abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2008 @ 21:19:47 #101
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_58615802
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ach, nu heeft de hotelschoolachtergrond 't gedaan . Willen die twee stellen (Tonny en Piet en Karim en Karlijn) niet meer
Die Tonny en Piet zijn zo verschrikkelijk verzuurd , altijd maar afgeven op de andere deelnemers. In het begin was het nog grappig, maar nu zijn ze alleen maar irritant, vooral de gebrekkige talenkennis van Piet, hij kan verdomme niet eens nederlands spreken .

Ben het trouwens wel eens met de kritieken van die medewerker van Paris Hilton. De inrichting van de kamers pas totaal niet met de stijl van het huis en het dorpje.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 11 mei 2008 @ 21:26:40 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58615927
Wat een figuren zijn die Tonny en Piet toch, echt totaal niet geschikt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_58615945
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mwah. Op zich wel een goede testvraag (zoals ie later uitlegde).
Het was gewoon een simpel volkorenbroodje
pi_58615954
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:18 schreef gimme.shelter het volgende:
En wat ik al helemaal niet snap is dat mensen als ze mee gaan doen aan zo'n programma niet eerst zelf van te voren een cursus Italiaans gaan volgen. Gewoon..saaie grammatica, bij het NTI of het Instituto Italiano! Dan kunnen ze die lerares tenminste volgen!
Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling he..
  zondag 11 mei 2008 @ 21:33:01 #105
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58616069
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:27 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het was gewoon zels een simpel volkorenbroodje
Idd. Maar dat wist tante Tonny niet te melden .
  zondag 11 mei 2008 @ 22:34:10 #106
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_58617377
Etenswaren nemen ze daar terug bij de bakker om weer te verkopen
Enne die lerares moet haar eigen programma op de TV voor Teleac ofzo hebben
  maandag 12 mei 2008 @ 07:18:09 #107
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_58621954
Uno bruin
Die Piet verdient zijn eigen TV programma met zijn taal.

Yes de tomtom says we have to go naar beneden but now we to omkeren ff yes.
opgezegd@fok.nl
  maandag 12 mei 2008 @ 07:19:36 #108
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_58621957
quote:
Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Roberto Payer is algemeen directeur van Hilton Amsterdam.
Sorry maar daar draait een B&B niet om. Regel je eigen verloren koffer maar (beetje opgezet trouwens). En waarom moeten de B&B eigenaren alle trips regelen? Belachelijk, net zoals die kinderen voeren.
opgezegd@fok.nl
  maandag 12 mei 2008 @ 11:35:47 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58623828
quote:
Op maandag 12 mei 2008 07:19 schreef FoXje het volgende:

[..]

Sorry maar daar draait een B&B niet om. Regel je eigen verloren koffer maar (beetje opgezet trouwens). En waarom moeten de B&B eigenaren alle trips regelen? Belachelijk, net zoals die kinderen voeren.

Mee eens...
pi_58630003
Overigens, dat verhaal over dat wiet-telen. Dat sloeg echt nergens op. Vertekend beeld dat buitenlanders altijd van Nederland hebben.
Het verbaasd me dat ze het niet hebben gehad over een eventuele molen op het dak van het huis en de klompen en de tulpen.
Ow en niet te vergeten de margarine.
tssssk
  maandag 12 mei 2008 @ 18:11:08 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58630028
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:09 schreef Mex_ het volgende:
Overigens, dat verhaal over dat wiet-telen. Dat sloeg echt nergens op. Vertekend beeld dat buitenlanders altijd van Nederland hebben.
Het verbaasd me dat ze het niet hebben gehad over een eventuele molen op het dak van het huis en de klompen en de tulpen.
Ow en niet te vergeten de margarine.
tssssk
Die klompen zijn al eerder genoemd .
pi_58630108
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die klompen zijn al eerder genoemd .
ow, dat heb ik dan even gemist
Maar goed, neemt de vooroordelen niet weg natuurlijk.

ik stond laatst bij de benzinepomp in Frankrijk. En de bediede vroeg of ik Duitse was ofzo. Ik zeg nee ik kom uit Nederland.
Of dan wiet bij me had, of, of ik wiet teelde.

(ik ben amaranta trouwens)
  maandag 12 mei 2008 @ 20:24:38 #113
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_58632401
Ach mijn ex was een Italiaanse in NL en hoe vaak men tegen haar over de maffia of pizza begon...
dat was ook om te huilen
pi_58636088
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:18 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

En wat ik al helemaal niet snap is dat mensen als ze mee gaan doen aan zo'n programma niet eerst zelf van te voren een cursus Italiaans gaan volgen. Gewoon..saaie grammatica, bij het NTI of het Instituto Italiano! Dan kunnen ze die lerares tenminste volgen!
Ja dat was toch het concept van het programma? Dat ze het van te voren niet wisten? Dat vind ik dus juist bij voorbaat al het belachelijke aan het programma. Als je gaat emigreren en een B&B gaat beginnen, lijkt me dat je eerst kijkt welk land/streek/dorp je leuk lijkt. Of je een geschikt gebouw kunt vinden. Dan ga je de taal leren, de cultuur en de streek bekijken, en weet je dus de bezienswaardigheden en alles goed te vinden.

Nu: mensen die zomaar ergens gedropt worden. De taal niet kennen, wat het hen moeilijk maakt om te communiceren. De streek niet kennen, dus de gasten ergens moeten leiden wat ze niet kunnen. En allemaal gaan ze voor een droom, maar ook weer niet volledig, want tja... voor hetzelfde geld lig je er uit en heb je al die moeite voor niets gedaan.

Piet en Karim werden er dus nu op afgerekend dat ze niets van de streek wisten, maar wat hadden ze moeten antwoorden dan? Ze zijn dag en nacht aan het verbouwen, en opeens zijn er gasten voor de deur. De productie van het programma was naar mijn mening duidelijk naar dit soort 'problemen' voor het programma op zoek.
pi_58638804
Wel erg slecht dat ze na al die lessen Italiaans geen flikker geleerd hebben. Ze kunnen datgene wat ze leren direct toepassen in de praktijk, maar nee gewoon stoicijns Nederlands of Engels blijven praten, probeer het dan.

Het avontuur van Piet bij de bakker was toch wel het toppunt...
pi_58638818
Ik weet niet wat het is, maar ik mag Piet en Tonny niet. De dorpsraad stemt ook alleen maar op ze omdat ze wat ouder zijn volgensmij..

Ik hoop dat een van de jonge stellen wint, en dan denk ik Thomas en Sandy. Wanneer valt er trouwens weer een koppel af? Want het programma duurt zo aardig lang...
pi_58639062
Sandy is ook een domme doos. Spreekt ook amper Italiaans. Ze praat alleen degene na waar ze mee praat. Als de ander praat staat er als een dom schaap naar te gapen van 'wat zegt ie nou'....

Maar ja Karim/Carlijn wordt ook niets.

En Piet en Tonny... als je na zoveel weken nog niet door hebt dat je er niets te zoeken hebt... Spreken amper Engels, totaal geen Italiaans...

Ben overigens wel van mening dat ze best wat info over de omgeving op hadden kunnen vragen. Als ze dan toch naar de 'vvv' gaan voor info,vraag dan meteen zoveel mogelijk of neem brochures mee.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:07:26 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_58644100
Als fervente B&B-ganger zit ik al 2 weken tenenkrommend te kijken naar dit programma (ervoor zonder.....;-))

@Piet en Tonny: ze zijn echt verdwaald! Weg daar.... Geen talenkennis, niks met de streek hebben en het B&B concept niet eens snappen! Hoppa niks bestellen bij het ontbijt, maar 's ochtends vroeg een Italiaans ontbijtje standaard neerzetten voordat de gasten wakker zijn. Schenk een Italiaans wijntje met een parmezaans kaasje als mensen aankomen en weet daar iets over te vertellen. Anders gingen mensen wel naar een hotel, als ze ontbijt willen bestellen. Snappen ze wel met welk programma ze meedoen? Zijn ze zelf weleens bij zoiets geweest in Italie?

@Thomas en Sandy: ik hoop zo dat ze winnen, ze komen nog het meest in de buurt van wat het voor moet stellen.

@Karim en Karlijn: Karim een beetje een zwakke schakel. Onzeker en daarom de uitstraling van een zachtgekookt eitje. Het organiseren van een excursie vond ik trouwens niet echt een geweldige opdracht. In praktijk zorg je dat er genoeg informatie ligt op het adres (folders etc) en dat je daar wat over kunt vertellen, of aanraden wat leuk is.

Geen aandacht wordt besteed aan de zakelijke aanpak he? Inkoop/verkoop. Laat die bakker standaard wat bij je bezorgen bijvoorbeeld. Afijn, nog een hoop te leren voor de stellen, maar Thomas en Sandy aan de winnende hand!

Trouwens, dat zwembad op dat mooie terras.......zonde.
pi_58647083
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:15 schreef Mex_ het volgende:
Waarom is er vorige week niemand weggegaan? Heb die afl gemist.
Volgens mij moeten eerst allemaal de gasten een keer (net zo professioneel als T&P) ontvangen voordat er weer een koppeltje naar huis mag.

Piet blijft wel de man You love, hate and imitate. Het mannelijke equivalent van een doos. "Het gaat me in 't Engels toch een wel stukje makkelijker af dan in het Italiaans...." Man kan niet eens een bruin brood bestellen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:10:29 #120
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_58712838
Tenenkrommende Vervelende Piet

Wist niet dat hier een topic van was wij kijken dit programma ook op zich wel leuk.

Erger me echt rot aan het woord Consilio wat een woord zeg wel 20 keer per aflevering
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_58715833
Is er nou eigenlijk al iets bekend over dat Consiglio, dat was toch geheim?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:31:27 #122
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_58724187
Het schijnt te bestaan, die dorpsraad, ik kan er echter niets over zeggen.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:32:00 #123
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_58724202
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:35 schreef LoeiSoeares het volgende:

[..]

Volgens mij moeten eerst allemaal de gasten een keer (net zo professioneel als T&P) ontvangen voordat er weer een koppeltje naar huis mag.

Piet blijft wel de man You love, hate and imitate. Het mannelijke equivalent van een doos. "Het gaat me in 't Engels toch een wel stukje makkelijker af dan in het Italiaans...." Man kan niet eens een bruin brood bestellen.
De TomTom says we go here, but we go omdraaien, yes?
opgezegd@fok.nl
pi_58739104
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 08:25 schreef Rhapsody het volgende:
Wel erg slecht dat ze na al die lessen Italiaans geen flikker geleerd hebben. Ze kunnen datgene wat ze leren direct toepassen in de praktijk, maar nee gewoon stoicijns Nederlands of Engels blijven praten, probeer het dan.
En als je op die manier met die bouwvakkers, die allemaal uit de omgeving komen, had geprobeerd te communiceren in het Italiaans, had je tijdens het klussen nog e.e.a. opgestoken van zowel taal als omgeving.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 18 mei 2008 @ 20:38:41 #125
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58749219
* Roel_Jewel ook weer ingeschakeld is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')