die pasta....
geniet nooit met mate
pi_57421188
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:

zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!!
Waar zit je dan in Italië en bij wie?

-OT-

Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste. De kop is eraf
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57421323
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef gimme.shelter het volgende:
Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!

Die gaat erg goed en zeker snel
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:

Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven. Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 16 maart 2008 @ 22:12:52 #43
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57421361
Heel leuk programma,

Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen koken Die oude italiaanse mensen prachtig toch En dat juffertje gaat er idd goed mee door
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 16 maart 2008 @ 22:14:17 #44
182728 honda1990
pi_57421397
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:10 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Die gaat erg goed en zeker snel
[..]

Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven. Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
Helemaal mee eens! Die mensen denken volgens mij dat ze nog in brabant zijn met een lekker zonnetje en een leuk huiske
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57421467
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
En toch wil ik op vakantie in Italie Italiaans eten.
  zondag 16 maart 2008 @ 22:19:15 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57421492
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:
Heel leuk programma,

Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen koken Die oude italiaanse mensen prachtig toch En dat juffertje gaat er idd goed mee door
Wat! Tonnie en Piet zijn favoriet, zeg ik maar altijd.
Ze zijn misschien niet zo mondain als de andere deelnemers, maar hebben wel levenservaring op andere gebieden, een warm hart en ik denk dat ze gezien hun karakters juist goed in zo'n Italiaans dorpje zouden passen.
The End Times are wild
pi_57421568
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:04 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Waar zit je dan in Italië en bij wie?

-OT-

Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste. De kop is eraf
In Turijn, bij onszelf, maar daar kennen we Italiaanse collega's. In Alassio, ook op onszelf, maar daar hebben we Italiaanse vrienden. Pasta is een primo, en nooit een secondo. Dat eet je daar dus niet als hoofdgerecht!

Piet en Tonnie vind ik ook wel duf, maar Italianen weten ook echt niks van wat zich buiten hun landsgrenzen afspeelt. Mooiste voorbeeld is dat als ze hier in Amsterdam zijn gewoon in het Italiaans de weg vragen!! Ik weiger dan gewoon om Italiaans te spreken!!
Grootste fout van Piet en Tonnie was het zoenen...doe je niet in Italie. Ze zijn veel gereserveerder dan wij. Je geeft een hand!
geniet nooit met mate
pi_57421576
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wou ik dus posten!

Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
"When in Rome, do as the Romans do" geldt niet alleen voor Rome maar voor heel Italië.
Ik typ straat.
pi_57421976
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 16 maart 2008 @ 22:40:16 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57422035
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
Ik juist wel. Want iedereen gaat op een normale manier, met respect, met elkaar om. Er wordt niet overdreven gedaan of enorm gehyped.
The End Times are wild
pi_57422641
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:

Die oude italiaanse mensen prachtig toch
Ja die zijn zo mooi om te zien. Ook vorige week toen ze aan het kaarten waren
En vandaag in dat winkeltje "panini, panini!"
Wij Nederlanders eten 24/7 brood Zo leer je nog eens iets over jezelf
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57422750
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Tegen elkaar opzetten... mwah...Ook al begrijp ik wat je bedoelt.
Toch blijft het een spel, of je het nou op SBS gooit of bij de KRO

En ik vind het helemaal niet bij de commerciële omroep passen, absoluut niet.
Het is echt een publieke omroep programma.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 16 maart 2008 @ 23:10:09 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57422853
Ik weet niet of het een populair programma is of zal worden, maar zouden meer mensen nu naar Italië willen emigreren na afloop van de show? "Dit wordt toch als erg aantrekkelijk gepresenteerd, krijg er zelf bijna zin in.
The End Times are wild
pi_57422898
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Die bril geeft haar wel iets stouts toch? echt een leuke meid

In de avonduren geeft Silvia ook nog dans- en aerobiclessen. En in de zomervakantie werkt ze in een vakantiepark in De Marken als entertainer voor kinderen

Ahaa, nou valt haar kledingwijze iets meer op z'n plaats Ze is niet alleen docent, maar ook met dans en entertainment bezig. Ms ambieëert ze wel iets in die hoek en kleedt ze zich daarom lekker pittig
Ik vind, dat ze het wel leuk doet En van mij mag ze wel zo streng zijn en af en toe even de boel tot de orde roepen.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57422970
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:10 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of het een populair programma is of zal worden, maar zouden meer mensen nu naar Italië willen emigreren na afloop van de show? "Dit wordt toch als erg aantrekkelijk gepresenteerd, krijg er zelf bijna zin in.
Ik ben wel benieuwd naar de kijkcijfers
Ik denk dat zoiets, vanuit kijkersoogpunt, altijd wel aantrekkelijk lijkt, een carriere opbouwen in een mooi en warm land.
Zelf kan ik niet eerlijk oordelen, want ik ben sowieso al van plan om ooit te gaan
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57423584
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Tegen elkaar opzetten... mwah...Ook al begrijp ik wat je bedoelt.
Toch blijft het een spel, of je het nou op SBS gooit of bij de KRO

En ik vind het helemaal niet bij de commerciële omroep passen, absoluut niet.
Het is echt een publieke omroep programma.
De kandidaten worden 'uitgenodigd' om achterbaks tegen elkaar te zijn om meer kans te maken er zelf beter uit te komen. En ook hoe trots die 'ruzie'van volgende week door de voice-over werd aangekondigd...dat past imho beter bij de commerciëlen.
pi_57423656
Ik vind het een leuk programma, maar de koppels die erin zitten zijn wat minder. Panini
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_57423700
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:38 schreef Loohcs het volgende:

[..]

De kandidaten worden 'uitgenodigd' om achterbaks tegen elkaar te zijn om meer kans te maken er zelf beter uit te komen. En ook hoe trots die 'ruzie'van volgende week door de voice-over werd aangekondigd...dat past imho beter bij de commerciëlen.
Dat ze uitgenodigd worden, soms wil je gewoon even je ei kwijt
Stel; je doet met partner mee aan het programma, dan heb je toch ook wel eens momenten dat je met je partner buiten bespreekt wat je binnen niet aan staat?
(Of bedoel je een ander specifiek moment?)

Ik snap je punten wel, maar toch het is imo toch veel te rustig voor een commerciële omroep
Bepaalde type kandidaten, de locatie, etc...
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57426713
Zo wat was die lerares sexy gekleed zeg jeetje
Het lukt mij alleen niet om de beelden van Uitzendinggemist omtezetten in een groot fotobestand, alleen hele kleine beeldjes lukken maar om de een of andere reden dus kan geen plaatjes hier plaatsen, sorry
  maandag 17 maart 2008 @ 09:38:40 #60
182728 honda1990
pi_57426927
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:02 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Ja die zijn zo mooi om te zien. Ook vorige week toen ze aan het kaarten waren
En vandaag in dat winkeltje "panini, panini!"
Wij Nederlanders eten 24/7 brood Zo leer je nog eens iets over jezelf
Maar als nederlanders geen pasta eten wat krijgen ze dan in hun maag
pi_57429311
Haha ik kijk nu de herhaling. Wat mooi, dat kaarten

''Zij hebben minder last van de kou. Wij hebben meer kleren nodig.''
''Zij lopen hier halfnaakt rond.''
''Jaa, de jongeren wel ja.''
''Ze zijn gewend aan de kou, misschien is het in Nederland kouder.''
pi_57430023
En toch komen die stukjes met de ouderen op mij erg nep over, of iniedergeval erg geforceerd.
Maar als trouwe kijker van Het Blok en Ik Vertrek blij ik zeker met veel plezier kijken hoor daar niet van
  maandag 17 maart 2008 @ 13:05:45 #63
182728 honda1990
pi_57430493
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En toch komen die stukjes met de ouderen op mij erg nep over, of iniedergeval erg geforceerd.
Maar als trouwe kijker van Het Blok en Ik Vertrek blij ik zeker met veel plezier kijken hoor daar niet van
Ik denk het niet, als je weet hoe 'kortzichtig' de meeste oudere Italianen zijn
pi_57431276
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:05 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, als je weet hoe 'kortzichtig' de meeste oudere Italianen zijn
Precies, zo zijn Italianen gewoon. Toen ik in Italie woonde, woonde ik met nog een aantal mensen in het huis van een Italiaans vrouwtje van een jaar of 70. Gelukkig woonde ze niet bij ons, maar ze kwam wel elk weekend langs. En altijd overal commentaar op natuurlijk. We spraken niet goed Italiaans, we hadden de meubels verplaatst, het huis was niet schoon genoeg, jongens over de vloer, we kwamen te laat uit bed. Die bemoeien zich echt overal mee.
pi_57431667
Zou die mooie en sexy Italiaanse lerares ook later een oude zonnebril dragende, zeurende en zich met alles bemoeiende bes worden?
pi_57431747
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja vind ik ook, jammer dat dat erbij zit. Het ziet er zo nep uit en is ook helemaal niet boeiend. Voor de rest wel een leuk programma maar de focus mag wel iets meer liggen op de kandidaten en het huis dan Italië en de mensen er omheen.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:27:19 #67
182728 honda1990
pi_57432008
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:14 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja vind ik ook, jammer dat dat erbij zit. Het ziet er zo nep uit en is ook helemaal niet boeiend. Voor de rest wel een leuk programma maar de focus mag wel iets meer liggen op de kandidaten en het huis dan Italië en de mensen er omheen.
Van mij mogen ze het wel zo laten Ik hou ook van Italianen hoe oud ze ook zijn Ik geniet ervan om naar die lerares te kijken en die oude vrouwtjes zijn wel grappig, ik geniet er ook van om die brabo's af te zeiken omdat ze niks van Italia weten. Alleen het feit dat ze het in Spanje ook al eens hebben geprobeerd zegt wel genoeg, ik vind dat als je in Italia mee wilt komen dat je iniedergeval de moeite moet doen om het land+ gebruiken te leren kennen.
pi_57440311
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:48 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Precies, zo zijn Italianen gewoon.

Wacht nog maar tot het stukje komt waar de 'oudjes' gaan discussiëren over de stellen die niet getrouwd zijn.
Samenwonen is niet zo gewoon als dat je het in Nederland gewoon besluit te gaan doen.
En op jezelf wonen/samen gaan wonen gaat in Italië stukken moeilijker. Huizenmarkt is zo anders.

De lerares is 28 en woont nog thuis
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:17:10 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57447216
Piet en Tonny
pi_57453123
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:41 schreef Avani het volgende:
Ik vind het een leuk programma, maar de koppels die erin zitten zijn wat minder. Panini
het brabantse stel is wel om te gillen Ach, ze hebben allemaal wel iets. Heb alleen moeite met die quasi-artistiekelingen uit? Zouden dat echt pas veertigers zijn??
pi_57456490
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:23 schreef Foffie109 het volgende:

Heb alleen moeite met die quasi-artistiekelingen uit? Zouden dat echt pas veertigers zijn??
Je bedoelt onze "Belle & het Beest"? Ja, Jeroen is 44 en Jon 43.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 17:31:43 #72
182728 honda1990
pi_57457024
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:02 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Belle en het Beest lijkt me echt topmensen om een glas rode wijn mee te drinken maar ik zie hun de klus nog niet klaren eigenlijk, om over Tonny en Piet nog maar niet te spreken Die moet je gewoon met een biertje in zn hand op een camping zetten.

Ik vind overigens wel dat ze een goed punt hadden qua verbouwen, had ik eerlijk gezegd niet van ze verwacht.
pi_57457176
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef honda1990 het volgende:

Ik vind overigens wel dat ze een goed punt hadden qua verbouwen, had ik eerlijk gezegd niet van ze verwacht.
Je bedoelt, vloer, trappen en deuren niet veranderen?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:30:42 #74
182728 honda1990
pi_57458071
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Je bedoelt, vloer, trappen en deuren niet veranderen?
Ja, de vloer had idd best een opknapbeurtje kunnen gebruiken maar de rest vond ik er erg goed uitzien, die bogen buiten mogen trouwens wel wat gebruiken.
pi_57458508
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:30 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ja, de vloer had idd best een opknapbeurtje kunnen gebruiken maar de rest vond ik er erg goed uitzien, die bogen buiten mogen trouwens wel wat gebruiken.
Ja ik vind het ook zonde eik als echt álles verandert wordt. Zoiets hoort juist wat oude dingen te behouden. Ik begrijp het wel als het je smaak niet is, maar toch. Verander dan niet alles. Kies dan alleen de belangrijkste dingen.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:21:27 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57459212
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Belle en het Beest lijkt me echt topmensen om een glas rode wijn mee te drinken maar ik zie hun de klus nog niet klaren eigenlijk, om over Tonny en Piet nog maar niet te spreken Die moet je gewoon met een biertje in zn hand op een camping zetten.

Vergis je niet in Tonny en Piet. Ik moet die andere stelletjes nog voor zoveel mensen tegelijk zien koken. Bovendien kan Piet goed klussen, en dat is ook nooit weg als huisbaas.
The End Times are wild
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:51:01 #77
182728 honda1990
pi_57459940
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vergis je niet in Tonny en Piet. Ik moet die andere stelletjes nog voor zoveel mensen tegelijk zien koken. Bovendien kan Piet goed klussen, en dat is ook nooit weg als huisbaas.
Dat klopt, ik denk dat ze in Brabant meer kans maken, ik heb het idee dat ze zich niet aan kunnen/passen aan Italianen. Misschien hadden ze beter in Spanje kunnen blijven

Wat ik zelf ook erg lomp vond dat Piet een spaanse naam aannam _! Ik bedoel zo erg is het niet maar ik heb het idee dat ze naar Italia zijn gegaan omdat spanje niet is gelukt, ik denk dat je er met zo'n instelling gewoon niet komt. Het feit alleen al dat ze niet wisten hoe je espresso moet drinken zei voor mij eigenlijk wel genoeg. Ik ben misschien een snotaap van 17 maar ik heb het idee dat ik de gebruiken beter ken/snap dan zullie.
pi_57461922
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:51 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Dat klopt, ik denk dat ze in Brabant meer kans maken, ik heb het idee dat ze zich niet aan kunnen/passen aan Italianen. Misschien hadden ze beter in Spanje kunnen blijven

Wat ik zelf ook erg lomp vond dat Piet een spaanse naam aannam _! Ik bedoel zo erg is het niet maar ik heb het idee dat ze naar Italia zijn gegaan omdat spanje niet is gelukt, ik denk dat je er met zo'n instelling gewoon niet komt. Het feit alleen al dat ze niet wisten hoe je espresso moet drinken zei voor mij eigenlijk wel genoeg. Ik ben misschien een snotaap van 17 maar ik heb het idee dat ik de gebruiken beter ken/snap dan zullie.
Jij bent er ws vaker geweest dan hun

Op zich geeft het niet, dat ze dingen nog niet weten, je komt er om te leren. De ene heeft ms een grotere passie voor het land dan de ander.
Alleen kun je met voorbereiding ook veel doen. En ik weet niet of ze dat wel gedaan hebben.
En ik vind het tenenkrommend dat ze aan elke Italiaanse naam een eigen draai geven. De buren die ze persoonlijk uit gingen nodigen. Als een tokkie half luisterend de naam herhalen. Maar ja, misschien hebben ze gewoon totaal geen gevoel voor taal.
Alleen in Italië met Spaanse dingen aankomen (Spaanse naam, Spaans eten) is gewoon echt van de domme. Had je 1 landenboek over Italië opengeslagen, dan had je geweten dat ze vrij traditioneel en op sommige punten echt nog ouderwets zijn. Dan ga je geen paëlla maken. Zeker niet in een ienimini-dorpje.
Zoals ik al eerder zei; open je een B&B in Nederland, dan ga je ook geen typisch Duitse schotel maken.

Hun pluspunt is eik alleen dat hij handig in huis is
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:14:36 #79
182728 honda1990
pi_57462117
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:06 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Jij bent er ws vaker geweest dan hun

Op zich geeft het niet, dat ze dingen nog niet weten, je komt er om te leren. De ene heeft ms een grotere passie voor het land dan de ander.
Alleen kun je met voorbereiding ook veel doen. En ik weet niet of ze dat wel gedaan hebben.
En ik vind het tenenkrommend dat ze aan elke Italiaanse naam een eigen draai geven. De buren die ze persoonlijk uit gingen nodigen. Als een tokkie half luisterend de naam herhalen. Maar ja, misschien hebben ze gewoon totaal geen gevoel voor taal.
Alleen in Italië met Spaanse dingen aankomen (Spaanse naam, Spaans eten) is gewoon echt van de domme. Had je 1 landenboek over Italië opengeslagen, dan had je geweten dat ze vrij traditioneel en op sommige punten echt nog ouderwets zijn. Dan ga je geen paëlla maken. Zeker niet in een ienimini-dorpje.
Zoals ik al eerder zei; open je een B&B in Nederland, dan ga je ook geen typisch Duitse schotel maken.

Hun pluspunt is eik alleen dat hij handig in huis is
Waarschijnlijk niet ben er heel dicht in de buurt geweest, ga van de zomer 2 maanden naar Italia dat scheelt dan weer

Ik ben idd misschien belachelijk gepassioneerd door het land maar wat je zegt, een beetje logisch nadenken en voorbereiding kan geen kwaad.

Handigheid is idd wel makkelijk als je een B&B runt

Wat ik trouwens echt fantastisch vond is die loodgieter, die neger (ben zn naam vergeten) vroeg hoeveel gaat het kosten, die Italiaan rustig rustig ik weet van jullie situatie enz. Wat blijkt het loodgieter werk kost zoveel duizend euro
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eigenlijk zijn ze Spanjegangers en Tonny spreekt dan ook een moppie Spaans. Ze hebben zich al eens serieus georiënteerd op een avontuur in het buitenland en zijn toen zelfs bijna tot koop overgegaan van een finca met drie appartementen, vlakbij Figueres in Spanje. Hier wilden ze ook een mini-camping starten. Door problemen met vergunningen ging het niet door. Nederland zijn ze beu, voornamelijk door de criminaliteit die, volgens Tonny en Piet, de kop op steekt.

Tijdens vakanties kamperen Piet en Tonny voornamelijk, eerst met een vouwwagen, nu met de caravan. Ze zijn voor het laatst in 1977 in Italië geweest. Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse.

www.deitaliaansedroom.kro.nl

Ik heb zo het idee dat ze misschien met de verkeerde intentie in Italia zitten, misschien gaan ze zich perfect aanpassen en zit ik te mierenneuken(wat me niet vreemd is ) we zullen zien
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:37:10 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57462700
Maar Tonnie en Piet passen om alle redenen die jullie noemen juist perfect bij de Italianen in het dorpje!
The End Times are wild
pi_57463016
[
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo wat was die lerares sexy gekleed zeg jeetje
Het lukt mij alleen niet om de beelden van Uitzendinggemist omtezetten in een groot fotobestand, alleen hele kleine beeldjes lukken maar om de een of andere reden dus kan geen plaatjes hier plaatsen, sorry

als het goed is komt morgen de review
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:07:18 #82
182728 honda1990
pi_57465049
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:37 schreef LXIV het volgende:
Maar Tonnie en Piet passen om alle redenen die jullie noemen juist perfect bij de Italianen in het dorpje!
Waarom denk je? Omdat je vind dat Italianen zich te serieus nemen?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:11:41 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57465144
Nee, omdat ze net zo dorps en ouderwets zijn.
The End Times are wild
pi_57465561
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:14 schreef honda1990 het volgende:

Tijdens vakanties kamperen Piet en Tonny voornamelijk, eerst met een vouwwagen, nu met de caravan. Ze zijn voor het laatst in 1977 in Italië geweest. Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse.

Ik denk dat ze "maar" richting Italië zijn gegaan, puur vanwege het aanbod of de mogelijkheid van dit programma.
Anders waren ze ws zo goed als zeker met iets in Spanje bezig.

En ms is het hetgeen dat jou zo stoort ook wel omdat jij echt gepassioneerd met iets bezig bent (net als ik overigens) en hun lijken "half" te werk te gaan.
Ik ben ook nooit zo dol op dat soort mensen. Ik stort me er voor 110% in.

Maar goed, we zullen het gaan zien wat het wordt

Whehe, die loodgieter idd.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57465648
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Nee, omdat ze net zo dorps en ouderwets zijn.
Dat wel, alleen moeten ze zich nog flink aan gaan passen, en de Nederlandse en Spaanse ideeën laten gaan Want dat stoort een ouderwetse Italiaan aardig.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:37:05 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57465802
Toch denk ik dat ze best wel goede sociale eigenschappen hebben. Ik ken dat soort mensen wel, die kunnen nog heel verrassend uit de hoek komen. Ik ben heel benieuwd hoe hun relatie met de dorpsbewoners zich ontwikkeld.
The End Times are wild
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:37:30 #87
58921 Day
You can fly!
pi_57467203
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:02 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!! Echt?
Ik dacht dat ze veel ouder waren.
Vind zelf Karim en partner het leukst, maar die zijn niet getrouwd, dus zullen wel afgekeurd worden.
Piet en Tonnie zijn gewoon té erg! Je paellapan + tuinmeubelen meenemen naar Italië, een koffiezetapparaat kopen terwijl je daar de lekkerste espresso kan drinken, come on!!

Ik ben gek op Italië, ga het liefst elk jaar, dus vind dit een heerlijk programma! Dat terras!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_57467232
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:37 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik dat ze best wel goede sociale eigenschappen hebben. Ik ken dat soort mensen wel, die kunnen nog heel verrassend uit de hoek komen. Ik ben heel benieuwd hoe hun relatie met de dorpsbewoners zich ontwikkeld.
Ik heb nog geen flauw idee wie ik denk dat de meeste kans maken om te winnen...
Maar ja we hebben ook pas 1 aflevering met wat actie gehad (intro stelde helemaal niks voor). Even afwachten dus.

Weet iemand toevallig hoeveel afleveringen er komen?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57467301
Dat videodagboek van tonny en piet week 2
pi_57467329
Het wil nu wel lukken met de foto's dus hier een sfeerimpressie van de Italiaanse les

"Ik hou van dansen en muziek E viva España!"

"Hi hi ze heeft borsten, hi hi, ja, hi hi, hinnik, hi hi"

woensdag 19 maart 2008 @ 00:53:43 #91
58921 Day
You can fly!
pi_57467454
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Dat videodagboek van tonny en piet week 2
Hilarisch

Tonny en Piet (Peter) doen me denken aan een andere stel. Ze deden mee met een Talpa-programma waarbij ook een aantal stellen een huis moesten bouwen, die 1 stel uiteindelijk won. Dat stel dat won leek ook aardig en gemoedelijk en sociaal, maar ondertussen waren het echte backstabbers. Peter lijkt me wel aardig, maar bij Tonny is het , volgens mij, 'mijn wil is wet'(goedschiks of kwaadschiks).
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_57467788
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:53 schreef Day het volgende:

maar bij Tonny is het , volgens mij, 'mijn wil is wet'(goedschiks of kwaadschiks).
Een beetje zoals het bij het merendeel van de 50+ ers is gesteld in Nederland. (Die oudewetse types doel ik dan op) De vrouw bepaald alles in en om het huis, de man volgt het commando op. Logisch aangezien dat soort type vrouwen de hele dag thuis zitten met de kids en de aardappels schillen.

Karim vind ik trouwens echt heel snel gaan, ik weet niet hoe hij zich heeft voorbereid op het Italiaans, maar die gaat als een speer met de taal. Zijn Carlijn vind ik af en toe niet al te happy of enthousiast overkomen. Niet dat iemand 24/7 vrolijk moet zijn, maar net als wat de kooklerares zei; ze had geen enthousiasme.

Maar er zijn pas 2 afleveringen geweest, dus echt een goeie impressie hebben we ook nog niet.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57467828
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:44 schreef WammesWaggel het volgende:

"Ik hou van dansen en muziek E viva España!"

[ afbeelding ]

"Hi hi ze heeft borsten, hi hi, ja, hi hi, hinnik, hi hi"

Zijn dit nu je favo momenten? Ik moest wel even lachen met je commentaar erbij

En mooi die prachtige herhalende lach steeds van onze Italiaanse lerares
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57467880
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef Noisekick het volgende:

Een beetje zoals het bij het merendeel van de 50+ ers is gesteld in Nederland. (Die oudewetse types doel ik dan op) De vrouw bepaald alles in en om het huis, de man volgt het commando op. Logisch aangezien dat soort type vrouwen de hele dag thuis zitten met de kids en de aardappels schillen.

Karim vind ik trouwens echt heel snel gaan, ik weet niet hoe hij zich heeft voorbereid op het Italiaans, maar die gaat als een speer met de taal. Zijn Carlijn vind ik af en toe niet al te happy of enthousiast overkomen. Niet dat iemand 24/7 vrolijk moet zijn, maar net als wat de kooklerares zei; ze had geen enthousiasme.

Maar er zijn pas 2 afleveringen geweest, dus echt een goeie impressie hebben we ook nog niet.
Nee, en bovendien knippen ze er zo'n 80% uit of zo
Ik krijg het gevoel dat Jon en dinges niet helemaal goed voorbereid zijn op wat ze te wachten staat.
Karim en Carlijn zijn bij mij de favorieten, voor now.

Tonny en Peter/Piet, staan ver weg van mij (al ben ik een bijna 50-er) , van de rest van de stellen, en kunnen idd beter een camping beginnen in Spanje, Tsjechië of Drente
pi_57468023
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:26 schreef Bluezz het volgende:

en kunnen idd beter een camping beginnen in Spanje, Tsjechië of Drente

Ik vind Jon ook een beetje eng, ik denk dat die de touwtjes thuis ook erg in handen heeft, maar dat kan ook een verkeerd idee van me zijn. (Ms ook wel door het pompeuze haar en die kleding ) En net als wat jij zegt; lijkt of ze niet helemaal voorbereid zijn.
Maar aan de andere kant hebben thuis toch zo'n een pension, alleen is dat natuurlijk iets anders dan in het buitenland iets gaan beginnen mét nog 3 concurrerende stellen.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:31:01 #96
182728 honda1990
pi_57470240
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:28 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Ik denk dat ze "maar" richting Italië zijn gegaan, puur vanwege het aanbod of de mogelijkheid van dit programma.
Anders waren ze ws zo goed als zeker met iets in Spanje bezig.

En ms is het hetgeen dat jou zo stoort ook wel omdat jij echt gepassioneerd met iets bezig bent (net als ik overigens) en hun lijken "half" te werk te gaan.
Ik ben ook nooit zo dol op dat soort mensen. Ik stort me er voor 110% in.

Maar goed, we zullen het gaan zien wat het wordt

Whehe, die loodgieter idd.
Ja dat idee heb ik ook helemaal, het zou me wel verbazen als ze straks winnen en daar een top B&B neerzetten.

Ja dat is ook zo, ik zit google af te zoeken op informatie over Italië ik heb het idee dat zij dat nog geen seconde info over Italië hebben opgezocht.
pi_57474951
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:40 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Ik vind Jon ook een beetje eng, ik denk dat die de touwtjes thuis ook erg in handen heeft, maar dat kan ook een verkeerd idee van me zijn. (Ms ook wel door het pompeuze haar en die kleding ) En net als wat jij zegt; lijkt of ze niet helemaal voorbereid zijn.
Maar aan de andere kant hebben thuis toch zo'n een pension, alleen is dat natuurlijk iets anders dan in het buitenland iets gaan beginnen mét nog 3 concurrerende stellen.
Hebben zo te zien een beetje de instelling van: "WIJ gaan het hier eens ff maken! " Lijkt wel of ze zich verheven voelen boven de andere kandidaten.
Kan me niet voorstellen dat dat stel er lang in zal blijven. Ik moet nog wennen aan Tonny en Piet maar die open opstelling bevalt mij wel
pi_57475032
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:28 schreef Foffie109 het volgende:

Hebben zo te zien een beetje de instelling van: "WIJ gaan het hier eens ff maken! " Lijkt wel of ze zich verheven voelen boven de andere kandidaten.
Kan me niet voorstellen dat dat stel er lang in zal blijven.
Ze zijn vast ook lid van de VPRO
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:41:00 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57475208
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ze zijn vast ook lid van de VPRO
En van de Communistische Partij!
The End Times are wild
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:51:29 #100
182728 honda1990
pi_57479207
Dat hele decolleté verhaal was zo kansloos he Als ze er niet mee om kunnen gaan dat vrouwen in Italië wel stijl hebben, wel verzorgt zijn, zich niet hoerig maar sexy kleden blijf je toch lekker thuis. Het kan misschien afleiden maar dan zoek je toch lekker een lerares van 70 die een jurk totaan boven aan heeft.
pi_57490807
Ach die Karim knikte ook maar serieus mee wbt de kritiek in zake de borsten omdat zijn vriending er bij was, had hij in een bar met zijn kronuiten verbleven dan had ook hij met volle teugen genoten...

Denk ik
pi_57503742
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:51 schreef honda1990 het volgende:
Dat hele decolleté verhaal was zo kansloos he Als ze er niet mee om kunnen gaan dat vrouwen in Italië wel stijl hebben, wel verzorgt zijn, zich niet hoerig maar sexy kleden blijf je toch lekker thuis. Het kan misschien afleiden maar dan zoek je toch lekker een lerares van 70 die een jurk totaan boven aan heeft.
Nou eh... als je al niet supergemotiveerde leerlingen hebt is het gewoon niet zo snugger
(Je kunt wel merken dat zij niet alleen les geeft, maar ook in de entertainmentwereld zit, want logischerwijs is dit ook een opstapje, aangezien het op tv komt).
En sexy stijlvol? Mwah, een doodgewoon strak truitje met V-hals.
Ik vind het nou niet echt typisch Italiaans. Die lopen met toch iets meer merkkleding rond, ipv een doodgewoon shirtje.

En dat de mannen met de vrouwen meeknikken is natuurlijk onzin. Het kan, maar dat wil niet zeggen dat alle mannen dat doen.
Ze bedoelen juist dat ze zo aantrekkelijk voor de klas staat, dat ze daardoor amper meer opletten.Wat is daar mis mee?
Kennelijk zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg en leidt het teveel af. Niks mis mee lijkt me
Ja jammer dat ze gewoon geen motivatie hebben of niet genoeg om de taal te leren.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57554184
Ben ik de enige die zich dood zit te ergeren aan die vriendin van Karim? Heel de tijd dat gezeur over dat zwembad en hoe ze over die lerares met haar decollete sprak . Wat een zeurmuts zeg.

En dat gedoe over die lerares was vreselijk, die vrouw zag er prachtig uit. En Italianen mogen dan wel bekend zijn om zich stijlvol te kleden, in de praktijk zit daar vaak een heel ordinair randje aan, dat hoort er nou eenmaal bij.

Tot nu toe vind ik eigenlijk Karim er het beste passen (maar dan zonder vriendin, hup kieper dat mens de deur uit en ga verder met de taallerares) en in tegenstelling tot de meesten hier: Tonnie en Piet. Ze moeten nog veel leren over het land, maar beschikken wel over goede sociale vaardigheden voor zo'n dorpje. In tegenstelling tot die Jon en Jeroen (begin 40 ), die menen sier te maken met hun cappuccino drinken, maar juist het tegenovergestelde bereiken. Die dorpsbewoners prikken daar wel doorheen hoor of je het meent of niet. En ik vind dat na Karim Tonnie nog het beste Italiaans spreekt. Details neemt ze goed op (het vi in invitarvi bijvoorbeeld).
  zondag 23 maart 2008 @ 17:20:44 #104
142371 Noisekick
Kitty coke
pi_57561724
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:35 schreef bloodymary het volgende:
En ik vind dat na Karim Tonnie nog het beste Italiaans spreekt. Details neemt ze goed op (het vi in invitarvi bijvoorbeeld).
Ze kan niet eens een Italiaanse naam herhalen als de mensen uit de buurt zich net hebben voorgesteld
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 23 maart 2008 @ 19:58:55 #105
182728 honda1990
pi_57565033
Heerlijk avondje om te ergeren aan lelijke brabanders die zich niet willen aanpassen, en genieten van het heerlijk kortzichtige Italianen
  zondag 23 maart 2008 @ 20:18:06 #106
142371 Noisekick
Kitty coke
pi_57565436
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57565615
Spats heeft pas drie keer in tien minuten gezegt dat de kandidaten niet weten dat er ook een geheime dorpsraad is .
anonieme razernist
pi_57565821
Of je laat zo'n briefje ff nalezen voor je hem ophangt.
Ik typ straat.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:11:44 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57566571
Die Piet wordt steeds irritanter.
Kariem en Carlijn blijven het goed doen. Leuk dat ze waagden om een echte Italiaanse maaltijd te koken.
Van die Jon en Jeroen zie je heel weinig evenals van Thomas en Sandy..
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 23 maart 2008 @ 21:14:35 #110
142371 Noisekick
Kitty coke
pi_57566636
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:11 schreef golfer het volgende:
Die Piet wordt steeds irritanter.
Kariem en Carlijn blijven het goed doen. Leuk dat ze waagden om een echte Italiaanse maaltijd te koken.
Van die Jon en Jeroen zie je heel weinig evenals van Thomas en Sandy..
Ik had van Thomas en Sandy veel meer verwacht eik. Puur door het uiterlijk, opleiding en werk in NL.

Carlijn komt nu een stuk beter uit de verf, ze staat met Karim terecht op de eerste plaats.
Erg leuk dat ze zich aan de pasta durfte te wagen
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 23 maart 2008 @ 21:15:49 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57566663
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:35 schreef bloodymary het volgende:
Ben ik de enige die zich dood zit te ergeren aan die vriendin van Karim? Heel de tijd dat gezeur over dat zwembad en hoe ze over die lerares met haar decollete sprak . Wat een zeurmuts zeg.

En dat gedoe over die lerares was vreselijk, die vrouw zag er prachtig uit. En Italianen mogen dan wel bekend zijn om zich stijlvol te kleden, in de praktijk zit daar vaak een heel ordinair randje aan, dat hoort er nou eenmaal bij.

Tot nu toe vind ik eigenlijk Karim er het beste passen (maar dan zonder vriendin, hup kieper dat mens de deur uit en ga verder met de taallerares) en in tegenstelling tot de meesten hier: Tonnie en Piet. Ze moeten nog veel leren over het land, maar beschikken wel over goede sociale vaardigheden voor zo'n dorpje. In tegenstelling tot die Jon en Jeroen (begin 40 ), die menen sier te maken met hun cappuccino drinken, maar juist het tegenovergestelde bereiken. Die dorpsbewoners prikken daar wel doorheen hoor of je het meent of niet. En ik vind dat na Karim Tonnie nog het beste Italiaans spreekt. Details neemt ze goed op (het vi in invitarvi bijvoorbeeld).
EIndelijk een medestander mbt Piet en Tonnie. Ik denk ook dat zij jusit door hun ouderwetsheid en leeftijd goed klikken kunnen in het dorpje.
The End Times are wild
pi_57566824
HELLUP... weet iemand wie die muziek in de Italiaanse Droom zingt.. het komt vaak langs.. en het lijkt een beetje op muziek uit de Godfather..
  zondag 23 maart 2008 @ 21:22:55 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57566825
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

EIndelijk een medestander mbt Piet en Tonnie. Ik denk ook dat zij jusit door hun ouderwetsheid en leeftijd goed klikken kunnen in het dorpje.
Zullen ze toch echt een de moeite moeten nemen de taal en de gewoontes aan te leren, want anders blijven het gewoon een stel lompe Brabantse boeren in het buitenland.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 23 maart 2008 @ 21:29:58 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57566968
Och, misschien is het verschil tussen een lompe Brabantse boer en een Italiaan wel veel kleiner dan dat tussen een geciviliseerde Randstedeling en een Italiaan. WIe weet.

Grootste kanshebbers Karim en Karin.

Wat me trouwens opvalt in dat dorpje is dat je helemaal geen kinderen ziet. Ze lopen niet op straat, ze zitten niet in het programma, je ziet je nergens thuis. Sowieso is de gemiddelde leeftijd in het dorpje een jaar of 50 lijkt het wel. Of dat nu zo leuk is als jong stel om tussne te wonen?
The End Times are wild
pi_57567079
Er wonen alleen maar mensen van boven de 45 toch? Werd ergens in het begin verteld.
Lijkt me ook niet erg leuk om alleen tussen oudere te wonen, maar als je een B&B runt krijg je genoeg jongs en divers over de vloer als het goed is
pi_57567117
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:22 schreef TheMidasTouch het volgende:
HELLUP... weet iemand wie die muziek in de Italiaanse Droom zingt.. het komt vaak langs.. en het lijkt een beetje op muziek uit de Godfather..
"

Dat zijn de totaal misplaats gekozen liederen van de 'Ndrangeta, zo'n cd die een aantal jaren geleden uitkwam.
Men kiest dus muziek uit die een zeer geweldadige criminele organistie verheelijkt die ook nog eens uit een totaal ander deel van het land komt. Wat zijn het ook een stelletje ongeinteresseerde lompe boeren die programmamakers.
anonieme razernist
pi_57567172
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:37 schreef NoCigar het volgende:

[..]

"

Dat zijn de totaal misplaats gekozen liederen van de 'Ndrangeta, zo'n cd die een aantal jaren geleden uitkwam.
Men kiest dus muziek uit die een zeer geweldadige criminele organistie verheelijkt die ook nog eens uit een totaal ander deel van het land komt. Wat zijn het ook een stelletje ongeinteresseerde lompe boeren die programmamakers.
kan je misschien even de artiest/album informatie geven?
  zondag 23 maart 2008 @ 21:44:03 #118
142371 Noisekick
Kitty coke
pi_57567260
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:29 schreef LXIV het volgende:

Grootste kanshebbers Karim en Karin.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57567334
Die muziek sloeg idd. nergens op!! Is Siciliaanse muziek. De programmamakers denken kennelijk dat het niemand opvalt.
Ik denk dat ze gewoon "Omerta, onuri e sungu", La musica della mafia eronder hebben gemonteerd. Zeker weten doe ik het niet, maar ik meende het te herkennen. Er zijn 2 delen van uit gekomen. De CD's zijn in Italie zelf niet te koop, maar hier wel.
geniet nooit met mate
pi_57567804
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
Die muziek sloeg idd. nergens op!! Is Siciliaanse muziek. De programmamakers denken kennelijk dat het niemand opvalt.
Ik denk dat ze gewoon "Omerta, onuri e sungu", La musica della mafia eronder hebben gemonteerd. Zeker weten doe ik het niet, maar ik meende het te herkennen. Er zijn 2 delen van uit gekomen. De CD's zijn in Italie zelf niet te koop, maar hier wel.
ik kan het liedje niet eens op youtube vinden, kan iemand mij helpen?
pi_57568078
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:09 schreef TheMidasTouch het volgende:

[..]

ik kan het liedje niet eens op youtube vinden, kan iemand mij helpen?
Sorry, mijn fout, ik heb de titel van de hele CD genoemd!! Ik noem eens een liedje, "Campagni d'Asprumunti" van Mimmo. Eerste nummer van de CD. Misschien lukt dat wel?
geniet nooit met mate
pi_57568194
Op het gevaar af erg off-topic te raken (maar wat zijn die Piet en Tonny toch stom he.....) als je la musica della mafia intikt bij bol.com kun je beide CD' s gewoon krijgen!!
Ik heb het net even gecontroleerd, maar het is idd die muziek. Die mooi is, maar niet klopt bij de regio van het programma. Who cares!!
geniet nooit met mate
pi_57568352
leuke serie!
pi_57568539
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Op het gevaar af erg off-topic te raken (maar wat zijn die Piet en Tonny toch stom he.....) als je la musica della mafia intikt bij bol.com kun je beide CD' s gewoon krijgen!!
Ik heb het net even gecontroleerd, maar het is idd die muziek. Die mooi is, maar niet klopt bij de regio van het programma. Who cares!!
zou fijn zijn als iemand exact de naam van het liedje kent, bespaart mij een hoop tijd..
pi_57568721
Eerste cd heet " Il canto di malavita", La musica della mafia. De naam van het liedje dat ze in het programma hadden weet ik niet precies, heb het programma niet opgenomen. Maar het komt wel van deze CD's. Als je de muziek van het programma mooi vind zal je deze Cd's ook mooi vinden, denk ik zo.
geniet nooit met mate
pi_57568859
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Eerste cd heet " Il canto di malavita", La musica della mafia. De naam van het liedje dat ze in het programma hadden weet ik niet precies, heb het programma niet opgenomen. Maar het komt wel van deze CD's. Als je de muziek van het programma mooi vind zal je deze Cd's ook mooi vinden, denk ik zo.
maar weet je zeker dat het van de eerste CD is.. en niet van II of III?
pi_57568863
Ik vind geen een van de stelletjes leuk.

Ook erg opvallend dat de show vooral om de heren gaat, bij het becijferen kreeg je alleen de redenen te zien waarom de mannen het slecht deden, lijkt wel of de vrouwen er alleen maar voor de show zijn...
pi_57568945
Het is van de eerste CD en de liederen komen uit Calabrië, die andere CD's ken ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 23-03-2008 23:58:34 ]
anonieme razernist
pi_57568959
Het programma kijkt makkelijk weg maar toch bekruipt mij het gevoel van "was dit het nou?" na afloop.
Wellicht is het omdat er toch nog wel relatief veel kandidaten meedoen dat men niet erg veel individuele aandacht krijgt van het programma.
pi_57570169
gimme.shelter & NoCigar
bedankt, ik hou van jullie heb het liedje gevonden..
pi_57570588
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:51 schreef Xith het volgende:
Ik vind geen een van de stelletjes leuk.
Helemaal mee eens! Sterker nog, ik vind ze allemaal stom.
pi_57571731
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:03 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Sterker nog, ik vind ze allemaal stom.
valt wel mee hoewel ik ze niet in mijn vriendenkring behoef. Tonny en Piet vind ik wel mensen met hart voor de zaak. De Gooische Kakkers hoef ik niet. Zijn karikaturen van zichzelf
pi_57572080
Als ik Piet hoor praten, moet ik steeds aan Juffrouw Jannie denken!
pi_57572244
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:54 schreef Foffie109 het volgende:

De Gooische Kakkers hoef ik niet. Zijn karikaturen van zichzelf
Ik vind ze ook niks, ze zetten ook helemaal geen stempel op het programma en ze laten niks van zichzelf zien. En wat je ziet... mweh...
Ik moest wel even lachen toen hij z'n Essere-rijtje aan het opzeggen was
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  maandag 24 maart 2008 @ 01:36:19 #135
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57572502
Ik vind 't een leuk programma. Al ben ik er nog niet uit welke stel ik 't leukste vind. Piet komt iig als een karikatuur van zichzelf over .
pi_57573968
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:44 schreef TheMidasTouch het volgende:
gimme.shelter & NoCigar
bedankt, ik hou van jullie heb het liedje gevonden..
Mooi!!!
geniet nooit met mate
  maandag 24 maart 2008 @ 08:29:20 #137
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57574067
Kunnen ze het niet beter de Italiaanse Droom van Piet noemen, aangezien die flip 90% van de tijd in beeld was.

Het is sowieso een chaotisch programma, wie gaat er nou meubels kopen als de verbouwing nog niet eens begonnen is?

En dan die geheime dorpsraad Is Bassie en Adriaan weer begonnen?

[ Bericht 26% gewijzigd door FoXje op 24-03-2008 08:36:14 ]
opgezegd@fok.nl
pi_57575479
quote:
Op maandag 24 maart 2008 01:12 schreef bloodymary het volgende:
Als ik Piet hoor praten, moet ik steeds aan Juffrouw Jannie denken!
Ik denk alleen maar,' Wat zegt die??'
Versta er niks van.
Go hard or go home
pi_57578004
Daarom heb ik de ondertiteling ook aan
  maandag 24 maart 2008 @ 13:50:13 #140
182728 honda1990
pi_57578149
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:24 schreef noekje het volgende:

[..]

Ik denk alleen maar,' Wat zegt die??'
Versta er niks van.
Ik denk telkens:Nu weet ik waarom ik niks met Braband(ts) heb

En wat kan ik me ergeren aan de 3 zoenen van tonny en piet,zeggen: Joa ik wou de tom-tom nog meenemen maarja ik heb em maag thuis gehouwe en De koart lich in het kastje

.
pi_57578220
quote:
Op maandag 24 maart 2008 01:21 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Ik vind ze ook niks, ze zetten ook helemaal geen stempel op het programma en ze laten niks van zichzelf zien. En wat je ziet... mweh...
Ik moest wel even lachen toen hij z'n Essere-rijtje aan het opzeggen was
kijk eens naar hun videodagboek week 3!! Jon laat heel wat zien, ze heeft toch zoveel sjaaltjes? Had bij die opname maar eventjes e.e.a. bedekt. Br............
pi_57579301
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Foffie109 het volgende:

[..]

kijk eens naar hun videodagboek week 3!! Jon laat heel wat zien, ze heeft toch zoveel sjaaltjes? Had bij die opname maar eventjes e.e.a. bedekt. Br............
Het gooise stel is toch Thomas en Sandy?
Wat is er Goois aan bv het uiterlijk van Jon en Jeroen?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57579314
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:50 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik denk telkens:Nu weet ik waarom ik niks met Braband(ts) heb

En wat kan ik me ergeren aan de 3 zoenen van tonny en piet,zeggen: Joa ik wou de tom-tom nog meenemen maarja ik heb em maag thuis gehouwe en De koart lich in het kastje

.
*herkent*
En 'kastje' zal ws 'kassie' zijn
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57579399
Nee hoor, kassie is geen Brabants. Ik ben zelf ook Brabo, maar Piet en Tonnie zijn echt niet typerend voor Brabanders hoor, zulke mensen worden hier zelfs erg gevonden.....
  maandag 24 maart 2008 @ 15:40:19 #145
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57580159
* FoXje is Brabo en van Tonnie en Piet. Die armen van Tonnie
(Echte Brabanders wonen tussen Tilburg en Helmond, daarbuiten is het allemaal nep).
opgezegd@fok.nl
  maandag 24 maart 2008 @ 17:08:42 #146
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_57581993
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef FoXje het volgende:
(Echte Brabanders wonen tussen Tilburg en Helmond, daarbuiten is het allemaal nep).
Idd, herker weinig erg weinig "Brabants" aan die 2. Stelletje zeikers zijn het.

(van kro.nl) "Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse. "
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 24 maart 2008 @ 17:09:52 #147
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57582015
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:08 schreef Chielus het volgende:

[..]

Idd, herker weinig erg weinig "Brabants" aan die 2. Stelletje zeikers zijn het.

(van kro.nl) "Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse. "
En in 1977 voor 't laatst in Italië geweest, las ik daarstraks .
  maandag 24 maart 2008 @ 17:13:19 #148
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_57582082
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En in 1977 voor 't laatst in Italië geweest, las ik daarstraks .
"Eigenlijk zijn ze Spanjegangers en Tonny spreekt dan ook een moppie Spaans."

Dan kun je idd wel spreken over een "Droom"
  maandag 24 maart 2008 @ 17:20:42 #149
182728 honda1990
pi_57582227
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:13 schreef Chielus het volgende:

[..]

"Eigenlijk zijn ze Spanjegangers en Tonny spreekt dan ook een moppie Spaans."

Dan kun je idd wel spreken over een "Droom"
Vanuit het oogpunt van de kandidaten en de bewoners eerder een nachtmerrie

Zulke erge mensen zijn het niet hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat je je gewoon aan moet passen, klaar.
pi_57582288
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Het gooise stel is toch Thomas en Sandy?
Wat is er Goois aan bv het uiterlijk van Jon en Jeroen?
het gooise stel is Jon + Jeroen.
En nee, er is niets goois aan HUN uiterlijk
pi_57582982
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:23 schreef Foffie109 het volgende:

[..]

het gooise stel is Jon + Jeroen.
En nee, er is niets goois aan HUN uiterlijk
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:54 schreef Foffie109 het volgende:

De Gooische Kakkers hoef ik niet.

Wat is er in godsnaam kakkerig aan Jon en Jeroen?
De enige die er kakkerig bij lopen, in polo's en bloesjes, zijn Thomas en Sandy.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  maandag 24 maart 2008 @ 18:35:57 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57583667
Nog even de uitzending van zondag aan het bekijken via Uitzending gemist. Super programma!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 24 maart 2008 @ 19:16:20 #153
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_57584465
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef FoXje het volgende:
Dan ben ik brabander ik woon in Veghel.

Tonnie en Piet zijn voor mij heel herkenbaar.. qua accent dat hebben we hier ook.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_57592120
Heb tot nu toe 2 en half deel gezien. Midden in het 2de gedeelte van de 3de aflevering ben ik afgehaakt. Wat is dit programma, dat best potentie zou kunnen hebben, verschrikkelijk waardeloos gemaakt. Het is zo traag dat 65 plusser zelfs in slaap zouden vallen. Ook de continue herhalingen van de zelfde scenes + dezelfde uitleg is slaapverwekkend en dan heb ik het nog niet is over de mega irritante voice over van Fritz Spits.

Uit nieuwsgierigheid maar even de spoilers link naar geenstijl aangeklikt. Natuurlijk ga ik niks verklappen. Maar het feit dat de winnaars alleen het RECHT om de B&B te kopen, plus de verbouwing (100.000 Euro) krijgen was uiteindelijk wel de afknapper. Als ik het goed begrepen heb kost het pand tussen de 300.000 en 400.000 euro, dus dat moeten de winnaars ook nog even ophoesten. Daarnaast gaat het om een Bed&Breakfast dus leren koken hoeven de kandidaten ook niet echt.
pi_57592848
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 01:28 schreef ctrladdict het volgende:
de continue herhalingen van de zelfde scenes + dezelfde uitleg is slaapverwekkend en dan heb ik het nog niet is over de mega irritante voice over van Fritz Spits.
Nou, het schijnt zelfs (ik weet het niet zeker natuurlijk) dat er een soort groep mensen is, die in het geheim een deel van jurering doen.

Die eindeloze herhalingen doen me nogal aan Expeditie Robonson en aan dat andere programma over die eilanden denken en vond ik toen als superirritant. "Nou ja, misschien lagt dat aan de commerciële TV" dacht ik toen nog, "het tot vijftig minuten oprekken van twintig minuten origineel materiaal.".
anonieme razernist
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:29:41 #157
182728 honda1990
pi_57595218
Ik onderschat de consiglio nogal ik vind dat de presentator beter duidelijk zou moeten zijn dat de consiglio niet te onderschatten is!

dinsdag 25 maart 2008 @ 11:05:38 #158
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_57595769
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:29 schreef honda1990 het volgende:
Ik onderschat de consiglio nogal ik vind dat de presentator beter duidelijk zou moeten zijn dat de consiglio niet te onderschatten is!

Let op, Het is het Geheime Consiglio waar de deelnemers niets van weten. Maar waarschijnlijk was je dat nog niet duidelijk.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 11:07:20 #159
182728 honda1990
pi_57595789
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:05 schreef Chielus het volgende:

[..]

Let op, Het is het Geheime Consiglio waar de deelnemers niets van weten. Maar waarschijnlijk was je dat nog niet duidelijk.
Ik wist dit inderdaad nog niet, woont het consiglio ook in het dorp? Hoort de lokale bevolking ook bij het consiglio?
pi_57596419
Wtf, er is een geheime dorpsraad??? Dat had ik nog niet gehoord!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 11:54:55 #161
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57596636
Het is iig wel een dorpje waar ik mezelf wel zie wonen!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57596647
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef honda1990 het volgende:

Ik wist dit inderdaad nog niet, woont het consiglio ook in het dorp? Hoort de lokale bevolking ook bij het consiglio?
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:43 schreef Xith het volgende:
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:30:23 #163
182728 honda1990
pi_57597331
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:43 schreef Xith het volgende:
Ik weet niet precies wat dat is, maar ik onderschat ze iig wel
pi_57597789
Ik begrijp niet waarom ze dat dan niet zeggen dat er een geheime dorpsraad is. Zo snapt de kijker er niets meer van......
pi_57599867
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou, jij als Italia-liefhebber?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57599888
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Mijn reactie ook
Hoe kan dat nou, dat stuk komt elke keer weer voorbij, met precies hetzelfde stukje fragment.
In totaal wordt het per aflevering een keer of 3 vermeldt, als het niet nog veel meer is.

Wake up people
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57600181
Eigenlijk is het gewoon net zo nep als Julia's Tango
pi_57605027
Blijkbaar is de paniek toegeslagen bij de KRO nu iedereen de uitslag via wat googlen te weten kan komen en mensen allerlei moeilijk vragen stelden over hoe dat nu zit met de prijs van de winnaars. De forums van de website de Italiaanse droom http://deitaliaansedroom.kro.nl/ zijn niet meer te bereiken.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:08:09 #169
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57605662
Zolang de spoilers maar hier weg bljven vind ik alles best
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:21:33 #171
182728 honda1990
pi_57605719
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:19 schreef Noisekick het volgende:
Zolang de spoilers maar hier weg bljven vind ik alles best
Als ze de uitslag in een spoiler zetten vind ik het niet eens zo'n probleem maar doe toch maar niet
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:25:00 #172
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57605790
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:53 schreef ctrladdict het volgende:
Blijkbaar is de paniek toegeslagen bij de KRO nu iedereen de uitslag via wat googlen te weten kan komen en mensen allerlei moeilijk vragen stelden over hoe dat nu zit met de prijs van de winnaars. De forums van de website de Italiaanse droom http://deitaliaansedroom.kro.nl/ zijn niet meer te bereiken.
Prima bereikbaar hier.
Heb overigens het B&B nog niet weten te googlen (de site van het B&B zoals het nu is, zeg maar).
pi_57606024
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:21 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Als ze de uitslag in een spoiler zetten vind ik het niet eens zo'n probleem maar doe toch maar niet
Ik heb het al gelezen.. Toch heb ik zoiets van: eerst zien, dan geloven. Iedereen kan wat zeggen.
pi_57618709
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:51 schreef Xith het volgende:

Ook erg opvallend dat de show vooral om de heren gaat, bij het becijferen kreeg je alleen de redenen te zien waarom de mannen het slecht deden, lijkt wel of de vrouwen er alleen maar voor de show zijn...
En het koken
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:53:22 #175
182728 honda1990
pi_57619056
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:35 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ik heb het al gelezen.. Toch heb ik zoiets van: eerst zien, dan geloven. Iedereen kan wat zeggen.
Ze wie is de mol
pi_57619093
Het programma is trouwens wel leuk om te volgen, met een Italiaanse schoonfamilie, maar daardoor ook een stuk meer ergernissen. De uitspraak van presentatrice/voice over van "Piticchio" bijvoorbeeld. Dramatisch slecht.

Concept is wel leuk, ze laten me alleen veel te weinig zien van de werkelijke verbouwing. Ik heb geen enkel plan van welk stel dan ook gezien, laat staan met een toelichting.
Dit ontbreekt veel te veel en kan makkelijk in de plek van het continu herhalen van de procedures van het programma.

Mbt de kandidaten zijn die Piet & Tonnie echt als typetjes erin gezet, want het zijn gewoon figuren voor een Hollandse camping maar dan met mooi weer garantie.

En ik kan wel lachen om dat hele gebeuren rond het koken & eten.
Als je de verkeerde saus bij het type pasta maakt, bega je al een fout voor de oudere generatie, laat staan dat je buitenlands voor ze gaat koken.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:01:06 #177
182728 honda1990
pi_57619251
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:55 schreef DIGGER het volgende:
Het programma is trouwens wel leuk om te volgen, met een Italiaanse schoonfamilie, maar daardoor ook een stuk meer ergernissen. De uitspraak van presentatrice/voice over van "Piticchio" bijvoorbeeld. Dramatisch slecht.

Concept is wel leuk, ze laten me alleen veel te weinig zien van de werkelijke verbouwing. Ik heb geen enkel plan van welk stel dan ook gezien, laat staan met een toelichting.
Dit ontbreekt veel te veel en kan makkelijk in de plek van het continu herhalen van de procedures van het programma.

Mbt de kandidaten zijn die Piet & Tonnie echt als typetjes erin gezet, want het zijn gewoon figuren voor een Hollandse camping maar dan met mooi weer garantie.

Als je de verkeerde saus bij het type pasta maakt, bega je al een fout voor de oudere generatie, laat staan dat je buitenlands voor ze gaat koken.
Idd als die man piticchio zegt krijg ik echt plaatsvervangende schaamte
pi_57619948
quote:
Nou, het geheime consiglio mogen ze nog wel wat beter uitleggen hoor!
pi_57620996
Is er een geheim consiglio?
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:30:58 #180
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57621141
Weten de bewoners dat er een consiglio is?
Planning:
-
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:31:58 #181
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57621153
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:30 schreef DarkShine het volgende:
Weten de bewoners dat er een consiglio is?
Misschien kan Frits Spits in de uitzendingen er wat meer de nadruk op leggen dat dat niet het geval is .
pi_57621617
quote:

Volgens mij gaat 't ook meer om de frictie die het gevolg is van de verbouwing dan om de verbouwing zelf. Het is geen klusprogramma en 'ruzie' tussen de stellen of onenigheid binnen een relatie is net wat interessanter dan het metselen van een muurtje.
pi_57623118
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:32 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou, het geheime consiglio mogen ze nog wel wat beter uitleggen hoor!
Bedoel je dat je de exacte werking beter uitgelegd wilt krijgen of je ben je nu nr 10 die überhaupt van het bestaan niks af wist Dat komt minimaal 3 a 4 keer voorbij per aflevering, hoe kan iedereen dat nou missen
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:47:11 #184
182728 honda1990
pi_57624090
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Bedoel je dat je de exacte werking beter uitgelegd wilt krijgen of je ben je nu nr 10 die überhaupt van het bestaan niks af wist Dat komt minimaal 3 a 4 keer voorbij per aflevering, hoe kan iedereen dat nou missen
Zoals iemand al zei: Frits Spits laat gewoon niet merken of de bewoners überhaubt wat af weten van de consiglio, eerlijk gezegd heb ik het idee dat de programmamakers de consiglio een beetje onderschatten eerlijkgezegd.
pi_57624701
Ik vind het ook een hap snap programma worden, je ziet niet écht wat ze nou precies doen zo'n dag.
Je hebt een uur de tijd, waarom niet elk stel een kwartier geven en dan écht een dag volgen bijv. want hoe die verdeling van die puntentelling is, wordt ook niet echt duidelijk.
pi_57624822
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Euh, het was ironisch bedoeld Vandaar ook die PI, haha.
pi_57625035
Consiglio? Wat is dat nou weer voor flauwekul!
Komen ze nú ineens mee zodat ze de uitslag lekker kunnen manipuleren t.b.v de kijkcijfers. Je voelt je als kijker toch flink bezeken zo als ze ineens de regels gaan veranderen. Ik voel me erg gemanipuleerd en vies.
anonieme razernist
pi_57625126
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:54 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Volgens mij gaat 't ook meer om de frictie die het gevolg is van de verbouwing dan om de verbouwing zelf. Het is geen klusprogramma en 'ruzie' tussen de stellen of onenigheid binnen een relatie is net wat interessanter dan het metselen van een muurtje.
niks tegen de almachtige Frits Spits beste vriend !

maargoed, dit programma is een typisch voorbeeld van wat er voortvloeid uit de tijd dat er programma bedenkers met dozijnen tegelijk worden gewerfd, het is een optelsom van:
het blok (net5)
ik vertrek/het roer om (rtl4)
TalenWonders! In Italië (teleac NOT)
Aanpakken en wegwezen (Llink)

natuurlijk kunnen niet alle facetten evenveel terugkomen, maar ik ben het er zeker wel mee eens dat ze
toch echt een keuze moeten maken tussen de bouwwerkzaamheden of de intergratie. ze proberen een middenweg te bewandellen maar dit is na 3 aflevering duidelijk de mist in gegaan.
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_57626398
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:22 schreef Nuna het volgende:

[..]

Euh, het was ironisch bedoeld Vandaar ook die PI, haha.
Uuhhh, was dat van haar ook niet ironisch bedoeld? Ik hoop het tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat gedoe van ons over het consiglio serieus heeft genomen .

Maar goed, er blijkt dus een consiglio te bestaan die ook een stem heeft in de uitslag. Vraag me af wie daar dan in zitten?
pi_57626764
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het ook een hap snap programma worden, je ziet niet écht wat ze nou precies doen zo'n dag.
Je hebt een uur de tijd, waarom niet elk stel een kwartier geven en dan écht een dag volgen bijv. want hoe die verdeling van die puntentelling is, wordt ook niet echt duidelijk.
Er was tijd zat geweest om uit te leggen welk stel welke plannen had, wat nu het definitieve plan is, wie tot nu toe welke klussen op zich genomen heeft (meer dan Piet die steenstrips aan het slopen was zag je niet) etc.

Er is te weinig aandacht voor de fases en werkzaamheden van de verbouwing van het pand en van het integratietraject van de 4 stellen. Daarom ontbreek het beeld van wat ze nou op een dag doen, hoe hun dagindeling eruit ziet (en men over dit aspect mbt de andere stellen denkt) en hoe iedereen op de diverse vlakken vorderingen maakt.

In het algemeen ontbreekt dus en stukje diepgang, wat het veel interessanter zou maken. En die tijd is er, als ze niet telkens terug komen op de dorpsraad en sommige stukjes juist zo "bijna in slow-motion" laten zien.

Desalniettemin zo op het einde van het weekend wel een goed te "verteren" programa
pi_57630898
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:52 schreef DIGGER het volgende:

Daarom ontbreek het beeld van wat ze nou op een dag doen, hoe hun dagindeling eruit ziet (en men over dit aspect mbt de andere stellen denkt) en hoe iedereen op de diverse vlakken vorderingen maakt.
Idd. Dat is wel jammer, dat het allemaal wat rommerlig en oppervlakkig lijkt. Als je geen idee hebt hoe hun dag er nou exact uitzag heb je ook niet echt het gevoel, dat je in het programma meedraait.
Desalniettemin nog wel leuk om te kijken, maar ze hadden er idd veel meer van kunnen maken.

Iemand enig idee van de kijkcijfers?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57641540
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:32 schreef Noisekick het volgende:

Iemand enig idee van de kijkcijfers?
Zondag 23 maart: 1.286.000
Best netjes dus
pi_57661548
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:23 schreef Nuna het volgende:

[..]

Zondag 23 maart: 1.286.000
Best netjes dus
Ik had minder verwacht eik, netjes ja
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:54:02 #194
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57664539
Echt armoe troef dit programma. Als de PO zich leent voor inventieve armoede, dan denk ik bij mezelf: Is dit nou de toekomst?
  zondag 30 maart 2008 @ 16:38:40 #195
142371 Noisekick
Kitty coke
pi_57717271
Vanavond weer

Weet iemand toevallig wanneer het eerste stel eruit gaat?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57717665
Als ik me goed herinner zei Frits de vorige week dat er over 2 weken het eerste stel naar huis moet.
Next week dus.
pi_57718467
Mocht het zo zijn dat de prettig gevormde zwellingen van de lerares wederom niet in beeld verschijnen dan zal ik mij moeten beraden wbt het verder volgen van deze vertoning....
  zondag 30 maart 2008 @ 18:15:48 #198
182728 honda1990
pi_57718954
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Mocht het zo zijn dat de prettig gevormde zwellingen van de lerares wederom niet in beeld verschijnen dan zal ik mij moeten beraden wbt het verder volgen van deze vertoning....
Dat is uitiendelijk toch de reden dat je het blijft volgend zegmaar
  zondag 30 maart 2008 @ 18:27:44 #199
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57719195
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Zwellingen?
  zondag 30 maart 2008 @ 18:36:16 #200
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57719378
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er trouwens een consiglio is waar de bewoners niks van weten. Ben benieuwd of we hier vanavond meer over te zien / horen krijgen!
Planning:
-
  zondag 30 maart 2008 @ 20:31:33 #201
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_57721986
Het consiglio is pas driemaal genoemd vandaag, dus ik hoop dat het nog een paar keer wordt uitgelegd. Het is een soort geheime jury ja, maar of de bewoners er wel of niet van weten heb ik niet goed van Frits begrepen.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_57722044
What the fuck? Is er een geheim consiglio?
Ik typ straat.
pi_57722072
Ze vertellen er telkens heel kort iets over, zodat je het nét niet helemaal begrijpt.
anonieme razernist
  zondag 30 maart 2008 @ 20:42:56 #204
111843 Cassius
Something's fucky
pi_57722267
Ze zijn in elk geval het gesprek van de dag.
pi_57722593
Piet, droeftoeter.
Ik typ straat.
pi_57722615
Wat zou Piet er eigenlijk van vinden?
anonieme razernist
pi_57722655
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:57 schreef NoCigar het volgende:
Wat zou Piet er eigenlijk van vinden?
'n Bouwval. Ze maken er gewoon 'n bouwval van.
Ik typ straat.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:06:20 #208
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_57722762
Ik hoorde deze week iets dat de boel alweer te koop staat, iemand meer info?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_57722989
Weten de kandidaten niet van het consiglio
  zondag 30 maart 2008 @ 21:17:01 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57722991
Nou, er is dit keer maar om de 3 minuten gezegd dat er een geheim consiglio is.
Kan iemand mij daarover iets meer uitleggen?

Piet die stond te janken om dat muurtje.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 maart 2008 @ 21:18:27 #211
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57723021
Piet is een held, tenminste iemand met hart voor zijn vak. Je betaalt toch geen 30.000 euro voor zulk prutswerk.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:22:09 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57723122
heerrlijke tv
  zondag 30 maart 2008 @ 21:28:46 #213
182728 honda1990
pi_57723284
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:18 schreef _Boo_ het volgende:
Piet is een held, tenminste iemand met hart voor zijn vak. Je betaalt toch geen 30.000 euro voor zulk prutswerk.
Bedenk dat er in Italië maar zeer weinig vakmensen zijn, op barista's,ijsco's,designers,modegoden en sporters na kan eigenlijk niemand wat Je krijgt de baan omdat je de buurman van de baas kent daarom word je vaak aangenomen.

Natuurlijk overdrijf ik een beetje maar je ziet het wel veel.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:34:23 #214
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57723442
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:28 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Bedenk dat er in Italië maar zeer weinig vakmensen zijn, op barista's,ijsco's,designers,modegoden en sporters na kan eigenlijk niemand wat Je krijgt de baan omdat je de buurman van de baas kent daarom word je vaak aangenomen.

Natuurlijk overdrijf ik een beetje maar je ziet het wel veel.
Ja ik weet het. Ook weer zo typisch hoe die Roberto Piet dan een beetje gerust stelt door een beetje met hem te dollen maar ondertussen ook wel weet dat Piet gelijk heeft. Er is geen vast geen Italiaanse versie van het Oud Hollandse spreekwoord 'Praatjes vullen geen gaatjes'...
  zondag 30 maart 2008 @ 22:05:11 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57724444
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:34 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Ook weer zo typisch hoe die Roberto Piet dan een beetje gerust stelt door een beetje met hem te dollen maar ondertussen ook wel weet dat Piet gelijk heeft. Er is geen vast geen Italiaanse versie van het Oud Hollandse spreekwoord 'Praatjes vullen geen gaatjes'...
parlaro vullo ginno gataro
pi_57725158
De evaluatie van vandaag: Jo, Obelix, Carlijn en de kakkers voegen bijster weinig toe aan het programma
en als ik ooit eens mijn huis laat verbouwen dan huur ik met veel plezier Piet in, da's iemand met hart voor zijn zaak en dat is in die bedrijfstak ook in Nederland zeldzaam.

Het was maar goed dat er hier pinda's op tafel stonden zodat ik mijn energie ook deels daarop kon richten want verder kan ik het niet bijster boeiend vinden, eigenlijk die Italiaanse Droom... een beetje slaap verwekkend zelfs
pi_57725674
Maar hoe zit het dan met die geheime beoordelingen? Dat punt van het programma snap ik niet helemaal
  zondag 30 maart 2008 @ 22:51:33 #218
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57725821
Piet gaat 100% voor zijn droom. Bij de eerste tegenslag spreekt die direct over vertrekken
Planning:
-
pi_57729972
Begreep ik nou goed uit de uitzending van vanavond dat er ook een geheime dorpsraad is? En ook nog een consiglio? Waar zijn die voor. En weten de deelnemers dat niet? Anders zouden ze die niet zo onderschatten lijkt mij.
  maandag 31 maart 2008 @ 09:58:08 #220
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57731973
Ik vraag me af of de deelnemers weten dat er een geheime dorpsraad is
opgezegd@fok.nl
  maandag 31 maart 2008 @ 10:02:46 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57732036
Ben ik nou gek? Die geheime dorpsraad = consiglio, die was er vorige week en de week ervoor ook al.
De kandidaten krijgen dat volgende week pas te horen.
Hun stem is volgens mij ook doorslaggegevend.
pi_57732197
Vond de aflevering gisteren in elk geval inhoudelijk al iets beter, iets beter gevuld zeg maar.

Wel een paar lachmomenten:

- Siciliaanse maffia muziek onder een aantal momenten, lekker toepasselijk in de Marken.

- Tonny die geen Espresso wil want dat is te sterk, te veel caffeine en dat trekt haar maag niet op de vroege ochtend of 's avonds. Dus drinkt ze maar koffie. Waar net zo veel Caffeine in zit, alleen ook een stuk meer water. Kortom, we willen lekker weer, maar wel Nederlandse koffie, brood, pindakaas, hagelslag en bloemkolen. Als die een keer de Italiaanse broccoli eten gaan ze denk ik over hun nek

- Piet inderdaad die bij de 1e de beste "tegenslag" (Al gaat het mis, dan is het bedrijf hiervoor verantwoordleijk en aansprakelijk) z'n "droom" direct wil verlaten
pi_57738579
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:02 schreef amaranta het volgende:
Ben ik nou gek? Die geheime dorpsraad = consiglio, die was er vorige week en de week ervoor ook al.
De kandidaten krijgen dat volgende week pas te horen.
Hun stem is volgens mij ook doorslaggegevend.
Dus wat je feitelijk zegt is dat de deelnemers NIETS weten van dit zgn. consiglio?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_57738593
Heeft dit zogeheten "consiglio" trouwens een stem in welk stel er naar huis moet vertrekken?
  maandag 31 maart 2008 @ 16:30:29 #225
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57739353
Ik vermoed dat het Consiglio geheim is.
opgezegd@fok.nl
pi_57741664
Is er een consiglio? Flauw
Volgende week krijgen ze te horen dat er een geheime dorpsraad is, en er gaat er eentje uit.

Ik vind het er altijd wel errug gezellig uitzien die zondaglunch aan die lange tafel
  maandag 31 maart 2008 @ 18:23:40 #227
182728 honda1990
pi_57741864
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:16 schreef Bluezz het volgende:
Is er een consiglio? Flauw
Volgende week krijgen ze te horen dat er een geheime dorpsraad is, en er gaat er eentje uit.

Ik vind het er altijd wel errug gezellig uitzien die zondaglunch aan die lange tafel
Hopelijk word het voor de kijker dan ook officieel naar buiten gebracht dat er een consiglio is, telkens die onzekerheid of er nou wel 1 is of niet is ook niet goed voor de kijkcijfers dunkt me.
pi_57742667
Ik dacht eerst ook iets opgevangen te hebben dat er een consiglio is, maar nu ik dit zo lees, begin ik toch weer te twijfelen........
  maandag 31 maart 2008 @ 23:10:05 #229
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_57749396
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef golfer het volgende:
Nou, er is dit keer maar om de 3 minuten gezegd dat er een geheim consiglio is.
Kan iemand mij daarover iets meer uitleggen?

Piet die stond te janken om dat muurtje.
muurtje... ik weet niet of je het was opgevallen de hele voorgevel kon naar voren vallen waardoor het hele gebouw inkakt.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_57752095
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:59 schreef bloodymary het volgende:
Ik dacht eerst ook iets opgevangen te hebben dat er een consiglio is, maar nu ik dit zo lees, begin ik toch weer te twijfelen........
pi_57754603
Zag ik nou in het voorstukje dat die loodgieter wordt omgelegd door de maffia en vervolgens ondersteboven opgehangen bij een tankstation? Of was dat een heel realistische dagdroom?
  zondag 6 april 2008 @ 07:02:49 #232
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57863728
Gisteren in het voorstukje:
-De geheime dorpsraad, oftewel het consiglio
-Piet die boos werd omdat de rest niets doet
opgezegd@fok.nl
  zondag 6 april 2008 @ 14:16:16 #233
182728 honda1990
pi_57868432
quote:
Op zondag 6 april 2008 07:02 schreef FoXje het volgende:
Gisteren in het voorstukje:
-De geheime dorpsraad, oftewel het consiglio
-Piet die boos werd omdat de rest niets doet
Hopelijk word het dan goed uitgelegd, ik vind het al met al een beetje verwarrend
  zondag 6 april 2008 @ 20:22:46 #234
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57875913
En we zijn weer begonnen.
  zondag 6 april 2008 @ 20:26:25 #235
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57876005
Lekker 'buitje' .
  zondag 6 april 2008 @ 20:32:40 #236
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57876130
Die Sylvia heeft steeds meer aan .

pi_57876214
ha daar is de geheime dorpsraad weer, ik miste hem al.
  zondag 6 april 2008 @ 21:10:56 #238
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57876958
Awww... Piet.
pi_57877086
Je kunt veel over Piet zeggen, gevoel voor drama heeft hij wel.
Ik typ straat.
  zondag 6 april 2008 @ 21:18:14 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57877118
WTF: nu blijken de dorpsbewoners óók een stem te hebben in de classificering! Daar is van te voren helemaal niets over gezegd.

Piet heeft trouwens gelijk als hij zegt: "zoek het maar uit, wij gaan naar huis." De enige reden dat P&T verlengd werden is omdat iedereen weet dat zonder Piet het huis nooit afkomt. Mag hij voor nop nog een weekje klussen zeker!.
The End Times are wild
  zondag 6 april 2008 @ 21:25:20 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57877272
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:17 schreef LudoSanders het volgende:
Je kunt veel over Piet zeggen, gevoel voor drama heeft hij wel.
Zeker.
En helemaal ongelijk heeft ie niet met z'n besluit.
Maar de productie zal wel flink op het stel inpraten om hem van gedachten te doen veranderen.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 april 2008 @ 21:35:15 #242
182728 honda1990
pi_57877510
Dat van die spinazie
  zondag 6 april 2008 @ 22:48:19 #243
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_57879280
Piet blijft wel, en volgende week gaan die anderen naar huis -- en anders zorgt de redactie er wel voor. Ik vind het vreemd dat je sommigen helemaal niet ziet, zoals die vriendin van Karim. Ze scoort prachtig, maar wat ze nou doet daar is onduidelijk. Blijkbaar krijgt ze toch een 7 of een 8 voor het verbouwen, maar waarom weet niemand.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_57879515
D'r klopt geen reet van die cijfers volgens mij, is ook niet echt duidelijk waarom iemand nou dat cijfer krijgt...
pi_57881696
Ja, zo zijn er wel meer onduidelijkheden, namelijk of er nou wel of geen dorpsraad is en of die geheim is........
  maandag 7 april 2008 @ 11:11:41 #246
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57885308
Wat zag ik nou? Is er een geheime dorpsraad? Heet die Consiglio ? En de deelnemers weten er niets van af?

Dat hadden ze wel even kunnen vertellen!!! omg eins!!!11!!!
opgezegd@fok.nl
pi_57887122
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:42 schreef Simpleton het volgende:
Zag ik nou in het voorstukje dat die loodgieter wordt omgelegd door de maffia en vervolgens ondersteboven opgehangen bij een tankstation? Of was dat een heel realistische dagdroom?

Nee, dat gebeurt echt! Volgende week, vlak voor Jon en Jeroen weggaan.
  maandag 7 april 2008 @ 14:07:49 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57888749
ik heb gisteren niet echt duideljk gezien dat er een consiglio was.
Wel een nieuwe jongen die volgens mij ook in die consiglio zit.
En idd de reden dat Piet er nog inzit is dat hij de enige is die kan bouwen.
pi_57889350
haha wat een joke dit.
Ze hebben Piet alleen nodig om dat huis af te krijgen omdat de andere niets doen.
Ongelooflijk. Na een paar afleveringen zeggen dat er een geheim consiglio is. (100% zeker dat dit er eerst niet was) Er klopt gewoon niks van die punten. Omdat Piet niet zo aanstellerig mee zit te blerren bij de italiaans les krijgt hij een onvoldoende. Triest. Als je ziet wat hij aan het huis doet verdiend hij sowieso tot aan de finale mee te doen. En de rest maar "genieten". Laat Piet maar zweten.
pi_57889917
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:07 schreef amaranta het volgende:
En idd de reden dat Piet er nog inzit is dat hij de enige is die kan bouwen.
hij is daarnaast een ongelofelijke drama queen hoor.
Piet zorgt gewoon voor leukere televisie dan bijv. het Hilversumse stel

voor de rest een vreselijk saaaaaaaai programma, nog steeds.
En ik krijg steeds meer een hekel aan die oude Italiaanse zeikwijven.
  maandag 7 april 2008 @ 15:22:15 #251
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_57890063
Gister voor het eerst gezien en ik vind het best een leuk programma. Maar wel echt heeeel raar dat ze eigenlijk iemand weg zouden sturen maar dan toch niet omdat ze nu pas vertellen dat er een geheime raad is . Sowieso, het zou toch veel eerlijker zijn als de kandidaten überhaupt niet afweten van die geheime raad, nu gaan ze natuurlijk bij iedereen lopen slijmen...

En verder: Piet . Groot gelijk heeft die man, maar hopelijk blijven ze toch en winnen ze!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_57892446
Waarom vallen ze toch zo over dat haar, zo extreem lijkt me dat toch niet.
anonieme razernist
pi_57893732
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij is daarnaast een ongelofelijke drama queen hoor.
Piet zorgt gewoon voor leukere televisie dan bijv. het Hilversumse stel

Hij is daarnaast de enige die oprecht is. Je zal het maar moeten hebben van die nagemaakt albert-jan uit Hilversum
pi_57894660
Obelix voegt ook verder weinig toe aan het programma, hij banjert wat rond met zijn buik en heks door het dorp, meer niet
  maandag 7 april 2008 @ 20:02:28 #255
182728 honda1990
pi_57895716
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Obelix voegt ook verder weinig toe aan het programma, hij banjert wat rond met zijn buik en heks door het dorp, meer niet
Ja idd, ik vind dat zij er ook uit mogen. Piet vind ik wel een harde werker maar vind ikzelf nog steeds niet echt geschikt
pi_57902642
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:
hahaha, helemaal mee eens. Die Jon vind ik helemaal al niets, net Katrein van Jan Klaasen uit de poppenkast! En ze vinden zichzelf HELEMAAAAAL TOP. Zeer vreemd stel. Ik stem op Tonny en Piet!
pi_57902694
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:26 schreef NoCigar het volgende:
Waarom vallen ze toch zo over dat haar, zo extreem lijkt me dat toch niet.
je bedoelt van Jon? Ziet er toch niet uit zeg ..........................
pi_57903172
Ik zag eerst dit topic en vannacht alle afleveringen gezien.
Consiglio.
Elke keer ging ik weer stuk dankzij dit topic.

Die puntentelling slaat werkelijk helemaal nergens op, Piet is volgens mij de enige die consistent hard werkt. Gelukkig hebben we het geheime genootschap nog.
pi_57907575
Heb jij dan geconcludeerd dat er wel een consiglio is? Ik ben er nog niet zo zeker van hoor...
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:40:44 #260
182728 honda1990
pi_57908000
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 06:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zag eerst dit topic en vannacht alle afleveringen gezien.
Consiglio.
Elke keer ging ik weer stuk dankzij dit topic.

Die puntentelling slaat werkelijk helemaal nergens op, Piet is volgens mij de enige die consistent hard werkt. Gelukkig hebben we het geheime genootschap nog.
Jij krijgt vertrouwelijk te horen van de regisseur dat er een geheim consiglio is en jij loopt dat doodleuk uit te lekker op een forum
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:56:42 #261
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57908291
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:40 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Jij krijgt vertrouwelijk te horen van de regisseur dat er een geheim consiglio is en jij loopt dat doodleuk uit te lekker op een forum
.
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:59:21 #262
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_57908332
quote:

[..]

Heb je wel eens gekeken? en dan ook echt geluisterd? Lijkt me toch duidelijk? helft van de punten worden door dorpsraad gegeven als het er echt om gaat. De stand die nu in beeld komt is dus maar 50% van de totale stand... Dorpsraad mag elke week a la Expeditie Robinson op een briefje haar voorkeur doorgeven. Alleen weten de koppels dat nog niet (deze week dus wel).
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:08:34 #263
182728 honda1990
pi_57908477
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:59 schreef Dr.Aart het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken? en dan ook echt geluisterd? Lijkt me toch duidelijk? helft van de punten worden door dorpsraad gegeven als het er echt om gaat. De stand die nu in beeld komt is dus maar 50% van de totale stand... Dorpsraad mag elke week a la Expeditie Robinson op een briefje haar voorkeur doorgeven. Alleen weten de koppels dat nog niet (deze week dus wel).
Serieus? Dan moet ik echt wat beter opletten denk ik
pi_57909725
quote:

[..]

Misschien was het een grapje. Ik hoorde het even snelsnel namelijk.
pi_57909752
quote:

[..]

pi_57924170
quote:

[..]

Verrek! Dus toch . En wij maar niks in de gaten hebben.......
pi_57924369
Ik snap ook niet dat ze dat er niet gewoon even duidelijk bij vertellen, moet toch wel kunnen via een voice-over of zo?
pi_57926951
Vongole vertalen met mosselen en muziek eronder uit Calabrie
  woensdag 9 april 2008 @ 11:17:11 #269
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57930208
quote:
Op woensdag 9 april 2008 07:49 schreef DIGGER het volgende:
Vongole vertalen met mosselen en muziek eronder uit Calabrie
Ja, verbaasde mij ook al. Zij schelpen toch? Tapijtschelpen?
  woensdag 9 april 2008 @ 14:28:11 #270
182728 honda1990
pi_57934500
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:54 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Verrek! Dus toch . En wij maar niks in de gaten hebben.......
Ik heb de uitzending opgenomen en het geluid omgekeerd afgespeeld, wat ik toen hoorde was Fritsschrikbarend: Geheime dorpsraad, er is een geheime dorpsraad, ik hoorde het heel vaag en met een echo maar ik was er zeker van dat dit een geheime aanwijzing zou kunnen zijn!
pi_57935689

Het is maar goed dat iemand (jij dus) hier op slinkse wijze achter de waarheid weet te komen. Wat worden wij dan toch weer in het ongewisse gelaten, over kijkersbedrog gesproken!
  woensdag 9 april 2008 @ 18:30:31 #272
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57939291
Het lijkt mij leuk, om voor het volgende seizoen dan, het programma spannender te maken met bv een geheime dorpsraad! Waar de deelnemers dan niets van afweten. Een consiglio zeg maar.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 10 april 2008 @ 14:05:17 #273
182728 honda1990
pi_57956954
@bloodymary Idd zo zie je maar weer dat je gewoon keihard voor de gek word gehouden!

@foxje
pi_57957401
Wat een geweldig idee van Foxje. Misschien kun je het mailen naar de redactie. Of dat ze dan de mening van die dorpsraad voor 50 % mee laten tellen of zo, zonder dat de deelnemers het in eerste instantie weten. Maar dat zullen ze wel niet doen, of niet geheim kunnen houden of zo. En dat zou toch zonde zijn, het gaat tenslotte om een "geheime" dorpsraad.

En wie zouden ze er dan ik kunnen zetten? Misschien de barvrouw?
  donderdag 10 april 2008 @ 17:09:57 #275
182728 honda1990
pi_57960821
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Wat een geweldig idee van Foxje. Misschien kun je het mailen naar de redactie. Of dat ze dan de mening van die dorpsraad voor 50 % mee laten tellen of zo, zonder dat de deelnemers het in eerste instantie weten. Maar dat zullen ze wel niet doen, of niet geheim kunnen houden of zo. En dat zou toch zonde zijn, het gaat tenslotte om een "geheime" dorpsraad.

En wie zouden ze er dan ik kunnen zetten? Misschien de barvrouw?
Ik denk dat je beter pattent kan gaan kopen op dit idee, ik snap niet hoe je er op komt een geheime dorpsraad
pi_57968354
Als ze er dan ook gelijk een lekkere Italiaanse inzetten, een lerares ozfo. Met dikke tieten.
Dat lijkt me wel wat.
pi_57970993
Ja en voor de vrouwen dan zo'n typje, ja zo eentje die Tonny van Piet bijv. nou een George Clooney zou noemen... die een beetje over de koffie begint en af en toe langskomt.. als aannemertje ofzo!
pi_57972892
En een allochtoon, een Marokkaan_achtige ofzo en die laten we het heel erg goed doen in de testen dat lijkt mij ook wel zo politiek correct!
pi_57976136
En dat die Italiaanse bouwers dan heel slordig te werk gaan en meer kapot maken dan herstellen!
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:48:32 #280
182728 honda1990
pi_57981314
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 09:44 schreef bloodymary het volgende:
En dat die Italiaanse bouwers dan heel slordig te werk gaan en meer kapot maken dan herstellen!
Idd dan zou het helemaal een giller zijn als 1 van de kandidaten aan de loodgieter vraagt hoeveel kost het, dat de loodgieter zegt komt goed komt goed maak je maar niet druk, maar ze vervolgens het volle pond laat betalen .
pi_57989230
nahhhhh... denk niet dat ze dat toch moeten doen.. zijn allemaal van die Italiaanse cliches weet je wel.. zo voor de hand liggend!
pi_57995600
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:30 schreef FoXje het volgende:
Het lijkt mij leuk, om voor het volgende seizoen dan, het programma spannender te maken met bv een geheime dorpsraad! Waar de deelnemers dan niets van afweten. Een consiglio zeg maar.
Wat een geweldig idee
pi_57996918
Het concept is by the way door de producers aan oa Scandinavie en Australie verkocht.
  zondag 13 april 2008 @ 20:23:59 #284
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58027631
Het consiglio De Italiaanse Droom is weer begonnen!
pi_58027822
Alleen wordt het programma zonder Tonny en Piet echt saai, de rest van die mensen interesseren me eigelijk niks.
anonieme razernist
pi_58027900
Wat! Is er een consiglio, dat hadden ze ook wel eens wat eerder mogen melden?
Ik typ straat.
pi_58028175
"Mijn vrouwtje zorgt goed voor mijn. Whehehe"
  zondag 13 april 2008 @ 21:01:55 #288
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58028558
De taaltechnische lompheid van Piet begint langzaamaan wel enigszins vervelend te worden....
"In Nederland altijd. Daarom wil ik ook hier wonen. Piano piano."
  zondag 13 april 2008 @ 21:08:25 #289
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58028699
Dat waren Jon en Jeroen .
  zondag 13 april 2008 @ 21:16:00 #290
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_58028873
Ja hoor, alle andere stellen die zijn daar vooral omdat ze lekker mee willen helpen bouwen aan het pension, en in de tweede plaats pas om zich daar te vestigen. Right .
Wat een hypocriete lui zeg, Piet en Tonny veroordelen dat ze alleen mee willen helpen als ze een kans hebben op de overwinning...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  zondag 13 april 2008 @ 21:16:01 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58028874
De stemming in dit programma is net zo ondoorzichtig als bij de Italiaanse verkiezingen. Hoe die punten nu precies samengesteld worden en hoe die verschuivingen nu precies plaatsvonden blijft me een raadsel. Alles is mogelijk, zullen we maar zeggen.
The End Times are wild
pi_58029189
AaN Piet en Tonnie kun je je tenminste heerlijk ergeren!! Wat een lompheid....en ze werken ook zo hard. Althans Piet, volgens mij voert die Tonnie geen reet uit!
Die andere stellen zijn zo niksig,,,vooral die Thomas c.s.
En dan die fijne zeurpieten van het consiglio, die zijn al net zo bekrompen als Piet en Tonnie!! Klopt goed met elkander, zullen we maar zeggen!
Mooiste quote vanavond is van Tonnie: "iemand anders zijn naar huis gestuurd!"
geniet nooit met mate
  zondag 13 april 2008 @ 21:29:08 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58029289
Wel dacht ik halverwege het programma: "ben ik nu naar een herhaling van de voorgaande keren aan het kijken?" Iets van een déja vu, snap je. Het is wel telkens hetzelfde. En alles wat de voice over iedere keer zo spannend aankondigd voor de volgende week blijkt ook wel mee te vallen.
The End Times are wild
  zondag 13 april 2008 @ 22:03:41 #294
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58030346
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:29 schreef LXIV het volgende:
Wel dacht ik halverwege het programma: "ben ik nu naar een herhaling van de voorgaande keren aan het kijken?" Iets van een déja vu, snap je. Het is wel telkens hetzelfde. En alles wat de voice over iedere keer zo spannend aankondigd voor de volgende week blijkt ook wel mee te vallen.
Klopt. Vind 't dan raar dat je voor de hele bureaucratische discussie met de gemeente naar de website wordt verwezen. Dat is juist iets wat anders is dan het de hele dag klussen, eten, slapen, lunch met het dorp enz.....
  zondag 13 april 2008 @ 22:37:09 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58031468
us Pa heeft er toch goed aan gedaan om samen met us Ma te blijven.
Z'n Italiaans wordt ook steeds beter: hij denkt nu dat als ie een soort steenkolen Engels met een Italiaans accent gaat praten die Italianen het wel zullen verstaan.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 april 2008 @ 22:52:09 #296
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58031961
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:37 schreef golfer het volgende:
us Pa heeft er toch goed aan gedaan om samen met us Ma te blijven.
Z'n Italiaans wordt ook steeds beter: hij denkt nu dat als ie een soort steenkolen Engels met een Italiaans accent gaat praten die Italianen het wel zullen verstaan.
Ja idd . Al praatte us pap vandaag nog meer Nederlands dan de afgelopen weken, had ik 't idee . Nee, us pap gaat er wel komen .
pi_58032758

Jeroen ga volgend jaar maar weer fijn everzwijnen verschalken in Gallie
  maandag 14 april 2008 @ 09:13:32 #298
182728 honda1990
pi_58037259
Jeroen met die aardbei boven z'n snor Wat een figuur, geen enkele inzet nogmaals het lijkt me wel fijne mensen om een goed glas rode wijn mee te drinken, maar ze zijn niet geschikt om in Italië een BB op te zetten.
pi_58038236
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:13 schreef honda1990 het volgende:
Jeroen met die aardbei boven z'n snor Wat een figuur, geen enkele inzet nogmaals het lijkt me wel fijne mensen om een goed glas rode wijn mee te drinken, maar ze zijn niet geschikt om in Italië een BB op te zetten.
Tonny en Piet vind ik ook beter geschikt om een camping op te zetten in Spanje
  maandag 14 april 2008 @ 10:22:31 #300
182728 honda1990
pi_58038381
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Tonny en Piet vind ik ook beter geschikt om een camping op te zetten in Spanje
Idd! Waarom gaan die mensen naar Italië als ze gek zijn van paella en van het spaanse land/cultuur enz. ik snap er niks van,

ik moet wel zeggen dat ik ze wel sympathiek vind, en dat piet echt een harde werker is.
  maandag 14 april 2008 @ 10:27:38 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58038482
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
De stemming in dit programma is net zo ondoorzichtig als bij de Italiaanse verkiezingen. Hoe die punten nu precies samengesteld worden en hoe die verschuivingen nu precies plaatsvonden blijft me een raadsel. Alles is mogelijk, zullen we maar zeggen.
Idd, die leraren geven alleeen 'volle' punten en op de een of andere manier komt het gem. elke keer uit op een kommagetal.

Ow en Jon, die meot toch echt ontzettende hoofdpijn hebben? Of dat kapsel is hol van binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')