Goed . Los daarvan lijkt 1 mln voor Fled me een droomdeal (ter compensatie....). Ajax een kutspeler erbij en de FC er eindelijk vanaf.quote:Op maandag 7 april 2008 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
ik onderga geen vernedering voor 1 miljoen.
FC Grunn!
nee was een actie van de lokale C1000.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:32 schreef jorienvdherik het volgende:
geen 500 ?
wel bizar eigenlijk, normaal staan er een stuk of 100 man te kijken naar zo'n potje.. gratis. Nu moest je een paar euro's dokken en komen er 5000 man kijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
nee was een actie van de lokale C1000.
Matavz komt er misschien wel ja, maar zoals ik hem nu zie moet hij nog veel leren.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:10 schreef Thomas87 het volgende:
Ben gisteren nog wel naar Jong fc geweest (kon gratis kaarten krijgen), maar vond het een vermakelijke pot. Prima doelpunt van Matavz. Matavz oogde (en was) vrij nonchalant maar je ziet wel dat hij het spelletje goed door heeft. Heb nog altijd veel vertrouwen in hem.
quote:'Anti-Ajax shirts' populair bij fans FC Groningen
08 april 2008
Een gedeelte van het stadion van FC Groningen zal komende zondag tijdens het duel met Ajax zwart kleuren. Veel fanatieke supporters van de club uit de Martinistad zullen een zwart shirt dragen met daarop de weinig vleiende tekst 'Fuck Ajax, 110 procent anti-Amsterdam'. De afgelopen week zijn er 1200 exemplaren verkocht en ligt er een bestelling voor 500 nieuwe shirts.
Veel fans van FC Groningen zijn niet te spreken over het transferbeleid van Ajax, dat dit seizoen liefst drie spelers wegplukte uit de Euroborg. Afgelopen zomer vertrok Luis Suárez, in de winterstop volgden Bruno Silva en Rasmus Lindgren. Het duel tussen FC Groningen en Ajax heeft extra aandacht van de politie.
Als iemand zo'n shirt aan wil trekken moet hij dat lekker doen, maar dat het extreem triest is natuurlijk wel een feit.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:37 schreef Prosac het volgende:
Die shirts verkopen als een tierelier, ze laten inmiddels een 3e druk uitvoeren omdat het shirtje ook buiten Groningen populair blijkt.
Zelf zou ik het shirt niet aantrekken, maar iedereen heeft zijn eigen beleving. Vind de reacties bij verschillende sites op het artikel wel triest.
"stadionverbod voor iedereen die dat shirt aantrekt" die strekking.
ach.. zoals ik zeg, iedereen zijn eigen beleving en mening. Ik ga dat niet veroordelen, zolang er niet op elkaar ingeramd wordt of het onnodig kwetsend is (Hamas, Hamas.. Bommen op Rotterdam spandoekjes etc etc)quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:38 schreef S-Two het volgende:
[..]
Als iemand zo'n shirt aan wil trekken moet hij dat lekker doen, maar dat het extreem triest is natuurlijk wel een feit.
Mijn vriendin heeft er één gekocht voor een neef van mij die voor Feyenoord is en die hem ook wilde hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2008 12:37 schreef Prosac het volgende:
Die shirts verkopen als een tierelier, ze laten inmiddels een 3e druk uitvoeren omdat het shirtje ook buiten Groningen populair blijkt.
verder jammer dat dit rijtje er isquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Ik moet wel lachen om de reacties van de Ajacieden op dat shirt. Alsof zo'n anti shirtje iets nieuws is. Dat soort dingen worden al zo lang gemaakt en zie bij vrijwel iedere club wel. Logisch dat de emoties ietwat hoog oplopen na die transfers, maar de haat tegen Ajax is er altijd al geweest, ze doen net of dat nieuw is..15 jaar geleden was Groningen - Ajax ook al een enorm beladen wedstrijd. Niets nieuws.
Maar goed...
Boeit me eigenlijk verder ook niet zoveel.
Hopen dat berg van minuten kan maken tegen ajax, zou fantastisch zijn als hij er bij de playoffs weer gewoon bij is.. Dat moet toch lukken zou je denken?
blijf er ook bij dat het voor ajax nu echt veel makkelijker is om te winnen van jullie dan vorig jaar feyenoord en psvquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:44 schreef venomsnake het volgende:
Tja.. We zouden een VD laak, Holla en Berg nu wel erg goed kunnen gebruiken..
quote:Groningen wil enfant terrible Johnson
FC Groningen wil graag Dulee Johnson aantrekken met het oog op het nieuwe seizoen. De 23-jarige middenvelder van AIK Stockholm, die bekend stond als 'enfant terrible' zou graag naar Nederland komen, al toont ook Birmingham City opnieuw interesse. Dat meldt fotballsexpressen.se, een goed ingelichte Zweedse website. ``Hij heeft zijn levensstijl verbeterd en heeft beloofd nooit meer terug te vallen in zijn oude situatie."
In 2005 werd de 15-voudig Liberiaans international aangeklaagd voor het mishandelen van zijn vrouw alsmede rijden onder invloed van alcohol. In januari 2006 moest hij een taakstraf volbrengen. Daarop werd zijn contract met BK Häcken ontbonden. Zaakwaarnemer Winnie Haatrecht meldt desgevraagd dat Johnson niet meer terug wil kijken op deze periode. ``Hij voetbalt weer goed en nu hij zijn leven weer helemaal op orde heeft, lijkt het me logisch dat andere clubs hem graag willen aantrekken", waarop hij bevestigt dat de belangstelling groot is. ``Naast Groningen kan hij rekenen op meer buitenlandse interesse." In januari leek Johnson al naar Birmingham te verkassen, maar toen konden de clubs het niet eens worden over een transfer. Ook Borussia Dortmund, Schalke 04 en AS Roma zaten toen al achter hem aan.
Johnson heeft nog een verbintenis tot en met december 2009 in Stockholm. Pas volgende week, na het duel tegen Hammarby IF, wil de speler zelf reageren op de mogelijke interesse.
Tja, dat ze er meer kans op maken lijkt me logisch. Lindgen en Nevland weg (Bruno maakt niet zoveel uit), opvolger dit seizoen voor Lindren (Holla) geblesseerd, Berg geblesseerd, ervaring op het middenveld geblesseerd, spelers die op posities spelen waar ze normaal niet spelen, vertrouwen heeft een deuk opgelopen etc... nogal een verschil..quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
blijf er ook bij dat het voor ajax nu echt veel makkelijker is om te winnen van jullie dan vorig jaar feyenoord en psv
ach.. met wat we nu kunnen opstellen hoef je Ajax ook geen open huis te bieden natuurlijk. De defensie is bijvoorbeeld wel gewoon beter dan in de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV. Alleen het slot op de deur is wat minder, maar goed.quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, dat ze er meer kans op maken lijkt me logisch. Lindgen en Nevland weg (Bruno maakt niet zoveel uit), opvolger dit seizoen voor Lindren (Holla) geblesseerd, Berg geblesseerd, ervaring op het middenveld geblesseerd, spelers die op posities spelen waar ze normaal niet spelen, vertrouwen heeft een deuk opgelopen etc... nogal een verschil..
maar goed, kansloos ben je nooit in het voetbal..
Droeftoeters heb je bij elke club.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:28 schreef StarGazer het volgende:
Jammerlijk, die anti shirts......
Vind hem wel wat hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:28 schreef StarGazer het volgende:
Jammerlijk, die anti shirts......
Don't worry, zijn hart ligt bij Heracles. Hij is niet voor niets lid bij onze trots.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:35 schreef venomsnake het volgende:
Braamhaar fluit FC Groningen - Ajax..
Je weet wel, die scheids die gaat lopen juichen als Ajax scoort..
Inderdaad. Ajax heeft bijvoorbeeld alleen maar droeftoeters (en dan reken ik Van Praag nog niet eens mee)...quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Don't worry, zijn hart ligt bij Heracles. Hij is niet voor niets lid bij onze trots.
Ik wist dat hij een voorkeur heeft voor Heracles, laatst bij de lokale omroep vertelde hij in een interview ook daadwerkelijk lid te zijn bij Heracles. Helaas benadeelt hij onze concurrenten niet zo, Mr. VVV heeft daar wel een handje van.quote:
Hij heeft dus wel eens eerder een gestaakte wedstrijd in Groningen meegemaaktquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:40 schreef Prosac het volgende:
13-12-2002 FC Groningen - Roda JC 3-2 Braamhaar
© fcgstats.nl 2003-2008 | v2.243
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:43 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Inderdaad. Ajax heeft bijvoorbeeld alleen maar droeftoeters (en dan reken ik Van Praag nog niet eens mee)...
echt bizar dat zo vol isquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:46 schreef venomsnake het volgende:
Samenvatting van Jong FC groningen - Jong PSV
Laatst voelde ik me aangesproken toen er anti friesland liedjes werden gezongen, 13 april ben ik weer aan de beurtquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:56 schreef Bullet-tooth het volgende:
13 April gaat het gezellig worden in stad.
BAAHHH, die Marijn wat een sjap.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:46 schreef The_Verve het volgende:
Nog een stukje op 3FM over de shirts: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)ma?start=1:10:11.505
quote:GRONINGEN - De begroting van FC Groningen groeit het komend seizoen met twee miljoen euro. Hiermee komt het totaalbedrag op zeventien miljoen euro.
Volgens directeur Nijland van de FC is de stijging onder meer te danken aan extra reclame-inkomsten en aan de uitbreiding van stadion de Euroborg met tweeduizend plaatsen
quote:FC Groningen stuurt huurling Jansen terug
FC Groningen maakt na dit seizoen niet langer gebruik van Anco Jansen. De middenvelder kwam in de winterstop op huurbasis van FC Zwolle naar de nummer zeven van de Eredivisie.
Jansen maakte niet genoeg indruk te maken bij de noordelijke club, meldt RTV Noord. Het contract van Jansen loopt bij FC Zwolle nog door tot medio 2009. FC Groningen neemt ook afscheid van Graham Ramalho, Koert Thalen en Rogier Krohne.
rtvnoord
Niet slecht, tot voor een paar jaar geleden had niemand dat gedacht.quote:
Dan vraag ik mij af hoe veel meer het zal groeien in de komende jaren. Maar mooi omte zien dat het gewoon goed gaat met de FC en te bedenken dat ze een aantal jaren geleden op de rand van de afgrond waren.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:26 schreef Prosac het volgende:
Nijland noemt dit overigens "gestage" groei.
quote:Heel de Euroborg krijgt de single van Piet
Piet van Dijken, de man die altijd in één adem met FC Groningen wordt genoemd, heeft voor aanstaande zondag een ruim gebaar gepland, aldus het Dagblad van het Noorden. De bescheiden verslaggever van RTV Noord trakteert alle bezoekers van de wedstrijd FC Groningen - Ajax op een cd. Zijn eigen cd welteverstaan: 'Grode Stad', een hommage aan Groningen.
Piet van Dijken is de beroerdste niet. Maar een cadeautje voor alle bezoekers van de Euroborg betekent 20.000 cd's á vijf euro. Het mag gezegd: het is een joyeus gebaar. En dat voor een eenvoudig presentator die het geld niet op de rug heeft groeien. "Ik heb dertien sponsors gevonden", verklaart hij desgevraagd. "Twee voor vijfhonderd en elf voor duizend euro. Bijna iedereen die ik belde wilde wel meedoen. Toen heb ik 20.000 cd's besteld, in Oostenrijk. Donderdag worden ze bezorgd bij de Euroborg."
Wat Big Ben is voor Londen, is Big City voor Piet. Van Dijken is hartstochtelijk fan van wijlen Tol Hansse's hit, sinds hij er dertig jaar geleden als dj een Spaanse discotheek mee op de kop zette. Enkele maanden geleden dook hij de studio in om 'Grode Stad', een door rapper Olaf Vos vertaalde Groninger variant op te nemen. Het idee broeide. Zou het geen stunt zijn om de single in de Euroborg uit te delen? "Ik dacht: Dan is er maar één datum waarop dat moet. Op 13 april. Ten eerste spelen we dan tegen Ajax, maar het mooiste is, dat het dan precies dertig jaar geleden is dat Tol Hansse Big City opnam! Toeval bestaat niet."
In eerste instantie wilde Van Dijken de cd's op de stadionstoeltjes klaarleggen. "Maar dat kon niet. Stel dat ze ze het veld op smijten. Proppen papier dat gaat nog, maar cd's? Daar kun je iemand mee vermoorden." Daarom worden de cd's na afloop uitgedeeld. "Maar nou hoop ik niet dat ze die cd's daarna allemaal weggooien. Dat die trap dan bezaaid is met al die hoesjes. Ze moeten hem meenemen, thuis een keer draaien en dan in de kast zetten als collectors item." Ook Ajax-fans krijgen de single. "Dan weten ze tenminste welke stad echt groot is. En dan zou het geweldig zijn als we dan ook nog wonnen."
onmogelijk, het is alleen wat meer werk voor de mensen die de opvangbak onder het uitvak moeten leegmaken.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Mensen onder het uitvak kunnen dus cd's koppen
Eigenlijk is het uitdelen van dergelijke muziek gewoon onnodig grievend en natrappen richting de (Ajax)fans. Je kan nog beter 90 minuten lang Hamas, Hamas alle *** scanderen.quote:
quote:Op woensdag 9 april 2008 20:33 schreef Prosac het volgende:
Bij de collega's uit het Ajax topic maken ze zich drukker om het t-shirt.
Ik zeg halenquote:Vormer: 'Van mij hoeft het nu niet meer zo'
09/04/2008 17:05
EXCLUSIEF - Ruud Vormer dreigt AZ te verlaten. De negentienjarige middenvelder is niet te spreken over de wijze waarop de Alkmaarders hem behandelen. Het contract van de belofte loopt aan het einde van het seizoen af.
'AZ heeft in mijn contract een eenzijdige optie tot verlengen, die echter voor 1 april gelicht moest worden', legt Vormer uit aan VI.nl. 'Ik heb Marcel Brands er voor die tijd nog op aangesproken. Pas een week na het verstrijken van de afgesproken datum kreeg ik alsnog een brief van de club in de brievenbus.'
Vormer kwam dit seizoen veel aan spelen toe. Coach Louis van Gaal liet hem in de Eredivisie veertien keer in de basis beginnen. Vormer viel bovendien twee keer in. De verwachting was daarom dat AZ de optie snel zou lichten.
'Ik vind het een beetje raar, want voor mijn gevoel heb ik dit seizoen toch m'n ding gedaan en wat laten zien. Nu hoeft het voor mij niet meer zo, maar ik heb van mijn zaakwaarnemer Martin van Ophuizen nog niets over concrete interesse gehoord.'
quote:Ondrej Svejdik: "Hier praten de mensen tenminste met je''
Twee jaar geleden verruilde Ondrej Svejdik (25) de grote stad Praag met de Nederlandse provinciestad Groningen. De Tsjechische voetballer van FC Groningen, die het vertrek van Gijs Luirink naar AZ destijds moest compenseren, viel van de ene verbazing in de andere. In Praag was hij in de mensenmassa de anonimiteit gewend. In Groningen trof hij vriendelijkheid en een bijzonder sociaal leven aan. "Ik was gewend om in Praag anoniem te leven. In Groningen zijn de mensen veel vriendelijker", vergelijkt hij de mentaliteit van de mensen in de Tsjechische hoofdstad met die van Groningen. "Hier gaan de mensen voor honderd procent met je praten. Ik moest er in het begin wel aan wennen. Nu vind ik het prachtig en bovendien is het voetbal hier ook nog eens veel beter."
In zijn eerste jaar bij FC Groningen liep het allemaal voorspoedig met de sympathieke verdediger. Hij speelde regelmatig in de basis en bleek in allerlei opzichten een verrijking in de selectie van trainer Ron Jans te zijn. Dit seizoen sloeg het noodlot echter spoedig toe. In de herfst van het vorig jaar brak Svejdik tijdens de training een onderarm. Hij moest geopereerd worden en keek daarna maandenlang tandenknarsend toe hoe zijn ploeggenoten het er vanaf brachten. Na het herstel sloeg het noodlot andermaal toe. Deze keer kreeg hij tijdens de training problemen met een heupgewricht. Sinds kort is de sympathieke Tsjech, die de Nederlandse taal inmiddels redelijk goed machtig is, terug van weggeweest. Tegen PSV zat hij onlangs op de reservebank en tegen De Graafschap mocht hij voor de eerste keer invallen. Het werd echter geen succes, want mede door een zwakke ingreep van Svejdik ging FC Groningen met 2-1 de boot in. "Ik nam heel slecht aan", haalt Svejdik de ongelukkige actie weer voor de geest. "Voor de ploeg was het vervelend, maar voor mij natuurlijk ook. De groep heeft het me echter niets kwalijk genomen en trainer Jans ook niet. De sociale aard van de groep heeft daar ook mee te maken."
De ongelukkige actie van de Tsjech had ongetwijfeld met het gebrek aan wedstrijdritme te maken. Door een waslijst van blessures was Jans echter gedwongen om ook in dit duel een beroep te doen op Svejdik. Momenteel doet hij vooral in het belofteteam de nodige ritme op. "Ik zat afgelopen week tegen NAC ook op de bank, maar ik ben niet ingevallen. Ik vond het trouwens wel logisch dat Ron Jans kwaad was, want we speelden de eerste helft heel slecht. NAC speelde wel heel goed. Het zelfvertrouwen straalde van die ploeg af. Ik heb de laatste twee wedstrijden met de beloftes meegedaan. Vooral in de wedstrijd tegen PSV van afgelopen maandag kon ik merken dat ik vooruit ga. Eindelijk voelde ik dat het voetballen en de conditie bij me beter worden."
Svejdik hoopt er komende zondag in het thuisduel tegen Ajax weer helemaal bij te zijn. Alleen door de naam Ajax wordt hij al enthousiast. Toch hoeft FC Groningen niet persé te winnen van de machtige ploeg uit Amstyerdam en het kan in feite ook zonder gevolgen de laatste competitiewedstrijd uit tegen FC Utrecht verliezen. FC Groningen is immers nu al verzekerd van het spelen van nacompetitie voor een plaats om één UEFA-plaats ticket tussen de nummers zes tot en met negen. "Dat is misschien wel zo, maar die wedstrijden zijn voor ons wel degelijk van belang", waarschuwt Svejdik. "Voor ons is het belangrijk dat we de concentratie houden tot aan de nacompetitie. Goede resultaten in de laatste twee wedstridjen kunnen alleen maar positief werken voor ons zelfvertrouwen. Ik zie ons ook beslist niet kansloos om te winnen in de nacompetitie."
In zijn geboorteplaats Opavo begon de carrière van de jonge Ondrej Svejdik bij de plaatselijke profclub SVC Opavo in de hoogste divisie van Tsjechië. Na dertig wedstrijden in de basis gestaan te hebben meldde Biohemians Praag zich voor de talentvolle verdediger. Daar werd het wegens geldproblemen en slechte resultaten echter geen succes. Svejdik hervond de vreugde van het voetballen daarna terug bij Mlada Bolovlav. Ron Jans zag de verdediger daar spelen en haalde hem naar Groningen. Svejdik speelde in zijn jeugdjaren in feite altijd in de nationale ploeg. Het grote Tsjechië is echter nog steeds een utopie voor hem. "Ik heb helaas geen kans gehad. Natuurlijk had ik ook gehoopt op het komende EK. Het zou mooi voor mijn ontwikkeling geweest zijn. Helaas zit het er nog niet in, maar ik blijf natuurlijk hopen. Er is immers niks mooiers om voor je land te mogen voetballen."
Voorlopig concentreert Svejdik zich volledig op FC Groningen. Zijn contract loopt door tot 2009 met een optie van nog een jaar. "Wat er daarna komt zie ik dan wel weer", zegt hij. "Ik kan nu ook niet zeggen of ik terug naar Tsjechië ga. Misschien blijf ik nog wel een jaar of tien in Nederland. Ik heb geen zin om te plannen. Ik leef op het moment. Dat is zeker bij voetbal belangrijk."
Toch is Svejdik samen met zijn vriendin tijdens de zomermaanden altijd in Tsjechië. Na de competitie gaan ze naar hun roots terug. "Want we vinden het natuurlijk ook mooi om onze familie te zien. Dan kunnen we ook weer twee keer per dag warm eten, want dat doen ze bij jullie in Nederland niet", lacht hij. "In Tsjechië vertellen we veel over FC Groningen. Ze luisteren dan aandachtig als ik van de belevenissen van FC Groningen in de UEFA-Cup en van het grote feest op De Grote Markt vertel. Eerst konden ze dat haast niet geloven, maar ze hebben inmiddels ook filmpjes op internet gezien. Dus weten ze wat we allemaal in Nederland beleven. Maar na de zomer vinden we het ook weer prima om terug te keren naar Groningen. Want dan kunnen we ook weer genieten van de Nederlandse vriendelijkheid."(Bron: Amateurgras.nl)
altijd geluk diie gastenquote:Berg moet ook tegen Ajax passen
Geschreven op donderdag, 10 april om 18:42
De kans dat Marcus Berg zondag tegen Ajax zijn rentree bij FC Groningen maakt is klein. Ron Jans wil niet teveel risico's nemen met het oog op de naderende play-offs. De aanvaller maakt wel progressie op de training, zo meldt de coach tegenover RTV Noord.
Berg kwam op 24 februari tegen VVV-Venlo (2-5 winst) voor het laatst in actie. Hij verbleef vorige maand in zijn vaderland om zich te laten behandelen. Daar werd onder meer een MRI-scan gemaakt. "En die wees geen vervelende dingen uit", liet Jans eerder al weten.
De 21-jarige Scandinaviër is bezig aan een sterk debuutseizoen in Groningen. In 26 duels scoorde hij vijftien keer. Hij maakte onder meer twee doelpunten tijdens het bezoek aan VVV.
15 uit 26quote:Op donderdag 10 april 2008 19:12 schreef andre347 het volgende:
[..]
Jammer. Toch wel de beste speler van het seizoen
quote:Op woensdag 9 april 2008 19:32 schreef The_Verve het volgende:
Blijft een held, Piet van Dijken.
[ afbeelding ]
Piet: "Mevrouw, mag ik u wat vrag'n?"
Vrouw: "Nee, ga alstublieft weg."
Piet: ""
Vrouw: "Ik doe altijd de radio uit als ik u hoor!"
Piet: Mooi! Daar doe'k het voor!!!
Interview Jans.quote:Marcus Berg nog niet fit genoeg
GRONINGEN - De kans dat FC Groningen topscorer Marcus Berg zondag tegen Ajax zijn rentree maakt is klein. Ron Jans wil niet teveel risico's nemen met het oog op de naderende playoffs.
Jans denkt dat Berg bij het begin van die playoffs wel weer helemaal speelklaar kan zijn. Fredrik Stenman wordt zondag waarschijnlijk gepasseerd ten gunste van Mathias Cahais. Arnold Kruiswijk verschuift dan naar de linksachterpositie.
De vermoedelijke opstelling: Van Loo; De Roover, Sankoh, Cahais en Kruiswijk; Hiariej, Levchenko, Lovre en Fledderus; Powel en Kolder.
rtvnoord
En twee keer de betere ploeg!quote:Op donderdag 10 april 2008 22:59 schreef venomsnake het volgende:
Dat deden wij beter tegen Fiorentina..![]()
Sleepten er tenminste nog pingels uit.
Nu weet ik het 100% zeker. Fledder staat in de etalage...quote:Op donderdag 10 april 2008 23:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Interview Jans.
Ja Jans... Passeer Stenman en laat Fledderus lekker staan..
Ja jammer van berg, zie jullie helaas niet winnen zondagquote:Op donderdag 10 april 2008 23:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Interview Jans.
Ja Jans... Passeer Stenman en laat Fledderus lekker staan..
quote:Marcus Berg mogelijk toch in selectie tegen Ajax
GRONINGEN - Marcus Berg maakt zondag mogelijk toch deel uit van de selectie van FC Groningen tegen Ajax.
Zaterdag gaat de technische staf bekijken of hij fit genoeg is om in de selectie te worden opgenomen. Fredrik Stenman kampt met liesklachten en hoopt zaterdag weer aan te sluiten bij de groep. Matthijs, Meerdink, Van de Laak, Holla en Van der Laan ontbreken sowieso tegen Ajax vanwege blessures.
Evgeniy Levchenko staat zondag vermoedelijk na lange tijd weer in de basis. Levchenko was lang geblesseerd. Zijn laatste basisplaats was 16 december vorig jaar, thuis tegen Willem II. Vorige week maakte Levchenko tegen NAC weer zijn rentree met een invalbeurt.
RTVNOORD
Interview met Levchenko
Volgens mij heeft ie al weer meegetraind. Koster gaat er in ieder geval vanuit dat ie speelt zondag.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:30 schreef Grunner het volgende:
Zal dat konijn het weer flikken?
Dit doet me denken aan die oefenwedstrijd tegen Hunsingo begin dit seizoen. Daar had ie zogenaamd ook een blessure...
Een echte vent zal het nooit worden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:30 schreef Grunner het volgende:
Zal dat konijn het weer flikken?
Dit doet me denken aan die oefenwedstrijd tegen Hunsingo begin dit seizoen. Daar had ie zogenaamd ook een blessure...
Oke, mooi.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:34 schreef S-Two het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie al weer meegetraind. Koster gaat er in ieder geval vanuit dat ie speelt zondag.
bron: dvhnquote:FC Groningen heeft verregaande interesse in Marcel Meeuwis van Roda JC. Het heeft een bod van twee miljoen euro uitgebracht op de verdedigende middenvelder. De Limburgse bekerfinalist is er vooralsnog niet op ingegaan. Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen zei de belangstelling van zijn club voor Meeuwis te willen bevestigen noch ontkennen, maar wilde niet inhoudelijk reageren.
Marcel Meeuwis is bezig aan zijn tweede seizoen bij Roda JC. Daarvoor kwam hij vier seizoenen uit voor VVV Venlo en twee seizoenen voor Willem II. Hij is op 31 oktober 27 jaar geworden en dit seizoen aanvoerder van Roda JC. Zijn contract liep af in 2009, maar in november van het vorige jaar heeft hij zijn verbintenis verlengd tot medio 2012.
2 uur bij de hoofdingang? Zal je eens wat tikken gevenquote:
Dat gaat voor deze prijs zeker niet lukken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:00 schreef The_Verve het volgende:
Zo, dat is wel even leuk nieuws. Zou me ook verbazen als Groningen erin slaagt om Meeuwis bij Roda los te weken.
Ingang 2 of hoofdingang. mag jij me proberen te tikken, probeer ik een anti-ajax sticker op je te plakken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:04 schreef denthemen het volgende:
[..]
2 uur bij de hoofdingang? Zal je eens wat tikken geven![]()
quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Berg wellicht inzetbaar tegen Ajax
Marcus Berg is wellicht zondag weer beschikbaar voor FC Groningen-coach Ron Jans. Na een lange periode waarin hij problemen had met zijn rug is hij weer voorzichtig begonnen met trainen.
"Hij heeft twee keer een halve training meegemaakt en een keer driekwart van de training, met tegenstand. De afgelopen twee weken is hij met zijn conditie bezig en hij zit er weer aan te komen", meldt trainer Ron Jans op de wekelijkse persconferentie.
Een dag voor het duel met Ajax zal de knoop door de technische staf van de Groningers worden doorgehakt. "Zaterdag zullen we in overleg met Marcus bekijken of hij er alweer aan toe is in de selectie te worden opgenomen."
quote:FC groningen zal het zondag tegen Ajax moeten doen zonder topscorer Marcus Berg. De aanvaller is herstellende van een blessure. Hij is inmiddels weer in training, maar Ron Jans wil niet teveel risico's nemen met het oog op de naderende playoffs. Hij liet dat zelf weten tegenover RTV Noord.
Fredrik Stenman wordt zondag waarschijnlijk gepasseerd ten gunste van Mathias Cahais. Arnold Kruiswijk verschuift dan naar de linksachterpositie.
Ik denk dat Nijland dat ook niet verwacht.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat gaat voor deze prijs zeker niet lukken.
Die heb ik al, ik ben in cognitoquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:13 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ingang 2 of hoofdingang. mag jij me proberen te tikken, probeer ik een anti-ajax sticker op je te plakken.
Skelper? Dat is toch bij feyenoord??quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:58 schreef LennuxNL het volgende:
Hey weet iemand wat ik allemaal nodig heb om mijn skelper kaartje af te halen?
Nopequote:Op vrijdag 11 april 2008 21:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Skelper? Dat is toch bij feyenoord??
Dat zou echt wat zijn.. Maar hij heeft recent z'n contract verlengd dus die gaat echt niet weg voor een laag bedrag. Ik denk dat Roda meer als het dubbele wil en kan vragen voor hem.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat gaat voor deze prijs zeker niet lukken.
Ik denk dat als je hem voor minder dan 4 miljoen kunt losweken bij Roda, je sowieso blind dat koopcontract moet ondertekenen. Geweldige speler. Ik denk voorlopig nog gewoon een utopie dat Meeuwis komt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:19 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat zou echt wat zijn.. Maar hij heeft recent z'n contract verlengd dus die gaat echt niet weg voor een laag bedrag. Ik denk dat Roda meer als het dubbele wil en kan vragen voor hem.
Wel mooi!!quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:38 schreef Prosac het volgende:
wow.. ik wist dat we ver waren als club, maar zo ver..
[..]
bron: dvhn
Anti-shirtjes zijn zo ongeveer de meest trieste dingen die je kan hebben.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:00 schreef Prosac het volgende:
goeie reclame al die aandacht voor de anti-shirtjes. Vanavond in 3 kwartier weer 500 er door gejaagd, nog dermate veel aanvraag dat de verkoper er voor zondag nu maar 1000 bij heeft besteld.![]()
media
Ach, er zijn zoveel triestere dingen. Bovendien zijn die dingen bij elke club te koop. Die shirtjes maakt me echt geen zak uit. Zou er zelf geen kopen/dragen, maar iedereen beleefd het nou eenmaal op zijn eigen manier. Spandoeken verwijzend naar de oorlog of andere rampen zijn pas triest.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef VoreG het volgende:
[..]
Anti-shirtjes zijn zo ongeveer de meest trieste dingen die je kan hebben.
quote:Groningen meldt zich voor Meeuwis
FC Groningen heeft een bod van twee miljoen euro uitgebracht op Roda-middenvelder Marcel Meeuwis. Algemeen directeur Huub Narinx bevestigt de interesse van Groningen, maar gaat niet in op de hoogte van het bod. Wel zegt Narinx dat het het bedrag dat de noorderlingen willen betalen onbespreekbaar is.
Voetbal
Meeuwis verlengde zijn contract in november tussentijds tot 2012. Hoewel geen gelimiteerde transfersom in de verbintenis is opgenomen, denkt zaakwaarnemer Louis Laros niet dat het verstandig zou zijn van Roda 'een absurde prijs te vragen'. Meeuwis staat volgens Laros namelijk open voor een transfer naar Groningen. ,,Ik weet niet of het bod van twee miljoen klopt, maar als dat zo is, dan geeft het aan hoe serieus de interesse is. Dat is namelijk een hoog bedrag voor een subtopper. Voor de rest is er geen concrete interesse voor Marcel."
De limburger
Al die zaakwaarnemers denken aan de centen, had je die van Suarez moeten zien.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:22 schreef Schimpie het volgende:
Die Laros roept wel eens vaker dingen en denkt vooral aan zijn eigen portemonnee.
quote:FC Groningen doet bod op Meeuwis van Roda JC
GRONINGEN - FC Groningen is serieus geïnteresseerd in Roda JC middenvelder Marcel Meeuwis.
Manager Technische Zaken Henk Veldmate heeft vrijdagavond bevestigd dat FC Groningen een bod heeft uitgebracht op de 27-jarige speler, die nog tot medio 2012 onder contract staat in Kerkrade. "We hebben een eerste bod uitgebracht. Roda JC wilde hier in eerste instantie niets van weten, maar is vervolgens toch met een vraagprijs gekomen. Er zit nog wel een groot verschil tussen beide bedragen. We zitten nu midden in deze zaak en noemen daarom zeker geen bedragen op dit moment."
Marcel Meeuwis is aanvoerder en bezig aan zijn tweede seizoen bij Roda JC en speelde eerder bij Willem II en VVV Venlo.
RTVNOORD
you cannot win anything with youngsters.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik snap het niet zo goed, waarom willen ze Meeuwis zo graag?
Hahahahaquote:Op zaterdag 12 april 2008 11:16 schreef Prosac het volgende:
Volgens Silva is het onze schuld dat hij vertrokken is.
quote:Jans te gast in Studio Voetbal
Zondagavond 13 maart vanaf kwart voor elf zal trainer Ron Jans van FC Groningen te gast zijn in het discussieprogramma NOS Studio Voetbal op Nederland 1.
Het programma wordt gepresenteerd door Tom Egbers. Vaste gasten zijn Hugo Borst en Youri Mulder. De uitzending begint zondagavond om 22.45 uur.
Bron: FC Groningen
Bruno Silva heeft spijt van werkweigeringquote:Op zaterdag 12 april 2008 11:16 schreef Prosac het volgende:
Volgens Silva is het onze schuld dat hij vertrokken is.
13 April neem ik aanquote:
Lijkt me ook jaquote:
puntenaftrek en dikke boetequote:Op zondag 13 april 2008 14:35 schreef jorienvdherik het volgende:
nieuw stadion dan maar
Heel, maar dan ook heel erg treurig dit..quote:14:39:46 13-04-08 1 G AMBU spoed contact MKA
804131439460402198 0402198 GHOR Groningen ( Lichtkrant / Monitor )
804131439460402060 0402060 GHOR Groningen ( OvD-G )
804131439240401998
14:39:24 13-04-08 1 G BRAN Pr 2 BUITENBRAND AFVAL ed EUROBORG Boumaboulevard 41 GRONINGEN (nb: grote brand) COH 785 DPAGRS 788 535 795
804131439240401998 0401998 BRW Groningen ( Monitorcode )
804131439240400489 0400489 BRW Haren ( Techniek / Peloton Midden )
804131439240400483 0400483 BRW Haren ( Blusploeg 3 575 )
804131439240400461 0400461 BRW Haren ( TS-535 )
804131439240400389 0400389 BRW Groningen-Sontweg ( Kazerne Techniek )
804131439240400364 0400364 BRW Groningen-Sontweg ( Liftalarm )
804131439240400299 0400299 BRW Groningen-Sontweg ( HA en DA CA-795 )
804131439240400292 0400292 BRW Groningen-Sontweg ( DPH en HA-788 )
804131439240400291 0400291 BRW Groningen-Sontweg ( BMH en HA-785 )
804131439240400288 0400288 BRW Groningen-Sontweg ( COH-893 )
804131439240400057 0400057 BRW Groningen ( WvD Centralisten )
804131439240400055 0400055 BRW Groningen ( Piketcentralist )
804131439240400053 0400053 BRW Groningen ( Tactisch Officier Alarmcentrale )
804131439240400051 0400051 BRW Groningen ( Hoofd Alarmcentrale )
804131439240400014 0400014 BRW Groningen ( HOvD/ROGS Alarmeren )
804131438180401998
14:38:18 13-04-08 1 G BRAN Pr 2 BUITENBRAND AFVAL ed EUROBORG Boumaboulevard 41 GRONINGEN (nb: middel brand) 746
804131438180401998 0401998 BRW Groningen ( Monitorcode )
804131438180400419 0400419 BRW Groningen-Vinkhuizen ( Kazernetechniek )
804131438180400392 0400392 BRW Groningen-Vinkhuizen ( Brandalarm / Ploeg )
804131438180400361 0400361 BRW Groningen-Sontweg ( Brandmeester van Dienst )
804131438180400273 0400273 BRW Groningen ( TAS-746 Uitruk 1 )
804131438180400111 0400111 BRW Groningen ( OvD Midden Alarm )
804131438180400021 0400021 BRW Groningen ( Pers en Piket Voorlichting Alarm )
804131438180400011 0400011 BRW Groningen ( RCvD Alarm )
804131431140401998
14:31:14 13-04-08 1 G BRAN Pr 2 BUITENBRAND AFVAL ed EUROBORG Boumaboulevard 41 GRONINGEN 747
804131431140401998 0401998 BRW Groningen ( Monitorcode )
804131431140400389 0400389 BRW Groningen-Sontweg ( Kazerne Techniek )
804131431140400363 0400363 BRW Groningen-Sontweg ( Brand/Duik Alarm )
804131431140400274 0400274 BRW Groningen ( TAS-747 Uitruk 1 )
quote:Op zondag 13 april 2008 11:28 schreef dolledingo het volgende:
*zucht*
Nog een uur, en dan stap ik de fiets richting de Euroborg..
Het zijn altijd een klein aantal mensen die verantwoordelijk zijn voor zulke dingen. Normaal gezien weet ook iedereen wie dat zijn. Het zijn geen supporters van de club. Als je vóór Groningen bent dan ga je geen shirt aandoen met "Fuck Ajax" maar iets wat pro Groningen is.quote:Op zondag 13 april 2008 14:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En het is waarschijnlijk een groepje van misschien nog geen 5 mensen dat verantwoordelijk hiervoor is. Levenslang stadionverbod en ALLE geleden schade op die paupers verhalen. Wat een mongolen...
quote:
je weet wat ze zeggen: als je geen drukte in je topic wil, moet je geen brand stichten in je stadionquote:
Tuurlijk, het zijn er maar een paar, maar het is een hele trieste actie.quote:Op zondag 13 april 2008 15:42 schreef Urquhart het volgende:!
Al snap ik wel dat het gros van de Groningen-supporters hier helemaal niets mee te maken heeft.
Van teletekst:quote:Op zondag 13 april 2008 15:48 schreef Cruoninga het volgende:
Ik ben niet gegaan omdat ik me liever onttrok aan die volkshetse die er rond de wedstrijd aan het ontstaan was, maar de van de reacties hier krijg ik ook jeuk. Hoe kan iemand nou weten of dit met opzet is gebeurd of niet? Ik vermoed dat dit puur een ongeluk is. Er vond een actie plaats met wc-rollen en daardoor hoopt er zich een boel brandbaar materiaal op, op en voor de tribune. Deze foto laat dat zien:
[ afbeelding ]
Natuurlijk, ik weet het ook niet, het zou wel opzet kunnen zijn, maar Pritt, thaduck, el-salvador e.a. vraag alsjeblieft een tbs-behandeling voor jezelf aan. Met dat soort reacties om iets waar sowieso gewonden bij gevallen zijn.
Klinkt als een ongelukquote:Het vuur ontstond toen rollen wc-papier
die door de Groningen-supporters op het
veld waren gegooid,vlam vatten.Vuurtjes
verspreidden zich over de tribune,waar
de mensen wegvluchtten voor de rook.Van
hen werden er enkelen gewond afgevoerd
per brancard.
En vindt je deze opmerking niet een klein beetje ongepast, als de halve 'harde kern' met fuck ajax op hun borst rondlopenquote:Op zondag 13 april 2008 15:48 schreef Cruoninga het volgende:
Ik ben niet gegaan omdat ik me liever onttrok aan die volkshetse die er rond de wedstrijd aan het ontstaan was, maar de van de reacties hier krijg ik ook jeuk. Hoe kan iemand nou weten of dit met opzet is gebeurd of niet? Ik vermoed dat dit puur een ongeluk is. Er vond een actie plaats met wc-rollen en daardoor hoopt er zich een boel brandbaar materiaal op, op en voor de tribune. Deze foto laat dat zien:
[ afbeelding ]
Natuurlijk, ik weet het ook niet, het zou wel opzet kunnen zijn, maar Pritt, thaduck, el-salvador e.a. vraag alsjeblieft een tbs-behandeling voor jezelf aan. Met dat soort reacties om iets waar sowieso gewonden bij gevallen zijn.
vindquote:Op zondag 13 april 2008 16:00 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
En vindt je deze opmerking niet een klein beetje ongepast, als de halve 'harde kern' met fuck ajax op hun borst rondlopen![]()
korting voor Ajax op Groningen spelersquote:Op zondag 13 april 2008 16:02 schreef N.i.c.k het volgende:
en Nijland aan Ajax doneren.
heheh idd het gaat in dit geval om de ajax en psv supporters, want die zijn veul belangrijker...quote:Op zondag 13 april 2008 16:02 schreef N.i.c.k het volgende:
Ze verneuken een weekend voor ajax supporters en voor tientallen duizenden mensen in Einhoven op dit moment. Erg triest. Leuke supportersschare heb je dan.
Ook opmerkelijk dat mensen niet in staat waren op een normale manier te vluchten, in een nieuw stadion.LKan een leuke claim worden.
Doe maar eerste 10 wedstrijden zonder publiek, en Nijland aan Ajax doneren.
Nee, totaal niet zelfs.quote:Op zondag 13 april 2008 16:00 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
En vindt je deze opmerking niet een klein beetje ongepast, als de halve 'harde kern' met fuck ajax op hun borst rondlopen![]()
nee dan kan Ajax er nog langs op doelsaldo. dan moet PSV wel verliezen tegen Vitessequote:Op zondag 13 april 2008 16:11 schreef Exterminator het volgende:
Wanneer PSV gelijkt blijft zijn ze dan kampioen?
A: Jaquote:Op zondag 13 april 2008 16:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
heheh idd het gaat in dit geval om de ajax en psv supporters, want die zijn veul belangrijker...
Ik was er niet bij, maar volgens mij was de beste optie om de wedstrijd toch door te laten gaan.quote:Op zondag 13 april 2008 16:13 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
A: Ja, en met meer
B: Die steken hun eigen stadion niet in de fik, hebben hier part nog deel aan en zijn wel het slachtoffer.
C: Ga je spiritusbusje nou maar halen, de bus staat er nog.
ik was er niet bij, maar volgens mij was de beste optie om geen brand te stichten.quote:Op zondag 13 april 2008 16:20 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar volgens mij was de beste optie om de wedstrijd toch door te laten gaan.
wedstrijd inhalenquote:Op zondag 13 april 2008 16:26 schreef venomsnake het volgende:
Hopen dat Berg fit is en kan meespelen als de wedstrijd gaat worden ingehaald.
Zeg dan niks.quote:Op zondag 13 april 2008 16:25 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
ik was er niet bij, maar volgens mij was de beste optie om geen brand te stichten.
Ja, die zal Heitinga het vuur na aan de schenen leggenquote:Op zondag 13 april 2008 16:26 schreef venomsnake het volgende:
Hopen dat Berg fit is en kan meespelen als de wedstrijd gaat worden ingehaald.
En dit incident is ontstaan door die hele hetse, speelde je vanmiddag tegen nec thuis was er niks aan de hand. Maar de arrogante mannen uit Amsterdam komen op bezoek en daardoor zetten de 'supporters' hun eigen stadion in de fik? Maar ik ga er verder niet op in, maar alles bij elkaar opgeteld vind ik deze actie niet geheel snugger. En de gewonden? Daar heb ik nooit 1 woord over gerept dus jij plaatste mijn eerste opmerking niet helemaal in het juiste daglicht.quote:Op zondag 13 april 2008 16:09 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Nee, totaal niet zelfs.
Van de hetse rond die wedstrijd moest ik niets hebben. Veel te ver doorgevoerde, calimero-achtige, anti-ajax campagne.
Maar dat jij dit incident niet los kan zien van die t-shirts dan ben jij net zo goed elk vermogen tot relativeren kwijt. Alsof het feit dat een deel van de betrokkenen tegen Ajax zijn dit soort gebeurtenissen in een ander perspectief zet.
Dat zou je wel willen he..quote:Op zondag 13 april 2008 16:36 schreef Cyberia18 het volgende:
Een reglementaire overwinning voor Ajax graag, KNVB.
Absoluut niet. Dit was ook gebeurd als het tegen NEC was geweest, mits er dan een wc-rollenactie gepland was.quote:Op zondag 13 april 2008 16:37 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
En dit incident is ontstaan door die hele hetse, speelde je vanmiddag tegen nec thuis was er niks aan de hand. Maar de arrogante mannen uit Amsterdam komen op bezoek en daardoor zetten de 'supporters' hun eigen stadion in de fik? Maar ik ga er verder niet op in, maar alles bij elkaar opgeteld vind ik deze actie niet geheel snugger. En de gewonden? Daar heb ik nooit 1 woord over gerept dus jij plaatste mijn eerste opmerking niet helemaal in het juiste daglicht.
Ik snap de verbanden die je legt niet helemaal, laat staan de insinuaties.quote:Op zondag 13 april 2008 16:37 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
En dit incident is ontstaan door die hele hetse, speelde je vanmiddag tegen nec thuis was er niks aan de hand. Maar de arrogante mannen uit Amsterdam komen op bezoek en daardoor zetten de 'supporters' hun eigen stadion in de fik? Maar ik ga er verder niet op in, maar alles bij elkaar opgeteld vind ik deze actie niet geheel snugger. En de gewonden? Daar heb ik nooit 1 woord over gerept dus jij plaatste mijn eerste opmerking niet helemaal in het juiste daglicht.
Ik dacht dat jij naar E'hoven gingquote:Op zondag 13 april 2008 16:46 schreef jorienvdherik het volgende:
doe volgende week maar, kijk ik wel op tele 2
niks tegen NEC hequote:Op zondag 13 april 2008 16:45 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dit was ook gebeurd als het tegen NEC was geweest, mits er dan een wc-rollenactie gepland was.
In Amsterdam wel ja, en toen had ie zn wcrollen nog niet eens bij, moet je nagaan.quote:Op zondag 13 april 2008 16:35 schreef N.i.c.k het volgende:
Ja, die zal Heitinga het vuur na aan de schenen leggen.
Ik was erbij. Redelijk correcte weergave dit.quote:Op zondag 13 april 2008 16:24 schreef Cruoninga het volgende:
Ik heb net gebeld met iemand die er was. Dit was volgens hem wat er gebeurde:
Er was een sfeeractie georganiseerd waarbij wc-rollen vanaf de tribune op het veld werden gegooid. Voor de opkomst van de spelers waren al een paar rollen richting het veld gegooid en lagen tussen de tribune en de boarding van het veld. Toen werden er - volgens hem bewust - enkele sigarettenpeuken in gegooid zodat het een beetje begon te gloeien. Voor de grap zeg maar. De stewards van FC Groningen harkte die rollen aan zodat er een piepklein brandje ontstond. Dat had verder nog niemand door behalve de mensen op de eerste rijen. Zoiets is ook nog vrij standaard. Elke wedstrijd veroorzaken peuken een paar brandgaten of hele kleine brandjes bij materiaal dat tussen het veld en tribune ligt. Heb regelmatig gevraagd aan de stewards daar of die een rookpluimpje kon uittrappen dat ontstaan was in een grote vlag die daar na de aftrap werd neergelegd. (die doeken worden eenmalig gebruikt dus schade is dan niet erg)
Bij de spelersopkomst echter werden al die rollen tegelijkertijd meteen naar voren gegooid waardoor het vuur ineens opspeelde. Behoorlijke paniek schijnt. Iedereen viel over elkaar heen. De brandblusser die op de omloop hing bleek trouwens leeg te zijn. De deuren naar de uitgang zaten dicht zodat iedereen daar overheen moest. Maar de snelheid van het vuur schijnt behoorlijk verrassend te zijn geweest.
Met de emoties rondom de wedstrijd Groningen-Ajax had dit dus helemaal niets te maken. Domme baldadigheid van figuren die kleine fikjes geinig vinden. Dat ging tot nu toe altijd goed, tot vandaag dus.
Het had eventueel ook tegen NEC gebeurd kunnen zijn, maar natuurlijk zijn die gastjes op dat vak wel extra gespannen/gefrustreerd en gooien ze wellicht net even wat sneller stoer met vuur om indruk te maken op de Ajacieden.quote:Op zondag 13 april 2008 16:45 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dit was ook gebeurd als het tegen NEC was geweest, mits er dan een wc-rollenactie gepland was.
Want WC-rollen vliegen over het algemeen nog al vaak in de fik als ze op elkaar liggen?quote:Op zondag 13 april 2008 15:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Van teletekst:
[..]
Klinkt als een ongeluk
John was ook erg onder de indruk van de t-shirts vertelde hij me.quote:Op zondag 13 april 2008 16:53 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In Amsterdam wel ja, en toen had ie zn wcrollen nog niet eens bij, moet je nagaan.
wow.. dat is erg nalatigheid jah.. lijkt me toch dat groningen een dikke boete voor alles krijgt ofniet?quote:Op zondag 13 april 2008 16:53 schreef Py het volgende:
[..]
Ik was erbij. Redelijk correcte weergave dit.
De organisatie heeft echt te kort geschoten in mijn ogen. Veel te laconiek, of totaal niet zelfs, gereageerd. Eén tuinslangetje werd er na 10 minuten ingezet. Nooddeuren zaten dicht.
Uhmm.. Draai je de wereld niet om??? Volgens mij moeten er een aantal groningse koeken een tbs behandeling aanvragen. Met name wat koekenbakkers van de zIELIGE-side.quote:Op zondag 13 april 2008 15:48 schreef Cruoninga het volgende:
Pas op met wat je zegt, anders moet je volgens Cruoninga ook een tbs behandelingquote:Op zondag 13 april 2008 17:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
wow.. dat is erg nalatigheid jah.. lijkt me toch dat groningen een dikke boete voor alles krijgt ofniet?
Daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op zondag 13 april 2008 17:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
wow.. dat is erg nalatigheid jah.. lijkt me toch dat groningen een dikke boete voor alles krijgt ofniet?
Dus eigenlijk had er nooit in het stadion gespeeld mogen worden, want het stadion komt de keuring van de Brandweer niet door....quote:Op zondag 13 april 2008 16:53 schreef Py het volgende:
[..]
Ik was erbij. Redelijk correcte weergave dit.
De organisatie heeft echt te kort geschoten in mijn ogen. Veel te laconiek, of totaal niet zelfs, gereageerd. Eén tuinslangetje werd er na 10 minuten ingezet. Nooddeuren zaten dicht.
quote:Op zondag 13 april 2008 17:04 schreef thaduck het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt, anders moet je volgens Cruoninga ook een tbs behandelingWant kijken naar je eigen club is te moeilijk..
quote:Op zondag 13 april 2008 17:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Toepasselijk reclamebord linksonderin.
In mijn ogen had er iemand achter de knoppen/camera's alarm moeten slaan. Er was geen enkele coördinatie mbt het voorkomen van deze escalatie. Suppoosten achter de nooddeuren wisten van niets en deden ze dus niet open. Suppoosten op het veld harkten wat papier bij elkaar terwijl achter hun rug een brandje woedde. Brandend pleepapier is terug het vak in gewaaid en toen was het ineens een stadionvak wat in brand stond ipv een paar pleerollen op het veld.quote:Op zondag 13 april 2008 17:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
moest er niet een keer een steward van de arena aan de hartbewaking na een brand op 410?quote:Op zondag 13 april 2008 16:36 schreef Cyberia18 het volgende:
De Z-side is altijd lekker fanatiek ja. Fanatiek in het brand steken van je eigen vak. Stelletje t*fus pyromanen.
Een reglementaire overwinning voor Ajax graag, KNVB.
Het stadion zelf is volgens mij redelijk in orde. Het was de organisatie die vergat adequaat in te grijpen. Met 2 brandslangen had alles voorkomen kunnen worden.quote:Op zondag 13 april 2008 17:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk had er nooit in het stadion gespeeld mogen worden, want het stadion komt de keuring van de Brandweer niet door....
Met lege brandblussers en deuren die gesloten blijven door slechte communicatie kom je echt NIET de keuring door!quote:Op zondag 13 april 2008 17:10 schreef Py het volgende:
[..]
Het stadion zelf is volgens mij redelijk in orde. Het was de organisatie die vergat adequaat in te grijpen. Met 2 brandslangen had alles voorkomen kunnen worden.
Dat moet de brandweer toch regelen?quote:Op zondag 13 april 2008 17:12 schreef existenz het volgende:
Met lege brandblussers en deuren die gesloten blijven door slechte communicatie kom je echt NIET de keuring door!
Nee, dat wordt jaarlijks gecontroleerd door een brandpreventiebedrijf. Als dat ding in de tussentijd gebruikt wordt, moet hij vervangen worden. Blijkbaar is er een lapzwans die dat ding gewoon heeft teruggehangen.quote:Op zondag 13 april 2008 17:15 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat moet de brandweer toch regelen?
Nee, die dingen worden gecontroleerd en dan zou dat ding gewoon vol hebben gezeten. Hij is na de controle een keer gebruikt, anders zou hij niet leeg zijn.quote:Op zondag 13 april 2008 17:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Want het is wekelijks brand in de euroborg?
En dat ligt dus aan de organisatie en niet aan het stadion zelf.quote:Op zondag 13 april 2008 17:12 schreef existenz het volgende:
[..]
Met lege brandblussers en deuren die gesloten blijven door slechte communicatie kom je echt NIET de keuring door!
quote:Zoveel papier in het stadion, ze hebben nota bene toegestaan dat die Fanatics pallets vol wc-papier het stadion in mochten brengen. En dat de nooduitgangen dan niet werken! Dit stadion is echt niet veilig, dat blijkt nu wel", zegt Willem de Jager uit Groningen. "Nijland heeft mooi spelers verkocht maar zijn eigen stadion veilig maken vond ie blijkbaar niet belangrijk! We liepen gewoon in een trechter toen we vluchtten voor de brand. Ik stikte zowat. Het had echt niet veel langer moeten duren!"
Een groepje harde supporters staat schaapachtig te lachen. Een deel van hen probeerde in de ontstane paniek het Ajax-vak te bestormen. "Ha wat moet je dan als je op het veld staat en je kan geen kant op?
Dan ga je Joden aanvallen, wat moet je anders!" En het hele groepje ligt dubbel van het lachen."Ja en wat moet je als je een brandende wc-rol op je kop krijgt. Dan gooi je die toch weg, achter je", lacht een ander.
echt, brandslangen die niet werken. Er moeten echt koppen rollen bij brandpreventie, ongelooflijk dit. FC Groningen is slechts huurder van de Borg en die treft in deze in feite geen blaam.quote:Op zondag 13 april 2008 17:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee, dat wordt jaarlijks gecontroleerd door een brandpreventiebedrijf. Als dat ding in de tussentijd gebruikt wordt, moet hij vervangen worden. Blijkbaar is er een lapzwans die dat ding gewoon heeft teruggehangen.
Kijken naar je eigen post, dat is te moeilijk.quote:Op zondag 13 april 2008 17:04 schreef thaduck het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt, anders moet je volgens Cruoninga ook een tbs behandelingWant kijken naar je eigen club is te moeilijk..
Waren er minstens 3, 2 gabbertjes en 1 helemaal ingepakt als een eskimoquote:Op zondag 13 april 2008 17:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
er was bij mijn weten 1 mongool die naar het uitvak rende, de rest wilde van de tribune weg.
quote:Op zondag 13 april 2008 17:45 schreef Eduard37 het volgende:
Het wordt weer een lekker saai wedstrijdje zonder publiek!
Gefeliciteerd!
nou.. alle 3 wat mij betreft een levenslange SV. Ik sta godverdomme iemand die niet normaal kan ademen naar buiten te slepen met een medesupporter en een paar mongolen wensen de uitsupporters te provoceren.quote:Op zondag 13 april 2008 17:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waren er minstens 3, 2 gabbertjes en 1 helemaal ingepakt als een eskimo
quote:KNVB: Groningen - Ajax woensdag ingehaald
Als het aan de KNVB ligt, wordt de gestaakte wedstrijd FC Groningen -- Ajax aanstaande woensdagavond ingehaald.
Dat heeft manager competitiezaken Bert van Oostveen vanmiddag gezegd in de catacombes van het PSV Stadion.
Van Oosteveen was daar met directeur Henk Kesler om een eventuele kampioensschaal uit te reiken. Maar omdat PSV gelijkspeelde tegen FC Twente en de andere bepalende wedstrijd in de strijd om het kampioenschap, Groningen -- Ajax, werd afgelast, bleven de huldiging en het feest uit.
``Dit scenario bedenk je niet van te voren", bekende Van Oostveen.``Scheidsrechter Erik Braamhaar hield ons op de hoogte van de stand van zaken in Groningen. Op het gegeven moment vonden de lokale autoriteiten het weer verantwoord om te beginnen met spelen, maar enkele spelers hadden ademhalingsproblemen vanwege de rook. Toen is besloten het duel af te lasten."
Het is nu wachten op een officieel rapport van de arbiter én de veiligheidscoördinator in de Euroborg. ``Als nu blijkt dat er iemand schuld heeft of een partij verwijten kan worden gemaakt, zou er een geldboete of punten in mindering kunnen volgen. Maar voorlopig gaan we er vanuit, dat de wedstrijd aanstaande woensdag wordt ingehaald. Met publiek."
ELF
Extra uitzending.quote:18.30
Noord Nieuws
Nieuws uit Groningen. Extra uitzending naar aanleiding van de afgelasting van de voetbalwedstrijd FC Groningen-Ajax.
TVNOORD
Inderdaad. Dat er dan van die lutsers peukjes gaan gooien.. Je snapt toch wel dat de boel dan in de hens kan vliegen. En als dit een, zoals ik mag aannemen, geplande sfeeractie was neem je toch maatregelen? Je weet dat papier nogal redelijk brandbaar is. Extra blusmateriaal en blusmateriaal wat sowieso werkt is dan echt wel nodig lijkt me. Jammer dat een paar sukkels het verpesten voor de rest zeg, het had zo spannend en leuk kunnen worden dit weekend. Gelukkig kan het dat steeds nog.quote:Op zondag 13 april 2008 17:07 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Het was in ieder geval triest net zoals die stoere mannetjes in die mooie shirtjes
Aldus VI..quote:FC Groningen-Ajax woensdag mét publiek in Euroborg
13/04/2008 19:35
De KNVB heeft sneller dan verwacht een nieuwe datum geprikt voor FC Groningen-Ajax, die zondag werd afgelast wegens brand in Euroborg.
Competitieleider Bert van Oostveen stelde dat de KNVB-aanklager zich eerst zou moeten buigen over de schuldvraag voor er uitsluitsel zou komen over een nieuwe datum.
Maar het rapport wordt niet afgewacht.
FC Groningen en Ajax staan woensdag in Euroborg om 19.30 uur opnieuw tegenover elkaar. Het publiek is welkom, zo meldt de Groningse club op zijn website
quote:Persbericht Supportersvereniging FC Groningen
Voorafgaand aan de wedstrijd FC Groningen – Ajax is er brand ontstaan in Euroborg. Hierdoor is de wedstrijd niet door gegaan. De Supportersvereniging FC Groningen en Groningen Fanatics, onderdeel van de Supportersvereniging FC Groningen, willen hierover onderstaande verklaren.
Wij leven mee met de gewonde en geschrokken supporters en hopen dat zij spoedig zullen herstellen. Zowel club als supporters hebben vanmiddag immateriële en materiële schade opgelopen. Dat betreuren wij ten zeerste.
De Supportersvereniging FC Groningen en Groningen Fanatics willen snel in overleg met FC Groningen om de voorgevallen incidenten te evalueren en tot actiepunten te komen om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen.
Groningen Fanatics zal tot nader orde geen sfeeracties ondernemen. Wij achten dat op dit moment niet gepast.
Bestuur Supportersvereniging FC Groningen
Bestuur Groningen Fanatics
Bron: FC Groningen
Typische reactie van iemand die dus totaal niet doorheeft wat er allemaal gebeurd is. Alleen maar achter je computertje zitten en reacties uitlokken.quote:Op zondag 13 april 2008 20:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Woensdagavond om 19.30 uur wordt de wedstrijd zeer waarschijnlijk gespeeld. Met de Z-side...
![]()
![]()
Denk ff na voordat je iets zegt. Zoals Clau hierboven ook al zegt zijn het alleen een paar zieke gasten die dit in hun hoofd halen. Maar ja wat is makkelijker dan een groep veroordelen voor zoietsquote:Op zondag 13 april 2008 20:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Woensdagavond om 19.30 uur wordt de wedstrijd zeer waarschijnlijk gespeeld. Met de Z-side...
![]()
![]()
hij snapt het niet zoquote:Op zondag 13 april 2008 20:32 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Typische reactie van iemand die dus totaal niet doorheeft wat er allemaal gebeurd is. Alleen maar achter je computertje zitten en reacties uitlokken.
Opbokken sjap.
het zou me niet verbazen, het lag vandaag natuurlijk aan de pleerollen dat het mis ging en niet aan die paar idioten.quote:Op zondag 13 april 2008 21:24 schreef DarkShine het volgende:
Pleerollen verboden nu als sfeeractie...?
Ligt eerder aan de paar idioten. Maar in dit land pakt men eerder het gevolg aan in plaats van de oorzaak!quote:Op zondag 13 april 2008 21:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
het zou me niet verbazen, het lag vandaag natuurlijk aan de pleerollen dat het mis ging en niet aan die paar idioten.
Kan iemand een kaartje voor me regelen;?quote:Op zondag 13 april 2008 20:27 schreef Cyberia18 het volgende:
![]()
![]()
dat bedoel ik. Fakkels e.d. zijn ook verboden omdat men er niet goed mee om kon gaan helaas.quote:Op zondag 13 april 2008 21:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ligt eerder aan de paar idioten. Maar in dit land pakt men eerder het gevolg aan in plaats van de oorzaak!
kan je er woensdag weer heenquote:Op zondag 13 april 2008 22:11 schreef Jasza het volgende:
Die kale van de Z-side
Wat een sukkels.
Wel gelachen erom natuurlijk, totdat het niet doorging
In de rest van het land wordt met 3 pallets wc papier hooguit de wedstrijd 5 minuten vertraagd gestart, omdat het veld schoon gemaakt moet worden. Maar niemand steekt zijn stadion in de fik.... Dus het was niet de schuld van de pleerollen!quote:Op zondag 13 april 2008 21:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
het zou me niet verbazen, het lag vandaag natuurlijk aan de pleerollen dat het mis ging en niet aan die paar idioten.
dat bedoel ik ook!quote:Op zondag 13 april 2008 22:18 schreef existenz het volgende:
[..]
In de rest van het land wordt met 3 pallets wc papier hooguit de wedstrijd 5 minuten vertraagd gestart, omdat het veld schoon gemaakt moet worden. Maar niemand steekt zijn stadion in de fik.... Dus het was niet de schuld van de pleerollen!
Ik ga niet, 12 uur onderweg geweest en maatje gaat niet rijden woensdag dus gaat niet door denk.quote:
Het is toch vrij handig wanneer bij een voetbalwedstrijd de spelers op enig moment het veld zouden betreden, lijkt me.quote:Op zondag 13 april 2008 22:33 schreef The_Verve het volgende:
Waarom liet men de spelers het veld opkomen, wetende dat er dan een zee aan wc-rollen zou worden gegooid?
Eerst even de kleine vlammen (wat het toen nog was) blussen was vandaag geen overbodige luxe geweest.quote:Op zondag 13 april 2008 22:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is toch vrij handig wanneer bij een voetbalwedstrijd de spelers op enig moment het veld zouden betreden, lijkt me.
En het is vrij handig om even 3 minuten te wachten om die paar brandjes te doven i.p.v. een vuurzee te riskeren, lijkt me.quote:Op zondag 13 april 2008 22:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is toch vrij handig wanneer bij een voetbalwedstrijd de spelers op enig moment het veld zouden betreden, lijkt me.
Misschien was het ook wel een onachtzame sigaret... Je bent nogal snel met je oordeel. Ik ga er niet vanuit dat die persoon dit wilde. Als dat wel z'n plan was ben ik met je eens, maar een aantal heeft me veel te snel z'n oordeel klaar zonder dat er ook maar iets duidelijk is.quote:Op zondag 13 april 2008 17:41 schreef Prosac het volgende:
Nekschot voor de mongool die het eerste brandje stichte, ik moest er nog om lachen en dacht dat het misschien een onachtzame sigaret was.
nou ja, dat komt ook een beetje omdat ik daarna meerdere brandjes zie ontstaan. Maar je hebt gelijk, ik ben wat betreft het eerste brandje wat snel met de conclusiequote:Op zondag 13 april 2008 22:49 schreef Grunner het volgende:
[..]
Misschien was het ook wel een onachtzame sigaret... Je bent nogal snel met je oordeel. Ik ga er niet vanuit dat die persoon dit wilde. Als dat wel z'n plan was ben ik met je eens, maar een aantal heeft me veel te snel z'n oordeel klaar zonder dat er ook maar iets duidelijk is.
Voor de spelersopkomst waren de brandjes nog vrij onschuldig. Pas op het moment dat de spelers het veld opkwamen en de rest van de rollen werden gegooid, ging het pas echt los. Pas toen sprongen de mensen het veld op en vluchtten we naar boven.quote:Op zondag 13 april 2008 22:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gebeurde toch ongeveer gelijktijdig? En pas bij het handjesschudden hadden de mensen op het veld het pas echt door dat er iets fout was?
Als je alleen stelt dat je moet wachten met de opkomst van de spelers totdat alles van de tribune is gegooid (zonder brand that is), dan kan je natuurlijk wachten tot sint juttemis.
Nu gebeurde het volgens mij gelijktijdig.
Dat ben ik met je eens. Alleen was er voor aanvang dus al wél (op kleine schaal) brand.quote:Op zondag 13 april 2008 22:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gebeurde toch ongeveer gelijktijdig? En pas bij het handjesschudden hadden de mensen op het veld het pas echt door dat er iets fout was?
Als je alleen stelt dat je moet wachten met de opkomst van de spelers totdat alles van de tribune is gegooid (zonder brand that is), dan kan je natuurlijk wachten tot sint juttemis.
Nu gebeurde het volgens mij gelijktijdig.
was het geen combi danquote:Op zondag 13 april 2008 22:22 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik ga niet, 12 uur onderweg geweest en maatje gaat niet rijden woensdag dus gaat niet door denk.
Heb je mijn post wel gelezen dan?quote:Op zondag 13 april 2008 17:44 schreef Cruoninga het volgende:
Jij onttrok je met je voorbarige post niet erg veel van het niveau waar je tegen ageert. Daar blijkt dat dus al wel uit.
Precies. Wedstrijdleiding had iets meer geduld moeten hebben, maar de belangen zullen wel te groot zijn geweest om op tijd te beginnen.quote:Op zondag 13 april 2008 22:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
Voor de spelersopkomst waren de brandjes nog vrij onschuldig. Pas op het moment dat de spelers het veld opkwamen en de rest van de rollen werden gegooid, ging het pas echt los. Pas toen sprongen de mensen het veld op en vluchtten we naar boven.
Laat dat maar aan Jans over. Nijland liet zich ook niet ondersneeuwen door Derksen en Genee in Voetbal Insite.quote:Op zondag 13 april 2008 23:32 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind dat Jans het goed doet bij Studio Voetbal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |