abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57948818
Heb te weinig van hem gezien om er echt een oordeel over te kunnen geven.
Weet wel dat hij veel met zijn haar bezig is..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57948864
En een blonde vriendin heeft die ook wel een aanwinst kan worden.
That's all folks!
pi_57949006
pics...?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57955694
quote:
Ondrej Svejdik: "Hier praten de mensen tenminste met je''

Twee jaar geleden verruilde Ondrej Svejdik (25) de grote stad Praag met de Nederlandse provinciestad Groningen. De Tsjechische voetballer van FC Groningen, die het vertrek van Gijs Luirink naar AZ destijds moest compenseren, viel van de ene verbazing in de andere. In Praag was hij in de mensenmassa de anonimiteit gewend. In Groningen trof hij vriendelijkheid en een bijzonder sociaal leven aan. "Ik was gewend om in Praag anoniem te leven. In Groningen zijn de mensen veel vriendelijker", vergelijkt hij de mentaliteit van de mensen in de Tsjechische hoofdstad met die van Groningen. "Hier gaan de mensen voor honderd procent met je praten. Ik moest er in het begin wel aan wennen. Nu vind ik het prachtig en bovendien is het voetbal hier ook nog eens veel beter."

In zijn eerste jaar bij FC Groningen liep het allemaal voorspoedig met de sympathieke verdediger. Hij speelde regelmatig in de basis en bleek in allerlei opzichten een verrijking in de selectie van trainer Ron Jans te zijn. Dit seizoen sloeg het noodlot echter spoedig toe. In de herfst van het vorig jaar brak Svejdik tijdens de training een onderarm. Hij moest geopereerd worden en keek daarna maandenlang tandenknarsend toe hoe zijn ploeggenoten het er vanaf brachten. Na het herstel sloeg het noodlot andermaal toe. Deze keer kreeg hij tijdens de training problemen met een heupgewricht. Sinds kort is de sympathieke Tsjech, die de Nederlandse taal inmiddels redelijk goed machtig is, terug van weggeweest. Tegen PSV zat hij onlangs op de reservebank en tegen De Graafschap mocht hij voor de eerste keer invallen. Het werd echter geen succes, want mede door een zwakke ingreep van Svejdik ging FC Groningen met 2-1 de boot in. "Ik nam heel slecht aan", haalt Svejdik de ongelukkige actie weer voor de geest. "Voor de ploeg was het vervelend, maar voor mij natuurlijk ook. De groep heeft het me echter niets kwalijk genomen en trainer Jans ook niet. De sociale aard van de groep heeft daar ook mee te maken."

De ongelukkige actie van de Tsjech had ongetwijfeld met het gebrek aan wedstrijdritme te maken. Door een waslijst van blessures was Jans echter gedwongen om ook in dit duel een beroep te doen op Svejdik. Momenteel doet hij vooral in het belofteteam de nodige ritme op. "Ik zat afgelopen week tegen NAC ook op de bank, maar ik ben niet ingevallen. Ik vond het trouwens wel logisch dat Ron Jans kwaad was, want we speelden de eerste helft heel slecht. NAC speelde wel heel goed. Het zelfvertrouwen straalde van die ploeg af. Ik heb de laatste twee wedstrijden met de beloftes meegedaan. Vooral in de wedstrijd tegen PSV van afgelopen maandag kon ik merken dat ik vooruit ga. Eindelijk voelde ik dat het voetballen en de conditie bij me beter worden."

Svejdik hoopt er komende zondag in het thuisduel tegen Ajax weer helemaal bij te zijn. Alleen door de naam Ajax wordt hij al enthousiast. Toch hoeft FC Groningen niet persé te winnen van de machtige ploeg uit Amstyerdam en het kan in feite ook zonder gevolgen de laatste competitiewedstrijd uit tegen FC Utrecht verliezen. FC Groningen is immers nu al verzekerd van het spelen van nacompetitie voor een plaats om één UEFA-plaats ticket tussen de nummers zes tot en met negen. "Dat is misschien wel zo, maar die wedstrijden zijn voor ons wel degelijk van belang", waarschuwt Svejdik. "Voor ons is het belangrijk dat we de concentratie houden tot aan de nacompetitie. Goede resultaten in de laatste twee wedstridjen kunnen alleen maar positief werken voor ons zelfvertrouwen. Ik zie ons ook beslist niet kansloos om te winnen in de nacompetitie."

In zijn geboorteplaats Opavo begon de carrière van de jonge Ondrej Svejdik bij de plaatselijke profclub SVC Opavo in de hoogste divisie van Tsjechië. Na dertig wedstrijden in de basis gestaan te hebben meldde Biohemians Praag zich voor de talentvolle verdediger. Daar werd het wegens geldproblemen en slechte resultaten echter geen succes. Svejdik hervond de vreugde van het voetballen daarna terug bij Mlada Bolovlav. Ron Jans zag de verdediger daar spelen en haalde hem naar Groningen. Svejdik speelde in zijn jeugdjaren in feite altijd in de nationale ploeg. Het grote Tsjechië is echter nog steeds een utopie voor hem. "Ik heb helaas geen kans gehad. Natuurlijk had ik ook gehoopt op het komende EK. Het zou mooi voor mijn ontwikkeling geweest zijn. Helaas zit het er nog niet in, maar ik blijf natuurlijk hopen. Er is immers niks mooiers om voor je land te mogen voetballen."

Voorlopig concentreert Svejdik zich volledig op FC Groningen. Zijn contract loopt door tot 2009 met een optie van nog een jaar. "Wat er daarna komt zie ik dan wel weer", zegt hij. "Ik kan nu ook niet zeggen of ik terug naar Tsjechië ga. Misschien blijf ik nog wel een jaar of tien in Nederland. Ik heb geen zin om te plannen. Ik leef op het moment. Dat is zeker bij voetbal belangrijk."

Toch is Svejdik samen met zijn vriendin tijdens de zomermaanden altijd in Tsjechië. Na de competitie gaan ze naar hun roots terug. "Want we vinden het natuurlijk ook mooi om onze familie te zien. Dan kunnen we ook weer twee keer per dag warm eten, want dat doen ze bij jullie in Nederland niet", lacht hij. "In Tsjechië vertellen we veel over FC Groningen. Ze luisteren dan aandachtig als ik van de belevenissen van FC Groningen in de UEFA-Cup en van het grote feest op De Grote Markt vertel. Eerst konden ze dat haast niet geloven, maar ze hebben inmiddels ook filmpjes op internet gezien. Dus weten ze wat we allemaal in Nederland beleven. Maar na de zomer vinden we het ook weer prima om terug te keren naar Groningen. Want dan kunnen we ook weer genieten van de Nederlandse vriendelijkheid."(Bron: Amateurgras.nl)
  donderdag 10 april 2008 @ 13:46:35 #80
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_57956529
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Leuk stuk, sympathieke vent dus
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 10 april 2008 @ 14:43:45 #81
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57957757
Svejdik zeurt nooit en werkt hard wanneer het van hem gevraagd wordt. Topvent, alleen jammer dat hij na al zijn blessures waarschijnlijk het moet houden bij invalbeurten de rest van het seizoen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57957989
Sympathieke gozert idd.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:53:33 #83
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57962888
Geen Berg zondag.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:55:02 #84
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57962933
quote:
Berg moet ook tegen Ajax passen
Geschreven op donderdag, 10 april om 18:42

De kans dat Marcus Berg zondag tegen Ajax zijn rentree bij FC Groningen maakt is klein. Ron Jans wil niet teveel risico's nemen met het oog op de naderende play-offs. De aanvaller maakt wel progressie op de training, zo meldt de coach tegenover RTV Noord.

Berg kwam op 24 februari tegen VVV-Venlo (2-5 winst) voor het laatst in actie. Hij verbleef vorige maand in zijn vaderland om zich te laten behandelen. Daar werd onder meer een MRI-scan gemaakt. "En die wees geen vervelende dingen uit", liet Jans eerder al weten.

De 21-jarige Scandinaviër is bezig aan een sterk debuutseizoen in Groningen. In 26 duels scoorde hij vijftien keer. Hij maakte onder meer twee doelpunten tijdens het bezoek aan VVV.
altijd geluk diie gasten
  donderdag 10 april 2008 @ 19:09:56 #85
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57963258
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:53 schreef Prosac het volgende:
Geen Berg zondag.
Maar wel Fledje
pi_57963297
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:53 schreef Prosac het volgende:
Geen Berg zondag.
Jammer. Toch wel de beste speler van het seizoen
  donderdag 10 april 2008 @ 19:12:41 #87
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57963301
En Kolder!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 10 april 2008 @ 19:15:01 #88
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57963342
Jans wil niet teveel risico's nemen. Verrassend!
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 10 april 2008 @ 19:18:01 #89
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57963427
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:12 schreef andre347 het volgende:

[..]

Jammer. Toch wel de beste speler van het seizoen
15 uit 26
pi_57963605
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:32 schreef The_Verve het volgende:
Blijft een held, Piet van Dijken.

[ afbeelding ]

Piet: "Mevrouw, mag ik u wat vrag'n?"
Vrouw: "Nee, ga alstublieft weg."
Piet: " "
Vrouw: "Ik doe altijd de radio uit als ik u hoor!"
Piet: Mooi! Daar doe'k het voor!!!
Twinning = boring
pi_57969667
Dat deden wij beter tegen Fiorentina..
Sleepten er tenminste nog pingels uit.
pi_57970308
quote:
Marcus Berg nog niet fit genoeg

GRONINGEN - De kans dat FC Groningen topscorer Marcus Berg zondag tegen Ajax zijn rentree maakt is klein. Ron Jans wil niet teveel risico's nemen met het oog op de naderende playoffs.

Jans denkt dat Berg bij het begin van die playoffs wel weer helemaal speelklaar kan zijn. Fredrik Stenman wordt zondag waarschijnlijk gepasseerd ten gunste van Mathias Cahais. Arnold Kruiswijk verschuift dan naar de linksachterpositie.

De vermoedelijke opstelling: Van Loo; De Roover, Sankoh, Cahais en Kruiswijk; Hiariej, Levchenko, Lovre en Fledderus; Powel en Kolder.

rtvnoord
Interview Jans.

Ja Jans... Passeer Stenman en laat Fledderus lekker staan..
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:19:05 #93
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57972105
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:59 schreef venomsnake het volgende:
Dat deden wij beter tegen Fiorentina..
Sleepten er tenminste nog pingels uit.
En twee keer de betere ploeg!
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Interview Jans.

Nu weet ik het 100% zeker. Fledder staat in de etalage...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:19:46 #94
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57972120
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Interview Jans.

Ja jammer van berg, zie jullie helaas niet winnen zondag
pi_57978354
Ik mag toch écht niet hooooopen dat die Fledder erin staat zondag. Want dan mag Jans ook wel een keertje naar zichzelf kijken. Niet om Mark-Jan nu te bashen, maar hij is gewoon te traag en niet goed genoeg, al weken niet.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:07:39 #96
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57978987
Eerlijk gezegd was Fledderus een van de weinige die tegen NAC probeerde strijd in het elftal te krijgen. Je kan ook zeggen wat je wil over Fledderus, maar hij is wel een aanjager.
Denk dat daarom ook Fledderus weer 'gewoon' basis staat tegen de joden, om in elk geval een beetje strijd te leveren.
Eerlijk is eerlijk, in de huidige vorm en zonder Berg maken we natuurlijk maar weinig kans op een overwinning met mooi voetbal. Het zal toch echt op het tandvlees moeten gebeuren.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57982257
En Fledderus is nog de enige speler die af en toe iets creatiefs probeert. Dat het vaak niet lukt (omdat ie inderdaad handelingssnelheid mist) is dan wel weer jammer, maar de rest speelt helemaal huis, tuin en keukenvoetbal op het moment...
pi_57983749
quote:
Marcus Berg mogelijk toch in selectie tegen Ajax

GRONINGEN - Marcus Berg maakt zondag mogelijk toch deel uit van de selectie van FC Groningen tegen Ajax.

Zaterdag gaat de technische staf bekijken of hij fit genoeg is om in de selectie te worden opgenomen. Fredrik Stenman kampt met liesklachten en hoopt zaterdag weer aan te sluiten bij de groep. Matthijs, Meerdink, Van de Laak, Holla en Van der Laan ontbreken sowieso tegen Ajax vanwege blessures.

Evgeniy Levchenko staat zondag vermoedelijk na lange tijd weer in de basis. Levchenko was lang geblesseerd. Zijn laatste basisplaats was 16 december vorig jaar, thuis tegen Willem II. Vorige week maakte Levchenko tegen NAC weer zijn rentree met een invalbeurt.

RTVNOORD

Interview met Levchenko
pi_57984127
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Denk dat ze hem beter kunnen sparen voor de play-offs eigenlijk.
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:56:35 #100
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57984449
Dat is ook het doel denk ik. Maar misschien even een half uurtje invallen om wat wedstrijdritme te pakken.
En natuurlijk de winnende te maken. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')