abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:55:59 #151
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58579611
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:53 schreef Deansensitized het volgende:
Mwah, als eerste gitaar een dikke signature van een paar duizend euro aanschaffen is wellicht ook niet heel slim...
ik bedoelde meer qua merk/type, niet een precies identieke..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_58580124
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:47 schreef Saboo het volgende:
Gut ik wil ookal een hele tijd heel graag gitaar spelen

Maargoed, telkens als ik andere mensen met een gitaar zie dan kun je een kwijlbakje onder m'n mond houden.. dus vind ik dat het nou wel eens tijd wordt..
Ik heb al eens eerder 'gevraagd' ooit in het andere topic..

Ik heb dus nog nooit gitaar gespeeld, dat wil ik dus gaan doen.. En daarvoor moet ik een gitaar aanschaffen (die heldere conclusies die ik toch altijd trek..) Maarja, dik dilemma dus.. Ik weet in feite niet eens of ik het wel zo leuk zou vinden als ik dénk dat ik het vind.. Dus als ik dan een 'dure' (nouja, duur... M'n budget ligt dan rond de 3/400 euro inclussief alles wat ik 'erbij' moet aanschaffen, maar dat is uiteraard wel een hoop geld) gitaar koop, en het is niets vind ik dat een beetje zonde.. Aan de andere kant, als ik een goedkope koop, ben ik daar mss binnen 3 maanden op uitgekeken, wat dan alleen maar frustraties oplevert lijkt mij ?Lijkt me ook niets.. Ik zelf ben meer van het kopen van dingen waar ik wat langer mee vooruit kan. Maar ik betwijfel dus of dat in dit geval ook verstandig is. Ik ken ook niemand met een gitaar, dus even uitproberen wordt hem ook niet

Dan ben ik sowieso wel benieuwd wat een beetje een geschikte gitaar zou zijn Voor een beetje 'harde' muziek (beetje rock en metal).. En of iemand nog een goede muziekwinkel weet in de buurt van Utrecht of in de buurt van den Haag ... ofzo Liefst utrecht..
Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.
pi_58580685
Ik vind dit echt een heel leuk nummer om te spelen: Tom Petty - Learning to fly

ben het veel aan het spelen op het moment. De akkoorden zijn F - C - Am - G

Tom Petty - Learning to Fly guitar lesson:

Dit is voor beginners, hier word heel goed uitgelegd hoe je het precies moet spelen.

Learning to fly (Tom Petty cover):

Dit is meer iets voor de mensen die van solo's houden en wat meer gevorderd zijn.

Tom Petty - Learning to Fly:

Dit is de originele versie van learning to fly.

Have Fun
pi_58582532
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:10 schreef Einal2 het volgende:
Ik vind dit echt een heel leuk nummer om te spelen: Tom Petty - Learning to fly

ben het veel aan het spelen op het moment. De akkoorden zijn F - C - Am - G

Tom Petty - Learning to Fly guitar lesson:

Dit is voor beginners, hier word heel goed uitgelegd hoe je het precies moet spelen.

Learning to fly (Tom Petty cover):

Dit is meer iets voor de mensen die van solo's houden en wat meer gevorderd zijn.

Tom Petty - Learning to Fly:

Dit is de originele versie van learning to fly.

Have Fun
Tom Petty
Leuk, deze heb ik nog niet gespeeld van 'm. Free Fallin' wel, met D/Dsus4/D/Dsus2, ook erg leuk
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:23:26 #155
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58583079
Om nog even terug te komen op de arme onwetende jongen die deze grote deceptie bezit:

Ik ben dus bij de knaap langs geweest. Om hem te bevrijden van deze demon. En zo geschiede het:

Die creatieve topkam heeft wel wat
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 23:03:41 #156
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58585267
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 18:31 schreef Einal2 het volgende:

[..]

Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.
Dit is nog helemaal zo'n slechte tip niet. Wellicht gecombineerd met die van die tweedehands gitaar
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:58:55 #157
83885 Weirdow
Floating in hyperspace
pi_58596817
Ik zal eens die links in de OP doorspitten... kijken of het daarmee lukt om muziek uit mijn gitaar te krijgen.
Op 1 snaar deuntjes pingelen is ook nie alles
Foar de kofje net eamelje en dernei ek net...
pi_58597918
Leuk beginners-blues-scale-en-schema-lesje:
http://www.ultimate-guita(...)nd_progressions.html
  zondag 11 mei 2008 @ 19:37:06 #159
20720 brother52
Dus..........
pi_58613992
Ik kwam op de site van Hughes & Kettner een chordfinder voor je mobiel tegen. Lijkt me wel handig.
http://www.hughes-and-kettner.com/chordfinder.php
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_58664207
Misschien dat dit eerder gepost of gevraagd hier, in dat geval excuses, ik kon het niet vinden met de search... maar kan iemand misschien zeggen in welke akkoorden "Everybody's gotta learn sometimes" van Krezip gespeeld wordt, want de akkoorden zijn anders dan de originele van Beck die bvb op UltimateGuitar.com staan, en ik vind geen van Krezip...

eeuwige dank!
-M4
pi_58664286
@GoodGawd: Zitten d'r weer netjes op
Misschien toch nog een nieuw topkammetje? Kost geen drol
pi_58664338
Zijn de akkoorden van krezip niet gewoon allemaal enkele (semi)tonen hoger/lager dan die van Beck?

Het origineel is trouwens van The Korgis, niet van Beck.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_58664907
Ik weet niet of hij al is gepost is....maar naar aanleiding van GoodGawd's post bij deze een methode om je snaren te spannen zonder te veel wikkels en altijd stemvast:

Snaren tutorial
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:17:19 #164
157428 GoodGawd
pi_58673975
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik weet niet of hij al is gepost is....maar naar aanleiding van GoodGawd's post bij deze een methode om je snaren te spannen zonder te veel wikkels en altijd stemvast:

Snaren tutorial
Zo doe ik het volgens mij ook ongeveer Ik zorg er in elkgeval voor dat het uiteinde van de snaar als het ware geklemt zit. Dus eerst een stukje er boven en dan eronder en dan zit ie perfecto vast.

Precies zoals hij het doet:
pi_58674518
krezip begint met Em, maar dan wel op de 7e fret (dus x79987).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:36:44 #166
157428 GoodGawd
pi_58675706
  zondag 18 mei 2008 @ 12:21:13 #167
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58740613
Het begin is er!

Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_58740750
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:21 schreef DR34M3R het volgende:
Het begin is er!

[ afbeelding ]
Ahh, een western, fijn
  zondag 18 mei 2008 @ 13:19:55 #169
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58741495
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:28 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Ahh, een western, fijn
Ja, de hals past beter bij me dan de spaanse gitaren
  zondag 18 mei 2008 @ 14:43:44 #170
157428 GoodGawd
pi_58742702
Weer zo'n gitaar zonder een cut away, ik vind me dat toch zo onhandig >_>
pi_58742758
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:43 schreef GoodGawd het volgende:
Weer zo'n gitaar zonder een cut away, ik vind me dat toch zo onhandig >_>
ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelf
  maandag 19 mei 2008 @ 21:47:15 #172
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58768937
  maandag 19 mei 2008 @ 22:25:24 #173
157428 GoodGawd
pi_58769694
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:46 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelf
Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).

Nu zoek ik dus eigenlijk net zo'n gitaar als die van jou. Over het algemeen hebben ze wat meer volume en klinken die ijzeren dingen beter voor de style die ik nu wil gaan doen. Maargoed zo'n cut away vind ik best handing voor nummers zoals "Wanted dead of alive - Bon Jovi".

Ik vind het echt een waste van frets Maarja iedereen stelt andere eisen natuurlijk
pi_58775635
Nieuwe gitaareigenaar meldt zich

Vrijdagavond gekregen van mijn schoonvader, zaterdagmiddag direct maar een boek (inclusief cd/dvd) en plectrums aangeschaft en begonnen met het leren van akkoorden en het wisselen ertussen
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_58779910
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:25 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).

Nu zoek ik dus eigenlijk net zo'n gitaar als die van jou. Over het algemeen hebben ze wat meer volume en klinken die ijzeren dingen beter voor de style die ik nu wil gaan doen. Maargoed zo'n cut away vind ik best handing voor nummers zoals "Wanted dead of alive - Bon Jovi".

Ik vind het echt een waste van frets Maarja iedereen stelt andere eisen natuurlijk
Ik snap 'm Ik ben zelf nog lekker bezig met de basisprincipes van fingerpicking, folk, simpele akkoorden en gewoon proberen ritmevast en met een vol geluid te kunnen tokkelen. Ik zal niet ontkennen dat een cutaway praktisch, alleen heb ik er zelf nog niet mee te maken

Genoeg westerns met cutaway verkrijgbaar trouwens hoor
pi_58800138
Ik heb een gitaartje, na de examens ga ik hier eens goed op oefenen (zelfstudie). Nog tips waarmee te beginnen, of tips voor de techniek?
pi_58800803
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:30 schreef Enslaved het volgende:
Ik heb een gitaartje, na de examens ga ik hier eens goed op oefenen (zelfstudie). Nog tips waarmee te beginnen, of tips voor de techniek?
Een boek (met eventueel een cd erbij) lijkt mij een goed begin
Of een lesje nemen natuurlijk.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_58802263
Zo, gister bij de werkplaats van Casa Benelly m'n action wat laten verlagen, nu speelt m'n Taylor helemaal geweldig Kan er weer helemaal opnieuw aan wennen wel, stuk makkelijkere hammer-ons enzo, een wereld gaat voor me open
pi_58802361
Wat is de actie op een gitaar?
Hoor het wel vaker maar geen idee wat het is?
pi_58802603
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:27 schreef Leonos het volgende:
Wat is de actie op een gitaar?
Hoor het wel vaker maar geen idee wat het is?
Wordt vaak de hoogte tussen je snaren en je frets mee bedoeld.
Hoe lager de aktie, hoe minder hard je hoeft te drukken, maar hoe sneller de kans op 'ratelen'
pi_58803227
inderdaad. De actie is de afstand tussen de snaren en de frets. Een gitaar met een lage actie speelt doorgaans licht en snel, bij een hogere actie speelt het wat zwaarder (omdat je meer druk moet zetten om een snaar goed te fretten).
Actie kan je veranderen met de brughoogte en de trussrod. Die laatste is de schroefdraad die door de nek loopt en waarmee je de tegendruk van de nek kan instellen. Op die manier kan je de kromming van de nek aanpassen en bij een rechte nek kan je een lagere actie gebruiken dan wanneer de kromming van de nek wat groter is.
pi_58803868
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
inderdaad. De actie is de afstand tussen de snaren en de frets. Een gitaar met een lage actie speelt doorgaans licht en snel, bij een hogere actie speelt het wat zwaarder (omdat je meer druk moet zetten om een snaar goed te fretten).
Actie kan je veranderen met de brughoogte en de trussrod. Die laatste is de schroefdraad die door de nek loopt en waarmee je de tegendruk van de nek kan instellen. Op die manier kan je de kromming van de nek aanpassen en bij een rechte nek kan je een lagere actie gebruiken dan wanneer de kromming van de nek wat groter is.
Ah kijk, zo leer ik zelf ook. Ik heb erbij staan kijken, en hij heeft eerst de hele hals losgekoppeld, dat schijnt niet overal te kunnen, maar bij Taylor in ieder geval. Die staat nu iets meer naar achter dan zegmaar, en hij heeft ook de trussrod een stukje aangepast en de brug bij de lage e-snaar wat ingevijld, voor de barres
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:47:30 #183
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_58806069
Zou is mijn akoestische gitaar ook behandeld.. Heeft veel geholpen.
Maar hij speelt nog steeds erg zwaar :p
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:04:54 #184
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58875051
pfff... de vingertoppen van mijn linkerhand protesteren inmiddels.. Maar ik ga stug door, dat eelt groeit er vanzelf wel op
pi_58935083
Whoohooo examens bijna voorbij, ik ga beginnen met gitaar spelen
pi_58935130
Ik speel sinds een paar dagen Woman van Wolfmother op mijn akoestische ( ) gitaar.
Nu vind ik het weer helemaal leuk
  Redactie Frontpage dinsdag 27 mei 2008 @ 10:35:25 #187
197197 Moozze
Plugged
pi_58936141
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:47 schreef Leonos het volgende:
Ik speel sinds een paar dagen Woman van Wolfmother op mijn akoestische ( ) gitaar.
Nu vind ik het weer helemaal leuk
Leuk liedje is dat. Maar op akoestisch is het moeilijker om hem goed te laten klinken dan op electrisch geloof ik...

Offtopic: Wanneer komt hun nieuwe album uit?
pi_58937162
Offtopic: Geen idee, zullen ze nog gaan touren?
  Redactie Frontpage dinsdag 27 mei 2008 @ 14:53:45 #189
197197 Moozze
Plugged
pi_58942058
Offtopic: Dat zal toch wel? Ik kijk uit naar dat nieuwe album...
pi_58947075
Offtopic: Ik ook

Ontopic: Wolfmother op de gitaar oefenen
pi_58962134
Iemand ervaring met het spelen van "In my place" van Coldplay?
Ik heb hem van mijn gitaarleraar gekregen en ik moet zeggen, het speelt lekker weg
Alleen het origineel schijnt in A te zijn en wij spelen hem in G meen ik, net ff makkelijker.
Houdt in dat het loopje vanaf de helft v/h nummer ook ipv op 12 op 10 gespeelt wordt.
Enneh.. weer ontopic he
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_58962875
in A zit je met een Dbm-akkoord. Speelt 'n beetje raar.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:09:26 #193
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59140777
It's Time To Shine
pi_59145659
TerugVindPlectrum

Nou gitaartje is daar. Morgenavond maar eens beginnen...heb helaas een vuige toets morgenmiddag dus nu nog even stampen. (Gelukkig kan ik nu nog niks dus er alleen maar op rammen gaat na een paar minuten ook vervelen. Om nog maar te zwijgen over de geïrriteerde buren die hier aan komen bellen. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_59146216
Ik kan niet wachten tot ik m'n gitaar weer kan ophalen Ligt nu ergens omringd door andere gitaren in een werkplaats, waar 'ie een mooi elementje in zich krijgt zodat ik 'm dit weekend op m'n versterer kan gooien Maar nu zit ik zonder
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:17:06 #196
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59146356
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef Dylanesque het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik m'n gitaar weer kan ophalen Ligt nu ergens omringd door andere gitaren in een werkplaats, waar 'ie een mooi elementje in zich krijgt zodat ik 'm dit weekend op m'n versterer kan gooien Maar nu zit ik zonder
http://virtualguitar.net/live/Strum.php

It's Time To Shine
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:26:54 #198
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59146654
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:25 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgen

Met een slag dus