abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:57:43 #101
128398 EvilWasp
Awesome.
pi_58514846
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:40 schreef Leonos het volgende:
Waarom een setje snaren? Die zaten altijd op mijn gitaar hoor toen ik die kocht.
Toch zou ik die vervangen, deze zijn bijna nooit van goede kwaliteit.
pi_58516593
Waar kan ik online een capo bestellen voor een redelijke prijs?
Ik heb een Dean Performer E (Akoestisch dus )

Alvast bedankt
pi_58516753
Bij elke fatsoenlijke internetmuziekwinkel .

Ik zou 'm niet online bestellen, zo duur zijn die dingen niet en het is zonde om op zo'n bedrag een pak verzendkosten te betalen.
pi_58516948
Geen muziekwinkel in de buurt
Maar geef is een linkie dan
pi_58517111
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:44 schreef Leonos het volgende:

Alvast bedankt
www.Lordofthestrings.nl is een geweldige site voor alle kleine gitaar-benodigdheden. Gigantisch assortiment snaren met erg lage prijzen. (bijzonder lage prijzen vergeleken met normale muziekwinkels).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:24:40 #107
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58520802

Holy fuck, man. Dat is toch niet gezond

[ Bericht 98% gewijzigd door GoodGawd op 06-05-2008 22:39:28 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_58521374
"koop eens een tangetje" denk je dan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_58527545
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]

pi_58528342
quote:
[ afbeelding ]

Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_58531228
tvp, ook beginnend gitarist, ik speel nu zo'n beetje anderhalf jaar acoustisch.
Ben na een ruim half jaar op beginnersgitaar met nylon snaren overgestapt op een Garrisson AG400 western.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Tot nu toe bevalt hij me echt fantastisch.
Als het goed is klinkt hij vanavond nog beter want hij wordt opnieuw besnaard met Elixers door mijn gitaarleraar
Ik laat het weten zodra ik hem uitgeprobeerd heb
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_58532522
quote:
[ afbeelding ]

Mehehehe lekker stemvast!
En string guides? Nergens voor nodig...
pi_58532627
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef R-Tech het volgende:
tvp, ook beginnend gitarist, ik speel nu zo'n beetje anderhalf jaar acoustisch.
Ben na een ruim half jaar op beginnersgitaar met nylon snaren overgestapt op een Garrisson AG400 western.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Tot nu toe bevalt hij me echt fantastisch.
Als het goed is klinkt hij vanavond nog beter want hij wordt opnieuw besnaard met Elixers door mijn gitaarleraar
Ik laat het weten zodra ik hem uitgeprobeerd heb
Geen ervaring met die gitaar, wel met de overstap van nylon (klassiek/spaans) naar western, de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomen Heerlijk helder geluid, ook met Elixersnaren
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:26:12 #114
20720 brother52
Dus..........
pi_58532686
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:18 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Mehehehe lekker stemvast!
En string guides? Nergens voor nodig...
Die topkam is volgens mij ook nodig aan vervanging toe.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_58532849
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Geen ervaring met die gitaar, wel met de overstap van nylon (klassiek/spaans) naar western, de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomen Heerlijk helder geluid, ook met Elixersnaren
Inderdaad ook mijn beste beslissing, gotta love that sound
pi_58533084
quote:
[ afbeelding ]

OMG, ik heb nog geen 2 dagen ervaring met een gitaar en zelfs ik weet dat dat niet zo moet.
pi_58533193
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef R-Tech het volgende:

[..]

Wat speel jij zoal? Ik zie altijd meer electrisch voorbij komen dan westerns hier
pi_58533255
TVPmetal
Brutal. Fucking. Metal.
pi_58533269
quote:
[ afbeelding ]

Beetje jammer
Brutal. Fucking. Metal.
pi_58533768
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:44 schreef Leonos het volgende:

Alvast bedankt
pi_58533790
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:14 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

jij met je eeuwige Dean's speelde laatst even op zo'n ding...ding woog niks en speelde kut
Brutal. Fucking. Metal.
pi_58534090
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef R-Tech het volgende:

[..]

Het is vooral prettig dat elixir best wel lang meegaat. Probleem is hoofdzakelijk de prijs (en dan met name in muziekwinkels, want bij lordofthestrings zijn ze nog best wel betaalbaar).

Op m'n elektrische gitaar vind ik Optima Gold erg prettig. Zijn wel een beetje stugge snaren, maar het geluid is geweldig en door het goudlaagje gaan ze behoorlijk lang mee.

Ik zou trouwens wel gewoon zelf proberen om de snaren te vervangen, anders moet je daar iedere keer je gitaarleraar mee lastigvallen. Het is een beetje als het plakken van een fietsband... als je het eenmaal in de vingers hebt, is het een eitje.
Het wordt eigenlijk alleen lastig als je een floating tremolobridge hebt, omdat je dan wel even bezig bent om de spanning goed te krijgen èn alle snaren op de juiste toonhoogte te krijgen (door de floating bridge beïnvloeden de snaren elkaar).
pi_58534667
Ik ga mijn gitaar leraar mijn snaren niet laten spannen, les is al duur genoeg zonder onnodige dingen er in .

Laatst ook, ging hij 'even' een tabje voor me uitschrijven, 15 min later heb ik hem maar afgekapt...
pi_58536923
Laat ik dan natuurlijk gratis doen als het zo moeten bij me leraar.

Maar ik kan het zelf
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:08:40 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58549277
TVP, had ik hier nog niet gepost?
Don't let my username fool you...
pi_58550181
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:48 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Wat speel jij zoal? Ik zie altijd meer electrisch voorbij komen dan westerns hier
Qua muziek in ieder geval wat ik van mijn gitaarleraar voorgeschoteld krijg
En dat varieert van de Beatles tot Radiohead tot The Eagles.

Ik heb zelf ook nog een map met allerlei nummers die wel lekker wegspelen.
Als je een capo hebt vind ik Sleeping Satellite - Tasmin Archer wel een aanrader.

Wat voor nummers speel jij zoal?
pi_58550247
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is vooral prettig dat elixir best wel lang meegaat. Probleem is hoofdzakelijk de prijs (en dan met name in muziekwinkels, want bij lordofthestrings zijn ze nog best wel betaalbaar).

Op m'n elektrische gitaar vind ik Optima Gold erg prettig. Zijn wel een beetje stugge snaren, maar het geluid is geweldig en door het goudlaagje gaan ze behoorlijk lang mee.

Ik zou trouwens wel gewoon zelf proberen om de snaren te vervangen, anders moet je daar iedere keer je gitaarleraar mee lastigvallen. Het is een beetje als het plakken van een fietsband... als je het eenmaal in de vingers hebt, is het een eitje.
Het wordt eigenlijk alleen lastig als je een floating tremolobridge hebt, omdat je dan wel even bezig bent om de spanning goed te krijgen èn alle snaren op de juiste toonhoogte te krijgen (door de floating bridge beïnvloeden de snaren elkaar).
Er wordt idd gezegd dat Elixer langer meegaat maar ik heb gehoord dat dat in de praktijk wel tegenvalt.
Maar zowieso voor de klank alleen al kan ik het aanraden, heb er gisteravond op zitten spelen, maar WOW
Volgende keer vervang ik ze wel zelf, deze keer was gratis service van mijn gitaarleraar
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:21:15 #128
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58550688
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook heel erg mee. Ben tegenwoordig niet zo heel veel langer bezig met het vervangen van de snaren op mijn gitaar met Floyd Rose tremolo. Eerste keer is ff goed kijken hoe dat in elkaar zit, maar de volgende keer gaat dat ook vrij makkelijk.
pi_58550740
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:55 schreef R-Tech het volgende:

[..]

Qua muziek in ieder geval wat ik van mijn gitaarleraar voorgeschoteld krijg
En dat varieert van de Beatles tot Radiohead tot The Eagles.

Ik heb zelf ook nog een map met allerlei nummers die wel lekker wegspelen.
Als je een capo hebt vind ik Sleeping Satellite - Tasmin Archer wel een aanrader.

Wat voor nummers speel jij zoal?
Ik heb zelf geen les, ben nu net een jaartje bezig met zelf aankloten Ik probeer van alles te spelen, Bob Dylan, Neil Young, beetje folky-dingetjes, Woody Guthrie/talking-blues-achtige deuntjes, dat soort dingen Nu bezig met Alice's Restaurant van Arlo Guthrie, Tangerine van Led Zeppelin en Rocky Mountain high van John Denver. Gevarieerd dus

Tasmin Archer ken ik niet, ga ik eens opzoeken
pi_58551101
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook heel erg mee. Ben tegenwoordig niet zo heel veel langer bezig met het vervangen van de snaren op mijn gitaar met Floyd Rose tremolo. Eerste keer is ff goed kijken hoe dat in elkaar zit, maar de volgende keer gaat dat ook vrij makkelijk.
Ja, de volgende keer ja...

Al ben je nog steeds wel vrij lang bezig als je een andere snaardikte wil gebruiken of als het je handig leek om alle snaren in één keer te vervangen ipv snaar voor snaar.
pi_58551127
Ja Neil Young en Bob Dylan zitten ook in mijn repertoire
Waar ik momenteel op aan het oefenen ben is Warning Sign - Coldplay / Green Eyes - Coldplay
Vooral die afwisselende slagritmes zijn wel leuk in Warning Sign, helemaal als je dan af en toe Sus4 / sus2 akkoorden erbij mengt.
En voor het tokkelwerk train ik op Street of London, maar dat blijft voorlopig lastig
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:43:03 #132
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58551160
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, de volgende keer ja...

Al ben je nog steeds wel vrij lang bezig als je een andere snaardikte wil gebruiken of als het je handig leek om alle snaren in één keer te vervangen ipv snaar voor snaar.
Ik haal ze altijd eerst allemaal eraf, geen problemen met intonatie eigenlijk... Nu speel ik dan ook niet in een band, misschien dat het daar wat meer op zou vallen, maar voor thuisgebruik is dat allemaal zo'n ramp niet, tenzij het echt vals zou worden, maar dat is het niet
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:47:34 #133
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_58551268
Gut ik wil ookal een hele tijd heel graag gitaar spelen

Maargoed, telkens als ik andere mensen met een gitaar zie dan kun je een kwijlbakje onder m'n mond houden.. dus vind ik dat het nou wel eens tijd wordt..
Ik heb al eens eerder 'gevraagd' ooit in het andere topic..

Ik heb dus nog nooit gitaar gespeeld, dat wil ik dus gaan doen.. En daarvoor moet ik een gitaar aanschaffen (die heldere conclusies die ik toch altijd trek..) Maarja, dik dilemma dus.. Ik weet in feite niet eens of ik het wel zo leuk zou vinden als ik dénk dat ik het vind.. Dus als ik dan een 'dure' (nouja, duur... M'n budget ligt dan rond de 3/400 euro inclussief alles wat ik 'erbij' moet aanschaffen, maar dat is uiteraard wel een hoop geld) gitaar koop, en het is niets vind ik dat een beetje zonde.. Aan de andere kant, als ik een goedkope koop, ben ik daar mss binnen 3 maanden op uitgekeken, wat dan alleen maar frustraties oplevert lijkt mij ?Lijkt me ook niets.. Ik zelf ben meer van het kopen van dingen waar ik wat langer mee vooruit kan. Maar ik betwijfel dus of dat in dit geval ook verstandig is. Ik ken ook niemand met een gitaar, dus even uitproberen wordt hem ook niet

Dan ben ik sowieso wel benieuwd wat een beetje een geschikte gitaar zou zijn Voor een beetje 'harde' muziek (beetje rock en metal).. En of iemand nog een goede muziekwinkel weet in de buurt van Utrecht of in de buurt van den Haag ... ofzo Liefst utrecht..
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:50:31 #134
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58551335
Ibanez? Yamaha? In elk geval met humbuckers, dus geen stratocaster-kloon of een Squier of zo. En het voordeel van muziekinstrumenten is dat ze redelijk waardevast zijn, als het toch écht niets wordt, kun je ze nog altijd verkopen.
pi_58552921
iets met humbuckers... denk eraan dat je voor een versterker doorgaans toch wel minimaal 100-200 euro kwijt bent. Voor ragmuziek heb je ook nog iets met distortion nodig... Zit op veel versterkers wel ingebouwd, maar ik weet niet of je dan nog binnen je budget zit. Mocht dat niet het geval zijn, dan kan je een guitarport/StealthPlug overwegen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:49:26 #136
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_58556023
Ja maarja, moet ik eerst niet zoiets doen als gitaar leren spelen voordat ik echt kan gaan raggen

Of kan raggen ook een goed onderdeel van het leerproces zijn .. ? Ik dacht zelf eigenlijk dat je meer begon met vader jacob enzo
pi_58556137
Wat ik aanraad:

Roland Cube 30x (tweedehands 140/150 euro)
Yamaha Pacifica 012 (nieuw ca. 240 euro).

Totaal onder de 400 euro en je kan er alle kanten mee op. In de Yamaha zit een humbucker bij de brug, maar er zitten ook singlecoils in zodat je toch wat veelzijdiger materiaal hebt. Met de Cube kun je alles spelen, van Jazz tot Metal.
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:35:39 #138
157428 GoodGawd
pi_58556962
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:49 schreef Saboo het volgende:
Ja maarja, moet ik eerst niet zoiets doen als gitaar leren spelen voordat ik echt kan gaan raggen

Of kan raggen ook een goed onderdeel van het leerproces zijn .. ? Ik dacht zelf eigenlijk dat je meer begon met vader jacob enzo
No way Gewoon coole liedjes op de meest simpele manier spelen!
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:26:26 #139
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58559806
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:53 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik aanraad:

Roland Cube 30x (tweedehands 140/150 euro)
Yamaha Pacifica 012 (nieuw ca. 240 euro).

Totaal onder de 400 euro en je kan er alle kanten mee op. In de Yamaha zit een humbucker bij de brug, maar er zitten ook singlecoils in zodat je toch wat veelzijdiger materiaal hebt. Met de Cube kun je alles spelen, van Jazz tot Metal.
Volgens mij kun je bij die Yamaha die humbucker bij de brug zelfs splitsen zodat het in principe een single coil wordt. Ik ben zelf wat meer fan van de Yamaha RGX serie, is toch wat meer metal Zit overigens in dezelfde prijsklasse.

Die Roland Cube hoor ik idd veel positieve geluiden over, verder nog nooit over eentje gespeeld. Heb ooit wel op zo'n beginnersamp van Fender/Squier gespeeld, dat was echt de grootste bagger die ik ooit gehoord had.
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:29:04 #140
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58559853
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:28 schreef qu63 het volgende:
Hoi, schattige knuffelnewbie!
Dat ben ik!

Alvast een tvp'tje voor later... droom er al een tijdje van gitaar te leren spelen
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:38:23 #141
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58560024
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:29 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Dat ben ik!

Alvast een tvp'tje voor later... droom er al een tijdje van gitaar te leren spelen
Ik dus ook

Morgen proefles bij Robberts in Hilversum!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:54:15 #142
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_58560293
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik dus ook

Morgen proefles bij Robberts in Hilversum!
Ohh, dan ben je al verder dan ik!
* jaloers is

Ik heb het tot nog toe alleen bij dromen gehouden, wil er toch wel werk van gaan maken binnenkort. Wat is een fijne gitaar om mee te beginnen en in wat voor prijsklasse moet ik dan gaan denken?

[ Bericht 6% gewijzigd door DR34M3R op 08-05-2008 19:59:54 ]
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:03:19 #143
157428 GoodGawd
pi_58561518
pi_58575992
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:54 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ohh, dan ben je al verder dan ik!
* jaloers is

Ik heb het tot nog toe alleen bij dromen gehouden, wil er toch wel werk van gaan maken binnenkort. Wat is een fijne gitaar om mee te beginnen en in wat voor prijsklasse moet ik dan gaan denken?
Dean
Van rond de 100 tot 400 heb je al een schitterende gitaar
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:58:29 #146
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58576193
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:49 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Dean
Van rond de 100 tot 400 heb je al een schitterende gitaar
jij bent bevooroordeeld
It's Time To Shine
pi_58576778
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:58 schreef qu63 het volgende:

[..]

jij bent bevooroordeeld
Nee. Heb toendertijd gewoon het beste merk gekozen.
pi_58576888
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima optie. Zeker als je hem koopt bij een fatsoenlijke winkel (waar ze de gitaar even een grote beurt geven, dus zaken als fretten slijpen, enzo).

Als je geen probleem maakt van de krassen (met name op en rond de slagplaat en op de achterkant), kan je voor een prikkie een heel degelijke gitaar op de kop tikken.

Wat merken betreft zou ik gewoon even google aanslingeren en reviews lezen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:15:24 #149
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58578955
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:30 schreef Jordy-B het volgende:
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima optie. Zeker als je hem koopt bij een fatsoenlijke winkel (waar ze de gitaar even een grote beurt geven, dus zaken als fretten slijpen, enzo).

Als je geen probleem maakt van de krassen (met name op en rond de slagplaat en op de achterkant), kan je voor een prikkie een heel degelijke gitaar op de kop tikken.

Wat merken betreft zou ik gewoon even google aanslingeren en reviews lezen.
Of neem dezelfde als je idool

Net proeflesje gedaan bij Robberts in Hilversum

Ging best ok, meteen aangemeld voor lessen!
It's Time To Shine
pi_58579573
Mwah, als eerste gitaar een dikke signature van een paar duizend euro aanschaffen is wellicht ook niet heel slim...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')