Elke zondag NL 1 20.20 uur.quote:Strijden om een B&B in Italië
In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.
De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.
De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares.
Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.
Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.
Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...
Wat valt er te winnen?
Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Die Hilversummers?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:29 schreef conleche het volgende:
En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
Gezellig de paellapan (....) meenemen naar Italie.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Stomme bril, verder wel lekker ding.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
Dan zou je pekingexpress moeten zien. De ene begint daar over innerlijke schoonheid, de ander roept bij ieder ding wat ze doet dat ze moslim is.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:33 schreef NoCigar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers.
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realizeer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.
Dat wou ik dus posten!quote:Op zondag 16 maart 2008 21:05 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).quote:Op zondag 16 maart 2008 21:22 schreef golfer het volgende:
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.
En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.
Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Waar zit je dan in Italië en bij wie?quote:Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:
zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!!
quote:Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef gimme.shelter het volgende:
Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!
Ja maar je begint een B&B ín Italiëquote:Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Helemaal mee eens! Die mensen denken volgens mij dat ze nog in brabant zijn met een lekker zonnetje en een leuk huiskequote:Op zondag 16 maart 2008 22:10 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Die gaat erg goed en zeker snel![]()
[..]
Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven.Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen
Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
En toch wil ik op vakantie in Italie Italiaans eten.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
Wat! Tonnie en Piet zijn favoriet, zeg ik maar altijd.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:
Heel leuk programma,
Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen kokenDie oude italiaanse mensen prachtig toch
En dat juffertje gaat er idd goed mee door
In Turijn, bij onszelf, maar daar kennen we Italiaanse collega's. In Alassio, ook op onszelf, maar daar hebben we Italiaanse vrienden. Pasta is een primo, en nooit een secondo. Dat eet je daar dus niet als hoofdgerecht!quote:Op zondag 16 maart 2008 22:04 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Waar zit je dan in Italië en bij wie?
-OT-
Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste.De kop is eraf
![]()
"When in Rome, do as the Romans do" geldt niet alleen voor Rome maar voor heel Italië.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wou ik dus posten!![]()
Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Ik juist wel. Want iedereen gaat op een normale manier, met respect, met elkaar om. Er wordt niet overdreven gedaan of enorm gehyped.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
Ja die zijn zo mooi om te zien. Ook vorige week toen ze aan het kaarten warenquote:Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:
Die oude italiaanse mensen prachtig toch![]()
Tegen elkaar opzetten... mwah...Ook al begrijp ik wat je bedoelt.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Die bril geeft haar wel iets stouts toch?echt een leuke meid
Ik ben wel benieuwd naar de kijkcijfersquote:Op zondag 16 maart 2008 23:10 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of het een populair programma is of zal worden, maar zouden meer mensen nu naar Italië willen emigreren na afloop van de show? "Dit wordt toch als erg aantrekkelijk gepresenteerd, krijg er zelf bijna zin in.
De kandidaten worden 'uitgenodigd' om achterbaks tegen elkaar te zijn om meer kans te maken er zelf beter uit te komen. En ook hoe trots die 'ruzie'van volgende week door de voice-over werd aangekondigd...dat past imho beter bij de commerciëlen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Tegen elkaar opzetten... mwah...Ook al begrijp ik wat je bedoelt.
Toch blijft het een spel, of je het nou op SBS gooit of bij de KRO![]()
En ik vind het helemaal niet bij de commerciële omroep passen, absoluut niet.
Het is echt een publieke omroep programma.
Dat ze uitgenodigd worden, soms wil je gewoon even je ei kwijtquote:Op zondag 16 maart 2008 23:38 schreef Loohcs het volgende:
[..]
De kandidaten worden 'uitgenodigd' om achterbaks tegen elkaar te zijn om meer kans te maken er zelf beter uit te komen. En ook hoe trots die 'ruzie'van volgende week door de voice-over werd aangekondigd...dat past imho beter bij de commerciëlen.
Maar als nederlanders geen pasta eten wat krijgen ze dan in hun maagquote:Op zondag 16 maart 2008 23:02 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ja die zijn zo mooi om te zien. Ook vorige week toen ze aan het kaarten waren
En vandaag in dat winkeltje "panini, panini!"![]()
Wij Nederlanders eten 24/7 broodZo leer je nog eens iets over jezelf
Ik denk het niet, als je weet hoe 'kortzichtig' de meeste oudere Italianen zijnquote:Op maandag 17 maart 2008 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En toch komen die stukjes met de ouderen op mij erg nep over, of iniedergeval erg geforceerd.
Maar als trouwe kijker van Het Blok en Ik Vertrek blij ik zeker met veel plezier kijken hoor daar niet van
Precies, zo zijn Italianen gewoon. Toen ik in Italie woonde, woonde ik met nog een aantal mensen in het huis van een Italiaans vrouwtje van een jaar of 70. Gelukkig woonde ze niet bij ons, maar ze kwam wel elk weekend langs. En altijd overal commentaar op natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:05 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, als je weet hoe 'kortzichtig' de meeste oudere Italianen zijn
Ja vind ik ook, jammer dat dat erbij zit. Het ziet er zo nep uit en is ook helemaal niet boeiend. Voor de rest wel een leuk programma maar de focus mag wel iets meer liggen op de kandidaten en het huis dan Italië en de mensen er omheen.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En toch komen die stukjes met de ouderen op mij erg nep over, of iniedergeval erg geforceerd.
Maar als trouwe kijker van Het Blok en Ik Vertrek blij ik zeker met veel plezier kijken hoor daar niet van
Van mij mogen ze het wel zo latenquote:Op maandag 17 maart 2008 14:14 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, jammer dat dat erbij zit. Het ziet er zo nep uit en is ook helemaal niet boeiend. Voor de rest wel een leuk programma maar de focus mag wel iets meer liggen op de kandidaten en het huis dan Italië en de mensen er omheen.
quote:
het brabantse stel is wel om te gillenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:41 schreef Avani het volgende:
Ik vind het een leuk programma, maar de koppels die erin zitten zijn wat minder. Panini
Je bedoelt onze "Belle & het Beest"?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:23 schreef Foffie109 het volgende:
Heb alleen moeite met die quasi-artistiekelingen uit? Zouden dat echt pas veertigers zijn??
Belle en het Beest lijkt me echt topmensen om een glas rode wijn mee te drinken maar ik zie hun de klus nog niet klaren eigenlijk, om over Tonny en Piet nog maar niet te sprekenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:02 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Je bedoelt onze "Belle & het Beest"?Ja, Jeroen is 44 en Jon 43.
Je bedoelt, vloer, trappen en deuren niet veranderen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef honda1990 het volgende:
Ik vind overigens wel dat ze een goed punt hadden qua verbouwen, had ik eerlijk gezegd niet van ze verwacht.
Ja, de vloer had idd best een opknapbeurtje kunnen gebruiken maar de rest vond ik er erg goed uitzien, die bogen buiten mogen trouwens wel wat gebruiken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Je bedoelt, vloer, trappen en deuren niet veranderen?
Ja ik vind het ook zonde eik als echt álles verandert wordt. Zoiets hoort juist wat oude dingen te behouden. Ik begrijp het wel als het je smaak niet is, maar toch. Verander dan niet alles. Kies dan alleen de belangrijkste dingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:30 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ja, de vloer had idd best een opknapbeurtje kunnen gebruiken maar de rest vond ik er erg goed uitzien, die bogen buiten mogen trouwens wel wat gebruiken.
Vergis je niet in Tonny en Piet. Ik moet die andere stelletjes nog voor zoveel mensen tegelijk zien koken. Bovendien kan Piet goed klussen, en dat is ook nooit weg als huisbaas.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Belle en het Beest lijkt me echt topmensen om een glas rode wijn mee te drinken maar ik zie hun de klus nog niet klaren eigenlijk, om over Tonny en Piet nog maar niet te sprekenDie moet je gewoon met een biertje in zn hand op een camping zetten.
Ik vind overigens wel dat ze een goed punt hadden qua verbouwen, had ik eerlijk gezegd niet van ze verwacht.
Dat klopt, ik denk dat ze in Brabant meer kans maken, ik heb het idee dat ze zich niet aan kunnen/passen aan Italianen. Misschien hadden ze beter in Spanje kunnen blijvenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergis je niet in Tonny en Piet. Ik moet die andere stelletjes nog voor zoveel mensen tegelijk zien koken. Bovendien kan Piet goed klussen, en dat is ook nooit weg als huisbaas.
Jij bent er ws vaker geweest dan hunquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:51 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat klopt, ik denk dat ze in Brabant meer kans maken, ik heb het idee dat ze zich niet aan kunnen/passen aan Italianen. Misschien hadden ze beter in Spanje kunnen blijven
Wat ik zelf ook erg lomp vond dat Piet een spaanse naam aannam_! Ik bedoel zo erg is het niet maar ik heb het idee dat ze naar Italia zijn gegaan omdat spanje niet is gelukt, ik denk dat je er met zo'n instelling gewoon niet komt. Het feit alleen al dat ze niet wisten hoe je espresso moet drinken zei voor mij eigenlijk wel genoeg. Ik ben misschien een snotaap van 17 maar ik heb het idee dat ik de gebruiken beter ken/snap dan zullie.
Waarschijnlijk niet ben er heel dicht in de buurt geweest, ga van de zomer 2 maanden naar Italia dat scheelt dan weerquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:06 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Jij bent er ws vaker geweest dan hun
Op zich geeft het niet, dat ze dingen nog niet weten, je komt er om te leren. De ene heeft ms een grotere passie voor het land dan de ander.
Alleen kun je met voorbereiding ook veel doen. En ik weet niet of ze dat wel gedaan hebben.![]()
En ik vind het tenenkrommend dat ze aan elke Italiaanse naam een eigen draai geven. De buren die ze persoonlijk uit gingen nodigen. Als een tokkie half luisterend de naam herhalen.Maar ja, misschien hebben ze gewoon totaal geen gevoel voor taal.
Alleen in Italië met Spaanse dingen aankomen (Spaanse naam, Spaans eten) is gewoon echt van de domme. Had je 1 landenboek over Italië opengeslagen, dan had je geweten dat ze vrij traditioneel en op sommige punten echt nog ouderwets zijn. Dan ga je geen paëlla maken. Zeker niet in een ienimini-dorpje.
Zoals ik al eerder zei; open je een B&B in Nederland, dan ga je ook geen typisch Duitse schotel maken.
Hun pluspunt is eik alleen dat hij handig in huis is
quote:Op maandag 17 maart 2008 09:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo wat was die lerares sexy gekleed zeg jeetje![]()
Het lukt mij alleen niet om de beelden van Uitzendinggemist omtezetten in een groot fotobestand, alleen hele kleine beeldjes lukken maar om de een of andere reden dus kan geen plaatjes hier plaatsen, sorry
Waarom denk je? Omdat je vind dat Italianen zich te serieus nemen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:37 schreef LXIV het volgende:
Maar Tonnie en Piet passen om alle redenen die jullie noemen juist perfect bij de Italianen in het dorpje!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:14 schreef honda1990 het volgende:
Tijdens vakanties kamperen Piet en Tonny voornamelijk, eerst met een vouwwagen, nu met de caravan. Ze zijn voor het laatst in 1977 in Italië geweest. Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse.
Dat wel, alleen moeten ze zich nog flink aan gaan passen, en de Nederlandse en Spaanse ideeën laten gaanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Nee, omdat ze net zo dorps en ouderwets zijn.
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:02 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Je bedoelt onze "Belle & het Beest"?Ja, Jeroen is 44 en Jon 43.
Ik heb nog geen flauw idee wie ik denk dat de meeste kans maken om te winnen...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:37 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik dat ze best wel goede sociale eigenschappen hebben. Ik ken dat soort mensen wel, die kunnen nog heel verrassend uit de hoek komen. Ik ben heel benieuwd hoe hun relatie met de dorpsbewoners zich ontwikkeld.
Hilarischquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Dat videodagboek van tonny en piet week 2
Een beetje zoals het bij het merendeel van de 50+ ers is gesteld in Nederland. (Die oudewetse types doel ik dan op) De vrouw bepaald alles in en om het huis, de man volgt het commando op. Logisch aangezien dat soort type vrouwen de hele dag thuis zitten met de kids en de aardappels schillen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:53 schreef Day het volgende:
maar bij Tonny is het , volgens mij, 'mijn wil is wet'(goedschiks of kwaadschiks).
Zijn dit nu je favo momenten?quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:44 schreef WammesWaggel het volgende:
"Ik hou van dansen en muziek E viva España!"![]()
[ afbeelding ]
"Hi hi ze heeft borsten, hi hi, ja, hi hi, hinnik, hi hi"![]()
Nee, en bovendien knippen ze er zo'n 80% uit of zoquote:Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef Noisekick het volgende:
Een beetje zoals het bij het merendeel van de 50+ ers is gesteld in Nederland. (Die oudewetse types doel ik dan op) De vrouw bepaald alles in en om het huis, de man volgt het commando op. Logisch aangezien dat soort type vrouwen de hele dag thuis zitten met de kids en de aardappels schillen.
Karim vind ik trouwens echt heel snel gaan, ik weet niet hoe hij zich heeft voorbereid op het Italiaans, maar die gaat als een speer met de taal.Zijn Carlijn vind ik af en toe niet al te happy of enthousiast overkomen. Niet dat iemand 24/7 vrolijk moet zijn, maar net als wat de kooklerares zei; ze had geen enthousiasme.
![]()
Maar er zijn pas 2 afleveringen geweest, dus echt een goeie impressie hebben we ook nog niet.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:26 schreef Bluezz het volgende:
en kunnen idd beter een camping beginnen in Spanje, Tsjechië of Drente
Ja dat idee heb ik ook helemaal, het zou me wel verbazen als ze straks winnen en daar een top B&B neerzetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:28 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ik denk dat ze "maar" richting Italië zijn gegaan, puur vanwege het aanbod of de mogelijkheid van dit programma.
Anders waren ze ws zo goed als zeker met iets in Spanje bezig.
En ms is het hetgeen dat jou zo stoort ook wel omdat jij echt gepassioneerd met iets bezig bent (net als ik overigens) en hun lijken "half" te werk te gaan.
Ik ben ook nooit zo dol op dat soort mensen. Ik stort me er voor 110% in.
Maar goed, we zullen het gaan zien wat het wordt
Whehe, die loodgieter idd.
Hebben zo te zien een beetje de instelling van: "WIJ gaan het hier eens ff maken! " Lijkt wel of ze zich verheven voelen boven de andere kandidaten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:40 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ik vind Jon ook een beetje eng, ik denk dat die de touwtjes thuis ook erg in handen heeft, maar dat kan ook een verkeerd idee van me zijn. (Ms ook wel door het pompeuze haar en die kleding) En net als wat jij zegt; lijkt of ze niet helemaal voorbereid zijn.
Maar aan de andere kant hebben thuis toch zo'n een pension, alleen is dat natuurlijk iets anders dan in het buitenland iets gaan beginnen mét nog 3 concurrerende stellen.
Ze zijn vast ook lid van de VPROquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:28 schreef Foffie109 het volgende:
Hebben zo te zien een beetje de instelling van: "WIJ gaan het hier eens ff maken! " Lijkt wel of ze zich verheven voelen boven de andere kandidaten.![]()
Kan me niet voorstellen dat dat stel er lang in zal blijven.
En van de Communistische Partij!quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ze zijn vast ook lid van de VPRO
Nou eh... als je al niet supergemotiveerde leerlingen hebt is het gewoon niet zo snuggerquote:Op woensdag 19 maart 2008 16:51 schreef honda1990 het volgende:
Dat hele decolleté verhaal was zo kansloos heAls ze er niet mee om kunnen gaan dat vrouwen in Italië wel stijl hebben, wel verzorgt zijn, zich niet hoerig maar sexy kleden blijf je toch lekker thuis. Het kan misschien afleiden maar dan zoek je toch lekker een lerares van 70 die een jurk totaan boven aan heeft.
quote:Op zondag 23 maart 2008 11:35 schreef bloodymary het volgende:
En ik vind dat na Karim Tonnie nog het beste Italiaans spreekt. Details neemt ze goed op (het vi in invitarvi bijvoorbeeld).
Ik had van Thomas en Sandy veel meer verwacht eik. Puur door het uiterlijk, opleiding en werk in NL.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:11 schreef golfer het volgende:
Die Piet wordt steeds irritanter.
Kariem en Carlijn blijven het goed doen. Leuk dat ze waagden om een echte Italiaanse maaltijd te koken.![]()
Van die Jon en Jeroen zie je heel weinig evenals van Thomas en Sandy..
EIndelijk een medestander mbt Piet en Tonnie. Ik denk ook dat zij jusit door hun ouderwetsheid en leeftijd goed klikken kunnen in het dorpje.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:35 schreef bloodymary het volgende:
Ben ik de enige die zich dood zit te ergeren aan die vriendin van Karim? Heel de tijd dat gezeur over dat zwembad en hoe ze over die lerares met haar decollete sprak. Wat een zeurmuts zeg.
En dat gedoe over die lerares was vreselijk, die vrouw zag er prachtig uit. En Italianen mogen dan wel bekend zijn om zich stijlvol te kleden, in de praktijk zit daar vaak een heel ordinair randje aan, dat hoort er nou eenmaal bij.
Tot nu toe vind ik eigenlijk Karim er het beste passen (maar dan zonder vriendin, hup kieper dat mens de deur uit en ga verder met de taallerares) en in tegenstelling tot de meesten hier: Tonnie en Piet. Ze moeten nog veel leren over het land, maar beschikken wel over goede sociale vaardigheden voor zo'n dorpje. In tegenstelling tot die Jon en Jeroen (begin 40), die menen sier te maken met hun cappuccino drinken, maar juist het tegenovergestelde bereiken. Die dorpsbewoners prikken daar wel doorheen hoor of je het meent of niet. En ik vind dat na Karim Tonnie nog het beste Italiaans spreekt. Details neemt ze goed op (het vi in invitarvi bijvoorbeeld).
Zullen ze toch echt een de moeite moeten nemen de taal en de gewoontes aan te leren, want anders blijven het gewoon een stel lompe Brabantse boeren in het buitenland.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
EIndelijk een medestander mbt Piet en Tonnie. Ik denk ook dat zij jusit door hun ouderwetsheid en leeftijd goed klikken kunnen in het dorpje.
"quote:Op zondag 23 maart 2008 21:22 schreef TheMidasTouch het volgende:
HELLUP... weet iemand wie die muziek in de Italiaanse Droom zingt.. het komt vaak langs.. en het lijkt een beetje op muziek uit de Godfather..
kan je misschien even de artiest/album informatie geven?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:37 schreef NoCigar het volgende:
[..]
"
Dat zijn de totaal misplaats gekozen liederen van de 'Ndrangeta, zo'n cd die een aantal jaren geleden uitkwam.
Men kiest dus muziek uit die een zeer geweldadige criminele organistie verheelijkt die ook nog eens uit een totaal ander deel van het land komt. Wat zijn het ook een stelletje ongeinteresseerde lompe boeren die programmamakers.
ik kan het liedje niet eens op youtube vinden, kan iemand mij helpen?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
Die muziek sloeg idd. nergens op!! Is Siciliaanse muziek. De programmamakers denken kennelijk dat het niemand opvalt.
Ik denk dat ze gewoon "Omerta, onuri e sungu", La musica della mafia eronder hebben gemonteerd. Zeker weten doe ik het niet, maar ik meende het te herkennen. Er zijn 2 delen van uit gekomen. De CD's zijn in Italie zelf niet te koop, maar hier wel.
Sorry, mijn fout, ik heb de titel van de hele CD genoemd!! Ik noem eens een liedje, "Campagni d'Asprumunti" van Mimmo. Eerste nummer van de CD. Misschien lukt dat wel?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:09 schreef TheMidasTouch het volgende:
[..]
ik kan het liedje niet eens op youtube vinden, kan iemand mij helpen?
zou fijn zijn als iemand exact de naam van het liedje kent, bespaart mij een hoop tijd..quote:Op zondag 23 maart 2008 22:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Op het gevaar af erg off-topic te raken (maar wat zijn die Piet en Tonny toch stom he.....) als je la musica della mafia intikt bij bol.com kun je beide CD' s gewoon krijgen!!
Ik heb het net even gecontroleerd, maar het is idd die muziek. Die mooi is, maar niet klopt bij de regio van het programma. Who cares!!
maar weet je zeker dat het van de eerste CD is.. en niet van II of III?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Eerste cd heet " Il canto di malavita", La musica della mafia. De naam van het liedje dat ze in het programma hadden weet ik niet precies, heb het programma niet opgenomen. Maar het komt wel van deze CD's. Als je de muziek van het programma mooi vind zal je deze Cd's ook mooi vinden, denk ik zo.
Helemaal mee eens! Sterker nog, ik vind ze allemaal stom.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:51 schreef Xith het volgende:
Ik vind geen een van de stelletjes leuk.
valt wel mee hoewel ik ze niet in mijn vriendenkring behoef. Tonny en Piet vind ik wel mensen met hart voor de zaak. De Gooische Kakkers hoef ik niet. Zijn karikaturen van zichzelfquote:Op maandag 24 maart 2008 00:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Sterker nog, ik vind ze allemaal stom.
Ik vind ze ook niks, ze zetten ook helemaal geen stempel op het programma en ze laten niks van zichzelf zien. En wat je ziet... mweh...quote:Op maandag 24 maart 2008 00:54 schreef Foffie109 het volgende:
De Gooische Kakkers hoef ik niet. Zijn karikaturen van zichzelf
Mooi!!!quote:Op zondag 23 maart 2008 23:44 schreef TheMidasTouch het volgende:
gimme.shelter & NoCigar
bedankt, ik hou van jullie heb het liedje gevonden..
Ik denk alleen maar,' Wat zegt die??'quote:Op maandag 24 maart 2008 01:12 schreef bloodymary het volgende:
Als ik Piet hoor praten, moet ik steeds aan Juffrouw Jannie denken!
Ik denk telkens:Nu weet ik waarom ik niks met Braband(ts) hebquote:Op maandag 24 maart 2008 11:24 schreef noekje het volgende:
[..]
Ik denk alleen maar,' Wat zegt die??'
Versta er niks van.
kijk eens naar hun videodagboek week 3!! Jon laat heel wat zien, ze heeft toch zoveel sjaaltjes? Had bij die opname maar eventjes e.e.a. bedekt. Br............quote:Op maandag 24 maart 2008 01:21 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ik vind ze ook niks, ze zetten ook helemaal geen stempel op het programma en ze laten niks van zichzelf zien. En wat je ziet... mweh...![]()
Ik moest wel even lachen toen hij z'n Essere-rijtje aan het opzeggen was
Het gooise stel is toch Thomas en Sandy?quote:Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Foffie109 het volgende:
[..]
kijk eens naar hun videodagboek week 3!! Jon laat heel wat zien, ze heeft toch zoveel sjaaltjes? Had bij die opname maar eventjes e.e.a. bedekt. Br............
*herkent*quote:Op maandag 24 maart 2008 13:50 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik denk telkens:Nu weet ik waarom ik niks met Braband(ts) heb
En wat kan ik me ergeren aan de 3 zoenen van tonny en piet,zeggen: Joa ik wou de tom-tom nog meenemen maarja ik heb em maag thuis gehouwe en De koart lich in het kastje
.
Idd, herker weinig erg weinig "Brabants" aan die 2. Stelletje zeikers zijn het.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef FoXje het volgende:
* FoXje is Brabo envan Tonnie en Piet. Die armen van Tonnie
(Echte Brabanders wonen tussen Tilburg en Helmond, daarbuiten is het allemaal nep).
En in 1977 voor 't laatst in Italië geweest, las ik daarstraksquote:Op maandag 24 maart 2008 17:08 schreef Chielus het volgende:
[..]
Idd, herker weinig erg weinig "Brabants" aan die 2. Stelletje zeikers zijn het.
(van kro.nl) "Ze gaan vanaf het voorjaar tot het najaar bijna elk weekend naar de camping in Renesse. "
"Eigenlijk zijn ze Spanjegangers en Tonny spreekt dan ook een moppie Spaans."quote:Op maandag 24 maart 2008 17:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En in 1977 voor 't laatst in Italië geweest, las ik daarstraks.
Vanuit het oogpunt van de kandidaten en de bewoners eerder een nachtmerriequote:Op maandag 24 maart 2008 17:13 schreef Chielus het volgende:
[..]
"Eigenlijk zijn ze Spanjegangers en Tonny spreekt dan ook een moppie Spaans."
Dan kun je idd wel spreken over een "Droom"
het gooise stel is Jon + Jeroen.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Het gooise stel is toch Thomas en Sandy?
Wat is er Goois aan bv het uiterlijk van Jon en Jeroen?
quote:Op maandag 24 maart 2008 17:23 schreef Foffie109 het volgende:
[..]
het gooise stel is Jon + Jeroen.
En nee, er is niets goois aan HUN uiterlijk
quote:
Dan ben ik brabander ik woon in Veghel.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef FoXje het volgende:
* FoXje is Brabo envan Tonnie en Piet. Die armen van Tonnie
(Echte Brabanders wonen tussen Tilburg en Helmond, daarbuiten is het allemaal nep).
Nou, het schijnt zelfs (ik weet het niet zeker natuurlijk) dat er een soort groep mensen is, die in het geheim een deel van jurering doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:28 schreef ctrladdict het volgende:
de continue herhalingen van de zelfde scenes + dezelfde uitleg is slaapverwekkend en dan heb ik het nog niet is over de mega irritante voice over van Fritz Spits.
Let op, Het is het Geheime Consiglio waar de deelnemers niets van weten. Maar waarschijnlijk was je dat nog niet duidelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:29 schreef honda1990 het volgende:
Ik onderschat de consiglio nogal ik vind dat de presentator beter duidelijk zou moeten zijn dat de consiglio niet te onderschatten is!
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:05 schreef Chielus het volgende:
[..]
Let op, Het is het Geheime Consiglio waar de deelnemers niets van weten. Maar waarschijnlijk was je dat nog niet duidelijk.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef honda1990 het volgende:Ik wist dit inderdaad nog niet, woont het consiglio ook in het dorp? Hoort de lokale bevolking ook bij het consiglio?
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:43 schreef Xith het volgende:
Wtf, er is een geheime dorpsraad??? Dat had ik nog niet gehoord!
Ik weet niet precies wat dat is, maar ik onderschat ze iig welquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:43 schreef Xith het volgende:
Wtf, er is een geheime dorpsraad??? Dat had ik nog niet gehoord!
Hoe kan dat nou, jij als Italia-liefhebber?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef honda1990 het volgende:
[..]Ik wist dit inderdaad nog niet, woont het consiglio ook in het dorp? Hoort de lokale bevolking ook bij het consiglio?
Mijn reactie ookquote:
Als ze de uitslag in een spoiler zetten vind ik het niet eens zo'n probleem maar doe toch maar nietquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:19 schreef Noisekick het volgende:
Zolang de spoilers maar hier weg bljven vind ik alles best
Prima bereikbaar hier.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:53 schreef ctrladdict het volgende:
Blijkbaar is de paniek toegeslagen bij de KRO nu iedereen de uitslag via wat googlen te weten kan komen en mensen allerlei moeilijk vragen stelden over hoe dat nu zit met de prijs van de winnaars. De forums van de website de Italiaanse droom http://deitaliaansedroom.kro.nl/ zijn niet meer te bereiken.
Ik heb het al gelezen.. Toch heb ik zoiets van: eerst zien, dan geloven. Iedereen kan wat zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:21 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Als ze de uitslag in een spoiler zetten vind ik het niet eens zo'n probleem maar doe toch maar niet
En het kokenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:51 schreef Xith het volgende:
Ook erg opvallend dat de show vooral om de heren gaat, bij het becijferen kreeg je alleen de redenen te zien waarom de mannen het slecht deden, lijkt wel of de vrouwen er alleen maar voor de show zijn...
Ze wie is de molquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:35 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik heb het al gelezen.. Toch heb ik zoiets van: eerst zien, dan geloven. Iedereen kan wat zeggen.
Idd als die man piticchio zegt krijg ik echt plaatsvervangende schaamtequote:Op woensdag 26 maart 2008 11:55 schreef DIGGER het volgende:
Het programma is trouwens wel leuk om te volgen, met een Italiaanse schoonfamilie, maar daardoor ook een stuk meer ergernissen. De uitspraak van presentatrice/voice over van "Piticchio" bijvoorbeeld. Dramatisch slecht.
Concept is wel leuk, ze laten me alleen veel te weinig zien van de werkelijke verbouwing. Ik heb geen enkel plan van welk stel dan ook gezien, laat staan met een toelichting.
Dit ontbreekt veel te veel en kan makkelijk in de plek van het continu herhalen van de procedures van het programma.
Mbt de kandidaten zijn die Piet & Tonnie echt als typetjes erin gezet, want het zijn gewoon figuren voor een Hollandse camping maar dan met mooi weer garantie.
En ik kan wel lachen om dat hele gebeuren rond het koken & eten.
Als je de verkeerde saus bij het type pasta maakt, bega je al een fout voor de oudere generatie, laat staan dat je buitenlands voor ze gaat koken.
Nou, het geheime consiglio mogen ze nog wel wat beter uitleggen hoor!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:55 schreef DIGGER het volgende:
Dit ontbreekt veel te veel en kan makkelijk in de plek van het continu herhalen van de procedures van het programma.
Misschien kan Frits Spits in de uitzendingen er wat meer de nadruk op leggen dat dat niet het geval isquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:30 schreef DarkShine het volgende:
Weten de bewoners dat er een consiglio is?
Volgens mij gaat 't ook meer om de frictie die het gevolg is van de verbouwing dan om de verbouwing zelf. Het is geen klusprogramma en 'ruzie' tussen de stellen of onenigheid binnen een relatie is net wat interessanter dan het metselen van een muurtje.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:55 schreef DIGGER het volgende:
Het programma is trouwens wel leuk om te volgen, met een Italiaanse schoonfamilie, maar daardoor ook een stuk meer ergernissen. De uitspraak van presentatrice/voice over van "Piticchio" bijvoorbeeld. Dramatisch slecht.
Concept is wel leuk, ze laten me alleen veel te weinig zien van de werkelijke verbouwing. Ik heb geen enkel plan van welk stel dan ook gezien, laat staan met een toelichting.
Mbt de kandidaten zijn die Piet & Tonnie echt als typetjes erin gezet, want het zijn gewoon figuren voor een Hollandse camping maar dan met mooi weer garantie.
En ik kan wel lachen om dat hele gebeuren rond het koken & eten.
Als je de verkeerde saus bij het type pasta maakt, bega je al een fout voor de oudere generatie, laat staan dat je buitenlands voor ze gaat koken.
Bedoel je dat je de exacte werking beter uitgelegd wilt krijgen of je ben je nu nr 10 die überhaupt van het bestaan niks af wistquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:32 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nou, het geheime consiglio mogen ze nog wel wat beter uitleggen hoor!
Zoals iemand al zei: Frits Spits laat gewoon niet merken of de bewoners überhaubt wat af weten van de consiglio, eerlijk gezegd heb ik het idee dat de programmamakers de consiglio een beetje onderschatten eerlijkgezegd.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Bedoel je dat je de exacte werking beter uitgelegd wilt krijgen of je ben je nu nr 10 die überhaupt van het bestaan niks af wistDat komt minimaal 3 a 4 keer voorbij per aflevering, hoe kan iedereen dat nou missen
Euh, het was ironisch bedoeldquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:56 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Bedoel je dat je de exacte werking beter uitgelegd wilt krijgen of je ben je nu nr 10 die überhaupt van het bestaan niks af wistDat komt minimaal 3 a 4 keer voorbij per aflevering, hoe kan iedereen dat nou missen
niks tegen de almachtige Frits Spits beste vriend !quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:54 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Volgens mij gaat 't ook meer om de frictie die het gevolg is van de verbouwing dan om de verbouwing zelf. Het is geen klusprogramma en 'ruzie' tussen de stellen of onenigheid binnen een relatie is net wat interessanter dan het metselen van een muurtje.
Uuhhh, was dat van haar ook niet ironisch bedoeld? Ik hoop het tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat gedoe van ons over het consiglio serieus heeft genomenquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:22 schreef Nuna het volgende:
[..]
Euh, het was ironisch bedoeldVandaar ook die PI, haha.
Er was tijd zat geweest om uit te leggen welk stel welke plannen had, wat nu het definitieve plan is, wie tot nu toe welke klussen op zich genomen heeft (meer dan Piet die steenstrips aan het slopen was zag je niet) etc.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het ook een hap snap programma worden, je ziet niet écht wat ze nou precies doen zo'n dag.
Je hebt een uur de tijd, waarom niet elk stel een kwartier geven en dan écht een dag volgen bijv. want hoe die verdeling van die puntentelling is, wordt ook niet echt duidelijk.
Idd. Dat is wel jammer, dat het allemaal wat rommerlig en oppervlakkig lijkt. Als je geen idee hebt hoe hun dag er nou exact uitzag heb je ook niet echt het gevoel, dat je in het programma meedraait.quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:52 schreef DIGGER het volgende:
Daarom ontbreek het beeld van wat ze nou op een dag doen, hoe hun dagindeling eruit ziet (en men over dit aspect mbt de andere stellen denkt) en hoe iedereen op de diverse vlakken vorderingen maakt.
Ik had minder verwacht eik, netjes jaquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:23 schreef Nuna het volgende:
[..]
Zondag 23 maart: 1.286.000
Best netjes dus
Dat is uitiendelijk toch de reden dat je het blijft volgend zegmaarquote:Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Mocht het zo zijn dat de prettig gevormde zwellingen van de lerares wederom niet in beeld verschijnen dan zal ik mij moeten beraden wbt het verder volgen van deze vertoning....
Zwellingen?quote:Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Mocht het zo zijn dat de prettig gevormde zwellingen van de lerares wederom niet in beeld verschijnen dan zal ik mij moeten beraden wbt het verder volgen van deze vertoning....
'n Bouwval. Ze maken er gewoon 'n bouwval van.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:57 schreef NoCigar het volgende:
Wat zou Piet er eigenlijk van vinden?
Bedenk dat er in Italië maar zeer weinig vakmensen zijn, op barista's,ijsco's,designers,modegoden en sporters na kan eigenlijk niemand watquote:Op zondag 30 maart 2008 21:18 schreef _Boo_ het volgende:
Piet is een held, tenminste iemand met hart voor zijn vak. Je betaalt toch geen 30.000 euro voor zulk prutswerk.
Ja ik weet het. Ook weer zo typisch hoe die Roberto Piet dan een beetje gerust stelt door een beetje met hem te dollen maar ondertussen ook wel weet dat Piet gelijk heeft. Er is geen vast geen Italiaanse versie van het Oud Hollandse spreekwoord 'Praatjes vullen geen gaatjes'...quote:Op zondag 30 maart 2008 21:28 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Bedenk dat er in Italië maar zeer weinig vakmensen zijn, op barista's,ijsco's,designers,modegoden en sporters na kan eigenlijk niemand watJe krijgt de baan omdat je de buurman van de baas kent daarom word je vaak aangenomen.
Natuurlijk overdrijf ik een beetje maar je ziet het wel veel.
parlaro vullo ginno gataroquote:Op zondag 30 maart 2008 21:34 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Ook weer zo typisch hoe die Roberto Piet dan een beetje gerust stelt door een beetje met hem te dollen maar ondertussen ook wel weet dat Piet gelijk heeft. Er is geen vast geen Italiaanse versie van het Oud Hollandse spreekwoord 'Praatjes vullen geen gaatjes'...
Dus wat je feitelijk zegt is dat de deelnemers NIETS weten van dit zgn. consiglio?quote:Op maandag 31 maart 2008 10:02 schreef amaranta het volgende:
Ben ik nou gek? Die geheime dorpsraad = consiglio, die was er vorige week en de week ervoor ook al.
De kandidaten krijgen dat volgende week pas te horen.
Hun stem is volgens mij ook doorslaggegevend.
Hopelijk word het voor de kijker dan ook officieel naar buiten gebracht dat er een consiglio is, telkens die onzekerheid of er nou wel 1 is of niet is ook niet goed voor de kijkcijfers dunkt me.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:16 schreef Bluezz het volgende:
Is er een consiglio? Flauw
Volgende week krijgen ze te horen dat er een geheime dorpsraad is, en er gaat er eentje uit.
Ik vind het er altijd wel errug gezellig uitzien die zondaglunch aan die lange tafel
muurtje... ik weet niet of je het was opgevallen de hele voorgevel kon naar voren vallen waardoor het hele gebouw inkakt.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef golfer het volgende:
Nou, er is dit keer maar om de 3 minuten gezegd dat er een geheim consiglio is.
Kan iemand mij daarover iets meer uitleggen?
Piet die stond te janken om dat muurtje.
quote:Op maandag 31 maart 2008 18:59 schreef bloodymary het volgende:
Ik dacht eerst ook iets opgevangen te hebben dat er een consiglio is, maar nu ik dit zo lees, begin ik toch weer te twijfelen........
Hopelijk word het dan goed uitgelegd, ik vind het al met al een beetje verwarrendquote:Op zondag 6 april 2008 07:02 schreef FoXje het volgende:
Gisteren in het voorstukje:
-De geheime dorpsraad, oftewel het consiglio![]()
-Piet die boos werd omdat de rest niets doet![]()
Zeker.quote:Op zondag 6 april 2008 21:17 schreef LudoSanders het volgende:
Je kunt veel over Piet zeggen, gevoel voor drama heeft hij wel.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:42 schreef Simpleton het volgende:
Zag ik nou in het voorstukje dat die loodgieter wordt omgelegd door de maffia en vervolgens ondersteboven opgehangen bij een tankstation? Of was dat een heel realistische dagdroom?
hij is daarnaast een ongelofelijke drama queen hoor.quote:Op maandag 7 april 2008 14:07 schreef amaranta het volgende:
En idd de reden dat Piet er nog inzit is dat hij de enige is die kan bouwen.
Hij is daarnaast de enige die oprecht is. Je zal het maar moeten hebben van die nagemaakt albert-jan uit Hilversumquote:Op maandag 7 april 2008 15:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
hij is daarnaast een ongelofelijke drama queen hoor.
Piet zorgt gewoon voor leukere televisie dan bijv. het Hilversumse stel
Ja idd, ik vind dat zij er ook uit mogen. Piet vind ik wel een harde werker maar vind ikzelf nog steeds niet echt geschiktquote:Op maandag 7 april 2008 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Obelix voegt ook verder weinig toe aan het programma, hij banjert wat rond met zijn buik en heks door het dorp, meer niet
hahaha, helemaal mee eens. Die Jon vind ik helemaal al niets, net Katrein van Jan Klaasen uit de poppenkast!quote:Op maandag 7 april 2008 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Obelix voegt ook verder weinig toe aan het programma, hij banjert wat rond met zijn buik en heks door het dorp, meer niet
je bedoelt van Jon? Ziet er toch niet uit zeg ..........................quote:Op maandag 7 april 2008 17:26 schreef NoCigar het volgende:
Waarom vallen ze toch zo over dat haar, zo extreem lijkt me dat toch niet.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 06:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zag eerst dit topic en vannacht alle afleveringen gezien.
Consiglio.![]()
Elke keer ging ik weer stuk dankzij dit topic.![]()
Die puntentelling slaat werkelijk helemaal nergens op, Piet is volgens mij de enige die consistent hard werkt. Gelukkig hebben we het geheime genootschap nog.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:40 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Jij krijgt vertrouwelijk te horen van de regisseur dat er een geheim consiglio is en jij loopt dat doodleuk uit te lekker op een forum
Heb je wel eens gekeken? en dan ook echt geluisterd? Lijkt me toch duidelijk? helft van de punten worden door dorpsraad gegeven als het er echt om gaat. De stand die nu in beeld komt is dus maar 50% van de totale stand... Dorpsraad mag elke week a la Expeditie Robinson op een briefje haar voorkeur doorgeven. Alleen weten de koppels dat nog niet (deze week dus wel).quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:40 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Jij krijgt vertrouwelijk te horen van de regisseur dat er een geheim consiglio is en jij loopt dat doodleuk uit te lekker op een forum
quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:59 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken? en dan ook echt geluisterd? Lijkt me toch duidelijk? helft van de punten worden door dorpsraad gegeven als het er echt om gaat. De stand die nu in beeld komt is dus maar 50% van de totale stand... Dorpsraad mag elke week a la Expeditie Robinson op een briefje haar voorkeur doorgeven. Alleen weten de koppels dat nog niet (deze week dus wel).
Misschien was het een grapje. Ik hoorde het even snelsnel namelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:40 schreef honda1990 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:59 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken? en dan ook echt geluisterd? Lijkt me toch duidelijk? helft van de punten worden door dorpsraad gegeven als het er echt om gaat. De stand die nu in beeld komt is dus maar 50% van de totale stand... Dorpsraad mag elke week a la Expeditie Robinson op een briefje haar voorkeur doorgeven. Alleen weten de koppels dat nog niet (deze week dus wel).
Verrek! Dus tochquote:Op dinsdag 8 april 2008 12:59 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Ja, verbaasde mij ook al. Zij schelpen toch? Tapijtschelpen?quote:Op woensdag 9 april 2008 07:49 schreef DIGGER het volgende:
Vongole vertalen met mosselen en muziek eronder uit Calabrie
Ik heb de uitzending opgenomen en het geluid omgekeerd afgespeeld, wat ik toen hoorde was Fritsschrikbarend: Geheime dorpsraad, er is een geheime dorpsraad, ik hoorde het heel vaag en met een echo maar ik was er zeker van dat dit een geheime aanwijzing zou kunnen zijn!quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:54 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Verrek! Dus toch. En wij maar niks in de gaten hebben.......
Ik denk dat je beter pattent kan gaan kopen op dit idee, ik snap niet hoe je er op komtquote:Op donderdag 10 april 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Wat een geweldig idee van Foxje. Misschien kun je het mailen naar de redactie. Of dat ze dan de mening van die dorpsraad voor 50 % mee laten tellen of zo, zonder dat de deelnemers het in eerste instantie weten. Maar dat zullen ze wel niet doen, of niet geheim kunnen houden of zo. En dat zou toch zonde zijn, het gaat tenslotte om een "geheime" dorpsraad.
En wie zouden ze er dan ik kunnen zetten? Misschien de barvrouw?
Idd dan zou het helemaal een giller zijn als 1 van de kandidaten aan de loodgieter vraagt hoeveel kost het, dat de loodgieter zegt komt goed komt goed maak je maar niet druk, maar ze vervolgens het volle pond laat betalenquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:44 schreef bloodymary het volgende:
En dat die Italiaanse bouwers dan heel slordig te werk gaan en meer kapot maken dan herstellen!
Wat een geweldig ideequote:Op woensdag 9 april 2008 18:30 schreef FoXje het volgende:
Het lijkt mij leuk, om voor het volgende seizoen dan, het programma spannender te maken met bv een geheime dorpsraad! Waar de deelnemers dan niets van afweten. Een consiglio zeg maar.
![]()
Klopt. Vind 't dan raar dat je voor de hele bureaucratische discussie met de gemeente naar de website wordt verwezen. Dat is juist iets wat anders is dan het de hele dag klussen, eten, slapen, lunch met het dorp enz.....quote:Op zondag 13 april 2008 21:29 schreef LXIV het volgende:
Wel dacht ik halverwege het programma: "ben ik nu naar een herhaling van de voorgaande keren aan het kijken?" Iets van een déja vu, snap je. Het is wel telkens hetzelfde. En alles wat de voice over iedere keer zo spannend aankondigd voor de volgende week blijkt ook wel mee te vallen.
Ja iddquote:Op zondag 13 april 2008 22:37 schreef golfer het volgende:
us Pa heeft er toch goed aan gedaan om samen met us Ma te blijven.
Z'n Italiaans wordt ook steeds beter: hij denkt nu dat als ie een soort steenkolen Engels met een Italiaans accent gaat praten die Italianen het wel zullen verstaan.
Tonny en Piet vind ik ook beter geschikt om een camping op te zetten in Spanjequote:Op maandag 14 april 2008 09:13 schreef honda1990 het volgende:
Jeroen met die aardbei boven z'n snorWat een figuur, geen enkele inzet nogmaals het lijkt me wel fijne mensen om een goed glas rode wijn mee te drinken, maar ze zijn niet geschikt om in Italië een BB op te zetten.
Idd! Waarom gaan die mensen naar Italië als ze gek zijn van paella en van het spaanse land/cultuur enz. ik snap er niks van,quote:Op maandag 14 april 2008 10:13 schreef Nuna het volgende:
[..]
Tonny en Piet vind ik ook beter geschikt om een camping op te zetten in Spanje
Idd, die leraren geven alleeen 'volle' punten en op de een of andere manier komt het gem. elke keer uit op een kommagetal.quote:Op zondag 13 april 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
De stemming in dit programma is net zo ondoorzichtig als bij de Italiaanse verkiezingen. Hoe die punten nu precies samengesteld worden en hoe die verschuivingen nu precies plaatsvonden blijft me een raadsel. Alles is mogelijk, zullen we maar zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |