ik bedoelde meer qua merk/type, niet een precies identieke..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:53 schreef Deansensitized het volgende:
Mwah, als eerste gitaar een dikke signature van een paar duizend euro aanschaffen is wellicht ook niet heel slim...
Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:47 schreef Saboo het volgende:
Gut ik wil ookal een hele tijd heel graag gitaar spelen
Maargoed, telkens als ik andere mensen met een gitaar zie dan kun je een kwijlbakje onder m'n mond houden.. dus vind ik dat het nou wel eens tijd wordt..
Ik heb al eens eerder 'gevraagd' ooit in het andere topic..
Ik heb dus nog nooit gitaar gespeeld, dat wil ik dus gaan doen.. En daarvoor moet ik een gitaar aanschaffen(die heldere conclusies die ik toch altijd trek..) Maarja, dik dilemma dus.. Ik weet in feite niet eens of ik het wel zo leuk zou vinden als ik dénk dat ik het vind.. Dus als ik dan een 'dure' (nouja, duur... M'n budget ligt dan rond de 3/400 euro inclussief alles wat ik 'erbij' moet aanschaffen, maar dat is uiteraard wel een hoop geld) gitaar koop, en het is niets vind ik dat een beetje zonde.. Aan de andere kant, als ik een goedkope koop, ben ik daar mss binnen 3 maanden op uitgekeken, wat dan alleen maar frustraties oplevert lijkt mij ?Lijkt me ook niets.. Ik zelf ben meer van het kopen van dingen waar ik wat langer mee vooruit kan. Maar ik betwijfel dus of dat in dit geval ook verstandig is. Ik ken ook niemand met een gitaar, dus even uitproberen wordt hem ook niet
![]()
Dan ben ik sowieso wel benieuwd wat een beetje een geschikte gitaar zou zijnVoor een beetje 'harde' muziek (beetje rock en metal).. En of iemand nog een goede muziekwinkel weet in de buurt van Utrecht of in de buurt van den Haag ... ofzo
Liefst utrecht..
Tom Pettyquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:10 schreef Einal2 het volgende:
Ik vind dit echt een heel leuk nummer om te spelen: Tom Petty - Learning to fly
ben het veel aan het spelen op het moment. De akkoorden zijn F - C - Am - G
Tom Petty - Learning to Fly guitar lesson:
Dit is voor beginners, hier word heel goed uitgelegd hoe je het precies moet spelen.
Learning to fly (Tom Petty cover):
Dit is meer iets voor de mensen die van solo's houden en wat meer gevorderd zijn.
Tom Petty - Learning to Fly:
Dit is de originele versie van learning to fly.
Have Fun
Dit is nog helemaal zo'n slechte tip niet. Wellicht gecombineerd met die van die tweedehands gitaarquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:31 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Wat ik je aan zou raden is om in een muziekwinkel wat gitaren uit te proberen, om een indruk te krijgen hoe die gitaren klinken en waar je precies naar op zoek bent zonder dat je gelijk een gitaar hoeft aan te schaffen. Misschien dat ze ook wat voor je kunnen spelen dan hoor je zelf of die gitaar je bevalt.
Zo doe ik het volgens mij ook ongeveerquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik weet niet of hij al is gepost is....maar naar aanleiding van GoodGawd's post bij deze een methode om je snaren te spannen zonder te veel wikkels en altijd stemvast:
Snaren tutorial
Ja, de hals past beter bij me dan de spaanse gitarenquote:
ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelfquote:Op zondag 18 mei 2008 14:43 schreef GoodGawd het volgende:
Weer zo'n gitaar zonder een cut away, ik vind me dat toch zo onhandig >_>
Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).quote:Op zondag 18 mei 2008 14:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
ik gebruik niet zoveel boven de 14e fret zelf
Ik snap 'mquote:Op maandag 19 mei 2008 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik pingel zelf nogal wat af op mijn el. Gitaar. Heb ook een aantal jaar klassiek gitaar gedaan op de muziekschool. Dat doe ik nu inmiddels niet meer, het is overigens wel zeer goed geweest voor mijn houding en techniek. Ik zit dus nu nog steeds opgescheept met een Spaanse klassieke gitaar(zo één met nylon snaren en geen cut away).
Nu zoek ik dus eigenlijk net zo'n gitaar als die van jou. Over het algemeen hebben ze wat meer volume en klinken die ijzeren dingen beter voor de style die ik nu wil gaan doen. Maargoed zo'n cut away vind ik best handing voor nummers zoals "Wanted dead of alive - Bon Jovi".
Ik vind het echt een waste van fretsMaarja iedereen stelt andere eisen natuurlijk
Een boek (met eventueel een cd erbij) lijkt mij een goed beginquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:30 schreef Enslaved het volgende:
Ik heb een gitaartje, na de examens ga ik hier eens goed op oefenen (zelfstudie). Nog tips waarmee te beginnen, of tips voor de techniek?
Wordt vaak de hoogte tussen je snaren en je frets mee bedoeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:27 schreef Leonos het volgende:
Wat is de actie op een gitaar?
Hoor het wel vaker maar geen idee wat het is?
Ah kijk, zo leer ik zelf ook. Ik heb erbij staan kijken, en hij heeft eerst de hele hals losgekoppeld, dat schijnt niet overal te kunnen, maar bij Taylor in ieder geval. Die staat nu iets meer naar achter dan zegmaar, en hij heeft ook de trussrod een stukje aangepast en de brug bij de lage e-snaar wat ingevijld, voor de barresquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
inderdaad. De actie is de afstand tussen de snaren en de frets. Een gitaar met een lage actie speelt doorgaans licht en snel, bij een hogere actie speelt het wat zwaarder (omdat je meer druk moet zetten om een snaar goed te fretten).
Actie kan je veranderen met de brughoogte en de trussrod. Die laatste is de schroefdraad die door de nek loopt en waarmee je de tegendruk van de nek kan instellen. Op die manier kan je de kromming van de nek aanpassen en bij een rechte nek kan je een lagere actie gebruiken dan wanneer de kromming van de nek wat groter is.
Leuk liedje is dat. Maar op akoestisch is het moeilijker om hem goed te laten klinken dan op electrisch geloof ik...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:47 schreef Leonos het volgende:
Ik speel sinds een paar dagen Woman van Wolfmother op mijn akoestische () gitaar.
Nu vind ik het weer helemaal leuk
http://virtualguitar.net/live/Strum.phpquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef Dylanesque het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik m'n gitaar weer kan ophalenLigt nu ergens omringd door andere gitaren in een werkplaats, waar 'ie een mooi elementje in zich krijgt zodat ik 'm dit weekend op m'n versterer kan gooien
Maar nu zit ik zonder
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://virtualguitar.net/live/Strum.php
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgenquote:
Nu nog thuis oefenen:quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
wel een knappe gitaar, op een snaar 24 tonen er uit krijgen
Met een slag dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |