das het voordeel van een topic openenquote:
Doe mij zo'n ding!quote:
10xniks blijft niksquote:Op maandag 7 april 2008 13:41 schreef Deansensitized het volgende:
Doe mij eerst deze maar
[ afbeelding ]
Lijkt een Epiphone, maar waarom mail je ze niet gewoon even?quote:Op maandag 7 april 2008 16:21 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.vanvlietmuziek(...)tID/116/Default.aspx
@ tekst die er bij staat. Is het nou een Tokai of een Epiphone? Of snap ik iets niet.
Ja ze waren foutquote:Op maandag 7 april 2008 17:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Lijkt een Epiphone, maar waarom mail je ze niet gewoon even?
ik pak meestal mn electrische, maar af en toe akoustisch. Maar ik les niet, en kan het ook niet, dus aan mijn antwoord heb je niet veelquote:Op donderdag 10 april 2008 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Zijn jullie allemaal akoustisch bezig?
Ik wel, maar volgens mij wel in de minderheid hierquote:Op donderdag 10 april 2008 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Tof liedje is dat hequote:Op donderdag 10 april 2008 08:18 schreef Dylanesque het volgende:
Ik ben bezig met Norwegian Wood, erg leuk als ik 'm eenmaal vloeiend kan
Nu nog iemand met een sitar vindenquote:Op donderdag 10 april 2008 10:41 schreef NanKing het volgende:
[..]
Tof liedje is dat he.
* NanKing gaat die ook maar eens leren.
Ik speel vaker electrisch dan akoustisch overigens.
Ik heb weleens serieus overwogen om een sitar te kopenquote:Op donderdag 10 april 2008 10:41 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Nu nog iemand met een sitar vinden
Ik wil een banjoquote:Op donderdag 10 april 2008 10:44 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik heb weleens serieus overwogen om een sitar te kopen![]()
.
Maar ik vind alle snaarinstrumenten wel leuk, ik wil ook zeker nog een ukelele hebben.
Ja!quote:
Ik moest even zoeken wat 't was. Ik heb ze weleens zien staan, en vind ze er altijd mooi uitzien.quote:
Ik dacht dat 't best opvallend gedaan wasquote:Op donderdag 10 april 2008 10:49 schreef NanKing het volgende:
Ja!.
Je nick + icoontje dringen nu pas tot me door, Dylan![]()
Ik heb een tijdje geleden ook een bottleneck/slide gehaald, maar ik krijg er ook nog bar weinig moois uit. In andere tunings lukt t nog wel om een beetje heen en weer te sliden zonder dat het heel erg slecht klinkt, maar ik moet daar maar eens even een goede les voor zoekenquote:Geweldig idd .
Ik heb weleens geprobeerd te spelen met een bottleneck, maar dat werd kattengejank dus heb 't maar opgegeven .
Op cd klinkt het wel anders, minder schreeuwerig en houdt ie zn gitaar rustigquote:
Reptilia heb je zeker al geprobeerd?quote:Op woensdag 16 april 2008 19:40 schreef Mistaken het volgende:
Om hier nog maar even wat leven in te blazen!![]()
Heeft er iemand nog een leuk liedje om te leren?
Ik ben even creativiteitloos!![]()
Waar houd ik van: Veel Britse bands, Strokes, Foo Fighters en nog wat..
Heb je in ieder geval een indicatie!
Wonderwall (wel capo voor nodig).quote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Arnoutvanh het volgende:
Ik heb onlangs een gitaar gekregen voor mijn verjaardag, wat zijn toffe nummers voor een beginner?
(Ik heb overigens pretty fly for a white guy en de angry video nerd theme song redelijk onder de knie, lang leve de powerchords!)
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:31 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Reptilia heb je zeker al geprobeerd?
Waarom heb je een capo nodig om wonderwall te spelenquote:Op woensdag 16 april 2008 22:48 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Wonderwall (wel capo voor nodig).
Ongeveer alles van Green Day.
The Hives meesten zijn ook wel goed te doen.
En Smells Like Teen Spirit natuurlijk.
Tja, hoeft opzich niet echt. Maar ik speelde hem altijd met capo en dat vond ik beter klinken. Staat ook met capo in de meeste tabs dacht ik.quote:Op donderdag 17 april 2008 08:43 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom heb je een capo nodig om wonderwall te spelen?
Jep maargoed het hoeft dus niet. Heb hem vaak genoeg zonder gespeeld en dat klonk ook goed. Maar als je meespeelt met het nummer klinkt met capo beter.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:36 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Tja, hoeft opzich niet echt. Maar ik speelde hem altijd met capo en dat vond ik beter klinken. Staat ook met capo in de meeste tabs dacht ik.
Volgens mij speelt Oasis het nummer ook origineel met capo... :Squote:Op donderdag 17 april 2008 13:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Jep maargoed het hoeft dus niet. Heb hem vaak genoeg zonder gespeeld en dat klonk ook goed. Maar als je meespeelt met het nummer klinkt met capo beter.
Ja, dus?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Volgens mij speelt Oasis het nummer ook origineel met capo... :S
Op die manier heb je dus nooit een capo nodig? Als je een nummer wil naspelen en even dat gevoel wil krijgen van 'Hey ja, zo klinkt 'ie echt!' dan is het wel zo leuk om in de juiste key te spelenquote:
Dus, met een capo benader je het origineel het meest als je het naspeelt.quote:
Inderdaad!quote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Arnoutvanh het volgende:
lang leve de powerchords!
zijn het geen 2 gitaren die je hoort?quote:Op zondag 20 april 2008 17:37 schreef Dylanesque het volgende:
Ben nu bezig met Alice's Restaurant leren, is dat ff lastig zeg
Jawel, eentje doet inderdaad rhythm volgens mij. Maar het is wel te spelen op 1, hoewel het dan uiteraard minder vol klinkt.quote:
Justin is echtquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:26 schreef GoodGawd het volgende:
Ga hier anders eens kijken: http://www.justinguitar.com/
Techniek alles wat je nodig hebt om een goede gitarist te worden.
Zo rond de 25.quote:Op maandag 28 april 2008 17:31 schreef Mistaken het volgende:
Is je gitaarleraar zestien?![]()
En met de vakantie zul je ook wel geen gitaarles krijgen..
Dat zuigt!
Nee, maar tis wel gaaf.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Dat kan ik ook een stukjequote:Op donderdag 1 mei 2008 12:59 schreef xtheduellistx het volgende:
[..]
Nee, maar tis wel gaaf.
Check deze dude:
Was het maar zo makkelijk!quote:
Die gast heeft er wel nog een beetje reverb enz. overheen gegooid als ik het zo hoor.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:59 schreef xtheduellistx het volgende:
[..]
Nee, maar tis wel gaaf.
Check deze dude:
Daar kan ik de basis van spelen!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 11:31 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Dat gebeurt pas na Hey There Delilah hoor![]()
In het kader van, het past beter hier dan in een eigen topic. Werd op dit topic gewezen door mod.quote:Eigenlijk loop ik al jaren met idee rond om gitaar te gaan spelen. Uiteinderlijk had ik dat continu maar uitgesteld onder het mom van "tijd te kort".
Tegenwoordig heb ik weer wat meer tijd voor hobby's en gezien ik nogal wat saaie dagen heb te vullen heb ik vanmiddag de knoop doorgehakt en een Ibanez gitaar gekocht i.c.m. een Vox amp op aanraden van de betreffende winkel.
Het feit op dit moment alleen nog is dat ik nog niet eens weet welke snaar wat is, dus bij deze de vraag. Weet iemand een goede DVD o.i.d. die me tot in de puntjes de basics uitlegt op een lekenmanier?
Een strat en tele hebben over het algemeen single coil pickups en les pauls (en SG's ook overigens) hebben bijna altijd humbucker pickups. Humbuckers geven een wat 'dikker' geluid vind ik zelf. Een beetje modderiger ook.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:31 schreef GoodGawd het volgende:
Wat zijn de grote verschillen tussen een strat een tele een een les paul model?
En voor welk type muziek style gebruik je ze?
Okay dus als ik een beetje Guns n roses wil spelen of Jimi Hendrix achtig(Blues/Rock) dan is een les paul de beste optie?quote:Op zondag 4 mei 2008 13:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Een strat en tele hebben over het algemeen single coil pickups en les pauls (en SG's ook overigens) hebben bijna altijd humbucker pickups. Humbuckers geven een wat 'dikker' geluid vind ik zelf. Een beetje modderiger ook.
Een tele heeft meer twang, een beetje scherper geluid zeg maar. Veel britpop/indie bandjes gebruiken teles (We Are Scientists, The Wombats, The Enemy etc.).
Les Pauls worden over het algemeen voor het stevigere werk gebruikt. Slash gebruikt bijna altijd Les Pauls, in die richting moet je een beetje denken
Zoek gewoon tabs op van liedjes die je leuk vind. Ik vond destijds bijna alles van oasis leuk, en die hebben hele simpele rifjes dus dat kwam mooi uit. Verder begon ik met there she goes van the la's, there is a light that never goes out van the smiths, hey hey my my van neil young en weapon of choice van black rebel motorcycle club.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:49 schreef Game_Error het volgende:
heeft iemand nog een lijst met vrij eenvoudige liedjes die je ale uber noob gitarist wel kan leren? ik word een beetje ziek van wonderwall/come as you are/smoke on the water/die andere van nirvana en een of ander nummer van the offspring
Jimi Hendrix gebruikte Stratocastersquote:Op zondag 4 mei 2008 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Okay dus als ik een beetje Guns n roses wil spelen of Jimi Hendrix achtig(Blues/Rock) dan is een les paul de beste optie?
main theme van pirates of the carribean leek me wel wat, maar die blijkt netwat te moeilijk.quote:Op zondag 4 mei 2008 20:08 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Zoek gewoon tabs op van liedjes die je leuk vind. Ik vond destijds bijna alles van oasis leuk, en die hebben hele simpele rifjes dus dat kwam mooi uit. Verder begon ik met there she goes van the la's, there is a light that never goes out van the smiths, hey hey my my van neil young en weapon of choice van black rebel motorcycle club.
Is een Telecaster niet een beetje een tussenweg van een Stratocaster en een Les Paul type? Or vloek ik nuquote:Op zondag 4 mei 2008 20:34 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Jimi Hendrix gebruikte StratocastersStratocasters zijn heel erg veelzijdig en zijn eigenlijk altijd wel aan te raden voor een beginner.
Verder moet je gewoon een beetje kijken waar je budget ligt en je kunt op internet heel veel reviews lezen over allerlei gitaren. En áls je de kans hebt moet je zeker gewoon naar een winkel gaan waar je wat gitaartjes kunt uitproberen.
Hangt er een beetje vanaf wat voor Telecaster je neemt. Er zijn ook telecasters met humbuckers die natuurlijk meer als les pauls klinken dan een gewone single coil telecaster.quote:Op maandag 5 mei 2008 20:16 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Is een Telecaster niet een beetje een tussenweg van een Stratocaster en een Les Paul type? Or vloek ik nu?
Qua akoestische gitaren is Casa Benelly ( http://www.casabenelly.nl/scripts/default.asp?cat=1 ) denk ik de beste speciaalzaak in Den Haag. Zeker kwaliteit, vriendelijk personeel, ruime keuze, maar misschien niet de goedkoopste voor instapmodellen. Rockpalace in het centrum is dan misschien beter.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:04 schreef Trannellius het volgende:
Het idee om gitaar te leren spelen zit al een tijdje bij mij te kriebelen en ik vermoed dat ik er deze zomer ruim de tijd voor ga hebben. Ik zie hier al genoeg cursussen langs komen, maar vroeg mij af of mensen misschien een aanrader hebben qua instapmodel voor gitaar, evenals een goeie shop om het te kopen. De gitaar hoeft dus geen topkwaliteit te zijn, zo lang ik maar wel vanaf het begin het er daadwerkelijk goed op kan leren (dus geen verkeerde houding erop aanneem).
Overigens zoek ik vooralsnog naar een akoestisch model, wil wel mijn buren te vriend houden.
Edit:
laat ik er nog even bij vertellen dat ik iets in de omgeving randstad zoek. Voor aangeraden winkels wil ik best een stukje reizen.
Hartelijk dank voor je tips, ga er morgen eens even langsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:21 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Qua akoestische gitaren is Casa Benelly ( http://www.casabenelly.nl/scripts/default.asp?cat=1 ) denk ik de beste speciaalzaak in Den Haag. Zeker kwaliteit, vriendelijk personeel, ruime keuze, maar misschien niet de goedkoopste voor instapmodellen. Rockpalace in het centrum is dan misschien beter.
En verder reikt mijn kennis niet
Buren te vriend houden en dan een pack kopen met een versterker er in?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je tips, ga er morgen eens even langs.
Na wat speurwerk op het internet kwam ik voorlopig op het "Dean Tradition Acoustic Pack" uit. Iemand op/aanmerkingen hierover? Als ik dit zou kopen, zou ik er dan nog een paar dingen erbij moeten hebben (bv. plectrum en dergelijke)?
Ik ben van plan om over 30 dagen mijn eerste optreden te gevenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:58 schreef Goover het volgende:
[..]
Buren te vriend houden en dan een pack kopen met een versterker er in?Je hebt als beginner ook helemaal geen versterker nodig, dat is alleen leuk als je op een podium zou staan en dannog...
In principe kan je op een elektrische gitaar veel zachter spelen dan op een akoestische, zeker omdat je, des noods, een koptelefoon op kan zetten.
Ik ben zelf ook geen Guitar Hero, maar ik denk dat dit de enige dingen zijn die je nodig hebt als Guitar Zero:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:07 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik ben van plan om over 30 dagen mijn eerste optreden te geven.
Nee, even serieus, ik ben vanmorgen naar een winkel in amsterdam geweest en daar raadden ze mij dit aan. nu ik erover nadenk is die versterker inderdaad wel overkill.
Toen ik voor het eerst een gitaar vast hield had ik binnen een dag een snaar gebroken... Dat werkt zo ontmoedigend als je dan al snaren moet gaan halenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:40 schreef Leonos het volgende:
Waarom een setje snaren? Die zaten altijd op mijn gitaar hoor toen ik die kocht.
Handig, maar niet echt noodzakelijk geloof ik.quote:En een capo is ook wel handig om te hebben, ik zit er nu vaak tegenaan dat er een leuk liedje is om te spelen maar dan heb ik geen capo.
Handig voor je les? Hoe dat zo? Mijn elek gaat gewoon mee op les, daar staan genoeg amps om in te prikken en lekker mee te scheuren!quote:Ík ben zelf met een elektrische een jaartje terug begonnen. Deze heb ik nu ingeruild voor een akoestische.
Handig voor mijn gitaarles.
Succes met gitaren!
Ik ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:53 schreef Leonos het volgende:
Ik heb nog maar 1x in mijn gitaar carriere een snaar gebroken
En ik heb les boven een kroeg en daar staat niks. Alleen een paar stoelen en een tafel.
quote:Wel bier in de buurt
Toch zou ik die vervangen, deze zijn bijna nooit van goede kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:40 schreef Leonos het volgende:
Waarom een setje snaren? Die zaten altijd op mijn gitaar hoor toen ik die kocht.
www.Lordofthestrings.nl is een geweldige site voor alle kleine gitaar-benodigdheden. Gigantisch assortiment snaren met erg lage prijzen. (bijzonder lage prijzen vergeleken met normale muziekwinkels).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:44 schreef Leonos het volgende:
Waar kan ik online een capo bestellen voor een redelijke prijs?
Ik heb een Dean Performer E (Akoestisch dus)
Alvast bedankt
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Holy fuck, man. Dat is toch niet gezond![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Mehehehe lekker stemvast!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Geen ervaring met die gitaar, wel met de overstap van nylon (klassiek/spaans) naar western, de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef R-Tech het volgende:
tvp, ook beginnend gitarist, ik speel nu zo'n beetje anderhalf jaar acoustisch.
Ben na een ruim half jaar op beginnersgitaar met nylon snaren overgestapt op een Garrisson AG400 western.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Tot nu toe bevalt hij me echt fantastisch.
Als het goed is klinkt hij vanavond nog beter want hij wordt opnieuw besnaard met Elixers door mijn gitaarleraar
Ik laat het weten zodra ik hem uitgeprobeerd heb
Die topkam is volgens mij ook nodig aan vervanging toe.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:18 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Mehehehe lekker stemvast!![]()
En string guides? Nergens voor nodig...
Inderdaad ook mijn beste beslissing, gotta love that soundquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Geen ervaring met die gitaar, wel met de overstap van nylon (klassiek/spaans) naar western, de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomenHeerlijk helder geluid, ook met Elixersnaren
OMG, ik heb nog geen 2 dagen ervaring met een gitaar en zelfs ik weet dat dat niet zo moet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Wat speel jij zoal? Ik zie altijd meer electrisch voorbij komen dan westerns hierquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Inderdaad ook mijn beste beslissing, gotta love that sound
Beetje jammerquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:44 schreef Leonos het volgende:
Waar kan ik online een capo bestellen voor een redelijke prijs?
Ik heb een Dean Performer E (Akoestisch dus)
Alvast bedankt
jij met je eeuwige Dean'squote:
Het is vooral prettig dat elixir best wel lang meegaat. Probleem is hoofdzakelijk de prijs (en dan met name in muziekwinkels, want bij lordofthestrings zijn ze nog best wel betaalbaar).quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Inderdaad ook mijn beste beslissing, gotta love that sound
Qua muziek in ieder geval wat ik van mijn gitaarleraar voorgeschoteld krijgquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:48 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Wat speel jij zoal? Ik zie altijd meer electrisch voorbij komen dan westerns hier
Er wordt idd gezegd dat Elixer langer meegaat maar ik heb gehoord dat dat in de praktijk wel tegenvalt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is vooral prettig dat elixir best wel lang meegaat. Probleem is hoofdzakelijk de prijs (en dan met name in muziekwinkels, want bij lordofthestrings zijn ze nog best wel betaalbaar).
Op m'n elektrische gitaar vind ik Optima Gold erg prettig. Zijn wel een beetje stugge snaren, maar het geluid is geweldig en door het goudlaagje gaan ze behoorlijk lang mee.
Ik zou trouwens wel gewoon zelf proberen om de snaren te vervangen, anders moet je daar iedere keer je gitaarleraar mee lastigvallen. Het is een beetje als het plakken van een fietsband... als je het eenmaal in de vingers hebt, is het een eitje.
Het wordt eigenlijk alleen lastig als je een floating tremolobridge hebt, omdat je dan wel even bezig bent om de spanning goed te krijgen èn alle snaren op de juiste toonhoogte te krijgen (door de floating bridge beïnvloeden de snaren elkaar).
Ach, dat valt ook heel erg mee. Ben tegenwoordig niet zo heel veel langer bezig met het vervangen van de snaren op mijn gitaar met Floyd Rose tremolo. Eerste keer is ff goed kijken hoe dat in elkaar zit, maar de volgende keer gaat dat ook vrij makkelijk.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het wordt eigenlijk alleen lastig als je een floating tremolobridge hebt, omdat je dan wel even bezig bent om de spanning goed te krijgen èn alle snaren op de juiste toonhoogte te krijgen (door de floating bridge beïnvloeden de snaren elkaar).
Ik heb zelf geen les, ben nu net een jaartje bezig met zelf aanklotenquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:55 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Qua muziek in ieder geval wat ik van mijn gitaarleraar voorgeschoteld krijg
En dat varieert van de Beatles tot Radiohead tot The Eagles.
Ik heb zelf ook nog een map met allerlei nummers die wel lekker wegspelen.
Als je een capo hebt vind ik Sleeping Satellite - Tasmin Archer wel een aanrader.![]()
Wat voor nummers speel jij zoal?
Ja, de volgende keer ja...quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ach, dat valt ook heel erg mee. Ben tegenwoordig niet zo heel veel langer bezig met het vervangen van de snaren op mijn gitaar met Floyd Rose tremolo. Eerste keer is ff goed kijken hoe dat in elkaar zit, maar de volgende keer gaat dat ook vrij makkelijk.
Ik haal ze altijd eerst allemaal eraf, geen problemen met intonatie eigenlijk... Nu speel ik dan ook niet in een band, misschien dat het daar wat meer op zou vallen, maar voor thuisgebruik is dat allemaal zo'n ramp niet, tenzij het echt vals zou worden, maar dat is het nietquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, de volgende keer ja...
Al ben je nog steeds wel vrij lang bezig als je een andere snaardikte wil gebruiken of als het je handig leek om alle snaren in één keer te vervangen ipv snaar voor snaar.
No wayquote:Op donderdag 8 mei 2008 15:49 schreef Saboo het volgende:
Ja maarja, moet ik eerst niet zoiets doen als gitaar leren spelen voordat ik echt kan gaan raggen![]()
Of kan raggen ook een goed onderdeel van het leerproces zijn ..? Ik dacht zelf eigenlijk dat je meer begon met vader jacob enzo
![]()
Volgens mij kun je bij die Yamaha die humbucker bij de brug zelfs splitsen zodat het in principe een single coil wordt. Ik ben zelf wat meer fan van de Yamaha RGX serie, is toch wat meer metalquote:Op donderdag 8 mei 2008 15:53 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik aanraad:
Roland Cube 30x (tweedehands 140/150 euro)
Yamaha Pacifica 012 (nieuw ca. 240 euro).
Totaal onder de 400 euro en je kan er alle kanten mee op. In de Yamaha zit een humbucker bij de brug, maar er zitten ook singlecoils in zodat je toch wat veelzijdiger materiaal hebt. Met de Cube kun je alles spelen, van Jazz tot Metal.
Dat ben ik!quote:Op maandag 7 april 2008 12:28 schreef qu63 het volgende:
Hoi, schattige knuffelnewbie!
Ik dus ookquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:29 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Dat ben ik!![]()
Alvast een tvp'tje voor later... droom er al een tijdje van gitaar te leren spelen
Ohh, dan ben je al verder dan ik!quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik dus ook
Morgen proefles bij Robberts in Hilversum!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:03 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000004fIR71mP?CatalogVideo=&ProductUUID=FvXVqHzlpSoAAAEZ3Nk0NciL&CatalogCategoryID=uebVqHzleRoAAAEVSxpWf70R&JumpTo=OfferList
Wat wil je nog meer 119 euries.Link doet het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deanquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:54 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ohh, dan ben je al verder dan ik!
* jaloers is
Ik heb het tot nog toe alleen bij dromen gehouden, wil er toch wel werk van gaan maken binnenkort. Wat is een fijne gitaar om mee te beginnen en in wat voor prijsklasse moet ik dan gaan denken?
jij bent bevooroordeeldquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:49 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dean
Van rond de 100 tot 400 heb je al een schitterende gitaar![]()
Nee. Heb toendertijd gewoon het beste merk gekozen.quote:
Of neem dezelfde als je idoolquote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:30 schreef Jordy-B het volgende:
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima optie. Zeker als je hem koopt bij een fatsoenlijke winkel (waar ze de gitaar even een grote beurt geven, dus zaken als fretten slijpen, enzo).
Als je geen probleem maakt van de krassen (met name op en rond de slagplaat en op de achterkant), kan je voor een prikkie een heel degelijke gitaar op de kop tikken.
Wat merken betreft zou ik gewoon even google aanslingeren en reviews lezen.
ik bedoelde meer qua merk/type, niet een precies identieke..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:53 schreef Deansensitized het volgende:
Mwah, als eerste gitaar een dikke signature van een paar duizend euro aanschaffen is wellicht ook niet heel slim...
Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:47 schreef Saboo het volgende:
Gut ik wil ookal een hele tijd heel graag gitaar spelen
Maargoed, telkens als ik andere mensen met een gitaar zie dan kun je een kwijlbakje onder m'n mond houden.. dus vind ik dat het nou wel eens tijd wordt..
Ik heb al eens eerder 'gevraagd' ooit in het andere topic..
Ik heb dus nog nooit gitaar gespeeld, dat wil ik dus gaan doen.. En daarvoor moet ik een gitaar aanschaffen(die heldere conclusies die ik toch altijd trek..) Maarja, dik dilemma dus.. Ik weet in feite niet eens of ik het wel zo leuk zou vinden als ik dénk dat ik het vind.. Dus als ik dan een 'dure' (nouja, duur... M'n budget ligt dan rond de 3/400 euro inclussief alles wat ik 'erbij' moet aanschaffen, maar dat is uiteraard wel een hoop geld) gitaar koop, en het is niets vind ik dat een beetje zonde.. Aan de andere kant, als ik een goedkope koop, ben ik daar mss binnen 3 maanden op uitgekeken, wat dan alleen maar frustraties oplevert lijkt mij ?Lijkt me ook niets.. Ik zelf ben meer van het kopen van dingen waar ik wat langer mee vooruit kan. Maar ik betwijfel dus of dat in dit geval ook verstandig is. Ik ken ook niemand met een gitaar, dus even uitproberen wordt hem ook niet
![]()
Dan ben ik sowieso wel benieuwd wat een beetje een geschikte gitaar zou zijnVoor een beetje 'harde' muziek (beetje rock en metal).. En of iemand nog een goede muziekwinkel weet in de buurt van Utrecht of in de buurt van den Haag ... ofzo
Liefst utrecht..
Tom Pettyquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:10 schreef Einal2 het volgende:
Ik vind dit echt een heel leuk nummer om te spelen: Tom Petty - Learning to fly
ben het veel aan het spelen op het moment. De akkoorden zijn F - C - Am - G
Tom Petty - Learning to Fly guitar lesson:
Dit is voor beginners, hier word heel goed uitgelegd hoe je het precies moet spelen.
Learning to fly (Tom Petty cover):
Dit is meer iets voor de mensen die van solo's houden en wat meer gevorderd zijn.
Tom Petty - Learning to Fly:
Dit is de originele versie van learning to fly.
Have Fun
Dit is nog helemaal zo'n slechte tip niet. Wellicht gecombineerd met die van die tweedehands gitaarquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:31 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.
Zo doe ik het volgens mij ook ongeveerquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik weet niet of hij al is gepost is....maar naar aanleiding van GoodGawd's post bij deze een methode om je snaren te spannen zonder te veel wikkels en altijd stemvast:
Snaren tutorial
Ja, de hals past beter bij me dan de spaanse gitarenquote:
ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelfquote:Op zondag 18 mei 2008 14:43 schreef GoodGawd het volgende:
Weer zo'n gitaar zonder een cut away, ik vind me dat toch zo onhandig >_>
Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).quote:Op zondag 18 mei 2008 14:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelf
Ik snap 'mquote:Op maandag 19 mei 2008 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).
Nu zoek ik dus eigenlijk net zo'n gitaar als die van jou. Over het algemeen hebben ze wat meer volume en klinken die ijzeren dingen beter voor de style die ik nu wil gaan doen. Maargoed zo'n cut away vind ik best handing voor nummers zoals "Wanted dead of alive - Bon Jovi".
Ik vind het echt een waste van fretsMaarja iedereen stelt andere eisen natuurlijk
Een boek (met eventueel een cd erbij) lijkt mij een goed beginquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:30 schreef Enslaved het volgende:
Ik heb een gitaartje, na de examens ga ik hier eens goed op oefenen (zelfstudie). Nog tips waarmee te beginnen, of tips voor de techniek?
Wordt vaak de hoogte tussen je snaren en je frets mee bedoeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:27 schreef Leonos het volgende:
Wat is de actie op een gitaar?
Hoor het wel vaker maar geen idee wat het is?
Ah kijk, zo leer ik zelf ook. Ik heb erbij staan kijken, en hij heeft eerst de hele hals losgekoppeld, dat schijnt niet overal te kunnen, maar bij Taylor in ieder geval. Die staat nu iets meer naar achter dan zegmaar, en hij heeft ook de trussrod een stukje aangepast en de brug bij de lage e-snaar wat ingevijld, voor de barresquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
inderdaad. De actie is de afstand tussen de snaren en de frets. Een gitaar met een lage actie speelt doorgaans licht en snel, bij een hogere actie speelt het wat zwaarder (omdat je meer druk moet zetten om een snaar goed te fretten).
Actie kan je veranderen met de brughoogte en de trussrod. Die laatste is de schroefdraad die door de nek loopt en waarmee je de tegendruk van de nek kan instellen. Op die manier kan je de kromming van de nek aanpassen en bij een rechte nek kan je een lagere actie gebruiken dan wanneer de kromming van de nek wat groter is.
Leuk liedje is dat. Maar op akoestisch is het moeilijker om hem goed te laten klinken dan op electrisch geloof ik...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:47 schreef Leonos het volgende:
Ik speel sinds een paar dagen Woman van Wolfmother op mijn akoestische () gitaar.
Nu vind ik het weer helemaal leuk
http://virtualguitar.net/live/Strum.phpquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef Dylanesque het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik m'n gitaar weer kan ophalenLigt nu ergens omringd door andere gitaren in een werkplaats, waar 'ie een mooi elementje in zich krijgt zodat ik 'm dit weekend op m'n versterer kan gooien
Maar nu zit ik zonder
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://virtualguitar.net/live/Strum.php
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgenquote:
Nu nog thuis oefenen:quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgen
Met een slag dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |