Elke zondag NL 1 20.20 uur.quote:Strijden om een B&B in Italië
In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.
De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.
De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares.
Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.
Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.
Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...
Wat valt er te winnen?
Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Die Hilversummers?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:29 schreef conleche het volgende:
En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
Gezellig de paellapan (....) meenemen naar Italie.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Stomme bril, verder wel lekker ding.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
Dan zou je pekingexpress moeten zien. De ene begint daar over innerlijke schoonheid, de ander roept bij ieder ding wat ze doet dat ze moslim is.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:33 schreef NoCigar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers.
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realizeer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.
Dat wou ik dus posten!quote:Op zondag 16 maart 2008 21:05 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).quote:Op zondag 16 maart 2008 21:22 schreef golfer het volgende:
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.
En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.
Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Waar zit je dan in Italië en bij wie?quote:Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:
zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!!
quote:Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef gimme.shelter het volgende:
Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!
Ja maar je begint een B&B ín Italiëquote:Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Helemaal mee eens! Die mensen denken volgens mij dat ze nog in brabant zijn met een lekker zonnetje en een leuk huiskequote:Op zondag 16 maart 2008 22:10 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Die gaat erg goed en zeker snel![]()
[..]
Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven.Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen
Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
En toch wil ik op vakantie in Italie Italiaans eten.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
Wat! Tonnie en Piet zijn favoriet, zeg ik maar altijd.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:
Heel leuk programma,
Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen kokenDie oude italiaanse mensen prachtig toch
En dat juffertje gaat er idd goed mee door
In Turijn, bij onszelf, maar daar kennen we Italiaanse collega's. In Alassio, ook op onszelf, maar daar hebben we Italiaanse vrienden. Pasta is een primo, en nooit een secondo. Dat eet je daar dus niet als hoofdgerecht!quote:Op zondag 16 maart 2008 22:04 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Waar zit je dan in Italië en bij wie?
-OT-
Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste.De kop is eraf
![]()
"When in Rome, do as the Romans do" geldt niet alleen voor Rome maar voor heel Italië.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wou ik dus posten!![]()
Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Ik juist wel. Want iedereen gaat op een normale manier, met respect, met elkaar om. Er wordt niet overdreven gedaan of enorm gehyped.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |