abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57270874
Vanavond de eerste aflevering geweest.
Website

Over de Italiaanse Droom
quote:
Strijden om een B&B in Italië

In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.

De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.

De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares.

Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.

Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.

Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...

Wat valt er te winnen?

Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Elke zondag NL 1 20.20 uur.
pi_57270937
Ja... dacht eerst een suf en tuttig programma.. maar toch maar gekeken

Het is me allemaal heel erg meegevallen, leuke eerste uitzending ! Leuk ook die verschillen van koppels, dat gaat nog wel eens botsen denk ik zo
pi_57270938
Leuk programma, beter dan verwacht

Volgende week dus weer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:28:03 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57270962
Wel grappig om die 4 compleet verschillende stellen te zien.
Moet erg lachen om Piet en Tonny uit Ruckphen. Wat een boeren zijn dat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57270989
Wat een uitzicht op dat terras, en één van de stellen, de vrouw, wilde ABSOLUUT geen zwembad.
En wat was de opdracht voor het terras???? Juist, een zwembad
pi_57271001
Ik heb het gezien. Denk wel dat ik het ga volgen. Ik heb wel een beetje vervangende schaamtegevoelens voor Piet en Tonnie, maar vind ze ook wel weer zielig

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
  zondag 9 maart 2008 @ 21:30:52 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271020
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:29 schreef conleche het volgende:

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
Die Hilversummers?
Die zien er uit als 60.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57271024
terugvindpostje
Jusqu'ici tout va bien...
pi_57271034
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:36 #10
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271063
Ik had er inderdaad net een geopend Ik zal mijn tweede post even hier posten, dan kan die andere dicht. Ik vond het echt super hoe die Italianen over de stellen spraken Ze spreken daar ook vrij duidelijk Italiaans dus dat is goed te volgen. Maar ik heb weinig vertrouwen in het Italiaans van Piet straks

De vier stellen:

Jeroen en Jon

Karim en Carlijn

Thomas en Sandy

Piet en Tonny
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:40 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271067
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Gezellig de paellapan (....) meenemen naar Italie.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:34:16 #12
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271099
Ik vond het wel opmerkelijk dat geen van de vier stellen een behoorlijke auto had, bij twee van hen startte ie zelfs amper
pi_57271126
Die autotrein zag er wel relaxt uit!! Waarschijnlijk peperduur?
pi_57271232
Net even de videodagboeken bekeken, ik mis die van Karim en Carlijn, en moest erg lachen om die brabo's Piet (of peter?) en Tonnie
pi_57271317
Nog meer om te volgen op de zondagavond
pi_57271656
Leuk programma!! Piet en Tonnie die een paellapan meenemen naar Italie!!
Vraag me af hoe ze Italiaans gaan leren!!
geniet nooit met mate
  zondag 9 maart 2008 @ 22:14:24 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57272174
Vond het ook een erg leuk programma, en goed gecasted.
Piet en Tonnie zijn mijn favorieten. Veel Brabantser dan dat kunnen mensen niet worden. Ze hadden zelfs aan de worstenbroodjes gedacht! Goei volk dus.
De rest van de mensen vond ik, in tegenstelling tot ik meestal vind bij televisieshows, ook sympathiek trouwens.
The End Times are wild
pi_57273542
leuk concept; de dorpsraad ben benieuwd naar hun mening over de stellen.
pi_57275447
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 10 maart 2008 @ 00:22:12 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57275481
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
Stomme bril, verder wel lekker ding.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57275888
Die bril geeft haar wel iets stouts toch? echt een leuke meid
Heeft iemand wat meer foto's van haar kunnen vinden behalve die van de programma site?
pi_57275952
Een foto om van te gaan waggelen dan

pi_57276244
Ze heeft een boek bij zich, ze gaat voorlezen
pi_57279718
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers .
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realiseer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 10-03-2008 11:59:50 ]
anonieme razernist
pi_57281186
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:33 schreef NoCigar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers .
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realizeer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.
Dan zou je pekingexpress moeten zien. De ene begint daar over innerlijke schoonheid, de ander roept bij ieder ding wat ze doet dat ze moslim is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_57281558
Ja, dat zal wel ,maar ik probeer mezelf een beetje te beschermen anders hou ik geen tijd meer over omn wezenloos te internetten.
anonieme razernist
pi_57282449
Ik heb het gisteravond ook gezien, vooral om die reacties van die dorpelingen
Ech briljant, dat kaarten vooral. Die discussie om de molens
pi_57287519
LEuk programma, net gezien, had het opgenomen.
Was benieuwd wat ik ervan kon verwachten maar vond het leuk opgenomen en leuke koppels wat denk ik nog wel het een en ander teweeg kan brengen.
  maandag 10 maart 2008 @ 18:05:31 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57287840
De deelnemers gedragen zich tenminste normaal en natuurlijk. Dit in tegenstelling tot DGK of de Bus of dat soort programma's. Dat maakt het wat mij betreft leuk.
The End Times are wild
pi_57314100
tvp

sandy is zussie van een vriend
  zondag 16 maart 2008 @ 12:01:07 #32
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57410403
Vanavond weer!
  zondag 16 maart 2008 @ 20:22:47 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57419230
Nu dus.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57420047
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Ik typ straat.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:16:31 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57420233
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:05 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie maken direct gebruik van de paellapan
Dat wou ik dus posten!

Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
The End Times are wild
pi_57420312
Die Italianen waren ook wel erg provinciaal door zichzelf als maatstaf van alles te nemen.. Maar dat weet je! En dat zo maar zoenen bij de ontvangst doet het ook niet geod in Italie! Dat hadden ze kunnen weten. Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!
geniet nooit met mate
pi_57420341
Oepss.. die gozer heet echt Karim!!
geniet nooit met mate
  zondag 16 maart 2008 @ 21:22:46 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57420364
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.

En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.

Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 maart 2008 @ 21:23:00 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57420369
Ze hebben thuis natuurlijk eerst geoefend. Alhoewel ik ook moet zeggen dat ik het meeste vrij goed kan verstaan met mijn Spaans.
The End Times are wild
pi_57420874
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:22 schreef golfer het volgende:
Als je in Italië bent, lijkt mij toch het beste om wat Italiaans te leren koken en mensen geen Spaanse paella of Hollandse gebakken aardappeltjes met boontjes voor te schotelen.

En dan nog gaan janken als iemand kritiek op je kookkunsten heeft.

Het blijft een raar stel, die Tonnie en Piet. Eerst alles grondig schoonmaken en poetsen voordat je aan een verbouwing begint en dan op zoek gaan naar een koffiezetapparaat met filter, terwijl er een prachtige espressomachine in de keuken staat.
Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
Italianen zijn ook erg dorps en erg bekrompen. Overigens...zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!! Dat is daar geen hoofdgerecht, in NL wel. Dus al dat gedoe over die pasta....
geniet nooit met mate
pi_57421188
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:

zit per jaar altijd wel een paar maanden in Italie, en we eten daar (afgezien van af en toe bij een lunch) echt nooit pasta!!
Waar zit je dan in Italië en bij wie?

-OT-

Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste. De kop is eraf
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_57421323
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:20 schreef gimme.shelter het volgende:
Die Karim-achtige jongen spreekt wel al aardig Italiaans zo snel!

Die gaat erg goed en zeker snel
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:

Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven. Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 16 maart 2008 @ 22:12:52 #43
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57421361
Heel leuk programma,

Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen koken Die oude italiaanse mensen prachtig toch En dat juffertje gaat er idd goed mee door
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 16 maart 2008 @ 22:14:17 #44
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57421397
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:10 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Die gaat erg goed en zeker snel
[..]

Ja maar je begint een B&B ín Italië
Tuurlijk komen er gasten uit allerlei landen, maar toch. Pas je gewoon aan in het begin, je kunt er altijd je eigen draai aan geven. Maar als je wilt winnen moet je moeite doen en beseffen dat het een wedstrijd is (en dus zoveel mogelijk met de gewoontes in de keuken meedraaien) en niet bokkig met je Spaanse paëlla aankomen of Nederlandse bonen Kom op zeg, je maakt bij een Nederlandse B&B toch ook geen Duitse maaltijd
Helemaal mee eens! Die mensen denken volgens mij dat ze nog in brabant zijn met een lekker zonnetje en een leuk huiske
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57421467
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Dat van dat koffiezet apparaat vond ik ook echt ongelooflijk!! Dat doe je niet....maar dat Italiaanse koken hoeft imo niet perse...ze beginnen een bed and breakfast voor meerdere nationaliteiten (paella had ik ook niet gedaan hoor!).
En toch wil ik op vakantie in Italie Italiaans eten.
  zondag 16 maart 2008 @ 22:19:15 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57421492
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef honda1990 het volgende:
Heel leuk programma,

Maar wat kan ik me ergeren aan mensen als Tonny en Piet BAH! Die mensen hebben geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, ze willen in Italia wonen maar weten niet hoe je espresso drinkt, willen een filter koffiezetapparaat, en gaan spaans voor Italianen koken Die oude italiaanse mensen prachtig toch En dat juffertje gaat er idd goed mee door
Wat! Tonnie en Piet zijn favoriet, zeg ik maar altijd.
Ze zijn misschien niet zo mondain als de andere deelnemers, maar hebben wel levenservaring op andere gebieden, een warm hart en ik denk dat ze gezien hun karakters juist goed in zo'n Italiaans dorpje zouden passen.
The End Times are wild
pi_57421568
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:04 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Waar zit je dan in Italië en bij wie?

-OT-

Leuk, vond de 2e aflevering nog leuker dan de eerste. De kop is eraf
In Turijn, bij onszelf, maar daar kennen we Italiaanse collega's. In Alassio, ook op onszelf, maar daar hebben we Italiaanse vrienden. Pasta is een primo, en nooit een secondo. Dat eet je daar dus niet als hoofdgerecht!

Piet en Tonnie vind ik ook wel duf, maar Italianen weten ook echt niks van wat zich buiten hun landsgrenzen afspeelt. Mooiste voorbeeld is dat als ze hier in Amsterdam zijn gewoon in het Italiaans de weg vragen!! Ik weiger dan gewoon om Italiaans te spreken!!
Grootste fout van Piet en Tonnie was het zoenen...doe je niet in Italie. Ze zijn veel gereserveerder dan wij. Je geeft een hand!
geniet nooit met mate
pi_57421576
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wou ik dus posten!

Maar goed, hij kwam dus wél van pas. En geloof me, vrouwen als Tonnie kunnen goed koken! Ik vond die Italianen overigens wel boeren om alles te vergelijken met de Italiaanse keuken ipv op zijn eigen merites.
"When in Rome, do as the Romans do" geldt niet alleen voor Rome maar voor heel Italië.
Ik typ straat.
pi_57421976
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 16 maart 2008 @ 22:40:16 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57422035
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:38 schreef Loohcs het volgende:
Vind 't niet echt een KRO programma, meer voor een commerciele omroep. Beetje 'Het blok'-achtig...met dat verbouwen en zoals die stellen tegen elkaar worden opgezet. En dan ook nog die onaangekondigde gast (die ex-eigenaar van 't huis) en die geheime dorpsraad.
Ik juist wel. Want iedereen gaat op een normale manier, met respect, met elkaar om. Er wordt niet overdreven gedaan of enorm gehyped.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')