Een boek (met eventueel een cd erbij) lijkt mij een goed beginquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:30 schreef Enslaved het volgende:
Ik heb een gitaartje, na de examens ga ik hier eens goed op oefenen (zelfstudie). Nog tips waarmee te beginnen, of tips voor de techniek?
Wordt vaak de hoogte tussen je snaren en je frets mee bedoeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:27 schreef Leonos het volgende:
Wat is de actie op een gitaar?
Hoor het wel vaker maar geen idee wat het is?
Ah kijk, zo leer ik zelf ook. Ik heb erbij staan kijken, en hij heeft eerst de hele hals losgekoppeld, dat schijnt niet overal te kunnen, maar bij Taylor in ieder geval. Die staat nu iets meer naar achter dan zegmaar, en hij heeft ook de trussrod een stukje aangepast en de brug bij de lage e-snaar wat ingevijld, voor de barresquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
inderdaad. De actie is de afstand tussen de snaren en de frets. Een gitaar met een lage actie speelt doorgaans licht en snel, bij een hogere actie speelt het wat zwaarder (omdat je meer druk moet zetten om een snaar goed te fretten).
Actie kan je veranderen met de brughoogte en de trussrod. Die laatste is de schroefdraad die door de nek loopt en waarmee je de tegendruk van de nek kan instellen. Op die manier kan je de kromming van de nek aanpassen en bij een rechte nek kan je een lagere actie gebruiken dan wanneer de kromming van de nek wat groter is.
Leuk liedje is dat. Maar op akoestisch is het moeilijker om hem goed te laten klinken dan op electrisch geloof ik...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:47 schreef Leonos het volgende:
Ik speel sinds een paar dagen Woman van Wolfmother op mijn akoestische () gitaar.
Nu vind ik het weer helemaal leuk
http://virtualguitar.net/live/Strum.phpquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef Dylanesque het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik m'n gitaar weer kan ophalenLigt nu ergens omringd door andere gitaren in een werkplaats, waar 'ie een mooi elementje in zich krijgt zodat ik 'm dit weekend op m'n versterer kan gooien
Maar nu zit ik zonder
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://virtualguitar.net/live/Strum.php
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgenquote:
Nu nog thuis oefenen:quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgen
Met een slag dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |